-=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.637 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 07 januari 2003 @ 21:10:
[...]

wat is de max dan ?
en werk jij ook met de lockt pci en agp ?
na mijn weten is dit dan het eerste bordje voor amd met een pci en agp lock dus ik ik vraag me een beetje af hoe hij nu werkt :p wat de max is en zo
ben er nooit 100% 8er gekomen hoe het nou zit met de pci lock maar volgens mij blijft deze altijd op 33MHZ maar kan ook zijn dat i een 1/2 divider van agp heeft dat weet ik niet, heb iig nooit last gehad van het pci gebeuren dus daar hoef je niet bang voor tezijn.
max agp=100mhz denk nie dat je gpu dat trekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey jongens lees net dit op een forum, dus niks snijden in je mobo voor een hoger VMem gewoon ff solderen en VR plaatsen (whats a VR??? :

Pin 22 on the Winbond W3330 needs to be de-soldered or cut, then a VR set to max soldered between the board trace and Pin 22. I measured 3.22v at the board where the leg was soldered BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

Shunt

Boe

hmmz vraagje little guy zou jij voor mij eens willen kijken of er iets als een agp lock op zit
zo niet heeft het voor mij geen zin dit bordje nu meteen te kopen :X (dat klinkt niet echt tweaker achtig he :P )
mare mijn geforce vin de speeds niet echt fun :P
btw wel net de 13 K gepaseert :D
met de verbazende score van 13307 :P jammer alleen van die fking 0 :'(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 23:28:
hey jongens lees net dit op een forum, dus niks snijden in je mobo voor een hoger VMem gewoon ff solderen en VR plaatsen (whats a VR??? :

Pin 22 on the Winbond W3330 needs to be de-soldered or cut, then a VR set to max soldered between the board trace and Pin 22. I measured 3.22v at the board where the leg was soldered BTW

VR = Variabele weerstand, toch?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Na veel gelezen te hebben besluit ik toch maar de Epox 8rda+ aan te schaffen eind deze maand. kom ik toch nog even hier terecht. pis wel in m'n broek met m'n vidcard :/

erg interesting voor mensen die nog meer info/opsomming nodig hebben :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Terryb47 op 08-01-2003 03:36 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 08 January 2003 @ 01:04:
hmmz vraagje little guy zou jij voor mij eens willen kijken of er iets als een agp lock op zit
zo niet heeft het voor mij geen zin dit bordje nu meteen te kopen :X (dat klinkt niet echt tweaker achtig he :P )
mare mijn geforce vin de speeds niet echt fun :P
btw wel net de 13 K gepaseert :D
met de verbazende score van 13307 :P jammer alleen van die fking 0 :'(
jaaah das zeker die agp lock doet het alleen aangezien jou gf4 zou ik wel ff nagaan of je een 8rda+ rev 1.1 krijgt deze is wat aangepast en vooral voor de gf4`s.

EDIT:

mocht iemand die Vmem mod doen die ik hierboven heb geplaatst (zonder in je bord te hoeven snijden) zouden wij tweakers hier graag een pic van willen zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 23:28:

Van een printbaan doorsnijden naar een SMD-pootje desolderen/doorknippen.. een beetje van de regen in de drup, al denk ik dat dit wel makkelijker (en vooral veiliger) is dan een baantje doorsnijden :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, precies, maar is het nou een chip die je los moet solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Heeft iemand eigelijk al een shop gevonden voor die SMD grabbers?

ik heb gekeken bij conrad.nl/.de en bij display. bij display hebben ze wel iets van mini pinsetjes, maar ik weet niet of ik deze kan gebruiken... iemand ervaring? (zoek in de online catalogus op klemtestpen) dan vind je ook die micro pen ofzo (weet het niet zeker meer hoe die heet want de site is ff down ofzo)

[nieuw]
het is dus de 'Klemtestpen Micro-Kleps' of misscihen nog beter, de 'Testpen MPS Microprüf'
te vinden in: connectoren -> Meet en test accesoires -> Testpennen 0,6mm Hirschmann
[/nieuw]

[ Voor 21% gewijzigd door Mark_Oostdam op 08-01-2003 11:09 ]

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:55
Heeft dit bord eigenlijk 48 bit LBA adressing?
Ik heb ergens gelezen dat geen enkel Nforce2 bord dit ondersteund.

p.s. ik kan er nu niet meer bij vanwege een internet storing in New York :?

edit:
Het stond hier: http://www.gamepc.com/lab...=1&bhcp=1&cookie%5Ftest=1

[ Voor 23% gewijzigd door koenie op 08-01-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 09:16:
Ja, precies, maar is het nou een chip die je los moet solderen?
Het is 1 pootje van de chip :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die je los moet solderen of juist iets vast aan moet solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 12:53:
Die je los moet solderen of juist iets vast aan moet solderen?
Je moet het pootje los solderen en ik denk dat je daarmee een weerstandje los maakt oid en dat je dan iets anders aan dat losse pootje moet solderen. Je maakt dus een soort omleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmk... Dat is duidelijk :)

Denk je dat het risico te nemen is of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 13:54:
Hmmmk... Dat is duidelijk :)

Denk je dat het risico te nemen is of?
Tuurlijk kan het wel. maar ik vind het iets te veel gevraagt. ik heb wel eens was condensatoren op een 8k3ae verplaatst voor een andere cooler. maar jah dan maar geen mem mod. misschien moeten we ff kijken of het niet anders kan. want er moet wel een chippie zijn waar die mem mod op zit zet al bij de VDD mod.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 07:51:
[...]

jaaah das zeker die agp lock doet het alleen aangezien jou gf4 zou ik wel ff nagaan of je een 8rda+ rev 1.1 krijgt deze is wat aangepast en vooral voor de gf4`s.

EDIT:

mocht iemand die Vmem mod doen die ik hierboven heb geplaatst (zonder in je bord te hoeven snijden) zouden wij tweakers hier graag een pic van willen zien.
wat is er dan verandert ?
werkte de geforce 4 kaartjes niet goed op dat mobo of zow ?

mare ik wacht nog ffe dan koop ik mooi een amd xp Tbred B van een latere week :P + de epox 8RDA+ :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn verschillende overleden, en het memslot zat tedichtbij waardoor je de gf4`s eruit moest halen voor van mem te kunnen wisselen.
nog ff over die Vmem mod als je z`n pootje los soldeert kan je hem bij mislukking toch ook weer gewoon wast solderen zonder dat er hier nog wat van tezien is (of niet als je niet weet waar je het moet zoeken (winkelbediende ;) ))
denk namelijk als je zo hoog komt met de Vdd mod dat het geen overbodige luxe is om 3.2 V aan je mem te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 17:16

Imhotep

The Dark Side

valt een ati radeon 9700 pro goed te combineren met dit bordje??

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Is de rev1.1 van de 8RDA+ dan ook anders ingedeeld, dus zo dat een GF4 Ti4400 van Leadtek er wel in past? 'k Heb nml via een linkje iets terug hier gezien dat er nogal wat gesneuveld zijn omdat de clips van de dimm-slots hem gesloopt hadden :(

Owja, je moet hem natuurlijk ook krombuigen, die dure GF4 van je |:( Sorry, maar dat ga ik dus niet doen met mijn rib uit m'n lijf :X

Dan begin ik toch aan de Asus A7N8X Deluxe te denken, die qua indeling weer iets lekkerder in elkaar zit. Alleen die prijs... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zeer goed heb ik begrepen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 08 januari 2003 @ 18:06:
Is de rev1.1 van de 8RDA+ dan ook anders ingedeeld, dus zo dat een GF4 Ti4400 van Leadtek er wel in past? 'k Heb nml via een linkje iets terug hier gezien dat er nogal wat gesneuveld zijn omdat de clips van de dimm-slots hem gesloopt hadden :(

Owja, je moet hem natuurlijk ook krombuigen, die dure GF4 van je |:( Sorry, maar dat ga ik dus niet doen met mijn rib uit m'n lijf :X

Dan begin ik toch aan de Asus A7N8X Deluxe te denken, die qua indeling weer iets lekkerder in elkaar zit. Alleen die prijs... :X
Je moet ergens mee leven Gr5ne (toch?)...

Maar schuin/scheef erin, nee toch???

Zag alleen aan linkjes dat je moest opassen met het verwisselen van je mem...

Tot nu en :O rm tevreden met mijn EPoX 8RDA+ hulde!!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:03
Grrrrrene schreef op 08 januari 2003 @ 18:06:

Als ik het zo gelezen heb krijg je eigenlijk alleen problemen als je je Memory verwisseld erin duwt als je je GF4 er NIET uithaalt.

Ik heb nu ook mobo waar het niet mogelijk is om memory er uit te halen zonder grafische kaart er uit te halen. Maar lijkt me toch geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Imhotep schreef op 08 January 2003 @ 17:05:
valt een ati radeon 9700 pro goed te combineren met dit bordje??
Werkt hiet perfect hoor ;)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, leek mij ook niet, zo'n mobo heb ik ook gehad. Maar ik las dus van moderators op andere (Amerikaanse) fora dat zij zelfs hun videokaarten gesloopt hadden hierdoor, en die tip van dat buigen (1mm maar, maar toch...) was hun advies...

'k Zal ff dat linkje zoeken, moment :)

Lees en huiver :)

'k Denk dat het inderdaad een kwestie van voorzichtig zijn is, maar toch... 't Bevalt me niet :)

De Epox 8RDA+ ondersteunt de Barton iig: http://www.epox.nl/english/support/bios/notes/8rda%2B.htm

Tenminste, iets anders kan ik hier niet uit opmaken, toch? Da's wmb weer een heel sterk punt VOOR de Epox wat mij betreft :)

[ Voor 51% gewijzigd door Grrrrrene op 08-01-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Nou ik heb mijn epox vandaag ontvangen en alles werkt als een tiet. 2100+ helaas maar met 11025 3dmarks hoor je mij ECHT niet klagen :)

Sound is ook 1337, eigenlijk niets dan lof. Overklokken doe ik pas als er games zijn die dat nodig hebben, in time...Doom 3 :)

nou een vraagje... mijn proctemp geeft 40 aan, nou NO WAY, op me vorige bord zat ie ongeveer rond de 55.

Heeft iemand een idee hoe ik die 40 ongeveer moet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Hehe, eindelijk een pootje van een smd grabber op een pootje van de chip gekregen :) Wel met een klein risico: met een platte schroevendraaien tegen het pootje aandrukken zodat hij door het gaatje ging, als je dan uitschiet met je schroevendraaier heb je dus een dood bord + geen garantie :)

Dadelijk bord testen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtinction schreef op 08 januari 2003 @ 21:02:
Nou ik heb mijn epox vandaag ontvangen en alles werkt als een tiet. 2100+ helaas maar met 11025 3dmarks hoor je mij ECHT niet klagen :)

Sound is ook 1337, eigenlijk niets dan lof. Overklokken doe ik pas als er games zijn die dat nodig hebben, in time...Doom 3 :)

nou een vraagje... mijn proctemp geeft 40 aan, nou NO WAY, op me vorige bord zat ie ongeveer rond de 55.

