-=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.573 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Anoniem: 61098 schreef op 24 januari 2003 @ 14:05:
[...]

Dat als je het er omheen klemt de tape samengedrukt wordt en daarmee dunner word.
rgr that.
* _Droopy duikt z'n "ouwezooi-doos" in en plukt alle mogelijk handy spulletjes voor de dag.
Eens kijken wat ik m'n pctje allemaal kan aandoen. :Y)
En zal dan hoogstwaarschijnlijk wat info + pic's in "deel2" van dit topic posten.

offtopic:
moet je voor 1000 posts nou ook een modje schoppen of niet???

[ Voor 29% gewijzigd door _Droopy op 24-01-2003 14:31 . Reden: ff een quote erbij gezet... nieuwe page. ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 10:12

Chakotay

Lick here to continue

_Droopy schreef op 24 januari 2003 @ 14:30:
[...]

offtopic:
moet je voor 1000 posts nou ook een modje schoppen of niet???
Er komt er vanzelf eentje deze sluiten, een paar posts meer of minder liggen niet veel mensen van wakker denk ik :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06 22:16

Syzzer

Prutser

Anoniem: 9764 schreef op 24 January 2003 @ 12:53:
Even snel een vraagje... Ik kan op het Internet niet snel vinden wat het verschil is tussen de EP-8RDA en de EP-8RDA+... Wie kan mij dat vertellen ?
De + is met de betere southbridge, dus met 1394, betere audio, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:39
Wordt gek van monitor flashes bij FSB hoger dan 195 :(
Moet dus wel een VDD mod gaan doen, ik ben niet echt goede soldeerder, dus zou het ook kunnen met grabers oid?
Want wil eigenlijk 220 toch wel halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Albinoraptor schreef op 24 January 2003 @ 18:06:
Wordt gek van monitor flashes bij FSB hoger dan 195 :(
Moet dus wel een VDD mod gaan doen, ik ben niet echt goede soldeerder, dus zou het ook kunnen met grabers oid?
Want wil eigenlijk 220 toch wel halen :)
He, heb jij dat ook al? Doet ie hier ook... Ergens vanavond ga ik een fatsoenlijke koeler op de NB plakken, ik post wel of dat effect heeft zonder VDD mod (die ga ik ook nog doen, maar eerst even alleen een koelertje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47

Exigence

dnkroz

Ik zie nu net in de pricewatch dat bij Sallandautomatisering.nl de 8RDA+ rev 1.1 is te krijgen.
Is dat nu de langverwachte versie met de chipset voltmod in het bios zodat je de baantjes niet meer hoeft te snijden?
Dan koop ik hem meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
erik9287nl schreef op 24 January 2003 @ 21:12:
Ik zie nu net in de pricewatch dat bij Sallandautomatisering.nl de 8RDA+ rev 1.1 is te krijgen.
Is dat nu de langverwachte versie met de chipset voltmod in het bios zodat je de baantjes niet meer hoeft te snijden?
Dan koop ik hem meteen.
Nope :)
Is ook niet zeker of die wel gaat komen.
1 van verschillen is dat DIMM sloten zijn verschoven zodat er geen GF4 kaarten meer gemold werden, iig geen drastische verandereing ten opzichte van 1.0

[ Voor 17% gewijzigd door Albinoraptor op 24-01-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06 22:16

Syzzer

Prutser

De rev met standaard voltmod gaat ook niet meer komen. Zie de reply van T-minus een pag (of 2) terug. Alleen nog een 8rda3+ met SATA en RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, ik heb nu een oud koperen CPU blok + fan op mn northbridge zitten, en het originele koelertje op de SB. Dit helpt echter niet echt, nog steeds soms heel even knipperend beeld boven de 195 FSB, en haperende onboard audio.

Het kan zijn dat ze natuurlijk gewoon niet lekker contact maken, ze zitten met AS in het midden en secondelijm op de hoeken vastgeplakt, dit is niet echt de ideale manier van druk uitoefenen... Weet iemand iets beters?

De rev 1.1 is overigens gewoon het bord waar driekwart van dit topic al over gaat, de huidige revisie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Chakotay schreef op 24 January 2003 @ 22:26:
Hm, ik heb nu een oud koperen CPU blok + fan op mn northbridge zitten, en het originele koelertje op de SB. Dit helpt echter niet echt, nog steeds soms heel even knipperend beeld boven de 195 FSB, en haperende onboard audio.

Het kan zijn dat ze natuurlijk gewoon niet lekker contact maken, ze zitten met AS in het midden en secondelijm op de hoeken vastgeplakt, dit is niet echt de ideale manier van druk uitoefenen... Weet iemand iets beters?
Bij de southbridge zitten bevestigingsgaten, dus dat hoef je niet te lijmen, bij de northbridge kan je iets met schroefjes maken (evt. gaatjes in de koeler boren) of vastlijmen met AS Adhesive, dat geleidt een stuk beter dan AS met gewone lijm.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

niet als je AS3 eronder kwakt en aan de zijkant een paar druppies sec. lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De gaten bij de southbridge heb ik niet gebruikt, omdat er 2 componentjes in de weg zitten, en de heatsink liever nog even heel wil laten :) (bord is net een paar dagen oud) Later zet ik er wel een keer de dremel in

AS Adhesive gebruik ik ook liever niet, voor zover ik weet is dit nogal permanent... Kwil het liever ook weer kunnen verwijderen zonder de hele NB mee te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AS Adhesive kon ik zo los knakken bij een gf2 dus moet met de rest ook wel zo zijn, de chips zijn uituindelijk toch van hetzelfde soort materiaal, alleen heb ik het gevoel dat dit spu slecht geleid, don`t ask me why

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 67204 schreef op 24 januari 2003 @ 23:50:
AS Adhesive kon ik zo los knakken bij een gf2 dus moet met de rest ook wel zo zijn, de chips zijn uituindelijk toch van hetzelfde soort materiaal, alleen heb ik het gevoel dat dit spu slecht geleid, don`t ask me why
Verschilt per merk dan zeker, ik hoorde van anderen dat thermal adhesive bijna niet meer los te krijgen was.

Volgens mij begint mn mobo een beetje ingebrand trouwens. Net eventjes op 2.2VCore gedraait, met als bij effect van een goedkope voeding, ook andere voltages die hoger zijn (12V piekte rond de 13.3 stressed :X ). Ik heb nu een paar mp3tjes zonder schokken afgespeelt op 200 FSB, eerder vanavond begonnen ze na een paar seconden al te haperen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-04 09:46

Xtinction

el cheapo gamer

Chakotay is echt een tweaker om het tweaken, echt lache om te lezen :)

"ik heb een mp3tje stabiel afgespeeld!"...woet :D
Maar goed ik begrijp et wel hoor, tis gewoon leuk om te doen, nuff said

ik = gamer en heb nu dus niks meer nodig, pas met doom 3 sla ik aan het tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Xtinction schreef op 25 January 2003 @ 01:27:

ik = gamer en heb nu dus niks meer nodig, pas met doom 3 sla ik aan het tweaken :)
Als ie net zo zwaar als die alpha is wel ja :P
Dan moet iedereen aan et tweaken zou wel cool zijn:

System Requirments:

A heavenly Tweaked Pc
512mb DDR
....
....

:P 8)7

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd dus zijn we zowat verplicht die 600 euro/dollar neer te leggen voor de nvidia FX maar dat kunnen ze chake als ik het volhoud koop ik niks aan hardware meer voor de barton B versie is verschenen en er dus ook al weer een nieuwe ATI gelanceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 11:24
EPOX 8RDA+
T-bred 2000 XP+
2x 512mb Twinmos 2700 memory op bank 1 en 2
Zalman cooler 6000Cu
Enermax 350w 2fan power
Radeon 9700

Nogmaals, ik heb zitten klooien met de FSB maar als ik em ook maar iets verhoog dan start ie niet meer op en blijft mij monitor zwart. Ik heb dus een Athlon 2000XP (t-bred) icm geheugen 2x512 2700 twinmos in bank 1 en 2.

Kan iemand met een soortgelijke config mij een kort overzichtje geven van zijn 'snelste' settings, ik heb nml. het idee dat ik verre van optimaal loop momenteel.
Ik heb FSB op 133 staan en multiplier op 12,5 (standaard dus). Toch geeft ie bij het opstarten de melding dat ik DDR266 geheugen heb als ik alles op default (auto) laat staan. 2700 is toch DDR333? Als iemand mij kan emailen/posten met ook een Athlon 2000XP icm EPOX dan zou je me enorm helpen :) thnx! Wat is een beetje gemiddelde FSB die ik moet kunnen halen (met actieve koeling op Northb) ?

als ik de fsb verhoog gaat de mem speed ook mee omhoog, bij welke snelheid moet ik iets anders dan 100% instellen bij verhouding mem/fsb?

[ Voor 8% gewijzigd door BuG2FiX op 25-01-2003 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Xtinction schreef op 25 January 2003 @ 01:27:

lol :)

Met de standaard koeling haperde ie steeds met het afspelen van mp3's. nu niet meer, dus ja dan is het woet :P Hij heeft trouwens nu de hele nacht full stressed stabiel gedraait op 200, dus hij kan niet alleen mp3tjes afspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Merk ook dat naar mate je hem langer hebt hij steeds iets hoger kan, mooi zo :P
Loop nu op 195x12 met 3-2-2-2 prime 95 stabiel, geen 24 uur getest maar ja uur of 4 -5 wel.
Vind alleen wazig dat memory niet op 2-2-2-2 wil lopen, zelfs niet eens bij FSB 160 :/

Oh ja nog altijd standaard bios, geen zin om te flashen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 11:24
heeft iemand even een linkje naar de laatste (beta) stabiele en geteste bios? het zijn er zoveel lijkt het :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chakotay schreef op 25 januari 2003 @ 13:09:
[...]

lol :)

Met de standaard koeling haperde ie steeds met het afspelen van mp3's. nu niet meer, dus ja dan is het woet :P Hij heeft trouwens nu de hele nacht full stressed stabiel gedraait op 200, dus hij kan niet alleen mp3tjes afspelen :P
al had deze nou gecrasht in de nacht was het denk niet echt goed voor je mobo geweest, ik hoorde opeens gepiep (soort alarm) van mijn kamer, denk je gecrasht, sinsdien laat ik hem nooit meer alleen prime!!! voor je het weet is i dood!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Anoniem: 67204 schreef op 25 januari 2003 @ 15:50:
[...]

al had deze nou gecrasht in de nacht was het denk niet echt goed voor je mobo geweest, ik hoorde opeens gepiep (soort alarm) van mijn kamer, denk je gecrasht, sinsdien laat ik hem nooit meer alleen prime!!! voor je het weet is i dood!!!
Waarom? Hij is vastgelopen, dus de software is fucked, maar fysiek wordt ie niet meer belast voor zover ik weet.. Als je koeler er goed op zit zal ie heus niet heet worden ofzo, hij doet immers niks meer.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Deze word iets te groot.

Hier kun je verder gaan met discussieren.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.