Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.084 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektronicanet schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:44:
Binnenkort (binnen 2 maanden) ga ik een beamer aanschaffen. Zoals het er nu uit ziet, is dit mijn lijstje met mogelijke keuzes:
  • Hitachi PJ-TX100
  • Panasonic PT-AE700
  • Mitsubishi SL4S
  • Mitsubishi HC3
  • Mitsubishi XL5
De laatste 3 zijn minder waarschijnlijk, omdat ze relatief veel koelingsgeluid genereren (heb de SL4 gezien bij Thuisbioscoop.nl). Van het beeld was ik trouwens wel onder de indruk.
Bovenstaande modellen zijn allemaal LCD, dát staat voor mij iig al vast. Het RBE viel mij al direct op bij de goedkopere modellen, dat wil ik absoluut niet hebben.

Natuurlijk is er over 2 maanden wellicht een nieuw model uit, en het lijkt me dus ook verstandig om te wachten en een beter model te kopen of een huidig model goedkoper te hebben. Toch ben ik al vast aan het oriënteren. Ik wil eigenlijk uiterlijk rond de 1500 euro uitgeven, en ik heb gezien dat bijvoorbeeld de Panasonic AE700 in Duitsland 200 euro goedkoper is! De prijs is daar slechts 1500 euro, tegenover de 1700 euro in NL (en dat is al de laagste pricewatch prijs).

Heeft iemand hier ervaring mee, wat betekent het voor de garantie? Kan ik gewoon garantie via de fabrikant hebben, of zal ik met de beamer naar Duitsland moeten als er iets mee is?
Voor 200 euro kun je nog wel 's op en neer rijden!
Volgens mij kan je wat betreft garantie ook rechtstreeks bij panasonic aankloppen. dus daar zal ik mij niet door tegen laten houden :)

ik wil ook de PANASONIC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51

TdV

Ik overweeg ook de panasonic 700 en de hitachi pjtx100 maar de sanyo z3 staat ook nog op mijn lijstje. Duitsland is zeker een goede optie al zou ik toch graag de modellen op een rijtje zien spelen. Voor een paar honderd euro verschil neem ik wel een gokje...maar de service via panasonic nl regelen zou mooi zijn als het kan. (al is de service van panasonic soms ver te zoeken maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Bij Stassen in Venlo heb ik 'm al gezien :) Maar daar stond hij alleen, niet naast anderen helaas. Dus geen vergelijkingsmateriaal.
Wat betreft die tweedehands beamers, die zijn veel te duur, en ik wil gewoon nieuw.

Kan iemand mij bevestigen dat de garantie bij Panasonic inderdaad gewoon via een Nederlandse fabrikant gaat? En weet iemand of dit ook voor Hitachi geld bijvoorbeeld?
Via PriceJapan kost de Hitachi maar 1203 euro, en de Panasonic 1300, maar aan die AE700 heb je niks want de Japanse versie heeft alleen 110 volt en Japanse menu's :P
Hitachi is dus wel een goede deal, mits je een goede garantie hebt 8) De Z3 kost trouwens 1292 euro, ook niet echt duur hè >:)

[ Voor 86% gewijzigd door Elektronicanet op 05-03-2005 00:33 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Elektronicanet schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 19:47:
Bij Stassen in Venlo heb ik 'm al gezien :) Maar daar stond hij alleen, niet naast anderen helaas. Dus geen vergelijkingsmateriaal.
Wat betreft die tweedehands beamers, die zijn veel te duur, en ik wil gewoon nieuw.

Kan iemand mij bevestigen dat de garantie bij Panasonic inderdaad gewoon via een Nederlandse fabrikant gaat? En weet iemand of dit ook voor Hitachi geld bijvoorbeeld?
Via PriceJapan kost de Hitachi maar 1203 euro, en de Panasonic 1300, maar aan die AE700 heb je niks want de Japanse versie heeft alleen 110 volt en Japanse menu's :P
Hitachi is dus wel een goede deal, mits je een goede garantie hebt 8) De Z3 kost trouwens 1292 euro, ook niet echt duur hè >:)
de hitachi kost ook maar 1278 in duitsland en je krijgt dan geen importheffingen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

TdV schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:45:
[...]

de hitachi kost ook maar 1278 in duitsland en je krijgt dan geen importheffingen meer
Tja maar heeft die ook zo'n internationale garantie zoals Panasonic? Ik zou graag wat meer willen weten over hoe die garantie in z'n werk gaat.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jullie mijn bericht spam vinden dan verwijder ik het direct. en ik had als hompage ???????? ingevult omdat ik zelf geen homepage heb. en nee ik werk niet bij ??????????.
ik lees heel vaak hier op het forum. nou heb ik idd voor de eerste keer een berichtje gepost.
en nou ben ik een spammer. dit was dus de eerste en de laatste keer.

no hard feelings

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nou ben ik toch nieuwsgierig: Beamergek werkt bij projectiepaleis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Kaj. schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:00:
Nou ben ik toch nieuwsgierig: Beamergek werkt bij projectiepaleis?
offtopic:
lijkt mij inderdaad ranzige spam:

beamergek
Aantal berichten: 1
Berichten per dag: 1

en nog als homepage ook... :r |:(

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 16:43:
als jullie mijn bericht spam vinden dan verwijder ik het direct. en ik had als hompage projectiepaleis ingevult omdat ik zelf geen homepage heb. en nee ik werk niet bij projectiepaleis.
ik lees heel vaak hier op het forum. nou heb ik idd voor de eerste keer een berichtje gepost.
en nou ben ik een spammer. dit was dus de eerste en de laatste keer.

no hard feelings
Nu moeten we allemaal bij projectiepaleis kopen omdat we jouw (nutteloze) bericht gelezen hebben?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar slaat dat nou op.. is er mischien een admin die alle berichten kan verwijderen van mij.
sorry hoor maar het was niet mijn bedoeling om te spammen.
wat moet ik nou nog meer doen omdat zogenaamde spammen ongedaan te maken.
ik zal direct alles verwijderen wat er ook maar op lijkt. maar ga dan niet met zulke domme antwoorden komen. :r |:( ik heb alles van mij voor zover mogelijk met de naam ???? verwijdert

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nou nou, als je geen spammer bent, hoef je ook niet zo overtrokken te doen hoor. Overigens komt je schrijfstijl wel aanrdig overeen met het Nederlands wat men op die site bezigt... Enfin, je bent aardig genaaid door die toko; Salland Automatisering heeft jouw beamer voor 150 euro minder dan Projectiepaleis...

En nee, vooralsnog ga ik geen berichten verwijderen; je kunt jezelf eenvoudig bewijzen door gewoon constructief mee te praten over dit onderwerp, en als je toch voor PP werkt, het iets minder transparant te laten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb inmiddels gemaild naar Panasonic met de vraag of ik gewoon NL-garantie heb als ik de projector in Duitsland aanschaf, en deze reactie gekregen:

Indien u geen Nederlandse dealer heeft dan dient u deze projector met kopie-factuur en garantiebewijs op te sturen naar Panasonic Service Nederland in Den Haag.We kennen geen ophaal-service.

Op een tweede mailtje van mij kreeg ik dit:

Wij vergoeden transportkosten binnen NL niet,dat ligt aan de dealer bij wie u de projector zou kopen.Sommigen regelen dat zelf ,sommigen vragen een beperkte bijdrage hierin.
Als u mij uw woonplaats opgeeft kan ik een van onze dealers aanbevelen en kunt u zelf bellen om eea uit te zoeken.Voordeel van NL-dealers is dat zij u kunnen adviseren over te gebruiken kabels,schermen etc
Daarnaast misschien goed om vooraf te melden dat we niet met alle webbedrijven rechtstreeks zaken doen. Met betrekking tot service hebben we een goede trackrecord ,de kans dat er na aanschaf problemen op treden in de werking van de beamer is zeer klein(<0.5%)

Kortom, Duitsland is zeker geen verkeerde optie B)

Maar nu zie ik dat de Hitachi PJ-TX100 maar 1278 euro kost in Duitsland. Toch zo'n 300 euro goedkoper dan in NL. Ook is de Hitachi zo'n 200 euro goedkoper dan de Panasonic.
Is het de moeite waard die 200 euro extra uit te geven? Specs ontlopen elkaar niet zo ver, het grootste verschil zit 'm in het contrast, maar 1:1200 (Hitachi) lijkt me ook niet verkeerd toch?

