-=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.560 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 10:12

Chakotay

Lick here to continue

ernst schreef op 22 januari 2003 @ 21:27:
[...]

gesloopt :? hoe doe je dat dan :?
Geen idee, mn mobo doet niets anders dan ambulancegeluiden maken als het Corsair erin zit, met een reepje Crucial PC2100 start ie wel op...

Rev 1.1 btw.

Ik heb nu even geprobeert WinXP opnieuw te installeren, dat komt echter ook niet verder dan het 'press enter to install, R to repair, etc' menu.

Het viel me trouwens op dat het moederbord op een vreemde manier in de doos zat, (kabels en spul slordig op een hoopje onderop, karton erover en mobo bovenop ipv andersom, waardoor de doos niet echt meer dicht kon. De klepjes aan de zijkant stonden ook een beetje open... maXpert maar eens bellen morgenochtend :/

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

Wimo.

Shake and Bake!

Chakotay schreef op 22 January 2003 @ 21:35:
[...]

Geen idee, mn mobo doet niets anders dan ambulancegeluiden maken als het Corsair erin zit, met een reepje Crucial PC2100 start ie wel op...

Rev 1.1 btw.

Ik heb nu even geprobeert WinXP opnieuw te installeren, dat komt echter ook niet verder dan het 'press enter to install, R to repair, etc' menu.

Het viel me trouwens op dat het moederbord op een vreemde manier in de doos zat, (kabels en spul slordig op een hoopje onderop, karton erover en mobo bovenop ipv andersom, waardoor de doos niet echt meer dicht kon. De klepjes aan de zijkant stonden ook een beetje open... maXpert maar eens bellen morgenochtend :/
Dan ben ik dus niet de enige.. de mijne (ook van maxpert) was ook al eens gestuiterd.. bij mij was er zelfs een hoekje vanaf :/ Ook al zat ie goed ingepakt in een doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wimo. schreef op 22 januari 2003 @ 21:46:
[...]

Dan ben ik dus niet de enige.. de mijne (ook van maxpert) was ook al eens gestuiterd.. bij mij was er zelfs een hoekje vanaf :/ Ook al zat ie goed ingepakt in een doos
Gewoon een nieuwe gekregen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31381

Bij mij zat het ook allemaal een beetje rommelig in de doos maar de doos zat in een grote doos waardoor er weinig mee kon gebeuren :) (komt van comptechworld).

Nadat ik m'n NB waterkoeler op de North Bridge had gezet heb ik die standaard koeler ff op de South Bridge gemod:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/SB%20koeler.jpg
Je moet wel eventjes dremelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

Shunt

Boe

Klte ik heb een probleempje
ik weet niet of dit door een oude bios komt ofzow
mare ik kan in eens geen mp boven de 12.5 meer kiezen :D
jah ik heb een tbred
en jah et kon eerst wel
ik heb hem een paar keer op mp 20 laten lopen op mijn asus A7V8X :'(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

idd bij vele kan je niet tussen de 12,5 en 14(,5) kiezen, download 8rda3117 van epox.org en je problemen zijn voorbij, Got dremel? bij mij en vele anderen ging deze er gewoon in met de standaar gaten en aansluiting, gaatjes zijn btw ook evengroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10034

Got: Ik had t zelfde plan met die NB koeler ;) Alleen nog niet gedaan, ben net gemigreerd van een Abit KR7A naar de Epox 8RDA+ en heb gister ervoor en zojuist een aantal tests gedraaid zoals die van Sandra, 3DMark en HD Tach en t is (bijna) allemaal net iets hoger, foto's soon, zo ook t overclocken. Wat opvalt is dat pas na de bios update naar de 3117 de Enermax regelbare fans hun rpm wordt gemeten en mn LED1 blijft op FF staan...

Afbeeldingslocatie: http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/09/128-2891_IMG.jpg
A-open Aeolus Ti4200 past makkelijk (geen DIMM-VGA prob)

Afbeeldingslocatie: http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/09/129-2909_IMG.jpg
bijna klaar ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 10034 op 23-01-2003 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, mn bord blijkt toch wel goed te werken, net als mn Corsair.... Heb em even uitgebouwd, los op een foam pad liggend aangesloten, postte opeens weer wel, en weer teruggezet... WinXP installatie is nu bezig :)

Beetje jammer wel, kwou eigenlijk nog wat gaan leren voor mn theorie examen rijbewijs B dat ik morgen heb vanavond :X

Update: Hij draait nu, zal wel nog een beetje van slag zijn geweest van het vervoer ofzo :P Hij lijkt stabiel te zijn op 200 FSB met standaard BIOS, drivers en koeling, zometeen even verder proberen, en als ik zeker weet dat er niets met het bord mis is nieuw bios flashen, iets groters op de northbridge plakken en de northbridge koeler naar de southbridge (die zelfs op 133 MHz al gruwelijk heet word :X ) verhuizen :)

Hm, en een paar stukken metaal op de voltage regulator en mosfets voor de vCore plakken, daar brand je helemaal je vingers aan :P (2.0V nu)

[ Voor 49% gewijzigd door Chakotay op 23-01-2003 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 21:48

lordsnow

I know nothing

Wat is de laatste revisie op dit moment? Bij maxpert.nl verkopen ze op dit moment revisie 1.1. En gaat er snel een nieuwe revisie komen, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Chakotay schreef op 22 januari 2003 @ 21:57:
[...]

Gewoon een nieuwe gekregen neem ik aan?
Hij deed het nog gewoon.. boeien :+ Waar koelen jullie die xp-tjes allemaal mee? Iedeereen gooit hier met 2v... water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

Trouwens: Als je backup van je bios ff hernaamd en je zegt dan restore backup dan vraagt ie om de bios file. Op die manier kun je een nieuwe bios in windows erin flashen wat nog niet via internet te verkrijgen in (via dat progje dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wimo. schreef op 23 January 2003 @ 01:21:
[...]

Hij deed het nog gewoon.. boeien :+ Waar koelen jullie die xp-tjes allemaal mee? Iedeereen gooit hier met 2v... water?
Ow, kdacht dattie dood was :+

Ik koel trouwens gewoon met lucht, dit dingetje :)

lordsnow: de laatste revisie is 1.1, binnenkort moet echter de 8RDA2+ uitkomen, lees even een stukje terug voor meer info daarover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Chakotay schreef op 23 januari 2003 @ 01:34:
[...]

Ow, kdacht dattie dood was :+

Ik koel trouwens gewoon met lucht, dit dingetje :)

lordsnow: de laatste revisie is 1.1, binnenkort moet echter de 8RDA2+ uitkomen, lees even een stukje terug voor meer info daarover :)
Ben je niet bang dat je hem molt met 2v? Ik ben nooit zo huiverig geweest voor voltages... maar ik merk nu al dat de mijne met 1.85v en luchtkoeling EXTREEM heet wordt.. sterker nog, op 1.85v en hoger crasht 3dmark sowieso... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62708

Chakotay schreef op 23 januari 2003 @ 00:13:
Hm, mn bord blijkt toch wel goed te werken, net als mn Corsair.... Heb em even uitgebouwd, los op een foam pad liggend aangesloten, postte opeens weer wel, en weer teruggezet... WinXP installatie is nu bezig :)
klein vermoeden: minimimale kortsluiting heb je gehad, heb ik ook wel es gehad met 1 bepaald type mainbord in 1 bepaald type case was het gewoon altijd prijs... heb dat vanaf toen heel simpel opgelost door het mainbord te monteren met de foamlaag eronderin :) ... nooit geen problemen van gehoord... :)

Tip: doe dit ook, er is een kans (zeker nu je dit aan de hand hebt gehad) dat als je je case verplaatst je mainbord zich minimaal herzet in je case, en je dus weer hetzelfde aan de hand krijgt.

Greets, Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit ga ik meschien ook wel doen,mijn EX 8rda+ was ineens dood, leek op kortsluiting, hoe dat kon vraag ik me nogsteeds af, zat al een tijdje ingebouwd en op dat moment zonder OC draaiend. alle kleine beetjes helpen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wimo. schreef op 23 January 2003 @ 01:38:
[...]

Ben je niet bang dat je hem molt met 2v? Ik ben nooit zo huiverig geweest voor voltages... maar ik merk nu al dat de mijne met 1.85v en luchtkoeling EXTREEM heet wordt.. sterker nog, op 1.85v en hoger crasht 3dmark sowieso... |:(
Nope, heeft op mn A7V8X ook probleemloos gedraait, en hij is nu 45° stressed... Niet echt iets om wakker van te liggen lijkt me :)

Kortsluiting zou het inderdaad geweest kunnen zijn, al is dit nu het 4e moederbord dat in deze kast (InWin Q500) zit, en kheb er niet eerder last van gehad...

Ik heb nu trouwens dat mn beeld soms opeens 1 seconde op zwart gaat, en daarna is mn cursor opeens een vlek van 2x1 cm, maar eens nieuwe detonators installeren, en mn bios flashen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 16:21

Knal127

Een raar geval...

Chakotay schreef op 22 January 2003 @ 21:35:
[...]

Rev 1.1 btw.

Dat met die ambulance-geluiden heb ik nu dus ook :( (mn RDA+ rev.1.1 afkomstig vanaf Maxpert die ik afgelopen dinsdag binnen heb).
Na alleen mn VGA, HDD, FDD en 1 bank geheugen te hebben geïnstalleerd krijg ik foutmelding 10 en krijg ik totaal geen beeld (alle fans draaien wel). Dit gebeurt echter niet altijd; tís me 2x gelukt om bios in te komen.
Zou dit probleem te maken kunnen hebben met het geheugen wat ik nu heb (=Kingston pc2100 CL2; Corsair XMS3200 is onderweg >:) ), dit denk ik zelf namelijk wel want elke keer voordat ik die foutmelding 10 krijg (met dus die ambulance-geluiden) zie ik op het ledje dat ie 2x eventjes blijft hangen bij C1 (de keren dat ik bios wel in kwam gebeurde dit niet).

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76164

Ik heb het zootje ook grotendeels bij maxpert vandaan (behalve de cpu), maar alles draait (nu eindelijk) eens lekker.
Heb gisterenavond dan ook de 200Mhz grens gehaald en draai deze lekker stabiel op 11x @ 50 graadjes (not stressed, air cooled).

Tevens ook 12 x 185 gehaald, dus een kleine 500Mhz overclock.

Mgoed.. ben nog niet klaar, dus ga nog lekker verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knal schreef op 23 januari 2003 @ 09:21:
[...]

Dat met die ambulance-geluiden heb ik nu dus ook :( (mn RDA+ rev.1.1 afkomstig vanaf Maxpert die ik afgelopen dinsdag binnen heb).
Na alleen mn VGA, HDD, FDD en 1 bank geheugen te hebben geïnstalleerd krijg ik foutmelding 10 en krijg ik totaal geen beeld (alle fans draaien wel). Dit gebeurt echter niet altijd; tís me 2x gelukt om bios in te komen.
Zou dit probleem te maken kunnen hebben met het geheugen wat ik nu heb (=Kingston pc2100 CAS2; Corsair XMS3200 is onderweg >:) ), dit denk ik zelf namelijk wel want elke keer voordat ik die foutmelding 10 krijg (met dus die ambulance-geluiden) zie ik op het ledje dat ie 2x eventjes blijft hangen bij C1 (de keren dat ik bios wel in kwam gebeurde dit niet).
kijk in gebruiks aanwijzing en je vind dit (onder 10h) Auto detect flash type to load appropriate flash R/W codes into run time area in F000 for ESCS & DMI support.

wat dit precies inhoud weet in niet zonder mijn engels woordenboek, zoek het eens na.
dat C1 dat soms blijft hangen heb ik ook maar komt er ALTIJD doorheen, is dus nomaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:05
Is dit met de voltages beetje normaal?
+5 V = 4.757 V
+12V = 12.342 V
-12 V = -12.445 V
-5 V = -5.451 V

Geen problemen ergens mee, maar was eens aan het kijken naar USDM, en vond dat vooral +5 en -5 volg niet echt rond 5 liggen. (PSU = Enermax 350W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De 8rda2+ word gecanceld en EPoX richt zich nu vol @ de 8rda3+ :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

C1 is inderdaad geheugen, had ik ook gister.... En hij bleef er echt op hangen. Met ander geheugen ging ie wel verder, en nu werktie ook gewoon met mn Corsair weer.

Redelijk stabiel op 200 sync, alleen de southbridge vind het niet leuk... Als de onboard NIC gebruikt word gaat mn beeld heel soms even op zwart, en als ik mp3tje speel haperen ze soms. Op 166 is dit probleem niet, van het weekend de koeling maar eens gaan modden :) (en evt. een VDD mod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61098

Albinoraptor schreef op 23 januari 2003 @ 11:52:
Is dit met de voltages beetje normaal?
+5 V = 4.757 V
+12V = 12.342 V
-12 V = -12.445 V
-5 V = -5.451 V

Geen problemen ergens mee, maar was eens aan het kijken naar USDM, en vond dat vooral +5 en -5 volg niet echt rond 5 liggen. (PSU = Enermax 350W)
+5 V is wel aan de lage kant. Hij mag minimaal 4.8 V worden wordt mischien tijd om een nieuwe voeding te kopen
T-Minus schreef op 23 January 2003 @ 12:00:
Waar heb je dit weg :? (Ik geloof je wel hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd en wat zijn de veranderingen, Vdd intestelling inbios, read en serial ata toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76164

hmmm. denk dat ik de southbridge ook maar eens ff ga koelen als ik vanavond verder dan 200mhz.. ga :)
ff zoeken naar een koelrib... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30492

Q:
Ik weet het niet meer zeker maar zat er nou op de northbridge ook schroefgaten (d8 het niet) in het moederboard of is dat alleen bij de socket het geval ?

edit: het zal vast al eens gevraagd zijn, maar ik zie het zo nu ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Anoniem: 61098 schreef op 23 januari 2003 @ 12:05:
[...]

+5 V is wel aan de lage kant. Hij mag minimaal 4.8 V worden wordt mischien tijd om een nieuwe voeding te kopen
Daar heb ik helaas nu effe geen geld voor. Maar zou toch verwachten dat een Enermax voeding goed genoeg is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de north- en southbridge zitten gaten.
Albinoraptor schreef op 23 January 2003 @ 12:53:
[...]

Daar heb ik helaas nu effe geen geld voor. Maar zou toch verwachten dat een Enermax voeding goed genoeg is :/
Zolang je geen vastlopers hebt en ie stabiel is is het ook niet nodig.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 61098 op 23-01-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Laatst online: 13-06 16:21

Knal127

Een raar geval...

Anoniem: 67204 schreef op 23 January 2003 @ 10:41:
[...]

kijk in gebruiks aanwijzing en je vind dit (onder 10h) Auto detect flash type to load appropriate flash R/W codes into run time area in F000 for ESCS & DMI support.

wat dit precies inhoud weet in niet zonder mijn engels woordenboek, zoek het eens na.
dat C1 dat soms blijft hangen heb ik ook maar komt er ALTIJD doorheen, is dus nomaal.
De gebruiksaanwijzing heb ik natuurlijk ook allang doorgelezen maar wat er dus bij die code 10h staat is voor mij echt abacadabra.
Dacht ook dat het misschien aan mn toetsenbord kon liggen (ps/2) maar toen ik een keer bios in kwam zonder dat mn toetsenbord het deed brak mn klomp dus 8)7 , toen de connector extra goed aangeduwd en toen deed het toetsenbord het wel, maar toen ik de pc uitzette om mn cd-rom speler weer aan te sluiten (om windows weer te kunnen installeren) kreeg ik gelijk toen ik de pc weer aanzette die 10h-melding weer en vanaf toen bleef ik 10h houden (ook de cd-rom opnieuw loskoppelen maakte geen verschil)

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 18:53
Mijn geheugen komt morgen pas :( en de standaart heatsink is net iets te groot voor de southbridge. dan komt i tegen mijn vga cooler aan :D ik zal die epox cooler wel ff een stukkje kleiner maken. Verder draai ik nu 11.5x205 mem op 140 mhz maar de mult boven 13x doet i mooi niet dan gaat i terrug naar 11. ik denk dat dat op de CPU zit en niet op het mobo.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jij draaide toch 220 na je Vdd mod??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 67204 schreef op 23 januari 2003 @ 14:21:
jij draaide toch 220 na je Vdd mod??
Jah maar daar moet ik nog even goed geheugen voor hebben Fsb kan nu wel op 230 zetten maar heeft niet echt veel nut.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

230 prime stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nooit geporbeert doe ik morgen wel 233 Sync draaien hopen dat i stabiel is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 15:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb jij die heatsink op je north- of southbridge trouwens moeten vervangen om 233 te halen. Dat ding schijnt namelijk bijna rook te ontwikkelen bij zulke hoge FSB's :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws voor de mensen die ocz geheugen besteld hebben. Ik kreeg net antwoord op mijn mail van Salland Met de vraag wanneer het geheugen kwam:
Goedemiddag,

Het geheugen moet uit amerika komen. Het is al met het vliegtuig
verstuurd.
Het ligt nu aan schiphol hoe lang het duurt.
De maximale levertijd waar u van uit kunt gaan is 2 weken.
U kunt hier op wachten of een andere soort geheugen uit kiezen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Salland Automatisering
Wachten kan zo lang duren. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
--MeAngry-- schreef op 23 January 2003 @ 17:43:
Heb jij die heatsink op je north- of southbridge trouwens moeten vervangen om 233 te halen. Dat ding schijnt namelijk bijna rook te ontwikkelen bij zulke hoge FSB's :P
Inderdaad, ik dacht valt wel mee nou mooi niet dus :P
Heb er nu een fan van 80mm op blazen en nu kan hij het wel aan, maar zaterdag komt er een coolermaster coolertje op.

Oh ja er kwam rook van mijn vinger af toen ik effe NB aanraakte 8)7 :P

[ Voor 9% gewijzigd door Albinoraptor op 23-01-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75023

Is dat nieuwe BIOS van EPoX nieuwer dan de C31 of wat die laatste een hele hoop pagina's terug was? (Met die key @ WinRAR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06 22:16

Syzzer

Prutser

3117 is de nieuwste dacht ik. Die staat gewoon op de Epox-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34149

recentelijk een epox 8rda+ gekocht en is ook draaiende nu maar vraag me af of de temps die in bios en USDM wel correct zijn(cpu temp=26 graden idle, casetemp=20graden idle)

iemand een idee?

heb nog geen biosupdate gedaan en het is een revisie 1.1 bord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Anoniem: 34149 schreef op 23 januari 2003 @ 19:32:
recentelijk een epox 8rda+ gekocht en is ook draaiende nu maar vraag me af of de temps die in bios en USDM wel correct zijn(cpu temp=26 graden idle, casetemp=20graden idle)

iemand een idee?

heb nog geen biosupdate gedaan en het is een revisie 1.1 bord :)
Fijn dat je het topic ff een heel klein beetje doorspit om op het antwoord te komen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 61098 schreef op 23 January 2003 @ 12:05:
[...]

[...]

Waar heb je dit weg :? (Ik geloof je wel hoor ;) )
Geloof me het is waar ;)
Laat ik zeggen "i Know People" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martijn draaid jou 8rda+ al?
owja kom je mijn xxxx+ cpu ;) ff persoonlijk langsbrengen _/-\o_
kan je gelijk ff pics maken van mijn ow zo ver op weg mod (not) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

T-Minus schreef op 23 januari 2003 @ 12:00:
Heb je ook enig idee hoe lang dat gaat duren? (liefst een datum/week oid, anders een grove schatting) Ik wil nl ook een 8rda+ gaan kopen, maar als de 8rda3+ snel komt wacht ik nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sisoft Sandra zegt:
AGP Current Data Transfer Rate : 1x (Aopen Ti4200-128MB in (AGP4x) op 66Mhz)
CPU Core Voltage : 1.58V (handmatig op 1.75V heb gezet (XP1800 Palomino))
Is er een betere tool om te kijken en of software om dit soort dingen te forceren vanuit w2k?
Ik probeer eerst alles gewoon/goed te krijgen voor ik wil gaan overclocken ed
O ja rev 1.0 met 3117 bios

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 10034 op 23-01-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 10034 schreef op 23 January 2003 @ 23:45:
Sisoft Sandra zegt:
AGP Current Data Transfer Rate : 1x (Aopen Ti4200-128MB in (AGP4x) op 66Mhz)
CPU Core Voltage : 1.58V (handmatig op 1.75V heb gezet (XP1800 Palomino))
Is er een betere tool om te kijken en of software om dit soort dingen te forceren vanuit w2k?
Ik probeer eerst alles gewoon/goed te krijgen voor ik wil gaan overclocken ed
O ja rev 1.0 met 3117 bios
Dat voltage klopt volgens mij alleen in de metingen niet. MBM geeft hier ook doodleuk 1.57V aan, terwijl mn 1800+ toch echt op 2.05 draait, de temperatuur is ook meer in die richting (en als ie 2150 MHz op 1.57V met luchtkoeling zou kunnen draaien ging ik em heel hard aan een of andere notebookfabrikant verkopen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Core0=1.57V en Core1=1.78V bij mij

edit:
o ja, nforce drivers vergeten, nu wel 4x AGP en betere 3dmark... 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 10034 op 24-01-2003 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Syzzer schreef op 23 januari 2003 @ 22:01:
[...]
Heb je ook enig idee hoe lang dat gaat duren? (liefst een datum/week oid, anders een grove schatting) Ik wil nl ook een 8rda+ gaan kopen, maar als de 8rda3+ snel komt wacht ik nog even.
Ik gok dat je dan nog wel ff een maandje of 2-3 moet wachten aangezien ze bezig waren met de 8rda2+ en omdat die nu gecanceld is moeten ze weer overnieuw beginnen :(

En het enige verschil tov de 8rda = Raid en SATA etc.
Dus als je dat niet nodig hebt heeft het weinig zin om erop te wachten ;)

Oh ja en EPoX zal geen VDD optie toevoegen aan de nieuwe rev. van de 8rda+ of 8rda3+ :(
Omdat bij Abit deze functie niet werkt en bij Asus je mobo om zeep helpt !
Lijkt me idd een goede reden om het niet te doen :z :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Hehe nee ik wacht @ me RAID kaartje (haal ik vanmiddag @ Postkantoor :) )
owja kom je mijn xxxx+ cpu ;) ff persoonlijk langsbrengen _/-\o_
Jan had jij er ook een geregeld dan ;)

[ Voor 26% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 24-01-2003 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

T-Minus schreef op 24 januari 2003 @ 08:10:
[...]

Ik gok dat je dan nog wel ff een maandje of 2-3 moet wachten aangezien ze bezig waren met de 8rda2+ en omdat die nu gecanceld is moeten ze weer overnieuw beginnen :(

Oh ja en EPoX zal geen VDD optie toevoegen aan de nieuwe rev. van de 8rda+ of 8rda3+ :(
Hm, jammer dat er geen VDD optie in komt te zitten... Dan maar zelf doen, khad toch al een potmeter gehaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

T-Minus schreef op 24 januari 2003 @ 08:10:
[...]

Ik dat geval heeft het voor mij ook geen nut om te w88. SATA en RAID heb ik toch niet nodig, het mij om de VDD-optie.

Denk dat hem dan vandaag of morgen maar ga bestellen bij maXpert, of weet iemand een betere zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Syzzer schreef op 24 januari 2003 @ 09:09:
[...]
Ik dat geval heeft het voor mij ook geen nut om te w88. SATA en RAID heb ik toch niet nodig, het mij om de VDD-optie.

Denk dat hem dan vandaag of morgen maar ga bestellen bij maXpert, of weet iemand een betere zaak?
Maxpert is goed hoor. kijk maar in de shopsurvey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
--MeAngry-- schreef op 23 January 2003 @ 17:43:
Neeh joh 250 moet ook nog kunnen met standaart cooling :P

Tuurlijk zit er een andere op anders kom je al zniet boven de 190 :) er zit een 6x6x1 kopere heatsink op + fan :

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/481-512G.JPG
T-Minus schreef op 24 januari 2003 @ 08:11:
[...]

Hehe nee ik wacht @ me RAID kaartje (haal ik vanmiddag @ Postkantoor :) )

[...]

Het zijn er nu 5 !!!!

- 3x 2100+ AIUXX
- 2x 1700+ JIUXX

FF korting vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Syzzer schreef op 24 January 2003 @ 09:09:
[...]

Ik weet zo snel niets beters, maXpert levert zelfs al als je alleen maar een screenshotje van je overboeking mailt, als de bank niet opschiet :)

Gisteravond viel me trouwens nog iets op. Ik ging even 3Dmark draaien, met mn Ti4200 redelijk ver overgeklokt (310 core, 560 mem). Op mn vorige bord (A7V8X) had ik op die memsnelheid altijd ongelofelijk veel artefacts in 3Dmark, nu opeens niet meer :)

Voor de grap even gekeken oftie verder kon, en jawel, nu kan ik nog 3Dmarken op 320/580 :) VAGP stond op beide borden op 1.7V, dus daar ligt het niet aan... Beetje vreemd, maar wel lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Chakotay schreef op 24 januari 2003 @ 09:58:
[...]

Gisteravond viel me trouwens nog iets op. Ik ging even 3Dmark draaien, met mn Ti4200 redelijk ver overgeklokt (310 core, 560 mem). Op mn vorige bord (A7V8X) had ik op die memsnelheid altijd ongelofelijk veel artefacts in 3Dmark, nu opeens niet meer :)

Voor de grap even gekeken oftie verder kon, en jawel, nu kan ik nog 3Dmarken op 320/580 :) VAGP stond op beide borden op 1.7V, dus daar ligt het niet aan... Beetje vreemd, maar wel lekker :P
zou dit niet aan een degelijke burn-in periode kunnen liggen?
Bij mij gaat m'n asus V8440 ook steeds verder... ik kwam in het begin niet eens aan ti4600 settings, maar draai nu 3Dmark op 315/710. (ffies want er komen rare kleuren tevoorschijn als ik um lang op die mem setting laat staan.)
Hoewel ik ook wel moet zeggen dat de overstap van EPoX 8K3A naar EPoX 8RDA+ mij ook een heel klein stuukie heeft geholpen. (zo'n +5MHz clock/mem)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe hebben jullie dat met die geluidspoorten en usb? Zit er een "frontje" bij of kan je die kopen want op mijn kast zit een "frontje" met de geluidspoorten verticaal en niet horizontaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Anoniem: 61098 schreef op 24 January 2003 @ 10:25:
Hoe hebben jullie dat met die geluidspoorten en usb? Zit er een "frontje" bij of kan je die kopen want op mijn kast zit een "frontje" met de geluidspoorten verticaal en niet horizontaal :?
Er wordt een I/O plaatje (jouw "frontje") bij geleverd.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

_Droopy schreef op 24 January 2003 @ 10:20:
[...]

zou dit niet aan een degelijke burn-in periode kunnen liggen?
Bij mij gaat m'n asus V8440 ook steeds verder... ik kwam in het begin niet eens aan ti4600 settings, maar draai nu 3Dmark op 315/710. (ffies want er komen rare kleuren tevoorschijn als ik um lang op die mem setting laat staan.)
Hoewel ik ook wel moet zeggen dat de overstap van EPoX 8K3A naar EPoX 8RDA+ mij ook een heel klein stuukie heeft geholpen. (zo'n +5MHz clock/mem)
Zou best kunnen inderdaad, al heb ik er vorige week met mn A7V8X ook nog even mee zitten spelen, de max snelheid lag toen nog lager. Het lijkt me daarom sterk als ie opeens van de ene dag op de andere zn artefacts kwijt is en harder gaat :)

Weet iemand trouwens of de northbridge wat kan hebben qua gewicht? Ik kwam net nog een leuk blokje koper hier tegen wat er wel oppast, dit kan denk ik echter alleen dmv lijmen erop... Mn GF4 ligt echter ook niet wakker van een complete socket A HSF die er met AS en secondelijm onderhangt, dus zo'n probleem zal het waarschijnlijk niet.

Dat I/O shield heeft best irritante pinnetjes eraan zitten trouwens, ik heb redelijk wat moeten buigen voordat alle connectoren fatsoenlijk in de gaten vielen...

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 24-01-2003 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Chakotay schreef op 24 January 2003 @ 10:29:
[...]

Zou best kunnen inderdaad, al heb ik er vorige week met mn A7V8X ook nog even mee zitten spelen, de max snelheid lag toen nog lager. Het lijkt me daarom sterk als ie opeens van de ene dag op de andere zn artefacts kwijt is en harder gaat :)

Weet iemand trouwens of de northbridge wat kan hebben qua gewicht? Ik kwam net nog een leuk blokje koper hier tegen wat er wel oppast, dit kan denkik echter alleen dmv lijmen ben ik bang... Mn GF4 ligt ook niet wakker van een complete socket A HSF die er met AS en secondelijm onderhangt, dus zo'n probleem zal het niet zijn denkik.
Dan zal het idd wel meer verschil opleveren bij jou, dan dat het bij mij doet.
Dat van die heatsink weet ik nog niet helemaal zeker, ben zelf ook op zoek naar een goeie oplossing, maar zit in (meervoudige-)2strijd....
Zeer beperkt buget (stu-fi O-) ), wil eigenlijk een Tbred CPU kopen :Y) (heb een 1800+Palo-tje), ben aan het sparen voor een 2de reep XMS en wil uiteraard ff die NB beter koelen.
[offtopic]eigenlijk wordt het ook wel eens tijd voor een dremel >:) )

Mijn twijfel is nu de volgende;
-of een Tiger1 (Chipset cooler) kopen voor die NB.
-of een zalman passive HS kopen.
-of gewoon een oude P1 beroven van z'n cooler.
-of m'n oude standaard ASUS GF4 cooler modden voor die NB.

Maar mij kennis over de (benodigde) koel-capaciteit is erg gering.
Kan een van jullie mij misschien een hint/tip geven?

offtopic:
Aaahhrrgggg!!! moet ook met spoed een ander muis hebben, wordt GEK van die lege batterijen om de 4 dagen.

edit:

1000 post, here we come!

[ Voor 3% gewijzigd door _Droopy op 24-01-2003 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Alles is beter dan dan standaard dingetje iig, ik denk dat ik er zelf een kleine spire full copper op plak:

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:umps0WKk_-cC:www.computertimesm.com/images/spire5e053B1H3R.gif

Speciale koelers gaan kopen voor dat soort dingen vind ik meestal niet nodig, iets recyclen is meestal veel goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Laatst online: 13-06 11:24
Specs:

EPOX 8RDA+
T-bred 2000 XP+
2x 512mb Twinmos 2700 memory (sync)
Zalman cooler 6000Cu
Enermax 350w 2fan power
Radeon 9700

ok, ik heb dus alles net in elkaar gedraaid en het werkt wel prima met de 'optimal' setting in de bios. Nu probeerde ik 'turbo' settings maar dan start windows niet meer op (grrr). Dus dan maar handmatig instellen allemaal;
Ik ben met dit board nog echt wel een NooB dus excuses daarvoor. uhm kan iemand die ook zoiets heeft als bovenstaande config mij een stukje op weg helpen om de boel wat sneller te maken... :|
Heeft iemand bijv. een suggestie mbt de hoogte van de FSB die ik zou moeten kunnen halen? En de daarbijhorende mem-timings die stabiel/veilig werken. Alle suggesties zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BuG2FiX schreef op 24 januari 2003 @ 11:08:
Specs:

EPOX 8RDA+
T-bred 2000 XP+
2x 512mb Twinmos 2700 memory (sync)
Zalman cooler 6000Cu
Enermax 350w 2fan power
Radeon 9700

ok, ik heb dus alles net in elkaar gedraaid en het werkt wel prima met de 'optimal' setting in de bios. Nu probeerde ik 'turbo' settings maar dan start windows niet meer op (grrr). Dus dan maar handmatig instellen allemaal;
Ik ben met dit board nog echt wel een NooB dus excuses daarvoor. uhm kan iemand die ook zoiets heeft als bovenstaande config mij een stukje op weg helpen om de boel wat sneller te maken... :|
Heeft iemand bijv. een suggestie mbt de hoogte van de FSB die ik zou moeten kunnen halen? En de daarbijhorende mem-timings die stabiel/veilig werken. Alle suggesties zijn welkom
OCen is simpelweg een kwestie van proberen, dus begin op een punt (bijvoorbeeld 10x160), en ga in kleine stapjes omhoog tot hij vastloopt, dan een stapje terugdoen :)

Met de memtimings hetzelfde, begin op de optimal timings, en dan verlagen tot het niet verder wil.

Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
heej ok ik zal es wat proberen, AGP en PCI worden automatisch aangepast heb ik ergens gelezen, dat klopt? Heb je misschien toevallig ook een linkje naar een pagina waar die 'timings' goed uitgelegd worden? is me nogal onduidelijk wat dat pzies doet. Wat is mijn standaard FSB, hij staat nu op 133 automatisch? moet dat geen 166 zijn? (emailen mag ook, dat houd dit topic een beetje korter...)

[ Voor 14% gewijzigd door BuG2FiX op 24-01-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BuG2FiX schreef op 24 januari 2003 @ 11:28:
heej ok ik zal es wat proberen, AGP en PCI worden automatisch aangepast heb ik ergens gelezen, dat klopt? Heb je misschien toevallig ook een linkje naar een pagina waar die 'timings' goed uitgelegd worden? is me nogal onduidelijk wat dat pzies doet. Wat is mijn standaard FSB, hij staat nu op 133 automatisch? moet dat geen 166 zijn? (emailen mag ook, dat houd dit topic een beetje korter...)
De AGP snelheid kan je instellen, staat ergens onderaan het menu waar je ook de FSB, ramtimings, etc kan instellen. De PCI is hieraan gekoppelt op halve snelheid. Gewoon op 66 zetten dus, dan levert dat in ieder geval geen problemen op :)

Een 2000+ draait standaard op 12.5x133 MHz, een 166MHz bus is pas standaard vanaf de 2700+, en een optie op de 2600+. Als je wilt mailen, mn adres staat in mn profile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

BuG2FiX schreef op 24 januari 2003 @ 11:28:
AGP (en PCI draait dan op de helft daarvan) kan je instellen op 50 en dan van 66 tot 100 MHz. En de standaard FSB zal wel 133 MHz zijn, tenzij je een 2700+ hebt, maar die kan je verhogen tot je PC instabiel wordt. En dan kan je de multiplier nog verlagen en weer verder gaan met de FSB tot je mem/chipset het niet meer trekt :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 20:49
ik heb nu een epox8rda+ met een athlonXP 2400+
als ik nu wil overclocken zal ik dan beginnen met multiplier verhogen, of juist verlagen en de fsb verhogen?
ik heb nog niet echt gevonden wat het beste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

monkel schreef op 24 January 2003 @ 11:41:
ik heb nu een epox8rda+ met een athlonXP 2400+
als ik nu wil overclocken zal ik dan beginnen met multiplier verhogen, of juist verlagen en de fsb verhogen?
ik heb nog niet echt gevonden wat het beste is
De FSB verhogen geeft altijd meer winst dan alleen de multiplier, met de FSB word de rest van het systeem ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Chakotay schreef op 24 januari 2003 @ 11:04:
Alles is beter dan dan standaard dingetje iig, ik denk dat ik er zelf een kleine spire full copper op plak:

[afbeelding]

Speciale koelers gaan kopen voor dat soort dingen vind ik meestal niet nodig, iets recyclen is meestal veel goedkoper :)
Okay, je zegt ALLES is beter dan die standaard HS en recyclen is goedkoper.
recyclen = cheap ben ik het gelijk mee eens natuurlijk.
Helaas is het enige dat ik nog te recyclen heb liggen is die standaard GF4 cooler van ASUS, en een slot1 p2 met cooler.

Het komt mij erg onzinnig over om het fannetje van die p2 af te slopen om op die standaard HS te schroeven. (mee eens?)
En die standaard GF4 cooler heeft een dusdanig dikke onderkant dat ik daar ook zo m'n twijfels over heb.
Tenzij iemand hier weet te vertellen dat een GF4-chip warmer of even warm wordt als deze nForce2-(NB)chip, of denkt dat ik toch een beter koel effect behaal als ik deze zou gebruiken met een stukkie van deze
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ayhks/tape.jpg
plakzooi die bij m'n mem-heatspreaders zaten.

De reden dat ik dit laatste deel van deze vraag stel is dat die plakzooi zo'n 1,2 tot 2 MM dik is, dus het zou wel heeeel erg goed temp moeten geleiden wil dat (imo) nog echt zin hebben. (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Goed punt, je moet wel spullen hebben om te recyclen inderdaad :)

Een GF4 word een stuk heter dan de nForce2 SPP voor zover ik weet, toen ik een keer een gaar fannetje op mn GF4 had zitten brandde ik bijna mn vingers aan de heatsink, terwijl ik de standaard heatsink op de nForce2 makkelijk kan aanraken.

Hittegelleidende tape heb ik geen ervaring mee zelf, 1mm lijkt me best dik voor zoiets... Zelf doe ik altijd een beetje koelpasta in het midden, met een klein druppeltje secondelijm in de hoeken. Zo zit het goedvast met redelijke hittegeleiding, en het kan ook zonder al te veel moeite weer losgebroken worden als het eraf moet.

[ Voor 36% gewijzigd door Chakotay op 24-01-2003 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Eigenlijk had ik het nog niet nodig, maar nu mijn server begint te sputteren omdat de harddisk en chipset niet best combineren moest ik toch een ander moederbord bestellen en dat is de 8RDA+ geworden. Zo te lezen heb ik een goede keus gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Hmmm, daar wil ik best vanuit gaan.
Ik ga maar eens kijken of ik um d'r op krijg.
I'll keep y'all posted.

By the way;
Is mijn idee dat sensor Winbond3 de NB is correct of zit er ergens anders op het bord nog een sensor die ik over het hoofd heb gezien die dus te "case temp" aangeeft?
Dit heb ik heel wat pages terug al wel gepost maar nooit een reactie op gekregen omdat er 1minuut later al weer een nieuwe page aan dit topic hing (@50 posts/page).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9764

Even snel een vraagje... Ik kan op het Internet niet snel vinden wat het verschil is tussen de EP-8RDA en de EP-8RDA+... Wie kan mij dat vertellen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 9764 op 24-01-2003 13:25 . Reden: typevauten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Droopy schreef op 24 January 2003 @ 12:18:
[...]

[afbeelding]
plakzooi die bij m'n mem-heatspreaders zaten.

De reden dat ik dit laatste deel van deze vraag stel is dat die plakzooi zo'n 1,2 tot 2 MM dik is, dus het zou wel heeeel erg goed temp moeten geleiden wil dat (imo) nog echt zin hebben. (toch?)
Dit is dubbelzijdige warmtegeleidende tape als je dit er omheen klemt wordt het dunner. En het geleid wel degelijk warmte anders hadden ze het er niet op gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Anoniem: 61098 schreef op 24 januari 2003 @ 13:14:
[...]

Dit is dubbelzijdige warmtegeleidende tape als je dit er omheen klemt wordt het dunner. En het geleid wel degelijk warmte anders hadden ze het er niet op gedaan :+
jah, da's eigenlijk best logisch. (beter na denken voortaan _Droopy)
Maar het ergens omheen klemmen kan ik niet goed plaatsen.
Wat bedoel je daar mee?

[ Voor 2% gewijzigd door _Droopy op 24-01-2003 13:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T-Minus schreef op 24 januari 2003 @ 08:11:
[...]

jep me to ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Droopy schreef op 24 januari 2003 @ 13:21:
[...]

jah, da's eigenlijk best logisch. (beter na denken voortaan _Droopy)
Maar het ergens omheen klemmen kan ik niet goed plaatsen.
Wat bedoel je daar mee?
Dat als je het er omheen klemt de tape samengedrukt wordt en daarmee dunner word.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 61098 op 24-01-2003 14:06 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Anoniem: 61098 schreef op 24 januari 2003 @ 14:05:
[...]

Dat als je het er omheen klemt de tape samengedrukt wordt en daarmee dunner word.
rgr that.
* _Droopy duikt z'n "ouwezooi-doos" in en plukt alle mogelijk handy spulletjes voor de dag.
Eens kijken wat ik m'n pctje allemaal kan aandoen. :Y)
En zal dan hoogstwaarschijnlijk wat info + pic's in "deel2" van dit topic posten.

offtopic:
moet je voor 1000 posts nou ook een modje schoppen of niet???

[ Voor 29% gewijzigd door _Droopy op 24-01-2003 14:31 . Reden: ff een quote erbij gezet... nieuwe page. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

_Droopy schreef op 24 januari 2003 @ 14:30:
[...]

offtopic:
moet je voor 1000 posts nou ook een modje schoppen of niet???
Er komt er vanzelf eentje deze sluiten, een paar posts meer of minder liggen niet veel mensen van wakker denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Anoniem: 9764 schreef op 24 January 2003 @ 12:53:
Even snel een vraagje... Ik kan op het Internet niet snel vinden wat het verschil is tussen de EP-8RDA en de EP-8RDA+... Wie kan mij dat vertellen ?
De + is met de betere southbridge, dus met 1394, betere audio, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Wordt gek van monitor flashes bij FSB hoger dan 195 :(
Moet dus wel een VDD mod gaan doen, ik ben niet echt goede soldeerder, dus zou het ook kunnen met grabers oid?
Want wil eigenlijk 220 toch wel halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Albinoraptor schreef op 24 January 2003 @ 18:06:
Wordt gek van monitor flashes bij FSB hoger dan 195 :(
Moet dus wel een VDD mod gaan doen, ik ben niet echt goede soldeerder, dus zou het ook kunnen met grabers oid?
Want wil eigenlijk 220 toch wel halen :)
He, heb jij dat ook al? Doet ie hier ook... Ergens vanavond ga ik een fatsoenlijke koeler op de NB plakken, ik post wel of dat effect heeft zonder VDD mod (die ga ik ook nog doen, maar eerst even alleen een koelertje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 15:00

Exigence

dnkroz

Ik zie nu net in de pricewatch dat bij Sallandautomatisering.nl de 8RDA+ rev 1.1 is te krijgen.
Is dat nu de langverwachte versie met de chipset voltmod in het bios zodat je de baantjes niet meer hoeft te snijden?
Dan koop ik hem meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
erik9287nl schreef op 24 January 2003 @ 21:12:
Ik zie nu net in de pricewatch dat bij Sallandautomatisering.nl de 8RDA+ rev 1.1 is te krijgen.
Is dat nu de langverwachte versie met de chipset voltmod in het bios zodat je de baantjes niet meer hoeft te snijden?
Dan koop ik hem meteen.
Nope :)
Is ook niet zeker of die wel gaat komen.
1 van verschillen is dat DIMM sloten zijn verschoven zodat er geen GF4 kaarten meer gemold werden, iig geen drastische verandereing ten opzichte van 1.0

[ Voor 17% gewijzigd door Albinoraptor op 24-01-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

De rev met standaard voltmod gaat ook niet meer komen. Zie de reply van T-minus een pag (of 2) terug. Alleen nog een 8rda3+ met SATA en RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, ik heb nu een oud koperen CPU blok + fan op mn northbridge zitten, en het originele koelertje op de SB. Dit helpt echter niet echt, nog steeds soms heel even knipperend beeld boven de 195 FSB, en haperende onboard audio.

Het kan zijn dat ze natuurlijk gewoon niet lekker contact maken, ze zitten met AS in het midden en secondelijm op de hoeken vastgeplakt, dit is niet echt de ideale manier van druk uitoefenen... Weet iemand iets beters?

De rev 1.1 is overigens gewoon het bord waar driekwart van dit topic al over gaat, de huidige revisie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Chakotay schreef op 24 January 2003 @ 22:26:
Hm, ik heb nu een oud koperen CPU blok + fan op mn northbridge zitten, en het originele koelertje op de SB. Dit helpt echter niet echt, nog steeds soms heel even knipperend beeld boven de 195 FSB, en haperende onboard audio.

Het kan zijn dat ze natuurlijk gewoon niet lekker contact maken, ze zitten met AS in het midden en secondelijm op de hoeken vastgeplakt, dit is niet echt de ideale manier van druk uitoefenen... Weet iemand iets beters?
Bij de southbridge zitten bevestigingsgaten, dus dat hoef je niet te lijmen, bij de northbridge kan je iets met schroefjes maken (evt. gaatjes in de koeler boren) of vastlijmen met AS Adhesive, dat geleidt een stuk beter dan AS met gewone lijm.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet als je AS3 eronder kwakt en aan de zijkant een paar druppies sec. lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De gaten bij de southbridge heb ik niet gebruikt, omdat er 2 componentjes in de weg zitten, en de heatsink liever nog even heel wil laten :) (bord is net een paar dagen oud) Later zet ik er wel een keer de dremel in

AS Adhesive gebruik ik ook liever niet, voor zover ik weet is dit nogal permanent... Kwil het liever ook weer kunnen verwijderen zonder de hele NB mee te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AS Adhesive kon ik zo los knakken bij een gf2 dus moet met de rest ook wel zo zijn, de chips zijn uituindelijk toch van hetzelfde soort materiaal, alleen heb ik het gevoel dat dit spu slecht geleid, don`t ask me why

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 67204 schreef op 24 januari 2003 @ 23:50:
AS Adhesive kon ik zo los knakken bij een gf2 dus moet met de rest ook wel zo zijn, de chips zijn uituindelijk toch van hetzelfde soort materiaal, alleen heb ik het gevoel dat dit spu slecht geleid, don`t ask me why
Verschilt per merk dan zeker, ik hoorde van anderen dat thermal adhesive bijna niet meer los te krijgen was.

Volgens mij begint mn mobo een beetje ingebrand trouwens. Net eventjes op 2.2VCore gedraait, met als bij effect van een goedkope voeding, ook andere voltages die hoger zijn (12V piekte rond de 13.3 stressed :X ). Ik heb nu een paar mp3tjes zonder schokken afgespeelt op 200 FSB, eerder vanavond begonnen ze na een paar seconden al te haperen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 04-04 09:46

Xtinction

el cheapo gamer

Chakotay is echt een tweaker om het tweaken, echt lache om te lezen :)

"ik heb een mp3tje stabiel afgespeeld!"...woet :D
Maar goed ik begrijp et wel hoor, tis gewoon leuk om te doen, nuff said

ik = gamer en heb nu dus niks meer nodig, pas met doom 3 sla ik aan het tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Xtinction schreef op 25 January 2003 @ 01:27:

ik = gamer en heb nu dus niks meer nodig, pas met doom 3 sla ik aan het tweaken :)
Als ie net zo zwaar als die alpha is wel ja :P
Dan moet iedereen aan et tweaken zou wel cool zijn:

System Requirments:

A heavenly Tweaked Pc
512mb DDR
....
....

:P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd dus zijn we zowat verplicht die 600 euro/dollar neer te leggen voor de nvidia FX maar dat kunnen ze chake als ik het volhoud koop ik niks aan hardware meer voor de barton B versie is verschenen en er dus ook al weer een nieuwe ATI gelanceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
EPOX 8RDA+
T-bred 2000 XP+
2x 512mb Twinmos 2700 memory op bank 1 en 2
Zalman cooler 6000Cu
Enermax 350w 2fan power
Radeon 9700

Nogmaals, ik heb zitten klooien met de FSB maar als ik em ook maar iets verhoog dan start ie niet meer op en blijft mij monitor zwart. Ik heb dus een Athlon 2000XP (t-bred) icm geheugen 2x512 2700 twinmos in bank 1 en 2.

Kan iemand met een soortgelijke config mij een kort overzichtje geven van zijn 'snelste' settings, ik heb nml. het idee dat ik verre van optimaal loop momenteel.
Ik heb FSB op 133 staan en multiplier op 12,5 (standaard dus). Toch geeft ie bij het opstarten de melding dat ik DDR266 geheugen heb als ik alles op default (auto) laat staan. 2700 is toch DDR333? Als iemand mij kan emailen/posten met ook een Athlon 2000XP icm EPOX dan zou je me enorm helpen :) thnx! Wat is een beetje gemiddelde FSB die ik moet kunnen halen (met actieve koeling op Northb) ?

als ik de fsb verhoog gaat de mem speed ook mee omhoog, bij welke snelheid moet ik iets anders dan 100% instellen bij verhouding mem/fsb?

[ Voor 8% gewijzigd door BuG2FiX op 25-01-2003 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Xtinction schreef op 25 January 2003 @ 01:27:

lol :)

Met de standaard koeling haperde ie steeds met het afspelen van mp3's. nu niet meer, dus ja dan is het woet :P Hij heeft trouwens nu de hele nacht full stressed stabiel gedraait op 200, dus hij kan niet alleen mp3tjes afspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Merk ook dat naar mate je hem langer hebt hij steeds iets hoger kan, mooi zo :P
Loop nu op 195x12 met 3-2-2-2 prime 95 stabiel, geen 24 uur getest maar ja uur of 4 -5 wel.
Vind alleen wazig dat memory niet op 2-2-2-2 wil lopen, zelfs niet eens bij FSB 160 :/

Oh ja nog altijd standaard bios, geen zin om te flashen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
heeft iemand even een linkje naar de laatste (beta) stabiele en geteste bios? het zijn er zoveel lijkt het :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chakotay schreef op 25 januari 2003 @ 13:09:
[...]

lol :)

Met de standaard koeling haperde ie steeds met het afspelen van mp3's. nu niet meer, dus ja dan is het woet :P Hij heeft trouwens nu de hele nacht full stressed stabiel gedraait op 200, dus hij kan niet alleen mp3tjes afspelen :P
al had deze nou gecrasht in de nacht was het denk niet echt goed voor je mobo geweest, ik hoorde opeens gepiep (soort alarm) van mijn kamer, denk je gecrasht, sinsdien laat ik hem nooit meer alleen prime!!! voor je het weet is i dood!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 67204 schreef op 25 januari 2003 @ 15:50:
[...]

al had deze nou gecrasht in de nacht was het denk niet echt goed voor je mobo geweest, ik hoorde opeens gepiep (soort alarm) van mijn kamer, denk je gecrasht, sinsdien laat ik hem nooit meer alleen prime!!! voor je het weet is i dood!!!
Waarom? Hij is vastgelopen, dus de software is fucked, maar fysiek wordt ie niet meer belast voor zover ik weet.. Als je koeler er goed op zit zal ie heus niet heet worden ofzo, hij doet immers niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Deze word iets te groot.

Hier kun je verder gaan met discussieren.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.