-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, deel 2=-

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.288 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Zou iemand die dit alles gelezen heeft een verzamelpost kunnen plaatsen? het is zo ondoenbaar om all posts door te lezen.

Mijn vraag :

Wat is een acceptabel voltage voor de 8rda+ ZONDER enige mod ?
En wordt de SB op 200mhz fsb te heet en moet deze gekoeld worden, vanaf wanneer?

Ik draai nu een 2400+ @ 12,5x180=2260 op 1,85 volt. Moet ik hiervoor extra koelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

Tasma schreef op 15 februari 2003 @ 19:35:
Zou iemand die dit alles gelezen heeft een verzamelpost kunnen plaatsen? het is zo ondoenbaar om all posts door te lezen.

Mijn vraag :

En wordt de SB op 200mhz fsb te heet en moet deze gekoeld worden, vanaf wanneer?

Ik draai nu een 2400+ @ 12,5x180=2260 op 1,85 volt. Moet ik hiervoor extra koelen ?
ik zou zeggen zet je vinger eens op de SB en voel er eens aan :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Shunt schreef op 15 February 2003 @ 19:36:
[...]

ik zou zeggen zet je vinger eens op de SB en voel er eens aan :>
warm, maar goed aanraakbaar heb er nu een 12cm fan op gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Tasma schreef op 15 februari 2003 @ 19:35:

Mijn vraag :

Ik heb alles gelezen maar er staat niet overal nuttige info. Maar als je je geroepen voelt: maak zelf ff een goede samenvatting, makkelijk voor deel 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
pierre-oord schreef op 15 February 2003 @ 20:03:
[...]

Ik heb alles gelezen maar er staat niet overal nuttige info. Maar als je je geroepen voelt: maak zelf ff een goede samenvatting, makkelijk voor deel 3 :)
Dat is precies wat ik bedoel, er is -te- veel niet nuttige info en men moet dus maar blijven vragen om antwoorden.. Als iemand die er veel van weet even alle zooi post zijn er heel wat vragen minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tasma schreef op 15 februari 2003 @ 20:06:
[...]

Dat is precies wat ik bedoel, er is -te- veel niet nuttige info en men moet dus maar blijven vragen om antwoorden.. Als iemand die er veel van weet even alle zooi post zijn er heel wat vragen minder :)
ik heb het hier vanaf het begin gevolgt, maar geloof me samenvatten is net hw.
ik blijf erbij dat sommige het maar gewoon moeten vragen, en dan niet van ik heb nu zoveel, moet ik extra koelen, voel zelf, en extra koeling kan echt NOOIT maar dan ook NOOIT kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hoezee! Ik heb een nieuwe 8RDA+ plank gekregen met Rev. 1.1 en een MCP-T met A3 erop, kan niet missen dus :D
Ik heb nu een Thermaltake Blue Orb op de SPP geplakt (bevestigingsgaatjes te dicht bij elkaar), en het originele Epox koelblok op de MCP-T. Is dit nu voldoende gekoeld? Ik heb ook nog een naar binnen blazende fan onderin aan de voorzijde van de kast, en een naar buiten blazende fan (beide 80 mm) bovenin aan de achterzijde van de kast. De idle temps zijn 36 / 23, lijkt mij vrij laag...

Edit:
Ow shit, sorry! Ik had de reply van Little Guy nog niet gezien :o
Oftewel, ik vind het wel goed gekoeld zo :+

[ Voor 12% gewijzigd door --MeAngry-- op 15-02-2003 20:13 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
pierre-oord schreef op 15 februari 2003 @ 19:09:
[...]

Waarschijnlijk heb je de flash file naam niet correct opgegeven. Typ ook de extensie .bin erachter. Nog makkelijker: Kijk hoe je flash file heet, typ "awdflash <flashfilename>.bin" en geef een ram op de enter.

Dan denk ik dat het wel werkt :)
dat gaat wel goed want de programa awdflash vind mijn *.bin bestand en gaat dan vragen of men wil de oude bios opslaan . ik tik Y van Yes en het gaat niet goed ! :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Kan er op een versie 1.1 bord nog steeds een A2 NB zitten als er een A3 SB op zit?
Zo nee dan hoef ik niet te kijken :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
SlowikPL schreef op 15 February 2003 @ 20:27:
[...]

dat gaat wel goed want de programa awdflash vind mijn *.bin bestand en gaat dan vragen of men wil de oude bios opslaan . ik tik Y van Yes en het gaat niet goed ! :?
gewoon opnieuw flashen: als ie vraagt op op te slaan: Y: geef het een naam bijvoorbeeld: ouwebios.bin, dan vraagt ie om te schrijven: Y. na flashen Cmos clearen en gaan met die banaan. (lol, lang niet gehoord ;p)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe pc nodig , mijn andere pc heeft het begeven helaas.

Ik wil na het lezen van heel het topic over de Epox 8RDA+ , een bord aanschaffen. Ik vraag jullie alleen advies.

