-=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.635 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:45

aKra

Intentionally left blank.

Hmmm, nice one Strider... Zal ik nodig hebben :)

Dus wat is alternatief geheugen dat erg goed zal presteren bij overclock omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Strider schreef op 02 January 2003 @ 15:05:
* Strider heeft de oplossing gevonden om op een hoge fsb te kunnen draaien :) Dus 210 etc, zonder crashes :)

Vmod op de NB! Ik zal vanaaf ff posten hoe je deze vmod moet doen. Ik heb er tot nu toe alleen maar positieve reacties van gezien :) Maar je moet wel een andere koeling op je NB zetten!
:9~ Dat ga ik ook doen als ik snel geheugen heb (OCZ denk ik) maar dan zal ik denk ik ook moeten zorgen voor een waterblokje op mijn Northbridge (kan dat mooie Epox-koelblokje naar de Southbridge :))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

aKra schreef op 02 januari 2003 @ 15:28:
Hmmm, nice one Strider... Zal ik nodig hebben :)

Dus wat is alternatief geheugen dat erg goed zal presteren bij overclock omstandigheden?
Corsair natuurlijk :D Maar dat is :'( voor je banksaldo... :X

[ Voor 21% gewijzigd door Demo op 02-01-2003 15:53 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Is er nog verschil tussen de PC3500/PC3700 versie van de OCZ geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

aKra schreef op 02 January 2003 @ 16:17:
Is er nog verschil tussen de PC3500/PC3700 versie van de OCZ geheugen?
De PC3700 kan harder denk ik he :P Net als het verschil tussen PC2100 en PC2700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Okeey mensen mijn 6x6x1 akasa ak-350 cooler zit op de nb van mijn epox 8RDA+ rev 1.1. Als je het mij vraagt is die 2c16 bios gaar. Het lijkt alsof die veel instabieler is :? iemand die dit ook heeft ? Want nu kan ik wel alle mults. maar fsb lijkt niet zo hoog te willen :'(

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

2C16 heb ik geen echte problemen van gezien, die daarna komt (2C20 geloof ik) die is wel brak geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Demoniac schreef op 02 januari 2003 @ 17:24:
2C16 heb ik geen echte problemen van gezien, die daarna komt (2C20 geloof ik) die is wel brak geloof ik.
mmm okeey. Niet iemand die dit ff getest heeft ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Astennu schreef op 02 January 2003 @ 17:34:
[...]

mmm okeey. Niet iemand die dit ff getest heeft ?
Okeey ik heb zelf ff getest. De c16 bios komt op 180 optimal niet eens windows in. de c10 is nu op 180 in windows en }:O aan het draaien. Dus het lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Zou ik PC3700 of PC3500 aanschaffen?

Ik weet het niet... :X

(Het gaat me om de overclock resultaten, absoluut! Alle revieuws testen wel PC3500, maar PC3700 zou opzich verder moeten kunnen gaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

* Strider heeft de oplossing gevonden om op een hoge fsb te kunnen draaien :) Dus 210 etc, zonder crashes :)

Vmod op de NB! Ik zal vanaaf ff posten hoe je deze vmod moet doen. Ik heb er tot nu toe alleen maar positieve reacties van gezien :) Maar je moet wel een andere koeling op je NB zetten!
zag het al op xtremesystems.. heb je het zelf ook al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Wimo. schreef op 02 January 2003 @ 18:27:
[...]

heb je een link :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Wimo. schreef op 02 January 2003 @ 18:27:
[...]

Nee, want ik heb net mijn oude 8rda+ bord verkocht. En met dat geld ga ik een revisie 1.1 kopen waarmee ik wel ga vmodden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arg, moet ik toch nog solderen.. Dat verwacht je toch niet als je een epox koopt 8)7.. Maar goed, je bent die-hard of je bent het niet... :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 19:50 . Reden: Je hebt gelijk, dis niet de plaats en negeren is beter.. *is weer lief :> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Got: Dit is mijn topic dus ik wil niet dat je hier een flameware gaat beginnen tegen andere mensen over een onderwerp dat uitgesproken is, daar kun je beter een eigen topic over beginnen! Dus edit je replay, en haal jouw post weg!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DIT IS BETERS !!!!! :D Wanneer krijg je je Rev 1.1 ? Als het veel helpt doe ik em ook wel ff :Pwil ook wel ff 210+ fsb draaien 3500 mb/s here we come >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Astennu schreef op 02 januari 2003 @ 19:40:
[...]

DIT IS BETERS !!!!! :D Wanneer krijg je je Rev 1.1 ? Als het veel helpt doe ik em ook wel ff :Pwil ook wel ff 210+ fsb draaien 3500 mb/s here we come >:)
Jaaaaa jij hebt jouw bordje al dus vmod hem gewoon :) Moet ik al weer voor proefkonijn gaan spelen :Y) op GoT :P

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Hmmm, bij MaXpert krijg je standaard V1.1? :)

Edit:

Misschien even een duidelijke samenvatting in het Nederlands maken?

