AtomicShockwave schreef op 27 April 2003 @ 23:51:
[...]
Nou heb ik het dus net zo gemaakt dat de voorafluistering ook werkt, Zeker een vereiste om een beetje te mixen. Maar toch heb ik met de beat een beetje gelijk te krijgen nog wel erg veel moeite eigenlijk. Zijn er sites met tips of howto's die je een beetje de goede richting insturen? Want eigenlijk "doe ik zo maar wat"
Tja, er zijn wel sites met tips idd. Maar in feite doet iedereen "maar wat", en op het eind heb je toch een eigen manier van mixen ontworpen die jezelf nauwelijks met een pen kan beschrijven.
Het is gewoon super-persoonlijk. De treincrashes en camel-stampedes zullen er in het begin absoluut zeker in blijven zitten, want om met Hans Teeuwen te spreken: "Je kan het niet uitleggen, het is... het is... Het is een gevoel!"
Ik heb hier een heel boekje liggen met gedownloade tips & tricks, echter er staat maar op 1 pagina een URL:
Synthetic Arts had bijv. zo'n tutorial.
Maar toch. In het begin verklooide ik vanalles, en alhoewel jij niet met naalden (die kunnen dansen) en draaitafels of CD-decks gaat werken (die je aan moet zetten! Ja, zelfs dat is lastig in den prille beginne) blijft het vooral een kwestie van doorzetten, doorzetten en nog eens... <- dat dus.
Op een gegeven moment ontwikkel je dus een liefde voor het mixen, heb je jouw eigen "stijl" (die je dus moeilijk in woorden kan omzetten, vooral het beatmatchen) of... je haat het allemaal want het gaat voor geen meter: dan moet je weer doorgaan met doorzetten, of beseffen dat het gewoon niet jouw ding blijkt te zijn.
Anyway: begin gewoon met wat simpele trance oid. Perfect om de basic-skills van het trein-crash-ontwijk-programma te doorgronden.