mijn behringer gaat zelfs tot +6 db en dit word ook netjes aangegeven
je moet ook niet gewoon bonk schuif open rukken
je moet ook niet gewoon bonk schuif open rukken
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
hehe thanx was inderdaad wel een lekker setje en om nog even terug te komen op hoe het bij puredj.com gaat: je kan je als dj aanmelden door gewoon leuk setje (mp3) te maken en die te laten luisteren: als ze het wat vinden dan krijg je account en kun je jezelf inroosteren wanneer je wilt. Ik draai trouwens gewoon vanaf thuis: ik stream naar hun servers (je moet beetje upload hebben idd) en dan streamen hun het door. vertraging is zo'n 20/30 seconden. Ik zal deze set gaan uploaden weer naar http://savale.tomt.net aangezien deze set ook wel in de smaak viel geloof ikUniversal Creations schreef op 25 januari 2003 @ 00:04:
Klinkt goed Savale, mijn complimenten: strak mixwerk, goede opbouw, vette nummers (veel uit mijn eigen verzameling, al dan niet op 12" ) en gewoon heerlijk om naar te luisteren.
Eventjes "for the record" in "UC-Review-style":
Stijl: 9 1/2
Techniek: 9 1/2
Net niet perfect, maar dat kan ook niet.
[ Voor 20% gewijzigd door savale op 25-01-2003 00:35 ]
thats true... maar dan koop ik een nieuwe cd speler... ben aant sparen voor 2 nieuwe numarks en een goeie monitor setup
daarvoor moet je natuurlijk goeie cd's kopen en ik kijk altijd na een set of een avondje optreden even mijn cd's door of ze bekrast zijn.Ener-G schreef op 23 January 2003 @ 12:43:
[...]
weet je wat nog gruwelijker irritant is dan een kapotte naald: overslaande cd's... omdat dat meestal onvoorspelbaar is en daarom draai ik zo weinig mogelijk met cd's eigenlijk tenzij ik 100% zeker weet dat de cd's waarmee ik draai ok zijn
thats true natuurlijk, maar als ik snel moet (en dat ben ikVerwijderd schreef op 23 January 2003 @ 15:04:
[...]
Ik heb in drie jaar tijd nog nooit een naald gehad die afbrak, als je er maar netjes mee omspringt gebeurd er weinig mee.
natuurlijk.... maar die neem ik -bijna- nooit mee... paar redenen
Deze plek is te koop.
André Huisman (www.new-line.nl)
jij kijkt dus iedere keer stuk voor stuk die 300 cd's van je door, ik weet aan t eind namelijk nooit wat ik aan t begin gedraait hebKeeZ schreef op 25 January 2003 @ 03:19:
daarvoor moet je natuurlijk goeie cd's kopen en ik kijk altijd na een set of een avondje optreden even mijn cd's door of ze bekrast zijn.
snel kan ook gewoon zonder dat t stuk gaat, als apparatuur snel stuk gaat draai je of te wild of t is gewoon bagger, maar ik ga uit van t eerstethats true natuurlijk, maar als ik snel moet (en dat ben ikik hou van snel draaien op zn tijd) dan gaat het ook snel stuk
jij bent dus een djhoer, draait overal waar hij er geld voor krijgtnatuurlijk.... maar die neem ik -bijna- nooit mee... paar redenen
1 - Krassen, stof, drank vuil en dergelijke
2 - Jatten, schijnt een hele populaire sport te zijn, platen en/of cd's jatten van een DJ. Probeer dat maar eens tegen te gaan, heb het vaak genoeg geprobeert, maar zelfs medewerkers van panden en dergelijke willen nog wel eens zo 'stoer' zijn cd's van me mee te nemen. Ben er een paar hele goeie cd's en platen aan kwijt geraakt. Trouwens, interesse is natuurlijk altijd fijn, en het voordeel van gekopieerde cd's is natuurlijk als je collega DJ's tegenkomt, die de plaat nog niet hebben, om die nog ff te sharen naar diegene. Doe ik regelmatig, is toch helemaal niets mis mee
3 - Ik ben een verzamelaar, en om nou meteen alles mee te slepenvoordat ik ergens ga draaien check ik meestal even om wat voor toko het gaat en wat voor publiek er komt. Ik zie wel eens dj's die totaal verkeerde muziek hebben meegenomen voordat ze ergens verschijnen, that ain't good
punt 1: ik heb mn koffertje vol aan het begin van de avond, en kijk de volgende dag gewoon even alles door wat er in mn koffer zit (ca 150 stuks)MR_WAZOO schreef op 25 January 2003 @ 12:59:
[...]
jij kijkt dus iedere keer stuk voor stuk die 300 cd's van je door, ik weet aan t eind namelijk nooit wat ik aan t begin gedraait heb
[...]
snel kan ook gewoon zonder dat t stuk gaat, als apparatuur snel stuk gaat draai je of te wild of t is gewoon bagger, maar ik ga uit van t eerste
[...]
jij bent dus een djhoer, draait overal waar hij er geld voor krijgt
Deze plek is te koop.
Verwijderd
En jij bent zo'n lul die nergens aan de bak komtMR_WAZOO schreef op 25 januari 2003 @ 12:59:
jij bent dus een djhoer, draait overal waar hij er geld voor krijgt
AuchVerwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 21:44:
[...]
En jij bent zo'n lul die nergens aan de bak komt
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
ik hoorde ooit eens een wijze man (ik d8 Ener-G) zeggen:Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 00:17:
Toch is het wel maf, hoe ver ga je om aan de bak te komen.
Ik kan me best voorstellen dat er hier een hoop puristen zijn die eerst 3 jaar hun slaapkamer-ruiten er uit trillen, voordat ze buiten de deur willen/durven draaien.
En dan heb je van die types die alles doen om aan de bak te komen, des noods draaien ze hele andere muziek dan dat ze normaal doen.
Ik behoor tot de derde categorie: binnen mijn stijl blijven, maar dan wel de grenzen oprekken. Ik zelf draai bijvoorbeeld vooral de wat diepere d&b, maar als ik een avondje toengankelijke d&b moet draaien, doe ik dat gerust.
Gewoon omdat je live ervaring nodig hebt. Of je nu 1 jaar mixt, of 3 jaar... De eerste paar keren live zijn toch fckn moeilijk.
[ Voor 36% gewijzigd door NightOwlNL op 26-01-2003 16:07 ]
Verwijderd
Deze plek is te koop.
in t kort, op een R&B feest, draai een hakkuhplaat aan t eind van je set, ergens om t kwartier draai je ff iets volledig anders en erg stevigs, bij voorkeur metal of iets in die richting en draai vooral alle platen met pitch +4KeeZ schreef op 26 januari 2003 @ 20:56:
ook wel interresant om te weten.... waar kan ik leuke dj-gear kopen ?? jasje, blouse ofzo ?? lijkt me wel lachen om zoiets te hebben nog....
trouwens, DJ Hoer zijn is best moeilijk, zodra je niet in de smaak valt wordt je zo uit je booth geflikkert.... Trouwens, altijd maar draaien wat de menigte leuk vindt werkt niet... probeer gewoon de stemming er wat in te krijgen door goed naar je publiek te kijken en niet alleen naar hen te luisteren
MR_WAZOO schreef op 26 januari 2003 @ 22:24:
[...]
in t kort, op een R&B feest, draai een hakkuhplaat aan t eind van je set, ergens om t kwartier draai je ff iets volledig anders en erg stevigs, bij voorkeur metal of iets in die richting en draai vooral alle platen met pitch +4
traktor scratch!
Ben het hier wel volledig mee eens eigenlijk.TripleM schreef op 27 January 2003 @ 01:51:
Tja als we dan toch over het niet aan de bak komen hebben, sommige mensen lullen hier teveel en zijn meer nerd dan dj
Hoe mensen aan de bak willen komen is helemaal aan hen zelf. De één zal het niet erg vinden om ook iets breder te draaien dan hij zelf zou willen (of doet dat juist omdat ie gewoon van alles leuk vindt en dus ook breed kan draaien), de ander zegt "dit is mijn muziek, vind je het niks: jammer". Ik heb voor allebei respect, zolang je er maar lol in blijft hebben want dat is met normaal werk en met hobbies ook.
