-=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.640 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zit nu te dubben tussen de EPoX 8RDA+ of de EPoX 8K9A2+

Wat zullen de voordelen zijn van de Nforce ten opzichte van de EPoX 8K9A2+ ?

Ondersteunt ook de onboard audio EAX voor beide borden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep de 8rda+ ondersteunt eax (zelfs eax2 geloof ik) en hij is sneller dan de 8k9a2+, deze komt zo i zo niet hoger als 200mhz fsb (hd corruption)
verder is de nforce gewoon sneller en volgens mij zelfs nog goedkoper ook.
dus mijn conclusie koop je nu nog een 8k9a2+ ben je 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:05
Knal schreef op 12 January 2003 @ 22:03:
[...]

Zoals eerder gezegd werd; koop een 1800+ T-bred; dit geeft je 2 voordelen tov een 2200+:
- is goedkoper :P
- is 100% ge-unlocked :9
Die 2200+ is van zichzelf niet ge-unlocked en ik weet niet of de 8RDA+ dit wel doet;
Iemand in dit topic die hier iets over weet ??
Okay ik begrijp nu dat ik kan gaan voor een 1800+. Een 166fsb zit er dus wel in zie ik in het 1800+ overclock topic op het GOT. Maar nu moet ik dus een goede koeler hebben. Wat voor koeler gebruik jij? Zelf ook wezen zoeken: deze leken mij wel wat:
"CoolerMaster HCC-002 - AMD Socket A - Copper Brazing" á 24 euro gemiddeld.
"Thermaltake Volcano 9+" ook gemiddeld 24 euro.

Voor de duidelijkheid een waterkoeling setje of xtreme koelers zit er niet in, beperkt budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 13-09 21:51
Miki schreef op 12 januari 2003 @ 22:36:
[...]

Okay ik begrijp nu dat ik kan gaan voor een 1800+. Een 166fsb zit er dus wel in zie ik in het 1800+ overclock topic op het GOT. Maar nu moet ik dus een goede koeler hebben. Wat voor koeler gebruik jij? Zelf ook wezen zoeken: deze leken mij wel wat:

Voor de duidelijkheid een waterkoeling setje of xtreme koelers zit er niet in, beperkt budget.
Wat is je budget dan?

Ik ben nu bezig met mijn wc op te stellen + kopen, dus over een weekje ofzo gaat mijn swiftech mc 462 + delta 80x90x38 combo eruit.

Je kunt beter je budget verhogen en meteen goede luchtkoeling kopen want je krijgt er nooit geen spijt meer van!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 10:36

Knal127

Een raar geval...

Miki schreef op 12 januari 2003 @ 22:36:
[...]

Ikzelf heb nu een Volcano 9 op 2500 RPM (anders teveel herrie), voldoet tot nu toe voor mij prima (met FSB op 150, zie verder mijn sig.). Zou qua temps ook nog wel makkelijk 166Mhz FSB kunnen draaien maar dit laat mijn mobo niet toe :( (offtopic)
(althans, kan wel de FSB verhogen maar er zitten geen dividers en PCI-lock op mn mobo --> ben daarom ook van plan een ander mobo te kopen en dat wordt heeeeel waarschijnlijk wel de 8RDA+ :9 )

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:05
Strider schreef op 12 januari 2003 @ 22:45:
[...]

Wat is je budget dan?

Ik ben nu bezig met mijn wc op te stellen + kopen, dus over een weekje ofzo gaat mijn swiftech mc 462 + delta 80x90x38 combo eruit.

Je kunt beter je budget verhogen en meteen goede luchtkoeling kopen want je krijgt er nooit geen spijt meer van!
komt ie: liefst onder de 400 euro...

Wat ik nodig heb is een proc + koeler, geheugen en een mobo
Overige onderdelen heeft ie van mij gekregen (dvd-speler, cd-brander, radeon 8500, topower 370 watt voeding, iiyama 901MT, Aopen kast).

Dus de optelsom word:
Proc amd 1800+ : 78 euro bij salland
Epox 8RDA+: 130 euro bij salland
2x kingston CAS2.5 256mb 333mhz: 157 euro bij salland (goede ervaringen met deze keten)
Totaal 365 euro, wat natuurlijk een heel aantrekkelijk bedrag is. De koeler moet dus ook redelijk geprijsd zijn, het is voor mijn broertje die nu stage loopt a 1.50 euro per uur :+, dus vandaar.

Ik dacht dus aan een koeler in de buurt van de 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2024
SileX schreef op 12 January 2003 @ 22:10:
Ik zit nu te dubben tussen de EPoX 8RDA+ of de EPoX 8K9A2+

Wat zullen de voordelen zijn van de Nforce ten opzichte van de EPoX 8K9A2+ ?

Ondersteunt ook de onboard audio EAX voor beide borden ?
Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen die twee bordjes, ben toch voor de 8RDA+ gegaan: hij is goedkoper (die S-ata rommel enz heb ik toch niet nodig), sneller, en de onboard audio van de 8K9A2 lijkt me echt bij lange na niet zo goed als bij de 8RDA+, ondanks dat ik alles via spdif aan mn versterker ga hangen...
Xtinction schreef op 12 januari 2003 @ 20:54:
Ik zoek nog steeds voor een normale prijs zo'n spdif-coax verloopstuk, heeft iemand hier er toevallig eentje over? Als ik bij informatique bestel ben ik 7,50 aan verzendkosten kwijt, dat lijkt mij een beetje overboard :)
ik heb bij alternate uit de rommelkast voor 5 euro een Asus spdif slotkaartje gekocht, als het goed is is de pinlayout van het kabeltje naar het mobo toe hetzelfde als bij de 8RDA+, als ik mn spullen binnen heb zal ik hier even melden of het ook daadwerkelijk werkt ;) (heb m dus waarschijnlijk helaas niet over)

Ik ga morgen bij Salland een 8RDA+, een volcano 7+, Enermax EG301P-VE FM en 1x 256 mb Corsair PC3200 cas 2 platinum heatspreader bestellen... Ik heb op het moment even geen geld voor nog een tweede reepje, en ik heb al een AIUGA week 45 liggen >:)

als iemand nog 2x256 mb corsair pc3200 overheeft en er vanaf wil kan hij/zij mij mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
hoi Astennu, jij gaat dus ander geheugen nemen? Verkoop jij je andere reepjes?
Zo ja, kan je me dan mailen? thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Ik heb eindelijk een beetje tijd gehad om wat serieuzer te tweaken en loop tegen een (voor mij) onbekend probleem aan.
Heb m'n Palominotje (1800+) eens GOED unlocked en ben m'n MP aan het verlagen geweest uiteraard.

Nu draait ie op 200x9,5=1900HMz (@2,050V) best stabiel geloof ik. (heb vannacht gestressed) MEM-timnings Cas2.0 - 2 - 2 - 4 @2,99V)(<--was toch de hoogste volt setting?)
[CPU/MEM settings@Optimal/Expert)
MAAR...... als ik m'n (CPU)Spreadspectrum op 0,50% of 1,00% zet dan zien zowel WinXP als wCPUid(Version 3.1a (Build 1089)) en Burn-inTest en SiS-Sandra m'n FSB aan op 165,93 (x9,5=1576,34) 8)7
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ayhks/fowtowtje.jpg

Herkent iemand dit???
Volgens mij is het disablelen van die spreadspectrum echt de enige manier om de juiste speed-aanduiding te krijgen.
Het probleem om zonder die spreadstuff te draaien is dat ik screen-flashes krijg als ik windowtjes open en/of heen en weer sleep.
(zwart beeld alsof ie m'n refreshrate verzet of een andere o/c voor m'n GF4-tje[maar het is volgens mij geen agp probleem@66MHz])

Dus als er iemand mij kan wijzen in de richting van de oplosssing voor een van deze twee problemen, zou ik een zeer gelukkig tweakertje zijn. :+

offtopic:
geez, let maar ff niet op m'n kunsten in de Nederlandse taal, net m'n pa's verjaardag achter de rug *hips*)

[ Voor 30% gewijzigd door _Droopy op 13-01-2003 11:29 . Reden: Pic(je) ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
patryk schreef op 13 januari 2003 @ 01:20:
[...]

hoi Astennu, jij gaat dus ander geheugen nemen? Verkoop jij je andere reepjes?
Zo ja, kan je me dan mailen? thnx
Jah zijn al verkocht. maar ben je ook al Devon fan ? :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Tinker schreef op 12 januari 2003 @ 23:31:
[...]

Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen die twee bordjes, ben toch voor de 8RDA+ gegaan: hij is goedkoper (die S-ata rommel enz heb ik toch niet nodig), sneller, en de onboard audio van de 8K9A2 lijkt me echt bij lange na niet zo goed als bij de 8RDA+, ondanks dat ik alles via spdif aan mn versterker ga hangen...
Is de onboard LAN ook wel wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Ik lees hier vaker dat sommige mensen veel problemen hebben met die on-board lan, maar hier (en volgens mij bij de meesten) werkt hij perfect. Hij zou zelfs sneller zijn dan de 3com lan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor geheugen kan je hier het beste in doen 3500 of 3200??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3500... of 3700...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen zegt men dat Corsair het beste geheugen maakt. Ligt eraan wat je van plan bent te gaan doen hoe snel het geheugen moet zijn. PC3200 is door de fabrikant gegarandeerd tot een fsb van 200 MHz, PC3500 tot 218 MHz. Geheugen van Corsair loopt eigenlijk altijd sneller dan het gegarandeerde.

Ga je overclocken tot boven de 200 MHz, neem dan PC 3500 of hoger, maar denk erom, neem een goed merk.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OCZ Geheugen PC3500-EL wordt nu aangeraden, ga het zelf ook nog krijgen ASAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, ja, heb ik ook besteld, maar ik weet nu niet of ik daar een 8RDA+ bij kan nemen. Veel gelezen die combinatie vaak niet werkt:-( En zoals iedereen hier wil ik er ook een....

Ik weet niet of ik die bestelling moet cancellen of een ander mobo kiezen. Voor de corsair equivalent zou ik minimaal 60 euro meer kwijt zijn, vind ik best veel geld. Ik heb EPoX maar gemailed, kijken wat zei erover kwijt kunnen/willen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 13 januari 2003 @ 08:52:
[...]

Jah zijn al verkocht. maar ben je ook al Devon fan ? :D
Wat ga jij nou doen , ben je nou vanplan om die ocz te nemen!!

Of ga jij die cosair geheugen bankjes nemen!!

We gaan vrijdag der na toe, weet je al wat je wilt astennu ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 11:26:
[...]

Of wacht tot ik morgen mijn OCZ geheugen krijgt. Dan test ik deze eerst of ze goed werken :). Kan je altijd nog beslissen welke je gaat kopen :)

Ik dacht dat ik het al gezegt had. Mijn geheugen komen dus van www.shop4memory.com (4 euro verzendkosten :))

[ Voor 4% gewijzigd door ken op 13-01-2003 13:27 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Uh-Oh......
Ik geloof dat ik nu dus ook de zelfde problemen begin te krijgen als Strider in het begin had. (met o.a. z'n 3e 8RDA+)
Ik krijg nu dus ook de melding "unknown CPU" en die screen refreshes die had hij dus ook al zag ik net toen ik ff de eerste paar pages van dit topic opnieuw las.
Damn, dar wordt dus waarschijnlijk RMA-en, maar jah........... heb um al een tijdje en op default settings loopt ie NOG wel stabiel. :?
(gekocht op 03-12-2002)
Iemand ervaringen met Informatique en RMA??? :o
En dan nog iets....... iemand een goeie manier om de vaseline uit het gat in het midden van de socket te krijgen?? :X (was om de condens onschadelijk te maken onder CPU [Prommy])
offtopic:
Ohw! sh*t ik moet ook nog ff nieuw bios om m'n oude bordje (8k3a) laten flashen(hardwarematig)...... anders zit ik zonder PC during RMA :'( )

[ Voor 6% gewijzigd door _Droopy op 13-01-2003 13:32 . Reden: info prommy ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 11:26:
[...]

Jah :) als OCZ er niet voor vrijdag is dan haal ik Corsair bij snogard en ook die cpu. Hoe laat ga je ?

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 13-01-2003 14:10 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
_Droopy schreef op 13 January 2003 @ 13:31:
Uh-Oh......
Ik geloof dat ik nu dus ook de zelfde problemen begin te krijgen als Strider in het begin had. (met o.a. z'n 3e 8RDA+)
Ik krijg nu dus ook de melding "unknown CPU" en die screen refreshes die had hij dus ook al zag ik net toen ik ff de eerste paar pages van dit topic opnieuw las.
Damn, dar wordt dus waarschijnlijk RMA-en, maar jah........... heb um al een tijdje en op default settings loopt ie NOG wel stabiel. :?
(gekocht op 03-12-2002)
Iemand ervaringen met Informatique en RMA??? :o
En dan nog iets....... iemand een goeie manier om de vaseline uit het gat in het midden van de socket te krijgen?? :X (was om de condens onschadelijk te maken onder CPU [Prommy])
offtopic:
Ohw! sh*t ik moet ook nog ff nieuw bios om m'n oude bordje (8k3a) laten flashen(hardwarematig)...... anders zit ik zonder PC during RMA :'( )
Unknown cpu waar zie je dat? Bij 3dmark soms ? dat is normaal.

Screen flashes bij welke fsb? Om dat te verhelpen moet je een vdd mod doen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ervaring met informatique, ze hebben lever problemen met de 8rda+ en ik zit al meer dan 2 weken zonder mobo.
ga dus geld terug vragen, dit schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 17:16

Imhotep

The Dark Side

Astennu schreef op 08 January 2003 @ 19:02:
[...]

Werkt hiet perfect hoor ;)
maar krijg je geen conflicten ofzo, omdat het mobo een chipset heeft van nvidia en je er dan een ati kaart inzet :?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Imhotep schreef op 13 januari 2003 @ 16:12:
[...]

maar krijg je geen conflicten ofzo, omdat het mobo een chipset heeft van nvidia en je er dan een ati kaart inzet :?
Dat moet niets uitmaken.

Als nvidia zoiets zou doen, dan verkochten ze 50% minder nforce2 chipsets ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

beter, ik zit namelijk te denken aan een nieuw mobo, en deze lijkt me daar helemaal geschikt voor, vooral als deze ook nog eens een pci/agp lock heeft :)

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Imhotep schreef op 13 januari 2003 @ 16:12:
[...]

Neeh haal er gewoon 18425 3dmarks mee dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
zit dus ook te kijken naar epox + ocz mem combo.
wacht ff af wat ken er morgen van gaat bakken ;)

offtopic:
Astennu, uiteraard fan van devon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie666
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

Deze chipset is veeeeel beter dan de kt266a die ik hiervoor had (msi kt266pro2) mijn promise tx4 haalt in plaats van de gebruikelijke 34500 punten in file system benchmark (sandra sp1) nu ineens 41000 punten op de 8rda+.

gaat beetje veel harder.........:)

nog ff eeen vraag, welke bios kan ik nu het beste op het mobo flashen.

HTPC user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
bassie666 schreef op 13 January 2003 @ 19:23:
Deze chipset is veeeeel beter dan de kt266a die ik hiervoor had (msi kt266pro2) mijn promise tx4 haalt in plaats van de gebruikelijke 34500 punten in file system benchmark (sandra sp1) nu ineens 41000 punten op de 8rda+.

gaat beetje veel harder.........:)

nog ff eeen vraag, welke bios kan ik nu het beste op het mobo flashen.
C31 tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Littleguy, gewoon doen idd, heb ik ook gedaan. Die maxpert.nl gasten waren snel zat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maXpert zijn geweldig, wordt goed geholpen en had vandaag positief gesprek!

Het is voor nu gewoon m'n standaard aankooppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtinction schreef op 13 January 2003 @ 20:07:
Littleguy, gewoon doen idd, heb ik ook gedaan. Die maxpert.nl gasten waren snel zat :D
zou jij ook een nieuwe krijgen van informatique dan?
dan moet ik namelijk morgen toch is gaan bellen.
kreeg jij het volledige aankoop bedrag terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook 'n slechte ervaring met Informatique, ik moest het moederbord terugbrengen (ook 'n EPoX) omdat hij per post werdt gebounced DOOR Informatique omdat je hem persoonlijk moet brengen, heb gewoon 200Km moeten rijden, gewoon zielig heb ook met middelvinger de winkel uitgelopen toen ik m'n nieuwe had...

Had net zo goed 'n nieuwe kunnen kopen voor de benzinekosten :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Mijn defecte Epox 4G4A+ kon ik gewoon opsturen en kreeg na 1 week een nieuwe. De service vond ik prima :) moederbord war al een paar maanden oud
Mijn ervaringen met Informatique zijn dus prima

Vorige week was mijn Epox 8RDA+ defect deze had ik teruggestuurd naar Alternate en binnen 1 week had ik al een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 22:00:
Ik heb ook 'n slechte ervaring met Informatique, ik moest het moederbord terugbrengen (ook 'n EPoX) omdat hij per post werdt gebounced DOOR Informatique omdat je hem persoonlijk moet brengen, heb gewoon 200Km moeten rijden, gewoon zielig heb ook met middelvinger de winkel uitgelopen toen ik m'n nieuwe had...

Had net zo goed 'n nieuwe kunnen kopen voor de benzinekosten :r
Jouw slechte ervaring no offence is denk ik je eigen schuld.

Ik heb al zo vaak iets terug gestuurd voor rma, en nooit deden ze moeilijk. Meteen een nieuwe.

Dus dan snap ik niet waarom ze dat bij jouw deden, te weinig verzendkosten? Verkeerde adres?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is het probleem dus dat ze niet moeilijk doen maar dat ze problemen met epox hebben (Zeggen ze zelf over tele)
dus ga proberen geld terug te vragen en denk idd bij alternate een nieuwe bestellen.
weet iemand of deze rev 1.1 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Mijn nieuwe moederbord van Alternate is rev 1.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Hmm, dan denk ik dat ik er daar ook maar eens een ga halen!

Zit de draad al een tijd mee te lezen en mijn broertje heeft er al een, maar nu wordt het toch eens tijd om er zelf ook een te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Wat is het verschil tussen een 8RDA+ en een 8RGA+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Tikfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate had volgens mij alleen 8RDA zonder '+', zo was het op site en volgens hun door de telefoon... Wat hij mist i dunno!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

zonder plus is met de eenvoudigere southbridge volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Jupiler schreef op 13 januari 2003 @ 22:54:
Wat is het verschil tussen een 8RDA+ en een 8RGA+ :?
Die G staat voor Grafx, is dus de versie met integrated AGP card.

Op 200FSB heb ik die flashes, nu heb ik um op 190FSB staan en heb ik er geen last meer van.
Die Unknown CPU is (bij 200FSB en hoger) te zien in bios, winXP Burn-in Test en SiS Sandra.
Wat daarbij opvalt is dat er dan ook "overal" een FSB van 166 terug te vinden is. :?
Ook hier heb ik geen last meer van nu ik de FSB op 190 heb staan.
Ga ik naar de 195 dan begint het met die screen flashes en hoger herkent ie m'n CPU niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Ow een nieuwe... mnee ik had eerst een asus non deluxe besteld, toen omgewisseld voor een epox, en daarna dat bord uit de bestelling weggelaten. Het ging dus niet om een RMA of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
_Droopy schreef op 13 januari 2003 @ 23:08:
[...]

Die G staat voor Grafx, is dus de versie met integrated AGP card.

Op 200FSB heb ik die flashes, nu heb ik um op 190FSB staan en heb ik er geen last meer van.
Die Unknown CPU is (bij 200FSB en hoger) te zien in bios, winXP Burn-in Test en SiS Sandra.
Wat daarbij opvalt is dat er dan ook "overal" een FSB van 166 terug te vinden is. :?
Ook hier heb ik geen last meer van nu ik de FSB op 190 heb staan.
Ga ik naar de 195 dan begint het met die screen flashes en hoger herkent ie m'n CPU niet meer.
Mischien een VDD MOD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 11:07:
OCZ Geheugen PC3500-EL wordt nu aangeraden, ga het zelf ook nog krijgen ASAP.
ik ben nu ook ff aan het kijken om een mobo + mem upgrade te doen.
Ik heb zelf nog pc 133 geheugen :X

maar nu twijfel ik tussen de OCZ 3500 en de 3700.

Zit er een duidelijk verschil tussen deze twee in het oc'en of valt het wel mee.

en wat is btw dual DDR :?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Imhotep schreef op 14 January 2003 @ 00:14:
[...]

ik ben nu ook ff aan het kijken om een mobo + mem upgrade te doen.
Ik heb zelf nog pc 133 geheugen :X

maar nu twijfel ik tussen de OCZ 3500 en de 3700.

Zit er een duidelijk verschil tussen deze twee in het oc'en of valt het wel mee.

en wat is btw dual DDR :?
Jah dar Dual DDR ben ik ook niet uit. Zo speciaal voor NForce 2 zijn mischien betere latencys maar dat zal wel niet. verder komt dit geheugen pas in week 4 dus ik ga voor Corsair XMS Pc3500 CL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie666
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

ken schreef op 13 januari 2003 @ 22:39:
Mijn nieuwe moederbord van Alternate is rev 1.1 :)
Vrijdag m'n epox 8rda+ gehaald (11-1-03) en was ook een rev 1.1 van alternate

HTPC user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi dan vraag ik dus gewoon geld terug i.p.v. nog een maand te moeten wachten op een nieuwe 8rda+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon wachten op OCZ PC3500-EL geheugen, doe ik ook...

2 * 256Mb voor DUAL-CHANNEL DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 08:01:
Ik zou gewoon wachten op OCZ PC3500-EL geheugen, doe ik ook...

2 * 256Mb voor DUAL-CHANNEL DDR
Jah kun de als je kan w8ten ook beter doen maar als ik dat zou doen zit ik 2 weken zonder pc :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EEEy ff een vraagje.
Ik wil ook zo'n mobo halen maar is dat nu echt waar als je een fsb200 hebt dat je dan data coruptie krijgt?
Anders denk ik dat ik voor een asus ga.
Dus help me astublieft
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 14 januari 2003 @ 11:03:
[...]

Jah kun de als je kan w8ten ook beter doen maar als ik dat zou doen zit ik 2 weken zonder pc :X
Jah, owkee, ik werk gewoon tijdelijk met PC2100 geheugen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 11:14:
EEEy ff een vraagje.
Ik wil ook zo'n mobo halen maar is dat nu echt waar als je een fsb200 hebt dat je dan data coruptie krijgt?
Anders denk ik dat ik voor een asus ga.
Dus help me astublieft
Alvast bedankt
lees de draad voor je blaat :P
mare er zit een agp en pci fix op dit bordje dus je pci en agp speeds worden niet verandert dus ook geen coruptie :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 14 januari 2003 @ 11:03:
[...]

Haha jij balen astennu !!

Nou we gaan vrijdag tegen 12 uur richting duitsland :)

Dus als je mee wilt moet je het zeggen .

Nou weer ontopic , kan je niet van iemand geheugen dan lenen.

Doe ik nou ook :) ik neem gewoon een stripje van me broetje is wel pc 2700 maar das goed genoeg om 2 door te komen.

Heb nou pc 2100 cas 2.5 dus is al vooruitgang he :P

Jaja heb wel zin in :) in de dag dat me epox bordje gaat draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bopitje, wat gaan jullie halen in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet het niet meer hoor...

heb nu 2 reepjes PC3500 corsiar erin gedrukt, maar nog OC'ed ie niet hoger....

heb een XP2400 erin zitten.

draai nu op MP 9,5 x 190 FSB, hogere MP eindigd tot het niet booten van windows...

maar nu draait de cpu maar als een XP2000, ook niet echt voldoende vindt ik...

ik vertrouw mn bordje ook niet helemaal, maar heb bij mn webshop al even nagevraagd ivm RMA, maar dan ben ik hem zeker 3 weken kwijt!!!

vreemde is dat bijv WCPUID:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/turbulence/XP2000.jpg

hele vreemde waardes weergeeft... er zit volgens hem een XP2000 is, maar dan wel op een speed van 1493 mhz.... :?

daarnaast met een FSB van 165, terwijl ik toen draaide op een FSB van 190....

snap ik iets niet, of het proggie niet??? bij de boot en in Bios staat wel alles goed....

edit:// nu ga je dus zeggen van, Vcore omhoog, maar als ik de Vcore omhoog gooi, dan boot de cpu niet eens... kan de cpu alleen maar gebruiken met default Vcore...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Je multiplier staat op 9, normaal gezien is het 12 of 12.5 bij een 2000+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh?? ja normaal is het 12,5x133= 1670 mhz...

maar er klopt toch geen ruk van....

nu krijg ik mn bordje waarschijnlijk ook niet voor RMA, want:
Ik heb begrepen dat je aan het overclocken bent geweest, er wordt geen garantie op de snelheid gegeven met overclocken, alleen op de snelheid die de fabrikant garandeert.
Als blijkt dat bij RMA door gebruiker een aktie is geschied waardoor het bord niet meer werkt, worden RMA kosten gerekend aan ons en vervolgens aan jou. Helaas zijn dat de voorwaarden. Die stellen de leveranciers en wij leveren 2 jaar fabrieksgarantie.
Wij leveren niet eerder nieuwe moederborden uit nadat RMA is geschied en we een vervangend bord retour krijgen.
Wil je het bord aanbieden voor RMA dan moet je deze voorwaarden even ter harte nemen.
er waren een paar lui, die hem wel voor RMA hebben gekregen, onder welke voorwendselen hebben jullie dit gedaan???

en wat is dan volgens Epox de gegarandeerde snelheid voor dit bordje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

gewoon een chip los rukken en zeggen dat ie zo in de doos zat :7

*geintje*

ik zal het niet weten, maar als je nou ddr geheugen van 400 mhz op je mobo zet dan moet je toch ook een fsb van 200 mhz hebben.
als dat zo is dan kun je daarop gewoon een niet bordje halen lijkt me :)

iig succes ermee dan

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, heb idd ook al even met een tang in de hand gezeten en ''iene miene mutte'' gedaan, maar leek me toch niet zo'n goeie oplossing...

ik ben verd*mme de enige die nog niet de 200 FSB heeft mogen hitten hier.... schaam me dood voor mn klotescore... tuurlijk, kan maybe wel op 200 komen, maar dan met MP 7 ofzo... zit nu op 9 anders deed ie 190 niet eens....

maar ja, ze willen hem ook niet RMAen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

erm zou het niet kunnen dat je proc het niet aan wil :?
heb je een verkeerde bios ?
heb je win xp opnieuw geinstaleerd na dat je dit mobo in je kist heb ge gooit ?
welke rev is het ?
zijn er meer mensen met dit probleem ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 17:13:
[...]

en wat is dan volgens Epox de gegarandeerde snelheid voor dit bordje???
nForce2 is toch 'Barton ready'? Dan moet hij dus een FSB van 200MHz aankunnen. RMA-en dus die zooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Syzzer schreef op 14 januari 2003 @ 19:20:
[...]

nForce2 is toch 'Barton ready'? Dan moet hij dus een FSB van 200MHz aankunnen. RMA-en dus die zooi!
jah maar dat is ocen
en daar geeft letterlijk geen enkele fabriek garantie op |:(
want ookal kan hij pc 4200 mem slikken betekent dat tog niet dat dat stabiel loopt met een proc met een ondersteuning voor pc 2100 mem :X ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 14-01-2003 19:29 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

De Barton heeft een FSB van 200Mhz, dus je mobo moet dat kunnen halen. Je proc was in zijn geval niet de begrenzende factor (als ik het goed heb). Het moederbord ging namelijk kureb vertonen bij een hogere FSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

wtfk een barton ? hoezoo heeft hij een barton ? kijk eens naar zijn L2 cache ;) 256 kb ;) gewoon een normale xp hoor :>

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 14-01-2003 19:36 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Nee, ik bedoel niet dat hij een barton heeft, maar dat zijn proc een 200MHz FSB makkelijk moet kunnen trekken (kunnen alle AthlonXP's volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Syzzer schreef op 14 January 2003 @ 19:37:
Nee, ik bedoel niet dat hij een barton heeft, maar dat zijn proc een 200MHz FSB makkelijk moet kunnen trekken (kunnen alle AthlonXP's volgens mij).
dat is dus niet waar
tenminste niet op die mp
als hij zijn mp een stukje lager zet kan hij het mschien wel :X
als iets er niet voor gemaakt is krijg je er natuurlijk ook geen garantie op |:(

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 14 januari 2003 @ 19:16:
1) erm zou het niet kunnen dat je proc het niet aan wil :?
2) heb je een verkeerde bios ?
3) heb je win xp opnieuw geinstaleerd na dat je dit mobo in je kist heb ge gooit ?
4) welke rev is het ?
5) zijn er meer mensen met dit probleem ?
1) zou mn cpu zelfs een kleine overclock niet aankunnen??? is een XP2400 uit week ?? (moet ik nog ff opzoeken)

2) bios is C31, maar bij andere, had ik dit probleem ook al...

3) windows XP is hergeinstalleerd na mobo install

4) rev. 1.0

5) en dat weet ik dus niet.....

goed, gezien het feit dat hij barton ready moet zijn, zou het bord simpel gezien 200 FSB wel moeten halen, en dal lukt ook wel, op MP 8 denk ik.... zit nu op 9*190, maar 1 MP hoger, en het is niks meer..

maar little guy en Strider d8 ik ook, hebben em ook voor RMA gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:50:
[...]

1) zou mn cpu zelfs een kleine overclock niet aankunnen??? is een XP2400 uit week ?? (moet ik nog ff opzoeken)

2) bios is C31, maar bij andere, had ik dit probleem ook al...

3) windows XP is hergeinstalleerd na mobo install

4) rev. 1.0

5) en dat weet ik dus niet.....

goed, gezien het feit dat hij barton ready moet zijn, zou het bord simpel gezien 200 FSB wel moeten halen, en dal lukt ook wel, op MP 8 denk ik.... zit nu op 9*190, maar 1 MP hoger, en het is niks meer..

maar little guy en Strider d8 ik ook, hebben em ook voor RMA gekregen...
kleine oc :X :X 190 mhz :X :X kom op zeg normaal draait het op 133 man |:( dat is niet zon kleine oc hoor :P

ik heb gehoord dat die rev klote is :D mschien een ide om deze trug te sturen onder het motto hij molde mijn gefoce 4 bijna :X :X :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, ok, maar mn CPU draait nu zo uit zn spec.. ik bedoel draai nu met mn cpu@1,6 ghz, terwijl ie 400 mhz hoger gerate is....

liefste wilde ik ook REV 1.1, maar ja, daar doen ze nog al moeilijk over, zie paar posts terug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg deze week een nieuwe, alleen kreeg ik um terug van rma omdat mijn mobo niks meer deed, zomer ineens, snap nogsteeds niet waarom maarja.
al ik jou was kan je nog proberen te zeggen dat je met dit bord problemen hebt met je GF4 (ook al heb je ati ja) en zeggen dat je screen flikkert, dit is opgelost in rev 1.1, RMAen dus })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhmm, heb een GF4 hoor ;)

maar als ie GeRMA'd wordt (vast niet goed ABN ;) ) hoe zit dat dan, hij wordt toch nagekeken of niet soms??

nou, en als ze niks vinden, dan zijn de kosten voor mij..

lees maar een paar posts terug.. ik quotte daar een stukje uit de mail van Challenge Computers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is eigen risico, maar zoek een site op waar dit probleem staat.
moeten ze je wel geloven.
laat het prob. zien met geheugen enz.
goodluck my friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

oké, maar ze hebben jou gf4 natuurlijk niet :)

Ik zou hem ook gewoon terug doen en anders ging ik zelf naar die zaak toe.
heb ik ook met mijn radeon 9700pro gedaan, die werd na een half uurtje zo warm dat het scherm begon te flikkeren en later een reboot :(
toen ik daar aankwam hebben ze hem 5 minuten in een computer gehangen en kwamen ze met het bericht dat ie het wel goed deed.
ik heb me daar eerst ff een partij kwaad moeten maken op gasten en toen hebben ze me van schrik toch maar een nieuwe mee gegeven :7

als het kan zou ik dan gewoon naar die zaak toe gaan met hetzelfde verhaal + ff aandikken dan, zoals gf4 probleem, spontane reboot e.d.
als er dan nog eentje op voorraad is geven ze je zo eentje mee terug.

ps bij welke zaak heb je hem? misschien wel bij mij in de buurt :)

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Shunt schreef op 14 January 2003 @ 19:57:
[...]

kleine oc :X :X 190 mhz :X :X kom op zeg normaal draait het op 133 man |:( dat is niet zon kleine oc hoor :P

ik heb gehoord dat die rev klote is :D mschien een ide om deze trug te sturen onder het motto hij molde mijn gefoce 4 bijna :X :X :P
sorry maar 190mhz is echt niet veel hoor tegenwoordig. 210 is echt een minimum geworden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, kijk, ik vind 190 ook een brakke score, en dan met MP 9??? dat is ook niet dapper.... draai nu mn XP2400 @ 1,6 GHZ, dat moet ook wel wat beter kunnen....

zou toch wel wat meer kunnen pompen uit mn XP2400 of nie soms?

kijk ze hebben natuurlijk wel een point dat er geen garantie wordt gegeven wordt op OC resultaten, maar aangezien er overal OC results worden gehaald over de 200 FSB, en dan ook nog met een ''normale'' MP ben ik hier niet echt tevree mee...

of zou het mn CPU zijn??? maat van mij heeft nog een unlockte XP1800 liggen, zal die ook nog ff proberen....

maar ja, zoals ik al zei, ze willen hem wel voor RMA doen, maar dan ben ik hem paar weken kwijt, en ik krijg pas nieuwe als er bericht is van leverancier...

zo'n RMA, wat wordt er dan gedaan? ik bedoel, testen ze hem op normale FSB enzo ? anders is er natuurlijk niks aan de hand he.....

@ Strider: waar heb jij de boel opdraaien dan?? jij draait een XP1800 ook op 2 GHz zie ik, en in je sig staat: ''WC coming'' dus dan doe je dit met gewone luchtkoeling... 8)

@Imhotep: waar the f*ck ligt bargercompas :X

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 23:52:
ja, kijk, ik vind 190 ook een brakke score, en dan met MP 9??? dat is ook niet dapper.... draai nu mn XP2400 @ 1,6 GHZ, dat moet ook wel wat beter kunnen....

zou toch wel wat meer kunnen pompen uit mn XP2400 of nie soms?

kijk ze hebben natuurlijk wel een point dat er geen garantie wordt gegeven wordt op OC resultaten, maar aangezien er overal OC results worden gehaald over de 200 FSB, en dan ook nog met een ''normale'' MP ben ik hier niet echt tevree mee...

of zou het mn CPU zijn??? maat van mij heeft nog een unlockte XP1800 liggen, zal die ook nog ff proberen....

Bij een 8rda+ moet je mp boven de 10 liggen! Onder de 10 is er een performance drop.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan wel op MP 10 draaien, maar dan boot ie tm 185 ofzo..... hoger is wel Posten, maar geen bootscherm windhoos..

check ook partij msges terug... heb ff screenie gepost van WCPUID.. klopt ook geen ruk van... zie maar waar de FSB volgens het proggie opstaat, terwijl ik toen op 190 draaide :?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 23:52:
een heel verhaal :)

bij emmen in de buurt :)

zal wel weer een zaak zijn in het westen zeker.
Als je hem toevallig bij salland gekocht moet je het maar ff zeggen, daar moet ik binnenkort toch nog ff heen

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee... is wel bij een zaakje bij mij in de buurt... OLDEBERKOOP :X

challenge computers

das hier in freezland }:O

is maar 5 minuten rijden voor mij, das probleem niet, maar ze hebben em toch niet op voorraad....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 00:04:
nee... is wel bij een zaakje bij mij in de buurt... OLDEBERKOOP :X

challenge computers

das hier in freezland }:O

is maar 5 minuten rijden voor mij, das probleem niet, maar ze hebben em toch niet op voorraad....
das wel makkelijk voor jou, ik heb er toen 45 min voor moeten rijden :'(

zou er toch gewoon heen gaan en je verhaal doen en anders maak er van dat je dit mobo toch niet wil omdat het je gf4 kapot gedrukt heeft (komt nogal eens voor)
kunnen ze nooit controleren en jij hebt je geld terug van je mobo.

dan moet je alleen ff een andere zaak vinden waar je hem dan opnieuw moet halen (of laten bezorgen) en dan ben je nu ook bijna wel zeker van een rev 1.1

succces ermee en laat ff horen hoe het gegaan is :)

edit:
damn, ik zie net dat je bij salland e.d. ook nog eens goedkoper uit bent dan waar je hem nu hebt gekocht ongeveer 10/15 euro, kan je mooi de verzendkosten van betalen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Imhotep op 15-01-2003 00:11 ]

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Hier een pic van mijn vdd mod :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/vdd1.JPG

Pin 1 was niet mooi gesoldeerd zoals je ziet. Dit heb ik nu wat beter gedaan, helaas geen pic
Pot ingesteld zodat ik 1.85V krijgt :)
Helaas was mijn OCZ geheugen vaandaag niet binnen :( OC resultaten post ik later wel
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/vdd.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
ken schreef op 15 januari 2003 @ 01:34:
Hier een pic van mijn vdd mod :)
[afbeelding]

Pin 1 was niet mooi gesoldeerd zoals je ziet. Dit heb ik nu wat beter gedaan, helaas geen pic
Pot ingesteld zodat ik 1.85V krijgt :)
Helaas was mijn OCZ geheugen vaandaag niet binnen :( OC resultaten post ik later wel
[afbeelding]
en zat nog zo te wachten op je resultaten met ocz... ;(

2 bad... hopelijk morgen dan maar. dan haal ik mijn epox op en een 2400+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, nice one ken :9~

Ik moet nog steeds een potmeter halen en m'n OCZ geheugen krijgen... :)

Voor de rest ligt alles klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
* Strider heeft nog een leuke pi score weten te halen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Benchmarks%2010x217mhz/Superpi%201533@2180.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb mn bord ook naar de RMA gedaan. Ik had hem bij Alternate gekocht. Overclocken ging me toen goed af, maar op standaard speeds was tie brak. RMA Alternate heeft niets gevonden. Toen heb ik maar ff een plank geleent bij ons uit winkel en die fuckte ook. Gare CPU dus.....(2 CPU's gesloopt in Dec 2002 :'()
Maar ik heb een Rev 1.0 en tot nu toe geen probs.

Ik draai mn Athlon XP 1700+ 0249 AIUGA op 2Ghz. 10*200.
Dit is qua FSB het randje want daarboven wordt tie onstabiel. Zit aan voltmodje voor mn Chipset te denken....

offtopic:
Wat een leesverhaal na hier een tijdje niet te zijn geweest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm.... dus die REV 1.0 van jou stinger haalt wel de 200.. maar hoger niet.... damn.... die 1e revisie is bagger..

kan em nu voor rma aanmelden kreeg ik net te horen van challenge..... zonder kosten _/-\o_ .. dat vindt ik netjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had 202 op m`n 8rda+ rev 1.0 3DMark stable voor 24/7
krijg als het goed is morgen of vrijdag m`n nieuwe (gister van epox gekomen bij informatique)
dus zal ook wel rev 1.1 zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Okeey mensen ff het V-Core probleem wat Opptainer ook had. Ik heb er nu dus ook mooi last van :( als ik em op 2.0 volt zet boot het bordt niet meer :S lekker vaag is dat. Opptainer zij volgens mij dat i bij hem boven de 2.05 instabiel werd maar bij mij boot i gewoon niet meer :S een hele grote ramp is het niet maar het is wel leuk om ff 2.1+ volt op mijn 1700+ JIUGB 0251 te zetten en om dan te kijken of ik de 2400mhz kan halen. Maar ik ga za mijn Cosair mem halen. Omo weet je al wanneer dat OCZ komt ? anders kan ik wel w8ten maar als het toch week 4 blijft dan ga ik voor Corsair :)

Ken ga je ook nog de VDDR doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

finally... die verdomde 200 FSb mogen halen....

en nog steeds geeft die stomme WCPUID weer dat ie maar draait op 165, FSB....

snap daar ook geen reet van... vaag programma....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07
Ik heb sinds gisteren ook dit mobo , samen met een 1800+ Throughbred core en 256 MB DDR PC 3200 van Samsung.

Mijn FSB stond standaard in de bios op 133 en als ik hem op 166 zet dan boot mn pc niet meer en dat komt door mn geheugen :(
Maar het geheugen is pc3200 dus die moet dat toch makkelijk aan kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

pvanwelt schreef op 15 januari 2003 @ 15:15:
Ik heb sinds gisteren ook dit mobo , samen met een 1800+ Throughbred core en 256 MB DDR PC 3200 van Samsung.

Mijn FSB stond standaard in de bios op 133 en als ik hem op 166 zet dan boot mn pc niet meer en dat komt door mn geheugen :(
Maar het geheugen is pc3200 dus die moet dat toch makkelijk aan kunnen :?
lees de faq eens door |:(
als je de fsb omhoog zet moet je proc dat ook wel aan kunnen |:(
zet je MP naarbeneden en je Vcore voltage om hoor
dit is een beetje heel erg basic hoor

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 15:06:
finally... die verdomde 200 FSb mogen halen....

en nog steeds geeft die stomme WCPUID weer dat ie maar draait op 165, FSB....

snap daar ook geen reet van... vaag programma....
wat doet hij bij sandra ?
als je, je mem test ?

whoops post ipv edit :P

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 15-01-2003 15:22 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee... nu wordt ik helemaal gek van dit bordje...

kan het zo zijn dat ergens de max FSB gelocked staat op 166 ofzo???

check dis:

ik draai nu volgens bios op 10*200 = dus weer XP2400
ik draai volgens WCPUID, MBM op 10*166 = dus 1,6 ghz ofzo

nu dacht ik van, zet ik hem eens op 9

bios zegt dan 9*200 = dus XP2200
maar WCPUID en MBM zeggen: 9*166 = dus 1,4 ghz ofzo....

dit snapt deze jongen niet hoor... heb ook al die verdraaide jumper voor 100/133/166 FSB van mobo verwijderd, maar helpt ook geen scheet....

lijkt mij er dus op, dat dit bord op 166 mhz gelocked is :+

of ben ik er nu zo flauw van aan het worden, dat ik iets falikant over het hoofd zie.... |:(

heb er ook al overnagedacht om gewoon de MP dan maar op 12 tezetten, want dan zou het bios zeggen 12*200= 2400 mhz, maar WCPUID zou dan zeggen 12*166= XP2400...

snap niet helemaal meer wie ik nu moet vertrouwen hiermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 15:26:
okee... nu wordt ik helemaal gek van dit bordje...

kan het zo zijn dat ergens de max FSB gelocked staat op 166 ofzo???

check dis:

ik draai nu volgens bios op 10*200 = dus weer XP2400
ik draai volgens WCPUID, MBM op 10*166 = dus 1,6 ghz ofzo

nu dacht ik van, zet ik hem eens op 9

bios zegt dan 9*200 = dus XP2200
maar WCPUID en MBM zeggen: 9*166 = dus 1,4 ghz ofzo....

dit snapt deze jongen niet hoor... heb ook al die verdraaide jumper voor 100/133/166 FSB van mobo verwijderd, maar helpt ook geen scheet....

lijkt mij er dus op, dat dit bord op 166 mhz gelocked is :+

of ben ik er nu zo flauw van aan het worden, dat ik iets falikant over het hoofd zie.... |:(

heb er ook al overnagedacht om gewoon de MP dan maar op 12 tezetten, want dan zou het bios zeggen 12*200= 2400 mhz, maar WCPUID zou dan zeggen 12*166= XP2400...

snap niet helemaal meer wie ik nu moet vertrouwen hiermee...
gooi er eens sisoftsandra overheen dan zie je het wel aan de presaties he ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik al die problemen lees.
Zou ik wel deze epox halen?
Ik wil in iedergeval een fsb van 200mhz halen en zeker 2.00 volt gebruiken!!!
Dus wie zecht laat dit bordje dan maar zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onze lieve sandra going busy:

memory bandwith:

10*200=

2425
2209

9*200 =
2381
2141

cpu multimedia test:

10*200=

9209
9744

9*200 =

8275
8682

ow jah, en het mem dat ik use is XMS PC3500 Corsair

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 15:31:
Nou ik al die problemen lees.
Zou ik wel deze epox halen?
Ik wil in iedergeval een fsb van 200mhz halen en zeker 2.00 volt gebruiken!!!
Dus wie zecht laat dit bordje dan maar zitten?
ik niet :P
maar ik raad je wel aan ref 1.1 te nemen en een amd xp 1800 Tbred ;)
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 15:34:
onze lieve sandra going busy:

memory bandwith:

10*200=

2425
2209

9*200 =
2381
2141

cpu multimedia test:

10*200=

9209
9744

9*166 =

8275
8682
duidelijk dus he hij lijkt gelockt
hij komt niet eens hoger dan mijn mem @ 166 mzh @ strakste timings :P

[ Voor 39% gewijzigd door Shunt op 15-01-2003 15:38 ]

Game PC

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.