Het nForce2 topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.716 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me wel het moment voor een topic over deze chipset. De bordjes zijn ondertussen verkrijgbaar. Ik heb sinds vandaag een Asus A7N8X draaien. Helemaal nieuw systeem, net klaar en draait perfect. Voorlopig met een xp1800+, maar daar komt later nog wel iets snellers voor in de plaats. Het systeem lijkt volkomen stabiel. Nog geen enkel probleem tegengekomen bij het installeren van xp en van alles aan software. Ik heb de geheugensettings op agressive staan. De fsb op 133 en mem asynchroon op 166 (cl=2: 2 corsair reepjed van 512Mb :))

Het lijkt me nuttig en leuk om informatie uit te wisselen over dit plankje. Over bios settings en over alle features.

Ik heb in elk geval al wel een paar vraagjes:

Hoe weet ik dat het memory dual channel draait. Ik zie geen bios optie daarvoor. Gebeurt dat vanzelf zodra je een reepje mem in 1 en 3 of 2 en drie prikt?
Net even sisoft sandra gedraait (ver2002.1.8.59). Geheugenbandbreedte is
Int: 2045Mb/s
Flt: 1908Mb/s

Iets heel anders:
De onboard sound mogelijkheden zijn niet mals. Had ik nog niet zo bij stil gestaan :) Dus mijn SBlive! verkoop ik dan misschien ook maar. Of is dat wat te hard van stapel lopen?

Midi klinkt nog niet geweldig. Ja ik speel wel eens wat midietjes af. Ook die ik zelf heb gemaakt. Volgens de Nforce tray options kan ik SF2 soundfont files gebruiken (dus die voor de SB kaarten), maar dat werkt niet als ik er 1 probeer te laden. Heeft iemand daar meer info over?

Verder ben ik nog niet aan benchmarks toegekomen . Veel te druk met alles weer op te zetten zoals ik het hebben wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

wat voor reepjes zijn t precies?
want toen ik 2 reepjes corsair xms pc3000 c2 in mn a7v333 had, wassie nogal instabiel :/
maarja, ik wil dus ook een a7n8x kopen en er dan 2 reepjes pc3500 512 mb xms instoppen..
maar als i weet dat dat nu wel stabiel is, kan ik dat ieg met een gerust hart aanschaffen, want ik heb nu bijv t probleem dat ik 200+ euro heb uitgegeven heb aan iets dat ik niet use :/

maar zorg dat je een proc neemt voor 333 bus, of unlock em, want memory dat synchroon loopt maakt de boel een stuk sneller :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
Als je de DIMM's in de juiste sockets plaatst pakt 'ie het gewoon zelf als dualchannel; er hangen namelijk twee sockets aan één memory controller en eentje aan de andere memory controller. Absolute aanrader is _niet_ async te draaien, dit bord presteert het beste met een synchrone FSB/memory snelheid en is zelfs de snelste Athlon chipset als je het met 166/166Mhz laat draaien (dus multiplier naar beneden :P dat kan toch wel met deze Asus lijkt me)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je van de A7N8X de MCP-T southbridge versie hebt, dan zijn de audiomgelijkheden inderdaad niet mals ;). Komt door Soundstorm, die dus ook 5.1 surround ondersteunt o.a. Ik weet helaas nog nix over de sf2 soundfont files, want ik moet zelf het bordje nog in handen krijgen, kan nog ff duren helaas.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Abbadon schreef op 16 november 2002 @ 23:45:
Als je de DIMM's in de juiste sockets plaatst pakt 'ie het gewoon zelf als dualchannel; er hangen namelijk twee sockets aan één memory controller en eentje aan de andere memory controller. Absolute aanrader is _niet_ async te draaien, dit bord presteert het beste met een synchrone FSB/memory snelheid en is zelfs de snelste Athlon chipset als je het met 166/166Mhz laat draaien (dus multiplier naar beneden :P dat kan toch wel met deze Asus lijkt me)
had ik toch ook al gezegd :P ;)
maar wat werd er nou bedoeld met clockloze bus, want die kreet heb ik een paar voorbij zien vliegen, maar kheb me dr niet in verdiept :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 22:34
Abbadon schreef op 16 November 2002 @ 23:45:
(dus multiplier naar beneden :P dat kan toch wel met deze Asus lijkt me)
unlocken... :Z

want dat moet nog wel op dit bordje...

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat unlocken heb ik nog niet eerder gedaan. Dat de multiplier naar beneden moet lijkt me inderdaad wel nodig. Lijkt me sterk dat een 1800+ als 2400+ wil lopen... kent iemand een goeje site met een duidelijke uitleg?

De geheugenreepjes zijn corsair pc333 op cl2. Daar draaien ze nu dus op. Ik zal eens kijken of het langzamer of sneller gaat als ik ze synchroon laat lopen met de fsb. Deze reepjes heb ik gekozen met mijn toekomstige barton 3000+ ofzo in gedachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sync is inderdaad sneller!
Ik heb het geheugen teruggezet naar 133Mhz gesynct met de fsb en ziehier:

Int: was: 2045MB/s Is nu 2082MB/s
Flt: was: 1908MB/s Is nu 1983MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
DiMension schreef op 16 november 2002 @ 23:49:
[...]

unlocken... :Z

want dat moet nog wel op dit bordje...

Bij de handje :z
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 00:00:
dat unlocken heb ik nog niet eerder gedaan. Dat de multiplier naar beneden moet lijkt me inderdaad wel nodig. Lijkt me sterk dat een 1800+ als 2400+ wil lopen... kent iemand een goeje site met een duidelijke uitleg?
Zie de DOC FAQ, staan wel links in over het unlocken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Hier is nog een mooie Review :

http://www.vr-zone.com/reviews/Chaintech/7NJS/

Ik denk dat het een Asus a7N8X voor mij wordt. maar ik heb liever een Epox of een Abit maar weet iemand waneer deze uitkomen? Want er zijn nog geen reviews van geweest dus verw8t ik deze voorlopig nog niet.

Edit: Heb er nog een gevonden:

http://www.tbreak.com/rev...e.php?id=157&pagenumber=5

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 17-11-2002 17:31 . Reden: niet quote gebruiken ipv edit! ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja die chaintech wilde ik eerst ook hebben vanwege de mooie extra's. rounded ide cable enzo. Maar de asus doet er in opties niet voor onder. Integendeel. De chaintech mist volgens mij de optie om de fsb in stapjes te verhogen (Toms hardware guide). Verder vind ik het wel prettig dat de asus geen fan op de northbridge heeft gezet. Scheelt weer in lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 18:36

EaS

De Epox EP-8RDA(+) schijnt al van de productieband te rollen. De eerste verslagen ervan vind je hier. Ik zag em al staan op een paar Duitse pagina's:

Epox EP-8RDA (= zonder LAN /Firewire) €128,62
Epox EP-8RDA+ (= met LAN/Firewire) €140,77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 00:00:
reviews: AMD Athlon XP unlocking guide

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

wow kewl borde, ik moet nog een nieuwe mobo, denk er dan toch over om een nforce boardje te kopen :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja maar ik een NForce 2 nu echt sneller als een kt 400 ? want die Epoex 8k9a2+ maakte dat ding af op 166/166 en die NForce2 leip 200/200 :? Dat was die eerst reviewe die ik gepost heb.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik in elk geval telkens hoor is dat ze heel stabiel zijn. Dat is niet mijn ervaring met VIA bordjes. Met mijn Asus A7n8x heb ik nog geen enkel probleem ondervonden, en dat is voor het eerst.
En volgens mij is de nforce2 met dual channel ddr wel sneller dan de kt400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 06:54:
Wat ik in elk geval telkens hoor is dat ze heel stabiel zijn. Dat is niet mijn ervaring met VIA bordjes. Met mijn Asus A7n8x heb ik nog geen enkel probleem ondervonden, en dat is voor het eerst.
En volgens mij is de nforce2 met dual channel ddr wel sneller dan de kt400.
Post mem scores plz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 00:13:
Sync is inderdaad sneller!
Ik heb het geheugen teruggezet naar 133Mhz gesynct met de fsb en ziehier:

Int: was: 2045MB/s Is nu 2082MB/s
Flt: was: 1908MB/s Is nu 1983MB/s
Is dit met je A7N8x ? Ik haal nu bij int 2398 mb/s en flt is 2314 dit is met 160 mhz fsb en Cas 2-2-2-5 T1 comm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 18 november 2002 @ 21:12:
[...]

Is dit met je A7N8x ? Ik haal nu bij int 2398 mb/s en flt is 2314 dit is met 160 mhz fsb en Cas 2-2-2-5 T1 comm.
Maar dat is ge-oc'd.
Als je wilt vergelijken moet je'm ook op 133 laten lopen. Of je moet wachten tot ik een barton 3000+ heb, danwel mijn 1800+ heb geunlocked. Ik weet dat ik niet aan het maksimum zit. Hmm ik zal eens even kijken hoever ik de fsb kan opkrikken zonder problemen...

(edit) (nog'n edit)
op 140Mhz lijkt alles stabiel. En op 144 ook
Int: was: 2045MB/s Is nu 2082MB/s bij 140Mhz: 2146 bij 144: 2243
Flt: was: 1908MB/s Is nu 1983MB/s bij 140Mhz: 2045 bij 144: 2121

Geen idee wanneer het fout zal gaan... Ik heb de agp frequentie maar op 66 vast gezet, hoewel ik net in de faq lees dat de meeste kaarten wel tot 90Mhz gaan. Maar ik weet niet wat de pcibus doet nu. Hmm mijn processortje loopt nu al wel op uhmmm 1656 Mhz :P
Temperatuur is nog om te rillen... 40 graden en mobo 27 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook nog even wat cpu benchmarkjes gedaan met sandra. Ik fiets een 2G P4 er makkelijk uit bij sandra. Nog altijd met mijn 1800+ op een fsb van 144

arithmic:
dry alu 4628 mips
whet fpu 2314 mflops

Mulitmedia instructions:
Int mmx/sse 9174 it/s
flp sse 10641 it/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Ik heb ff een vraagje.
Ik wil binnenkort een nForce2 mobo halen met een Athlon XP die op een 333 MHz FSB draait.
Nu wil ik dan ook 2 gloednieuwe Corsair CL2 DDR reepjes halen van 512 MB elk. Als ik DDR 400 haal, wordt het dan ietsje sneller? Of wordt de extra bandbreedte (zo'n 66 MHz) dan gewoon niet benuttigd omdat de FSB maar op 333 MHz draait?

Is het dan gewoon het beste om ook 333 MHz geheugen te halen?

I really want to know :)

Of moet ik anders de FSB OC-en naar 400 MHz? (200 MHz DDR dus)? :p

Ik d8 dat het zo was met een P4 die met de Granite Bay chipset 266 MHz DDR reepjes gebruikt omdat veel sneller weinig zin zou hebben omdat dan de P4 die bandbreedte niet zou benuttigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sakete heel leuk dat je hier een zuivere copypaste uit je gesloten topic neerplant, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling.. Sterker, je antwoord is in dit topic terug te vinden! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Astennu schreef op 17 November 2002 @ 23:28:
Ja maar ik een NForce 2 nu echt sneller als een kt 400 ? want die Epoex 8k9a2+ maakte dat ding af op 166/166 en die NForce2 leip 200/200 :? Dat was die eerst reviewe die ik gepost heb.

Afmaken zou ik het niet noemen hoor... ze scoren ongeveer gelijk als ik die resultaten bekijk. Bovendien is de 8K9A een erg snel bord, een van de snelste KT400 borden. Pas als ik de testresultaten van de Epox EP-8RDA of Abit NF7 heb gezien oordeel ik over de nForce2 chipset. Tot nu toe ziet het er iig veelbelovend uit.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sakete schreef op 19 November 2002 @ 11:35:

Als ik DDR 400 haal, wordt het dan ietsje sneller? Of wordt de extra bandbreedte (zo'n 66 MHz) dan gewoon niet benuttigd omdat de FSB maar op 333 MHz draait?
Bij mij blijkt dat geheugenbandbreedte sync op 133 (met mijn 1800+) groter is dan async op 166. Dat zou dus ook wel eens op kunnen gaan voor proc op 166 en mem async op 200Mhz. Zéker als je op 200 geen cl van 2 haalt.

Beste lijkt mij te zijn proc en mem sync op 166 en dan proberen de fsb op te krikken zo ver als mogelijk

Ik weet niet of het dus zin heeft om ddr400 reepjes van corsair te kopen. Misschien geven die wat meer ruimte voor overklokken. Maar volgens mij zijn die reepjes cl 2.5.
De vraag lijkt mij te zijn: Kun je ddr400 cl2.5 reepjes ook op 333 cl2 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Kheperi, zou je eens kunnen kijken of de AGP lock ook gelijk een PCI lock betekent ?
Dus AGP op 66 ofzo:

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2002/asus/a7n8x/Picture%20560%20copy.jpg

En dan de FSB omhoog, en kijken of de PCI clock ook mee omhoog gaat, ofdat ie gelijk blijft. Zou je dat kunnen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja uhmmm heel graag. Dat wil ik ook graag weten namelijk. Maar hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat zou ik ook wel willen weten aangezien dit bordje hoog op mijn verlanglijstje staat voor een upgrade. En uit overklokkersoogpunt is AGP/PCI lock toch wel erg lekker. Anders moet ik naar een P4 :) Ook mooi, maar ook weer een stuk duurder. Vooral die nieuwe PE borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 15:54:
Welke timings gebruik je ? dan zet ik em zo ook ff op 133 mhz maar moet ik cas 2 od 2.5 gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 15:54:
Nou ben ff zoek geweest, maar heb geen zo geen enkel programma kunnen vinden die het aantal MHz op de PCI bus of AGP poort weergeeft. Vandaar denk ik ook, dat je dat in geen enkele review tegenkomt. Maar de vermoedens zijn, dat de PCI bus afgeleid word van de AGP poort, en dus eveneens gelockt is:
Zie hier

PCI-Teiler scheint sich der AGP-Wahl anzupassen!

En je leest ook in veel forums, dat de ervaringen zijn dat de apparaten op de PCI Bus nu niet meer de overklok tegenhouden (wat dus zeeeeer waarschijnlijk gelockte PCI bus betekent):
" have seen claims that the PCI/AGP are linked, but no such proof appears in writing. I have noticed my AdaptecSCSI controller
doesn't lock up if I crank the FSB like it did on my 8K7A+."
Zie hier
"I have one of these and it is showing the PCI bus staying below 34 mhz, no matter how high I raise the fsb. Not sure if these things are full proof though." Zie hier
En er zijn nog wel ontelbaar meer forums waar er over gesproken word.

Zoals gezegd, niet 100% zeker...maar het lijkt er verdacht veel op dat een AGP lock ook een PCI lock betekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als inderdaad pci-clock wordt afgeleid van agp dan zou dat zo moeten zijn. Hmm ik heb ook gezocht en niks kunnen vinden dat de pci/agp clock kan weergeven. Afgezien van (dure) hardware apparaten. Ah ja die pc-geiger! :)

Maar dat zal dan neem ik aan niet betekenen dat de ide's ook vast liggen. Dus je hd's of cdroms kunnen dan nog parten gaan spelen denk ik.

Astennu: Ik gebruik cl = 2. Ik heb niks veranderd, alleen 2 maal agressive geselecteerd. cl stond vanzelf op 2.

(edit) toch even gekeken:
active precache delay: 6
ras to cas delay: 3
ras precharge delay: 3
cas latency: 2T

FSB ingesteld op 144 dus. Dat laat ik maar lekker zo. Draait stabiel dus... Maar ik weet niet goed hoever ik kan gaan...

Hehe er valt nog een hoop te ontdekken. Over die soundstorm kan ik veel blabla reclamepraat vinden, maar ik snap er nog niet veel van. De uitleg is sumier, indien al aanwezig. Die nforce tray options gaat ook vast nog een hoop revisies tegemoed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

hoe zit t nou met dat clockloze busverschijnsel?
want dat had ik ergens gelezen tijdje geleden, of is dat dus die agp/pci lock, nee, toch? :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg als het meezit vandaag de A7N8X deluxe (+firewire en SATA) binnen. Ik heb er ook wat DDR 400 geheugen bij besteld. Voor de KT400 geldt dat méér dan een DDR400 module de snelheid van het geheugen drastisch omlaag gaat. Weet iemand of dat ook voor de nforce2 geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zéker niet als je ze dual channel gebruikt. Dan worden ze juist sneller. Dus dat lijkt me veruit de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 18:41:
Ik krijg als het meezit vandaag de A7N8X deluxe (+firewire en SATA) binnen. Ik heb er ook wat DDR 400 geheugen bij besteld. Voor de KT400 geldt dat méér dan een DDR400 module de snelheid van het geheugen drastisch omlaag gaat. Weet iemand of dat ook voor de nforce2 geldt?
maar ddr333 scoort in bijna alles beter, weil t dan synchroon loopt met de bus (even aangenomen dat je een 333mHz proc neemt, of em unlockt)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 14:53
Okyah schreef op 19 November 2002 @ 18:45:
[...]

maar ddr333 scoort in bijna alles beter, weil t dan synchroon loopt met de bus (even aangenomen dat je een 333mHz proc neemt, of em unlockt)
Ja, een KT400 plank kun je beter gewoon DDR333 bij nemen en dus niet DDR400. Het is minstens even snel en een stuk goedkoper :Y)

Ik snap alleen niet waarom jij zegt: "...dat je een 333mHz proc neemt, of em unlockt"
Unlocken bereik je toch alleen maar mee dat je de MP wél kunt instellen? (wat op een KT400 plank zowieso kan :) )

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

FlowDesign schreef op 19 november 2002 @ 18:54:
[...]

Ja, een KT400 plank kun je beter gewoon DDR333 bij nemen en dus niet DDR400. Het is minstens even snel en een stuk goedkoper :Y)

Ik snap alleen niet waarom jij zegt: "...dat je een 333mHz proc neemt, of em unlockt"
Unlocken bereik je toch alleen maar mee dat je de MP wél kunt instellen? (wat op een KT400 plank zowieso kan :) )
wat ik bedoel is:
als je bijv een 2400+ op je nforce hebt loopt je bus op 266
en je ram op 333 --> asynchroon dus.
en als je de bus naar 333 zet dan zou je 2gHz proc op 2.5 gHz moeten draaien --> grote kans dat je em dus zal moeten unlocken en de multi naar beneden moet gooien, maar t resultaat is synchroon lopend ram en een performanceboost :)
maar der zijn ook XPs met een 333 bus en die gebruiken dus ook andere multi's, dus die kan je ook gebruiken om je ram synchroon te leten lopen.
dus of je moet een 333 bus XP kopen, of je moet een 266 bus XP kopen en unlocken (of een prometeia aanschaffen en t voltage van de core flink omhoog rammen >:))
en ik heb btw ondervonden dat niet alle kt400 borden staandaard je proc unlocken :/

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 18:32:
Als inderdaad pci-clock wordt afgeleid van agp dan zou dat zo moeten zijn. Hmm ik heb ook gezocht en niks kunnen vinden dat de pci/agp clock kan weergeven. Afgezien van (dure) hardware apparaten. Ah ja die pc-geiger! :)

Maar dat zal dan neem ik aan niet betekenen dat de ide's ook vast liggen. Dus je hd's of cdroms kunnen dan nog parten gaan spelen denk ik.

Astennu: Ik gebruik cl = 2. Ik heb niks veranderd, alleen 2 maal agressive geselecteerd. cl stond vanzelf op 2.

(edit) toch even gekeken:
active precache delay: 6
ras to cas delay: 3
ras precharge delay: 3
cas latency: 2T

FSB ingesteld op 144 dus. Dat laat ik maar lekker zo. Draait stabiel dus... Maar ik weet niet goed hoever ik kan gaan...

Hehe er valt nog een hoop te ontdekken. Over die soundstorm kan ik veel blabla reclamepraat vinden, maar ik snap er nog niet veel van. De uitleg is sumier, indien al aanwezig. Die nforce tray options gaat ook vast nog een hoop revisies tegemoed zien.
Maar kun je niet op 2-2-2-5 testen ? ik zal wel kijken of ik em ff op die 2-3-3-6 van jou kan draaien.

[Edit]

Heb op 133 2-3-3-6 getest daarbij geen T1 command en geen bank interlave ( ik weet niet hoe deze settings bij jou waren )

Int : 1928
Fload : 1835

Wil jij mischien ff op max cas ,bankinterleave enz testen dan ga ik dat nu ook ff doen. ( voor mij dus turbotimings >:) )

[2e Edit]

Nu met 2-2-2-5 T1 command 4 way bankinterleave:

Int : 2031
Fload: 1960

Dus fsb oc helpt in mijn geval meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Okyah schreef op 19 November 2002 @ 18:58:
en ik heb btw ondervonden dat niet alle kt400 borden staandaard je proc unlocken :/
Ja psies. Ik d8 al.. huh? ;)

Maar welk bord doet dat unlocken niet?
Want ik wil de Gigabyte GA-7VAX (KT400) gaan kopen. Unlocked die je proc wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
Is dit het Corsair geheugen dat je moet gebruiken op dit mobo?

Corsair DIMM 256 MB PC400
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/i8id66.html

Verder zag ik op de site van Asus dat het moederbord :
Socket A for AMD® Athlon™ XP/ Athlon™/ Duron™ 600MHz ~ 2.8GHz+
Thoroughbred core CPU ready
Dit betekent dus een Athlon op 2,8Ghz....een XP 3300 of iets dergelijks? Ik bedoel, dat is dus nog een héél eind dat dit moederbord meegaat? Ik wil namelijk nu een XP1800 in het bord zetten en over een jaar nog steeds een "instapprocessor" kunnen kopen (dan waarschijnlijk een "XP3300" of iets in die aard)

Hoe kom ik erachter dat ik de "Performance users should go for the SPP (System Platform Processor), which does not include graphics and requires an AGP graphics card." versie heb? Ik hoef die GF4mx chip niet.
Maar ik wil wel de audiofeatures "while the MCP-T offers excellent connectivity and audio features."
Ik kan alleen op de sites van de verschillende aanbieders niet zien of het model dat zij leveren ZODNER GF4mx maar MET audio is.

Ik ben allemaal nog niet zo thuis in dit soort stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

FlowDesign schreef op 19 November 2002 @ 19:41:
[...]

Ja psies. Ik d8 al.. huh? ;)

Maar welk bord doet dat unlocken niet?
Want ik wil de Gigabyte GA-7VAX (KT400) gaan kopen. Unlocked die je proc wel?
Die dus NIET :D
nee, serieus, khad laatst een pc voor een vriend van me in elkaar gezet en die had een gigabyte kt400 ik dacht GA-7VAXP
en daar was de mp van de 2400+ erop niet unlocked dacht ik.
we probeerden nl de bus naar 166 te zetten en de multi naar 12.5 maar hij bootte niet, nja, maar weer trug gezet, want ik moet toen weg, maar t leek er dus op dat hij em neit unlockte...
maar zeker weten doe ik t niet, hoor, maar daar leek t zo snel dus op...
ik ga binnenkort nog wel een keer langs denk ik, omt e kijken offie zn bus op166 kan draaien (lekker synchroon met zn ram dus :))
en dan zal ikt wel meldne, maar misschien zijn er anderen die dat bord hebben, hier? :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

stefijn schreef op 19 November 2002 @ 20:01:

En hoe zit het met de GF4mx op het bord, kan ik die in combinatie gebruiken met mijn GF3ti200 of moet die uitgeschakeld worden?

En o ja, zit dat mooie geluidssysteem op de "A7N8X nVidia nForce2" of alleen op de "A7N8X Deluxe nVidia nForce2-ST"?!

Ik ben allemaal nog niet zo thuis in dit soort stuff
De nForce 2 moederborden zijn er grofweg in 2 uitvoeringen te verkrijgen:

MET geintegreerde graphics (al dan wel of niet in luxe uitvoering met firewire/LAN etc.)
ZONDER geintegreerde graphics (al dan wel of niet in luxe uitvoering met firewire/LAN etc.)

De plankjes die nu in omloop komen, zijn allemaal planken zonder graphics. De perfecte combo voor je GF3ti200 dus.

En dat soundstorm "geluidssysteem" zit in elke nForce 2 southbridge ingebakken, de enigste verschillen tussen south bridge chip MCP en MCP-T zijn, dat de "T" versie 2 netwerk controllers heeft i.p.v. 1.
M.a.w. dat geluid zit op elk nForce 2 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok getest op 133Mhz (fsb en mem) op 5 2 2 2

Integer: 2080
Float pt: 1976

Dat is dus wat hoger dan op 6 2 2 2. Niet veel

Oh en bank interleave en T1 settings heb ik niet, maar dat komt door dual channel lijkt me. Dan heb je dus 2 mem controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stefijn schreef op 19 November 2002 @ 20:01:
Hoe kom ik erachter dat ik de "Performance users should go for the SPP (System Platform Processor), which does not include graphics and requires an AGP graphics card." versie heb? Ik hoef die GF4mx chip niet.
Makkelijk Die versie mét gpu is nog niet verkrijgbaar.
Maar ik wil wel de audiofeatures "while the MCP-T offers excellent connectivity and audio features."
Ik weet eigenlijk niet welke dat *niet* hebben... Volgens mij hebben ze dat allemaal wel die nu te koop zijn, De Asus tenminste.
Ik kan alleen op de sites van de verschillende aanbieders niet zien of het model dat zij leveren ZODNER GF4mx maar MET audio is.
inderdaad dat was voor mij ook een gok. Het maakte me niet zoveel uit want ik heb nog een geluidkaart. In 'deluxe' versie die ik heb zit als extra alleen firewire en raid controller extra dacht ik. Effe mailen of bellen vooraf misschien voor je besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 20:35:
ok getest op 133Mhz (fsb en mem) op 5 2 2 2

Integer: 2080
Float pt: 1976

Dat is dus wat hoger dan op 6 2 2 2. Niet veel

Oh en bank interleave en T1 settings heb ik niet, maar dat komt door dual channel lijkt me. Dan heb je dus 2 mem controllers.
Dat zijn toch helemaal geen goede scores voor een Nforce2 ?

Zelfs ik met me pc2100 non oc haal dat.
:?

(Sandra 2003 Standard. Diverse progs running.)

[ Voor 0% gewijzigd door Hoyden op 19-11-2002 21:04 . Reden: versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

SandeR schreef op 19 November 2002 @ 20:55:
[...]

als dit met sandra is, verschilt t nogal per versie met sandra, hoor :)
in een versie haalde ik hoger met 2100 tov 2700 in een andere versie :P

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Fuckaduck mensen! 8)7 Ik weet het niet meer hoor....
zal ik nou een nForce2 nemen of een KT400 (Gigabyte GA-7VAX: 108 Euro)
Ik heb een XP1800+ die ik nog wel een tijdje houd.

:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SandeR schreef op 19 November 2002 @ 20:55:
[...]

(Sandra 2003 Standard. Diverse progs running.)
Ik heb de gewone 2002 sp1.
Maar haal ook hoger dan die nforce2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik lees net dit op THG over de ASUS A7N8X:
There is also a speech post system that informs you by voice if some piece of hardware is not working properly.
Is dat echt ja?! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

FlowDesign schreef op 19 November 2002 @ 21:27:

[...]

ehm... dat heeft m'n a7v333 ook al, hoor, maar dat zet ik altijd af :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ja ok, maar dan hoor je dus echt een stem praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

FlowDesign schreef op 19 november 2002 @ 21:08:
Nuekeeneend peoples! 8)7 Ik weet het niet meer hoor....
zal ik nou een nForce2 nemen of een KT400 (Gigabyte GA-7VAX: 108 Euro)
Ik heb een XP1800+ die ik nog wel een tijdje houd.

:{
nja, een nforce2 is in alle gevallen sneller en heeft ook geen problemen met agp8 en sommige videokaarten :)
maar bekijk de reviews een zou ik zeggen :)
THG heeft er vast wel een en HardOCP ook volgens mij :)
Tom prob ook :)

kheb ze laatst bekeken en ze leken me wel fijn, zeker die A7N8x :9~
FlowDesign schreef op 19 November 2002 @ 21:29:
Ja ok, maar dan hoor je dus echt een stem praten?
jep een vrouw zelfs (sorry, geen pics 8)7 )

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
FlowDesign schreef op 19 november 2002 @ 21:27:

[...]

Das irritant ja.

Nix nieuws iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kloterig is dat dat je eigenlijk helemaal niet kan vergelijken met al die verschillende benchmarkprogs, met weer al die verschillende versies daarvan en ook nog met verschillende instelmogelijkheden ook nog.
Dat heeft weinig zin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Je kunt wel vergelijken met de standaard ingebouwde...

Die geven wel aardig weer wat het zou moeten zijn.

In Sisoft 2003 heb je wel een nforce 2 instelling dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hoe zit het nu met het geheugen? Ik zie in tests telkens dat Corsair geheugen terugkomen en de term CL-2

Welke PC3200 geheugen op de pricewatch kan ik nemen (ik zoek 256Mb modules), dat Corsair is natuurlijk wel duur, zijn er andere merken met CL2 en hoe herken ik die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:51
www.ledos.nl , dar verkopen ze geil pc3200 sat is ook c2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Kan zo'n mobo ook die nieuwe Hammer aan? Of is dat een domme vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoek gewoon de specs van de mobo/chipset en van de Hammer op :z

Nee, het gaat echt niet passen.. Hammer is géén SocketA processor en dan nog, het heeft een compleet ander chipsetarchitectuur nodig i.v.m. geïntegreerde geheugencontroller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
BalusC schreef op 20 november 2002 @ 11:53:
Zoek gewoon de specs van de mobo/chipset en van de Hammer op :z

<small>Nee, het gaat echt niet passen.. Hammer is géén SocketA processor en dan nog, het heeft een compleet ander chipsetarchitectuur nodig i.v.m. geïntegreerde geheugencontroller..</small>
Ik weet helemaal niet waar ik op moet letten.

Verder, is het waarschijnlijk dat er Athlon XP 2,8Ghz processoren komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
draai je het toevallig ook met de radeon 9700 pro?
* FireFoz zoekt nog een super stabiel moederbord in combinatie met de 9700 pro

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 22:04:
kloterig is dat dat je eigenlijk helemaal niet kan vergelijken met al die verschillende benchmarkprogs, met weer al die verschillende versies daarvan en ook nog met verschillende instelmogelijkheden ook nog.
Dat heeft weinig zin dus.
Vergelijk eens met Cachemem dan, als voorbeeld even mijn benchwaarden (256 MB PC-2100 1800+ K7S5A):

Mainmemory Read: 1029.1 MB/s
Mainmemory Write: 594.8 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
stefijn schreef op 20 November 2002 @ 11:39:
Kan zo'n mobo ook die nieuwe Hammer aan? Of is dat een domme vraag
Jep beetje domme vraag. Hammer heeft meer dan 700 pinnetjes je huidige athlon heeft er 462. Hammer heeft geen fsb maar Hypertransport.
FireFoz schreef op 20 november 2002 @ 12:28:
draai je het toevallig ook met de radeon 9700 pro?
* FireFoz zoekt nog een super stabiel moederbord in combinatie met de 9700 pro
Jah ik heb ook een radeon 9700 kan nu max de 161 halen. maar Nforce heeft AGP lock dus dan maakt dat al niet veel uit.
EaS schreef op 20 November 2002 @ 12:47:
[...]

Vergelijk eens met Cachemem dan, als voorbeeld even mijn benchwaarden (256 MB PC-2100 1800+ K7S5A):

IK ga em nu ff testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
dus als ik het goed lees hebben de nforce2 borde een agp/pci lock en zijn ze ideaal om mee te overclocken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
EaS schreef op 20 november 2002 @ 12:47:
[...]

Tis geen Amd maar toch me waardes,

Mainmemory Speed Read: 1756.2
Mainmemory Speed Write: 750.0

Kan altijd beter dus.. PC2100 btw op een i845PE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:03
Uit AMD Barton krijgt 400MHz FSB
Vooruitlopend op zijn verslag van de tweede dag op Comdex, meldt AnandTech vernomen te hebben dat AMD's volgende 32-bits Athlon core, de Barton, een FSB zal krijgen van 200MHz, oftewel 400MHz DDR effectief. Dat zou de processor een redelijke boost moeten geven, variërend van 0-15 procent op het nForce2 platform, dat deze FSB-kloksnelheid ondersteunen kan.

Weer een mooie reden om een NForce 2 te nemen. Zo kan je minstens dit board gebruiken tot de hammer \o/

Ik ben iig van plan om minimaal een fsb van 200mhz te gaan draaien met minimaal een AMD XP 2400+. * Semetrix zwaait naar Intel

Misschien dat het al gemeld/gevraagd is (misschien overheen gelezen): Welke NForce 2 mobo unlocked de nieuwe amd's standaard zoals enkele KT400 mobo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EaS schreef op 20 november 2002 @ 12:47:
[...]

Mainmem read: 1248
Mainmem write 784

Dat is op standaard snelheid. 133Mhz mem en cpu en cachemem gedraait in een 'dos'box onder xp.

Om het compleet te maken:
L1 cache (64Kb) R=12911.2 W=10597.0
L2 cache (256K) R= 4323.5 W= 4477.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Semetrix schreef op 20 November 2002 @ 18:44:
Uit AMD Barton krijgt 400MHz FSB
Vooruitlopend op zijn verslag van de tweede dag op Comdex, meldt AnandTech vernomen te hebben dat AMD's volgende 32-bits Athlon core, de Barton, een FSB zal krijgen van 200MHz, oftewel 400MHz DDR effectief. Dat zou de processor een redelijke boost moeten geven, variërend van 0-15 procent op het nForce2 platform, dat deze FSB-kloksnelheid ondersteunen kan.

Weer een mooie reden om een NForce 2 te nemen. Zo kan je minstens dit board gebruiken tot de hammer \o/

Ik ben iig van plan om minimaal een fsb van 200mhz te gaan draaien met minimaal een AMD XP 2400+. * Semetrix zwaait naar Intel

Misschien dat het al gemeld/gevraagd is (misschien overheen gelezen): Welke NForce 2 mobo unlocked de nieuwe amd's standaard zoals enkele KT400 mobo's?
geen van die mobo's unlockt em volgens mij... :/
ieg niets van gehoord.
btw, volgens mij unlocken ook neit alle kt400s de xps...
maarja

maar ik las net 5 minuten geleden nog een review van de a7n8x en daar stond echt vermeld
bus: 100/133/166
(nja, der stond : 200/266/333 8)7 maarja)

dus dat van die bus weet ik niet zeker, ja, ik heb dat ook gezien vn de comdex, maar ik heb t nog niet ergens anders gezien...

btw, houdt dit nu in dat je kt400 nu nutteloos wordt (als je wil upgraden)? aangezien die geen 400 mHz ondersteunt?

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De a7n8x gaat weldegelijk tot 200Mhz. Nog wat verder zelfs. 210 ofzo. Die 200 staat zelfs op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 19:26:
De a7n8x gaat weldegelijk tot 200Mhz. Nog wat verder zelfs. 210 ofzo. Die 200 staat zelfs op de doos.
ja, maar ook officieel?
mn a7v333 gaat ook tot 230 mHz ofzo :D

maar tsjek deze review maar eens :)
is wel leuk, laat zien dat de nforce 2 roeleert! :)
http://www.gamepc.com/lab...tent.asp?id=a7n8xd&page=1

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okyah schreef op 20 November 2002 @ 19:29:
[...]

ja, maar ook officieel?
mn a7v333 gaat ook tot 230 mHz ofzo :D

maar tsjek deze review maar eens :)
is wel leuk, laat zien dat de nforce 2 roeleert! :)
Hmmm fsb 200 is niet officieel inderdaad. Sorry, effe niet goed opgelet. Alleen de DDR200 is officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 21:01:
[...]

Hmmm fsb 200 is niet officieel inderdaad. Sorry, effe niet goed opgelet. Alleen de DDR200 is officieel.
maar kan de barton dan WEL of NIET op de nforce2 @ 400 mHz bus?
mhm..
want als t wel kan wacht ik vrolijk op de barton en dan prop ik er meteen een GFX bij :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, de volt mod is gevonden voor de Asus A7N8x mobo, viaviavia, kwam ik op het Xtreme Systems Forum en daar staat het uitgelegt en getest.

[url=http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?postid=55067#post55067[/url]

laten we daar ons voordeel eens mee doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te wachten totdat mijn plaatselijke pc-winkel het ook binnenkrijgt (vnl. de Asus a7n8x). Duurt wel errug lang :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht maar tot de kt400a uit komt dan is dat weer het snelste moederbord voor de AthlonXP

Kijk maar eens naar de kt266 daar kwam later de kt266a voor in de plaats met een performance winst van ongeveer 15 a 20% en dat is veel.
nou verwacht ik niet dat de kt400a zoveel beter presteerd maar ik verwacht toch wel 5 a 10%.

De nForce2 en kt400 presteren nou ongeveer gelijk
en die kt400a ondersteund vast ook wel een fsb van 400 (200ddr)

alleen heeft nForce2 een aantal voordelen

- Beter geluid: het onboard geluid van de nForce2 is stukken beter.
- je bent eindelijk van die klote 4in1 drivers af

dat laatste vind ik persoonlijk een GROOT pluspunt!
je hoort teveel over problemen met via chipsets

alleen heeft nForce2 nog geen ondersteuning voor serial ata, maar daar zie ik het nut ook nog niet van in.

dus als de prijzen ongeveer gelijk zijn kun je denk ik het beste een nForce2 moederbord kopen

Ik ga trouwens zelf ff kijken wat z'n ding kost op de HCC-dagen

succes ermee iedereen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Laatst online: 19-01-2022
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 23:14:

alleen heeft nForce2 nog geen ondersteuning voor serial ata, maar daar zie ik het nut ook nog niet van in.
Dat is niet helemaal waar.
De Chaintech Zenith 7NJS biedt wel Serial Ata, zelfs nog RAID.

check:
nieuws: Chaintech ZENITH 7NJS nForce2 moederbordreview

Echter wel doormiddel van een aparte chip en niet in bijvoorbeeld de southbridge meegebakken.

Verwijderd

Die serial ata kan mij niet zo veel schelen. Dat geluid mogelijkerwijs wel, vnl. omdat ik gezien heb dat het de CPU zeer weinig belast (vgl. met bv een SoundBlaster). En het schijnt stabieler te zijn dan de KT400. Plus het is nu verkrijgbaar (of zou moeten zijn), terwijl ik nog enkele maanden zou moeten wachten voor de 400A (en dan komt misschien net een nieuwe nForce aan plus nieuwe processoren enz.)
Het ergert me dus dat het niet in de winkel is.

• Stefke
Volgens deze test

is een Nforce2 board met DDR333 geheugen het snelst, vanwege de gebruikte 333Mhz FSB processor
In terms of nForce2 numbers, we actually see the best performance with a dual channel DDR-333 setup compared to a single or dual channel DDR-400 setup. Why is this? nVidia states that the nForce2 chipset runs the fastest when in "Sync" mode, which links the memory and front side bus speeds together. Thus, if you're running an Athlon XP at 266 MHz FSB, you'll get the best performance with memory running at 266 MHz. We tested with a 333 MHz FSB Athlon XP, so we in turn got the best performance with a dual channel DDR-333 setup.
Ehm...de XP1800 die ik ga kopen, op welke FSB loopt die? En een XP2800 bijvoorbeeld?

edit: na een poging zelf te zoeken op amd.com met mijn beperkte kennis over dit soort dingen ben ik erachter:

- 266Mhz FSB, 1700+ - 2600+
- 333Mhz FSB, 2600+ en hoger

Dat betekent dat de beste performance pas komt als er een 400Mhz FSB processor komt, is dat die Barton waarvan ik vermoed/hoor dat die ook op dit moederbord past?

nu wil ik op dit bord een XP1800 zetten met PC3200 geheugen, met het oog op over een jaar (grofweg gezien), dan hoef ik alleen maar een nieuwe processor te kopen. Waarschijnlijk tegen die tijd een 400Mhz FSB model (Barton!?!?).

Dus: is het reeel te verwachten dat er over een 10-12mndn processoren zijn die op dit moederbord gaan?

Hmm...wait, nforce2 heeft maximaal 333Mhz FSB, dus 400Mhz geheugen heeft eigenlijk zowieso geen nut? (zie testresultaten)

Wat is uberhaupt dan het nut van 400Mhz geheugen bij deze computer, die mobo's hebben allemaal niet meer dan 333Mhz FSB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Ik vind het een vrij wazig verhaal allemaal : ff kijken of ik het nu begrijp :

mijn situatie : xp2200 + en a7n8x + ddr 400

Om sync te krijgen dus als ik het goed heb

1. geheugen op pc 2100 = ddr 266 = 133 dus default multiplier = 13.5 x 133

2. geheugen op pc 2700 = ddr 333 = 166 dus multiplier = 11 x 166

3. geheugen op pc 3200 = ddr 400 = 200 dus multiplier = 9 x 200

klopt dat zo ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je een xp die op fsb133 hoort te lopen op fsb200 draaien???
Verder lijkt het me ok. Het bord is zover ik gelezen heb stabiel op 200mhz.

Er is veel te doen over de busclocks. Zijn die gekoppeld of niet? Het lijkt zo te zijn dat van de agp-bus de andere bussen worden afgeleid. Zou ook logisch zijn, omdat je de fsb op bijna elke frequentie kunt instellen tussen 100 en 214Mhz. Maar het is allemaal nog niet zeker. Zou wel interessant zijn want dan kun je alles onafhankelijk van elkaar optimaal instellen.

Er is trouwens een driver update (op nvidia.com), maar die is niet voor de de bordjes mét geluidsysteem onboard (a7n8x) Die is kennelijk nog niet klaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 15:57:
Kun je een xp die op fsb133 hoort te lopen op fsb200 draaien???
Verder lijkt het me ok. Het bord is zover ik gelezen heb stabiel op 200mhz.

Er is veel te doen over de busclocks. Zijn die gekoppeld of niet? Het lijkt zo te zijn dat van de agp-bus de andere bussen worden afgeleid. Zou ook logisch zijn, omdat je de fsb op bijna elke frequentie kunt instellen tussen 100 en 214Mhz. Maar het is allemaal nog niet zeker. Zou wel interessant zijn want dan kun je alles onafhankelijk van elkaar optimaal instellen.

Er is trouwens een driver update (op nvidia.com), maar die is niet voor de de bordjes mét geluidsysteem onboard (a7n8x) Die is kennelijk nog niet klaar ofzo.
Zou idd wel fijn zijn .... blaas je je videokaart tenminste ook niet op als je gaat oc-en , en er zijn vast ook een hoop pci kaarten die het niet leuk vinden als je de clock omhoogschroeft :)

van die 200 mhz fsb weet ik echt niet , geen ervaring mee maar het zal wel niet gaan denk ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is veel te lezen over de nforce2 borden. Ik zou het graag willen proberen, maar het lijkt me zo te zijn dat 200fsb/mem geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e--merge
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:52
Er is dus geen PCI lock alleen een AGP lock

http://www.xtremesystems....0&perpage=25&pagenumber=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:58

lordsnow

I know nothing

Maar is het nou verstandig om voor Socket A te gaan, of om te wachten tot begin volgend jaar en een Hammer systeem aan te schaffen?

Oftewel, hoeveel (hoe lang) toekomst heeft de Athlon (Thoroughbred / Barton) nog?

Ik zat er aan te denken om nu een nForce2 systeem te kopen, met 1700+ en 266 MHz 256 MB DDR... om over een jaar te upgraden naar 512 MB 333 Mhz DDR en een Athlon 2800+ of zo als deze een beetje in rpijs gezakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het lijkt erop dat pci en agp gekoppeld zijn. Dat sisoft sandra andere waardes geeft kan komen omdat sandra niet goed werkt icm nforce2 borden. Een hardwaremeting is in elk geval vele malen meer overtuigend.
Blijft, lijkt me, de vraag: hoe zit het met ide? ook gekoppeld aan agp/pci? Dat zou tenminste consekwent zijn. Dan heeft Nforce een mooi concept waarmee je vele kanten uit kunt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ohhh socket a gaat nog wel even mee hoor.

Hammer wordt veels te duur in het begin vrees ik. En de barton wordt nog het hele volgende jaar door opgeschaald. Als je aan het eind van volgend jaar of begin 2004 de laatste socket a processor goedkoop kan kopen kun je nog best effe verder met je systeempje. Ik gok voor mezelf tot 2006 ongeveer.

Ligt er ook aan hoe zinvol een upgrade is. Ik ben reuze benieuwd wat er dan voor software rondgaat dat dergelijke systemen nodig maakt, afgezien van spelletjes. Eindelijk dan een computer waarmee je kan communiceren middels gesproken taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e--merge
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:52
Wanneer zouden deze moederborden hier te koop zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
nu
lordsnow schreef op 24 november 2002 @ 18:12:
Maar is het nou verstandig om voor Socket A te gaan, of om te wachten tot begin volgend jaar en een Hammer systeem aan te schaffen?

Oftewel, hoeveel (hoe lang) toekomst heeft de Athlon (Thoroughbred / Barton) nog?

Ik zat er aan te denken om nu een nForce2 systeem te kopen, met 1700+ en 266 MHz 256 MB DDR... om over een jaar te upgraden naar 512 MB 333 Mhz DDR en een Athlon 2800+ of zo als deze een beetje in rpijs gezakt zijn.
Ik wil PRECIES hetzelfde doen, het is alleen wel mogelijk om nu al 333Mhz geheugen synchroon/efficient te gebruiken met 166 x ?? (zie processor) en zelfs 400Mhz geheugen met 200 x ?? (zie processor).
Dat 333Mhz geheugen is niet zo heel erg duur, niet veel duurder dan 266Mhz geloof ik en dat kun je dus óók in de toekomst nog gebruiken bij een dan aan te schaffen processor, een XP hoger dan 2800.

Dat 400Mhz geheugen is wél duur en het is maar de vraag blijkbaar of dit bord wel op 200 x ?? loopt (mogelijk dus wel)

[ Voor 101% gewijzigd door Stefke op 24-11-2002 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier ook al iemand de leaktek nforce2 bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
neej, maar die wil ik wel gaan kopen. D.w.z. tot dat ik de prijzen van de Chaintech weet, want daar zitten meer leuke dingen bij, ik kan die alleen nog niet vinden (denk wel dat de Leadtek de goedkoopste is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus A7N8X,SockA,nForce2,3xDDR,Audio,USB2.0,LAN 36 149.00
Asus A7N8X Deluxe,SockA,nForce2,Audio,SATA/RAID,LN 36 185.00
Chaintech 7NJS Zenith,SockA,nForce2,3xDDR,SATA,LAN 24 219.00
MSI K7N2,SockA,nForce2,5.1 Audio,VGA,FWire,USB,LAN 36 155.00

bij informatique vandaan gehaald :)

De Leadtek (zonder graphics, met mcp-t sourthbridge, bij MaxPC): 129.00

Leadtek is dus het goedkoopste :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Chaintech is duur??!! Die hoef ik dus niet.

En ik dacht dat ze alleen nog maar ZONDER graphics geleverd werden op het moment?

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 24-11-2002 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vorige week de asus a7n8x besteld bij alternate,maar ik zie nu dat de levering weer 3 tot 5 dagen is uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Is de Epox NForce al ergens te bekennen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 21:28:
heb vorige week de asus a7n8x besteld bij alternate,maar ik zie nu dat de levering weer 3 tot 5 dagen is uitgesteld.
Ik zou niet al teveel waarde hechten aan die balkjes voor het product daar
de a7n8x zonder SATA en firewire staat op 'groen' en heb ik na meer als n week ook nog niet binnen.

grrmbl ... ik wil aan t tweaken :(
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 18:17:
Ja het lijkt erop dat pci en agp gekoppeld zijn. Dat sisoft sandra andere waardes geeft kan komen omdat sandra niet goed werkt icm nforce2 borden. Een hardwaremeting is in elk geval vele malen meer overtuigend.
Blijft, lijkt me, de vraag: hoe zit het met ide? ook gekoppeld aan agp/pci? Dat zou tenminste consekwent zijn. Dan heeft Nforce een mooi concept waarmee je vele kanten uit kunt :P
Van ide zal je van mij niet horen want ik heb SCSI schijven , maar zo gauw ie binnen is en ik mn xp 2200+ unlocked heb ga ik natuurlijk proberen 9x200 te draaien :P (zou wel gaaf zijn as t werkt iig)

[ Voor 50% gewijzigd door Optical op 25-11-2002 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

ken schreef op 24 november 2002 @ 22:02:
Is de Epox NForce al ergens te bekennen :)
Ja! Hij staat in de Pricewatch! :D
Epox EP-8RDA
Epox EP-8RDA+
'k Zal eens mailen of ze hem ook werkelijk op voorraad hebben :)
edit:
Op de site staat: 22-11-2002 in de winkel, levertijd 2-5 dagen

[ Voor 13% gewijzigd door Demo op 25-11-2002 11:59 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

thanx voor de info :)

Ik heb hun gebeld. Ze zouden mij dadelijk terug bellen. Ze moeten het navragen bij de leverancier (levertijd,prijs etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Demoniac schreef op 25 november 2002 @ 11:56:
[...]
Ja! Hij staat in de Pricewatch! :D
Epox EP-8RDA
Epox EP-8RDA+
'k Zal eens mailen of ze hem ook werkelijk op voorraad hebben :)
edit:
Op de site staat: 22-11-2002 in de winkel, levertijd 2-5 dagen
Jep zijn op vooraad want een maat van bio_blade heeft em al ( had em binnen 3 dagen ) Ik ga mijn Epox 8K9A2+ terrug brengen en dan die Epox n-force nemen want deze is net zo snel als mijn 8K3A+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Laatst online: 05-09 11:43
Ik sta op het punt een Chaintech 7NJS en XP2700+ te bestellen, maar welk geheugen :?
Kan ik gewoon PC3200 kopen en dat op 166MHz (333 DDR) laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Astennu waar heeft hij deze besteld??

Ik heb net een telefoontje gekregen. Deze moederbord is al te bestellen maar ze weten niet waneer deze leverbaar zijn!!

Ik wil hem NU hebben :)

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.