Zolang dit mijn hobby blijft moet het leuk blijven, als ik er ooit mijn werk van kan maken ga ik daar zelfs nog meer op letten. Het geld is leuk, maar als je werk niet leuk meer is dan boeit dat geld en/of de naamsbekendheid niet meer.
we're nothing but the nerds they say we are (Kid Koala)Tja als we dan toch over het niet aan de bak komen hebben, sommige mensen lullen hier teveel en zijn meer nerd dan dj
You don't need eyes to see, you need vision
[ Voor 3% gewijzigd door Erikie op 27-01-2003 12:17 . Reden: spelvoud ]
traktor scratch!
[ Voor 30% gewijzigd door Flake op 27-01-2003 13:06 ]
Zal wel komen omdat het el cheapo Gemini ding van mij niet eens pan/balance heeftVerwijderd schreef op 27 January 2003 @ 13:12:
[...]
Eeeuh, zo vreemd is dat niet hoor. Dateq heeft het ook bij al haar mixers
Verwijderd
Tja, mijn gemini dan weer wel, maar dat is niet per kanaal en die zit ook ergens aan de rechter kant verstopt waar ik er toch niet aan zit!SONiCB00M schreef op 27 januari 2003 @ 13:14:
[...]
Zal wel komen omdat het el cheapo Gemini ding van mij niet eens pan/balance heeft
Verwijderd
heeft iemand een ideetje ik wil hem zooo graag hebbenVerwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 18:10:
weet iemand waar je dat shirt van tiesto kan kopen
die BAY oranje heeft hij aan in de clip 'lethal industrie' dat was op dutch dimention geloof ik
alvast bedankt
Verwijderd
neeeeeeeeeeeeeeeeee :'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(Vash schreef op 27 januari 2003 @ 13:46:
Als dat merkkleding was uit de tijd van Lethal Industry, reken er dan maar op dattie inmiddels uit de collectie is
Deze plek is te koop.
Zie ook: http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=199Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 10:16:
Bij new-line zag ik de numark TT-2 , is dat wat?
Of kies ik beter voor gemini pt -2100?
André Huisman (www.new-line.nl)
Ik zei wat doms.Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 13:12:
[...]
Eeeuh, zo vreemd is dat niet hoor. Dateq heeft het ook bij al haar mixers
[ Voor 20% gewijzigd door MisterDon op 27-01-2003 20:22 ]
Verwijderd
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
tja, als je net binnen komt lopen, je fs moet aansluiten e.d. en het gaat goed tijdens het voorbeluisteren, cue weet je te vinden (totdat je de pan aanraaktEner-G schreef op 28 januari 2003 @ 01:10:
Ik check vantevoren _altijd_ wat voor mixer het is en als het een onbekend model is probeer ik altijd uit te vinden wat de knopjes zijn enzo.. anders kan je net zo goed met een blinddoek op gaan fietsen
traktor scratch!
Hoe doe je dat dan als je om 24.00 uur moet draaien, en degene voor je dus tot 24.00 uur moet draaien en jij meteen erna moet beginnen????Ener-G schreef op 28 januari 2003 @ 01:10:
Ik check vantevoren _altijd_ wat voor mixer het is en als het een onbekend model is probeer ik altijd uit te vinden wat de knopjes zijn enzo.. anders kan je net zo goed met een blinddoek op gaan fietsen
ehmmm tijd zat tijdens een nummertje om alles even goed te bestuderen lijkt me... ik kruip meestal ook al achter de booth ongeveer een kwartiertje voor ik moet beginnen, alles even bekijken en nacheken... meestal is het geen probleemGoodspeeD schreef op 28 januari 2003 @ 08:35:
[...]
