I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Promise 100TX2 controller erop werkt perfect.
Alleen me tv kaart (hauppage desktop theathre) had ik troubles mee.
Krijg BSOD's bij het installeren ervan in WinXP PRO, in Win98 ziet
de software dat er geen kaart is of dat hij al in gebruik is.
Ik heb met het onboard geluid, bij bijvoorbeeld Counterstrike last dat ik alleen de voorste kanaal hoor, hebben meer mensen daar last van?
Want in windows met winamp enz werkt ut perfect op 4 speakers (analoge output in de software gekozen), ik kan verder ook geen opties kiezen voor DirectSound oid.
Update: ben er nu achter dat ik dit probleem alleen maar bij 'wave' output heb, in Winamp heb ik bij DirectSound goed geluid, en bij wave instellen daar alleen voorste speakers. Mediaspeler heb ik het ook. Probeer nog een driverupdate.
[ Voor 22% gewijzigd door Kleintje81 op 25-12-2002 16:16 ]
Verwijderd
haha, voel je je aangesproken omdat ik je onboard sound meuk noem? Dat IS meuk ja..Shuriken schreef op 24 December 2002 @ 21:03:
Tja de gemiddelde gebruiker heeft dat niet nodig. Dus je kan je best wat genuanceerder uitlaten vind ik.
Maar je kan onboard sound uitzetten. Dan heb je er geen last meer van.
En ik wil niet betalen voor meuk die ik niet nodig heb, zodoende mijn vraag of er ook mobos zijn zonder onboard audio. Maar dat is dus jammergenoeg niet het geval...
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 13:34 ]
Ik ben wel tevreden op de onboard sound hoor, op dat mixerprobleempje bij CS naVerwijderd schreef op 25 December 2002 @ 13:32:
[...]
haha, voel je je aangesproken omdat ik je onboard sound meuk noem? Dat IS meuk ja..
En ik wil niet betalen voor meuk die ik niet nodig heb, zodoende mijn vraag of er ook mobos zijn zonder onboard audio. Maar dat is dus jammergenoeg niet het geval...

De software heeft aardig wat opties: equalizer; speakerinstellingen voor koptelefoon, 2 speakers, 4 speakers, 6 speakers; analoog / digitaal output; etc.
Geluidskwaliteit merk ik geen verschil mee met mijn SB live.
Beetje el cheapo, die paar euro's?
Ik heb gewoon firewire, s-ata en nvidia lan uitgezet, ik zie het als investering in de toekomst, als ik die dingen later wel nodig heb zit ik niet te klooien met insteekkaarten.
En mijn 4 speakers werken ook prima. Ik heb geen counterstrike, maar bij andere spellen werkt het perfect (battlefields1942, warcraft3) Maar cs is wel een oud spel natuurlijk. ondersteunt zeker geen eax?
Aex word in CS ondersteund, ga zo ff nieuwste drivers van ASUS proberen.Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 16:14:
bericht van hierboven
Zie hier bij update wat het probleem precies is.
Wat betreft die baggere drivers klopt zeker, had gister ook de nieuwste Hauppage drivers gedownload (deze waren nu wel WHQL) en alsnog zelfde probleem.
Heb de drivers van cd, WHQL en 3rd party drivers (btwdmdrvinstaller5.3.5.zip) geprobeerd. Ander PCI slot geprobeerd, maar nog hetzelfde.
Hij sprong elke keer naar de BSOD voordat hij de knop voltooien aangeeft in hardwarewizzard.
Ik heb genoteerd wat ik heb gekregen:
STOP:0x0000008E (0XC0000005, 0XEE1E81DD, 0XEE76224C, 0X00000000)
HCWBT8XX.SYS Address EE1E81DD base at EE1E3000. Datestamp 3C7F1331
Op internet gezocht, en daar kwam ik een tip tegen om eens in configuratiescherm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer bij Computer de ACPI eens te veranderen naar Standaard-PC. Maar ook dat mocht niet baten.
Misschien word het toch weer tijd voor een apart TV pc'tje.
Update: ik heb hem eindelijk werkend (geluidsprobleem), met de allernieuwste drivers dus. Nu ben ik helemaal happy, heb net goed kunnen CS'en.
[ Voor 10% gewijzigd door Kleintje81 op 25-12-2002 21:08 ]
Dit kan ik aantonen, aangezien NVIDIA zelfs ASIO drivers integreerd in hun drivers voor de Nforce2 chipset (ja dat lees je idd goed ja!)...
Deze drivers worden enkel door de professionele Audio programma's gebruikt en spreekt zover ik weet direct de hardware aan. (Creative Labs leverd deze driver overigens ook in zijn Soundblaster Audigy Serie kaarten in de Platinum versies!).
Ook is het CPU gebruik van de APU (Audio Processing Unit volgens Nvidia) velen malen lager dan welke PCI geluidskaart dan ook en odersteund deze ook de API's:
EAX 1.0/2.0, DS3D, Direct Sound en A3D 1.0...
Wat overigens GEEN enkele andere geluidskaart/chip kan is dat de Nforce2 (MCP-T chip) ALLES HARDWAREMATIG can encoderen/decoderen naar DOLBY DIGITAL...dus zelfs MP3 muziek kun je in Dolby Digital luisteren...de APU rekent hetzelf om namelijk..
Werkt hier overigen SUPER aangezien ik een Dolby Digital Receiver heb en die heb ik met coax kabel aangesloten op de digital S/PDIF coaxiale uitgang op het moederbord! Mijn Receiver krijgt alles dus in Dolby Digital formaat aangeleverd...klinkt VEEL beter dan mijn SB Audigy Platinum die ik eerst had!
It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
[ Voor 3% gewijzigd door ApoC op 26-12-2002 00:17 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Shuriken op 26-12-2002 00:35 ]
Waar ik namelijk erg bang voor ben is dat DDR400 'slecht' is. In het andere topic geef ik namelijk aan dat de KT400 icm DDR400 niet echt denderend is. DDR400 wordt bijvoorbeeld niet officieel ondersteund door VIA. En 2 reepjes DDR400 worden door de KT400 'gezien' als DDR333.
Ook heb ik gelezen dat DDR geheugen eigenlijk niet geschikt is voor 400 Mhz. De architechtuur zou niet goed zijn.
Klopt mijn gevoel dat DDR400 'slecht' is. Of is het een gevoel wat in zekere zin wel klopt met de KT400, maar niet met de nForce2.
[ Voor 3% gewijzigd door van.der.schulting op 26-12-2002 01:30 ]
Dat wou ik nou ook ff kwijt tegen Post-It.MaxPayne schreef op 25 December 2002 @ 20:49:
Post-It dat de On-Board sound van de Nvidia Nforce2 chipset slecht zou zijn ("meuk" zoals JIJ het noemd!) is zwaar overdreven!
Dit kan ik aantonen, aangezien NVIDIA zelfs ASIO drivers integreerd in hun drivers voor de Nforce2 chipset (ja dat lees je idd goed ja!)...
Deze drivers worden enkel door de professionele Audio programma's gebruikt en spreekt zover ik weet direct de hardware aan. (Creative Labs leverd deze driver overigens ook in zijn Soundblaster Audigy Serie kaarten in de Platinum versies!).
Ook is het CPU gebruik van de APU (Audio Processing Unit volgens Nvidia) velen malen lager dan welke PCI geluidskaart dan ook en odersteund deze ook de API's:
Wat overigens GEEN enkele andere geluidskaart/chip kan is dat de Nforce2 (MCP-T chip) ALLES HARDWAREMATIG can encoderen/decoderen naar DOLBY DIGITAL...dus zelfs MP3 muziek kun je in Dolby Digital luisteren...de APU rekent hetzelf om namelijk..
Werkt hier overigen SUPER aangezien ik een Dolby Digital Receiver heb en die heb ik met coax kabel aangesloten op de digital S/PDIF coaxiale uitgang op het moederbord! Mijn Receiver krijgt alles dus in Dolby Digital formaat aangeleverd...klinkt VEEL beter dan mijn SB Audigy Platinum die ik eerst had!
Ik heb ervaring met die Soundstorm zooi en ik kan je vertellen dat dit echt top is. De NVIDIA MCP-T /APU is getest vs. een Audigy en kwam op sommige punten gewoon beter uit de bus, dus niet gelijk On-Board AUDIO afzeiken terwijl je waarschijnlijk nog niet eens een plankje met Soundstorm hebt gehoord.
Ik heb nu de 8RDA+ gehad (teruggebracht wegens onstabieliteit, o.a. wat nu blijkt aan mn rotte CPU te liggen
BTW Ik heb weer een 8RDA+ besteld. En mn CPU'tje gaat in de garantie.
Ik weet wel bij de A7V8X bijvoorbeeld word alleen maar maximaal 1 reepje DDR400 ondersteund, en DDR333 maximaal 2 reepjes. Bij de Nforce zou je gewoon 2 reepjes DDR400 kunnen draaien op Dual Channel modus.van.der.schulting schreef op 26 December 2002 @ 01:29:
Waar ik namelijk erg bang voor ben is dat DDR400 'slecht' is. In het andere topic geef ik namelijk aan dat de KT400 icm DDR400 niet echt denderend is. DDR400 wordt bijvoorbeeld niet officieel ondersteund door VIA. En 2 reepjes DDR400 worden door de KT400 'gezien' als DDR333.
Moet je gewoon nieuwste software op de ASUS site downen, hier de eerste (beste te installeren na schone herinstall bij WinXP).Stinger666 schreef op 26 December 2002 @ 02:31:
[...]
Nu draai ik tijdelijk een A7N8X zonder dat Soundstorm en zelfs dat klinkt goed. Jammer alleen dat ik mn Rear-Speakers (met de standaard Cd-Drivers) niet aan de gang krijg.
BTW Ik heb weer een 8RDA+ besteld. En mn CPU'tje gaat in de garantie.
Ik heb er ook een dagje mee zitten pielen.
Voor de rest alleen maar lof over mijn A7N8X deluxe.
Nu nog even doorsparen voor een Athlon XP met 166 FSB.
Maar de changelog is niet interessant. Ik denk dat ik nog maar even bij de 1001C blijf
Ja, dat weet ik ook. Dat geeft mij het gevoel dat DDR400 slecht is, omdat je er maar 1 reepje in kan doen die effectief draait op 400 Mhz.Kleintje81 schreef op 26 December 2002 @ 03:36:
[...]
Ik weet wel bij de A7V8X bijvoorbeeld word alleen maar maximaal 1 reepje DDR400 ondersteund, en DDR333 maximaal 2 reepjes. Bij de Nforce zou je gewoon 2 reepjes DDR400 kunnen draaien op Dual Channel modus.
Of is DDR400 opzich helemaal niet zo slecht en lijkt het alleen maar 'kut' geheugen omdat de VIA KT400 zo kut overweg kan met DDR400.
VIA heeft zich destijds uit de DDR400 chipset markt terug getrokken (waar ze nu geloof ik weer wel mee bezig zijn!)...op de huidige KT400/KT333 moederborden werkt het ook ZWAAR bagger
Voordeel is echter wel dat het op hogere snelheden WERKT en vaak op lagere snelheden met VEEL lagere timings in de BIOS (Cas 2-2-2-5 1T CMD), waar normaal PC2700@DDR333 vaak enkel werkt op lagere timings/SPD functie...geheugen is dus VOLLEDIG backwards compatible met PC1600/2100/2700 en de niet officieele "PC3200" standaard
[ Voor 20% gewijzigd door MaxPayne op 27-12-2002 00:36 ]
Verwijderd
Ik post me vraag maar hier, omdat ik anders echt niet zou weten waar ik het anders moest vragen. Kijk ik ga een nieuwe pc aanschaffen omdat het drasties moet , nou heb ik de volgende onderdelen uitgezocht.
-asus a7n8x
-amd xp2400
-alleen nou weet ik niet welk geheugen ik nou moet nemen??
OCZ Performance Dual Channel DDR 256Mb PC3500-EL CL2 Copper Heatspreader €118.46
of
OCZ Performance Dual Channel DDR 256Mb PC3700-EL CL2 Copper Heatspreader €127.63
En das is me vraag welke is het best , ik heb nl goeie reviews al gelezen van de pc3500 el dat hij lekker snel was.
Maar nou is me vraag zal ik nou de pc3700 ipv de pc3500 nemen, het probleem is wel hij moet wel goed op me asus bord draaien he
Ik hoop dat jullie me wijzer kunnen maken!!
Trouwens ik ben ook nog niet helemaal zeker of ik de xp2600 of 2400 ga halen er zit wel een super groot verschil in(€300 of €180 , en met overklokken kan ik makkelijk een xp2600 van maken !!
Kan ik beter voor dat geld betere geheugen kopen.
En als ik het goed had ,was het beter als ik 2 van 256 stripjes nam he ??
Al vast bedankt !!
Verwijderd
ik heb zelf 2 sticks van dat 256mb ocz 3500 el besteld ,maar dan met een epox 8rda+
het moet verdomde snel geheugen zijn als ik de diverse site's moet geloven.
Diverse site's en gebruikers zeggen dat 2 sticks het snelste en beste loopt i.v.m
dual mem speed shit ofzo [kweet effe de naam nie]
waarvoor probeer je niet die 1800+ t-bred voor 85 incl. verzendkosten
die haalt 2400+ snelheden of meer ,scheelt je weer behoorlijk wat euro's
Mijn 2 euro centen
Gegroet
MaX
Na 2 jaar moet je toch wel weten dat groeten niet toegestaan isVerwijderd schreef op 27 december 2002 @ 01:23:
hoi, bopitje
ik heb zelf 2 sticks van dat 256mb ocz 3500 el besteld ,maar dan met een epox 8rda+
Diverse site's en gebruikers zeggen dat 2 sticks het snelste en beste loopt i.v.m
Mijn 2 euro centen
Gegroet
MaX
De Dual Channel DDR PC3500EL zijn speciaal voor dual channel DDR moederborden
dus waarschijnlijk kan je beter voor deze gaan. Ik heb deze ook besteld voor mijn Epox 8RDA+
Volgens mij bestaat er (nog) geen OCZ pc3700 Dual channel support memory
Zal dus waarschijnlijk een fout zijn van Salland. Ook de prijs bij Salland is goedkoop
Ik heb er 148 voor moeten betalen.
[ Voor 23% gewijzigd door ken op 27-12-2002 01:34 ]
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Of het beter is als je 2 stripjes neemt? Natuurlijk! De nForce2 is een Dual Channel DDR chipset, dan ben je altijd het beste af met geheugen in paren.
[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 27-12-2002 08:16 ]
Verwijderd
Jawel hoor, even mezelf quoten een paar pagina's terug in dit topic:ken schreef op 27 December 2002 @ 01:30:
Volgens mij bestaat er (nog) geen OCZ pc3700 Dual channel support memory
Zal dus waarschijnlijk een fout zijn van Salland.
bron: Het nForce2 topic - pagina 23 - bericht 16490024Wat is eigenlijk de hoogste (zinnige) FSB/Memorybus (in sync) die een nForce2 aankan (al dan niet met Promethia / Waterkoeling) ?
er zijn nl. flink hippe Ramstrips te koop:
OCZ EL DDR PC-3700 Enhanced Latency Series
Cas 2.5 @ 466mhz / 2.8 Volt
256MB or 512MB Modules
184 Pin Dimm UnBuffered
ULN Technology: (U)ltra (L)ow (N)oise shielded PCB
Limiteerd het geheugen / CPU of liggen er ook nog beperkingen in de Bios/Chipset ?
Verwijderd
Een standaard Athlon XP (266fsb) heeft een geheugenbandbreedte nodig van 2100mb/s. Een Athlon XP T-Bred B (333fsb) heeft een mem.breedte nodig van 2700mb/s.
Wanneer een Nforce2 mobo dual channel PC2100 geheugen gebruikt en dus een mem.breedte van 4200mb/s ontwikkeld, waarom zou je dan het geheugen nog willen overclocken? Want zelfs een Barton (400fsb) kan alleen 3200mb/s gebruiken.
Kan iemand die niet veel te doen heeft deze theorie eens testen om te kijken of zijn mem scores in Sisoft hetzelfde blijven naarmate de CPU FSB wordt overgeclocked en de mem FSB hetzelfde blijft op 266mhz?
Verder nog iets, op Anandtech word in een Nforce2 vergelijking gezegd dat alle Nforce2 mobo's standaard de T-Bred 2 unlocken net zoals de KT400 (wordt verteld bij de A7N8X (die heeft een bordrevisie 1.03)). Ik wil namelijk niet kliederen op mijn 2400+ want dat hoefde ik ook niet te doen op m'n A7V8X.
Bron Anandtech http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759&p=9Using a factory locked Athlon XP 2400+ processor, all we had to do was simply lower the CPU multiplier down to 8X and increase the FSB as high as we possibly could without jeopardizing stability and without increasing voltages. This was made possible by a great feature the ASUS A7N8X Deluxe affords (as do all nForce2 motherboards), and that's the ability to adjust the CPU multiplier in the BIOS without having to do physical modification to the CPU. Therefore, all you have to do is install your multiplier-locked Athlon XP CPU into your nForce2 motherboard and voila; you can adjust all the available multipliers to your heart's content. However, make sure you purchase the right type of Athlon XP; only Thoroughbred-B processors have this capability on nForce2 motherboards. You cannot change the multiplier of a locked Palomino or Thoroughbred-A processor in any of the six nForce2 motherboards being reviewed today
[ Voor 33% gewijzigd door Dukey op 27-12-2002 11:18 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
Harstikke bedankt voor jullie reply'sVerwijderd schreef op 27 December 2002 @ 01:23:
hoi, bopitje
Mijn 2 euro centen
Gegroet
MaX
Ik ben er nu eigenlijk zeker van dat ik die 3500 le ga bestellen die kunnen dus goed op mijn nieuwe bordje!!
En ik ga denk ik ook voor de xp 2400 die kan ik hopelijk met wat hulp van Astennu op een xp2800 laten lopen ,moet dat denk ik wel lukken.
Ja voor de rest heb ik niet zo veel meer te zeggen, ja 1 klein ding die asus a7n8x die is niet super goed in overklokken ,maar toch wel goed genoeg he ?
Maar daar zoek ik zelf nog wel wat van op!
Verwijderd
Zover ik begrepen heb niets voor je CPU.stefijn schreef op 21 november 2002 @ 09:19:
Hmm...wait, nforce2 heeft maximaal 333Mhz FSB, dus 400Mhz geheugen heeft eigenlijk zowieso geen nut? (zie testresultaten)
Wat is uberhaupt dan het nut van 400Mhz geheugen bij deze computer, die mobo's hebben allemaal niet meer dan 333Mhz FSB
Maar er zijn nog andere dingen die bandbreedte gebruiken zonder dat de CPU daarvoor nodig is.
HDs (vrij weinig)
En vooral de ingebouwde gfx (enorm veel)
Als dat zo is dan is het wel belangrijk te weten wat je met die nForce gaat doen.
- Geen interne gfx gebruiken dan is meer bandbreedte (nog) niet nuttig
- We interne gfx gebruiken dan moet je meer geheugen hebben omdat de interne gfx geen eigen 64/128MB heeft zoals 'normale' gfx kaarten.
Mmmm
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 13:51 ]
Evan Lieb had dan ook de 1003 BIOS , als je een A7n8X koopt moet je het doen met 1001C , E of G die dus NIET unlockenRAID-0 schreef op 27 december 2002 @ 11:13:
Ik ben in het bezit van de Asus A7V8X en ben aan het kijken of die Asus A7N8X veel beter is en dus een overgang waard is. Nu moeten jullie even met mee denken. Het verhaal wat hierna komt zijn puur theoretische waardes, maar het gaat om het idee.
Een standaard Athlon XP (266fsb) heeft een geheugenbandbreedte nodig van 2100mb/s. Een Athlon XP T-Bred B (333fsb) heeft een mem.breedte nodig van 2700mb/s.
Wanneer een Nforce2 mobo dual channel PC2100 geheugen gebruikt en dus een mem.breedte van 4200mb/s ontwikkeld, waarom zou je dan het geheugen nog willen overclocken? Want zelfs een Barton (400fsb) kan alleen 3200mb/s gebruiken.
Kan iemand die niet veel te doen heeft deze theorie eens testen om te kijken of zijn mem scores in Sisoft hetzelfde blijven naarmate de CPU FSB wordt overgeclocked en de mem FSB hetzelfde blijft op 266mhz?
Verder nog iets, op Anandtech word in een Nforce2 vergelijking gezegd dat alle Nforce2 mobo's standaard de T-Bred 2 unlocken net zoals de KT400 (wordt verteld bij de A7N8X (die heeft een bordrevisie 1.03)). Ik wil namelijk niet kliederen op mijn 2400+ want dat hoefde ik ook niet te doen op m'n A7V8X.
[...]
Bron Anandtech http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759&p=9
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Verwijderd
Is dat met deluxe versie dus, kan ik daar me xp niet unlocken, maar die waren toch al unlocked, dacht ik.Optical schreef op 27 december 2002 @ 17:22:
[...]
Evan Lieb had dan ook de 1003 BIOS , als je een A7n8X koopt moet je het doen met 1001C , E of G die dus NIET unlocken
Dan zou ik toch nog gewoon kunnen overklokken??
Dennis065, HajeeEs of Roeligan jullie hebben zo'n bordje weten jullie het??
Ik heb de A7N8X besteld met 1x256mb PC3200 corsair geheugen. Later kan ik er dan 256mb bij prikken als ik weer geld heb. MAAR: als ik dan later nog meer geld heb, kan ik dan ook nog eens 512mb kopen en dan:
2x256mb op memory controller 1 (twee DIMM sockets)
1x512mb op memory controller 2 (een DIMM socket)
Of niet?
2*256MB 64 bits = 512MB 128 bits (theoretisch gezien heeft 128 bits een DUBBELE bandbreedte t.o.v. normaal 64bits DDR geheugen dus!).
Aangezien de geheugencontrollers in de Nforce2 en alle dual/twinbank chipsets zeer geavanceerd is MOET het geheugen simpel weg gewoon precies gelijk zijn, omdat de simpelste afwijking al voor fouten zou kunnen zorgen (andere timings, geheugen chips etc..).
Koop dus gewoon eerst een reep met een flinke hoeveelheid MB's (512MB+!!) en eventueel later een 2e reep van hetzelfde type/merk...zit je altijd goed met genoeg geheugen
[ Voor 50% gewijzigd door MaxPayne op 27-12-2002 23:50 ]
De PC3700 is wel NIET Dual Channel Optimized DDRVerwijderd schreef op 27 december 2002 @ 10:10:
[...]
Jawel hoor, even mezelf quoten een paar pagina's terug in dit topic:
[...]
bron: Het nForce2 topic - pagina 23 - bericht 16490024
De PC3500 hierintegen dus wel (wel de dual channel ddr versie)
De PC3700 is ook maar cas 2,5 en de PC3500 cas2. Misschien dat de PC3700 ook op cas2 wil lopen ??
Volgens http://www.ocztechnology.com/products/memory.php is er dus geen PC3700 dual channel ddr optimized
[ Voor 94% gewijzigd door EaS op 28-12-2002 01:29 ]
Nope ! Sla de pdf's van Nvidia er maar op na:MaxPayne schreef op 27 December 2002 @ 23:41:
Kan wel ja, MAAR wat je vergeet is dan dat het ALLEEN in de 64 bits mode werkt! GEEN twinbank geheugen dus....daarvoor moet je minimaal 2 repen geheugen hebben van excact dezelfde grote EN type/merk!
2*256MB 64 bits = 512MB 128 bits (theoretisch gezien heeft 128 bits een DUBBELE bandbreedte t.o.v. normaal 64bits DDR geheugen dus!).
"Both controllers are functionally identical with all control and timing parameters independently
programmable. This allows asymmetric DIMMs with different memory organization, size, and
speed to be used on MC1 and MC2 and still provide the full performance benefits of the 128-bit
memory system."
[ Voor 4% gewijzigd door EaS op 28-12-2002 01:32 ]
Verwijderd
m'n broer heeft een A7N8X de luxe en de agp staat standaard op 2x terwijl de optie in de bios voor 8x op auto staat. (maya 9700pro).
Ook SisoftSandra geeft die 2x agp aan.
Ik moet er nog es naar kijken vande week maar da's toch niet sjofel.
Iemand een idee hoe dit valt op te lossen?
Ook z'n ram corsair 3500cas2 vertikt het om sneller te willen draaien als 133 in sync met een xp2400+.
Ik dacht ik oc hem een tikkie op 12x166 zodat ie niet veel heter wordt en toch icm z'n ram een lekkere boost krijgt maar naar wat ik nu begrijp is er een grote kans dat ie pas unlocked is vanaf een multiplier van 13 en hoger en daar zal m'n broer geen trek in hebben.
Nouja, 2 probleempjes dus waar een oplossing voor gezocht wordt.
Suggesties?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 02:45 ]
Waarschijnlijk heeft hij een XP2400+ die op 133 MHz FSB draait.Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 02:43:
Ook z'n ram corsair 3500cas2 vertikt het om sneller te willen draaien als 133 in sync met een xp2400+.
Als hij zijn geheugen in de bios op Sync heeft staan dan draait ie ook gewoonweg op 133 MHz ofwel 266 MHz DDR. Hij kan in zijn bios instellen dat het geheugen door SPD wordt gedetecteerd, of in hoeveel % hij draait t.o.v. de FSB.
In dit geval kan hij bijvoorbeeld 150 % kiezen, systeem draait dan vrolijk op 133 MHz FSB terwijl geheugen op 200 MHz draait.
Verwijderd
Nee dat wil bij hem en na het doorlezen van deze thread bij enkele anderen dus niet draaien,Kleintje81 schreef op 28 December 2002 @ 03:09:
[...]
Waarschijnlijk heeft hij een XP2400+ die op 133 MHz FSB draait.
Als hij zijn geheugen in de bios op Sync heeft staan dan draait ie ook gewoonweg op 133 MHz ofwel 266 MHz DDR. Hij kan in zijn bios instellen dat het geheugen door SPD wordt gedetecteerd, of in hoeveel % hij draait t.o.v. de FSB.
In dit geval kan hij bijvoorbeeld 150 % kiezen, systeem draait dan vrolijk op 133 MHz FSB terwijl geheugen op 200 MHz draait.
zodra je 'm restart met andere settings dan "sync" verdomd ie het gewoon.
Dus ook geen 125% of 150%
En ook z'n 9700pro loopt in agp2X .... bios setting staat op "auto".
Verwijderd
is het iemand hier al gelukt om met de asus A7N8X Deluxe de FSB met 400 Mhz geheugen synchroon te laten lopen in dual channel, of is het zo dat die athlon's dan wel erg beginnen te flippen (natuurlijk de multiplyer wat omlaag halen met de geplande standaard 266 FSB)? Lijkt me namelijk een goede boost te geven aan de athlon...
Dat OCZ geheugen: dual channel optimised, maakt dat nu echt verschil uit met dat gewone geheugen van ocz? Ikzelf heb namelijk een bestelling staan van 'gewoon' ocz 400 mhz ddr C2 maar dit mag ik denk ik wel naar ocq 433 mhz ddr 'dual channel' C2 geheugen upgraden van salland (levert hun tenslotte meer geld op en mijn bestelling is nog niet de deur uit (rembours)). Ik ben echter niet van plan erg zwaar over te clocken (ik wil niet al te veel herrie in mn kamer). Geheugen synchroon met 400 mhz FSB op een cpufrequentie ongeveer gelijk met de standaard vind ik wel voldoende (hooguit een keer bekijken wat het systeem daadwerkelijk aankan).
iemand?
bij voorbaat dank
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Weet alleen niet of de PC37000 dcddr al beschikbaar is
Staat in ieder geval nog niet op de website van: http://www.ocztechnology.com/products/memory.php
Verwijderd
ik denk dat ik dan toch maar voor die ocz PC3500 EL dual ch ga (als die zoveel hoger te clocken is), ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe ver ik kan komen met mijn toekomstig systeempje:
Xp 2000+, A7N8X Deluxe, 2 x 256 mb, club3d radeon 9500pro...
lagere mp's dan 13 kun je krijgen door de truc toe te passen in dit topic :Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 02:43:
BB_ApoC vroeg het al,
m'n broer heeft een A7N8X de luxe en de agp staat standaard op 2x terwijl de optie in de bios voor 8x op auto staat. (maya 9700pro).
Ook SisoftSandra geeft die 2x agp aan.
Ik moet er nog es naar kijken vande week maar da's toch niet sjofel.
Iemand een idee hoe dit valt op te lossen?
Ik dacht ik oc hem een tikkie op 12x166 zodat ie niet veel heter wordt en toch icm z'n ram een lekkere boost krijgt maar naar wat ik nu begrijp is er een grote kans dat ie pas unlocked is vanaf een multiplier van 13 en hoger en daar zal m'n broer geen trek in hebben.
Nouja, 2 probleempjes dus waar een oplossing voor gezocht wordt.
Suggesties?
http://www.asusboards.com...edf1496511&threadid=31987
werkt prima , mijn Xp2200 draait probleemloos op 9x200 (DDR400) dus op die manier , alleen ik heb het draadje om de pinnen van de processor gebonden zoals hier te zien :
http://members.home.nl/w.buwalda/Tweaks
(sandra en 3dmarks daar zijn van hoe ik het nu heb draaien op 11x166 (DDR333)fsb)
ik heb alleen gelezen dat de 1001g bios nogal problemen oplevert bij unlockte procs , flash daarom liever 1001c of e van te voren
[ Voor 3% gewijzigd door Optical op 28-12-2002 23:03 ]
programmable. This allows asymmetric DIMMs with different memory organization, size, and
speed to be used on MC1 and MC2 and still provide the full performance benefits of the 128-bit
memory system."
Dit betekent dat je met een reepje 256 CAS 2100 en een reepje 512 CAS 2700 ook al kunt 'genieten' van het sync gebeuren?
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 18:46 ]
met een 266 mhz cpu (zoals de AMD Athlon 2400XP+ die standaard op 133 fsb draait) heb je dus eigenlijk maar PC2100 geheugen nodig als je cpu en geheugen "sync" wilt laten draaien.
Pas als je je cpu op 166 fsb wilt laten draaien (zoals bij een 333 mhz cpu zoals de nieuwe Athlons 2600, 2700 en 2800 XP+) heb je PC2700 (DDR333) geheugen nodig en pas bij de nieuwe 400 mhz bartons heb je dus eigenlijk PC3200 (DDR400) geheugen nodig.
Betekent dit dan ook dat als je een DDR400 geheugen hebt, je een 2400 XP+ cpu zonder meer richting de 200 fsb kunt gaan overklokken zonder dat je gevaar loopt dat je geheugen het niet trekt? Ervan uitgaande dat je geheugen sync laat lopen met je cpu dus cpu op bijvoorbeeld 160 fsb dan ook je geheugen.
De handleiding van de Epox 8RDA+ zegt er het volgende over:Hampelman schreef op 29 December 2002 @ 15:25:
"Both controllers are functionally identical with all control and timing parameters independently
memory system."
Dit betekent dat je met een reepje 256 CAS 2100 en een reepje 512 CAS 2700 ook al kunt 'genieten' van het sync gebeuren?
In two DIMMs memory configuration, the DIMMs can be located on DIMM#2/#3 and DIMM#1 in 128-bit mode. And keeping these two DIMMs in same type and same size are preferred.
Veel duidelijker wordt het er niet van imo.
Verwijderd
Nu heb ik op mijn huidige mobo (Asus A7V266-E) een Alpha koelblok met een Papst fannetje. Toendertijd een behoorlijke investering. De Epox heeft vier gaten heb ik gezien, maar het gaat hier om de grootte. Het block is namelijk minimaal 8 bij 8 centimeter.
Iemand dit al geprobeerd?
Ja... Welke vraagt U dan ??? Simpel: allen.Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 18:46:
zijn er ook nForce2 mobo's die de 400Mhz FSB Barton ondersteunen?
ik krijg binnekort de asus deluxe heb nu al een xp1800+ (agoia) heb deze helaas een beetje verkracht dus unlocken is niet (of nouwelijks) nog mogelijk ...
nou lees ik steeds dat het wel of niet kan met het mobo?!
moet ik me hierbij nou voorstellen dat de nforce2 chip de multiplier kan veranderen ZONDER dat de processor unlocked moet zijn
[edit] typos
[ Voor 3% gewijzigd door Losha op 30-12-2002 19:31 ]
MaxPayne schreef op 25 December 2002 @ 20:49:
Post-It dat de On-Board sound van de Nvidia Nforce2 chipset slecht zou zijn ("meuk" zoals JIJ het noemd!) is zwaar overdreven!
FF domme vraag misschien, maar geldt dit ook voor de Epox 8RDA+? Of is dat iets wat er extra op zit bij de Asus Deluxe versie?
Ik zit namelijk zelf te denken aan het volgende systeem:
XP 2100+ & Whisperrock III
Epox EP-8K3A+
512MB PC2700 Dane-Elec
Wat later nog met een extra 512MB Dane-Elec PC2700 wordt uitgebreid, zodat ik dual channel DDR kan draaien met een Barton of snellere XP ofzo.
Ik heb nu een paar jaar oude SB Live Platinum in mijn PC hangen, maar ik vraag me af of die mee kan komen met de geïntegreerde geluidskaart op dat bordje?
Een Dolby Digital Receiver zou ooit wel leuk zijn ja
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dat wordt gezegd althans....
Maar is het ook zo? Ik heb al veel verhalen gelezen over nforce2 borden die niet op 200Mhz willen lopen. Anderen weer wel...
Ik hou mijn hart een beetje vast eigenlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 22:06 ]
Enkel de nForce2 die een MCP-T southbridge heeft die beschikt over dolby digital sound.Grrrrrene schreef op 30 december 2002 @ 19:35:
[...]
FF domme vraag misschien, maar geldt dit ook voor de Epox 8RDA+? Of is dat iets wat er extra op zit bij de Asus Deluxe versie?
Ik zit namelijk zelf te denken aan het volgende systeem:
XP 2100+ & Whisperrock III
Epox EP-8K3A+
512MB PC2700 Dane-Elec
Wat later nog met een extra 512MB Dane-Elec PC2700 wordt uitgebreid, zodat ik dual channel DDR kan draaien met een Barton of snellere XP ofzo.
Ik heb nu een paar jaar oude SB Live Platinum in mijn PC hangen, maar ik vraag me af of die mee kan komen met de geïntegreerde geluidskaart op dat bordje?
Een Dolby Digital Receiver zou ooit wel leuk zijn ja
Het is aan te raden om dual channel DDR333 in sync mode te draaien met een AMD met 333FSB. De Barton beschikt over een 400FSB dus om die in sync mode te laten draiaen met het geheugen moet je over DDR400 beschikken.
Niets is overclocked (XP1600 @ 1400Mhz) en het 2x256MB (PC2100) geheugen staat ingesteld op Sync. Bios versie is nog standaard; 1001.E
- AGP frequency staat standaard op Auto, vast zetten op 66Mhz maakt geen verschil.
- AGP VDDQ Voltage staat standaard op 1.5V, verhogen naar 1.6V maakt ook geen verschil.
- AGP 8x Support staat standaard op Enabled, die disablen (kaart ondersteunt alleen 2x/4x AGP) maakt wederom geen verschil.
- Aan de PSU kan het ook niet liggen, gebruikte deze ook op die 8K7A+ en geeft in de bios ook gewoon goede waarden.
- Geheugen frequency van Sync af op By SPD zetten maakt ook geen verschil.
Kortom, ik heb geen idee waarom het niet werkt. Kaart werkt op mijn oude P2B-F nog gewoon goed. Helaas heb ik geen andere videokaart die aan de Universal AGP standaard voldoet, dus even een andere testen zit er niet in. M'n antieke Banshee PCI werkt uiteraard wel op dit mobo.
Iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Steffie op 31-12-2002 00:28 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Verwijderd
zijn Gigabyte radeon 9700pro wil dus niet op 8x draaien.
Ook het corsair 2x 256 MB XMS3500 DDR DIMMs cas2 geheugen van de oc-shop vertikt het hoger te draaien dan sync wat met z'n xp2400+
Maar nu lees ik hier dat er ook al weer dual channel ddr repen bestaan ?
Nou ja morgen hoort hij er meer over (heb begrepen dat de winkel 'm op 4x heeft gezet onder het mom van dat maakt toch niet uit.... ongelofelijk:-(
Maar goed ik post nog wel hoe hij 'm terug heeft gekregen.
Zelf houd ik wel van een potje oc-en maar hij ziet daar het nut niet meer van in.
Dus dergelijke opties zijn voor hem niet van toepassing <multiplier>fsb jammer voor hem:-)
Voor de ATI kaarten zijn die er al. Voor de Gigabyte kaarten weet ik het niet.
Misschien makkelijker om DDR400 op DDR333 te draaien?Grrrrrene schreef op 31 December 2002 @ 01:09:
Ja, da's waar, maar de Barton is vast wel te unlocken zodat hij op 333MHz FSB draait ofzo, mocht je het niet redden op je DDR333 op DDR400 te krijgen
Trouwens: 8x of 4x maakt ook niet uit hoor, maar hij moet het natuurlijk gewoon kunnen
Edit: Waarom krijg ik die laatste 2 reacties nu pas te zien
[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 31-12-2002 11:46 ]
Zie [BUG]Edit: Waarom krijg ik die laatste 2 reacties nu pas te zien
Ja maar die gasten van OCZ zeggen dat ze wel DC optimized repen verkopen. Ik vraag me ook af wat er precies aan geoptimaliseerd is, of dat het misschien pure marketingpraat isGrrrrrene schreef op 31 December 2002 @ 11:45:
Dual channel DDR repen zijn gewone DDR repen op een dual channel DDR moederbordHeb je dus geen speciaal geheugen voor
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Dolby Digital Decoding/Encoding
SPDIF Optie
FireWire
2e NIC
Ook zie ik overal in de specs van moederboorden dat de SPDIF alleen output bied. Als deze ook input bied (wat ik uit de pinouts van de mobo's dan weer wel kan halen
Speed kills, but beauty lives forever...
Dit was mij vraag :
Hello,
What is the different between OCZ EL DDR PC-3500 dual channel enhanced latency series ans the normal OCZ EL DDR PC-3500 EL series,beside it is optimized for Dual channel operation??I wanna buy the dual channel module for the Chaintech 7NJS(nForce2 motherbord), but in the beginning i wanna use 1 512mb module .
Antwoord :
AIM=ThermalDamage
[ Voor 20% gewijzigd door euro op 31-12-2002 12:47 ]
Probleem is dus echter dat als ik nu asus smartdoctor draai ik bij mijn VDDQ spanning 2.0 volt krijg
Heb een XP2000+, 2x Samsung PC2700 256MB CAS 2.5 (in sync met proc) en een Asus V7700 (GF2GTS met 32MB). Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik het op kan lossen ? Of anders een programma wat dit uit zou kunnen lezen, MBM is me tot nu toe nog niet gelukt.
[ Voor 1% gewijzigd door AcXeller op 31-12-2002 13:07 . Reden: hoe groot was het reepje dan ;) ]
Was even zoeken maar ik heb em gevonden (liep em gisteren tegen het lijf met een online speurtocht maar wist niet meer waar) http://www.homeshop-productions.nl/prijslijst.php?action=1 en doe dan ff ctrl-f en type in mb216
[ Voor 39% gewijzigd door Shuriken op 31-12-2002 14:14 ]
Demoniac schreef op 31 december 2002 @ 12:01:
[...]
Ja maar die gasten van OCZ zeggen dat ze wel DC optimized repen verkopen. Ik vraag me ook af wat er precies aan geoptimaliseerd is, of dat het misschien pure marketingpraat is
Marketing geblaat ten top. Dual Channel Optimized Memory, please give me a break
Just pick a dead end and chill out 'till you die.

De optical gaat mijn Xbox in, maar ik wil graag een SPdif gebruiken vanuit mijn PC kan dat uberhaupt wel? dat ik dus mijn SPdif gebruik voor het geluid out en de mic out op de 8RDA+ dus gewoon voor de microfoon.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat vast ga maken aan mekaar?
Deze is het dan

Maar toch vind ik het vaag, de nForce2 zou alleen SPDIF output ondersteunen, of hee

Op dit punt wordt de non-deluxe natuurlijk zeer interessant, met een MCP-T, maar heeft deze ook FireWire eigenlijk??? Dit laatste vanwege het gebruik van de MCP-T? En als ik dan voor een non-deluxe kies is er altijd de kans dat er toch een MCP inzit?
[ Voor 1% gewijzigd door kimjansen op 31-12-2002 19:28 . Reden: added question mark ]
Bij mij in het boekje staat in elk geval de pin layout en daar staat zowel SPDIF-in als uit.
Nee de non-deluxe heeft wel een MCP-T maar zoals gezegt maakt ie daar geen gebruik van. Dus je hebt geen 2e netwerk kaart, geen Soundstorm en geen Firewire. Mijn speculatie is dat het voor Asus goedkoper is om een gedeelte van de productielijn gelijk te houden. De moederbord print van de non-deluxe is identiek aan de deluxe. Dus halverwege de lijn splits de boel zich op en gaan de de luxe door voor nog wat extra chips
Ik weet niet 100% zeker of dat de geschikte uitbreiding is voor de A7N8X maar dat zou je even na moeten vragen. Er staat een plaatje in het boekje en die ziet er bijna hetzelfde uit alleen mist de optical connectors.

Daarboven staat "RCA/Optical Connectors", dus die versie uit m'n vorige post moet ook kunnen werken, ik zal nog wel een e-mailtje sturen naar Asus (al verwacht ik niet dat ze er op reageren). Al met al heb ik met de eisen die ik nu stel toch maar gekozen voor de Asus A7N8X Deluxe, weet ik tenminste zeker dat ik alles krijg waar ik om vraag
[edit]
Voor zover ik het goed kan zien komt de optical+coaxial versie overeen met de coaxial versie, op de print is alleen een extra 4 pins header (waarvan 3 gebruikt) extra te zien waarop de aansluitingen van de 6 pins header (waarvan 5 gebruikt). Op de 4 pins header zit een massa en een +5V aansluiting (parallel aan die die van de A7N8X komt) en een output lijntje die de RCA en Optical aansluiting parallel uitstuurt.
Moet dus werken
[edit/]
[ Voor 34% gewijzigd door kimjansen op 31-12-2002 21:08 . Reden: ffies uitgezocht ]
En Shuriken, ik lees net ook die manual pdf door, maar hij staat onder optional items... we can only hope dus....
Verwijderd
ASUS A7N8X
2x Samsung 256MB DDR PC2700
Athlon XP 2000+
Spire Falconrock II koeler
XFX GF4 Ti4200 128MB
Alles ging zonder moeite. Ik heb net Windows XP Pro geinstalleerd, en Alien vs Predator. Temps na ongeveer 30min gamen: mobo 28C, CPU 40C. (volgens meegeleverde Asus probe). Zelfde resultaten na draaien 3DMark. Klopt dit een beetje?
In het BIOS heb ik m'n systeem performance op "Agressive Timings" gezet, en 't lijkt heel stabiel te lopen.
CPU en mem draaien synchroon op 133. 3Dmark score 7899 met niks overclocked of zo.
Kan iemand de CPUID van een AThlon XP / T'bred A / T'bred B posten? Kan ik ff kijken wat ik heb. Op de CPU staat ook: AG01A, en 98208730421. Wie kan dit ontcijferen?
[ Voor 33% gewijzigd door lordsnow op 02-01-2003 07:58 ]
Degene met de features die jij wiltVerwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 18:19:
Heeft er iemand info over het MSI K7N2-L bordje? Want wat is het beste bord met een Nforce 2 chip?
Gewoon ff rondkijken op review sites, en hier op het forum. Ikzelf ga btw voor een Asus A7N8X Deluxe, omdat ie alles heeft wat ik wil, en geen Northbridge fan, en omdat ik gewoon goeie ervaringen heb met Asus. Ook dat de Asus bv. gaten rond de socket heeft, voor grotere koelers en evt. waterkoeling. Succes met je keuze.
edit: hier overigens een link naar een review van het MSI nForce2 K7N2-L bord. Jaja ik begin het jaar lief
[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 02-01-2003 10:17 ]
ontcijferen mag je zelf even doen :lordsnow schreef op 02 januari 2003 @ 04:10:
Zo... net ff een nieuwe PC in elkaar gezet:
ASUS A7N8X
2x Samsung 256MB DDR PC2700
Athlon XP 2000+
Spire Falconrock II koeler
XFX GF4 Ti4200 128MB
Alles ging zonder moeite. Ik heb net Windows XP Pro geinstalleerd, en Alien vs Predator. Temps na ongeveer 30min gamen: mobo 28C, CPU 40C. (volgens meegeleverde Asus probe). Zelfde resultaten na draaien 3DMark. Klopt dit een beetje?
In het BIOS heb ik m'n systeem performance op "Agressive Timings" gezet, en 't lijkt heel stabiel te lopen.
CPU en mem draaien synchroon op 133. 3Dmark score 7899 met niks overclocked of zo.
Kan iemand de CPUID van een AThlon XP / T'bred A / T'bred B posten? Kan ik ff kijken wat ik heb. Op de CPU staat ook: AG01A, en 98208730421. Wie kan dit ontcijferen?
info hier :
http://www.overclockers.com/tips00173/
en hier
http://www.ocinside.de/in.../workshop/socketa_id.html
Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......
Verwijderd
Ik heb zelf de Leadtek besteld, maar wat zijn daar de ervaringen van?
Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}
Keb dus het idee dat je FSB niet goed staat of zo, want die score is te laag, ff alles nalopen dan, veel succes ermee
* Xtinction is in afwachting van zijn epox nforce 2 bordje
Nee, je kunt er maximaal 3 op kwijt maar wanneer je 2 dezelfde stukjes geheugen hebt en ze in de goede sloten plaatst zal het ietsje sneller zijn.Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 20:04:
hallo
klopt het dus dat je 2 geheugen modules nodig hebt op de nforce2 mobo's??
cya
Verwijderd
maar ik had ergens gelezen dat je 2 geheugen modules er moest zetten anders werkt het niet dan zou ik me wel vergist hebben
cya
Ik heb een probleempje met het gebruik van de onboard netwerkkaart op de A7N8X. Dan hebben we het over de nVidia ethernet adapter.
Ik heb hier twee systemen.
Specs:
Asus A7N8X
Realtek PCI NIC 10/100mbit (Chello)
nVidia onboard NIC 10/100mbit (toegang tot netwerk)
(Dit was een Asus A7M266 met Realtek PCI NIC 10/100mbit (Chello) en Winbond PCI NIC 10mbit

Ander systeem is van mijn broertje
Asus K7M
Realtek PCI NIC 10/100mbit (toegang tot netwerk) (eerst ook een Winbond)
Nu zit het zo.
Ik kan data delen maar ik krijg geen verbinding met internet vanaf mijn broertje systeem.
Vroeger met de oude 10mbit netwerkkaarten en met mijn A7M266 werkte dat wel.
Weet iemand waarom dit niet werkt via Windows XP (Pro)
Ik heb nog niet geprobeerd of het aan de nVidia ligt maarja die is nieuw en onboard. Heb ook nog niet geprobeerd of de Winbond kaarten het nog wel samen doen.
En hoe zit het met die lampjes bij de nVidia adapter
[ Voor 2% gewijzigd door Smht op 02-01-2003 20:34 . Reden: Tiepfaut ]
Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060
Er zijn op dit moment 3 verschillende versies van de MSI nForce2Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 18:19:
Heeft er iemand info over het MSI K7N2-L bordje? Want wat is het beste bord met een Nforce 2 chip?
K7N2-L (IPP / MCP) met lan
K7N2G-L (IGP / MCP) met lan
K7N2G-ILSR (IGP / MCP-T) met Lan, Firewire, Raid, S-ata
64MB GF4's zijn zowieso sneller dan de 128MB's, daar zit sneller geheugen op.Xtinction schreef op 02 januari 2003 @ 20:02:
mijn 1450 doet nu al 8500 met SDR ram en een 64 mb GF4ti...
Maar vindt best stoer dat jou 1450 zo presteert
XFX GF4 Ti4200 128MB Overclock (Detonator: 41.09)
=====================================
Athlon 2000+ en 2x 256MB PC2700 @ 133 MHz sync.
250/456 (standaard). Detonators ?? (standaard). 3DMark: 7899.
250/470. 3DMark: 8690.
260/470. 3DMark: 8737
260/520. 3DMark: 8818
270/470. 3DMark: 8882
270/500. 3DMark: 9037
270/520. 3DMark: 9034 <-- wtf ?!?
270/540. 3DMark: 8971 <-- wtf ?!?
280/500. 3DMark: 9036
280/550. 3DMark: 9222
280/560. 3DMark: 9237
XFX GF4 Ti4200 128MB Overclock (Detonator: 41.09)
=====================================
Athlon 2000+ @ 133 en 2x 256MB PC2700 @ 166 (Aggresive timing: geen boot)
Athlon 2000+ @ 133 en 2x 256MB PC2700 @ 166 (Optimal timing)
270/500. 3DMark: 8866
[ Voor 91% gewijzigd door lordsnow op 03-01-2003 04:35 ]
en sync is beter ja, waarom ontgaat me, maar het is zo
Verandert z'n sig te weinig.
Zoals je ziet aan de benches hierboven kom ik inderdaad (makkelijk) boven de 9000.Xtinction schreef op 02 januari 2003 @ 21:45:
Hmmm ja mijn vidcard loopt wel op 583/290 of zoiets vaags, maar je hebt wel 600+ megahertzen meer, dat zou toch echt minstens 9000 moeten zijn, zeker met een Nforce 2 toch?
Kan je zonder problemen (= blijvende schade) blijven oc'en, totdat je artifacts krijg en dan doe je 'em een stukkie terug?
[ Voor 21% gewijzigd door lordsnow op 03-01-2003 04:37 ]
Dit topic is gesloten.