-=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat de cpu gelocked?

uhmm, nou ga ik crazy, dacht dat alle nieuwe TB's standaard al unlocked waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 15:39:
wat de cpu gelocked?

uhmm, nou ga ik crazy, dacht dat alle nieuwe TB's standaard al unlocked waren....
ney ik bedoel je bordje :D
domme vraag maar draai je niet toevallig Asingroon ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow... dacht al even :X

nee, mem draait op auto d8 ik... anders kan ik FSB spread spectrum niet aanzetten, en als die uitstond met mn ouwe PC2700 mem, dan liep ie niet.....

en wat je zei over dat mn bordje gelocked was; hoe dat nou weer dan????

heb ik dat weer??? heb niemand nog gehoord over het moeten unlocken van zn mobo...

of moet ik nog een paar bruggen op mn mobo dichtmaken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 15:43:
ow... dacht al even :X

nee, mem draait op auto d8 ik... anders kan ik FSB spread spectrum niet aanzetten, en als die uitstond met mn ouwe PC2700 mem, dan liep ie niet.....

en wat je zei over dat mn bordje gelocked was; hoe dat nou weer dan????

heb ik dat weer??? heb niemand nog gehoord over het moeten unlocken van zn mobo...

of moet ik nog een paar bruggen op mn mobo dichtmaken 8)7
jij had tog een vroege ref 1.0 ?? mschien dat die gelockt zijn ofzow ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Astennu schreef op 15 January 2003 @ 15:00:
Okeey mensen ff het V-Core probleem wat Opptainer ook had. Ik heb er nu dus ook mooi last van :( als ik em op 2.0 volt zet boot het bordt niet meer :S lekker vaag is dat. Opptainer zij volgens mij dat i bij hem boven de 2.05 instabiel werd maar bij mij boot i gewoon niet meer :S een hele grote ramp is het niet maar het is wel leuk om ff 2.1+ volt op mijn 1700+ JIUGB 0251 te zetten en om dan te kijken of ik de 2400mhz kan halen. Maar ik ga za mijn Cosair mem halen. Omo weet je al wanneer dat OCZ komt ? anders kan ik wel w8ten maar als het toch week 4 blijft dan ga ik voor Corsair :)

Ken ga je ook nog de VDDR doen ?
Ik kan niet veel info over de Vddr mod vinden
Heb jij een paar links voor mij???

Mijn OCZ geheugen zijn binnen!!!! :), was vandaag helaas niet thuis :(
Ik kan deze dus morgen pas bij de postkantoor halen :(

Resultaten post ik morgen wel ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm...

ik had dus een oeps gemaakt...

mem frequency stond nog op 100%

nu heb ik em dus op auto gezet, en dan boot ie wel op 200 FSB ,maar in windows na paar minuten slaat ie vast.... das op 10*200, dus ook minimum qua MP's....

199 enzo ook zelfde probleem...

btw: wat is de gewenste Vcore op deze setting btw???

mem heb ik al aardig loose gezet, 8,4,4 en 2,5 d8 ik zo...

maar nog loopt ie vast op 200

en ja, heb een van de 1e versies.. was toen net paar dagen in de handel dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
ken schreef op 15 januari 2003 @ 15:53:
[...]

Ik kan niet veel info over de Vddr mod vinden
Heb jij een paar links voor mij???

Mijn OCZ geheugen zijn binnen!!!! :), was vandaag helaas niet thuis :(
Ik kan deze dus morgen pas bij de postkantoor halen :(

Resultaten post ik morgen wel ;)
Jah ik kan je wel links geven maar bij die mod moet je een baantje door krassen of pootje los maken. en dat OCZ waar heb je het vandaan en hoe duur ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turbulance, als jou scores wel omhoog gaan met een hogere fsb en wcpuid geeft steeds 166 aan ligt het dus mooi aan wcpuid en niet aan je bord.
en probeer is Async 200 fsb.
en zoniet het je pech met je bord, net als ik met m`n radeon ;( :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Kan je hier wat links plaatsen?? kijken of het de moeite waard is om het te doen :)
Eerst kijken hoever ze op max Vddr willen (2.9v) als dat niet genoeg is dan ga ik het misschien doen

memory komen van www.shop4memory.com
ik had er iets van 148 euro per stuk voor betaald en 4 euro aan verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij geeft het al goed aan... kwam doordat de mem frequency op 100 stond, terwijl dat ''auto'' moest zijn..

maar nu kan ik echter niet meer booten op 200 FSB.. hij loopt dan in windows haast drect vast...

wat bij mij altijd hielp was dat ik FSB spread spectrum op 1,00 zette, en dan kon de FSB hoger....

dit spread spectrum, dat verwijderd toch de storingen op de FSB oid toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net die epox er in gegooid, en dat ding wil maar niet door starten he.

Heb alles al in de bios omlaag gegooid, heb nou alleen nog meer me vga er in zitten.

Heb me geheuhen bankjes al om gegooid maar dat was het ook niet.

Wie weet hoe er door heen kom, kan alleen maar voor del kiezen om de bios in te gaan.

Meer kan ik gewoon niet , Ow zou ik me bios moeten flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

hey little guy? onder welk (vals) voorwendsel heb jij je mobo RMA gestuurd dan?