Hoe doe je dat dan als je om 24.00 uur moet draaien, en degene voor je dus tot 24.00 uur moet draaien en jij meteen erna moet beginnen????
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Idd. Je loopt een half uur van te voren ff naar het mengpaneel en kijk je ff en laat me soms ook ff het een en andere uitleggen door de dj voor mij.....GoodspeeD schreef op 28 januari 2003 @ 08:35:
[...]
Hoe doe je dat dan als je om 24.00 uur moet draaien, en degene voor je dus tot 24.00 uur moet draaien en jij meteen erna moet beginnen????
Nop geen mail gehad en nieuwe nickJimsterrr schreef op 27 januari 2003 @ 15:09:
Vash? Nieuwe nick? Of komt dat door die merge. Had je me mail nog gehad? Nog niks gehoord van je namelijk.
[Nieuwsgierige modus]Vash schreef op 28 januari 2003 @ 10:01:
Mijn t.net alias is nog steeds verwijderd na dat incidentje in SG.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Sonicb00m onschuldigBtM909 schreef op 28 januari 2003 @ 10:06:
[...]
[Nieuwsgierige modus]
Welk incidentje?![]()
![]()
[/Nieuwsgierige modus]
Nou je legt je 1e plaat erop, zet em open (moet wel lukken meestal). Dan heb je nog ff de tijd om de mixer te bestuderen.GoodspeeD schreef op 28 January 2003 @ 08:35:
[...]
PSN: mug_8pm
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Deze plek is te koop.
even wachten totdat ie voor 15 euro voorbij komt op platenshop.nlBtM909 schreef op 28 January 2003 @ 15:52:
Hoeveel heb je over voor die ene plaat?
Ik zit toevallig in onderhandeling om een plaatje over te nemen, maar ben eigenlijk benieuwd hoeveel jullie over hebben en voor welke plaat?
Ikzelf was / ben op zoek naar: Cassius - My Feelings For You
en heb daar een aardig bedragje voor over
Hoelang denk je dat ik al aan het wachten ben....Ener-G schreef op 28 January 2003 @ 16:42:
even wachten totdat ie voor 15 euro voorbij komt op platenshop.nl
ik heb t over de monitortafel van P60, die heeft groundlift per kanaalKaj. schreef op 27 January 2003 @ 23:40:
Sinds wanneer is een groundlift per broodje instelbaar? Ik denk dat je Phantom-power bedoelt.En soms ook nog een low-cut erbij.
Verwijderd
Ga naar www.only-djs.com en zet m in je wish list, met een beetje mzzl bestellen ze m weerBtM909 schreef op 28 januari 2003 @ 15:52:
Hoeveel heb je over voor die ene plaat?
Ik zit toevallig in onderhandeling om een plaatje over te nemen, maar ben eigenlijk benieuwd hoeveel jullie over hebben en voor welke plaat?
Ikzelf was / ben op zoek naar: Cassius - My Feelings For You
en heb daar een aardig bedragje voor over
Weinig kans, tenzij er zo'n 50 mensen zijn die 'm erin drukken.emkedouwe schreef op 28 January 2003 @ 22:33:
[...]
Ga naar www.only-djs.com en zet m in je wish list, met een beetje mzzl bestellen ze m weer
gewoon zeggen, wie t laagst bied heeft de koop in handen...BtM909 schreef op 29 januari 2003 @ 09:28:
Ik kan hem nu voor €30 krijgen... Terwijl mensen mij ook al weer bestoken met biedingen vanaf €50
MR_WAZOO schreef op 29 januari 2003 @ 11:56:
[...]
gewoon zeggen, wie t laagst bied heeft de koop in handen...
