Het nForce2 topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 1.728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
GiLeX schreef op 07 januari 2003 @ 23:40:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

Ik kom naast je zitten en dubben :P
Lees dit topic en je andere topic over de geplande update al vanaf het begin mee, en ook ik zit nog te dubben over welke het wordt 8)7
Deze toekomstige plank moet een Aopen AK77 Pro(a) vervangen waar een XP2000+ in zit die ik overzet op een nFore2, het enige wat mij nog tegenhoud zijn de geheugenrpijzen, 1gb Sdram moet 1gb DDR worden :{

Dan heb ik het nog iets makkelijker, aangezien ik zelden boven de 512MB uit kom, ga ik voorlopig voor 1 reepje DDR333 van Dane-Elec. Later gooi ik daar wel een identieke dimm bij voor dual channel en nog weer later komt er vast wel een Barton op te zitten.

'k Wil dus wel zeker weten dat de Barton op mijn revisie gaat werken en helaas is daar nog veel onduidelijkheid over :/

En om nu een systeem te kopen met het doel over een half jaar de proc te upgraden, terwijl dat straks helemaal niet blijkt te kunnen zou ik goed k*t vinden :(

Maar ja, daar kan blijkbaar niemand uitsluitsel over geven, helaas... Dus het blijft een gok. Echte grote problemen met beide moederborden zie ik niet, een serial ATA controller kan ik later ook wel kopen en NIC's heb ik ook wel zat (ik gebruik ze vast niet alle 2). Dus eigenlijk zou de Epox voor mij een betere keus zijn, ware het niet dat Asus gewoon altijd goede moederborden levert en volgens mij ook goede garantie. Ik heb geen idee hoe dat met Epox zit, zeker niet nadat ik lees dat zij redelijk in de geldproblemen zitten. OK, d'r zal altijd wel een service-deel overblijven, maar goed...

Alleen die 50 euro he? Als student is dat toch een behoorlijk bedrag en 't komt er dan op neer dat ik meer dan 100 euro bij moet leggen voor een nieuw systeem en dat heb ik gewoon niet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Grrrrrene schreef op 07 januari 2003 @ 23:27:

Heeft iemand pluspunten van de Asus die de 50 euro meer t.o.v. de Epox rechtvaardigen?
Ik vind zelf dat de asus een betere layout heeft, kwa ide en stroom aansluitingen en hij presteerd lichtelijk beter maar veel verschilt het niet. Aangezien je waarschijnlijk gaat doen met een nforce2 mobo vind ik em die 50 euro extra wel waard. Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Icefellow schreef op 08 januari 2003 @ 02:03:
hey mensen hier is mn eerste post,
Welkom op GoT ;).
ik steek meteen maar even goed van wal met een heel zooitje vragen.. die voor julie vast redelijk simpel te beantwoorden zijn.

ik heb de asus a7n8x (non deluxe) versie gehaald.. hierbij een xp 2000 (266 fsb)
en 2x 256 mb repen van (cas 2?) van dane-elec.

nu heb ik de pc opgebouwd zoals het boekje van het asus mobo aangeeft alleen heb ik het idee dat niet alles optimaal staat..

mijn geheugen staat op auto en geeft 2.5 t aan. dat was niet wat ik besteld had dus ik ga het omruilen voor kingston (of maak ik hier een fout en moet ik 2.0 handmatig instellen?) verder zie ik het hele merk dane niet op mijn geheugen repen staan.. en staan de ddr 400 repen ook niet op de dane elec site.. (ben ik geflest?)
Hm wat is de vraag nou? :P. Nee je zou op de stickers op je geheugen moeten kijken, als het goed is staat daar op dus kijk even. Anders misschien de Sandra mem info raadplegen. Je zegt zelf dat je Dane-Elec DDR400 hebt? Dan moet er volgens mij op je reepjes PC3200 staan.
maar laat ik het even over de bios hebben. kan iemand me aangeven hoe ik de advanced chipset settings moet instellen met ddr 400 geheugen en een AMD xp 2000+ cpu ? :Y) (zonder de hele boel te overclocken en met koel problems te komen)
yep. Mem op Sync zetten (of laten staan) > dus 133mhz, want je 2000+ (heb ik ook) draait op 266(133) mhz FSB. En met nForce2 dual channel geheugen is het blijkbaar het beste om sync te draaien tussen cpu FSB en mem.
na boot geeft asus een schermpje dat memory loopt op 200 mhz en dat leek me op zich wel okay (ik heb al geleerd dat ddr 400 op 200mhz loopt :9
Dan draait je geheugen dus op z'n eigen snelheid zeg maar :). Dit kan ook, da's dus default ingesteld in je BIOS, niks aan het handje. Maar het kan zijn dat sync sneller draait. Alhoewel dan dus je geheugen snelheid van 200 naar 133 zou gaan.
maar wat moet ik met die andere settings. kan ik er vanuit gaan dat de bios mijn memory automatisch goed detect (binnekort word het waarschijnlijk KINGSTON geheugen in plaats van Dane..) ik weet dat corsair beter is maar dat past niet echt binnen mijn budget :?
Jah, daar kan je vanuit gaan :). Ook als je Kingston geheugen neemt (ik heb Kingston 2x256 PC2700) dan wordt het netjes gedetecteerd.
verder heb ik gemerkt dat het fijn is als je de 2 repen in de juiste slots zet (dwz de blauwe ) anders heb je geen dual channel ddr en dat scheelde bij mij rond de 400 mb/s in sisoft sandra 2003.
Dat klopt helemaal, heb ik ook. Slots 1en3 werken het beste samen op de A7N8X, dan perst ie er net wat meer MBs uit in Sandra.
ik haal nu rond de 2000 mb/s en daar ben ik redelijk tevreden mee. maar beter is altijd fijner. _/-\o_
Ik zit op 2150-2200, maar mijn fsb is ff opgeschroefd naar 150. (jah, ik overclock WEL, ook al is m'n 2000+ nog gelockt ;))
hoe zit het verder met je systeem op agressive zetten in plaats van optimal..
is dit aan te raden met mijn geheugen (niet corsair maar kingston of dane) of moet ik dan drastisch gaan koelen en veiligheids maatregelen nemen.. of is het relatief safe zoals THG stelt ?
Jep, dat is safe. De winst die je behaalt met agressive is beperkt, maar als je alle snelheden en volts op normaal hebt staan, dus niet overklokt, dan is je CPU en MEM interface op Agressive zetten een goed idee om net ff een beetje meer uit je sys te persen.
okay een boel (domme?) vragen in mijn post maar ja je kan niet overal expert in zijn..

alvast bedankt,

icefellow
Yeah, ik hoop dat je wat aan m'n antwoorden hebt ;).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Grrrrrene schreef op 08 januari 2003 @ 02:28:
En om nu een systeem te kopen met het doel over een half jaar de proc te upgraden, terwijl dat straks helemaal niet blijkt te kunnen zou ik goed k*t vinden
Hmjah, je hebt over de Barton he? Daar ben'k nu eigenlijk ook wel een beetje bang voor. Maarja, we blijven hopen ;) Het zou toch wel erg vreemd zijn, als net voor 1 proc speciaal nieuwe moederborden moeten worden uitgebracht, dat kost een stamp geld voor iedereen. Zo dom zou AMD toch niet zijn?

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Grrrrrene schreef op 08 January 2003 @ 02:28:

[...]

Dan heb ik het nog iets makkelijker, aangezien ik zelden boven de 512MB uit kom, ga ik voorlopig voor 1 reepje DDR333 van Dane-Elec. Later gooi ik daar wel een identieke dimm bij voor dual channel en nog weer later komt er vast wel een Barton op te zitten.

'k Wil dus wel zeker weten dat de Barton op mijn revisie gaat werken en helaas is daar nog veel onduidelijkheid over :/

En om nu een systeem te kopen met het doel over een half jaar de proc te upgraden, terwijl dat straks helemaal niet blijkt te kunnen zou ik goed k*t vinden :(

Maar ja, daar kan blijkbaar niemand uitsluitsel over geven, helaas... Dus het blijft een gok. Echte grote problemen met beide moederborden zie ik niet, een serial ATA controller kan ik later ook wel kopen en NIC's heb ik ook wel zat (ik gebruik ze vast niet alle 2). Dus eigenlijk zou de Epox voor mij een betere keus zijn, ware het niet dat Asus gewoon altijd goede moederborden levert en volgens mij ook goede garantie. Ik heb geen idee hoe dat met Epox zit, zeker niet nadat ik lees dat zij redelijk in de geldproblemen zitten. OK, d'r zal altijd wel een service-deel overblijven, maar goed...

Alleen die 50 euro he? Als student is dat toch een behoorlijk bedrag en 't komt er dan op neer dat ik meer dan 100 euro bij moet leggen voor een nieuw systeem en dat heb ik gewoon niet :)
Wat de A7N8X ook meer heeft is volgens mij C.O.P (CPU Overheating Protection) , Q-fan en Firewire aansluiting naar buiten (EPOX volgens mij alleen op het mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
running man schreef op 08 January 2003 @ 13:56:
[...]

Wat de A7N8X ook meer heeft is volgens mij C.O.P (CPU Overheating Protection) , Q-fan en Firewire aansluiting naar buiten (EPOX volgens mij alleen op het mobo)
Q-fan werkt tot nu toe nog steeds niet. Ook in het nieuwste BIOS wordt dit niet ondersteund heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Q-fan heb ik niet echt nodig, 'k ga toch een 120mm Papst fan gebruiken icm een Zalman CNPS6000AlCu koeler, dus dat is al zo stil als het maar kan :)

Maar ik ben vandaag toch wel overtuigd geraakt dat Asus het beste is voor mij, alleen die onduidelijkheid over wel of niet Barton ondersteuning blijf ik kut vinden, hoewel ik me afvraag wat er aan de Barton anders is dan aan de Thoroughbred, ik bedoel: 't is een FSB verhoging naar 333 en 400MHz, dit kan de nForce2 prima aan en verder qua voltage zal het ook wel los lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikzelf zou kiezen voor de epox, want:

-standaart soundstorm en FW
-50 euro
-ik vind dat asus loopt te kloten met de bios
-q-fan, C.O.P gebruik je tog niet/nauwelijks op uitzonderingen na
-ik heb gelezen(weet niet of dat zo is) dat de epox al de barton ondersteun en zowieso de proc automatisch unlockt.
-asus vind ik over het algemeen ook beter maar tegenwoordig zit het met alle mobos wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar dat kloten met de bios, dat boeit toch niet? Ik bedoel: als er straks een ultieme bios is en dit allemaal testjes zijn die niet perfect zijn... Dat valt te verbeteren. Maar board layout is met geen biosupdate te verbeteren :)

Verder ben ik het wel eens met je punten... 'k Weet het gewoon nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Grrrrrene schreef op 08 januari 2003 @ 17:59:
Q-fan heb ik niet echt nodig, 'k ga toch een 120mm Papst fan gebruiken icm een Zalman CNPS6000AlCu koeler, dus dat is al zo stil als het maar kan :)
Geloof me, je kan beter de 92x92 Papst kopen dan de 120x120, de 92 maakt minder herrie plus de 120x120 fan blaast over de zalman heen, is gewoon echt te groot.

Ik spreek uit ervaring, heb ze allebij getest icm een zalman 6000.

Is Q-fan nou wel of niet enabled? Ik heb in geen enkele review gelezen dat het (nog) niet zou werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Wel enabled, maar werkt gewoon niet. Heb op veel ASUS related forums gekeken, zelfs op een italiaanse :P en maar een paar mensen hebben em aan kunnen krijgen. Dus echt fysiek aan. BIOS aan is makkelijk, gewoon -enabled- zetten, maar echt werken is minder makkelijk :). Bijna 80 a 90% van de ASUS moederborden is gewoon disfunctional wat betreft de Q-fan ;).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

ReemF schreef op 08 January 2003 @ 21:00:
Wel enabled, maar werkt gewoon niet. Heb op veel ASUS related forums gekeken, zelfs op een italiaanse :P en maar een paar mensen hebben em aan kunnen krijgen. Dus echt fysiek aan. BIOS aan is makkelijk, gewoon -enabled- zetten, maar echt werken is minder makkelijk :). Bijna 80 a 90% van de ASUS moederborden is gewoon disfunctional wat betreft de Q-fan ;).
Ik heb m'n Asus A7N8X sinds gisteren. Der zat Bios 1001G standaard op en idd, Q-Fan enablen geeft helemaal niks. Ik heb vanmorgen de bios geflashed naar 1002.001 Beta en Q-Fan functioneert weer niet. Maar waar ik veel eerder op zat te wachten, functioneert nu wel!! Standaard unlocken van m'n XP2400+ 8) !!!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Ik heb m'n nForce2 sinds 15 december 2002... maar nog niks mee gedaan *schaam*. Zodra me mx500 binnen is ga ik bzzy :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

a7n8x that is

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het voor elkaar hoor :(
Net die laatste versie van de bios geflashed op mijn a7n8x de luxe (goede versie) bios) en post nu niet meer. Memory check error. Ik heb me helemaal aan het boekje gehouden. Eerst defaults geladen, daarna reboot, dan flashen (vanuit windows) en weer reboot. Toen was' t gebeurd.
Batterij eruit en reset jumper om... helpt niet. Ja vinjet gek, de defaults waren al geladen. Default herkent de bios kennelijk geen corsair ddr3200 geheugen.
Very nice... wat nu? Ik zit nu achter mijn linux computertje in de trapkast en het is koud hier...brrrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Procyon for life schreef op 08 January 2003 @ 20:40:
[...]

Geloof me, je kan beter de 92x92 Papst kopen dan de 120x120, de 92 maakt minder herrie plus de 120x120 fan blaast over de zalman heen, is gewoon echt te groot.

Ik spreek uit ervaring, heb ze allebij getest icm een zalman 6000.

Is Q-fan nou wel of niet enabled? Ik heb in geen enkele review gelezen dat het (nog) niet zou werken..
Procyon, is het koellichaam van de zalman 6000 beter dan het heat pipe koellichaam van coolermaster HHC-001 of HHC-L61? Iemand anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

RAID-0 schreef op 08 januari 2003 @ 21:57:
[...]
Ik heb m'n Asus A7N8X sinds gisteren. Der zat Bios 1001G standaard op en idd, Q-Fan enablen geeft helemaal niks. Ik heb vanmorgen de bios geflashed naar 1002.001 Beta en Q-Fan functioneert weer niet. Maar waar ik veel eerder op zat te wachten, functioneert nu wel!! Standaard unlocken van m'n XP2400+ 8) !!!
Als ik goed begrijp had je met BIOS 1001G geen keuze mogelijkheid voor hogere EN lagere multipliers en met BIOS 1002.001 Beta wel? Ik wil namelijk dezelfde mobo en proc +mem kopen en ben hier errruggh benieuwt naar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ziezo... ook weer opgelost.... Dat doe ik voorlopig niet weer!!!
Kennelijk ondersteunt die beta versie standaard geen pc3200 (ddr400, corsair) en dan moet je dus eerst een pc2700 reepje er in steken voordat je zelfs maar in de bios kunt komen.
Dat is nou niet bepaald geweldig. Ik ben ervoor naar een winkel moeten rijden met mijn systeemkast. En dan nog ging het maar moeizaam.

