-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, deel 2=-

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Topicstarter
Het vervolg op -=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-

Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-07 13:16

Chakotay

Lick here to continue

Hmpf, kwas aan het typen, krijg opeens een user not allowed, flauw hoor :P

Anyway:
BuG2FiX schreef op 25 January 2003 @ 15:46:
heeft iemand even een linkje naar de laatste (beta) stabiele en geteste bios? het zijn er zoveel lijkt het :|
3117 :)
Demoniac schreef op 25 January 2003 @ 17:46:
[...]
Waarom? Hij is vastgelopen, dus de software is fucked, maar fysiek wordt ie niet meer belast voor zover ik weet.. Als je koeler er goed op zit zal ie heus niet heet worden ofzo, hij doet immers niks meer.
Inderdaad, ik heb met verschillende borden meegemaakt dat ze nog een halve dag aan hebben gestaan na een vastloper, geen enkel probleem mee :) Daarnaast kunnen EPoX borden erg veel hebben, ik las bij XtremeSystems net nog dat iemand het al meerdere malen heeft meegemaakt dat na een vCore mod zn voeding en CPU overleden waren, maar het bord nog gewoon werkte :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 09:56
oké oké, ik zal ook een duit in het zakje doen ;)
Ik heb het board pas twee dagen in huis en heb hem welgeteld één kaar aan het draaien gehad. Dit was nadat ik de bios moest flashen omdat ie een cmos checksum error gaf :( Even later had ik hem toch draaien icm een AMD xp1800 die ik direct op 10x166 heb gezet met aggressive timings. Dat waren iig al 2000 punten meer in 2dmark2001 vergeleken met mijn oude 8kta3+ en een xp2000 :) Ik heb hem ook alleen maar aangehad om hem even te testen. Mijn hele systeem ligt nu uit elkaar om er waterkoeling in te modden met oa een blokje van Da_Mafkees. Vandaag op pad geweest om slangetjes, ringetjes, moertjes, veertjes etc etc te scoren. Uiteindelijk dacht ik alles in huis te hebben en dacht ik aan het werk kunnen te gaan. Sjipset eraf gehaald, blijkt dat hier een ranzige koelstikker onder te zitten die helemaal scheef op de sjip zit, maw, die stikker zit helemaal aan de zijkant. Slechte zaak van Epox, maar goed, laat men daar even naar kijken en er gewoon goede koeltroep onderstoppen :)
Vervolgens viel mij op dat je voor het bevesting van een koelblokje op de sjip M3 boutjes nodig heb, terwijl ik net een setje van 6 van M4 heb gehaald, kan ik weer terug |:(

Ik heb ook nog wel wat vraagjes, die ongetwijveld ergens zullen staan.
Maar hoe plaats je twee bankjes geheugen? in één en twee?

Vorig topic even doorgekeken en binnen een paar minuten mijn antwoord :)
Ik heb achter op mijn kast een extra knopje ala een resetknop, kan ik deze gebruiken als een knopje voor een clear cmos ipv het jumpertje, dus het stekkertje op de pinnetjes 2 en 3 aansluiten (1 en 2 is default)?

[ Voor 6% gewijzigd door ransbal op 25-01-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:58
ransbal schreef op 25 January 2003 @ 18:33:
Ik heb ook nog wel wat vraagjes, die ongetwijveld ergens zullen staan.
Maar hoe plaats je twee bankjes geheugen? in één en twee?
In het vrijstaande slot van de 3 en dan meeste linkse, althans zo heb ik het en op Xtremesystems.org zeiden ze dat dat beste presatie gaf :)

Nou heb net effe geflashed naar 3117, eens kijken of we er meer mee kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

Chakotay schreef op 25 januari 2003 @ 18:10:
[...]

Inderdaad, ik heb met verschillende borden meegemaakt dat ze nog een halve dag aan hebben gestaan na een vastloper, geen enkel probleem mee :) Daarnaast kunnen EPoX borden erg veel hebben, ik las bij XtremeSystems net nog dat iemand het al meerdere malen heeft meegemaakt dat na een vCore mod zn voeding en CPU overleden waren, maar het bord nog gewoon werkte :)
maar was dan alleen de software vastgelopen of de hele computer, bij mij de hele computer en mijn cpu temp bleef op de stress temp staan.
maarja vlak daarna was deze dus dood op 166x12,5 met een 2400+ prometeia cooled, heb toch het gevoel dat het niet goed is geweest, en was zonder Vddmod ook, dus crash, standaard speed instellen en steeds minder ver kunnen booten met zwartbeeld als laatste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-06 15:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Anoniem: 67204 schreef op 25 januari 2003 @ 18:43:
[...]

maar was dan alleen de software vastgelopen of de hele computer
Volgens mij loopt de computer altijd vast door fouten in de software :? Ook bij oververhitting en overclocking, dat zorgt er namelijk voor dat de uitvoer van CPU/geheugen/etc verkeerd is en daardoor verslikt de software zich. Of lul ik nou onzin :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Demoniac schreef op 25 January 2003 @ 19:42:
[...]
Volgens mij loopt de computer altijd vast door fouten in de software :? Ook bij oververhitting en overclocking, dat zorgt er namelijk voor dat de uitvoer van CPU/geheugen/etc verkeerd is en daardoor verslikt de software zich. Of lul ik nou onzin :?
Hij loopt dan wel vast door een softwarefout, maar het gaat om de oorzaak :) Als hij hangt door buggy software hangt hij gewoon, niet boeiend voor je hardware. Als hij echter hangt door te ver geklokte hardware dan kan het zijn dat hij in die 'stressed mode' blijft hangen, wat niet echt lekker is. (al heb ik er zelf niets door gesloopt)

little guy: door een hardware probleem, lockups na te ver klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chakotay schreef: door hardware probleem, lockps na te ver klokken.

wat bedoel je daarmee, denken jullie dat ik die van mij veilig kan laten inburne met Vdd en wc op de nb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik doe er zelf nooit moelijk over, hoeveel volt wou je erdoor gooien? 2 ofzo? (moet kunnen met water erop :) )

Ik bedoelde dat die gevallen waar ik het over had veroorzaakt waren door te ver overklokken, niet door gare software dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75023

Over het bios:

* 3117

- Kan ineens niet meer op 19 x multiplier booten?
- FSB van 166MHz trekt hij niet meer.
- 3DMark heel veel lager, terwijl hij niet overgeklokt is, en oude bios same.