Daarmee bedoel ik, dat mensen mij mailtjes sturen of ze de plaat van mij mogen kopen voor €50Ik kan hem nu voor €30 krijgen... Terwijl mensen mij ook al weer bestoken met biedingen vanaf €50
[ Voor 74% gewijzigd door BtM909 op 29-01-2003 15:04 ]
Hmm met wie heb je gesproken? Tyreal? Ik kan wel kijken of ik iets voor je kan regelen? moet je me maar even een mailtje sturen oid dan zal ik even kijken.KeeZ schreef op 28 januari 2003 @ 15:43:
Nou ik had me opgegeven @ puredj.com.... wat blijkt, mensen die niet met vinyl draaien worden niet aangenomen.... net alsof wij CD peeps niet kunnen draaien ofzo... Beargumentatie wordt ook al niet eens gelevert.... vage luitjes daaro...
maar dat ding heb je toch nog niet?BtM909 schreef op 29 January 2003 @ 15:03:
Wie het laagst biedt heeft de koop in handen?
ohhh wacht ff:
[...]
Daarmee bedoel ik, dat mensen mij mailtjes sturen of ze de plaat van mij mogen kopen voor €50
[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 30-01-2003 16:56 ]
nou ik heb inderdaad een mailtje gekregen van Tyreal. Ze zeiden dat ze een 'vinyl only' role hebben. Een mix van me staat nog niet online, maar ja heb niet zo'n snelle verbinding dus kan moeilijk een FTP opzetten. Eventueel kan ik mn mix wel naar je versturen via een IM progje of IRC.... ik zou het in ieder geval willen proberen daarbij... als je de moeite voor me zou willen doen... graag...DJ-FreSh schreef op 30 januari 2003 @ 14:24:
[...]
Hmm met wie heb je gesproken? Tyreal? Ik kan wel kijken of ik iets voor je kan regelen? moet je me maar even een mailtje sturen oid dan zal ik even kijken.
welke stijl draai je en heb je een set online?
Deze plek is te koop.
ahaa luxeprobleem dusBtM909 schreef op 30 januari 2003 @ 16:55:
Ik heb die plaat inmiddels overgekocht (voor 30 pleuro)! Maar krijg dus die mailtjes vlak nadat die gozer in dat andere forum had vermeld dat hij die plaat aan mij zou verkopen.
Blijkt btwdat 2 vrienden van mij die plaat ook gewoon hebben en die krijg ik dus gratis. Dus een exemplaar verkoop ik weer door en 2 hou ik voor mezelf.
[ Voor 57% gewijzigd door Erikie op 31-01-2003 20:25 ]
traktor scratch!
idd
traktor scratch!
blind
ghuhe. helemaal niksMisterDon schreef op 01 februari 2003 @ 03:37:
Hahaha! LOL; maak een foto van je setje en al die DJmiereneukerts komen met dat soort vragen.
Wat was je trouwens tijdens het fotograferen via je send aan het doen?
traktor scratch!
Na afgegeven te hebben op die DJmiereneukerts kwam de ware DJmiereneukert in zichzelf naar bovenMisterDon schreef op 01 februari 2003 @ 03:37:
Hahaha! LOL; maak een foto van je setje en al die DJmiereneukerts komen met dat soort vragen.
Wat was je trouwens tijdens het fotograferen via je send aan het doen?
1 ps626 (geen i, dat zwarte model dus). en daar gingen de faders na een jaar vrij kut ..Vash schreef op 01 februari 2003 @ 11:41:
Erikie welke mixer had je voorheen en doe je die weg?
traktor scratch!
How to become a ProducerVerwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 19:55:
Weet iemand goede software om nummers te maken?
Is die Stanton nog een beetje fijn dan? (soepele faders enz.) Ik ben ook een beetje aan het orienteren op een nieuwe mixer en zat ook aan deze te denken..Erikie schreef op 01 February 2003 @ 17:16:
[...]
1 ps626 (geen i, dat zwarte model dus). en daar gingen de faders na een jaar vrij kut ..
toen een el cheapo mixertje van me buurjongen die er mee gestopt was.. (een powersound mmx 669 ofzo).
en nu een rm-3s.. beetje kwaliteit dus! (hoop ik)
Einde pollEner-G schreef op 02 February 2003 @ 22:50:
DJ Rap:
[afbeelding]
of anders Mistress Barbara:
[afbeelding]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq