-=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.605 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065

ik snap er echt geen ruk meer van...

ik vond de aanduiding van mn FSB eerder al een beetje omslachtig, en ben er nu eens dieper op ingegaan..

ik draai nu even op MP van 12x 179 (ja erg laag, maar mn NB cooler is er nog niet)

nu ik opstarten, windows in, en naar WCPUID,

en kijk zelf maar:

http://members.lycos.nl/turbulence/wcpuidtestje2.jpg

vreemde is, hij geeft aan dat ie dus een MP van 12 met een FSB van 165 mhz heeft, das bij mij 1980 mhz, en dus geen XP2600 die hij aangeeft...

ook 3dmark ed geeft aan dat er een unknown 1,99 mhz cpu inzit....

vreemd, maar wat is dit nou dan?

ook Sandra geeft weer dat het een XP2600 is, met een speed van 1,99 GHZ, een MP van 12 en een FSB van 166 mhz....

ik snap er echt niks van... wie heeft het nu verkeerd? mn Bios? of mn externe programmas... 8)7

al zet ik hem op 170 of 180, hij zal blijven weergeven dat het een FSB van 166 mhz is, terwijl het type (nu een XP2600) wel aangepast wordt 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Unknown CPU. Klinkt me bekend in de oren! Bij mij is mn CPU zo rot als weet ik wat. Dat was pas nadat ik hem op de 8RDA+ had gelegd. Hummzz dit zet me een beetje aan het denken.

Check je CPU? Ennuh op standaard settings? Als tie dan nog Unknown CPU aangeeft dan heb je een probje denk. Zoals je op page 8 kan lezen onderaan heb ik al een nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee... als ik gewoon op wat is het 15x133 draai ziet ie hem wel gewoon als een XP2400....

hij geeft hem bij de boot ook wel weer als een XP2600, alleen in bijv 3dmark is het dan geen XP2600 maar een unknown 1,9 ghz... terwijl ie dan op 2,15 draait....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Anoniem: 57065 schreef op 28 december 2002 @ 00:14:
nee... als ik gewoon op wat is het 15x133 draai ziet ie hem wel gewoon als een XP2400....

hij geeft hem bij de boot ook wel weer als een XP2600, alleen in bijv 3dmark is het dan geen XP2600 maar een unknown 1,9 ghz... terwijl ie dan op 2,15 draait....
In 3dmark klopt dat ook, daar kent hij die cpu's nog niet. Maar in wcpuid is idd strange.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Anoniem: 57065 schreef op 28 December 2002 @ 00:14:

Okey I didn't say anything. Ik heb hem trouwens besteld. Mn 3e Athlon XP T-Bred. Dit keer een 1700+. Die blijken ook goed te klokken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

vreemde is, hij geeft aan dat ie dus een MP van 12 met een FSB van 165 mhz heeft, das bij mij 1980 mhz, en dus geen XP2600 die hij aangeeft...

ook 3dmark ed geeft aan dat er een unknown 1,99 mhz cpu inzit....

vreemd, maar wat is dit nou dan?

ook Sandra geeft weer dat het een XP2600 is, met een speed van 1,99 GHZ, een MP van 12 en een FSB van 166 mhz....

ik snap er echt niks van... wie heeft het nu verkeerd? mn Bios? of mn externe programmas... 8)7

denk aan je externe progs, omdat deze nog geen NFORCE 2 ondersteunen.
mijn 8rda word vervangen door een mobo dat NU nog bij epox vandaan moet komen naar informatique en dan weer naar mij, word dus wel een rev. 1.1, kan ik gelijk vertellen of ik verschillen zie/merk met mijn oude rev 1.1

EDIT: dit kwam ik tegen over de rev 1.1;

I saw few rev 1.1 boards and they have kinnda different viltage regulators and changed DIMM locks.... nothing more....
de gf4 problemen schijnen ook voorbij tezijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 29-12-2002 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar ik heb de nieuwe Sandra gedownload (2003) en daar staan zelfs bij de CPU tests de XP3000 enzo al in, dus hij is wel uptodate..

verder kent ie de Nforce2 chipset ook wel bij de chipset/mem test bijvoorbeeld..

ook heb ik de laatste versie van WCPUID, en die kent nu ook mn Nforce, de eerdere versie kende hem ook niet namelijk...

wat is dan wel een goed uitleesprogramma? want ik weet niet wat ik wel en niet moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-07 23:30

aKra

Intentionally left blank.

Desolation Angel schreef op 27 December 2002 @ 19:33:
[...]