Met pc2700 opstarten werkte meteen. Dus dat klopte.
Bios terug gezet naar 1001c, opstarten geen probleem.
Mijn 2 Corsair reepjes terug gezet: Wilde NIET booten.
Bios reset: geen resultaat.
2-de reepje geheugen eruit gehaald: Ja hij deed't!!!
Bios settings gedaan zoals ik dat gewend was: bootte nog steeds... ja ik check nu ALLES
2-de reepje ram teruggezet: phew!!! het werkt weer!
Alles is nu weer zoals het voorheen ingesteld stond en het werkt.
Maar wat een gedoe. En dan hoor je zelfs verhalen dat het met zo'n geintje 'einde oefening' kan zijn en ga'm maar omruilen en dan ook nog eens geen garantie, want geen noodzakelijke bios update. Juist ja.

Dus 1001c dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 23:51
Hebben de mensen dit al gezien met de nieuwste 1002.001 beta bios:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/semetrix/pics/got/bios1002_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

ReemF schreef op 07 januari 2003 @ 23:03:
JAH!!! 1879.25 (150.34x12,5) mem op sync!! Die nieuwe beta BIOS is super :).
Met een FSB tot 250 mhz!!! dat haal ik natuurlijk niet met mijn geheugen, maarja.
Dat had ik al gepost ;). Maar bevestiging is altijd leuk. Hehe. Overigens is die BIOS al retestabiel, en ik kom gemiddeld 30 mhz hoger dan met 1001.G , dus op 1880. Nou nog stabiel in Windows...

edit: jezelf quoten voelt weird :+

[ Voor 5% gewijzigd door Remy op 09-01-2003 15:41 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 15:20:
Kennelijk ondersteunt die beta versie standaard geen pc3200 (ddr400, corsair).
Toch raar, want bij Raid-0 werkt 1002.001 Beta wel met twee reepjes PC3200 Corsair....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het ook niet. Verder vrijwel geen rare dingen gehad met dit bord. Ik had al een keer de 1001G bios ofzo erop gezet. Dat gaf verdfer geen problemen. Ik ben toch geen groentje op dit gebied. Maar dit probleem is keihard. Was niets aan te doen.

Mogelijk had het wel goed gegaan als ik niet eerst de bios defaults had geladen. Dan had het ram misschien op sync blijven staan. Het lijkt me dat er dan geen problemen geweest zouden zijn. Maarja ik wilde het eens helemaal volgens het boekje doen en daarin had ik gelezen dat ik écht eerst even de defaults moest laden vóór en na de update. Aan dat 'na' kwam ik dus niet toe... Heel vervelend allemaal, want nu ben ik wel een beetje mijn vertrouwen in dit bord kwijt. Ik heb geen pc2700 reepje zomaar in mijn la liggen, dus een bios update durf ik niet zomaar meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Dat begrijp ik. Ik wilde dezelfde combinatie aanschaffen, maar krijg nu ook een rot gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakken nforce2 mobo's gewoon "oude" 1,2ghz AMD Durons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik ben blij dat ik jou post gelezen heb Kheperi. Ik was namelijke van plan om mijn bios te flashen omdat ie dan misschien mijn 2400+ wel unlocked.

Ik heb ook PC 3200 corsair. Nog even wachten op een betere bios versie.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor de dubbelpost 8)7

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 19:45 . Reden: Eerst geen quote en toen ineens twee ?! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TGEN schreef op 08 januari 2003 @ 22:57:
Ik heb m'n nForce2 sinds 15 december 2002... maar nog niks mee gedaan *schaam*. Zodra me mx500 binnen is ga ik bzzy :).
Ik heb de non luxe sinds 12-12-2002 nog in de doos zitten en ik schaam me toch ook niet ?

Heb eigenlijk geen tijd gehad om te gaan bouwen ; m'n servertje ( Via C800)
heb ik eigenlijk constant in gebruik.
Mijn andere systeem Soyo Dragon Plus Kt266A chippie met een XP1800 en 2x256pc2100 Crucial geheugen staat eigenlijk meer uit dan aan .
(ik schaam me nu eigenlijk wel een klein beetje :X ) ik ga van het weekend die Xp1800
en 't geheugen plaatsen en installen van Win98se of WinXp ( ben er nog niet over uit) dan werkt het maar alvast ,w8 tot de 333fsb cpu's goedkoper worden en dan ook pc2700 of pc3200 ( 2x )
Ik laat ff weten wat mijn bevindingen zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in die memory qvl table (wat is qvl) voor ddr400 staat mijn geheugen niet. Ik heb 2 maal 256Mb xms3200 (cl 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Henkus schreef op 09 januari 2003 @ 17:30:
Ik ben blij dat ik jou post gelezen heb Kheperi. Ik was namelijke van plan om mijn bios te flashen omdat ie dan misschien mijn 2400+ wel unlocked.

Ik heb ook PC 3200 corsair. Nog even wachten op een betere bios versie.
Volgens mij is dat probleem van Kheperi alleen bij hem geweest omdat ie met die biossen even heeft liggen klooien (no offense). Ik heb tot nu toe helemaal geen problemen met Corsair geheugen. Trouwens der zijn wel revisies van dat Corsair geheugen! Ik heb PC3202V1.1 en die schijnen met Winbond BH-5 chips te zijn belegd in plaats van ge'ocde BH-6 chippies. "Misschien" dat het daar aan ligt, moet je gewoon een ietsie meer voltage aan die dingen geven.

[pats modus]
Ik heb inmiddels al m'n FSB op 200mhz :+ met alles op agressieve timings.
Ben tot nu toe ZEER tevreden over de wissel met m'n vorige Asus A7V8X. Ben der bijvoorbeeld in 3Dmark met bijna 1000 punten (FSB op 166mhz )op vooruit gegaan _/-\o_

Asus A7V8X -> http://service.futuremark.com/compare?2k1=5484188
Asus A7N8X -> http://service.futuremark.com/compare?2k1=5570120
[/patsmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

KneoK

Not in a million lightyears

running man schreef op 09 januari 2003 @ 14:23:
[...]

Procyon, is het koellichaam van de zalman 6000 beter dan het heat pipe koellichaam van coolermaster HHC-001 of HHC-L61? Iemand anders misschien?
Het enige wat ik over de heatsink van de HHC-001 kan zeggen is dat mijn oude 1800+ (palomino, heethoofd} eens ruim een kwartier in Windows heeft gedraaid zonder dat de fan van de cooler aanstond... Na dat kwartier (ruim 15 minuten dus, geen lulverhaal) een vastloper waarna ik er dus achterkwam dat de fan uitstond...
De processor draait nu nog steeds stabiel bij een vriend van me...

Ik kan je dus niet vertellen of de heatsink beter of slechter is dan een zalman maar dat het een ONTZETTEND goede heatsink design is dat kan ik wel zeggen.
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 17:13:
Pakken nforce2 mobo's gewoon "oude" 1,2ghz AMD Durons?
Ja hoor, waarom niet ? Het is een volwaardig (en naar mijn mening zeer hoogwaardig ook) K7 bord hoor... Dus alles van Duron tot Thunderbird tot Palomino tot Thoroughbred en zelfs tot Barton zou moeten worden ondersteund...

[ Voor 21% gewijzigd door KneoK op 09-01-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
ik heb sinds vanmorgen de Asus A7N8X Deluxe en ik moet alleen nog ff wachten op de rest van de onderdelen, omdat die vertraging hebben opgelopen. :(

de rest is:
-AMD Athlon XP 2400+
-ATI Radeon 9500 Pro 128 BGA
-2x 256mb DDR cl2 pc333 Brand

zelf voeg ik nog een 80 GB Maxtor 7200x UDMA 133 Liquid HDD toe, en brander etc.

De boel gaat dus niet synchroon lopen, dat is al iets minder.
maar mijn vraag is:

wat biedt meer performance? als ik windows 98 of Xp (pro/ home, kheb beide) draai op het systeem? Ik heb nog een 98 liggen met licentie en ik denk dat ik die erop ga zetten.

Kzal vast wel iets hebben gemist over de performences tussen 98 en Xp... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

SEA Ninja schreef op 09 January 2003 @ 21:48:
ik heb sinds vanmorgen de Asus A7N8X Deluxe en ik moet alleen nog ff wachten op de rest van de onderdelen, omdat die vertraging hebben opgelopen. :(

de rest is:
-AMD Athlon XP 2400+
-ATI Radeon 9500 Pro 128 BGA
-2x 256mb DDR cl2 pc333 Brand

zelf voeg ik nog een 80 GB Maxtor 7200x UDMA 133 Liquid HDD toe, en brander etc.

De boel gaat dus niet synchroon lopen, dat is al iets minder.
maar mijn vraag is:

wat biedt meer performance? als ik windows 98 of Xp (pro/ home, kheb beide) draai op het systeem? Ik heb nog een 98 liggen met licentie en ik denk dat ik die erop ga zetten.

Kzal vast wel iets hebben gemist over de performences tussen 98 en Xp... |:(
Waarom niet synchroon? De 2400+ is met de 1002.001 bios standaard geunlocked waardoor je een lagere multiplier kunt kiezen en de FSB kunt verhogen naar 166mhz. Vervolgens het geheugen op 100% (oftewel sync) zetten en dan lopen geheugen en cpu sync op 166mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

BioWEB schreef op 09 januari 2003 @ 21:29:
[...]

Het enige wat ik over de heatsink van de HHC-001 kan zeggen is dat mijn oude 1800+ (palomino, heethoofd} eens ruim een kwartier in Windows heeft gedraaid zonder dat de fan van de cooler aanstond... Na dat kwartier (ruim 15 minuten dus, geen lulverhaal) een vastloper waarna ik er dus achterkwam dat de fan uitstond...
De processor draait nu nog steeds stabiel bij een vriend van me...

Ik kan je dus niet vertellen of de heatsink beter of slechter is dan een zalman maar dat het een ONTZETTEND goede heatsink design is dat kan ik wel zeggen.

[...]

Ja hoor, waarom niet ? Het is een volwaardig (en naar mijn mening zeer hoogwaardig ook) K7 bord hoor... Dus alles van Duron tot Thunderbird tot Palomino tot Thoroughbred en zelfs tot Barton zou moeten worden ondersteund...
Absoluut correct. Ik heb een beetje met de fan-mate van mijn Zalman CNPS6000Cu zitten spelen, en de 90mm fan van 2500 teruggebracht naar 2200rpm. Opeens is m'n proc (2000+) 3 graden KOELER dan daarvoor. Heb wel m'n casefans anders geplaatst, maar ok. Doordat dat ding compleet van koper is, neemt ie blijkbaar zoveel warmte op, dat de cpu toch optimaal wordt gekoeld zo :)

ontopic: met overklokken (voor zover het kan met een gelockte Palomino) ben ik nu tot 12,5x148 gekomen stabiel, oftewel van 1667 naar 1850mhz. Best netjes dacht ik zo. Door die nieuwe beta bios van de A7N8X is m'n audio wel beter geworden, geen kraakjes schokjes meer. Vaag :).

[ Voor 16% gewijzigd door Remy op 09-01-2003 22:17 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RAID-0 schreef op 09 januari 2003 @ 21:25:
[...]

Volgens mij is dat probleem van Kheperi alleen bij hem geweest omdat ie met die biossen even heeft liggen klooien (no offense). Ik heb tot nu toe helemaal geen problemen met Corsair geheugen. Trouwens der zijn wel revisies van dat Corsair geheugen! Ik heb PC3202V1.1 en die schijnen met Winbond BH-5 chips te zijn belegd in plaats van ge'ocde BH-6 chippies. "Misschien" dat het daar aan ligt, moet je gewoon een ietsie meer voltage aan die dingen geven.
No offence taken, maar wat bedoel je met klooien? Ik heb alleen de defaults geladen vóór ik ben gaan flashen. Dat wordt verteld in het boekje (of anders heb ik het op de asus website gelezen). Dát is toch geen klooien dan?

Wat voor versie corsair reepjes ik heb weet ik niet. Ze hebben die 'platina' koelplaatjes. Niet die zwarte dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Kheperi,ik bedoel daar niks mee. Ik weet zeker dat jij wel weet hoe je een bios moet flashen. Der is gewoon iets mis gegaan ergens. Je hebt gelukkig nog kunnen oplossen zelf. Veel van de GoT'ters hier zouden lichtelijk in paniek raken als hun zoiets zou gebeuren aangezien je het zelf alleen niet kunt oplossen (inclusief moi).
Overigens is dat Corsair geheugen idd ook een van de nieuwere versies. Het zou best wel eens PC3500 kunnen zijn (in disguise).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
RAID-0 schreef op 09 januari 2003 @ 22:00:
[...]

Waarom niet synchroon? De 2400+ is met de 1002.001 bios standaard geunlocked waardoor je een lagere multiplier kunt kiezen en de FSB kunt verhogen naar 166mhz. Vervolgens het geheugen op 100% (oftewel sync) zetten en dan lopen geheugen en cpu sync op 166mhz.
tja.. kben ook geen echte overclocker... maar wat is nu beter, win98 of winxp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 22:32:
[...]

No offence taken, maar wat bedoel je met klooien? Ik heb alleen de defaults geladen vóór ik ben gaan flashen. Dat wordt verteld in het boekje (of anders heb ik het op de asus website gelezen). Dát is toch geen klooien dan?

Wat voor versie corsair reepjes ik heb weet ik niet. Ze hebben die 'platina' koelplaatjes. Niet die zwarte dus.
Hmm vreemd dat jij er problemen mee had
ik heb volgens mij dezelfde geheugen sticks als jij

(resized) corsair xms Pc3200 met die zilverkleurige heatspreader :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.buwalda/Tweaks/images/DSC00023.jpg

ik had na het flash trouwens wel die post reporter die zegt van 'memory check failed' maar dat had ik bij 1001c en 1001e ook al

bij mij was/is het gewoon een kwestie van de bios ff met de jumper clearen en dan bij het starten DEL indrukken , geheugen timing op manual zetten -> fixed

Trouwens ik heb een beta versie van MBM ontvangen met nForce2 support , interesse iemand ?

[ Voor 10% gewijzigd door Optical op 10-01-2003 00:17 ]

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2024
SEA Ninja schreef op 09 January 2003 @ 23:19:
[...]

tja.. kben ook geen echte overclocker... maar wat is nu beter, win98 of winxp?
Linux ;)

Onder XP haal ik een hogere 3DMark score dan onder 98SE, maar 98SE schijn je met een hoop getweak nog hoger te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Optical schreef op 09 January 2003 @ 23:55:
[...]

Trouwens ik heb een beta versie van MBM ontvangen met nForce2 support , interesse iemand ?
Jah ikke! MBM met nForce2 support, daar zit ik al sinds 4 januari voor op en neer te hoppen op m'n stoel :P. Nee serieus, die ASUS Probe is wel aardig, maar ik wil de readings ook in MBM kunnen zien. Als jij hem onlijn kan zetten o.i.d. dan zou ik (en anderen met mij waarschijnlijk) dat zeer waarderen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Optical schreef op 09 January 2003 @ 23:55:
[...]

Hebbe hebbe hebbe :+

[ Voor 56% gewijzigd door Dukey op 10-01-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Overigens voor Grrrrrene, GileX en andere twijfelaars welk nForce2 bord te nemen, hier een nForce2 bord smackdown op Extremetech van 6 januari.
Hier behandelen ze de volgende borden: Abit NF7-S, Asus A7N8X Deluxe, Chaintech 7NJS, Epox 8RDA+, Leadtek K7NCR18D-Pro en de MSI K7N2 :). Voor de summary klik hier.

De A7N8X van ASUS komt hier als beste uit de bus, met (voor zover ik kan zien) de Epox 8RDA+ als goeie tweede. De Abit NF7-S als derde, en dan de rest. Over de Chaintech wordt nog gezegd dat daar de MCP-T chip niet eens op zit. Vaag :?

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en een keuze kunnen maken ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
ReemF schreef op 10 January 2003 @ 08:16:
[...]

Jah ikke! MBM met nForce2 support, daar zit ik al sinds 4 januari voor op en neer te hoppen op m'n stoel :P. Nee serieus, die ASUS Probe is wel aardig, maar ik wil de readings ook in MBM kunnen zien. Als jij hem onlijn kan zetten o.i.d. dan zou ik (en anderen met mij waarschijnlijk) dat zeer waarderen.
Nou vooruit dan :P

http://members.home.nl/optical/mbm5220.zip

is nog wel BETA guys :)

[EDIT]

als het goed is is er vanavond ook een 'public' beta van deze versie

zie ook de thread op het Livewiredev forum

[ Voor 19% gewijzigd door Optical op 10-01-2003 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Thnx for the effort man!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Ik heb net met SiSoft Sandra even mijn mem gebenchmarkt ik heb een reepje Twinmos 256MB PC2700 CL2.5 @ 6-3-3-CL2 en mijn mem draait dan 2394MB/s - 2202MB/s :)

Heb mijn 1800+ tbred naar FSB 166 (dus 333) met 9.5 als MP. Dus een beetje overgeclockt

Is dat goed? Ik ben hier nogal een n00b in. B)

Ga nu testen of het systeem stabiel is met Prime95, zij er andere stress-test progs? :?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar zijn jouw specs :? Welke nForce2 bord heb je?

Maargoed, als alles stabiel is, dan is het altijd goed. Als je verder kan komen en stabiliteit weet te behouden, is het nog beter. Andere stressprogs: zie www.download.com en andere grote softwaretoko's.. Populair zijn memtest86, Sandra, 3DMark en BurnCPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
Ja stom, heb ergens tussen bladzijde 20-28 mijn specs al eens geplaatst maarja:

AMD Athlon XP 1800+ AIUGA 0247
(temps 42 idle ?? stressed)
Asus A7N8X (bios beta 1008) met P1 heatsink op de NorthB, vmod en wat koper op de SouthB.
en dat reepje Twinmos 256MB PC2700 CL2.5 @ 6-3-3-CL2

Heb hem nu beter FSB 170 (hij geeft bij post 169 aan maar sandra bevestigt 170) met nu 9 MP (heb maar luchtkoeling dus... eerst mem hoog dan CPU OC'en) MEM SYNC ook 170 met nog steeds 6-3-3-2.

Benchmarks:
2515MB/s
2272MB/s
Dit is dus zonder Dual Channel DDR wat zou het zijn met DC DDR?

Ik ga gelijk op zoek naar test prgs! :)

En wie kan mij de excacte werking van die CAS instellingen vertellen want ik heb eigenlijk geen id wat het betekent (weet alleen dat het werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En wie kan mij de excacte werking van die CAS instellingen vertellen want ik heb eigenlijk geen id wat het betekent (weet alleen dat het werkt)
Zie de RAM FAQ in de Technische PMG FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
Oke hij loopt nu wel stabiel @ 1,64GHz (1938+) temps idle 43. stressed 49-50.

FSB 172, MEM SYNC 6-2-3-2.5 >> hoger kom ik nog niet stabiel
Benchmark nu: 2512/2325

Ik heb denk ik betere koeling nodig voor de CPU wil ik hem harder laten lopen (De auto van de moeder van Smht is kapot dus ik heb al een radiator voor WC) })

Heeft iemand anders nog een idee voor koeling als ik gewoon luchtgekoeld verder ga:
Misschien ook een fan op de heatsink op de NorthB?
Misschien ook de casefans weer aansluiten (case temp 30)?
Of andere CPU Cooler?

Als ik nou ook nog overstap naar ander ddr mem, bijv. PC3200 van Twinmos hoever zou je dan kunnen komen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

KneoK

Not in a million lightyears

Smht schreef op 10 January 2003 @ 14:58:
Oke hij loopt nu wel stabiel @ 1,64GHz (1938+) temps idle 43. stressed 49-50.

FSB 172, MEM SYNC 6-2-3-2.5 >> hoger kom ik nog niet stabiel
Benchmark nu: 2512/2325

Ik heb denk ik betere koeling nodig voor de CPU wil ik hem harder laten lopen (De auto van de moeder van Smht is kapot dus ik heb al een radiator voor WC) })

Heeft iemand anders nog een idee voor koeling als ik gewoon luchtgekoeld verder ga:
Misschien ook een fan op de heatsink op de NorthB?
Misschien ook de casefans weer aansluiten (case temp 30)?
Of andere CPU Cooler?

Als ik nou ook nog overstap naar ander ddr mem, bijv. PC3200 van Twinmos hoever zou je dan kunnen komen? 8)7
Ik zit momenteel op 178MHz CAS 2,2-2-5 met mem in Sync en dat is PC3200 van Twinmos. Hoger nog niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
[beetje offtopic]

de nieuwe versie MBM met nForce2 suport is nu officieel uit (met installer enzo)

check em op

http://mbm.livewiredev.com/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ReemF schreef op 10 January 2003 @ 09:15:
Overigens voor Grrrrrene, GileX en andere twijfelaars welk nForce2 bord te nemen, hier een nForce2 bord smackdown op Extremetech van 6 januari.
Hier behandelen ze de volgende borden: Abit NF7-S, Asus A7N8X Deluxe, Chaintech 7NJS, Epox 8RDA+, Leadtek K7NCR18D-Pro en de MSI K7N2 :). Voor de summary klik hier.

De A7N8X van ASUS komt hier als beste uit de bus, met (voor zover ik kan zien) de Epox 8RDA+ als goeie tweede. De Abit NF7-S als derde, en dan de rest. Over de Chaintech wordt nog gezegd dat daar de MCP-T chip niet eens op zit. Vaag :?

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en een keuze kunnen maken ;)

Mjah, dit is toch wel redelijk doorslaggevend richting de Asus... De indeling van het bord is beter, de aansluitingen qua audio zijn beter (geen gedeelde functies)... Hij is sowieso completer...

Alleen die prijs... 175 euro (ofzo) is toch bijna 400 gulden :X

En dat betekent dat ik nog heel even moet wachten tot de belastingdienst mijn geld terugbetaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
Ik heb nu MBM 5.2.2.0 draaien met Nforce 2 ondersteuning.. En ik had dus gelijk. MBM 5 geeft dezelfde temp weer als Asus PC Probe.. De bios is gewoon knettergek met zijn 70 graden.

Temps zijn nu. Idle 35 stressed XX

Reden van niet stressen..........let op.... 5 volt is stressed:

4.62

WHAHAHHAHAHAHAHAHAH :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Weet iemand of er op het Chaintech moederbord binnen kort MCP-taudio komt?? Heb ergens gelezen dat Chaintech nog geen lecentie hier voor had, kan het alleen niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:35

kimjansen

Nu ff niks...

euro schreef op 10 January 2003 @ 23:03:
Weet iemand of er op het Chaintech moederbord binnen kort MCP-t komt?? Heb ergens gelezen dat Chaintech nog geen lecentie hier voor had, kan het alleen niet meer vinden.
Die is er alleen maar mét MCP-T, maar Chaintech gebruikt echter niet de SoundStorm APU maar een CMedia 8139 chip die veel minder is dan den Realtek ALC650 chip (ondanks dat deze geen goede reputatie heeft). Na twee weken zoekwerk ben ik eindelijk erachter gekomen wat de Chaintech wel en niet ondersteund. Na alles op een rijtje gezet te hebben heb ik voor de A7N8X Deluxe gekozen, hieronder waarom:

1.) Geen SoundStorm APU (geen EAX)
2.) SATA RAID werkt óf met 2 SATA drives óf met 1 SATA drive én 1 IDE drive
3.) Wazige "mainboard-politics", veel extra harde dollars betalen voor een MCP-T chip en nog meer extra betalen voor de CMedia en dan geen gebruik maken van de MCP-T sound-functie. In één reactie van Chaintech sprak men van licentieproblemen, nVidia zou te veel voor een licentie vragen of geen licentie af willen geven. nVidia daarintegen spreekt dit tegen, nForce2 is "open-source" aangaande licenties, die kost niets en drivers mogen door de fabrikanten worden aangepast (zoals de extra optical input aanpassing op de A7N8X Deluxe)

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
Bedoelde ook de Audio(SoundStorm), maar is het niet zo dat je met de Raid voor de 2e ide-schijf een SATA-ide convertor nodig hebt en dan dus wel 2 maal IDE kan gebruikenvoor je Raid??

[ Voor 8% gewijzigd door euro op 10-01-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Op het Chaintech moederboord zitten tweemaal een SATA aansluiting en eenmaal een "gewone" IDE aansluiting. Ik dacht zelf dat ik op de enkele IDE aansluiting 2 harddisks aan kon sluiten maar dat gaat niet. Wat wel kan is dus 2x SATA in RAID (wel of niet met parallel--->SATA adapter) of 1x SATA (met of zonder adapter) met 1x IDE in RAID. Dus als je het zo bekijkt klopt het wat je zegt dat je 2 maal IDE kan gebruiken. Het snelheidsverlies is echter meetbaar vanwege de parallel->serieel, serieel->parallel omzetting. Als je toch al een adapter wilt kopen, koop er dan gelijk twee dan zijn beide harddisks in ieder geval identiek in toegangstijd en datathroughput. Ik heb voor de A7N8X gekozen omdat ik ook RAID wilde, een RAID 0/1/01 kaartje met SiliconImage 0680 chip kost ongeveer 35-40 euro en dat kosten 2 SATA adapters ook.
Het is een beetje lood-om-oud-ijzer, daarom heb ik voor de Asus gekozen, daar zit dan 2x IDE onboard, 2x SATA RAID onboard, SoundStorm, DualLan (niet echt belangrijk), SPDIF in/out (wat een CMedia op andere bordjes als voordeel heeft), goede layout van het moederboord. Daarop zet ik dan een Q-Tec 340R (Sil0680 controller) die overeenkomt met de Advance en Sunix varianten, en is veelal sneller dan duurdere (HighPoint, Promise) kaartjes die tot 90 euro duurder zijn. Nadeel van de Sil0680 is het niet ondersteunen van RAID 5 en JBOD, maar dit heb ik beiden niet nodig, alleen pure performance in RAID 0 en daar is dit kaartje supergeschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
Zit zelf eigenlijk te twijfelen tussen de chaintech en de asus, maar waar kan je eigenlijk die Q-Tec 340R kopen, staat niet bij I/O controllers in de pricewatch en wat kost tie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Is er ondertussen iemand die bevestiging van Asus heeft dat de huidige A7N8X (Deluxe) mobo's de Barton gaan ondersteunen, desnoods met een bios-update :)

'k Heb net voor de zekerheid een mailtje de deur uit gedaan richting Asus met die vraag... Maar het enige wat ik tot nu toe heb gehoord is dat revisie 1.4 (zover zijn we dus nog niet) hem gaat ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
RAID-0 schreef op 09 January 2003 @ 22:00:
[...]

Is het echt zo dat je met de nieuwe bios een lager multiplier kunt kiezen bij een 2400+ zonder iets aan de processor te veranderen.

Kan iemand mij echt de juiste procedure vertellen voor het flashen ik wil namelijk niet het zelfde probleem als Kheperi krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Grrrrrene schreef op 11 januari 2003 @ 03:27:
Is er ondertussen iemand die bevestiging van Asus heeft dat de huidige A7N8X (Deluxe) mobo's de Barton gaan ondersteunen, desnoods met een bios-update :)

'k Heb net voor de zekerheid een mailtje de deur uit gedaan richting Asus met die vraag... Maar het enige wat ik tot nu toe heb gehoord is dat revisie 1.4 (zover zijn we dus nog niet) hem gaat ondersteunen :)
Ik denk dat niemand je die zekerheid met 100% kan geven op dit moment maar :

- er zijn zijn al bios updates in omloop (van andere merken) waarbij in het changelog stond dat ze Barton support geven (Asus had weer geen echte changelog as usual)

- Het zou best wel een kunnen dat de eerste Bartons op 333 FSB uitkomen (zoals die sample die laatst te zien was) wat al helemaal geen probleem zal zijn aangezien de Tbred / 333 ook gewoon ondersteund wordt , en wat is een barton nou meer dan een Tbred met meer chache

- De meeste mensen die het een beetje serieus proberen kunnen nu al stabiel 200 Mhz draaien als ze de mp verlagen , dan zou een echte Barton toch ook wel werken .. ???

kortom ik denk dat er meer kans is dat ie wel draait (al dan niet officieel ondersteund) dan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Henkus schreef op 11 januari 2003 @ 09:30:
[...]

Is het echt zo dat je met de nieuwe bios een lager multiplier kunt kiezen bij een 2400+ zonder iets aan de processor te veranderen.

Kan iemand mij echt de juiste procedure vertellen voor het flashen ik wil namelijk niet het zelfde probleem als Kheperi krijgen.
Lager als 13 hoef ik niet te gaan maar als ik morgen even tijd heb probeer ik de lagere aan te spreken dan weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te zien is mijn Nanja PC2700 (333)cas 2.5 niet zo snel
1830mb/1746mb
da's op een MSI K7N2-L maar k'heb wel een hoop programma's in de achtergrond draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Semetrix schreef op 10 januari 2003 @ 21:05:
Ik heb nu MBM 5.2.2.0 draaien met Nforce 2 ondersteuning.. En ik had dus gelijk. MBM 5 geeft dezelfde temp weer als Asus PC Probe.. De bios is gewoon knettergek met zijn 70 graden.

Temps zijn nu. Idle 35 stressed XX

Reden van niet stressen..........let op.... 5 volt is stressed:

4.62

WHAHAHHAHAHAHAHAHAH :(
Ik heb deze week met de support van asus nederland gebeld, deze verzekerde mij dat de temperatuur in de bios de enige juiste temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwhite
  • Laatst online: 22-07 12:59
even een bewijs dan de A7N8X wel PCI gelocked is ongeacht of je de FSB overclocked

http://pages.cthome.net/jstic/PCIbuslocked.html

Dwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
RAID-0 schreef op 11 January 2003 @ 09:38:
[...]

Lager als 13 hoef ik niet te gaan maar als ik morgen even tijd heb probeer ik de lagere aan te spreken dan weten we meer.
Scheelt het nou echt zo veel. Als alles op 166mhz draait ipv 133mhz. Ik bedoel voornamelijk bij 3d games en video encoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Henkus schreef op 11 januari 2003 @ 09:30:
[...]

Bij een 2200+ iig niet ...

Bij mij is de truc met het draadje om 2 pootjes heen nog steeds nodig om de lage multipliers te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Grrrrrene schreef op 11 January 2003 @ 03:27:

Ja hoor, als je nu een A7N8X koopt, zou dat er eentje moeten zijn met revisie 1.04. Die is dus al verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net hele topic gelezen samen met een engelse topic over nforce 2 en nog een andere topic over de nieuwste bios update (ben 3 uur bezig geweest :s ) maar ik hoor erg veel negatieve dingen over die nieuwe bios dus en dat ie heel vaak toch niet unlocked

Ow Ja ook nog voor mensen die de asus a7n8x deluxe willen kopen doe het niet bij digiworld :) heb er anderhalf maand opgew8 maar ik draai het nu al een weekje en is echt super jammer alleen dat de vcore tot 1,85 gaat (hij maakt er wel 1,9 van maar is nog niet echt veel )

Voor de rest verder niemand gedonder met de nieuwe bios ?? ben te beroerd om het erop te zetten misschien als ik mn ati ontvang kzie wel

Verder nog mensen met asus a7n8x en xp1800+ palamino locked hoever komen jullie met oc ik blijf steken op 1702 maar kga zo met fsb spread spectrum bezig en hoop dat ik niet weer mn bios moet clearen op 1 dag al een stuk of 20 keer gedaan ik vind namelijk een oc van 11,1 % echt geen mooi prestatie vanmezelf en schoom er er bijna voor het is maar 169 mhz erbij cpu is stressed 36 graden
11,5 x 148 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow ja en balus zeur niet dat ik in verkeerde topic zit :)

deze brutale jongen is gemaild, gelieve te negeren :)

[ Voor 45% gewijzigd door BalusC op 13-01-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Quote van de ASUS-site
The 128-bit TwinBank DDR Memory architecture doubles the DDR 400 (PC3200) bandwidth. System bottlenecks are eliminated with balanced architecture and peak bandwidth up to 6.4GB/s.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus bij voorbaat mijn excuses voor evt. dubbelposts. Op de site van Asus staat dus dat dual-channel alleen werkt voor DDR400 geheugen.

Ik heb een 2600+ FSB333, kan ik nu het beste DDR333 (dus synchroom met FSB) inzetten of DDR400 (dual-channel)?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
LB06 schreef op 11 januari 2003 @ 16:49:
Quote van de ASUS-site

[...]

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus bij voorbaat mijn excuses voor evt. dubbelposts. Op de site van Asus staat dus dat dual-channel alleen werkt voor DDR400 geheugen.

Ik heb een 2600+ FSB333, kan ik nu het beste DDR333 (dus synchroom met FSB) inzetten of DDR400 (dual-channel)?
- Je kunt het best Sync instellen

- Maar het is niet waar dat Dual channel alleen werkt met DDR400 ,
je moet er wel minimaal 2 sticks geheugen voor hebben en ze in de juiste slots plaatsen. (zie je manual daarvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
Henkus schreef op 11 January 2003 @ 10:21:
[...]

Ik heb deze week met de support van asus nederland gebeld, deze verzekerde mij dat de temperatuur in de bios de enige juiste temperatuur is.
Maar hoe komt het dan dat deze temp hetzelfde is als op een ABIT KR7A en een MSI 745 Ultra?

Daarom vind ik dat deze temp klopt en zeker niet de bios. De bios temp kan gewoon niet met mijn koeling. Of mijn bios temp komt van ergens binnen in de amd cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
Ik heb een Asus A7N8X Deluxe gekocht in combinatie met een AMD Athlon XP 2400+. Deze processor draaid standaard op 133MHz FSB. Ik heb de laatste bios (beta) geflashed en heb nu de keuze een 166MHz FSB en de lagere multipliers te kiezen. Wanneer ik dat doe komt het systeem na een harde restart in een veilige modues bios terug. Hij geeft dan standaard ook aan dat er een Athlon XP 1800+ in zit. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen de 2400+ processor toch met een 166MHz FSB te laten werken zonder iets met de processor te hoeven doen (hardwarematig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Semetrix schreef op 11 January 2003 @ 17:24:
[...]

Maar hoe komt het dan dat deze temp hetzelfde is als op een ABIT KR7A en een MSI 745 Ultra?

Daarom vind ik dat deze temp klopt en zeker niet de bios. De bios temp kan gewoon niet met mijn koeling. Of mijn bios temp komt van ergens binnen in de amd cpu.
Volgens mij gebruikt Asus de spanning over een ingebouwde diode in de CPU om de temperatuur uit te lezen. Dat is natuurlijk de enige echte temp van je CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
MegaJurk schreef op 11 January 2003 @ 14:27:
[...]

Ja hoor, als je nu een A7N8X koopt, zou dat er eentje moeten zijn met revisie 1.04. Die is dus al verkrijgbaar.

Ow, kijk, dat lees je dus nergens :)

Thanx voor de info, dan kan ik mijn PC verkopen en haal ik een A7N8X *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:59

lordsnow

I know nothing

Henkus schreef op 11 January 2003 @ 10:21:
[...]

En mijn BIOS geeft 25 - 27C aan, voor mijn CPU temps. Mobo temp is 20C.

Mobo temp wil ik wel geloven, maar dat de CPU maar 27C is gaat er bij mij niet in.

voor Grrrrrene:
Mijn Asus (ong. week terug gekregen) is ook een 1.04.

[ Voor 10% gewijzigd door lordsnow op 11-01-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

euro schreef op 11 januari 2003 @ 00:06:
Zit zelf eigenlijk te twijfelen tussen de chaintech en de asus, maar waar kan je eigenlijk die Q-Tec 340R kopen, staat niet bij I/O controllers in de pricewatch en wat kost tie??
Bij Informatique staat ie voor 49 http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=565004 bij ons in de winkel kost ie 42 euro dus die prijzen die ik noemde waren prijzen waar ik mee reken. In topic 680738 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/680738 staat nog wat meer infomatie en de vragen die ik gesteld heb aangaande de Chaintech. Ook staan hier links naar tests van op Sil0680 gebaseerde controllers, die zijn identiek aan elkaar, op wat layoutverschillen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Waar kan je zien welke revisie je A7N8X is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Henkus:
Op het moederbord staat, tussen de PCI sloten, "Asus A7N8X" in grote koeie letters. Daar achter, in heel kleine letters, staat dan de revisie. Bij mij dus "rev 1.04".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Bij de weg, hoeveel verschillende versies van de Asus zijn er? Ik heb er tot nu toe 3 gespot in de pricewatch:

1. Asus A7N8X (Firewire, LAN, Sound)
2. Asus A7N8X Deluxe
3. Asus A7N8X Lan/audio

De Deluxe is hetzelfde als de "Gold"? Waar dus ook al de software (cyberlink PowerDVD, PowerVCR, Ghost, etc etc) bij zit?

Lan/Audio is de 'normale' non-deluxe, zeg maar.

En Firewire/Lan/Sound is...? Hoe verschilt dit met de Deluxe? Geen software? Geen SoundStorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nondeluxe en op de doos en bij de spec's staat 6 channel audio
dat is zeker alleen via de spdif ,want ik zie niet meer aansluitingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 11:25:
Ik heb de nondeluxe en op de doos en bij de spec's staat 6 channel audio
dat is zeker alleen via de spdif ,want ik zie niet meer aansluitingen ?
Je hebt toch wel de MicIn , Line out en die speakeruitgang toch (drie uitgangen naast elkaar)? Die kun je omzetten naar 6-kanaals middels de Speakerwizard van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

lordsnow schreef op 12 January 2003 @ 10:16:
Bij de weg, hoeveel verschillende versies van de Asus zijn er? Ik heb er tot nu toe 3 gespot in de pricewatch:

1. Asus A7N8X (Firewire, LAN, Sound)
2. Asus A7N8X Deluxe
3. Asus A7N8X Lan/audio

De Deluxe is hetzelfde als de "Gold"? Waar dus ook al de software (cyberlink PowerDVD, PowerVCR, Ghost, etc etc) bij zit?

Lan/Audio is de 'normale' non-deluxe, zeg maar.

En Firewire/Lan/Sound is...? Hoe verschilt dit met de Deluxe? Geen software? Geen SoundStorm?
Ik heb een A7N8X Deluxe maar ik heb niet die DVD hoes met al die software erbij (DVD speler enzo). Volgens mij is dat dus de "Deluxe Gold" versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAID-0 schreef op 12 januari 2003 @ 11:53:
[...]

Je hebt toch wel de MicIn , Line out en die speakeruitgang toch (drie uitgangen naast elkaar)? Die kun je omzetten naar 6-kanaals middels de Speakerwizard van Nvidia.
Thx ,dat wist de verkoper niet (ik ga zometeen bouwen ligt nog in de doos ),maar is die beter dan de Audigy ?
Op mijn voirige mobo zat ook een 6 kanaals chippie van c-media en die liep niet helemaal naar wens ik heb toen die Audigy maar aangeschaft en die deed het als een trein ( die heb ik namelijk nog )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 12:13:
[...]

Aha das mooi ,maar is die beter dan de Audigy ?
Op mijn voirige mobo zat ook een 6 kanaals chippie van c-media en die liep niet helemaal naar wens ik heb toen die Audigy maar aangeschaft en die deed het als een trein ( die heb ik namelijk nog )
Hmm de meningen zijn verdeeld. Hij is in ieder geval beter dan de Live! 5.1 maar slechter dan de Audigy 2. Het zit er tussen in dus. Ik had zelf een nog een Live! en ben dus blij met die Soundstorm. De soundstorm ondersteund ook zaken als EAX enzo dus voor mij is hij goed genoeg. Wat ik ook een leuke feature vindt is dat hij realtime kan upmixen naar 5.1 geluid, zodat al m'n boxen gebruikt worden bij bijv winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgens mij zijn 1. en 3. in dat lijstje ook dezelfde hoor, want de non-deluxe heeft toch ook gewoon LAN, sound en Firewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 12 January 2003 @ 13:21:
Volgens mij zijn 1. en 3. in dat lijstje ook dezelfde hoor, want de non-deluxe heeft toch ook gewoon LAN, sound en Firewire?
Ik heb de nonluxe en die heeft geen Firewire ,wel lan en audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
kan je eigenlijk makkelijk een receiver aansluiten en welk nForce bordje is daar het meest geschikt voor?Heb zo'n home cinema set en zou me wel aardig lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Komen/Zijn er ook al moederborden met de Nforce2 chipset met onboard VGA??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knopper schreef op 12 januari 2003 @ 13:43:
Komen/Zijn er ook al moederborden met de Nforce2 chipset met onboard VGA??
Ik geloof dat je bij Epox kan keizen met of zonder vga
nieuws: Epox 8RDA+ nForce2 moederbordreview;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 13:27:
[...]

Maar er zit wel een firewire header op? Dan zal het wel een moederbord zijn waar je bij wijze van actie een Firewire-bracket bij krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
nondeluxe heeft deze features NIET die deluxe WEL heeft: (dacht ik zo)

-1x 100mbit Ethernet onboard ipv 2x op deluxe
-geen Firewire onboard
-geen Serial ATA
-niet de soundstorm 5.1 (Dolby Digital) onboard sound (maar iets van mindere kwaliteit, geen 5.1)
-4x USB 2.0 poorten ipv 6 op deluxe(niet het extra kaartje van 2 bijgeleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

non-deluxe heeft wel 5.1 maar geen soundstorm (dus geen dolby digital en- en decoding, geen eax)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met de A7n8X dll van MBM ?

En dan bedoel ik wat geeft ASUS 5 aan voor temperatuur ?

Als Asus 5 echt de on-chip temp sensor is kan het wel kloppen bij mij iig

ik kan nu iig 3 temperaturen uitlezen die ergens op slaan :

26'C zal wel de chipset zijn
38'C de temp diode onder de socket ?
50'C de on chip sensor ?

dan is er nog een sensor maar die staat konstant op 127'C dat zal wel niet kloppen denk ik (er zit geen sensor ofzo) :P

zie ook het threadje op
http://www.livewiredev.co...read.php?s=&threadid=3069

[ Voor 9% gewijzigd door Optical op 12-01-2003 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Met Beta Bios 1002.001 is bij mij multiplier 11 (11,5 en 12 ook) gewoon te gebruiken zonder te unlocken!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/wcpu.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/sandra.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Netjes! _/-\o_ Dat wil ik ook wel :P. Haal nu 2100 / 2040 met Kingston 2x256 PC2700 en een 2000+. Duurt nog wel ff maar ik ga wel mooi een Barton halen + stoer geheugen hehe...

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RAID-0 schreef op 12 januari 2003 @ 17:56:
Met Beta Bios 1002.001 is bij mij multiplier 11 (11,5 en 12 ook) gewoon te gebruiken zonder te unlocken!

[afbeelding]
[afbeelding]
offtopic:
Tipje: gebruik ALT+PrtScr om alleen het actieve scherm te capturen en sla de afbeelding op in GIF, ziet mooier uit bij dat soort shots en neemt ook nog minder ruimte in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAID-0 schreef op 12 January 2003 @ 17:56:

[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb dus sinds dit weekend ook een asus a7n8x deluxe+ 2600+ + corsair ddr pc3500 cas 2 hsp.
Nu vroeg ik me af hoe jij die 'system bus' speed op 200 krijgt, lijkt me dat dat bij mij ook zonder probs moet kunnen. Ik draai de standaard G bios, en in de bios kan ik mulitplier 11 selecten, maar booten wil dan niet echt lukken.... btw ik ben een beetje een n00b op dat overclock gebied.

Als ik met sisoft kijk zit mijn memory bench onder de kt400 en die van jouw er ruim boven... wat moet ik aanpassen om ook deze optimalere setup te krijgen?

oja, ik heb een volcano 7+ koeler

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 13:27:
[...]

En Charles? Hoe is de audio op de nondeluxe versie? Net zo goed als een Live Player 5.1?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.