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry mark (bijna buur tweaker, woon op erfvoort ;) ) opeens deed hij het niet meer, lag dus nieteens aan oc ofzo iets.
volgens versteeg 0 weerstandje doorgebrand, sprong meteen op FF zonder eerst alles na te lopen en beeld bleef zwart.
maaruh hoezo is je mobo nou al dood dan broer van thijs O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mainboard geeft steeds cf en c1 aan Grrr

Ik ga nou weer verder, het bord ondersteund toch wel pc 2100 toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

doe ff fail safe defauld laden en dan nog es proberen..,En ja het ondersteund PC2100..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik al gedaan , ik kan echt niks veranderen , als ik hem dan save en overnieuw start blijft het ding halen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en sluit je computer eens helemaal af.. ook uitzetten dan..

houd insert toets dan ingedrukt, en power dan eens on, los laten na de Post, en doorlaten draaien, niet in bios kloten dan... ff kijken of ie het dan doet...

dan pakt ie de ingebakken default settings....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
volgens mij moet je bordje gewoon rma hoor
dikke kans dat je een nieuwe krijgt
service van epox is super, heb ik gehoord(klantbinding :P )
ze kunnen nooit aan het bord zien dat ie overklocked is geweest 8)

[ Voor 4% gewijzigd door erikdeperik op 15-01-2003 20:09 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 18:53:
sorry mark (bijna buur tweaker, woon op erfvoort ;) ) opeens deed hij het niet meer, lag dus nieteens aan oc ofzo iets.
volgens versteeg 0 weerstandje doorgebrand, sprong meteen op FF zonder eerst alles na te lopen en beeld bleef zwart.
maaruh hoezo is je mobo nou al dood dan broer van thijs O-)
ik hoop het niet... kan hem nog niet testen, zit nogsteeds te w88 op me OCZ bij salland. kan dus nog wel een weekje duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

alle mods op: http://www.vr-zone.com/guides/EPoX/8RDA+/
:) >:) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Spice op 15-01-2003 22:01 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
Vandaag ook een een 8rda+ gehaald. Wou er een 2400+ bij hebben, maar was er niet meer (krijg hem zaterdag) ;) . Heb verder ook een ecs k7s5al + 1700+ t-bred voor me pa gehaald. Heb de 1700+ ff bij mij erin zitten. Loopt nu gewoon op 10x200fsb=2ghz (2400+ dus) met een std coolermaster +80mm chieftec fan die ik nog ergens in de kast had liggen. bordje is gewoon geweldig. :9~ O+
zometeen ff verder benchen ;)
eerst bench wat ik gedaan had was 7.5x200=1500mhz met een gf4ti4400 niet ge-oced. score was 11476

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_Oostdam schreef op 15 January 2003 @ 21:56:
[...]

ik hoop het niet... kan hem nog niet testen, zit nogsteeds te w88 op me OCZ bij salland. kan dus nog wel een weekje duren
heb je Vddmod al gedaan?
ik wil er namelijk anders wel bij zijn, kunnen we mijn bordje meschien ook gelijk doen.
heb ook WC liggen en ben bezig case te modden
hoop dat i mooier word als die van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo maar even dan

VR zone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Pagina 1 van dit topic :)

Ik houd daar de biosen + reviews bij ;) Daar stond hij al weer een weekje ofzo tussen :P

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Stomme vraaag waarschijnlijk, maar hoever denken jullie dat ik kom met een 2100 palomino... zeker niet zo ver :(

Verder begrijp ik geen ene bout van die memory timings shit, synchroom en asynchroom enzo :), is daar een faq van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow, dan hit hij er oud nieuws op... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Xtinction schreef op 15 January 2003 @ 23:11:
Stomme vraaag waarschijnlijk, maar hoever denken jullie dat ik kom met een 2100 palomino... zeker niet zo ver :(

Verder begrijp ik geen ene bout van die memory timings shit, synchroom en asynchroom enzo :), is daar een faq van?
Dit is het grote 8rda+ topic. Dit topic gaat niet over hoe hoog je misschien een processor kan overclocken, daar is dit topic niet voor bedoelt.

Als je iets niet snapt van dit bordje ask it, maar ga geen dingen vragen die ergens anders over gaan.

Gebruik de search, en je vindt zeker wel iets nuttigs.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Oh vandaar dat iedereen alleen lult over overklokken, memtimings, hoe 1337 zijn pc wel niet is, en het feit dat hij op het overklokkers forum staat.. mja nee ik heb et helemaal mis.

Vage zooi imo, deze hele topic is hier verkeerd geplaatst als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Xtinction schreef op 16 januari 2003 @ 11:40:
Oh vandaar dat iedereen alleen lult over overklokken, memtimings, hoe 1337 zijn pc wel niet is, en het feit dat hij op het overklokkers forum staat.. mja nee ik heb et helemaal mis.

Vage zooi imo, deze hele topic is hier verkeerd geplaatst als je het mij vraagt...
Jij snapt het niet. Jij vraagt in een moederbord topic hoe hoog jij een 2100+ kunt krijgen, jij snapt zelf toch ook wel dat die vraag niet te beantwoorden is.

En natuurlijk hebben we het in dit topic over overclocken, we kijken hoe ver we de fsb krijgen, welke timings het lekkerste draaien etc etc. Hoe je hier een vdd mod op kunt doen. Welke oc resultaten er met dit bordje gehaald worden etc etc.

Het beste kun je even de faq lezen en dan snap je meteen waarom jouw vraag niet te beantwoorden is. De faq is echt nuttig!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Ik begrijp idd dat DAT onderdeel niet te beslissen is voor jullie, maar bijv de vraag over sync en async enzo is alleen van toepassing op dual channel ddr borden (toch?), daarom vraag ik het hier.

En dat OC-en was maar een bijvraagje, meer van: zijn die dingen uberhaupt wel te oc-en omdat je toch over een Palomino praat.

