Lijkt me wel het moment voor een topic over deze chipset. De bordjes zijn ondertussen verkrijgbaar. Ik heb sinds vandaag een Asus A7N8X draaien. Helemaal nieuw systeem, net klaar en draait perfect. Voorlopig met een xp1800+, maar daar komt later nog wel iets snellers voor in de plaats. Het systeem lijkt volkomen stabiel. Nog geen enkel probleem tegengekomen bij het installeren van xp en van alles aan software. Ik heb de geheugensettings op agressive staan. De fsb op 133 en mem asynchroon op 166 (cl=2: 2 corsair reepjed van 512Mb
)
Het lijkt me nuttig en leuk om informatie uit te wisselen over dit plankje. Over bios settings en over alle features.
Ik heb in elk geval al wel een paar vraagjes:
Hoe weet ik dat het memory dual channel draait. Ik zie geen bios optie daarvoor. Gebeurt dat vanzelf zodra je een reepje mem in 1 en 3 of 2 en drie prikt?
Net even sisoft sandra gedraait (ver2002.1.8.59). Geheugenbandbreedte is
Int: 2045Mb/s
Flt: 1908Mb/s
Iets heel anders:
De onboard sound mogelijkheden zijn niet mals. Had ik nog niet zo bij stil gestaan
Dus mijn SBlive! verkoop ik dan misschien ook maar. Of is dat wat te hard van stapel lopen?
Midi klinkt nog niet geweldig. Ja ik speel wel eens wat midietjes af. Ook die ik zelf heb gemaakt. Volgens de Nforce tray options kan ik SF2 soundfont files gebruiken (dus die voor de SB kaarten), maar dat werkt niet als ik er 1 probeer te laden. Heeft iemand daar meer info over?
Verder ben ik nog niet aan benchmarks toegekomen . Veel te druk met alles weer op te zetten zoals ik het hebben wil.
Het lijkt me nuttig en leuk om informatie uit te wisselen over dit plankje. Over bios settings en over alle features.
Ik heb in elk geval al wel een paar vraagjes:
Hoe weet ik dat het memory dual channel draait. Ik zie geen bios optie daarvoor. Gebeurt dat vanzelf zodra je een reepje mem in 1 en 3 of 2 en drie prikt?
Net even sisoft sandra gedraait (ver2002.1.8.59). Geheugenbandbreedte is
Int: 2045Mb/s
Flt: 1908Mb/s
Iets heel anders:
De onboard sound mogelijkheden zijn niet mals. Had ik nog niet zo bij stil gestaan
Midi klinkt nog niet geweldig. Ja ik speel wel eens wat midietjes af. Ook die ik zelf heb gemaakt. Volgens de Nforce tray options kan ik SF2 soundfont files gebruiken (dus die voor de SB kaarten), maar dat werkt niet als ik er 1 probeer te laden. Heeft iemand daar meer info over?
Verder ben ik nog niet aan benchmarks toegekomen . Veel te druk met alles weer op te zetten zoals ik het hebben wil.