Ja heb ik ook, volgens mij gooit EPoX er gewoon 0.05V extra boven op, wat je ook selecteerd zit er altijd 0.05V bovenAstennu schreef op 22 januari 2003 @ 11:14:
[...]
Martijn sssssssssssss....... Stil ziijn weet je nog
Mensen nog ff 2 vraagjes.
Hebben jullie de volgende bug ook:
Als ik 1.85 volt instel meet ik in bios 1.9 volt. Zo jah dan stuur ik Epox hier ff een mail over.
okeey dan weten we dat. dan kan ik Epox daar wel ff over mailen mischien fixen ze het. NOu jah is trouwens wel leuk om 2.25 te kunnen als je Prom heb t dus laat maarAlbinoraptor schreef op 22 January 2003 @ 11:48:
[...]
Ja heb ik ook, volgens mij gooit EPoX er gewoon 0.05V extra boven op, wat je ook selecteerd zit er altijd 0.05V boven
Nog steeds week 8 je kont beter ergens anders mem vandaan halen.Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 11:53:
Hoe zit het nou met die OCZ reepjes, en heeft Salland ze al?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Nog steeds week 8 ???
Dat is toch gewoon over een maandje?
En welk 'goedkoop' geheugen zal ik dan maar moeten halen, aangezien ik nu echt wel me mobo wil gebruiken als desktop en niet als graasserver
En welk 'goedkoop' geheugen zal ik dan maar moeten halen, aangezien ik nu echt wel me mobo wil gebruiken als desktop en niet als graasserver
Snel he... Toe ze mij belden wisten ze het niet eens. Ze konden zelfs niet zeggen wat 'ongeveer' de levertijd zal worden. Wel dat het 5% duurder is geworden...Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 12:12:
Nog steeds week 8 ???
Salland is altijd zo slooooooom...
Nee ze zijn zeer snel als ze het op voorraad hebben, als ze het niet hebben duurt het idd lang, maar had zaterdag gemailed/gebeld dat ze 1 geheugen module waren vergeten, ze zouden het maandag uitzoeken, en dinsdag had ik het in huispatryk schreef op 22 januari 2003 @ 12:49:
[...]
Snel he... Toe ze mij belden wisten ze het niet eens. Ze konden zelfs niet zeggen wat 'ongeveer' de levertijd zal worden. Wel dat het 5% duurder is geworden...
Maar ja sloom of niet wel goed koop
Verwijderd
IDD astennu ik wil dit graag zo houden, zoniet gewoon weer 3117 erop zetten als ik voor de 3Dmark ga i.p.v. voor nieuwste biosAstennu schreef op 22 January 2003 @ 11:56:
[...]
okeey dan weten we dat. dan kan ik Epox daar wel ff over mailen mischien fixen ze het. NOu jah is trouwens wel leuk om 2.25 te kunnen als je Prom heb t dus laat maar
Ik heb gewoon Corsair besteld. Devon p0rn rulezzpatryk schreef op 22 januari 2003 @ 12:49:
[...]
Snel he... Toe ze mij belden wisten ze het niet eens. Ze konden zelfs niet zeggen wat 'ongeveer' de levertijd zal worden. Wel dat het 5% duurder is geworden...
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Kreeg ook mail van salland :
Het moederbord ligt al klaar en het OCZ geheugen laat nog lang op zich wachten.
Lekker vaag
Het moederbord ligt al klaar en het OCZ geheugen laat nog lang op zich wachten.
Lekker vaag
jah idd 295 eruo voor 2x256 MB maar jah dan heb je wel goed geheugen. Ik heb alleen gehoord dat Pc3200 XMS Rev 3.X hetzelfde is als pc 3500 alleen goedkopen
Verwijderd
Maar, OCZ is goedkoop en ook goed neem ik aan? (duh)
En ik vind het zonde om teveel uit te geven, want ik heb geld vrij-geplanned voor m'n Prometeia...
En ik vind het zonde om teveel uit te geven, want ik heb geld vrij-geplanned voor m'n Prometeia...
Verwijderd
dan moet je maar jaartje wachten op je ocz, iets zegt me dat dan zowat DDRII al toegepast word
waarschijnlijk al langs gekomen maar vraag het toch.
Zit er nou al zo'n kaartje bij met digitale aansluiting of moet je die er los bij bestellen?
Zit er nou al zo'n kaartje bij met digitale aansluiting of moet je die er los bij bestellen?
Corsair XMS is idd erg duur, ook met oog op DDRII is het zeker goed om daar rekening mee te houden om niet duurste DDR nu te kopen. ik wilde 2 x 256mb 3200 bestellen, maar heb nu uiteindelijk maar 1 x 256mb besteld voor nu. m'n nieuwe systeem gaat me toch iets meer kosten dan ik had gepland

