Het nForce2 topic

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.729 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
lordsnow schreef op 02 January 2003 @ 21:34:
[...]

64MB GF4's zijn zowieso sneller dan de 128MB's, daar zit sneller geheugen op.
Maar vindt best stoer dat jou 1450 zo presteert :) Ik zal idd eens mijn instellingen nalopen.

XFX GF4 Ti4200 128MB Overclock
=======================

Athlon 2000+ en Memory @ 133 MHz. Detonator: 41.09

250/456 (standaard). Detonators ?? (standaard). 3DMark: 7899.
250/470. 3DMark: 8690.

260/470. 3DMark: 8737.
260/520. 3DMark: 8818.

270/470. 3DMark: 8882.
270/500. 3DMark: 9037.
270/520. 3DMark: 9034. <-- wtf ?!?
270/540. 3DMark: 8971. <--- wtf ?!?

280/500. 3DMark: 9036.
280/550. 3DMark: 9222.
280/560. 3DMark: 9237.
Hmm jouw 3dmarks moeten nog wel n beetje hoger kunnen denk ik :

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5190200

haal ik met mn 128mb Ti2400 (Mobo /proc 12x166 en mem van de GF op 500 geflashed)

Als ik dat niet doe en gewoon op 2200+ (1800 Mhz) ga draaien (wel met 166 FSB want ik heb geen 13.5 MP meer door processor unlock) zit ik nog steeds rond de 11000 ofzo ...

bovendien zat ik met mn A7V133 met Tb 1333 ook rond de 9000 :

http://service.futuremark.com/compare?2k1=4731344

moet jij met die 2000+ dus ruim boven kunnen komen :)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
?

Hmm vaag nu is mn reply wel zichtbaar ..

laat maar :?

[ Voor 97% gewijzigd door Optical op 03-01-2003 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Xtinction: Staat je gateway nog wel goed? Anders vind ie niks, had ik ook met mijn winroute....
Ik neem aan dat dat voor mij was bedoeld, maar hoe check je dat. Die Wizard Netwerk Instellen doet dat toch automatisch. :?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Smht schreef op 02 januari 2003 @ 20:33:
Hallo mensen,
Ik heb een probleempje met het gebruik van de onboard netwerkkaart op de A7N8X. Dan hebben we het over de nVidia ethernet adapter.

Ik heb hier twee systemen.
Specs:
Asus A7N8X
Realtek PCI NIC 10/100mbit (Chello)
nVidia onboard NIC 10/100mbit (toegang tot netwerk)
(Dit was een Asus A7M266 met Realtek PCI NIC 10/100mbit (Chello) en Winbond PCI NIC 10mbit :r voor toegang tot netwerk)

Ander systeem is van mijn broertje
Asus K7M :)
Realtek PCI NIC 10/100mbit (toegang tot netwerk) (eerst ook een Winbond)

Nu zit het zo.
Ik kan data delen maar ik krijg geen verbinding met internet vanaf mijn broertje systeem.
Vroeger met de oude 10mbit netwerkkaarten en met mijn A7M266 werkte dat wel.
Weet iemand waarom dit niet werkt via Windows XP (Pro)

Ik heb nog niet geprobeerd of het aan de nVidia ligt maarja die is nieuw en onboard. Heb ook nog niet geprobeerd of de Winbond kaarten het nog wel samen doen.

:'( Wie oh wie kan mij dit uitleggen of mij er mee helpen :'(

En hoe zit het met die lampjes bij de nVidia adapter _/-\o_
Okeey als ik het goed begrijp heeft je broetjes pc dus internet. en wil jij daar van gebruik maken. Bij mij werkte dat gewoon Pc van pa had inet en ik kon er gewoon op.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de discussie nu een tijdje gevolgd, en wil een paar dingen even zeker weten, zal even samenvatten

ik wil kopen: CPU: XP 2700+ of 2800+, Mobo: Asus A7N8X Deluxe, Mem: 2x Ocz of Corsair PC3500 EL/XMS serie,

De CPU is een T'bred B of C (C in eind januari) met een default FSB van 333 (2x 166) B is locked, C niet

de CPU wordt door het Mobo unlocked (voor de B dus), hierdoor is het mogenlijk om de FSB op te krikken naar 400 (2x200)

CPU en Mem moeten synchroom lopen voor betere prestatie dus de Mem loopt ook op FSB 400 (3200/8) (de 3500 Mem is om beter te kunnen overklokken, 3200 Mem zou genoeg zijn)

je AGP en PCI sloten hebben geen last van je getweak omdat hun FSB gelocked is

Zit ik zo op het goede spoor, zo niet, zou iemand mij hier dan wat feedback over kunnen geven (en waar speelt de Multiplier van de CPU een rol)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Heb de Leadtek nforce2 bordje inmiddels binnen :9~
Hij werkt verder probleemloos, alleen wanneer de computer opstart komt er zo'n opstart piep uit de boxen! :( Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen? :?
Ik heb de speaker connector al van het bord gehaald, maar de piep komt nog steeds uit mijn boxen!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een nieuwe pc kopen.. nou zit ik te twijfelen tussen de asusa7n8x of de epox 8rda+.
Ik heb gelezen dat de epox WEL die mcp-t chip heeft en de non-deluxe a7n8x die niet heeft.

Zijn er nog andere verschillen t.o.v oc'en of stabiliteit, drivers etc.? en als het goed is gaan ze allebij de barton ondersteun. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:59

lordsnow

I know nothing

Kan iemand die de Asus A7N8X heeft zijn belangrijkste BIOS instellingen qua prestaties, bijvoorbeeld geheugen timings, eens posten?

Optical:
Ik heb helaas geen Thoroughbred, dus ik kan geen 166MHz sync draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42
Gewoon in de winkel kijken welke southbridge erop zit. Er zijn verschillende versies van. Aan de prijs en de features (firewire) van een nForce2 Mobo kun je meestal ook wel zien of de MCP-T gebruikt worden maar check het gewoon in de winkel. Voor een MCP-T versie betaal je gewoon meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat wel op de doos vermeld: 'Dual ddr 400 support', maar niet voor 333 mhz (pc2700) geheugen. Wordt dual ddr ook wel met pc2700 ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 20:46:
Er staat wel op de doos vermeld: 'Dual ddr 400 support', maar niet voor 333 mhz (pc2700) geheugen. Wordt dual ddr ook wel met pc2700 ondersteund?
Jazeker.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

EternalDragon schreef op 03 januari 2003 @ 18:00:
Heb de Leadtek nforce2 bordje inmiddels binnen :9~
Hij werkt verder probleemloos, alleen wanneer de computer opstart komt er zo'n opstart piep uit de boxen! :( Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen? :?
Ik heb de speaker connector al van het bord gehaald, maar de piep komt nog steeds uit mijn boxen!
Het moet ergens in je BIOS staan, anders kan je het (helaas) niet uitschakelen...
* Demo zou de piep op de 8RDA+ ook liever uitzetten maar heeft die optie niet kunnen vinden in het BIOS :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een domme vraag maar ik probeer het toch ;)
Ik lees hier regelmatig dat je de RAM op 133 ipv 166 moet laten lopen, zodat het synchroon loopt. Ok, snap ik. Maar "degradeer" je je PC2700 dus in feite naar DDR266?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Ja klopt, vaag maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

yeah, dat ga ik morgen ook testen. Eindelijk m'n nForce2 bordje + wat leuk spul. PC2700 RAM en een XP2000+ proc. FF memtesten alles en kijken wat de snelste instellingen zijn. Dit gaat een leuk weekend worden.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 22:10:
Waarschijnlijk een domme vraag maar ik probeer het toch ;)
Ik lees hier regelmatig dat je de RAM op 133 ipv 166 moet laten lopen, zodat het synchroon loopt. Ok, snap ik. Maar "degradeer" je je PC2700 dus in feite naar DDR266?
:P
Ik kan het niet verklaren, maar er zit wel iets logisch in. Als het asynchroon loopt zal er altijd 1 op de ander moeten wachten denk ik.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:26
Ehh... vraagje!! :?

Ik heb nu een Epox 8K5A2+ met een reepje Corsair XMS 3000 CAS2 en een van Corsair XMS 3200 CAS2, beide van 256mb.
Nu wil ik mij graag een 8RDA+ aanschaffen, moet ik dan ook een 256mb XMS 3200 CAS2 erbij halen of kan ik het met de XMS 3000 ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EternalDragon
  • Laatst online: 06-03-2013
Demoniac schreef op 03 januari 2003 @ 22:03:
[...]
Het moet ergens in je BIOS staan, anders kan je het (helaas) niet uitschakelen...
* EternalDragon zou de piep op de 8RDA+ ook liever uitzetten maar heeft die optie niet kunnen vinden in het BIOS :(
Ik kan de optie ook niet in de bios vinden :(
Vind het verder ook een rare functie, want als je de speaker connector ook gebruikt dan piept dat ding 2X! |:(

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mensen met asynchrone problemen: gewoon je XP unlocken en dan je DDR op 166MHz laten draaien, dat is nog altijd sneller zonder overclock :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Hmm het wrod wel spannend zo zeg, trek ik ff 1000 piek uit voor een upgrade, zie ik dat ik best wel eens maar 500 3dmarks winst zou kunnen krijgen... beter heb ik wat betere resultaten anders ga ik liggen huilen in een hoekje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:29

SJR

Woei! Net het hele topic doorgelezen (is veeeeel), en ik dacht, ik meld jullie even wat ik net aan hardware heb besteld:

Asus A7N8X Deluxe
AthlonXP 2400+
Aopen Bigtower H700
Hercules 3DProphet 9500 PRO rtl
Dane Elec 2x 256MB PC400 / PC3200
Seagate ST380023AS Barracuda S-ATA V 80GB
Zalman 6000-Cu Athlon/XP

(totaal 1.088,96 euro inclusief)

Leuk setje wel, lijkt me toch? :)
Aangezien ik de Zalman cooler heb besteld kan ik niet echt hard gaan overklokken. Voorlopig is stilte voor mij belangrijker dan snelheid, zeker omdat 2400+ voorlopig wel snel genoeg moet zijn. Of hebben jullie nog betere ideeen voor stille goeie coolers? En nee, ik ben niet zo'n overklok freak dat ik waterkoeling ga doen (tenzij.... simpel, kant-en-klaar en betaalbaar setje....).

Om toch te overklokken, maar de cpu een beetje te sparen, zou ik, als ik het goed begrijp, dus de multiplier moeten verlagen, en de fsb moeten verhogen. Zo blijft de cpu snelheid (en temperatuur) nagenoeg gelijk, maar is er wel meer geheugen bandbreedte beschikbaar. Het is mij nog niet duidelijk of ik deze CPU nou moet unlocken, en zoja, hoe (L3 brug?).
Ik draai nu nog met een P3 450@550 en heb weinig ervaring met 'top-of-the-line' AMD cpu's, dus alle tips over bios instellingen etc zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Lekker systeempje SJR :9

Ik heb nog een vraagje, ik zie hier een aantal mensen beweren dat het moederbord je processor unlockt... Dat betekent dus dat ik er gewoon een willekeurige Athlon XP op kan prikken en die wordt altijd unlockt? Dus zonder L-bruggen te verbinden enzo? Dat zou wel stoer zijn dan, kost je niks, kan niet fout gaan en met garantie heb je geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Grrrrrene schreef op 04 januari 2003 @ 14:43:
Lekker systeempje SJR :9

Ik heb nog een vraagje, ik zie hier een aantal mensen beweren dat het moederbord je processor unlockt... Dat betekent dus dat ik er gewoon een willekeurige Athlon XP op kan prikken en die wordt altijd unlockt? Dus zonder L-bruggen te verbinden enzo? Dat zou wel stoer zijn dan, kost je niks, kan niet fout gaan en met garantie heb je geen problemen :)
volgens mij is dat niet waar , mensen die dat roepen hebben gewoon een factory unlocked proc (ik heb al heel wat threadjes gelezen ook op andere fora waar ook deze vraag aan bod komt)

mijn Tbred wordt iig niet unlocked , ongeacht welke bios ik gebruik.
Ik hoop dat ASUS nog een bios gaat releasen die wel unlockt. (kan , want bij Anandtech hebben ze een bord gereviewd met een 1003 BIOS die dus wel unlockte)

Als je een Epox NF2 koopt heb je dat probleem niet : de bios unlockt de proc by default

Gelukkig was het vrij eenvoudig mijn TBred te unlockken
:)

[ Voor 3% gewijzigd door Optical op 04-01-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Laatst online: 15-09 10:56

FCA

Alleen een Thouroughbred-B word automagisch unlockt zover ik weet.

Lijkt trouwens wel erg op mijn systeempje SJR.
Zelf heb ik nu PC2700 geheugen (2*256 MB) en een 2400+, maar hij wil niet posten als ik de FSB op 166 en de multiplier op 12 zet. Wel als ik
154 * 13 is het hoogste wat ie wil gaan qua FSB. Ik had begrepen dat mensen hem rustig op 200 konden zetten, zonder problemen wat dan ook.
Iemand tips?
Ik draai nu de memory settings in de bios op optimal, maar hoger wil ie echt niet.

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:29

SJR

FCA schreef op 04 januari 2003 @ 16:03:
Alleen een Thouroughbred-B word automagisch unlockt zover ik weet.

Lijkt trouwens wel erg op mijn systeempje SJR.
Zelf heb ik nu PC2700 geheugen (2*256 MB) en een 2400+, maar hij wil niet posten als ik de FSB op 166 en de multiplier op 12 zet. Wel als ik
154 * 13 is het hoogste wat ie wil gaan qua FSB. Ik had begrepen dat mensen hem rustig op 200 konden zetten, zonder problemen wat dan ook.
Iemand tips?
Ik draai nu de memory settings in de bios op optimal, maar hoger wil ie echt niet.
Als ik me niet vergis, is die T'bred 2400+ een B, alleen <2000+ zijn A, en >2600+ (fsb 333) zijn C, toch? Eigenlijk had ik uit de reacties hier begrepen dat de B juist niet automagisch werd unlocked (op een Asus).
Als jij de multiplier verandert, heb je dus je T'bred moeten unlocken?

Ik heb ook gelezen dat het 1003 BIOS het beste is, maar dat is niet het nieuwste toch?
Zijn er verder nog tips over de mem settings? Al die cijfer reeksen (1-1-2-4 enzo) zeggen me weinig. Heeft iemand mischien een linkje naar bios tweaking voor nieuwe athlon mobo's? Ik ken alleen Cache-Latency, welke meestal op 3 staat, maar met goed geheugen op 2 kan. Dat zijn de enige settings die ik iig op m'n huidide ouwe bordje kan vinden (p3 450 op een abit bx2)

[ Voor 4% gewijzigd door SJR op 04-01-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA

FCA

SJR schreef op 04 January 2003 @ 18:24:
[...]