Ik zou ze zo graag eens bekijken, maar ja, waar kun je nu in de buurt van Eindhoven déze beamers fatsoenlijk vergelijken zonder dat je van plan bent er daar één aan te schaffen >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Elektronicanet op 09-03-2005 00:49 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Goed dat je panasonic contact hebt opgenomen, weet ik dat ook weer. Als je er eentje koopt kom ik graag eens kijken; ik zit in Tilburg. Zelf lijkt me de hitachi ook een uitstekende keus, en een aardige besparing bovendien. Grootste nadeel voor mij tov. de panasonic is dat de laatste een scart ingang heeft met rgb ondersteuning hetgeen handig is voor consoles zonder component uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 13:12
De pana heeft een grotere zoomfactor (2,0 : 1) t.o.v. de Hitachi (1.55:1) wat hem makkelijker te plaatsen maakt. Verder zou hij ook wat stiller zijn. Daarentegen geeft de hitachi meer licht dan de pana.
Er was een test in de duitse C'T van 6 el-cheapo beamers (nou ja, onder 2000,- ), waar deze 2 getest werden. Ik kan hem zo gauw echter niet vinden. Misschien dat die test ook al in de nl-se versie is geweest / gaat komen?

Persoonlijk ben ik echter zeer tevreden over mijn hitachi pj-tx100, alleen jammer dat hij al zo snel zoveel in waarde is gedaald (ik heb er 1700,- voor betaald in augustus 2004).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

1700 euro is zeker niet verkeerd, als je bedenkt dat hij in NL nog altijd 1565 euro kost bij de goedkoopste in de pricewatch. Het is inmiddels wel een half jaar later hè... Dat blijft toch helaas.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolhand
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

Ik moet voor een theater voorstelling een achtergrond maken waar bij een film draait van wat op dat moment gebeurt op het podium.
Mijn idee was dus een dv-camera aansluiten op een beamer en dfeze dan z'n beeld op de achterwand laten projecteren.

Is er iemand die mij kan vertellen wat het maximale bereik van zo'n beamer is?

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

coolhand schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:22:
Ik moet voor een theater voorstelling een achtergrond maken waar bij een film draait van wat op dat moment gebeurt op het podium.
Mijn idee was dus een dv-camera aansluiten op een beamer en dfeze dan z'n beeld op de achterwand laten projecteren.

Is er iemand die mij kan vertellen wat het maximale bereik van zo'n beamer is?
lekkere effecten krijg je dan! Heb je wel eens je videocamera gericht op de TV die als input juist die videocamera heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolhand
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

j-w schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:39:
[...]

lekkere effecten krijg je dan! Heb je wel eens je videocamera gericht op de TV die als input juist die videocamera heeft?
heb je gelijk in, maar dat was meer even een idee, het kunnen ook beelden zijn van de repetitie of beelden van publiek. Vul maar in. Waar het me even om gaat is, wat het bereik van een beamer is. Kan ik daar beelden van een afstand van 10 a 15 meter mee overbruggen?

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

kijk even op projectorcentral.com daar kan je precies zien hoe groot een PJ kan projecteren. Sommige gaan namelijk beelden van 15m breed projecteren als je ze 10m verderop zet en daar hebben de goedkope projectoren geen lichtopbrengst genoeg voor.

Check die site dus even, daar kan je gwoon antwoord vinden op je vraag

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Prince_of_Darkness schreef op vrijdag 20 augustus 2004 @ 10:53:
Gezien de overheid heeft besloten het pc-prive project af te schaffen, ben ik van plan om toch dit jaar de beamer maar te kopen. Het wordt de Panasonic pt ae-500 aangezien deze redelijk positieve reviews krijgt. Nu begint dus de zoektocht naar de goedkoopste winkel (die toch een beetje service levert), en daar wil ik graag advies van jullie over.

De beamer wordt in duitsland reeds aangeboden voor prijzen vanaf 1435,- zie
hier . In nederland kost hij uiteraard iets meer. vanaf 1589,-

Ik zou de PT AE 500 van Panasonic laten schieten, als ik je was. Zeker voor die prijs. De Sanyo Z3 geeft een veel mooier beeld, heeft ook lens shift en heeft een systeem om d lens schoon te maken. Kost bij Adformedia.nl 1525 inculsief btw. Lees de reviews van deze machine op projectorcentral.com. Daar kun je bovendien de vergelijkende tests zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 14:27

MikeWazowski

Look into my eye

Ik zou graag de mening van de experts hier willen weten :).

Ik heb een kamer van 2.20 hoog, 3.00 breed en 6.50 lang, welke ik volledig als bioscoopkamer wil inrichten. Als projector heb ik (zoals velen) mijn oog laten vallen op de Panasonic PT-AE700E, zeker nu deze bij ComputerPirates voor 1299 ex te krijgen is. Als scherm heb ik een elektrisch Proluxx 2.44x1.83 (effectief 2.34x1.34) op het oog, bij Beamerscherm.nl voor 399.

De vragen:
1) is dit een goede combinatie (vooral het scherm dan)?
2) is dit scherm niet te groot voor mijn kamer, ik weet niet precies welke afstand ik met zo'n groot scherm aan zou moeten houden?
3) andere opmerkingen waar ik op moet letten?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 17:05
2) is dit scherm niet te groot voor mijn kamer, ik weet niet precies welke afstand ik met zo'n groot scherm aan zou moeten houden?
Bereken schermgrootte / afstand verhouding en aangeraden kijkafstand hier, dat staat 2 posts boven de jouwe. Beetje meer zoekwerk had wel gemogen :P

Voor de rest ben ik ook maar een leek dus ik denk dat ik het hier bij hou :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 06-05-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweeper schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:01:
Ik zou graag de mening van de experts hier willen weten :).
De ruimte waar mijn pana PT EA500 hangt is 2.80 breed, het scherm is 1.60 breed. Zelf is dat meer dan breed genoeg voor mij. Met een 5.1 installatie moeten de fronts toch voldoende naast het scherm staan. Je kan natuurlijk eerst op een oud wit laken dat breed genoeg is kijken wat een ideale breedte zou zijn. Met een berekenprogramma kan je ook uitrekenen waar je de projector kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Roet schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:33:
[...]Bereken schermgrootte / afstand verhouding en aangeraden kijkafstand hier, dat staat 2 posts boven de jouwe. Beetje meer zoekwerk had wel gemogen :P
Sorry, daar had ik overheen gelezen (tis ook veel leeswerk deze post :)). Hieruit blijkt in ieder geval dat een scherm van 2m breed beter is.
Blijf ik nog wel een beetje zitten met een andere vraag: is het gekozen scherm (een Proluxx) een goed scherm, gezien kwaliteit? Ik kon in de post niet echt veel over schermen vinden (tenzij ik hier ook al overheen gelezen heb :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Niemand die wat info kan geven over de huidige kant-en-klare schermen en welk 16:9 2m breed scherm goed is kwa prijs-kwaliteit? (ja, ik weet het, kant-en-klaar is niet des-tweakers :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat ergens in dit topic wel wat info over de verschillende soorten schermen. Zoals steeds moet je zelf uitmaken wat voor jou het beste zou zijn.

Er zijn wat verschillen tussen matte en high contrast. Veel hangt er vanaf hoe goed de ruimte te verduisteren valt heb ik me laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:56

Asphyxion

I am, therefor I think

Right. Ik heb nu een weekje de Benq PE5120, het instapmodel DLP projector van Benq.

Ik heb tot nu toe een aantal films en wat xbox spellen er op gespeeld. Mijn setup is dan tot nu toe ook alleen met een xbox via een S-video kabel. Ik heb inmiddels een xbox component kabel besteld. Ik heb Lotr:rotk DVD, SW:ESB en Dead Poets Society (divx) gekeken, en alles kwam op mij goed over, ook de donkere stukken. Let wel: ik ben zeker geen videofiel, iets wat ik ok vind zal zeker in de ogen van sommigen niet om aan te zien zijn. Wat wel duidelijk is geworden, is dat overdag kijken zonder verduisterende gordijnen oid niet te doen is, maar dat had ik ook niet verwacht.

Ik moet zeggen dat het beeld behoorlijk levend is en de kleuren erg ok. Ik heb voor deze DLP gekozen omdat ik geen last heb van de regenbogen (al zie ik ze soms wel) en het zwart level toch behoorlijk veel scheelde met een vergelijkbare (kwa prijsklasse dan) LCD projector. De instellingsmogelijkheden vallen wat tegen, maar dat kun je uit de verschillende reviews ook al halen. Als je veel wilt tweaken dan moet je niet voor deze projector gaan.

Ik heb echt 0 last van het geluid van de projector, niet in economic mode en niet in de normale modes. De afstandbediening is alleen een beetje erg groot, echt een slagschip. Misschien ook wel een voordeel: deze zul je niet zo snel kwijtraken.

Voor de rest vond mijn vriendin ehm ook mooi (kwa uiterlijk dan). Een wit ding aan het plafond heeft ze liever dan een grijs ding. Ook mijn schermbak is wit, dus die mag ook in de woonkamer blijven hangen.

Wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://thjasi.et.tudelft.nl/~nie/tweakers1.JPG
Mijn Beamax scherm uitgerold.

Afbeeldingslocatie: http://thjasi.et.tudelft.nl/~nie/tweakers2.JPG
Mijn Beamax scherm uitgerold. Met een vuilniszakbinder er aan, het ding hangt net te hoog om bij te kunnen... :P

Afbeeldingslocatie: http://thjasi.et.tudelft.nl/~nie/tweakers3.JPG
De beamer zelf, kabelgoten moeten nog aangelegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51
Eind dit jaar zouden beamers uitkomen met LED ipv gewoon lampen, die levenslang zouden mee gaan, en tegen de prijs van 800 euro op de markt zouden komen.
Heeft hier iemand nog iets vanb opgevangen ? ik ben aan het wachten op zo 1.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asphyxion schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:47:
Right. Ik heb nu een weekje de Benq PE5120, het instapmodel DLP projector van Benq.

[afbeelding]
Je rolt het scherm presies nogal ver uit. Als de beamer dan toch tegen een achtermuur hangt kan je hem daar dan niet tegen bevestigen? Eenmaal je met keystone het beeld moet goed krijgen verlies je heel veel kwaliteit.

Ziet er wel mooi uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:10:
Je rolt het scherm presies nogal ver uit. Als de beamer dan toch tegen een achtermuur hangt kan je hem daar dan niet tegen bevestigen? Eenmaal je met keystone het beeld moet goed krijgen verlies je heel veel kwaliteit.
Helaas niet. Er zit dus een schouw achter met lampjes er op en een spiegel aan de muur. Die moeten van mijn vriendin blijven staan... :P

Uitrollen doe ik wel helemaal aangezien naar boven kijken niet alles is. Beeld blijft goed genoeg (voor een instap model beamer). Gister Forza gespeeld met stuurtje, was wel erg leuk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hallo,

ik ben van plan om een beamer/projector te halen.
Omdat ik het voornamelijk voor (DivX) films wil gaan gebruiken gaat het om de volgende modellen:
- Epson TW10
of
- Epson TW200

Mijn vragen:
vraag1: De TW200 heeft een hogere resolutie (1280 x 720) dan de TW10 en hoe hoger de resolutie des te kleiner het screendoor effect
Maar als de Divx film een resolutie heeft van bv 640 x 352, maakt het dan nog wat uit of de beamer een hogere resolutie heeft ? en als ik een DVD-film bekijk ? of HD-tv ?
(niet dat ik hd-tv heb, maar ik wil toch wel meegaan met de toekomst ;) )
Note: De TW200 heeft ook een hogere contrast/Lumen en heeft mijn voorkeur.

Vraag2: Dit is mijn opstelling: (ff snel met pain gemaakt)
Afbeeldingslocatie: http://img81.echo.cx/img81/5463/test2gr.jpg
Ik wil de beamer in de hoek plaatsen, ik weet dat dit mogelijk is met correcties. Alleen zal er wel een maximum zijn wat je kan corrigeren. Is deze opstelling nog mogelijk met gebruikmaking van correcties ? De grootte van het projectiescherm staat nog niet vast.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Waarom wil je de beamer in de hoek plaatsen? Dit levert je alleen maar resolutieverlies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik hoop dat er binnenkort goede HD beamers (1080p) uitkomen met led lampen.
Dat lijkt mij het idiaale en met een goede prijs lijkt mij dit wel wat. Of bestaan dit soord beamers al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Kaj. schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:10:
Waarom wil je de beamer in de hoek plaatsen? Dit levert je alleen maar resolutieverlies op.
Afbeeldingslocatie: http://img86.echo.cx/img86/2979/test7ju.jpg
Ik heb een plafondventilator/lamp en die zit een beetje in de weg.
Als ik het mid-achter wil plaatsen dan moet het ± 1 meter van het plafond (tegen de muur dus) degene die in het midden van het bankstel zit heeft dan een zoemend object boven zijn/haar hoofd.
Een optie 2 is om het wel tegen het plafond te monteren, maar dan moet het een flink stuk dichterbij staan. Dit is nog mogelijk want de projectieafstand van de TW200 is: 0.87 - 13.65 m. Alleen lopen dan kabelgoten door het plafond, wat ik weer geen gezicht vind. (Ik moet op het plafond een paar bochten maken met de kabeloot, "don't ask why".)

Is het verlies erg groot ? of valt dat wel mee ?
Het liefst heb ik het in de hoek en plaats ik het daar ergens op een plankje zoveel mogelijk op schermhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keystoncorresties moet je zo veel mogelijk vermijden. Ondanks het feit dat ze beweren dat er geen kwaliteitsverlies is is het er wel. Eventueel de lamp of zo weglaten. Vergeet ook niet dat de hoogteverschil tussen projector en het scherm belangrijk. Misschien kan je de projector op een plankje tegen de achtermuur in het midden bevestigen. Dus ergens boven het midden van de zetel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Laatst online: 12-09 22:19
GoT schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:30:
[...]

[afbeelding]
Ik heb een plafondventilator/lamp en die zit een beetje in de weg.
Als ik het mid-achter wil plaatsen dan moet het ± 1 meter van het plafond (tegen de muur dus) degene die in het midden van het bankstel zit heeft dan een zoemend object boven zijn/haar hoofd.
Een optie 2 is om het wel tegen het plafond te monteren, maar dan moet het een flink stuk dichterbij staan. Dit is nog mogelijk want de projectieafstand van de TW200 is: 0.87 - 13.65 m. Alleen lopen dan kabelgoten door het plafond, wat ik weer geen gezicht vind. (Ik moet op het plafond een paar bochten maken met de kabeloot, "don't ask why".)

Is het verlies erg groot ? of valt dat wel mee ?
Het liefst heb ik het in de hoek en plaats ik het daar ergens op een plankje zoveel mogelijk op schermhoogte.
Was zoiets niet voor elkaar te krijgen met lensshift, zoals bv de sanyo z3 heeft? Dan hoef je geen keystone te gebruiken welke tot kwaliteitsverlies leid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

GoT schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:51:
Hallo,

Omdat ik het voornamelijk voor (DivX) films wil gaan gebruiken gaat het om de volgende modellen:
- Epson TW10
of
- Epson TW200
Opmerkelijk dat je twijfelt tussen deze twee modellen. Als je genoeg geld hebt, zou ik kijken naar de TW200 en alle andere 720p projectoren zoals de AE700 van Panasonic, de Z3 van Sanyo en nog een Hitachi (en er zijn er nog wel meer). Kan je ook meteen zien of je een wit of grijs (high contrast) scherm wilt en welke grootte je relaxed vindt.

Wat betreft ophangen: ik zou echt als uitgangspunt nemen geen keystone. Het kost lichtopbrengst en resolutie (een deel van de lcd staat gewoon continu op zwart) maar ook niet onbelangrijk: je projecteert naast het scherm met "lcd zwart" dat dus niet echt zwart is. Verre van ideaal allemaal

Een projector ophangen is best ff een precisie werkje (ben net verhuisd, mag binnenkort ook weer aan de slag), maar wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:03
Volgens mij is een groot verschil tussen de 10 en de 200 dat de 200 lens-shift heeft en de tw10 niet. Als je de projector dus niet precies voor je scherm kan zetten zou ik dan zeker voor de 200 gaan in plaats van de 10. Daarmee kan je zonder digitale keystone correctie je beeld projecteren terwijl dat met de tw10 echt heel lelijk wordt.
Zelf zou ik trouwens nog eerder voor de Hitachi PJ-TX100 gaan vanwege de DVI-ingang en de lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik ben zelf nog aan het kijken naar andere merken/types. Het is pas definitief als het is aangeschaft. ;)

Mijn eisen:
- DLP of LCD, lichte voorkeur voor LCD, maar als het regenboog-effect echt minimaal is, dan is DLP prima. Ik heb zelf geen last van regenboog effect, maar een DivX Film pak je samen met anderen.
- 16 x 9 : must !
- prijsklasse tot € 2000

De Epson kwam naar voren vanwege goede kwaliteit en design.
Mijn vriendin vindt die andere beamers maar blokkendozen. Het komt wel middenin de huiskamer te staan, dus ik ga daar maar verder niet op in.
Ik heb Tomshardware gelezen en het enige minpuntje is idd de DVI-ingang bij de TW200, waarbij de Sanyo PLV-Z3 als beste uit de test komt.

iig: tnx for the tips, ik ga nog ff zoeken. Maar de kans is groot dat het toch de TW200 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Kijk inderdaad ook naar de Hitachi PJ-TX100, deze heeft OPTISCHE keystone correctie, die kan je echt overal neerzetten (naast of boven scherm, geen probleem) zonder dat het ten koste gaat van het beeld. Verder 720p, DVI, 25 dB, etc!

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hmm dit topic ook maar weer eens doorlezen en me er weer in verdiepen. Wou vorig jaar al een beamer aanschaffen maar kwamen steeds andere grote uitgaven tussendoor. Misschien dat ik nu mn vakantie laat schieten en koop ik er eens eentje.

Alleen de markt zal wel weer in beweging izjn gekomen in de tussentijd. Ik wil er een rond de 1000 euro, en had toen mn zinnen gezet op de Sanyo PLV Z1, maar ik kan me voorstellen dat er voor die prijs misschien wel iets vergelijkbaars of zelfs beter verkrijgbaar is... Iemand losse tips verder?

Geweldig topic trouwens, je leert er een hoop van :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe een aantal films en wat xbox spellen er op gespeeld. Mijn setup is dan tot nu toe ook alleen met een xbox via een S-video kabel. Ik heb inmiddels een xbox component kabel besteld. Ik heb Lotr:rotk DVD, SW:ESB en Dead Poets Society (divx) gekeken, en alles kwam op mij goed over, ook de donkere stukken. Let wel: ik ben zeker geen videofiel, iets wat ik ok vind zal zeker in de ogen van sommigen niet om aan te zien zijn. Wat wel duidelijk is geworden, is dat overdag kijken zonder verduisterende gordijnen oid niet te doen is, maar dat had ik ook niet verwacht.

Ik moet zeggen dat het beeld behoorlijk levend is en de kleuren erg ok. Ik heb voor deze DLP gekozen omdat ik geen last heb van de regenbogen (al zie ik ze soms wel) en het zwart level toch behoorlijk veel scheelde met een vergelijkbare (kwa prijsklasse dan) LCD projector. De instellingsmogelijkheden vallen wat tegen, maar dat kun je uit de verschillende reviews ook al halen. Als je veel wilt tweaken dan moet je niet voor deze projector gaan.

Ik heb echt 0 last van het geluid van de projector, niet in economic mode en niet in de normale modes. De afstandbediening is alleen een beetje erg groot, echt een slagschip. Misschien ook wel een voordeel: deze zul je niet zo snel kwijtraken.

Voor de rest vond mijn vriendin ehm ook mooi (kwa uiterlijk dan). Een wit ding aan het plafond heeft ze liever dan een grijs ding. Ook mijn schermbak is wit, dus die mag ook in de woonkamer blijven hangen.

Wat plaatjes:

[afbeelding]
Mijn Beamax scherm uitgerold.

[afbeelding]
Mijn Beamax scherm uitgerold. Met een vuilniszakbinder er aan, het ding hangt net te hoog om bij te kunnen... :P

[afbeelding]
Hoe heb je je beamer opgehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 16:51

BPi

Kan je aangeven waar je hem hebt gekocht?

Ik zit ook nog een beetje met een probleem (luxe...) bij de aanschaf van een nieuwe projector. Als ik deze zou kopen kan ik deze niet hangen waar mijn huidige hangt, vanwege de andere beeldafstand en afmetingen. Om mijn huidige (1 jaar oude scherm) te kunnen blijven gebruiken moet ik (snel gerekend) zo ongeveer een meter naar voren met de projector. Echter ga ik mogelijk binnen een jaar verhuizen en zal dit weer geen probleem zijn... Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 07:56:
Hoe heb je je beamer opgehangen?
Met een 'standaard' (lees: goedkope) beamer beugel. Zit nu op mijn werk, dus weet het merk/model ff niet. Zo'n beugel is wle handig omdat je dan goed kunt afstellen. Je kunt ehm om z'n as draaien zeg maar...
Kan je aangeven waar je hem hebt gekocht?
Bij www.thuisbioscoop.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
GoT schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:51:
Hallo,

- Epson TW10
of
- Epson TW200

Mijn vragen:
vraag1: De TW200 heeft een hogere resolutie (1280 x 720) dan de TW10 en hoe hoger de resolutie des te kleiner het screendoor effect
Maar als de Divx film een resolutie heeft van bv 640 x 352, maakt het dan nog wat uit of de beamer een hogere resolutie heeft ? en als ik een DVD-film bekijk ? of HD-tv ?
(niet dat ik hd-tv heb, maar ik wil toch wel meegaan met de toekomst ;) )
Note: De TW200 heeft ook een hogere contrast/Lumen en heeft mijn voorkeur.
Maar is dan ook een pak duurder ;)

Ik had hetzelfde probleem en ben gegaan voor de TW10, reden is simpel je zegt het inderdaad de resolutie 1280x720 is onnodig. Buiten HDTV en een kleinere screendoor (die je amper merkt bij de tw10) zijn er weinig voordelen. Als je dan ziet dat de tw10 de helft kost ...

Ik zou toch aanraden om op DVD te zien, ik dacht ook in het begin divx is genoeg maar eens je op DVD of nog beter HDTV (gedownload/geruild) met de projector gezien hebt valt divx toch wel tegen. Enkel de 3 cd versies bekijk ik nog.
Vraag2: Dit is mijn opstelling: (ff snel met pain gemaakt)
[afbeelding]
Ik wil de beamer in de hoek plaatsen, ik weet dat dit mogelijk is met correcties. Alleen zal er wel een maximum zijn wat je kan corrigeren. Is deze opstelling nog mogelijk met gebruikmaking van correcties ? De grootte van het projectiescherm staat nog niet vast.
Ik zou die echt tegen het plafond hangen hoor, of je moet een andere projector kopen met lensshift . De 2,5/3 meter die je daar hebt is ruim voldoende om een heel groot beeld te maken met de TW10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Toen ik een jaar geleden een projector ging kopen deed ik dat met de gedachte dat ik het liefst maar €1000,- wilde uitgeven maar €2000,- beschikbaar had evt. En ik ging alleen maar kopen als ik echt 100% tevreden was en zeker wist dat er geen dingen waren waar ik me in de loop der tijd aan zou ergeren.
Ik heb toen een NEC gezien van iets van €1000,-, de Z1 van Sanyo, de TW10 van Epson en nog wat BenQ DLP projectoren. Konden mij allemaal niet bekoren. De TW10 vond ik echt niet goed genoeg om er zoveel geld aan uit te geven. Misshien dat het na calibratie beter zou zijn.
De DLPs waren wel mooi qua contrast, maar ik vond het regenboogeffect toch iets te zichtbaar. Was bang dat ik me daar na een tijdje aan zou gaan ergeren.
En toen zag ik de Pana ae500 en de Sanyo Z2 in actie. Allebei echt heel mooi beeld (met gewoon een DVD als bron), echt veel mooier dan de projectoren van rond de €1100,-. Ik heb toen voor de Pana gekozen omdat ik het beeld ietsjes mooier vond (close call), hij was stiller en mooier om te zien.
Ik heb meteen ook de schermgrootte kunnen kiezen (169cm breed excl kader) en ben voor een high contrast scherm gegaan (redelijk subtiel verschil met matwit).
Ik heb toen ook voor een redelijke prijs kabels (10m DVI, 10m component video) en een plafondbeugel erbij gekregen. Als je dat allemaal los moet kopen betaal je je een ongeluk (in tegenstelling tot op de projector zit er op alle accessoires wel veel marge).

Ik ben toen naar beamerland.nl gegaan (op afspraak), maar er zijn wel meer van dat soort zaken. Ik kan je dit wel aanraden, als je het gewoon allemaal aan het werk ziet wordt het allemaal een stuk duidelijk en kan je snel kiezen en alles afhandelen.

Wat betreft DivX/DVD/High Def: ik vind het verschil High Def - DVD over het algemeen groter dan DivX - DVD. Een goed geencode DivX (1 cd per uur film) komt een heel aardig eind richting de dvd, terwijl ik High Def echt een heel stuk mooier vind dan DVD. Met name de kleuren van DVD zijn zoveel minder mooi dan van High Def, dat vind ik het echt het grootste verschil. En natuurlijk ook de scherpte door de hogere resolutie.

[ Voor 16% gewijzigd door Jag op 01-06-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Mooie showroom, maar de prijzen zijn aan de hoge kant.
De Hitachi PJ-TX100 kost daar: € 1,609.00, terwijl je het al kan krijgen voor: €1307.81 - € 1.399,-
Scheelt €300,- 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 13-09 17:20

mjl

Ugh

Ik lees in de startpost dat een grijs scherm aangeraden wordt, nu ga ik mijn muur toch al grijs schilderen dus vraag ik me af welk % grijs dan optimaal zou zijn voor het kijken naar films.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

GoT schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:10:
Mooie showroom, maar de prijzen zijn aan de hoge kant.
De Hitachi PJ-TX100 kost daar: € 1,609.00, terwijl je het al kan krijgen voor: €1307.81 - € 1.399,-
Scheelt €300,- 8)7
En in Duitsland inclusief verzenden naar NL maar 1137 euro :9 (hint)

[ Voor 1% gewijzigd door Elektronicanet op 03-06-2005 21:46 . Reden: Prijs was exclusief verzenden ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:03
Op een geverfde muur projecteren is wel listig. Als de verf teveel spiegelt zit je meer naar de spiegeling van de lamp te kijken dan naar beeld.
Je hebt wel speciale verfsoorten voor dit doel waar dat wel goed mee moet gaan zoals deze, daar zou ik dan is naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 13-09 17:20

mjl

Ugh

maarten_v schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:42:
Op een geverfde muur projecteren is wel listig. Als de verf teveel spiegelt zit je meer naar de spiegeling van de lamp te kijken dan naar beeld.
Je hebt wel speciale verfsoorten voor dit doel waar dat wel goed mee moet gaan zoals deze, daar zou ik dan is naar kijken.
Dat van die link is erg interessant ! Maar ik wil de hele muur grijs hebben en een mooie bijkomstigheid is dan dat dat meer contrast geeft, dus dit is dan niet de "mooiste" oplossing, het was tenslotte niet de bedoeling een glimmende zilveren muur te maken ;)

De muur is nu overigens oranje, geeft nog best aardig beeld ...

[ Voor 6% gewijzigd door mjl op 02-06-2005 16:31 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

@Elektronicanet: tnx for the hint ;) Maar ik denk dat ik toch in NL ga halen, ivm garantie.
Zo'n beamer is toch wel breekbaar en in een grijs verleden was ik ooit zaterdagbesteller geweest.

Ik sta op het punt om te bestellen, het wordt toch een Hitachi TX 100. hahahahaha, ja ik ben wispelturig. Ik heb een optie om een extra lamp te bestellen, op zich is dit wel handig een reservelamp bij de hand.
Maar zal de prijs van de lamp over een tijdje goedkoper worden of is de prijs van een lamp nogal vast ?

De Hitachi heeft een brandduur van 2000 uur, ik kijk zo'n 2 uur per dag (afhankelijk van de film)
omgerekend is dat 1000 dagen, laten we afronden op 3 jaar, aangezien ik niet elke dag kijk.
De lamp kost nu € xxx,- (geen zin om het op te zoeken), zal het over 3 jaar in prijs zijn gedaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

GoT schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:18:
@Elektronicanet: tnx for the hint ;) Maar ik denk dat ik toch in NL ga halen, ivm garantie.
Zo'n beamer is toch wel breekbaar en in een grijs verleden was ik ooit zaterdagbesteller geweest.

Ik sta op het punt om te bestellen, het wordt toch een Hitachi TX 100. hahahahaha, ja ik ben wispelturig. Ik heb een optie om een extra lamp te bestellen, op zich is dit wel handig een reservelamp bij de hand.
Maar zal de prijs van de lamp over een tijdje goedkoper worden of is de prijs van een lamp nogal vast ?

De Hitachi heeft een brandduur van 2000 uur, ik kijk zo'n 2 uur per dag (afhankelijk van de film)
omgerekend is dat 1000 dagen, laten we afronden op 3 jaar, aangezien ik niet elke dag kijk.
De lamp kost nu € xxx,- (geen zin om het op te zoeken), zal het over 3 jaar in prijs zijn gedaald ?
Sja, lamp erbij, ik zou het niet zo snel doen. En gaat die lamp niet langer dan 2000 uur mee in spaarstand (die je zoiezo ivm herrie en zwartwaarden wilt gebruiken)?

Wat betreft waar kopen: ja tuurlijk is de projector an sich duurder daar, maar het verschil wordt al een stuk kleiner als je de totale deal van projector + scherm + ophangbeugel + kabels hebt met onderhandelen meegerekend. Zij willen graag aan jou verkopen dus dan willen ze ook wel wat van de prijs afdoen. Die dingen los kopen is best duur (en onhandiger). Het heeft echt best veel voordelen zo'n winkel en er zijn er meer dan alleen thuisbios.nl natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

GoT schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:18:
Je hebt gewoon recht op Europese garantie, dat betekent als er iets is dat je hem op eigen kosten moet opsturen naar de NL service, maar vervolgens wordt hij gratis gemaakt en teruggestuurd.

Bewijs
Ik ben van plan de PJ-TX100 in Duitsland aan te schaffen. Mocht er iets met de beamer zijn, kan ik me dan wenden tot de nederlandse fabrikant omdat jullie Europese garantie hebben?
En moet ik dan zelf het apparaat opsturen?
antwoord van Hitachi
Indien de projector een defekt zou hebben kan U hem zelf retourneren naar het service center in Nederland . U moet de projector dus inderdaad zelf opsturen .

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Sanyo Z2 ook in duitsland gehaald. Deze kostte toen in Nederland nog 1500,- en in Duitsland maar 1250,-

Als er dus iets mis is kan ik gewoon naar een Nederlande dealer om mijn garantie te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Tnx, voor de tips en info,
Ik heb de beamer + scherm inmiddels besteld (in NL).
(Waarschijnlijk bestellen ze het in Duitsland en verkopen het hier door, maar ja als er iets is kan ik tenminste bij hun teruggaan.)

@jag, ik wilde eigenlijk niet verder op ingaan, maar:
Op hun website kom ik maar 1 scherm :? tegen:Projecta CinelPro 160cm 4:3 Matwit + RF voor € 1,248.31 (was zelfs: € 1,307.81)
Precies hetzelfde scherm (merk/type/formaat/RF) kost ergens anders: €796,11 (ruim €400 verschil 8)7)
Kabels/ophangbeugels heb ik niet gevonden, maar als ik bovenstaande prijzen zie wil ik het niet eens meer weten. Het verschil wordt alleen maar groter en groter.
Je kan dan wel gaan onderhandelen, maar zij hanteren gewoon absurd hoge prijsmarges.

Zie ook: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ja, zo'n scherm moet je natuurlijk zoiezo niet kopen, veel te duur, slaat nergens op. Ze hebben een hele reeks schermen volgens mij en ook kabels en zo. Maar goed, er zijn er ook wel mee. Ik wilde alleen maar even aangeven dat het ondanks de hogere prijs, het wel meerwaarde heeft alles in real life te zien (projectoren, scherm type en grootte). En de losse accessoires zijn overal duur (kabels!!) en het onderhandelen verzacht het prijsverschil wat (grote marge, kan dus ook veel vanaf van die accessoires).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik heb een beamer (Sony) met verschillende aansluitingen (VGA, S-video, Tulp-video).
Nu ga ik binnenkort groter wonen, en ik wil dan via de beamer tv kunnen kijken.
Nu kan dit wel, als ik een dvd-recorder of video-recorder koop. Maar daar heb ik even geen behoefte aan.
Dus nu zit ik eraan te denken om digitale tv te nemen, nu is mijn vraag de volgende:

Bestaan er digitale tv-ontvangers die een tulp/s-video uitgang hebben, want anders kan ik hem nog niet aansluiten op de beamer...

Wie helpt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de goedkoopste mogelijkheid is om een dvd-speler of videorecorder te kopen en te kijken via die hun ingebouwde tuner.

Ook moet je er wel aan denken dat je met je geluid ergens naartoe moet kunnen, want de meeste beamers hebben maar een kleine ingebouwde luidspreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid is het probleem niet, want er zit op de meeste digitale-tv ontvangers een spdif uitgang, of een stereo uitgang. Dus die kan ik gewoon op mijn stereotoren aansluiten.
En een dvd-speler heeft geen tuner, een videorecorder schijnt nogal wat problemen te geven met een beamer, plus dat niet alle videorecorders een tulp-out/s-video hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, effe verkeerd uitgedrukt... Ik bedoelde wel degelijk dvd-recorder (foutje van mij 8)7 ).
Maar het probleem van de videorecorder is op te lossen met een verloopstukje tussen scart en tulp.

Wat kwaliteit tussen videorecorder en projector betreft heb ik eigenlijk geen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Afgezien dat ik tv kijken of een projector niet echt een goed idee vindt, is de beste oplossing wel een VCR. Elke VCR geeft een composiet video signaal en meestal ook wel s-video. Gewoon een scart blokje kopen waar s-video en composiet video uitgangen opzitten (zo'n converter blokje is makkelijk verkrijgbaar en kost geen drol). Dat werkt gewoon prima.
Enige mogelijke probleem is wel dat je wel je vcr zo moet kunnen instellen dat ie niet automatisch uitgaat, bij mijnes kan dat wel, maar ik weet niet of alle vcr's dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Goed, ik heb mijn Pana nu ongeveer 2 weken en zit er met genot naar te kijken. 1 klein probleempje wel: mijn 16:9 scherm is niet helemaal 16:9 :| - gevolg is dus dat ik boven en onder een witte rand heb voordat mijn zwarte kader begint. Ik heb gezocht in het menu van de projector om het beeld verticaal uit te rekken, maar niet gevonden. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb (eindelijk) de TX100 besteld in Duitsland. Voor 1114 euro ligt ie binnen enkele dagen bij me thuis.
Ben benieuwd!!

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweeper schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:05:
Goed, ik heb mijn Pana nu ongeveer 2 weken en zit er met genot naar te kijken. 1 klein probleempje wel: mijn 16:9 scherm is niet helemaal 16:9 :| - gevolg is dus dat ik boven en onder een witte rand heb voordat mijn zwarte kader begint. Ik heb gezocht in het menu van de projector om het beeld verticaal uit te rekken, maar niet gevonden. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Als je niet zegt welke pana beamer of welk scherm is het niet makkelijk. Als je natuurlijk een zelfgemaakt of een 4/3 scherm hebt is het jouw eigen fout. Als je dan nog niet vermeld hoe je alles aanstuurt is het nog meer gokken.

Alleszins, als je een 4/3 signaal hebt (via composite of S-vhs) kan hij een dit inzoomen of rekken naar 16/9. Anders niet. Je kan wel het 4/3 houden, maar dan projecteert hij gewoon 2 zwarte verticale balken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Elektronicanet schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:45:
Ik heb (eindelijk) de TX100 besteld in Duitsland. Voor 1114 euro ligt ie binnen enkele dagen bij me thuis.
Ben benieuwd!!
Ah waar heb je die gekocht? Heb net ff wat specs zitten bekijken en dat ziet er aardig goed uit voor die prijs. Zit zelf ook een beetje rond te kijken rond dat bedrag :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

LuNaTiC schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:44:
[...]
Ah waar heb je die gekocht? Heb net ff wat specs zitten bekijken en dat ziet er aardig goed uit voor die prijs. Zit zelf ook een beetje rond te kijken rond dat bedrag :)
Besteld bij www.digitalo.de. Heb 'm nog niet binnen, maar verwacht dat ie er dinsdag zal zijn. Het lijkt er op dat ze het geld hebben ontvangen, want bij Versandstatus is het blokje van vooruitbetalen weg. De status staat op "Versandbereit", dus ben benieuwd >:)
Edit: ik kreeg een mailtje: Wir möchten Ihnen hiermit mitteilen, dass Ihre Zahlung bei uns verbucht wurde und Ihre Lieferung freigegeben wurde. Sobald die bestellte Ware versandfertig ist, werden wir sie durch den Frachtunternehmer an Sie ausgeliefern lassen. :9~

[ Voor 24% gewijzigd door Elektronicanet op 25-06-2005 12:16 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:09:
[...]
Als je niet zegt welke pana beamer of welk scherm is het niet makkelijk. Als je natuurlijk een zelfgemaakt of een 4/3 scherm hebt is het jouw eigen fout. Als je dan nog niet vermeld hoe je alles aanstuurt is het nog meer gokken.
OK, sorry. Mijn beamer is een Panasonic PT-AE700E, mijn scherm is een Camco 100inch electrisch (200x125). Probleem is dus dat ik bij een juiste breedte boven en onder een witte balk heb voor mijn zwarte kader begint. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweeper schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:20:
[...]
OK, sorry. Mijn beamer is een Panasonic PT-AE700E, mijn scherm is een Camco 100inch electrisch (200x125). Probleem is dus dat ik bij een juiste breedte boven en onder een witte balk heb voor mijn zwarte kader begint. Hoe kan ik dit oplossen?
Het scherm is dus een échte 16/9. Er is toch geen keystone correctie? Ik begrijp ook niet wat je juist met witte en zwarte balken bedoeld. Het scherm is uiteraard wit. Bedoel je dat er zwarte balken geprojecteerd worden maar dat het witte deel niet volledig vol geraakt waardoor er witte balken overblijven?

Begin eerst met een testbeeld (bv een blauw scherm of zo) Een foto zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Elektronicanet schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:12:
[...]

Besteld bij www.digitalo.de. Heb 'm nog niet binnen, maar verwacht dat ie er dinsdag zal zijn. Het lijkt er op dat ze het geld hebben ontvangen, want bij Versandstatus is het blokje van vooruitbetalen weg. De status staat op "Versandbereit", dus ben benieuwd >:)
Edit: ik kreeg een mailtje: Wir möchten Ihnen hiermit mitteilen, dass Ihre Zahlung bei uns verbucht wurde und Ihre Lieferung freigegeben wurde. Sobald die bestellte Ware versandfertig ist, werden wir sie durch den Frachtunternehmer an Sie ausgeliefern lassen. :9~
zeer zeeer interessant :)

hou ons (mij :P) op de hoogte van je ervaringen :)

Heb je ook al een keuze gemaakt qua projectiescherm, de manier van ophangen, kabels, aansluiting etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 17:05
LuNaTiC schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:11:
[...]

zeer zeeer interessant :)

hou ons (mij :P) op de hoogte van je ervaringen :)

Heb je ook al een keuze gemaakt qua projectiescherm, de manier van ophangen, kabels, aansluiting etc?
Zie ook www.netpower24.de, is al eerder voorbij gekomen geloof ik, maar zeker het herhalen waard.
Daar verkopen ze hem voor 1103.00 E.

Oh en hou mij ook de hoogte! :P Ben van plan om dezelfde beamer te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Roet op 26-06-2005 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Bij digitalo.de is ie ook 1103 euro, en de verzendkosten zijn maar iets van 11 euro!
Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.

Scherm heb ik al, vorig jaar tweedehands gekocht (200 euro). Hij is elektrisch bedienbaar (m.b.v. X10 module zelfs op mijn all-in-one afstandsbediening) 8) Breedte 190 cm.

Afbeeldingslocatie: http://img159.echo.cx/img159/7893/dscf000111dp.th.jpg

Helaas geen zwarte rand, maar ik probeer gewoon exact tot de zijkant te projecteren, mocht dit niet lukken en het ziet er niet uit, plak ik er zelf wel een zwart randje op :p
De boxjes zijn van de Logitech Z-5500 ;)

Afbeeldingslocatie: http://img159.echo.cx/img159/4620/dscf00076qy.th.jpg

En hier komt de TX100 te hangen (zie bungelende kabels). Omdat het een gipsplaat plafond is, heb ik het volgende bedacht. Er komen 2 metalen rails te hangen, die op de balkjes tussen de gipsplaten geschroefd wordt. Hieraan komen stukken draadeind, met daaraan een plankje. Dit plankje bevestig ik aan de projector, op een nog-te-bepalen manier ;)

Afbeeldingslocatie: http://img159.echo.cx/img159/3961/dscf000126qe.th.jpg

Verder komt er volgende week een zwart leren tweezitsbankje bij. Ik heb laatst een 10 meter lange VGA kabel gekocht voor (ik dacht) 6 euro in Duitsland (Reichelt.de), van goede kwaliteit. Deze wil ik voorlopig gebruiken naar m'n pc toe, de output komt van een 9700Pro en die is (bijna) net zo goed als DVI. De reden dat ik geen DVI kabel gebruik, is dat deze kabel 10 meter moet zijn, en die f*cking duur zijn!
M'n pc gaat als MCE dienen, en alles (ja _alles_) in mijn kamer is via één afstandsbediening te regelen: de pc, verlichting, rolluiken (2x), scherm, noem het maar op :9~

Meer pics volgen als het klaar is (als jullie willen).

[ Voor 36% gewijzigd door Elektronicanet op 26-06-2005 12:11 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 10:21

Sebje

Makelaartje

Wellicht interessant genoeg om hier te vermelden:

Afbeeldingslocatie: http://www.bora-computer.de/img/indexgfx/benqpb6110.jpg

Geräteart : DLP Projektor
Technologie : 0.55'' DLP
Auflösung : 800 x 600
Darstellbare Farben : 16.7 Mio.
Helligkeit : 1500 ANSI Lumen
Kontrast : 2000:1
Geräteeigene Auflösung : XGA VGA SXGA
Lichtstärke : F 2.4 - 2.6
Brennweite : f = 24.3 - 29.2 mm
Video Normen : NTSC 4.43 PAL SECAM NTSC
Horizontalfrequenz : 20 - 88 kHz
Vertikalfrequenz : 20 - 100 Hz
Lichtquelle Verbr. : 200 W
Lichtquellen-Typ : NSH
Betriebsdauer : 2000 Stunden
RGB-In : Ja
S-Video In : 1
Video-In : 1
Fernbedienung : Ja
Geräuschentwicklung : 34 dBA
Abmessungen BxHxT : 262 x 98.4 x 215.5 mm
Gewicht : 2.7 kg
Lieferumfang : Handbuch-CD VGA Kabel S-Video Kabel Videokabel Netzkabel Kurzanleitung Fernbedienung
Optionen : Softbag Wandhalterung

Beamer Beamer BenQ PB6110 1500 ANSI-Lumen SVGA € 699,00

http://www.bora-computer.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Sebje schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:17:
Wellicht interessant genoeg om hier te vermelden:

[afbeelding]
Beamer Beamer BenQ PB6110 1500 ANSI-Lumen SVGA € 699,00

http://www.bora-computer.de
Als je 'm dan toch in Duitsland haalt/besteld, kijk dan eerst op www.idealo.de.
Daar zie je dat het nog goedkoper kan.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Elektronicanet schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:21:
[...]

Als je 'm dan toch in Duitsland haalt/besteld, kijk dan eerst op www.idealo.de.
Daar zie je dat het nog goedkoper kan.
Kijk eens :D en ik denken dat het niet goedkoper kon! Ben benieuwd wie Elektronicanet verbeterd :)

iig hoeft het niet meer duur te zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Sebje op 26-06-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Nee, zoals ik al eerder in dit topic gepost heb, lijkt het erg interessant om in Duitsland te bestellen. (ik zeg lijkt, want de mijne moet nog binnen komen ;) )
Vergelijk in ieder geval altijd eerst via www.idealo.de, dit is een erg handige en complete vergelijksite. Niet alleen voor projectors, maar ook voor alle andere apparaten die je maar kan bedenken.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Elektronicanet schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:37:
Nee, zoals ik al eerder in dit topic gepost heb, lijkt het erg interessant om in Duitsland te bestellen. (ik zeg lijkt, want de mijne moet nog binnen komen ;) )
Vergelijk in ieder geval altijd eerst via www.idealo.de, dit is een erg handige en complete vergelijksite. Niet alleen voor projectors, maar ook voor alle andere apparaten die je maar kan bedenken.
Het voordeel van de aanbieder die ik zojuist gepost heb is dat het een normale winkel betreft, waar je gewoon binnen kunt stappen. Je hoeft met zo'n delicate hardware dus niet bang te zijn voor verzenddefecten e.d. Uit mijn ervaringen met andere gekochte pc hardware is de service goed, want er wordt zonder moeilijk doen geruild bij defect (Dan spreek ik overigens wel alleen voor vestiging Monchen gladbach, want die andere ben ik nooit geweest).

[ Voor 5% gewijzigd door Sebje op 26-06-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Sebje schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:44:
[...]
Het voordeel van de aanbieder die ik zojuist gepost heb is dat het een normale winkel betreft, waar je gewoon binnen kunt stappen.
Screenmaxx heeft ook een winkel in Frankfurt :) Is wel iets verder weg, maar zij zijn wel gespecialiseerd in projectors. Ik denk dat je hier eventueel een demo / advies kan krijgen.
Maar doe met de info wat je wilt natuurlijk ;) Zoveel scheelt het niet, maar ik wilde je alleen laten zien dat er alternatieven zijn.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Elektronicanet schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:54:
[...]

...maar ik wilde je alleen laten zien dat er alternatieven zijn.
Hoe meer alternatieven, des te beter voor de consument!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

sweeper schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:20:
[...]OK, sorry. Mijn beamer is een Panasonic PT-AE700E, mijn scherm is een Camco 100inch electrisch (200x125). Probleem is dus dat ik bij een juiste breedte boven en onder een witte balk heb voor mijn zwarte kader begint. Hoe kan ik dit oplossen?
Wat foto's om de situatie te verduidelijken.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/Probleemscherm1tn.jpg

Wat meer close-up zie je dat ik links het beeld over het zwarte kader heen laat lopen, en dat er toch nog steeds een 'lege' balk boven zit.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/Probleemscherm2tn.jpg

Nu weet ik wel dat 200x125 niet puur 16x9 is, maar waarom maken ze het scherm dan met deze formaten? Het lijkt me toch sterk dat ik het scherm niet helemaal moet laten uitrollen om een mooi beeld te krijgen?

Voor de liefhebbers nog 2 overview plaatjes :9
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/Bioscoopkamer1tn.jpg
(die kattebak moet ik nog wat op verzinnen :P)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/Bioscoopkamer2tn.jpg
(de sterrekijker is voor als ik te vermoeide ogen krijg en niet dichter op kan zitten 8)7)

[ Voor 27% gewijzigd door MikeWazowski op 26-06-2005 19:29 . Reden: Plaatjes kleiner met link + totaalview plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik verwacht mijn TX100 morgen :) Hij hangt nu nog ergens bij UPS in Duitsland:
Jun 27, 2005
6:30 P.M.
GIESSEN, DE
ORIGIN SCAN
5:49 P.M. GIESSEN, DE PICKUP SCAN
11:52 A.M. DE BILLING INFORMATION RECEIVED
Transport door UPS zou 1 dag duren.

Update: hij is binnen! Heel even aangezet, en hij lijkt te werken. Als m'n pa straks thuis is hangen we hem op, en hoop ik de eerste foto's te kunnen laten zien 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Elektronicanet op 28-06-2005 12:12 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

sweeper schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:05:
Uitrekken kan natuurlijk zoiezo niet, kleiner maken (smaller dus) evt wel. Maar als je een scherm koopt dat 16/9 heet te zijn en het is het niet, dan zou ik dat gewoon echt niet accepteren. Dus ik zou het scherm (het witte deel uiteraard) opmeten en als de aspect ratio dan niet 16/9 is, het scherm terugbrengen. Het beeld moet wel omgeven worden door een zwart kader, dat is echt veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Jag schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:47:
[...]
Uitrekken kan natuurlijk zoiezo niet, kleiner maken (smaller dus) evt wel. Maar als je een scherm koopt dat 16/9 heet te zijn en het is het niet, dan zou ik dat gewoon echt niet accepteren. Dus ik zou het scherm (het witte deel uiteraard) opmeten en als de aspect ratio dan niet 16/9 is, het scherm terugbrengen. Het beeld moet wel omgeven worden door een zwart kader, dat is echt veel mooier.
En als je 'm gewoon iets minder ver uitrolt? Is het een elektrisch scherm? Anders kun je de eindschakelaar tunen :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft hij het scherm 2de hands gekocht, dan kan je natuurlijk niet veel gaan klagen. Misschien neemt hij het terug een kan je een écht 16/9 scherm halen.

Het goedkoopste is inderdaad mss het wat minder ver uitrollen. Maar ik vrees dat het beeld dan wel erg hoog zal hangen (aan ongeveer 2.5m hoog wat wil zeggen dat de onderkant van het scherm meer dan 1m20 zit. Als het het wat verder kan uitrollen maak je een kader van zwart vilt of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je dus echt blijft zitten met dit scherm, is het dan geen idee om het eens heel nauwkeurig op te meten? Daarna je geprojecteerde beeld tussen de linker en rechter afmatting afstellen en kijken of je metingen kloppen.
Dan je beeld tegen de onder-afmatting aan afstellen, zodat je bovenaan dus een grote witrand overhoudt.
Plak op de juiste hoogte L/R een stukje tape. En misschien kun je daarna de boven-afmatting als het ware verlengen door het wit bij het zwarte kader te voegen door afplakken. Misschien kun je die extra witrand zelfs zwart spuiten, maar dan moet je wel heel nauwkeurig te werk gaan en het gebruikte deel zorgvuldig beschermen tegen verfspuitnevel. En uiteraard, kaarsrecht door van links naar rechts na te gaan of je de juiste beeldhoogte overhoudt.
Er zijn veel uitrolschermen te koop die bovenaan een groter zwart kader hebben dan L/R en onder.
Bedenk verder ook dat niet alle DVD's beeldvullend zijn, veel zijn zelfs breder, waardoor je alsnog met een ongebruikt deel boven en onder zit, dus misschien moet je er gewoon aan wennen.
Als je echt creatief in de weer wilt, kun je losse custom afmatting maken, die je op een latje bevestigd. Als je dan op uitgemeten hoogtes aan de zijkanten van je scherm beugeltjes maakt kun je zelf je 16:9 of bredere films afkaderen door de hoogte te variëren. Eén voor boven op 2 hoogtes, en één voor onderaan, op ook weer twee hoogtes te hangen. Dan hoef je helemaal niets aan je scherm zelf te doen.

[ Voor 50% gewijzigd door _XipHiaS_ op 28-06-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Bedankt voor de reacties. Ik heb het scherm nieuw gekocht, maar het was wel een koopje (€ 175,- incl rembours). Ik kies er nu dus voor om het wat minder ver uit te rollen, omdat het scherm hangt in de tot-kamer-omgebouwde-garage is het plafond niet al te hoog. Mocht ik me er in de toekomst nog steeds aan ergeren, dan koop ik wel een goed (=duurder) scherm. Jammer dat er geen opties zijn om het beeld uit te rekken, maar ik ben in ieder geval niet gek omdat ik het niet gevonden heb :). Het afplakken/spuiten is zeker een optie waar ik nog ff over ga denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Heb m'n Hitachi TX-100 aangesloten, pics komen als jullie willen :)
Eerste indruk: super! Prachtig mooi beeld, goed contrast, mooie kleuren, helder beeld. Moet alleen nog even met die instellingen spelen, als ik 'm op silent zet blijft ie herrie maken. Waarschijnlijk staat in het boekje wel wat ik fout doe :p

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Elektronicanet schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:13:
Eerste indruk: super! Prachtig mooi beeld, goed contrast, mooie kleuren, helder beeld. Moet alleen nog even met die instellingen spelen, als ik 'm op silent zet blijft ie herrie maken. Waarschijnlijk staat in het boekje wel wat ik fout doe :p
Staat 'ie misschien op high altitude? Dan draait de fan namelijk, ook in lage lampstand, harder om toch voldoende lucht te verplaatsen. Voor NL niet nodig :). Maar weet niet of jou PJ zo'n stand heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-06-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektronicanet schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:13:
Ik zou er inderdaad wel wat pics van willen zien...
Het lijkt mij een goede projector voor een toch redelijk bescheiden prijs.

Iemand nog ervaringen met deze projector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:13:
[...]

Ik zou er inderdaad wel wat pics van willen zien...
Het lijkt mij een goede projector voor een toch redelijk bescheiden prijs.

Iemand nog ervaringen met deze projector?
Hier staat hij tussen: http://www.cine4home.de/t...gleich2/LCDVergleich2.htm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Ik heb de Hitachi PJ-TX100 sinds oktober 2004 (en heb er een stuk meer voor betaald, maar ja, daar doe je niets tegen). Ik ben er zeer tevreden mee. Wel moet ik film kijken in een goed afgeschermde kamer, want als er licht bij komt dan wordt het contrast snel minder. Dat zal er dan ook mee te maken hebben dat ik gewoon op de muur projecteer met een formaat van ongeveer 3.5m x 1.9m. Dat is pas echt een bioscoopgevoel 8)
Overigens moet hij wel door een computer aangestuurd worden (dus d-sub15 of DVI-D), want op de analoge aansluitingen is het allemaal niet zo denderend. Verder maakt de lens het heel makkelijk om de beamer goed te plaatsen (want: zoomfactor 1.55, hor. lens shift 30% verticaal 80%).
Een nadeel heeft de mijne wel: in whispermode varieert de licht intensiteit (het beeld is dan weer fel dan weer minder fel) om de minuut of zo. Dat is wel irritant. Dit zou echter exemplarisch kunnen zijn. Daarom staat hij bij mij altijd op 100% (normal mode). Overigens ook omdat ik nu eenmaal zo groot projecteer. Qua geluid vind ik hem mee vallen. Je hoort hem wel, vooral in stille scenes uiteraard, maar ik kan niet zeggen dat het storend is. Overigens, de dichtsbijzijnde kijk positie is ongeveer 1.75m verwijderd van de beamer.
Een aanrader voor mensen met een beperkt budget die hem aan een htpc willen hangen. :)

edit: na het lezen van de link hierboven lijkt het erop dat de hitach nog flink verbeterd kan worden, door het service menu te tweaken. Iemand een idee hoe je daarin komt? Of weet iemand een zaak liefst in Eindhoven, die dat kan doen?

[ Voor 15% gewijzigd door Munchkin op 29-06-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

pics worden uiteraard gewaardeerd!

maar klinkt nog steeds erg goed. over een paar weekjes kan ik hem wel bestellen denk ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

LuNaTiC schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:18:
pics worden uiteraard gewaardeerd!

maar klinkt nog steeds erg goed. over een paar weekjes kan ik hem wel bestellen denk ik :Y)
Pics staan hier hè :)
Elektronicanet in "Enige uitleg voor mensen die een project..."
Ik zal ook nog wat pics posten als ie aanstaat :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ja dat bedoelde ik eigenlijk ook :P

ik wil hem in actie zien! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Foto's maken blijkt vrij lastig :)
Hierbij diegenen die nog het minst slecht zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/8871/dscf00024oo.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/2091/dscf00072lf.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/3795/dscf00061aa.th.jpg

In werkelijkheid is het beeld haarscherp, en zie je nog wel iets van de rest van mijn kamer door het licht dat van de beamer komt. Dit is echter heel weinig en zeker niet storend.
Ik heb er nu 1 film op gekeken, en tv, een game gedaan, en alles ziet er echt perfect uit!

[ Voor 22% gewijzigd door Elektronicanet op 30-06-2005 17:01 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Na een beetje zoeken vond ik hoe je in het hidden service menu en in het factory menu van de Hitachi PJ-TX100 kon komen :Y) 8)
zie dit ook dit forum :
hidden service menu:
On the projector:
Press Menu to get to the advanced menu
Select Option
Press <
Then Press < with input and hold for 3 seconds

Or use the remote:
Press menu to get to Advanced Menu
Select Option
Press the Light button
Press the Light button and hold for 3 seconds.

En het meer interessante factory menu:
-Press menu. If advance menu is displayed, move to easy menu from easy menu
-Select Reset in Easy menu, and then press > or enter button
-Press Reset
-Press Reset and hold for 3 seconds.

Een uitleg wat de sommige van de parameters doen vind je hier

Bovenstaande is uiteraard compleet voor eigen risico!

edit en nog een site met uitleg

[ Voor 12% gewijzigd door Munchkin op 01-07-2005 22:16 . Reden: even vermelden dat het om de hitachi ging :Y) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Leuk om door te lezen, maar ik ga het echt niet doen hoor :D Is mij veel te link, en bovendien ben ik al erg tevreden met het standaardresultaat :p

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mij net ook een Projector aangeschaft... een TOSHIBA ltd ET1, mooi toestel, speelt mooi en is zeer fijn van beeld. :9~ _/-\o_

Enkel een probleempje, hij werkt momenteel alleen op de dvdspeler, ik wil de projector op mijn pc laten spelen, want vandaar kan ik alles : tv, dvd, gamen, surfen, whatever, en euh... dat gaat momenteel niet omdat je een zogenaamde ( int engels wel... ) rgb kabel nodig hebt ( zo een kabel zoals van je scherm naar pc, wel met 2 x dezelfde uitgangen, vrouwtje denk ik ) :+

En uh, die heb ik niet. Dus zal het logischer-wijze ook niet gaan. Maar ik heb op mijn pc ook een composiet-s out/in, scart out/in, en nog de 3 kabels(geel,rood,wit van de scart) enkel IN zitten.

Dit moet toch ook lukken ?!?!

het lukt wel met de dvd-speler...waarom niet met de pc ? of gaat het echt alleen maar via de rgb kabel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is altijd goed om op voorhand te weten welke kabels je juist nodig hebt. Met RGB kabel bedoel je waarschijnlijk een VGA kabel (aangezien je zegt dat het zo een kabel is van PC naar scherm)

Je kan het ook met composite of s-vhs doen. Echter de beste kwaliteit zal je met VGA hebben (tenzij je ook component of DVI hebt 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:00:
Het is altijd goed om op voorhand te weten welke kabels je juist nodig hebt. Met RGB kabel bedoel je waarschijnlijk een VGA kabel (aangezien je zegt dat het zo een kabel is van PC naar scherm)

Je kan het ook met composite of s-vhs doen. Echter de beste kwaliteit zal je met VGA hebben (tenzij je ook component of DVI hebt 8) )
maar het is geen vga, want de BEIDE uiteinden moeten dezelfde poort hebben !! en bij een gva is dit toch verschillend ?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.