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Zit er niet bij.robbynaish schreef op 22 januari 2003 @ 19:01:
waarschijnlijk al langs gekomen maar vraag het toch.
IS dit de 3117 bios die wij gebruiken ? Anders deze ook maar ff proberen dit zou de c40 moeten zijn 
Mensen ik heb het gevonden:
Mainboard model name: 8RDA+
BIOS filename: 8RDA3117.BIN (9300)
Updates in this version:
• Memory timings setting fail issue solved
• Added Magic Health Support
• USB Keyboard support item default changed to Enabled
• Changed Athlon detection for new models and fixed ratio's
• F10 Save CMOS / hang up issue solved
Updates included from previous version:
• Added FDD_3 mode support
• Added "Assign IRQ for VGA" support
• Solved issue 1394 setup can't setup (En/Dis)
• Added possibility to use AC'97 speaker at POST
• Added support for XP 2600+ (166/12.5)
• Added support for XP 2400+ (166/12)
• Keyboard LED disables before system enters S3/S4/S5 mode of PM
• Added Turbo mode for performance BIOS
• Solved Kingmax compatability issues.
1.KingmaxMPXB62D68KX3MAA
2.KingmaxMPXB62D68KX3MBA
3.KingmaxMPMA82D68KX3MAA
4.KingmaxMPMA82D68KX3MBA
• Added CPU micro code for Barton type CPU
• Added frequency range up to 250 MHz.
• Added correct CPU frequency ratios for some 0.13u Athlon CPUs
• Added Easy Boot support
Jah dus het is de 3117 wel leuke verbeteringen maar de 3117 is dus geen Beta staat gewoon op de Epox Site
Updates in this version:
1.KingmaxMPXB62D68KX3MAA
2.KingmaxMPXB62D68KX3MBA
3.KingmaxMPMA82D68KX3MAA
4.KingmaxMPMA82D68KX3MBA
Jah dus het is de 3117 wel leuke verbeteringen maar de 3117 is dus geen Beta staat gewoon op de Epox Site
[ Voor 82% gewijzigd door Astennu op 22-01-2003 20:48 ]
Verwijderd
uhmm, nou ga zal je het krijgen, maar het is een bin file die uit de gedownloade zip komt....
krijg em echter niet verder uitgepakt, Bios file is toch altijd .Rom of niet soms???
heb isobuster wel, maar die maakt er ook een zootje van..
krijg em echter niet verder uitgepakt, Bios file is toch altijd .Rom of niet soms???
Laat maar horen of het wat isAstennu schreef op 22 January 2003 @ 20:42:
IS dit de 3117 bios die wij gebruiken ? Anders deze ook maar ff proberen dit zou de c40 moeten zijn
Updates in this version:
1.KingmaxMPXB62D68KX3MAA
2.KingmaxMPXB62D68KX3MBA
3.KingmaxMPMA82D68KX3MAA
4.KingmaxMPMA82D68KX3MBA
Verwijderd
nope blijft gewoon .bin ff met awdfash op diskette zetten, puur dos booten, awdflash starten met daarachter het bestandsnaam van je bios ff een voorbeeld, a:\awdflash 8rda3117.bin ENTER en hij laad.Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 20:57:
uhmm, nou ga zal je het krijgen, maar het is een bin file die uit de gedownloade zip komt....
succes!!!
Hmz... Ik heb mn 8RDA+ nu geinstalleerd, maar eerst helpt ie mn 512MB Corsair XMS 3200 reepje om zeep (postte eerst wel, ik vrolijk bios instellen, reboot, C1 error die pas weggaat als ik ander geheugen erin duw), om vervolgens met ander geheugen windows niet in te willen... Blijft zelfs op default settings aan het begin van de boot hangen, ook bij een poging tot safe mode. Gaat lekker zo....

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
geslooptChakotay schreef op 22 januari 2003 @ 21:22:
Hmz... Ik heb mn 8RDA+ nu geinstalleerd, maar eerst helpt ie mn 512MB Corsair XMS 3200 reepje om zeep (postte eerst wel, ik vrolijk bios instellen, reboot, C1 error die pas weggaat als ik ander geheugen erin duw), om vervolgens met ander geheugen windows niet in te willen... Blijft zelfs op default settings aan het begin van de boot hangen, ook bij een poging tot safe mode. Gaat lekker zo....
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
Welke Rev heb je ?Chakotay schreef op 22 januari 2003 @ 21:22:
Geen idee, mn mobo doet niets anders dan ambulancegeluiden maken als het Corsair erin zit, met een reepje Crucial PC2100 start ie wel op...
Rev 1.1 btw.
Ik heb nu even geprobeert WinXP opnieuw te installeren, dat komt echter ook niet verder dan het 'press enter to install, R to repair, etc' menu.
Het viel me trouwens op dat het moederbord op een vreemde manier in de doos zat, (kabels en spul slordig op een hoopje onderop, karton erover en mobo bovenop ipv andersom, waardoor de doos niet echt meer dicht kon. De klepjes aan de zijkant stonden ook een beetje open... maXpert maar eens bellen morgenochtend

Dan ben ik dus niet de enige.. de mijne (ook van maxpert) was ook al eens gestuiterd.. bij mij was er zelfs een hoekje vanafChakotay schreef op 22 January 2003 @ 21:35:
[...]
Geen idee, mn mobo doet niets anders dan ambulancegeluiden maken als het Corsair erin zit, met een reepje Crucial PC2100 start ie wel op...
Rev 1.1 btw.
Ik heb nu even geprobeert WinXP opnieuw te installeren, dat komt echter ook niet verder dan het 'press enter to install, R to repair, etc' menu.
Het viel me trouwens op dat het moederbord op een vreemde manier in de doos zat, (kabels en spul slordig op een hoopje onderop, karton erover en mobo bovenop ipv andersom, waardoor de doos niet echt meer dicht kon. De klepjes aan de zijkant stonden ook een beetje open... maXpert maar eens bellen morgenochtend

Gewoon een nieuwe gekregen neem ik aan?Wimo. schreef op 22 januari 2003 @ 21:46:
[...]
Dan ben ik dus niet de enige.. de mijne (ook van maxpert) was ook al eens gestuiterd.. bij mij was er zelfs een hoekje vanafOok al zat ie goed ingepakt in een doos
Verwijderd
Bij mij zat het ook allemaal een beetje rommelig in de doos maar de doos zat in een grote doos waardoor er weinig mee kon gebeuren
(komt van comptechworld).
Nadat ik m'n NB waterkoeler op de North Bridge had gezet heb ik die standaard koeler ff op de South Bridge gemod:

Je moet wel eventjes dremelen
.
Nadat ik m'n NB waterkoeler op de North Bridge had gezet heb ik die standaard koeler ff op de South Bridge gemod:

Je moet wel eventjes dremelen
Klte ik heb een probleempje
ik weet niet of dit door een oude bios komt ofzow
mare ik kan in eens geen mp boven de 12.5 meer kiezen
jah ik heb een tbred
en jah et kon eerst wel
ik heb hem een paar keer op mp 20 laten lopen op mijn asus A7V8X
ik weet niet of dit door een oude bios komt ofzow
mare ik kan in eens geen mp boven de 12.5 meer kiezen
jah ik heb een tbred
en jah et kon eerst wel
ik heb hem een paar keer op mp 20 laten lopen op mijn asus A7V8X
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
idd bij vele kan je niet tussen de 12,5 en 14(,5) kiezen, download 8rda3117 van epox.org en je problemen zijn voorbij, Got dremel? bij mij en vele anderen ging deze er gewoon in met de standaar gaten en aansluiting, gaatjes zijn btw ook evengroot.
Verwijderd
Got: Ik had t zelfde plan met die NB koeler
Alleen nog niet gedaan, ben net gemigreerd van een Abit KR7A naar de Epox 8RDA+ en heb gister ervoor en zojuist een aantal tests gedraaid zoals die van Sandra, 3DMark en HD Tach en t is (bijna) allemaal net iets hoger, foto's soon, zo ook t overclocken. Wat opvalt is dat pas na de bios update naar de 3117 de Enermax regelbare fans hun rpm wordt gemeten en mn LED1 blijft op FF staan...

A-open Aeolus Ti4200 past makkelijk (geen DIMM-VGA prob)

bijna klaar

A-open Aeolus Ti4200 past makkelijk (geen DIMM-VGA prob)

bijna klaar
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 00:26 ]
Hm, mn bord blijkt toch wel goed te werken, net als mn Corsair.... Heb em even uitgebouwd, los op een foam pad liggend aangesloten, postte opeens weer wel, en weer teruggezet... WinXP installatie is nu bezig 
Beetje jammer wel, kwou eigenlijk nog wat gaan leren voor mn theorie examen rijbewijs B dat ik morgen heb vanavond
Update: Hij draait nu, zal wel nog een beetje van slag zijn geweest van het vervoer ofzo
Hij lijkt stabiel te zijn op 200 FSB met standaard BIOS, drivers en koeling, zometeen even verder proberen, en als ik zeker weet dat er niets met het bord mis is nieuw bios flashen, iets groters op de northbridge plakken en de northbridge koeler naar de southbridge (die zelfs op 133 MHz al gruwelijk heet word
) verhuizen 
Hm, en een paar stukken metaal op de voltage regulator en mosfets voor de vCore plakken, daar brand je helemaal je vingers aan
(2.0V nu)
Beetje jammer wel, kwou eigenlijk nog wat gaan leren voor mn theorie examen rijbewijs B dat ik morgen heb vanavond

Update: Hij draait nu, zal wel nog een beetje van slag zijn geweest van het vervoer ofzo

Hm, en een paar stukken metaal op de voltage regulator en mosfets voor de vCore plakken, daar brand je helemaal je vingers aan
[ Voor 49% gewijzigd door Chakotay op 23-01-2003 00:59 ]
Wat is de laatste revisie op dit moment? Bij maxpert.nl verkopen ze op dit moment revisie 1.1. En gaat er snel een nieuwe revisie komen, weet iemand dat?
Hij deed het nog gewoon.. boeien
Verwijderd
Trouwens: Als je backup van je bios ff hernaamd en je zegt dan restore backup dan vraagt ie om de bios file. Op die manier kun je een nieuwe bios in windows erin flashen wat nog niet via internet te verkrijgen in (via dat progje dan)
Ow, kdacht dattie dood wasWimo. schreef op 23 January 2003 @ 01:21:
[...]
Hij deed het nog gewoon.. boeienWaar koelen jullie die xp-tjes allemaal mee? Iedeereen gooit hier met 2v... water?
Ik koel trouwens gewoon met lucht, dit dingetje
lordsnow: de laatste revisie is 1.1, binnenkort moet echter de 8RDA2+ uitkomen, lees even een stukje terug voor meer info daarover
Ben je niet bang dat je hem molt met 2v? Ik ben nooit zo huiverig geweest voor voltages... maar ik merk nu al dat de mijne met 1.85v en luchtkoeling EXTREEM heet wordt.. sterker nog, op 1.85v en hoger crasht 3dmark sowieso...Chakotay schreef op 23 januari 2003 @ 01:34:
[...]
Ow, kdacht dattie dood was
Ik koel trouwens gewoon met lucht, dit dingetje
lordsnow: de laatste revisie is 1.1, binnenkort moet echter de 8RDA2+ uitkomen, lees even een stukje terug voor meer info daarover