On-die vs Onboard diode? Enne...over je sig: Amd athlonXP 2100+ thunderbird...
hoe doe je dat :+ ?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ,

heeft iemand een idee of een thermaltake crystal orb
past op de chipset van de epox?

Thx _/-\o_

MaX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op 08 januari 2003 @ 21:23:
Hehe, eindelijk een pootje van een smd grabber op een pootje van de chip gekregen :) Wel met een klein risico: met een platte schroevendraaien tegen het pootje aandrukken zodat hij door het gaatje ging, als je dan uitschiet met je schroevendraaier heb je dus een dood bord + geen garantie :)

Dadelijk bord testen :)
de Vmem mod die ik poste dus :?
want volgens mij hoor je een Vdd mod nie zo tedoen.
hoop dat het idd een Vmem mod is, wil wel is zien hoe je ut gedaan hebt en of het nog een beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Lekker plankie jongens ! echt ,ik zit zwaar te genieten :) :)
Bedankt voor de waardevole info die jullie voor me wegknikkeren ! (typen)
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/nice.JPG
Jah ja ik weet het een XP gevalletje.... en me mem is maar PC2100..
230/170 geeft 2700/2500 in sisoft bitch ! ;) Async..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 21:58:
[...]

de Vmem mod die ik poste dus :?
want volgens mij hoor je een Vdd mod nie zo tedoen.
hoop dat het idd een Vmem mod is, wil wel is zien hoe je ut gedaan hebt en of het nog een beetje werkt.
nee, vdd mod. En ik heb hem nog niet getest omdat ik die roze koelprut niet helemaal wegkrijg, morgen wasbenzine proberen. En hoezo hoor je een vdd mod niet zo te doen, tuurlijkwel, smd grabber op pootje 1, smd grabber op een - (kan ook pootje 4) daar tussen een potmeter, instellen op 690 ohm ofzo is wat je zelf wil. Dan opstarten en klaar :) vmod werkt.

Solderen kan ook ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op 08 januari 2003 @ 22:34:
[...]

nee, vdd mod. En ik heb hem nog niet getest omdat ik die roze koelprut niet helemaal wegkrijg, morgen wasbenzine proberen. En hoezo hoor je een vdd mod niet zo te doen, tuurlijkwel, smd grabber op pootje 1, smd grabber op een - (kan ook pootje 4) daar tussen een potmeter, instellen op 690 ohm ofzo is wat je zelf wil. Dan opstarten en klaar :) vmod werkt.

Solderen kan ook ;)
had ut iets verkeert begrepen, d8 dat je met je schroevendraaier dat pinnetje had losgemaakt voor die Vmem mod, excuse me for that :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmkay, maar waarom jij ineens 690Ohm en zou ik een 1K Ohm moeten nemen?

En die SMD grabbers, heb je die nou gekocht ofzo? En dat met die schroevendraaier, ik snap het niet echt... ? :X

:z :Z !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Xtinction schreef op 08 January 2003 @ 21:02:

Tja dit bordt geeft hetzelfde aan als een 8K9A2+ dus ik denk dat dit 40 goed is. ik weet wel dat de Asus A7N8X te veel aan geeft en de 8K3A+ ook.
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 21:43:
Vraagje ,

heeft iemand een idee of een thermaltake crystal orb
past op de chipset van de epox?

Thx _/-\o_

MaX
Jep dit gaat makkelijk ik heb er een 6x6 cooler op zitten.
Speedy-J schreef op 08 januari 2003 @ 22:05:
Lekker plankie jongens ! echt ,ik zit zwaar te genieten :) :)
Bedankt voor de waardevole info die jullie voor me wegknikkeren ! (typen)
[afbeelding]
Jah ja ik weet het een XP gevalletje.... en me mem is maar PC2100..
230/170 geeft 2700/2500 in sisoft bitch ! ;) Async..
:O das wel erg leuk :P eens kijken hoe ver i bij mij dan wil :D
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 22:51:
[...]

had ut iets verkeert begrepen, d8 dat je met je schroevendraaier dat pinnetje had losgemaakt voor die Vmem mod, excuse me for that :X
Jah de VDD is op pin 1 en 4 maar die Vmem mod is weer heel anders daar zou je of die pootje los moeten maken of dat baantje door krassen. Weet nog steeds niemand iets over een Chip waar hij op kan ? das bij de 8K9A2+ volgens mij wel het geval. ( bij elkemod zit je op een chippie maar why is dat hier dan nog niet zo ..... maar ff uit gaan zoekken dan :P )
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 00:26:
Hmmmkay, maar waarom jij ineens 690Ohm en zou ik een 1K Ohm moeten nemen?

En die SMD grabbers, heb je die nou gekocht ofzo? En dat met die schroevendraaier, ik snap het niet echt... ? :X

:z :Z !
600 ohm geeft 1.88 V maar als je dan 690 neemt zul je 1.8 of zo krijgen. Als je 1k POTMETER geubruikt kun je em van 1000 ohm naar 0 ohm regelen. maar zet je er 1k weerstand op krijg je 1.7 v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Het beste is bij een voltmod om uit te rekenen bij welke weerstand je de maximale spanning hebt die je wil hebben (bijvoorbeeld 2 V) en dan een weerstand van die waarde in serie solderen met je potmeter. Dan heb je niet het risico dat je per ongeluk de potmeter te ver opendraait en je chip frituurt.
Bijvoorbeeld een 500 Ohm weerstand en een 500 Ohm potmeter lijkt mij voor deze mod een goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

das wel erg leuk eens kijken hoe ver i bij mij dan wil
Ach ja ik doe 230FSB zonder te solderen,en zonder smd grabbers he :P :D

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik haalde de 225 MHz async (gaar PC2100 geheugen op 50% :X) ook zonder mod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Demoniac schreef op 09 januari 2003 @ 10:58:
Als ik het dus goed begrijp loopt hij Sync dus trager als Async ,ik bedoel halen we dan die 230FSB oid niet in sync ?
Sync haal ik 196FSB met me PC2100 op CAS 2.5-6-3-3 ,beetje traag maar best lekker..

Ik voel me beetje n00b met dit mobo ,maar goed ik heb hem nog maar 2 dagen :)
exuse me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niks van die 1-3-3-7 settings af, maar ehm, overklokken kan ik wel :P

Maar ik snap nog niks van die mod, wat ik nou precies moet doen, en aan die electrodude vragen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 11:32:
Ik weet niks van die 1-3-3-7 settings af, maar ehm, overklokken kan ik wel :P
Dat zijn de latencies van je geheugen, lager is beter. Kijk maar eens wat er verandert als je de standaardinstellingen gebruikt (Optimal, Fast en Turbo ofzo :?), dan veranderen ze. Hte beste kan je denk ik de settings van de Turbo stand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja owkee, maar ik wil graag me Northbridge en als ik me OCZ geheugen binnen heb ook de Vmem mod doen...

Alleen ik EL noobie dus ik moet gewoon iets hebben waarmee ik naar de electroboer kan gaan zeg deze heb ik nodig, beetje uitleg welk eind aan welk eind (wel duidelijk zo) en dan klaar ofzo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

weet dan niemand waar je smd grabbertjes kan halen? ik wil niet solderen :'(
kijk hier voor meer info

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
www.nedis.nl Daar kun je smd grabbers halen, ze heten: mircokleps. Probleem is dat het nou niet de perfekte oplossing is!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Wat waren die SMD grabbers precies? Non-soldeer werk gedoe toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Demoniac schreef op 09 januari 2003 @ 10:58:
Als ik async doe krijg ik een C1 of C3 error dus dan maar 210 sync :P
Speedy-J schreef op 09 January 2003 @ 11:17:
[...]

Als ik het dus goed begrijp loopt hij Sync dus trager als Async ,ik bedoel halen we dan die 230FSB oid niet in sync ?
Sync haal ik 196FSB met me PC2100 op CAS 2.5-6-3-3 ,beetje traag maar best lekker..

Ik voel me beetje n00b met dit mobo ,maar goed ik heb hem nog maar 2 dagen :)
exuse me..
Met pc 2100 :O dat is best wel extreem :? maar goed dan heb je erg geluk gehad :P
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 12:47:
Ja owkee, maar ik wil graag me Northbridge en als ik me OCZ geheugen binnen heb ook de Vmem mod doen...

Alleen ik EL noobie dus ik moet gewoon iets hebben waarmee ik naar de electroboer kan gaan zeg deze heb ik nodig, beetje uitleg welk eind aan welk eind (wel duidelijk zo) en dan klaar ofzo... :)
Tja lezen is ook een vak op zig net als nerdelands maar okeey dan voor de laatste keer :D

Een 10 slag potmeter van 1K.
Een soldeerbout.

Zeg je van 1.8 Volt is meer dan genoeg voor mij dan kun je ook gewoon een 690 Ohm weerstand ( of iets wat er in de buurt zit) gebruiken.
Voor 1.88 Volt heb je 600 Ohm nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Met pc 2100 dat is best wel extreem maar goed dan heb je erg geluk gehad
Het geld groeid me niet op de rug weet je.. :r ,en een beetje tweakert krijg z'n Crucial wel op 190+ als hij echt wilt ;)
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/1.jpg
en 233/174 Async..
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/3.jpg

Niet de cyfers die jullie gewend zijn..,maar best wel lekker voor PC2100 :>

[ Voor 12% gewijzigd door Speedy-J op 10-01-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor pc 2100 vind ik dit super man, geniaal gedaan, maar is je fsb precies 190 of ???
en wat zijn de timings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Speedy-J schreef op 09 januari 2003 @ 20:58:
[...]

Het geld groeid me niet op de rug weet je.. :r ,en een beetje tweakert krijg z'n Crucial wel op 190+ als hij echt wilt ;)
[afbeelding]
Niet de cyfers die jullie gewend zijn..,maar best wel lekker voor PC2100 :>
Jah zekers netjes hoor :D ik haal wel 3240-3070 maar jah das ook pc 3200 ik vind het wel heel mooi gedaan 3.2 volt trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

De FSB is op deze pic 196MHz CAS2.5-6-3-3 ,ben vergeten naar beneden te scrollen voor de FSB te tonen.
Maar het is 196 :) @2.9Vdimm ,niet echt stabiel natuurlijk maar op 192MHz weer wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja lezen is ook een vak op zig net als nerdelands maar okeey dan voor de laatste keer :D

Een 10 slag potmeter van 1K.
Een soldeerbout.

Zeg je van 1.8 Volt is meer dan genoeg voor mij dan kun je ook gewoon een 690 Ohm weerstand ( of iets wat er in de buurt zit) gebruiken.
Voor 1.88 Volt heb je 600 Ohm nodig.
Denk je dat ik genoeg aan 1.88V laten we het zo vragen...

Met PC3500/PC3700 OCZ -EL geheugen onder de armen en een 2400+ die nu al op 2400MHz draait met alleen multiplier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Strider schreef op 04 January 2003 @ 16:57:
[...]

Beter!

Doet jouw radeon gek op deze fsb snelheid? Ook al heb je je agp lock aan staan?

Nu moet je heel lang gaan stressen, en zo proberen je chipset voltage lager te kunnen zetten met de zelfde fsb snelheid. Want 1.87volt is echt slecht voor de nforce2.
Neeh agp lock op 70 mhz en jah voltage is wel veel maar jah p het eXtreme forum doen ze 1.96 maar als mije knal zecht dan is het peg gehad.
Albinoraptor schreef op 04 januari 2003 @ 17:33:
[...]

Hmmm heb binnenkort ook dit board binnen, maar is het moeilijk? Ik heb iig nooit echt op mobo's gesoldeert enzo :X
ik deed er 5 min over. met testen er bij :P
Starbase218 schreef op 04 januari 2003 @ 18:13:
Weet iemand ook of de Spire Whisperrock III op de Epox 8RDA+ past? Aangezien de socket vrij ver bovenaan het bord zit, en het koelblok bovenaan breder is, denk ik dat er niet al te veel ruimte over blijft. Ik heb ongeveer 7-8 mm ruimte tussen moederbord en voeding (miditower).
Jah past kan zelfs 8x8x op dus.....
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 18:28:
[...]

Heel erg strak, en inderdaad nu moet je gaan kijken hoe lang hij het volhoud!

Heb je er een koeler opzitten?

En ik heb me moederbord ook binnen, aangezien niemand nog op mijn vraag heeft geantwoord heb ik maar nog niks gekocht bij de electronicaboer!
Jep een Akasa AK-350 6x6x1 full copper met 5k5 rpm fan ;)
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 18:33:
er is een mobo in vlammen opgegaan met 1.94V er word daarom ook aangeraden een goede airflow te hebben, en ik ga de chip waarop de de voltmod uitvoerd ook ff voorzien van een heatsink.
ER zijn er ook die draaien op 1.96 volt dus :? maar okeey we zullen zien :P wij wordt maar 28c :P ( tempmeter )
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 18:55:
[...]

offtopic:
Was ik gewoon bij , heb het met eigen ogen mogen zien :D

Ja wou het ff melden

Nu maar wachten op mijn bord wil ik ook zo v-mod :7
jah die fix ik wel maar heb gemaild voor mem mem komt pas week 4 8)7 dus geen OCZ dus :'(
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 19:17:
[...]

kom op he we gaan voor de 225mhz fsb, idd try memtimings is iets lager, ben benieuwd, is toch al 24 mhz winst >:)
Tja draai nu lekker 210 2-2-2-6 met 18132 3dmarks
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 00:28:
zijn er al mensen die c31 hebben geflasht???
laat dan a.j.b. horen hoe het bevalt.
Jah me en werkt heeeeeeerlijk :P uhm hoe hard gaat dat pc3500 van jou ?
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 01:29:
En overclockt hier iedereen met FSB of ook sommigen met multipliers?
Fsb en mult fsb omhoog mult omlaag :P
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 12:15:
[...]

idd maar aangezien je met spelletjes niet de max van je soundcard trekt kwa rekkenkracht denk ik niet dat je hier verschil mee zal merken, kijk is even of je kan vinden hoeveel geluiden de soundcard en onboard tegelijk kunnen afspelen meschien dan dit je keus doorbreekt.
Audigy 2 is wel sneller maar de 1 is bijna even snel als de NForce met EAX dus ongeveer 10 fsb omlaag. Dus erg kut bij UT 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 11:07:
[...]

Denk je dat ik genoeg aan 1.88V laten we het zo vragen...

Met PC3500/PC3700 OCZ -EL geheugen onder de armen en een 2400+ die nu al op 2400MHz draait met alleen multiplier...
Tja zal niet genog zijn om je mem max te krijgen. maar meer zou ik ook niet doen. En dat OCZ heb je dat al ? want die zouden pas week 4 komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

astennu begrijp ik nou goed dat zodra jij je onboardsound enabled met je fsb 10mhz minder hoog kan komen als zonder?
en bij diegene was trouwens niet z`n northbrige in vlamme opgegaan maar een andere gedeelte van het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 10 January 2003 @ 14:23:
[...]

Tja zal niet genog zijn om je mem max te krijgen. maar meer zou ik ook niet doen. En dat OCZ heb je dat al ? want die zouden pas week 4 komen :?
Northbridge praten we nu over, Mem mod doe ik denk ik 3.2 of 3.3 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 14:55:
astennu begrijp ik nou goed dat zodra jij je onboardsound enabled met je fsb 10mhz minder hoog kan komen als zonder?
en bij diegene was trouwens niet z`n northbrige in vlamme opgegaan maar een andere gedeelte van het mobo.
DAm wil ik wel weten wat er de lucht in ging. Ik denk een Power blokje van de NB dus die moet je dan gaan coolen. Verder moet ik zeggen dat i dan idd 10 FPS omlaag gaat. Test het maar een in Ut 2003 als je um op Hardware sound of exa zet dropt i 10 fps. Maar dat kan zijn omdat ik hier iets fout het ingestelt. maar een Adigy zou dat ook doen.
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 16:37:
[...]

Northbridge praten we nu over, Mem mod doe ik denk ik 3.2 of 3.3 ofzo...
En ga jij dat baantje door krassen of ga je het pootje los maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Ok ik kom nu de eerste problemen tegen. Ten eerst heb ik het idee dat die netwerkkaart brak is, en ten tweede moet ik mijn muis elke keer opnieuw inpluggen(USB) als ik wil dat ie het doet...nogal irri zoals je kan begrijpen..

iemand een oplossing naast: gebruik de nieuweste bios, want die ga ik nu ff usen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg m`n netwerkkaart ook niet aan het werk, zal wel veel kloten zijn welke nou aan en uit te zetten (nvidia/3com enz.)
10fps is niet zo erg als ik er aex2 voor terug krijg astennu, nu nog ff een braced halen dat het geloof ik heet zodat ik mijn spdif (uit mijn hoofd) erop kan aansluiten heb namelijk digitale speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Bah! 8RDA+ 1.1 draait op dit moment, voordat hij op het bureaublad komt.

Merk nic maakt niets uit, ik heb nu echt alles geprobeert!:

Intel
3Com
Onboard (werkt nog steeds niet! )
Netgear (netgear + 8rda+ is 1 en al ellende)
Realtek.

Zodra ik bijv. de netwerkkabel uit mijn nic trekt, dan kom ik weer meteen op het bureaublad na het aanmelden.

Wie heeft dit probleem nog meer?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik krijg morgen mijn Epox 8rda+ ze hebben hem vanavond nog verstuurd!!

Dus morgen kan bopitje ook zeggen dat hij een Epox bord heeft :9 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb net dit moederbordje in mijn kast gezet, nu heb ik op de led C1 staan en hoor door de speaker een ambulance, iemand een idee wat dit kan wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider, dus die onboard netwerkkaart is f**ked up?

En, ik ga denk ik het pootje lossolderen, veel slimmer denk ik... Even m'n pa der bij halen en klaar is Omo :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 19:39:
K heb net dit moederbordje in mijn kast gezet, nu heb ik op de led C1 staan en hoor door de speaker een ambulance, iemand een idee wat dit kan wezen?
Dat je de ambulance moet bellen want er ligt straks een bewusteloze tweaker op de grond omdat hij merkt dat z'n mobo kapot is :+

offtopic:
Lees het EPoX 8RDA+ boekje, staat het in... Processor dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de bijgesloten handleiding staat niets over die piepjes, bij codes staat C1h = detect memory. Het geheugen lijkt me goed, heb net 2 nieuwe reepjes, beide apart geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
wat voor geheugen heb je?

En reset de bios eens!

Whoei onboard lan werkt :) Maar daarbij duurt het zelfs lang met aanmelden :( op het netwerk.

Maarja boeie :) deze epox werkt een stuk beter als mijn vorige!! :)

[ Voor 27% gewijzigd door Strider op 10-01-2003 22:00 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Xtinction schreef op 10 januari 2003 @ 19:07:
Ok ik kom nu de eerste problemen tegen. Ten eerst heb ik het idee dat die netwerkkaart brak is, en ten tweede moet ik mijn muis elke keer opnieuw inpluggen(USB) als ik wil dat ie het doet...nogal irri zoals je kan begrijpen..

iemand een oplossing naast: gebruik de nieuweste bios, want die ga ik nu ff usen :)
Ga naar de bios en zet je USB op 1,1 ipv 1.1/2.0
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 19:16:
ik kreeg m`n netwerkkaart ook niet aan het werk, zal wel veel kloten zijn welke nou aan en uit te zetten (nvidia/3com enz.)
10fps is niet zo erg als ik er aex2 voor terug krijg astennu, nu nog ff een braced halen dat het geloof ik heet zodat ik mijn spdif (uit mijn hoofd) erop kan aansluiten heb namelijk digitale speakers.
Tja geef mij maar 10 fps :P
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 19:35:
Zo ik krijg morgen mijn Epox 8rda+ ze hebben hem vanavond nog verstuurd!!

Dus morgen kan bopitje ook zeggen dat hij een Epox bord heeft :9 :7
Jaja dan kom ik wel ff kijken :D
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 19:39:
Dan is er geen fan op fan 1 aangesloten. Probeer als dat niet het geval is je bios te resetten. Zou ook mem kunnen zijn.
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 19:48:
In de bijgesloten handleiding staat niets over die piepjes, bij codes staat C1h = detect memory. Het geheugen lijkt me goed, heb net 2 nieuwe reepjes, beide apart geprobeerd.
maar als het het mem is zou het kort ... kort .... kort moeten zijn. maar uhm probeer mem dat het wel bij iemand anders doet.

Me wekt al 2 weken @ onboard lan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook c1 error, dit was met het bankje (pc3200) waarmee fewture nu 230 2T/225 1T mee draaid)
ik moest dan gewoon op de resetknop drukken en hij boote weer normaal.
op een gegeven moment was dit over hoe dit precies bij mij kwam weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Whoei!!!

Dit bordje Rocks!!

Na 2 rotte 8rda+ bordjes te hebben heb ik eindelijk een goede!!

Al mijn vorige problemen zijn verholpen, alleen het aanmelden bij het netwerk duurd erg lang maar dat boeit niet :)

Ik draai nu op 210mhz 4-2-2-2 whoei, zonder dat ik mijn vdd mod aan heb staan :) :) Dit is dus met sb en nb koeling + 2C31 bios.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Hmmm ff een vraagje: Ik had mijn memory settings op auto staan, en hij had em dus op cas 2.0 gezet... nou vraag ik mij ten zeerste af of dat kan/mag/goed is. Ik heb namelijk geen cas2 ram gekocht, maar gewoon 2.5...hoe kan dat nou?

En dat met dat netwerk was een firewall probleem, en dat met die muis word niet opgelost door 1.1 te kiezen, helaas. Die muis zit btw via de USB hub in mijn beeldscherm verbonden met mijn pc, de kabel haalt et anders niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sommige muisen houden niet van hubs, je zou niet de eerste zijn.
strider mooi man 210 zonder vdd (sync nam ik aan?)
draai jij dual-channel?
c31 lijkt me zo mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Little...true, maar op mijn win98 install deed ie het wel, vandaar dat het zo vaag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owkee, aangezien ik even wou overklokken met m'n rotte geheugen (PC2100) ben ik opzich nog wel iets verder gekomen, wacht maar als ik PC3500-EL geheugen heb :9~ O+

PICS!!1 SPECS!!1 (zoiets toch? 8)7 )

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/XP2400_at_2259MHz_WCPUID.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/XP2400_at_2259MHz_SiSoft-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/XP2400_at_2259MHz_SiSoft-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/XP2400_at_2259MHz_RC5-72.jpg

Het is een XP2400+ met een 266FSB... En het geheugen is op HCC gekocht bij een of andere duitser die het goedkoopste was _/-\o_ , ik wacht met smart op m'n PC3500-EL, aaargh! Komop Salland!!! (Ik heb hem nog hoger gekregen, maar die hield het niet langer dan een half uur uit en dan crash... Deze stressed al zo'n 3 uur zonder crash...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het mij vraagt is het enige wat je hier stressed je cpu.
geheugen is ook nog niet zo zeer zwaar oced.
maarja pc3500 zal het wel iets beter doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 09:29:
als je het mij vraagt is het enige wat je hier stressed je cpu.
geheugen is ook nog niet zo zeer zwaar oced.
maarja pc3500 zal het wel iets beter doen ;)
Me gaat vandaag een 1800+ week 52 bestellen ff kijken of i meer haald dan 2400 mhz zo niet dan haal ik wel een 2400+ maar uhm dat OCZ pc3500 EL komt pas over 2 WEKEN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Waar gaat astennu week 52 bestellen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wilt %$^%#^*#%$%^ ook z'n OCZ geheugen :'(

Ik wil 'n snel desktoppie, want 'n desktop met 256Mb DDR is niet te doen voor games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Nieuwe review:

http://www.vr-zone.com/reviews/EPoX/8RDA+/

Moeite waard om te bekijken!! Ze gebruiken daar ook de vdd mod :D

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

Xtinction schreef op 10 January 2003 @ 23:18:
Hmmm ff een vraagje: Ik had mijn memory settings op auto staan, en hij had em dus op cas 2.0 gezet... nou vraag ik mij ten zeerste af of dat kan/mag/goed is. Ik heb namelijk geen cas2 ram gekocht, maar gewoon 2.5...hoe kan dat nou?
Ik heb de Asus A7N8X, met Samsung CAS2.5 geheugen. Als ik "Agressive Timing" selecteer in het BIOS zet 'ie de CAS ook op 2. Werkt echt zonder problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Strider schreef op 11 januari 2003 @ 11:14:
Waar gaat astennu week 52 bestellen :)
Tja das weer een prob geworden. eerst hadden ze een JIUCB 0252 bij gistron maar die zijn er vandaag niet andere winkels hebben 49 max :( dus AIUGA.

Die revieuw was echt toppie maar denk dat ze ook vddr mod hadden van dat corsair 3200 ging 240 dus best veel.

Ik ga nu maar 2x256 MB Corsair XMS Pc3500 halen ipv OCZ PC3500 EL

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 11-01-2003 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Realtek RTL8201BL is 10/100Mbps Fast Ethernet controller providing network capability for the board. However, the MCP-T is capable of supporting two Ethernet MAC; an NVIDIA Ethernet MAC and a 3Com Ethernet MAC that in a way acts a router allowing a PC to be served as a home gateway. Anyway 9RDA+ has only one Ethernet controller onboard therefore you can only choose between NVIDIA MAC or 3Com MAC.
Zie typo :+ (At review)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Omo wat is er nieuw aan dan, ik heb nu die nieuwe lopen maar ik merk geen verschil...temps volts enzo werden bij 5210 ook al prima weergegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Astennu schreef op 11 januari 2003 @ 14:30:
[...]

Tja das weer een prob geworden. eerst hadden ze een JIUCB 0252 bij gistron maar die zijn er vandaag niet andere winkels hebben 49 max :( dus AIUGA.

Die revieuw was echt toppie maar denk dat ze ook vddr mod hadden van dat corsair 3200 ging 240 dus best veel.

Neuh geen vddr mod, ze hadden hele langzame timings daarvoor gebruikt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar er staat onderaan de pagina waarin ze waren wezen OCen dat ze in een volgend artivel de Vdd mod en de Vmem mod gaan doen, hopelijk hebben hun een makkelijkere manier voor de Vmem mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 11 januari 2003 @ 14:30:
[...]

Ow ga jij nou corsair halen !!

Ik wacht gewoon op mijn ocz geheugen !!!

Jaja niet gaan zeuren als het harder loopt he :9

Zo ik heb vandaag mijn moederbord ook binnen gekregen , het leek wel sinterklaas!!
Kwam binnen en wat zag bopitje staan , een doos :*)

En in die doos , zat het prachtige ding (epox 8RDA + )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Is er al een Vmem mod bekend door alleen te solderen??

[ Voor 7% gewijzigd door ken op 11-01-2003 21:55 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope :'(
of pooje lossolderen of een baantje onderbreken (d.m.v. snijden in mobo :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Is er ergens een link van dat pootje afsnijden??
Ga zo de Vdd mod doen

Ik heb trouwens ook een rev 1.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat een tijdje terug gepost in dit topic (door mij uiteraard ;) )
moet je ff kijken, de link weet ik niet meer, was ook niet echt een link maar een stuk text gekopieerd en geplakt in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 21:50:
[...]

Ow ga jij nou corsair halen !!

Ik wacht gewoon op mijn ocz geheugen !!!

Jaja niet gaan zeuren als het harder loopt he :9

Zo ik heb vandaag mijn moederbord ook binnen gekregen , het leek wel sinterklaas!!
Kwam binnen en wat zag bopitje staan , een doos :*)

En in die doos , zat het prachtige ding (epox 8RDA + )
Jah ik wou eerst ook OCZ maar Fewture zij dat je met Corsair ook 240 Mhz kon trekken en dat er mensen zijn die dat op 250 draaien dus dan is het ook al goed :P
ken schreef op 11 januari 2003 @ 22:14:
Is er ergens een link van dat pootje afsnijden??
Ga zo de Vdd mod doen

Ik heb trouwens ook een rev 1.1 :)
Ken wat voor een geheugen heb jij? hoe snel heb je er meer gedraait ? en Why jij niet meer op MSN :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

hey Astennu

Mijn eigen PC doet het nog niet :(
Moederbord was stuk gegaan, starte niet meer op. dus ik gebruik tijdelijk de PC van mijn broertje en daar mag geen MSN op :)
Eergisteren mijn nieuwe moederbord gekregen (rev 1.1 :)). gelijk maar een Vdd mod gedaan
Ik moet deze alleen nog inbouwen. Ik hoop dat ik deze morgen draaiend hebt :)
Ik krijg maandag/disdag mijn OCZ geheugen (PC3500EL dual channel optimized) Deze was vrijdag verzonden vanuit de UK :)
Kijken hoever mijn fsb dan wil gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ken schreef op 12 January 2003 @ 14:04:
hey Astennu

Mijn eigen PC doet het nog niet :(
Moederbord was stuk gegaan, starte niet meer op. dus ik gebruik tijdelijk de PC van mijn broertje en daar mag geen MSN op :)
Eergisteren mijn nieuwe moederbord gekregen (rev 1.1 :)). gelijk maar een Vdd mod gedaan
Ik moet deze alleen nog inbouwen. Ik hoop dat ik deze morgen draaiend hebt :)
Ik krijg maandag/disdag mijn OCZ geheugen (PC3500EL dual channel optimized) Deze was vrijdag verzonden vanuit de UK :)
Kijken hoever mijn fsb dan wil gaan :)
Hoe duur was dat en heb je een site ? dan bestel ik mischien ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en net zei je nog dat je toch voor corsair ging, als ik jou was zou ik een afvalsysteem maken om te kijken welke je nou wild _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Astennu wat is je 3dmark score?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 15:15:
en net zei je nog dat je toch voor corsair ging, als ik jou was zou ik een afvalsysteem maken om te kijken welke je nou wild _/-\o_
Tja mij kaart het nix uit al ik er maar 250 mhz cas 2-2-2-3 mee kan. en volgende week ik huis heb :P

Dit Is Mijn 18K Score :P

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 12-01-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 14:18
Ik heb hier een klein vraagje, ben nieuw in AMD land... altijd een intel freak geweest B) maar nu moet ik voor me broertje een nieuw systeem gaan bouwen. Oude pc is te oud om nog wat te doen (p2 233 :> ). Omdat zijn budget natuurlijk niet zo groot is dacht ik aan een (je raad het al) Epox 8RDA+ vanwege de schappelijke prijs. Daarbij moet een amd 2200+ komen met 2 sticks 256 333mhz geheugen. Nou heb ik gelezen dat die Epox dus procs unlockt...(de ham vraag komt nu :)) ik wil het boeltje in sync laten lopen dus FSB 166 en geheugen 333mhz. Kan een Amd troughbred 2200+ een fsb van 166mhz aan.

Eigen onderzoek: 2200+ = 1800mhz -> 166*10.5 maar gaat dit werken, temps niet te hoog, enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Miki schreef op 12 January 2003 @ 15:41:
Ik heb hier een klein vraagje, ben nieuw in AMD land... altijd een intel freak geweest B) maar nu moet ik voor me broertje een nieuw systeem gaan bouwen. Oude pc is te oud om nog wat te doen (p2 233 :> ). Omdat zijn budget natuurlijk niet zo groot is dacht ik aan een (je raad het al) Epox 8RDA+ vanwege de schappelijke prijs. Daarbij moet een amd 2200+ komen met 2 sticks 256 333mhz geheugen. Nou heb ik gelezen dat die Epox dus procs unlockt...(de ham vraag komt nu :)) ik wil het boeltje in sync laten lopen dus FSB 166 en geheugen 333mhz. Kan een Amd troughbred 2200+ een fsb van 166mhz aan.

Eigen onderzoek: 2200+ = 1800mhz -> 166*10.5 maar gaat dit werken, temps niet te hoog, enz?
Uhm de 2200+ is wel duur maar zou kunnen. Temps worden niet hoger doordat je je fsb 33 mhz hoger zet. mischien 1C wel als je het aantal MHz ook omhoog laat gaan. maar verder een mooie keuze ik mis alleen een Radeon 9500 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Miki schreef op 12 januari 2003 @ 15:41:

Koop een 1800+, clock hem tot 2200 klaar :) Goedkope oplossing.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 12 januari 2003 @ 15:58:
[...]

maar verder een mooie keuze ik mis alleen een Radeon 9500 :P
ik de 9700 pro ;) oww budget :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Ik zoek nog steeds voor een normale prijs zo'n spdif-coax verloopstuk, heeft iemand hier er toevallig eentje over? Als ik bij informatique bestel ben ik 7,50 aan verzendkosten kwijt, dat lijkt mij een beetje overboard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 10:36

Knal127

Een raar geval...

Miki schreef op 12 januari 2003 @ 15:41:

Zoals eerder gezegd werd; koop een 1800+ T-bred; dit geeft je 2 voordelen tov een 2200+:
- is goedkoper :P
- is 100% ge-unlocked :9
Die 2200+ is van zichzelf niet ge-unlocked en ik weet niet of de 8RDA+ dit wel doet;
Iemand in dit topic die hier iets over weet ??

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.