Maar goed, het gaat me nu dus ff om dat syncen enzo, 133 mhz FSB nu, moet ik die mem dan sych op 133 laten lopen, of heeft et toch zin om de FSB iets te verhogen enzo iets meer juice uit de proc te halen. Ik kan me namelijk voorstellen dat je door het asyncen weer trager gaat, en door de hogere kloksnelheid sneller. (aangezien mijn palo niet unlocked is dus.)

ps. Vroeger kon ik hier een topic openen: hoe overklok ik mijn v770...damn dat waren nog eens tijden, de RTFM en GDS houding van tegenwoordig is maar klote, wel nodig af en toe, maar ook wel klote, imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 13:03
En nu effe allebei tot 10 tellen :P
En vroeger was het niet beter wel soepeler :)

Maar vraag me af waar Salland mee bezig is wacht al 2 weken op mijn spullen, wordt een beetje gek, zeker nu ik ook net mijn mobo, proc en zo heb verkocht en dus nu helemaal niets meer kan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Kijk eens wat ik vandaag heb ontvangen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/memocz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/wcpu1.JPG
Dit is op sync :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/mem23.JPG

Wat zal beter prestaties geven:
cpu op 2760mhz fsb221 sync of cpu op 2820mhz fsb217 sync??

[ Voor 10% gewijzigd door ken op 16-01-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07
In de guide van vr-zone zag ik dat ze een cooler op de northbridge gezet hadden (als ik het goed heb), hebben jullie dit ook gedaan :?

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/guides/EPoX/8RDA+/Cooler.jpg

Of is dit niet echt nodig ?

[ Voor 33% gewijzigd door NoReseth op 16-01-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
ken schreef op 16 January 2003 @ 14:08:
Kijk eens wat ik vandaag heb ontvangen :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is op sync :)

[afbeelding]

Wat zal beter prestaties geven:
cpu op 2760mhz fsb221 sync of cpu op 2820mhz fsb217 sync??
Test het beide he, zou ik zeggen :)

Maar denk niet dat er veel verschil in zal zitten.
Zien er wel leuk uit die reepjes :P
pvanwelt schreef op 16 januari 2003 @ 14:21:
In de guide van vr-zone zag ik dat ze een cooler op de northbridge gezet hadden (als ik het goed heb), hebben jullie dit ook gedaan :?

[afbeelding]
Tja eerste wat ik doe als ik mijn mobo ontvang is koeler van EPoX er af slopen en een andere opzetten :)

[ Voor 28% gewijzigd door Albinoraptor op 16-01-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Is het ook mogelijk om de temperatuur daarvan af te lezen ? Want volgens mij wordt die best warm zonder normale cooler ...
Albinoraptor schreef op 16 januari 2003 @ 13:27:
Maar vraag me af waar Salland mee bezig is wacht al 2 weken op mijn spullen, wordt een beetje gek, zeker nu ik ook net mijn mobo, proc en zo heb verkocht en dus nu helemaal niets meer kan :/
Idd bij mij duurde het ook erg lang voor ik mn onderdelen binnen had :(
Ik zou anders even bellen als ik jou was ;)

[ Voor 64% gewijzigd door NoReseth op 16-01-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

pvanwelt schreef op 16 January 2003 @ 14:24:
Is het ook mogelijk om de temperatuur daarvan af te lezen ? Want volgens mij wordt die best warm zonder normale cooler ...

[...]

Idd bij mij duurde het ook erg lang voor ik mn onderdelen binnen had :(
Ik zou anders even bellen als ik jou was ;)
Volgens mij is de sensor "Winbond 3" de sensor die de temp van de Northbirdge aangeeft.
Dit idee haal ik uit de ervaringen die ik heb opgedaan met het overklokken van m'n FSB over de 190FSB heen.
na de 190FSB werdt deze temp zeer snel steeds hoger.

Als er hier iemand andere ervaringen mee heeft corrigeer me dan gerrust.
Want ik wil nog ff de nadruk leggen op het feit dat dit een eigen interpretatie is van mezelf, en dus op geen enkele (gegronde) kennis berrust. ;)

offtopic:
De sensor Winbond2 is volgens mij de CPU socket.
Maar wat die Winbond1-sensor nou aangeeft is voor mij nogsteeds de grote vraag.
deze sensor blijft bij mij tussen de 9 en de 10 graden Celcius boven nul schommelen.
Dit alles is op een Rev.1.0 bord.

edit:

Ohwja! deelt er hier iemand het idee ,dat de CPU temp een correctie van -20 of zelfs -25 graden Celcius nodig heeft als je met een Prometeia werkt, met mij?

[ Voor 9% gewijzigd door _Droopy op 16-01-2003 15:53 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pvanwelt schreef op 16 January 2003 @ 14:21:

[afbeelding]

Of is dit niet echt nodig ?
Ik heb dit wel gedaan maar dan een Akasa AK-350 6x6x2 5k5 RPM fan maar die is wel erg lomp.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Astennu schreef op 16 January 2003 @ 17:43:
[...]

Ik heb dit wel gedaan maar dan een Akasa AK-350 6x6x2 5k5 RPM fan maar die is wel erg lomp.
OMG dat ding maakt me zo'n pokke herrie he :D
Heb nog ergens een mooie koperen koelblok staan en zet richt er een papst fan op.

Mijn PC moet gewoon fluister stil zijn, kan niet meer tegen geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wha ha morgen m`n 8rda+ die woensdag bij informatique is gekomen vanaf EPOX, dus zekers rev 1.1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb even dit topic doorgezocht maar volgens mij staat het nergens: Weet iemand of een Zalman ZM80A-HP op dit mobo past? Ik wil graag mn vidkaart passief koelen en op mn huidige bord past hij niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de versie met onboard gf4mx ook ergens in nederland te koop is?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 21:08:
Ok ik heb even dit topic doorgezocht maar volgens mij staat het nergens: Weet iemand of een Zalman ZM80A-HP op dit mobo past? Ik wil graag mn vidkaart passief koelen en op mn huidige bord past hij niet :(
heb beide. heb de zalman op m'n gf4 en het past prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
heb ook maar 2x 256mb OCZ PC3500 EL dual channel besteld. denk alleen niet dat het snel binnen is. (salland is niet echt de snelste shop in NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook eindelijk m'n mobo binnen. Rev 1.1 wel te verstaan :). Zo ff wat overklokken maar ik zit nog met crucial pc2100 geheugen dus de fsb zal wel niet erg hoog komen.. Jammer dat dat Dual Channel geheugen nog zo duur is.. Maar goed, m'n oude pc kan nu de deur uit dus dat komt goed..
Nog ff een vraagje; windows xp gaat niet moeilijk doen met 'system halted' ofzo wanneer ik hem van een ECS K7S5A naar de nforce overzet? M.a.w., ik hoef xp niet opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

patryk schreef op 16 januari 2003 @ 21:42:
heb ook maar 2x 256mb OCZ PC3500 EL dual channel besteld. denk alleen niet dat het snel binnen is. (salland is niet echt de snelste shop in NL)
ja dat idee heb ik ook, ze hebben heel weinig op voorraad.
maar wat wel leuk is daarvan, dat je altijd de nieuwste steppings/revisies binnenkrijgt als je daar besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik kan tot fsb225 sync stabiel in windows komen. Bord is Vdd modded. Of dit veel gehopen heeft weet ik eigenlijk niet. Had deze mod namelijk gelijk gedaan toen ik het bord kreeg :)
fsb 230 kom ik windows niet in en daar tussen in wel, maar niet helemaal 100% stabiel
op dit moment loopt het op fsb218. Dit geeft voor mij de beste resultaten. Hoger fsb is lager MP en lager all round score. Daarom loopt het nu op fsb218 :)
Ben er wel gelukkig mee :) Mijn vorige bord (Rev1.0) ging maar tot fsb197
Gegeheugen is ook erg snel. stabiel dus op fsb218 4-2-2-2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

ken schreef op 16 January 2003 @ 22:22:
Ik kan tot fsb225 sync stabiel in windows komen. Bord is Vdd modded. Of dit veel gehopen heeft weet ik eigenlijk niet. Had deze mod namelijk gelijk gedaan toen ik het bord kreeg :)
fsb 230 kom ik windows niet in en daar tussen in wel, maar niet helemaal 100% stabiel
op dit moment loopt het op fsb218. Dit geeft voor mij de beste resultaten. Hoger fsb is lager MP en lager all round score. Daarom loopt het nu op fsb218 :)
Ben er wel gelukkig mee :) Mijn vorige bord (Rev1.0) ging maar tot fsb197
waar heb jij je OCZ DC EL DDR reepies gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op 16 January 2003 @ 22:22:
wil niet lullig doen maar de xms die je aan mij verkocht deed ook 2-2-2-3 @ 222fsb.
dus zo superssnel gaat i niet, welke timings had je op 225 stabiel?
en volgens mij is dat dual-channel optimiced maar onzin, of merk jij verschil met sisoft sandra 2003 (pro) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff een vraagje; windows xp gaat niet moeilijk doen met 'system halted' ofzo wanneer ik hem van een ECS K7S5A naar de nforce overzet? M.a.w., ik hoef xp niet opnieuw te installeren?
Zou het maar wel doen, je hebt nu drivers voor je ECS K7S5a geinstalleerd.
He4t beste is gewoon nieuwe install --->> geen last van oude drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 22:50:
[...]

Zou het maar wel doen, je hebt nu drivers voor je ECS K7S5a geinstalleerd.
He4t beste is gewoon nieuwe install --->> geen last van oude drivers
Mja, zal ze zorgvuldig verwijderen maar ik heb echt geen tijd ook om allll die programmas weer te installeren/instellen... Nja, ff een ghostje maken en proberen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 22:40:
[...]

wil niet lullig doen maar de xms die je aan mij verkocht deed ook 2-2-2-3 @ 222fsb.
dus zo superssnel gaat i niet, welke timings had je op 225 stabiel?
en volgens mij is dat dual-channel optimiced maar onzin, of merk jij verschil met sisoft sandra 2003 (pro) ??
De Corsair liepen idd op ongeveer fsb220 (Intel systeem), maar op mijn Epox 8RDA+ wou deze niet hoger dan fsb195, daarom had ik hem verkocht. Ik wou minimaal fsb200 sync draaien. Had ook scores met sandra beneden de 3000. Nu iets van 3300 :) dus toch een vooruitgang ;). Was toen alleen nog niks over dat vdd mod bekend, misschien dat ik dan wel hoger kon gaan. Ook waren er andere mensen die de fsb200 niet konden halen icm Corsair. Daarom heb ik deze maar verkocht :)
Heb jij deze dan al op fsb220 gedraaid op je Epox?? Ben benieuwd hoever jij gaat. Ga je ook een Vdd mod doen??
Corsair komt binnenkort ook met dual channel optimized ddr memory. Ik denk dat het toch niet echt onzin is. Volgens mij krijgt je hierdoor een meer stabieler systeem. Gaat denk ik niet zo zeer om de snelheid.

[ Voor 29% gewijzigd door ken op 16-01-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

maar waar heb je dat ocz nou gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Mark_Oostdam schreef op 17 January 2003 @ 00:10:
maar waar heb je dat ocz nou gehaald?
Ik heb het al eerder in dit topic verteld maar hier komt die nog een keer :)

www.shop4memory.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_Oostdam schreef op 16 January 2003 @ 22:18:
[...]

ja dat idee heb ik ook, ze hebben heel weinig op voorraad.
maar wat wel leuk is daarvan, dat je altijd de nieuwste steppings/revisies binnenkrijgt als je daar besteld :D
dual channel-geheugen?..je stopt toch gewoon 2 keer het zelfde reepje in het mobo?... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op 16 januari 2003 @ 23:46:
[...]

De Corsair liepen idd op ongeveer fsb220 (Intel systeem), maar op mijn Epox 8RDA+ wou deze niet hoger dan fsb195, daarom had ik hem verkocht. Ik wou minimaal fsb200 sync draaien. Had ook scores met sandra beneden de 3000. Nu iets van 3300 :) dus toch een vooruitgang ;). Was toen alleen nog niks over dat vdd mod bekend, misschien dat ik dan wel hoger kon gaan. Ook waren er andere mensen die de fsb200 niet konden halen icm Corsair. Daarom heb ik deze maar verkocht :)
Heb jij deze dan al op fsb220 gedraaid op je Epox?? Ben benieuwd hoever jij gaat. Ga je ook een Vdd mod doen??
Corsair komt binnenkort ook met dual channel optimized ddr memory. Ik denk dat het toch niet echt onzin is. Volgens mij krijgt je hierdoor een meer stabieler systeem. Gaat denk ik niet zo zeer om de snelheid.
ik had hiervoor een rev 1.0 die ineens de pijp uit was.
ging 202fsb @ 2-2-2-3 dus alvast meer dan die 195 bij jou.
dit was nog voor de Vdd mod tijd.
haalde ook iets van 3316 uit m`n hoofd.
vandaag nieuwe bord in huis, was gister nie thuis toen ze kwamen leveren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
ik ben zelf nog beetje erg n00b met overclocken en dergelijke, maar wat ik me nu afvraag.
Heeft het bijv zin om ipv 11,5 x 133 =1529 8x200=1600 te gaan draaien ?
dan draai je ongeveer op hetzelfde aantal mhz maar met een hogere fsb ...
Heeft dit zin of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 07:42:
[...]

ik had hiervoor een rev 1.0 die ineens de pijp uit was.
ging 202fsb @ 2-2-2-3 dus alvast meer dan die 195 bij jou.
dit was nog voor de Vdd mod tijd.
haalde ook iets van 3316 uit m`n hoofd.
vandaag nieuwe bord in huis, was gister nie thuis toen ze kwamen leveren :'(
klinkt goed
Ben benieuwd naar je resultaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ken schreef op 17 januari 2003 @ 10:19:
[...]

klinkt goed
Ben benieuwd naar je resultaten :)
3300+ op 202 8)7 dan heb je een master mobo want ik haal maar 3200+ op 210+ fsb's
pvanwelt schreef op 17 January 2003 @ 08:42:
ik ben zelf nog beetje erg n00b met overclocken en dergelijke, maar wat ik me nu afvraag.
Heeft het bijv zin om ipv 11,5 x 133 =1529 8x200=1600 te gaan draaien ?
dan draai je ongeveer op hetzelfde aantal mhz maar met een hogere fsb ...
Heeft dit zin of niet :?
Als je mobo en mem het redden zekers doen scheeld echt wel veel systeem loopt dan stukken flotter en hogere 3dmarks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Het ging mij er dus om of een hogere fsb met zelfde aantal mhz zou schelen of niet.
Nu ik dit weet ga ik het zekers proberen om mn FSB wat hoger op te schroeven :+
En eventueel later misschien nog het aantal mhz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 03:35:
[...]

dual channel-geheugen?..je stopt toch gewoon 2 keer het zelfde reepje in het mobo?... :?
Inderdaad ik geloof er ook niet zo erg in, denk eerder marketing truuk.

[ offtopic ]
Rare jongens die van Salland, ik bel gistermiddag op met vraag of ze al weten wanneer ik mijn spullen kan verwachten, hmm we hebben alleen mobo binnen denk dat u het volgende week kan verwachten, ik ok, sta ik vanmorgen op, gaat bel om half 1, pakketje voor mij, ik WTF :?, hebben ze het dus gister alsnog verstuurd, kunnen ze dan ook niet effe mailtje sturen dat het morgen aankomt, had ik geld af kunnen halen en had ik lekker weekend kunnen rotzooien, nu weer eerst tot maandag wachten en moet ik leren voor tentamens woei :/

Wat ik wil zeggen heb medelijden met mij :P
[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Albinoraptor schreef op 17 January 2003 @ 13:40:
[ offtopic ]
Rare jongens die van Salland, ik bel gistermiddag op met vraag of ze al weten wanneer ik mijn spullen kan verwachten, hmm we hebben alleen mobo binnen denk dat u het volgende week kan verwachten, ik ok, sta ik vanmorgen op, gaat bel om half 1, pakketje voor mij, ik WTF :?, hebben ze het dus gister alsnog verstuurd, kunnen ze dan ook niet effe mailtje sturen dat het morgen aankomt, had ik geld af kunnen halen en had ik lekker weekend kunnen rotzooien, nu weer eerst tot maandag wachten en moet ik leren voor tentamens woei :/

[/quote]

Ik vind het ook raar idd, ik had mijn mobo en cpu cooler en videokaart daar besteld, en ik kreeg na een week tijd nog nix te horen van ze.
Toen maar zelf gebeld en bleek de videokaart niet leverbaar te zijn <> geef dat dan door 8)7

Toen besloten zonder videokaart te bestellen, die dag zouden ze het nog de deur uit doen en 2 dagen later kreeg ik pas een mailtje dat het verzonden was met tracking number erbij |:(
En weer 2 dagen later was het pas binnnen :S

Maarja al met al wel goeie zaak volgens mij maar de afhandeling van de bestellingen mag beter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 17:16

Imhotep

The Dark Side

Albinoraptor schreef op 17 januari 2003 @ 13:40:
[...]

Inderdaad ik geloof er ook niet zo erg in, denk eerder marketing truuk.

[ offtopic ]

[/quote]

arme jij :7

bedeol je dat je geen geld thuis had en dat de postbode maandag terug komt?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Imhotep schreef op 17 januari 2003 @ 14:21:
[...]

arme jij :7

bedeol je dat je geen geld thuis had en dat de postbode maandag terug komt?
Zoiets alleen mijn pakketje wordt bij postkantoor afgeleverd, en dat is om de hoek maar dat kan pas de volgende werk dag afgehaald worden. :(

Maar is 1 poitief ding, krijg volgende week 3 papst fans, kan ik meteen alles in 1 keer doen, WC er uit, enermax coolers er uit en papst erin en dan meteen wat coolers op de NB en SB gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Bij het postkantoor kun je toch ook zaterdag afhalen :?

Volgens mij wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

whoei, alweer een onderdeeltje binnen, een XP2400+ met AIUHB0248 core :P _/\o_

nu is het w88 alleen nog op het geheugen :'(
en dan is het OC-en geblazen, ben benieuwd wat dit procje gaat trekken. Heeft iemand hier ook een dergelijke core op de testbank liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Syzzer schreef op 17 januari 2003 @ 14:26:
Bij het postkantoor kun je toch ook zaterdag afhalen :?

Volgens mij wel iig.
zelfs in ons gehucht kan dat! maar wel voor de middag geloof ik (half een om precies te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 17 januari 2003 @ 12:10:
[...]

3300+ op 202 8)7 dan heb je een master mobo want ik haal maar 3200+ op 210+ fsb's
maar jij haald dit met pc2700 op lage timings.
ik met pc3500 op 2-2-2-3
maybe scheeld het ook nog eens dat m`n processor sneller is dan die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Op A1-electronics staat dat alle T'bred B cores lager dan XP2700+ geunlocked worden doordat pin Vss aan ground is aangesloten op de 8RDA+. Dit zou een feature zijn van de NForce 2 chipset. Heb alle meerdere reply's gelezen (op Asus A7N8X) dat dit bij de een wel en bij de ander niet mogelijk was (afhankelijk van bios versie). Zijn er ervaringen met de 8RDA+ m.b.t. dit unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 14:55:
[...]

maar jij haald dit met pc2700 op lage timings.
ik met pc3500 op 2-2-2-3
maybe scheeld het ook nog eens dat m`n processor sneller is dan die van jou.
Pc 3200 op 2-2-2-3 nu jij weer :P en zou het dan zijn dat de cpu ook veer verschil maakt bij mem tests 8)7 volgens mij niet in dit geval mischien wel bij games enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

hebben jullie die nieuwe beta 3115 al gezien cq geprobeerd ? Ik heb hem hier draaien..
Of kom ik nu onder een steen vandaan :?

de link voor de geintreseerde...

ftp://ftp.epox.com/mother.../forums/8RDA3115-beta.BIN

somige leuke toevoegingen erbij
updated bios to 3115
1.magic health added(post pc health on boot)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Laatst online: 16-07 16:14
hoe is dat programmatje magic bios, om je bios te updaten via windows.
werkt dat nog een beetje stabiel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 17 januari 2003 @ 19:43:
[...]

Pc 3200 op 2-2-2-3 nu jij weer :P en zou het dan zijn dat de cpu ook veer verschil maakt bij mem tests 8)7 volgens mij niet in dit geval mischien wel bij games enz.
idd raar, wat had jij ookalwer 3000/3100?
denk toch dat processor dan wat uitmaakt, is eigenlijk ook snelheid tussen
CPU---NB---MEM als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb nu een wazig probleem..misschien heeft iemand hier ervaring mee en kan me een goede suggestie doen?
Sinds een week ofzo heb ik m'n systeempje eindelijk compleet (XP 2400+, 8RDA+ en 2 * 512 PC2700 Kingston).
Na de installatie deed ie het goed, na enkele dagen begon hij vreemd te doen en liep vast bij het opstarten, geen beeld en een ambulance geluid. Als ik vervolgens met Reset+Insert en daarna Del de bios resette, alle instellingen weer invulde en boote kon ik gewoon weer opstarten zonder problemen. Als ik hem een dag later weer aanzette had ik hetzelfde probleem. Nu help zelfs dit niet meer, ik kan nog in de bios komen maar het terug zetten werkt nu niet meer, als ik reboot gebeurt er na het herkennen van de CPU en het geheugen helemaal niks! De fout op de diagnostic led is 52 (test all memory) het geheugen heb ik eerder als eens met memtest-86 gecontroleerd, na 2,5 uur nog geen fouten, toen maar gestopt. Ik heb geen overclock gedaan en zelfs een polsbandje gebruikt tijdens installatie en onderzoek.
Iemand enig idee wat dit kan zijn of welk onderdeel kapot kan wezen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het mobo heeft weer is problemen met mem, hebben velen al ervaren, kan zo van de ene op de ander dag overzijn, las het zelfs in een review, alleen hebben wij C1 op het led staan maar dat is dat hij het mem niet herkent, waar crasht hij PRECIES???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 22:37:
het mobo heeft weer is problemen met mem, hebben velen al ervaren, kan zo van de ene op de ander dag overzijn, las het zelfs in een review, alleen hebben wij C1 op het led staan maar dat is dat hij het mem niet herkent, waar crasht hij PRECIES???
Hoe staat het met je moederbord?? Al draaiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nog nooit gecrashed, hij stopt gewoon bij het booten, als je je HDD's zou moeten zien, na de CPU en het geheugen herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
ik heb m'n Tbred 2100+ bij Newegg besteld, als het goed heeft deze dezelfde core die hier word omschreven :)

ik moet dus binnenkort een mobo hebben (jaja, de 8RDA+) maar als ik goed begrijp is Salland een beetje laks? heeft iemand ervaring met Maxpert?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op 17 January 2003 @ 22:53:
[...]

Hoe staat het met je moederbord?? Al draaiend :)
haha nee, eerst casemod afmaken (moet nog naam voor verzinnen, thermaltake xaser II 6000 plus op prom unit helemaal bijtweaken totdat het een grote pc case lijkt)
namen zijn welkom ;)
de mosfets zijn trouwens een heel stuk anders als op rev 1.0 lijken nu ewl van soort plastic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Nooit opgevallen :)
Heb er een heatsink op zitten.

Die mod lijkt me wel vet :). Heeft deze wel dezelfde afmeting ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op 17 January 2003 @ 23:24:
ik heb m'n Tbred 2100+ bij Newegg besteld, als het goed heeft deze dezelfde core die hier word omschreven :)

ik moet dus binnenkort een mobo hebben (jaja, de 8RDA+) maar als ik goed begrijp is Salland een beetje laks? heeft iemand ervaring met Maxpert?
challenge computer

heb ik em ook weg... goeie zaak, snelle levering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
tubulence: bedankt voor advies/link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op 17 januari 2003 @ 23:35:
Nooit opgevallen :)
Heb er een heatsink op zitten.

Die mod lijkt me wel vet :). Heeft deze wel dezelfde afmeting ??
nope daarom is het ook een echte mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Terryb47 schreef op 17 januari 2003 @ 23:24:

maxpert roelt. veel op voorraad. verzending weet ik niet maar schijn zeer snel te zijn (ben zelf gewoon de winkel binnengestapt en spul gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Maxpert deed et prima bij mij, alles klopte precies en lekker snel afgeleverd enzo. Wel vooruitbetaling maar ja, aan de shop survey is te zien dat ze fair zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
ah, die zit in Zutphen..toch dichterbij dan challengecomputers (die zit in friesland :p)
ik zal eerst naar beide winkels bellen voor ik em bestel. bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik ga dit bord ook bestellen binnenkort (even mn A7V8X verkopen eerst), ik zit alleen te twijvelen of ik nou op de nieuwe revisie met VDD mod in het bios moet wachten... Iemand toevallig een idee van wanneer dat ding moet uitkomen?

edit:

Hm, A7V8X nu al verkocht, sneller dan verwacht :) *8RDA+ bestelt bij maXpert*

Mocht die nieuwe revisie uitkomen en beter zijn verkoop ik em wel weer ofzo :P

[ Voor 29% gewijzigd door Chakotay op 18-01-2003 14:04 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

heeft iemand van jullie een idee, welke core alternate nu verkoopt in z'n xp1700 en xp1800 cpu's.
Ik heb ze gebeld maar die gasten wisten niet waarover ik het had...............

[ Voor 5% gewijzigd door bassie666 op 18-01-2003 12:32 ]

HTPC user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Alternate zou ik het niet van weten, in het lower tbred topic staat wel dat Gistron op het moment week 025x 1700+ en 1800+ tbred b's heeft liggen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Zo heb het eindelijk binnen, alleen nu zijn ze 1 reep geheugen vergeten :'(

Maar ja, eerste probleem was dat ik windows niet meer kon starten dus weer geheel overnieuw heb moeten installeren :(

Maar voor rest loopt het wel erg lekker, XP2400+ (AIUHB 02 48) blijft ook lekker koel.

[ Voor 4% gewijzigd door Albinoraptor op 18-01-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Laatst online: 16-07 16:14
hmz ik zit met een probleempje
telkens als mijn pc is uitgeweest staat de mem. specs weer op auto, hierdoor wordt het geheugen op 133mhz gezet ipv de 200 die hij instelt bij "by spd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Albinoraptor schreef op 18 januari 2003 @ 14:37:
Zo heb het eindelijk binnen, alleen nu zijn ze 1 reep geheugen vergeten :'(

Maar ja, eerste probleem was dat ik windows niet meer kon starten dus weer geheel overnieuw heb moeten installeren :(

Maar voor rest loopt het wel erg lekker, XP2400+ (AIUHB 02 48) blijft ook lekker koel.
Ben benieuwt wat dit beesje gaat trekken. Zit te twijfelen tussen 2 weken op TB 900 werken en dan 2100+ kopen AIUHB 0250 of nu een 1700+ JIUGB 0251 maar jah kan die 1700+ altijd weer weg doen voor een Barton :P

Maandag ga ik nieuw geheugen halen 2x256 MB Corsair PC3500 dus hoop ik boven de 230 fsb uit te komen met mijn VDD MOD op 1.88 Volt :9

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 18-01-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Wat is eigenlijk de beste core van dit moment?? De AIUHB of de JIUBG??
Ik ga geen ander CPU halen voordat de Barton beschikbaar is :). Krijgt echter wel steeds jeuk aan mijn handen als ik al die nieuwe core en OC zie ;)
wanneer verwacht men de Barton??

Astennu: ga je, je 2400+ verkopen?? is 2400mhz niet snel genoeg :)
Ik zag dat je Epox al op fsb 210 loopt. Is dit met Vdd mod??

Mijn bord loopt nu op fsb220, CPU loopt op 2750. Dit is 3dmark, Super PI en prime95 stabiel.

[ Voor 39% gewijzigd door ken op 18-01-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is netjes ken, ik hoop dit ook tehalen met m`n systeem, alleen naar mijn weten kan de fsb hoger, heb ze op 235 sync gezien ZONDER vddmod, waarscheinlijk ook toevallig een goed bord gekregen maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 16:15:
dat is netjes ken, ik hoop dit ook tehalen met m`n systeem, alleen naar mijn weten kan de fsb hoger, heb ze op 235 sync gezien ZONDER vddmod, waarscheinlijk ook toevallig een goed bord gekregen maar toch.
fsb 235 heb ik idd ook gezien, maar deze was toen niet stabiel met 3dmark etc alleen mem test lukte nog wel. 3D app was niet te doen.
Misschien dat het nu wel goed is.
Vanavond probeer ik wel iets hoger, maar ik ben wel tevreden met fsb220 :)
Wel heb ik gemerkt dat ik de Vcore niet hoger moet zetten dan 2.1V anders is mijn systeem niet stabiel (3dmark, Super pi). Weet niet of het mijn voeding is

[ Voor 25% gewijzigd door ken op 18-01-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Astennu schreef op 18 January 2003 @ 15:31:
[...]

Ben benieuwt wat dit beesje gaat trekken. Zit te twijfelen tussen 2 weken op TB 900 werken en dan 2100+ kopen AIUHB 0250 of nu een 1700+ JIUGB 0251 maar jah kan die 1700+ altijd weer weg doen voor een Barton :P
Ik ook :D

Laat hem eerste effe indraaien op nu 185 x 12.
Dan volgende week als ik papst fans binnen krijg, andere koeler op NB, want dat ding word ontiechelijk warm :D

En geheugen loopt wel lekker 185 en 2-2-2-2 :*D
Hopelijk volgende week mijn andere Corsair Module ook binnen.

En wel leuk mijn 3dMark is 150% omhoog gegaan.
Eerst 6709 nu 9334. (GF3-tje maar, nog niet overgeclocked, moet powerstrip overnieuw downloaden, wat zou GF3 aan kunnen, zal ik hem op 66 laten staan of hoe hoog?)

Tja het loopt nu dus wel stabiel op 185x12, met 3-2-2-2, 2-2-2-2 gaat 3dmark raar doen rest doet het dan wel :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/WCPU.jpg

Tja :/ Uhm geef eens wat vergelijking material :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Sisoft0001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Sisoft0002.jpg

Valt beetje tegen, zal wel stuk beter worden als ik sync ga draaien met 2e module.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Sisoft0003.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Albinoraptor op 18-01-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
ken schreef op 18 januari 2003 @ 16:19:
[...]

fsb 235 heb ik idd ook gezien, maar deze was toen niet stabiel met 3dmark etc alleen mem test lukte nog wel. 3D app was niet te doen.
Misschien dat het nu wel goed is.
Vanavond probeer ik wel iets hoger, maar ik ben wel tevreden met fsb220 :)
Wel heb ik gemerkt dat ik de Vcore niet hoger moet zetten dan 2.1V anders is mijn systeem niet stabiel (3dmark, Super pi). Weet niet of het mijn voeding is
Nee boven de 2.05vcore worden ongeveer alle 8rda+ bordjes instabiel.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Albinoraptor schreef op 18 januari 2003 @ 16:57:
[...]

Ik ook :D

Laat hem eerste effe indraaien op nu 185 x 12.
Dan volgende week als ik papst fans binnen krijg, andere koeler op NB, want dat ding word ontiechelijk warm :D

En geheugen loopt wel lekker 185 en 2-2-2-2 :*D
Hopelijk volgende week mijn andere Corsair Module ook binnen.

En wel leuk mijn 3dMark is 150% omhoog gegaan.
Eerst 6709 nu 9334. (GF3-tje maar, nog niet overgeclocked, moet powerstrip overnieuw downloaden, wat zou GF3 aan kunnen, zal ik hem op 66 laten staan of hoe hoog?)

Tja het loopt nu dus wel stabiel op 185x12, met 3-2-2-2, 2-2-2-2 gaat 3dmark raar doen rest doet het dan wel :)
[afbeelding]

Tja :/ Uhm geef eens wat vergelijking material :)
[afbeelding]
[afbeelding]

Valt beetje tegen, zal wel stuk beter worden als ik sync ga draaien met 2e module.
[afbeelding]
Wil je de volgende keer een plaatje weglaten :) dat vinden 56k mensen fijner _/-\o_ (ik ben er 1 van :+ )

Kun jij op 2-2-2-3 jouw 3dmark score registreren?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
ken schreef op 18 januari 2003 @ 16:06:
Wat is eigenlijk de beste core van dit moment?? De AIUHB of de JIUBG??
Ik ga geen ander CPU halen voordat de Barton beschikbaar is :). Krijgt echter wel steeds jeuk aan mijn handen als ik al die nieuwe core en OC zie ;)
wanneer verwacht men de Barton??

Astennu: ga je, je 2400+ verkopen?? is 2400mhz niet snel genoeg :)
Ik zag dat je Epox al op fsb 210 loopt. Is dit met Vdd mod??

Mijn bord loopt nu op fsb220, CPU loopt op 2750. Dit is 3dmark, Super PI en prime95 stabiel.
AIUHB.

Als ik jouw oc zie krijg ik ook jeuk aan mijn handen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Astennu schreef op 18 January 2003 @ 15:31:
[...]

Maandag ga ik nieuw geheugen halen 2x256 MB Corsair PC3500 dus hoop ik boven de 230 fsb uit te komen met mijn VDD MOD op 1.88 Volt :9
Jaaa ga je dat geheugen nu echt halen? :P of zit je nog te twijfelen tussen OCZ 3700 :Y)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Strider schreef op 18 januari 2003 @ 19:41:
[...]

Wil je de volgende keer een plaatje weglaten :) dat vinden 56k mensen fijner _/-\o_ (ik ben er 1 van :+ )

Kun jij op 2-2-2-3 jouw 3dmark score registreren?
Arme kerel :P

Hier mijn 3DMark score:
Nu beetje zitten overclocken met mijn GF3 (230/505) en zit nu eindelijk over de 10000 :*D
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5678296

BTW hoe zetten jullie de 2-2-2-3, enigste wat bij mij nu op 3 staat is T(RAS) :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.