Verwijderd
klein vermoeden: minimimale kortsluiting heb je gehad, heb ik ook wel es gehad met 1 bepaald type mainbord in 1 bepaald type case was het gewoon altijd prijs... heb dat vanaf toen heel simpel opgelost door het mainbord te monteren met de foamlaag eronderinChakotay schreef op 23 januari 2003 @ 00:13:
Hm, mn bord blijkt toch wel goed te werken, net als mn Corsair.... Heb em even uitgebouwd, los op een foam pad liggend aangesloten, postte opeens weer wel, en weer teruggezet... WinXP installatie is nu bezig
Tip: doe dit ook, er is een kans (zeker nu je dit aan de hand hebt gehad) dat als je je case verplaatst je mainbord zich minimaal herzet in je case, en je dus weer hetzelfde aan de hand krijgt.
Greets, Joost
Verwijderd
dit ga ik meschien ook wel doen,mijn EX 8rda+ was ineens dood, leek op kortsluiting, hoe dat kon vraag ik me nogsteeds af, zat al een tijdje ingebouwd en op dat moment zonder OC draaiend. alle kleine beetjes helpen!!!
Nope, heeft op mn A7V8X ook probleemloos gedraait, en hij is nu 45° stressed... Niet echt iets om wakker van te liggen lijkt meWimo. schreef op 23 January 2003 @ 01:38:
[...]
Ben je niet bang dat je hem molt met 2v? Ik ben nooit zo huiverig geweest voor voltages... maar ik merk nu al dat de mijne met 1.85v en luchtkoeling EXTREEM heet wordt.. sterker nog, op 1.85v en hoger crasht 3dmark sowieso...
Kortsluiting zou het inderdaad geweest kunnen zijn, al is dit nu het 4e moederbord dat in deze kast (InWin Q500) zit, en kheb er niet eerder last van gehad...
Ik heb nu trouwens dat mn beeld soms opeens 1 seconde op zwart gaat, en daarna is mn cursor opeens een vlek van 2x1 cm, maar eens nieuwe detonators installeren, en mn bios flashen straks.
Dat met die ambulance-geluiden heb ik nu dus ookChakotay schreef op 22 January 2003 @ 21:35:
[...]
Rev 1.1 btw.
Na alleen mn VGA, HDD, FDD en 1 bank geheugen te hebben geïnstalleerd krijg ik foutmelding 10 en krijg ik totaal geen beeld (alle fans draaien wel). Dit gebeurt echter niet altijd; tís me 2x gelukt om bios in te komen.
Zou dit probleem te maken kunnen hebben met het geheugen wat ik nu heb (=Kingston pc2100 CL2; Corsair XMS3200 is onderweg
Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......
Verwijderd
Ik heb het zootje ook grotendeels bij maxpert vandaan (behalve de cpu), maar alles draait (nu eindelijk) eens lekker.
Heb gisterenavond dan ook de 200Mhz grens gehaald en draai deze lekker stabiel op 11x @ 50 graadjes (not stressed, air cooled).
Tevens ook 12 x 185 gehaald, dus een kleine 500Mhz overclock.
Mgoed.. ben nog niet klaar, dus ga nog lekker verder..
Heb gisterenavond dan ook de 200Mhz grens gehaald en draai deze lekker stabiel op 11x @ 50 graadjes (not stressed, air cooled).
Tevens ook 12 x 185 gehaald, dus een kleine 500Mhz overclock.
Mgoed.. ben nog niet klaar, dus ga nog lekker verder..
Verwijderd
kijk in gebruiks aanwijzing en je vind dit (onder 10h) Auto detect flash type to load appropriate flash R/W codes into run time area in F000 for ESCS & DMI support.Knal schreef op 23 januari 2003 @ 09:21:
[...]
Dat met die ambulance-geluiden heb ik nu dus ook(mn RDA+ rev.1.1 afkomstig vanaf Maxpert die ik afgelopen dinsdag binnen heb).
Na alleen mn VGA, HDD, FDD en 1 bank geheugen te hebben geïnstalleerd krijg ik foutmelding 10 en krijg ik totaal geen beeld (alle fans draaien wel). Dit gebeurt echter niet altijd; tís me 2x gelukt om bios in te komen.
Zou dit probleem te maken kunnen hebben met het geheugen wat ik nu heb (=Kingston pc2100 CAS2; Corsair XMS3200 is onderweg), dit denk ik zelf namelijk wel want elke keer voordat ik die foutmelding 10 krijg (met dus die ambulance-geluiden) zie ik op het ledje dat ie 2x eventjes blijft hangen bij C1 (de keren dat ik bios wel in kwam gebeurde dit niet).
wat dit precies inhoud weet in niet zonder mijn engels woordenboek, zoek het eens na.
dat C1 dat soms blijft hangen heb ik ook maar komt er ALTIJD doorheen, is dus nomaal.
Is dit met de voltages beetje normaal?
+5 V = 4.757 V
+12V = 12.342 V
-12 V = -12.445 V
-5 V = -5.451 V
Geen problemen ergens mee, maar was eens aan het kijken naar USDM, en vond dat vooral +5 en -5 volg niet echt rond 5 liggen. (PSU = Enermax 350W)
+5 V = 4.757 V
+12V = 12.342 V
-12 V = -12.445 V
-5 V = -5.451 V
Geen problemen ergens mee, maar was eens aan het kijken naar USDM, en vond dat vooral +5 en -5 volg niet echt rond 5 liggen. (PSU = Enermax 350W)
De 8rda2+ word gecanceld en EPoX richt zich nu vol @ de 8rda3+
Turn it off and on again.
C1 is inderdaad geheugen, had ik ook gister.... En hij bleef er echt op hangen. Met ander geheugen ging ie wel verder, en nu werktie ook gewoon met mn Corsair weer.
Redelijk stabiel op 200 sync, alleen de southbridge vind het niet leuk... Als de onboard NIC gebruikt word gaat mn beeld heel soms even op zwart, en als ik mp3tje speel haperen ze soms. Op 166 is dit probleem niet, van het weekend de koeling maar eens gaan modden
(en evt. een VDD mod)
Redelijk stabiel op 200 sync, alleen de southbridge vind het niet leuk... Als de onboard NIC gebruikt word gaat mn beeld heel soms even op zwart, en als ik mp3tje speel haperen ze soms. Op 166 is dit probleem niet, van het weekend de koeling maar eens gaan modden
Verwijderd
+5 V is wel aan de lage kant. Hij mag minimaal 4.8 V worden wordt mischien tijd om een nieuwe voeding te kopenAlbinoraptor schreef op 23 januari 2003 @ 11:52:
Is dit met de voltages beetje normaal?
+5 V = 4.757 V
+12V = 12.342 V
-12 V = -12.445 V
-5 V = -5.451 V
Waar heb je dit wegT-Minus schreef op 23 January 2003 @ 12:00:
Verwijderd
hmmm. denk dat ik de southbridge ook maar eens ff ga koelen als ik vanavond verder dan 200mhz.. ga 
ff zoeken naar een koelrib...
ff zoeken naar een koelrib...
Verwijderd
Q:
Ik weet het niet meer zeker maar zat er nou op de northbridge ook schroefgaten (d8 het niet) in het moederboard of is dat alleen bij de socket het geval ?
edit: het zal vast al eens gevraagd zijn, maar ik zie het zo nu ff niet.
Ik weet het niet meer zeker maar zat er nou op de northbridge ook schroefgaten (d8 het niet) in het moederboard of is dat alleen bij de socket het geval ?
edit: het zal vast al eens gevraagd zijn, maar ik zie het zo nu ff niet.
Daar heb ik helaas nu effe geen geld voor. Maar zou toch verwachten dat een Enermax voeding goed genoeg isVerwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 12:05:
[...]
+5 V is wel aan de lage kant. Hij mag minimaal 4.8 V worden wordt mischien tijd om een nieuwe voeding te kopen

Verwijderd
Bij de north- en southbridge zitten gaten.
Zolang je geen vastlopers hebt en ie stabiel is is het ook niet nodig.Albinoraptor schreef op 23 January 2003 @ 12:53:
[...]
Daar heb ik helaas nu effe geen geld voor. Maar zou toch verwachten dat een Enermax voeding goed genoeg is
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 12:57 ]
De gebruiksaanwijzing heb ik natuurlijk ook allang doorgelezen maar wat er dus bij die code 10h staat is voor mij echt abacadabra.Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 10:41:
[...]
kijk in gebruiks aanwijzing en je vind dit (onder 10h) Auto detect flash type to load appropriate flash R/W codes into run time area in F000 for ESCS & DMI support.
wat dit precies inhoud weet in niet zonder mijn engels woordenboek, zoek het eens na.
dat C1 dat soms blijft hangen heb ik ook maar komt er ALTIJD doorheen, is dus nomaal.
Dacht ook dat het misschien aan mn toetsenbord kon liggen (ps/2) maar toen ik een keer bios in kwam zonder dat mn toetsenbord het deed brak mn klomp dus