Ik heb nog een bankje 2100 DDR geheugen, die wil ik nog gebruiken. Het Epox moederbord met een AMD 2400+ erop. Ik doe niet aan oc'en of iets dergelijks dus is mijn vraag.

Werkt dit zonder gelijk een bios-update , ja of nee?
Ik heb nog een Platinum 5.1 van Creative, is de onboard-sound de moeite waard of zal ik mijn 5.1 kaart houden?
Bij onboard LAN zag ik aardig wat problemen, zijn er mensen die dit nogsteeds hebben of eventueel in een combinatie met een andere PCI card (zoals in het begin van Topic1 stond?)

Zijn er verder nog benoemenswaardigheden die ik zou moeten weten voordat ik de keuze van dit moederbord op een later tijdstip betreur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:14:
Ik heb een nieuwe pc nodig , mijn andere pc heeft het begeven helaas.

Ik wil na het lezen van heel het topic over de Epox 8RDA+ , een bord aanschaffen. Ik vraag jullie alleen advies.

Ik heb nog een bankje 2100 DDR geheugen, die wil ik nog gebruiken. Het Epox moederbord met een AMD 2400+ erop. Ik doe niet aan oc'en of iets dergelijks dus is mijn vraag.
Werkt dit zonder gelijk een bios-update , ja of nee?
Ik draai zelf een AMD 2400+ op een 8RDA+ met 2 repen PC2100 en dat gaat prima. Toch zou ik een BIOS update doen, aangezien dit de performance van het bord aanzienlijk kan verbeteren.
Ik heb nog een Platinum 5.1 van Creative, is de onboard-sound de moeite waard of zal ik mijn 5.1 kaart houden?
De onboard sound is zeker goed, ik ben geen audiofiel maar volgens mij is ie beter dan mijn oude SB Live 1024 :)
Zijn er verder nog benoemenswaardigheden die ik zou moeten weten voordat ik de keuze van dit moederbord op een later tijdstip betreur?
Op de rev 1.0 zitten de DIMM-slots zodanig geplaatst dat je er een GF4 mee kan vermoorden (condensatortjes die afgebroken worden door het DIMM-clipje :X) maar volgens mij zijn de voorraden van rev 1.0 nu inmiddels wel op. Verder zijn er wat vage dingen met OCen, maar aangezien je dat niet van plan bent, is dat niet van toepassing.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
je proc zal het wel doen, je geheugen ook. zou niet weten waarom niet eigenlijk..
ik was beetje sceptisch over die onboard, maar bevalt prima, mooi meegenomen eigenlijk, m'n dure Terratec kan ik dus in m'n ouwe computer laten. maarja, als jij liever je Platinum houdt, kan dat ook. Ik heb zelf pas 3 dagen dit bord, maar gebruik de onboard lan voor m'n DSL modem. nog geen problemen tot dus ver.

enigste waar ik niet zo blij mee ben is de board layout. positie van FDD en ATX aansluiting is echt lomp. vooral nu bij stresstesten/overklokken wil ik de LED wel vrij kunnen zien. denk dat ik maar de floppy kabel eruit trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Nou ik kom dus niet veel verder dan 228 MHz FSB het lijkt dat mijn Corsair XMS PC3500 Al aan zijn max zit. 228 3-2-2-2. Dus dat wordt een VDDR mod.

verder mijn cpu draait 2470 MHz 1.91/1.92 volt :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog steeds op m'n 2e DUAL DDR geheugen reepje van OCZ...

Zodat ik hem eindelijk in m'n desktop kan bouwen, en zodat ik m'n PC eindelijk eens kan boosten... OMG, wat is dit sloom (KT133A O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK nou bedankt voor de info :)
Het word dus een Epox 8RDA+ met een AMD2400+ . Mijn geheugen hou ik nog even. Eerst ga ik mijn voeding eens schoonmaken en kijken bekijken of ik hem vertrouw :) , zo niet koop ik een nieuwe voeding , zo ja koop ik nog een bankje 256 :)

Ik zal mijn bevindingen van het bord hier plaatsen zodra ik hem binnenheb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 16 February 2003 @ 11:15:
Nou ik kom dus niet veel verder dan 228 MHz FSB het lijkt dat mijn Corsair XMS PC3500 Al aan zijn max zit. 228 3-2-2-2. Dus dat wordt een VDDR mod.

verder mijn cpu draait 2470 MHz 1.91/1.92 volt :P
en VBT dan neem ik aan voor stabielere mem. voltages :9~

edit zie dit:
However, the VDDR mod can't be complete without a VBT ( Voltage to Bus Termination Controller ) mod. If you look at the table above, VBT through Pin 3 BTsen is half the voltage of VDDR and we need to get the voltage up as well. This mod will further improve the stability of the memories under high FSB. A similar mod like the VDDR mod is perform. The wire trace leading from Pin 3 BTsen is cut and the wire (white) is join to the variable resistor. The blue and the brown wires are grounded. After doing the mods, this overclocker managed to get 239Mhz FSB at 2-2-2-7 timings.

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/guides/EPoX/8RDA+/VDDR-7.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Dit noem ik nu echt prutswerk.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 14:19:
[...]

en VBT dan neem ik aan voor stabielere mem. voltages :9~

edit zie dit:
However, the VDDR mod can't be complete without a VBT ( Voltage to Bus Termination Controller ) mod. If you look at the table above, VBT through Pin 3 BTsen is half the voltage of VDDR and we need to get the voltage up as well. This mod will further improve the stability of the memories under high FSB. A similar mod like the VDDR mod is perform. The wire trace leading from Pin 3 BTsen is cut and the wire (white) is join to the variable resistor. The blue and the brown wires are grounded. After doing the mods, this overclocker managed to get 239Mhz FSB at 2-2-2-7 timings.

[afbeelding]
OMG dit is idd prutswerk ;)
Maar het gaat erom dat het effectief is ;)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 16 February 2003 @ 14:35:
[...]

OMG dit is idd prutswerk ;)
is ook niet mijn bordje voor het geval jullie dit dachten.
maar 239 stable vind ik wel een net resultaat.
dus die VBT lijkt zijn werk goed tedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om een epox8rda+ aan te schaffen, een xp2400+ en 256mb dualchannel pc3500 OCZ mem. maar welke week code is van de xp2400 serie het meest geschikt voor oc'en?? of zijn er mensen die een betere oc combi weten? welke componenten moeten nou extra gekoeld worden? er komt btw waterkoeling op......... (damn ik lijk wel een f*cking n00b met die vragen) :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 15:04:
ik ben van plan om een epox8rda+ aan te schaffen, een xp2400+ en 256mb dualchannel pc3500 OCZ mem. maar welke week code is van de xp2400 serie het meest geschikt voor oc'en?? of zijn er mensen die een betere oc combi weten? welke componenten moeten nou extra gekoeld worden? er komt btw waterkoeling op......... (damn ik lijk wel een f*cking n00b met die vragen) :+
week 50 t/m 52 zijn naar wat ik gezien heb het best.
wil je ook wel helpen maar vind het eigenlijk een beetje erg oftopic, het gaat immers over de cpu en niet over de 8rda+. :X
min week 44 doet het iig lekker, 2800+mhz. dus denk dat je zoizo al goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
SmokeyTheBandit schreef op 16 februari 2003 @ 14:35:
[...]

Als je iets doet, doe het dan goed...

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 15:04:
Waterblokkie op de northbridge, het blokje van de northbridge op de southbridge, heatsinks op de MOSFET's. Da's het belangrijkste geloof ik..
Ik heb trouwens 2 x 256 MB Kingston HyperX PC35oo besteld bij Salland, zal binnenkort mijn bevindingen posten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Demo op 16-02-2003 15:50 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 15:14:
[...]

week 50 t/m 52 zijn naar wat ik gezien heb het best.
wil je ook wel helpen maar vind het eigenlijk een beetje erg oftopic, het gaat immers over de cpu en niet over de 8rda+. :X
min week 44 doet het iig lekker, 2800+mhz. dus denk dat je zoizo al goed zit.
dan kan het wel in dit topic: mogelijke overclock combi? al het advies is welkom........
Demoniac schreef op 16 februari 2003 @ 15:46:
[...]
Waterblokkie op de northbridge, het blokje van de northbridge op de southbridge, heatsinks op de MOSFET's. Da's het belangrijkste geloof ik..
Ik heb trouwens 2 x 256 MB Kingston HyperX PC35oo besteld bij Salland, zal binnenkort mijn bevindingen posten :)
welke heatsinks zijn het meest geschikt hiervoor? en heeft iemand toevallig een plaatje?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie temps eigenlijk met luchtkoeling?

dus type, processor, Vcore, MHZ, heatsink (alpha, swiftech...) fan (eventueel toerental) en je temp, zowel idle als stressed.

of is het handiger om hier een apart topic over te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Heeft een van jullie misschein een foto van die mosfet koeling? (hoe heb je dat precies gedaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Wabs schreef op 16 February 2003 @ 17:50:
Heeft een van jullie misschein een foto van die mosfet koeling? (hoe heb je dat precies gedaan?)
Bij een electra boer kleine heatsinks kopen, anders een socket coolertje op maat zagen in stukjes van iets van 1 bij 1 cm :) zo moeilijk is dat toch niet om daar een voorstelling van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 16 februari 2003 @ 18:22:
[...]

Bij een electra boer kleine heatsinks kopen, anders een socket coolertje op maat zagen in stukjes van iets van 1 bij 1 cm :) zo moeilijk is dat toch niet om daar een voorstelling van te maken?
of gewoon ram heatsinks, wat ik zelf het best vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 16:28:
Wat zijn jullie temps eigenlijk met luchtkoeling?

dus type, processor, Vcore, MHZ, heatsink (alpha, swiftech...) fan (eventueel toerental) en je temp, zowel idle als stressed.

of is het handiger om hier een apart topic over te beginnen?
Is niet echt interresant

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Strider schreef op 16 February 2003 @ 19:12:
[...]

