-=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.538 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:29
-=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-

Omdat ik nog geen het grote EPoX 8RDA+ topic zag, dacht ik laat ik er zelf eens maken.

Hier kun je je vragen + resultaten van de EPoX 8RDA+ plaatsen. Ik het zelf ook een EPoX 8RDA+, maar deze is voor RMA terug naar de winkel toe, ik verwacht volgende week een nieuwe.

Problemen die ik tegen kwam:

Instabiliteits problemen op 200fsb.

Mijn Geforce4 Ti4400 is kapot gegaan :'(

Plaatje van de EPoX 8RDA+

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/roundups/2002/Q4/nForce2/epox/board.jpg

Officiele biosen:

http://www.epox.nl/BIOS/8RDA3117.zip

ftp://ftp.epox.com/motherboard/support/BIOS/8RDA2C10.exe

BetaBiosen:

http://www.epox.com.tw/file/8RDA2C31.BIN

http://www.ocworkbench.com/2002/epox/8rda+/8rda2c16.zip

http://k7jo.de/bios/8rda/8rda2c03.zip

http://k7jo.de/bios/8rda/8rda2b26.zip

Reviews:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759

http://forums.overclocker...ead.php?s=&threadid=20513

http://www.hexus.net/review.php?review=465

http://www.vnroundup.com/...ews&id=ep8rda8k9a2&page=0

http://www.vr-zone.com/reviews/EPoX/8RDA+/

Informatie van EPoX zelf:

http://www.epox.com/html/...roduct=EP-8RDAplus&lang=1

[ Voor 31% gewijzigd door Strider op 21-01-2003 19:19 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065

heej, das leuk, had ook zelf al een idee om deze te maken, want heb er zelf ook...

ga em vandaag inbouwen, dus ill keep you updated!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

Ik ken iemand met dit mobo en een 2400+ met prometeia en die draait met gewone koeler wel, maar met een prometeia een no go. Wil gewoon niks doen zodra de prometeia is aangesloten , ligt misschien aan de lage temp. Ik weet het niet maar als iemand iets weet of een topic/revieuw/of iemand die het heeft draaien met dit mobo en een prometeia zou het fijn zijn deze hier te plaatsen.(link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

ejj DOC-Junkie...welkom op GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

DOC Junkie = van mij!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ok, ik zal hem changen Fewture. Sorry.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DOC Junkie schreef op 07 December 2002 @ 13:02:
Ok, ik zal hem changen Fewture. Sorry.
:D :D _/-\o_

Tis niet zo dat het MIJN nick is.. Maar ik weet dat jij hem uit mn sig hebt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 07-12-2002 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22350

Enig nadeel met dit bord vind ik de plaatsing van sommige onderdelen. Maar goed, dat is geen grote ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb je topic gelezen op AOA forums.. ,nasty bordje is dat die EPoX..
Had ik niet echt verwacht van ze..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043 schreef op 07 december 2002 @ 12:42:
Ik ken iemand met dit mobo en een 2400+ met prometeia en die draait met gewone koeler wel, maar met een prometeia een no go. Wil gewoon niks doen zodra de prometeia is aangesloten , ligt misschien aan de lage temp. Ik weet het niet maar als iemand iets weet of een topic/revieuw/of iemand die het heeft draaien met dit mobo en een prometeia zou het fijn zijn deze hier te plaatsen.(link)
Ja dat is die Little Guy...
Hij moet eens wat posten op Xtremesystems.org...hier op GoT zijn weinig echt extreme machines. Al helemaal weinig promethia systemen. Op Xtremesystems.org is dat haast al normaal, een promethia. Ik denk dat je daar het eerst een goed antwoord zult vinden op het probleem van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 22350 schreef op 07 december 2002 @ 13:13:
Enig nadeel met dit bord vind ik de plaatsing van sommige onderdelen. Maar goed, dat is geen grote ramp.
Ik vondt dat juist super deze keer. Ik heb nog nooit zoveel ruimte rondom een socket gezien als bij dit bordje :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514 schreef op 07 December 2002 @ 13:50:
[...]

Ja dat is die Little Guy...
Hij moet eens wat posten op Xtremesystems.org...hier op GoT zijn weinig echt extreme machines. Al helemaal weinig promethia systemen. Op Xtremesystems.org is dat haast al normaal, een promethia. Ik denk dat je daar het eerst een goed antwoord zult vinden op het probleem van hem.
Ik heb daar gisteravond en vanmorgen alles al af gezocht maar niemand met deze combo, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Speedy-J schreef op 07 December 2002 @ 13:42:
Ik heb je topic gelezen op AOA forums.. ,nasty bordje is dat die EPoX..
Had ik niet echt verwacht van ze..
Bij de ene draait hij super bij de andere niet. Ik zie steeds meer mensen die hem stabiel krijgen op 211 2-2-2-4-2. Dat is erg goed!

Maar ik zie ook heel veel mensen die er alleen maar problemen mee hebben.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043 schreef op 07 December 2002 @ 14:03:
[...]

Ik heb daar gisteravond en vanmorgen alles al af gezocht maar niemand met deze combo, helaas.
Heb je er ook een topic over gemaakt? Want er zijn ook veel jongen die zich op de achtergrond houden maar toch brute systemen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb hem nu draaien... lekker stabiel iig... zal straks eens bezig gaan met OC'en...

maar die Nforce sounstorm panel, werkt niet helemaal goed bij mij, als ik op dat tray icon clik krijg ik een foutmelding, en wordt er niks geopend...

is er daar nog wat dappers onder te vinden, of zijn het waardeloze settings???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 07 December 2002 @ 16:21:
heb hem nu draaien... lekker stabiel iig... zal straks eens bezig gaan met OC'en...

maar die Nforce sounstorm panel, werkt niet helemaal goed bij mij, als ik op dat tray icon clik krijg ik een foutmelding, en wordt er niks geopend...

is er daar nog wat dappers onder te vinden, of zijn het waardeloze settings???
Benchmarks graag!!! ;) Op default zijn die planken al retesnel namelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb hem met gemak draaiende gekregen....

maar scores vallen me een beetje tegen..

in sandra heb ik een paar testjes gedaan:

das de memory/chipset test:

http://members.lycos.nl/turbulence/memory.jpg

en dit is de CPU/chipset/memory score:

http://members.lycos.nl/turbulence/cpuset.jpg

is dit een beetje goed??? chipset/memory test valt me nl een beetje tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit is mn 1e 3dmark benchje:

http://service.madonion.com/compare?2k1=5262769

dat is met de FSB op maar 140 mhz, en het mem op 175 of 180 mhz d8 ik...

de gpu heb ik nog niet geoced... dus het wordt zeker wel een lekkere score nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:27
http://www.digitimes.com/...002/12/06&pages=14&seq=91

Niet echt on-topic maar het ziet er slecht uit voor Epox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ow jeeh...

nou kom op jongens allemaal aan de EPOX dan!!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72858

Jep, dit bordje heb ik ook sinds vandaag. Draai momenteel met een groene AIUGA T-bred week 42 op 11 x 192 cas 2-2-2 met 2 originele 256 MB ddr333 samsung reepjes op dual ddr. V-core staat op 2.2 Volt, V-dim op de hoogste instelling die het bord ondersteunt (en das niet zo hoog als de V-core jammer genoeg). 11,5 x 192 trekt die niet echt, wel met een lagere cas. Lekker goedkoop, zo`n xp 2800 met luchtkoeling!

edit: en turbulence, volgens mij heb je echt geen 1 instelling in het bios veranderd, er valt nog zoveel te tweaken voor jou!

edit2: 11,5 x 192 lukt nu wel stabiel, 2-2-2-6-3

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 72858 op 08-12-2002 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha, ja joh, maar ik heb nog niet veel tijd gehad om eens goed in het bios te gaan zitten wrotten...

maar heb nu ook niet veel tijd om te gaan tweaken...

heej, zat wel ff wat met de mhz settings van mn mem te kutten, en als je te hoog OC'ed, krijg je dus die overclock foutmelding op je displaytje op je mobo, was gloof ik C1... maar dan moet je dus eerst weer het bios clearen om de setting die je gedaan had te verwijderen...

dat vind ik best k*t, moest nu weer op mn knieen naast de kast om de jumper ff om te zetten... of kan het ook makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snap dr geen ene ruk van...

waarom krijg ik em nou niet hoger als 150 dan???? ik heb de voltages verhoogt naar 1.875.. ja hij boot wel, maar eenmaal bij windows opstarten geeft ie er de brui aan....

heb VDimm ook omhoog gegooid naar de max, maar mag ook niet baten...

hoe heb je de MHZ van het mem lopen?? sync, speed, of een van die percentages?

ik heb 1 reepje van 256 Samsung PC2700 iig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op Sync speed, als ik jou was had ik er nog een reepje bijgekocht speciaal voor Dual DDR.

Voor die andere vraag zou ik even het boekje erbij pakken, daar staat het allemaal prima uitgelegd. Sja, waarom jij de fsb niet hoger krijgt? Ik heb geen idee, ik weet een beetje weinig over je systeem. Als je dat verteld kan ik je helpen. (iemand anders op dit forum had je uitgescholden voor noob en had gezegd gebruikt de search en bla bla) maar zo ben ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok was idd wel ff makkelijk geweest:

AXP 2400
Samsung DDR pc2700 256 mb
Club3d Ti-4200
CWT 420 W PSU
lite on fikker
MAXTOR HD

nog meer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Anoniem: 72858 schreef op 07 december 2002 @ 23:31:
Jep, dit bordje heb ik ook sinds vandaag. Draai momenteel met een groene AIUGA T-bred week 42 op 11 x 192 cas 2-2-2 met 2 originele 256 MB ddr333 samsung reepjes op dual ddr. V-core staat op 2.2 Volt, V-dim op de hoogste instelling die het bord ondersteunt (en das niet zo hoog als de V-core jammer genoeg). 11,5 x 192 trekt die niet echt, wel met een lagere cas. Lekker goedkoop, zo`n xp 2800 met luchtkoeling!

edit: en turbulence, volgens mij heb je echt geen 1 instelling in het bios veranderd, er valt nog zoveel te tweaken voor jou!

edit2: 11,5 x 192 lukt nu wel stabiel, 2-2-2-6-3
Wat voor cooling heb je daarop draaien dan? En sorry dat ik het zeg maar dat gaat jou Proc. niet lang overleven trouwens :) Maar alsnog is dit een dikke OC! Komt overeen met 2812+... :9~

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 08 december 2002 @ 16:06:
ok was idd wel ff makkelijk geweest:

AXP 2400
Samsung DDR pc2700 256 mb
Club3d Ti-4200
CWT 420 W PSU
lite on fikker
MAXTOR HD

nog meer???
Voeding ? Type/merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep your right, maare hoeveel amp. op de 5v heeft die voeding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe, ja d8 al...

nou das best een goeie voeding, dus daar ligt het niet aan...

edit:

Atx PFC voeding 420W max met full approval en geschikt voor P4 cpu's. High end uitvoering. Temperature controlled fan. +3.3V-28A; +5V-40A; +12V-18A;

http://www.cwt.com.tw/product/sps/cwt-420atx.htm

dus 40A op de 5V lijn....

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 57065 op 08-12-2002 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet even alles in je bios op expert niveau zetten, op die manier kan je de cas latencys van je geheugen zelf bepalen. Ik zou als ik jou was de settings op 3-3-3-7 zetten. De multiplyer zou ik op 10 (misschien later 10,5 of 11) gooien, en het geheugen op 200 (met de spanning van het geheugen op de 1 na laatste hoogste stand en de V-core op 1.950 Volt, dit moet je zelf maar even testen wat voor jou cpu het beste uitkomt). Het heeft eigenlijk meer nut om lage latencys zoals 2-2-2 te gebruiken, maar je wilt een hoge fsb dus zal je die krijgen ook. Met cas 2-2-2 zul je 200 denk ik niet kunnen redden (ik hoop het wel voor je), of je moet super geheugen hebben. Wat voor type nummer staat er op je samsung dimmetje?
NeoGames.nl schreef op 08 december 2002 @ 17:06:
[...]
Wat voor cooling heb je daarop draaien dan?
Dragon Orb 3, trekt het hoor, hier voor heb ik wel de cpu 24 uur laten inburnen op 59 graden, met de laagste spanning mogelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 72858 op 08-12-2002 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mem nr is: m368l3223dtl-cb3

zal wel eens kijken tot hoever ik die mem krijg..

heej, en hoe zit het met als je te hoog OC'ed??? vindt het een beetje irritant, dat je dan telkens het bios moet clearen....

of kan het ook anders.???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 08 December 2002 @ 17:53:
mem nr is: m368l3223dtl-cb3

zal wel eens kijken tot hoever ik die mem krijg..

heej, en hoe zit het met als je te hoog OC'ed??? vindt het een beetje irritant, dat je dan telkens het bios moet clearen....

of kan het ook anders.???
Ctrl ingedrukt houden tijdens booten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
He Pjoeloe2004! Was jij laatst niet in de winkel bij mij om die XP1800+ op te halen

Maaruh back ontopic>! Kan iemand ff kijken of er een AUX ingang op die plank zit. Ergens naast je PCI sloten. Ik wil er namelijk 4.1 set op hangen er daarvoor moet ik van mn Line-In een Rear Out maken en kan ik dus de Line-In niet meer gebruiken! :S

Somebody please stick his head in his machine and look :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

// Stinger666: zit idd aux in op het mobo.....

//fewture: nou dat werkt dus niet... kijk hij boot niet eens, start op, maar geeft geen beeld, en piept... na reset direct de ctrl toets ingedrukt, maar hij blijft piepen, moet nu weer op de knieen erbij om de jumper om te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb net gelezen dat iemand een werkend systeem heeft Epox 8RDA+ met een Prometeia
http://www.xtremesystems....s=&postid=68912#post68912

iemand een iedee waar ze deze nog op vooraad hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door ken op 08-12-2002 22:03 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 08 December 2002 @ 19:54:
// Stinger666: zit idd aux in op het mobo.....

//fewture: nou dat werkt dus niet... kijk hij boot niet eens, start op, maar geeft geen beeld, en piept... na reset direct de ctrl toets ingedrukt, maar hij blijft piepen, moet nu weer op de knieen erbij om de jumper om te zetten
Vaag..bij mij werk het wel op een 8K9A.. check je manual anders, daar staat het wel in als het goed is. Soms is het ook numlock ofzo.. of insert..kweet het niet meer precies. Bij mij is het Ctrl iig. Erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ennuh, hoe noemen we dat dan??? quick bios reset ofzo????

jah, lijkt mij ook erg handig ,want dit is erg irritant, bij mn Soltek hoefde ik alleen maar 2x te rsetten, en alles was weer default...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
kick

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ga morgen maar eens serieus aan de overclockery met het bordje...

heb er nog niet veel tijd voor gehad, zal morgen mn 2400 ook ff unlocken, i'll keep you updated...

btw: die quick bios reset werkt ook niet, kan niks vinden hoe het moet... iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Mijn 8rda+ is terug van rma :) en mijn leadtek Geforce4 ti4400 ook :)

Mijn resulaten zijn eigenlijk diep triest :( Ik krijg hem niet over stabiel over de 200fsb, zelfs op 200fsb is hij nog niet eens helemaal stabiel. De chipset heatsink is al vervangen door een betere.

Erg matige resultaten dus! Nou ik dacht mooi nieuwe geforce4 ff kijken wat hij kan, nou dat was helemaal erg, core op 306 is dikke crash in 3dmark2001. Dus heb ik er niet verder aan getweakt, ik had er gewoon geen zin meer in.

Ik dacht ff op default testen, dus ik 3dmarken zie ik af en toe artifacts :? wtf hoe kan dat nou weer? Ik hoop eigenlijk dat het aan de 8rda+ ligt, maar aan de andere kant ook weer niet.

Nog een probleem wat ik heb, is dat mijn monitor om de minuut een keer refreshed, heel irritant en ik weet mijn god niet hoe dat kan.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64218

epox 8rda+ is dus eigenlijk geen aanrader ?? hoor ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31381

jawel... check de reviews en overige forums maar.. ik ga er zeker voor

Strider heeft of pech of een onstabiel onderdeel.. Draai je hem helemaal kaal nu? dus alleen mobo, video, geheugen en hd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Update:

Soms na een reboot heb ik gewoon geen geluid :? :?

Soms hangt heel mijn systeem, behalve de muziek dan refreshed mijn monitor weer een keer en dan is ineens weer alles goed.

Soms hangt mijn systeem helemaal, dan kan ik helemaal nix meer doen, muziek hangt dan ook, en dan gaat mijn monitor de hele tijd refreshen, totdat ik mijn systeem reset.

Ik heb dit probleem ook als ik andere videokaarten gebruik.

Morgen gaat dit moederbord eruit, en ga ik voor de 2de x een 8rda+ rma'en dat wordt dus mijn 3de epox 8rda+!!

Idd nog niet een aanrader. Ik zal er nog ff mee wachten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 31381 schreef op 14 december 2002 @ 20:32:
jawel... check de reviews en overige forums maar.. ik ga er zeker voor

Strider heeft of pech of een onstabiel onderdeel.. Draai je hem helemaal kaal nu? dus alleen mobo, video, geheugen en hd..
Niet kaal, maar toen mijn 8k3a+ ernog inzat was hij rots stabiel.

Dit ligt puur aan het moederbord.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op 14 december 2002 @ 20:34:
Update:

Soms na een reboot heb ik gewoon geen geluid :? :?

Soms hangt heel mijn systeem, behalve de muziek dan refreshed mijn monitor weer een keer en dan is ineens weer alles goed.

Soms hangt mijn systeem helemaal, dan kan ik helemaal nix meer doen, muziek hangt dan ook, en dan gaat mijn monitor de hele tijd refreshen, totdat ik mijn systeem reset.

Ik heb dit probleem ook als ik andere videokaarten gebruik.

Morgen gaat dit moederbord eruit, en ga ik voor de 2de x een 8rda+ rma'en dat wordt dus mijn 3de epox 8rda+!!

Idd nog niet een aanrader. Ik zal er nog ff mee wachten.
waar heb je hem gehaald en wat heb je ervoor betaald?
btw was een leadtek he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Epox 8rda+ gehaald bij informatique. Voor 145euro momenteel hebben ze hem niet meer op voorraad.

En mijn videokaart was een leadtek ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook een leadtek maar heb nooit geen last met oc'en gehad heb er eerst 1 gekocht en die ging niet ver genoeg naar me zin dus heb ik ff omgeruild voor een ander nu 310/700 bij 720 zie ik glitches enz. maar ik ga toch de gok maar wagen en een epox 8rda+ aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Het gaat ook niet om die leadtek, ook bij andere videokaarten heb ik dit probleem.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zag het maar je zei dat die oc niet zo geweldig was maar die cores van die leadteks gaan ook niet zo gek ver zonder vmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 64218 schreef op 14 december 2002 @ 20:59:
ik zag het maar je zei dat die oc niet zo geweldig was maar die cores van die leadteks gaan ook niet zo gek ver zonder vmod
Mijn vorige geforce4 deed 308 zonder mod en met vmod 320 ofzo.

[ Voor 19% gewijzigd door Strider op 14-12-2002 21:28 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijne 310 dus ontloopt elkaar altijd maar een paar mhz.en of het moet echt tegen zitten en vmod heb ik ff verandert weerstand vertrouwde ik niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

Vraagje:

Epox 8RDA+ of Epox 8K9A ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:19

EaS

Hmmm......lees hier niets over een AGP & PCI Lock....wat toch wel mooi mee genomen is in het geval van overklokken. En dat is nu juist wat er ontbreekt bij de Epox en Leadtek nForce 2 planken. Als dit van belang is, dan is een 8RDA+ dus niet aan te raden.
Misschien anders ff wachten op de 8RDA2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64218 schreef op 14 december 2002 @ 23:52:
mijne 310 dus ontloopt elkaar altijd maar een paar mhz.en of het moet echt tegen zitten en vmod heb ik ff verandert weerstand vertrouwde ik niet echt
wat 310??? de mhz speed van je gpu??? clock mn GF4 ti-4200 ook over, maar dan haal ik ook makkelijk 300 mhz zonder artifacts....

//thorry: de 8rda natuurlijk, is de nforce2 chipset, stukje sneller als de KT400 chipset waar de 8kga opdraait...

maar wat voor mem en cpu heb je er nu inzitten dan??? ik snap er niks van, bij een FSB van 150 ofzo dan is het bij mij al einde oefening....

moet mn XP2400 maar ff unlocken, denk dat daar het probleem ligt, want op MP 15 en FSB van 150 houdt ie er mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EaS schreef op 15 december 2002 @ 01:31:
Hmmm......lees hier niets over een AGP & PCI Lock....wat toch wel mooi mee genomen is in het geval van overklokken.
jawel hoor, je kan de mzh van de AGP iig handmatig instellen, los van de FSB snelheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 57065 schreef op 15 december 2002 @ 01:34:
[...]

wat 310??? de mhz speed van je gpu??? clock mn GF4 ti-4200 ook over, maar dan haal ik ook makkelijk 300 mhz zonder artifacts....
Sorry dat ik het zeg, maar je snapt zelf volgens mij nog niet eens waar je het over hebt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 23:39

Shuriken

Life is all about priorities

Er zit dus geen PCI Lock op dit board (ik heb mailtje gehad van Epox Techsupp) en kennelijk ook geen 1/5 Divider.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Shuriken schreef op 15 December 2002 @ 12:08:
Er zit dus geen PCI Lock op dit board (ik heb mailtje gehad van Epox Techsupp) en kennelijk ook geen 1/5 Divider.
PCI lock is nog steeds niet helemaal duidelijk. Maar volgens testen is er wel een pci lock aanwezig. Dit hebben we getest met een hardeschijf in sisoft sandra.

Maar je hoeft je echt neit druk te maken over die pci lock, waar we ons op dit moment meer zorgen om maken is waarom dit bordje op sync niet hoger als 211mhz wil draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door Strider op 15-12-2002 12:25 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 08:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Shuriken schreef op 15 december 2002 @ 12:08:
Als er geen lock op zit, dan zit er zeker wel een 1/5 divider op...
En waarschijnlijk is ie wel gelocked, er zijn een aantal mensen geweest die het getest hebben met een SCSI-kaart oid die geen hoge PCI trekt en volgens hen moest de PCI wel gelocked zijn op de door hun geteste FSB's. En Epox Tech van het AMDMB forum zegt dat ie met een scoop getest had en steeds 33 MHz waarnam. Maar ik heb ook gelezen dat iemand HDD-corruptie had met de 8RDA+, wat weer zou betekenen dat er geen lock op zit.
Het blijft een mysterie dus :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37049

Vraagje:

Epox 8RDA+ of Epox 8K9A ?
sja zoals je waarschijnlijk al weet is de ene kt400 en de andere nforce2 (roelt) keuze is aan jou, nforce heeft berg nieuwe tech erin en is gewoon sneller, ik zou het wel weten :)

edit; oh spelling op de vroege morgen (uh middag al) is moeilijk :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 37049 op 15-12-2002 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 14:58
Er is ook een nieuw bios uit met een paar leuke oplossingen voor sommige mensen. http://www.epox.org/main1.shtml#newsitem1039426469
Model: EP-8RDA+
BIOS: 8RDA2C10.BIN (0C00)
Fixed:
1.)“FDD_3_Mode” support.
2.)“Assign IRQ for VGA” support.
3.) Fixed 1394 can't control ( En/Dis ) by Setup.
4.) Added 'AC97 Speaker At POST' function.
5.) Added Athlon XP 2600+ support (166*12.5).
6.) Added Athlon XP 2400+ support (166*12).
7.) Turn off keyboard LED before system into S3/S4/S5.
8.) Added support TURBO mode for performance BIOS.
9.) Support Kingmax module compatible issue.
1.KingmaxMPXB62D68KX3MAA
2.KingmaxMPXB62D68KX3MBA
3.KingmaxMPMA82D68KX3MAA
4.KingmaxMPMA82D68KX3MBA
10.) Enable PCI_LATENCY_SELECTABLE and PCI_IRQ_SELECTABLE item.
11.) Patch “System temperature” and “Chassis Fan ” and “Power Fan” declaration error.
12.) Patch CPU ratio adjusts failed for the some 0.13u Athlon XP CPU.
13.) Added code for Athlon Model 10(Barton) support.
14.) Fix USB 2.0 enable failed.
Desk: USB2.0 item -> Disabled -> Enabled -> Usb2.0 enabled fail.
15.) Added "Auto" mode for Memory Clock.
16.) OPEN FSB 250MHZ selectable.
17.) PCI_LATENCY_SELECTABLE support.
18.) PCI_IRQ_SELECTABLE support.
19.) Easy Boot support.
20.) Hot Key flash support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ik heb hem gister gekocht. Bevalt supergoed deze plank. Ik loop alleen wel tegen een paar dingen aan.

1. Na versie WinXP en MSN 5.X installatie kon ik niet aanmelden. (Je weet wel via die Wizard) Er f*ckte dus iets ofzo? Maaruh in mn Prog Files map Messenger weggehaald en ook in mn Windows Setup bij Software. Vervolgens 5.X weer geinstalleerd en toen kon ik zonder Wizard aanmelden en toen deed tie het wel. ;)

p.s. Ik maak verbinding via mn LAN.

Hoe zit het met het MAC Adress? Iemand die dat weet. Waarom zit de optie 3COM in je bios terwijl je Fysiek geen 3Com aansluiting hebt? :? Ik heb NV (Nvidia) Lan enabled (Via een Realtek chip btw). En zn MAC ook, maar niks ingevuld. Ook heb ik de NV (3Com) Lan op Auto staan. Zou dit iets met het MSN probleem te maken hebben.

Grote probleem. Mn Soundstorm Drivers f*cken onder WinXP. Die crashen als ik ze opstart. Ben nu Versie 2.0 WHQL Drivers voor dit bord aan het downen. Die zullen het probleem wel verhelpen!

Verder supersnel bord en megarap! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die pci-lock is echt vaagheid ten top..
Verschillende mensen hebben al naar epox gemaild maar kregen verschillende antwoorden.. de een zegt dat er geen lock op zit de ander meent het gemeten te hebben tm 166 fsb en zegt steeds 33mhz te zien.. maja, das ook mogelijk met die 1/5 divider..
Ook heb ik screenshotjes gezien van mensen met een fsb van 250mhz en het geheugen op 50% async wat zou betekenen dat de pci zonder lock op 50mhz draaid en das uitgesloten.. aan de andere kant.. als er een lock op zit waarom schept epox daar dan niet over op? Naja, ik ga toch maar voor dit bord, prijs/prestatie/mogelijkheden zijn toch wel zeer aantrekkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Stinger666 schreef op 15 December 2002 @ 15:28:
Ik heb hem gister gekocht. Bevalt supergoed deze plank. Ik loop alleen wel tegen een paar dingen aan.

1. Na versie WinXP en MSN 5.X installatie kon ik niet aanmelden. (Je weet wel via die Wizard) Er f*ckte dus iets ofzo? Maaruh in mn Prog Files map Messenger weggehaald en ook in mn Windows Setup bij Software. Vervolgens 5.X weer geinstalleerd en toen kon ik zonder Wizard aanmelden en toen deed tie het wel. ;)

p.s. Ik maak verbinding via mn LAN.

Hoe zit het met het MAC Adress? Iemand die dat weet. Waarom zit de optie 3COM in je bios terwijl je Fysiek geen 3Com aansluiting hebt? :? Ik heb NV (Nvidia) Lan enabled (Via een Realtek chip btw). En zn MAC ook, maar niks ingevuld. Ook heb ik de NV (3Com) Lan op Auto staan. Zou dit iets met het MSN probleem te maken hebben.

Grote probleem. Mn Soundstorm Drivers f*cken onder WinXP. Die crashen als ik ze opstart. Ben nu Versie 2.0 WHQL Drivers voor dit bord aan het downen. Die zullen het probleem wel verhelpen!

Verder supersnel bord en megarap! :D
Heb je hem al geoced ?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ben bezig. Draai nu met mn T-Bredje 1800+@ 2400+. Ik heb een WC maar ben nog niet echt aan het OC'en geslagen > Waar ik dit bord wel voor heb gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Het gaat me niet om de cpu snelheid maar het gaat me om de FSB. Ik krijg hem niet stabiel op 200mhz, op 195 is hij wel stabiel. Op 200mhz heb ik heel veel last van dat mijn monitor steeds zit te refreshen :?

Gekocht bij informatique.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Mijn geheugen wou op mn 8k3a niet verder dan 185 FSB. Dus of deze op dit bord anders presteerd post ik wel als ik weet tot hoever tie komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Stinger666 schreef op 15 December 2002 @ 16:35:
Mijn geheugen wou op mn 8k3a niet verder dan 185 FSB. Dus of deze op dit bord anders presteerd post ik wel als ik weet tot hoever tie komt. ;)
Jammer.

Ik weet nu ff niet meer wat ik met dit bord aan moet :( Omruilen tegen nog een 8rda+ heb ik ff geen zin meer in. Het liefste ruilde ik hem om tegen een nieuwe revisie maar dat gaat nu nog niet.

Nu ben ik er aan het over nadenken om hem om te ruilen tegen een Epox 8k9a2 of tegen een Epox 8k5a2.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Dit bordje is echt fantastisch. Zeker de SoundStorm ondersteuning is echt ge*l. Je hebt apparte effect processors en effecten zoals, reverb, delay, echo, compressor. Je kunt die dingen instellen e.d. Ben blij dat ik mn andere geluidskaart eruit heb gegooit.

Hier kun je zelfs de echte Audiofiel blij mee maken!

Dit werkt trouwens allemaal goed onder WinXP naar versie 2.0 van de Drivers (NForce) te hebben geinstalleerd.

Er is een Epox EP-SPD650 SPDIF Ext. Kaartje te koop. Dan kun je ook Digitaal uitsturen en nog meer regelen aan je geluid. Nu stuur ik via de Line-In mn Rear sound uit. Analoog dus, terwijl ik wel een Digitale ingang heb op mn speakerset.

Dus nog een keer zo'n kaartje bestellen. Dan kan ik volledig profiteren van alle features op deze nForce Chip. O.a. Dolby Digital Decoding. Ook zit er AC3 decoding op. :P :D
Nu heb ik ook Dolby Digital aan staan. Kan ook op de analoog out werken.
Nu kan ik alleen niet mn Subwoofer apart regelen.

Me is very happy met deze plank.

OC results coming up.

Strider hoe bevalt dat Swiftech blok. Die wil ik ook gaan kopen, want mn WC gaat eruit.
Ik wil wel de plus versie. Weet je waar ik die kan halen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Stinger666 schreef op 15 December 2002 @ 18:09:

Strider hoe bevalt dat Swiftech blok. Die wil ik ook gaan kopen, want mn WC gaat eruit.
Ik wil wel de plus versie. Weet je waar ik die kan halen! ;)
Swiftech blok roelt :)

+ versie, ik zou het zo niet weten, mail oc shop eens die weten dat wel :)

Maar waarom gaat je wc eruit?? Je bent gek als je dat doet, waterkoeling is echt beter als zo'n swiftech.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Jippie, weer een nieuw 3D Mark record met mn Ti4200. Thnx to nForce 2! 13385 3D Marks met een Ti4200 (250/513) @ 305/610 (1,6V en 70Mhz AGP Bus)

Mn CPU XP1800+ (1533Mhz) draait nu 2400+ (2000Mhz) op 166*12.

Ik ga nu de FSB vergroten. En dan post ik dat wel voor je Strider.

BTW Mem timings: 2-2-2-5-1. Zal nog wel een vette Sisoft PIC posten.

:P :P :D

Ik wil misschien die MCX462 Plus T (dat is met een Peltier eronder. Ingebouwd en al! :P

Als ik zie welke OC results jij er mee haalt. Erg 1337

En mn WC vergt toch nog wat onderhoud. Zo houd ik geen tijd over voor OC'en
Ik trek nu 43,5 graden met de bovengenoemde OC. Welke temps haal jij met dit blok.

Op 1533Mzh (1800+) haal ik 30 graden niet stressed en 34 Stressed.

[ Voor 35% gewijzigd door Stinger666 op 15-12-2002 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Stinger666 schreef op 15 december 2002 @ 18:49:
Jippie, weer een nieuw 3D Mark record met mn Ti4200. Thnx to nForce 2! 13385 3D Marks met een Ti4200 (250/513) @ 305/610 (1,6V en 70Mhz AGP Bus)

Mn CPU XP1800+ (1533Mhz) draait nu 2400+ (2000Mhz) op 166*12.

Ik ga nu de FSB vergroten. En dan post ik dat wel voor je Strider.

BTW Mem timings: 2-2-2-5-1. Zal nog wel een vette Sisoft PIC posten.

:P :P :D

Ik wil misschien die MCX462 Plus T (dat is met een Peltier eronder. Ingebouwd en al! :P

Als ik zie welke OC results jij er mee haalt. Erg 1337

En mn WC vergt toch nog wat onderhoud. Zo houd ik geen tijd over voor OC'en
Ik trek nu 43,5 graden met de bovengenoemde OC. Welke temps haal jij met dit blok.

Op 1533Mzh (1800+) haal ik 30 graden niet stressed en 34 Stressed.
Ik kan zo niets over mijn temps zeggen omdat mijn blok een keer gevlakt moet worden, en dat de 8rda+ de temp niet goed uit de diode in de cpu uitleest.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ben ik weer :D

Ik ben net ff lekker een uurtje aan het tweaken en OC'en geslagen, maar geen spectaculair resultaat behaald. Het hoogste waar ik mn CPU stabiel op kan laten booten en draaien is XP2600+ (2100Mhz op 12,5*166), maar dan moet ik mn geheugen CAS naar 2,5 doen en de rest naar 3-3-6-1.
Op (2100Mhz op 12*175) XP2600+ op deze manier loopt tie ook stabiel mits de geheugen timings teruggedraaid zijn.
Max FSB die ik haal is
edit:
210

Ik heb mn geheugen getest door deze op 200Mhz te draaien en dat werkte wel.
Ik vind het heel raar ik weet niet wat er bottlenecked hier. :?

De CPU Voltage heb ik bij alles op 2,1V staan. (2,2V koste het leven van mn vorige T-Bredje)
De Vmem heb ik op 2,9 staan en mn AGP op 66Mhz op 1,6V. :)

Strider ik start wel een nieuwe topic over ons probleem. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Stinger666 op 19-12-2002 18:26 . Reden: PCI Lock Discussie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Stinger666 schreef op 15 December 2002 @ 18:09:
Dit bordje is echt fantastisch. Zeker de SoundStorm ondersteuning is echt ge*l. Je hebt apparte effect processors en effecten zoals, reverb, delay, echo, compressor. Je kunt die dingen instellen e.d. Ben blij dat ik mn andere geluidskaart eruit heb gegooit.

[knip]

Nu stuur ik via de Line-In mn Rear sound uit.

[knip]
Dus ik kan me SB live de deur uit doen ?

En hoe sluit je dat aan, gewoon de rear boxen aansluiten op de line in en gaan ... of moet je dat selecteren ?

(krijg hopelijk deze week me mobo binnen :))

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die bios update is iig ideaal... kan nu met mn XP2400 eindelijk lagere MP's instellen....

alleen bij MP 12x160 FSB boot ie wel, alleen is windows ervoor, en poef knalt ie zo uit.... geen reboot ofzo, maar gewoon soort van power off.. iets piept dan ook binnen in, is mobo niet.... vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Nieuwe beta bios:

http://www.ocworkbench.com/2002/epox/8rda+/8rda2c16.zip

Plaats je ervaringen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Volgens mij heb ik dit al een paar keer gezegd :)
Hier mijn ervaringen met de nieuwe bios:
Ik kan vanaf nu alle MP kiezen in bios
Door deze bios kunnen meer mensen een fsb van 200 draaien :)
Dit kan ik helaas niet testen omdat ik nog steeds op mijn nieuwe geheugen zit te wachten

Waarom probeer jij het niet :)
Misschien dat je nu wel verder kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb net de roundup van anandtech gelezen en daar wint die epox toch de gouden editors choice dus binnenkort ben ik ook epox 8rda+ bezitter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Ehy!

"khebbum onder een Prommy draaien!

loopt als een speer.
alleen temps zijn beetje 8)7 .
+13 is de ene temp die ik mogelijk acht bij m'n CPU te horen, en 2de temp = -48!!
Mooi niet! (helaas)
verdamper @ -31C dus iig die -48 is 8)7

helaas heb ik nog geen proggy gevonden dat WEL de goeie temps weergeeft.
en helaas is dit het grote nadeel van deze nieuwe chipset. 8)7
iets wat ik niet helemaal snap want er zit de zelfde sensorchip op als op m'n ouwe (overleden) 8K3A. :?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
TheDarkLord666 schreef op 16 December 2002 @ 11:21:
[...]

Dus ik kan me SB live de deur uit doen ?

En hoe sluit je dat aan, gewoon de rear boxen aansluiten op de line in en gaan ... of moet je dat selecteren ?

(krijg hopelijk deze week me mobo binnen :))
DeSB-Live kan de deur uit!
Je selecteerd in je standaard geluidssettings dat je je Line-In als Rear -Out insteld en eventueel je MIC-In als Sub/Center-Out en dan werkt dat. Er is zelfs nog een SPDIF kaartje te koop voor dit bord. Maaruh dan kun je nog verder instellen in het Soundstorm gebeuren op de chip. Echt super1337! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jummie, mijn mobo is ook besteld, hopelijk deze week binnen.

Maar hij ondersteunt dus gewoon zo'n standaard 6.1 Creative Speakerset. Dat is wel lekker.

Is wel een mooi bord, maar hoe zit het met de chipset? Daar zit een fan op? Kan die eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Sjek de pix op de website ... of de pic aan het begin van dit topic ...

Maar nee, geen fan ...
Maakt voor mij weinig uit, misschien een fannetje erop @7v ... kweenie ...
Komt toch wel even AS3 onder ipv de troep die er nu op zit ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die pix natuurlijk allang gezien, maar ik kon niet precies zien op de foto of dat er nu een fan op zat of niet. Maar je weet dus zeker dat ie er niet op zit.

Hoe zit het met de hardware monitoring? Is het een standaard monitor ding dat MBM ofzo ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

MBM ondersteund nog geen nForce2 chipset
Zit dus GEEN fan op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ik heb weer troubles en constante lockups als ik een beetje OC! Lees het ff in mn topic over het OC'en met een T-Bird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
ik wordt helemaal gek van deze epox!!!!!!!!

De hele tijd lockups als mijn netwerkkaart en modem tegelijk werken (en ik ben de server hiet G* D) en als ze wel met elkaar werken dan valt mijn geluidskaart uit!!

Wat een grote F*ing k*t bord.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op 17 December 2002 @ 20:31:

De hele tijd lockups als mijn netwerkkaart en modem tegelijk werken (en ik ben de server hiet G* D) en als ze wel met elkaar werken dan valt mijn geluidskaart uit!!

Ik denk dat je die fouten krijgt doordat je Northbridge te warm wordt.. doordat je Northbridge teveel op een moment te doen krijgt door een hoge fsb, veel data van de southbridge en ook nog eens de communicatie met het hoog geklokte geheugen...
De southbridge heeft een eigen klokgenerator die niet veranderd kan worden door de fsb, dus je hebt in weze een soort van pci-lock.. daar kan het dus niet aan liggen..

Als je pc pas na een tijdje vast loopt moet je proberen om betere stabiele koeling op die NB te zetten want met die passieve koeling wordt ie steeds warmer met dit soort gevolgen van dien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Strider schreef op 17 December 2002 @ 20:31:

Ik heb deze ervaringen toch echt (nog) niet, maar zit waarschijnlijk nog in die 1/5 divider marge met FSB@166.

zal ff m'n setup geven;

EPoX 8RDA+ (no mods/fans op NB/SB) (nog niet ;) )
Athlon XP 1800+ (palomino) @ 1913MHz (166x11,5 @ 1,9V) (ben nog stabiliteit aan ut testen)
512MB XMS 3200 Corsiar sync. (1 x 512) Cas2-2-2-4 @ 2,66V
SB live! (gebruik line-in ook naast m'n DTT2200 5.1 setje)
Maxtor U-ATA133 Controler (pci)
Temps is dus een beetje moeilijk verhaal :'( helaas kan ik dus ff niet opscheppen over temps met m'n prommy. ;)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar MBM support komt vanzelf... Levert Epox geen progje bij die het uit kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 31381 schreef op 17 december 2002 @ 21:52:
[...]

Ik denk dat je die fouten krijgt doordat je Northbridge te warm wordt.. doordat je Northbridge teveel op een moment te doen krijgt door een hoge fsb, veel data van de southbridge en ook nog eens de communicatie met het hoog geklokte geheugen...
De southbridge heeft een eigen klokgenerator die niet veranderd kan worden door de fsb, dus je hebt in weze een soort van pci-lock.. daar kan het dus niet aan liggen..

Als je pc pas na een tijdje vast loopt moet je proberen om betere stabiele koeling op die NB te zetten want met die passieve koeling wordt ie steeds warmer met dit soort gevolgen van dien :)
Ik denk dat jij nog niet weet wat ik allemaal gedaan heb :)

NB heeft zalman heatsink + 40x40x20 koeler erop, in mijn kast zit een 120mm fan die tegen de chipset + cpu blaast :)

Op de SB zit een heatsink :)

IK heb 6 casefan's :) Snap je het ligt echt niet aan de hitte ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op 17 December 2002 @ 22:53:
[...]

Ik denk dat jij nog niet weet wat ik allemaal gedaan heb :)

NB heeft zalman heatsink + 40x40x20 koeler erop, in mijn kast zit een 120mm fan die tegen de chipset + cpu blaast :)

Op de SB zit een heatsink :)

IK heb 6 casefan's :) Snap je het ligt echt niet aan de hitte ;)
Owkee, dat lijkt me voldoende koeling ja :)

Dan heb je gewoon pech denk ik.. Verdwijnen die netwerk/modem problemen als je de fsb naar beneden gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 31381 schreef op 17 december 2002 @ 23:40:
[...]

Owkee, dat lijkt me voldoende koeling ja :)

Dan heb je gewoon pech denk ik.. Verdwijnen die netwerk/modem problemen als je de fsb naar beneden gooit?
Fsb naar beneden maakt nix uit.

Ik weet echt niet wat ik meot doen :( Weer terug sturen heb ik geen zin in, of ze moeten de revisie 1.1 hebben.

PCI 3 = Soundblaster Audigy

PCI 4= Twister 56k V.92 modem

PCI 5= Netgear Nic

Allemaal een eige IRQ.

PCI 2 is geshared met PCI 6 en AGP SLOT

PCI 3 en PCI 4 zijn alleen

PCI 5 is geshared met PCI 1

Dus ik heb de goede pci sloten gepakt.

Spreek je ze alle 3 tegelijk aan dan wordt mijn systeem 1 grote puinhoop. Letterlijk!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Hee Strider zoals je in mn OC topic kan lezen. Het begint steeds minder leuk te worden. Ik heb bij een beetje lekker OC'en ook gelijk last van lockups na enige tijd. Maar niet gelijk gaan schelden het is geen K*tbord. Heeft nog steeds betere features en OC mogelijkheden dan een A7N.

Ik heb er nog maar 1 Kaart inzitten :? :/
Tip: Koop een 486 voor als Server. Heb ik ook; scheelt weer gezeik.
Maar wreemd dat je NIC en Modem niet samen werken. Zou eens beginnen met handmatig de IRQ instellen of toch van slot wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 08:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

_Droopy schreef op 17 December 2002 @ 22:11:
Ik heb deze ervaringen toch echt (nog) niet, maar zit waarschijnlijk nog in die 1/5 divider marge met FSB@166.
Er zijn geen dividers, want de southbridge heeft eigen clockgenerators :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Stinger666 schreef op 18 December 2002 @ 01:04:
Hee Strider zoals je in mn OC topic kan lezen. Het begint steeds minder leuk te worden. Ik heb bij een beetje lekker OC'en ook gelijk last van lockups na enige tijd. Maar niet gelijk gaan schelden het is geen K*tbord. Heeft nog steeds betere features en OC mogelijkheden dan een A7N.

Ik heb er nog maar 1 Kaart inzitten :? :/
Tip: Koop een 486 voor als Server. Heb ik ook; scheelt weer gezeik.
Maar wreemd dat je NIC en Modem niet samen werken. Zou eens beginnen met handmatig de IRQ instellen of toch van slot wisselen :)
Als je nu dit topic voor jouw epox 8rda+ problemen gebruikt ;) daar is ie namelijk ook voor gemaakt :Y)

Betere features en oc mogelijk heden als een A7N boeit me niet zoveel, mijn epox 8k3a+ was een stuk beter kwa oc'en! En het ging me erom dat ik voorruit ging kwa oc'en maar ik ben achteruit gegaan.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
http://www.vnroundup.com/...ews&id=ep8rda8k9a2&page=0

Nieuwe review van de EPoX 8RDA+ vs EPoX 8k9a2+ En raad eens wie er wint :P

Ik snap er niets van in elke review wordt dit bordje zo de lucht ingeprezen, maar als je hem zelf koopt, dan is het 1 grote puinhoop.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, dus het is eigenlijk een poepbord. Maar als ik er nou eens geen PCI kaarten in douw? Er zit toch lan + sound onboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

Anoniem: 53253 schreef op 18 December 2002 @ 13:53:
Hmmm, dus het is eigenlijk een poepbord. Maar als ik er nou eens geen PCI kaarten in douw? Er zit toch lan + sound onboard?
ik heb dit bord ook draaien met een 2400+ en 2x256 pc3500.
alleen op een fsb van 202 is hij rete stabiel maar ook maar 1mhz hoger gelijk een crash, al loopt mijn mem dan op 50%, het maakt niks uit.
ik heb de standaard northbrige koeler op de soutbrige gezet een een gezaagde heatsink op de northbrige met 80mm fan erop en deze blijft gewoon koud.
weet iamand waar dit aan kan liggen :? (het contact opp. zit wel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Zucht

Hele tijd zitten kloten maar ik krijg het maar niet stabiel, nu maar onboard lan geactiveerd :'( geen hardlocks meer maar wel mijn netwerk naar de klote, heel innet sharing werkt niet meer, mijn gewone netwerk wil maar niet werken. BAH!

BlaBlaBla

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.