Zeg, pas op je woorden, ja!!!
O... da's nou jammer... Wilco = knudde...?Evilernie schreef op 23 september 2002 @ 17:26:
[...]
waarom, als het panel van wilco is, zuigt het gewoon en is het gewoon alleen PSS
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
O... da's nou jammer... Wilco = knudde...?Evilernie schreef op 23 september 2002 @ 17:26:
[...]
waarom, als het panel van wilco is, zuigt het gewoon en is het gewoon alleen PSS
ja, kimble vertelde mij dat dat panel gewoon door wilco team gebouwd wordt (was hier ook al verteld) en dan krijg je panels met kwaliteit ala de panels uit ARPT 2000 vol 3Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 21:03:
[...]
[...]
O... da's nou jammer... Wilco = knudde...?
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Het panel uit de pic is de beste die er is!!!Evilernie schreef op 23 september 2002 @ 17:26:
[...]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Met FS Navigator kan je niet zien welke kant een airway opgaat en kan je zelfs (voor zover ik weet) niet een specifieke SID of STAR kiezen. Je krijgt gewoon degene die hij het meest geschikt vindt. Nogal onhandig als je online vliegt. De SIDs zitten er wel in, maar je krijgt niet te horen welke hij voor je heeft gekozen.Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:18:
P.S. Ik ben nog steeds op een zoek naar een complete enroute chart van Europa... Hoe plannen jullie eigenlijk routes? FSNav, FSBuild, FS 2002, etc. ??? Als je rechtsteeks in de FMC programmeert, heb je toch kaarten nodig?
Verwijderd
Ik weet niet hoe je de FMC programmeert maar ik weet wel dat SPL geen ILS is, en dus ook geen localizer heeft. Het lijkt er wel op maar een VOR is niet gewoon een ILS zonder glideslope. Misschien ligt het daaraan?Bolk schreef op 23 september 2002 @ 21:29:
IigHoe de fuck doe je VOR navigeren in de PIC? Als je de ILS freq invult kun je gewoon een app doen, maar zodra je SPL invult dan ken je niet op LOC drukken?
Verwijderd
Zoek de verschillen!rollebol schreef op 23 september 2002 @ 21:32:
[...]
Met FS Navigator kan je niet zien welke kant een airway opgaat en kan je zelfs (voor zover ik weet) niet een specifieke SID of STAR kiezen. Je krijgt gewoon degene die hij het meest geschikt vindt. Nogal onhandig als je online vliegt. De SIDs zitten er wel in, maar je krijgt niet te horen welke hij voor je heeft gekozen.
De flight plans die hij produceert kloppen ook niet altijd, ze zijn niet realistisch, voor het plannen van een vlucht vind ik hem dus vrij waardeloos. Maar voor als je vliegt een overzicht van waar je bent is het weer wel heel handig.
Ik heb wel kaarten maar gebruik ze eigenlijk zelden, op http://www.hinttech.com/~...ghtplans/flightplans.html staan veel vluchtplannen die je kan gebruiken. Staan niet de hoogteveranderingen op (in Frankrijk gebruiken ze een ander systeem voor flight level-toewijzing dan hier) maar dat krijg je toch wel van ATC te horen.
Op http://www.cfmu.eurocontr.../ciahome.jsp?serv1=ifpuvs kan je je vluchtplan checken. Of het in het echt geaccepteerd zou worden.
Eigenlijk vlieg ik niet met FMC omdat mijn framerate dan teveel inzakt. Niet door de FMC, maar door het panel in zijn algemeen. Van de PIC 767 dan, de rest heb ik nog niet mogen proberen.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Freq invullen EN de gewenste radial (course) kiezen. Dan op de OBI de naald centreren om die course aan te houden, TO en FROM spreken voor zich.Bart_Verkennis schreef:
Maar VOR navigatie is niets meer dan freq invullen van de juister VOR en dan komt er een localizer die je er naartoe brengt?
Verwijderd
Verwijderd
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
tampert, kriminalpolizei
Het is wel anders gerangschikt.-Sander_ schreef op 23 september 2002 @ 21:46:
[...]
Zoek de verschillen!
Link hierboven gepost door Rollebol:
http://www.hinttech.com/~...ghtplans/flightplans.html
Link naar de site van Frank van Soldt (Pilotincommand, nog bekend bij sommigen hier)
http://home.wanadoo.nl/~frap/flightplans%20Engels.htm
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Yep, maar het was vast een kwestie van knoppie & paste.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Jaja, nou weet ik het wel van die landinglightsVerwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:15:
Okidoki!! Ik heb de smaak van pics posten te pakken. Hier weer een paar pics van mij! Ik ben weer eens de oceaan overgestoken.. Vandaag van Philadelphia naar Schiphol. In de KLM livery (volgens mij geleased van martinair, zie motoren). Omdat vorige keer weinig pics van final waren.. bij deze een goed maker.. Het zijn er in totaal 43... voor de liefhebbers!!! Graag uw commentaar!
MCFLIPP: Check de landing lights...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Zoals ik geloof ik al zei: de localizer is een soort van veel nauwkeuriger VOR-baken die maar één radial uitzendt, namelijk de heading van de runway. Een ILS-systeem bestaat uit een localizer, een glideslope emitter en (vaak) DME.Bolk schreef op 23 september 2002 @ 21:53:
Dat snap ik ff niet, wanneer gebruik je precies de localizer dan?
Verwijderd
en toch klopt het want het zijn 3 verschillende toestellen en er zijn GEEN dubbele flightplans!!Tourniquet schreef op 23 september 2002 @ 22:38:
[...]
Tuuuuuuuuuurlijk![]()
Voor de rest hele mooie pics!!
Verwijderd
Dan kan je andere AI planes zien.. (zoals die 3 aan elkaar.. )Gilly schreef op 23 september 2002 @ 22:46:
Mooie pic's man !!
Wat is dat schermpje AL Tact*** ??????
Bij fighterjets draait -ie op een zuurstof/hydrazine mengsel (ZEER licht ontvlambaar goedje), bij verkeerskisten op fuel uit een aux. tank (iirc) en power uit de main battery.ND schreef:
Nu ik het over de APU heb, de APU is dus een generator, maar waar draait deze op? Hoe word deze gestart? En moet deze IRL aan blijven als je de Engines Generators aan hebt, of mogen deze dan uit?
Leuk tooltje, thank you.Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:49:
[...]
Dan kan je andere AI planes zien.. (zoals die 3 aan elkaar.. )
te vinden op avsim... ai tactical viewer
Aha, dus hij word aan het draaien gebracht door een Electro Start motor als ik het goed begrijp?DroogKloot schreef op 23 september 2002 @ 22:50:
[...]
Bij fighterjets draait -ie op een zuurstof/hydrazine mengsel (ZEER licht ontvlambaar goedje), bij verkeerskisten op fuel uit een aux. tank (iirc) en power uit de main battery.
Heb je de engines eenmaal aangezwengeld dan kan je het ding natuurlijk uitschakelen.
Verwijderd
Een APU is niets anders dan een miniatuur turbinetje en die krengen komen niet uit zichzelf op gang he.ND schreef:
[...]
Aha, dus hij word aan het draaien gebracht door een Electro Start motor als ik het goed begrijp?
Meestal wel, omdat dat zo'n beetje de enige plek is waar je het geval nog kwijt kunt.Waar bevind zich de APU eik? (bij de staart?daar zit namelijk ook een uitlaat
,niet kijken naar een DC10/MD11 natuurlijk
)
apu zit idd in de staart. Altijd als je op het panorama dak staat hoor je altijd die dingen nog loeien.ND schreef op 23 september 2002 @ 22:58:
[...]
Aha, dus hij word aan het draaien gebracht door een Electro Start motor als ik het goed begrijp?
Waar bevind zich de APU eik? (bij de staart?daar zit namelijk ook een uitlaat
,niet kijken naar een DC10/MD11 natuurlijk
)
Owjah :
"Pause on Task Switch"
-Waar kan ik dat vinden?
>Bij Options > General
tampert, kriminalpolizei
Aha (Dus een turbine die voor stroom zorgt, die een andere turbine aan zet, die vervolgens ook weer stroom afgeeft en de eerste turbine geen nut meer heefDroogKloot schreef op 23 september 2002 @ 23:08:
[...]
Een APU is niets anders dan een miniatuur turbinetje en die krengen komen niet uit zichzelf op gang he.![]()
[...]
Meestal wel, omdat dat zo'n beetje de enige plek is waar je het geval nog kwijt kunt.
Dat ZOU inderdaad kunnen (loop je wel het risico dat de groundcrew + servicecars + allerhande zooi (passengers) door de motoren opgezogen worden, maar achND schreef:
[...]
Aha (Dus een turbine die voor stroom zorgt, die een andere turbine aan zet, die vervolgens ook weer stroom afgeeft en de eerste turbine geen nut meer heefKunnen ze netzogoed de echte turbine aanzetten (APU is wel handig voor Ground Handelingen jah
)
Nee, het geluid wil ik ook houden, niet alleen dat hij 'doorsimuleert'. Want anders hapert het zo elke keer als je naar squawkbox moet.DroogKloot schreef op 23 september 2002 @ 22:55:
[geluid door laten lopen als FS is getaskswitcht]
"Pause on taskswitch" uitgooien.
Verwijderd
Neej, hij zit er niet bij. Of zijn dat zijn bumperklevers? Is hij de voorste van 4?-Sander_ schreef op 23 september 2002 @ 22:41:
Mooie pics Rogier!
rtw11.jpg > Je TCAS gilde het zeker uit
Verwijderd
Ik weet niet hoe jij van de US naar Nederland vliegt... maar ik in ieder geval NIET via Zwitserland...Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 00:27:
[...]
Neej, hij zit er niet bij. Of zijn dat zijn bumperklevers? Is hij de voorste van 4?
Zal wel boven Zwitserland gevlogen hebben en de ATC weer was ff koffie gaan halen.
(Sorry van de laate reactie.)
Verwijderd
Nee dat niet. Deze kisten waren namelijk niet echt heel dichtbij. Dat is het leuke van Tactical AI Viewer.. ze hoeven niet per se heeeeel dicht bij je te vliegen om ze te kunnen zien...-Sander_ schreef op 23 september 2002 @ 22:41:
Mooie pics Rogier!
rtw11.jpg > Je TCAS gilde het zeker uit
Verwijderd
Nog nooit de "scenic route" gevlogen?Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 08:06:
[...]
Ik weet niet hoe jij van de US naar Nederland vliegt... maar ik in ieder geval NIET via Zwitserland...
Verwijderd
Voor squawkbox heb je een progie, dan kan je gewoon in full screen blijven en ook squawkbox zien, ik weet niet of je dat bedoelt, maar als je dat bedoelt, het bestaat.rollebol schreef op 23 september 2002 @ 22:53:
Ik heb nog een vraagje trouwens. Is er een manier om met alt-tab tussen FS en een ander programma te switchen, zodanig datHet gaat me eigenlijk vooral specifiek om de SquawkBox Host, maar Roger Wilco zou ook niet erg zijn als ik die af en toe kan checken zonder video mode switch.
- het geluid door blijft gaan
- hij in full screen mode blijft
stelletje ramptoeristenVerwijderd schreef op 24 september 2002 @ 08:35:
[...]
Nog nooit de "scenic route" gevlogen?
(Was natuurlijk ivm die botsing tussen russisch kist en dat post/cargovliegtuig)
tampert, kriminalpolizei
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
EGLLVerwijderd schreef op 23 september 2002 @ 21:14:
Waar ging je heen met die 767?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
weet niemand wat dit is ? ik weet het niet....rollebol schreef op 24 september 2002 @ 00:23:
Oke, ik heb weer iets raars.