Als ik me niet vergis, is die T'bred 2400+ een B, alleen <2000+ zijn A, en >2600+ (fsb 333) zijn C, toch? Eigenlijk had ik uit de reacties hier begrepen dat de B juist niet automagisch werd unlocked (op een Asus).
Als jij de multiplier verandert, heb je dus je T'bred moeten unlocken?
Ik heb niks hoeven unlocken. Misschien dat die van mij factory-unlocked was ofzo, maar eigenlijk lijkt me dat sterk. Ik heb ook geen zin om te kijken, want het was een heel gedoe om die koeler er goed op te krijgen.
Ik heb ook gelezen dat het 1003 BIOS het beste is, maar dat is niet het nieuwste toch?
Ik zou het niet weten, bij gebrek aan floppy-drive (vergeten te kopen :+ ). Ik kan 1003 trouwens nergens vinden, heb zelf 1001 E
Zijn er verder nog tips over de mem settings? Al die cijfer reeksen (1-1-2-4 enzo) zeggen me weinig. Heeft iemand mischien een linkje naar bios tweaking voor nieuwe athlon mobo's? Ik ken alleen Cache-Latency, welke meestal op 3 staat, maar met goed geheugen op 2 kan. Dat zijn de enige settings die ik iig op m'n huidide ouwe bordje kan vinden (p3 450 op een abit bx2)
Ik zou het zelf ook eigenlijk niet weten. Lager is beter, tot het niet meer wil starten. Anders gebruik je gewoon de "Aggressive" setting, en ga ja vanuit daar verlagen tot ie niet meer boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ik heb m'n nForce2 sys ook whoehoeee! Ben ff allerlei spul aan't installeren / testen enzo. Her en der wat kleine probleempjes (5.1 audio bv.) maar daar kom ik wel uit. Specs:

Asus A7N8X Deluxe (Gold) Revisie 1001G? BIOS1001G
AMD Athlon XP 2000+ & stock cooler
Kingston 2x 256MB PC2700 333mhz RAM
XFX Geforce 4mx 440se 64MB
WD 800JB 80GB 8MB cache HD
3 Papst Casefans @ 1500rpm

Dit alles in een Chieftec DA-01BD server towerke :P De Vidkaart wordt over een tijdje vervangen door een 9700pro, en de proc hopelijk een Barton. Voorlopig nog ff geen testresultaten, want ik ben dus eerst ff alles aan het installeren nog. Hup verder! :*)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp unlockt die epox nforce2 kaart de proc atomatisch en de asus a7n8x niet

zit er op die epox kaart ook die mcp-t southbridge? voor dolby sound, op die asus a7n8x non-deluxe nl niet

dus als het goed is is die epox een betere keus dan die a7n8x non-deluxe

pls help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Op de Asus zit de MCP-T *wel*, alleen op de non-deluxe *mobo* wordt niet alles geimplementeerd. Zo kan ik in 't BIOS een 3COM LAN in en uitschakelen waarvan ik de aansluiting mis op het moederbord.

In mijn nieuwe PC (die eigenlijk voor m'n ouders is, dus over een week is 'ie weer weg) zit zo'n non-deluxe Asus mobo.

En ja, voor m'n eigen PC ga ik een EPoX halen. Standaard SoundStorm, dual LAN, en Firewire. Weet niet of de EPoX de MP unlocked voor alle Athlons. M'n 2de keus is de Abit mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgens mij doet geen enkel bord dat, dat unlocken, want wat heeft de pin-layout nou met de L3-bruggen te maken :? Daar kan dat mobo toch niks aan veranderen?

Die Epox (ik neem aan de 8RDA+?) heeft dual LAN? Dat wist ik niet, dacht dat hij maar 1 LAN aansluiting had :?. Hoe dan ook, MCP-T heeft hij wel en daar gaat het mij vooral om, Firewire is ook leuk, maar gebruik ik (nog) niet. Wel lekker is dat hij geen fan op de chipset heeft, lawaaidingen zijn dat altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Grrrrrene schreef op 04 januari 2003 @ 22:22:
Volgens mij doet geen enkel bord dat, dat unlocken, want wat heeft de pin-layout nou met de L3-bruggen te maken :? Daar kan dat mobo toch niks aan veranderen?

Die Epox (ik neem aan de 8RDA+?) heeft dual LAN? Dat wist ik niet, dacht dat hij maar 1 LAN aansluiting had :?. Hoe dan ook, MCP-T heeft hij wel en daar gaat het mij vooral om, Firewire is ook leuk, maar gebruik ik (nog) niet. Wel lekker is dat hij geen fan op de chipset heeft, lawaaidingen zijn dat altijd :)
Verschillende reviewers hebben A7N8X mobo's gekregen met een 1003 bios erop die wel standaard unlocked zoals de A7V8X dat ook kan. Echter worden de A7N8X mobo's die nu in de winkel liggen geleverd met een 1001* bios die niet standaard unlocked (der zwerft schijnbaar wel een aangepaste 1001 bios rond op internet, heb hem nog niet gevonden). Maw men moet dus even wachten op support vanuit Asus z'n kant voor een nieuwe bios. Zal volgens mij niet lang meer duren want die 1001 bios zit nu op "g" em is "Final". Overigens heeft dit niks te maken met L3 bruggen.

EDIT: de Epox 8RDA+ kan wel al standaard unlocken en heeft zelfs in z'n nieuwste bios Barton support!!!!!!!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Dukey op 05-01-2003 00:07 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Xtinction schreef op 04 January 2003 @ 11:09:
Hmm het wrod wel spannend zo zeg, trek ik ff 1000 piek uit voor een upgrade, zie ik dat ik best wel eens maar 500 3dmarks winst zou kunnen krijgen... beter heb ik wat betere resultaten anders ga ik liggen huilen in een hoekje hoor :)
Vooruit dan maar :)

Net ff m'n Palomino o/c'ed naar 140x12,5 (ja ja). GF4 nog steeds op 270/500. 3Dmark: 11009. GF4 op 285/580, dan 3DMark: 11496. Da's +45% prestatie van 't systeem, vergeleken met toen 'ie "uit de doos" kwam :)

Anyways.. de FSB omhoog krikken helpt dus ENORM. 100% zeker weten dat ik voor m'n eigen PC straks een T'bred haal, lekker op 166 FSB draaien !!! *yum*

Grrrrrene
Ik heb 't maar even opgezocht op Anandtach.com - de EPoX heeft geen tweede LAN. Sorry, foutje van mij.

[ Voor 16% gewijzigd door lordsnow op 05-01-2003 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Naja, ik zie het wel... Als hij kan unlocken via de bios (default al dus) is dat heel mooi, haal ik het maximale uit mijn PC2700 RAM zonder iets aan de proc te hoeven veranderen :)

Lordsnow: 'k heb ook geen 2x LAN nodig, maar 't zou leuk zijn geweest natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-09 23:01

vlix

Slee-jur, Slee-jur!

ff een kleinigheidje...
Ik heb hier al een paar posts gezien aangaande de a7n8x over het verschil tussen de processor temps die het BIOS en die Asus Probe aangeven... iedereen heeft het over hogere temps in het BIOS (dat zou dan de on-die sensor zijn) dan in Probe (dat zou dan de diode op het mobo zijn).
Mijn temp in Probe is 37 graden idle, maar bij mij is de temp in het BIOS zo te merken óók die van de diode, hoewel een beetje lager dan Probe aangeeft (gemiddeld 35 graden idle). Alleen hij schommelt heel erg, dwz hij springt elke halve seconde heen en weer tussen 34 en 38 graden en alles er tussenin, terwijl Probe gewoon stabiel blijft.
Ben ik de enige die zulke (relatief) lage temps in zn BIOS heeft? Hebben anderen ook die snel schommelende temp indicaties? Ik ben benieuwd :)

Ik heb een a7n8x non-deluxe rev. 1.04, geprobeerd met bios 1001D en 1001E.

Don't be afraid to waste your time... just waste it well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ligt toch ook aan je processor? Een 2000+ met B-core blijft koeler dan een 2600+ bijvoorbeeld :)

Dat schommelen doet mij trouwens wel vermoeden dat het de diode in de proc is, niet het probe geval van Asus. Een diode in de core is veel sneller meeveranderd qua temperatuur dan iets wat er tegenaan drukt (probe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlix

vlix

Slee-jur, Slee-jur!

Wie weet, maar volgens die andere posts is de temperatuur die de on-die diode aangeeft VEEL hoger dan de temp die de mobo diode aangeeft (zeg maar 20 graden ofzo) dus ik zou denken dat ik het verschil dan wel moet merken... maar misschien heeft het ermee te maken dat ik een 'antieke' processor heb :) nl. een Palomino 1600+ @ 1597MHz OC (en die wordt best heet hoor :))

[ Voor 4% gewijzigd door vlix op 05-01-2003 17:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de tempmeting van asus pc-probe niet helemaal klopt met de werkelijkheid, of mijn palomino is niet helemaal lekker. Idle hangt tie rond de 37...40 graden (nogal afhankelijk van de kamer temperatuur) en na net aanzetten hangttie rond de 28 a 30 graden na opstarten. Dat lijkt allemaal best in orde te zijn.

Maar als ik ga stressen, en alle geluidwerende maatregelen had zoals een paar weken geleden dan loopt de temp op naar 49 graden en de 50 zie ik niet meer. Dan heb ik al een mooi blauw scherm te pakken: 'windows is gestopt om verdere schade te voorkomen blabla'.

Ik vermoed eigenlijk dat de sensor gewoon niet dicht genoeg tegen de core aan zit. De meting wijkt dus bij hogere core temps naar beneden af.

Ondertussen heb ik mijn koelblokkie ge'lapt', arctic silver gebruikt en talloze andere maatregelen genomen. Nu blijft de proc volgens pcprobe op 44 graden full stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlix

vlix

Slee-jur, Slee-jur!

Vreemde toestand Kheperi... wat Probe bij mij aangeeft komt precies overeen met wat mijn oude moederbord (Epox 8KHA+) ook aangaf voor dezelfde processor... 37 idle, 41 stressed bij huidige kamertemperatuur... en mijn on-die diode (als het werkelijk de on-die diode IS die door mijn bios wordt gelezen) geeft dus juist LAGERE temps aan dan Probe. Vreemd vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

KneoK

Not in a million lightyears

RAID-0 schreef op 05 januari 2003 @ 00:03:
[...]

Verschillende reviewers hebben A7N8X mobo's gekregen met een 1003 bios erop die wel standaard unlocked zoals de A7V8X dat ook kan. Echter worden de A7N8X mobo's die nu in de winkel liggen geleverd met een 1001* bios die niet standaard unlocked (der zwerft schijnbaar wel een aangepaste 1001 bios rond op internet, heb hem nog niet gevonden). Maw men moet dus even wachten op support vanuit Asus z'n kant voor een nieuwe bios. Zal volgens mij niet lang meer duren want die 1001 bios zit nu op "g" em is "Final". Overigens heeft dit niks te maken met L3 bruggen.

EDIT: de Epox 8RDA+ kan wel al standaard unlocken en heeft zelfs in z'n nieuwste bios Barton support!!!!!!!!!!
Mijn A7N8X non-deluxe heeft BIOS 1019 Beta 003 T2, althans, dat zegt SiSoft Sandra... Deze BIOS zat al op het bord toen ik 'm kocht, heb dus niet geflashed...

Mijn processor (gewoon standaard, geen bruggen verbonden oid.) draait nu gewoon op 13x166 ('t is een 2400+). Ook 15,5 en 16 multipliers zijn gewoon beschikbaar... Verdere multipliers heb ik nog niet geprobeerd (behalve 12,5 die werkt niet...).

Iemand geinteresseerd in deze BIOS ??? Dan maak ik wel even een BIN van...

Edit: Alle multipliers van 13 en hoger werken... 12,5 en lager niet...

vlix >>> Mijn BIOS geeft ook zeer schomelende waardes... Meestal met een marge van ongeveer 10 graden maximaal (dus 30 - 40 en alles ertussen)...

[ Voor 15% gewijzigd door KneoK op 05-01-2003 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA

FCA

BioWEB schreef op 05 January 2003 @ 19:08:
[...]

Mijn A7N8X non-deluxe heeft BIOS 1019 Beta 003 T2, althans, dat zegt SiSoft Sandra... Deze BIOS zat al op het bord toen ik 'm kocht, heb dus niet geflashed...
Die heb ik ook op m'n BIOS zitten volgens SiSoft, alleen bij het opstarten zegt ie toch echt dat het 1001.D is.
Mijn processor (gewoon standaard, geen bruggen verbonden oid.) draait nu gewoon op 13x166 ('t is een 2400+). Ook 15,5 en 16 multipliers zijn gewoon beschikbaar... Verdere multipliers heb ik nog niet geprobeerd (behalve 12,5 die werkt niet...).
Idem hier. Volgens mij unlockt die A7N8X non-deluxe gewoon wel hoor.
Iemand geinteresseerd in deze BIOS ??? Dan maak ik wel even een BIN van...

Edit: Alle multipliers van 13 en hoger werken... 12,5 en lager niet...
Datzelfde heb ik ook. Dat is dus wel iets waar ik van baal. Ik kan hem wel op 13 x 166 gaan zetten, maar zo'n vertrouwen heb ik niet in mijn standaard AMD-koelertje dat ik hem op 2150 wil laten draaien. Heb hem nu dus op 13 x 154.

Hmm.. Even zitten zoeken op google:
Looks like the multiplier can be adjusted upwards. There might be a possibility to enable the lower multipliers so that higher FSBs can be achieved. As this processor belongs to a friend, I don't think it's advisable to connect up the 5th bridge on L3 to enable the lower multipliers.
Je moet dus wel de processor gaan zitten bewerken om op de A7N8X de multipliers omlaag te gooien. Nou ja, voorlopig is ie snel zat.

Quote is van
http://www.ocworkbench.com/2002/asus/a7n8x/a7n8xgallery3.htm trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door FCA op 05-01-2003 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Mijn flashprogrammer is vandaag in bestelling gegaan samen met een 4 Mbit bios chip. Als ik die heb ga ik proberen mijn A7n8X naar een deluxe model om te toveren :)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

vlix schreef op 05 January 2003 @ 16:36:
... iedereen heeft het over hogere temps in het BIOS (dat zou dan de on-die sensor zijn) dan in Probe (dat zou dan de diode op het mobo zijn).
Bij mij dus niet - de BIOS geeft (veel) lagere temps aan.
Ben ik de enige die zulke (relatief) lage temps in zn BIOS heeft?
Nee dus. Het BIOS geeft bij mij altijd rond de 20C (mobo) en 25C (CPU) aan, en Asus Probe 27C, en 34C of zo.
Hebben anderen ook die snel schommelende temp indicaties? Ik ben benieuwd :)
Maar de temps in het BIOS zijn bij mij vrij konstant.
Ik heb een a7n8x non-deluxe rev. 1.04, geprobeerd met bios 1001D en 1001E.
Ik heb ook een non-deluxe. BIOS versie heb ik nog niet eens naar gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Shuriken schreef op 05 January 2003 @ 22:18:
Mijn flashprogrammer is vandaag in bestelling gegaan samen met een 4 Mbit bios chip. Als ik die heb ga ik proberen mijn A7n8X naar een deluxe model om te toveren :)
Geen flame hoor.. maar wat is daar het nut van? Dan heb je een "deluxe" BIOS, maar je mist dan toch nog de features die op het deluxe mobo zelf zitten?

Of zijn er andere voordelen (features?) aan het hebben van een deluxe BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Laatst online: 24-01-2023
Shuriken schreef op 05 januari 2003 @ 22:18:
Je kan je bios(non de luxe) gewoon flashen met een deluxe bios, heb ik ook gedaan.

Alleen toen ik naar 1001G (deluxe) flashte startte de pc niet meer op, ik kon 'm gelukkig terug flashen naar 1001C (deluxe) en toen startte de pc wel weer op...
Ik kan 'm nu alleen niet meer terug flashen naar een non de luxe bios... :(
Ik heb echt van alles geprobeert. Ik ga 'm waarschijnlijk maar opsturen naar Arthur (www.Flashbios.org) om 'm opnieuw te laten flashen..... :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Shuriken schreef op 05 January 2003 @ 22:18:
Is het niet goedkoper om gewoon een Deluxe te kopen dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Hmm ff wat FSB OC geprobeerd op m'n nieuwe set, en tot nu toe 10 % OC gehaald, niet machtig veel maar wel leuk. Is een XP2000+ op A7N8X, BIOS 1001G, stock cooler.

Origineel: 133x12,5=1667mhz
Nu: 147x12,5=1837,5mhz

Geheugen (2x Kingston 256mb PC2700) draait op 174(120%xFSB) :) .

Temps zijn: 23 Mobo, 44-47 Proc :). Hij wil nu verder niet hoger dan 147x12,5. Zou dat misschien door voltage kunnen komen ofzo :? Hij staat nog op origineel voltage, 1,75 V.

Aangezien de serial enz enz op de core staat, is het dus een Palomino, en zoals ik in andere topics hier heb gelezen, is die dus alleen via de bruggen te unlocken op de proc :(. Of zou misschien BIOS 1003 voor de A7N8X ook werken om hogere multipliers enz. te krijgen?

[ Voor 1% gewijzigd door Remy op 06-01-2003 09:17 . Reden: op = in ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

ReemF schreef op 06 January 2003 @ 09:13:
Hmm ff wat FSB OC geprobeerd op m'n nieuwe set, en tot nu toe 10 % OC gehaald, niet machtig veel maar wel leuk. Is een XP2000+ op A7N8X, BIOS 1001G, stock cooler.

Origineel: 133x12,5=1667mhz
Nu: 147x12,5=1837,5mhz

Geheugen (2x Kingston 256mb PC2700) draait op 174(120%xFSB) :)
Joh, je had iets beter moeten lezen, je moet je geheugen nooit asynchroon draaien op de 8RDA+, dat presteert altijd minder dan synchroon. Raar maar toch echt waar!
Je moet proberen de multiplier omlaag te krijgen (10 ofzo) en dan de FSB zo hoog mogelijk pushen (tot je geheugen niet meer wil), dat levert je een enorme geheugenbandbreedte op en omdat de PCI-clock onafhankelijk is van de FSB heb je ook geen last van tegenwerkende netwerkkaarten en IE-controllers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Demoniac schreef op 06 januari 2003 @ 10:28:
[...]
Joh, je had iets beter moeten lezen, je moet je geheugen nooit asynchroon draaien op de 8RDA+, dat presteert altijd minder dan synchroon. Raar maar toch echt waar!
Je moet proberen de multiplier omlaag te krijgen (10 ofzo) en dan de FSB zo hoog mogelijk pushen (tot je geheugen niet meer wil), dat levert je een enorme geheugenbandbreedte op en omdat de PCI-clock onafhankelijk is van de FSB heb je ook geen last van tegenwerkende netwerkkaarten en IE-controllers :)
Jij kan ook beter lezen, ik heb geen 8RDA+ maar een A7N8X ;), maar ik begrijp wat je bedoelt, het principe is hetzelfde. De multiplier omlaag dus. 10x166? ofzo dan. Dat ga ik vanavend dan ff proberen.
M'n AGP en PCI zijn ook gelockt jah, dus dat moet lukken lijkt me.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wie weet wat op dit moment de laatste revisie is van de Asus A7n8x Deluxe is?
Ik ben van plan er een te gaan bestellen deze week en het is me al twee keer overkomen dat ik een verkeerde revisie mobo gekocht heb. M'n huidige A7V133 bv ondersteund geen XP processoren.
Is het ook zeker dat de A7n8x barton processors ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ik heb 1.04 gekocht bij Informatique, weet productie datum niet precies, maar volgens mij is dat de nieuwste :). het is zeker dat de A7N8X Bartons ondersteunt, want hij heeft de nForce2 chipset aan boord. Op de FP valt met een search wel dat nieuws te vinden lijkt me :).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

ReemF schreef op 06 januari 2003 @ 11:12:
[...]

Jij kan ook beter lezen, ik heb geen 8RDA+ maar een A7N8X ;), maar ik begrijp wat je bedoelt, het principe is hetzelfde. De multiplier omlaag dus. 10x166? ofzo dan. Dat ga ik vanavend dan ff proberen.
M'n AGP en PCI zijn ook gelockt jah, dus dat moet lukken lijkt me.
Oeps, ik zit ook veel in het 8RDA+ topic, dus dat zat nog in mijn hoofd denk ik. Maar het is een algemeen nForce2 issue, dus ook voor de A7N (en de Abit NF7 etc.. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

FCA schreef op 05 January 2003 @ 20:52:
[...]

1: Die heb ik ook op m'n BIOS zitten volgens SiSoft, alleen bij het opstarten zegt ie toch echt dat het 1001.D is.

[...]

Idem hier. Volgens mij unlockt die A7N8X non-deluxe gewoon wel hoor.

[...]

Datzelfde heb ik ook. Dat is dus wel iets waar ik van baal. Ik kan hem wel op 13 x 166 gaan zetten, maar zo'n vertrouwen heb ik niet in mijn standaard AMD-koelertje dat ik hem op 2150 wil laten draaien. Heb hem nu dus op 13 x 154.

Hmm.. Even zitten zoeken op google:

[...]

2: Je moet dus wel de processor gaan zitten bewerken om op de A7N8X de multipliers omlaag te gooien. Nou ja, voorlopig is ie snel zat.

Quote is van
http://www.ocworkbench.com/2002/asus/a7n8x/a7n8xgallery3.htm trouwens
1: Hmmzzz... Bij het opstarten geeft die van mij 1001E aan, dus eigenlijk niets bijzonders...

3: Ik dacht dat als je met je processor gaat klooien (ik dacht de L8 bruggen ?) dan unlock je de lagere multipliers maar lock je daarmee de hogere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
Ik zal er maar niet al te zeker van zijn dat de Barton word ondersteund. Zoals eerder al genoemd, ondersteund de A7N8X pas vanaf revisie 1.04 officieel de athlon XP's met 333mhz fsb. De Nforce 2 zal em wel ondersteunen maar het moederbord zelf moet er ook klaar voor zijn.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kijk, voor dat soort grappen ben ik dus bang.
Zometeen is er geen XP meer te krijgen en krijg ik een Barton niet aan de gang op een A7N8X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Reeferman schreef op 06 January 2003 @ 18:10:
Ik zal er maar niet al te zeker van zijn dat de Barton word ondersteund. Zoals eerder al genoemd, ondersteund de A7N8X pas vanaf revisie 1.04 officieel de athlon XP's met 333mhz fsb. De Nforce 2 zal em wel ondersteunen maar het moederbord zelf moet er ook klaar voor zijn.
Enig idee hoe ik achter het revisie nummer kom ? SiSoft Sandra geeft aan Version: REV 1.xx

Errug duidelijk dus...

Maar als ik de proc op 13x166 (of hoger, maar een 2700+ loopt op 13x166) zet dan staat er bij het opstarten en in bv. Windows en Sandra AMD Athlon XP 2700+.
Kan ik er dan vanuit gaan dat ik een Rev. 1.04 heb ?

Dit zegt WCPUID overigens als ik 'm op 13x166 heb draaien:

Afbeeldingslocatie: http://www.bomberhardcore.nl/wcpuid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Als reactie op lordsnow en Demoniac m.b.t. het ombouwen van A7N8X non-deluxe naar Deluxe:

Ik heb mijn A7N8X non-deluxe van iemand overgenomen dus het is niet goedkoper om een Deluxe te kopen. (bios chip is tops 15 euro, de flasher kan voor meer dingen gebruikt worden en ik ben geen 28 euro kwijt voor Arthur zoals topper ;) ).

De reden dat ik het wil proberen is dat ik graag de Soundstorm weer wil hebben (die heb ik ook op mijn Asus A7n266-c) De extra features van de Soundstorm vind ik de moeite wel waard B) . ( Ik mis de equalizer en eax 1 en 2 ). De andere features van de deluxe zoals S-ATA, Firewire and extra NIC boeien me niet :Z.

En omdat ik het op een aparte bios chip flash die 2 Mbit groter is dan het orgineel zal ik hopelijk geen problemen hebben met de bios (en anders heb ik altijd het orgineel nog :9 ).

[ Voor 3% gewijzigd door Shuriken op 06-01-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

HEt revisie nummer staat op je Mobo tussen twee PCI sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Coenen schreef op 06 January 2003 @ 20:01:
HEt revisie nummer staat op je Mobo tussen twee PCI sloten.
Zoals ik inderdaad al eerder stelde worden de 333 mhz fsb cpu's pas vanaf revisie 1.04 door de A7N8X ondersteund. Het is wel zo dat inmiddels bekend is geworden dat de eerste Barton's (t/m 3000+) op een fsb van 333 mhz zullen lopen en daarna er pas nieuwe cpu's gefrabriceerd zullen worden met een fsb van 400 mhz. Als je een A7N8X revisie 1.04 of later hebt, heb je dus voorlopig nog wel genoeg upgrade mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar wat verandert er dan aan die revisies dat hij ineens wel de Barton ondersteunt? Wat is de tekortkoming nu dan?

En vooral: Hoe zit het met de 8RDA+ die ik wil kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Grrrrrene schreef op 06 January 2003 @ 20:22:
Maar wat verandert er dan aan die revisies dat hij ineens wel de Barton ondersteunt? Wat is de tekortkoming nu dan?

Geen idee. Maar zo ging het ook met de A7V133, t/m revisie ondersteunde dat mobo alleen Athlon Thunderbirds, vanaf revisie 1.05 ook Athlon XP's (met jumper settings) en van revisie 1.05. (let op punt!!) ook de XP's maar dan jumperless. Zo zou het met de A7N8X ook kunnen gaan. Het vernieuwen van revisies zal wel te maken hebben met het ondersteunen van meerdere voltages etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Volgens de geruchten word de Barton 1.65 Volt en begint op 333 Mhz bus. Later waarschijnlijk naar 400 Mhz bus.

Daarnaast is er al een preview geweest: nieuws: Eerste preview van Athlon XP chip met Barton core

Dus hij draait op bestaande boarden. Hoe kunnen ze em anders testen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Met een BIOS update :P. Btw ik had net zoiets geks! Here's my story:

Op mijn A7N8X heb ik een XP 2000+ draaien, met 2x256mb mem. Ik had beetje te ver ge-oc'd, naar 152x12,5. Zo ver zelfs dat m'n pc helemaal niet meer wilde opstarten, en ik dacht mwoh ff CMOS clear en daarna vrolijk verder.
Dus ik dat netjes gedaan volgens handleiding met batterij enz. Kom ik later in BIOS om weer te finetunen en datum te doen enzo, zie ik dat de multiplier bij de [Auto] setting op 6.5x staat. Terwijl in WCPUID hij gewoon 12.5x aangeeft,x133 is default snelheid = 1667mhz. Vaaggg?? :?

Maar nu komt het vreemdste, in de BIOS als ik van de multiplier [menu] maak, ipv [auto] ofzo, dan zie ik ineens veel meer multipliers??? ipv 8-13 en alles daartussen zie ik enkele 13 ipv 12,5/13, en multipliers als 14, 15, 16, en heel laag 6,7,8? Alleen maar omdat ik me CMOS gecleared heb? Is dit nu goed of slecht? :). Btw ik heb die multipliers nog niet getest, want zoals ik in het Barton topic post, moet ik eerst een betere koeler hebben, alleen weet nog niet welke, maar dat zie ik nog wel.

Iemand een idee hoe het zou komen, of die het ook heeft gehad, of die...enz? Een beetje duidelijkheid kan geven? ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Demoniac schreef op 06 January 2003 @ 11:41:
[...]
Oeps, ik zit ook veel in het 8RDA+ topic, dus dat zat nog in mijn hoofd denk ik. Maar het is een algemeen nForce2 issue, dus ook voor de A7N (en de Abit NF7 etc.. :))

Je hebt mij nu leuk aan het zoeken gezet naar het "grote 8RDA+ topic", staat zeker op een ander forum :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Je hebt mij nu leuk aan het zoeken gezet naar het "grote 8RDA+ topic", staat zeker op een ander forum
lol een mod die de weg kwijt is... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Shuriken op 06-01-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Grrrrrene schreef op 06 January 2003 @ 20:22:

Het nForce2 chipset support altijd de Barton. Dat hebben mensen van nVidia als van AMD aan mij bevestigd. Dus maak je maar geen zorgen over revisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, d0h, dat topic over een MOBO staat in DOC |:(

Ik had dus alleen in PMG gezocht :/

Thanx voor de URL dan, hij vond hier in PMG al zo weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Overigens, voor reviews van moederborden e.d. hier 2 sites voor degenen die er maar niet uit kunnen komen:

MBreview
Neoseeker

Tik bij de search je favo bordje en hoppa de reviews op de desbetreffende site komen eruit rollen.

(service van de zaak :P)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

The Source schreef op 06 January 2003 @ 21:58:
[...]

Het nForce2 chipset support altijd de Barton. Dat hebben mensen van nVidia als van AMD aan mij bevestigd. Dus maak je maar geen zorgen over revisies.
Dat is dus niet zo!! Op de Asus site is heel makkelijk onder "support" terug te vinden dat de A7N8X met revisie 1.03 of lager niet eens de nieuwe Athlon 2600+, 2700+ en 2800+ (met 333 mhz fsb) ondersteunt, dus laat staan de Barton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Laatst online: 12-09 19:56

voz

De echte kenner

MegaJurk schreef op 06 januari 2003 @ 22:49:
[...]

Dat is dus niet zo!! Op de Asus site is heel makkelijk onder "support" terug te vinden dat de A7N8X met revisie 1.03 of lager niet eens de nieuwe Athlon 2600+, 2700+ en 2800+ (met 333 mhz fsb) ondersteunt, dus laat staan de Barton.
Tja dat kan er best staan maar het lijkt mij nogal bull**. Het komt niet zelden voor dat wat op een website van een fabrikant staat simpelweg niet klopt.

Het mooiste zou zijn als iemand met een <1.04 revisie dit zou kunnen testen...

-edit:klein typootje-

[ Voor 4% gewijzigd door voz op 07-01-2003 01:06 ]

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, maar waar haal jij een Barton vandaan? Want daarmee bewijs je het pas echt. Mocht een XP 2600+, 2700+ of 2800+ wel werken, zegt dat nog niks over Bartons en al helemaal niet over Bartons op 400MHz FSB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 04:57

Losha

clear my path motherfucker

en bij de oude kt7a zeiden ze dat over de xp ..en ik heb er al 2 verschillende zonder ENKEL probleem erop gedraaid

zal wel weer zelfde probleem zijn..timingsverschillen..dus zou kunnen..zou niet kunnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Asus A7N8X

Gebruikt iemand de Q-FAN optie (in het BIOS) van dit moederbord? Werkt dit ok? Oftewel, kan ik dat gewoon gebruiken?

En ik vindt de twee 80mm fans die in m'n Antec kast zitten nogal lawaaierig.. waarmee kan ik deze vervangen? Ik lees dat Pabst goed (stil) zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

lordsnow schreef op 07 januari 2003 @ 08:03:
En ik vindt de twee 80mm fans die in m'n Antec kast zitten nogal lawaaierig.. waarmee kan ik deze vervangen? Ik lees dat Pabst goed (stil) zijn?
al gezocht :? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zie nu ook dat de A7N8X (deluxe) een AGP slot heeft die ALLEEN 1,5V videokaarten ondersteunt. Weet iemand of dat een probleem zou kunnen zijn voor mijn Radeon Vivo 64Mb?
Ik kan me niet voorstellen dat de voeding van die kaart 1,5Volt is, het zal waarschijnlijk over de IO spanning van de databus gaan (oid). Dus met een beetje geluk zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Coenen schreef op 07 January 2003 @ 08:21:
Ik zie nu ook dat de A7N8X (deluxe) een AGP slot heeft die ALLEEN 1,5V videokaarten ondersteunt. Weet iemand of dat een probleem zou kunnen zijn voor mijn Radeon Vivo 64Mb?
Ik kan me niet voorstellen dat de voeding van die kaart 1,5Volt is, het zal waarschijnlijk over de IO spanning van de databus gaan (oid). Dus met een beetje geluk zou het gewoon moeten werken.
Kijk voor een LEDje in de buurt van de AGP... Of kijk even in het boekje daarvoor. Dat LEDje geeft in ieder geval aan of je AGP kaart compatible is (staat zelfs achterop je doos, doos :)).

Je moet zelf maar even kijken maar ik dacht als dat LEDje ging branden (rood) dat je dan geen compatible videokaart erin hebt gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

lordsnow schreef op 07 January 2003 @ 08:03:
Asus A7N8X

Gebruikt iemand de Q-FAN optie (in het BIOS) van dit moederbord? Werkt dit ok? Oftewel, kan ik dat gewoon gebruiken?

Jah, ik heb de Q-Fan enabled staan in BIOS, op 12/15 @ 4-8 sec interval, maar merk er nix van. De stock cooler blijft doorjagen op 4560-4687 rpm (ASUS Probe report), en is dus het meest lawaaiige onderdeel :(. Misschien omdat de proc redelijk warm is nu (45-50graden) dat de Q-fan optie bij mij niet werkt, maar ok...

Over casefans, Papst is idd heel stil :) Ik heb 3x Papst 8412 NGL (1500rpm) casefans, 2 in en 1 uit. Je hoort ze echt bijna niet, vooral als je meer dan een halve meter van je kast bent. Ze kosten wat (15 euro ofzo) maar zijn echt stil/goed voor je airflow.
Coenen schreef op 07 januari 2003 @ 08:21:
Probeer het gewoon, maar wel zonder je pc aan te zetten. Op de A7N8X zit onder het AGP-slot een rode led, die gaat branden als je kaart niet goed is. Zorg wel natuurlijk dat eerst je stroom helemaal van je pc is > stekker uit voeding :). Dan pas kaart erin, en dan stroom erop ZONDER aanzetten :P. Anders misschien vonk vonk ahhhh vuurwerk op 7 januari ;).

Overigens, zie mijn post boven nog over dat CMOS clear, heeft echt niemand dit ook gehad? Weird, heb ik dat ene unieke bord weer, dat automatisch een Palomino in de BIOS unlockt zonder bruggen zilverlijm werk enz...hmm toch eens die hogere multiplier proberen :*) . Oh nee, eerst betere koeler. Als iemand zou moeten kiezen tussen een Alpha Pal 8045 met Papst8412 NG koeler, of een Zalman CNP6000Cu, wat zou je kiezen? Ik weet het echt niet grr...

[ Voor 7% gewijzigd door Remy op 07-01-2003 09:22 . Reden: stille fans erbij ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Coenen schreef op 07 januari 2003 @ 08:21:
Dat ligt er maar aan of je AGP kaart het ondersteunt..

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/agp_config.gif

Duidelijk zo :? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 07-01-2003 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

BalusC schreef op 07 January 2003 @ 09:17:

[...]

[afbeelding]

Woei! Handig plaatje :) Weet ik eindelijk waarom er soms wel en soms geen nokje in het AGP-slot zit. En waarom bij sommige kaarten die connector-strip verschilt van andere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

BalusC schreef op 07 januari 2003 @ 09:17:

[...]
(plaatje)
_/-\o_

Nou weet ik wederom waarom ik op je heb gestemd in de favo-mod poll BalusC ;).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Laatst online: 12-09 19:56

voz

De echte kenner

Grrrrrene schreef op 07 januari 2003 @ 02:17:
Mjah, maar waar haal jij een Barton vandaan? Want daarmee bewijs je het pas echt. Mocht een XP 2600+, 2700+ of 2800+ wel werken, zegt dat nog niks over Bartons en al helemaal niet over Bartons op 400MHz FSB
Volgens de asus supportsite kan een 333MHz FSB athlon XP al niet op een revisie <1.04, dat kan in ieder geval getest worden. Bartons kun je idd nog niet testen

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vanavond maar eens kijken, dat plaatje is echt perfect :), thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

euh, dit plaatje is (C) Abbadon en het komt oorspronkelijk uit een of andere PDF van ATi vandaan :X ;)
maar ik heb hem gevraagd om diezelfde redenen als jullie: het is idd zéér duidelijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 07-01-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Hmm, ik wacht al sinds de 18 december op mijn ASUS A7N8X deluxe bord.
Volgens Salland Automatisering zijn ze nog niet verkrijgbaar in nederland, die verkoper zei zelfs: "Kijk maar op tweakers." |:(

Heb jammer genoeg van tevoren overgemaakt omdat ik niet van rembours hou, dus cancellen gaat helaas niet.
Beetje jammer dat ze niet op de site vermeld hadden dat hij voorlopig nog niet verwacht wordt op het moment van bestellen.

Maargoed ik wacht nog twee weken, dan hebben ze hem binnen zeggen ze. (dik een maand levertijd dus, plus dat ze niets laten weten, je moet er maar achterkomen door te gaan bellen.)

Heb de rest van mijn spullen al getest op een ASUS A7V8X en mijn geheugen liep op 442Mhz op de snelste timings.. maar ook zag ik dat boven de 400Mhz de geheigenperformance terugliep.
Komt omdat de A7V8X bij een snelheid boven de 400Mhz de Active precharge delay omhoog zet van 5 of 6 naar 8 (!).

Is het met de A7N8X ook zo dat de timings automatisch hoger gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Het is bull**** wat Salland zegt, die A7N8X is toch allang verkrijgbaar? Hoeveel mensen hebben hem al niet? Hij staat ook al een tijdje in elke denkbare prijslijst. Het lijkt er eerder op dat Salland hem gewoon niet kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

MegaJurk schreef op 07 January 2003 @ 15:05:
Het is bull**** wat Salland zegt, die A7N8X is toch allang verkrijgbaar? Hoeveel mensen hebben hem al niet? Hij staat ook al een tijdje in elke denkbare prijslijst. Het lijkt er eerder op dat Salland hem gewoon niet kan leveren.
Yep :). Zowel Alternate als Informatique als een paar andere (grote) computerboeren hebben de A7N8X gewoon op voorraad, zowel deluxe/non deluxe. Zie ook pricewatch. Lijkt idd of de mensen van Salland em niet kunnen leveren, door grote vraag, of problemen met hun leverancier.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Arg mijn epox 8rda+ ligt nu op het postkantoor, kan ik morgen pas ophalen. Wie heeft ooit uitgevonden dat ze die dingen rondbrengen wanneer iedereen aan het werk is? Brieven enzo kunnen gewoon 's ochtends maar doe die paketten toch om 4 uur of zo..

maja de TPG...zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:35

kimjansen

Nu ff niks...

MegaJurk schreef op 07 januari 2003 @ 15:05:
Er zijn wel problemen met het leveren van de A7N8X, alleen dat het zolang duurt tjah, wat moet ik er van zeggen. Onze leveranciers geven een levertijd op van 1-1,5 week, ik wil er zelf ook 1-tje maar niemand heeft ze op voorraad (iig niet de 8 die wij geprobeerd hebben)

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Xtinction, kan je je werk niet als afleveradres opgeven?
Voor mij werkt dat prima.

Net even gecheckt (met plaatje van BalusC) of mijn Radeon Vivo in een A7N8X gaat passen, makkelijk. Dat is dus geen probleem ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Coenen op 07-01-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Ik zal dus gewoon nog even moeten wachten :)

Stel je stelt in de bois van de A7N8X in dat je geheugen op 400+ Mhz loopt, welke timings zijn er dan mogelijk?
dezelfde als met 133Mhz/166Mhz of per definitie hogere latencys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
A7n8X gebruikers opgelet :P

nieuwe (beta) bios voor zowel gewoon als delux op :

deluxe :

ftp://ftp.asus.com.tw/pub...cka/nforce2/a7n8x-deluxe/

non-deluxe :

ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/nforce2/a7n8x/

8)

lees ook het draadje op

nForcersHQ forum

[EDIT]

De FSB kan nu tot 250 ! wow .... moet je wel goed geheugen hebben

[ Voor 31% gewijzigd door Optical op 07-01-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Procyon for life schreef op 07 January 2003 @ 20:05:
Ik zal dus gewoon nog even moeten wachten :)

Stel je stelt in de bois van de A7N8X in dat je geheugen op 400+ Mhz loopt, welke timings zijn er dan mogelijk?
dezelfde als met 133Mhz/166Mhz of per definitie hogere latencys?
Ligt geheel aan de specificaties van het geheugen... PC3200 CAS2 betekend dus dat het geheugen stabiel moeten kunnen draaien op 200MHz (400MHz DDR) op CAS2. Heb je echter PC3200 CAS2,5 dan weet je dat je de latency moet verhogen...
Meestal hebben de wat duurdere merken CAS2 op de snelste geheugenplankjes zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Argh, ik weet het niet meer... 'k Ging voor de Epox EP-8RDA+, maar nu begin ik aan de A7N8X Deluxe te twijfelen, maar die is toch weer ff 50 euro duurder :/

Waarom zijn keuzes altijd zo moeilijk? Dat er een enorm goed is en de rest bagger? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik zit nog steeds te twijfelen over het halen van een a7n8x non-deluxe, ik vin em kwa layout etc echt perfect het is alleen dat het nog nie nodig is om te upgraden en het is toch 150 euro. Het is natuurlijk wel een goeie investering (Barton, 200fsb, 8xagp), nah, ik denk er nog wel ff over na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

JAH!!! 1879.25 (150.34x12,5) mem op sync!! Die nieuwe beta BIOS is super :).
Met een FSB tot 250 mhz!!! dat haal ik natuurlijk niet met mijn geheugen, maarja.

Nog niet gebenched, maar dat komt wel. Loopt al wel stabiel :). (bijna 1 uur zware progs). Binnenkort zal ik es een screenie plaatsen....nu slapen * Remy is gaar 8)7

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Manie Riets schreef op 07 January 2003 @ 23:01:
Ik zit nog steeds te twijfelen over het halen van een a7n8x non-deluxe, ik vin em kwa layout etc echt perfect het is alleen dat het nog nie nodig is om te upgraden en het is toch 150 euro. Het is natuurlijk wel een goeie investering (Barton, 200fsb, 8xagp), nah, ik denk er nog wel ff over na :)

Nouja, 'k ben zelf wel aan een upgrade toe, 'k verkoop mijn dual P3 en wil voor het geld dat het opbrengt + minimale investering een nieuw systeem kopen. 'k Ben er al uit dat het een nForce2 mobo moet worden met MCP-T, maar welke...?

De Asus is wat rijker bedeeld, maar de Epox is weer goedkoper en heeft enorm veel ruimte om de socket en heeft op wat karige IDE aansluitmogelijkheden na alles wat ik wil. Dual LAN is leuk, maar mijn laptop sluit ik toch draadloos aan en mijn server moet 2 NIC-s hebben, niet mijn desktop :)

* Grrrrrene gaat nog even zitten dubben.

Heeft iemand pluspunten van de Asus die de 50 euro meer t.o.v. de Epox rechtvaardigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Grrrrrene schreef op 07 januari 2003 @ 23:27:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

Nouja, 'k ben zelf wel aan een upgrade toe, 'k verkoop mijn dual P3 en wil voor het geld dat het opbrengt + minimale investering een nieuw systeem kopen. 'k Ben er al uit dat het een nForce2 mobo moet worden met MCP-T, maar welke...?

....

* Grrrrrene gaat nog even zitten dubben.

Heeft iemand pluspunten van de Asus die de 50 euro meer t.o.v. de Epox rechtvaardigen?

Ik kom naast je zitten en dubben :P
Lees dit topic en je andere topic over de geplande update al vanaf het begin mee, en ook ik zit nog te dubben over welke het wordt 8)7
Deze toekomstige plank moet een Aopen AK73 Pro(A) vervangen waar een XP2000+ in zit die ik overzet op een nFore2, het enige wat mij nog tegenhoud zijn de geheugenrpijzen, 1gb Sdram moet 1gb DDR worden :{

[ Voor 3% gewijzigd door GiLeX op 08-01-2003 17:11 . Reden: typo in type 73 ipv 77 ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA

FCA

Optical schreef op 07 januari 2003 @ 20:41:
A7n8X gebruikers opgelet :P

nieuwe (beta) bios voor zowel gewoon als delux op :

deluxe :

ftp://ftp.asus.com.tw/pub...cka/nforce2/a7n8x-deluxe/

non-deluxe :

ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/nforce2/a7n8x/
8)

lees ook het draadje op

nForcersHQ forum
[EDIT]

De FSB kan nu tot 250 ! wow .... moet je wel goed geheugen hebben
Alleen, als je je multiplier niet omlaag kan gooien (onder de 13.0 x) dan hebben we er weinig aan.
Daar vond ik ook een oplossing voor (viad nforcershq.com forum). Een simpel draadje tussen 2 pins lost het op.

http://www.asusboards.com...edf1496511&threadid=31987

Ga het dit weekend eens uitproberen. 12.5 * 166 zou toch fijn zijn i.p.v. 13 * 154

Schijnt trouwens alleen te werken met de oudere BIOSsen (1001.E en ouder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Met deze 1002 werkt het dus ook , ik spreek uit ervaring :P

met 1001c en 1001e werkt het ook , met 1001g NIET

ik draai nu 12x166 op mn Xp2200+ / 1002 beta bios dus

(met XP unlocked via draadje)

Optical in "AMD 2200+ geunlocked?"

en (voor goeie howto plaatjes)

XP2200 unlock via simpel draadje!

draadje in de socket gooien zoals in het topic dat jij als voorbeeld geeft werkte bij mij op 1 of andere manier niet : geen contact door te kort draadje denk ik ofzo ... :?

[ Voor 53% gewijzigd door Optical op 08-01-2003 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 20:04
hey mensen hier is mn eerste post,

ik steek meteen maar even goed van wal met een heel zooitje vragen.. die voor julie vast redelijk simpel te beantwoorden zijn.

ik heb de asus a7n8x (non deluxe) versie gehaald.. hierbij een xp 2000 (266 fsb)
en 2x 256 mb repen van (cas 2?) van dane-elec.

nu heb ik de pc opgebouwd zoals het boekje van het asus mobo aangeeft alleen heb ik het idee dat niet alles optimaal staat..

mijn geheugen staat op auto en geeft 2.5 t aan. dat was niet wat ik besteld had dus ik ga het omruilen voor kingston (of maak ik hier een fout en moet ik 2.0 handmatig instellen?) verder zie ik het hele merk dane niet op mijn geheugen repen staan.. en staan de ddr 400 repen ook niet op de dane elec site.. (ben ik geflest?)

maar laat ik het even over de bios hebben. kan iemand me aangeven hoe ik de advanced chipset settings moet instellen met ddr 400 geheugen en een AMD xp 2000+ cpu ? :Y) (zonder de hele boel te overclocken en met koel problems te komen)
na boot geeft asus een schermpje dat memory loopt op 200 mhz en dat leek me op zich wel okay (ik heb al geleerd dat ddr 400 op 200mhz loopt :9

maar wat moet ik met die andere settings. kan ik er vanuit gaan dat de bios mijn memory automatisch goed detect (binnekort word het waarschijnlijk KINGSTON geheugen in plaats van Dane..) ik weet dat corsair beter is maar dat past niet echt binnen mijn budget :?

verder heb ik gemerkt dat het fijn is als je de 2 repen in de juiste slots zet (dwz de blauwe ) anders heb je geen dual channel ddr en dat scheelde bij mij rond de 400 mb/s in sisoft sandra 2003.

ik haal nu rond de 2000 mb/s en daar ben ik redelijk tevreden mee. maar beter is altijd fijner. _/-\o_

hoe zit het verder met je systeem op agressive zetten in plaats van optimal..
is dit aan te raden met mijn geheugen (niet corsair maar kingston of dane) of moet ik dan drastisch gaan koelen en veiligheids maatregelen nemen.. of is het relatief safe zoals THG stelt ?

okay een boel (domme?) vragen in mijn post maar ja je kan niet overal expert in zijn..

alvast bedankt,

icefellow
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.