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......
Mijn geheugen komt morgen pas
en de standaart heatsink is net iets te groot voor de southbridge. dan komt i tegen mijn vga cooler aan
ik zal die epox cooler wel ff een stukkje kleiner maken. Verder draai ik nu 11.5x205 mem op 140 mhz maar de mult boven 13x doet i mooi niet dan gaat i terrug naar 11. ik denk dat dat op de CPU zit en niet op het mobo.
Jah maar daar moet ik nog even goed geheugen voor hebben Fsb kan nu wel op 230 zetten maar heeft niet echt veel nut.Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 14:21:
jij draaide toch 220 na je Vdd mod??
Nooit geporbeert doe ik morgen wel 233 Sync draaien hopen dat i stabiel isVerwijderd schreef op 23 January 2003 @ 16:54:
230 prime stable?
Heb jij die heatsink op je north- of southbridge trouwens moeten vervangen om 233 te halen. Dat ding schijnt namelijk bijna rook te ontwikkelen bij zulke hoge FSB's
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Goed nieuws voor de mensen die ocz geheugen besteld hebben. Ik kreeg net antwoord op mijn mail van Salland Met de vraag wanneer het geheugen kwam:
Wachten kan zo lang duren.Goedemiddag,
Het geheugen moet uit amerika komen. Het is al met het vliegtuig
verstuurd.
Het ligt nu aan schiphol hoe lang het duurt.
De maximale levertijd waar u van uit kunt gaan is 2 weken.
U kunt hier op wachten of een andere soort geheugen uit kiezen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Salland Automatisering
Inderdaad, ik dacht valt wel mee nou mooi niet dus--MeAngry-- schreef op 23 January 2003 @ 17:43:
Heb jij die heatsink op je north- of southbridge trouwens moeten vervangen om 233 te halen. Dat ding schijnt namelijk bijna rook te ontwikkelen bij zulke hoge FSB's
Heb er nu een fan van 80mm op blazen en nu kan hij het wel aan, maar zaterdag komt er een coolermaster coolertje op.
Oh ja er kwam rook van mijn vinger af toen ik effe NB aanraakte

[ Voor 9% gewijzigd door Albinoraptor op 23-01-2003 18:21 ]
Verwijderd
Is dat nieuwe BIOS van EPoX nieuwer dan de C31 of wat die laatste een hele hoop pagina's terug was? (Met die key @ WinRAR)
3117 is de nieuwste dacht ik. Die staat gewoon op de Epox-site.
Verwijderd
recentelijk een epox 8rda+ gekocht en is ook draaiende nu maar vraag me af of de temps die in bios en USDM wel correct zijn(cpu temp=26 graden idle, casetemp=20graden idle)
iemand een idee?
heb nog geen biosupdate gedaan en het is een revisie 1.1 bord
iemand een idee?
Fijn dat je het topic ff een heel klein beetje doorspit om op het antwoord te komen.Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 19:32:
recentelijk een epox 8rda+ gekocht en is ook draaiende nu maar vraag me af of de temps die in bios en USDM wel correct zijn(cpu temp=26 graden idle, casetemp=20graden idle)
iemand een idee?
BlaBlaBla
Geloof me het is waarVerwijderd schreef op 23 January 2003 @ 12:05:
[...]
+5 V is wel aan de lage kant. Hij mag minimaal 4.8 V worden wordt mischien tijd om een nieuwe voeding te kopen
[...]
Waar heb je dit weg(Ik geloof je wel hoor
)
Laat ik zeggen "i Know People"
Verwijderd
martijn draaid jou 8rda+ al?
owja kom je mijn xxxx+ cpu
ff persoonlijk langsbrengen
kan je gelijk ff pics maken van mijn ow zo ver op weg mod (not)
owja kom je mijn xxxx+ cpu
kan je gelijk ff pics maken van mijn ow zo ver op weg mod (not)
Heb je ook enig idee hoe lang dat gaat duren? (liefst een datum/week oid, anders een grove schatting) Ik wil nl ook een 8rda+ gaan kopen, maar als de 8rda3+ snel komt wacht ik nog even.T-Minus schreef op 23 januari 2003 @ 12:00:
Verwijderd
Sisoft Sandra zegt:
AGP Current Data Transfer Rate : 1x (Aopen Ti4200-128MB in (AGP4x) op 66Mhz)
CPU Core Voltage : 1.58V (handmatig op 1.75V heb gezet (XP1800 Palomino))
Is er een betere tool om te kijken en of software om dit soort dingen te forceren vanuit w2k?
Ik probeer eerst alles gewoon/goed te krijgen voor ik wil gaan overclocken ed
O ja rev 1.0 met 3117 bios
Is er een betere tool om te kijken en of software om dit soort dingen te forceren vanuit w2k?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 23:47 ]
Dat voltage klopt volgens mij alleen in de metingen niet. MBM geeft hier ook doodleuk 1.57V aan, terwijl mn 1800+ toch echt op 2.05 draait, de temperatuur is ook meer in die richting (en als ie 2150 MHz op 1.57V met luchtkoeling zou kunnen draaien ging ik em heel hard aan een of andere notebookfabrikant verkopenVerwijderd schreef op 23 January 2003 @ 23:45:
Sisoft Sandra zegt:
Verwijderd
Core0=1.57V en Core1=1.78V bij mij
edit:
o ja, nforce drivers vergeten, nu wel 4x AGP en betere 3dmark...
o ja, nforce drivers vergeten, nu wel 4x AGP en betere 3dmark...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 03:15 ]
Ik gok dat je dan nog wel ff een maandje of 2-3 moet wachten aangezien ze bezig waren met de 8rda2+ en omdat die nu gecanceld is moeten ze weer overnieuw beginnenSyzzer schreef op 23 januari 2003 @ 22:01:
[...]
Heb je ook enig idee hoe lang dat gaat duren? (liefst een datum/week oid, anders een grove schatting) Ik wil nl ook een 8rda+ gaan kopen, maar als de 8rda3+ snel komt wacht ik nog even.
En het enige verschil tov de 8rda = Raid en SATA etc.
Dus als je dat niet nodig hebt heeft het weinig zin om erop te wachten
Oh ja en EPoX zal geen VDD optie toevoegen aan de nieuwe rev. van de 8rda+ of 8rda3+
Omdat bij Abit deze functie niet werkt en bij Asus je mobo om zeep helpt !
Lijkt me idd een goede reden om het niet te doen

Hehe nee ik wacht @ me RAID kaartje (haal ik vanmiddag @ PostkantoorVerwijderd schreef op 23 January 2003 @ 21:49:
martijn draaid jou 8rda+ al?
Jan had jij er ook een geregeld danowja kom je mijn xxxx+ cpuff persoonlijk langsbrengen
[ Voor 26% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 24-01-2003 08:12 ]
Hm, jammer dat er geen VDD optie in komt te zitten... Dan maar zelf doen, khad toch al een potmeter gehaaltT-Minus schreef op 24 januari 2003 @ 08:10:
[...]
Ik gok dat je dan nog wel ff een maandje of 2-3 moet wachten aangezien ze bezig waren met de 8rda2+ en omdat die nu gecanceld is moeten ze weer overnieuw beginnen![]()
Oh ja en EPoX zal geen VDD optie toevoegen aan de nieuwe rev. van de 8rda+ of 8rda3+
Lijkt me idd een goede reden om het niet te doen![]()
Ik dat geval heeft het voor mij ook geen nut om te w88. SATA en RAID heb ik toch niet nodig, het mij om de VDD-optie.T-Minus schreef op 24 januari 2003 @ 08:10:
[...]
Ik gok dat je dan nog wel ff een maandje of 2-3 moet wachten aangezien ze bezig waren met de 8rda2+ en omdat die nu gecanceld is moeten ze weer overnieuw beginnen![]()
Lijkt me idd een goede reden om het niet te doen![]()
Denk dat hem dan vandaag of morgen maar ga bestellen bij maXpert, of weet iemand een betere zaak?
Verwijderd
Maxpert is goed hoor. kijk maar in de shopsurvey.Syzzer schreef op 24 januari 2003 @ 09:09:
[...]
Ik dat geval heeft het voor mij ook geen nut om te w88. SATA en RAID heb ik toch niet nodig, het mij om de VDD-optie.
Denk dat hem dan vandaag of morgen maar ga bestellen bij maXpert, of weet iemand een betere zaak?
Neeh joh 250 moet ook nog kunnen met standaart cooling--MeAngry-- schreef op 23 January 2003 @ 17:43:
Tuurlijk zit er een andere op anders kom je al zniet boven de 190
Het zijn er nu 5 !!!!T-Minus schreef op 24 januari 2003 @ 08:11:
[...]
Hehe nee ik wacht @ me RAID kaartje (haal ik vanmiddag @ Postkantoor)
[...]
Jan had jij er ook een geregeld dan
- 3x 2100+ AIUXX
- 2x 1700+ JIUXX
FF korting vragen
Ik weet zo snel niets beters, maXpert levert zelfs al als je alleen maar een screenshotje van je overboeking mailt, als de bank niet opschietSyzzer schreef op 24 January 2003 @ 09:09:
[...]
Ik dat geval heeft het voor mij ook geen nut om te w88. SATA en RAID heb ik toch niet nodig, het mij om de VDD-optie.
Gisteravond viel me trouwens nog iets op. Ik ging even 3Dmark draaien, met mn Ti4200 redelijk ver overgeklokt (310 core, 560 mem). Op mn vorige bord (A7V8X) had ik op die memsnelheid altijd ongelofelijk veel artefacts in 3Dmark, nu opeens niet meer
Voor de grap even gekeken oftie verder kon, en jawel, nu kan ik nog 3Dmarken op 320/580
zou dit niet aan een degelijke burn-in periode kunnen liggen?Chakotay schreef op 24 januari 2003 @ 09:58:
[...]
Gisteravond viel me trouwens nog iets op. Ik ging even 3Dmark draaien, met mn Ti4200 redelijk ver overgeklokt (310 core, 560 mem). Op mn vorige bord (A7V8X) had ik op die memsnelheid altijd ongelofelijk veel artefacts in 3Dmark, nu opeens niet meer
Voor de grap even gekeken oftie verder kon, en jawel, nu kan ik nog 3Dmarken op 320/580VAGP stond op beide borden op 1.7V, dus daar ligt het niet aan... Beetje vreemd, maar wel lekker
Bij mij gaat m'n asus V8440 ook steeds verder... ik kwam in het begin niet eens aan ti4600 settings, maar draai nu 3Dmark op 315/710. (ffies want er komen rare kleuren tevoorschijn als ik um lang op die mem setting laat staan.)
Hoewel ik ook wel moet zeggen dat de overstap van EPoX 8K3A naar EPoX 8RDA+ mij ook een heel klein stuukie heeft geholpen. (zo'n +5MHz clock/mem)
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Verwijderd
Hoe hebben jullie dat met die geluidspoorten en usb? Zit er een "frontje" bij of kan je die kopen want op mijn kast zit een "frontje" met de geluidspoorten verticaal en niet horizontaal
Er wordt een I/O plaatje (jouw "frontje") bij geleverd.Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 10:25:
Hoe hebben jullie dat met die geluidspoorten en usb? Zit er een "frontje" bij of kan je die kopen want op mijn kast zit een "frontje" met de geluidspoorten verticaal en niet horizontaal
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Zou best kunnen inderdaad, al heb ik er vorige week met mn A7V8X ook nog even mee zitten spelen, de max snelheid lag toen nog lager. Het lijkt me daarom sterk als ie opeens van de ene dag op de andere zn artefacts kwijt is en harder gaat_Droopy schreef op 24 January 2003 @ 10:20:
[...]
zou dit niet aan een degelijke burn-in periode kunnen liggen?
Bij mij gaat m'n asus V8440 ook steeds verder... ik kwam in het begin niet eens aan ti4600 settings, maar draai nu 3Dmark op 315/710. (ffies want er komen rare kleuren tevoorschijn als ik um lang op die mem setting laat staan.)
Hoewel ik ook wel moet zeggen dat de overstap van EPoX 8K3A naar EPoX 8RDA+ mij ook een heel klein stuukie heeft geholpen. (zo'n +5MHz clock/mem)
Weet iemand trouwens of de northbridge wat kan hebben qua gewicht? Ik kwam net nog een leuk blokje koper hier tegen wat er wel oppast, dit kan denk ik echter alleen dmv lijmen erop... Mn GF4 ligt echter ook niet wakker van een complete socket A HSF die er met AS en secondelijm onderhangt, dus zo'n probleem zal het waarschijnlijk niet.
Dat I/O shield heeft best irritante pinnetjes eraan zitten trouwens, ik heb redelijk wat moeten buigen voordat alle connectoren fatsoenlijk in de gaten vielen...
[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 24-01-2003 10:32 ]
Dan zal het idd wel meer verschil opleveren bij jou, dan dat het bij mij doet.Chakotay schreef op 24 January 2003 @ 10:29:
[...]
Zou best kunnen inderdaad, al heb ik er vorige week met mn A7V8X ook nog even mee zitten spelen, de max snelheid lag toen nog lager. Het lijkt me daarom sterk als ie opeens van de ene dag op de andere zn artefacts kwijt is en harder gaat
Weet iemand trouwens of de northbridge wat kan hebben qua gewicht? Ik kwam net nog een leuk blokje koper hier tegen wat er wel oppast, dit kan denkik echter alleen dmv lijmen ben ik bang... Mn GF4 ligt ook niet wakker van een complete socket A HSF die er met AS en secondelijm onderhangt, dus zo'n probleem zal het niet zijn denkik.
Dat van die heatsink weet ik nog niet helemaal zeker, ben zelf ook op zoek naar een goeie oplossing, maar zit in (meervoudige-)2strijd....
Zeer beperkt buget (stu-fi

[offtopic]eigenlijk wordt het ook wel eens tijd voor een dremel
Mijn twijfel is nu de volgende;
-of een Tiger1 (Chipset cooler) kopen voor die NB.
-of een zalman passive HS kopen.
-of gewoon een oude P1 beroven van z'n cooler.
-of m'n oude standaard ASUS GF4 cooler modden voor die NB.
Maar mij kennis over de (benodigde) koel-capaciteit is erg gering.
Kan een van jullie mij misschien een hint/tip geven?
offtopic:
Aaahhrrgggg!!! moet ook met spoed een ander muis hebben, wordt GEK van die lege batterijen om de 4 dagen.
Aaahhrrgggg!!! moet ook met spoed een ander muis hebben, wordt GEK van die lege batterijen om de 4 dagen.
edit:
1000 post, here we come!
1000 post, here we come!
[ Voor 3% gewijzigd door _Droopy op 24-01-2003 10:46 ]
Alles is beter dan dan standaard dingetje iig, ik denk dat ik er zelf een kleine spire full copper op plak:

Speciale koelers gaan kopen voor dat soort dingen vind ik meestal niet nodig, iets recyclen is meestal veel goedkoper

Speciale koelers gaan kopen voor dat soort dingen vind ik meestal niet nodig, iets recyclen is meestal veel goedkoper
Specs:
EPOX 8RDA+
T-bred 2000 XP+
2x 512mb Twinmos 2700 memory (sync)
Zalman cooler 6000Cu
Enermax 350w 2fan power
Radeon 9700
ok, ik heb dus alles net in elkaar gedraaid en het werkt wel prima met de 'optimal' setting in de bios. Nu probeerde ik 'turbo' settings maar dan start windows niet meer op (grrr). Dus dan maar handmatig instellen allemaal;
Ik ben met dit board nog echt wel een NooB dus excuses daarvoor. uhm kan iemand die ook zoiets heeft als bovenstaande config mij een stukje op weg helpen om de boel wat sneller te maken...
Heeft iemand bijv. een suggestie mbt de hoogte van de FSB die ik zou moeten kunnen halen? En de daarbijhorende mem-timings die stabiel/veilig werken. Alle suggesties zijn welkom
EPOX 8RDA+
T-bred 2000 XP+
Zalman cooler 6000Cu
Enermax 350w 2fan power
Radeon 9700
ok, ik heb dus alles net in elkaar gedraaid en het werkt wel prima met de 'optimal' setting in de bios. Nu probeerde ik 'turbo' settings maar dan start windows niet meer op (grrr). Dus dan maar handmatig instellen allemaal;
Ik ben met dit board nog echt wel een NooB dus excuses daarvoor. uhm kan iemand die ook zoiets heeft als bovenstaande config mij een stukje op weg helpen om de boel wat sneller te maken...
Heeft iemand bijv. een suggestie mbt de hoogte van de FSB die ik zou moeten kunnen halen? En de daarbijhorende mem-timings die stabiel/veilig werken. Alle suggesties zijn welkom
OCen is simpelweg een kwestie van proberen, dus begin op een punt (bijvoorbeeld 10x160), en ga in kleine stapjes omhoog tot hij vastloopt, dan een stapje terugdoenBuG2FiX schreef op 24 januari 2003 @ 11:08:
Specs:
EPOX 8RDA+
T-bred 2000 XP+
Zalman cooler 6000Cu
Enermax 350w 2fan power
Radeon 9700
Ik ben met dit board nog echt wel een NooB dus excuses daarvoor. uhm kan iemand die ook zoiets heeft als bovenstaande config mij een stukje op weg helpen om de boel wat sneller te maken...![]()
Met de memtimings hetzelfde, begin op de optimal timings, en dan verlagen tot het niet verder wil.
Succes ermee
heej ok ik zal es wat proberen, AGP en PCI worden automatisch aangepast heb ik ergens gelezen, dat klopt? Heb je misschien toevallig ook een linkje naar een pagina waar die 'timings' goed uitgelegd worden? is me nogal onduidelijk wat dat pzies doet. Wat is mijn standaard FSB, hij staat nu op 133 automatisch? moet dat geen 166 zijn? (emailen mag ook, dat houd dit topic een beetje korter...)
[ Voor 14% gewijzigd door BuG2FiX op 24-01-2003 11:29 ]
De AGP snelheid kan je instellen, staat ergens onderaan het menu waar je ook de FSB, ramtimings, etc kan instellen. De PCI is hieraan gekoppelt op halve snelheid. Gewoon op 66 zetten dus, dan levert dat in ieder geval geen problemen opBuG2FiX schreef op 24 januari 2003 @ 11:28:
heej ok ik zal es wat proberen, AGP en PCI worden automatisch aangepast heb ik ergens gelezen, dat klopt? Heb je misschien toevallig ook een linkje naar een pagina waar die 'timings' goed uitgelegd worden? is me nogal onduidelijk wat dat pzies doet. Wat is mijn standaard FSB, hij staat nu op 133 automatisch? moet dat geen 166 zijn? (emailen mag ook, dat houd dit topic een beetje korter...)
Een 2000+ draait standaard op 12.5x133 MHz, een 166MHz bus is pas standaard vanaf de 2700+, en een optie op de 2600+. Als je wilt mailen, mn adres staat in mn profile
AGP (en PCI draait dan op de helft daarvan) kan je instellen op 50 en dan van 66 tot 100 MHz. En de standaard FSB zal wel 133 MHz zijn, tenzij je een 2700+ hebt, maar die kan je verhogen tot je PC instabiel wordt. En dan kan je de multiplier nog verlagen en weer verder gaan met de FSB tot je mem/chipset het niet meer trektBuG2FiX schreef op 24 januari 2003 @ 11:28:
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
ik heb nu een epox8rda+ met een athlonXP 2400+
als ik nu wil overclocken zal ik dan beginnen met multiplier verhogen, of juist verlagen en de fsb verhogen?
ik heb nog niet echt gevonden wat het beste is
als ik nu wil overclocken zal ik dan beginnen met multiplier verhogen, of juist verlagen en de fsb verhogen?
De FSB verhogen geeft altijd meer winst dan alleen de multiplier, met de FSB word de rest van het systeem ook sneller.monkel schreef op 24 January 2003 @ 11:41:
ik heb nu een epox8rda+ met een athlonXP 2400+
Okay, je zegt ALLES is beter dan die standaard HS en recyclen is goedkoper.Chakotay schreef op 24 januari 2003 @ 11:04:
Alles is beter dan dan standaard dingetje iig, ik denk dat ik er zelf een kleine spire full copper op plak:
[afbeelding]
recyclen = cheap ben ik het gelijk mee eens natuurlijk.
Helaas is het enige dat ik nog te recyclen heb liggen is die standaard GF4 cooler van ASUS, en een slot1 p2 met cooler.
Het komt mij erg onzinnig over om het fannetje van die p2 af te slopen om op die standaard HS te schroeven. (mee eens?)
En die standaard GF4 cooler heeft een dusdanig dikke onderkant dat ik daar ook zo m'n twijfels over heb.
Tenzij iemand hier weet te vertellen dat een GF4-chip warmer of even warm wordt als deze nForce2-(NB)chip, of denkt dat ik toch een beter koel effect behaal als ik deze zou gebruiken met een stukkie van deze

