Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.
Ga ik er de fout mee in als ik het Asus NForce mobo (non-deluxe) koop, met daarop een XP2000 (een T-Bred B versie als 't even kan) en daarbij een 256MB Dane Elec PC2700 reepje plaats (op 166MHz laten lopen ivm FSB synch)?
Ik zie door de bomen 't bos niet meer en zit volgens mij nogal vastgeroest in 't EDO en SDRAM tijdperk
Uitgaande van mijn ervaring (zie boven) lijkt het me geen miskoop. Het loopt hier als een trein.GREENSKiN schreef op 13 januari 2003 @ 00:50:
Ga ik er de fout mee in als ik het Asus NForce mobo (non-deluxe) koop, met daarop een XP2000 (een T-Bred B versie als 't even kan) en daarbij een 256MB Dane Elec PC2700 reepje plaats (op 166MHz laten lopen ivm FSB synch)?
In prijs namelijk wel
Ik wil best een beetje sleutelen aan m'n systeem om er wat meer uit te persen, maar een tweetal extra procentjes door veel duurder geheugen hoeft van mij niet zo.
Memory Bandwidth CAS2,5 is 3086/2902
Memory Bandwidth CAS2 is 3120/2969
Geen erg groot verschil dus.
CPU Arith CAS2,5 : 6212/3305
CAS 2 : 6266/3339
CPU Multimed : CAS2,5 : 12188/12876
CAS2 : 12240/13040
Zoals je ziet, geen wereld van verschil bij mij tussen CAS2 en CAS2,5. Bij beide instellingen overigens ook geen stabiliteitsproblemen
Sux6 met de keuze.

Ik ben er zelf best tevreden over. Temps nu idle 40graden, stressed 44
Welke geluidskaart is beter? De onboard op de Nforce2 (Ik wil de EPoX halen) of mijn oude SB Live! 1024? Ik heb Creative FPS 1600 speakers...
Of moet ik dit in Audio forum vragen?
[ Voor 49% gewijzigd door Pubbert op 13-01-2003 09:38 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Nog een keer dan
Ik heb nu 2 256 DDR reepjes. 1x PC2100 Kingston en 1x PC2700 Infineon. Werken deze prima samen? Of moet ik nog wat anders intstellen ofzo?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
BTW: m'n Asus A7N8X Deluxe, 2x Dane Elec 256 PC3200, Aopen H700 Bigtower zijn al binnen. Ik hoop morgen m'n XP 2400+ en Club3D 9500Pro te krijgen, als ik heb gebenched zal ik wat screenshotjes posten.
[ Voor 3% gewijzigd door SJR op 13-01-2003 10:50 ]
En als ik Dual Channel uitzet? Scheelt het veel? Ga ik er dik op achteruit? Ik wil de nForce2 omdat mijn xp1700+ ECS Kt333 bordje niet ver te overclocken is. (6 stappen van mhz, geen voltages of mp)SJR schreef op 13 januari 2003 @ 10:49:
Als ik me niet vergis heb je voor Double Channel 2 reepjes van hetzelfde type nodig. Ik denk dat ze wel gewoon naast elkaar kunnen werken, alleen dan is Double Channel niet ingeschakeld.
BTW: m'n Asus A7N8X Deluxe, 2x Dane Elec 256 PC3200, Aopen H700 Bigtower zijn al binnen. Ik hoop morgen m'n XP 2400+ en Club3D 9500Pro te krijgen, als ik heb gebenched zal ik wat screenshotjes posten.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dond3r schreef op 13 januari 2003 @ 09:37:
En mijn DDR vraag?
Nog een keer dan![]()
Ik heb nu 2 256 DDR reepjes. 1x PC2100 Kingston en 1x PC2700 Infineon. Werken deze prima samen? Of moet ik nog wat anders intstellen ofzo?
Dat werkt wel samen, de PC2100 DIMM is natuurlijk wel bepalend voor de totale snelheid.
De nForce2 heeft twee geheugencontrollers die onafhankelijk van elkaar werken, zo kun je zelfs twee qua omvang verschillende DIMM's gebruiken en toch nog wat voordeel uit het twee kanaals principe halen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ok, mooi, maar zal ik er qua snelheid veel op vooruit gaan van een KT333 (ECS) naar de EPoX of MSI Nforce2?Abbadon schreef op 13 januari 2003 @ 11:38:
[...]
Dat werkt wel samen, de PC2100 DIMM is natuurlijk wel bepalend voor de totale snelheid.
De nForce2 heeft twee geheugencontrollers die onafhankelijk van elkaar werken, zo kun je zelfs twee qua omvang verschillende DIMM's gebruiken en toch nog wat voordeel uit het twee kanaals principe halenDe nForce benaderd de DIMM's namelijk niet als één grote viruele 128bits brede DIMM maar gebruikt ze om tegelijkertijd te kunnen schrijven en lezen, dit levert in deze gevallen minder wachttijden op en dat is juist de winst van de nForce.
En ik heb een Radeon8500, ik neem aan dat die toch wel goed compatible is met een chipset van de concurrent
En arfman: Ik raad je aan om te upgraden naar Win98 (minimaal) Of is het zo dat je die niet hebt ofzo? Want met een snel systeem zie ik geen reden om voor Win95 te kiezen...
En als je hem niet hebt, Zo duur is Win98 SE ook niet meer gok ik...
[ Voor 13% gewijzigd door Pubbert op 13-01-2003 12:17 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dond3r schreef op 13 January 2003 @ 12:16:
[...]
Ok, mooi, maar zal ik er qua snelheid veel op vooruit gaan van een KT333 (ECS) naar de EPoX of MSI Nforce2?
Zo groot zijn de verschillen tussen een KT333 en nForce2 niet, soms marginaal tot nihil. Verkijk je er dus niet op, zie ook enkele reviews.
Nou, de prijs van win98SE valt nog hard tegen. Volgens de PriceWatch is win98SE zelfs duurder dan winXP Home
Maar als je toevallig student of scholier bent kun je misschien iets via je school/universiteit regelen? Ik kan bijvoorbeeld voor iets van 15 euro een XP Pro met licentie kopen
[/semi-OT]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
gebruik daartoe icq/mail oid
[ Voor 88% gewijzigd door BalusC op 13-01-2003 15:03 ]
Mag ik mezelf dan even quoten vanuit een ander topic:Abbadon schreef op 13 January 2003 @ 12:24:
[...]
Zo groot zijn de verschillen tussen een KT333 en nForce2 niet, soms marginaal tot nihil. Verkijk je er dus niet op, zie ook enkele reviews.
Dus wat betreft overclocken kwam ik een STUK hoger en ik weet zeker dat het bordje zelf ook voor een boost heeft gezorgd... De videokaart was zelfs nog hoger geclockt met die 14xxx score (353/675) dan bij de 16xxx score (342/670)...BioWEB schreef op 13 January 2003 @ 10:48:
[...]
Ja, ik ging van een MSI KT3 Ultra (dus Via chipset) naar een nForce2 (ook de A7N8X) en ging spontaan al 800 punten omhoog.
Met flink wat getweak heb ik zo rond de 4500 punten meer dan toen ik die KT3 had (van 12xxx naar 16974)...
Kijk:
Score toen, met Via zonder OC = 12522
Score toen, met Via en max OC, = 14334
Score nu, met nForce2 max OC= 16974
s
Dus met max overclocken op alletwee de bordjes kom ik met een nForce2 dus ruim 2500 punten hoger uit...
[ Voor 11% gewijzigd door KneoK op 13-01-2003 15:20 ]
- Epox EP-8RDA+
- AMD Athlon XP 1800+
- 512 MB PC2700 Samsung/Original DDR SDRAM
- Spire WhisperRock III
Ik ga wel overklokken, maar niet extreem ver (stabiliteit heeft voorrang!). Ik laat wel weten hoe ver ik kom.
maar ik hoor ook erg veel over de Epox EP-8RDA+
Iemand een suggestie?
Nu draai ik alweer enkele uren stabiel op 195 x 11. Is niet gigantisch overclocked maar FSB van 195 is wel lekker.
Verwijderd
Nou MegaJurk ik heb het nog niet getest ,ik moet me diep gaan schamen want het mobootje zit nog in de doos .MegaJurk schreef op 12 januari 2003 @ 22:42:
[...]
En Charles? Hoe is de audio op de nondeluxe versie? Net zo goed als een Live Player 5.1?
Ik heb nog een KT266A mobo met een Audigy en een Xp1800 en 2x265Mb en A-open bigtower als die de deur uit is ga ik pc3200 en een andere cpu kopen.
Ik doe die Audigy ook weg want ik vertouw helemaal op die soundchip v/d Nforce2 !
Op pagina 36 was dit ook een antwoord op mijn en jouw vraag :
Hmm de meningen zijn verdeeld. Hij is in ieder geval beter dan de Live! 5.1 maar slechter dan de Audigy 2. Het zit er tussen in dus. Ik had zelf een nog een Live! en ben dus blij met die Soundstorm. De soundstorm ondersteund ook zaken als EAX enzo dus voor mij is hij goed genoeg. Wat ik ook een leuke feature vindt is dat hij realtime kan upmixen naar 5.1 geluid, zodat al m'n boxen gebruikt worden bij bijv winamp.
Aldus RAID 0
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 22:45 . Reden: Geen idee ]
BioWEB schreef op 13 januari 2003 @ 15:06:
[...]
Mag ik mezelf dan even quoten vanuit een ander topic:
[...]
Dus wat betreft overclocken kwam ik een STUK hoger en ik weet zeker dat het bordje zelf ook voor een boost heeft gezorgd... De videokaart was zelfs nog hoger geclockt met die 14xxx score (353/675) dan bij de 16xxx score (342/670)...
Sta me toe je dan ook te quoten
Met overclocken en 3DMark krijg je nou niet bepaald het meest correcte beeld maar je hebt zeker gelijk dat het sneller is met de nForce2. Ik wou alleen aangeven dat op redelijk wat aspecten de verschillen niet waarneembaar zijn, dit om niet al te hoge verwachtingen te scheppen van een upgrade van het bord alleen
Verwijderd
En als ik 1 ding niet kan hebbe is geruis. Maar voor de rest hoor ik geen verschil tussen de 2 kaarten. (nooit echt goed geluistert ertussen eigelijk. )
Nog ff getest. Mijn minidisc maakt alle ruis in plaats van mijn audigy. Maar die is ook geen 100 db maar 80 ofzo. (ik weet niet meer precies hoe dit heet maar had iets te maken met ruis geloof ik)
Dus audigy is toch stukje beter.
Ja, gewoon even wat reviews lezen en de ervaringen hier lezen. Zie ook de laatste posting van LEZEN eer je hier een topic opent!iZi schreef op 13 January 2003 @ 22:25:
ik zit al heeel lang te twijfelen tussen de Asus A7N8X Deluxe of de Abit NF7-S.......
maar ik hoor ook erg veel over de Epox EP-8RDA+
Iemand een suggestie?
Asus nForce2 Deluxe Gold, 512MB Twinmos PC2700, POV Ti4200 128MB, AMD Athlon XP 2400+.
MBM op Livewiredev speciaal voor A7N8X gebruikers :
file ::: Subject: Asus A7N8X update 2
Thanks to the nice people over at Winbond who send me the datasheets I have been able to identify the sensor chip as a W83L785TS-S, remember this is still a sort of beta patch thingie but 1st results seem promising
sensor 1 = Asus 1 = case
sensor 2 = Asus 2 = cpu socket
sensor 3 = W83L785TS-S or W83L785TS-S Diode for your CPU
Please DO NOT select both the W83L785TS-S and W83L785TS-S Diode and remember 5.2.2.0 needs to be installed
A nice forum thread has been started
http://mbm.livewiredev.com/download/MBMA7N8X.zip
Neo_revisited :Neo_revisited schreef op 13 januari 2003 @ 23:25:
Hoe kun je zien dat je een Athlon T-Bred B hebt? Ik gebruik board revisie 1.4 en heb ook de Beta bios geïnstalleerd. Zet ik de FSB naar 166Mhz (gebruik PC2700 geheugen!) dan start het systeem opnieuw in safe modus bios. Ligt dan aan de T-Bred of aan het board?
http://forum.oc-forums.co...16ce04989&threadid=144965
daar kun je veel lezen over het id-en van je proc
maar als ik het goed zie is de 2400+ zowiezo een Tbred B :
XP2400+ tbred 'B' core 1.65v default 2000mhz/266mhz bus
Tbred B Steppings:
AIUAB
AIUCB
AIUGB
AIUHB
JIUCB
JIUGB
[ Voor 36% gewijzigd door Optical op 14-01-2003 00:03 ]
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Verwijderd
BTW de nieuwste nforce 2 driver 1.16 is op de site van asus te downloaden nog niet bij nvidia
http://www.asus.com/suppo...=1&f_name=nf2v116_w2k.zip
stom van mij met die bios heb nog op asus gekeken maar zag hem niet tussen staan tja het is ook nog vroeg he
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 09:08 ]
ftp://ftp.asus.com.tw/pub...cka/nforce2/a7n8x-deluxe/
[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 14-01-2003 08:44 ]
Verwijderd
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
sensor 1 = Asus 1 = case
sensor 2 = Asus 2 = cpu socket
sensor 3 = W83L785TS-S or W83L785TS-S Diode for your CPU
hmm snap er niks meer van als ik W83L785TS-S kies is mn cpu stressed 36 graden(leek me al erg weing voor 1,9 core ipv 1,75 ) bij W83L785TS-S stressed 50 dus dat lijkt me mijn cpu temp te zijn maar als ik in de bios kijk is ie 32 graden dus lijkt die W83L785TS-S meer te klopen.
Welke is nou dan mn cpu temp ????
Quoten gaat je geld kosten he...Abbadon schreef op 13 januari 2003 @ 22:50:
[...]
Sta me toe je dan ook te quoten
Met overclocken en 3DMark krijg je nou niet bepaald het meest correcte beeld maar je hebt zeker gelijk dat het sneller is met de nForce2. Ik wou alleen aangeven dat op redelijk wat aspecten de verschillen niet waarneembaar zijn, dit om niet al te hoge verwachtingen te scheppen van een upgrade van het bord alleen
Maar, oke. Ik ben met je eens dat je bij normaal gebruik niets merkt van de kleine boost die het bordje je geeft. Dat merk je inderdaad alleen bij bijvoorbeeld het onbetrouwbare 3dmark.
Dus wat betreft de verwachtingen wekken dat het bord zoveel sneller is heb je gelijk. Maar dan nog kan ik iedereen die er het geld voor over heeft het echt aanraden ! VEEL opties, VEEL oc-mogelijkheden, STABIEL (de dag dat het bordje uitkwam voor het publiek waren er volgens mij ook al goede stabiele drivers voor het geheel).
Zekerheid kan ik je niet geven, kan er wel voor zorgen dat je zeker weet waar het aan ligt. Zet je multiplier op 13 en laat je FSB op 133 staan en kijk naar de snelheid. Als het systeem start en je draait op 13x133 = ~1733MHz dan weet je in ieder geval dat de processor en het bord beiden de mogelijkheid bieden tot multiplier adjustment.Neo_revisited schreef op 13 January 2003 @ 23:25:
Hoe kun je zien dat je een Athlon T-Bred B hebt? Ik gebruik board revisie 1.4 en heb ook de Beta bios geïnstalleerd. Zet ik de FSB naar 166Mhz (gebruik PC2700 geheugen!) dan start het systeem opnieuw in safe modus bios. Ligt dan aan de T-Bred of aan het board?
Asus nForce2 Deluxe Gold, 512MB Twinmos PC2700, POV Ti4200 128MB, AMD Athlon XP 2400+.
Als het systeem nu wel start dan weet je ook zeker dat je t-bredje die FSB gewoon niet aankan.
Hmmzzzzz... Zit net wel te bedenken dat als je systeem nu OOK niet start dat je exact niets meer weet dan daarvoor

[ Voor 33% gewijzigd door KneoK op 14-01-2003 09:32 ]
Anyone ?
Misschien unlockt ie bij jou de lage multis toch niet op een of andere manierNeo_revisited schreef op 14 January 2003 @ 10:05:
Precies. Had ik al geprobeerd. Hij accepteerd dus de multiplier niet. Maar dat is nu juist datgene ik wil veranderen! 133MHz FSB werkt bij 15x of meer, ga ik naar 14x of lager dan kapt ie ermee.
Anyone ?
je zou es kunnen proberden de laatste L3 in te kleuren of de 'wire loop' truc te doen om de pootjes van je processor om te zien of de lage mps het dan wel doen :
XP2200 unlock via simpel draadje!
Of met inkleuren :
heb ik ook gedaan (draadje) bij mn 2200+ (tBred A) werkt perfect , maar is ook nog steeds nodig met de 1002 beta bios
[ Voor 10% gewijzigd door Optical op 14-01-2003 17:33 ]
Verwijderd
[...]
Misschien unlockt ie bij jou de lage multis toch niet op een of andere manier
je zou es kunnen proberden de laatste L3 in te kleuren of de 'wire loop' truc te doen om de pootjes van je processor om te zien of de lage mps het dan wel doen :
XP2200 unlock via simpel draadje!
Bedankt voor de info. Ik heb het zojuist geprobeerd. Helaas wordt dan de processor op een lagere mulitplier (7X) gelocked. Waardoor ik dan alleen 7x100, 7x133 of 7X166 kan kiezen. 166MHz werkt wel goed. Door de lage multiplier echter presteerd hij toch minder.
Lees gewoon het hele topic doorVerwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 17:44:
FF een vraag, na al het goede wat ik gehoord heb wil ik een nforce 2 kopen. Welke is het beste als ik gewoon alles met mijn pc wil doen? Epox? Asus?
Zie ook de laatste posting van LEZEN eer je hier een topic opent!.
Ik heb na het volgen van verschillende topic's over de nForce based planken besloten om een EpoX te nemen, een revisie 1.1 wel te verstaan.
De EpoX is besteld en ik verwacht deze binnen enkele dagen
Waarom een EpoX
Scheelt weer omdat ik ook gelijk maar 2x 512MB PC2700 Dane-Elec erbij genomen heb.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
LeesNeo_revisited schreef op 14 January 2003 @ 10:05:
Precies. Had ik al geprobeerd. Hij accepteerd dus de multiplier niet. Maar dat is nu juist datgene ik wil veranderen! 133MHz FSB werkt bij 15x of meer, ga ik naar 14x of lager dan kapt ie ermee.
Anyone ?
van http://www.ocworkbench.com/2002/asus/a7n8x/a7n8xgallery3.htmLooks like the multiplier can be adjusted upwards. There might be a possibility to enable the lower multipliers so that higher FSBs can be achieved. As this processor belongs to a friend, I don't think it's advisable to connect up the 5th bridge on L3 to enable the lower multipliers.
Wat ik trouwens hier al heb gezegd.
Verandert z'n sig te weinig.
Jij heb de "Gold" versie van de Asus gekocht? Kan jij dan bevestigen of daar extra software bij zat? En hoeveel heb jij betaald? Ik kan namelijk een "Gold" kopen voor 182 euro, maar in hun prijslijst staat Deluxe/Gold dus nou weet ik niet zeker of het echt de Gold is die ze hebben. En ze hebben 't ding niet eens... dat moet eerst besteld worden, dus ze kunnen zelf ook geen uitsluitsel geven.Neo_revisited schreef op 14 januari 2003 @ 00:32:
Dus ik heb revisie 1.4 van het Asus A7N8X Deluxe (Gold) board, ik heb een T-Bred B (2400+) en Bios 1002.001. Waarom kan ik dan toch geen FSB van 166Mhz gebruiken?
Lijkt mij dat die 50C klopt.Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 09:06:
... als ik W83L785TS-S kies is mn cpu stressed 36 graden(leek me al erg weing voor 1,9 core ipv 1,75 )
... bij W83L785TS-S stressed 50 dus dat lijkt me mijn cpu temp te zijn
Welke is nou dan mn cpu temp ????
Ik heb hier ook de Asus non-deluxe. Bios temp is 25C... zo'n 20C lager dan ik verwacht had. Ik denk dat ik dus een echte CPU temp heb van ong. 45C.
_________________________________________________________________FCA schreef op 14 januari 2003 @ 23:08:
[...]
van http://www.ocworkbench.com/2002/asus/a7n8x/a7n8xgallery3.htm
Wat ik trouwens hier al heb gezegd.
Klopt dat dat eerder is gezegd. Als je de eerdere vragen en opmerkingen die hier door mij en anderen zijn geplaatst kun je lezen dat dat bij mij niet werkt! De vraag is dus of er andere manieren zijn om de 2400+ te unlocken!
_________________________________________________________________lordsnow schreef op 15 January 2003 @ 08:20:
[...]
Jij heb de "Gold" versie van de Asus gekocht? Kan jij dan bevestigen of daar extra software bij zat? En hoeveel heb jij betaald? Ik kan namelijk een "Gold" kopen voor 182 euro, maar in hun prijslijst staat Deluxe/Gold dus nou weet ik niet zeker of het echt de Gold is die ze hebben. En ze hebben 't ding niet eens... dat moet eerst besteld worden, dus ze kunnen zelf ook geen uitsluitsel geven.
Bij deze versie zit inderdaad een cd (in dvd hoes) waarop de volgende InterVideo software staat:
- WinDVD (DVD speler)
- WinCoder (DVD-Quality audio and video capturer)
- WinRip (Jukebox that converts cd's into MP3)
- WinProducer (MPEG video editor)
Ik heb hem voor euro 185,- bij Alternate gekocht. De eerste was defect. De tweede werkt, maar ik krijg mijn 2400+ er niet op ge-unlocked.
edit: zie Neo_revisited z'n post hij's meer compleet
[ Voor 11% gewijzigd door Remy op 15-01-2003 09:37 ]
Ja op dezelfde manier als een 2200+ , zoals ik hierboven ook schreef : vreemd dat het bij jou niet werktNeo_revisited schreef op 15 January 2003 @ 09:31:
[...]
Klopt dat dat eerder is gezegd. Als je de eerdere vragen en opmerkingen die hier door mij en anderen zijn geplaatst kun je lezen dat dat bij mij niet werkt! De vraag is dus of er andere manieren zijn om de 2400+ te unlocken!
wat had je geprobeerd , de truc met het draadje ?
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag mijn bord thuisgestuurd gekregen en heb dan ook al meteen de eerste vraag c.q opmerking.
Bij Mycom vertelde ze dat dit bord raid heeft nu ik het thuis heb zie ik dat raid alleen op de sata aansluitingen zit.
Ik heb twee maxtors diamond max plus9 met 8mb cache.
Toch wil ik wel in raid aan gezien dat mijn schijven nog in raid staan van mijn vorige asus a7v333.
mijn vraag dan ook:
wat levert de beste prestatie converters voor mijn harde schijven zodat ik de Sata raid kan gebruiken zo ja welke dan (of maakt merk geen verschil)
Of een aparte raid controller (wel zonde van de Sata dan) zo ja welk merk dan voor een redelijke prijs.
Die converters leiden niet tot prestatieverlies. Het maakt niet zo uit welke converters je neemt, enkel de naam, services, verkrijgbaarheid, etc.. hebben invloed op de prijs
Een aparte RAID controller is ook een optie. Lees gewoon wat reviews van verschillende raid controllers: [google=ide raid controller review] en maak uiteindelijk als echte Tweaker zijnde zélf je eigen keuze
Laat maar. Heb het antwoord al gevonden in de review op Anandtech. Je kunt dus inderdaad in totaal maar 6 devices aan sluiten. Dat vindt ik wel een minpunt. Heb nu 3 apparaten, allemaal op een apart kanaal. Kan dus niks meer bij, zonder dat ik twee apparaten op een kanaal moet plaatsen. Vinden jullie dat niet wat weinig?
Ik heb nog wel een andere vraag. Als je een versterker aan sluit op de SPDIF-Out. Heb je dan nog te maken met die Realtek Chip, want Anandtech waarschuwt dat de geluidskwaliteit erg afhankelijk is van de D/A converter van die chip?
[ Voor 70% gewijzigd door AgeOfPanic op 15-01-2003 23:37 ]
__________________________________________________________________Optical schreef op 15 januari 2003 @ 09:48:
[...]
Ja op dezelfde manier als een 2200+ , zoals ik hierboven ook schreef : vreemd dat het bij jou niet werkt![]()
wat had je geprobeerd , de truc met het draadje ?
Ik heb inderdaad de truc met het draadje geprobeerd. Werkt deels. Ik spreek dan namelijk wel een lagere multiplier aan. Alleen wordt deze dan vastgelegd op 7. Dat is zeer laag en wil ik dan performance winst halen dan moet ik front-side bus van >300Mhz hebben (dus >600MHz met DDR). Dat gaat me uiteraard te ver en wacht nu op een nieuwe bios waarmee het misschien wel mogelijk is.

Nou vroeg ik me af of de ASUS A7N8X wel RAID heeft, volgens mij wel maar was dit S-ATA RAID of P-ATA RAID?
op de site van ASUS staat niets over RAID:
http://usa.asus.com/mb/socketa/a7n8x/overview.htm
[ Voor 1% gewijzigd door procyon op 16-01-2003 16:05 . Reden: typo ]
Ooh ik bedacht me net dat ik wil kunnen booten van de RAID array, software is dus geen optie, hoe lang zal het nog duren voor we eindelijk Sata hebben in ons kikkerlandje?
Verwijderd
Jawel deze heeft wel raid:Procyon for life schreef op 16 January 2003 @ 16:05:
Ik verwacht de ASUS A7N8X binnen niet al te lange tijd en sta op het punt om twee hardeschijven te bestellen voor RAID.
Nou vroeg ik me af of de ASUS A7N8X wel RAID heeft, volgens mij wel maar was dit S-ATA RAID of P-ATA RAID?
op de site van ASUS staat niets over RAID:
http://usa.asus.com/mb/socketa/a7n8x/overview.htm
Asus A7N8X Deluxe,SockA,nForce2,Audio,SATA/RAID,LN
Dat is dus SATA Raid
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 18:00 ]
Speed kills, but beauty lives forever...
A7N8X Deluxe :
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...set/nForce2/A7N8X_Deluxe/
Hij schijnt niet geweldig te zijn , maar er zijn nog niet echt heel veel reacties dusseh
who's gonna be the guinea pig ?
[EDIT]
misschien ook wel spannend voor de bios durfals :
http://www.xtremesystems....read.php?s=&threadid=8175
Een verborgen optie in de A7N8X bios waarmee chipset voltage aangepast kan worden
[ Voor 29% gewijzigd door Optical op 16-01-2003 18:45 ]
301SQN
Je multiplier wordt op dit moederbord standaard unlocked.geforceddq schreef op 16 January 2003 @ 21:38:
misschien al beantwoordt maar 1 klein vraagje tussendoor: Ik wil een Epox EP-8RDA+ kopen maar kan ik dan ook de mulitplier verhogen als ik me AMD doorlaser ?
Verwijderd
oh, dat is helemaal fantastisch.BronX schreef op 16 January 2003 @ 21:49:
[...]
Je multiplier wordt op dit moederbord standaard unlocked.
dan neem ik ook aan dat je hem kan verhogen
Oh, laat even weten wat je ervaringen zijn, volgens is het "goed" bordjeDoor TweakGuy - Friday 17 January 2003 01:02
Zijn er hier al mensen die de NF7(-S) van Abit al binnen hebben, verwacht em morgen binnen te hebben
[ Voor 32% gewijzigd door GeforceDDQ op 17-01-2003 07:18 ]
301SQN
Multiplier standaard unlocken met nForce2 bordjes, dat gebeurt dus alleen automatisch als je een Thorougbred B hebt, dacht ik gelezen te hebben. Zelfs een 'A' wordt niet standaard unlocked. Ik heb zelf een XP 2000+ met Palomino core, en die wordt dus mooi niet automatisch unlockedgeforceddq schreef op 17 januari 2003 @ 07:15:
[...]
oh, dat is helemaal fantastisch.
dan neem ik ook aan dat je hem kan verhogen![]()
[...]
Oh, laat even weten wat je ervaringen zijn, volgens is het "goed" bordje
Hoor ik hier een IAReemF schreef op 17 januari 2003 @ 08:21:
[...]
Multiplier standaard unlocken met nForce2 bordjes, dat gebeurt dus alleen automatisch als je een Thorougbred B hebt, dacht ik gelezen te hebben. Zelfs een 'A' wordt niet standaard unlocked. Ik heb zelf een XP 2000+ met Palomino core, en die wordt dus mooi niet automatisch unlocked. Dat wordt bruggen verbinden dan, maar misschien laat ik dat laatste wel zitten. Barton anyone?
Maar wat je daar zegt is idd wel belangrijk maar een Athlon 2600+ is toch en Troughbred B ?
301SQN
Verwijderd
AMD AthlonXP 2700+ FSB 333Mhz
ASUS A7N8X Deluxe
2x 256MB PC3200 Samsung Original CAS 2-2-2
Club 3D GeForceFX ULTRA 5800 256MB DDR
[wanneer die uit komt is de vraag, anders Radeon 9700 Pro Hercules of Tyan]
Creative SB Audigy2 Platinum
CHIEFTEC DX-01-SLD [Silver Metalic]
4x Enermax 80mm Case Fans
iiyama 17 " TFT
Ik dacht maar tijd voor een verandering.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 21:03 ]
________________________________________________________________Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 19:31:
Zo ik kom over 2 a' 3 weken ook bij de NForce2 club!
ASUS A7N8X Deluxe
iiyama 17 " TFT
Ik vraag me af waarom je een Creative SB Audigy2 Platinum koopt en de Deluxe versie van het bord? De Platinum is vast beter dan de nForce2 geluidschip, maar je betaalt nu een boel extra voor 2x NIC. Kun je net zo goed een uitgekleed board kopen volgens mij met een losse NIC.
Verwijderd
Windows wil niet op A7N8X Gold met 2x IDE op SATA
dit ivbm raid vragen die ik hier lees kijk maar eens even op deze link want mij bevalt dat hele converter gedoe niet zo.
meteen de vraag : wat voor bord zo ik nu het beste kunnen kopen.
Ik lees wel overal dat de a7n8x heel snel is maar ik mis anders mijn vier ide aansluitingen die wel op mijn vorige a7v333 met raid zaten!!
Verwijderd
Dat is inderdaad wel zo, maar het ging mij om het SATA RAID gedeelte, de A7N8X Deluxe is de enige A7N8X bord die RAID heeft, volgens mij....Neo_revisited schreef op 17 January 2003 @ 22:04:
[...]
Ik vraag me af waarom je een Creative SB Audigy2 Platinum koopt en de Deluxe versie van het bord? De Platinum is vast beter dan de nForce2 geluidschip, maar je betaalt nu een boel extra voor 2x NIC. Kun je net zo goed een uitgekleed board kopen volgens mij met een losse NIC.

Verwijderd
Nou das dan heel vreemdReemF schreef op 17 januari 2003 @ 08:21:
[...]
Multiplier standaard unlocken met nForce2 bordjes, dat gebeurt dus alleen automatisch als je een Thorougbred B hebt, dacht ik gelezen te hebben. Zelfs een 'A' wordt niet standaard unlocked. Ik heb zelf een XP 2000+ met Palomino core, en die wordt dus mooi niet automatisch unlocked. Dat wordt bruggen verbinden dan, maar misschien laat ik dat laatste wel zitten. Barton anyone?
Loopt hier bydeway heel smakelijk op 1900 echte mhz'sen en op 190fsb
op strakke timing voor mijn memory
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 14:00 ]
Ok, dan zijn dus all T-breds standaard unlocked op een nForce2 bordVerwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 13:58:
[...]
Nou das dan heel vreemdwant ik kan met mijn Thorougbred ''A''1800+ alle multiplyers uitkiezen [8RDA+]
Loopt hier bydeway heel smakelijk op 1900 echte mhz'sen en op 190fsb
op strakke timing voor mijn memory
Mijn thoroughbred A (2000+) wordt niet standaard unlocked door mijn asus A7N8X deluxe (bios 1001G). Wat ik ook instel in het BIOS, systeem blijft lekker vasthouden aan multiplier van 12,5...ReemF schreef op 18 January 2003 @ 19:51:
[...]
Ok, dan zijn dus all T-breds standaard unlocked op een nForce2 bord. En dat klinkt idd heel smakelijk. Hmmm misschien had ik net ff meer moeten investeren en ook een T-bredje moeten nemen, een 2200+ ofzo...Nah ik spaar nog ff door voor een Athlon XP met Barton hart
Verwijderd
2 x 256 PC 2700 Samsung
Nu start hij gewoon op met 15x133
Als ik FSB verander naar zeg 12,5 of 12 x166 wil hij niet meer opstarten.
Weet iemand waarom????
Heeft ook iemand met zelfde combinatie settings voor mij betreffende geheugen timings?
Niet meer opstarten, kan veel dingen zijn. Te weinig volts richting CPU/RAM, te weinig koeling, enz. Het kan aan veel dingen liggen, behalve (waarschijnlijk) aan't mobo. Wat ik zowel hier op GoT als op andere forums heb gelezen, is die A7N8X echt een superstabiel bord (alle nForce2 borden blijkbaar, maar deze dus helemaal) en je moet heel erg rare dingen uithalen wil het bord de bottleneck zijn.Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 15:50:
Heb sinds kort een Asus A7n8x deluxe en Athlon 2400+
2 x 256 PC 2700 Samsung
Weet iemand waarom????
Heeft ook iemand met zelfde combinatie settings voor mij betreffende geheugen timings?
Ligt aan je bios versie. Je moet 1002.001 (of hoger, maar pak niet de 1002.004 die is niet errug stabiel op hogere FSB's) flashen en dan kun je pas de multiplier wisselen zonder te hoeven knoeien met je cpu. Unlocken heet zo iets, maar ja, beetje tijd spenderen aan info zoeken is niet normaal schijnbaar vandaag ten dag.Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 15:50:
2 x 256 PC 2700 Samsung
Weet iemand waarom????
[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 19-01-2003 18:29 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 18:46 ]
Geld teveel ofzoVerwijderd schreef op 17 January 2003 @ 19:31:
Zo ik kom over 2 a' 3 weken ook bij de NForce2 club!
ASUS A7N8X Deluxe
iiyama 17 " TFT

Je begrijpt m'n verhaal toch wel Igorientje? Zulke topics worden altijd overspoelt door vragen van mensen die zich nergens de moeite voor doen om het eerst zelfs eens uit te zoeken. Ik wil gewoon mijn mening cq huisregels (en ik ben heus niet de enigste)duidelijk maken aan de beginnende GoT'ter.Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 18:46:
En normaal reageren blijkbaar ook niet meer.
[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 19-01-2003 19:02 ]
Verwijderd
Heb al bios 1002.003 beta erop staan.RAID-0 schreef op 19 January 2003 @ 18:24:
[...]
Ligt aan je bios versie. Je moet 1002.001 (of hoger, maar pak niet de 1002.004 die is niet errug stabiel op hogere FSB's) flashen en dan kun je pas de multiplier wisselen zonder te hoeven knoeien met je cpu. Unlocken heet zo iets, maar ja, beetje tijd spenderen aan info zoeken is niet normaal schijnbaar vandaag ten dag.
Snap niet dat ik wel met 15x133=1995 mhz en niet met 12x166=1992Mhz op kan starten.
Heb CPU Vcore op 1,8 Volt staan
Mem timings optimal
Mem frequency auto
Heb diverse multipliers en FSb's geprobeerd
bij 160x12,5 geen beeld meer en gaat hij naar safe mode met bios.
bij 155x13,5 kreeg ik in bios te staan 2800+????????????????????????????
En had al begrepen dat ik niet aan een 2400 hoefde te knoeien om hem te unlocken op een nforce2 moederbord.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 21:35 ]
Dan reageer je toch gewoon nietVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 18:46:
En normaal reageren blijkbaar ook niet meer.
Mensen met basic/faq/zoekvraagjes even op de search/faq/google wijzen kan absoluut geen kwaad, ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. Dat staat zelfs overduidelijk in de FAQ Forumgedrag uitgelegd. Daarnaast hou ik heus wel alle topics in de gaten of er normaal wordt gereageerd of niet
En nu weer ontopic, mensen.. Dit draadje loopt juist al tijden erg lekker
[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 19-01-2003 21:12 ]
die combo wou ik ook aanschaffen, maar kun je niet beter pc3200 geheugen nemen?Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 15:50:
2 x 256 PC 2700 Samsung
Weet iemand waarom????
[ Voor 15% gewijzigd door lordsnow op 19-01-2003 21:34 ]
Als je nu meteen PC3200 geheugen zou kopen (is meestal wel flink wat duurder dan PC2700 nu) dan ga je voor zeker. Het geheugen zal dan nooit je systeempje beperken.
Verwijderd
@raid-0 volgens mij moet het wel aan het geheugen liggen inderdaad, heb het van de week gekocht, zal eens kijken of ik het kan omruilen voor pc3200 met bijbetalen.
Wilde inderdaad de processor en geheugen in sync laten draaien op 166, daarvoor moet dan de multiplier omlaag van de athlon.
Maar zie zelf het verschil niet zo
15x133 of 12x166 is toch een verschil van niets in MHz dan?????
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 21:59 ]
ikzelf niet , ik gebruik nu de originele Asus beta 1002 001
Maar als je het wil proberen kun je iig een linkje vinden op de
http://www.nforcershq.com/
frontpage
post je ervaringen natuurlijk hierPreviously hidden BIOS options such as 'Chip Voltage Control' and 'Small Logo EPA' have now been enabled by our Dem. You can find all the details in the forum, here's the links (Read more for a brief explanation from Demoulous):
Ik vraag me af of daar de Serillel Converter standaard bijgeleverd wordt (IDE --> SATA converter dus)
Verwijderd
Ik heb em sinds vrijdag, draait tot nu toe OK, loopt alleen vast bij shutdown of soft-reboot.Canard schreef op 19 januari 2003 @ 22:44:
Zijn er al mensen met een Abit NF7-S mobo?
Ik vraag me af of daar de Serillel Converter standaard bijgeleverd wordt (IDE --> SATA converter dus)
Er wordt 1 converter bijgeleverd, dus RAID-0 draaien is out of the box nog niet mogelijk, heb er daarom ook HPT370 RAID-controller aan hangen
Verwijderd
Bij het installeren van Windows XP Pro loopt hij telkens vast.
Ik krijg dan de foutboodschap. Er is een probleem gevonden .......IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? En kan ik de bios gewoon op de default settings laten staan?
Dit is mijn eerste computer (en waarschijnlijk ook de laatste) die ik zelf in elkaar zet. Misschien is dit niet de goede topic, maar dat hoor ik wel.
__________________________________________________________________Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 21:53:
@lordsnow welke bios versie gebruik jij, kon die 1002.001 niet meer downloaden, kon alleen versie 1002.003 vinden
@raid-0 volgens mij moet het wel aan het geheugen liggen inderdaad, heb het van de week gekocht, zal eens kijken of ik het kan omruilen voor pc3200 met bijbetalen.
Wilde inderdaad de processor en geheugen in sync laten draaien op 166, daarvoor moet dan de multiplier omlaag van de athlon.
Maar zie zelf het verschil niet zo
15x133 of 12x166 is toch een verschil van niets in MHz dan?????
Recaro, neem de moeite meer te lezen dan alleen de laatste posts. Dit heb ik al eerder aangekaart. Daarbij is een AMD processor stadaard gelocked. Dit houdt in dat de multiplier wel omhoog kan, maar niet omlaag. Daarom geeft je PC geen beeld. Nu liever eerst lezen wat er eerder is gemeldt en dan pas terug komen.
Anders kan het topic duizenden pagina's groot worden met alleen herhalingen!

__________________________________________________________________Rebels schreef op 19 januari 2003 @ 21:21:
[...]
die combo wou ik ook aanschaffen, maar kun je niet beter pc3200 geheugen nemen?
Je kunt voor de nForce2 chipset het beste 2x PC2700 geheugen nemen. Dit werkt sneller (en is goedkoper) dan PC3200 geheugen. Met een processor op 166FSB (333 eff.) en geheugen op 333MHz (166DDR) haal je het maximale uit het bord. DDR400 vertraagd het geheel. Het geheugen loopt dan niet synchroon aan de FSB van de processor. Maar zoals eerder gemeldt lees het topic eerst goed door. Dit is reeds 25x eerder gemeldt. LEZEN LEZEN LEZEN LAZY LUIWAMESSEN!

Dat mag wel wat subtieler

Maar ik geef je op dat punt eigenlijk geen ongelijk..
recaro en rebels, ik raad jullie dringend aan om de FAQ in Die-Hard Overclocking & Cooling door te nemen voor overclocking basics.
[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 20-01-2003 07:04 ]
Verwijderd
• geheugen synchroon laten lopenVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:10:
Heb sinds vandaag de Asus A7N8X aangesloten met de AMD XP 2400 en de 2700 DDR van Samsung,ook de Radeon 9700 Pro zit erin. Dus ik dacht dat kan niet meer stuk.Dus wel!!!
Bij het installeren van Windows XP Pro loopt hij telkens vast.
Ik krijg dan de foutboodschap. Er is een probleem gevonden .......IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? En kan ik de bios gewoon op de default settings laten staan?
Dit is mijn eerste computer (en waarschijnlijk ook de laatste) die ik zelf in elkaar zet. Misschien is dit niet de goede topic, maar dat hoor ik wel.
• geheugen testen met memtest --> http://www.memtest86.com
• voeding probleem misschien?
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 14:14 ]
Overigens zitten er geen "chip-sets" op geheugen reepjes, maar op moederborden..
Verwijderd
ye klopt was even in slaap modusBalusC schreef op 20 January 2003 @ 14:13:
Dat gaat gewoon werken
Overigens zitten er geen "chip-sets" op geheugen reepjes, maar op moederborden..
bedankt voor het antwoord, zal als me loon er is dit mobo eens aan gaan schaffen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 14:15 ]
Loop eens de specs van alle nForce2 mobo's na of lees dit topic tenminste door
Heb het al gevondenBalusC schreef op 20 January 2003 @ 14:24:
[...]
Loop eens de specs van alle nForce2 mobo's na of lees dit topic tenminste door
heeft dus wel dual channel ddr

Hier verder gaan dus: Het nForce2 Topic Deel 2
Dit topic is gesloten.