[afbeelding]
Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ik kan er nog bij vermelden dat ik toen het gedoe begon ik ineens op -1600 voet zat, geparkeerd aan de gate op Schiphol. En toen begon hij alle kanten op te springen, met deze errors er continu tussendoor.
Verwijderd
Nu ik eenmaal (ongeveer) weet waar al die ECAM schermen over gaan, is het ook leuk om er op te kijken. Ik heb gisteren van Parijs naar Schiphol gevlogen zonder tijdsversnelling (wat ik normaal doe, ook op korte vluchten) omdat ik de hele tijd bezig was met het monitoren van alle systemen. Ik bedien ook zelf de radio (dus geen autotune meer). Al met al is er genoeg te beleven tijdens een vlucht.ND schreef op 23 september 2002 @ 22:43:
Bla bla bla crossfeed valve bla bla bla Main Feul Pumps bla bla bla Wing Tanks bla bla bla Main Battery bla bla bla Feul Pump bla bla bla Air bleed bla bla bla APU bla bla bla crossfeeds valve bla bla bla
En waarom ik de Airbus nou zo lekker vind... Tja, ik weet het niet precies... Relaxt is misschien wel het juiste woord.Hellogoodbye > Waarom vind je die PSS Airbus nou zo lekker vliegen? Zo relaxt? (je bent er zo ethousiast over)
Dat bedoel ik! Weet iemand misschien waar ik dit kan vinden?Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 08:52:
[...]
Voor squawkbox heb je een progie, dan kan je gewoon in full screen blijven en ook squawkbox zien, ik weet niet of je dat bedoelt, maar als je dat bedoelt, het bestaat.
[ Voor 0% gewijzigd door rollebol op 24-09-2002 12:19 . Reden: gevonden! ]
heel veel extra scenery is te gratis te downloaden. op site zoals avsim.com of flightsim.com enz...Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 13:58:
waarom word mijn vraag niet beantwoord... en jah ik heb de search al geprobeerd
Verwijderd
Rustig maar, hoor... Bedoel je deze vraag?Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 13:58:
waarom word mijn vraag niet beantwoord... en jah ik heb de search al geprobeerd
Nou, voor freeware én payware scenery (add-ons) kun je een paar links vinden op de eerste pagina van dit topic (als heel wat delen lang). Ik weet niet waar je verder gezocht hebt, maar deze zoekopdracht leverde mij in ieder geval toch wel aan redelijk aantal hits op...Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:58:
ff een vraagje .... hoe komt iedereen aan die xtra scenery en koopt iedereen die of komt men er " op een andere manier "aan ?
Voor de mensen die het nog niet begerijpenND schreef op 23 september 2002 @ 23:11:
[...]
Aha (Dus een turbine die voor stroom zorgt, die een andere turbine aan zet, die vervolgens ook weer stroom afgeeft en de eerste turbine geen nut meer heefKunnen ze netzogoed de echte turbine aanzetten (APU is wel handig voor Ground Handelingen jah
)
Captain tegen Flight Attendant : "Zet de APU dit keer maar bij stoel F17, bij die meneer daarginds op zijn schoot"
Verwijderd
Verwijderd
KeukenVerwijderd schreef op 24 september 2002 @ 14:47:
Ander (gerelateerd) vraagje: wat is Galley precies?
Bij de DF en de PSS747 moet je ook eerst een Bleed intake voor de APU + een Feul Pum aanzetten, anders doet ie het nietVerwijderd schreef op 24 september 2002 @ 14:47:
APU staat trouwens voor Auxiliary Power Unit (of had iemand dat al gezegd?)
In de Airbus moet je trouwens eerst een intake flap openen voordat je 'm echt kan starten. Je kunt overigens ook ground power gebruiken (als je stilstaat natuurlijjk...). Of kan dat alleen in de PSS Airbus...?
De Galley switch zorgt ervoor dat het cabine personeel stroom krijgtVerwijderd schreef op 24 september 2002 @ 14:47:
APU staat trouwens voor Auxiliary Power Unit (of had iemand dat al gezegd?)
In de Airbus moet je trouwens eerst een intake flap openen voordat je 'm echt kan starten. Je kunt overigens ook ground power gebruiken (als je stilstaat natuurlijjk...). Of kan dat alleen in de PSS Airbus...?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd
Hm, zoiets dacht ik al: in de DF manual staat ergens iets over de Galley aanzetten anders krijg je geen koffie of zo.McFlipp schreef op 24 september 2002 @ 15:48:
[...]
De Galley switch zorgt ervoor dat het cabine personeel stroom krijgt
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Systems manual, p. 72 (vlak boven het midden). Ik heb het hier (natuurlijk) over de Airbus...Evilernie schreef op 24 september 2002 @ 16:15:
in welk deel staat dat? systems?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Meemaken is tot daaraan toe, maar zelf doen; vergeet het maar. Dan daarbij is zoiets een stuk duurder dan een gewoon lesje in een Cessna waar je (als je je ervaring een beetje kan aantonen) een grote kans hebt om de kist zelf grotendeels te besturen. En dat is toch ook gaaf, nietwaar?Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 18:36:
Waar slaat dat nou weer op. Het is maar een proefles hoor, en dan zou ik liever een proefles stunten hebben, smaken verschillen nou eenmaal he. Dat lijkt ook meer op de richting die ik later op wil, lijkt me wel een kick geven, strakke bocht, looping, kurkentrekkerEr was er pas een dat je ook kon dogfighten, ook heel vet, maar zijn er nog meer van die scholen?
Verwijderd
Vast niet in NL, maar boven de Nevada?Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 18:46:
Jawel, maar ik weet zeker dat ik ergens had gelezen dat je voor € 230 ongeveer een stuntles kon nemen. Niet zelf landen en opstijgen, echt puur stunten.
Verwijderd
Kijk even op hun siteND schreef op 24 september 2002 @ 17:14:
Welke AFCAD op AVSIM moet ik hebben voor Londen Heathrow UK2000? (er staan er stuk of 6, maar volgens mij allemaal voor de standard EGLL, of kan ik deze ook gebruiken?)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Wow, wil je daar wat meer info over geven? Waar enzo, of heb je een site?Evilernie schreef op 24 september 2002 @ 20:02:
Dit weekend is trouwens het nederlands kampioenschap kunstzweefvliegen bij ons op de basis
omdat het het eerste jaar is, wil de organisatie geen publiek erbij. Ze willen eerst ervaring op doen. Ook is een van mijn doelen om te gaan kunstvliegen/aerobatics (niet "stuntvliegen"Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:34:
[...]
Wow, wil je daar wat meer info over geven? Waar enzo, of heb je een site?
En euh, als je zoals jij op zweefvliegen zit kan je dan op een gegeven moment ook gaan stuntvliegen.
tampert, kriminalpolizei
Als je een paar snelle skeelers koopt, waren bij de Bart Smit in de aanbieding geloof ik, zou het me gek lijken dat ze je solli dan afwijsen.nealzie schreef op 24 september 2002 @ 21:32:
OMG lol @ uncle-sam
oja, ik had nog een vraagje, kan ik bij artsen zonder grenzen werken, in bijv. afrika, maar dan wel gewoon in nederland blijven wonen?
(voor de gene die het niet snappen, niet reageren)
WTF!?Gilly schreef op 24 september 2002 @ 20:22:
Nieuwe shots van de Wilco A320?? Teminste dat staat op de front page van Wilco.
Of zijn dit ouwe??
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
tampert, kriminalpolizei
Dat hoor je in een luchtbus ook niet te doen he.
Verwijderd
was je NET voorEvilernie schreef op 24 september 2002 @ 22:06:
misschien is het handig als je die ena-laatste brackets ook omdraait
tampert, kriminalpolizei
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq