Waar blijft de Barton?

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Tja, volgens de meest recente roadmap van AMD:

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/styleone/roadmap.jpg
(22 november 2002)
had de Barton er al moeten zijn, of toch minstens wat aanzetjes/opwarmers van de AMD marketingclub. De Hammer blijft voorlopig nog ver weg (Eind dit jaar op z'n vroegst?) en de Barton is toch een mooie afsluiting van het slotA/socketA Athlon tijdperk.

edit: een roadmap van een japanse site, uit een nieuwsitem van de FP:
groot plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1043660703.gif

Het is nu 2 januari, en toch echt angstvallig stil op het AMD proc front. Alleen recente introducties van de 333mhz versies van de high-end XPs zijn er geweest, en nieuws over de naam van de Hammers, Athlon64 en Opteron.

Naast de info dat de Barton 512k L2 cache krijgt, is deze info nog wel het meest interessant, namelijk dat de Barton zeer waarschijnlijk ipv 333mhz een FSB van 400mhz krijgt :).

hier een link naar de nieuws-search van de T.net FP op "Barton".

hier het laatst geposte nieuws op de FP over de Barton, van 20 dec 2002 (een preview van de Barton in een Inquirer artikel).

Wie o wie heeft ergens meer info kunnen vinden? En misschien nog wel de grootste vraag, komt ie nog wel :? Of gooit AMD alle hoop op de Hammers? Er zou dan toch wel een erg groot gat zijn tussen de snelste huidige AthlonXPs (2600+/2800+) en de 64-bits Hammer.

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 30-01-2003 11:35 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: UMC veroorzaakt de vertraging die Barton oploopt

Er wordt hier verteld dat de Barton vertraging heeft dus ik denk dat het nog wel even zal duren

Maar dit nieuws was al van september 2002 dus...
Misschien ff de search gebruiken of ff op google kijken

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Die roadmaps lopen altijd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het is algemeen bekend dat AMD z'n roadmaps nooit haalt. Die Hammers zijn ook al 3 keer uitgesteld. Zal nog wel 2 of 3 maandjes duren denk ik voordat ze daadwerkelijk in de winkel te koop zijn in normale aantallen.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij moet echt wel snel komen want ik moet een nieuw Pc. Anders ben ik genootzaakt om een XP te nemen terwijl liever een Hammer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:15
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 15:46:
Hij moet echt wel snel komen want ik moet een nieuw Pc.

Stuur AMD dit dan ff in een meeltje, dat zal er vaart achter zetten denk ik :+

Serieus, ik heb ook nog niks van de Barton gehoord, althans niks meer dan reeds bekend is. Helaas is het idd zo dat AMD het niet erg nauw neemt met hun roadmaps. Zal wel weer eerst een preview worden van de een of andere semi-vage site en na wat gespeculeer over en weer (welke FSB, welke snelheden, welke rating, overclockbaarheid e.d.) een poos daarop de officiele aankondiging van de Barton waarna hij pas weer na een behoorlijke tijd echt leverbaar wordt (gokje, paar maandjes).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 15:46:

Hij moet echt wel snel komen want ik moet een nieuw Pc. Anders ben ik genootzaakt om een XP te nemen terwijl liever een Hammer wil.
Precies! Ik ook nieuwe pc :'(
Abaddon schreef:

Stuur AMD dit dan ff in een meeltje, dat zal er vaart achter zetten denk ik

Serieus, ik heb ook nog niks van de Barton gehoord, althans niks meer dan reeds bekend is. Helaas is het idd zo dat AMD het niet erg nauw neemt met hun roadmaps. Zal wel weer eerst een preview worden van de een of andere semi-vage site en na wat gespeculeer over en weer (welke FSB, welke snelheden, welke rating, overclockbaarheid e.d.) een poos daarop de officiele aankondiging van de Barton waarna hij pas weer na een behoorlijke tijd echt leverbaar wordt (gokje, paar maandjes).
Nouhouw het is gewoon niet eerlijk wil ik een leuk sys samenstellen om mijn 3 jaar!!! oude config te vervangen, en is gewoon het belangrijkste onderdeel er (nog) niet! ;( . Misschien dat ik toch ff een meeltje ga sturen naar AMD, you never know :P.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XP2800+ is nog maar net op de markt, heeft denk ik niet veel zin om dan nu al te gaan zitten vissen naar de volgende generatie. Verder zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat ze nog verder gaan met de XP, mijn moederbord ondersteunt notabene een multiplier van 20, 20 * 166 = 3333 MHz, de 2800+ draait op 2250MHz, de rek is er dus wat dat betreft nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 16:18:
Verder zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat ze nog verder gaan met de XP.
Mss heb je gelijk, op staat nieuws: Snellere Athlon XP's mogelijk met T'bred C0-stepping? dat er een C0 core zou kunnen komen van de Thoroughbred core.

Die roadmap klopt ook niet meer, Barton zou in Q1 van 2003 komen.
ReemF schreef op 02 januari 2003 @ 14:32:
En misschien nog wel de grootste vraag, komt ie nog wel :? Of gooit AMD alle hoop op de Hammers? Er zou dan toch wel een erg groot gat zijn tussen de snelste huidige AthlonXPs (2600+/2800+) en de 64-bits Hammer.
Hij komt zeker, anders heeft AMD geen cpu die het moet opnemen tegen de celeron versies van Intel.
Naast de info dat de Barton 512k L2 cache krijgt, is deze info nog wel het meest interessant, namelijk dat de Barton zeer waarschijnlijk ipv 333mhz een FSB van 400mhz krijgt.
De eerste Bartons krijgen een 333MHz FSB (waarschijnlijk die met rating onder 3000+?), later 400MHz (3000+ en hoger?)
De 400MHz Barton's zullen waarschijnlijk nog lang wegblijven aangezien de huidige samples een FSB van 333MHz hebben maw die 400MHz FSB Bartons moeten nog getest worden en dat kan lang duren ...

[ Voor 63% gewijzigd door XWB op 02-01-2003 16:49 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:27
Dat is de laatste public roadmap en die is zoals je al dacht inderdaad niet meer up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
ik kan het vout hebben (ik hou niet alle core ontwikkelingen meer bij), maar de barton was toch een athlon xp met 333mhz fsb?
ik zie dat informatique ze in een week op voorraad heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Idd :*)
sharkzor schreef op 02 januari 2003 @ 20:44:
ik kan het vout hebben (ik hou niet alle core ontwikkelingen meer bij), maar de barton was toch een athlon xp met 333mhz fsb?
Iedere dag de frontpage lezen en je weet alle veranderingen ;)
nieuws: AMD Barton krijgt 400MHz FSB

[ Voor 60% gewijzigd door XWB op 02-01-2003 20:58 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De huidige XP's hebben de thoroughbred-core, de volgende generatie, die dus dezelfde pin-lay-out gaat hebben en ook XP gaat heten zal de barton-core hebben. Volgens mij zit het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Volledig juist ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
sharkzor schreef op 02 januari 2003 @ 20:44:
..
Ehm sharkzor, als jij me ff kan doorgeven waar dat precies staat, in mailing of op site ofzo, dan zou ik jou zeer erkentelijk zijn. Ik ben namelijk -understatement- wel een beetje op jacht naar die Barton. Ik zou het er zelfs voor over hebben om naar Duitsland cq Belgie te rijden :*)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar de vraag is WANNEER komt die volgende generatie XP's.. want ik wil NU een nieuwe pc kopen met Nforce2 mobo met xms3200c2 ddr reepjes maar dat gaat niet lekker synchroom met die max 333 fsb van de Nforce2.

en straks komt(waarschijnlijk) de barton(fsb400mhz) eraan dus dat betekend dat ik mn Nforce2(max333fsbmhz) binnekort weg kan gooien(als ik m dus ga kopen)

EN ik zat er aan te denken om er dan een ati radeon 9500pro bij te gooien MAAR straks komt de nieuwe geforce fx..

(ik kan nog niet oc'en dus fsb van proc veranderen kan ik nog niet.. btw kan de Nforce2 mobo wel een overgeklokte fsb van 400mhz aan?)

aaaaaaah ik word helemaal gek!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geduld is een schone zaak...... De vis wordt duur betaald......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mschien kan iemand me helpen een keuze te maken..

1 of wachten op de barton(400fsb want die wil ik!) met bijbehorende mobo's

2 of gewoon nu een pc kopen met een Nforce2 en amd xp 2400+ xms3200c2 corsair (maar dan ga ik wachten met upgraden tot die lekkere amd 64!)

3 of een p4 nemen (maar ik wil eigenlijk geen p4!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:36

The Third Man

The Third Jellyfish

ReemF schreef op 02 januari 2003 @ 22:39:
[...]

Ehm sharkzor, als jij me ff kan doorgeven waar dat precies staat, in mailing of op site ofzo, dan zou ik jou zeer erkentelijk zijn. Ik ben namelijk -understatement- wel een beetje op jacht naar die Barton. Ik zou het er zelfs voor over hebben om naar Duitsland cq Belgie te rijden :*)
Nee, sharkzor dacht volgensmij dat AthlonXP @ 333 FSB = Barton, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ok jammer...Misschien dat het toch een XP 2400+ of 2600+ @ 333 FSB wordt. Het zou wel mooi zijn geweest, want de Barton is't einde van het originele Athlon design uit 1999. Ik heb namelijk de allereerste Athlon nog steeds draaiende hier. Een K7 Slot-A @ 500 Mhz. Als ik nou die cycle zou kunnen afsluiten met de snelste (Barton dus) ...snap ie :). Maar ok, dat moet dan maar ff wachten ofzo.

De setup die ik nu heb:

MSI 6167
AMD Athlon Slot-A K7 500mhz
192MB PC100 SDRAM
1x 4,3 Gb SCSI HD
1x 20 Gb IDE HD
Asus V3800 gfx kaart (Riva TNT2) 32 MB
SB Live player
Philips DVD/CD-RW Combo drive (3210)
Noname case

Dit allemaal gaat dus vervangen worden (hopelijk) door:

Asus A7N8X Deluxe
AMD AthlonXP 2600+ (333mhz)
512 mb (2 reepjes) Corsair PC2700
Alpha Pal HS met Papst fan
WD 800JB 80gb HD
Hercules 3d Prophet 9700 pro 128mb
Chieftec DA-01BD towercase
...nog wat klein grut, voeding ben ik nog niet over uit bv.

Toch leuke vervanging dacht ik zo. Overigens hier een review van de nieuwste snelste Athlon XP (2800+ 333) in combinatie met nForce2 chipset.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 22:55:
ja maar de vraag is WANNEER komt die volgende generatie XP's.. want ik wil NU een nieuwe pc kopen met Nforce2 mobo met xms3200c2 ddr reepjes maar dat gaat niet lekker synchroom met die max 333 fsb van de Nforce2.

en straks komt(waarschijnlijk) de barton(fsb400mhz) eraan dus dat betekend dat ik mn Nforce2(max333fsbmhz) binnekort weg kan gooien(als ik m dus ga kopen)

EN ik zat er aan te denken om er dan een ati radeon 9500pro bij te gooien MAAR straks komt de nieuwe geforce fx..

(ik kan nog niet oc'en dus fsb van proc veranderen kan ik nog niet.. btw kan de Nforce2 mobo wel een overgeklokte fsb van 400mhz aan?)

Die Nforce2 ondersteund de barton core hoor dus daar hoef je niet bang voor te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:46
...Nforce2 mobo met xms3200c2 ddr reepjes maar dat gaat niet lekker synchroom met die max 333 fsb van de Nforce2. ...
Wat bedoel je hiermee?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 22:55:

Gewoon een nForce2 bord en XMS3200 kopen en als je er 1 hebt je oude Athlon er in stoppen en anders een XP1800+ om de tijd door te komen :) De nForce2 kan 200 MHz FSB's zeker aan (misschien moet je een beter koelblok op de Northbridge maar dan doet ie het zeker), de AGP/PCI kan je locken dus dat levert geen problemen op.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Dan wacht ik denk ik ook nog maar eventjes met het kopen van nieuwe spullen. Maar nu heb ik net nieuw PC3200 CAS2 geheugen van Twinmos. Dit kan dan ook gewoon die 400 mhz FSB van de Barton aan of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

BronX schreef op 03 January 2003 @ 11:34:
Dan wacht ik denk ik ook nog maar eventjes met het kopen van nieuwe spullen. Maar nu heb ik net nieuw PC3200 CAS2 geheugen van Twinmos. Dit kan dan ook gewoon die 400 mhz FSB van de Barton aan of niet dan?
Je geheugen zal het wel trekken ja, maar in je specs staat een KT3 mobo en die zal de 200 MHz ook wel halen maar dan lopen je PCI- en AGP-bus 20% te hard :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

nForce 2 ondersteunt ook de Barton met een 400MHz FSB.

Van nieuws: AMD Barton krijgt 400MHz FSB :
Vooruitlopend op zijn verslag van de tweede dag op Comdex, meldt AnandTech vernomen te hebben dat AMD's volgende 32-bits Athlon core, de Barton, een FSB zal krijgen van 200MHz, oftewel 400MHz DDR effectief. Dat zou de processor een redelijke boost moeten geven, variërend van 0-15 procent op het nForce2 platform, dat deze FSB-kloksnelheid ondersteunen kan.
Ook op nieuws: Hector Ruiz keynote in teken van Athlon 64 en Opteron staat wat te lezen over de 400MHz FSB.

Alternatief is de Via KT400A
nieuws: VIA's KT400A krijgt single channel DDR400

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Volgens The Inquirer komt Barton pas eind maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ze willen dus hun low-end & high-end cpu's op het zelfde moment lanceren, het gat dat hierdoor onstaat zullen ze waarschijnlijk met de T-bred C0 opvullen. (3000+)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Femme schreef op 03 januari 2003 @ 13:19:
Volgens The Inquirer komt Barton pas eind maart.
Hm da's nog 3 maanden?? Tjee dat feest gaat dus voorlopig mooi niet door....misschien ff een budget Thorougbred XPtje dan tot die tijd, want ik ga echt niet 3 maanden wachten met een nieuw sys. Volgende week ga'k al de case bestellen enzo.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Er wordt hier steeds gesproken over 3200 DDR geheugen, er is echter al 3700! geheugen in de omloop. Bijvoorbeeld van OCZ. Dit is net zo duur als Corsair geheugen op 3200 en klokt nog sneller ook! ik geloof minimaal 233 MHz CAS 2 >:)

De nieuwe Processors moeten wel unlocked worden voor FSB's boven de 200. Dit in verband met de L12 brug die verbonden is, en die moet verbroken worden. Dus dat is dus een kleine tegenvaller, mijns inziens. Echter als deze brug verbroken is, dan gaan ze als een raket :D Zeker in combo met die NForce 2 >:)

[ Voor 6% gewijzigd door AaroN op 03-01-2003 14:38 ]

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
hmm... dus als ik het goed heb zijn die 333fsb proc's van nu nog gewoon t-bred's... naja, als je er daar 1 van zoekt die staat gewoon in de prijslijst bij informatique :D

[ Voor 5% gewijzigd door sharkzor op 03-01-2003 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Hehe dankje ;), maar da's dan ff te duur naar verhouding. Liever nu een 2000+ om mee te spelen (jeej clocken die hap) en dan later een Barton op 3600+ oid, dan nu een 2400+ of 2600+ en dan over 3 maanden denken buh er is een Barton maar mijn proc is al best vlot...enz.

Iets om naar uit te kijken, en ondertussen ga ik met een 2000+ aan de gang. Die is volgens de pricewatch al onder de 100 euro. Dat heb ik er nog wel voor over, en dan over weet ik het een half jaar?? als de Barton in prijs gedaald is, zo'n proc halen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
Demoniac schreef op 03 January 2003 @ 11:47:
[...]
Je geheugen zal het wel trekken ja, maar in je specs staat een KT3 mobo en die zal de 200 MHz ook wel halen maar dan lopen je PCI- en AGP-bus 20% te hard :)
Nee, deze mobo dump ik in mijn zusje's PC en ik koop een Epox 8RDA+. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

ReemF schreef op 03 januari 2003 @ 15:06:
Hehe dankje ;), maar da's dan ff te duur naar verhouding. Liever nu een 2000+ om mee te spelen (jeej clocken die hap) en dan later een Barton op 3600+ oid, dan nu een 2400+ of 2600+ en dan over 3 maanden denken buh er is een Barton maar mijn proc is al best vlot...enz.

Iets om naar uit te kijken, en ondertussen ga ik met een 2000+ aan de gang. Die is volgens de pricewatch al onder de 100 euro. Dat heb ik er nog wel voor over, en dan over weet ik het een half jaar?? als de Barton in prijs gedaald is, zo'n proc halen.
Ik zou voor de 1800+ gaan als je wil OC'en.. die dingen gaan als de brandweer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
offtopic:
Jah? Dat is met Palomino core of was dat al een T-Bred, ik weet het ff nie meer. FF kijken wat het prijsverschil is. Misschien dat ik wel een 1800+ neem dan, ik zie wel :).

ontopic: Hm ik krijg toch wel vaagweg het idee, dat wanneer die Barton dan geintroduceerd wordt eind maart, hij superduur wordt. Vanwege dat er blijkbaar problemen zijn met het productieproces e.d. dacht ik. Dat ding kan wel es rond de 700 euro of zelfs meer gaan kosten bij de introductie :(

edit: ik heb het meer gehoord over die 1800+ dat ie lekker te OCen is, maar 2000+ vind ik gewoon mooi staan :+

[ Voor 11% gewijzigd door Remy op 03-01-2003 16:10 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

ReemF schreef op 03 januari 2003 @ 16:08:
offtopic:
Jah? Dat is met Palomino core of was dat al een T-Bred, ik weet het ff nie meer. FF kijken wat het prijsverschil is. Misschien dat ik wel een 1800+ neem dan, ik zie wel :).
De nieuwe 1800+ heeft een T-Bred A core, Palomino's worden zelfs helemaal niet meer gebakken geloof ik :)
ontopic: Hm ik krijg toch wel vaagweg het idee, dat wanneer die Barton dan geintroduceerd wordt eind maart, hij superduur wordt. Vanwege dat er blijkbaar problemen zijn met het productieproces e.d. dacht ik. Dat ding kan wel es rond de 700 euro of zelfs meer gaan kosten bij de introductie :(
Lijkt me stug, het is een nieuwe versie van de Athlon XP, dus heel veel duurder zal ie in verhouding niet worden (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Hmm ik krijg nu wel erg de kriebels :P. Volgens mij ga ik morgen een nieuwe sys halen >:) Hopen dat Informatique alles op voorraad heeft. Ik zal wel eerst ff bellen. En tja een 1800+ of 2000+ :? kweenie. Als die 1800+ toch ook een T-bred is al, dan lijkt het me niet echt veel uitmaken. Als die toch al zo goed opschaalt richting leuke megaherzjes... :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx nou kan ik (denk ik) met een gerust hart een Nforce2 mobo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Roadmap van http://www.planet3dnow.de...?category=1&id=1041602919

K7 (FSB- and L2 Cache-development)

Thoroughbred 2400+, 2600+, 266MHz FSB, 256KB L2 Cache
Thoroughbred 2700+, 2800+, 333MHz FSB, 256KB L2 Cache
Barton 2800+, 3000+*, 3200+*, 333MHz FSB, 512KB L2 Cache

* K7 AMD Athlon XP 3000+ (Barton Core) needs new specs regarding cooling (therm. resistance < 0.60 °C/W)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

De Barton cpu's zullen een fsb van 400 mhz hebben en niet van 333 mhz. Er is trouwens ook al een 2600+ op 333 mhz fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euh, need new specs regarding cooling. OMG, worden die dingen zo lomp heet? :X

Dat verklaart ook wel waarom het allemaal zolang duurt. Die dingen zijn gewoon met redelijke koeling niet stabiel te krijgen... Jammer.

'k ga zelf nu ook voor een XP2100+ ofzo, niet supersnel... Maar snel genoeg voor nu en games van nu, die Barton koop ik over een half jaar wel ofzo :)

[ Voor 66% gewijzigd door Grrrrrene op 05-01-2003 13:55 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MegaJurk schreef op 05 januari 2003 @ 13:46:
De Barton cpu's zullen een fsb van 400 mhz hebben en niet van 333 mhz. Er is trouwens ook al een 2600+ op 333 mhz fsb.
Er zullen er zowel met 333MHz als 400MHz FSB zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op 05 januari 2003 @ 13:46:
Lees nog eens, dan zal je zien, dat de barton's eerst met een fsb van 333mhz geintroduceerd zullen worden en later pas overstappen naar 400mhz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
offtopic:
Mja, nu dus eindelijk mijn nForce2 bord gehaald (ASUS A7N8X Deluxe) en voorlopig dus een XP2000+. Wat zijn die dingen klein :P. Heb nog een slot-A proc hier dus tja...Hij geeft wel nette resultaten in Sandra enz. maar ik moet nog nieuwste BIOS downloaden.

Wel vaag dat die Barton zo veel minder thermal resistance heeft? (<60 graden) :?

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:57

Tubbietje

Illegaal!

Ik zou voor de 1800+ gaan nu, die heb ik ook net gekocht nadat ik mijn 1600+ heb verburnen :P
Mijn ASUS A7V133 ziet hem standaard al als een 2000+ en blijft koeler als mijn 1600+@1600+... jammer genoeg kan ik hem niet hoger klokken als 2000+, omdat mijn moederbord hem niet op een hogere muliplier kan zetten.

Anders zou ik de L10 brug moeten verbinden geloof ik op de proc, maar daar heb ik geen zin in.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Link naar de FP: Barton komt eind maart.
Tijd genoeg om mijn 2000+ dus nog ff over te clocken. Binnenkort wel een nieuwe koeler. Zit nog te twijfelen over de Zalman CNP6000Cu of de Alpha PAL8045+PapstNG fan. Moeilijk moeilijk...

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Nog een link naar de FP: Bevestiging compatibiliteit nForce2 met de Barton

Hm dat scheelt weer. Nog wat twijfels weggenomen zo :).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
Als die Barton zo heet wordt dan zal het ook wel eventjes duren voor dat er redelijk normale coolers voor verkrijgbaar zijn om mee te OCen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
ja, ik dacht er zelf aan om op de Hammer te wachten, maar met de Bartons op komst is zit er zeker leven in de XP :) goedkope OC'ed Tbred XP1800+ om de tijd te overbruggen is een goeie keus voor nu :Y)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
nieuws: Geruchten over introductie AMD Barton core op 7 februari
Volgens de Taiwanese bronnen van The Inquirer zal AMD op 7 februari de eerste Athlon XP processors met de nieuwe Barton core aankondigen. De Barton core beschikt over een groter L2 cache van 512KB en wordt evenals de Thoroughbred core geproduceerd met behulp van 0,13 micron technologie. De cores zijn herkenbaar aan hun langwerpige rechthoekige vorm. AMD heeft halverwege vorig jaar besloten om geen Silicon-on-Insulator technologie (SOI) te gaan gebruiken bij de productie van de Barton core. SOI maakt een lager stroomverbruik of een hogere kloksnelheid mogelijk, maar heeft ook hogere productiekosten.

De Barton processors zullen een performance-rating van 2500+, 2700+ en 3000+ krijgen. De 2800+ ontbreek in het lijstje van The Inquirer, maar zal volgens eerdere informatie ook gebruik gaan maken van de Barton core. Het is nog de vraag in welke volumes AMD de snelste Barton modellen zal kunnen leveren. Het toenemende aantal shops met een prijsvermelding voor de Athlon XP 2800+ doet vermoeden dat de beschikbaarheid van de 2800+ niet meer lang op zich zal laten wachten.

De introductie van de Barton core zal volgens de geruchtenmachine van The Inquirer voorafgegaan worden door de release van een nieuwe Athlon MP op 4 februari. De processor zal een rating hebben van 2600+ en moet verbeteringen brengen in de concurrentiepositie van AMD in de markt voor dual processor workstations en servers. Helemaal koek en ei is de situatie niet voor AMD. Xbit Labs meldt dat Tyan vanwege het uitblijven van snellere Athlon MP processors dreigt te stoppen met de productie van zijn Thunder K7 moederborden. De Thunder K7 is het enige high-end dual Athlon moederbord dat zich wat betreft features kan meten met server- en workstationborden voor het Xeon platform.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

OK...heel ff off-topic, maar dan hoef ik er niet een heel nieuw topic voor te openen (is maar een klein vraagje).

hoe zit het nou met de prijzen van AMD-processors? kijk je namelijk bijvoorbeeld bij een 2200+ in de pricewatch dan zie je daar als laagste prijs €151,- staan en kijk je dan op de AMD-site dan staat er $ 157,- Maar dat is dan wel voor directe afnemers bij een afname van 1000 stuks. Waar halen de winkels dan hun winsten vandaan en waar kopen ze in? Ze zullen er toch geen verlies op maken neem ik aan. (om klanten te lokken in de hoop dat ze meer dingen bestellen ofzo) Hoe zit het dan?

ik zie trouwens net op de AMD-site dat dat prijzen van 10 December zijn. Zit het grote verschil daarin? En dan nog....is er een soort van 'importeur' die grote getalen inkoopt voor de nederlandse markt? En als die ze nog heeft ingekocht voor die 157 dollar dan?

[ Voor 18% gewijzigd door zimbab op 15-01-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:36

The Third Man

The Third Jellyfish

zimbab schreef op 15 januari 2003 @ 19:55:
OK...heel ff off-topic, maar dan hoef ik er niet een heel nieuw topic voor te openen (is maar een klein vraagje).

hoe zit het nou met de prijzen van AMD-processors? kijk je namelijk bijvoorbeeld bij een 2200+ in de pricewatch dan zie je daar als laagste prijs €151,- staan en kijk je dan op de AMD-site dan staat er $ 157,- Maar dat is dan wel voor directe afnemers bij een afname van 1000 stuks. Waar halen de winkels dan hun winsten vandaan en waar kopen ze in? Ze zullen er toch geen verlies op maken neem ik aan. (om klanten te lokken in de hoop dat ze meer dingen bestellen ofzo) Hoe zit het dan?

ik zie trouwens net op de AMD-site dat dat prijzen van 10 December zijn. Zit het grote verschil daarin? En dan nog....is er een soort van 'importeur' die grote getalen inkoopt voor de nederlandse markt? En als die ze nog heeft ingekocht voor die 157 dollar dan?
Die prijzen van AMD zijn A. Idd van een tijdje terug B. Voor de Amerikaanse markt. Wij wonen in Europa en daar is nou eenmaal een andere markt en ook andere prijzen, je kan dus die prijzen ook niet met elkaar vergelijken.

Bij een van de leveranciers van mijn compubedrijf kan je de 2200+ voor plusminus 135 euro ex btw (ik mag de precieze prijs niet noemen) kopen. Maar er zullen ook vast wel leveranciers zijn die goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Veel AMD processors worden verkocht buiten de officiële kanalen. Grote partijen kunnen de processors inkopen voor lagere prijzen dan de officiële prijzen van AMD. Als die processors weer worden doorverkocht kan de situatie ontstaan dat de eindprijzen lager kunnen zijn dan de officiële inkoopprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Hopsa weer een nieuwslink (veel anders valt er over de Barton nog niet te posten he ;)) deze:
Barton introductie 7 februari
Let wel, het gaat hier dus nog om een gerucht he. Een quoteje: "....De Barton processors zullen een performance-rating van 2500+, 2700+ en 3000+ krijgen.....".

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 16-01-2003 00:06 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De inhoud van dat nieuwsartikel heeft Hacku hierboven al gepost :) .

Maar ik zou nog even voorzichtig zijn over de daadwerkelijke leverbaarheid van de Barton CPU's. De goede reputatie die AMD op dit gebied heeft opgebouwd in 2000 en 2001 is inmiddels weer helemaal naar de knoppen. Hopelijk gaat in ieder geval de 2800+ snel leverbaar worden. De Barton 3000+ heeft waarschijnlijk dezelfde kloksnelheid als de Tbred 2800+ en dat zou dus wel eens een probleemgeval kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Check http://home.pchome.com.tw.../coolaler/BARTON2500+.htm eens, die heeft de Barton 2500+ getest.

Afbeeldingslocatie: http://picture.imagestation.jp/raw/006/48/2c/482c0481cbdb-0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://picture.imagestation.jp/raw/006/fa/3b/fa3bb77883c5-0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://picture.imagestation.jp/raw/005/b5/a8/b5a8f6f3171a-0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://picture.imagestation.jp/raw/006/3c/c7/3cc730cd42ee-0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://picture.imagestation.jp/raw/006/c8/ec/c8ec05c971b5-0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://picture.imagestation.jp/raw/006/c3/4f/c34f1cdc4551-0.jpg

Er staan er nog veel meer op die pagina.

[ Voor 1% gewijzigd door BalusC op 19-01-2003 17:27 . Reden: link fixed ;) ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
*schopje* : Een update > op de FP staat het volgende grote nieuws:

AMD brengt Barton op 10 februari uit, prijzen bekend

Eindelijk komt ie op de markt :). Het was lang wachten, laten we hopen dat het het waard was ;) . Een quote uit het stukje: "....Een Barton met een rating van 2500+ gaat boxed 177 dollar kosten en een Athlon XP 2800+ moet 372 dollar opbrengen. Tot slot is daar de 3000+ waar een prijskaartje van 579 dollar aan bungelt. Men verwacht dat de 3000+ aanvankelijk beperkt verkrijgbaar zal zijn. Het mag overigens duidelijk zijn dat al deze processors gebruik maken van de 333MHz FSB en beschikken over 512KB aan level 2 cache....."

579 dollar voor een 3000+ :'( . Ach ja, wie het nieuwste van het nieuwste wil, moet z'n portemonnee pijn laten lijden he.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Op de price-grabber van AMD Zone zijn Bartons te bestellen. link: Athlon XP Barton

De prijzen:

*update* prijzen nu aangepast, prijzen van 29 januari :).

AMD XP 3000+ (2.16mhz) Barton 333mhz FSB 512k 636.25 dollar
AMD XP 2800+ (2.08mhz) Barton 333mhz FSB 512k 408.95 dollar
AMD XP 2500+ (1.83mhz) Barton 333mhz FSB 512k 194.95 dollar

Alle procs zijn geBOXed.

deze > computers4SURE.com biedt ze iig alle 3 aan.
Ze zijn (natuurlijk) nog niet op voorraad, maar dan is er iig alvast een prijsindicatie ;).

edit: via AMDZone heb ik een link gevonden naar flickerdown.com. Daar staat een vertaling van een Taiwanese review van een AMD XP Barton 2800+. Hier is de link:

Barton 2800+ Review

[ Voor 24% gewijzigd door Remy op 29-01-2003 11:18 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
In dat geval wacht ik nog even en koop ik wel een 2500+ ofzo :)
Uit de PriceWatch:

AMD Athlon XP 2400+ (2,0GHz) € 201,-
Mjah, niet echt een enorme prijsdaling ten opzichte van AMD XP 2500+ $ 204.95

En eigenlijk is dat niet eens eerlijk, want die 2400+ is nog wel tray ook, dus vergelijken we ff met een boxed XP:
Uit de PriceWatch:

AMD Athlon XP 2200+ (1,8GHz, Boxed) € 189,-
Plus dat hij hier vast wel weer duurder wordt dan in Amerika :/

[ Voor 109% gewijzigd door Grrrrrene op 27-01-2003 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
Grrrrrene schreef op 27 January 2003 @ 14:25:
Plus dat hij hier vast wel weer duurder wordt dan in Amerika :/
De Euro is nu toch iets meer waard dan de Dollar? ;)
Ik denk i.i.g. dat ie wel dezelfde prijs gaat krijgen :)
Edit: gevonden @ koerstracker @ HWI
code:
1
2
EUR/USD: 1.086700 
USD/EUR: 0.920217

[ Voor 22% gewijzigd door Thanatos op 27-01-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jawel, maar doorgaans is alles hier toch wel 20 tot 30% duurder dan in Amerika toch? Kijk maar 's naar de prijzen van mobo's (nForce2) in Amerika, die liggen vrij ver onder onze prijzen.

Daar weegt de gunstige euro koers niet tegenop, helaas.

Maar zoals je aan mijn edit kunt zien is het toch een interessante processor. Zelf hoef ik geen boxed CPU, dus dat haalt weer wat van de prijs af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Een review van de Barton (AMD Athlon XP 2500+) is te vinden op The TechBoard:

Barton 2500+ review

Op dit moment is het nog een opzetje, met alleen wat basis info over de proc en met welke mobo's hij volgens AMD zal gaan werken.

Quoteje: "....AMD had suggested a few boards to try the Barton CPU on. All of which were based on the VIA KT400 chipset. They suggested the Asus A7V8X, the Epox 8K9A+ and the Gigabyte GA-7VAX....". Vreemd dat er geen nForce2 borden tussen zitten, maar dat merken we nog wel.

De Barton zal overigens nieuwe richtlijnen meekrijgen wat betreft koeling (lagere thermal resistance), dus ik ga binnenkort een meeltje sturen naar AMD met wat vraagjes over het koelverhaal. Over ongeveer 2 weken is de officiële launch dacht ik. (10 feb?). We'll see then.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ReemF schreef op 30 January 2003 @ 11:25:
Quoteje: "....AMD had suggested a few boards to try the Barton CPU on. All of which were based on the VIA KT400 chipset. They suggested the Asus A7V8X, the Epox 8K9A+ and the Gigabyte GA-7VAX....". Vreemd dat er geen nForce2 borden tussen zitten, maar dat merken we nog wel.
In het artikel wordt wel een Nforce2 mobo meegenomen, namelijk de Epox 8RDA+. Misschien is ie later in een update toegevoegd.

Quote:
"A couple other boards that I had handy that I had tried the Barton 2500+ on were the KT400 based Biostar M7VIT and the nForce2 based 8RDA+. Both of these boards ran flawlessly with the new CPU, but did not recognize the CPU as an Athlon XP upon boot up, just as the Gigabyte and other Epox had."

Dit populaire bordje lijkt dus geen problemen op te leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 22:01
Grrrrrene schreef op 27 January 2003 @ 15:22:
Jawel, maar doorgaans is alles hier toch wel 20 tot 30% duurder dan in Amerika toch? Kijk maar 's naar de prijzen van mobo's (nForce2) in Amerika, die liggen vrij ver onder onze prijzen.

Wat dacht je van BTW :+
Met die 19% zit je al een eind in de richting hoor..

Overigens heeft een Duitse shop (Norsk IT), al prijzen van de 2800+ en 3000+ Barton op hun website gezet. Uiteraard is dit maar een indicatie van wat ze werkelijk gaan kosten.

resp. €469 en €734.

De prijs van de 2800+ is nagenoeg gelijk aan die van de 2800+ Tbred..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
BTW is niet het verschil, de Amerikanen kennen ook iets dergelijks: VAT. Wat dat percentage is, weet ik niet, maar 't is vast niet 0% :)

Nu de Barton zo dichtbij is, wacht ik toch nog maar even. De prijs van de 2500+ spreekt mij zeer aan, ben alleen benieuwd wat voor koeler je daarvoor nodig hebt :? Als ik zo lees wat ze voor eisen stellen, wordt dat wel een aardig koelblok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:15
Grrrrrene schreef op 02 February 2003 @ 03:41:
BTW is niet het verschil, de Amerikanen kennen ook iets dergelijks: VAT. Wat dat percentage is, weet ik niet, maar 't is vast niet 0% :)

In de states wordt zo'n beetje alles behalve in de kroeg en OV naar ik meen excl. VAT aangeprezen. (in NY is dat zo'n 8,5~9% geloof ik).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
Abbadon schreef op 02 February 2003 @ 10:41:

In de states wordt zo'n beetje alles behalve in de kroeg en OV naar ik meen excl. VAT aangeprezen. (in NY is dat zo'n 8,5~9% geloof ik).

Exactement :)
En het is volgens mij ook zo dat je alleen VAT betaald op het moment dat je iets in je eigen staat koopt. Als je in California koopt en je koopt iets via internet van een bedrijf uit de staat Texas, dan hoef je geen VAT te betalen. Vandaar dat al die internetbedrijven excl. VAT (= BTW) hun prijzen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
MadBear schreef op 02 februari 2003 @ 01:10:

[...]

...
2800+ en 3000+ Barton...
resp. €469 en €734.

De prijs van de 2800+ is nagenoeg gelijk aan die van de 2800+ Tbred..
Auw. 734 eur, da's ruim 1600 gulden :'( . Voor een proc pfoeh. FF m'n belastingteruggaaf afwachten, en lege flessen wegbrengen...en ook nog es een paar maanden sparen. Als de introductie op 10 feb door gaat, dan ben ik benieuwd hoe snel de prijzen zullen zakken daarna. Misschien zal het meevallen omdat Intel ook z'n prijzen omlaag gooit binnenkort.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Op de FP een nieuwsposting met bevestiging van de proc aanwezigheid in de Pricewatch. Zijn dus nog wel alleen duitse winkels. Het is nu 6 februari, ben benieuwd welke nederlandse winkel hem als 1e aanbiedt. Hij zal wel eerst in kant-en-klare systemen verwerkt worden, as always. Eigenlijk ook goed voor ons tweakers, want meer verkoop > meer aanbod (hopelijk) > prijsdaling :).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
Maar misschien zijn jullie ook wel blij dat de 2700+ in de uitverkoop is (zo lijkt t tenminste wel). Voor het weekend werd dat ding overal nog voor, pakweg, €400 aangeboden, nu zijn dr al shops (MaxPC) die dat ding voor €339 hebben liggen :)
Dat gaat me nog es snel zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Hopelijk komt de 2500+ rond de E200~E250 te liggen, dan koop ik hem denk ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is waarschijnlijk niet helemaal in de lijn van dit topic, maar toch stel ik de vraag ff.

Wat schiet ik ermee op als ik een Barton koop? Ik heb nu een XP2600+ B (166MHz).
Heb ik er dan wat aan een Barton te kopen? (Bijvoorbeeld de 2500 of 2700+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 14:43:
Dit is waarschijnlijk niet helemaal in de lijn van dit topic, maar toch stel ik de vraag ff.

Wat schiet ik ermee op als ik een Barton koop? Ik heb nu een XP2600+ B (166MHz).
Heb ik er dan wat aan een Barton te kopen? (Bijvoorbeeld de 2500 of 2700+)?
Barton heeft 256KB meer geheugen, en is dus enkele procenten sneller. Jij schiet er dus niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Check amd.com, prijzen van de 2800+ & 3000+ Barton staan erop maar ik zie nergens een 2500+ ???

Enne is de 2800+ enkel Barton of ook nog T-bred?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De 2800+ is al sinds December 2002 als T'bred-B/333 verkrijgbaar :)

Zie ook mijn site onder Harware - CPU types - AMD voor een overzichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ja maar nu de 2800+ Barton er is, wordt de 2800+ t-bred nog verkocht?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:27
AMD Athlon XP 3000+ "Barton": a good one... and last one?
http://www.digit-life.com...-athlonxp3000-barton.html

AMD's Athlon XP 3000+: Barton cuts it close
http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1783

Barton Athlon XP 3000+ Review
http://www.amdzone.com/articleview.cfm?ArticleID=1240

http://www.tomshardware.com/cpu/20030210/index.html
Architecture's Last Gasp: Athlon XP 3000+ with More Cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Via AMDboard.com zijn veel verschillende reviews van de proc te vinden, 21 in totaal. Flink wat leesvoer, dus veel plezier ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik vind die nieuwe Barton 2500+ wel interessant, de prestaties zijn bijna gelijk aan die van de 2600+, maar omdat de 2500+ op een veel lagere kloksnelheid draait, denk ik dat die veel beter te overklokken is dan de 2600+ en dus uiteindelijk de voorkeur verdient. De thoroughbred 2600+ is met ingang van heden redelijk in prijs gedaald, ik ben benieuwd wat de 2500+ gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Check de review van X-bit Labs eens en kijk dan naar de verschillen in temperatuurmetingen tussen S2K bus disconnect enabled en disabled. S2K bus disconnect is een nieuwe feature die een enorme stroombesparingen kan opleveren. Het wordt ondersteund door een aantal nieuwe moederborden. Ook de Tbred profiteert ervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/cpu/athlonxp-3000/sysmark-1.png

Amazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Femme schreef op 11 February 2003 @ 04:25:
Check de review van X-bit Labs eens en kijk dan naar de verschillen in temperatuurmetingen tussen S2K bus disconnect enabled en disabled. S2K bus disconnect is een nieuwe feature die een enorme stroombesparingen kan opleveren. Het wordt ondersteund door een aantal nieuwe moederborden. Ook de Tbred profiteert ervan:

[afbeelding]

Amazing.
Welke moederborden ondersteunen dit dan? Het is idd wel bijzonder :)

Of heb je een linkje naar die review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Op AMD.com is een FAQ verschenen over de XP 3000+ (Barton). Het interessante is, dat ze een cache van 640k claimen, een 70% increase? kewl. Op Yahoo is een bericht van nVidia gezet dat de nForce2 chipset de beste is voor de Barton, vooral ook omdat de nForce2 chipset een FSB van 400mhz ondersteunt. Oftewel, nu geeft nVidia het officieel aan :).

edit: hier de review van Xbitlabs die Femme bedoelt.

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 11-02-2003 09:53 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 08:10
prijs van barton 2500+ 275 euro

was het ergens op 1 van de websides via de pricewatch tegengekomen.
was eind feb leverbaar.
valt best wel mee had het duurder verwacht.

[ Voor 16% gewijzigd door Skybiker op 11-02-2003 10:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Femme schreef op 11 februari 2003 @ 04:25:

[afbeelding]

Amazing.
Dit scheelt nogal zeg...
Ik heb er nog niets over gehoord, ik snap niet waarom AMD hier niet flink mee adverteert, er wordt namelijk nogal eens geklaagd over het geluidsniveau van fans op om AMDs koel te houden..
En dan zou dit een oplossing zijn :)
Maar scheelt t verder niets in performance ofzo?
Nja, ik ga eens zoeken, want ik weet dan wel dat ik zodirect een mobo wil hebben dat deze vrolijke feature ondersteunt! :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
ReemF schreef op 11 februari 2003 @ 09:51:
Op AMD.com is een FAQ verschenen over de XP 3000+ (Barton). Het interessante is, dat ze een cache van 640k claimen, een 70% increase? kewl. Op Yahoo is een bericht van nVidia gezet dat de nForce2 chipset de beste is voor de Barton, vooral ook omdat de nForce2 chipset een FSB van 400mhz ondersteunt. Oftewel, nu geeft nVidia het officieel aan :).

edit: hier de review van Xbitlabs die Femme bedoelt.
Barton heeft 128KB L1 en 512KB L2 cache dus 640KB totaal. Normale XP heeft 128KB L1 en 256KB L2 dus 384KB totaal.

Correct me if I'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Aikon schreef op 11 februari 2003 @ 11:16:
[...]

Barton heeft 128KB L1 en 512KB L2 cache dus 640KB totaal. Normale XP heeft 128KB L1 en 256KB L2 dus 384KB totaal.

Correct me if I'm wrong ;)
D'oh! Natuurlijk 8)7 . * Remy feel like Homer Simpson now ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tnx voor je linkje btw :)

Hier de temps bij full stress met die nieuwe 'functie':
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/cpu/athlonxp-3000/burnk7.png
Zoals je ziet scheelt het stressed totaal niks, wat ik eigenlijk wel had gedacht. Dus echt zeer boeiend is het niet. Het gaat er uiteindelijk toch om dat íe 100% stressed niet te heet wordt.
Wel blijft ie gemiddeld koeler, wat op zich wel een voordeel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Aikon schreef op 11 February 2003 @ 11:37:
Tnx voor je linkje btw :)

Hier de temps bij full stress met die nieuwe 'functie':
[afbeelding]
Zoals je ziet scheelt het stressed totaal niks, wat ik eigenlijk wel had gedacht. Dus echt zeer boeiend is het niet. Het gaat er uiteindelijk toch om dat íe 100% stressed niet te heet wordt.
Wel blijft ie gemiddeld koeler, wat op zich wel een voordeel is :)
Oh, hier heb je idd niets aan :/
Jammer, kdacht dat AMD met een fruitige troef aan zou komen zetten..

Mijn proc is altijd stressed, dus ik heb er weinig aan... :/
Nja, toch leuk voor mensen die willen opscheppen over hun idle-temps :P

Alone at last
Just nostalgia and I

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Bartons met 400MHz FSB in mei :Y)
AMD HAS LET THE CAT out of the bag on a new version of its Athlon processor. DigiTimes has learned that the company has informed chipset designers and motherboard makers that a version of Barton with a 400MHz front side bus (FSB) will become available in May.
The only difference between the current Barton and the newer processor will be the FSB speed. However, that could be enough to cause a reasonable jump in both performance and PR rating. Based on previous increases in FSB speeds, there should be at least a 5% improvement in performance, probably turning a 2.17GHz 3000+ Barton into a 2.2GHz 3200+.

Chipset makers and motherboard manufacturers have indicated that they will support the new chip. The timing could be better for some of them, AMD has only just introduced the Barton with a 333MHz FSB and Via's latest KT400a only supports that speed. Perhaps there will be a KT400B?
http://www.theinquirer.net/?article=8020

March of the Eagles

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kdenk dat die proc icm een nieuwe revisie van de nforce2 (die officieel die bus ondersteunt) wel eens een leuk upgrade-je kan zijn tot er snelle Athlon64 s zijn (over een jaar ofzo? :P)

Maar echt enorme speedboost geeft t niet, ik vind niet dat ze voor 33 mHz en een hogere bus ze de rating met 200+ kunnen opschroeven, die 3000+ is al wat optimistisch, imo (2900+ komt al meer in de buurt)

[ Voor 22% gewijzigd door Okyah op 27-02-2003 18:03 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Pagina: 1