Is niet echt interresant
waarom niet?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Zoiets hoort meer thuis in het topic van bijvoorbeeld fewture.... iets over processoren..... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Hmmmm vandaag eens 90 mm koeler op SB gericht en 80mm van op NB en kom meteen van 185 naar 195, niet slecht :p

Alleen nu ligt PC uit elkaar ga effe wat modden, zal binnekort wel wat fototjes plaatsen.
(helaas geen VDD mod :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 15:54:
[...]

dan kan het wel in dit topic: mogelijke overclock combi? al het advies is welkom........

[...]

welke heatsinks zijn het meest geschikt hiervoor? en heeft iemand toevallig een plaatje?

Persoonlijk vind ik dat topic echt tegen een slotje aan zitten. Zoek zelf eens wat uit zou ik zeggen. Of moet alles voorgekauwt worden :?

Je reply is compleet offtopic en dan post je ook nog eens de link naar die draad :/ En dan ben je nog Crew ook :X Als je alleen een klein beetje leest in deze draad en in de Tbred draad dan redt je het wel denk ik.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Manie Riets schreef op 14 February 2003 @ 18:52:
De nforce2 borden hebben problemen met corsair, je geheugen is gewoon in orde maar opstarten met een nieuw bord of een net geclearde cmos wil niet werken. Dit was op de site van de ocshop te vinden, die hebben mail gehad van corsair

www.ocshop.nl

Er wordt dus aangewerkt door nvidia en een patch/update komt eraan. Nogmaals, je geheugen omruilen heeft geen nut :) Tenzij je het gaat ruilen voor een ander merk natuurlijk maar dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet beslissen.

Als je ander geheugen erin doet en wel kan opstarten, moet je ff he bios instellen en daarna de corsair module(s) erin, dan werkt het wel :)
Nu werkt mijn gehugen wel maar is dit wel goed??
ik bedoel of er geen problemen verder zijn met, overklokken enzv. ??
of zou ik de Cirsair TWINX PC3200 PTLL omruilen op OCZ ( of ander beter gehugen , sugesties?) ??

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SlowikPL schreef op 16 February 2003 @ 21:38:
[...]

Nu werkt mijn gehugen wel maar is dit wel goed??
ik bedoel of er geen problemen verder zijn met, overklokken enzv. ??
of zou ik de Cirsair TWINX PC3200 PTLL omruilen op OCZ ( of ander beter gehugen , sugesties?) ??
Als het werkt dat werkt het :)

Er zit een probleem in het automatisch herkennen van de goede timings van het geheugen. Daarom als je dat handmatig instelt werkt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 20:34:

[...]

Persoonlijk vind ik dat topic echt tegen een slotje aan zitten. Zoek zelf eens wat uit zou ik zeggen. Of moet alles voorgekauwt worden :?

Je reply is compleet offtopic en dan post je ook nog eens de link naar die draad :/ En dan ben je nog Crew ook :X Als je alleen een klein beetje leest in deze draad en in de Tbred draad dan redt je het wel denk ik.. ;)
whoooooo Fewture en dat van jou??? blijkbaar is tweakers.net voor mij alleen nog handig voor de pricewatch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 22:25:
[...]

whoooooo Fewture en dat van jou??? blijkbaar is tweakers.net voor mij alleen nog handig voor de pricewatch.....

Mja, ik ben voor iedereen hetzelfde hoor. Ik ga geen onderscheid maken want dat is niet echt eerlijk denk ik. Of wel?

:Y) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes.
Ik ben van plan om dit aan te schaffen
-Athlon xp 2100 AIUHB 0303
-Epox 8RDA+
-Corsair DDR PC3500

Nou wil ik graag weten of ik hier problemen mee ga krijgen,
dat ik veel moet gaan modden of zoiets.
Als jullie tips hebben hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 23:30:
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes.
Ik ben van plan om dit aan te schaffen
-Athlon xp 2100 AIUHB 0303
-Epox 8RDA+
-Corsair DDR PC3500

Nou wil ik graag weten of ik hier problemen mee ga krijgen,
dat ik veel moet gaan modden of zoiets.
Als jullie tips hebben hoor ik het graag!

Nou..een stukkie terug had ik wat geschreven over een 0302 en een 0304. ik heb ze allebei getest en het systeem gaat compleet over de zeik met die cpu's. Dus ik zou het niet gokken op een 0303. Ik heb ook nog een 0301 en die gaat als een gek. Dus ik zou zeggen: neem iets lager dan 0301 ;)

Het schijnt dat Twinmos/Winbond erg hard gaat op een 8RDA+. Ik stel voor dat je die dan neemt ipv Corsair omdat die twinmos veel goedkoper is en dezelfde chips heeft.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is balen ik heb op donderdag een 2100 0303 besteld , komt waarschijnlijk vandaag binnen.Dus jij raadt mij een nog lagere dan 0301 aan?
Weet je mischien waar ze zo'n cpu hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Heeft iemand dit al geprobeerd: (Windows)FlashTool: Magic Flash 11.02.2003 Beta ( ftp://ftp.epox.com/mother...OS/magicflash-2-11-03.zip )

Het ziet er zeer goer en simpel uit! (wel even uitgeprobeerd tot hij me vroeg of ik de bios moest flashen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kunnen we trouwens goedkoop heatsinks voor op de mosfets kopen?

En iemand al meer info over de SMD grabbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 11:22:
Waar kunnen we trouwens goedkoop heatsinks voor op de mosfets kopen?

En iemand al meer info over de SMD grabbers?
Mijn elecro boer verkoop smd grabbers gewoon. (volgens hem een verkeerde naam). De kleinste en mooiste grabbers die die heeft zijn 35 euro per 2!!!!!!

Iets daaronder zitten grabbers van 10 euro erg groot, daaronder zitten wat kleinere van 3 euro per stuk, die zijn denk net klein genoeg. Ik heb aan littleguy die meegegeven, hij gaat binnenkort kijken of ze passen >:) als die het bord uit z'n kast haalt, hij kan er moeilijk bij zegt hij.

En heatsinks verkoopt die electraboer ook. Alleen hebben die een randje aan de zijkant, dus ik zal ff de schuurmachine erop moeten zetten en daarna met fijn schuurpapier ff gladder maken. Die werken wel best. Maar je kunt zelf toch wel bedenken wat voor heatsinks goed zijn....

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterblokkie op de northbridge
Welke aansluiting past daarop dan, t zelfde als any chipset waterkoelblok? Of wordt ik optisch gedold door de orientatie van dat ding, als ik het std NB koelblokkie naast bv mn GF4 koeler houdt komen bv de gaten niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Kan er op een versie 1.1 bord nog steeds een A2 NB zitten als er een A3 SB op zit?

(ja, ik val in de herhaling, krijg je vanzelf als men je negeerd)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog verschil tussen de epox 8rda+1.1 en de epox 8rda behalve dan alle onboard extra's?
Want ze hebben bij salland de 8rda+1.1 niet meer op voorraad!

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 13:26:
Is er nog verschil tussen de epox 8rda+1.1 en de epox 8rda behalve dan alle onboard extra's?
Want ze hebben bij salland de 8rda+1.1 niet meer op voorraad!

BVD
als ze niet op voorraad zijn zou zeker niet bij hun bestellen. duurt erg lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 17 February 2003 @ 13:02:

Volgens mij kan dat wel ja. Ik heb een A3 SB, ik weet niet welke NB ik heb maar ik denk voor 95% zeker te weten dat het een A2 is aangezien ik niet verder kom dan 219Mhz. Ook niet door de Vmem op te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 17 February 2003 @ 13:54:
[...]

als ze niet op voorraad zijn zou zeker niet bij hun bestellen. duurt erg lang
Maar zit er verder nog verschil in de northbridge/Southbridge ofzo?
Maakt het uit welke versie ik heb(voor het overclocken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 17 February 2003 @ 13:02:

Jup heb een rev1.1 met A3 sb maar een A2 NB, toch doet ie 215 op 1.6 volt dus echt slecht zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Wat ik me nou afvraag en wat ik nog niet in de handleiding heb kunnen vinden is of dit bord nou variabele fantoerentalaanstuuring heeft

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 23:28
ff kijken met speedfan :?
Of denk ik nu verkeerd :?

[ Voor 36% gewijzigd door Xtremer op 17-02-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 14:19:

[...]

Volgens mij kan dat wel ja. Ik heb een A3 SB, ik weet niet welke NB ik heb maar ik denk voor 95% zeker te weten dat het een A2 is aangezien ik niet verder kom dan 219Mhz. Ook niet door de Vmem op te schroeven.
A2 A3 bullshit ... sommige komen ver en andere niet, dat geldt voor allebei... A3 is écht niet "beter"

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Speedy-power-II schreef op 17 February 2003 @ 19:15:
ff kijken met speedfan :?
Of denk ik nu verkeerd :?
Als ik het bord niet morgen op zou moeten halen was het idd geen geweest nee :)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Waterlelie schreef op 17 February 2003 @ 19:46:
[...]

Als ik het bord niet morgen op zou moeten halen was het idd geen geweest nee :)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:)
de 8RGA+
heeft in de bios : fsb 250mhz
CPU tot 2,2volt
Dim tot 2,9volt

>:) >>>>>>>>>VDD instelbaar op 1,6, 1,8 of 2.0volt. >:)

bij dit alles is er niet alleen een ATX stekker op het moederbord maar ook nog eens een >:) vierkante viepolige 2x massa en 2x 12volt stekker >:) aansluiting voor de nodige extra power.

De 8RDA+ heeft eigenlijk ook VGA in de N-force chip alleen is deze disabled maar op de 8RGA+ is deze enabled zodat je ook de keuze hebt om met onboard vga te draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik geloof er niets van dat het vdd voltage instelbaar gaat worden. En al zeker niet tot 2 volt.. Eerst zien dan geloven.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel post

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op 17 February 2003 @ 20:28:
Ik geloof er niets van dat het vdd voltage instelbaar gaat worden. En al zeker niet tot 2 volt.. Eerst zien dan geloven.
beste man ik werk bij Epox Europe en ik heb dit mobo al meerdere dagen voor me draaien, zal het toch wel zo zijn dat ik het weet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat werkt op 2.0v ook met de standaard passieve koeling?? Bij een aantal mensen is het moederbord kapot gegaan bij dat voltage... Vandaar dat het ietwat ongeloofwaardig klinkt.. Het is dus blijkbaar zo maar het blijft merkwaardig. Zou dit met een bios-update ook met de 8rda+ kunnen?
/me gaat desalniettemin nu zijn vdd mod doen met een 1kohm potmeter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede actieve koeler zou wel lekker zijn ja, ik red nu ook alleen maar FSB 200 als ik snachts het raam open heb staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 20:57:
[...]

En dat werkt op 2.0v ook met de standaard passieve koeling?? Bij een aantal mensen is het moederbord kapot gegaan bij dat voltage... Vandaar dat het ietwat ongeloofwaardig klinkt.. Het is dus blijkbaar zo maar het blijft merkwaardig. Zou dit met een bios-update ook met de 8rda+ kunnen?
/me gaat desalniettemin nu zijn vdd mod doen met een 1kohm potmeter :)
Als het goed is komt er ook een nieuw heatsink model op de chipset.

En is de chipset kapot gegaan? ik denk het niet. Ik denk eerder door een eigen VDD mod die wel werkt maar waarschijnlijk toch niet helemaal zo als het hoord de power geeft, met een VDD mod gaat de power tweekanten op en dat kan wel eens een probleem zijn voor onderdelen op het moederbord die hier niet voor gemaakt zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is komt er ook een nieuw heatsink model op de chipset.
Hadden ze toch eerder moeten bedenken, kost me wel weer knaken voor WEER een nieuw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude

DuronDude

Crazy Belgian

m8

Ik zal een dezer dagen eens langskomen bij epox
daarstraks nog een mailtje gestuurd naar Chris maar nikt teruggehad so far

m'n epox loopt verder wel goed met 1 stick geheugen ongeveer 230 4-2-2-2 2.9Vddr 2.05 Vdd

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuronDude schreef op 17 February 2003 @ 21:10:
m8

Ik zal een dezer dagen eens langskomen bij epox
daarstraks nog een mailtje gestuurd naar Chris maar nikt teruggehad so far

m'n epox loopt verder wel goed met 1 stick geheugen ongeveer 230 4-2-2-2 2.9Vddr 2.05 Vdd
Chris heeft het nu ontzettend druk dus op dit moment naar hem mailen is bad timing. ;) Maar over langs komen, de koffie staat klaar. ;)

ik denk dat ik heb gezien wat jij Chris hebt gemaild,kreeg net mail van hem, vette score.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
pierre-oord schreef op 16 February 2003 @ 18:22:
[...]

duh :P dat snap ik ook wel, het ging mij er meer om HOE je die dingen er op hebt geplakt.... (de zijkant lijkt me logisch, maar is dat ook zo)

en om welke Mosfets gaat ut nou precies? Al die grote rond de socket? of een aantal maar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude

DuronDude

Crazy Belgian

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 21:13:
[...]

Chris heeft het nu ontzettend druk dus op dit moment naar hem mailen is bad timing. ;) Maar over langs komen, de koffie staat klaar. ;)
enkel voor de koffie 200 km rijden is misschien weer wat te veel, daarom wou ik ff afspreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuronDude schreef op 17 February 2003 @ 21:22:
[...]

enkel voor de koffie 200 km rijden is misschien weer wat te veel, daarom wou ik ff afspreken ;)
bel hem morgen gewoon even op, weet je alles. Ik denk dat er ook nog wel een koekje bij de koffie zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Ik ben een newbee op dit forum dus mijn excuses als het er niet goed uitziet.
Ik heb ook dit moederbordje gekocht en alles samengebouwd en stuit nu op het voor vele waarschijnlijk simpele probleem 8)7 .
Ik krijg mijn 5.1 luidsprekersetje maar niet goed aan de praat met soundstorm mij rear speakers werken niet weet iemand mischien de oplossing??????

Alvast bedankt..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bacosjaco schreef op 17 February 2003 @ 22:20:
Ik ben een newbee op dit forum dus mijn excuses als het er niet goed uitziet.
Ik heb ook dit moederbordje gekocht en alles samengebouwd en stuit nu op het voor vele waarschijnlijk simpele probleem 8)7 .
Ik krijg mijn 5.1 luidsprekersetje maar niet goed aan de praat met soundstorm mij rear speakers werken niet weet iemand mischien de oplossing??????

Alvast bedankt..............
Je moet dus 6 speakers aan zetten en analoge output aan vinken. dan bij surround-instellingen. Middenkanaal maken aan zetten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

hee a.p. versteeg, jij weet vast wel of dit mobo een variabele fan regeling heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de vraag toch over geluid kwam heb ik ook nog wel een antwoord nodig op dat punt.
Ik heb een Creative DTT2500 setje , is die met alle 'opties' gewoon te gebruiken met het Epox bordje zonder problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
als je de onboard sound niet wil gebruiken zet je em gewoon uit in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die WHQL 2.03 drivers geinstalleerd, maar zie bij configuratiescherm nergens soundstorm staan, kan dus m'n rearspeakers niet instellen :?

Als ik gewoon vanuit het mapje soundstorm wil starten zegt ie dat ie de driver niet kan initialiseren :?

Hoe krijg ik soundstorm in m'n configscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 20:06:
de 8RGA+
CPU tot 2,2volt
Dim tot 2,9volt

bij dit alles is er niet alleen een ATX stekker op het moederbord maar ook nog eens een >:) vierkante viepolige 2x massa en 2x 12volt stekker >:) aansluiting voor de nodige extra power.

De 8RDA+ heeft eigenlijk ook VGA in de N-force chip alleen is deze disabled maar op de 8RGA+ is deze enabled zodat je ook de keuze hebt om met onboard vga te draaien.
Hmmm, dat klinkt naar een NB-VGA-MOD >:) >:) >:)

Maargoed, da's leuk voor (waarschijnlijk veel) later..
Weet je misschien ook wanneer dit bordje fatsoenlijk te koop gaat worden??
Ik heb hier nog een Rev1.0 van week 32 of 38 (NB cooler zit er nu op geplakt met loctite super glue3. |:( )a2 core en deze loopt wel fatsoenlijk, maar ZEKER niet op 198+ FSB zonder VDD-mod.
Ik zat er dus toch al wel aan te denken om een nieuwe te halen, maar nu ik dit lees wil ik graag eerst weten wanneer dat bord te krijgen is en hoeveel het ongeveer kost.

Als ik dan die 8RGA+ heb, kan ik me met een gerrust hart wagen aan zo'n NB-VGA-MOD zodra die uitkomt.

offtopic:
Misschien wil ik m'n bord dan ook wel opofferren op het moment dat iemand durft te zeggen dat ie weet hoe het ongeveer moet.

[ Voor 9% gewijzigd door _Droopy op 18-02-2003 02:51 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Astennu schreef op 17 February 2003 @ 22:49:
[...]

Je moet dus 6 speakers aan zetten en analoge output aan vinken. dan bij surround-instellingen. Middenkanaal maken aan zetten.
Astennu bedankt werkt als een speer. Ga me nu verder verdiepen in het Tweakers forum vond het al leuk om er in te lezen en nu wordt ik er nog mee geholpen ook.
Verder loopt de epox 8RDA+ als een zonnetje verder totaal geen problemen gehad maar er is ook niets overgeklokt komt mischien nog wel..... ;)

mzzzzzzzzzzllllllllllllllll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 21:24:
[...]

bel hem morgen gewoon even op, weet je alles. Ik denk dat er ook nog wel een koekje bij de koffie zit. ;)
Heej tom wat is je mail @ epox ;)

Kan je me die ff mailen ;)
Moet ff een paar dingen vragen aan je ;)

smokey_the_bandit@quicknet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

de 8RGA+
CPU tot 2,2volt
Dim tot 2,9volt

Zit er op dit board nog extra koeling op de NB en als hij dan als 2.0 kan krijgen houd dat in dat wij met wat betere NB cooling 2V + kunnen draaien zonder extreme beschadigingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

_Droopy schreef op 18 February 2003 @ 02:49:
[...]

Ik heb hier nog een Rev1.0 van week 32 of 38 (NB cooler zit er nu op geplakt met loctite super glue3. |:( )a2 core en deze loopt wel fatsoenlijk, maar ZEKER niet op 198+ FSB zonder VDD-mod.
Ik zat er dus toch al wel aan te denken om een nieuwe te halen, maar nu ik dit lees wil ik graag eerst weten wanneer dat bord te krijgen is en hoeveel het ongeveer kost.

Als ik dan die 8RGA+ heb, kan ik me met een gerrust hart wagen aan zo'n NB-VGA-MOD zodra die uitkomt.

offtopic:
Misschien wil ik m'n bord dan ook wel opofferren op het moment dat iemand durft te zeggen dat ie weet hoe het ongeveer moet.
Dit word een beetje moeilijk denk ik aangezien er geen VGA aansluiting op de rda zit 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

SmokeyTheBandit schreef op 18 February 2003 @ 09:14:
[...]

Dit word een beetje moeilijk denk ik aangezien er geen VGA aansluiting op de rda zit 8)7 ;)
idd, NOG niet.
maar daar zal toch al wel ruimte voor gereserveerd zijn?
offtopic:
de edit knop ziet er nogsteeds het zelfde uit toch? :X

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
_Droopy schreef op 18 February 2003 @ 09:40:
[...]

idd, NOG niet.
maar daar zal toch al wel ruimte voor gereserveerd zijn?
offtopic:
de edit knop ziet er nogsteeds het zelfde uit toch? :X
Nope want de vga zit ipv een seriele poort aansluiting. en ik heb er op mijn 8RDA+ toch echt 2 :)

Verder hoop ik wel dar die 8RGA+ ook SATA Raid krijgt want dan kan ik weer een Raid setup gaan bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op 18 February 2003 @ 09:54:
[...]

Nope want de vga zit ipv een seriele poort aansluiting. en ik heb er op mijn 8RDA+ toch echt 2 :)

Verder hoop ik wel dar die 8RGA+ ook SATA Raid krijgt want dan kan ik weer een Raid setup gaan bouwen :P
Join the club ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
de 8RGA+
CPU tot 2,2volt
Dim tot 2,9volt

Versteeg, ik wil heel binnenkort een 8rda+ gaan aanschafffen. Maar als die 8rga uitkomt, hoe duur gatie dan kosten, en krijg je dan ook een versie met goedkoop en AEX geluid zoals de + versie nu? Weet je wanneer die hier in NL te leveren is? Anders wordt ik gek ga ik nu de 8rda kopen, en dan volgende week de 8rga!

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pierre-oord schreef op 18 February 2003 @ 12:31:
[...]

Versteeg, ik wil heel binnenkort een 8rda+ gaan aanschafffen. Maar als die 8rga uitkomt, hoe duur gatie dan kosten, en krijg je dan ook een versie met goedkoop en AEX geluid zoals de + versie nu? Weet je wanneer die hier in NL te leveren is? Anders wordt ik gek ga ik nu de 8rda kopen, en dan volgende week de 8rga!

Ik ben benieuwd :)
Uhm kan nog wel even duren. Verder zal i gewoon stormsound hebben dus EAX. Hij zal denk ik wel duurder worden omdat i dus een onboard VGA heeft. denk maar aan een 140 a 160 euro ( is echt een gok van mij hoor dus niet gaan zeggen van hoe weet jij dit :? ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

SmokeyTheBandit schreef op 18 February 2003 @ 09:09:
[...]

Zit er op dit board nog extra koeling op de NB en als hij dan als 2.0 kan krijgen houd dat in dat wij met wat betere NB cooling 2V + kunnen draaien zonder extreme beschadigingen ;)
Ik quote ff mezelf om ff dit te melden ->

De 8RGA+ is verkrijgbaar @ UK
En er zit GEEN betere koeling op de NB wat dus inhoud dat we met de 8RDA ook makkelijk 2.0V VDD kunnen geven.

Lees hier meer ->

http://www.aoaforums.com/...e3fe91baa8&threadid=14572

Afbeeldingslocatie: http://www.aoaforums.com/forum/attachment.php?s=0e1c0e18387ca373270a87e3fe91baa8&postid=153290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op 18 February 2003 @ 13:06:
[...]

Uhm kan nog wel even duren. Verder zal i gewoon stormsound hebben dus EAX. Hij zal denk ik wel duurder worden omdat i dus een onboard VGA heeft. denk maar aan een 140 a 160 euro ( is echt een gok van mij hoor dus niet gaan zeggen van hoe weet jij dit :? ) .
In de UK zit hij rond de schrik niet 190 euro :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SmokeyTheBandit schreef op 18 February 2003 @ 13:48:
[...]

Ik quote ff mezelf om ff dit te melden ->

De 8RGA+ is verkrijgbaar @ UK
En er zit GEEN betere koeling op de NB wat dus inhoud dat we met de 8RDA ook makkelijk 2.0V VDD kunnen geven.

Lees hier meer ->

http://www.aoaforums.com/...e3fe91baa8&threadid=14572

[afbeelding]
Ben ik het niet mee eens. Je gaat die voltagesvanaf 2 kanten vehogen. ( jah sorry af je het niet snapt ik kanhet niet echt goed uitleggen 8)7 ) bij de 8RGA+ worden alle componenten er op gemaakt on die 2.0 VDD te kunnen. Bij de 8RDA+ is dat niet. en bij en mod ga je stromen laten lopen waar ze niet horen. iemand er iets van begrepen anders zal ik nog een poging doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 18 February 2003 @ 02:49:
[...]

offtopic:
is niet nodig, ik heb net een nieuwe bios geflashed op de 8RGA+ en nu zit er ook AGP V 1.6 t/m 1.8 volt in. >:)

Wat dit moederboard gaat kosten en wanneer hij leverbaar wordt weet ik niet, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8RGA+ == 8RDA+ ?

Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Dat onboard VGA is not impressive van de 8rga+ (als je 3dmark scores ziet..).. dus om daar nou op te wachten.. tja.. Je hebt toch wel ergens een vid kaart?
voor mij wordt het hoogstwaarschijnlijk toch gewoon de 8rda .. maar ik wacht toch tot de 8rga+ uitkomt.. drukt weer de prijs he... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8RGA+ = 8RGA+
8RDA+ = 8RDA+

ja toch, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Nee.. de vidkaart zit er (weer) in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, voor de rest wel nForce2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 16:01:
Yep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 16:01:
ja hoor..staat allemaal op dat ander forum .. net gequote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:27
In Duitsland heb ik de 8RGA+ al wel gezien (zie hier) voor een prijs van €157.48
Dus dat valt mee :)

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil niet lullig zijn maar:

-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, Deel 3=-

:7

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd