How to become a Dj... deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste
Acties:
  • 7.260 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
mijn behringer gaat zelfs tot +6 db en dit word ook netjes aangegeven

je moet ook niet gewoon bonk schuif open rukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02
hehe leuke discussie hier mijn mixer is ook niet helemaal stil op nul met 1 fader dat is wel balen ik heb btw een behringer dx 500 maaruh ik ga zo weer ff live draaien op http://www.puredj.com (je kan met winamp luisteren) ik draai van 22:45 tot uurtje of 0:15 het zou leuk zijn als ik wat reacties krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
Ik ben aan het luisteren, maar wat ik nu afvraag is: hoe ben je daar terechtgekomen? Ik heb in principe ook wel interesse, maar hoe komt de muziek op die site terecht: zelf live uploaden of moet je daar naar toe en draai je daar je setje?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
hehe ehm via shoutcast is dus echt live!!! (20 seconden vertraging ofzo) ik leg het straks ff uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 21:44
Klinkt goed Savale, mijn complimenten: strak mixwerk, goede opbouw, vette nummers (veel uit mijn eigen verzameling, al dan niet op 12" ) en gewoon heerlijk om naar te luisteren.

Eventjes "for the record" in "UC-Review-style":

Stijl: 9 1/2
Techniek: 9 1/2

Net niet perfect, maar dat kan ook niet.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Universal Creations schreef op 25 januari 2003 @ 00:04:
Klinkt goed Savale, mijn complimenten: strak mixwerk, goede opbouw, vette nummers (veel uit mijn eigen verzameling, al dan niet op 12" ) en gewoon heerlijk om naar te luisteren.

Eventjes "for the record" in "UC-Review-style":

Stijl: 9 1/2
Techniek: 9 1/2

Net niet perfect, maar dat kan ook niet.
hehe thanx was inderdaad wel een lekker setje en om nog even terug te komen op hoe het bij puredj.com gaat: je kan je als dj aanmelden door gewoon leuk setje (mp3) te maken en die te laten luisteren: als ze het wat vinden dan krijg je account en kun je jezelf inroosteren wanneer je wilt. Ik draai trouwens gewoon vanaf thuis: ik stream naar hun servers (je moet beetje upload hebben idd) en dan streamen hun het door. vertraging is zo'n 20/30 seconden. Ik zal deze set gaan uploaden weer naar http://savale.tomt.net aangezien deze set ook wel in de smaak viel geloof ik :) oja je kan ook IRC-EN op het efnet channel #puredj daar geef ik mijn tracknummers ook door.

edit: dankzij puredj kan ik trouwens nu redelijk draaien omdat je toch een hoop leert van andere dj's daar en van het luisteren naar andere sets en commentaar op het draaien van andere mensen die luisteren. Ik hoop binnenkort ergens in een discotheek aan de bak te komen of een mix cdtje te kunnen uitgeven. Maar voor dat laatste zal ik eerst beetje meer naamsbekendheid moeten krijgen door het eerste :)

[ Voor 20% gewijzigd door savale op 25-01-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

BtM909 schreef op 23 January 2003 @ 12:30:
[...]

Totdat je laser een keer kaduuk is! :+
thats true... maar dan koop ik een nieuwe cd speler... ben aant sparen voor 2 nieuwe numarks en een goeie monitor setup :)
Ener-G schreef op 23 January 2003 @ 12:43:
[...]

weet je wat nog gruwelijker irritant is dan een kapotte naald: overslaande cd's... omdat dat meestal onvoorspelbaar is en daarom draai ik zo weinig mogelijk met cd's eigenlijk tenzij ik 100% zeker weet dat de cd's waarmee ik draai ok zijn
daarvoor moet je natuurlijk goeie cd's kopen en ik kijk altijd na een set of een avondje optreden even mijn cd's door of ze bekrast zijn.
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 15:04:
[...]

Ik heb in drie jaar tijd nog nooit een naald gehad die afbrak, als je er maar netjes mee omspringt gebeurd er weinig mee.
thats true natuurlijk, maar als ik snel moet (en dat ben ik ;) ik hou van snel draaien op zn tijd) dan gaat het ook snel stuk :+
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 18:03:
[...]

Heb je wel het origineel dan?
natuurlijk.... maar die neem ik -bijna- nooit mee... paar redenen

1 - Krassen, stof, drank vuil en dergelijke
2 - Jatten, schijnt een hele populaire sport te zijn, platen en/of cd's jatten van een DJ. Probeer dat maar eens tegen te gaan, heb het vaak genoeg geprobeert, maar zelfs medewerkers van panden en dergelijke willen nog wel eens zo 'stoer' zijn cd's van me mee te nemen. Ben er een paar hele goeie cd's en platen aan kwijt geraakt. Trouwens, interesse is natuurlijk altijd fijn, en het voordeel van gekopieerde cd's is natuurlijk als je collega DJ's tegenkomt, die de plaat nog niet hebben, om die nog ff te sharen naar diegene. Doe ik regelmatig, is toch helemaal niets mis mee :?
3 - Ik ben een verzamelaar, en om nou meteen alles mee te slepen :P voordat ik ergens ga draaien check ik meestal even om wat voor toko het gaat en wat voor publiek er komt. Ik zie wel eens dj's die totaal verkeerde muziek hebben meegenomen voordat ze ergens verschijnen, that ain't good :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

MX 4 update. Ik heb het verhaal doorgegeven aan de importeur. Daar kreeg ik te horen dat de technische dienst reeds op de hoogte was van het probleem met de ingangsgevoeligheid van de phono trappen.