Ik heb oude teruggezet en alles werkt weer sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chakotay schreef op 25 januari 2003 @ 20:32:
Ik doe er zelf nooit moelijk over, hoeveel volt wou je erdoor gooien? 2 ofzo? (moet kunnen met water erop :) )

Ik bedoelde dat die gevallen waar ik het over had veroorzaakt waren door te ver overklokken, niet door gare software dus.
jah maar waarom stopt hij er dan pas mee als je op normale speed boot, dan is die al lang weer afgekoeld.
vind het echt vaag, 2Vdd ben je gek, dat bord dat gebrund was was niet de nb zelf maar een andere chip hoor, helaas weet ik niet welke anders had ik deze kunnen koelen en vlinke OC kunnen neerzetten, al ga ik dit nu meschien ook al doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 67204 schreef op 25 January 2003 @ 21:31:
[...]

jah maar waarom stopt hij er dan pas mee als je op normale speed boot, dan is die al lang weer afgekoeld.
vind het echt vaag, 2Vdd ben je gek, dat bord dat gebrund was was niet de nb zelf maar een andere chip hoor, helaas weet ik niet welke anders had ik deze kunnen koelen en vlinke OC kunnen neerzetten, al ga ik dit nu meschien ook al doen ;)
Als ik xtremesystems kan geloven moet 2V best kunnen, 1.88 word aangeraden met lucht erop... Lijkt me dan dan 2V met water niet dodelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:58
Anoniem: 75023 schreef op 25 januari 2003 @ 20:34:
Over het bios:

* 3117

- Kan ineens niet meer op 19 x multiplier booten?
- FSB van 166MHz trekt hij niet meer.
- 3DMark heel veel lager, terwijl hij niet overgeklokt is, en oude bios same.

Ik heb oude teruggezet en alles werkt weer sneller...
Raar bij mij is 3DMark hoger geworden.
Hoogste score heb ik geruned met hogere FSB, nog niet geprobeerd met deze BIOS, maar met FSB 190, heb ik 200 punten meer, dus als ik FSB weer omhoog gooi moet ik 11250 wel halen.

Voor de rest geen verschil tussen orginele en 3117 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chakotay schreef op 25 januari 2003 @ 21:57:
[...]

Als ik xtremesystems kan geloven moet 2V best kunnen, 1.88 word aangeraden met lucht erop... Lijkt me dan dan 2V met water niet dodelijk is :)
meschien begreep je al maar diegene van wie z`n 8rda+ in vlammen opging had ook 2Vdd en het was NIET de nb zelf maar een andere chip die VLAM vatte.
kijk de nb zal idd. niet TEheet worden met wc maar heb geen zin in dode mobo waarop je ook nog is geen RMA kan krijgen snap je, hoeveel Vdd heb jij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 67204 schreef op 25 januari 2003 @ 23:53:
[...]

meschien begreep je al maar diegene van wie z`n 8rda+ in vlammen opging had ook 2Vdd en het was NIET de nb zelf maar een andere chip die VLAM vatte.
kijk de nb zal idd. niet TEheet worden met wc maar heb geen zin in dode mobo waarop je ook nog is geen RMA kan krijgen snap je, hoeveel Vdd heb jij eigenlijk?
Ahzo... De voltage regulator zelf misschien?

Ik heb een half uur geleden een potmeter aan mn voltageregulator geplakt, er gaat nu 1.85V door mn NB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hou me op de hoogte, ik denk trouwens dat 2V idd. niet veel koud kan als je een wc EN een goede FLOW door de case die dus voorkomt dat andere delen van het mobo te heet worden, maar standaard 2V vind ik toch wel wat hoog, benche kan natuurlijk altijd ;)
standaard denk 1.9Vdd ofzo, kan alleen niet terug vinden wat er nou precies was doorgebrand, iemand die dit toevallig weet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Chakotay schreef op 26 januari 2003 @ 01:29:
[...]

Ahzo... De voltage regulator zelf misschien?

Ik heb een half uur geleden een potmeter aan mn voltageregulator geplakt, er gaat nu 1.85V door mn NB.
Dan moeten we ff zoekken wel chippe de lucht in ging :P ff fan er op richten en heatsinks er op :9

Ik hab mijn corsair eindelijk. Maar nu wil mijn mobo geen FSB van 220 :( dus ik moet maar een kijken wat ik er aan kan doen. Draai nu 11.5x217 2-2-2-3

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Ik heb die asus fan inmiddels op m'n NB zitten en kan nu wel gewoon 200FSB draaien.
Helaas loop ik tegen een (voor mij) raar probleem aan.
Ik heb um nu prime95 stabiel, 3D Mark loopt ook als een speer, maar als ik een willekeurige game opstart dan heb ik rare artifacts en in sommige games keiharde crashes.
Dit komt mij het meest over als het beeld dat je vroeger kreeg als je in doom 1 of 2 (of elke andere ouwe versie) de no-clipping mode aan zette.
Ik zie dus een deel van het scherm dat ik hoor te zien en een deel van iets wat ik niet hoor te zien, zeg maar een zwart vlak dat ogenschijnlijk onder het beeld hoort dat ik dus maar voor de helft kan zien.
Dit is niet alleen in FPS games maar ook in warcraft 3 enzo.
Iemand die dit herkent misschien?
mem timings omlaag gooien werkt helaas niet want dan crash ik zelfs al bij het opstarten van windows (xp,sp1)

Ik zal ff voor het gemak wat info geven;
Athlon XP (palomino) 1800+ @ (8,5x200=1700MHz) 2000+ @ 1,8 V (Prommy-cooled)
1x 512 XMS pc3200 @ 4-2-2-Cas2 @ 2,74V (geprobeerd op 6-3-3-Cas2, loopt alleen maar slechter, hoger voltage ook)
EPox 8RDA+ (uiteraard in dit topic :p) geen mods, alleen m'n ASUS GF4 cooler op de NB gezet en de Heatsink die daar vanaf komt op de SB.
Asus V8440 @ 300/650 @ 1,6V met Thermaltake GF4 coolings setje.(1,7V maakt niets uit bij mij) (lager clocken helpt helaas ook al niet.)

[ Voor 2% gewijzigd door _Droopy op 26-01-2003 11:22 . Reden: aanvullinkje ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 26 January 2003 @ 10:39:
[...]

Dan moeten we ff zoekken wel chippe de lucht in ging :P ff fan er op richten en heatsinks er op :9

Ik hab mijn corsair eindelijk. Maar nu wil mijn mobo geen FSB van 220 :( dus ik moet maar een kijken wat ik er aan kan doen. Draai nu 11.5x217 2-2-2-3
idd, maar ik vier nu verjaardag en heb morgen tenateme dus ik heb hier helaas geen tijd voor, hoehard draaid jou nieuwe processor eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

_Droopy schreef op 26 January 2003 @ 11:20:
Ik heb die asus fan inmiddels op m'n NB zitten en kan nu wel gewoon 200FSB draaien.
Helaas loop ik tegen een (voor mij) raar probleem aan.
Ik heb um nu prime95 stabiel, 3D Mark loopt ook als een speer, maar als ik een willekeurige game opstart dan heb ik rare artifacts en in sommige games keiharde crashes.
Dit komt inderdaad vaker voor, het staat bekend als 'tearing'. De oorzaak ervan is dat de northbridge zn snelheid toch niet leuk vind, en de oplossing is een hoger voltage er doorheen sturen.
Anoniem: 67204 schreef op 26 January 2003 @ 09:16:
hou me op de hoogte, ik denk trouwens dat 2V idd. niet veel koud kan als je een wc EN een goede FLOW door de case die dus voorkomt dat andere delen van het mobo te heet worden, maar standaard 2V vind ik toch wel wat hoog, benche kan natuurlijk altijd ;)
standaard denk 1.9Vdd ofzo, kan alleen niet terug vinden wat er nou precies was doorgebrand, iemand die dit toevallig weet :?
Ik ben nu even bij mn pa, als ik vanavond weer thuisben zal ik de potmeter even een slinger geven en kijken wat er gebeurt op 2.0V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Little Guy typte:

AS Adhesive kon ik zo los knakken bij een gf2 dus moet met de rest ook wel zo zijn, de chips zijn uituindelijk toch van hetzelfde soort materiaal, alleen heb ik het gevoel dat dit spu slecht geleid, don`t ask me why

vind ik niet helemaal kloppen jan, dan heb je waarschijnlijk niet goed gemengt of slechte verhouding, ik heb ook een heatsink met ASII epoxy op een GF2ultra geplakt en dat ding zat zo muur vast dat ik het ding eerst in de vriezer moest leggen voordat ik hem met moeite lost kreeg met een grote schroevendraaier, en mijn chippy had na verwijderen geen text meer :)

ook was ik goed te spreken over de geleidbaarheid van warmte, dus misscihen beter mixen de volgende keer?

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben benieuwd wat je gaat halen, 230 als het beetje meezit ga ik wel vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mark_Oostdam schreef op 26 januari 2003 @ 13:21:
Little Guy typte:

AS Adhesive kon ik zo los knakken bij een gf2 dus moet met de rest ook wel zo zijn, de chips zijn uituindelijk toch van hetzelfde soort materiaal, alleen heb ik het gevoel dat dit spu slecht geleid, don`t ask me why

vind ik niet helemaal kloppen jan, dan heb je waarschijnlijk niet goed gemengt of slechte verhouding, ik heb ook een heatsink met ASII epoxy op een GF2ultra geplakt en dat ding zat zo muur vast dat ik het ding eerst in de vriezer moest leggen voordat ik hem met moeite lost kreeg met een grote schroevendraaier, en mijn chippy had na verwijderen geen text meer :)

ook was ik goed te spreken over de geleidbaarheid van warmte, dus misscihen beter mixen de volgende keer?
Hm, dus toch... Dat heb ik liever niet, ik heb het niet zo op permanente mods :) Mn spire met AS kloon / secondelijm combo lijkt te doen wat ie moet doen, ookal is het contact allesbehalve geweldig...

Little guy: als ik weer thuis ben ga ik meteen proberen, I'll keep you posted :)

BTW, MBM geeft onder 'core 0' VDD weer, 'core 1' is Vcore, en +3.3V is VDIMM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he, heb jij een Vmem mod gedaan??? wil ik wel pics van, ik zit te denken meschien pootje losbreken, mocht hem terug moeten sturen naar RMA kan je deze weer vast solderen, of zo deze TEveel opvallen?
verder idd niet goed gemixt, meer AS als epoxy :D, geleid beter en is makkelijker te verwijderen dus nadelen vind ik er niet aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nope geen Vmem mod, banen gaan doorsnijden is me toch iets te riskant, pootjes lossolderen ook... RMA kan je dan in ieder geval wel vergeten :) Er staat wel ergens een linkje naar een VDIMM mod howto in deel 1, en bij xtremesystems is ook vast wel iets te vinden.

Ik bedoelde dat de +3.3V meter in MBM de VDIMM aangeeft, niet dat mn VDIMM 3.3V is :) Die draait gewoon op 2.9.

[ Voor 19% gewijzigd door Chakotay op 26-01-2003 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha d8 al, heb je nu al 2V getest, moet je toch behoorlijk hoog kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 67204 schreef op 26 januari 2003 @ 11:56:
[...]

idd, maar ik vier nu verjaardag en heb morgen tenateme dus ik heb hier helaas geen tijd voor, hoehard draaid jou nieuwe processor eigenlijk?
de 1700+ JIUHB 0251 van T-Minus wil 2430 MHz op 2.04 volt das op 30 MHz na een 1000 MHz oc 8)
De 2100+ AIUHB 0250 wil nu 2494 MHz op 2.0 volt. Temps waaren tussen 37/40 C
Anoniem: 67204 schreef op 26 January 2003 @ 13:22:
ben benieuwd wat je gaat halen, 230 als het beetje meezit ga ik wel vanuit.
Ik wou dat ook maar dat zit er dus niet in :'(.
_/-\o_ OPPTAINER _/-\o_ heeft een 80 watt pelt O-) op zijn NB zitten. Hij zij ook dat je je NB zo koel mogelijk moest houden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73817

Ik heb nu ook een Epox nforce2 met twee maal corsair pc3200. Ik kan hem met mij 2000 XP op 11 multiplier zetten en 166 fbs, maar hoe kan het dat ik niet 200 fbs kan?
iK heb geen bios update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baardmans
  • Laatst online: 20-05 22:51
Even wat anders dan de FSB: wie kan mij vertellen waarom na een shutdown de onboard NIC nog constant verbinding zoekt met de kabelmodem, dit in tegenstelling tot bijv. een 3COM PCI NIC? Is deze 'feature' in het BIOS of anderzins uit te schakelen?

Het onderscheid tussen kunstmatig en natuurlijk is even kunstmatig als natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065

haha, denk ook niet dat je cpu zomaar 2.2 ghz aankan... daarnaast zul je toch wel ff een bios update moeten doen...

hier vindt je het 1e deel... lees daar maar eens wat posts door, en iig de 1e, daar staan boel belangrijke links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-07 11:17

Syzzer

Prutser

baardmans schreef op 26 januari 2003 @ 21:06:
Even wat anders dan de FSB: wie kan mij vertellen waarom na een shutdown de onboard NIC nog constant verbinding zoekt met de kabelmodem, dit in tegenstelling tot bijv. een 3COM PCI NIC? Is deze 'feature' in het BIOS of anderzins uit te schakelen?
Is voor WOL (Wake on LAN) geloof ik. Je PCI NIC doet dit ook, als je hem met een WOL-kabeltje met je Mobo verbindt.

[ Voor 61% gewijzigd door Syzzer op 26-01-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baardmans
Syzzer schreef op 26 januari 2003 @ 21:09:
[...]
Is voor WOL (Wake on LAN) geloof ik. Je PCI NIC doet dit ook, als je hem met een WOL-kabeltje met je Mobo verbindt.
Kun je WOL voor de onboard NIC disabelen? Wordt een beetje zenuwachtig van de flikkerende leds 8)

Het onderscheid tussen kunstmatig en natuurlijk is even kunstmatig als natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Weet ik pas als ik mijn mobo ook binnen heb.

Mijn broertje heeft weliswaar een 8rda+, maar die ligt nu al te maffen en wil hem niet tweaken etc totdat de nieuwste spellen niet meer draaien :( Heb dus het BIOS nog niet helemaal doorgelopen etc.

Maar ik zou als ik jou was mijn bios maar eens goed doorzoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Syzzer op 26-01-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Okeey mensen nog een leuke Bug als ik met mijn AIUHB boven de 2.0 volt ga valt de CPU gewoon uit. Hoe zie ik diet doordat je LED display uit gaat. die is ook uit als je geen cpu in je pc hebt. De 1700+ heeft dit niet maar ik heb wel problemen met voltages hoger dan 2.0 en vooral 2.05. Ik heb heatsinks en een 7x7 fan op de chippies rechts boven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Wie weet wat het verschil is tussen de Epox 8rda+ en de 8rda? Het 8rda model staat niet vermeld op de epox site maar is wel te koop in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb net even 2.0V door mn NB heen gejaagd, maar hij vond het niet echt leuk geloofik... 3Dmark deed een beetje hakkerig, en na een reboot was mn BIOS weer eens corrupt. 215 MHz op ~1.85 á 1.90V is iig wel stabiel geloof ik. 220 ook wel maar daar moet ik nog een beetje mee prutsen... 3Dmark heeft een complete run gedaan, maar wel 1500 punten te laag. Ergens een zooi frames gemist dus.

Anyway... 8RDA+ == liev, 3200 MB/s op single channel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Anoniem: 2479 schreef op 26 January 2003 @ 21:54:
Wie weet wat het verschil is tussen de Epox 8rda+ en de 8rda? Het 8rda model staat niet vermeld op de epox site maar is wel te koop in de winkels.
De plus versie is met de betere Southbridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baardmans
Anoniem: 2479 schreef op 26 januari 2003 @ 21:54:
8RDA+ heeft als extra's:

- Firewire
- Onboard NIC (met WOL ;) )
- Soundstorm onboard audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chakotay schreef op 26 January 2003 @ 22:03:
Ik heb net even 2.0V door mn NB heen gejaagd, maar hij vond het niet echt leuk geloofik... 3Dmark deed een beetje hakkerig, en na een reboot was mn BIOS weer eens corrupt. 215 MHz op ~1.85 á 1.90V is iig wel stabiel geloof ik. 220 ook wel maar daar moet ik nog een beetje mee prutsen... 3Dmark heeft een complete run gedaan, maar wel 1500 punten te laag. Ergens een zooi frames gemist dus.

Anyway... 8RDA+ == liev, 3200 MB/s op single channel :9
mm kan volgens mij geen warmte probleem zijn, dan zou deze moeten crashen, probeer op dezelfde hakkerige speed is 1,95 hapert deze minder ga je lager, hapert deze nog meer moet je hoger dan 2V gaan of accepteren dat je deze speed niet soepeltjes kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

225 MHz was het trouwens waar ie moeilijk op deed. Ik ga morgen verder prutsen, eerst een fatsoenlijke voeding erin... Deze fluctueert veel te veel op de +5 en +12 met hoge Vcore en Vdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w8 met spanning af, wel lekkere fsb speed dus GO GO GO Chakotay >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 27-01-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49
Chakotay schreef op 26 January 2003 @ 22:44:
225 MHz was het trouwens waar ie moeilijk op deed. Ik ga morgen verder prutsen, eerst een fatsoenlijke voeding erin... Deze fluctueert veel te veel op de +5 en +12 met hoge Vcore en Vdd.
Zet je vdd eens op 1.9 en kijk dan eens wat ie doet ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Anoniem: 67204 schreef op 26 januari 2003 @ 23:34:
w8 met spanning af, wel lekkere fsb speed dus GO GO GO Chakotay >:)
hehe een letterlijke spanning ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Strider schreef op 27 January 2003 @ 09:32:
[...]

Zet je vdd eens op 1.9 en kijk dan eens wat ie doet ;)
Eerst een nieuwe voeding, ik blijf CPU fans slopen met 13V erdoor... (zit een lomp triple fan ding op, waarvan er 2 hun stroom uit een molexje halen)

Wel netjes van de fabrikant van dat ding trouwens, ik had zaterdag een mailtje erover gestuurt, en krijg nu een voorraad nieuwe fans direct uit Taiwan :)

Is het trouwens gevaarlijk om aan de potmeter te draaien als het systeem al helemaal geboot is? Toen ik dit met een VCore mod deed op een 8KHA+ ging de voeding spontaan dood... Ik denk dat het gewoon aan de brakheid van de voeding lag (el cheapo 300W), maar ik neem toch liever het risico niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Chakotay op 27-01-2003 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Je hebt bij dit nordje toch helemaal geen voltmod nodig??
Je kan het voltage toch inselen tot 2,2V?(dit is meer als zat toch?)(dit geldt dan voor de cpu maar in de handleiding sttond ook dat je het mem en je agp slot zelf een bepaald voltage kon geven)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Waterlelie schreef op 27 januari 2003 @ 10:23:
Je hebt bij dit nordje toch helemaal geen voltmod nodig??
Je kan het voltage toch inselen tot 2,2V?(dit is meer als zat toch?)(dit geldt dan voor de cpu maar in de handleiding sttond ook dat je het mem en je agp slot zelf een bepaald voltage kon geven)
De voltmod is voor de chipset, niet voor de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

ah, ff zoeken

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hier is wel redelijk wat info te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Plaatje wat ik nu heb van dat bord heb ik geen 12Vatx aansluiting en dat chipie wat gemod moet worden staat er ook niet op.

Picie van epox zelf klopt ook niet
edit: keb het bord zelf nog niet maar wel een paar piccies oa van anand

Ik lees nu ok in deel 1 pag6 dat ze een mem voltmod hebben?(ditkan je toch in het bios instellen?)of kan je dan weer niet ver genoeg?

wat ik me trouwens ook nog afvraag en wat ik niet ergens anders ben tegengekomen is wat de soundstorm doet dal je alleen maar stereo-geluid wil....SS is toch allen 5.1? of maakt ie ook gebruik van SS in stereo-mode

En heeft dit bord _GEEN_12V aansluiting???

[ Voor 68% gewijzigd door Waterlelie op 27-01-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jij bent niet ver genoeg, dit is maar tot 2,9 en vele willen graag 3+, ik zie op dat topic duidelijk die chip die gemod word, staat zelfs een pijltje naar dus weet niet hoe je deze over het hoofd kan zien, maar ik ga met het oog op deze pics. mijn Vdd mod doen als ik soldeerbout enz. heb gehaald, al zie ik daar dat ze niet gesoldeert zijn maar om de pinnetjes heen en daarop lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Waterlelie schreef op 27 January 2003 @ 11:34:
Plaatje wat ik nu heb van dat bord heb ik geen 12Vatx aansluiting en dat chipie wat gemod moet worden staat er ook niet op.

Picie van epox zelf klopt ook niet
edit: keb het bord zelf nog niet maar wel een paar piccies oa van anand

Ik lees nu ok in deel 1 pag6 dat ze een mem voltmod hebben?(ditkan je toch in het bios instellen?)of kan je dan weer niet ver genoeg?

wat ik me trouwens ook nog afvraag en wat ik niet ergens anders ben tegengekomen is wat de soundstorm doet dal je alleen maar stereo-geluid wil....SS is toch allen 5.1? of maakt ie ook gebruik van SS in stereo-mode
Je moet zoeken naar een klein zwart chipje van ongeveer 4x4 mm, met 8 pinnetjes en 3137 erop gedrukt. Hij zit tussen het AGP slot en het 3e DIMM slot, vlak naast een spoeltje.

Er is inderdaad een Vmem mod, om tot ongeveer 3.2V te gaan. Dit is echter wat ingewikkelder dan de VDD mod, er moet namelijk een pinnetje losgesoldeerd of een baan doorgesneden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61098

Anoniem: 67204 schreef op 27 januari 2003 @ 12:03:
jij bent niet ver genoeg, dit is maar tot 2,9 en vele willen graag 3+, ik zie op dat topic duidelijk die chip die gemod word, staat zelfs een pijltje naar dus weet niet hoe je deze over het hoofd kan zien, maar ik ga met het oog op deze pics. mijn Vdd mod doen als ik soldeerbout enz. heb gehaald, al zie ik daar dat ze niet gesoldeert zijn maar om de pinnetjes heen en daarop lijm.
Waarmee lijmen ze dat dan ? zilverlijm ofzow :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komen er nou nog nieuwe versies van de EPoX 8RDA+? En worden dan deze evt. beveiligd tegen het voltmodden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61098 schreef op 27 januari 2003 @ 14:59:
[...]

Waarmee lijmen ze dat dan ? zilverlijm ofzow :?
zou het niet weten, hoeft niet te geleiden want de draaidjes hebben ze gewoon om het pootje gedraaid en toen vast gezet met druppie lijm, ik ga gewoon solderen, wil max stabiele V dus kan zekers geen kwaad.
ben er namelijk van overtuigt hoe stabieler het V hoe stabieler het OCen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 75023 schreef op 27 January 2003 @ 15:32:
Komen er nou nog nieuwe versies van de EPoX 8RDA+? En worden dan deze evt. beveiligd tegen het voltmodden?
Er komt in ieder geval binnenkort een versie met meer features, zoals onboard RAID en SATA, als 8RDA2+ of 8RDA3+. Beveiliging tegen voltmodden is erg onwaarsschijnlijk, in ieder geval niet meer dan er nu op zit. De meeste borden hebben wel een vorm van overcurrent protection, maar deze is ook met een redelijk makkelijk soldeermodje te omzeilen als dat nodig is, wat bij de 8RDA+ niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30492

Chakotay schreef op 27 January 2003 @ 15:49:
[...]

Er komt in ieder geval binnenkort een versie met meer features, zoals onboard RAID en SATA, als 8RDA2+ of 8RDA3+. Beveiliging tegen voltmodden is erg onwaarsschijnlijk, in ieder geval niet meer dan er nu op zit. De meeste borden hebben wel een vorm van overcurrent protection, maar deze is ook met een redelijk makkelijk soldeermodje te omzeilen als dat nodig is, wat bij de 8RDA+ niet het geval is.
Maar het is ook logisch dat Epox deze overcurrent protection niet op hun boardjes maakt, want de meeste mensen die Epox kopen gebruiken het voor overclocken, het is natuurlijk niets voor niets een Overclockmerk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Het zit er wel op geloof ik, VDIMM heb ik nog niet hoger dan 3.2V gezien (of ik ben blind :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb alleen maar pics gezien geen results, maar als dat toch kan vind ik het vreemd dat deze standaard niet op 3.2V kan vind het echt vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Laatst online: 05-07 09:56
Ik heb nog een aantal vraagjes over de VDD mod: Vandaag heb ik een weerstand van 470 ohm gehaald en een regelbare weerstand van 500 ohm omdat ze geen regelbaere weerstanden hadden van 0-1000 Ohm.
Als ik deze ga gebruiken heb ik dus altijd een minimale weerstand van 470 Ohm, kan dat geen kwaad? Hoe regel je de weerstand af, doe je dat voordat je systeem aanzet? Zet je de multimeter er continu op om de weerstand in de gaten te houden en wat is veilig om mee te beginnen, 650 ohm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

470 zal hem niet doden, als je van 0 t0t1000 gaat kijk dan uit dat hij niet perongeluk op 0 staat, een ongelukje zit in een klein hoekje (weet het uit vervaring, gelukig nog goed afgelopen en nee was niet bij een Vdd mod ofzo maar gewoon met OCen enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ransbal schreef op 27 January 2003 @ 21:23:
Ik heb nog een aantal vraagjes over de VDD mod: Vandaag heb ik een weerstand van 470 ohm gehaald en een regelbare weerstand van 500 ohm omdat ze geen regelbaere weerstanden hadden van 0-1000 Ohm.
Als ik deze ga gebruiken heb ik dus altijd een minimale weerstand van 470 Ohm, kan dat geen kwaad? Hoe regel je de weerstand af, doe je dat voordat je systeem aanzet? Zet je de multimeter er continu op om de weerstand in de gaten te houden en wat is veilig om mee te beginnen, 650 ohm?
Default = 1.58v
1k resistor = 1.625v
850ohm resistor = 1.68v
750 ohm resistor = 1.75v
640 ohm resistor = 1.81v
540 ohm resistor = 1.88v
400ohm resistor = 2.0v
120 ohm resistor = 2.2v

Tadaa :)

470 Ohm zal dus ergens tussen de 1.9 en 1.95V uitkomen, geen probleem met een beetje koeling. De potmeter stel ik zelf in als ik in het PC Health scherm in het BIOS zit, dan is meteen te zien wat voor effect het heeft. Onder windows kan het denk ik ook wel, maar de laatste keer dat ik dat deed (met een Vcore mod op een 8KHDA+ 1.5 week terug) ging de voeding spontaan dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-06 15:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat is eigenlijk het maximaal toelaatbare voor de northbridge? Ik ben van plan er waterkoeling op te zetten als ik de Vdd mod ga doen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 18:57

Convoy

g44p

hoe groot is eigenlijk het performance verschil tussen het gebruik van 1 Dimm van 512MB PC3500 of de dual opstelling met 2x256MB PC3500?

[ Voor 10% gewijzigd door Convoy op 27-01-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Demoniac schreef op 27 January 2003 @ 22:48:
Wat is eigenlijk het maximaal toelaatbare voor de northbridge? Ik ben van plan er waterkoeling op te zetten als ik de Vdd mod ga doen.
Rond de 2.1-2.2V schijnt bijna alleen maar meer hitte te genereren, en niet echt een hogere max. FSB volgens pilsy op xtremesystems.

De enige manier om er echt achter te komen is uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Chakotay schreef op 27 januari 2003 @ 23:17:
[...]

Rond de 2.1-2.2V schijnt bijna alleen maar meer hitte te genereren, en niet echt een hogere max. FSB volgens pilsy op xtremesystems.

De enige manier om er echt achter te komen is uitproberen :)
he, ik zie in je sign dat jij ook maar 1 latje 512MB gebruikt. Maakt dit nog uit kwa performance in vergelijking met een dual DIMM opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

freekweb schreef op 27 januari 2003 @ 23:25:
[...]

he, ik zie in je sign dat jij ook maar 1 latje 512MB gebruikt. Maakt dit nog uit kwa performance in vergelijking met een dual DIMM opstelling?
Niet zelf kunnen testen, kheb geen 2e reepje wat ook maar in de buurt van de snelheid van mn Corsair komt... Ik trek nu iig 3250 MB/s in de Sandra integer bench, op 220 MHz 4-2-2-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Ahh, ziet er goed uit dus :) ga zelf ook de EP-8RDA+ halen i.c.m 512MB Corsair PC3500 C2 en een XP2700+ >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Convoy op 28-01-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Kzou voor 2x 256MB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

ik heb nu 1x 512MB Corsair PC3500 C2, koop er dan denk ik wel een x een reepje van 512MB bij als het moet. Ben eerst benieuwd naar het performance verschil ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Convoy op 28-01-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

freekweb schreef op 28 januari 2003 @ 00:35:
[...]

ik heb nu 1x 512MB Corsair PC3500 C2, koop er dan denk ik wel een x een reepje van 512MB bij als het moet. Ben eerst benieuwd naar het performance verschil ;)
Kzie het ja, stom, had niet in je sig gekeken :)

Let me know, ik ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk... (niet dan 3.2 GB/s op single channel niet :9~ is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Chakotay schreef op 28 januari 2003 @ 00:57:
[...]

Kzie het ja, stom, had niet in je sig gekeken :)

Let me know, ik ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk... (niet dan 3.2 GB/s op single channel niet :9~ is :P )
ja idd, daar ben ik dus ook heel benieuwd naar hoe groot dat verschil nou echt is.

btw doe ik er goed aan om van een P4 2.66 naar een XP2700+ te gaan?

[ Voor 11% gewijzigd door Convoy op 28-01-2003 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Hmm als het goed is krijg ik vandaag mijn 8RDA+ en het is alweer een tijdje geleden dat ik heb ge-OC't. Mijn GF4 moet nog een voltage mod (koeling is er al wel klaar voor, zie hier) en misschien kan ik eindelijk mijn oude T-Bird 1333 es flink onder z'n reet schoppen voordat ik overga naar een Barton met PC3200 geheugen (nu nog Crucial PC2100 DDR).

Als ik het goed lees is die VDD mod dus een voltage mod voor de chipset? De Vmem mod begin ik nog even niet aan, aangezien mijn huidige bordje (Een DFI AK-76SN) sowieso weinig overclock functies te bieden had, iets waarin ik dus verwend ga worden vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

TripleM schreef op 28 January 2003 @ 01:22:
[...]

Als ik het goed lees is die VDD mod dus een voltage mod voor de chipset?

[...]
Yup, niets meer en niets minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb weer een nieuwe XP1800+ (JIUCB 0250) en ik ga die binnenkort aan de tand voelen. Eerst ff twee dagen inbranden. Ik heb mn 1700+ (AIUGA 0249) weer verkocht en daarmee kwam ik op 2050Mhz stabiel met dit bord.

Ik ben benieuwd welke FSB ik hiermee ga halen. Is er al wat meer bekend over die laatste BIOS-Update (17-01-03)? Ik heb hem nu draaien en dit geeft geen problemen.

offtopic:
Shit, ben ik ff 3 dagen niet op de GoT, is er ineens een deel II :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

3117? Die werkt hier in ieder geval probleemloos :)

[ Voor 20% gewijzigd door Chakotay op 28-01-2003 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Laatst online: 30-06 22:23
specs:

Epox 8RDA+ (3117 bios)
Athlon XP2000
2 x 512 MB Twinmos mem DDR333 (128 bit)
Zalman cooler 6000Cu
chipset cooling
en nog wat sidepanel casecoolers met ledjes erin (lekker belangrijk :| )

Afijn, ik heb dus net de boel een week in elkaar gedraaid en dacht van laat ik eens wat gaan prutsen met de instellingen. Waar ik al snel tegenaan loop is dat mijn geheugen alleen maar op 7-3-3-3 op 166mhz werkt, kies ik iets strakkere instellingen dan start ie niet meer op en is de enige optie CMOS reset.
Het geheugen heb ik nu 'by SPD' gezet, 166 Mhz dus (7-3-3-3 2.5), dat werkt tenminste stabiel. NU wil ik dus mijn FSB omhoog rammen dus heb ik em eerst op 12,5x140 gezet, ding geeft nu Athlon 2100 in POST weer, dus wel goed.
Maar als ik hoger ga dan zet de bios de FSB op 100mhz??? Bij 145 mhz zet ie em terug naar 12,5x100 oid (staat in POST scherm), in ieder geval een stuk lager. Ik snap dat niet omdat ik in mijn Bios de boel toch op 145 heb staan?

mijn vraagjes: Welke MP/FSB verhouding zou ik gemiddeld moeten halen en wat zijn dan de overige instellingen in dat geval? Moet ik mijn geheugen altijd op 166 krijgen dmv het percentage wat je in kunt stellen of kan ik het ook sync laten lopen met de FSB? Iemand die ook een 2000Xp met dit board heeft en mij kan helpen (email?) ?
ik wil hoger!

[ Voor 3% gewijzigd door BuG2FiX op 28-01-2003 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Voor de prestaties is het altijd beter om de boel sync te laten lopen, je FSB dus ook op 166 instellen, desnoods de MP wat verlagen als de proc het niet trekt. Heb je al de VDIMM proberen te verhogen?

Als je de ratio op 100% zet ipv auto gaan het sync draaien overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
oeh, VDIMM nog niet geprob. omdat ik dat niet eerder heb gedaan, wat is veilig om te proberen en wat is het effect? zou ik dan strakkere instellingen kunnen nemen?

166 FSB moet wel kunnen dus met deze setup; met welke MP ? wat doet de 'cpu interface' instelling trouwens? (aggressive/optimal)

edit: uh, wat betekend het als ie wel opstart maar windows niet wil laden? Je kunt toch wel FSB veranderen zonder winXp opnieuw te moeten installeren?

[ Voor 23% gewijzigd door BuG2FiX op 28-01-2003 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BuG2FiX schreef op 28 januari 2003 @ 09:53:
oeh, VDIMM nog niet geprob. omdat ik dat niet eerder heb gedaan, wat is veilig om te proberen en wat is het effect? zou ik dan strakkere instellingen kunnen nemen?

166 FSB moet wel kunnen dus met deze setup; met welke MP ? wat doet de 'cpu interface' instelling trouwens? (aggressive/optimal)

edit: uh, wat betekend het als ie wel opstart maar windows niet wil laden? Je kunt toch wel FSB veranderen zonder winXp opnieuw te moeten installeren?
Welke MP je maximaal aankan in een kwestie van proberen, als ie vreemd gaan doen of simpelweg hangt / niet opstart een stapje terug doen. Een hoger voltage zorgt ervoor dat het signaal sterker en zuiverder wordt, waardoor je geheugen sneller en/of wat strakkere timings aankan. Hoeveel volt twinmos kan hebben weet ik niet, Corsair XMS doet niet moeilijk over 3.2V (het BIOS gaan maar tot 2.9 overigens)

Als ie windows niet wil laden dan is de snelheid simpelweg te hoog, je CPU of geheugen kan het dan niet aan. Het moederbord zal het niet zijn, deze komt zonder modificaties wel tot ~190-200 MHz.

Wat agressive interface precies doet weet ik ook niet, waarschijnlijk word de FSB stiekem een paar MHz verhoogt, of de latencies verlaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap niet de precieze nut van SYNC draaien enzo, enige manier van overclocken die ik ken is FSB omhoog schroeven en evt. de MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
uhm maar hoe komt het dat als ik de de FSB verhoog ik in POST de melding krijg dat ik een XP1250 heb? (12,5x100 staat er dan...). Als ik de mem 100% laat staan moet dat geen problemen geven dus? Ik dacht dat je het geheugen op 166 (ddr333) moet houden dmv de ratio instelling (%). bij 11x166 kom ik dus op een athlon 2200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 67204 schreef op 27 January 2003 @ 20:45:
heb alleen maar pics gezien geen results, maar als dat toch kan vind ik het vreemd dat deze standaard niet op 3.2V kan vind het echt vaag.
als je al zie hoe slecjt dit bordt tegen hoge voltgaes kan kan ik het me ook wel voorstellen dat de Mem mod er standaart niet op zit. Ik kan niet eens boven de 2.0 volt V-core komen. Dan volt mijn cpu gewoon uit. Het licht niet aan de voeding 431 Watt enermax. maar toch dan hoor ik wat geknetter bij de mofets. er blaast een 7x7b fan op en op de voltregulator zitten heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wil niet bijdenhand zijn maar dit is een OC probleem en geen 8rda+ probleem en is al bijna 2 pagina`s groot.
voeg desnoods een aantal gasten toe op msn die zullen je dan wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 67204 schreef op 28 January 2003 @ 11:03:
wil niet bijdenhand zijn maar dit is een OC probleem en geen 8rda+ probleem en is al bijna 2 pagina`s groot.
voeg desnoods een aantal gasten toe op msn die zullen je dan wel helpen.
Ik heb het er al bet fewture en T-Minus over gehad en ook met OPPtainer we komen er uit dat het een 8RDA+ Probleem is. het is gewoon duidelijk ik heb nog geen 8RDA+ gezien die hoger dan 2.05 ging zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Astennu schreef op 28 januari 2003 @ 11:13:
[...]

Ik heb het er al bet fewture en T-Minus over gehad en ook met OPPtainer we komen er uit dat het een 8RDA+ Probleem is. het is gewoon duidelijk ik heb nog geen 8RDA+ gezien die hoger dan 2.05 ging zonder problemen
Hm, ik heb een paar keer op 2.2V Vcore gedraait, zonder problemen, en zonder koeling op de mosfets / voltregulator... Er zit op 2.0 en 2.05V ook bijna geen fluctuatie in de Vcore trouwens. Ik zal het vanavond wat langer dan een half uurtje doen, om te kijken of het ook blijvend zonder problemen is. Heb je een linkje naar de thread op xtremesystems erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Chakotay schreef op 28 januari 2003 @ 11:30:
[...]

Hm, ik heb een paar keer op 2.2V Vcore gedraait, zonder problemen, en zonder koeling op de mosfets / voltregulator... Er zit op 2.0 en 2.05V ook bijna geen fluctuatie in de Vcore trouwens. Ik zal het vanavond wat langer dan een half uurtje doen, om te kijken of het ook blijvend zonder problemen is. Heb je een linkje naar de thread op xtremesystems erover?
neeh ik heb opptainer er over gemaild hij zij de een kan wel 2.15 de ander maar net 2.05 maar ik zit daar zelfs ver onder. als ik Prime Torture start op 2.05 dan knalt i er uit en is de led display uit 8)7 Dus moet ik gewoon weer een ander mobo gaan halen ? :P

O en Chakotay Hans teewen rulezzzz :)

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 28-01-2003 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Astennu schreef op 28 January 2003 @ 11:36:
[...]

neeh ik heb opptainer er over gemaild hij zij de een kan wel 2.15 de ander maar net 2.05 maar ik zit daar zelfs ver onder. als ik Prime Torture start op 2.05 dan knalt i er uit en is de led display uit 8)7 Dus moet ik gewoon weer een ander mobo gaan halen ? :P
Ik zal vanavond even kijken wat hij bij mij doet op alle voltages boven de 2.0V in prime, op een FSB en CPU snelheid waarvan ik weet dat ze stabiel zijn. Normaal gebruik ik prime niet echt vaak, ik test meestal met een koe, sisoft en 3dmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Chakotay schreef op 28 januari 2003 @ 11:42:
[...]

Ik zal vanavond even kijken wat hij bij mij doet op alle voltages boven de 2.0V in prime, op een FSB en CPU snelheid waarvan ik weet dat ze stabiel zijn. Normaal gebruik ik prime niet echt vaak, ik test meestal met een koe, sisoft en 3dmark.
Bij prime dropt mijn +5V veel meer dus hij wordt ook zwaarder belast dan met }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Astennu schreef op 28 January 2003 @ 11:57:
[...]

Bij prime dropt mijn +5V veel meer dus hij wordt ook zwaarder belast dan met }:O
Klopt, prime95 is een stuk zwaarder. Met mn vorige voeding dropte mn +5 en klom mn +12 zowieso veel te ver, maar ik zal vanavond even kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Chakotay schreef op 28 January 2003 @ 12:04:
[...]

Klopt, prime95 is een stuk zwaarder. Met mn vorige voeding dropte mn +5 en klom mn +12 zowieso veel te ver, maar ik zal vanavond even kijken wat er gebeurt.
Okeey Astennu @ W8t af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik zal ook wel even kijken wat het voor effect heeft als ik de VDD boven de 2V zet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 28 January 2003 @ 11:13:
[...]

bedoelde die gosers boven jou astennu, toen ik dat bericht typte stond jou post er nog niet.

EDIT: ik had hier met mijn rev 1.0 geen last van gewoon 2.2V zonder heatsinks, ken doet 2.2 met zijn rev 1.1 dus er zijn er wel die het doen, meschien ligt het aan de temp aangezien wij allebij een prometeia hebben, verder zie ik geen verband tussen ons.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 28-01-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb een rev 1.1, en gewoon (zware) luchtkoeling... Daar ligt het niet aan dus.

Alhoewel, mn 92mm intake aan de zijkant blaast wel vol in de richting van die mosfets... Ook even kijken wat er gebeurt als ik die uit zet vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 67204 schreef op 28 January 2003 @ 14:05:
[...]

bedoelde die gosers boven jou astennu, toen ik dat bericht typte stond jou post er nog niet.

EDIT: ik had hier met mijn rev 1.0 geen last van gewoon 2.2V zonder heatsinks, ken doet 2.2 met zijn rev 1.1 dus er zijn er wel die het doen, meschien ligt het aan de temp aangezien wij allebij een prometeia hebben, verder zie ik geen verband tussen ons.
Dam kom ik wel een keer naar jou toe dan test ik die prom wel ff als dat mag :P als i hat dan wel goed doet wordt de cp te warm. egaat me voor prom sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Anoniem: 67204 schreef op 28 January 2003 @ 14:05:
[...]

2.2 V lukt bij mij ook niet :(
Prime en Super PI draaid dan niet stabiel
Bij Prime krijg ik een foutmelding en bij Pi gaan mijn PC restarten. Verder doet die het wel goed. Ook met 3dmark en games.

Lijkt mij dat het ook met mijn voeding te maken heeft. Mijn 5V lijn is namelijk niet echt super.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar met jou oude was i iig wel 2.2 prime stable of niet?
ik hoop dat ik wel lekker kan prime op 2.2v kan de cpu nog meer inburne.
maar als het goed is heb je met de 3117 .05V extra dat zij jij toch frank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 67204 schreef op 28 januari 2003 @ 16:24:
De 3117 gaat net als de eerdere BIOS versies niet verder dan 2.2V (lijkt me ook niet echt aan te raden om dat standaard in een BIOS mogelijk te maken, iets te grote kans dat je CPU doorfikt met standaard koeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ken schreef op 28 januari 2003 @ 15:04:
[...]

2.2 V lukt bij mij ook niet :(
Prime en Super PI draaid dan niet stabiel
Bij Prime krijg ik een foutmelding en bij Pi gaan mijn PC restarten. Verder doet die het wel goed. Ook met 3dmark en games.

Lijkt mij dat het ook met mijn voeding te maken heeft. Mijn 5V lijn is namelijk niet echt super.
Jah mijn +5 volt is gewoon 5 of iets lager. op 2.0 volt
Anoniem: 67204 schreef op 28 januari 2003 @ 16:24:
Jah als je em op 2.2 in bios zet krijg je 2.25 als het goed is
Chakotay schreef op 28 January 2003 @ 16:38:
[...]

De 3117 gaat net als de eerdere BIOS versies niet verder dan 2.2V (lijkt me ook niet echt aan te raden om dat standaard in een BIOS mogelijk te maken, iets te grote kans dat je CPU doorfikt met standaard koeling)
Uhm hij heeft prom :Y) dus hij moet dat kunnen maar de standaart mensen kopen geen Epox die kopen Asus. En als je 2.2 instelt meet je 2.25 dus wel 0.05 exra. Wil jij ook even testen of i die 2.2 doet ?

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 28-01-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Astennu schreef op 28 januari 2003 @ 17:22:

Uhm hij heeft prom :Y) dus hij moet dat kunnen maar de standaart mensen kopen geen Epox die kopen Asus. En als je 2.2 instelt meet je 2.25 dus wel 0.05 exra. Wil jij ook even testen of i die 2.2 doet ?
Ik weet dat hij een prom heeft, was meer in het algemeen bedoelt... Ook onder het tweakende publiek zitten genoeg noobs, en het bord wordt ook in de USA verkocht :P

Ik zit nu nog op mn werk, als ik vanavond thuis ben ga ik wat meten enzo, ik zal de resultaten hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben benieuwd, relax werk trouwens de hele dag op tweakers rondhangen ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.