-=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.647 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strider ooit van EDIT gehoord :? :X :X :X
ik had er trouwens geen last van (van onstabilietijd op 2.2Vcore met m`n rev 1.0 hoop dat het met m`n rev 1.1 hetzelfde is, is wel zo lekker met een prometeia })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 20:26:
strider ooit van EDIT gehoord :? :X :X :X
ik had er trouwens geen last van (van onstabilietijd op 2.2Vcore met m`n rev 1.0 hoop dat het met m`n rev 1.1 hetzelfde is, is wel zo lekker met een prometeia })
Wel ooit van gehoord ja :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah, vet irritant, als ik een paar dingen tegelijk instel in het bios na een bios-clear dan boot ie niet (hij blijft op FF hangen)... Het lijkt nu wel goed te gaan als ik na het voltage te hebben in gesteld reboot, dan de fsb instel, weer reboot en daarna de rest maar het blijft irritant...

Mijn reepje crucial PC2100 draait nu trouwens wel stabiel op 190mhz :*), sandra score 2909/2649.. Had ik niet verwacht.. Nja, nu ff kijken hoe hoog m'n cpu'tje komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:49
Hmmmm raar hoor heb nu 3dMark een score van 10301 maar kan niet publishen :?

Maar ben nu wel erg tevreden met die bordje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nahh, nog meer vage shit.. Draai ik 3dmark nog ff om de stabiliteit te testen, nokt bij de 2e keer opeens m'n hd ermee.. schrok me dood.. Nja, rebooten, zegt xp dat deze ernstige fout waarschijnlijk veroorzaakt wordt door m'n videokaart drivers.. Ik had de nvidia drivers nog niet geinstalled dus dat ff gedaan en tot nu toe weer stabiel.. Voor die drivers had ik een score van 2217 :|, na die drivers 4852 wat normaal is als ie niet overgeklokt is.. Ik hoop dat het die driver was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Whoeps, dacht dat die vorige post niet meer gelukt was..--

Zit nu op 10.5x190=1995mhz met een 1700+ AIUGA week 49 @ 2.00V

Dat instellen van het bios bemoeilijkt dat overklokken wel zeg. Moet het telkens opbouwen.. Bv: al stel ik 2volt in een keer in doet ie het niet maar doe ik het geleidelijk in stapjes wel.. Heb de 8rda2c31.bin erin geflashed dus sja.. Kan ik beter een beta-bios nemen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 22:08 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje offtopic. Hoeveel volt kan een Athlon 1200 aan zonder paniek als de temp goed blijft? Dus zo rond de 45/50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun rev 1.1 herkennen t.o.v rev 1.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat wel ergens in dit topic er zijn wat dingen verplaatst en er staat links boven in de hoek 1.1 of 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 22:58:
hoe kun rev 1.1 herkennen t.o.v rev 1.0?
Helemaal links onder (bij het onderste PCI-slot) staat het revisienummer :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:45

Wimo.

Shake and Bake!

Hmz.. heb het bordje nu ook :) Alles werkt ok ... kan alleen nergens de optie vinden om 6 channel geluid te draaien :S Nu kan ik alleen me front speakers gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
BTW ik heb nog officiele bios van Rev 1.1 op, met welke hebben julllie meeste succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Wimo. schreef op 19 January 2003 @ 00:20:
Hmz.. heb het bordje nu ook :) Alles werkt ok ... kan alleen nergens de optie vinden om 6 channel geluid te draaien :S Nu kan ik alleen me front speakers gebruiken :(
Je moet in de nForce2 control panel de speaker setup wizard ofzo doen, dan vraagt ie of je je achterspeakers op de line in aangesloten hebt.. en als je dat aanzet doen ze het :) (ik heb er ook lang naar gezocht :))
Albinoraptor schreef op 19 January 2003 @ 00:59:
BTW ik heb nog officiele bios van Rev 1.1 op, met welke hebben julllie meeste succes :)
Ik flash gewoon steeds de nieuwste, heb nu 8RDA3115 draaien.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demoniac is deze 3115 beta of official, en hoe zie jij het, bij mijn .bin file staat alleen 8rda2c31 dus kan niet zien wat erna komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 09:50:
demoniac is deze 3115 beta of official, en hoe zie jij het, bij mijn .bin file staat alleen 8rda2c31 dus kan niet zien wat erna komt.
Beta..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 20:41:
Waah, vet irritant, als ik een paar dingen tegelijk instel in het bios na een bios-clear dan boot ie niet (hij blijft op FF hangen)... Het lijkt nu wel goed te gaan als ik na het voltage te hebben in gesteld reboot, dan de fsb instel, weer reboot en daarna de rest maar het blijft irritant...

Mijn reepje crucial PC2100 draait nu trouwens wel stabiel op 190mhz :*), sandra score 2909/2649.. Had ik niet verwacht.. Nja, nu ff kijken hoe hoog m'n cpu'tje komt..
Die FF code is juist datgene dat ie moet aangeven als hij klaar is met post-en.
daar staat hij bij mij continu op, dus da's niet je probleem.... wat het wel kan zijn ben ik nog ff niet uit.

en je zegt dat je PC2100 stabiel loopt op 190MHz!?!?!?
welke timings draai jij dan?
daar ben ik wel heeeeeeel benieuwd naar. (ookal is het crucial)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Albinoraptor schreef op 18 January 2003 @ 20:55:
Hmmmm raar hoor heb nu 3dMark een score van 10301 maar kan niet publishen :?

Maar ben nu wel erg tevreden met die bordje. :)
timings: 2-2-2-5 of hoger zetten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 09:50:
Deze is beta, stond toevallig in de bestandsnaam van de zipfile :) Maar meestal kan je het niet zien aan het bestand, maar het staat er op de site meestal wel bij.
En welke nieuwer is kan je heel simpel bepalen: de bestandsnaam is 8RDA<jaar><maand><dag>. Dus 8RDA2C31 is 31-12 2002 (C = hex voor 12) en 8RDA3115 is dus 15-1 2003 :)
_Droopy schreef op 19 januari 2003 @ 11:42:
[...]

Die FF code is juist datgene dat ie moet aangeven als hij klaar is met post-en.
daar staat hij bij mij continu op, dus da's niet je probleem.... wat het wel kan zijn ben ik nog ff niet uit.
De FF code wordt soms ook weergegeven als het bord helemaal niet kan booten, wat het probleem dan precies is weet ik niet maar dat is wel te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Demoniac schreef op 19 January 2003 @ 01:24:
[...]
Je moet in de nForce2 control panel de speaker setup wizard ofzo doen, dan vraagt ie of je je achterspeakers op de line in aangesloten hebt.. en als je dat aanzet doen ze het :) (ik heb er ook lang naar gezocht :))

[...]
Ik flash gewoon steeds de nieuwste, heb nu 8RDA3115 draaien.
thx, werkt nu perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Over de instabiliteit boven de 2.05V, ik las gisteravond toevallig een topic van iemand op xtremesystems (nu even plat) die een beetje naar de stabilieteit van de voltages had zitten kijken. Hieruit bleek dat het vooral op hogere voltages soms wel 0.3V fluctueert, dat is natuurlijk niet echt lekker voor de stabiliteit :)

Dit is echter redelijk makkelijk op te lossen door een koelblokje op de voltageregulator en de mosfets te plakken, deze werden bij hem namelijk gruwelijk heet. Hierna had hij weer getest, en de fluctuaties waren op het hoogste voltage afgenomen tot nog maar iets van 0.05V :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op 19 January 2003 @ 13:27:
Over de instabiliteit boven de 2.05V, ik las gisteravond toevallig een topic van iemand op xtremesystems (nu even plat) die een beetje naar de stabilieteit van de voltages had zitten kijken. Hieruit bleek dat het vooral op hogere voltages soms wel 0.3V fluctueert, dat is natuurlijk niet echt lekker voor de stabiliteit :)

Dit is echter redelijk makkelijk op te lossen door een koelblokje op de voltageregulator en de mosfets te plakken, deze werden bij hem namelijk gruwelijk heet. Hierna had hij weer getest, en de fluctuaties waren op het hoogste voltage afgenomen tot nog maar iets van 0.05V :)
wat zijn voltageregulators??? zijn dat die dingen om de mosfets heen???
Demoniac schreef op 19 januari 2003 @ 12:48:
[...]

De FF code wordt soms ook weergegeven als het bord helemaal niet kan booten, wat het probleem dan precies is weet ik niet maar dat is wel te vinden :)
ik had dit met mijn vorige 8rda+ sprong meteen op ff en voor de rest deed hij helemaal niks, terug naar informatique, daar getest en kreeg nieuwe omdat hij dood verklaard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Hmmmm als ik FSB hoger zet dan 185 gaat mijn beeld steeds flikkeren, net alsof hij van refreshrate veranderd :/
Zal dat te maken hebben met te warm worden van NB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Albinoraptor schreef op 19 January 2003 @ 14:48:
Hmmmm als ik FSB hoger zet dan 185 gaat mijn beeld steeds flikkeren, net alsof hij van refreshrate veranderd :/
Zal dat te maken hebben met te warm worden van NB?
Eigenlijk zou iemand zoals jouw dit hele topic eens moeten doorlezen :) daar staan een groot deel van de problemen + antwoorden in.

Maar goed het zijn vrij veel pagina's antwoord is: doe een vdd mod en je hebt geen geflikker meer :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Strider schreef op 19 januari 2003 @ 15:24:
[...]

Eigenlijk zou iemand zoals jouw dit hele topic eens moeten doorlezen :) daar staan een groot deel van de problemen + antwoorden in.

Maar goed het zijn vrij veel pagina's antwoord is: doe een vdd mod en je hebt geen geflikker meer :)
Schaam schaam, maar is zondag dan ben ik lui :P
Maar goed, ik ga niets echt modden, geen gesoldeer iig :)
Misschien over tijdje maar nu zeker nog niet :)

En als ik VDD mod doen, wil jij zeggen dat voltage wat omhoog moet, dat kan nog in bios doe ik dat eerste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 14:41:
[...]

Dat zijn chips die regelen wat voor voltage er naar de verschillende componenten gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Wat Chakotay al aangaf.. ,die van je cpu zit recht boven je mosfets..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Strider schreef op 19 januari 2003 @ 15:24:
[...]

2e Reactie op deze post:

Heb nu eens mijn raam open gezet en een 80MM fan op NB gericht en voltages zijn(in bios): 1.80/1.7/2.77 (Temp.: CPU 27, system 23)
En loopt nu dus goed op FSB 190 met memory setting:
Ras 3, RCD 2, RP 2, CAS 2.0

Ook effe meteen 3DMark laten lopen en tada, we gaan voor de 11.000 met een brakke GF3(235/550) :P

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5683607

[ Voor 5% gewijzigd door Albinoraptor op 19-01-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op 19 January 2003 @ 15:54:
[...]

Dat zijn chips die regelen wat voor voltage er naar de verschillende componenten gaat :)
hoe herken ik die, wil er namelijk 2.2Vcore opzetten (prometeia) dus word ff heatsink erop doen als hij vreemd gaat doen.
Speedy-J schreef op 19 januari 2003 @ 16:02:
[...]

Wat Chakotay al aangaf.. ,die van je cpu zit recht boven je mosfets..
is dat die wat langwerpige chip met heeeel veel pootjes?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Yup dat is hem.. zet daar een sinkje op en hij zweet wat minder hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 17:03:
[...]

hoe herken ik die, wil er namelijk 2.2Vcore opzetten (prometeia) dus word ff heatsink erop doen als hij vreemd gaat doen.