Wanneer komt er eigenlijk eentje met RAID ?
Die van ASUS heeft 1 channel RAID, niet bijzonder dus, maar tot zover ik weet zijn er geen met 2 channels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ja maar die van Asus is niet zo'n OC'er als die van Epox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Daarom dus ook gewoon los RAID kaartje gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Heb dat al eens gehad , kost een beetje meer als on-board reet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ja, true true...

Heb nu ook KT7A-RAID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou net zeggen ,zo'n PCI raid kaartje kost wel een paar duiten, kun je hem beter onboard hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 29 december 2002 @ 00:32:
maar ik heb de nieuwe Sandra gedownload (2003) en daar staan zelfs bij de CPU tests de XP3000 enzo al in, dus hij is wel uptodate..

verder kent ie de Nforce2 chipset ook wel bij de chipset/mem test bijvoorbeeld..

ook heb ik de laatste versie van WCPUID, en die kent nu ook mn Nforce, de eerdere versie kende hem ook niet namelijk...

wat is dan wel een goed uitleesprogramma? want ik weet niet wat ik wel en niet moet geloven.
ik weet dan niet wat het probleem is, probeer eerst een fsb die wel goed word gelezen, run 3DMark, zet je fsb op een hogere niet telezen in het prog en run 3DMark weer, is je score hoger heeft het programma ongelijk en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52833

Die NB moet dus gekoeld worden bij overclocken. Iemand enig idee of een zalman NB-32J voldoende is? Dat is een passief NB coolblok. Ik ga mijn upgrade bij Salland bestellen en daar is niet veel anders verkrijgbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
aKra schreef op 29 December 2002 @ 01:20:
Daarom dus ook gewoon los RAID kaartje gekocht :)
Jah welke en hoe duur ? :P want ik wil dat ook wel maar die waren 140 euro :?
Anoniem: 52833 schreef op 29 December 2002 @ 11:06:
Die NB moet dus gekoeld worden bij overclocken. Iemand enig idee of een zalman NB-32J voldoende is? Dat is een passief NB coolblok. Ik ga mijn upgrade bij Salland bestellen en daar is niet veel anders verkrijgbaar...
Sloop je oude PI open en haal die cpu cooler er af meestal is dat een leuke 5x5x3 en dan zet je die er op das meer dan genoeg >:) heb ik nu ook op mijn A7N8X

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
P1 koelblok is te klein.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

ik heb hier een 8RDA+ rev 1.1 liggen maar ik kan hem niet gebruiken :(

ik moet nog me 2400+ binnen krijgen... en ik zit al een tijdje te kijken, maar ik kan nou niet wijs worden wat een lekkere stepping is (behalve dan dat ik een hoog weeknummer moet hebben)

maarjah... ik zie wel of dat dingetje een beetje wil gaan OC-en met OCZ geheugen. iedereen heb XMS lijkt wel, maar uit de revieuws regeert OCZ dus weer lekker! (en dual channel optimized!)

helaas moet ik ook dit geheugen nog ontvangen :( ik hoop dat het een beetje opschiet, is natuurlijk klote met kerst en oud en nieuw enzo |:(

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu snap ik er ook niks meer van..

vanmiddag de FSB weer verhoogd, 189... en ik opslaan in bios, computer boot gewoon en dan... CMOS error... vraagt ie om een flop waar mn bios opstaat :?

had ik gelukkig nog een flop, die erin, bios wordt geflashed van de flop, en ik reboot.. alles weer goed..

hoe kan het nu dan dat ie ineens bij een te hoge FSB zn Bios kwijt is??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Turbulence, rma je bord!

Mark_Oostdam, ik wil resulaten zien van jouw revisie 1.1 :D Waar heb je je bordje gekocht?

Zijn er mensen hier die screen flashes krijgen bij een hoge fsb? Ik dacht eerst dat ik de enigste was met dit probleem totdat iemand een topic starte op aoa forums over dit probleem. Toen bleek dat bijna iedereen hier last van had op een hoge fsb :'(

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Mark_Oostdam schreef op 29 December 2002 @ 13:49:
ik heb hier een 8RDA+ rev 1.1 liggen maar ik kan hem niet gebruiken :(

ik moet nog me 2400+ binnen krijgen... en ik zit al een tijdje te kijken, maar ik kan nou niet wijs worden wat een lekkere stepping is (behalve dan dat ik een hoog weeknummer moet hebben)

maarjah... ik zie wel of dat dingetje een beetje wil gaan OC-en met OCZ geheugen. iedereen heb XMS lijkt wel, maar uit de revieuws regeert OCZ dus weer lekker! (en dual channel optimized!)

helaas moet ik ook dit geheugen nog ontvangen :( ik hoop dat het een beetje opschiet, is natuurlijk klote met kerst en oud en nieuw enzo |:(
Ligt het aan de naam mischien , maar ik heb de zelfde keus gemaakt als jou !!

