Het nForce2 topic

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.734 views sinds 30-01-2008

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

De nForce2 heeft toch geen PCI dividers??
Las ergens dat deze bord wel een pci lock heeft
De meesten halen ook fsb 200+, is pci 40mhz. Wel hoog dan :?

Toch jammer :(

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:26
Is het de moeite waard om Nvidia nForce WHQL driver-pakket 2.0 te installeren.
Ik draai nu Windows XP. Dus geen service pack 1 en dat wil ik het liefst zo houden!

Notes
Windows XP users must install Service Pack 1 prior to attempting to install this package. Failure to do so will result in the inability to support USB 2.0 and NVIDIA IDE drivers.

Wat moet ik dus nu doen?

IDE drivers doen het nu toch ook :? USB 2.0 zal mij nu nog een zorg wezen.
Met service pack 1 verloor ik namelijk ong. 200 punten op mijn oude setup. Beetje zonde.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Shuriken schreef op 12 december 2002 @ 19:17:
Yup en kennelijk ook nog een 1/5 PCI Divider. Dat staat nu te lezen op overclockers.com

Epox 8RDA+ I have a couple copies of emails sent to me from Epox technical support saying that the board 1) doesn't have a PCI lock and 2) has a maximum PCI divisor of /5. So that's the big secret.

Hmm van wie zou die dat mailtje over die PCI lock nu gehad hebben ;)
Hopen dat er een 200/33 komt dan. moet wel voor Barton :P. maar jah 40 mhz pci is nix dat trek je makkelijk. Boven 40 niet meer maar jah dan kijken we wel weer :) er zijn al mensen die 210 draaien op deze plank dus......

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 12-12-2002 22:10 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Iemand die kan bevestigen of 1/6 PCI divider (200 fsb / 6 = 33 PCI) op de Asus nForce2 bordjes zit - of aangepaste bios'en heeft gevonden/gemaakt ?

Of hebben deze (Asus) dezelfde beperkingen als de Epox bordjes ?

• ken

ken

asus heeft zover ik weet een pci lock

mijn loopt stabiel op fsb 204 :)

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Het schijnt dat de enige nForce 2 borden die geen PCI lock hebben die van Epox en Leadtek zijn. Van de Asus is het in ieder geval al aangetoond, het bewijs daarvoor staat hier.

[ Voor 10% gewijzigd door EaS op 12-12-2002 23:02 ]

Verwijderd

Wat is mij afvroeg: Zijn er al nForce 2 borden met een DVI uitgang?

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Zit er op deze borden hypertransport?
En zo ja, moet je dan een hammer hebben om hier gebruik van te maken (of optimaal)?

Ik heb van asus/msi en epox de site door geworstelt over hypertransport, maar kan niets vinden. Google geeft een paar goeie hits, maar gaat alleen over de techniek en concurrentie van hypertransport.

Verwijderd

EaS schreef op 12 december 2002 @ 23:01:
Het schijnt dat de enige nForce 2 borden die geen PCI lock hebben die van Epox en Leadtek zijn. Van de Asus is het in ieder geval al aangetoond, het bewijs daarvoor staat hier.
Vage pics trouwens...

190 FSB = 33 PCI op Asus zo te zien...

Maar is er ook info over 200 MHz FSB en hoger (ondubbelzinnige info en niet speculerend over wat een 190 FSB fixed 33 MHz PCI zou kúnnen doen op 200MHz FSB) ?

(190/33 zou divider 5,75 oftewel onmogelijk en dus fixed moeten zijn).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 23:32 ]

• EaS

EaS

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 23:30:
[...]

Vage pics trouwens...

190 FSB = 33 PCI op Asus zo te zien...

Maar is er ook info over 200 MHz FSB en hoger (ondubbelzinnige info en niet speculerend over wat een 190 FSB fixed 33 MHz PCI zou kúnnen doen op 200MHz FSB) ?

(190/33 zou divider 5,75 oftewel onmogelijk en dus fixed moeten zijn).
Die foto's komen van een gast op dit forum, wat ie verder nog te melden had:

"CB, I will be looking forward to hear what they say. I have one of these and it is showing the PCI bus staying below 34 mhz, no matter how high I raise the fsb. Not sure if these things are full proof though."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ja zo is het ook op mijn Asus Nforce1. Of ik em nu op 100 Mhz FSB of op 187 Mhz FSB zet de PCI blijft op 33 Mhz...

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
?????? waar is mijn post gebleven? Hij staat wel op pagina 5 (bij mij dan, veel reacties per pagina :) ) maar niet op de laatste, en dat is pagina 5 bij mij???? Ikke nie snap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nou Nforce borden met een DVI aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40

Scighera

swim-bike-run

naar mijn weten (nog niet) aangezien er nog geen exemplaren bestaan met on-board video

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heb ik nu een asynchrone memory/fsb opzet die sneller is dan synchroon. Maarja dat mag dan ook wel. fsb is 147 (133 overgeklokt) en mijn corsair memory loopt op 219Mhz. Dat is op 150%. Sandra geeft me nu wat hogere bandbreedtes dan bij sync op 147Mhz.
Die 147 is trouwens de hoogste fsb waarop mijn 1800+ stabiel kan draaien zonder voltmods.

Ik heb noig wel wat vragen over memory timings. Ik nzier en daar wel eens allemaal getallen langskomen, maar in welke volgorde die staan begrijp ik nog niet.
Ik heb net met de kast open een beetje gezocht naar de maximale timings (kast open omdat ik het bios moet kunnen resetten als ik te hoog ga) en kom op deze getallen:

(2x256Mb corsair pc3200 @219Mhz)
(edit) 219Mhz blijkt te hoog gegrepen. Geeft bsod's na een tijdje) Zelfde timing lijkt stabiel op 195 (133%)

SDRAM active precharge delay: 5 (lager niet geprobeerd)
Ras to Cas delay: 3 (lager wil niet, dan krijg ik geen beeld)
ras precharge delay: 2 (lager niet geprobeerd)
cas latency: 2 (dat is de opgegeven waarde van deze reepjes)

Deze waardes liggen VER onder de instellingen die je krijgt bij agressive timing. Dat geeft bij deze snelheid iets van 8,4,4,3.
Zijn mijn waardes een beetje wat je kunt verwachten in deze omstandigheden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:53
Ik heb de chaintech 7njs en ben er bijna zeker van dat de pci gelinkt is aan de AGP. Namelijk met 200Mhz FSB wanneer ik in de bios de AGP snelheid op AUTO zet, dan werkt mijn SCSI controllertje (adaptec 2940ultra) niet meer goed kan m'n plextor gewoon niet meer vinden. Stel ik echter 66MHz AGP in dan werkt de controller zonder problemen.

Tevens draai ik al vanaf het begin (met behulp van de laatste bios mijn 2200+ op 200 x 9 i.p.v. 13,5 x 133. Geen geen enkel probleem, mits ik AGP speed dus ingesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
D-Loc schreef op 12 December 2002 @ 23:20:
Zit er op deze borden hypertransport?
En zo ja, moet je dan een hammer hebben om hier gebruik van te maken (of optimaal)?

Ik heb van asus/msi en epox de site door geworstelt over hypertransport, maar kan niets vinden. Google geeft een paar goeie hits, maar gaat alleen over de techniek en concurrentie van hypertransport.
Okeey dit is niet helemaal slim :? Want hypertransport is gewoon een manier om data te verhuisen. in dit geval wordt het gewbruikt om data van north en south bridge uit te wisselen. de hammer doet dat ook met north south mem enz hier alleen north en south bridge dus. Zou wel leuk zijn als je er ff een hammer op kon zetten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaintech-gebruikers !
Op de CBox, kan je die hoofdtelefoonaansluiting ook koppelen aan je soundcard ipv aan de geluidschip op je moederbord (die ik niet van plan ben te gebruiken) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 15:26:
Chaintech-gebruikers !
Op de CBox, kan je die hoofdtelefoonaansluiting ook koppelen aan je soundcard ipv aan de geluidschip op je moederbord (die ik niet van plan ben te gebruiken) ?
Dis een nForce 2 topic geen Chaintech topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
Astennu schreef op 13 December 2002 @ 14:53:
[...]

Okeey dit is niet helemaal slim :? Want hypertransport is gewoon een manier om data te verhuisen. in dit geval wordt het gewbruikt om data van north en south bridge uit te wisselen. de hammer doet dat ook met north south mem enz hier alleen north en south bridge dus. Zou wel leuk zijn als je er ff een hammer op kon zetten.
Ok dan...
Is het qua performance dan echt een hele stap vooruit?
Ik heb begrepen uit de sites die ik gelezen heb dat bijv pci normaliter 128 tot 256 mb/s vervoert en hypertransport maakt het dan tot 12.8 gb/s .

Ik heb nu 1,4 nog wat ghz proc en 512 ddr en ik ga niet voor een paar mhz of van pc 2100 naar pc 2700 geheugen voor een beetje meer power.
Als hypertransport doet wat het beloofd volgens deze site:
http://workingmac.com/igeek/17.wm
dan zou het de moeite waard zijn om te upgraden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BronX schreef op 13 December 2002 @ 16:10:
[...]

Dis een nForce 2 topic geen Chaintech topic.
Ik heb het over Chaintech's nforce2 bord, waaraan in dit topic al enkele posts aan besteed zijn geweest. Er hangen hier een paar 7NJS-gebruikers rond, dus lijkt't me beter die vraag hier te stellen dan weer maar 'ns een topic te openen voor zo'n eenvoudige vraag.

Dus.

Chaintech-gebruikers !

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
Dat kan alleen als je geluidskaart de aansluitingen er voor heeft natuurlijk, of je moet een kabeltje buitenlangs gaan fabriceren. Dat kan natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoodlum
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

hoodlum

Het is een 6pins aansluiting die volgens mij niet standaard intern op geluidskaarten zit. Dus ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scighera schreef op 13 december 2002 @ 12:51:
naar mijn weten (nog niet) aangezien er nog geen exemplaren bestaan met on-board video
Nforce is toch met een onboard videokaart of ben ik nu gek!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja NForce is er met én zonder onboard graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
Heeft nog niemand de nieuwe Nforce 2.0 drivers geprobeerd icm Windows XP ZONDER sp1???

Verbeteringen merkbaar? Ik draai nu nog de standaard drivers van de CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 18:10:
[...]

Nforce is toch met een onboard videokaart of ben ik nu gek!?
Ligt eraan of je een IGP of een SPP board hebt :P

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand al een MSI Nforce2 bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik heb een vraagje over de temperatuur van de processor:

In de bios geeft ie 59 graden, bij asus probe 44 graden.

Moederbord geeft ie beiden 28 graden.

En ja graden celcius niet farenheid.

Welke moet ik nu aanhouden.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

De bios geeft on die temp aan en de asus geeft diode temp aan
(in de socket, onder de cpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ken schreef op 14 December 2002 @ 12:15:
De bios geeft on die temp aan en de asus geeft diode temp aan
(in de socket, onder de cpu)
TJA DAS DAN WEL ERG DOM VAN ASUS :( Man d8t dat ze daar wel aan zouden denken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben T-breds geen ingebouwde tempsensor? kan zijn dat asusprobe de board sensor leest en de bios de internal sensor (de waardes lijken me daar uitstekend bij te passen).

(edit) hee wat gek, net zag ik bovenstaande 2 reacties niet...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik een vraagje over de A7N8X Deluxe.

Bij de processor temperatuur geeft asus probe 44 graden celcius aan

In de bios geeft ie 59 graden celcius aan.

Welke in nou de juiste temperatuur

(Edit) ik ook niet daarom had ik deze vraag op nieuw gesteld.

uit de bovenstaande antwoorden begrijp ik dat ik uit moet gaan van de temp in de bios.

Je hebt dus niets aan asus probe

[ Voor 34% gewijzigd door Henkus op 14-12-2002 13:11 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Asus Probe is al meer besproken hier op het fourm! UTFS. Maaruh die doet wel meer raar jah. Vertrouw je bios maar!

:P :P
Stinger heb de Epox 8RDA+ voor zn neus liggen [kwijlmodus] Supervette plank [/kwijlmodus]
Standaard Firewire. 6USB. 6Ch Sound. Lan onboard. En heeft de MCP-T southbridge!
Ga zodrek maar eens lekker installen!

Bij ons in de winkel hebben we de A7N8X (non-deluxe liggen) Deze zou volgens vele reviews niet beschikken over de MCP-T Southbridge! Maar dat hebben de bordjes bij ons in de winkel allemaal! :? :) Niet dat je er iets aan hebt, maar het zit er wel op!

Volgens mij is er een tekort aan deze chipset (Southbridge), want ik heb de plank bij Alternate gehaald en zij waren de enige die deze plank hadden liggen. Ook de A7N is zeer moeilijk leverbaar.

Results ga ik denk posten in een nieuw te starten Groot Epox 8RDA topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook een nforce2 halen maar welk geheugen moet ik er dan bijhalen??pc2100 ?c 2700 ?c 3200 ? en 1x 256mb of is 2x 128 toch beter omdat de nforce2 2x64 bit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 16:31:
ik wil ook een nforce2 halen maar welk geheugen moet ik er dan bijhalen??pc2100 ?c 2700 ?c 3200 ? en 1x 256mb of is 2x 128 toch beter omdat de nforce2 2x64 bit heeft?
Je kan beter '2 keer de helft' nemen ipv 1 grote omdat je ze dan als Dual Channel kan draaien. Ik zou in ieder geval gaan voor PC2700, zodat je je FSB op 166 MHz kan draaien, en als je wil overklokken tot 200 MHz FSB dan kan je het beste PC3200 nemen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
En om daar aan toe te voegen, neem als je persé 256mb wilt op dit moment, dan genoegen met één bankje. Dan kan je nog uitbreiden en gelijk gebruik maken van dual DDR. Als je twee maal 128 koopt heb je later spijt als je meer wilt. Want dan mag je gelijk twee bankjes 256mb aan gaan schaffen en blijf je zitten met 2x 128. tevens zou ik met dit bordje gaan voor pc3200. Als je niet overklokt, dan kan je alsnog je processor op een hogere bus zetten met een lagere multiplier.

Ik daar zelf mijn 2200+ (origineel 1800Mhz 13,5 * 133) op 9 * 200 zonder een enkel probleem. Tevens kan je bij komst van de barton het geheugen blijven gebruiken op maximale snelhied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
wil deze week de Chaintech NJS gaan kopen, maar klopt het nu dat 1 module van 256mb beter overklokt dan 1 module van 512mb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
Eehm ik zie geen rede waarom 256mb ram beter zou overklokken als 512mb als de specs van de modules hetzelfde zijn. Wat wel het geval is, is dat één module beter gaat dan twee, maar of je bij het dual DDR van de Nforce ook last van hebt weet ik niet.
Zoals ik al zei ik draai op 200Mhz (400MHz DDR) FSB, zowel cpu als geheugen zonder spectaculaire koeling of extreem duur geheugen. Wel de multiplier omlaag.
Kan eventueel 100MHz er extra uit halen door de multiplier 0,5 te verhogen. Verder nog niet geprobeerd omdat ik nog weinig behoefte heb aan sneller. Videokaart is nu de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
Ik wil by the way graag aan de gang met norton ghost via netwerk, maar dan moet ik dosdrivers hebben voor de netwerkkaart. Is de onboard van Nvidia compatible met één of ander merk/type kaart, of ben ik verplicht alsnog een intel/3com kaartje erin te proppen voor 't imagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
bump... zie mijn vorige vraag...

(is voor mij toch wel belangrijk om te weten voordat ik zoveel pleuros uit ga geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

PROnline schreef op 14 december 2002 @ 18:06:
En om daar aan toe te voegen, neem als je persé 256mb wilt op dit moment, dan genoegen met één bankje. Dan kan je nog uitbreiden en gelijk gebruik maken van dual DDR. Als je twee maal 128 koopt heb je later spijt als je meer wilt. Want dan mag je gelijk twee bankjes 256mb aan gaan schaffen en blijf je zitten met 2x 128.
Da's inderdaad een goede tip, 256 MB is wel wat aan de krappe kant vandaag de dag, dus wellicht is het toch beter om 1 x 256 MB te nemen en er na een tijdje een tweede reep van 256 MB er bij te zetten.
PROnline schreef op 15 december 2002 @ 00:34:
Eehm ik zie geen rede waarom 256mb ram beter zou overklokken als 512mb als de specs van de modules hetzelfde zijn.
Volgens mij kan dat wel hoor, weet niet waarom maar ik heb het wel eens ergens gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Demo op 15-12-2002 14:49 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

PROnline schreef op 15 december 2002 @ 00:55:
Ik wil by the way graag aan de gang met norton ghost via netwerk, maar dan moet ik dosdrivers hebben voor de netwerkkaart. Is de onboard van Nvidia compatible met één of ander merk/type kaart, of ben ik verplicht alsnog een intel/3com kaartje erin te proppen voor 't imagen.
In de MCP-T versie zit een 3Com Ethernet controller:

"The 3Com drivers include diagnostics software for DOS and Windows (a huge plus with the corporate community) while the NVIDIA drivers do not have that functionality yet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 16:08
PROnline schreef op 15 December 2002 @ 00:34:
Eehm ik zie geen rede waarom 256mb ram beter zou overklokken als 512mb als de specs van de modules hetzelfde zijn. Wat wel het geval is, is dat één module beter gaat dan twee, maar of je bij het dual DDR van de Nforce ook last van hebt weet ik niet.
Zoals ik al zei ik draai op 200Mhz (400MHz DDR) FSB, zowel cpu als geheugen zonder spectaculaire koeling of extreem duur geheugen. Wel de multiplier omlaag.
Kan eventueel 100MHz er extra uit halen door de multiplier 0,5 te verhogen. Verder nog niet geprobeerd omdat ik nog weinig behoefte heb aan sneller. Videokaart is nu de bottleneck.
Bij 256mb hoef je minder chips aan te sturen ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
EaS schreef op 15 december 2002 @ 15:17:
[...]

In de MCP-T versie zit een 3Com Ethernet controller:

"The 3Com drivers include diagnostics software for DOS and Windows (a huge plus with the corporate community) while the NVIDIA drivers do not have that functionality yet."
Dit hangt af van je bord! Bij de Asus A7N8X deluxe kun je hier gebruik van maken! Dit is het enigste bord die de 3COM Nic ondersteunt. Het is ingebakken in je chipset southbridge. Maar fysiek zit op alle borden een Realtek chip om de nVidia NIC aan te sturen. Deze wordt herkend als een nVidia MCP Network Device.

Dus voor de 3COM NIC moet er ook fysiek een 3COM hardware adapter aanwezig zijn. Maar die Realtek voldoet goed genoeg. Gebruik ik ook en werkt perfekt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 16:31:
PC 2700 of 3200 :D :P FF LEKKER TOT 200) MHZ >:) jah en neem 2 modules jah.

[ Voor 5% gewijzigd door NexuZ op 15-12-2002 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ik heb trouwens Gister mn Epox 8RDA+ gehaald! Superbordje! Lees meer hierover in Die Hard Overclocking. En dan het grote Epox 8RDA+ topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
BronX schreef op 15 December 2002 @ 16:06:
[...]

PC 2700 of 3200 :D :P FF LEKKER TOT 200) MHZ >:) jah en neem 2 modules jah.
Geen twee modules halen als je met 256MB wilt beginnen. Dit Ga je vroeg of laat zeker upgraden naar 512. Als je 2x 128mb gehaald hebt, dan blijf je straks zitten met 2x128 en moet je 2x 256 erbij kopen. Dan kan je beter nu geen dual ddr draaien en straks een extra 256mb halen. Scheelt je straks een hoop geld. Maar dit heb ik al eerder gezegd.
Stinger666 schreef op 15 December 2002 @ 16:05:
[...]

Dit hangt af van je bord! Bij de Asus A7N8X deluxe kun je hier gebruik van maken! Dit is het enigste bord die de 3COM Nic ondersteunt. Het is ingebakken in je chipset southbridge. Maar fysiek zit op alle borden een Realtek chip om de nVidia NIC aan te sturen. Deze wordt herkend als een nVidia MCP Network Device.

Dus voor de 3COM NIC moet er ook fysiek een 3COM hardware adapter aanwezig zijn. Maar die Realtek voldoet goed genoeg. Gebruik ik ook en werkt perfekt! :)
Ik heb het chaintech bordje, dus geen dual NIC waarvan ééntje 3com. Ik kan helaas nog niet vinden welk type realtek er gebruikt wordt. Wordt dus nog ff verder zoeken.

[edit]
Het is bij de chaintech geen realtek, maar de ICS 1893Y controller. Ben benieuwd of ik daar ooit wat voor kan vinden.
[edit]

[ Voor 48% gewijzigd door PROnline op 15-12-2002 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk bord adviseren jullie het meest met het oog op overklokken?

Asus A7N8X
Abit NF7-S
Msi K7N2-L
Epox 8rda+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al die MSI K7N2, SocketA, nForce2 chipset , 5.1 Audio, VGA, FireWire, USB, LAN gekocht dus hoop dat die Nforce2 boorden wat zijn..Moet wel een xp2200 en pc2700 kopen voor het maar ja hoop dat het wat is voor een plank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 18:21:

Asus A7N8X
Abit NF7-S
Msi K7N2-L
Epox 8rda+
ABIT NF7-S Of de EP-8RDA+ Abit zou harder gaan maar die is er nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 20:34
ik zit nu met 512Mb en zit al regelmatig flink te swappen naar de hd. Nou moet ik wel zeggen dat ik Winxp draai met alle grafische effecten omhoog, altijd firewall en virus en kloonschaap en messenger en Mirc en leadtek tool draai. Maar toch.... Als je een 'groffe' gebruiker bent(je neemt immers een moederbordje met een dure chipset en allemaal extra's) dan kun je zelf nu voor 512Mb gaan 1 reepje. En over bijv. een jaar nog zo'n reepje erbij halen. Dan heb je lekkere Gigabyte aan intern geheugen EN nog eens een snelheidsverbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Onik schreef op 15 december 2002 @ 19:10:
ik zit nu met 512Mb en zit al regelmatig flink te swappen naar de hd. Nou moet ik wel zeggen dat ik Winxp draai met alle grafische effecten omhoog, altijd firewall en virus en kloonschaap en messenger en Mirc en leadtek tool draai. Maar toch.... Als je een 'groffe' gebruiker bent(je neemt immers een moederbordje met een dure chipset en allemaal extra's) dan kun je zelf nu voor 512Mb gaan 1 reepje. En over bijv. een jaar nog zo'n reepje erbij halen. Dan heb je lekkere Gigabyte aan intern geheugen EN nog eens een snelheidsverbetering.
ik ben wel van plan om voor mn volgende pc/upgrade 2x 512mb pc3500 te nemen denk ik en dan de bus naar 200+ opschroeven :)

Want de 512 die ik nu heb zijn meestal wel voldoende, maar als ik 480 in gebruik heb begin ik toch wel een bit te piepen :D
En next jaar komen er weer zwaardere dingen, dus...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Astennu schreef op 15 december 2002 @ 18:53:
[...]

Ik ben nu bezig met overclocken met een Epox 8RDA+ Mn geheugen Bottlenecked me denk. Kom niet verder dan 185Mhz FSB. In het grote Epox 8RDA+ topic van Strider in DOC komt hij ook niet erg ver, maar ik heb op andere sites gelezen over 211Mhz FSB. Hiervoor moet je dan ook Corsair XMS hebben, maarja dat kan ik niet betalen. :'(
Maar qua Voltage opties en uitgebreide BIOS kun je zeker bij Epox terecht. Dit bord heeft alles wat de A7N8X mist vind ik. Mist zelf alleen SPDIF, maar die is als los kaartje zo te koop. :P

Die ABIT heeft goede reviews maar is nergens te koop. Abit is zwaar K*t met zn garantie. Duurt altijd lang of werkt gewoon niet. Weinig benches en results dus daar durf ik mijn mening nog niet over te geven. Hij zou tot 235Mhz FSB moeten gaan, maar in reviews was dit niet het geval.

De Epox heb ik bij Alternate gehaald, want zij waren de enige grote bekende (internet) (keb hem wel daar gehaald) winkel die hem hadden liggen. Ben benieuwd wanneer die Abit komt. Volgens mij heeft nVidia een tekort aan Chipsets ofzo. De bordjes komen zo moeilijk op de markt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flink swappen??
Moet je toch eens kijken wat er zoveel geheugen gebruikt. Wat geeft <ctrl+alt+del> aan als beschikbaar fysiek geheugen?
Het feit dat je waarschijnlijk een swapfiletje van 750Mb (1,5 x ram) op je schijf hebt staan wil nog niet zeggen dattie ook gebruikt wordt. Nauwelijks waarschijnlijk.
Ik heb de swapfile verkleind naar 256Mb (ook 512Mb aan ram). Dat lijkt me ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 16:08
Stinger666 schreef op 15 december 2002 @ 20:22:
[...]

Ik ben nu bezig met overclocken met een Epox 8RDA+ Mn geheugen Bottlenecked me denk. Kom niet verder dan 185Mhz FSB. In het grote Epox 8RDA+ topic van Strider in DOC komt hij ook niet erg ver, maar ik heb op andere sites gelezen over 211Mhz FSB. Hiervoor moet je dan ook Corsair XMS hebben, maarja dat kan ik niet betalen. :'(
Maar qua Voltage opties en uitgebreide BIOS kun je zeker bij Epox terecht. Dit bord heeft alles wat de A7N8X mist vind ik. Mist zelf alleen SPDIF, maar die is als los kaartje zo te koop. :P

Die ABIT heeft goede reviews maar is nergens te koop. Abit is zwaar K*t met zn garantie. Duurt altijd lang of werkt gewoon niet. Weinig benches en results dus daar durf ik mijn mening nog niet over te geven. Hij zou tot 235Mhz FSB moeten gaan, maar in reviews was dit niet het geval.

De Epox heb ik bij Alternate gehaald, want zij waren de enige grote bekende (internet) (keb hem wel daar gehaald) winkel die hem hadden liggen. Ben benieuwd wanneer die Abit komt. Volgens mij heeft nVidia een tekort aan Chipsets ofzo. De bordjes komen zo moeilijk op de markt. ;)
Als je beter had gelezen waar je dit allemaal hebt gelezen ;) heb je gelezen dat je in de bios van de abit nf-7 je fsb tot 235 in kon stellen ( er heeft nog niemand gepost die dit ook gehaald heeft!!) de meeste blijven rond de 190fsb zitten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
niemand die dit weet?

Is hypertransport qua performance dan echt een hele stap vooruit?
Ik heb begrepen uit de sites die ik gelezen heb dat bijv pci normaliter 128 tot 256 mb/s vervoert en hypertransport maakt het dan tot 12.8 gb/s .

Ik heb nu 1,4 nog wat ghz proc en 512 ddr en ik ga niet voor een paar mhz of van pc 2100 naar pc 2700 geheugen voor een beetje meer power.
Als hypertransport doet wat het beloofd volgens deze site:
http://workingmac.com/igeek/17.wm
dan zou het de moeite waard zijn om te upgraden, toch?
Of is er nog ergens anders een bottleneck die hypertransport nog niet de moeite waard maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben naast de Asus deluxe meerdere nforce2 mobo's die super soundchip onboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ik was er inmiddels al achter Strider :D, maar ik heb er toch maar een Topic over geopenend. Ga zo kijken of tie inmiddels niet perogeluk is dichtgegooid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:22
Stinger666 schreef op 15 December 2002 @ 20:22:
Die ABIT heeft goede reviews maar is nergens te koop. Abit is zwaar K*t met zn garantie. Duurt altijd lang of werkt gewoon niet.
Abit is nagenoeg failliet als je hun bedrijfsresultaten bekijken dus daar hoef je niet veel meer van te verwachten.
D-Loc schreef op 15 December 2002 @ 22:24:
niemand die dit weet?

nForce2 heeft geen Hypertransport. Dat wordt pas geïntroduceerd op de K8 mainboards. Waarschijnlijk bedoel je dual channel DDR geheugen?
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 22:33:
Hebben naast de Asus deluxe meerdere nforce2 mobo's die super soundchip onboard?
Alle mainboard fabrikanten sturen samples van de nForce met MCP-T naar de bladen en websites. Helaas is de MCP-T (met dual ethernet en dolby digital) enorm duur en verschijnen van de meeste mainboards goedkopere versies (met de MCP) in het retail channel. Beetje misleiding dus :( Tot dusver heb ik in de retail enkel een Asus deluxe model gezien dat de MCP-T heeft, maar daar is ook een goedkopere versie van in omloop. Het verschil kun je duidelijk zien. Die met MCP-T heeft dual lan.

Van de overige merken maken ze allemaal gebruik van de MCP (zonder dual lan, dolby digital). Ik weet van bepaalde merken (o.a. MSI) dat er ook een MCP-T versie gaat verschijnen. Als je op dit moment op zoek bent naar een MCP-T versie van ben je aangewezen een Asus model.

[ Voor 58% gewijzigd door The Source op 16-12-2002 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
The Source schreef op 16 december 2002 @ 00:17:

nForce2 heeft geen Hypertransport. Dat wordt pas geïntroduceerd op de K8 mainboards. Waarschijnlijk bedoel je dual channel DDR geheugen?
Nope, ik bedoel de vervanging van I/O bus.

Hypertransport aka Lightning Data Transport.

Quote van workingmac.com

Lightning Data Transport, HyperTransport was developed by AMD and API to speed up a computer's I/O bus

The current main bus on a Mac runs at about 1GB per second. AGP runs at less than half that, and PCI usually runs at about 128MB to 256MB per second, though all three have real-world issues that keep their performance lower than their theoretical numbers.

HyperTransport can possibly replace all of them (internally), and it runs at up to 12.8 GB per second. Its standardized design will make it easier for hardware designers to work with more buses, and to design better-balanced systems that they can adapt to their needs.

[ Voor 3% gewijzigd door Consiglieri op 16-12-2002 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onik schreef op 15 December 2002 @ 19:10:
ik zit nu met 512Mb en zit al regelmatig flink te swappen naar de hd....
Voor de meeste mensen voldoet 512 MB. Voor mij ook, ik photoshop niet en ik bewerk geen videos. Ik heb dus virtual memory uitgezet. Misschien een tip?;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

The Source schreef op 16 december 2002 @ 00:17:
[...]

Zeker maakt de nForce 2 wel gebruik van Hypertransport, net zoals de originele nForce. De originele nForce was zelfs een van de eerste "apparaten" die gebruik maakte van Hypertransport.
De verbinding bij de nForce (2) planken, zit tussen de north en south bridge:

Afbeeldingslocatie: http://www.inqst.com/articles/nforce/image006.gif

Afbeeldingslocatie: http://212.43.236.51/images/auto/img15223.jpg
Ik heb begrepen uit de sites die ik gelezen heb dat bijv pci normaliter 128 tot 256 mb/s vervoert en hypertransport maakt het dan tot 12.8 gb/s
In dit geval merk je niets (of juist wel >:)) van Hypertransport, omdat deze zorgt voor supersnelle communicatie tussen de north en south bridge. De aangrenzende apparaten (AGP, PCI, LAN etc.) worden er niet sneller (tenminste niet sneller dan de specificaties) van, alleen kan de data die ze leveren wel supersnel heen en weer geschopt worden tussen north en south bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
Cool... thx EaS... D-Loc gaat nforce halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe opsommen nu, na het lezen van dit topic :

Asus : WEL een PCI/AGP lock
Abit : onduidelijk
Epox : GEEN PCI/AGP lock
Chaintech : onduidelijk

Wie vult aan of wijzigt ??

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:25 . Reden: t ipv d ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ze zeggen nu dat de Epox ook een PCI fix heeft

Erg onduidelijk allemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

ken schreef op 16 December 2002 @ 15:40:
Ze zeggen nu dat de Epox ook een PCI fix heeft

Erg onduidelijk allemaal :(
Ja, ik ga er maar gewoon een bestellen denk ik, PCI lock of niet, de 200 MHz haal je ook wel met een 1/5 divider (mits je geheugen/chipset het toelaat natuurlijk :)). Maar sommige mensen beweren van wel ('mijn SCSI-kaart doet het op 200 FSB en dat zou ie niet doen met een 1/5 divider, dus 40 MHz PCI'), maar andere mensen zeggen datacorruptie op hun HDD te hebben, wat weer zou komen door een te hoge PCI-bussnelheid :?

Ennuh, Abit heeft 'm wel voor zover ik weet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Demo op 16-12-2002 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
Chaintech => PCI gerelateerd aan de AGP speed. Staat AGP speed op Auto en de FSB op 200, dan gaat de PCI-bus ergens niet goed, want mijn adaptec 2940 wil dan niet goed werken. Zet ik de AGP snelheid op 66MHz in de bios, dan gaat mijn controller perfect. Dus je kan er vanuit gaan dat de chaintech een 2:1 AGP:PCI devider heeft.

Bij FSB 166 en hoger krijg je denk ik met de auto-setting een 5:1 devider waardoor de PCI en de AGP overclockt worden als je hoger gaat dan 166.
Op een 200MHz FSB heeft mijn ati AIW 8500DV geen problemen met 80MHz AGP, maar mijn scsi-controller wel met de 40MHz pci. Bij handmatig AGP op 66MHz zetten geeft de scsi controller dan ook geen problemen meer.

Ik draai nu dus fijnloos op 9x 200MHz (400 DDR).

Kort samengevat dus wel een mogelijkheid tot PCI-lock, maar niet standaard al aan.

[ Voor 46% gewijzigd door PROnline op 16-12-2002 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 15:25:

Chaintech : mogelijk, handmatig instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

[rml][ Epox 8RDA+] Onderzoek: PCI-lock aanwezig of niet?[/rml]
Willen alle Epox 8RDA+ bezitters dit lezen plz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
madtraxx schreef op 15 December 2002 @ 18:21:

Asus A7N8X
Abit NF7-S
Msi K7N2-L
Epox 8rda+

--------------------------------------------------------------------------------

No way, de epox gaat me de nieuwe biso tot max 211 mhz alla FSB, en de vcore kan naar 2.2! de abit maar tot 1.85... Die epox is een oc monster als ik naar de specs kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ken kan je mij ff uitleggen hoe die v-mod moet van de A7N8X heb em nu dus meteen ff doen. mischien een pic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

[sorryn00bmodus]

Ik wil upgraden, en nadat ik een aantal topics heb doorgebladerd zie ik dat de nforce chipset veel losmaakt.

Ik heb nu:
MSI K3T Ultra Aru
XP1800+
2x 256 PC2700
1x 512 PC2700
ASUS Ti4200 128MB

Ik wil de nwe 1800+ kopen met tbred core.

Nu ben ik altijd gecharmeerd geweest van MSI maar hoor hier hele goede dingen over EN Abit EN Epox.

Wat zouden de specialisten nemen en waarom?

[/sorryn00bmodus]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Sorry EAS / D-loc, had niet gezien dat bus op Hypertransport gebaseerd was :(

Roeligan > http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=393&MODEL=MS-6570 MSI heeft ook een nForce2 bordje.

Anyway... morgen de official european nForce2 launch door nVidia in Utrecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
NForce 2 chipset heeft dat nou ook die nieuwe temp reading? Dat core meet iets (naamkwijt)?

Ik zit met een probleem en weet niet welke ik moet geloven.

Iedereen kent natuurlijk Asus PC Probe. Die geeft volgens veel mensen altijd een te hoge temp weer wat het eigenlijk moet zijn. Maar...

ASUS A7N8X temp reading:

Asus PC Probe temp: 34C
Bios temp: 62C

:?

Het koellichaam voelt koud aan! :/

Meer mensen hier last van met een ASUS A7N8X? Of juist het omgekeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ik kan ook maar een multipler van 13 tot 15x :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

De Asus kan bij de 2400+ niet lager als MP15. Bij de Epox heb je tot 12.5 en 15+
(dus 13-14.5 niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Roeligan schreef op 16 december 2002 @ 18:07:
[sorryn00bmodus]

Ik wil upgraden, en nadat ik een aantal topics heb doorgebladerd zie ik dat de nforce chipset veel losmaakt.

Ik heb nu:
MSI K3T Ultra Aru
XP1800+
2x 256 PC2700
1x 512 PC2700
ASUS Ti4200 128MB

Ik wil de nwe 1800+ kopen met tbred core.

Nu ben ik altijd gecharmeerd geweest van MSI maar hoor hier hele goede dingen over EN Abit EN Epox.

Wat zouden de specialisten nemen en waarom?

[/sorryn00bmodus]
Epox! Nemen!

Verwacht niet teveel van ABIT en of dat uberhaubt nog leverbaar gaat worden. Idd bijna failliet e.d.

Die Epox is echt een OC Beest. 2,2V. Tot 210/211FSB. Mits je PCI apparaten dit trekken! WANT DIT BORD HEEFT GEEN PCI LOCK! Alleen een AGP Lock.
Die Epox is superstabiel!

BTW Down voor dit bord wel even de nieuwste NForce Drivers. Anders f*ckt tie met je WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Nieuw Beta bios (16)

Alle MP voor de 2400+ zijn aanwezig :9~
Fsb tot 250 in stappen van 1 mhz :)

[ Voor 3% gewijzigd door ken op 16-12-2002 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30
Op www.anandtech.com staat een vergelijking van alle 6 de nForce2 mobo's die momenteel verkrijgbaar zijn. De ASUS scoort gemiddeld het beste. Daarna volgen de Chaintech en de EPoX. Maar de EPoX is met afstand de goedkoopste. Dus ik geef je gelijk Stinger666, kopen dat ding! :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Voor zover ik het weet heeft de Epox 8RDA+ ook een MCP-T chip, maar k durf niks mer zeker te zeggen. Die gasten moeten eens een fatsoenlijke website in mekaar knutselen met ALLE specs erop.... thuisgebruikerschit zien wij meteen al als we naar het bord KIJKEN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ken schreef op 16 December 2002 @ 22:20:
Nieuw Beta bios (16)

Alle MP voor de 2400+ zijn aanwezig :9~
Fsb tot 250 in stappen van 1 mhz :)
Is dit voor de Asus ? want dan wil ik die bios wel want ik kan nu 13 tot 15 gebruiken. Hoe heb je je north bridge gecooled die van mij wordt best worm op 175 mhz fsb en 2-2-2-2 timings. heb nu 17188 3dmarks das al meer dan met een kt 400 op 200 fsb :P en wat is jou max fsb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
The Source schreef op 16 december 2002 @ 18:55:
Anyway... morgen de official european nForce2 launch door nVidia in Utrecht :)
Waar heb je dat ergens vandaan ?

Zit nou al een aantal weken te wachten totdat de asus a7n8x deluxe bij de mycom ligt :(
Zie alleen de normale versie in de buurt van amsterdam, de deluxe is alleen in de buurt van rotterdam of het oosten (wil em in de buurt hebben ivm garantie)

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Astennu schreef op 16 december 2002 @ 23:15:
[...]

Is dit voor de Asus ? want dan wil ik die bios wel want ik kan nu 13 tot 15 gebruiken. Hoe heb je je north bridge gecooled die van mij wordt best worm op 175 mhz fsb en 2-2-2-2 timings. heb nu 17188 3dmarks das al meer dan met een kt 400 op 200 fsb :P en wat is jou max fsb ?
Ik ben overgetapt naar Epox :) Die beta is dus voor de Epox ;)
De Asus kan idd geen lager MP dan 15 aan (voor de 2400+)
Met de Asus kreeg ik max fsb van 207 mhz met de Epox weet ik niet
Ik moet op mijn nieuwe geheugen wachten. Loopt nu op fsb 200 maar dan niet sync. De NB heb ik gewoon gekoeld met de standaard heatsink en extra 8 cm fan
De fan is wel nodig voor hoge fsb. De koelpasta (kleiachtig) zat bij mij niet goed. Was dus ook weinig/slecht contacht tussen NB en heatsink. Ik heb dus eigen koelpasta gebruikt en deze goed vast gezet met schroeven ipv die standaard plastic dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik heb een Chaintech 7NJS Zenith besteld. Op tomshardware goede review over gelezen. Iig bedankt voor de paar reacties. En ik hoop dat ik met de nwe tbred een lekker OC resultaat kan halen :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Stinger666 schreef op 16 December 2002 @ 21:46:
[...]

Epox! Nemen!

Verwacht niet teveel van ABIT en of dat uberhaubt nog leverbaar gaat worden. Idd bijna failliet e.d.

Die Epox is echt een OC Beest. 2,2V. Tot 210/211FSB. Mits je PCI apparaten dit trekken! WANT DIT BORD HEEFT GEEN PCI LOCK! Alleen een AGP Lock.
Die Epox is superstabiel!

BTW Down voor dit bord wel even de nieuwste NForce Drivers. Anders f*ckt tie met je WinXP
volgens mij heeft ie gewoon wel een PCI lock zoals alle NForce2 boards :

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=2667

en

http://www.xtremesystems....15bf62f2c8b&threadid=6444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 7NJS. Laatst op de pcdiscount in Utrecht een XP 2400 voor E 206 gekocht.
Kwam ik thuis...geen laserpuntjes tussen de L1 bridges.......Unlocked :).
Ben nog aan het testen met 13,5 * 160 en 14* 150 maar ik zit al lekker rond de XP 2700+..
Vet bord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Zit nog steeds te w88 op me mobo van Comptech ...

Sjitzooi ... me mobo is stuk en zit nu op spare te klooie :/

En ik wil dat ding OCen >:) :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
Hebben mensen al de laatste nForce 2 (2.0) drivers geprobeerd?

Snelheidswinst?

Kan het alleen icm Win XP sp1 geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaintech : GEEN PCI/AGP lock (bron : HotHardware)
Leadtek : PCI/AGP lock, dus PCI aan AGP gekoppeld.. (bron : Hot Hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 13:53:

* Demo veegt alles van tafel...
Lees de links in deze post maar eens :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op 17 december 2002 @ 14:16:
[...]
/me veegt alles van tafel...
Lees de links in deze post maar eens :Y)
Ja, ik zou het graag willen geloven, maar er zijn ook genoeg topics/websites waar het tegendeel wordt bewezen... dus,.. totdat iemand met een PC Geiger het zelf heeft getest, is er geen zekerheid vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 14:39:
[...]

Ja, ik zou het graag willen geloven, maar er zijn ook genoeg topics/websites waar het tegendeel wordt bewezen... dus,.. totdat iemand met een PC Geiger het zelf heeft getest, is er geen zekerheid vind ik.
Ehm.. Epox Tech heeft het gemeten met een scoop, dus dat vind ik wel geloofwaardig (als is die ET wel vaag op het AOA forum, maar dat heeft te maken met contracten van Epox met nVidia). Bovendien heeft Epox zelf bevestigd dat de PCI fixed is, het lijkt mij niet dat die liegen :? Tot slot, heb je dit verhaal wel gelezen? Die informatie komt uit nVidia's white papers en het komt er in het kort op neer dat de nForce2 heel anders is opgebouwd (HyperTransport) dan andere chipsets en dat de snelheid in de southbridge dus onafhankelijk is van die in de northbridge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epox : WEL een PCI/AGP lock

<edit>aangepast Demoniac ;) </edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 15:42:

Epox : WEL een PCI/AGP lock

HotHardware over de Chaintech :

The only thing missing was the PCI lock, although Chaintech claims that the PCI frequency is locked at the 66/33MHz setting. There is, however, a lock for the AGP timing.

Lijkt me dat als je de AGP op 66MHz lockt, je daardoor de PCI automatisch ook op 33MHz houdt. -> PCI-lock is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
AcXeller schreef op 16 December 2002 @ 23:33:
[...]
The Source schreef op 16 december 2002 @ 18:55:
Anyway... morgen de official european nForce2 launch door nVidia in Utrecht

Waar heb je dat ergens vandaan ?
Stond op de uitnodiging die ik kreeg :) Was deel van nVidia's nJoy tour. Was, zoals altijd bij nVidia, een goed georganiseerde presentatie en demo. Helaas weinig nieuws dat ik naar buiten mag brengen >:) Wel een leuke tech demo van nieuwe nView mogelijkheden (zit in nieuwe drivers) en een erg leuke 3d effecten toegepast op een realtime videoinput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ken schreef op 17 december 2002 @ 00:09:
[...]

Ik ben overgetapt naar Epox :) Die beta is dus voor de Epox ;)
De Asus kan idd geen lager MP dan 15 aan (voor de 2400+)
Met de Asus kreeg ik max fsb van 207 mhz met de Epox weet ik niet
Ik moet op mijn nieuwe geheugen wachten. Loopt nu op fsb 200 maar dan niet sync. De NB heb ik gewoon gekoeld met de standaard heatsink en extra 8 cm fan
De fan is wel nodig voor hoge fsb. De koelpasta (kleiachtig) zat bij mij niet goed. Was dus ook weinig/slecht contacht tussen NB en heatsink. Ik heb dus eigen koelpasta gebruikt en deze goed vast gezet met schroeven ipv die standaard plastic dingen
Ik kan nu 175 dus wijnig :( dus wat jij kan haal ik nooit die 207 dan. verder PI fan op northbridge + 5x5x2.5 heatsink. dus ik baal hier een beetje.
Damm laat ik de gewone hebben :'(

En die Epox kan bij VTW deze week of volgende week pas komen :( dus voor de mensen die em daar besteld hebben suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Op de Epox zit dus een PCI lock??
Is deze dan afhankelijk van de APG clock?? Moet deze dus op 66 staan om de PCI op 33 te laten draaien?? Of kan ik gewoon mijn AGP sneller laten lopen zonder problemen met mijn PCI kaarten?

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.