Toen ik daarna uitgeraasd was (want GVD als je zulke dingen weet dan MOET je het vertellen (alhoewel sommige merken...)) kreeg ik te horen dat de nieuwe zending gecorrigeerd is en dat alle huidige mixers gemodificeerd worden om dit probleem op te lossen.

Gelukkig maar. Ik blijf het namelijk een leuk mixertje vinden voor het geld (ook al werken die beatleds niet helemaal goed (waar je, ook als ze het WEL goed doen, nog niets aan hebt overigens ;-)).

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
KeeZ schreef op 25 January 2003 @ 03:19:
daarvoor moet je natuurlijk goeie cd's kopen en ik kijk altijd na een set of een avondje optreden even mijn cd's door of ze bekrast zijn.
jij kijkt dus iedere keer stuk voor stuk die 300 cd's van je door, ik weet aan t eind namelijk nooit wat ik aan t begin gedraait heb
thats true natuurlijk, maar als ik snel moet (en dat ben ik ;) ik hou van snel draaien op zn tijd) dan gaat het ook snel stuk :+
snel kan ook gewoon zonder dat t stuk gaat, als apparatuur snel stuk gaat draai je of te wild of t is gewoon bagger, maar ik ga uit van t eerste
natuurlijk.... maar die neem ik -bijna- nooit mee... paar redenen

1 - Krassen, stof, drank vuil en dergelijke
2 - Jatten, schijnt een hele populaire sport te zijn, platen en/of cd's jatten van een DJ. Probeer dat maar eens tegen te gaan, heb het vaak genoeg geprobeert, maar zelfs medewerkers van panden en dergelijke willen nog wel eens zo 'stoer' zijn cd's van me mee te nemen. Ben er een paar hele goeie cd's en platen aan kwijt geraakt. Trouwens, interesse is natuurlijk altijd fijn, en het voordeel van gekopieerde cd's is natuurlijk als je collega DJ's tegenkomt, die de plaat nog niet hebben, om die nog ff te sharen naar diegene. Doe ik regelmatig, is toch helemaal niets mis mee :?
3 - Ik ben een verzamelaar, en om nou meteen alles mee te slepen :P voordat ik ergens ga draaien check ik meestal even om wat voor toko het gaat en wat voor publiek er komt. Ik zie wel eens dj's die totaal verkeerde muziek hebben meegenomen voordat ze ergens verschijnen, that ain't good :)
jij bent dus een djhoer, draait overal waar hij er geld voor krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze jongen hier gaat 31 jan naar 12 jaar Cherrymoon @ Sportspalis Antwerp :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

MR_WAZOO schreef op 25 January 2003 @ 12:59:
[...]

jij kijkt dus iedere keer stuk voor stuk die 300 cd's van je door, ik weet aan t eind namelijk nooit wat ik aan t begin gedraait heb

[...]

snel kan ook gewoon zonder dat t stuk gaat, als apparatuur snel stuk gaat draai je of te wild of t is gewoon bagger, maar ik ga uit van t eerste

[...]

punt 1: ik heb mn koffertje vol aan het begin van de avond, en kijk de volgende dag gewoon even alles door wat er in mn koffer zit (ca 150 stuks)

punt 2: goed das waar, maar ik ben er altijd nog wat huiverig om, helemaal als het spul van iemand anders is. Als je mn cd-spelers bekijkt zie je er ook van die 'my first sony' achtige grote ramknoppen op zitten... ben ik zo gewend :D

punt 3: Ik een DJ hoer, allicht, het gaat meer om de naamsbekendheid en volgende mogelijkheden om ooit eens te komen draaien. En ik draai ook heus wel eens in toko's waar ik er geen geld voor krijg of wil krijgen. Grote toko's bijvoorbeeld, daar zie ik het meer als een eer dan als werk, dat moet je er ook voor hebben, respect.... Het grote werk komt vanzelf, eerst naamsbekendheid en goeie contacten maken, dat doe je door gwoon veel te draaien

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 25 januari 2003 @ 12:59:
En jij bent zo'n lul die nergens aan de bak komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 21:44:
[...]

En jij bent zo'n lul die nergens aan de bak komt :+
Auch :o

Maar wel waar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is het wel maf, hoe ver ga je om aan de bak te komen.

Ik kan me best voorstellen dat er hier een hoop puristen zijn die eerst 3 jaar hun slaapkamer-ruiten er uit trillen, voordat ze buiten de deur willen/durven draaien.

En dan heb je van die types die alles doen om aan de bak te komen, des noods draaien ze hele andere muziek dan dat ze normaal doen.

Ik behoor tot de derde categorie: binnen mijn stijl blijven, maar dan wel de grenzen oprekken. Ik zelf draai bijvoorbeeld vooral de wat diepere d&b, maar als ik een avondje toengankelijke d&b moet draaien, doe ik dat gerust.

Gewoon omdat je live ervaring nodig hebt. Of je nu 1 jaar mixt, of 3 jaar... De eerste paar keren live zijn toch fckn moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij new-line zag ik de numark TT-2 , is dat wat?
Of kies ik beter voor gemini pt -2100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Men, t wordt hier wel een koop topic onderhand hoor.
En monsigneur Huisman maar emt zijn hands up :)
Maargoed, die vraag staat vast wel in het topic, en anders kijk je ff op dei website, staan ook vast wel wat reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor al die vragen :) maar voor ik iets koop wil ik er zeker van zijn dat het goed materiaal is want het zijn toch flinke investeringen.
En ik wil niet bedrogen uitkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 00:17:
Toch is het wel maf, hoe ver ga je om aan de bak te komen.

Ik kan me best voorstellen dat er hier een hoop puristen zijn die eerst 3 jaar hun slaapkamer-ruiten er uit trillen, voordat ze buiten de deur willen/durven draaien.

En dan heb je van die types die alles doen om aan de bak te komen, des noods draaien ze hele andere muziek dan dat ze normaal doen.

Ik behoor tot de derde categorie: binnen mijn stijl blijven, maar dan wel de grenzen oprekken. Ik zelf draai bijvoorbeeld vooral de wat diepere d&b, maar als ik een avondje toengankelijke d&b moet draaien, doe ik dat gerust.

Gewoon omdat je live ervaring nodig hebt. Of je nu 1 jaar mixt, of 3 jaar... De eerste paar keren live zijn toch fckn moeilijk.
ik hoorde ooit eens een wijze man (ik d8 Ener-G) zeggen:

"ik draai gewoon wat mainstream meuk... om ze los te laten komen.. en laat ze dan langzaam kennis maken met de _echte_ meuk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
* NightOwlNL is gewoon meer een huis tuin en keuken dj, vind t leuk om plaatjes aanelkaar te mixen maar hoef er niet perse bekend mee te worden

mijn lust en mijn leven is nog altijd lichttechniek, waar ik dan ook langzamerhand steeds grotere successen boek, zo mag ik in de toekomst met redelijk grote waarschijnlijkheid gaan werken voor beo, dit is een bedrijf wat in theaters etc lichttechnische apparatuur installeert en onderhoud

dus jumbo > ik kom niet aan de bak omdat dat voor mij niet hoeft, niet omdat ik me best niet doe

en ik was zelf trouwens ook djhoer in t plaatselijke jongerencentrum, maar ik snap absoluut niet dat je dat als dj vol kan houden , gaat toch knagen aan je eigen gevoel, ik had altijd zoiets van damn, die gasten hiero willen alleen r&b, maar t publiek zeurt om trance en house enzo dus waarom moet er dan R&B gedraaid worden

wat ik vermoed is dat dat uiteindelijk gewoon de jongerenwerkster is geweest, die dat soort muziek zelf graag hoorde en dat soort dingen dus aan het jongerencentrum op drong, maarja, ik ben daar weg, draai lekker thuis en vind t wel best...

[ Voor 36% gewijzigd door NightOwlNL op 26-01-2003 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar je dat shirt van tiesto kan kopen

die BAY oranje heeft hij aan in de clip 'lethal industrie' dat was op dutch dimention geloof ik

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

ook wel interresant om te weten.... waar kan ik leuke dj-gear kopen ?? jasje, blouse ofzo ?? lijkt me wel lachen om zoiets te hebben nog....

trouwens, DJ Hoer zijn is best moeilijk, zodra je niet in de smaak valt wordt je zo uit je booth geflikkert.... Trouwens, altijd maar draaien wat de menigte leuk vindt werkt niet... probeer gewoon de stemming er wat in te krijgen door goed naar je publiek te kijken en niet alleen naar hen te luisteren ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
KeeZ schreef op 26 januari 2003 @ 20:56:
ook wel interresant om te weten.... waar kan ik leuke dj-gear kopen ?? jasje, blouse ofzo ?? lijkt me wel lachen om zoiets te hebben nog....

trouwens, DJ Hoer zijn is best moeilijk, zodra je niet in de smaak valt wordt je zo uit je booth geflikkert.... Trouwens, altijd maar draaien wat de menigte leuk vindt werkt niet... probeer gewoon de stemming er wat in te krijgen door goed naar je publiek te kijken en niet alleen naar hen te luisteren ;)
in t kort, op een R&B feest, draai een hakkuhplaat aan t eind van je set, ergens om t kwartier draai je ff iets volledig anders en erg stevigs, bij voorkeur metal of iets in die richting en draai vooral alle platen met pitch +4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 12:37

Erikie

www.erikie.nl

MR_WAZOO schreef op 26 januari 2003 @ 22:24:
[...]

in t kort, op een R&B feest, draai een hakkuhplaat aan t eind van je set, ergens om t kwartier draai je ff iets volledig anders en erg stevigs, bij voorkeur metal of iets in die richting en draai vooral alle platen met pitch +4 ;)
_/-\o_ _/-\o_ :D :D :+

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Tja als we dan toch over het niet aan de bak komen hebben, sommige mensen lullen hier teveel en zijn meer nerd dan dj :+

Hoe mensen aan de bak willen komen is helemaal aan hen zelf. De één zal het niet erg vinden om ook iets breder te draaien dan hij zelf zou willen (of doet dat juist omdat ie gewoon van alles leuk vindt en dus ook breed kan draaien), de ander zegt "dit is mijn muziek, vind je het niks: jammer". Ik heb voor allebei respect, zolang je er maar lol in blijft hebben want dat is met normaal werk en met hobbies ook.

Zolang dit mijn hobby blijft moet het leuk blijven, als ik er ooit mijn werk van kan maken ga ik daar zelfs nog meer op letten. Het geld is leuk, maar als je werk niet leuk meer is dan boeit dat geld en/of de naamsbekendheid niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 16:13
TripleM schreef op 27 January 2003 @ 01:51:
Tja als we dan toch over het niet aan de bak komen hebben, sommige mensen lullen hier teveel en zijn meer nerd dan dj :+

Hoe mensen aan de bak willen komen is helemaal aan hen zelf. De één zal het niet erg vinden om ook iets breder te draaien dan hij zelf zou willen (of doet dat juist omdat ie gewoon van alles leuk vindt en dus ook breed kan draaien), de ander zegt "dit is mijn muziek, vind je het niks: jammer". Ik heb voor allebei respect, zolang je er maar lol in blijft hebben want dat is met normaal werk en met hobbies ook.

Zolang dit mijn hobby blijft moet het leuk blijven, als ik er ooit mijn werk van kan maken ga ik daar zelfs nog meer op letten. Het geld is leuk, maar als je werk niet leuk meer is dan boeit dat geld en/of de naamsbekendheid niet meer.
Ben het hier wel volledig mee eens eigenlijk. :)

Ik draai zelf puur mijn eigen ding. Mensen die het niet leuk vinden kunnen opzouten. Als ik ergens moet draaien, draai ik mijn eigen ding. Ik heb genoeg maten die andere dingen zijn gaan draaien, omdat ze gewoon veel wilden gaan draaien in tenten etc. Dat is ze dan ook gelukt. Ik draai nog steeds mijn ding. Draai niet zo vaak op feestjes, maar ben wel tevreden met wat ik draai en het blijft me voldoening geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tja als we dan toch over het niet aan de bak komen hebben, sommige mensen lullen hier teveel en zijn meer nerd dan dj
we're nothing but the nerds they say we are (Kid Koala)
B)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

jeeuh.. ik mocht weer op een feestje draaien dit weekend met me final scratch!! kom ik daar toch effe een (*&@#$# mengtafel tegen :P . normaal heb je van onder naar boven de volgende knoppen -> bass -> middle -> treble -> pan / gain.. maar dit was nu dus :

PAN -> bass -> middle -> treble ->gain!!

dus ik 1e nummer inmixen, 'k denk, draai ff de bas eruit, dus je raad t al, draai ik dat nummer naar links !! en ik hoorde ook niks meer in me rechter koptelefoon, en het werd toch wel tijd dat ik nu eindelijk eens ging inmixen :P. 't publiek vond t al vreemd dat 1. het geluid naar links verdween en 2. de maat een beeeeeetje niet meer klopte :) .. maargoed. helemaal in de stress haha.. shiitt. maar het 2e nummer ging wel weer lekker, nadat de persoon (waarvan de mengtafel was) me het 1 en ander had uitgelegd. hehe, en psies de dj na mij deed psies t zelfde :) whehe.. naja..

't ging over de stanton SK-2F, en de knopjes zitten voor mij veeeel te dicht op elkaar, en zijn veeeel te glad, en je neigt nogal snel naar de pan ipv de bass.. daar moet je echt effe aan wennen.

pics :

Afbeeldingslocatie: http://www.zhca.nl/images/mixer.jpg

kijk : draait ie aan het verkeerde knoppie :-D
Afbeeldingslocatie: http://www.zhca.nl/images/mixer2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Erikie op 27-01-2003 12:17 . Reden: spelvoud ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
[quote]Erikie schreef op 27 januari 2003 @ 12:12:

Mjah echte mixers he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat doet de pan in godsnaam onderaan de rij :?
Da's idd een erg lompe fout :)

[edit] Oeh, een limited 1200 :9 Waar is die geschoten?

[ Voor 30% gewijzigd door Flake op 27-01-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

duh op een rodec zitten ze daar ook hoor, niets lomps aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SONiCB00M schreef op 27 januari 2003 @ 13:03:
Wat doet de pan in godsnaam onderaan de rij :?
Eeeuh, zo vreemd is dat niet hoor. Dateq heeft het ook bij al haar mixers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 13:12:
[...]

Zal wel komen omdat het el cheapo Gemini ding van mij niet eens pan/balance heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SONiCB00M schreef op 27 januari 2003 @ 13:14:
[...]
Zal wel komen omdat het el cheapo Gemini ding van mij niet eens pan/balance heeft :P
Tja, mijn gemini dan weer wel, maar dat is niet per kanaal en die zit ook ergens aan de rechter kant verstopt waar ik er toch niet aan zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De PAN-regelaar zit bij vrijwel elke mengtafel vlak boven de fader, al is het voor DJ's wel makkelijk als dat soort dingen ver weg zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 18:10:
weet iemand waar je dat shirt van tiesto kan kopen

die BAY oranje heeft hij aan in de clip 'lethal industrie' dat was op dutch dimention geloof ik

alvast bedankt
heeft iemand een ideetje ik wil hem zooo graag hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Als dat merkkleding was uit de tijd van Lethal Industry, reken er dan maar op dattie inmiddels uit de collectie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash schreef op 27 januari 2003 @ 13:46:
Als dat merkkleding was uit de tijd van Lethal Industry, reken er dan maar op dattie inmiddels uit de collectie is ;)
neeeeeeeeeeeeeeeeee :'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'( mag niet
ze zijn vast nog wel ergens te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 21-09 08:30
Vash? Nieuwe nick? Of komt dat door die merge. Had je me mail nog gehad? Nog niks gehoord van je namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

mn Numark DM3001X heeft ook geen pan, en ik moet zeggen ik mis m ook nie :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 10:16:
Bij new-line zag ik de numark TT-2 , is dat wat?
Of kies ik beter voor gemini pt -2100?
Zie ook: http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=199

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Jongens, die pan hoort daar te zitten, dat is standaard, iedere profmixer heeft boven de schuif eerst een muteknopje, dan een pflknopje, dan de nodige zooi om te bepalen waar je geluid heen gaat, dan toonregeling (veel uitgebreider dan die van je eigen mixer) en dan uiteindelijk helemaal bovenaan een panknopje met meestal een groundlift, +20db en nog wat andere functies erbij, ook per kanaal een effect send en effect return

maar dit geld voornamelijk voor van die mengtafels die ze voor bands gebruiken, dus wees blij als je pfl,low,mid,high,gain hebt en niet meer dan dat (hooguit line phono switch)

waar je ook blij mee mag zijn dat je over t algemeen maar 1 master hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 13:12:
[...]

Ik zei wat doms. :)

Inderdaad, op Dateqs zit het ook zo.

[ Voor 20% gewijzigd door MisterDon op 27-01-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die fout maakte ik de eerste keer voor publiek met een Dateq (had toen zelf een andere mixer). Mijn Vestax mixer heeft ze wel bovenin onder de Trim zitten, boven de faders zit bij mij FX send / return.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Bij de meeste mixers heb je toch van boven naar beneden: Gain/ Trim - High - Mid - Low - Pan - Fader

Of zie ik dit verkeerd. Zo zijn de meeste grote mixers ook opgebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sinds wanneer is een groundlift per broodje instelbaar? Ik denk dat je Phantom-power bedoelt. :) En soms ook nog een low-cut erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
goed om even kort maar krachtig samen te vatten hoe m'n halve finale dj contest ging: "Kwalitatief Uitermate Teleurstellend" :(
Echt alles ging mis, van platen op verkeerde toerental tot een stuiterende naald :(
Had gewoon m'n dag niet, naja hoort er ook bij denk ik dan maar

Zaterdag weer lekker de djhoer uithangen met top40 cd's :+ in het jongerencentrum hier
Heb ook wat pics geschoten vanavond van de booth, zal ze later deze avond/nacht wel ff posten als ik er nog aan toe kom

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Als jullie met een vreemde mixer moeten draaien, bestuderen jullie dat ding dan niet eerst ff? Of zijn jullie je eigen mixer zo gewend dat je door gewoonte de verkeerde knoppen beetpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik check vantevoren _altijd_ wat voor mixer het is en als het een onbekend model is probeer ik altijd uit te vinden wat de knopjes zijn enzo.. anders kan je net zo goed met een blinddoek op gaan fietsen :+

btw hier de beloofde pics:

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~gesink01/booth/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~gesink01/booth/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~gesink01/booth/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~gesink01/booth/4.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Ener-G schreef op 28 januari 2003 @ 01:10:
Ik check vantevoren _altijd_ wat voor mixer het is en als het een onbekend model is probeer ik altijd uit te vinden wat de knopjes zijn enzo.. anders kan je net zo goed met een blinddoek op gaan fietsen :+
tja, als je net binnen komt lopen, je fs moet aansluiten e.d. en het gaat goed tijdens het voorbeluisteren, cue weet je te vinden (totdat je de pan aanraakt :P) dan denk je.. nou. t zit wel goed :).

maarja, geef mij toch maar een dj mixer waar de pan bovenaan zit, ipv bij de fader, ik bedoel, wie speelt daar nou mee?! en idd, ik heb ook effe verder gekeken dan me neus lang is, op normale mixers (al dan niet voor pa) hebben inderdaad een fader ->pan ->solo -> mute (zoeits), maarja, wat moet je daarnou mee als je mixt?!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Ener-G schreef op 28 januari 2003 @ 01:10:
Hoe doe je dat dan als je om 24.00 uur moet draaien, en degene voor je dus tot 24.00 uur moet draaien en jij meteen erna moet beginnen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

GoodspeeD schreef op 28 januari 2003 @ 08:35:
[...]

Hoe doe je dat dan als je om 24.00 uur moet draaien, en degene voor je dus tot 24.00 uur moet draaien en jij meteen erna moet beginnen????
ehmmm tijd zat tijdens een nummertje om alles even goed te bestuderen lijkt me... ik kruip meestal ook al achter de booth ongeveer een kwartiertje voor ik moet beginnen, alles even bekijken en nacheken... meestal is het geen probleem

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoodspeeD schreef op 28 januari 2003 @ 08:35:
[...]

Idd. Je loopt een half uur van te voren ff naar het mengpaneel en kijk je ff en laat me soms ook ff het een en andere uitleggen door de dj voor mij.....

En dan alvast de eerste plaat pakken en dan maar aan het mixen he _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Jimsterrr schreef op 27 januari 2003 @ 15:09:
Vash? Nieuwe nick? Of komt dat door die merge. Had je me mail nog gehad? Nog niks gehoord van je namelijk.
Nop geen mail gehad en nieuwe nick :)
Mail maar naar ted.ermers@tref.nl , mijn t.net alias is nog steeds verwijderd na dat incidentje in SG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vash schreef op 28 januari 2003 @ 10:01:
Mijn t.net alias is nog steeds verwijderd na dat incidentje in SG.
[Nieuwsgierige modus]
Welk incidentje? :? O-)
[/Nieuwsgierige modus]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
BtM909 schreef op 28 januari 2003 @ 10:06:
[...]

[Nieuwsgierige modus]
Welk incidentje? :? O-)
[/Nieuwsgierige modus]
Sonicb00m onschuldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
GoodspeeD schreef op 28 January 2003 @ 08:35:
[...]
Nou je legt je 1e plaat erop, zet em open (moet wel lukken meestal). Dan heb je nog ff de tijd om de mixer te bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:35

Muggie

8 pm

Als je de plaat aan het voorbeluisteren/beatmatchen bent dan draai je toch ook aan die knoppen ? Ik tenminste wel, ze staan nooit voor alle platen en vanaf het begin op de goede posities.

Als je eraan begint te draaien dan hoor je wel welke knop wat doet.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En toch is het makkelijker om vantevoren even te checken... Als ik de booth binnenstap (met m'n platen), maak ik meteen een praatje met de DJ en vaak check ik meteen de apparatuur....

Als je moet beginnen, doe je dat toch ook vantevoren?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkedouwe
je flikkert je 1e plaat er op en kijkt ff hoe de knopjes staan opgesteld, dat hoeft geen 5 min de duren (als ik 1x kijk weet ik wel waar allez zit ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Nou ik had me opgegeven @ puredj.com.... wat blijkt, mensen die niet met vinyl draaien worden niet aangenomen.... net alsof wij CD peeps niet kunnen draaien ofzo... Beargumentatie wordt ook al niet eens gelevert.... vage luitjes daaro...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoeveel heb je over voor die ene plaat?

Ik zit toevallig in onderhandeling om een plaatje over te nemen, maar ben eigenlijk benieuwd hoeveel jullie over hebben en voor welke plaat?

Ikzelf was / ben op zoek naar: Cassius - My Feelings For You
en heb daar een aardig bedragje voor over O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik ben zelf ooit zo gestuiterd geweest om 80 gulden neer te leggen voor een originele 12" van the Prodigy - Android O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
BtM909 schreef op 28 January 2003 @ 15:52:

Ik zit toevallig in onderhandeling om een plaatje over te nemen, maar ben eigenlijk benieuwd hoeveel jullie over hebben en voor welke plaat?

even wachten totdat ie voor 15 euro voorbij komt op platenshop.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ener-G schreef op 28 January 2003 @ 16:42:
even wachten totdat ie voor 15 euro voorbij komt op platenshop.nl ;)
Hoelang denk je dat ik al aan het wachten ben.... :( Ik heb het nu echt gehad.... Tenzij er een tweaker is die hem voor een lief prijsje wilt afstaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Kaj. schreef op 27 January 2003 @ 23:40:
Sinds wanneer is een groundlift per broodje instelbaar? Ik denk dat je Phantom-power bedoelt. :) En soms ook nog een low-cut erbij.
ik heb t over de monitortafel van P60, die heeft groundlift per kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je hem echt niet ergens andes krijgen dan, via backorder ofzo? Vroeger had thatsvinyl.nl ditsoort dingen, maar volgens mij zijn deze jongens failliet ofzo... Ik zou iig eerst een heleboel platenshops etc langsgaan voordat je veel geld neerlegt voor enkel exemplaar. Je zal zien dat je hem namelijk veel minder draait dan je zo verwachten (hoevaak loop je te smachten om die plaat als je een set draait?), of juist veel te vaak omdat het een "geforceerde" favoriet is geworden...

(neemt niet weg dat het een briljante plaat is, en dat ik mezelf wel erg vaak afvraag waarom ik niet ook house draai zoals cassius of norman cook ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkedouwe
BtM909 schreef op 28 januari 2003 @ 15:52:

Ga naar www.only-djs.com en zet m in je wish list, met een beetje mzzl bestellen ze m weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
emkedouwe schreef op 28 January 2003 @ 22:33:
[...]

Ga naar www.only-djs.com en zet m in je wish list, met een beetje mzzl bestellen ze m weer
Weinig kans, tenzij er zo'n 50 mensen zijn die 'm erin drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik kan hem nu voor €30 krijgen... Terwijl mensen mij ook al weer bestoken met biedingen vanaf €50 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
BtM909 schreef op 29 januari 2003 @ 09:28:
Ik kan hem nu voor €30 krijgen... Terwijl mensen mij ook al weer bestoken met biedingen vanaf €50 :?
gewoon zeggen, wie t laagst bied heeft de koop in handen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

MR_WAZOO schreef op 29 januari 2003 @ 11:56:
[...]

gewoon zeggen, wie t laagst bied heeft de koop in handen...
:? Klopt het wel wat je zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
BtM909 schreef op 29 January 2003 @ 12:04:
[...]

:? Klopt het wel wat je zegt?
Wat klopt er niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wie het laagst biedt heeft de koop in handen?

ohhh wacht ff:
Daarmee bedoel ik, dat mensen mij mailtjes sturen of ze de plaat van mij mogen kopen voor €50 :D

[ Voor 74% gewijzigd door BtM909 op 29-01-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Laatst online: 20-05 13:00
KeeZ schreef op 28 januari 2003 @ 15:43:
Nou ik had me opgegeven @ puredj.com.... wat blijkt, mensen die niet met vinyl draaien worden niet aangenomen.... net alsof wij CD peeps niet kunnen draaien ofzo... Beargumentatie wordt ook al niet eens gelevert.... vage luitjes daaro...
Hmm met wie heb je gesproken? Tyreal? Ik kan wel kijken of ik iets voor je kan regelen? moet je me maar even een mailtje sturen oid dan zal ik even kijken.

welke stijl draai je en heb je een set online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
BtM909 schreef op 29 January 2003 @ 15:03:
Wie het laagst biedt heeft de koop in handen?

ohhh wacht ff:

[...]

Daarmee bedoel ik, dat mensen mij mailtjes sturen of ze de plaat van mij mogen kopen voor €50 :D
maar dat ding heb je toch nog niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb die plaat inmiddels overgekocht (voor 30 pleuro)! Maar krijg dus die mailtjes vlak nadat die gozer in dat andere forum had vermeld dat hij die plaat aan mij zou verkopen.

Blijkt btwdat 2 vrienden van mij die plaat ook gewoon hebben en die krijg ik dus gratis. Dus een exemplaar verkoop ik weer door en 2 hou ik voor mezelf.

[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 30-01-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

DJ-FreSh schreef op 30 januari 2003 @ 14:24:
[...]

Hmm met wie heb je gesproken? Tyreal? Ik kan wel kijken of ik iets voor je kan regelen? moet je me maar even een mailtje sturen oid dan zal ik even kijken.

welke stijl draai je en heb je een set online?
nou ik heb inderdaad een mailtje gekregen van Tyreal. Ze zeiden dat ze een 'vinyl only' role hebben. Een mix van me staat nog niet online, maar ja heb niet zo'n snelle verbinding dus kan moeilijk een FTP opzetten. Eventueel kan ik mn mix wel naar je versturen via een IM progje of IRC.... ik zou het in ieder geval willen proberen daarbij... als je de moeite voor me zou willen doen... graag...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
BtM909 schreef op 30 januari 2003 @ 16:55:
Ik heb die plaat inmiddels overgekocht (voor 30 pleuro)! Maar krijg dus die mailtjes vlak nadat die gozer in dat andere forum had vermeld dat hij die plaat aan mij zou verkopen.

Blijkt btwdat 2 vrienden van mij die plaat ook gewoon hebben en die krijg ik dus gratis. Dus een exemplaar verkoop ik weer door en 2 hou ik voor mezelf.
ahaa luxeprobleem dus :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

aah.. topic moet wel in forum blijven dus ... kickje :

'k heb nieuwe mengtafel : stanton rm-3s !! jeuuh

Afbeeldingslocatie: http://www.zhca.nl/images/mixer1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zhca.nl/images/mixer2.jpg

een erg clean 3 kanaals mixertje, met 4 line ingangen, euh, 2 phone, 2 mic , rec, booth , master, send / return.. GEEN BEAT INDICATORS (voor de echte lamers :P) enneuh. dat was het :) ohja, en een paar kill buttons.. die errug goed filterd bij de weg. en euh, de faders zijn ook geloof ik wat langer dan 6 cm.. effe opmeten.

[ Voor 57% gewijzigd door Erikie op 31-01-2003 20:25 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

waarom staat jou toonarm zo hoog? ga je je platen kapotploeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Z'n naald ligt naast de platter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

MisterDon schreef op 31 January 2003 @ 21:06:
idd :).. hij ken niet lager :) :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

MisterDon schreef op 31 januari 2003 @ 21:06:
blind
|:(

ik ga maar niet vragen wat je arm daar ligt te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Volgende vraag: Waarom staat je pan helemaal naar rechts? Ookal knoppies door elkaar aan het halen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hahaha! LOL; maak een foto van je setje en al die DJmiereneukerts komen met dat soort vragen. :D

Wat was je trouwens tijdens het fotograferen via je send aan het doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

MisterDon schreef op 01 februari 2003 @ 03:37:
Hahaha! LOL; maak een foto van je setje en al die DJmiereneukerts komen met dat soort vragen. :D

ghuhe. helemaal niks :P heb nog een effecten machine.. (ben van plan om die euh, korg nogwat aan te schaffen). enne, tja, die pan.. joh, niet zo zeuren :P dat ding stond er net 5 minuten, dan mag ik toch wel effe snel een pic maken :P.

trouwens, een erg goed mixertje voor die prijs. (299 euro). faders glijden lekker (niet licht, maar wel erg soepel), knopjes zitten wel een beetje erg dicht op elkaar, en die kill switches, die zijn erg bruikbaar!

Ik wilde eerst de vestax aanschaffen, maarja, het is toch de prijs, en tja, mischien dat ik over 3 jaar een nieuwe koop als ik deze gemold heb !

over die platenspeler.. Ik moet effe een nieuwe halen. deze is een keer van de trap gedonderd, en toen is de schroefdraad van de toonarm scheef gaan zitten. Daarna heb ik gewoon met een schroevendraaier en een hamer erop geramd, en nu zit ie weer recht.. echter kan de arm niet meer helemaal naar rechts, maar blijft nog maar net in z'n houdertje zitten.

Ik zit eigenlijk zwaar te twijfelen over de pdt 6000 / 2400 of gewoon een sl-tje. De platter van de pt2000 suckt nogal (niet stabiel, en loopt een klein beetje scheef). 't enige probleem is de prijs, en ik vind t lelijk als er 2 verschillende draaitafels naast elkaar staan.. en opzich hoef ik al die toeters en bellen niet, die op de pdt 6000 zit.. nouja, eerst een maandje sparen nog maar :P

wat zal ik vragen voor m'n pt2000's per stuk?! is ie nog 100 euro waard?! (heb ze voor 900 piek per stuk gekocht 6 jaar gelee :( ).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
sjah het ligt er maar net aan wat je wilt.
Een PT-2400 kun je vergeten (discontinued), een SL is ontzetttend betrouwbaar maar dat wist je al. Ik zou voor thuisgebruik een PDT-6000 nemen, dat lijkt me veel leuker met al die toeters en bellen (en hij's nog goedkoper ook :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

MisterDon schreef op 01 februari 2003 @ 03:37:

Na afgegeven te hebben op die DJmiereneukerts kwam de ware DJmiereneukert in zichzelf naar boven :P :Y) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Erikie welke mixer had je voorheen en doe je die weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Vash schreef op 01 februari 2003 @ 11:41:
Erikie welke mixer had je voorheen en doe je die weg?
1 ps626 (geen i, dat zwarte model dus). en daar gingen de faders na een jaar vrij kut ..

toen een el cheapo mixertje van me buurjongen die er mee gestopt was.. (een powersound mmx 669 ofzo).

en nu een rm-3s.. beetje kwaliteit dus! (hoop ik)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand goede software om nummers te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 19:55:
Weet iemand goede software om nummers te maken?
How to become a Producer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Nou beschik ik niet over een draaitafel, dus ben op zoek naar het volgende:
Een beetje vette backspin-sample..
Nou weet ik dat er hier neer wordt gekeken op van die AtomixMP3 n00bs maar toch.. Heeft iemand er een of weet iemand waar ze te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Erikie schreef op 01 February 2003 @ 17:16:
[...]

1 ps626 (geen i, dat zwarte model dus). en daar gingen de faders na een jaar vrij kut ..

toen een el cheapo mixertje van me buurjongen die er mee gestopt was.. (een powersound mmx 669 ofzo).

en nu een rm-3s.. beetje kwaliteit dus! (hoop ik)
Is die Stanton nog een beetje fijn dan? (soepele faders enz.) Ik ben ook een beetje aan het orienteren op een nieuwe mixer en zat ook aan deze te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkedouwe
Oke ff een poll:

Wie is de lekkerste vrouwelijke dj ?

Ik stem voor Dj Astrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
DJ Rap:

Afbeeldingslocatie: http://www.womentechworld.org/images/news_electronic_musician3.jpg :9

of anders Mistress Barbara:

Afbeeldingslocatie: http://www.under-lounge.com/history/history_photo/misstress.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ener-G schreef op 02 February 2003 @ 22:50:
DJ Rap:

[afbeelding] :9

of anders Mistress Barbara:

[afbeelding]
Einde poll :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkedouwe
Heuh waar draaien die ?? :P welke style ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje geleden hadden we 't hier over monitors; nou wilde ik ook al een tijdje een setje monitors dus hierbij mijn verhaal en keuze.

Ik ben van de week naar 2 monitor speakers gaan kijken en luisteren bij feedback. Ik zat te twijfelen tussen de Tannoy Reveal, Samson Resolv 65 en de Alesis Monitor one MK2.
't was een moeilijke keuze, alle 3 hadden ze wel iets:
- Tannoy, erg gedefinieerd midden (iets teveel mid naar mijn mening).
- Samson, erg lekker laag en het midden was wat open. Minpunt vond ik het hoog, na een tijdje ging het bij mij wat irriteren (te veel hoog, scherp).

De Alesis vond ik het cleanst qua geluid en daarbij een heerlijke bass weergave, uiteindelijke heb ik dus de Alesis Monitor One Mk2 meegenomen.
Ik heb hem nu een halve week en ben er zeer tevreden over én voor mij de perfecte keus.

Afbeeldingslocatie: http://alesis.com/products/monitor1_mk2/Monitor1Mk2.jpg

Specs:
http://alesis.com/products/monitor1_mk2/

PS. Ik gebruik ze overigens voornamelijk bij het producen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ Rap mag er best zijn hoor :D
Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.