Wil ook een 8rda+ met xp 2400 gaan halen en natuurlijk

2x OCZ Performance Dual Channel DDR 256Mb PC3500-EL CL2 Copper Heatspreader !!!

Ja hopelijk met mijn nieuwe waterkoeling krijg ik hem een beetje overgeklokt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, denk je dat het aan het mobo ligt dan??? goed het is idd heel vreemd dat ie de bios settings ''vergeet'' op een hoge FSB..

ook dat ie de FSB niet goed weergeeft in windows, is natuurlijk heel weird...

zal de winkel waar ik hem gekocht heb eens mailen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Strider schreef op 29 december 2002 @ 14:34:
Turbulence, rma je bord!

Mark_Oostdam, ik wil resulaten zien van jouw revisie 1.1 :D Waar heb je je bordje gekocht?

Zijn er mensen hier die screen flashes krijgen bij een hoge fsb? Ik dacht eerst dat ik de enigste was met dit probleem totdat iemand een topic starte op aoa forums over dit probleem. Toen bleek dat bijna iedereen hier last van had op een hoge fsb :'(
http://www.maxpert.nl/

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Daar komt de mijne ook vandaan, als het bietje opschiet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:24
Ik ben er eigenlijk 100% zeker dat ik dit bord wil ipv Asus, maar zit nog met 1 vraagje, weten jullie of op dit mobo Maze2 van Danger Den oppast?

(Gister een beetje zitten rotzooien met photoshop en foto van mobo en waterblok en daar kwam ik uit dat het wel zou passen, maar wil effe kijken of iemand het hier zeker weet :))

PS CPU wat ik er bij wil halen is een XP2100+ of zal ik toch voor een 2400+ gaan zag gister in topic dat die erg goed waren over te clocken, maar vraag is of 2100+ dat ook doet :) Ben maar arme student en dan is 100 euro toch wel weer een groot bedrag :P

[ Voor 29% gewijzigd door Albinoraptor op 29-12-2002 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 29 December 2002 @ 14:24:
nu snap ik er ook niks meer van..

vanmiddag de FSB weer verhoogd, 189... en ik opslaan in bios, computer boot gewoon en dan... CMOS error... vraagt ie om een flop waar mn bios opstaat :?

had ik gelukkig nog een flop, die erin, bios wordt geflashed van de flop, en ik reboot.. alles weer goed..

hoe kan het nu dan dat ie ineens bij een te hoge FSB zn Bios kwijt is??? 8)7
dit heb ik ook een tijd gehad, ook dat i dan ineens mijn mem. niet kon vinden dat nog 100 procent in orde was.
met c10 was dit bij mij echter verholpen.
mark je woont 1 straat verder op je sys is hetzelfde als mij, ik heb alleen corsair xms pc3500 cas2 platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204 schreef op 29 december 2002 @ 20:41:
[...]met c10 was dit bij mij echter verholpen.
laat maar 8)7

maar heb c10 er ook opstaan... was btw nu het verschil dan tussen die b10 van epox zelf (via magic bios) en de C10 versie???

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 57065 op 29-12-2002 21:28 . Reden: im stupid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Albinoraptor schreef op 29 december 2002 @ 20:10:
Ik ben er eigenlijk 100% zeker dat ik dit bord wil ipv Asus, maar zit nog met 1 vraagje, weten jullie of op dit mobo Maze2 van Danger Den oppast?

(Gister een beetje zitten rotzooien met photoshop en foto van mobo en waterblok en daar kwam ik uit dat het wel zou passen, maar wil effe kijken of iemand het hier zeker weet :))

PS CPU wat ik er bij wil halen is een XP2100+ of zal ik toch voor een 2400+ gaan zag gister in topic dat die erg goed waren over te clocken, maar vraag is of 2100+ dat ook doet :) Ben maar arme student en dan is 100 euro toch wel weer een groot bedrag :P
Een maze3 past zeker
Dan zou een Maze 2 ook wel passen

Ik weet niet hoeveel een 2100+ kost maar de 2400+ laat zich lekker overclocken
Wel een met een AIUGB core en van week 44+ :)
Een 1800+ klokt ook wel goed over (tot ongeveer 2GHZ)
Ligt er dus aan wat je uit wil geven :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
wat is eigenlijk de max fsb van dit plankje :?
is de pci en agp nu gelockt :? of niet

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

FSB gaat tot max 250

AGP is locked PCI is voor mij nog onduidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ken schreef op 29 december 2002 @ 21:52:
FSB gaat tot max 250

damn das goed nieuws :P
zijn er al mensen die dat halen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
ken schreef op 29 December 2002 @ 21:32:
[...]

Een maze3 past zeker
Dan zou een Maze 2 ook wel passen

Ik weet niet hoeveel een 2100+ kost maar de 2400+ laat zich lekker overclocken
Wel een met een AIUGB core en van week 44+ :)
Een 1800+ klokt ook wel goed over (tot ongeveer 2GHZ)
Ligt er dus aan wat je uit wil geven :)
Ah dank je.

Tja maar hoe moet ik nou ingodsnaam weten van welke week een CPU komt die ik nog moet bestellen :D
Maar 2100 is iets van 110 en 2400 iets van 205-210. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Gewwon de winkel mailen met de core code die je wil hebben
Heb ik ook gedaan. De meeste winkels willen je wel helpen :)

Als je die 100 euro ervoor over hebt dan zal ik zeker voor de 2400+ gaan
Gamer had deze ook op 2500mhz lopen met luchtkoeling :)
Met water koeling kan deze dus nog hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ken schreef op 29 december 2002 @ 21:52:
FSB gaat tot max 250

ik heb dit stukje txt gevonden:
Editor's Note: Although there are no PCI frequency settings in the BIOS, we do suspect very strongly that EPoX has taken the liberty of locking the PCI to its specified 33MHz. This has been confirmed by an EPoX Technican, and posted at nforcersHQ
. During testing we experienced absolutely none of the problems generally found at high FSB settings including hard drive corruption, video tearing, or loss of sound synchronization. We will be sure to update the review as more information is made available to us from EPoX, or a reliable method of confirming PCI bus frequency is found, however, as it stands we are confident that running at any FSB setting, your add-in cards will retain their warranties. :)

[ Voor 5% gewijzigd door erikdeperik op 29-12-2002 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 29 december 2002 @ 21:25:
[...]

laat maar 8)7

maar heb c10 er ook opstaan... was btw nu het verschil dan tussen die b10 van epox zelf (via magic bios) en de C10 versie???
b10?? nog nooit tegen gekomen.
probeer anders is c16.

EDIT:
ik d8 nog ff aan je probleem als hij bijv. tijdens een boot met de post c1 blijft hangen en je drukt op RESET boot deze meteen weer normaal.
nadat ik dit een aantal x had gedaan was het bij mij weg, niet door de c10 zat ik me te bedenken.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 30-12-2002 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Even een kleiner vraagje tuseendoor ...

Hebben jullieook die KEIHARDE PIEP bij het aanzetten van de PC ?
Ik schrik me iedere keer een ONGELUK ... JEZUS wat hard.

Is alleen bij koude start zegmaar, bij rebooten doettie het niet ...
Heb ook niks van in de BIOS kunnen vinden(ik kan blind zijn ;))

Verders draait ie lekker, is nog niet OCed, want ik wil eerst een ghostje van me XP hebben ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
TheDarkLord666 schreef op 30 december 2002 @ 05:39:

Verders draait ie lekker, is nog niet OCed, want ik wil eerst een ghostje van me XP hebben ;)
Dat hoort zo :) Tenminste alleen als je je onboard geluid aan hebt staan en de functie dat je een piep geluid wil horen bij het posten als het goed gaat.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
owwwwwww ... DAAR zit het dus.
En me SB Live gaat de deur uit want het klinkt goed :)
(en ik ben niet zo'n audio phreak dat ik verschil hoor :P)

Vanmiddag maar es kijken dan, want JEZUS ... schrik me elke keer kapot.
De eerste keer sloeg me hart zelfs een slag over ;) >:)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

ken schreef op 29 December 2002 @ 22:23:
Gewwon de winkel mailen met de core code die je wil hebben
Heb ik ook gedaan. De meeste winkels willen je wel helpen :)

Als je die 100 euro ervoor over hebt dan zal ik zeker voor de 2400+ gaan
Gamer had deze ook op 2500mhz lopen met luchtkoeling :)
Met water koeling kan deze dus nog hoger
Ik heb zelfs 'n exemplaar die tot nu toch nog sample is maar wel enorme clock-snelheden haalt, nu een 1600+ ofzo en dan als de echt enorm overklokbare komt 2400+ dus ook qua prijs gedaalt...

Maar dat zal wel niet je uitgangspunt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

TheDarkLord666 schreef op 30 December 2002 @ 09:54:
owwwwwww ... DAAR zit het dus.
En me SB Live gaat de deur uit want het klinkt goed :)
(en ik ben niet zo'n audio phreak dat ik verschil hoor :P)
Is die echt zo goed?

SB Live! Platinum zit in mijn systeempje, was ooit een rib uit m'n lijf, maar die kan ik gewoon dumpen omdat de onboard sound echt goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Zoals ik al zei ... ben geen audio phreak ...
Ik heb geluid en ik kan me surround boksjes aansluiten ... ik ben tevreden :)

Maar lees maar es wat meer over die mcp-t ofzo ... weet er zelf ook niet het fijne van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

aKra schreef op 30 December 2002 @ 10:11:
[...]

Is die echt zo goed?

SB Live! Platinum zit in mijn systeempje, was ooit een rib uit m'n lijf, maar die kan ik gewoon dumpen omdat de onboard sound echt goed is?
Die onboard sond vind ik erg goed op de EPOX
Heb nog zo'n losse SPDF aansluiting bijgekocht en mijn speakers dus digitaal heb aangesloten, De sound vind ik gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
TheDarkLord666 schreef op 30 december 2002 @ 05:39:

volgens mijn kun je het in de bios uitzetten>disable onboard sound at post< of zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Helaas zit ik nu op me werk dus kan ik ff niet kijken ... helaas :(
Vanmiddag ga ik ff kijken.

Ben ook erg benieuwd hoever ik kan OCen ... weet dat me CPU iig 1770Mhz aan kan ... moet dus hoger kunnen >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
ken schreef op 30 December 2002 @ 10:58:
[...]

Die onboard sond vind ik erg goed op de EPOX
Heb nog zo'n losse SPDF aansluiting bijgekocht en mijn speakers dus digitaal heb aangesloten, De sound vind ik gewoon goed :)
De onboard sound is zoals ik al eerder zei een genot voor je oren. Er zal vast wel iets beters zijn maar niet voor dit geld. ;)

Ennuh Ken??? Heb jij die SPD650-Kaart van Epox? Waar heb je die gekocht en wat kost tie. Kon hem niet vinden in de pricewatch. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger666 schreef op 30 december 2002 @ 11:52:
[...]

De onboard sound is zoals ik al eerder zei een genot voor je oren. Er zal vast wel iets beters zijn maar niet voor dit geld. ;)

Ennuh Ken??? Heb jij die SPD650-Kaart van Epox? Waar heb je die gekocht en wat kost tie. Kon hem niet vinden in de pricewatch. :?
denken jullie echt dat ik mijn soundblaser live platinum 1024 weg kan doen dankzij het onboard gelijd?
gebruik digitalen speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

Dat onboard ding heeft ook digitale output en bij mij geeft ie perfect geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 53253 schreef op 30 December 2002 @ 13:21:
Dat onboard ding heeft ook digitale output en bij mij geeft ie perfect geluid...[/

mmm moest je toch een extra ding voor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-07 16:35

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Anoniem: 67204 schreef op 30 December 2002 @ 14:12:mmm moest je toch een extra ding voor kopen?
Volgens mij is dat alleen voor de optische uitgangen, en een handig figuur kan ze desnoods zelf maken volgens mij :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24404

Ik heb erg veel interesse in de Epox 8rda+, zeker nu toekomstige Bartons er ook op kunnen draaien.

Nu heb ik op mijn huidige mobo (Asus A7V266-E) een Alpha koelblok met een Papst fannetje. Toendertijd een behoorlijke investering. De Epox heeft vier gaten heb ik gezien, maar het gaat hier om de grootte. Het block is namelijk minimaal 8 bij 8 centimeter.

Iemand dit al geprobeerd?

Daarnaast zou ik een goede 80mm fan om mijn Papst te vervangen. Die Papst is wel erg stil, maar kan het bij overklokken niet koel genoeg houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demoniac schreef op 30 December 2002 @ 14:16:
[...]
Volgens mij is dat alleen voor de optische uitgangen, en een handig figuur kan ze desnoods zelf maken volgens mij :)
kan maybe, maar zo duur zullen ze niet zijn, en de kwaliteit wil ik ook 100% hebben.
verder over die 8cm... bla bla gedoe ik kan dit niet opmeten omdat mijn 8rda+ word OMGERUILD >:) i hope a rev. 1.1 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger666 schreef op 30 december 2002 @ 11:52:
[...]

Informatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Sorry, ik zal wel blind zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Anoniem: 24404 schreef op 30 december 2002 @ 16:04:
Ik heb erg veel interesse in de Epox 8rda+, zeker nu toekomstige Bartons er ook op kunnen draaien.

Nu heb ik op mijn huidige mobo (Asus A7V266-E) een Alpha koelblok met een Papst fannetje. Toendertijd een behoorlijke investering. De Epox heeft vier gaten heb ik gezien, maar het gaat hier om de grootte. Het block is namelijk minimaal 8 bij 8 centimeter.

Iemand dit al geprobeerd?

Daarnaast zou ik een goede 80mm fan om mijn Papst te vervangen. Die Papst is wel erg stil, maar kan het bij overklokken niet koel genoeg houden!
Mijn AX-7 past ook ... en die is volgens mij net zo groot als dat alpha blok ...
Enige jammere van dit bord is de plaatsing van het socket ...

De kant waar het hendeltje zit, zit naar boven toe ... maar ben niet echt van plan om vaak me koeler eraf te gaan halen ... uds tja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheDarkLord666 schreef op 31 december 2002 @ 09:13:
[...]

Mijn AX-7 past ook ... en die is volgens mij net zo groot als dat alpha blok ...
Enige jammere van dit bord is de plaatsing van het socket ...

De kant waar het hendeltje zit, zit naar boven toe ... maar ben niet echt van plan om vaak me koeler eraf te gaan halen ... uds tja :P
dat was idd. jammer, had het hendeltje graag beneden gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Heb trouwens in het Bios NIKS kunnen vinden over die FIJNE piep die ik krijg aan het begin ... iemand een ander idee ?

Echt druk gezocht ... maarja ... ik _kan_ weer es blind zijn ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheDarkLord666 schreef op 31 December 2002 @ 09:35:
Heb trouwens in het Bios NIKS kunnen vinden over die FIJNE piep die ik krijg aan het begin ... iemand een ander idee ?

Echt druk gezocht ... maarja ... ik _kan_ weer es blind zijn ;) :P
ik had hier toch echt geen last van, maybe een beetje gevoellige speaker ofzo???
zou het anders echt nie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
hmmmm ... die Soundworks dingen ... de 4 boxen + subwoofertje ...
Dus of die nou echt gevoellig zijn ... kweenie.

Maar het komt dus echt uit me boxen ... hmmmm ... iemand anders misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 67204 schreef op 31 December 2002 @ 09:59:
[...]

ik had hier toch echt geen last van, maybe een beetje gevoellige speaker ofzo???
zou het anders echt nie weten.
Het is geen ruis ofzo, maar echt een duidelijke -PIEP- namelijk de piep die je bij de meeste mobo's door de PC speaker hoort als je ze opstart. (overigens komen echte noodsignalen nog wel gewoon uit de PC speaker :P)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger666 schreef op 31 december 2002 @ 00:28:
[...]

Sorry, ik zal wel blind zijn :?
Nee hoor, hij staat niet in de pricewatch. Maar ik heb ooit met google gezocht:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Demoniac schreef op 31 December 2002 @ 11:07:
[...]
Het is geen ruis ofzo, maar echt een duidelijke -PIEP- namelijk de piep die je bij de meeste mobo's door de PC speaker hoort als je ze opstart. (overigens komen echte noodsignalen nog wel gewoon uit de PC speaker :P)
IDD ... echt een HARDE PIEP ...
Behoorlijk irri als je je s'avonds laat of erg vroeg je PC aanzet ... en er liggen mensen te slapen ... PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheDarkLord666 schreef op 31 December 2002 @ 12:30:
[...]

IDD ... echt een HARDE PIEP ...
Behoorlijk irri als je je s'avonds laat of erg vroeg je PC aanzet ... en er liggen mensen te slapen ... PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP !
hebben jullie rev. 1.1?????
ik had hier met mijn 1.0 namelijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Nope ... Ik heb Rev 1.0 ...

En gebruik jij de onboard sound ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheDarkLord666 schreef op 31 december 2002 @ 13:40:
Nope ... Ik heb Rev 1.0 ...

En gebruik jij de onboard sound ?
nope no sound on!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Goh ... zal het dan daar aan liggen dat jij het niet hoort ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheDarkLord666 schreef op 31 December 2002 @ 14:37:
Goh ... zal het dan daar aan liggen dat jij het niet hoort ;) :P
kan maar jij zei dat je het uit je speaker hoorde en ik heb deze ook aangesloten en hoor ook een biep alleen niet zo antiegelijk hard als waar jij het over hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 67204 schreef op 31 december 2002 @ 16:19:
[...]

kan maar jij zei dat je het uit je speaker hoorde en ik heb deze ook aangesloten en hoor ook een biep alleen niet zo antiegelijk hard als waar jij het over hebt
Biep die jij hoort is uit de pc speaker bij het posten, die piep die hij hoort komt uit de onboard sound door de speakers, daarom klinkt hij ook zo hard. Dit kun je aan of uit zetten ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
AAAAAAAAARGH ... WAAR dan ...

Want ik heb me echt suf gezocht ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op 31 December 2002 @ 16:35:
[...]

Biep die jij hoort is uit de pc speaker bij het posten, die piep die hij hoort komt uit de onboard sound door de speakers, daarom klinkt hij ook zo hard. Dit kun je aan of uit zetten ;)
vaag, owww w8 jullie hebben het over de LOSSE PC SPEAKERS die je normaal op je geluidskaart aansluit.
haha ok dan snap ik wrom ik het niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
TheDarkLord666 schreef op 31 december 2002 @ 16:41:
AAAAAAAAARGH ... WAAR dan ...

Want ik heb me echt suf gezocht ... :'(
staat idd niet in de bios.
ik zou ff een meeltje naar epox sturen ,mischien dat ze dat in een later bios gaan fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Stinger heeft zn Epox terug! En vandaag ook een nieuwe 1700+! (AUIGA 0249 :P) En nu mn Swiftech blokje erop knallen en dan gaan we weer een goed jaar tegemoed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

offtopic:
Stinger, wat is je MSN, kom ff online anders. Ik heb ff een vraagje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
offtopic:
steven_blok@hotmail.com, maaruh ik ga nu eerst in de douche staan. Moet naar mn nieuwjaars feestje :D, voeg me maar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger666 schreef op 31 december 2002 @ 18:10:
Stinger heeft zn Epox terug! En vandaag ook een nieuwe 1700+! (AUIGA 0249 :P) En nu mn Swiftech blokje erop knallen en dan gaan we weer een goed jaar tegemoed :D
terug van rma of vervangen voor een ander (rev. 1.1.????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mensen me @ prob

Ik heb een Epox 8RDA+ rev 1.1 maar nu heb ik de standaart bios van 11/12/2002 maar daar kan ik geen multipler instelen dus draai ik op 15x160 en kan niet hoger :'( wat moet ik doen ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Als het goed is kan je met BIOS C16 (beta) alle multipliers kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

over die beep @ the post..

je kunt hem niet uitschakelen in de Bios die er origineel mee geleverd wordt...

je moet ff de laatste bios downloaden, en dan naar integraden periphals gaan. er staat dan iets genoemd ''post on AC97 sound on boot'' oid... die zet je op enabled en kloar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demoniac schreef op 31 December 2002 @ 21:22:
Als het goed is kan je met BIOS C16 (beta) alle multipliers kiezen :)
dat had ik hem ook al verteld via msn messenger maar waar download je die c16 beta???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry hier kom ik c10 voor de 8rda+ tegen en c16 voor de 8rda, maar geen c16 beta voor de 8rda+
de epox.nl site heeft nog nieteens de 8rda c16 bios die alweer zowat 3 weken uit is :/
heb je een link naar de c16 bios dat als ik erop klik ik meteen bij de c16 beta terecht kom of begin te downe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt ken, zodra ik mijn nieuwe 8rda+ binnen heb gaat deze er meteen op zodat ik alle multiepliers kan kiezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Anoniem: 67204 schreef op 31 December 2002 @ 18:47:
[...]

terug van rma of vervangen voor een ander (rev. 1.1.????)
Terug van RMA. CPU was dus rot, maar die is vervangen dus... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-04 09:46

Xtinction

el cheapo gamer

Ik ben benieuw naar het geluid van de 8RDA+, ik heb vernomen dat er wel een SPDIF uitgang op het mobo zit, maar dat er vervolgens niet zo'n convertor geval bijzit om het signaal op een coax/optical draadje te laten lopen, heeft iemand al geprobeerd om zo'n convertortje erbij te kopen en kijken of er dan wel 5.1 word weergegeven, want voor zover ik het begrepen heb is het geen dolby digital zolang je die SPDIF niet gebruikt....

Vage zooi over die soundcard hoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xtinction op 01-01-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mijn Fsb komt niet echt ver zonder Extra North brige cooling. Zit nu op 185 Agressive mem. maar of dat stabiel is is nog de vraag. Hoe ver kommen jullie hier ?
en nog iets ik wous dus ff die 5.1 gebruiken in windvd maar daar kon ik alleen 2 speakers. weet iemand of je er een ubdate voor te laden is voor 5.1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 01 January 2003 @ 17:52:
Mijn Fsb komt niet echt ver zonder Extra North brige cooling. Zit nu op 185 Agressive mem. maar of dat stabiel is is nog de vraag. Hoe ver kommen jullie hier ?
en nog iets ik wous dus ff die 5.1 gebruiken in windvd maar daar kon ik alleen 2 speakers. weet iemand of je er een ubdate voor te laden is voor 5.1 :P
185 met standaard koeler klink mij juist als muziek in de oren, nu ff andere heatsink en natuurlijk de fan en je haald maybe de 220fsb wel man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 67204 schreef op 01 januari 2003 @ 19:20:
[...]

185 met standaard koeler klink mij juist als muziek in de oren, nu ff andere heatsink en natuurlijk de fan en je haald maybe de 220fsb wel man.
Nou nou dat zou wel mooi zijn maar ben bang dat dat niet het geval is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 01 January 2003 @ 19:24:
[...]

Nou nou dat zou wel mooi zijn maar ben bang dat dat niet het geval is :P
sommige lopen 235 sync (bijna temooi om waar tezijn) prime stable, vrees nie dat wij dat halen nee.
met mijn rev 1.0 had ik 202 stable, hoger niet (202 was niet prime stable maar wel een dag lang 3DMark stable :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 67204 schreef op 01 January 2003 @ 19:26:
[...]

sommige lopen 235 sync (bijna temooi om waar tezijn) prime stable, vrees nie dat wij dat halen nee.
met mijn rev 1.0 had ik 202 stable, hoger niet (202 was niet prime stable maar wel een dag lang 3DMark stable :? )
:S mijn nu pas 185 met }:O :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 01 januari 2003 @ 19:28:
[...]

:S mijn nu pas 185 met }:O :P
is je nog wat speciaals opgevallen aan de rev 1.1 i.v.m. 1.0???
jmmr dat je hiervoor geen 1.0 hebt gehad want vrees dat je daarom hier niet veel over kunt zeggen tenzij je veel gelezen en gezien hebt over de 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 67204 schreef op 01 January 2003 @ 19:30:
[...]

is je nog wat speciaals opgevallen aan de rev 1.1 i.v.m. 1.0???
jmmr dat je hiervoor geen 1.0 hebt gehad want vrees dat je daarom hier niet veel over kunt zeggen tenzij je veel gelezen en gezien hebt over de 1.0
Jah idd geen 1.0 gehad dus weet niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 01 January 2003 @ 20:04:
[...]

Jah idd geen 1.0 gehad dus weet niet beter.
jmmr, nouwja ik krijg denk ook 1.1 en heb 1.0 gehad, post dan in ieder geval verschil, ook kwa OC met zelfde koel metodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Een vriend van mij heeft een 1.0 gekregen (geen Die-Hard OC'er gelukkig) en ik heb een 1.1
Misschien kan ik ze een keer naast elkaar leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 13:45

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb net de 1.1 versie besteld :) :) ,nu zoek ik nog nieuw bevesteging materiaal voor me swiftech blokkie :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:31

Wimo.

Shake and Bake!

Speedy-J schreef op 02 January 2003 @ 10:41:
Ik heb net de 1.1 versie besteld :) :) ,nu zoek ik nog nieuw bevesteging materiaal voor me swiftech blokkie :)
Waar? Want ik moet er ook nog 1hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 13:45

Speedy-J

AMD Enthusiast

Formoza computers... ik was helaas de laaste die een mobo kon bestellen rev 1.1 ,De voorraad is nu op ;(

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Zou de EPoX 8RDA+ ook dit geheugen ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

aKra schreef op 02 januari 2003 @ 14:22:
Dat is nog niet helemaal duidelijk. Sommige OC'ers (op Xtremesystems en AOAForums) komen er helemaal niet ver mee, terwijl anderen er juist heel erg ver mee komen. Misschien ligt het aan de revisie/BIOS versie :?
Zie ook OCZ Overclock memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
aKra schreef op 02 January 2003 @ 14:22:
Vast wel alleen je moet 3 weken wachten voordat ze het kunnen leveren :)

PS ik heb net bij salland een 8RDA+ besteld + (toch maar een) XP2400+ en 512 Mb Corsair PC-3500, geen zin om op dat OCZ geheugen te wachten. (En als het niet werkt nog meer gezeur, dan maar liever betrouwbaarder geheugen dan sneller :))

[ Voor 10% gewijzigd door Albinoraptor op 02-01-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
* Strider heeft de oplossing gevonden om op een hoge fsb te kunnen draaien :) Dus 210 etc, zonder crashes :)

Vmod op de NB! Ik zal vanaaf ff posten hoe je deze vmod moet doen. Ik heb er tot nu toe alleen maar positieve reacties van gezien :) Maar je moet wel een andere koeling op je NB zetten!

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.