He ken zie aldoor dat je een A7N8X deluxe hebt, maar je neemt nu een epox? Waarom dat is die Asus niet goed?
Verwijderd
Zoals je in het onderzoek topic naar de pci-lock in DOC kan lezen is de PCI frequentie onafhankelijk van de AGP frequentie.. Je kan de AGP dus gewoon sneller laten lopen zonder dat je last van problemen met je PCI kaarten gaat krijgen..ken schreef op 17 december 2002 @ 22:13:
Op de Epox zit dus een PCI lock??
Is deze dan afhankelijk van de APG clock?? Moet deze dus op 66 staan om de PCI op 33 te laten draaien?? Of kan ik gewoon mijn AGP sneller laten lopen zonder problemen met mijn PCI kaarten?
Wat wel lijkt kunnen te gebeuren is dat je de Northbridge te zwaar belast bij het overklokken waardoor er fouten ontstaan..
Ok, Dit is wat ik wou weten 
De sound van mijn Asus bord was kapotgegaan daarom moest ik een nieuw bord kopen (door de vmod geen garantie meer)
De Epox kan alle MP aan en fsb tot 250 daarom wou ik deze testen.
Tot nu toe erg tevreden (De asus was ik ook tevreden)
De Epox heeft een beter bios structuur vind ik
Bij de asus kon ik tot fsb 207 sync en met de epox kan ik max 195 sync
Hier is de asus wel wat beter. Moet nog verder testen. Wacht nu op mijn geheugen
De sound van mijn Asus bord was kapotgegaan daarom moest ik een nieuw bord kopen (door de vmod geen garantie meer)
De Epox kan alle MP aan en fsb tot 250 daarom wou ik deze testen.
Tot nu toe erg tevreden (De asus was ik ook tevreden)
De Epox heeft een beter bios structuur vind ik
Bij de asus kon ik tot fsb 207 sync en met de epox kan ik max 195 sync
Hier is de asus wel wat beter. Moet nog verder testen. Wacht nu op mijn geheugen
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Hier nog maar weer eens een bevestiging dat de Epox 8RDA+ ook een PCI Lock heeft:
<<
Hi,
Thank you for your enquire.
We have confirmed your problem with our mainboard manufacturer. When the AGP Frequency is set to 66MHz in Advanced Chipset Features of BIOS setup, the PCI clock is locked at 33MHz (i.e. the PCI clock is depended on the AGP clock/ 2).
For AMD Barton CPU, it is a non-released CPU so we are sorry that we are not sure can it be used in 8RDA+ mainboard now.
2theMax Support Team
----- Original Message -----
From: Ian
To: support@2themax.com
Sent: Saturday, December 14, 2002 4:29 PM
Subject: 8RDA+ nForce2 motherboard
Dear Sir/Madam,
I'm writing to enquire about your 8RDA+ nForce2 motherboard for Socket A processors.
What I would like to know is whether the so-called 'PCI lock' is present on the board? From what I have read, the AGP frequency can be fixed at 66MHz regardless of the FSB, but no settings can be found regarding the PCI frequency, could you verify if such a setting is available (throught beta/future BIOS release) or in other words, is the PCI frequency fixed at 33MHz regardless of the FSB?
Also, is 8RDA+ compatible with the upcoming AMD processor code-named Barton, which will scale to a 400MHz FSB?
Regards,
Ian Ching >>
<<
Hi,
Thank you for your enquire.
We have confirmed your problem with our mainboard manufacturer. When the AGP Frequency is set to 66MHz in Advanced Chipset Features of BIOS setup, the PCI clock is locked at 33MHz (i.e. the PCI clock is depended on the AGP clock/ 2).
For AMD Barton CPU, it is a non-released CPU so we are sorry that we are not sure can it be used in 8RDA+ mainboard now.
2theMax Support Team
----- Original Message -----
From: Ian
To: support@2themax.com
Sent: Saturday, December 14, 2002 4:29 PM
Subject: 8RDA+ nForce2 motherboard
Dear Sir/Madam,
I'm writing to enquire about your 8RDA+ nForce2 motherboard for Socket A processors.
What I would like to know is whether the so-called 'PCI lock' is present on the board? From what I have read, the AGP frequency can be fixed at 66MHz regardless of the FSB, but no settings can be found regarding the PCI frequency, could you verify if such a setting is available (throught beta/future BIOS release) or in other words, is the PCI frequency fixed at 33MHz regardless of the FSB?
Also, is 8RDA+ compatible with the upcoming AMD processor code-named Barton, which will scale to a 400MHz FSB?
Regards,
Ian Ching >>
Gewoon afhankelijk van elkander, maar dat was toch al wat er gedacht werd, dat de pci en agp beiden gelocked waren, samen?
of begrijp ik jouw vraag niet? (kan best, kben niet echt helder

Ohja, aangezien jij een a7n8x had en ik die wellicht wil
Ik heb alles gelezen, maar t is me nog niet duidelijk --> welke multipliers kan je uit kiezen (als je nix met je proc hebt uitgevoerd)?
Want een vriend van me heeft dus een 2400+ die niet geunlocked is (zelf gezien), maar nu hoor ik uit andere betrouwbare bronnen (ie Fewture
Maar wat kon jij doen met je 2400+ op je asus?
niet lager dan 15 dus, maar alles daarboven wel? maar voor een 200 mHz bus dus niet aan te raden ? (3000 mHz haaltie denk ik niet

btw --> meuktracker: Asus A7N8X DeLuxe 1001.G
nieuw a7n8x deluxe bios, kzag em nog niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Okyah op 18-12-2002 10:47 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Hij is geunlocked vanaf 13 en hoger.Okyah schreef op 18 december 2002 @ 10:42:
[...]
Gewoon afhankelijk van elkander, maar dat was toch al wat er gedacht werd, dat de pci en agp beiden gelocked waren, samen?
of begrijp ik jouw vraag niet? (kan best, kben niet echt helder) :)\
Ohja, aangezien jij een a7n8x had en ik die wellicht wil
Ik heb alles gelezen, maar t is me nog niet duidelijk --> welke multipliers kan je uit kiezen (als je nix met je proc hebt uitgevoerd)?
Want een vriend van me heeft dus een 2400+ die niet geunlocked is (zelf gezien), maar nu hoor ik uit andere betrouwbare bronnen (ie Fewture) dat alle 2400+ (en hoger neem ik aan) wel unlocked zijn (op een nforce2 en kt400)
Maar wat kon jij doen met je 2400+ op je asus?is dus mijn vraag, zo'n beetje
niet lager dan 15 dus, maar alles daarboven wel? maar voor een 200 mHz bus dus niet aan te raden ? (3000 mHz haaltie denk ik niet)
btw --> meuktracker: Asus A7N8X DeLuxe 1001.G
nieuw a7n8x deluxe bios, kzag em nog niet.
Verwijderd
Ik heb een Chaintech 7NJS moederbord gekocht met een XP 2400+ en Corsair
XMS 3500 geheugen.
Ik heb nu met standaard koeling een overclock van 12 x 190= 2280, hij geeft
op deze snelheid nog steeds geen krimp, alleen een FSB van 200 is (nog) niet
stabiel, hiermee haal ik met een Radeon 9700 pro 16500 3dmarks, en in sisoft
sandra met geheugen benchmark gaat hij over de 3000 MB/s (snelste timings).
Agp speed trouwens niet op auto zetten maar op 66 MHZ instellen, dan blijft PCI op dit bord netjes op 33 MHZ.
XMS 3500 geheugen.
Agp speed trouwens niet op auto zetten maar op 66 MHZ instellen, dan blijft PCI op dit bord netjes op 33 MHZ.
Iemand al een nForce2 moederbord gesignaleerd MET onboard video, ZONDER LAN/Dolby 5.1 ? Time is running out ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Volgens mij duurt het sowieso nog wel een tijdje voordat de nForce2 IGP borden te krijgen zijn... en dat zonder LAN/sound (dolby 5.1 hebben ze niet allemaal) kan je vergeten, dat zit standaard in de southbridge en je bent natuurlijk dom als je daar als moederbord-fabrikant geen gebruik van maakt.Arfman schreef op 18 December 2002 @ 14:03:
Iemand al een nForce2 moederbord gesignaleerd MET onboard video, ZONDER LAN/Dolby 5.1 ? Time is running out ...

Waarom zet je het niet gewoon uit in het BIOS, dat kan ook hoor...
[ Voor 7% gewijzigd door Demo op 18-12-2002 14:41 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Da's lekker 
Kan niet w88 ... Comptech heeft ook nog niet gereageerd op me mail
Kan niet w88 ... Comptech heeft ook nog niet gereageerd op me mail
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
LAN wil ik niet omdat we hier gestandaardiseerde, geteste hardware voor gebruiken (Intel PRO kaartjes), Dolby 5.1 is nergens voor nodig in een kantooromgeving.Demoniac schreef op 18 december 2002 @ 14:41:
[...]
Volgens mij duurt het sowieso nog wel een tijdje voordat de nForce2 IGP borden te krijgen zijn... en dat zonder LAN/sound (dolby 5.1 hebben ze niet allemaal) kan je vergeten, dat zit standaard in de southbridge en je bent natuurlijk dom als je daar als moederbord-fabrikant geen gebruik van maakt.
WAATTT ?!?! nForce2 in een kantooromgeving

Ja .. denk maar eens na:
-integrated graphics, dus niet na 3 maand ineens te horen krijgen van je leverancier dat je videokaart niet meer leverbaar is waardoor je nieuwe images moet gaan bakken, hun moeten gewoon 400/500 van die nForce 2 mobo's op voorraad nemen;
-snelle hardware (dat kun je niet ontkennen
-relatief goedkoop (zeker in vergelijking met Intel P4 mobo's).
Maargoed .. als de nForce2 met IGP en zonder LAN voorlopig niet uitkomt zal ik mijn heil moeten zoeken in KT400 chipsets .. het is niet anders.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hey
Ik heb de Bios van mn A7n8X gisteravond geflashed naar 1001G
Helaas wordt mn processor er niet mee "geunlocked'' verder heb ik nog niet veel getest , maar een voordeel vond ik wel dat ik nu na een verkeerde multi instelling ik niet meer de bios hoef te erasen naar default dmv de jumper maar dat ie gewoon default naar 13.5 x 100 (ik heb een XP 2200+)
Zou er nog een kans zijn denken dat er een bios uitkomt die alle TB's gewoon unlockt ? (Zoals bij Epox geloof ik het geval is) of zou dat technisch niet mogelijk zijn en ben ik verplicht de 'wire loop' of de L3 bridge truc te gebruiken ?
Ik heb de Bios van mn A7n8X gisteravond geflashed naar 1001G
Helaas wordt mn processor er niet mee "geunlocked'' verder heb ik nog niet veel getest , maar een voordeel vond ik wel dat ik nu na een verkeerde multi instelling ik niet meer de bios hoef te erasen naar default dmv de jumper maar dat ie gewoon default naar 13.5 x 100 (ik heb een XP 2200+)
Zou er nog een kans zijn denken dat er een bios uitkomt die alle TB's gewoon unlockt ? (Zoals bij Epox geloof ik het geval is) of zou dat technisch niet mogelijk zijn en ben ik verplicht de 'wire loop' of de L3 bridge truc te gebruiken ?
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Toen ik ze bestelde stond er op de website dat ze nog op voorraad waren 
Maargoed, daar heb ik nog niks van gemerkt
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Deze heeft wel geintegreerde graphics..... weet niet of ze em op voorraad hebben ?Arfman schreef op 18 december 2002 @ 15:39:
[...]
LAN wil ik niet omdat we hier gestandaardiseerde, geteste hardware voor gebruiken (Intel PRO kaartjes), Dolby 5.1 is nergens voor nodig in een kantooromgeving.
WAATTT ?!?! nForce2 in een kantooromgeving![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja .. denk maar eens na:
-integrated graphics, dus niet na 3 maand ineens te horen krijgen van je leverancier dat je videokaart niet meer leverbaar is waardoor je nieuwe images moet gaan bakken, hun moeten gewoon 400/500 van die nForce 2 mobo's op voorraad nemen;
-snelle hardware (dat kun je niet ontkennen);
Maargoed .. als de nForce2 met IGP en zonder LAN voorlopig niet uitkomt zal ik mijn heil moeten zoeken in KT400 chipsets .. het is niet anders.
En qua LAN.....er staat "LAN version only"......dus lijkt mij dat er ook eentje zonder LAN is (niet dat dat ene fuck uit maakt, want dat zet je dan uit in het BIOS..... volgens Anandtech was de ingebakken LAN -NVIDIA MAC- zelfs beter dan de Intel 10/100 PRO+ !!)
Dat is vaak genoeg voorbijgekomen. Het zijn indicatoren dat de producten recentelijk op voorraad zijn/komen. Niet direct elke seconde van de dag gekoppeld aan hun werkelijke voorraad. Winkelverkoop gaat daar uit het zelfde magazijn.TheDarkLord666 schreef op 18 December 2002 @ 15:47:
Toen ik ze bestelde stond er op de website dat ze nog op voorraad waren
Arfman schreef op 18 december 2002 @ 15:39:
LAN wil ik niet omdat we hier gestandaardiseerde, geteste hardware voor gebruiken (Intel PRO kaartjes), Dolby 5.1 is nergens voor nodig in een kantooromgeving.
[knip]
Mja uitzetten is zonde, zonder LAN is goedkoper om te maken, en als onderwijsinstelling letten wij wel degelijk op de centjes
En geluid mag wel onboard, (moet zelfs in lesomgevingen), maar Dolby 5.1 is weer overdreven, vandaar.
WinFast K7NCR18G - .Arfman schreef op 18 December 2002 @ 17:09:
Mja uitzetten is zonde, zonder LAN is goedkoper om te maken, en als onderwijsinstelling letten wij wel degelijk op de centjesEn geluid mag wel onboard, (moet zelfs in lesomgevingen), maar Dolby 5.1 is weer overdreven, vandaar.
HET ultieme "Socket A" platform
Ondersteund Front Side Bus snelheden van 200/266/333MHz(DDR) voor AMD Athlon/XP en Duron CPU
Ondersteund 3 184-pin DIMM sloten voor DDR-SDRAM module (PC2100,PC2700,PC3200)
BIOS en Hardware biedt CPU Over Temperature Shutdown (O.T.S.) functie
Ondersteund AGP 8x voor high-end 3D grafische kaarten
GeForce4 MX Graphics
Geintegreerde AC'97 6-kanaal geluids interface
USB2.0 controller met twee USB2.0 poorten
Ondersteund pin header voor nView (twee onafhankelijke weergaven)
2x ATA133 IDE dual channel interfaces
Geen LAN.....levertijd 3-4 dagen...http://www.maxpc.nl/ ....Euro 169,00
Was via de pricewatch te vinden
DAT snap ik wel ... maar het is wel K*TPROnline schreef op 18 December 2002 @ 16:14:
[...]
Dat is vaak genoeg voorbijgekomen. Het zijn indicatoren dat de producten recentelijk op voorraad zijn/komen. Niet direct elke seconde van de dag gekoppeld aan hun werkelijke voorraad. Winkelverkoop gaat daar uit het zelfde magazijn.
Passen er in de DDR sloten eigenlijk ook gewone SD rammetjes als dat zo is ga ik namelijk de chaintech kopen die iz super vet met zijn CBOX2tje ook standaard rounded cables en natuurlijk de overklokbaarheid zijn dingen waar je zo'n boardje voor koopt. Maar aangezien ik geen geld heb om nieuwe Ram modulekes te halen (chaintech past net in mijn budget) moeten er wel mijn oude sd rammen in passen.
Nope; op een mobo dat alleen geschikt is voor DDR kan geen SDRAM (pc100/pc133)SupremeMasterF schreef op 18 december 2002 @ 18:26:
Passen er in de DDR sloten eigenlijk ook gewone SD rammetjes als dat zo is ga ik namelijk de chaintech kopen die iz super vet met zijn CBOX2tje ook standaard rounded cables en natuurlijk de overklokbaarheid zijn dingen waar je zo'n boardje voor koopt. Maar aangezien ik geen geld heb om nieuwe Ram modulekes te halen (chaintech past net in mijn budget) moeten er wel mijn oude sd rammen in passen.
dan zul je een wat ouder mobo moeten nemen die alleen SDRAM aan kan of; als je later toch nog DDR wilt kopen; de ECS K7S5A. Die kan SDRAM en DDR aan (maar niet tegelijk
Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......
Verwijderd
SupremeMasterF schreef op 18 December 2002 @ 18:26:

Geen van bovenstaande argumenten worden door nVidia zelf gebruikt om de nForce2 te positioneren in het kantoor segment. nVidia maakt gister tijdens hun brainwash sessie (zijn ze goed in) duidelijk dat het de volgende zijn:Arfman schreef op 18 December 2002 @ 15:39:
[...]
WAATTT ?!?! nForce2 in een kantooromgeving![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja .. denk maar eens na:
-snelle hardware (dat kun je niet ontkennen);
- Verbeterde nView (maar zit gewoon in laatste driver update)
- UDA (dus een driverpakket waar alles inzit voor heel je kantoor omgeving)
- Lan geïntegreerd.
De IPG heeft een kleine delay opgelopen vanwege een bug. De eerste samples worden tegen het eind van deze maand verwacht en MP in Jan 2003.Demoniac schreef op 18 December 2002 @ 14:41:
[...]
Volgens mij duurt het sowieso nog wel een tijdje voordat de nForce2 IGP borden te krijgen zijn... en dat zonder LAN/sound (dolby 5.1 hebben ze niet allemaal) kan je vergeten, dat zit standaard in de southbridge en je bent natuurlijk dom als je daar als moederbord-fabrikant geen gebruik van maakt.
Zoals er nu fabrikanten zijn die twee versies van de nForce2 (zonder graphics) op de markt hebben, een met MCP en een met MCP-T, zullen er straks ook zeker fabrikanten zijn die de nForce2 met graphics zullen combineren met zowel de MCP en de MCP-T. FYI Dolby Digital zit enkel in de MCP-T.
Maar dat dolby digital is toch niet zo spannend, de meeste bordjes hebben een 6channel audio (realtek ofzo) eropzitten bij de MCP. Dus het enige dat je dan mist is de lage cpuload van de APU, het on the fly kunnen decoderen van een AC3 signaal, en het weergeven van 2 channel audio over een 6 channel systeem (vooral laaste was indrukkend bij demo van nVidia).
[ Voor 34% gewijzigd door The Source op 18-12-2002 19:45 ]
Verwijderd
Klopt het dat van alle Nforce2 moederborden die op dit moment verkocht worden alleen de Chaintech een onboard raid controller heeft?
nieuws: nForce2 chipset ondersteunt Barton processor
Kijk, dat maakt van de nForce2 gelijk een betere investering
Kijk, dat maakt van de nForce2 gelijk een betere investering
Jaja, die socket A slikt zoveel cpu's nu
niet te geloven. Amd Duron, Athlon, Athlon XP, en nu ook de Barton. Toch nog ff maandje of wat wachten, en dan een Bartonnetje halen met DDR400
. Overigens, zijn er van die AMD Barton al officiele ratings e.d. ? Ik heb net op de Amd site rond zitten snuffelen, maar ook niet echt wat kunnen vinden.
Voorlopig nog ff door met me Athlon K7 Classic (yep, slot-A). Niet te geloven wat er in ruim 3 jaar tijd gebeurt. Die slot-A 500mhz met MSI 6167 mobo kocht ik in okt 1999 voor euhm 1000 gulden samen, ik geloof 300 voor mobo, en 700 voor de CPU. Als ik nu een nForce2 bord koop + snelle Athlon XP (zeg 2600+ 333fsb) dan ben ik 185 + 358 eur = 543 euro kwijt. Bijna 1200 gulden. Niet eens zoveel duurder eigenlijk
.
Overigens heb ik nog wat nieuws gevist van amdmb.com, text > The Shuttle SN41G2 will be the brand for the new Nforce 2 IGP barebone system that it will release any day now.
We know that the company only considered IGP version of chipset since it prefers systems that have graphics on board even though most of its designs have an AGP slot inside for performance users.
Leuk voor mensen die een all-in one oplossing met nForce2 chipset zoeken, die ook nog es niet teveel ruimte inneemt. Vind je de IGP toch te langzaam, dan zit er altijd nog een AGP poort op voor echt knallen met een flinke vidkaart
.
Voorlopig nog ff door met me Athlon K7 Classic (yep, slot-A). Niet te geloven wat er in ruim 3 jaar tijd gebeurt. Die slot-A 500mhz met MSI 6167 mobo kocht ik in okt 1999 voor euhm 1000 gulden samen, ik geloof 300 voor mobo, en 700 voor de CPU. Als ik nu een nForce2 bord koop + snelle Athlon XP (zeg 2600+ 333fsb) dan ben ik 185 + 358 eur = 543 euro kwijt. Bijna 1200 gulden. Niet eens zoveel duurder eigenlijk
Overigens heb ik nog wat nieuws gevist van amdmb.com, text > The Shuttle SN41G2 will be the brand for the new Nforce 2 IGP barebone system that it will release any day now.
We know that the company only considered IGP version of chipset since it prefers systems that have graphics on board even though most of its designs have an AGP slot inside for performance users.
Leuk voor mensen die een all-in one oplossing met nForce2 chipset zoeken, die ook nog es niet teveel ruimte inneemt. Vind je de IGP toch te langzaam, dan zit er altijd nog een AGP poort op voor echt knallen met een flinke vidkaart
Dat is het dus niet, waarschijnlijk is het voor de fabrikant goedkoper om op alle bordjes LAN te zetten dan om 2 productielijnen op te zetten. Bovendien, die Dolby 5.1 is niet bij alle fabrikanten volledig aanwezig, bij de Epox 8RDA+ zijn maar 3 geluidsaansluitingen, net als bij de meeste onboard apparaten.Arfman schreef op 18 december 2002 @ 17:09:
Mja uitzetten is zonde, zonder LAN is goedkoper om te maken, en als onderwijsinstelling letten wij wel degelijk op de centjesEn geluid mag wel onboard, (moet zelfs in lesomgevingen), maar Dolby 5.1 is weer overdreven, vandaar.
Ik denk dat je beter een Epox of een Abit kan nemen, die Chaintech ziet er prachtig uit maar hij is gewoon veel te duur! De Epox en Abit mobo's zijn ongeveer 75 euro goedkoper, dan kan je er nog 256 MB PC2700 geheugen bij kopen. En later als je weer wat geld hebt, 256 MB er bij steken en dual channel draaienSupremeMasterF schreef op 18 December 2002 @ 18:26:
[ Voor 39% gewijzigd door Demo op 19-12-2002 09:12 ]
Ik ben ZEER benieuwd naar de resultaten van die bordjes. Veel reviews gelezen enzo, maar wil het zelf ervaren.
Ga vanavond de Asus A7N8X halen, tesaam met 2x256 Samsung PC3200 (lekker Dual Channel)...
Wat ik wilde weten is of er ook met deze chipset problemen zijn met de AGP 8x en Radeon 9700 ?
Heb bios 8.003 op de kaart zitten. Moet ik er dan toch aan gaan denken om 'm te flashen naar 8.004 ?
Ga vanavond de Asus A7N8X halen, tesaam met 2x256 Samsung PC3200 (lekker Dual Channel)...
Wat ik wilde weten is of er ook met deze chipset problemen zijn met de AGP 8x en Radeon 9700 ?
Heb bios 8.003 op de kaart zitten. Moet ik er dan toch aan gaan denken om 'm te flashen naar 8.004 ?
@Dennis065:Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 11:57:
Ik heb een Chaintech 7NJS moederbord gekocht met een XP 2400+ en Corsair
XMS 3500 geheugen.
Ik heb ook zo'n bordje met een unlock 2400+. Hoe heb jij de andere settings in de Advanced Bios staan? Als ik de standaard waardes (15x133 volgens mij) van de 2400+ invul wordt ie bij de POST herkend als een Athlon1700. Welk typeaanduiding krijg jij als je boot? En krijg jij met de standaard 2400+ setting wel de juiste naam te zien? In hoeverre is de snelheid van het geheugen van invloed de CPU setting? Het lijkt erop alsof daar een relatie is. Ik heb 2x256 Micron PC2100 CL2.5 in dual-channel geplaatst, mode in bios is SYNC.
Voordat ik met overklokken begin wil ik het bord eerst 'standaard' zien draaien. Dus met multiplier/FSB/memory etc. op standaard waardes. Lukt dat bij jou?
Ik hoor graag van je...
overclockers new zeeland hebben net een review van de asus A7N8X gemaakt
http://www.overclockers.c...force2/asusa7n8x/f1.shtml
http://www.overclockers.c...force2/asusa7n8x/f1.shtml
zijn er nu al nforce2 met raid controllers???
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Geloof dat dat bordje mij zelfs 450 gulden gekost heeft, ook in oktober. CPU was ook iets van 500 gulden. Totaal was dus idd 1000 gulden, wilde dat ik dat opnieuw kon investeren, zit ongetwijfeld een Nforce2 mobo bij.ReemF schreef op 19 december 2002 @ 08:31:
Voorlopig nog ff door met me Athlon K7 Classic (yep, slot-A). Niet te geloven wat er in ruim 3 jaar tijd gebeurt. Die slot-A 500mhz met MSI 6167 mobo kocht ik in okt 1999 voor euhm 1000 gulden samen, ik geloof 300 voor mobo, en 700 voor de CPU.
[ Voor 13% gewijzigd door farmacop op 19-12-2002 15:06 ]
Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB
Heheh, C.O.T.S. functieEaS schreef op 18 december 2002 @ 17:13:
BIOS en Hardware biedt CPU Over Temperature Shutdown (O.T.S.) functie

ReemF schreef op 19 december 2002 @ 13:33:
sure > Chaintec heeft de 7NJS Zenith in de aanbieding met RAID. Laatste prijs die ik zag was 229 eur, maar dus wel met rounded ide cables erbij
handig maar 1 slot voor de HD's, haal je dus geen snelheids winst uit als je raid wilt gaan draaien, want alles gaat over die ene slot....IDE RAID (1) Ultra DMA-66/100/133 connector
en rounded kabels heb ik zelf al
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Is er echt een zeer groot snelheidsverschil tussen 2700 en 3200 DDR Ram kaartjes? Anders moet ik gewoon mijn budget veranderen want die Chaintech komt er zekers
. Wat is beter 2 X 256 MB DDR RAM 2700 op de chaintech 7njs zenith of 1 x 512 DDR 3200?? Want de prijs is ongeveer gelijk.
Ik zou met de nForce2 altijd 2 sticks nemen, zodat je dual ddr kan doen. Ddr400 is wel een goeie investing aangezien de barton 400fsb bus heeft maar als je dat allemaal niet uitmaakt zou ik nog steeds pc2700 nemen aangezien de Force 2 het best presteerd als de bus en me gelijk lopen, dus synchroom. In principe heb je met een amdxp2000 al aan (snel) pc2100 genoeg.
Ik heb net mijn A7N8x binnen. Niet de deluxe versie. Maar er zit wel een MCP-T op 
Sisoft memscore:
Int: 2518 MB/s
Float: 2329 MB/s
dit is op 166 FSB met Samsung PC2700
Sisoft memscore:
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Ik heb 'm ook NET draaiende... Ook niet de deluxe. Installing SiSoft as we speak...Shuriken schreef op 19 December 2002 @ 18:45:
Ik heb net mijn A7N8x binnen. Niet de deluxe versie. Maar er zit wel een MCP-T op
Sisoft memscore:
Heb 2x256MB TwinMos PC3200 erin hangen.
Bench results komen eraan...
Edit: Hmmzzzz... Valt nog een beetje tegen... ~2200 om ~2100
[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 19-12-2002 22:27 ]
Verwijderd
HaJeeEs,
Als ik het bord met de standaard settings instel dan draait mijn XP 2400+
ineens op 933 MHZ
. Hij geeft bij mij alleen de werkelijke MHZ waarop
de proc. draait weer en geen 2400+ ofzo.
Ik denk dat het komt omdat ik hem toch voor de zekerheid heb laten unlocken want ik wou het risico niet lopen dat de multiplier settings niet zouden werken.
Verder laat ik het geheugen altijd op sync lopen, met de snelste timings geeft
het geheugen nog steeds geen krimp op 200 MHZ ik kan helaas nog niet hoger testen omdat het moederbord dit (nog) niet ondersteund.
ineens op 933 MHZ
Ik denk dat het komt omdat ik hem toch voor de zekerheid heb laten unlocken want ik wou het risico niet lopen dat de multiplier settings niet zouden werken.
het geheugen nog steeds geen krimp op 200 MHZ ik kan helaas nog niet hoger testen omdat het moederbord dit (nog) niet ondersteund.
Is dat ook op 166 MHz FSB?BioWEB schreef op 19 December 2002 @ 21:50:
[...]
Ik heb 'm ook NET draaiende... Ook niet de deluxe. Installing SiSoft as we speak...
Heb 2x256MB TwinMos PC3200 erin hangen.
Bench results komen eraan...
Edit: Hmmzzzz... Valt nog een beetje tegen... ~2200 om ~2100
Ja Corsair XMS3500 dat haalt de 200 MHz welVerwijderd schreef op 20 December 2002 @ 10:00:
HaJeeEs,
ineens op 933 MHZ. Hij geeft bij mij alleen de werkelijke MHZ waarop
En ik denk dat het idd komt door het unlocken, alleen ik kan het niet uitleggen. Er was iets met 4-bit en 5-bit multipliers ofzo
Heeft iemand eigenlijk een idee hoe de drivers een onderscheid maken tussen MCP en MCP-T?
Ik heb een A7N8X non-deluxe. Echter er zit wel een MCP-T op. Uiteraard krijg ik de Soundstorm niet aan de praat. Ik zit me af te vragen of er niet een mogelijkheid is om dit aan te passen zodat het wel werkt.
Ik heb een A7N8X non-deluxe. Echter er zit wel een MCP-T op. Uiteraard krijg ik de Soundstorm niet aan de praat. Ik zit me af te vragen of er niet een mogelijkheid is om dit aan te passen zodat het wel werkt.
Heeft iemand de Abit NF7-S al? Zo ja zitten er al gaten om de socket heen anders kan ik mijn Alpha PAL 8045 niet kwijt erop.
zijn die snelste timings de turbo settings of de cas 2-1-1-1-1 settings? (expert)Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 10:00:
zit nogal verschil in namelijk...
Draai zelf nu op XMS3200 @ Cas 2-2-2-3, en die turbo is op de 8RDA+ Cas 2-2-2-6.
Ben wel benieuwd of dat XMS3500 nou veel snellere timings aankan of niet.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
De eerste revisie heeft die gaten niet als ik het goed begrepen heb, maar de nieuwere versies krijgen ze welBronX schreef op 20 december 2002 @ 19:08:
Heeft iemand de Abit NF7-S al? Zo ja zitten er al gaten om de socket heen anders kan ik mijn Alpha PAL 8045 niet kwijt erop.
Verwijderd
Heeft iemand anders ook nog problemen met die rottige nforce2 drivers?????
Vroeger had ik de 4-1 drivers van via en die installeerden echt alles zelf, maar ik heb nu een Asus A7N8X Deluxe en er blijven toch een aantal devices ongeinstalleerd.
Daarbij moet ik zelf de harddisk controller veranderen want hij geeft een nforce device aan en als ik het zelf doe wordt het ineens een "nvidia nforce2 MPC IDE controller"
Iemand een antwoord hierop...????
Vroeger had ik de 4-1 drivers van via en die installeerden echt alles zelf, maar ik heb nu een Asus A7N8X Deluxe en er blijven toch een aantal devices ongeinstalleerd.
Daarbij moet ik zelf de harddisk controller veranderen want hij geeft een nforce device aan en als ik het zelf doe wordt het ineens een "nvidia nforce2 MPC IDE controller"
Iemand een antwoord hierop...????
Ligt aan het Asus Nforce2 plankje. Op de andere Nforce plankjes installeren die drivers als een tiet
Had ik ook toen ik mijn pc voor het eerst aan had staan.Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 10:00:
HaJeeEs,
ineens op 933 MHZ. Hij geeft bij mij alleen de werkelijke MHZ waarop
Toen veranderde ik de FSB en de geheugen timings en toen pakte ie m wel.
En mijn XP is btw niet unlocked.
Verwijderd
De IDE controller van Nividia mforce 2 is brak. De harddisks worden gezien als scsi en het is buggy. als ik na een opstart van mijn pc mijn harddisks wil benaderen krijg ik 5 minuten een zoekend flahlight te zien en mijn pc staat vast. Is er een oplossing voor deze bug?
Dat ligt niet aan de ide controller van nvidia. Dat ligt aan windows 2k/xp. Als je bijv 98se installeerd dan zie je niet scsi staan maar gewoon ide.
BlaBlaBla
Van de Anandtech site:BronX schreef op 20 December 2002 @ 19:08:
However, the official word from ABIT is that the NF7-S will indeed ship with four mounting holes even though our sample didn't have this feature. Admin and owner of Hexus.net, David Ross, was good enough to alert us to this fact. 12-10-02 UPDATE Apparently, the first few thousand NF7-S motherboards will ship without the mounting holes.
Ik vraag me af aan welke revisie de Asus A7N8X toe is, 1.04? Op de site van Asus is namelijk terug te vinden dat vanaf revisie 1.04 het mobo ook Athlon XP's accepteert die op 333 FSB zijn gebakken.
Mijn Asus is een week oud en rev. 1.04
Geeft jullie asus a7n8x ook zo'n hoge temp weer in de bios?
Bij mij namelijk rond de 60 a 65 graden.(idle)
en asus pcprobe 35 a 40.(idle)
Met een Volcano 9 @ 3500rpm. Hogere rpm niet echt een merkbaar verschil.
Welke is geloofwaardiger? Heatsinks is redelijk koud.
Ik denk dat de bios het bij het verkeerde eind heeft. Want toen mijn AMD XP 2400+ nog op mijn ABIT KR7A-Raid zat was ie even warm als asus pcprobe.
Nu met Burnk7 en High speed rpm (5500rpm) wordt ie 40C (pcprobe)
Tweede vraag:
Moet je Windows XP service pack 1 installeren om nForce 2 2.0 drivers te kunnen gebruiken?
Enige prestatiewinst vergeleken met de standaard drivers van de cd?
Bij mij namelijk rond de 60 a 65 graden.(idle)
en asus pcprobe 35 a 40.(idle)
Met een Volcano 9 @ 3500rpm. Hogere rpm niet echt een merkbaar verschil.
Welke is geloofwaardiger? Heatsinks is redelijk koud.
Ik denk dat de bios het bij het verkeerde eind heeft. Want toen mijn AMD XP 2400+ nog op mijn ABIT KR7A-Raid zat was ie even warm als asus pcprobe.
Nu met Burnk7 en High speed rpm (5500rpm) wordt ie 40C (pcprobe)
Tweede vraag:
Moet je Windows XP service pack 1 installeren om nForce 2 2.0 drivers te kunnen gebruiken?
Enige prestatiewinst vergeleken met de standaard drivers van de cd?
[ Voor 20% gewijzigd door Semetrix op 22-12-2002 15:46 ]
asus probe 33 bios 40 graden. Ik denk dat bios betrouwbaarder is....
Ff een vraagje over dat dual-channel gebeuren. Ik ben van plan een Epox 8RDA+ te bestellen, met de bedoeling hem over te klokken (fsb naar 400 ofzo (200ddr)). Nou zou ik 2x256mb pc3200 ram kunnen kopen en dat sync draaien. De theoretische snelheid is dan dus 2x400=800mhz. Dit kan de fsb echter nooit trekken, zodat de effectieve snelheid niet veel hoger ligt dan met single-channel geheugen.
Stel nu dat ik het geheugen op 200mhz zet (50% van de fsb). De effectieve snelheid is dan 400mhz (toch?)... en dat is dus synchroon aan de fsb. Werkt dit dan net zo snel als single-channel pc3200 geheugen? Dan kan ik een hoop geld besparen...
Stel nu dat ik het geheugen op 200mhz zet (50% van de fsb). De effectieve snelheid is dan 400mhz (toch?)... en dat is dus synchroon aan de fsb. Werkt dit dan net zo snel als single-channel pc3200 geheugen? Dan kan ik een hoop geld besparen...
Verwijderd
Ik heb een Asus A7N8X besteld.
Nu heb ik alvast de user manual gedownload van de asus site om er al eens in te bladeren voordat het bord er is en ik zag dat het *enkel* 1.5V AGP kaarten ondersteund. Ik heb hier een redelijk oud videokaartje liggen (Pine 3D Phantom) en ik vrees dat ik ook een nieuwe videokaart zal moeten zoeken. (of zou die Phantom ook nog werken... Is wel een oud model)
Welke minimale videokaart kan ik op dit bordje draaien? (is bvb GF2MX400 al goed?)
Ik speel niet veel games, maar ben veel met audio bezig en vond dit nForce2 bord echt knap kwestie audiofeatures.
Is er ergens een site waar een lijst van videokaarten kan bekijken waar dit bord geen probs mee heeft?
Nu heb ik alvast de user manual gedownload van de asus site om er al eens in te bladeren voordat het bord er is en ik zag dat het *enkel* 1.5V AGP kaarten ondersteund. Ik heb hier een redelijk oud videokaartje liggen (Pine 3D Phantom) en ik vrees dat ik ook een nieuwe videokaart zal moeten zoeken. (of zou die Phantom ook nog werken... Is wel een oud model)
Welke minimale videokaart kan ik op dit bordje draaien? (is bvb GF2MX400 al goed?)
Ik speel niet veel games, maar ben veel met audio bezig en vond dit nForce2 bord echt knap kwestie audiofeatures.
Is er ergens een site waar een lijst van videokaarten kan bekijken waar dit bord geen probs mee heeft?
In verband met dat Dual Channel gebeuren, levert twee PC3200 simms nou echt een duidelijk hogere snelheid op dan één PC3200 simm? Benchmarks wijzen dat weliswaar uit maar scheel het nou echt zo veel in de praktijk? En mijn tweede vraag, ik heb een Creative Soundblaster Live Player (5.1?), is het nu nodig om een Asus A7N8X DeLuxe te kopen of kan ik volstaan met de normale (€ 40 goedkopere) versie?
NOP.Starbase218 schreef op 22 december 2002 @ 17:45:
Ff een vraagje over dat dual-channel gebeuren. Ik ben van plan een Epox 8RDA+ te bestellen, met de bedoeling hem over te klokken (fsb naar 400 ofzo (200ddr)). Nou zou ik 2x256mb pc3200 ram kunnen kopen en dat sync draaien. De theoretische snelheid is dan dus 2x400=800mhz. Dit kan de fsb echter nooit trekken, zodat de effectieve snelheid niet veel hoger ligt dan met single-channel geheugen.
Snelheid voor geheugen blijft met 2 reepjes 400MHz (ddr) echter de breedte van de geheugenbus wordt twee keer zo veel. Vergelijk het met een twee baans weg == +/- 2x zoveel verkeer, maar maximum snelheid blijft gelijk.
Had je ook zelf achter kunnen komen door eens dit topic eens goed door te lezen.
[ Voor 66% gewijzigd door PROnline op 22-12-2002 18:52 ]
Ik heb een ASUS A7N8X, draait super. Lekker stabiel alleen had ik nog een vraagje aan de mensen die ook gebruik maken van de ingebouwde geluidskaart.
- Kunnen jullie wel de treble & bass instellen in de eigenschappen van t volume?
Bij mij zijn ze namelijk grijs geworden. Of komt dit vaker voor bij andere configuraties en is er dus een patch voor? Of moet ik gewoon m'n ouwe live! weer installeren?
- Kunnen jullie wel de treble & bass instellen in de eigenschappen van t volume?
Bij mij zijn ze namelijk grijs geworden. Of komt dit vaker voor bij andere configuraties en is er dus een patch voor? Of moet ik gewoon m'n ouwe live! weer installeren?
Ik heb inmiddels wel het hele topic doorgelezen, maar ik blijf echter toch met een vraag zitten. Het betreft het Dual Channel gebeuren.
Als je bv 2 keer 256Mb in een Nforce2 bord doet, krijg je dan 512MB met dual channel?
Of anders gezegd als je Dual Channel wil draaien heb je dan twee even grote reepjes nodig?
Ik wil uiteindelijk 512MB hebben Dual Channel, er vanuit gaande dat dit tov Single Channel snelheids winst oplevert. Bijvoorkeur zou ik dan willen beginnen met 256Mb en dan later nog een keer 256Mb erbij zetten. Ergens krijg ik het gevoel dat als ik Dual Channel wil draaien dat ik dan geen 512Mb krijg.
Klopt mijn gevoel??
Als je bv 2 keer 256Mb in een Nforce2 bord doet, krijg je dan 512MB met dual channel?
Of anders gezegd als je Dual Channel wil draaien heb je dan twee even grote reepjes nodig?
Ik wil uiteindelijk 512MB hebben Dual Channel, er vanuit gaande dat dit tov Single Channel snelheids winst oplevert. Bijvoorkeur zou ik dan willen beginnen met 256Mb en dan later nog een keer 256Mb erbij zetten. Ergens krijg ik het gevoel dat als ik Dual Channel wil draaien dat ik dan geen 512Mb krijg.
Klopt mijn gevoel??
Als je 512 mb icm dualchannel wil, zul je 2 indentieke reepjes 256 mb moeten gebruiken.
Nee, dat klopt volgens mij niet, hoorCoenen schreef op 22 December 2002 @ 20:29:
Ik heb inmiddels wel het hele topic doorgelezen, maar ik blijf echter toch met een vraag zitten. Het betreft het Dual Channel gebeuren.
Klopt mijn gevoel??
leipe vergelijking, maar klopt ongeveer --> raid 0 is ook verhoogde snelheid en dubbele grootte
raid 1 niet, ik denk dat dat ergens in je achterhoofd zit..
Alone at last
Just nostalgia and I
Ik zat inderdaad met het Raid verhaal in m'n achter hoofd.
Gelukkig, het scheelt een hoop poen.
PS. Ik had niet zo snel een reply verwacht.
Ik zat even m'n hotmail te checken, ik dacht eens even refreshen, gelijk al 2 reply's, Thanks.
Ik zat even m'n hotmail te checken, ik dacht eens even refreshen, gelijk al 2 reply's, Thanks.
Ja, je hebt geen leven, of je hebt t wel, he?Coenen schreef op 22 december 2002 @ 20:34:
Ik zat inderdaad met het Raid verhaal in m'n achter hoofd.
(Wij niet dus
Alone at last
Just nostalgia and I
Maar waar ik een beetje mee zit is dat twee reepjes van 256 MB vaak duurder zijn dan één van 512 MB, daarbij vraag ik me af of er echt wel zo'n groot snelheidsverschil is en als je twee van 256 MB gebruikt, dan ben je later minder flexibel met nieuwe geheugenuitbreidingen.
Aangezien de meeste 3 sloten hebben en het echt scheelt dat je Dual Channel draait. Kun je nu 2 X 256 inzetten en later (over jaar ofzow) 1028 of 512 MB DDr ram erbij frotten dus met uitbreiden maakt het niet zoveel uit. (misschien als je echt snelheidsboost wilt (2X1028 of 2X512) dan dat 1 256 MB reepje overbodig word maar daar hoef je niet echt wakker voor te liggen)
Ok bedankt daar zit wel wat in, en nog een vraag over dat Soundstorm, wat is dat nou precies? Ik heb dus nu een Soundblaster Live Player maar die heb ik eigenlijk binnenkort voor een andere computer nodig. Is de keuze tussen een A7N8X Deluxe en een "standaard" A7N8X afhankelijk van het onboard geluid? Wat is nu qua geluid precies het verschil tussen die twee versies?
De Deluxe heeft 1) Firewire 2) 2e Netwerk kaart 3) 5.1 Dolby Digital support 4) SPDIF out 5) Serial ATA
Het enige nadeel aan de non-deluxe vind ik dat als je 5.1 setje aansluit dat je je mic ingang moet opofferen.
Het enige nadeel aan de non-deluxe vind ik dat als je 5.1 setje aansluit dat je je mic ingang moet opofferen.
1024SupremeMasterF schreef op 23 December 2002 @ 00:16:
Aangezien de meeste 3 sloten hebben en het echt scheelt dat je Dual Channel draait. Kun je nu 2 X 256 inzetten en later (over jaar ofzow) 1028 of 512 MB DDr ram erbij frotten dus met uitbreiden maakt het niet zoveel uit. (misschien als je echt snelheidsboost wilt (2X1028 of 2X512) dan dat 1 256 MB reepje overbodig word maar daar hoef je niet echt wakker voor te liggen)
maar ik ga denk ik (als ik idd voor een nforce2 ga) voor 2*512 (1024 mb moet toch wel even genoeg zijn?
Alone at last
Just nostalgia and I
Ik heb net mn Chaintech 7NJS Zenith binnen. Hebben ze bij informatique mn sleutelhanger eruit gejat
. Ik weet het... is maar een gadget maar toch. Asociaal vindt ik is toch ff mobotje van 225 pleuro. Ben wel benieuwd naar de prestaties
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Komt wel vaker voor dat de winkels de leuke gratis gadgets eruit jatten en zelf houdenRoeligan schreef op 23 december 2002 @ 14:21:
Ik heb net mn Chaintech 7NJS Zenith binnen. Hebben ze bij informatique mn sleutelhanger eruit gejat. Ik weet het... is maar een gadget maar toch. Asociaal vindt ik is toch ff mobotje van 225 pleuro. Ben wel benieuwd naar de prestaties

ik heb ook 1024 moet zeggen dat het verschil tussen 512 en 1024 niet te merken is.
Behalve dan als je vette plaatjes moet renderen in fotosoep of vid.bewerken doet.
Ik heb gebeld en ze zeggen dat ze er nix aan kunnen doen. Als ik hem perse wil hebben moet ik hem omruilen. Dus half uur heen en half uur terug rijden.
Behalve dan als je vette plaatjes moet renderen in fotosoep of vid.bewerken doet.
Ik heb gebeld en ze zeggen dat ze er nix aan kunnen doen. Als ik hem perse wil hebben moet ik hem omruilen. Dus half uur heen en half uur terug rijden.
[ Voor 32% gewijzigd door Roeligan op 23-12-2002 15:21 ]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Neuh dat doen winkels echt niet hoorVerwijderd schreef op 23 december 2002 @ 15:14:
[...]
Komt wel vaker voor dat de winkels de leuke gratis gadgets eruit jatten en zelf houdenIk zou ze eens even mailen om verhaal te halen
BlaBlaBla
Lijkt me sterk Mobo is net week of anderhalf uit. Met alle snog in verpakking (rounded cables etc.)
RatPack #814
1024 dan
maar 512 DDR iz nu nog zeer ruim voldoende dus in performance merk je weinig verschil dus kun je nu nog beter geld uitsparen door er 2 x 256 in te doen ipv 2 x 512 doe ik in ieder geval. Maar moet eigenlijk nog ff windowtje maken want da hoord er wel in met een geel mobo 
ps. hoop dat mijn sleutelhanger er wel bij zit
ps. hoop dat mijn sleutelhanger er wel bij zit
Waarom niet?Roeligan schreef op 23 december 2002 @ 15:30:
Lijkt me sterk Mobo is net week of anderhalf uit. Met alle snog in verpakking (rounded cables etc.)
BlaBlaBla
Verwijderd
Ik heb net mijn MSI K7N2, SocketA, nForce2 chipset , 5.1 Audio, VGA, FireWire, USB, LAN
gekocht en in mijn kast gebouwed, een 512mb reepje PC2700 er in gepricked en mijn amd Thunderbird 1.2 (266 in gepricked en *NIX* een zwaart scherm
.
Ik weet dat dit forum geen helpdesk is
(speciaal voor de MOD's)
weet iemand of deze mobo wel Thunderbirds ondersteund ? K'heb op de site van MSI gekijken en daar staat CPU
• Supports Socket A for AMD® Athlon™/Athlon™ XP/Duron™
processors @FSB 100/133/166
• Supports 600MHz up to Athlon™ XP 2700+ processor or high
Een thunderbird is een athlon of niet ? ( ja weet ik k'ben dom
Ook wat ik niet goed heb begrijpen is die onboard VGA ? ik dacht dan hoef ik geen Grafix kaart , foutje dus.
gekocht en in mijn kast gebouwed, een 512mb reepje PC2700 er in gepricked en mijn amd Thunderbird 1.2 (266 in gepricked en *NIX* een zwaart scherm
Ik weet dat dit forum geen helpdesk is
weet iemand of deze mobo wel Thunderbirds ondersteund ? K'heb op de site van MSI gekijken en daar staat CPU
Ook wat ik niet goed heb begrijpen is die onboard VGA ? ik dacht dan hoef ik geen Grafix kaart , foutje dus.
Verwijderd
Misschien wel een veelbesproken iets, maar ik kan er nog niets over vinden...
Ik heb een pc 2700 reepje en een asus A7N8X deluxe...
Het geheugen in de bios krijg ik gewoon niet hoger dan 133 (sync met processor XP palo 1600+) Als ik hem "By spd" zet (166Mhz dus) dan wil ie niet booten en reboot. Zet ik hem op 160Mhz dan wil ie gaan booten maar krijg ik blauwe schermen...
Wat doe ik fout????
Ik heb een pc 2700 reepje en een asus A7N8X deluxe...
Het geheugen in de bios krijg ik gewoon niet hoger dan 133 (sync met processor XP palo 1600+) Als ik hem "By spd" zet (166Mhz dus) dan wil ie niet booten en reboot. Zet ik hem op 160Mhz dan wil ie gaan booten maar krijg ik blauwe schermen...
Wat doe ik fout????
Lijkt me wel... de Socket A Athlon (geen XP) heeft namelijk altijd een Thunderbird core.Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 19:45:
Ik heb net mijn MSI K7N2, SocketA, nForce2 chipset , 5.1 Audio, VGA, FireWire, USB, LAN
gekocht en in mijn kast gebouwed, een 512mb reepje PC2700 er in gepricked en mijn amd Thunderbird 1.2 (266 in gepricked en *NIX* een zwaart scherm.
Ik weet dat dit forum geen helpdesk is(speciaal voor de MOD's)
[ Voor 5% gewijzigd door cashewnut op 23-12-2002 20:12 ]
Nforce2 pakt een hoop processors inderdaad. Ook jouw Thunderbird. Zelfs de Barton die nog moet gaan komen zal erop passen. Wat dat betreft is het echt een schitterend ontwerp/bordje.
Toch moeten we niet al te veel hoop hebben dat die Barton cpu's op alle NForce2 bordjes passen. Zo staat bijvoorbeeld op de Asus site te lezen dat zelfs de 333 Mhz FSB Thoroughbreds pas werken op de A7N8X vanaf revisie 1.04. Het zou me niks verbazen als je een revisie 1.05 of 1.05. moet hebben voor een Barton cpu, net zoals bijvoorbeeld eerder al met de A7V133 die pas vanaf revisie 1.05. de Athlon XP ondersteunde.
Verwijderd
Ja k'heb ook iets over support voor een Athlon Thunderbird 1.2g gelezen maar toch alleen een zwart scherm hier 
led's op D Bracket geef aan cpu niet goed geinstaleerd maar ja die pas maar een meneer in..
led's op D Bracket geef aan cpu niet goed geinstaleerd maar ja die pas maar een meneer in..
Zijn er hier ook mensen die onder Windows XP ( Professional ) in het configuratiescherm, bij systeem onder aparaat beheer->System devices wel eens een klein "conflict" hebben met een NVIDIA nforce2 Memory controller? (het kan geloof ik ook Motherboard resources zijn hoor, heb het nu even gedeinstalleerd namelijk, maar komt bijna na elke boot/opstart van het systeem weer terug!). Overigens heb ik er nog geen probleem mee ondervonden hoor, maar ik heb er last van sinds ik in Twinbank draai op onderstaande configuratie (Asus A7N8X Deluxe, Athlon XP 2600+ modded@2800+, 2*256MB Corsair PC3500 Cas 2). Wat ik wel heb ervaren is dat ik soms een paar keer een blauw scherm kreeg in Windows XP met een foutmelding, die leek op een geheugenfout...echter ik heb het voltage van de CPU stapsgewijs omhoog gegooid aangezien deze melding in overclockte toestand VEELvaker voorkwam op het standaard voltage van 1.65V...loopt nu op 1.80V in BIOS...
Wat ik dus wil weten is of er meer mensen zijn met een "conflict" in Windows XP met een Nforce2 en of dit dus een probleem vormt of iets is wat mee kan spelen?
Draai nu A7N8X met BIOS 1001.G en de laatste ASUS 1.16 Nforce2 drivers (Dit type nummer heeft niks te maken met de NVIDIA Nforce2 2.0 drivers....ASUS heeft enkel een andere benaming voor zijn driverpack, maar is inmiddels al een versie hoger met zijn driverpack dan Nvidia zelf! Echter werkt deze ALLEEN op een een ASUS A7N8X aangezien ASUS de ID van bepaalde onderdelen op hun bord van NVIDIA onderdelen heeft veranderd om daarvoor HUN eigen naam te kunnen gebruiken!)
Iemand die mij dit kan uitleggen?
Wat ik dus wil weten is of er meer mensen zijn met een "conflict" in Windows XP met een Nforce2 en of dit dus een probleem vormt of iets is wat mee kan spelen?
Draai nu A7N8X met BIOS 1001.G en de laatste ASUS 1.16 Nforce2 drivers (Dit type nummer heeft niks te maken met de NVIDIA Nforce2 2.0 drivers....ASUS heeft enkel een andere benaming voor zijn driverpack, maar is inmiddels al een versie hoger met zijn driverpack dan Nvidia zelf! Echter werkt deze ALLEEN op een een ASUS A7N8X aangezien ASUS de ID van bepaalde onderdelen op hun bord van NVIDIA onderdelen heeft veranderd om daarvoor HUN eigen naam te kunnen gebruiken!)
It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
@megajurk
Nou dat zou een mooie boel zijn. Ik heb die plank gekocht juist omdat ik wilde kunnen upgraden naar een barton ergens volgend jaar. Als dat niet kan dan voel ik me toch wel een heel klein beetje gigantisch opgelicht.
Nou dat zou een mooie boel zijn. Ik heb die plank gekocht juist omdat ik wilde kunnen upgraden naar een barton ergens volgend jaar. Als dat niet kan dan voel ik me toch wel een heel klein beetje gigantisch opgelicht.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 10:04 ]
Verwijderd
Wat is eigenlijk de hoogste (zinnige) FSB/Memorybus (in sync) die een nForce2 aankan (al dan niet met Promethia / Waterkoeling) ?
er zijn nl. flink hippe Ramstrips te koop:
OCZ EL DDR PC-3700 Enhanced Latency Series
Cas 2.5 @ 466mhz / 2.8 Volt
256MB or 512MB Modules
184 Pin Dimm UnBuffered
ULN Technology: (U)ltra (L)ow (N)oise shielded PCB
Limiteerd het geheugen / CPU of liggen er ook nog beperkingen in de Bios/Chipset ?
er zijn nl. flink hippe Ramstrips te koop:
OCZ EL DDR PC-3700 Enhanced Latency Series
Cas 2.5 @ 466mhz / 2.8 Volt
256MB or 512MB Modules
184 Pin Dimm UnBuffered
ULN Technology: (U)ltra (L)ow (N)oise shielded PCB
Limiteerd het geheugen / CPU of liggen er ook nog beperkingen in de Bios/Chipset ?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 10:32 ]
MaxPayne ,
Ik las toevallig net deze thread op asusboards , misschien bij jou van toepassing ?
http://www.asusboards.com...=31474&highlight=resource
Ik las toevallig net deze thread op asusboards , misschien bij jou van toepassing ?
http://www.asusboards.com...=31474&highlight=resource
[ Voor 7% gewijzigd door Optical op 24-12-2002 11:54 ]
Verwijderd
Evil, je geeft het antwoord zelf al. Je hebt je vergist met de NForce chipset. De NForce2 wordt uitgebracht in de zgn SPP en de (later verschijnende) IGP varianten. SPP is zonder, IGP is met geintegreerde videokaart. De MSI K7N2 is een SPP variant....
Kheperi,
Misschien valt het wel mee hoor. Ik heb gehoord dat er mensen zijn met een A7V (dus de voorganger van de A7V133) die zelfs al een Athlon XP hebben draaien, dus mogelijk werken de nieuwe Bartons wel op de meeste nForce2 mobo's.
Misschien valt het wel mee hoor. Ik heb gehoord dat er mensen zijn met een A7V (dus de voorganger van de A7V133) die zelfs al een Athlon XP hebben draaien, dus mogelijk werken de nieuwe Bartons wel op de meeste nForce2 mobo's.
Waar staat het revision nummer eigenlijk op een Asus plank ?Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 10:04:
@megajurk
kan ik ff kijken of ik een 1.03 , 4 of 5 heb
Meestal tussen één van de PCI sloten
Idd, de MSI K7N2 supports geen firewire omdat deze een SPP+MCP bevat. De MSI K7N420 (nForce1) bevat wel firewire. Dus waarschijnlijk vergis je je.Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 14:47:
Evil, je geeft het antwoord zelf al. Je hebt je vergist met de NForce chipset. De NForce2 wordt uitgebracht in de zgn SPP en de (later verschijnende) IGP varianten. SPP is zonder, IGP is met geintegreerde videokaart. De MSI K7N2 is een SPP variant....
De K7N2G ILSR (IGP+MCP-T) komt binnenkort pas op de markt.
Hmm.. BIOS 1001G schijnt niet zo geweldig te zijn, helemaal niet in combinatie net overklokken, zoals ik hier lees:MaxPayne schreef op 24 December 2002 @ 02:33:
Zijn er hier ook mensen die onder Windows XP .....................Draai nu A7N8X met BIOS 1001.G en de laatste ASUS 1.16 Nforce2 drivers (Dit type nummer heeft niks te maken met de NVIDIA Nforce2 2.0 drivers....ASUS heeft enkel een andere benaming voor zijn driverpack, maar is inmiddels al een versie hoger met zijn driverpack dan Nvidia zelf! Echter werkt deze ALLEEN op een een ASUS A7N8X aangezien ASUS de ID van bepaalde onderdelen op hun bord van NVIDIA onderdelen heeft veranderd om daarvoor HUN eigen naam te kunnen gebruiken!)
"You might want to skip this one.
People are getting BSOD's when trying to change the multipliers either up or down with it."
Hebben jullie de review
van Abit NF7-S op [H] al gelezen?
Het boardje kwam niet zo ver met overclocken. En er zijn nog wat andere minpunten.
Ik zie op de pics ook geen gaten naast de socket
van Abit NF7-S op [H] al gelezen?
Het boardje kwam niet zo ver met overclocken. En er zijn nog wat andere minpunten.
Ik zie op de pics ook geen gaten naast de socket
meuk? De onboard audio van de Nforce2 is best wel goed voor normaal gebruik. Beter dan een SB Live 5.1 in elk geval.
Maar ik weet bijna met 99% zekerheid dat er geen moederbord zonder is. Gewoon weg omdat het kosten verschil zo goed als nihil zouden zijn.
Maar je kan het gewoon uitschakelen dus ik zie het probleem niet.
Maar ik weet bijna met 99% zekerheid dat er geen moederbord zonder is. Gewoon weg omdat het kosten verschil zo goed als nihil zouden zijn.
Maar je kan het gewoon uitschakelen dus ik zie het probleem niet.
Verwijderd
Meuk ja, vergeleken bij mijn RME Hammerfal. 
Ik heb het mobo nodig voor audio toepassingen, hdd recording, etc...
Ik heb het mobo nodig voor audio toepassingen, hdd recording, etc...
Dit topic is gesloten.