-=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.543 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

Strider schreef op 18 december 2002 @ 21:43:
Zucht

Hele tijd zitten kloten maar ik krijg het maar niet stabiel, nu maar onboard lan geactiveerd :'( geen hardlocks meer maar wel mijn netwerk naar de klote, heel innet sharing werkt niet meer, mijn gewone netwerk wil maar niet werken. BAH!
misschien in veilige modus opstarten en alles bij netwerk kaarten verwijderen, opnieuw opstarten en handmatig alles invoeren. Vaak staan er na een tijdje proberen meerdere kaarten geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:58
Anoniem: 28043 schreef op 18 december 2002 @ 22:04:
[...]

misschien in veilige modus opstarten en alles bij netwerk kaarten verwijderen, opnieuw opstarten en handmatig alles invoeren. Vaak staan er na een tijdje proberen meerdere kaarten geinstaleerd.
Had ik al gedaan :'(

Maar het wou niet helpen. Ik kan niet pingen of nix.

Format c blijkt de enigste oplossing :(

Ga zo door EPoX!!! Maar dit is het laatste epox bordje dat er hier binnen komt! Ik ben het echt helemaal zat!

Mail je naar epox krijg je van die n00b antwoorden terug, waar je helemaal niets mee kunt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

Strider schreef op 18 December 2002 @ 22:40:
[...]

Had ik al gedaan :'(

Maar het wou niet helpen. Ik kan niet pingen of nix.

Format c blijkt de enigste oplossing :(

Ga zo door EPoX!!! Maar dit is het laatste epox bordje dat er hier binnen komt! Ik ben het echt helemaal zat!

Mail je naar epox krijg je van die n00b antwoorden terug, waar je helemaal niets mee kunt.
mijn onboard netwerk doet het ook niet, maarja had nog een 100mbit/s en die maar in pci, maybe nog positief voor de fsb clock ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 67204 schreef op 18 december 2002 @ 23:31:
[...]

mijn onboard netwerk doet het ook niet, maarja had nog een 100mbit/s en die maar in pci, maybe nog positief voor de fsb clock ook.
Ik heb 3 100mbit netwerkkaart geprobeert, alle 3 eenverschillende chip. Alle 3 no go.

Level one was zelfs zo erg, dat mijn epox bord een C1 error gaf :? zelfs na bios reset, haald je de kaart eruit, en boote weer.

Net windows helemaal opnieuw erop gegast :p zie ik dat hij bij jouw niet werkt.

BlaBlaBla

Anoniem: 53253

Hmmm, wel vreemd dat zoveel mensen zoveel problemen hebben met dit board. Nadat ik heb gelezen dat de Bartons eraan komen en op dit mobo kunnen ga ik mijn strategie aanpassen. Nu een XP 1800+ TB erop, dan begin volgend jaar nieuwe Barton erop.

Iemand nog enig idee waar er nog XP 1800+ TB te verkrijgen zijn?

Anoniem: 28043

Strider schreef op 18 December 2002 @ 23:41:
[...]

Ik heb 3 100mbit netwerkkaart geprobeert, alle 3 eenverschillende chip. Alle 3 no go.

Level one was zelfs zo erg, dat mijn epox bord een C1 error gaf :? zelfs na bios reset, haald je de kaart eruit, en boote weer.

Net windows helemaal opnieuw erop gegast :p zie ik dat hij bij jouw niet werkt.
Ik heb het werkend gahad en nu met een N-force van Aopen weer, het was even pielen maar het werkt nu wel. Ook de Epox werkt. Ik heb bij Epox zelf het in 3 seconden zien gebeuren.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb vandaag met Alternate gebeld en ik werd keurig te woord gestaan. Ik kan hem tegen vergoeding van het volledige bedrag terugsturen naar hen.

Ik heb nu zelfs vastlopers terwijl ik alles op standaard heb staan. Dit kan dus echt niet. Echt niet leuk. Een grote teleurstelling is die veelbelovende nForce2 voor mij geworden :(
Erg treurig. :R :(

En Strider. Ik probeer deze topic ook echt als topic voor mn problemen te gebruiken maar wij zijn een van de weinigen die dit bord hebben en dus ook deze probs. Vandaar dat ik ook een beetje op je 'gewone' posts reageer. No Offence en ik hoop ook niet van jou kant. ;)

Anoniem: 70777

Weet je wat nou leuk is. Bij Alternate checke ze ook nogal vaak dit forum :)

• Stinger666
Dat is helemaal niet erg, want ik heb dit bordje netjes behandeld en bij Epox op de site staat notabene dat dit bord voor de echte Overclocker is. Bij mij loopt het op standaard settings niet eens stabiel, dus ik ben er niet tevreden over. Ik heb het bordje in originele staat met de boekjes doos en CDROM. :) (En kabels)
Dit bord is net 2 dagen oud en nog in originele staat dus....

Dus ze mogen van Alternate gerust dit forum checken> Ik ben ook niet dom, ik weet heus wel dat die mensen hier ook komen. Ik werk zelf ook in Computerwinkel dus.... :?

Dus Cornfed die opmerking van jou heeft geen poot om op te staan :D (Niet negatief bedoelt ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Stinger666 op 19-12-2002 02:13 ]

Nou net TB 1800+ besteld bij Gistron, ik heb mijn board ook besteld bij alternate, maar als ie ook maar een beetje gaat kutten dan gaat ie ook meteen retour, koop ik wel een Asus ofzo...

Anoniem: 53253 schreef op 19 december 2002 @ 02:14:
Nou net TB 1800+ besteld bij Gistron, ik heb mijn board ook besteld bij alternate, maar als ie ook maar een beetje gaat kutten dan gaat ie ook meteen retour, koop ik wel een Asus ofzo...
bij mij bevalt hij best, op het nadeel dat mijn fsb niet hoger te klokken is als 202 na.
zelfs Async krijg ik hem niet hoger, teminste kan booten in 210 maar 3DMark kan je vanaf 203 al vergeten. :'(

• Stinger666
Asynch geeft dit bord gewoon echt kutresultaten. Je Mem en CPU prestaties gaan drastisch achteruit. Ik heb hem nu weer zover na een BIOS flash en reset dat tie weer aangeeft dat ik een Athlon XP heb en geen UNKNOWN CPU. Hij draait nu ook weer stabiel op standaard settings. Dus we gaan nog 2 daagjes aankloten en anders gaat tie terug. :?

Stinger666 schreef op 19 December 2002 @ 11:44:
Asynch geeft dit bord gewoon echt kutresultaten. Je Mem en CPU prestaties gaan drastisch achteruit. Ik heb hem nu weer zover na een BIOS flash en reset dat tie weer aangeeft dat ik een Athlon XP heb en geen UNKNOWN CPU. Hij draait nu ook weer stabiel op standaard settings. Dus we gaan nog 2 daagjes aankloten en anders gaat tie terug. :?
zie dat je WC hebt, laat je ff weten waar je je fsb ok krijgt :9
hoef je meschien nieteens Async telopen!
tenzij je langzamer wilt, maar dan klock je je fsb gewoon terug ;)

• Stinger666
Mijn MAX FSB is 210Mhz

[ Voor 64% gewijzigd door Stinger666 op 19-12-2002 18:14 . Reden: Check post hieronder :D ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 08:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Stinger666 schreef op 19 December 2002 @ 16:34:
Mijn MAX FSB is 210Mhz (met mn TV-Kaart eruit, anders gaat tie maar tot 185Mhz i.v.m. PCI Busspeed)
7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7
HOU NOU EENS OP! ER ZIT GEEN PCI-DIVIDER OP DE NFORCE2! DE SOUTHBIDGE HEEFT EEN APARTE CLOCKGENERATOR! DUS DE PCI LOOPT ALTIJD GEWOON OP 33 MHZ ZEKER ALS JE JE AGP LOCKT!
edit:
Nee ik ben de caps-lock niet vergeten, ik heb de hele tijd shift ingedrukt :( Misschien leest Stinger het dan een keer :X

[ Voor 14% gewijzigd door Demo op 19-12-2002 17:20 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Stinger666
Demoniac schreef op 19 December 2002 @ 17:20:
[...]
7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7
HOU NOU EENS OP! ER ZIT GEEN PCI-DIVIDER OP DE NFORCE2! DE SOUTHBIDGE HEEFT EEN APARTE CLOCKGENERATOR! DUS DE PCI LOOPT ALTIJD GEWOON OP 33 MHZ ZEKER ALS JE JE AGP LOCKT!
edit:
Nee ik ben de caps-lock niet vergeten, ik heb de hele tijd shift ingedrukt :( Misschien leest Stinger het dan een keer :X
STINGER HEEFT DIT AL VAKER GELEZEN EN JE HOEFT ER NIET BOOS OVER TE WORDEN ;)

Ik ga het zodrek opnieuw uittesten omdat ik je misschien wel geloof na heel wat forums te hebben afgelezen.

Ik heb een 350Watt Antec Voeding en mn voltages zijn goed dus dat is het niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Stinger666 op 19-12-2002 18:15 ]

• Stinger666
Ik heb het onderzocht. Nu met een de 3Com erin en de TV-Kaart. Ik heb mn AGP gelocked op 66MHz. Ik had hem eerst op 75Mhz staan.
Na de post van Demoniac hierboven dat die samen in een lock staan heb ik deze dus omlaag gehaald. Dit zou dus een PCI van 33Mhz op moeten leveren.

Nou Demoniac ik neem al mijn worden terug en zal mn 4 of 5 posts als ik ze nog kan terug vinden ff editten. ;) _/-\o_

HET IS NAMELIJK GELUKT OM MET MN KAARTEN ERIN OP EEN FSB VAN 200 te posten en te booten. Mn Windows crashed welliswaar, maar dat is die K*twindows dus.....

Maar of er nu een standvastige PCI lock op zit weet ik nu 99% zeker.

No hard feelings or so ever. :9

• Strider
Zucht!!!

3com nic + modem tegelijk = werkt
modem + audigy = werkt
nic + modem = werkt
3com + modem + audigy = audigy valt uit, en netwerk werkt niet meer.

Ik heb nu al zoveel merken geprobeert, maar het blijft kut, in iedergeval die netgeat werkt niet fatsoenlijk in een 8rda+ dat is 100% zeker, op aoaforums had er ook iemand last van.

Naja ik krijg mijn geld niet van informatique terug :( Dus stinger666 dit stel ik je voor:

Jij krijgt je geld nog terug dus ik stel voor dat je mijn bordje overneemt en de jouw terug stuurd naar alternate (of andersom, jij mijn bordje terug sturen, en jij de jouw houden), dan dat geld aan mij geeft. Ik betaal de alle verzendkosten, dan zijn we allebei blij.

Zeg maar wat je doet. Want ik ga nu mijn 8k3a+ weer inbouwen, zodat ik weer de innet server hier kan zijn. Als ik online kom zie ik jouw antwoord wel :)

Om de garantie moet je het niet doen, want ik heb nog de volledige garantie en jij ook :) Allebei winkels die gewoon normaal garantie geven. Tenminste mijn ervaringen.

[ Voor 9% gewijzigd door Strider op 19-12-2002 20:17 ]

BlaBlaBla

en is dat al met je waterkoeling, en sync of Async :?

Anoniem: 57065

damn dat is netjes.. 210 FSB...

ik kom gewoon niet verder als 175 mhz... snap dr geen ruk van...

op MP 12*175 gaat alles nog goed, maar ga ik lager in MP en hoger in FSB dan laadt windows net, maar dan is het poef, en reboot

Anoniem: 57065 schreef op 19 december 2002 @ 22:36:
damn dat is netjes.. 210 FSB...

ik kom gewoon niet verder als 175 mhz... snap dr geen ruk van...

op MP 12*175 gaat alles nog goed, maar ga ik lager in MP en hoger in FSB dan laadt windows net, maar dan is het poef, en reboot
d8 dat ik laag zat met 202!
maar jij hebt denk nog standaard heatsink!, zoniet check dan ff het contanct tussen je heatsink en je Norhtbrige, 200 haald gewoon iedereen, daarboven zie je sommige niet komen, en andere weer op 250.

ja weet ik... ik lees al veel problemen over die heatsink...

zal er maar eens een actieve cooler opgooien....

heb hem nu op 179 FSB lopen, en alles gaat nog goed....

ik heb echter ook een gevoel dat mn mem gewoon niet wil ofzo.... PC2700 mem Samung reepje 256 MB....

moet toch maar eens kijken naar ander mem denk ik.... maar eerst de kerstdagen doorkomen, is al duur genoeg.... :(

• Strider
Anoniem: 67204 schreef op 19 december 2002 @ 23:06:
[...]

d8 dat ik laag zat met 202!
maar jij hebt denk nog standaard heatsink!, zoniet check dan ff het contanct tussen je heatsink en je Norhtbrige, 200 haald gewoon iedereen, daarboven zie je sommige niet komen, en andere weer op 250.
No offence, maar ik zie veel reacties van jouw, die nergens op slaan en gewoon niet kloppen!

Er is nog niemand die 250 gehaald heeft!

Er is nog niemand die 230 gehaald heeft

Er is nog niemand die 220 gehaald heeft.

215 wel.

Screenshots die jij ziet, zijn allemaal async.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Anoniem: 67204 schreef op 19 december 2002 @ 21:24:
[...]

en is dat al met je waterkoeling, en sync of Async :?
Ik heb waterkoeling en draai Synch :D

BTW Strider leg je voorstel maar ff op MSN uit. Ik snap het niet helemaal. Morgen avond ben ik weer online en nu ook trouwens : steven_blok@hotmail.com :D

Ik hoor van je. Ik ben nu bezig met die Betabios.

[Offtopic}BTW ik kreeg nog van iemand een mailtje die mn plank wou kopen. Ff mn Outlook checken, misschien kun je daar mee mailen dit is zn Email: rflodewijk@home.nl [/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op 19 december 2002 @ 23:31:
[...]

No offence, maar ik zie veel reacties van jouw, die nergens op slaan en gewoon niet kloppen!

Er is nog niemand die 250 gehaald heeft!

Er is nog niemand die 230 gehaald heeft

Er is nog niemand die 220 gehaald heeft.

215 wel.

Screenshots die jij ziet, zijn allemaal async.
dat jij nou nog nooit iemand bent tegen gekomen hoeft niet meteen te zeggen dat er niemand is.
met andere woorden jij denkt dat iedere goede OCer contact heeft/wil met jou.
hier 2 links kan je is zien wat ze halen!!!
http://www.xtremesystems....6&perpage=25&pagenumber=2
http://www.xtremesystems....4&perpage=25&pagenumber=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heej, check die 1e link eens die little guy post...

''Single channel with 4-2-2-2 timing. I finally got the board to work in synch above 200MHz by taking off the 133/166 jumper on the board. Strange but true''

iemand daar al eerder van gehoord????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 20 December 2002 @ 09:36:
heej, check die 1e link eens die little guy post...

''Single channel with 4-2-2-2 timing. I finally got the board to work in synch above 200MHz by taking off the 133/166 jumper on the board. Strange but true''

iemand daar al eerder van gehoord????
ik heb het toen ook gelijk geprobeert, hielp bij mij niks.
kan ook geen verband bedenken waarom je daardoor hoger zou kunnen klokken, maar proberen kan altijd >:)
ik kan 202fsb met 3-2-2-2, op 202 kan ik alles (behalve mijn mem Async hoger laten draaien) als gaat om mijn mem.
maar 203 haald i nieteens stabiel met 50% speed ;(
zat hard te twijvelen om een WC aan te schaffen, kan mijn radeon ook mee genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 57065 schreef op 19 December 2002 @ 23:16:
ja weet ik... ik lees al veel problemen over die heatsink...

zal er maar eens een actieve cooler opgooien....

heb hem nu op 179 FSB lopen, en alles gaat nog goed....

ik heb echter ook een gevoel dat mn mem gewoon niet wil ofzo.... PC2700 mem Samung reepje 256 MB....

moet toch maar eens kijken naar ander mem denk ik.... maar eerst de kerstdagen doorkomen, is al duur genoeg.... :(
Probeer het is met alle mem timings op z'n traagst, als ie het dan wel doet is het duidelijk je geheugen.
Strider schreef op 19 December 2002 @ 20:15:
Zucht!!!

3com nic + modem tegelijk = werkt
modem + audigy = werkt
nic + modem = werkt
3com + modem + audigy = audigy valt uit, en netwerk werkt niet meer.

Ik heb nu al zoveel merken geprobeert, maar het blijft kut, in iedergeval die netgeat werkt niet fatsoenlijk in een 8rda+ dat is 100% zeker, op aoaforums had er ook iemand last van.
Heb je wel de onboard NIC + audio uitgeschakeld in het BIOS? Anders zou het misschien kunnen dat je teveel PCI-apparaten hebt.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 67204 schreef op 20 December 2002 @ 08:06:
[...]

dat jij nou nog nooit iemand bent tegen gekomen hoeft niet meteen te zeggen dat er niemand is.
hier 2 links kan je is zien wat ze halen!!!
http://www.xtremesystems....6&perpage=25&pagenumber=2
http://www.xtremesystems....4&perpage=25&pagenumber=2
Naja mijn excuses dan :P

Maar ik kom ook heel veel op xtreme, alleen ik kijk alleen bij extreme overclocks, en nooit bij amd :)

En ik zit ook heel veel op aoaforums maar ik heb daar nog nooit fatsoenlijke overclocks gezien.

En ik denk dit zeker niet:

Maar goed, mijn 8rda+ is eruit, en mijn 8k3a+ heb ik er weer ingeinstalleerd, morgen ff testen wat de max agp bus is voor een Radeon9700 is voordat hij gek gaan doen :)

Stinger666 vanaaf ben ik er niet, maar ik stuur wel een mail.

[ Voor 13% gewijzigd door Strider op 20-12-2002 11:00 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

// Little guy,

zo dachten ze er dus ook over op dat forum... maar ja, was wel iemand bij wie het werkte, en waarom niet proberen he :)

//Demoniac

heb ik ook al geprobeerd, 7,3,3,3 d8 ik... maar dan is het bij 188 ofzo einde oefening..

zal maar eens kijken voor een koelertje op de northbridge....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

strider, we zullen alles maar vergeten en vergeven rond deze dagen is het niet ;)

uhh jah, andere koeler lijkt me de beste oplossing }:O , dan haal je zekers wel de 200, en daarboven word het vaak wat moeilijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 57065 schreef op 20 December 2002 @ 12:10:
//Demoniac

heb ik ook al geprobeerd, 7,3,3,3 d8 ik... maar dan is het bij 188 ofzo einde oefening..

zal maar eens kijken voor een koelertje op de northbridge....
Maar je komt er dus verder mee... dus de kans is groot dat het aan je geheugen ligt (wat niet wegneemt dat een betere koeler op de northbridge handig is). Kan je ook het geheugen asynchroon langzamer laten lopen dan de FSB? Dan zou je kunnen testen of de FSB dan nog hoger wil en dus of het je geheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zit al te kijken naar ander mem...

wat raden jullie aan, PC3200 of 3500???

zit een leverancier met PC3200 Samsung/Samsung bij mij in de buurt, en ik vindt Corsair gewoon te duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 20 december 2002 @ 21:58:
zit al te kijken naar ander mem...

wat raden jullie aan, PC3200 of 3500???

zit een leverancier met PC3200 Samsung/Samsung bij mij in de buurt, en ik vindt Corsair gewoon te duur....
maybe is ocz wat voor je, goedkoper als corsair en neem je gewoon 2x256 pc3500
al heb ik eigenlijk geen punten winst sinds mij dual-channel, heb heb de nvidia driver 2.0 geinstalleerd.
sisoft sandra 2003 pro geeft 3125 aan op 202fsb sync timings 3-2-2-2.
vind het dus vreemd dat mijn 3DMark hier niet van weet te genieten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Anoniem: 67204 schreef op 20 December 2002 @ 22:21:
[...]

maybe is ocz wat voor je, goedkoper als corsair en neem je gewoon 2x256 pc3500
al heb ik eigenlijk geen punten winst sinds mij dual-channel, heb heb de nvidia driver 2.0 geinstalleerd.
sisoft sandra 2003 pro geeft 3125 aan op 202fsb sync timings 3-2-2-2.
vind het dus vreemd dat mijn 3DMark hier niet van weet te genieten :/
Meen je dat nou????
Weinig verschil in performance!?!?! :?
Ik meen toch op een heleboel plaatsen (forums e.d.) te lezen dat het "zo'n verschil" is.

Daarnaast nog een vraagje;
Is het nou zo dat PC3500 veel snellere timings aan kan op (laten we zeggen) 200MHz FSB dan PC3200??
(In het bijzonder XMS van Corsair in gedachten.)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PC3200 draait standaard al op 200 mhz...

misschien zal PC3500 wat agressivere timings aankunnen, maar als je goed PC3200 mem hebt (corsair ofzo) dan kun je denk ik ook wel rekenen op gegarandeerd CAS 2 met agressive timings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 21 December 2002 @ 21:12:
PC3200 draait standaard al op 200 mhz...

misschien zal PC3500 wat agressivere timings aankunnen, maar als je goed PC3200 mem hebt (corsair ofzo) dan kun je denk ik ook wel rekenen op gegarandeerd CAS 2 met agressive timings...
met mijn pc3200 kon ik 202fsb sync 4-2-2-2 dit was single channel, nu met pc3500 3-2-2-2 en volgens de EX eigenaar houd deze deze timings tot 222mhz.
nog ff voor de duidelijkheid over dual channel ik weet niet wat ik had voor mijn dual-channel is nu rond de 3120 in sisoftware 2003 pro, maar wat ik tot nu toe heb gezien in 3DMark heb gezien was het verschil hoogstens 1tot ech echt max 3 fps extra.
maar heb gehoord dat er nog veel te verberen valt aan de nforce drivers en dat de performance dan ook nog is als een gek omhoog knalt voor de dual-channel gebruikers, ik check dus vaak op nieuwe versies, heb nu 2.0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68788

mmm. ik wil ff weten of ik met mijn voeding die ik nu heb dit bord kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68788 schreef op 21 December 2002 @ 22:30:
mmm. ik wil ff weten of ik met mijn voeding die ik nu heb dit bord kan trekken?
250 zou denk kunnen, maar 300+ STRONGLY aanbevolen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
_Droopy schreef op 21 december 2002 @ 20:25:
[...]
Is het nou zo dat PC3500 veel snellere timings aan kan op (laten we zeggen) 200MHz FSB dan PC3200??
(In het bijzonder XMS van Corsair in gedachten.)
Exact diezelfde vraag heeft gebruiker Pilsy gesteld bij www.houseofhelp.com . Dat is het officieele supportforum voor Corsair. Blijkbaar is het antwoord nee.

Toen de XMS3500 uitkwam, had het een rating van 2-4-4-8 ofzo, dit waren onrealistische timings omdat je die niet eens kon instellen (tenzij je een Asus board had). Inmiddels is de specificatie iets strakker gezet voor XMS3500 , maar volgens mij is er nog steeds geen verschil op 200 Mhz tussen XMS3200 en XMS3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

'K, dan!
Da's een reply waar een mens wat aan heeft ;

TY O-)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vatt schreef op 22 december 2002 @ 00:59:
[...]

Exact diezelfde vraag heeft gebruiker Pilsy gesteld bij www.houseofhelp.com . Dat is het officieele supportforum voor Corsair. Blijkbaar is het antwoord nee.

Toen de XMS3500 uitkwam, had het een rating van 2-4-4-8 ofzo, dit waren onrealistische timings omdat je die niet eens kon instellen (tenzij je een Asus board had). Inmiddels is de specificatie iets strakker gezet voor XMS3500 , maar volgens mij is er nog steeds geen verschil op 200 Mhz tussen XMS3200 en XMS3500.
wat ik al zei het scheeld niet veel maar ik ging van 4-2-2-2 naar 3-2-2-2 op 202fsb sync.
het scheeld dus wel iets, maar niet genoeg om nou te kunnen zeggen van ik ga weet ik niet hoeveel euro meer betalen als je toch maar 200mhz blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 67204 schreef op 21 december 2002 @ 22:13:
[...]

met mijn pc3200 kon ik 202fsb sync 4-2-2-2 dit was single channel, nu met pc3500 3-2-2-2 en volgens de EX eigenaar houd deze deze timings tot 222mhz.
nog ff voor de duidelijkheid over dual channel ik weet niet wat ik had voor mijn dual-channel is nu rond de 3120 in sisoftware 2003 pro, maar wat ik tot nu toe heb gezien in 3DMark heb gezien was het verschil hoogstens 1tot ech echt max 3 fps extra.
maar heb gehoord dat er nog veel te verberen valt aan de nforce drivers en dat de performance dan ook nog is als een gek omhoog knalt voor de dual-channel gebruikers, ik check dus vaak op nieuwe versies, heb nu 2.0!
Mja je kan beter kijken naar hoeveel je score omhoog gaat, als dat je naar de fps kijkt.

En dual channel in sisoft scheelt bijna niets, je moet programma's als superpi maar eens draaien in single en dual channel dan zie je meer verschil :)

En met pcmark 2002.

Maar in iedergeval die 8rda+ was zo'n traag bordje nog niet :P toen ik mijn 8k3a+ weer ingebouwd had kwam ik erachter dat mijn 3dmark score met 700 punten was gezakt!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op 22 December 2002 @ 12:59:
[...]

Mja je kan beter kijken naar hoeveel je score omhoog gaat, als dat je naar de fps kijkt.

En dual channel in sisoft scheelt bijna niets, je moet programma's als superpi maar eens draaien in single en dual channel dan zie je meer verschil :)

En met pcmark 2002.

Maar in iedergeval die 8rda+ was zo'n traag bordje nog niet :P toen ik mijn 8k3a+ weer ingebouwd had kwam ik erachter dat mijn 3dmark score met 700 punten was
gezakt!
jah ik vind het een best bordje, met 1 nadeel en dat is dat ik mijn prometeia maar matig kan strakzetten anders boot het hele systeem gewoon niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Was je temp nu dan?

Ik draaide ook nog wel met dit bordje als mijn modem nic en audigy maar tegelijk samen konnen werken zonder lockup's, maar dat ging niet :'(

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op 22 december 2002 @ 14:12:
Was je temp nu dan?

Ik draaide ook nog wel met dit bordje als mijn modem nic en audigy maar tegelijk samen konnen werken zonder lockup's, maar dat ging niet :'(
temp verschild, 2ghz@202x12.5 is hij op full laud ongeveer -30, maar hoe hoger de drug op de core hoe warmer hij juist word omdat hij dan meer warmte opneemt van de core.
maarja toch 2.8ghz op een 2ghz stock gehaald dus kan er mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Idd, wat voor videokaart heb je eig?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

jah, dat hebbik nou ook!
tussen de -31 en -28 Celcius in de verdamper.... maar op m'n oude epox 8k3a had ik temps tussen de -35 en -41!!!!
dat zou natuurlijk kunnen komen door een hogere temp van de CPU maar.
maar de CPU temp schommelingen zijn ook een stuk groter bij mij.
had op 8k3a schommelingen tussen idle en full load van ongeveer 4 tot 6 graden, en nu zijn dat er soms 8 tot max tot nog toe 10!!
waarom zou dit bord zo lopen te klooien met die temps???
toch te snel uitgracht door nvidia??
of ff geen rekening gehouden met neg. temps??
lijkt mij sterk... maar weird is het wel.

[ Voor 24% gewijzigd door _Droopy op 22-12-2002 18:00 . Reden: aanvullinkje ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Droopy schreef op 22 December 2002 @ 17:56:
[...]

jah, dat hebbik nou ook!
tussen de -31 en -28 Celcius in de verdamper.... maar op m'n oude epox 8k3a had ik temps tussen de -35 en -41!!!!
dat zou natuurlijk kunnen komen door een hogere temp van de CPU maar.
maar de CPU temp schommelingen zijn ook een stuk groter bij mij.
had op 8k3a schommelingen tussen idle en full load van ongeveer 4 tot 6 graden, en nu zijn dat er soms 8 tot max tot nog toe 10!!
waarom zou dit bord zo lopen te klooien met die temps???
toch te snel uitgracht door nvidia??
of ff geen rekening gehouden met neg. temps??
lijkt mij sterk... maar weird is het wel.
het bord zelf kan geen negatieve temps neerzetten nee, maar welk mobo je gebruikt om je temps van je phase-changer telezen op de tempmeter vooraan de prometeia mag niet uitmaken.
meschien heb je hetzelfde als mij, dat je de schroeven van de micro-freezer heel losjes moet houden omdat het mobo anders niet aanslaat.
meschien omdat je nu dus een andere druk op je core hebt als voorheen of zelf een hele andere processor.
is dus een beetje spelen om er8er te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

hmmm, nou ik ga morgen of overmorgen ff de moeite nemen om m'n prommy opnieuw op m'n cpu te zetten.
'es kijken hoe het dan gaat.
moet wel gelijk ook ff nieuwe seal string bestellen, die gaat nu dus op ;(

Edit:
dat van die te hoge druk heb ik nog niet gehad, dus weet niet of dit een "bord-specifiek" probleem is.

[ Voor 25% gewijzigd door _Droopy op 22-12-2002 20:30 . Reden: Aanvullinkie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Droopy schreef op 22 December 2002 @ 20:28:
hmmm, nou ik ga morgen of overmorgen ff de moeite nemen om m'n prommy opnieuw op m'n cpu te zetten.
'es kijken hoe het dan gaat.
moet wel gelijk ook ff nieuwe seal string bestellen, die gaat nu dus op ;(

Edit:
dat van die te hoge druk heb ik nog niet gehad, dus weet niet of dit een "bord-specifiek" probleem is.
jah ik heb er ook nog niemand over gehoord maar heb er toch echt last van.
meschien omdat ik ook al een andere northbrige koeler heb en dat deze elkaar dwars zitten als de prom strakker worde gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me Epox binnen, alleen ik kan met de monitor me cpu rpm's niet zien. Zou een bios-update kunnen helpen?

Mijn bios versie is 11/12/2002, is dit de nieuwste?

Volgens dat progje wel, maar ik weet niet of een speciale bios versie is?

Hij draait nu trouwens perfect @ 10x166, maar het overclocken gaat nog beginnen...

Hmmm, als ik een andere fan aansluit dan krijg ik wel netjes de RPM te zien... zal wel een rotte fan zijn (op me oude mobo gaf ie wel netjes RPM's weer)

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 53253 op 23-12-2002 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Anoniem: 67204 schreef op 22 december 2002 @ 20:54:
[...]

jah ik heb er ook nog niemand over gehoord maar heb er toch echt last van.
meschien omdat ik ook al een andere northbrige koeler heb en dat deze elkaar dwars zitten als de prom strakker worde gezet.
Wat zeg je nou? Als je de Prometeia strak aandraait doet je mobo het niet meer?
Hoeveel ringetjes gebruik je nu dan met je montage?
sorry als het al eerder staat, maar in zo'n lang topic kan ik niks terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vatt schreef op 23 December 2002 @ 22:18:
[...]

Wat zeg je nou? Als je de Prometeia strak aandraait doet je mobo het niet meer?
Hoeveel ringetjes gebruik je nu dan met je montage?
sorry als het al eerder staat, maar in zo'n lang topic kan ik niks terug vinden
iets meer dan standaard, maar op 2 vorige mobo`s had ik hier absoluut geen last van.
wel jammer dus, heb nu minder grote druk op de core als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Echt bizar, maar wel handig om te weten. Heb je er een verklaring voor kunnen bedenken of ben je net zo verbijsterd als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vatt schreef op 23 December 2002 @ 22:58:
Echt bizar, maar wel handig om te weten. Heb je er een verklaring voor kunnen bedenken of ben je net zo verbijsterd als ik?
helaas net zo verbijsterd als jou, zelfs versteeg, die heeft iedereen plat gebeld en gemaild voor me, toen ik als allerlaatste probeerde de onderste schroef iets minder strak te draaien boote hij ineens, heb een week lopen kloten, en dan door zo iets lulligs.
er is trouwens een nieuwe bios voor de non+ gebruikers onder ons;

Model: EP-8RDA
BIOS: 8RD12C16.BIN (C500)
Fixed:
1.) Solved ratio adjusts fail.
2.) Easy Boot support.
3.) Hot Key flash support.

hopelijk ook snel uit voor de ep-8rda+ >:)

EDIT :
huh?
die bios van hierboven komt van epox.org (hebben bios updates bijna altijd het eerst)
deze komt van epox.nl;

Mainboard model name: 8RDA
BIOS filename: 8RD12C18.BIN (C500)

Updates in this version:
• Solved Ratio adjustments fail...
• Added Easy Boot Support
• Hot key Flash support added

precies hetzelfde verandert is alleen c18 i.p.v. 16 zal dit gewoon een domme fout zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 23-12-2002 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Zoo ik zal dit Topic weer ff kicken met de mededeling dat ik mijn vertrouwen in de Epox 8RDA+ NIET HEB OPGEZEGD >:)

Oop de eerste 4 pagina's van dit Topic van te lezen dat ik en Strider er probs mee hadden. Ik heb hem terug gestuurd naar Alternate en Strider???

Maaruh nu ben ik erachter dat mn CPU helemaal naar de tering is (2e binnen een maand (1=dood) maar deze werkt nog wel)! :(

Er lag toen echter zeker ook een DEEL VAN DE SCHULD bij de Epox, want ik heb toen ook met een andere CPU getest.

8RDA+ Rulez toch wel. Vet geluid en goeie prestaties. Must have it back!

Ik heb er namelijk maar weer een besteld. Ondanks dat mn eerste 8RDA+ toch echt schoonheidsfoutjes had :?! (Jah dit heb ik toen met een andere CPU getest>lees hierboven ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger666 schreef op 24 December 2002 @ 23:34:
Zoo ik zal dit Topic weer ff kicken met de mededeling dat ik mijn vertrouwen in de Epox 8RDA+ NIET HEB OPGEZEGD >:)

Oop de eerste 4 pagina's van dit Topic van te lezen dat ik en Strider er probs mee hadden. Ik heb hem terug gestuurd naar Alternate en Strider???

Maaruh nu ben ik erachter dat mn CPU helemaal naar de tering is (2e binnen een maand (1=dood) maar deze werkt nog wel)! :(

Er lag toen echter zeker ook een DEEL VAN DE SCHULD bij de Epox, want ik heb toen ook met een andere CPU getest.

8RDA+ Rulez toch wel. Vet geluid en goeie prestaties. Must have it back!

Ik heb er namelijk maar weer een besteld. Ondanks dat mn eerste 8RDA+ toch echt schoonheidsfoutjes had :?! (Jah dit heb ik toen met een andere CPU getest>lees hierboven ;))
ik ben idd ook erg tevreden met dit bord.
alleen jmmr dat de fsb OC`s zo verschillend zijn per bord.
de een haald geen 200mhz de ander haald 235mhz Sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Mijn epox 8rda+ :P die heb ik terug in de doos gelegt met alle boekjes, cd's etc, en toen in de kast weggelegt :) Om te wachten op 1.1 maar dat is voor zo ver ik weet ook nix.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op 24 December 2002 @ 23:47:
Mijn epox 8rda+ :P die heb ik terug in de doos gelegt met alle boekjes, cd's etc, en toen in de kast weggelegt :) Om te wachten op 1.1 maar dat is voor zo ver ik weet ook nix.
wat wil je doen dan hem voor RMA sturen als 1.1 uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 67204 schreef op 25 December 2002 @ 00:02:
[...]

wat wil je doen dan hem voor RMA sturen als 1.1 uit is?
Jup.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slimme zet, hoop dat die lekker knallen met hun fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan proberen de nieuwe revisie te krijgen door te zeggen dat je niet tevreden bent met de OC'baarheid van dit bord...

ik bedoel Epox is wel een overclock merk, en dat horen ze ook na te komen....

ik hoop echter voor je dat ze dat accepteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Epox geeft zelfs garantie op Overclocken d8 ik. Pas iets gelezen op hun site.
Lekker stoffig die 8RDA+ van je Strider ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger666 schreef op 25 December 2002 @ 00:53:
Epox geeft zelfs garantie op Overclocken d8 ik. Pas iets gelezen op hun site.
Lekker stoffig die 8RDA+ van je Strider ;) :P
dank niet dat ze garantie geven op mijn 202mhz fsb.
al zie ik veel mensen wel veel hoger komen ;(
maarja valt dat altijd te proberen, en al zeiken ze waarom je hem dat niet eerder hebt terug gestuurd zeg ik omdat ik dat weer hetzelfde bord zou krijgen en dus niet veel verschil maakt kwa OC.
zou het lukken :? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

rev 1.1 is al uit :)

Wat de veranderingen zijn weet ik niet

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken schreef op 25 december 2002 @ 14:24:
rev 1.1 is al uit :)

Wat de veranderingen zijn weet ik niet
zullen er wel een aantal zijn, anders was er niet zo snel een volgende reversie.
maybe toch maar vragen om rma (zeg gewoon dat ik met de standaard koeler geen 200mhz fsb haal en dat het mobo niet wel zou ondersteunen (barton competable) en dan lieg ik nieteens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, idd little guy heeft daar wel een punt..

// Ken: waar heb je die info weg over RV 1.1????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Las het ergens bij http://www.aoaforums.com/forum/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx, maar ik ga voor de rev. 1.1 want met prime 195 ben ik nieteens 200fsb stable met mijn grote heatsink en 80mm fan.
en dat terwijl ik wel een dag kon benchem met 3DMark op 202, vaag dus.
maarja dat means dat mijn mobo not barton ready is en dat is een rev. 1.1 waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd..

ze lopen wel met hun bord te pronken dat ie Barton compatible zou zijn e.d....

hoe doe je dat dan BTW? meld je hem voor RMA aan bij Epox zelf of bij je leverancier waar je het bord gekocht hebt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 25 December 2002 @ 23:41:
idd..

ze lopen wel met hun bord te pronken dat ie Barton compatible zou zijn e.d....

hoe doe je dat dan BTW? meld je hem voor RMA aan bij Epox zelf of bij je leverancier waar je het bord gekocht hebt????
gekocht bij informatique, kijk ff of het via versteeg kan omdat hij direct contact heeft met iemand van epox die zelf ook tweakt en bordjes mold. (en ze dan ook voor rma stuurd)
en als dat niet lukt denk via epox omdat ik anders via informatique nog de kans loop op rev. 1 vanwege voorraad.

daar heb je gelijk in...

maar als je het bord naar epox moet sturen, hoe lang ben je hem dan wel niet kwijt???

ze zullen dan wel een vestiging in NL hebben, maar checken ze je mobo daar niet eerst dan???

Anoniem: 57065 schreef op 26 December 2002 @ 01:06:
daar heb je gelijk in...

maar als je het bord naar epox moet sturen, hoe lang ben je hem dan wel niet kwijt???

ze zullen dan wel een vestiging in NL hebben, maar checken ze je mobo daar niet eerst dan???
jah dat weet ik pas als ik contact heb gehad, maar die borden waar versteeg samen met iemand van epox was wezen kloten waren diezelfde middag weer gemaakt, maarja dat was voor een andere reden als deze.
en ik moet nog maar zien of het mobo het niet begeven heeft, mijn led geeft FF aan (alles inorde) maar mijn cpu temp loopt dik onder de -40 en heb zwart beeld, zou je dus zeggen dat m`n cpu dood is maar dat kan gewoon niet, 12,5x197@1.9V prometeia cooled. was het laatste waar ik op draaide, toen crashde hij na prime 95 opnieuwbooten, hang in windows, reset gedrukt weer hang, ik uitgezet en weer aan helemaal niks meer :?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 26-12-2002 09:37 . Reden: spellingsfouten :( ]

Anoniem: 68788

hebben die epox nforce2 nou gaten rondom de socket ? zoniet word het heen epox helaas

• Demo

Demo

Volgens mij heb ik een Rev. 1.1, althans dat staat op de PCB :)
En ik heb ff async getest en ik kwam tot 225 MHz async (m'n geheugen houdt er bij 140 MHz mee op :() maar morgen ga ik mijn 8KHA+ verkopen dus dan kan ik mooi nieuw PC3200/PC3500 geheugen kopen :9

• Stinger666
JAh de Epox heeft gaten rond de Socket. Alleen had ik AOAForums iets gelezen over dat de gaten bij Rev 1.1 niet helemaal goed zaten. (Maar dat zal wel een fabel zijn van iem die zn blok er niet op kreeg :?

Als je Rev 1.1 hebt mag je blij zijn :D Demoniac.

• Strider
Mja, ik zou nog ff wachten om je bordje om te ruilen naar een revisie 1.1. Er is op dit moment nog nix positiefs over bekend. In iedergeval ik wacht nog ff want ik heb geen zin om weer als ongeveer enigste op got revisie 1.1 uit te testen ;)

BlaBlaBla

• ken

ken

Wat is het verscil tusseb de 1.0 en 1.1?? of is dit nog niet bekend??
las wel ergens dat de agp poort een klein beetje verplaatst is

ken schreef op 26 december 2002 @ 12:32:
Wat is het verscil tusseb de 1.0 en 1.1?? of is dit nog niet bekend??
las wel ergens dat de agp poort een klein beetje verplaatst is
hopelijk naar onder samen met de pci zodat er een groterkoelblok op de nb past.
ik vrees dat mijn bios dood is, na prime 95.

jah, heb ook zo iets gelezen..

ze hadden het ook over de verplaatsing van 1 van de mem sloten dacht ik..

heb net lopen zoeken, maar kon em zo 123 niet meer vinden...

Anoniem: 57065 schreef op 26 December 2002 @ 13:00:
jah, heb ook zo iets gelezen..

ze hadden het ook over de verplaatsing van 1 van de mem sloten dacht ik..

heb net lopen zoeken, maar kon em zo 123 niet meer vinden...
mijn mobo is waarscheinlijk overleden doordat er een 0 weerstandje is doorgebrand, hij gaat dus als ik zeker weet dat het aan mijn mobo ligt voor rma, mocht het tegenzitten moet ik een nieuwe kopen, zit het mee heb ik een rev. 1.1
maarja eerst nog voor de zekerheid met een andere cpu proberen.
ik ga nu ff opzoek naar info over rev. 1.1, mocht ik wat vinden post ik meteen.

• Demo

Demo

Wanneer gaat dit bord eigenlijk hoger met de FSB, synchroon of juist asynchroon? Want ik heb de mijne alleen asynchroon kunnen testen en hij haalde 225 MHz stabiel, maar ik wil dus weten wat ik kan verwachten als ik er snel geheugen in steek...

Demoniac schreef op 26 December 2002 @ 16:44:
Wanneer gaat dit bord eigenlijk hoger met de FSB, synchroon of juist asynchroon? Want ik heb de mijne alleen asynchroon kunnen testen en hij haalde 225 MHz stabiel, maar ik wil dus weten wat ik kan verwachten als ik er snel geheugen in steek...
ligt eraan Asyc hoger dan 100% gaat bij een hogo fsb klok bij mij niet, lager wel, en sync net zo ver als Async lager dan 100% (heb het dan over het persentage wan de fsb op het mem.)
hier een link naar 7 foto`s van de rev. 1.1 het agp slot lijkt lager, means bigger heatsink on the nb >:)
http://home.kc.rr.com/sminker/8RDA+%20Pics/

EDIT: hele link copieren want het laatste gedeelte van de link geeft als text aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 26-12-2002 17:25 ]

heej, hoe zit het met jullie met de FSB aanduiding??

als ik bijv. in mn Bios 185 instel, geeft ie in windows oa: Sandra, WCPUID weer dat de hij op 166 FSB draait...

hoe ken dat nou dan???? doe ik wat verkeerd, of is het bios in de war?

heb die laatste bios versie er iig op...

Anoniem: 57065 schreef op 26 December 2002 @ 17:41:
heej, hoe zit het met jullie met de FSB aanduiding??

als ik bijv. in mn Bios 185 instel, geeft ie in windows oa: Sandra, WCPUID weer dat de hij op 166 FSB draait...

hoe ken dat nou dan???? doe ik wat verkeerd, of is het bios in de war?

heb die laatste bios versie er iig op...
laatste bios is c10 official of c16 beta?
heb dit namelijk nooit gehad, morgen andere processor in mijn 8rda+ testen en als deze het ook niet doet mijn mobo naar rma en hopen op een rev 1.1

ik heb die beta bios erop gezet, heb de C10 er ook op gehad, maar die werkte bij mij niet naar behoren....

kon geen lagere MP kiezen, en liep al vast bij lage FSB dus gauw weer die beta erop gedaan...

heb andere FSB ook al geprobeerd, WCPUID geeft wel aan dat het een XP2600 is, (op 185 FSB) maar bij de FSB geeft ie nog steeds weer dat het een FSB heeft van 166 mhz :?

en de temperatuurweergave, hoe zijn jullie daar tevreden over??

bij mij geeft ie aan dat mn case 8 graden is, terwijl ie niet ver van de verwarming afstaat ,die bijna op 20 staat 8)7

ook in andere proggies blijft ie de casetemp weergeven als 8 graden....

Anoniem: 57065 schreef op 26 december 2002 @ 22:14:
ik heb die beta bios erop gezet, heb de C10 er ook op gehad, maar die werkte bij mij niet naar behoren....

kon geen lagere MP kiezen, en liep al vast bij lage FSB dus gauw weer die beta erop gedaan...

heb andere FSB ook al geprobeerd, WCPUID geeft wel aan dat het een XP2600 is, (op 185 FSB) maar bij de FSB geeft ie nog steeds weer dat het een FSB heeft van 166 mhz :?

en de temperatuurweergave, hoe zijn jullie daar tevreden over??

bij mij geeft ie aan dat mn case 8 graden is, terwijl ie niet ver van de verwarming afstaat ,die bijna op 20 staat 8)7

ook in andere proggies blijft ie de casetemp weergeven als 8 graden....
mijn case temp klopt wel mijn cpu niet, is soms 0 graden en soms 7 en zou toch zeggen dat deze in de min. moet zijn met mijn prometeia.
verder als je cpu wel de snelheid juist weer geeft en de fsb niet download dan ff wscpuid opnieuw, maybe beschadigt/out of date je weet maar nooit.
ik ga binnenkort als mijn rda+ of weer inorde is of terug van rma ook de c16 erop gooien, zal in die tijd wel official zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb de nieuwste WCPUID erop gezet, was een nieuwe versie van uit gloof ik..

maar toch geeft ie daar een clock weer van 19991,12 MHZ, terwijl ie op 2,26 GHZ draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:05

aKra

Intentionally left blank.

Ik ga hem ook kopen, hij ligt in bestelling!

Jammer genoeg zit er dus geen RAID op en moest ik er 'n los Promise kaartje bij kopen, dat is echt heel erg jammer!!!

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 27 December 2002 @ 11:42:
heb de nieuwste WCPUID erop gezet, was een nieuwe versie van uit gloof ik..

maar toch geeft ie daar een clock weer van 19991,12 MHZ, terwijl ie op 2,26 GHZ draait
heel raar, kan het temaken hebben dat je northbrige tewarm is???
anders maybe je cpu tewarm want hij leest geloof ik uit de interne diode.
mijn bord gaat morgen/vandaag voor RMA moet nog ff met informatique bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54740

Dit wil ik nog even kwijt misschien dat jullie er iets aan hebben:
Mijn rda+ draaide zeer instabiel met mijn 2x2700 nanja geheugen. Echter sinds ik 2x3200 van samsung erin heb draait hij als een zonnetje. Waar het aan lag weet ik niet het nanja geheugen draaide wel heel stabiel op mijn elite k7s6a.
Wellicht iets om rekening mee te houden als je zelf problemen tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 1x Infinion PC 2700 erin zitten, tot dusver geen problemen gehad kwa instabiliteit.

Hoe weet je trouwens of dat je interne diode van een XP 1800+ TB aanwezig is en werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
aKra schreef op 27 December 2002 @ 12:53:
Ik ga hem ook kopen, hij ligt in bestelling!

Jammer genoeg zit er dus geen RAID op en moest ik er 'n los Promise kaartje bij kopen, dat is echt heel erg jammer!!!
Wanneer komt er eigenlijk eentje met RAID ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253 schreef op 27 December 2002 @ 19:08:
Ik heb 1x Infinion PC 2700 erin zitten, tot dusver geen problemen gehad kwa instabiliteit.

Hoe weet je trouwens of dat je interne diode van een XP 1800+ TB aanwezig is en werkt?
weet eigenlijk ook niet hoe je dit kan zien, ik kan ergens vaag herrinneren dat het in ieder geval met alle t`breds zo is.
dus is het de vraag of jou 1800+ t`bred of palimino is, hoop een t`bred voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54740

Grote probleem. Mn Soundstorm Drivers f*cken onder WinXP. Die crashen als ik ze opstart. Ben nu Versie 2.0 WHQL Drivers voor dit bord aan het downen. Die zullen het probleem wel verhelpen!
En stinger... Heeft het geholpen? want ik heb hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54740 schreef op 27 December 2002 @ 21:38:
[...]

waarom download je uberhoud de nieuwste drivers niet???
zeker met de nforce2 verw8en ze nog een hoop updates voor het dual-channel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204 schreef op 27 December 2002 @ 14:57:
[...]

heel raar, kan het temaken hebben dat je northbrige tewarm is???
anders maybe je cpu tewarm want hij leest geloof ik uit de interne diode.
kan evt dat het komt omdat de NB te hot is, zit nog steeds de original heatsink op....

en mn cpu is niet echt te warm, 34 graden ofzo....

maar dat mag mn case temp toch niet beinvloeden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Anoniem: 54740 schreef op 27 december 2002 @ 21:38:
[...]

Jaaja die nieuwste Drivers hebben zeker geholpen. Dan is het geluid gewoon hemels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Voor de voortgang van het Topic gelijk een post er achter aan:

De TD van Alternate belde me op, met de mededeling dat mn Epox al hun benches en tests goed heeft doorstaan en dat ik hem weer kan terug verwachten. :D Aan de ene kant wel blij, maar aan de andere kant niet.

Dit betekend dat mn CPU DUS TOCH GAAR IS :'(. Dan moet ik dus mn TWEEDE nieuwe bestellen binnen een maand. Eens ff shoppen bij Eynstein. Ik las dat die 1700+jes erg goed waren. :D

Heb trouwens een nieuwe Kewler :P. Keb de WC eruit gegooit. Verkocht aan Speedy-Power II. Vergde me iets teveel tijd en zo nu en dan de nodige onderhoudt. Heb nu de nieuwste telg van SWIFTECH. De MCX462+. :P Lekker blokje hoor. Maar 600Gram. Met een leuke TT Smartfan2 met Coolmod erop. 35 graden, met een 1800+ :D. Goed genoeg om lekker te klokken dus ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.