[...]

Deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/marco/8rda+.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie de APIC mode op enabled of disabled staan?
Wanneer ik APIC op disabled zet start WindowsXP niet meer op.
Is dit normaal?

Sorry mannen, ik had search moeten gebruiken.
Ik ben deze optie nog nooit tegengekomen.
Dacht dat er iets mis was met de laatste bios.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Effe een vraagje past de Swiftech mcx462+ heatsink op deze epox .
Ik zie dat er gaten rondom de socket zitten , Maar als je de heatsink erop schroeft zit ie dan niet tegen die condensators aan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Shyne schreef op 19 January 2003 @ 19:01:
Effe een vraagje past de Swiftech mcx462+ heatsink op deze epox .
Ik zie dat er gaten rondom de socket zitten , Maar als je de heatsink erop schroeft zit ie dan niet tegen die condensators aan. :?
IK heb nog nooit een mobo gezien dat zoveel plaats rondom de socket heeft.

Antwoord is: ja het past :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Strider schreef op 19 January 2003 @ 19:12:
[...]

IK heb nog nooit een mobo gezien dat zoveel plaats rondom de socket heeft.

Antwoord is: ja het past :)
Mooi :)

Leuke overclock heb je trouwens wat voor fan zit er op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Shyne schreef op 19 januari 2003 @ 19:22:
[...]

Mooi :)

Leuke overclock heb je trouwens wat voor fan zit er op ?
Zal wel een Swiftech MC462-A zijn 8)7

Heb nog wat zitten kloten en loopt nu op 2375 (12.5*190)
(Geheugen nog altijd 3-2-2-2 volgorde BIOS :), en volt. 1.825, 1.7, 2.77)
Dus 2400 mMoet haalbaar zijn :D

Alleen 1 nadeel als ik hem op 2375 heb draaien kan ik mijn GF3 niet meer overclocken, en dus moet daar ook maar een betere cooler op komen :D

[ Voor 8% gewijzigd door Albinoraptor op 19-01-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Albinoraptor schreef op 19 January 2003 @ 20:10:
[...]

Zal wel een Swiftech MC462-A zijn 8)7
Sinds wanneer is een mc462 een fan |:( 8)7 (jij doet net alsof die andere goed moet lezen terwijl je er zelf helemaal langs kijkt ;) )

Ik heb een Delta extreme 80x80x38

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ok ik haal dit mobo ook alleen wacht ik ff op de nieuwere referentie ;) :)
Die met voltage op de chipset kan veranderen zonder mod ;) >:)
Oh en ik heb toegang tot de beta/engineering biossen @ EPoX dus zo gauw ik dat mobotje heb zal ik ze zeer zeker doorgeven aan jullie :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op 19 januari 2003 @ 17:53:
[...]

Yup dat is hem.. zet daar een sinkje op en hij zweet wat minder hard :)
allebij bedankt, had ik toch de goede, vanmiddag vloog mobo ineens uit, d8 kut kortsluiting, maar gelukkig niks aan de hand bios resetten en booten maar weer was wel ff zweten, heb dit ook met een msi bord gehad en was toen dus kortsluiting.
T-Minus schreef op 19 januari 2003 @ 20:21:
Ok ik haal dit mobo ook alleen wacht ik ff op de nieuwere referentie ;) :)
Die met voltage op de chipset kan veranderen zonder mod ;) >:)
Oh en ik heb toegang tot de beta/engineering biossen @ EPoX dus zo gauw ik dat mobotje heb zal ik ze zeer zeker doorgeven aan jullie :)
is dat al zeker dan dat het in de toekomst zonder mod kan???
zal wel niet tot 1.85 ofzo gaan waardoor je met een losse Vdd mod toch verder zult komen als er idd een bios optie voor de Vdd zou komen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 20:47:
[...]

[...]

allebij bedankt, had ik toch de goede, vanmiddag vloog mobo ineens uit, d8 kut kortsluiting, maar gelukkig niks aan de hand bios resetten en booten maar weer was wel ff zweten, heb dit ook met een msi bord gehad en was toen dus kortsluiting.

[...]

is dat al zeker dan dat het in de toekomst zonder mod kan???
zal wel niet tot 1.85 ofzo gaan waardoor je met een losse Vdd mod toch verder zult komen als er idd een bios optie voor de Vdd zou komen.
Morgen zal ik er ff achteraan gaan maar van wat ik hoorde zou die nieuwe ref. er komen met dat als nieuwe optie @ bios :).
Ook krijg ik morgen de nieuwe specs van de 8rda2+ te zien en die zal ik zekers met jullie delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Vandaag me SPdif uitgang aangesloten een een COAX stukje gefabriceerd, zeer de moeite waard, het klinkt nu echt 10 keer beter :)

Dus een must voor die mensen met een digitale speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Strider schreef op 19 januari 2003 @ 20:15:
[...]

Sinds wanneer is een mc462 een fan |:( 8)7 (jij doet net alsof die andere goed moet lezen terwijl je er zelf helemaal langs kijkt ;) )

Ik heb een Delta extreme 80x80x38
Waarom zou ik me verdiepen in fans/koelers als ik WC hebt he 7(8)7 :P

Maar ja net effe iets te ver gegaan met overclocken en windows vond dat niet geheel lekker en toen was windows XP brak en recoveren kon niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
iemand een oplossing voor mijn probleem?

hmz ik zit met een probleempje
telkens als mijn pc is uitgeweest staat de mem. specs weer op auto, hierdoor wordt het geheugen op 133mhz gezet ipv de 200 die hij instelt bij "by spd"

hoe is dat programmatje magic bios, om je bios te updaten via windows.
werkt dat nog een beetje stabiel??? <<< ik heb namelijk geen diskettestation :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Minus schreef op 19 januari 2003 @ 20:56:
[...]

Morgen zal ik er ff achteraan gaan maar van wat ik hoorde zou die nieuwe ref. er komen met dat als nieuwe optie @ bios :).
Ook krijg ik morgen de nieuwe specs van de 8rda2+ te zien en die zal ik zekers met jullie delen :)
:7 nu al een 8daTWEE+ wel snel, epox houdt volgens mij wel van OCen als er idd een Vdd optie in bios zou komen.
maarja door al deze OC fewtures verkopen ze zekers niet minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:10:
[...]

:7 nu al een 8daTWEE+ wel snel, epox houdt volgens mij wel van OCen als er idd een Vdd optie in bios zou komen.
maarja door al deze OC fewtures verkopen ze zekers niet minder :)
vdd optie gaat hoogstwaarschijnlijk maximaal tot 1.65/1.7 volt. (abit had er toch ook zo'n optie van in zitten? ik heb er nooit iets van gehoord:? )

ik denk zelf dat de 8rda2+ alleen maar serial ata + raid als extra's heeft.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en je zegt dat je PC2100 stabiel loopt op 190MHz!?!?!?
welke timings draai jij dan?
daar ben ik wel heeeeeeel benieuwd naar. (ookal is het crucial)
Dat was met optimal timings, dus 9-4-4-3 geloof ik.. Speedy kon ook 196mhz draaien met pc2100 van crucial..
Timings van geheugen is nieuw voor mij maar na de FAQ enzo gelezen te hebben begrijp ik eruit dat het toch wel sneller hier en daar is.. Dus ik de timings op 6-3-3-2.5 zetten, benchen met sandra en pcmark maar ik zie geen enkele snelheidswinst.. Verwaarloosbaar klein verschil met die langzamere timings.. Ligt dat nou aan mij of moet ik met een ander progje benchen? Of maakt het idd niet veel uit en kan je beter voor een hogere fsb gaan? Zo nee, welke timings zijn voor dit geheugen het beste?

Ik heb trouwens geen last meer van die FF reboots met bios 8rda3115.bin maar op 190mhz fsb/2v cpu/2.9v mem heb ik vet last van uitval van m'n hd.. Hij kan nog geen vijf minuten aanstaan.. Nu op 185mhz lijkt het weer normaal maar weet iemand waar het aan kan liggen? Aan die voltageregelaars niet, die werden idd vingers-verbrandend-heet maar ik heb er nu een 12cm fan @ 12v op gezet en hij bleef uitvallen op 190mhz..
hmz ik zit met een probleempje
telkens als mijn pc is uitgeweest staat de mem. specs weer op auto, hierdoor wordt het geheugen op 133mhz gezet ipv de 200 die hij instelt bij "by spd"
Denk dat een bios update dat wel verhelpt.. Je kan het iig proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:52:
[...]

Ik heb trouwens geen last meer van die FF reboots met bios 8rda3115.bin maar op 190mhz fsb/2v cpu/2.9v mem heb ik vet last van uitval van m'n hd.. Hij kan nog geen vijf minuten aanstaan.. Nu op 185mhz lijkt het weer normaal maar weet iemand waar het aan kan liggen? Aan die voltageregelaars niet, die werden idd vingers-verbrandend-heet maar ik heb er nu een 12cm fan @ 12v op gezet en hij bleef uitvallen op 190mhz..
lijkt erop alsof je voeding ook een rol kan spelen, check je voltages is, maybe vraag je net wat teveel op hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 07:54:
[...]

lijkt erop alsof je voeding ook een rol kan spelen, check je voltages is, maybe vraag je net wat teveel op hogere snelheden.
Nou je het zegt.. Nu op 170mhz is de 5+ lijn maar rond de 4,78v en op 190+mhz kwam ie idd zelfs tot 4,73. Veel te laag natuurlijk, maar deze aopen voeding heeft altijd stabiel gelopen dus ik nam aan dat de meting afweek.. Maar hij heeft idd nog niet met zulke voltages te maken gehad.. Nja, nieuwe voeding dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Strider schreef op 18 januari 2003 @ 20:30:
[...]

Wel ooit van gehoord ja :)
Jah ik heb er last van :'( boven 2.05 ( als je dus 1,975 insteld krijg je 2.05 ) als ik dus in de bios op 2.0 zet zou 2.07 moeten geven boot i nie meer 8)7 iemand dit probleem ook ? zo nee welke bios ? Ik heb een 431 Watt ennermax dus dat moet goed zijn.

Ik zal wel ff wat heatsinks op die regulators zetten :P en die Chip planten.
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 08:51:
[...]

Nou je het zegt.. Nu op 170mhz is de 5+ lijn maar rond de 4,78v en op 190+mhz kwam ie idd zelfs tot 4,73. Veel te laag natuurlijk, maar deze aopen voeding heeft altijd stabiel gelopen dus ik nam aan dat de meting afweek.. Maar hij heeft idd nog niet met zulke voltages te maken gehad.. Nja, nieuwe voeding dan maar :)
Mijn +5V doet nu 5.1v :P

[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 20-01-2003 10:45 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 23:52:
[...]

Dat was met optimal timings, dus 9-4-4-3 geloof ik.. Speedy kon ook 196mhz draaien met pc2100 van crucial..
Timings van geheugen is nieuw voor mij maar na de FAQ enzo gelezen te hebben begrijp ik eruit dat het toch wel sneller hier en daar is.. Dus ik de timings op 6-3-3-2.5 zetten, benchen met sandra en pcmark maar ik zie geen enkele snelheidswinst.. Verwaarloosbaar klein verschil met die langzamere timings.. Ligt dat nou aan mij of moet ik met een ander progje benchen? Of maakt het idd niet veel uit en kan je beter voor een hogere fsb gaan? Zo nee, welke timings zijn voor dit geheugen het beste?
Dat zijn nog steeds redelijk standaard timings, interessanter is 5-2-2-2 met 1T command rate, maar dat trekken lang niet alle reepjes op hoge snelheid helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Epsilon

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 08:51:
[...]

Ik heb ook zo'n aopen voeding gehad (300watt). Altijd goed gedaan, totdat ik er een GF2pro inzette bij onderstaand systeem. Toen zakte de 5v dusdanig naar beneden stressed dat mijn systeem duidelijk onstabieler werd. Na de Enermax 431watt was dat helemaal afgelopen. 5v lijn komt niet onder de 4.91v uit full stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Chakotay schreef op 20 January 2003 @ 11:04:
[...]

Dat zijn nog steeds redelijk standaard timings, interessanter is 5-2-2-2 met 1T command rate, maar dat trekken lang niet alle reepjes op hoge snelheid helaas.
This geen via chipset ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

ik kreeg net een telefoontje van Loes van Sallandautomatisering, OCZ geheugen is er! hoi hoi!

maar ze had ook te melden dat het 5% duurder was :( minder

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Strider schreef op 20 januari 2003 @ 15:36:
[...]

This geen via chipset ;)
Hm, ik dacht dat die waardes hetzelfde waren in verschillende chipsets :)

Hopelijk heb ik morgen mn eigen 8RDA+ binnen, dan kan ik zelf kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Epsilon

Voor de gene die bij salland pc3700 cl2 geheugen hebben bestelt met een 8rda+

Dit kreeg ik via mail:
Goedemiddag,

Wij verwachten het geheugen over 2 á 3 weken.

Het moederbord zal versie 1.1 zijn.

Met vriendelijk groet,
:((((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_Oostdam schreef op 20 January 2003 @ 17:14:
ik kreeg net een telefoontje van Loes van Sallandautomatisering, OCZ geheugen is er! hoi hoi!

maar ze had ook te melden dat het 5% duurder was :( minder
Dat zijn berichten heb gister besteld hoop dus dat ik het deze week binnen heb samen met mijn bordje maar ik heb geen meel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd, tegen een vriend van me zeiden ze vandaag om 17:00 dat het OCZ mem. niet meer zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:22:
vreemd, tegen een vriend van me zeiden ze vandaag om 17:00 dat het OCZ mem. niet meer zou komen.
Salland = 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:22:
misschien ben ik dan een van de lucky few?

vorderd je modje nou al een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jah nu ben ik super duur uit :( snogard heeft Corsair voorlopig niet en hier is het 55 euro duurder :( dus ik baal goed.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n aopen voeding gehad (300watt). Altijd goed gedaan, totdat ik er een GF2pro inzette bij onderstaand systeem. Toen zakte de 5v dusdanig naar beneden stressed dat mijn systeem duidelijk onstabieler werd. Na de Enermax 431watt was dat helemaal afgelopen. 5v lijn komt niet onder de 4.91v uit full stressed.
Mm, tegenvallertje. Dacht eerst nog dat het aan de koeling omdat ik die fan ooit eens op 5v had gezet.. Maar nu met een 12cm fan@12v maakt het helemaal niks uit..., blijft rond de 4.78v hangen met cpu@1.8v wat nog stabiel is.. Maar al zet ik 2v op de core trekt ie het niet meer... Nja, ff wachten op een nieuwe dus..
De laagste timings waarmee m'n crucial pc2100 geheugen stabiel is is: 5-3-3-2.5 maar dan gaat ie ook tot 190mhz :)..

Nieuw officieel bios uit: 8rda3117.bin @ http://www.epox.org/bios/#biosimagefiles
Fixed:
1.) Patch 'Memory Frequency' item always be changed as default when entry the Chipset Features item.
2.) Fix QAPLUS "NPU" test fail.
3.) Magic health support.
4.) Fixed SMBus loss SUBSystemID after S3 resume.
5.) Change 'USB keyboard support' default to 'Enabled'.
6.) Always set memory clock as 100Mhz before BPL.
7.) Fixed issue for AMD CPU_CHK tools.
8.) PID#21922 - Change Athlon XP 3000+ ratio(13*166 Barton 512k cache).
9.) Patch incorrect FSB frequency in boot up screen when BIOS Flash.
10.) Patch F10 save CMOS hangs 7Fh issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep, had ik vanmiddag al gezien (thx to a.p. versteeg mailde me)
had alleen geen tijd om veel te posten, was al laat met de krantjes.
npu test fail, wat is NPU???
heelveel S3 fixes en een barton op 13x166, stelletje naaiers,
minimaal 200mhz fsb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 21:37:
jep, had ik vanmiddag al gezien (thx to a.p. versteeg mailde me)
had alleen geen tijd om veel te posten, was al laat met de krantjes.
npu test fail, wat is NPU???
heelveel S3 fixes en een barton op 13x166, stelletje naaiers,
minimaal 200mhz fsb ;)
Tja daar ben je een oc'er voor :P als ik nu goed geheugen kan vinden ff op 233 fsb :P heey little guy kom ff op msn laat die mod maar ff staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Zo, heb het boardje nu een beetje onder controlle..

alles loopt goed op een paar wazige dingen na... over de 185fsb kom ik sowieso niet dus dat is al flink balen.. morgen ga ik de vdd mod uitvoeren dus dan moet ik wel verder komen..

MAAR.. ik zit met een wazig probleem.. ik krijg constant deze error met 3dmark

Timer sanity check failed (ben: 24.900000, sys: 24.900000).

Ik heb het shit ding al 5 keer opnieuw geinstalleerd maar niets helpt.. het lullige is zelfs dat ie die error geeeft bij stock speed! (zowel cpu als vid kaart) Iemand deze error ooit weleens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 20 January 2003 @ 21:39:
[...]

Tja daar ben je een oc'er voor :P als ik nu goed geheugen kan vinden ff op 233 fsb :P heey little guy kom ff op msn laat die mod maar ff staan :D
neehoor niks gemod gister, alleen wezen fitnissen en hw.
staan 3 tentames en teveel pw`s tew8en, woensdag ben ik zekers op msn, vandaag verjaardag en hopelijk nog beetje tijd om te modden.
wrom wou je eigenlijk dat ik op msn kwam, goed nieuwes :? :P
Wimo. schreef op 21 januari 2003 @ 01:19:
Zo, heb het boardje nu een beetje onder controlle..

alles loopt goed op een paar wazige dingen na... over de 185fsb kom ik sowieso niet dus dat is al flink balen.. morgen ga ik de vdd mod uitvoeren dus dan moet ik wel verder komen..

MAAR.. ik zit met een wazig probleem.. ik krijg constant deze error met 3dmark

Timer sanity check failed (ben: 24.900000, sys: 24.900000).

Ik heb het shit ding al 5 keer opnieuw geinstalleerd maar niets helpt.. het lullige is zelfs dat ie die error geeeft bij stock speed! (zowel cpu als vid kaart) Iemand deze error ooit weleens gezien?
denk dat het probleem bij windows/drivers ligt, installeer gewoon ff je computer opnieuw met een ghost, heb je die niet word het hoog tijd er eentje te maken :X O-)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Astennu schreef op 20 January 2003 @ 21:01:
[...]

Jah nu ben ik super duur uit :( snogard heeft Corsair voorlopig niet en hier is het 55 euro duurder :( dus ik baal goed.
Ga op zoek naar twinmos pc3200 met winbound 5 ns chip's

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag tweakers,

Heb sinds kleine week een epox 8rda rev1.1, Amd 2100 T-bred week 50 (aiuhb) :), 2x 256 Twinmos ddr400, Maxtor 80gb met 8mb cache en een geforce 4200/128.
Vanuit de box draaide het hele zootje al op 13x166 (= 430mhz overclock).
in windows is de temp van cpu 46 graden, en van kast 26graden.

Koeler is een arctic copper silent TC.

Nu heb ik in Sandra het probleem dat mijn twinmossjes, niet echt jofel lopen, heb lage benches op 166mhz 5,2,2,2.
Iemand een idee of je ergens moet aangeven dat je dualddr wilt draaien, of doet de bios dit vanzelf?
Mijn maxtor overigens haalt ook maar rond de 26000, dus dat zou ook meer moeten zijn.

Installatie is XP pro met sp1 en nforce 2.0 drivers.
Je kunt ook niet zien in xp of je dm aan hebt staan of wel?

Iemand suggesties op bovenstaande vragen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

zodra je een dim in bank een en een in 2 of 3 of bijde hebt gebruikt hij automatisch dual channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32
ik werd gister ook gebeld door salland en ze zei dat het 12 euro duurder is geworden of ik daarmee akoord ging (2x ocz 256mb pc3500 el). ik vroeg hoe lang het nog ging duren en dat wist ze niet :? moet uit amerika komen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Als jij een order gedaan hebt en ze hebben bevestigd met een e-mail, dan moeten ze het toch voor die prijs leveren.
Of denk ik nu verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
over je voeding
in je aopen voeding zit een potmetertje waarmee je je 5 volt lijn kunt opschroeven.
het potje zit in de buurt v/d fan :)
let wel op want je 12 volt lijn gaat dan ook omhoog > max 12.7 :X

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 07:40:
[...]

neehoor niks gemod gister, alleen wezen fitnissen en hw.
staan 3 tentames en teveel pw`s tew8en, woensdag ben ik zekers op msn, vandaag verjaardag en hopelijk nog beetje tijd om te modden.
wrom wou je eigenlijk dat ik op msn kwam, goed nieuwes :? :P

[...]

denk dat het probleem bij windows/drivers ligt, installeer gewoon ff je computer opnieuw met een ghost, heb je die niet word het hoog tijd er eentje te maken :X O-)
Heb ik nu ook gedaan.. ik verdenk trouwens de optie agp frequency voor het vernaaien van de installatie.. die laat ik voortaan wel op auto staan (kost me wel 700 punten :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
erikdeprik schreef op 21 januari 2003 @ 14:14:
[...]

over je voeding
in je aopen voeding zit een potmetertje waarmee je je 5 volt lijn kunt opschroeven.
Wat max 12.7v? Dat maakt echt geen bal uit he. Mijne draait nu op 13.1 volt stressed.

HD's en cdrom spelers en zo kunnen makkelijk 14volt hebben.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikdeprik schreef op 21 January 2003 @ 14:14:
[...]

over je voeding
Tnks, dus dat beinvloed niet m'n -12 lijn? De +12 schommeld nu rond de 11,92v dus daar heb ik denk ik wel wat speling..
*zoekt potmetertje*

edit: Potmetertje gevonden, en aangedraaid :). Het werkt!! Echt super, bedankt voor de tip! Hijs nu rond de 5,10v idle en 5,00 stressed (nja, na een paar minuten stressen dan). +12 rond de 12,77v en alleen de -12 is naar de -13,80 geschoten.. Is dat erg?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
Hoi mensen er is een nieuw officieel bios gereleashed :

http://www.epox.nl/BIOS/8RDA3117.zip

veel plezier ermee !!!

ik test hem volgende week pas ben namelijk aant wachten op me nieuwe cpu.

maazzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha bioblade die is gister al gepost :P
maar toch bedankt voor de moeite,
vobis hoe kunnen je errors na het zetten van de AGP speed nou verdwenen zijn, had je ze hiervoor zwaar boven de 66mhz ofzo?
auto zou alleen maar sneller zijn bij een OC en waarscheinlijk dus ook TEsnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 18:54:
haha bioblade die is gister al gepost :P
maar toch bedankt voor de moeite,
vobis hoe kunnen je errors na het zetten van de AGP speed nou verdwenen zijn, had je ze hiervoor zwaar boven de 66mhz ofzo?
auto zou alleen maar sneller zijn bij een OC en waarscheinlijk dus ook TEsnel.
VObis nog wel :) Pas na 3 keer lezen snapte ik dat je het tegen mij had. Nou, ik krijg die errors niet meer uit 3dmark.. dus, agp shit weer op auto gezet en windows reinstall.. nou lijkt het weer goed te zijn.

Vanavond fix ik die nb mod.. kijken of de 200 dan haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou ik heb ook een 8rda+ alleen wat me meteen opviel was de heatsink op de nb die totaal geen goed contact maakt ....
Nu wel weer gefixt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

T-Minus schreef op 21 januari 2003 @ 19:29:
Nou ik heb ook een 8rda+ alleen wat me meteen opviel was de heatsink op de nb die totaal geen goed contact maakt ....
Dus je verbrand je klauwen er niet aan :? ,hier ken ik bijna een peuk erop aan steken oid :)
Ik heb er gewoon een sunon 40mm op gedrukt ,nu blijf hij redelijk op temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
T-Minus schreef op 21 januari 2003 @ 19:29:
Jah je moet ook een chippie rechts boven coolen die wordt ook heeeeel heet en zonder die cooling haalt i niet boven de 2.05 volt. Ik ga die nieuwe Beat denk ik maar eens testen want ik kan met mijn 1700+ nog steeds max 12.5 mult :? en ik heb nu pc2100 dus geen hoge fsb speeds hoop morgen of overmorgen corsair pc3500 binnen te hebben :9

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 21-01-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op 21 januari 2003 @ 20:10:
[...]

Jah je moet ook een chippie rechts boven coolen die wordt ook heeeeel heet en zonder die cooling haalt i niet boven de 2.05 volt
Gelukkig heb ik nog een paar tweakmonster heatsinkjes ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 16:04:
[...]

Tnks, dus dat beinvloed niet m'n -12 lijn? De +12 schommeld nu rond de 11,92v dus daar heb ik denk ik wel wat speling..
*zoekt potmetertje*

edit: Potmetertje gevonden, en aangedraaid :). Het werkt!! Echt super, bedankt voor de tip! Hijs nu rond de 5,10v idle en 5,00 stressed (nja, na een paar minuten stressen dan). +12 rond de 12,77v en alleen de -12 is naar de -13,80 geschoten.. Is dat erg?
ik d8 dat die -12 nergens meer voor gebruikt word(correct me if i'm wrong)
stamt nog uit het at tijdperk :)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh... ik nieuwe bios erin... nu werkt de RPM meting goed (werkte eerder niet) maar nu klopt me case temp sensor niet meer. Geeft nu 9 graden aan, terwijl me eigen temp sensor 20.9 aangeeft... eerder klopte ie altijd. Nou jah, ff wachten op de volgende bios dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 22:34:
Argh... ik nieuwe bios erin... nu werkt de RPM meting goed (werkte eerder niet) maar nu klopt me case temp sensor niet meer. Geeft nu 9 graden aan, terwijl me eigen temp sensor 20.9 aangeeft... eerder klopte ie altijd. Nou jah, ff wachten op de volgende bios dan
Nu heb je ook Temps @ post das wel weer leuk. en verder voltage bug op 1.65 = 1.85 is nu 1.7 geworden. Maar verder het ik de Stabilitijd niet kunnen controleeren iemand anders wel ? want ik heb nu pc2100 dat niet oc't w8t lekker op corsair :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

ik heb hem er nu in zitten :D :P
mare wat zit die voeding ansluiting KUT en die ram banken zitten presies achter mijn hdd en cd bays :'(

een vraagje
die pci lock gaat die automatich ? ik kan die namelijk niet als een optie vinden
wel vind ik de agp lock :P die is nogal handig :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 22:34:
Cpu en case temp kloppe allebei niet! (nvidia bug tenminste zoiets heb ik gehoord)

[ Voor 4% gewijzigd door Strider op 21-01-2003 23:24 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Strider schreef op 21 januari 2003 @ 23:15:
[...]

Cpu en case temp kloppe allebei niet! nvidia bug
Hmmm hoeveel graden zal je erbij op moeten tellen?

Iemand een idee of gemeten met een externe temp.sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik heb gisteren mn nieuwe spullekes in elkaar gezet! heb bijna alles bij Salland gehaald, redelijke levering maar slechte communicatie via email hoor... :_(

cpu is een Tbred AIUGA week 45, FSB is 192 Mhz zonder vdd mod, geheugen is 1x Corsair 256 mb pc3200 @ 4-2-2-2 192 mhz en als koeler een Tt Volcano 7+

multiplier staat op 8.5 wat resulteerd in 1.64 ghz @ 1.600v... hoeveel volt ik ook door de core heenjaag, hij wil gewoon niet veel hoger als dit :( toch maar vdd modje doen om zo nog redelijke snelheid te halen?

met SiSoft haal ik bij de membench 2838/2554 MB/s

verder nog een vraagje, ik had een spdif module van Asus aangesloten, bleek die pin out toch iets anders te zijn van epox want bij de eerste keer aanzetten fikte gelijk een van de zes draadjes weg :) grote rookpluim en ik schrikken natuurlijk...
nu heb ik de draadjes wel goed verbonden door het flatkabeltje open te maken, draadjes te verwisselen en weer te sluiten, alleen krijg ik helemaal geen geluid erdoor, zou er toch iets fundamenteel fout zijn gegaan?
Verder heeft de Asus 2x ground (voor spdif in en out apart denk ik?) en de epox 1x ground en 1x nc (not connected I presume). Voor alleen spdif out zou toch alleen die ground aangesloten hoeven te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

Strider schreef op 21 January 2003 @ 23:15:
[...]

Cpu en case temp kloppe allebei niet! nvidia bug
wat is dat nu voor onzin, temp sensors hebben absoluut geen fluit met de chipset te maken, dat is de mobo fabrikant zélf. EPoX gebruikt een ZEER onnauwkeurige socket temp meting voor de CPU temp sensor. Klote maar niks aan te doen.
De mobo temp sensor interesseert me niet echt maar dat is enkel een kwestie van calibratie. Opnieuw de mobofabrikant dus.

De on-die temp wordt wel gemeten en gebruikt voor over-heating protection maar kan niet worden uitgelezen :(

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
DuronDude schreef op 21 januari 2003 @ 23:19:
[...]

wat is dat nu voor onzin, temp sensors hebben absoluut geen fluit met de chipset te maken, dat is de mobo fabrikant zélf. EPoX gebruikt een ZEER onnauwkeurige socket temp meting voor de CPU temp sensor. Klote maar niks aan te doen.
De mobo temp sensor interesseert me niet echt maar dat is enkel een kwestie van calibratie. Opnieuw de mobofabrikant dus.

De on-die temp wordt wel gemeten en gebruikt voor over-heating protection maar kan niet worden uitgelezen :(
jaja durondude, maar ik heb op aoaforums :X gelezen dat het een nvidia bug was. Tja ik vondt het ook gek maar niets aan te doen :)

En als het niet zo is, mja dan niet :Y)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

Ik heb zelf een 8RDA+ nu en eigenlijk is het bord perfect .... moet nog wel een hoop dingen modden, ook de over current protection moet ik nog disabelen, want +2V draaien lukt echt niet op hoge snelheden.

Temp sensor die slecht werkt is eigenlijk niet zo belangrijk met luchtkoeling ... met een Prometeia of Vapochill is het best wel irritant .... staat m'n temp sensor op +5 of +10 als m'n core VER onder 0 zou moeten zitten... :(

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

heeft iemand iets meer info over de pci lock ??

[ Voor 168% gewijzigd door Shunt op 22-01-2003 00:18 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Shunt schreef op 22 januari 2003 @ 00:15:
heeft iemand iets meer info over de pci lock ??
Die zit erop :)

Want anders halen mensen echt geen fsbs van 230 + :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

DuronDude schreef op 21 January 2003 @ 23:36:
Ik heb zelf een 8RDA+ nu en eigenlijk is het bord perfect .... moet nog wel een hoop dingen modden, ook de over current protection moet ik nog disabelen, want +2V draaien lukt echt niet op hoge snelheden.

Temp sensor die slecht werkt is eigenlijk niet zo belangrijk met luchtkoeling ... met een Prometeia of Vapochill is het best wel irritant .... staat m'n temp sensor op +5 of +10 als m'n core VER onder 0 zou moeten zitten... :(
Mag ik vragen wat voor cpu jij op die plank gooit ;) 1700+ JIUHB toevallig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
DuronDude schreef op 21 januari 2003 @ 23:36:

This voor allebei irritant.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Shunt schreef op 21 January 2003 @ 23:06:
ik heb hem er nu in zitten :D :P
mare wat zit die voeding ansluiting KUT en die ram banken zitten presies achter mijn hdd en cd bays :'(

een vraagje
die pci lock gaat die automatich ? ik kan die namelijk niet als een optie vinden
wel vind ik de agp lock :P die is nogal handig :D
PCI is gekoppelt aan de AGP, met een eigen clockgenerator. AGP 66 => PCI 33 dus, AGP 70 => PCI 35, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik d8 juist dat de pci los stond van de agp bij de nforce2 teminste dat werd ergens in dit topic verteld (TElan geleden)
volgens mij blijft de pci hoe dan ook 33mhz, maar probeer is met sisoft sandra dit te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

hmz dan is het tog mijn mem dat de fsb van 200 niet aan wil :+
agja voor 150 euro 512 mb ddr 166 kan je ook niet te veel van verwachten he :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
T-Minus schreef op 22 januari 2003 @ 08:19:
[...]

Mag ik vragen wat voor cpu jij op die plank gooit ;) 1700+ JIUHB toevallig ;)
Martijn sssssssssssss....... Stil ziijn weet je nog ;)

Mensen nog ff 2 vraagjes.

Hebben jullie de volgende bug ook:
Als ik 1.85 volt instel meet ik in bios 1.9 volt. Zo jah dan stuur ik Epox hier ff een mail over.

2 ik kan mijn mem niet async draaien :? dus fsb 200 en mem dan 133 dan boot i niet maar 200-200 dus sync doet i wel. Ik zit namelijk met pc2100 omdat mijn nieuwe mem onderweg is en mijn pc3200 twinmos verkocht is. Heeft iemand hier een oplossing ? ik ga het nu even met de laatste beta probeeren maar met de C31 werkt het niet.

Edit:
Ik heb nu 166-133 maar als ik 170-136 wil krijg ik een 25 error te zien. dit is dus met de nieuwe beta bios.

[ Voor 59% gewijzigd door Astennu op 22-01-2003 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

erm vraagje ik kan in de bios al kiezen voor de 2,2 V en aangezien hij al hogere voltages krijgt moet ik tog makkelijk de 2.4 V kunnen halen zonder V mod ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Shunt schreef op 22 January 2003 @ 11:35:
erm vraagje ik kan in de bios al kiezen voor de 2,2 V en aangezien hij al hogere voltages krijgt moet ik tog makkelijk de 2.4 V kunnen halen zonder V mod ?
Jah je kunt dus 2.2 kiezen dat zou 2.25 moeten geven maar dat zou ik alleen doen als je een Prom/Vapo hebt H2O 2.1 en Air mits temps van 40 stressed ook. anders daar iets onder.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.