plakzooi die bij m'n mem-heatspreaders zaten.
De reden dat ik dit laatste deel van deze vraag stel is dat die plakzooi zo'n 1,2 tot 2 MM dik is, dus het zou wel heeeel erg goed temp moeten geleiden wil dat (imo) nog echt zin hebben. (toch?)
Goed punt, je moet wel spullen hebben om te recyclen inderdaad 
Een GF4 word een stuk heter dan de nForce2 SPP voor zover ik weet, toen ik een keer een gaar fannetje op mn GF4 had zitten brandde ik bijna mn vingers aan de heatsink, terwijl ik de standaard heatsink op de nForce2 makkelijk kan aanraken.
Hittegelleidende tape heb ik geen ervaring mee zelf, 1mm lijkt me best dik voor zoiets... Zelf doe ik altijd een beetje koelpasta in het midden, met een klein druppeltje secondelijm in de hoeken. Zo zit het goedvast met redelijke hittegeleiding, en het kan ook zonder al te veel moeite weer losgebroken worden als het eraf moet.
Een GF4 word een stuk heter dan de nForce2 SPP voor zover ik weet, toen ik een keer een gaar fannetje op mn GF4 had zitten brandde ik bijna mn vingers aan de heatsink, terwijl ik de standaard heatsink op de nForce2 makkelijk kan aanraken.
Hittegelleidende tape heb ik geen ervaring mee zelf, 1mm lijkt me best dik voor zoiets... Zelf doe ik altijd een beetje koelpasta in het midden, met een klein druppeltje secondelijm in de hoeken. Zo zit het goedvast met redelijke hittegeleiding, en het kan ook zonder al te veel moeite weer losgebroken worden als het eraf moet.
[ Voor 36% gewijzigd door Chakotay op 24-01-2003 12:29 ]
Eigenlijk had ik het nog niet nodig, maar nu mijn server begint te sputteren omdat de harddisk en chipset niet best combineren moest ik toch een ander moederbord bestellen en dat is de 8RDA+ geworden. Zo te lezen heb ik een goede keus gemaakt!
Hmmm, daar wil ik best vanuit gaan.
Ik ga maar eens kijken of ik um d'r op krijg.
I'll keep y'all posted.
By the way;
Is mijn idee dat sensor Winbond3 de NB is correct of zit er ergens anders op het bord nog een sensor die ik over het hoofd heb gezien die dus te "case temp" aangeeft?
Dit heb ik heel wat pages terug al wel gepost maar nooit een reactie op gekregen omdat er 1minuut later al weer een nieuwe page aan dit topic hing (@50 posts/page).
Ik ga maar eens kijken of ik um d'r op krijg.
I'll keep y'all posted.
By the way;
Is mijn idee dat sensor Winbond3 de NB is correct of zit er ergens anders op het bord nog een sensor die ik over het hoofd heb gezien die dus te "case temp" aangeeft?
Dit heb ik heel wat pages terug al wel gepost maar nooit een reactie op gekregen omdat er 1minuut later al weer een nieuwe page aan dit topic hing (@50 posts/page).
Verwijderd
Even snel een vraagje... Ik kan op het Internet niet snel vinden wat het verschil is tussen de EP-8RDA en de EP-8RDA+... Wie kan mij dat vertellen ?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 13:25 . Reden: typevauten... ]
Verwijderd
Dit is dubbelzijdige warmtegeleidende tape als je dit er omheen klemt wordt het dunner. En het geleid wel degelijk warmte anders hadden ze het er niet op gedaan_Droopy schreef op 24 January 2003 @ 12:18:
[...]
[afbeelding]
plakzooi die bij m'n mem-heatspreaders zaten.
De reden dat ik dit laatste deel van deze vraag stel is dat die plakzooi zo'n 1,2 tot 2 MM dik is, dus het zou wel heeeel erg goed temp moeten geleiden wil dat (imo) nog echt zin hebben. (toch?)
jah, da's eigenlijk best logisch. (beter na denken voortaan _Droopy)Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 13:14:
[...]
Dit is dubbelzijdige warmtegeleidende tape als je dit er omheen klemt wordt het dunner. En het geleid wel degelijk warmte anders hadden ze het er niet op gedaan
Maar het ergens omheen klemmen kan ik niet goed plaatsen.
Wat bedoel je daar mee?
[ Voor 2% gewijzigd door _Droopy op 24-01-2003 13:21 . Reden: Typo ]
Verwijderd
Dat als je het er omheen klemt de tape samengedrukt wordt en daarmee dunner word._Droopy schreef op 24 januari 2003 @ 13:21:
[...]
jah, da's eigenlijk best logisch. (beter na denken voortaan _Droopy)
Maar het ergens omheen klemmen kan ik niet goed plaatsen.
Wat bedoel je daar mee?
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 14:06 . Reden: typo's ]
Dit topic is gesloten.