How to become a Dj... deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste
Acties:
  • 7.300 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Jupz... ik ben toch eigenwijs geweest... ik heb de mooie 626i bestelt...

ik zie het wel!!!!! :)

Verwijderd

Vraag voor de cd experts onder ons:

Ik heb ergens een advertentie gezien voor een pioneer cdj 500 spelertje tegen een zeer mooie prijs.
Nu heb ik contact gehad met diegene die hem wilt verkopen en hij zegt dat hij dmv van wat tests: inlezen[focussen],skippen[tracking] in
relatie met responstijden en stabiliteit, de speler volgens hem in goede staat is.

Maar nu ben ik benieuwd, waar moet ik eventueel nog meer op letten? Op irc hoorde ik over het loopwerk, dat dat maybe stuk kan zijn; hoeveel zou het kosten om dit eventueel te vervangen?

Alvast bedankt voor de reply's!!!

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10 22:41

Giblet

Dingen

Er heeft hier al n aantal keer gestaan dat die dingen erg duur zijn om te vervangen... maar je kan n zwaar beschadigde cd meenemen die het bij jou thuis nog gewoon doet en die daar testen en verder valt het vanzelf wel op of ie erg lang moet focussen.

Verwijderd

Als het goed is komt dankzij André morgen mijn CDJ - 800 met de post binnen :) :+

Zo ja dan volgen er morgen avond pics ;)

Verwijderd

CDJ800 woeet, had er zo'n filmpje van te kijken mooi ding :D kan veel meer dan mijn CDJ-20 (wat wil je, meer als 3x zo duur) :)

Verwijderd

hoe heet die mengpaneel in tiesto's clip lethal industry. zo'n zilveren

Verwijderd

heb je plaatje? is wat handiger voor de meeste hier :)

Verwijderd

ik heb geen plaatje :(

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 01:25:
hoe heet die mengpaneel in tiesto's clip lethal industry. zo'n zilveren
Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.com/images/mixers/pmc55_big.jpg
Volgens mij een Vestax pcm=50/55

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

jadjong schreef op 27 december 2002 @ 06:27:
[...]

[afbeelding]
Volgens mij een Vestax pcm=50/55
Volgens mij niet ;). Ik dacht dat hij een mixer gebruikte met alleen draaiknoppen...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10

Muggie

8 pm

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 10:33:
Vraag voor de cd experts onder ons:

Ik heb ergens een advertentie gezien voor een pioneer cdj 500 spelertje tegen een zeer mooie prijs.
Nu heb ik contact gehad met diegene die hem wilt verkopen en hij zegt dat hij dmv van wat tests: inlezen[focussen],skippen[tracking] in
relatie met responstijden en stabiliteit, de speler volgens hem in goede staat is.

Maar nu ben ik benieuwd, waar moet ik eventueel nog meer op letten? Op irc hoorde ik over het loopwerk, dat dat maybe stuk kan zijn; hoeveel zou het kosten om dit eventueel te vervangen?

Alvast bedankt voor de reply's!!!
Ik zou in ieder geval meerdere cd's testen ; gebrande cd's(en dan het liefst ook meerdere merken cd-r's, cd-rw's doen het doorgaans niet !!!), originele cd's, cd's met (lichte) beschadigingen.

Het inlezen is inderdaad iets wat vrij vlot moet gebeuren (let ook op het cue-en van een cd, daar mag de speler in principe ook niet overslaan als je na het indrukken van pause aan de jogdial gaat draaien), als het ding er lang over doet dan kan het loopwerk of de laser weleens aan vervanging toe zijn. De knoppen Play/Pause en Cue moeten natuurlijk ook reageren als je erop drukt.

Onderhoud heb ik een paar maanden terug aan een van m'n CDj 500 II's laten doen en dat kostte me 123 euro. Is het ding volledig voor nagekeken, de laser vervangen, nieuwe rubbers erop en een zootje schakelingen gerepareerd.

Succes.

PSN: mug_8pm

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:19
menger die tiesto heeft op dutch dimension :

Afbeeldingslocatie: http://www.stantonmagnetics.com/alpha44/images/LO_vrm-10/vrm10_a.jpg

stanton vrm-10

ow ja die faders zijn te vervangen met draaiknoppen

[ Voor 16% gewijzigd door wibblemoo op 27-12-2002 14:05 ]

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
tiesto heeft idd een contract met stanton..
klopt dat hij met een stanton rommelt

Verwijderd

Muggie schreef op 27 December 2002 @ 09:30:
[...]
Onderhoud heb ik een paar maanden terug aan een van m'n CDj 500 II's laten doen en dat kostte me 123 euro. Is het ding volledig voor nagekeken, de laser vervangen, nieuwe rubbers erop en een zootje schakelingen gerepareerd.
Da's niet duur.
Ik heb zelf ook twee CDJ 500 II's die het vooralsnog prima doen. Lekkere degelijke toploaders zijn het overigens ;)

• jadjong
  • Niet online
wibblemoo schreef op 27 December 2002 @ 14:04:
menger die tiesto heeft op dutch dimension :

[afbeelding]

stanton vrm-10

ow ja die faders zijn te vervangen met draaiknoppen
Sorry, was in de war met Ferry Corsten die wel Vestax gebruikt in zijn sets/DVD

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-10 13:41
Ik heb ook (eindelijk :P) m'n DJ set besteld bij Dre. Het is geworden een Gemini UMX-9 met 2x PT-2100 met een EM-300 koptelefoon. 100% Gemini dus ;) Stijl moet ik nog even helemaal ontdekken, maar ik ga beginnen met trance en beetje techhouse-achtig. Zal dus ook een stuk meer gaan posten (als ik achter de tafels vandaan gesleept kan worden :D)
Foto's komen er uiteraard aan zodra alles binnen is (dinsdag of woensdag? goed begin van het jaar iig!) :Y)

Verwijderd

Die gast heeft het maar druk met ons... mijn 626i moet er namelijk ook aankomen? :P

Verwijderd

w0000000000t :+

Hier even wat nieuwe pics van mijn draai hoekje

Er is een CDJ 800 van Pioneer bij gekomen. Het is de bedoeling dat hij schuin in de kast wordt gemonteerd boven de mixer (zie laatste foto), maar dat is werk voor later :P

Afbeeldingslocatie: http://www.648studios.com/images/cdj800-001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.648studios.com/images/cdj800-002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.648studios.com/images/cdj800-003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.648studios.com/images/cdj800-004.jpg

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nu al vieze vingers erop... Zonde! :+

Verwijderd

ik zie dat alle draaiknopjes zilver zijn kan je die ook ergens los kopen wil ik ook wel op mijn mixer

Verwijderd

Mooie Monitorspeakers, ben je er tevreden mee? Ik wil ze ook kopen, een maat van me had ze voor €500 het setje gekocht. Ik vond het geluid wel ok eigenlijk. Maarja zijn ze neutraal genoeg? Of kleuren die speakers het geluid nog teveel?

/me wil in 2003 een start gaan maken met producen.

Verwijderd

Nee ik vind het echt super speakers. Prijs / prestatie verhouding is heel goed. Ze kleuren het geluid naar mijn weten niet te veel, ik kan er in ieder geval perfect op afmixen en krijg meestal ook positief commentaar op de club-sound van mijn tracks (in de zin van goed gemastered). Absoluut een aanrader van mijn kant dus ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 23:04 ]

Verwijderd

geil :9~ nu nog 1 :P t wordt wel vol daar :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 00:50:
geil :9~ nu nog 1 :P t wordt wel vol daar :)
Zoals Unex al zei: wat een ongelofelijk geile cd speler is die cdj-800 zeg!! Daarvan zou ik er wel heeeeel erg graag 2 bij mij thuis hebben staan.....

Die cdj-500 is niet doorgegaan omdat ik niet de enige was die het een erg mooie prijs vond en ik gewoon te laat was helaas :'(

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

hmmm als je dat ziet...

ik zou haast overwegen om alsnog de switch te maken naar CD's :) ziet er een prachtapparaat uit, voelt dat nu echt alsof je met platen werkt ??

You don't need eyes to see, you need vision

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Als je echt geil spul wilt dan ga je voor een CDJ-1000. Alleen die dingen zijn walgelijk duur. :(
* LangTall is al een poosje aan het sparen.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

Ok ik ben weer een ervaring rijker...
2 weken geleden heb ik op een klein feestje gedraait (20man) verjaardag feestje...

al mijn apparatuur meegesleept, en gedraait...
vet veel complimenten, het enige verschil... ik had monitor speakers
Nou weer thuis... (zonder monitor speakers) en ik draai gewoon weer bagger!

gelukkig voor mij: ik krijg die monitor speakers waar ik op dat feestje mee gedraait heb!!!!! *D (die gast wou ze toch wegpleuren :P)

ofwel.. mijn ervaring.. monitor speakers zijn dus echt belangrijk gewoon
*Hardleers en eigenwijs!*

Verwijderd

LangTall schreef op 28 December 2002 @ 02:59:
Als je echt geil spul wilt dan ga je voor een CDJ-1000. Alleen die dingen zijn walgelijk duur. :(
* LangTall is al een poosje aan het sparen.
Met dat ding heb ik ook mogen klooien...

Wel een vet ding idd...
maar die prijs... mjah daar koop je 2 goeie TT's voor!

Verwijderd

Welke monitor speakers zijn dat die je hebt Six4Eight ? Ik ben namelijk op zoek naar een paar goeie monitor speakers maar ik heb nog geen idee welke nu goed zijn :? Of weet iemand misschien nog andere goede monitor speakers ?

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:37

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 18:41:
Die gast heeft het maar druk met ons... mijn 626i moet er namelijk ook aankomen? :P
LOL

Maar... 5 jaar hard werken heeft het volgende resultaat opgeleverd:
http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=643

(Schetsen staan op pagina 2).

André Huisman (www.new-line.nl)

• LangTall

LangTall

Nou ben ik een cd-jock (voor zover ik me een jock mag noemen ;) ) en moet ik m'n eerste ervaring op TT's nog maken. Dus daar ga ik sowieso geen geld in steken. ;) Ben dus bezig te sparen voor een CMX-3000. Kost net zo veel als een enkele 1000, maar 2 loopwerken met praktisch dezelfde mogelijkheden. Alleen het verwisselbare geheugen ontbreekt dan, maar daar kan ik mee leven.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 12:19:
Welke monitor speakers zijn dat die je hebt Six4Eight ? Ik ben namelijk op zoek naar een paar goeie monitor speakers maar ik heb nog geen idee welke nu goed zijn :? Of weet iemand misschien nog andere goede monitor speakers ?
Behringer B 2031 monitor speakers.

Kijk bijvoorbeeld eens bij http://www.feedback.nl, daar staan wel een aantal monitor speakers (Alesis, Behringer, DynAudio, etc).

Of nog beter ga daar is langs en ga zelf luisteren (Rotterdam of Utrecht zit feedback) :)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

monitors dus:

Wat is eigenlijk het verschil als je een van je gewone HIFI luidsprekers zeer dicht bij je zet en een echte monitor? Ik heb nl hier een dikke luidspreker op mn tafel liggen, die gewoon aangesloten is als de rest van mn luidsprekers (4 speakers in totaal op mn room, gewoon stereo aangesloten)
Wat betreft acoustiek klinkt dat gewoon goed, ook om zomaar te luisteren naar muziek

ik ondervind idd moeilijkheden als ik op plekken kom waar het accoustisch gezien niet zo geweldig is...

Verwijderd

huisman schreef op 28 december 2002 @ 12:20:
[...]
LOL

Maar... 5 jaar hard werken heeft het volgende resultaat opgeleverd:
http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=643

(Schetsen staan op pagina 2).
Vet hoor...

Mag ik op de opening komen draaien dan? ;)

maargoed.. wie weet eigenlijk of Gear ook op zaterdag word bezorgt? :)

Verwijderd

nog een zeer cool filmpje van die CDJ-800:

mms://ms.groovygecko.net/groovyg/clients/d-rom/comp1_hb.wmv

• LangTall

LangTall

leffe_blond schreef op 28 december 2002 @ 13:24:
monitors dus:

Wat is eigenlijk het verschil als je een van je gewone HIFI luidsprekers zeer dicht bij je zet en een echte monitor? Ik heb nl hier een dikke luidspreker op mn tafel liggen, die gewoon aangesloten is als de rest van mn luidsprekers (4 speakers in totaal op mn room, gewoon stereo aangesloten)
Wat betreft acoustiek klinkt dat gewoon goed, ook om zomaar te luisteren naar muziek

ik ondervind idd moeilijkheden als ik op plekken kom waar het accoustisch gezien niet zo geweldig is...
Echte monitoren hebben een ongekleurd geluid, dit in tegenstelling tot de meeste hifi-speakers. Daarom worden deze gebruikt bij het afmixen, zodat de kleuring zo neutraal mogelijk blijft.

Voorbeeldje: Je hebt een speakerset staan met een zware bas. Als je hierop afmixt, zal de track op andere speakers lang niet zoveel bas hebben als jij bedoelde in je eindmix. Als je ergens gaat draaien heb je dit ook wel, maar minder sterk dan bij het producen van tracks.

Verwijderd

Kent iemand hier de Gemini cdj 1200, ik ben benieuwd naar ervaringen ed.
Op deze link staat eventueel wat info: http://www.creativeacoustics.com/gemini/cdj1200.htm

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 17:51:
Kent iemand hier de Gemini cdj 1200, ik ben benieuwd naar ervaringen ed.
Op deze link staat eventueel wat info: http://www.creativeacoustics.com/gemini/cdj1200.htm
Dat ding komt me belachelijk bekend voor, dat design is volgens mij toegepast in een andere topload CD speler, kweet alleen niet welke :?

• jadjong
  • Niet online
SONiCB00M schreef op 28 December 2002 @ 17:54:
[...]
Dat ding komt me belachelijk bekend voor, dat design is volgens mij toegepast in een andere topload CD speler, kweet alleen niet welke :?
DAP/Omnitronic enz. ;)

Verwijderd

:) ok, laat dan maar zitten.... andere speler dan: de numark cdn-18, iemand hier ervaringen mee?

• Flake
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/d1105.jpg

Da was 'm ja ;)
BTW alleen het design zegt nog nix, dat ding kan kwa inhoud toch best functioneren? :?

• jadjong
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://server.mixfreaks.org/albums/album01/DSC01272_001.jpg

Dit vind ik gewoon niet eerlijk :(

Verwijderd

jadjong schreef op 28 December 2002 @ 20:10:
[afbeelding]

Dit vind ik gewoon niet eerlijk :(
What the fuck?
Wie is die gast en waarom 6x Pioneer CDJ-1000? 8)7

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 20:31:
[...]

What the fuck?
Wie is die gast en waarom 6x Pioneer CDJ-1000? 8)7
Voornaam schijnt Ben te zijn 8)7

Verwijderd

Pff, die gast heeft er zo veel dat die het toch niet merkt als er eentje kwijt is. Die mag die dan wel aan mij geven!!

Verwijderd

Is er hier niemand PCj? Ik ben er al ff mee bezig: je kan er alles mee dat je met echte apparatuur ook kan, het is eenvoudig en het kost bijna niks. :+

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Mijn mixertje! :9

Maar wat moet een mens met 6 spelers. Volkomen waanzin. 4 kan ik mee inkomen, maar 6? Nee...

• Giblet

Giblet

Dingen

ik zie er maar 5 hoor :/

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat moet een mens met zes spelers? Mixen!
Niet voor niets heb ik, als het even kan ook vier spelers tot mijn beschikking; dit omdat ik nog weleens een eigengemaakte sampletracks-cd gebruik, of een kreet uit een andere plaat (eerste zin uit Little Fluffy Clouds, eerste kreet uit Serious (Steady B.), korte stukjes fillerbeats, dingetjes uit hiphop-platen enzo). Ik speel met de muziek die ik speel. :) Soort turntableism, maar dan anders. :P
Ook als je hele korte cuts maakt, is het gewoon ondoenlijk om met slechts twee spelers te werken. En laat die korte cuts nou precies datgene zijn waar Ben Liebrand het meeste mee doet...

[ Voor 3% gewijzigd door Kaj. op 28-12-2002 21:49 ]

Verwijderd

Tsja, nog ff één ding, waarom gebruikt men bij dit soort spelers niet is goede interlinks (kabels van cd-speler naar mengpaneel en mengpaneel naar versterker)? Die standaard troep die bijgeleverd is kan echt veel afdoen aan je geluid. En met zulke dure spelers kunnen ze ook best nog wel die paar interlinks dokken

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mwah.. misschien omdat je het op een gemiddelde PA toch niet hoort?
Dat je in je HiFiset thuis die dingen vermijdt als de pest kan ik me voorstellen (ik bouw ook m'n eigen interlinks), maar knappe jongen die het verschil hoort op een PA-set met een THD van enkele procenten.

• jadjong
  • Niet online
Underworld @ 538 8)

• LangTall

LangTall

Over die foto van jadjong:

Dat zijn er idd 5, waarvan 3 van Ben zelf. die andere 2 zijn van de club waar het was. Zijn eigen 3 gebruikt ie ook voor het maken van grandmix©. Het mengpaneel is een LPM 8.3. De foto is gemaakt op een mixfreaksparty, een jaarlijks event georganiseerd door leden van een mailinglist. Ben draait daar elk jaar geheel belangenloos. Is voort gekomen uit een BBQ-ideetje 2 jaar geleden op die mailinglist.

* LangTall was there every year!

En daar staat ie dan live minimixen en stukkies Grandmix© te doen, dus das wel geinag. ;) (understatement of the year for me)

En als jadjong de overige foto's van die server bekijkt, komt ie mij vanzelf ook nog tegen denk ik ;)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Jah, die mailinglist ken ik wel.. Lees af en toe de digests; er werd me net ff iets teveel ge-brown-nosed een tijd geleden.. en nog steeds hier en daar.
En quoten is ook een moeilijk kunstje wat weinig mensen daar onder de knie lijken te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaj. op 29-12-2002 01:16 ]

• LangTall

LangTall

Tell me about it Kaj. :/ En die 'mixfreaks' hierboven is dus de admin.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

yup.. weet ik :)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18

Eraser127

Nijkerk

LangTall schreef op 29 december 2002 @ 00:58:
Over die foto van jadjong:

Dat zijn er idd 5, waarvan 3 van Ben zelf. die andere 2 zijn van de club waar het was. Zijn eigen 3 gebruikt ie ook voor het maken van grandmix©. Het mengpaneel is een LPM 8.3. De foto is gemaakt op een mixfreaksparty, een jaarlijks event georganiseerd door leden van een mailinglist. Ben draait daar elk jaar geheel belangenloos. Is voort gekomen uit een BBQ-ideetje 2 jaar geleden op die mailinglist.

* LangTall was there every year!

En daar staat ie dan live minimixen en stukkies Grandmix© te doen, dus das wel geinag. ;) (understatement of the year for me)

En als jadjong de overige foto's van die server bekijkt, komt ie mij vanzelf ook nog tegen denk ik ;)
over het mengpaneel; het is óf een GMP8.3 óf een LPM7.3 B)

[ Voor 6% gewijzigd door Eraser127 op 29-12-2002 02:41 ]

My Discogs

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Het is zeker geen 7.3, want die heeft een andere kleur knopjes. Dit zijn de knoppen van een 7.2, maar een 8.3 kan wellicht ook wel.

M'goed, ik wist niet dat dit Mister Liebrand himself was. Kijk dán begrijp ik wel dat je veel spelers nodig hebt om minimixjes live te maken. Wel leuk trouwens. Ik wist niet dat hij dat ook live deed.

edit:
't is idd een 8.3; hij heeft een dubbele master fader.

[ Voor 11% gewijzigd door MisterDon op 29-12-2002 02:59 ]

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:37

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Ik hou het op de Dateq 8ti (de voorloper van de 8.3).

André Huisman (www.new-line.nl)

• LangTall

LangTall

Misschien hebben experts aan deze foto wat meer om te bepalen welke paneel het is. ;) voor zover ik weet was het een 8.3.
Enneh Don, dat doet ie dus in principe overal waar ie draait wel, maar op deze party's drijft ie het tot in het extreme door. Deze keer was het btw ook de tweede keer dat ie volledig digitaal draaide, een paar weken ervoor had ie z'n 'try-out' in de Matrixx gedaan. Het jaar daarvoor stonden er ook nog gewoon 2 SL-en naast, met 2 cd-spelers.
Eigenlijk was de bedoeling 'gewoon' met 3 cd-spelers te draaien, maar de Lunenburg had er alvast 2 klaar staan. Vandaar het idiote aantal van 5. De Pioneergast die er rond liep had ook nog een 800 in de kofferbak, maar die vond Ben toch niet nodig. ;)

Verwijderd

Mensen...wie weet er nou al meer over de GOTDJ/IDP FTP server...

ik heb er al een tijdje niks over gehoort.. maar ik kan nog steeds niet inloggen enzow...

vind het wel een beetje jammer eigenlijk..

• Triple-D
idd. hij moet gewoon terug

Verwijderd

wtf is minimixen en grandmix (C)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:48

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 00:01:
wtf is minimixen en grandmix (C)
gij ontwetend schaap :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Ener-G schreef op 30 December 2002 @ 00:14:
[...]

gij ontwetend schaap :D
ik weet het ook niet ;( daarvoor is dit forum/topic er toch? |:(
How to become a dj...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 00:26 ]

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Google is je vriend.. www.liebrand.nl ook in deze

• Chiron

Chiron

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 00:24:
[...]

ik weet het ook niet ;( daarvoor is dit forum/topic er toch? |:(
How to become a dj...
het heeft geen ruk met het worden van dj te maken... maar waarschijnlijk ben je gewoon te jong om de minimixen te kennen...

het zijn gewoon legendarische mixen van (destijds) populaire tracks... met dien verstande dat elk nummer hoogstens 30 seconden a 1 minuut in de mix voorkomt.. echt in de tmf-jaarmix stijl zeg maar

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Flake
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 21:23:
Is er hier niemand PCj? Ik ben er al ff mee bezig: je kan er alles mee dat je met echte apparatuur ook kan, het is eenvoudig en het kost bijna niks. :+
Heh :+

Mede omdat je een leeftijdgenoot bent zal ik mild tegen je wezen (ik had immers eerst dezelfde filosofie als jij :P). Wat jij nu zegt is tamelijk bullshit. Ik heb ook een tijd dat PC DJ geprobeerd met dat BPM Studio gebeuren. Het kan gewoon niet vergeleken worden met een fatsoenlijke CD/TT-set. Als je zelf denkt dat je het goed kan dan daag ik je bij deze uit een mix online te zetten ;).

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De Grandmixen kun je inderdaad legendarisch noemen. De Minimixen daarintegen lang niet allemaal; er zaten behoorlijk wat afraffelwerkjes tussen.
Soms kon Liebrand daar niet zoveel aan doen; hij moest en zou een populair of nieuw nummer tot minimix verwerken, maar had de multitrack nog niet. Maar de meeste mindere mixen waren puur het nummer zelf (misschien in een speciale edit) met een aangepaste beat en wat synthesizer-shit erachter.
En da's gewoon jammer.

stofke15 en SONiCB00M: het kan wel hoor, met mp3's draaien. maar dan is het wel noodzakelijk om een hardwarematig controlpanel erbij te hebben en een echte mengtafel.
Faden met je muis alleen is zwaar klote.

• DJT
  • Laatst online: 31-10 22:19

DJT

LangTall schreef op 29 december 2002 @ 16:26:
Misschien hebben experts aan deze foto wat meer om te bepalen welke paneel het is. ;) voor zover ik weet was het een 8.3.Ben toch niet nodig. ;)
Dit is 100% zeker een GPM8TI van Dateq. Idd de voorloper van de 8.3, beschikt over dezelfde mogelijkheden, is alleen geen 19" (8.3 wél).

• LangTall

LangTall

Kaj. schreef op 30 December 2002 @ 02:02:
De Grandmixen kun je inderdaad legendarisch noemen. De Minimixen daarintegen lang niet allemaal; er zaten behoorlijk wat afraffelwerkjes tussen.
Soms kon Liebrand daar niet zoveel aan doen; hij moest en zou een populair of nieuw nummer tot minimix verwerken, maar had de multitrack nog niet. Maar de meeste mindere mixen waren puur het nummer zelf (misschien in een speciale edit) met een aangepaste beat en wat synthesizer-shit erachter.
En da's gewoon jammer.
Je moet niet vergeten dat ie een contract (of afspraak, ik weet ook niet precies hoe dat geregeld was) had om elke week bij Curry/Stenders en van Inkel een minimix af te leveren. Daarna (1992/1993) werd ie naar de top40 geschoven; je kon toen ook duidelijk merken dat ie er al minder zin in had.
Maar de mooiste minimixen ontstonden toch als haastklus, 'Alf - stuck on earth' is daar een klassiek voorbeeld van. Donderdagavond/nacht beginnen met het doorspitten van videobanden voor samples, en vrijdagavond 2 platen over negen on air. Echt een geval van _/-\o_

Dat ie daarna nog 6 maanden nodig had om de samples te clearen voor een release, lag aan het feit dat er 6 man aan die serie schreef, en er eigenlijk nix geregeld was. :+

• Flake
Kaj. schreef op 30 December 2002 @ 02:02:
stofke15 en SONiCB00M: het kan wel hoor, met mp3's draaien. maar dan is het wel noodzakelijk om een hardwarematig controlpanel erbij te hebben en een echte mengtafel.
Faden met je muis alleen is zwaar klote.
Dat is een ander verhaal. Wat hij beweert is dat je met 1 of ander softwareprogramma zo kan livemixen. Zoals je zelf al zegt kun je nauwkeurig faden met een muis bijna vergeten, evenals het gebruiken van de jog. Want met MP3 mixen á la FinalScratch moet geen probleem zijn lijkt me ;).

Verwijderd

Ener-G schreef op 30 december 2002 @ 01:05:
[...]

het heeft geen ruk met het worden van dj te maken... maar waarschijnlijk ben je gewoon te jong om de minimixen te kennen...

het zijn gewoon legendarische mixen van (destijds) populaire tracks... met dien verstande dat elk nummer hoogstens 30 seconden a 1 minuut in de mix voorkomt.. echt in de tmf-jaarmix stijl zeg maar
ja, dan zal daar het probleem wel liggen :) sja, ik vroeg het maar. die tmf jaarmix ken ik wel, bedankt voor de tip B)

Verwijderd

SONiCB00M schreef op 30 december 2002 @ 01:35:
[...]
Heh :+

Mede omdat je een leeftijdgenoot bent zal ik mild tegen je wezen (ik had immers eerst dezelfde filosofie als jij :P). Wat jij nu zegt is tamelijk bullshit. Ik heb ook een tijd dat PC DJ geprobeerd met dat BPM Studio gebeuren. Het kan gewoon niet vergeleken worden met een fatsoenlijke CD/TT-set. Als je zelf denkt dat je het goed kan dan daag ik je bij deze uit een mix online te zetten ;).
lol :P
zo lang ben ik nog niet ermee bezig hoor, nog maar 4 maandjes of zow, het is gewoon wat duur al die apparatuur daar zit het hem vooral, ben nog maar 16... ik werk met Djdecks en een maat van mij krijgt er soms toch betere mixes uit dan die ze in de stadsfeestzaal op fuiven draaien hoor :D

• Flake
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 12:16:
[...]

zo lang ben ik nog niet ermee bezig hoor, nog maar 4 maandjes of zow, het is gewoon wat duur al die apparatuur daar zit het hem vooral, ben nog maar 16... ik werk met Djdecks en een maat van mij krijgt er soms toch betere mixes uit dan die ze in de stadsfeestzaal op fuiven draaien hoor :D
Mjah ach, ik ben 15 dus ik weet wel wat je bedoelt :P. Maar ik ben ook maar ongeveer een halfjaar bezig met serieus draaien (vinyl dus). 't Mixen begin ik al steeds meer onder de knie te krijgen, het enige wat jammer is is dat ik geen EQ op de PFL heb. Dat kan echt irritant zijn omdat ik bij sommige nummers door de baslaag de beats niet meer hoor :( (daar valt voor mij dus gewoon nie mee te mixen).

Maar zeg es, waar woon je, en welke stijl ligt jou het best?

• Chiron

Chiron

SONiCB00M schreef op 30 December 2002 @ 12:33:
[...]
Mjah ach, ik ben 15 dus ik weet wel wat je bedoelt :P. Maar ik ben ook maar ongeveer een halfjaar bezig met serieus draaien (vinyl dus). 't Mixen begin ik al steeds meer onder de knie te krijgen, het enige wat jammer is is dat ik geen EQ op de PFL heb. Dat kan echt irritant zijn omdat ik bij sommige nummers door de baslaag de beats niet meer hoor :( (daar valt voor mij dus gewoon nie mee te mixen).

zie hier het nadeel van een koptelefoon die zo'n 'geweldige' rijke basweergave heeft

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

mix dan op de snare? gaat ook, trouwens ook op de bass kan je mixen maar dan moet je hem voelen, indien nodig kan je zelfs op hihats mixen..

Verwijderd

SONiCB00M schreef op 30 December 2002 @ 12:33:
[...]

ah zo :) ik woon in tielt-winge in belgie. Mijn favo stijl is vooral trance en ook wel techno, en als het ff kan ook wat jump en dance en zo. De enige stijl die mij eigenlijk niet zo ligt is drum&bass. M'n favo-dj's zijn tiësto en push. En what about you? ;)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

SONiCB00M schreef op 30 december 2002 @ 12:33:
[...]
...Maar ik ben ook maar ongeveer een halfjaar bezig met serieus draaien (vinyl dus)...
Hmz... Voer voor een flame he!

"Serieus draaien" kan (zoals je op de foto's van Ben Liebrand zag) ook met CD, of was je dat even vergeten? :)

Verwijderd

Go MisterDon!! Serieus draaien kan met alles hoor. Maar misschien bedoelde SONiCB00M t niet zo....

• Giblet

Giblet

Dingen

Laten we t m vergeven... tis nog zo'n broekie op dit gebied >:)

• Flake
MisterDon schreef op 30 december 2002 @ 14:08:
[...]

Hmz... Voer voor een flame he!

"Serieus draaien" kan (zoals je op de foto's van Ben Liebrand zag) ook met CD, of was je dat even vergeten? :)
Ik zeg niet dat het met CD's niet kan ;), ik wil alleen zeggen dat ik het niet met MP3 doe :P. Don't feel insulted ;)
Ener-G schreef op 30 december 2002 @ 12:54:
[...]

zie hier het nadeel van een koptelefoon die zo'n 'geweldige' rijke basweergave heeft
Onder andere :P. Gelukkig heb ik dat tot nu toe nog maar met 1 plaat, en ik hoop dat het zo blijft :( ('t is wel een mooi nummer nl).
leffe_blond schreef op 30 december 2002 @ 13:13:
mix dan op de snare? gaat ook, trouwens ook op de bass kan je mixen maar dan moet je hem voelen, indien nodig kan je zelfs op hihats mixen..
Dat is een techniek die ik nog niet beheers. Ik wil 'm wel dolgraag onder de knie krijgen, maar dan zal ik eerst meer moeten oefenen :P.
Giblet schreef op 30 december 2002 @ 14:18:
Laten we t m vergeven... tis nog zo'n broekie op dit gebied >:)
Nee jij bent fijn :z ;) :>
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 13:30:
[...]

ah zo :) ik woon in tielt-winge in belgie. Mijn favo stijl is vooral trance en ook wel techno, en als het ff kan ook wat jump en dance en zo. De enige stijl die mij eigenlijk niet zo ligt is drum&bass. M'n favo-dj's zijn tiësto en push. En what about you? ;)
Voornamelijk trance en clubtrance, met af en toe progressive ;). Favo producers: Marco V. en Ferry Corsten, favo DJ heb ik niet echt, favo compilatie CD's zijn van Tiësto en Misja Helsloot :P.

[ Voor 21% gewijzigd door Flake op 30-12-2002 14:27 ]

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. kan binnenkort eindelijk ook eens wat laten horen. 8)
Heb geen kit gekocht (dat geld is voor iets anders gereserveerd), maar kan bij een mede-crewlid terecht. :) Als het goed genoeg is, rip ik het wel naar mp3. :)

Verwijderd

Kaj. schreef op 30 December 2002 @ 14:53:
* Kaj. kan binnenkort eindelijk ook eens wat laten horen. 8)
Heb geen kit gekocht (dat geld is voor iets anders gereserveerd), maar kan bij een mede-crewlid terecht. :) Als het goed genoeg is, rip ik het wel naar mp3. :)
hhmm...welke Crew-member draait nog meer dan?
*nieuwsgierig*

• Flake
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 16:55:
[...]

hhmm...welke Crew-member draait nog meer dan?
*nieuwsgierig*
Dit begin ik me ook af te vragen :o O-)

• Triple-D
zow, ff melden dat jullie net een vette set hebben gemist :P

live op shoutcast. Meer info #gotdj op de irc.tweakers.net server.
We shouten weer lekker veel, zoals het hoort

Verwijderd

Voornamelijk trance en clubtrance, met af en toe progressive ;). Favo producers: Marco V. en Ferry Corsten, favo DJ heb ik niet echt, favo compilatie CD's zijn van Tiësto en Misja Helsloot :P.
Je hebt wel goeie smaak :+ Marco V en Ferry Corsten vind ik ook heel goed ( ze maken beide trouwens altijd supergoeie remixes ook ;) )

Verwijderd

Triple-D schreef op 30 December 2002 @ 18:31:
zow, ff melden dat jullie net een vette set hebben gemist :P

live op shoutcast. Meer info #gotdj op de irc.tweakers.net server.
We shouten weer lekker veel, zoals het hoort
Mwah, TE veel, mijn adsl basic lijntje houdt t niet helemaal :) met 5 luisteraars op 16 KB (zo goed leffe_blond?) wordt t toch wel te vaak bufferen...
Niemand hier met een 100 mbit server voor shoutcast?

• jadjong
  • Niet online
best wel geinig dat mixmasters.tk :P

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 18:40:
[...]

Mwah, TE veel, mijn adsl basic lijntje houdt t niet helemaal :) met 5 luisteraars op 16 KB (zo goed leffe_blond?) wordt t toch wel te vaak bufferen...
Niemand hier met een 100 mbit server voor shoutcast?
heb ik het weer gedaan :P

Verwijderd

Mja, wel vette site idd. Vooral ook omdat djforum.nl ermee gestopt is en de mensen hier weer hun zegje kwijt kunnen!!

• Flake
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 19:25:
[...]

Mja, wel vette site idd. Vooral ook omdat djforum.nl ermee gestopt is en de mensen hier weer hun zegje kwijt kunnen!!
domein overkopen? :)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
binnenkort heb ik hier waarschijnlijk adsl, schijnt erg snel te gaan, dan kan ik misschien wat gaan opzetten (wil van dat 1mbit up adsl)

• jadjong
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 30 december 2002 @ 22:50:
binnenkort heb ik hier waarschijnlijk adsl, schijnt erg snel te gaan, dan kan ik misschien wat gaan opzetten (wil van dat 1mbit up adsl)
Dat is er niet :P

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Dat is er wel, maar wordt niet overal geleverd :)

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 12:16:
[...]

bewijs !! bewijs !! daar geloof ik namelijk h e l e m a a l nix van !!

en doe het dan live, zonder knip en plak werk :P enne, voor die stadsfeestzaal, huur mij dan maar in, ben niet duur maar draai tenminste wel beter dan iemand die met mp3z draait.

de touch zit hem namelijk helemaal in 'the feeling' die je met je faders hebt en het gevoel voor de 'flow' van de muziek...

Deze plek is te koop.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:18
Ik volg deze draad al maanden, maar heb nooit wat gepost (geloof ik). Draai nu anderhalf jaar platen (trance) op brakke soundlabs. Heb van de week bij Dre 2 Gemini PT-2100 besteld en volgende maand bestel ik de XTC :-) . Zal dan ook ff een demotje maken. Mijn favo DJ's: Armin van Buuren, Tiësto, Favo producers: Armin en Push (M.I.K.E).

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

KeeZ schreef op 31 December 2002 @ 01:50:
[...]

bewijs !! bewijs !! daar geloof ik namelijk h e l e m a a l nix van !!

en doe het dan live, zonder knip en plak werk :P enne, voor die stadsfeestzaal, huur mij dan maar in, ben niet duur maar draai tenminste wel beter dan iemand die met mp3z draait.
naja aan beiden, kom ff je skilzz bewijzen op een southcast

/join #gotdj voor meer info, er is altijd wel een streng maar rechtvaardig oor(deel) :P

• Erikie
  • Laatst online: 31-10 20:55

Erikie

www.erikie.nl

heuj., ik heb m'n final scratch setje / demootje online gegooid!! (wassut nou met een d of t?!). genre : groove - club.. begin is mischien een beetje vreemd, maar dat nr is ook van derrick carter!!

kweetrouwens helemaal niet of dit de goeie plek is om te spammen maargoed! : komtie :

hiero

effe met rechtermuisklik saven... da'S wel handig..
vertel wat ge er van vind!!

filespec : 42mb mp3 80 kb/s (joint stereo) 73 minuten ongeveer..

traktor scratch!

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.