[ Voor 48% gewijzigd door aKra op 02-01-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil de nb met water gaan koelen maar vind weinig tot geen revieuws over wc op de nb weet iemand welk blok het beste presteerd, geld speelt geen rol, maar wil geen peltier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Denk dat een peltier op de NB niet zo veel extra effect heeft?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
aKra schreef op 02 January 2003 @ 19:48:
Hmmm, bij MaXpert krijg je standaard V1.1? :)

Edit:

Misschien even een duidelijke samenvatting in het Nederlands maken?
Daar heb ik mijne dus ook vandaan.
Strider schreef op 02 januari 2003 @ 19:41:
[...]

Jaaaaa jij hebt jouw bordje al dus vmod hem gewoon :) Moet ik al weer voor proefkonijn gaan spelen :Y) op GoT :P
Tja heb ik al bij de Radeon 9700 pro gedaan :Y) maar dat doe ik mischien als ik ZEKER weet wat ik moet doen.

En over die pelt op nb. Denk dat je bij h2o meer dan genoeg hebt. maar jah pelt zal we lbeter gaan met zou er niet aan beginnen. Me doet gewoon air :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op 02 January 2003 @ 18:20:
Zou ik PC3700 of PC3500 aanschaffen?

Ik weet het niet... :X

(Het gaat me om de overclock resultaten, absoluut! Alle revieuws testen wel PC3500, maar PC3700 zou opzich verder moeten kunnen gaan.)
Ik heb zelf de pc 3500el daar van besteld van ocz !!!

Ja van de pc 3700 is nl nog helemaal niks bekend ook nog geen testen!!

Van de 3500 nl wel , vandaar dat ik voor die ben gegaan :)

Als je de review leest , dan mag je geloven dat het geen slecht geheugen is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 21:15:
[...]

ik wil de nb met water gaan koelen maar vind weinig tot geen revieuws over wc op de nb weet iemand welk blok het beste presteerd, geld speelt geen rol, maar wil geen peltier.
Ik heb deze van dangerden.com:
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/water_blocks/chipset_large.gif

Is best een groot ding (evenhoog en breed als een maze2, alleen dan vierkant) dus kan aardig wat warmte opnemen en wordt ook nooit warmer dan het water zelf maar dat is dan op een 266a chipset nb. Hopelijk wordt ie straks eindelijk nuttig met die nforce2 :9
Maar goed, die verkopen ze dus niet meer en ipv die hebben ze nu deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/z-chip%20block/zmb1_large.gif
.. en het zou onlogisch zijn als ze een nieuwe uitbrengen terwijl ie minder presteerd als de vorige dus ik denk dat je daar wel goed mee zit..
Met andere nb blokken heb ik geen ervaring..

/me is blij dat epox weer gewone gaatjes rond de nb heeft zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Zelfs bij de SB zitten gaten :D

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 21:15:
[...]

Een peltier is lichtelijke overkill voor een moederbord chipset. Ik denk dat de meeste chipset blokjes zoals die van Danger Den en Swiftech meer dan genoeg presteren om je northbridge koel te houden op hoge FSB's met V-mod (met zo'n blokje houd je een Athlon 800 nog wel koel terwijl een northbridge met een 486-achtig koelertje gekoeld kan worden :))
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 21:46:
[...]

Ik heb zelf de pc 3500el daar van besteld van ocz !!!

Ja van de pc 3700 is nl nog helemaal niks bekend ook nog geen testen!!

Van de 3500 nl wel , vandaar dat ik voor die ben gegaan :)

Als je de review leest , dan mag je geloven dat het geen slecht geheugen is _/-\o_
:? PC3700 is een hogere rating dan PC3500, dus het lijkt mij in iedergeval niet dat het slechter zal presteren. Misschien niet veel beter, maar zeker niet slechter.
Strider schreef op 02 January 2003 @ 22:31:
Zelfs bij de SB zitten gaten :D
Wel leuk, kan ik dat Epox-koelblokje op de Southbridge zetten als ik een betere (water?) koeler voor de Northbridge heb. (die Southbridge wordt ook behoorlijk heet op hoge FSB's dacht ik :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet helaas denk ik nog ff w8en met het bestellen van mijn wc-setup, ben namelijk bang dat ik teweinig ruimte hem rond mijn nb door mijn prometeia en ga dit dus eerst checken.
ik zal zelf aan een magnum chipset koeler tedenken (ook volledig van koper) en idd. peltier is lichtelijke overkill voor de nb, ik had ooit zitten twijvelen om een swiftech mwc50-t (uit mijn hoofd) te kopen en daarbij zag een peltier (maar was voor gpu en dus lomp van me dat ik hier over peltier begin 8)7 |:(

EDIT:

nieuw beta bios uit, c27 hier een download link;
http://www.ocworkbench.com/2002/epox/8rda+/8rda2c27.zip

wtf link ff kopieren en plakken, hij pakt de +/8rda2c27.zip er niet bij :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VDD mod jongens, dit word echt super, kan niet w8en totdat ik mijn nieuwe 8rda+ krijg >:)

Afbeeldingslocatie: http://upload.ipaska.com/012003/8rvdd3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Holy shit :) met een 1K pot zover ik had begrepen ??

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op 02 januari 2003 @ 23:39:
Holy shit :) met een 1K pot zover ik had begrepen ??
740 ohms gave me 1.84. I started out with 1.6.
weet niet om hoeveel k dit gaat, volt... is mijn zwakke plek maar zodra mijn mobo er is ga ik daar wat aan doen ;)
ik hoorde mensen met 50k en dan 12 trappen ofzo, kon je aan z`n ding draaien om het voltage te verhogen of verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een klein vraagje voor de mensen die dit board al hebben. Ik ga deze dus bestellen en ik lees dat er een harddisk kabel bij zit. Is dit gewoon een ultra ata 66 kabel of is het een 100 of 133 , want anders moet ik een andere kabel erbij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 05:11:
een klein vraagje voor de mensen die dit board al hebben. Ik ga deze dus bestellen en ik lees dat er een harddisk kabel bij zit. Is dit gewoon een ultra ata 66 kabel of is het een 100 of 133 , want anders moet ik een andere kabel erbij bestellen.
133 natuurlijk, het bord zelf levert toch geen ata133 connector met een ata66 kabel erbij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 23:03:
nieuw beta bios uit, c27 hier een download link;
http://www.ocworkbench.com/2002/epox/8rda+/8rda2c27.zip

wtf link ff kopieren en plakken, hij pakt de +/8rda2c27.zip er niet bij :?
Nieuw BIOS (niet lui doen en URL-tags gebruiken :))
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 23:35:
VDD mod jongens, dit word echt super, kan niet w8en totdat ik mijn nieuwe 8rda+ krijg >:)

[afbeelding]
Je mag het plaatje niet deeplinken (klik hier voor het plaatje)
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 23:56:
[...]

740 ohms gave me 1.84. I started out with 1.6.
weet niet om hoeveel k dit gaat, volt... is mijn zwakke plek maar zodra mijn mobo er is ga ik daar wat aan doen ;)
ik hoorde mensen met 50k en dan 12 trappen ofzo, kon je aan z`n ding draaien om het voltage te verhogen of verlagen.
Die 50k was denk ik als veiligheid dat het niet te weinig zou zijn en dus meteen de CPU opgeblazen, maar 1kOhm blijkt dus al genoeg te zijn (bovendien zijn die 12-slags potmeters een stuk duurder dan een gewoon instelpotmetertje)
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 05:11:
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 09:10:
[...]

133 natuurlijk, het bord zelf levert toch geen ata133 connector met een ata66 kabel erbij :X
ATA66 en ATA133 is gewoon de zelfde, 80-aderige IDE-kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Here is a pic of mod I made. Haven't tested it yet, but hopefully it'll work

Pot is 1k multiturn, red wire connected to pin 3 on pot and pin 1(FB) on 3037. Gray wire is connected to pin 2 on pot and pin 4(GND) on 3037. Pin 1 on pot is left untouched.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epa/tweakshit/vdd_mod.jpg

van extreme systems :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epa/tweakshit/vdd.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door erikdeperik op 03-01-2003 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
erikdeprik schreef op 03 January 2003 @ 10:59:
Here is a pic of mod I made. Haven't tested it yet, but hopefully it'll work

Pot is 1k multiturn, red wire connected to pin 3 on pot and pin 1(FB) on 3037. Gray wire is connected to pin 2 on pot and pin 4(GND) on 3037. Pin 1 on pot is left untouched.

[afbeelding]

van extreme systems :P
Maar werkte i nou anders ga ik ook aan de slag >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 03-01-2003 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Astennu schreef op 03 januari 2003 @ 11:14:
[...]

O mensen mijn fsb 192 turbo = instabiel :? snap er nix van nb heb ik al beter gekoelt maar toch werkt het niet. Ik zie gewoon mensen met een rev 1.0 verder komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Astennu schreef op 03 January 2003 @ 11:14:
[...]

volgens hun wertkte het.
zag al gasten met 229 fsb :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]ATA66 en ATA133 is gewoon de zelfde, 80-aderige IDE-kabel :)
jah maar je gaat toch geen ata66 draaien op een mobo met ata133!!!! dat het dezelfde soort kables zijn wist ik ook wel hoor, zo dom ben ik nog net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
erikdeprik schreef op 03 January 2003 @ 11:20:
[...]

volgens hun wertkte het.
zag al gasten met 229 fsb :9~
Dat is om te Kwijlen :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ Aleen waar kan ik het voltage meten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 11:36:
[...]

jah maar je gaat toch geen ata66 draaien op een mobo met ata133!!!! dat het dezelfde soort kables zijn wist ik ook wel hoor, zo dom ben ik nog net niet.
Ik bedoelde het eigenlijk ook tegen die andere persoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Astennu: Lees heel het topic eens door!

Ga daarna naar aoaforum's spit daar topics door. Ga dan naar xtremesystems spit daar wat topics door, en ga dan pas vragen stellen waarom je niet verder etc kunt komen. En hoe je de voltages kunt uitlezen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Strider schreef op 03 januari 2003 @ 11:49:
Astennu: Lees heel het topic eens door!

Ga daarna naar aoaforum's spit daar topics door. Ga dan naar xtremesystems spit daar wat topics door, en ga dan pas vragen stellen waarom je niet verder etc kunt komen. En hoe je de voltages kunt uitlezen.
okeey. maar fsb @ 185 = na 5 min prime 95 error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Astennu schreef op 03 januari 2003 @ 12:07:
[...]

okeey. maar fsb @ 185 = na 5 min prime 95 error.
Daarom moet je daar eens in die topic's kijken, daar staan alle antwoorden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Meer voltage op de Northbridge en je kan verder + stabieler overclocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Strider schreef op 03 January 2003 @ 12:12:
[...]

Daarom moet je daar eens in die topic's kijken, daar staan alle antwoorden.
Tja heb gekeken maar daar komen ze standaart toch tot de 200. en dat haal ik niet eens dus vind het maar raar. maar ik ga zo maar een 10 slag opt van 1 k halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Zou erg leuk zijn als iemand er een kleine uitleg over schrijft wat je moet kopen, waar het aan vast gesoldeerd moet worden (ik snap het wel uit die foto's maar maybe de rest niet) en andere kleine dingen etc...

Zodat er een kleine kans is dat het fout gaat :)

En welke standaard fans kan je op de NB plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
aKra schreef op 03 January 2003 @ 13:01:
Zou erg leuk zijn als iemand er een kleine uitleg over schrijft wat je moet kopen, waar het aan vast gesoldeerd moet worden (ik snap het wel uit die foto's maar maybe de rest niet) en andere kleine dingen etc...

Zodat er een kleine kans is dat het fout gaat :)

En welke standaard fans kan je op de NB plaatsen?
Op nb Crystal orb blue orb P4 tigger denk ik ook wel. En over die mod heel simpel.

- 1x 10 slag optmeter van 1k Ohm
- dan op Pin 1 en 4 van de chip de pootje van de pot bevestigen. Zorg er wel voor dat je weerstand hoog is dus ongeveer 900 tot 1000 Ohm want hoe lager weerstand hoe meer volt. Dan gewoon naar bios kijken hoe hoog je VDD voltage is en dat pc ff uit weer verstellen tot i 1.8 volt is. en dan ga je testen :P ik ga 1.85 en 1.9 volt testen. Zorg er wel voor dat je nb actief gekoeld is. die standaart heatsink wordt erg heet en dan ook v-mod er bij zal i niet leuk gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 03 January 2003 @ 13:17:
[...]

Op nb Crystal orb blue orb P4 tigger denk ik ook wel. En over die mod heel simpel.

- 1x 10 slag optmeter van 1k Ohm
- dan op Pin 1 en 4 van de chip de pootje van de pot bevestigen. Zorg er wel voor dat je weerstand hoog is dus ongeveer 900 tot 1000 Ohm want hoe lager weerstand hoe meer volt. Dan gewoon naar bios kijken hoe hoog je VDD voltage is en dat pc ff uit weer verstellen tot i 1.8 volt is. en dan ga je testen :P ik ga 1.85 en 1.9 volt testen. Zorg er wel voor dat je nb actief gekoeld is. die standaart heatsink wordt erg heet en dan ook v-mod er bij zal i niet leuk gaan vinden.
kijk dat is iets waar ik wat aan heb, in het engels kwam ik er niet helemaal uit omdat ik nog helemaal geen verstand heb van k, ohm en dat soort dingen.
ik moet nu alleen nog ff soldeerbout enz. kopen, waar kan ik die optmeters kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 11:36:
[...]

Sorry maar ik heb wel eens op moederboards die meer ondersteunden ATA33 kabels gekregen, deze bedoelde ik ook ipv die ATA66. Maar in ieder geval bedankt dan weet ik dat ook zeker. Ik neem aan dat het een normale kabel is en geen rounded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Astennu schreef op 03 January 2003 @ 11:41:
[...]

Dat is om te Kwijlen :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ Aleen waar kan ik het voltage meten ?
in de bios >vdd
zij stellen voor, gewoon in de bios kijken en je potje opdraaien tot die 1.8 v aangeeft 8)

[ Voor 5% gewijzigd door erikdeperik op 03-01-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 13:49:
[...]

kijk dat is iets waar ik wat aan heb, in het engels kwam ik er niet helemaal uit omdat ik nog helemaal geen verstand heb van k, ohm en dat soort dingen.
ik moet nu alleen nog ff soldeerbout enz. kopen, waar kan ik die optmeters kopen?
Op dezelfde plek waar je een soldeerbout kan kopen (nee niet bij de Gamma), namelijk de elektronica-zaak. Neem er ook een rolletje draad (geïsoleerd koperdraad) en een stuk krimpkous (voor draadjes en soldeerpinnetjes de kleinste maat) bij.
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 14:22:
[...]

Sorry maar ik heb wel eens op moederboards die meer ondersteunden ATA33 kabels gekregen, deze bedoelde ik ook ipv die ATA66. Maar in ieder geval bedankt dan weet ik dat ook zeker. Ik neem aan dat het een normale kabel is en geen rounded?
Je krijgt er een gewone, platte ATA66/100/133 kabel en een gewone, platte floppykabel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
erikdeprik schreef op 03 januari 2003 @ 14:26:
[...]

in de bios >vdd
zij stellen voor, gewoon in de bios kijken en je potje opdraaien tot die 1.8 v aangeeft 8)
jah had het idd gezien jah :P me gaat dat zo maar eens ff doen. Die 225 mhz is erg velijdelijk. O en nu draait mijn mobo 195 stabiel zonder de mod dus het kan leuk worden :P

edit:

Dit is Prime95 Stabel

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 03-01-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Demoniac schreef op 03 januari 2003 @ 14:28:
[...]
Op dezelfde plek waar je een soldeerbout kan kopen (nee niet bij de Gamma), namelijk de elektronica-zaak. Neem er ook een rolletje draad (geïsoleerd koperdraad) en een stuk krimpkous (voor draadjes en soldeerpinnetjes de kleinste maat) bij. [quote]

bedankt, ga denk volgend weekend is kijken (eerst ff wachten tot alles binnen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Hmmm, ik krijg hem als het goed is morgen binnen per de post (EPoX 8RDA+)!

Nu alleen nog even wat geheugen zien te regelen (duurt enorm lang met dat OCZ geheugen!)...

Zou PC2100 geheugen ook werken?

offtopic:
MaXpert geweldige zaak, nu hopen dat ik V1.1 binnen krijg, maar het is een floep geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Nog even over die voltmod, gewoon even uitprinten en dan bij de electronicazaak dat voorleggen, en dan krijg ik de goede spullen ervoor?

Bijvoorbeeld deze?

Of deze?

Of misschien deze?

Of toch allerliefst deze?

7(8)7

[ Voor 133% gewijzigd door aKra op 03-01-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
aKra schreef op 03 januari 2003 @ 17:24:
Nog even over die voltmod, gewoon even uitprinten en dan bij de electronicazaak dat voorleggen, en dan krijg ik de goede spullen ervoor?

Bijvoorbeeld deze?

Of deze?

Of misschien deze?

Of toch allerliefst deze?

7(8)7
Uhm je links werken niet 8)7 en pc 2100 kan wel maar zal je denk ik niet veel verder komen dan 150 fsb. met dat OCZ 250 >:) Akra dan kreegen we toch ook pic's van de super Barton :P er staat toch echt 512 kb dus ben benieuwt dat dit beesje met de 8RDA+ voor een speeds haalt _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 03-01-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, raar dat de links niet werken, ze komen i.i.g. af van Conrad.NL, dan moet je zoeken op 'potmeter 1k' linksboven.

Ik heb al met ander geheugen gewerkt, er is hier bij mij thuis iemand gekomen met een Prometeia setup en we zijn bezig geweest met overklokken er zijn ook al screenies, we zijn alleen nog in onderhandeling met AMD, aangezien ze dit niet echt fijn vinden maar ik hoef hem niet terug te sturen, en OPPAINTER wil hem evt. overkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 18:14:
Hmm, raar dat de links niet werken, ze komen i.i.g. af van Conrad.NL, dan moet je zoeken op 'potmeter 1k' linksboven.

Ik heb al met ander geheugen gewerkt, er is hier bij mij thuis iemand gekomen met een Prometeia setup en we zijn bezig geweest met overklokken er zijn ook al screenies, we zijn alleen nog in onderhandeling met AMD, aangezien ze dit niet echt fijn vinden maar ik hoef hem niet terug te sturen, en OPPAINTER wil hem evt. overkopen.
Uhm wat :? wat vind AMD het niet leuk dat je die cpu aan het oc'en bent of dat iedereen denk dat jij een Barton hebt ? en wij willen die cpu ook wel overnemen hoor :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD is er niet zo blij mee met het feit dat ik hun niet heb gewaarschuwd en dat het opzich een productiefout is, alhoewel dat zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 19:23:
AMD is er niet zo blij mee met het feit dat ik hun niet heb gewaarschuwd en dat het opzich een productiefout is, alhoewel dat zeggen ze.
:o leuke fout :P wel raar oops een foutje nu zit er inees 512 kb cash in :S is die core niet veel groter dan die van een t-bred ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post die foto's dan eens als je all screenies heb !!!!!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 20:25:
post die foto's dan eens als je all screenies heb !!!!!!! :*)
idd we want pics, en je 3DMark moet ook wel lekker hoog kunnen komen.
ik las trouwens net dat de L12 cut zou werken voor de 2400+ en hoger maar geloof dit niet echt aangezien het probleem was bij de 333fsb athlons.
heeft iemand dit al geprobeert met z`n 2400+?
wat ik kan zien is dat er al 2 L12 brugjes doorbroken zijn, van links naar rechts gezien de 1e en 3e L12 brug.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik wil voor deze vmod smd grabbers gaan gebruiken. Maar ik krijg deze nergens gevonden, weet iemand waar je ze kunt kopen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op 03 januari 2003 @ 22:35:
Ik wil voor deze vmod smd grabbers gaan gebruiken. Maar ik krijg deze nergens gevonden, weet iemand waar je ze kunt kopen?
kok onderdelen in leiden (weet nie waar je woont)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Leiden = te ver weg :)

Ik kan wel bijv. bij nedis bestellen via mijn stagebedrijf, maar daar hebben ze ze ook al niet :-| Heten ze in het nederlands soms anders?

Ik koop het liefste online omdat ik anders te ver moet reizen naar een fatsoenlijk electronica shop zonder afgezet te worden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ze hebben ze wel bij Conrad geloof ik, maar dan zit je weer met flinke verzendkosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Woei! Alweer een nieuw BIOS :D
Ik heb momenteel 8RDA2C10, C16, C27 en deze nieuwe C31 op mijn flash-zipdisk staan, zal eens kijken welke de beste is :9
edit:
Het wachtwoord van de C27 die eerder in dit topic gepost is, is ocworkbench.com O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Demo op 03-01-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Demoniac, hou de eerste post op de eerste pagina ook eens bij ;) Ik post daarnamelijk alle biosen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er allemaal veranderd in het nieuwe BIOS?

(Anyone, any clue?)

(En wat is tot nu toe de beste BIOS om te gebruiken voor stabiliteit en overclocken?)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Strider schreef op 03 januari 2003 @ 23:42:
Demoniac, hou de eerste post op de eerste pagina ook eens bij ;) Ik post daarnamelijk alle biosen :)
Oeps! :o
Bedankt voor de tip :)
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 23:48:
Wat is er allemaal veranderd in het nieuwe BIOS?

(Anyone, any clue?)
Op dat Ocworkbench forum waren pas 2 replies en dat waren ook vragen naar de veranderingen. Nog niets bekend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op 03 januari 2003 @ 23:53:
[...]
Oeps! :o
Bedankt voor de tip :)

[...]
Op dat Ocworkbench forum waren pas 2 replies en dat waren ook vragen naar de veranderingen. Nog niets bekend dus.
Ja, dat zag ik ook, maar misschien had iemand hem hier al geflashed en zag al wat extra veranderingen/opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die tweak die hier ik hier zie, is het niet gevaarlijk om met 'n soldeerbout bij je moederbord te modden etc.?

En weet iemand exacte informatie voor mijn electronicaboer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Woei :) Ik heb sinds vandaag ook mijn 8RDA+ binnen :) Alles gelijk geinstalleerd. Tot Xp2200+ ging het goed (Was Xp1800+) Maja , toen maar eens de FSB op 166 gezet.. Deed het perfect behalve in 3dmark. Dus ik zet AGP frequency op 66 Mhz... hij knalde er in 3dmark weer uit. :( Dus ik de AGP maar op 55 Mhz gezet. Doet ie het wel. Nu wil ik natuurlijk wel meer uit die proc krijgen dus had ik de FSB maar verhoogt naar 170. Hij knald er alleen met 3dmark alleen maar uit. Met Burn in wizard doet ie het een uur lang perfect. Wat kan ik hier aan doen???

Shit , net ff gevoeld aan de northbridge-heatsink... Volgens mij is het niet de bedoeling dat ie bijna niet aan te raken is :X Dus heb ik er maar ff tijdelijk een case-fan op gezet. Als je de AGP rate en DDR rate niet op sync zet.. dan krijgt je Northbridge meer te verduren? Zou het ook helpen om naar driver C16 te gaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Raku op 04-01-2003 01:43 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Eth3r3al schreef op 04 januari 2003 @ 01:28:
Woei :) Ik heb sinds vandaag ook mijn 8RDA+ binnen :) Alles gelijk geinstalleerd. Tot Xp2200+ ging het goed (Was Xp1800+) Maja , toen maar eens de FSB op 166 gezet.. Deed het perfect behalve in 3dmark. Dus ik zet AGP frequency op 66 Mhz... hij knalde er in 3dmark weer uit. :( Dus ik de AGP maar op 55 Mhz gezet. Doet ie het wel. Nu wil ik natuurlijk wel meer uit die proc krijgen dus had ik de FSB maar verhoogt naar 170. Hij knald er alleen met 3dmark alleen maar uit. Met Burn in wizard doet ie het een uur lang perfect. Wat kan ik hier aan doen???

Shit , net ff gevoeld aan de northbridge-heatsink... Volgens mij is het niet de bedoeling dat ie bijna niet aan te raken is :X Dus heb ik er maar ff tijdelijk een case-fan op gezet. Als je de AGP rate en DDR rate niet op sync zet.. dan krijgt je Northbridge meer te verduren? Zou het ook helpen om naar driver C16 te gaan?
Jha hier ook zo'n probleem. Mijn Proc kan @ 160 fsb gewoon 2400 MHz maar op 196 Haalt i max 2280 MHz Prime95 Stabiel. Mischien toch maar ff kijken of je L12 truk ook voor mij geld :?. En nu is i dus 100% prime Stabiel maar 3DMark wil niet hoor bij game 2 High licht i er uit. Het leuke is echter dat Games perfect Draaien 8)7

Is het de moeite waard om die c31 Bios te testen ? me gaat nu ff VDD modden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 04-01-2003 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Bij mij draait tie weer als een zonnetje. Heb nu pas weer tijd om te posten (druk, druk, druk)

Maaruh hij is terug van de RMA van Alternate en die hadden niks gevonden, dus daar ging ik ook van uit en tot nu toe was het nog waar ook.

Ik heb een spiksplinternieuwe T-BRed 1700+ erop gemikt (1433Mhz) en die draait nu lekker zn rondjes op 2005Mhz! :P.
Ik heb er dan ook een Swiftech blok op liggen, maar de temps liegen er niet om! 38 graden IDLE en 50 Stressed en dat voor een zwaar geOC'de CPU.
Dit bord wil wel. FSB 166 haal ik met gemak. En als ik mn timings van mn geheugen naar beneden gooi dan haal ik als max 210Mhz FSB. Verder ben ik nog niet gekomen.

De Northbridge koeler is niet vervangen maar ik heb de NB wel helemaal netjes met Artic Silver ingesmeerd. Dat scheelt al 6 graden ofzo, dus ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is precies het voordeel settings van je 'memory timings'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mensen mod is gelukt. 600 Ohm op pin 1 en 4 geeft 1.87 volt en fsb ging van 196 naar 220. nu zal mijn mem wel de limit zijn maar dat ga ik wel ff uitzoekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Astennu schreef op 04 januari 2003 @ 16:34:
mensen mod is gelukt. 600 Ohm op pin 1 en 4 geeft 1.87 volt en fsb ging van 196 naar 220. nu zal mijn mem wel de limit zijn maar dat ga ik wel ff uitzoekken :P
Beter!

Doet jouw radeon gek op deze fsb snelheid? Ook al heb je je agp lock aan staan?

Nu moet je heel lang gaan stressen, en zo proberen je chipset voltage lager te kunnen zetten met de zelfde fsb snelheid. Want 1.87volt is echt slecht voor de nforce2.

[ Voor 22% gewijzigd door Strider op 04-01-2003 17:16 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Astennu schreef op 04 January 2003 @ 16:34:
Hmmm heb binnenkort ook dit board binnen, maar is het moeilijk? Ik heb iig nooit echt op mobo's gesoldeert enzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke core? :9~

/me verwacht ook zijn xp1700+ binnenkort

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2024
Weet iemand ook of de Spire Whisperrock III op de Epox 8RDA+ past? Aangezien de socket vrij ver bovenaan het bord zit, en het koelblok bovenaan breder is, denk ik dat er niet al te veel ruimte over blijft. Ik heb ongeveer 7-8 mm ruimte tussen moederbord en voeding (miditower).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ja dat past. Ik had een spire ... die paste op mijn oude bord , een msi , ook. En die socket is even hoog :)

Ik heb btw ook gekeken waar het aan ligt.. mijn fsb niet hoger dan 166... Heel apart maar als ik de NB goed koel doet hij het nog steeds niet? Ik draai nu met gemak Xp 2200+ op een fsb van 145. Maar zodra ik de fsb op 152 of hoger zet gaat hij raar doen. Terwijl ik de agp dan handmatig instel en het geheugen by spd. Dan geeft ie bij 166 Mhz gewoon 133 Mhz voor het geheugen. En dan begint ie ineens vaag te doen. Ik begin het wel erg vaag te vinden hoor.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg strak, en inderdaad nu moet je gaan kijken hoe lang hij het volhoud!

Heb je er een koeler opzitten?

En ik heb me moederbord ook binnen, aangezien niemand nog op mijn vraag heeft geantwoord heb ik maar nog niks gekocht bij de electronicaboer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een mobo in vlammen opgegaan met 1.94V er word daarom ook aangeraden een goede airflow te hebben, en ik ga de chip waarop de de voltmod uitvoerd ook ff voorzien van een heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 17:44:
[...]

Welke core? :9~

* Stinger666 verwacht ook zijn xp1700+ binnenkort
Ik heb een T-Bred A AUIGA 0249! Week 49 dus. Ik heb hem al op 2075Mhz gekregen, maar dit is gewoon met luchtkoeling (Wel een Swiftech MCX462+ dus dat wil wel, bijna net zo goed als een WC)

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Was ik gewoon bij , heb het met eigen ogen mogen zien :D

Ja wou het ff melden

Nu maar wachten op mijn bord wil ik ook zo v-mod :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom op he we gaan voor de 225mhz fsb, idd try memtimings is iets lager, ben benieuwd, is toch al 24 mhz winst >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

terugkomend op mijn verhaal dat ie het niet deed... Blijkbaar lag het aan mijn geheugen. Met FSB van 133-151 deed ie het met strakste timings. Dus dat ie ook wel 166 Mhz @ 80% (=133) op de strakste timings zou doen. Maar niets is minder waar. Dus nu draai ik 2.5-2-2-5 @ 2.9 V en 1916 Mhz. Nu kan ik dan eindelijk kijken of ik de 2 Ghz kan halen. :) Aan de proc/mobo zal het iig niet liggen >:)
Maar kan iemand me uitleggen hoe het verhaal van multipliers @ 166 bus en zow in elkaar steekt?

[ Voor 13% gewijzigd door Raku op 04-01-2003 20:47 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor 'n geheugen hebben jullie allemaal want dat OCZ geheugen is niet in voorraad en ik wil m'n bordje zo snel mogelijk draaiend hebben en dan ook een beetje snel ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 22:25:
Wat voor 'n geheugen hebben jullie allemaal want dat OCZ geheugen is niet in voorraad en ik wil m'n bordje zo snel mogelijk draaiend hebben en dan ook een beetje snel ook :)
2x256mb corsair xms pc3500 platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

1x512MB XMS van Corsair PC3200 Cas2 non-platinum.
*Sparende voor #2*

[ Voor 4% gewijzigd door _Droopy op 04-01-2003 23:32 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 04 January 2003 @ 23:31:
1x512MB XMS van Corsair PC3200 Cas2 non-platinum.
*Sparende voor #2*
verkoop dan die 512 en koop 2x 256 voor terug heb ik ook gedaan.
meer dan 512 is toch overkill als je geen foto`s/video`s bewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er al mensen die c31 hebben geflasht???
laat dan a.j.b. horen hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Denk dat ik dan wel wacht op OCZ geheugen, dat is een stuk goedkoper :+

En, ik kan nog niks zonder geheugen little guy, als ik een DDR Chip heb gescoord ga ik eens kijken tot hoever ik m'n 2800+ kriijg :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En overclockt hier iedereen met FSB of ook sommigen met multipliers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 01:29:
En overclockt hier iedereen met FSB of ook sommigen met multipliers?
ja me!! me!!! mp zo hoog mogelijk en de FSB zo laag mogelijk... dikke winst.... 8)7

// de vraag wat voor mem er gebruikt wordt:

2x 256 mb XMS platinum PC3500.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff wat anders....

gebruik eigenlijk maar 1 geluidsbron... nu vindt ik die onboard handel van Nvidia ook niet al te slecht...

maar wat zegt een echte audiogek nu? Creative audigy 1 of Nforce onboard....

kan een audigy1 player voor leuk prijsje krijgen, maar twijfel tussen het verschil.....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 04:05:
ff wat anders....

gebruik eigenlijk maar 1 geluidsbron... nu vindt ik die onboard handel van Nvidia ook niet al te slecht...

maar wat zegt een echte audiogek nu? Creative audigy 1 of Nforce onboard....

kan een audigy1 player voor leuk prijsje krijgen, maar twijfel tussen het verschil.....
ik heb helaas nog geen ervaring met het geluid van dit bord maar wat ik gehoord heb is dat het zelfs eax2 ondersteund en dat vind ik toch wel leuk aangezien mijn sb live 1024 dit niet doet (alleen maar aex)
en ja de audigy1 zou beter moeten zijn maar dan denk meer voor het opnemen enz. denk niet dat jij als gamer verschil merk (ging vanuit dat je gamer was) aangezien ze allebij eax2 enz. gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik ga niet mixen oid..... gaat me meer om de prestatie in de games...

aangezien ze beide dan volgens jou eax2 ondersteunen, denk ik dat ik de audigy dan niet weg doe... de audigy zal het geluid wat sneller kunnen verwerken door de processor, maar zal wel niet grote verschillen maken tov de onboard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 11:19:
nou, ik ga niet mixen oid..... gaat me meer om de prestatie in de games...

aangezien ze beide dan volgens jou eax2 ondersteunen, denk ik dat ik de audigy dan niet weg doe... de audigy zal het geluid wat sneller kunnen verwerken door de processor, maar zal wel niet grote verschillen maken tov de onboard...
idd maar aangezien je met spelletjes niet de max van je soundcard trekt kwa rekkenkracht denk ik niet dat je hier verschil mee zal merken, kijk is even of je kan vinden hoeveel geluiden de soundcard en onboard tegelijk kunnen afspelen meschien dan dit je keus doorbreekt.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.