MEM? waar kan ik dat veranderen. En me CPU is een 1,7 AMD
Nou 512MB is toch wel lekker met FS en 100mhz of 133 en dan je timingen, zo strak mogenlijk. Kun je veranderen in je bios, net zolang todat je vastlopers krijgt.
MEM = GeheugenVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 21:59:
MEM? waar kan ik dat veranderen. En me CPU is een 1,7 AMD
Als het op 333mhz (166DDR) loopt ipv op 133mhz (133SDR) scheelt dat zeker in de snelheid! En 512mb is ook wel een must
En zoek in je bios voor die timings naar "CAS" zet dat op 2, dan komt het goed
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd
Weer een paar pics van EHAM - LGKO (KOS). Geen foto's van landing, want screenshooter vond het welletjes voor de zondag...

tampert, kriminalpolizei
Hier pics van EGLL-EHAM met een 767. Ik had LAGO EHAM nog niet geinstalleerd, maar dat komt (nog) wel 

Volgens mij mist ie wat Night Textures

Volgens mij mist ie wat Night Textures
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Hey ND, gooi je MSN is an
Ohja, nice pic's.
Ohja, nice pic's.
Gedver, ik krijg die NL-2000 scenery maar niet aan de gang 
Lago gaat wel gewoon goed

Lago gaat wel gewoon goed
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Klopt... 1830UTC = 20:30 Nederlandse tijd. Dat betekent dus ongeveer 19:45 uur airborn zijn. 19:15 à 19:25 aanloggen lijkt me prima.Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:33:
Preferred route in ICAO-format:
N0430F270 BPK UR123 CLN UL620 REDFA
Ik moet dus om 1830UTC aankomen, dat is toch 20.30 lokale tijd?
Zo jah, hoe laat zou ik dan lokale tijd moeten inloggen in Londen Heatrow. 19.15?
Ik denk dat het wel een mooie tijd is.
En over me FP, ik snap hem helemaal, alleen dit niet 'N0430F270'. Kan iemand mij dit uitleggen,volgens mij heeft het niks met de route te maken,want ik moet gewoon de BPK SID nemen lijk mij.
N0430F270 in je route betekent dat je snelheid (GS geloof ik?) 430 knots is en je Flight Level FL270. In sommige routes staat er halverwege nog zoiets, meestal betekent dat een klim naar een hoger Flight Level omdat je vliegtuig lichter is geworden.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Milan -- Moscow
Even wat winter textures uitproberen en natuurlijk was het Deicing Team op Milano van de partij

Pushback, Shift+P dus

Engine Start

Even een klein stukje taxien

Zo erg was het weer niet maar je moet ze toch uitproberen , toch

Air Europe 767 van PAI

En nog een keer

Mooi Towertje

Air Europe 767 wou maar niet van de baan af dus ik ben gewoon gaan vliegen en net voordat ik op V1 zat was ie van de baan af

Airborne

Morgen de rest van de pic's
Even wat winter textures uitproberen en natuurlijk was het Deicing Team op Milano van de partij

Pushback, Shift+P dus

Engine Start

Even een klein stukje taxien

Zo erg was het weer niet maar je moet ze toch uitproberen , toch

Air Europe 767 van PAI

En nog een keer

Mooi Towertje

Air Europe 767 wou maar niet van de baan af dus ik ben gewoon gaan vliegen en net voordat ik op V1 zat was ie van de baan af

Airborne

Morgen de rest van de pic's
https://valid.x86.fr/xhfd5e
ziet er zalig uit
maar toch ben ik een boeing niet van je gewend
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Bari-Innsbruck met de machtige 747-400!! 

We nemen de "moeilijk" kant maar eens

Mijn favoriet: de short final

Nice and slow

Blijft een machtig gezicht

Sjah.....waar laat je zo'n ding?

Veel kijkplezier
We nemen de "moeilijk" kant maar eens
Mijn favoriet: de short final
Nice and slow
Blijft een machtig gezicht
Sjah.....waar laat je zo'n ding?
Veel kijkplezier
Ik vind de Arianne Gmax 737-400 model best wel leuk vliegen en het is tijd voor wat anders dan een
airbus, dan maar nu even oefenen met een flightdeck vol met knopjes en lichtjes
Verwijderd
luitjes, ik heb het idee dat me JPG compressie iets te hoog staat of sta ik nu weer onzin uit te kramen? Ik vind persoonlijk dat veel pics van me vernaggelt worden zodra ikkut opsla als .JPG
Mwah valt mee, ziet er nog redelijk uit, anders moet je eens een ander proggie gebruiken
pic2pic ofzo
Waar doe je het mee? Als je het met screen shooter doet dan moet je natuurlijk even kijken op hoeveel je je detail heb staanVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 23:26:
luitjes, ik heb het idee dat me JPG compressie iets te hoog staat of sta ik nu weer onzin uit te kramen? Ik vind persoonlijk dat veel pics van me vernaggelt worden zodra ikkut opsla als .JPG
Je kraamt geen onzin uit, Fly High. Behalve dat ik je plaatjes er prima uit vind zien dan. Maar als het ergens door komt, dan zal het wel door de JPEG-compressie komen ja.
Hmm, beetje een overbodig bericht. Ik geef er maar even een nuttige draai aan.
Ik sla mijn plaatjes altijd op als BMP en dan zet ik ze met een ander programma om in JPEG. Behalve dat een ander programma er beter in is (ik gebruik ImageMagick) is BMP ook lekker snel zodat het geen CPU-tijd kost. Iedere frame is er een, zeg ik dan maar.
Hmm, beetje een overbodig bericht. Ik geef er maar even een nuttige draai aan.
Ik sla mijn plaatjes altijd op als BMP en dan zet ik ze met een ander programma om in JPEG. Behalve dat een ander programma er beter in is (ik gebruik ImageMagick) is BMP ook lekker snel zodat het geen CPU-tijd kost. Iedere frame is er een, zeg ik dan maar.
Verwijderd
Ik gebruik dus FSscreen. Ik vind het een erg fijn progje en slaat alles op als .BMP en daarna sla ik het op als .JPG m.b.h. Paint.The_FrankO schreef op 22 september 2002 @ 23:34:
[...]
Waar doe je het mee? Als je het met screen shooter doet dan moet je natuurlijk even kijken op hoeveel je je detail heb staan
Heeft screenshooter echte voordelen tov FSscreen?
Verwijderd
Ik denk dat dit trouwens ook een hele goede link is voor de newbies en die-hards. Perfect omschreven 
http://www.navfltsm.addr.com
http://www.navfltsm.addr.com
Ja die slaat direct op in JPG scheelt weer wat werk.
Ik vond screenshooter ook wel goed alleen het werkt niet meer sinds mijn WindowsXP SP1 updateVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 23:51:
[...]
Ik gebruik dus FSscreen. Ik vind het een erg fijn progje en slaat alles op als .BMP en daarna sla ik het op als .JPG m.b.h. Paint.
Heeft screenshooter echte voordelen tov FSscreen?
Nu gebruik ik FsScreen en dan gebruik ik de batch conversion funktie van Paint Shop Pro om de bmp's naar jpg te converteren.
Kunt je met paint schop pro ook een batch conversie doen na een lagere resolutie??
Als je toevallig photoshop hebt liggen (maar dat zal wel niet, wat dat is heel erg duur
) dan kan je daar ook batch mee converten, resizen, logo'tje in de hoek zetten, lens-flare-plakken etc.
Nee dat heb ik niet liggen 
Zal morgen is gaan bekijken, lijkt me wel handig
Zal morgen is gaan bekijken, lijkt me wel handig
Verwijderd
Je kan een trial versie downloaden hier:
http://www.jasc.com/products/psp/
Met alle opties zoals in de betaal versie.
Heel handig voor het jpg´en van screenies zonder te veel kwalititeit kwijt te raken
http://www.jasc.com/products/psp/
Met alle opties zoals in de betaal versie.
Heel handig voor het jpg´en van screenies zonder te veel kwalititeit kwijt te raken
Verwijderd
Mooi! Leuke scenery! En lekker plane hè, die Cardinal! (Beetje late reactie maar A. ik ben ziek geweest en B. dit topic gaat weer hard de laatste tijd!!!)Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 14:08:
Nou ik ben al een tijd met FS bezig maar heb nog nooit pics gepost dus dat ga ik nu maar is doen.
Nou vanoachten maar op me motor gestapt en even naar emma field gereden om een rondje te gaan vliegen
(Hele hoop pics met de Cardinal)
Nou dat was het weer... is toch wel veel werk om ff een paar pics te posten heb een stuk mee respect voor de mensen die dat toch altijd maar weer doen
Ik heb trouwens nog steeds geen goede enroute kaart van Europa gevonden...
Misschien moet ik toch maar eens een routeplanner kopen... FsNav of zo. Zitten daar complete kaarten in met alle routes en zo? En SIDS en STARS? En zij de resultaten een beetje realistisch (éénrichtingsverkeer en zo)? Of moet ik dan toch Simcharts hebben...?
En dan... de PIC Airbus! Shit, zeg, ik wist helemaal niet dat die er aan kwam! Ik heb net ff op de site gekeken, en dat ziet er lekker uit! Alleen... is er ook een 2D cockpit...? Of is alles 3D? Op zich wel leuk, maar die screenshots zagen er toch wel wat strak/kaal/erc computerachtig uit... Ik ben benieuwd hoe v;ot (traag!) dat gaat lopen...
Maar... op zich begin ik al te kwijlen bij het zien van al die knopjes die allemaal schijnen te werken! Ik ben dus helemaal verslaafd aan de PSS Airbus (niet omdat 'ie van PSS is, maar gewoon aan de Airbus op zich), dus ik zit er toch echt aan te denken om deze te kopen zodra die uitkomt. Lijkt me op zich prachtig dat je overal kunt kijken en dan vandaaruit ook alles kunt bedienen! Ik zag screenshots van de ECAM allemaal uit verschillende hoekpunten en alles werkt toch! Jammiejammie! Dat is nog steeds jammer van de PSS versie: niet alle knopjes werken. (Zelfs al doen zoe verder niet echt iets, dan nog is het leuk als alle knopjes werken...)
Het schijnt dat PIC z'n werk aardig realistisch goed doet (ik krijg de indruk dat hun Boeing nog verder gaat dan de DF, toch?), dus dat belooft wat. Hoop ik. Van ganser harte!
Weet iemand of er ook al previews zijn van de PIC Airbus?
Verwijderd
Geen STAR, vantevoren ff een Approach in elkaar geknutseld en alles op het handjeVerwijderd schreef op 23 september 2002 @ 09:26:
Fly High,
Welke star vloog je voor de moeilijke kant?
Vloog je hem op LNAV?
Ik kom hier ergens terecht op een link: Het fonetisch alfabet. Altijd handig om uit je hoofd te leren, alleen mis ik Zulu
Kijk, ik kan me vanuit het oogpunt van politiek-correct-denken voorstellen dat je Zulu graag vervangt door Zebra, maar ik heb niet de indruk dat de politiek-correct-lobby het heeft gewonnen in de luchtvaartwereld... of wordt daar aan gewerkt? Misschien dat iemand er hier meer over weet
Verwijderd
Weet iemand of er een programmaatje is waarmee ik vanuit Flightsimulator screenshots kan maken? Als ik via ALT+TAB flightsimulator verlaat om een screenshot te saven en vervolgens weer verder wil vliegen heeft mijn PC namelijk nog wel eens de neiging om vast te lopen.
Verwijderd
Delphi32 schreef op 23 september 2002 @ 10:59:
Ik kom hier ergens terecht op een link: Het fonetisch alfabet. Altijd handig om uit je hoofd te leren, alleen mis ik ZuluKijk, ik kan me vanuit het oogpunt van politiek-correct-denken voorstellen dat je Zulu graag vervangt door Zebra, maar ik heb niet de indruk dat de politiek-correct-lobby het heeft gewonnen in de luchtvaartwereld... of wordt daar aan gewerkt? Misschien dat iemand er hier meer over weet
"Ze bra, euver!?" "What did he say? The bra over?"
Verwijderd
Wat waren de links naar de online planners ook al weer...? Ze staan niet in het overzicht op de openingspagina. Misschien een leuk idee voor de volgende keer?
P.S. Ik ben nog steeds op een zoek naar een complete enroute chart van Europa... Hoe plannen jullie eigenlijk routes? FSNav, FSBuild, FS 2002, etc. ??? Als je rechtsteeks in de FMC programmeert, heb je toch kaarten nodig?
P.S. Ik ben nog steeds op een zoek naar een complete enroute chart van Europa... Hoe plannen jullie eigenlijk routes? FSNav, FSBuild, FS 2002, etc. ??? Als je rechtsteeks in de FMC programmeert, heb je toch kaarten nodig?
Het is een "interactive virtual cockpit" (mensen die IL-2 gespeeld hebben weten wat ik bedoel), compleet 3D. Kost uiteraard meer rekenkracht dan een 2D panel (dat door Wilgo dus overboord is gegooid; vanaf FS2004 worden 2D cockpits namelijk niet meer ondersteund).hellogoodbye schreef:
[...]
En dan... de PIC Airbus! Shit, zeg, ik wist helemaal niet dat die er aan kwam! Ik heb net ff op de site gekeken, en dat ziet er lekker uit! Alleen... is er ook een 2D cockpit...? Of is alles 3D? Op zich wel leuk, maar die screenshots zagen er toch wel wat strak/kaal/erc computerachtig uit... Ik ben benieuwd hoe v;ot (traag!) dat gaat lopen...
Om rechtstreek in de FMC te proggen heb je geen kaarten nodig hoor. Dan gebruik je gewoon een bestaande route. Maar een HI ALT enroute kaart is natuurlijk makkelijk voor als de route niet helemaal klopt.
Verwijderd
Ik heb zojuist maar eens een vluchtje gemaakt van London Luton naar Schiphol. Nog niet zo lang geleden heb ik die vlucht in het echt gemaakt. Alleen ben ik niet zo tevreden over deze freeware textures. Heeft iemand een betere?

De turn aan het begin van de runway (
geweldig vind ik die.

Cleared for takeoff

We are airborn

Just some shots

Runway 6 in sight

Touchdown
Ik ben dan wel geen n00b, maar ik vlieg pas sinds kort echt serieus en ook met wat grotere kisten. Kritiek is welkom
(mbt de controls enzo).
En wordt er IRL op GPS gevlogen? Ik vind het wel makkelijk maar of het realistish is weet ik niet
.

De turn aan het begin van de runway (

Cleared for takeoff

We are airborn

Just some shots

Runway 6 in sight

Touchdown
Ik ben dan wel geen n00b, maar ik vlieg pas sinds kort echt serieus en ook met wat grotere kisten. Kritiek is welkom
En wordt er IRL op GPS gevlogen? Ik vind het wel makkelijk maar of het realistish is weet ik niet
Verwijderd
U wil kritiek? Ok hier gaan we dan............ (hehe geintje heur)Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:35:
Ik heb zojuist maar eens een vluchtje gemaakt van London Luton naar Schiphol. Nog niet zo lang geleden heb ik die vlucht in het echt gemaakt. Alleen ben ik niet zo tevreden over deze freeware textures. Heeft iemand een betere?
[afbeelding]
De turn aan het begin van de runway (![]()
geweldig vind ik die.
[afbeelding]
Cleared for takeoff
[afbeelding]
We are airborn
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Just some shots
[afbeelding]
Runway 6 in sight
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Touchdown
Ik ben dan wel geen n00b, maar ik vlieg pas sinds kort echt serieus en ook met wat grotere kisten. Kritiek is welkom(mbt de controls enzo).
En wordt er IRL op GPS gevlogen? Ik vind het wel makkelijk maar of het realistish is weet ik niet.
Maar maybe een klein tipje: Probeer eens te vertrekken met de hoeveelheid fuel die je denkt nodig te hebben. Ik zag nl dat je tijdens de approach links en recht nog aardig wat te burnen had
Voor de rest nice pics
Verwijderd
Daar dacht ik achteraf inderaad ook aanVerwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:45:
[...]
U wil kritiek? Ok hier gaan we dan............ (hehe geintje heur)
Maar maybe een klein tipje: Probeer eens te vertrekken met de hoeveelheid fuel die je denkt nodig te hebben. Ik zag nl dat je tijdens de approach links en recht nog aardig wat te burnen had
Voor de rest nice pics
Jammer dat er niet zo'n knopje onder zo'n rood klepje zit om je fuel te dumpen en dat je het dan ook op je spot view kan zien
Verwijderd
Ik neem aan dat er dan wel sneltoetsen zijn waarmee je direct naar een bepaald 3D view gaat (net zoals je nu direct bepaalde panel onderdelen kunt bekijken)? Ik bedoel, als je ff snel op de MCDU wilt kijken, hoef je toch niet eerst met allerlei hats of pijltjestoetsen te klooien voordat je er goed voor zit...?DroogKloot schreef op 23 september 2002 @ 13:20:
[...]
Het is een "interactive virtual cockpit" (mensen die IL-2 gespeeld hebben weten wat ik bedoel), compleet 3D. Kost uiteraard meer rekenkracht dan een 2D panel (dat door Wilgo dus overboord is gegooid; vanaf FS2004 worden 2D cockpits namelijk niet meer ondersteund).
Ja dat vind ik ook altijd nog vaag dat dat niet kan.Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:56:
[...]
Daar dacht ik achteraf inderaad ook aan.
Jammer dat er niet zo'n knopje onder zo'n rood klepje zit om je fuel te dumpen en dat je het dan ook op je spot kan zien.
Maybe 2k4
Verwijderd
Hm, tja, dan zit je dus wel vast aan de vluchten die er toevallig te vinden zijn op het net (waar?).Gilly schreef op 23 september 2002 @ 13:21:
Om rechtstreek in de FMC te proggen heb je geen kaarten nodig hoor. Dan gebruik je gewoon een bestaande route. Maar een HI ALT enroute kaart is natuurlijk makkelijk voor als de route niet helemaal klopt.
Die HI ALT kaart kan ik dus niet vinden... Jeppesen verkoopt alleen deel-kaarten en volgens mij nog LO ALT ook...
P.S. (Excuses voor de herhaling) Weet iemand nog die links naar online planners?
Verwijderd
Dat schrijven we op ons lijstje voor 2004Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:56:
[...]
Daar dacht ik achteraf inderaad ook aan.
Jammer dat er niet zo'n knopje onder zo'n rood klepje zit om je fuel te dumpen en dat je het dan ook op je spot view kan zien.
edit:
Gilly was me voor
Gilly was me voor
En waar kan je die Ariane Gmax 737-400 downloaden/kopen??Slechtotophetbot schreef op 22 september 2002 @ 23:12:
Ik vind de Arianne Gmax 737-400 model best wel leuk vliegen en het is tijd voor wat anders dan eenairbus, dan maar nu even oefenen met een flightdeck vol met knopjes en lichtjes
Verwijderd
Niet de link voor alle online planners, maar wel een link naar EEN planner:Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 14:01:
[...]
Hm, tja, dan zit je dus wel vast aan de vluchten die er toevallig te vinden zijn op het net (waar?).
Die HI ALT kaart kan ik dus niet vinden... Jeppesen verkoopt alleen deel-kaarten en volgens mij nog LO ALT ook...
P.S. (Excuses voor de herhaling) Weet iemand nog die links naar online planners?
http://ourworld.compuserv...ages/alstoer1/fsbuild.htm
misschien dat je er iets aan heb (gebruik het zelf soms ook, als ik lui ben)
http://www.asalink.net/davideg/rfquery.htmlVerwijderd schreef op 23 september 2002 @ 14:01:
[...]
Hm, tja, dan zit je dus wel vast aan de vluchten die er toevallig te vinden zijn op het net (waar?).
Verwijderd
Je hebt altijd nog de ALT knop... Via het FS menu naar het fuel scherm en lozen of laden maar!Gilly schreef op 23 september 2002 @ 13:58:
[...]
Ja dat vind ik ook altijd nog vaag dat dat niet kan.
Maybe 2k4
Ik moet bekennen dat ik een paar keer gebruik heb gemaakt van die optie: het is geen lolletje om na een lange vlucht 5 miles from the airport opeens te zien dat er nog maar 10 lbs fuel zit in je Airbus... Snel bijvullen en hoplake: all is safe!
Over fuel gesproken... De FS planner zegt hoeveel liters fuel je nodig zult hebben voor de vlucht, maar het Fuel scherm werkt alleen maar met gallons/lbs... Heel handig...
Verwijderd
Het is dan juist de kunst om dat op tijd op te merken, zodat je alsnog "eerlijk" kan door landen. Dus dat je dan je FL's aanpast en tevens je glidepath.Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 14:11:
[...]
Je hebt altijd nog de ALT knop... Via het FS menu naar het fuel scherm en lozen of laden maar!![]()
Ik moet bekennen dat ik een paar keer gebruik heb gemaakt van die optie: het is geen lolletje om na een lange vlucht 5 miles from the airport opeens te zien dat er nog maar 10 lbs fuel zit in je Airbus... Snel bijvullen en hoplake: all is safe!
Over fuel gesproken... De FS planner zegt hoeveel liters fuel je nodig zult hebben voor de vlucht, maar het Fuel scherm werkt alleen maar met gallons/lbs... Heel handig...
Jep. D'r zitten (meen ik) ook clickspots op strategische plekken.hellogoodbye schreef:
[...]
Ik neem aan dat er dan wel sneltoetsen zijn waarmee je direct naar een bepaald 3D view gaat (net zoals je nu direct bepaalde panel onderdelen kunt bekijken)? Ik bedoel, als je ff snel op de MCDU wilt kijken, hoef je toch niet eerst met allerlei hats of pijltjestoetsen te klooien voordat je er goed voor zit...?
Verwijderd
Tuurlijk, tuurlijk. Daarom begon ik ook met 'Ik moet bekennen...'Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 14:16:
[...]
Het is dan juist de kunst om dat op tijd op te merken, zodat je alsnog "eerlijk" kan door landen. Dus dat je dan je FL's aanpast en tevens je glidepath.
Verwijderd
Dan volg je neem ik aan gewoon de headings die in de FMC staan per waypoint?Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 10:05:
[...]
Geen STAR, vantevoren ff een Approach in elkaar geknutseld en alles op het handje
de PIC a320 is niet van PIC (team panels), het is gemaakt door wilcopub (ala bagger) en ze verkopen het onder de naam van PIC, maar het heeft niks te maken met PIC team panels.Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 10:00:
[...]
Maar... op zich begin ik al te kwijlen bij het zien van al die knopjes die allemaal schijnen te werken! Ik ben dus helemaal verslaafd aan de PSS Airbus (niet omdat 'ie van PSS is, maar gewoon aan de Airbus op zich), dus ik zit er toch echt aan te denken om deze te kopen zodra die uitkomt. Lijkt me op zich prachtig dat je overal kunt kijken en dan vandaaruit ook alles kunt bedienen! Ik zag screenshots van de ECAM allemaal uit verschillende hoekpunten en alles werkt toch! Jammiejammie! Dat is nog steeds jammer van de PSS versie: niet alle knopjes werken. (Zelfs al doen zoe verder niet echt iets, dan nog is het leuk als alle knopjes werken...)
Het schijnt dat PIC z'n werk aardig realistisch goed doet (ik krijg de indruk dat hun Boeing nog verder gaat dan de DF, toch?), dus dat belooft wat. Hoop ik. Van ganser harte!
Weet iemand of er ook al previews zijn van de PIC Airbus?
dat je het ff weet!
Verwijderd
Dat zou evt. kunnen, maar ik (en velen hier denk ik) ken LOWI nu onderhand wel en deed het gister gewoon visualVerwijderd schreef op 23 september 2002 @ 16:20:
[...]
Dan volg je neem ik aan gewoon de headings die in de FMC staan per waypoint?
OMG!
Ik vermaak me hier prima! En weet je wat ik doe? Ik ben de Systems Manual van de 747 aan het doorlezen (Eik moek Engels woordjes leren voor school......mjah 747 of School?
) Dit is echt interessant man! Hoe je de verschillende generatoren via bussen kan aansluiten, en ze van stroom voorzien, om vervolgens een ander te ontkoppelen...........egt vet 
* Nd gaat weer verder met lezen.....
[edit]
Ik ben nu bij Hydraulics, en er zijn verschillende pompem, wat is een Demand Pump?
* Nd gaat weer verder met lezen.....
[edit]
Ik ben nu bij Hydraulics, en er zijn verschillende pompem, wat is een Demand Pump?
mensen..Ben ik nou de enige die dit gewoon een ranzing screenshot vind:
Er klopt gewoon iets niet aan dat ding....De neus, de motoren

tampert, kriminalpolizei
ja, heel raar model. maar als je dat panel ziet is het gewoon wilco styleEvilernie schreef op 23 september 2002 @ 16:53:
[afbeelding]
Als je het aan mij vraagt : volgens mij klopt er idd geen ene reet van dat dingEvilernie schreef op 23 september 2002 @ 16:53:
[afbeelding]

Laten we hopen dat het gezicht bedrog isEvilernie schreef op 23 september 2002 @ 16:53:
[afbeelding]
Anders word het vrees ik een PSS(plane) - Wilco(panel) combi.
Arbus is zowiezo ranzig
Wie kan me vertellen waar de OVERRIDE Pump voorzorgt? (duh, iets met feul
maar wat is het verschil? En wat is een Demand Pump?
waarom, als het panel van wilco is, zuigt het gewoon en is het gewoon alleen PSSGilly schreef op 23 september 2002 @ 17:11:
[...]
Laten we hopen dat het gezicht bedrog is
Anders word het vrees ik een PSS(plane) - Wilco(panel) combi.
tampert, kriminalpolizei
Override is een pomp die alles boven alles doet.. dus die een hogere prio heeft dan andere pompen..
IMHO
IMHO
Omdat ik altijd alles wil hebben, gewoon stom voor de heb. Dus ook die A320 van Wilco en dan wil ik er ook mee vliegen en het panel idee is goed, teminste ik hoop dat hij mooier is dan op de preview pic's en hij niet teveel FPS vreet.Evilernie schreef op 23 september 2002 @ 17:26:
[...]
waarom, als het panel van wilco is, zuigt het gewoon en is het gewoon alleen PSS
Zo ff een vluchtje gemaakt met m'n Lauda Air 737-700 van EGCC naar EHRD 
Hieronder de shots!

Kijk eens aan, wat een strakke landing, geen stofwolkje te zien
(=voor mezelf
)

Hieronder de shots!

Kijk eens aan, wat een strakke landing, geen stofwolkje te zien

Nice pic's flip.
Volgende keer wel je landingslichten aan he
(of kiek ik verkeerd)
Volgende keer wel je landingslichten aan he
nice shots
dus jij was die herriemaker die hier overkwam
tampert, kriminalpolizei
Ja idd, was ik ff vergeten, maarja, toch nog een strakke landingGilly schreef op 23 september 2002 @ 18:07:
Nice pic's flip.
Volgende keer wel je landingslichten aan he(of kiek ik verkeerd)
En Evilernie, ja ik vloog expres over je huisje heen
Ja goed bezig Flip.McFlipp schreef op 23 september 2002 @ 18:23:
[...]
Ja idd, was ik ff vergeten, maarja, toch nog een strakke landing
Ik hoorde gisteren trouwens iemand hier zeggen dat screenshooter niet meer werkte na XP SP1 install.
Hier no probs.
Nog ff vraagje over "feul drop" Als ik mijn center pump's uitzet (wing pump's aan natuurlijk) en dan ff doorvlieg en ik leeg center daarna dmv ALT... Waarom vallen dan mijn motoren uit??
Verwijderd
Ik zag dat je last had van die taxiway stukken die verdwijnen.
Zoek voor Page Cline op flightsim.com
Hey thnx! Ik was al een tijdje opzoek, naar een oplossing voor dit probleem!!Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 19:17:
heej idd...maar ik heb er ook alleen op EHRD last vanMcFlipp schreef op 23 september 2002 @ 19:21:
[...]
Hey thnx! Ik was al een tijdje opzoek, naar een oplossing voor dit probleem!!
tampert, kriminalpolizei
Hey goed man, lost dat ook dat gestuiter op EHRD op??
Net uit op Flightsim.com
727-200 GMax
The model will be released in parts, starting today with exterior.
Real Flight has added breath taking animation for the doors as well as for the stairs (to be used wherever you can not find truck-stairs or fingers).
Soon, Real Flight will also make the passenger version and release the virtual cockpit of the aircraft.
This version uses a regular 737 panel, but we have also put some outstanding 727 panels at our download section so you can boost your aircraft.
VARIG LOG 727-200F is a freeware add-on and we know that you will enjoy flying this incredible cargo aircraft.
VARIG LOG has a fleet of seven B727 of exclusive use of cargo.
Download link http://www.realflight.com...s&d_op=viewdownload&cid=1
727-200 GMax
The model will be released in parts, starting today with exterior.
Real Flight has added breath taking animation for the doors as well as for the stairs (to be used wherever you can not find truck-stairs or fingers).
Soon, Real Flight will also make the passenger version and release the virtual cockpit of the aircraft.
This version uses a regular 737 panel, but we have also put some outstanding 727 panels at our download section so you can boost your aircraft.
VARIG LOG 727-200F is a freeware add-on and we know that you will enjoy flying this incredible cargo aircraft.
VARIG LOG has a fleet of seven B727 of exclusive use of cargo.
Download link http://www.realflight.com...s&d_op=viewdownload&cid=1
Verwijderd
Zo, volgende pagina 
Mooie pics allemaal! (speciaal voor ND, maar het zijn natuurlijk mooie pics
)
Mooie pics allemaal! (speciaal voor ND, maar het zijn natuurlijk mooie pics
Heb je em al geprobeerd? Ik heb hem geinstalled (ApronFixversion6.zip toch?) volgens de readme, maar moet je nou egt alleen maar die map in de Scenery map gooien? (volgens mij moet ik nog meer doen...)McFlipp schreef op 23 september 2002 @ 19:21:
[...]
Hey thnx! Ik was al een tijdje opzoek, naar een oplossing voor dit probleem!!
Uncle-Sam edit de post hierboven even in een nuttige a.u.b.
Verwijderd
Bedankt, maar ff over die 430 knots...euh hoe zit dat, mijn 737 kan maar 300 knopen, zal vast wel weer een denkfout makenTourniquet schreef op 22 september 2002 @ 22:46:
[...]
Klopt... 1830UTC = 20:30 Nederlandse tijd. Dat betekent dus ongeveer 19:45 uur airborn zijn. 19:15 à 19:25 aanloggen lijkt me prima.
N0430F270 in je route betekent dat je snelheid (GS geloof ik?) 430 knots is en je Flight Level FL270. In sommige routes staat er halverwege nog zoiets, meestal betekent dat een klim naar een hoger Flight Level omdat je vliegtuig lichter is geworden.
Verwijderd
Zal wel de GS zijn, volgens mij staat namelijk ook overal dat de topspeed van een 737 477 kts is.
Verwijderd
Jij ook bedanktMcFlipp schreef op 22 september 2002 @ 22:05:
[...]
MEM = Geheugen
Als het op 333mhz (166DDR) loopt ipv op 133mhz (133SDR) scheelt dat zeker in de snelheid! En 512mb is ook wel een must
En zoek in je bios voor die timings naar "CAS" zet dat op 2, dan komt het goed
En dat van die CAS ga ik ook maar eens doen dan, maar gaat het spul dan niet allemaal eerder verrot?
Dit is misschien niet helemaal ontopic, maar het is wel voor een goed doel, om fs2002 sneller te laten lopen
Wingtanks toevallig ook leeg?Gilly schreef:
[...]
Nog ff vraagje over "feul drop" Als ik mijn center pump's uitzet (wing pump's aan natuurlijk) en dan ff doorvlieg en ik leeg center daarna dmv ALT... Waarom vallen dan mijn motoren uit??
Verwijderd
Dat je weer smoke ziet enzo?Gilly schreef op 23 september 2002 @ 19:34:
Hey goed man, lost dat ook dat gestuiter op EHRD op??
Denk het wel.
Heb gem gehad.
Welke gasten hier hebben LAGO FSSE?
Ik ben van plan een default EHAM te veranderen in default EHAM met gates
Toevallig zijn dan dan wel vol
Daarom vind ik het ook vaag. Ik heb het trouwens alleen met de PSS 744 en 777
Verwijderd
die 300 is je indicated airspeed. Vanaf FL270 d8 ik wordt er gevlogen op MachlevelVerwijderd schreef op 23 september 2002 @ 19:50:
[...]
Bedankt, maar ff over die 430 knots...euh hoe zit dat, mijn 737 kan maar 300 knopen, zal vast wel weer een denkfout maken
Verwijderd
Plaats hem in de ADDON SCNERY map in je FS2002 map.ND schreef op 23 september 2002 @ 19:43:
[...]
Heb je em al geprobeerd? Ik heb hem geinstalled (ApronFixversion6.zip toch?) volgens de readme, maar moet je nou egt alleen maar die map in de Scenery map gooien? (volgens mij moet ik nog meer doen...)
Uncle-Sam edit de post hierboven even in een nuttige a.u.b.
Start FS2002.
Settings--> Scenery Library--> add new area en zoek hem op.
Maar in versie 6 zit ook EHRDVerwijderd schreef op 23 september 2002 @ 19:55:
Nee, je moet 2 hebben. Daar zit Inssbruck en Rotterdam ook in.
AprnFix2.zip
[edit]ND schreef op 23 september 2002 @ 20:09:
[...]
Maar in versie 6 zit ook EHRDMaar ik kan me niet voorstellen dat de install alleen de bestanden in een NIEUWE map kopieren genoeg is......
Te laat, okeey, nog adden (stond dus niet in de readme
[edit2]

"KLIK DAN OOK OP EDIT!!!"
Ik heb deze gedownload:Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 19:55:
Nee, je moet 2 hebben. Daar zit Inssbruck en Rotterdam ook in.
AprnFix2.zip
En als je hem in /scenery heb gezet, zal je hem denk ik ook nog wel ff moeten toevoegen in je scenery library.Aprnfix6.zip Sep 10, 2002
This file replaces AprnFix5.zip.
This is a set of small files to stop the intermittent flashing of grass thru the concrete apron at the following airports. Also, some of the airports have concrete aprons or taxiways added. On some of the airports, I did not notice any bleed thru or disappearing taxilines on my computer but made a fix file anyway since the problems were seen by others.
0B5 Montague, MA
KGTF Great Falls, MT
8B5 Barre, MA
KHHR Hawtheorne, CA
CAV4 McBride, BC, Canada
KHIF Hill AFB, UT
CBR2 Casio, BC, Canada
KICT Witchita, KS
CYBW Calgary, Alta, Canada
KILM Wilmington, NC
CYCG Castlegar, BC, Canada
KIPL Imperial Valley, CA
CYKA Kamloops, BC, Canada
KIPT Williamsport, PA
CYKZ Tornonto/Buttonville, Ont, Canada
KJVL Janesville, WI
CYOW MacDonald Cartier, Canada
KLAS Las Vegas, NV
CYPS Pemberton, BC, Canada
KLAX Los Angeles, CA
CYQF Red Deer, Alberta, Canada
KLMT Klamath Falls, OR
CYSE Squamish, BC, Canada
KLVJ Clover Aprt, Houston, TX
CYTR Trenton, Ontario, Canada
KLVS Las Vegas Muni, NV
CYVR Vancouver, BC, Canada
KMCI Kansas City, MO
CYWL Williams Lake, BC, Canada
KMEM Memphis, TN
CYXD Edmonton Cty Ctr, Alta, Canada
KMHT Manchester, NH
CYYE Pendicton, BC, Canada
KMIA Miami, FL
CYYF Ft. Nelson, BC, Canada
KMIB Minot AFB, ND
EFJO Joensuu, Finland
KMKC Downtown Kansas City, MO
EGBB Birmingham, UK
KMLB Melbourne, FL
EGBE Coventry, UK
KMSP Minneapolis/St. Paul, MN
EGFF Cardiff, UK
KMVY Martha's Vinyard,MA
EGKB Biggin Hill, UK
KMYF Montgomery Fld, CA
EGLL Heathrow, London, UK
KNHK Patuxent River, MD
EGMC Southend, UK
KOAK Oakland, CA
EGPH Edinburgh, Scotland, UK
KOCF Ocala, FL
EGTE Exeter, UK
KOKC Oklahoma City, OK
EHEH Eindhoven, The Netherlands
KORD Ohare, IL
EHLE Lelystad, The Netherlands
KORE Orange, MA
EHRD Rotterdam, Netherlands
KPRC Prescott, AZ
FACT Cape Town, South Africa
KPVC Provinceton, MA
FADN Durban, South Africa
KPVU Provo, Utah
FAEL East London, South Africa
KPWM Portland, ME
FAGC Grand Central, South Africa
KRNO Reno, NV
FAGM Rand, Johannesburg, South Africa
KSDL Scottsdale, AZ
FALA Lansaria, South Africa
KSEA SeaTac, Seattle, WA
FAPM Pietermaritz, South Africa
KSFO San Francisco, CA
FIMP Mauritius (Indian Ocean)
KSGJ St. Augustine, FL
FQMA Maputo, Mozambique
KSKF Kelly AFB, TX
FVHA Harare, Zimbabwe
KSLN Salina, KS
FVKB Kariba, Zimbabwe
KSMO Santa Monica, CA
HRYR Kilgali, Rwanda, Africa
KSPI Springfield, IL
KABE Allentown, PA
KSTL St. Louis, MO
KABQ Albuquerque, AZ
KTIK Tinker AFB, OK
KACK Nantucket, MA
KTLH Tallahassee, FL
KAPC Napa, CA
KUKI Ukiah, CA
KATL Atlanta, GA
KVKS Vicksburg, MS
KBAF Westfield, MA
LEBB Bilbao, Spain
KBIF Biggs AFB, TX
LECO A Coruna, Spain
KBIH Bishop, CA
LFML Marseille, France
KBIL Billings, MT
LIRP Pisa, Italy
KBJC Jeffco, CO (Denver)
LOWI Insbruck, Austria
KBKF Aurora, CO (Buckley Fld)
LPPT Lisbon, Portugal
KBOX Boston, MA
MMCB Cuernavaca, Mexico
KBUR Burbank, CA
NPS NALF, Ford Island, Hawaii
KBTR Baton Rouge, LA
O24 Lee Vining, CA
KCEF Springfield,MA
PAKT Ketchican, AK
KCVG Cincinnati/No. KY, OH
PANC Anchorage, AK
KDNL Daniel Fld, Augusta, GA
RJAA Narita Aprt, Tokyo, Japan
KDTN Downtown Shreveport, LA
S67 Nampa, ID
KEEN Keene, NH
SAEZ Buenos Aires, Argentina
KELP El Paso, TX
SBRF Recife, Brazil
KFCM Flying Cloud, MN
SKBO Bogata, Colombia
KFLG Flagstaff, AZ
TIST St. Thomas, USVI
KFNT Flint, MI
UUWW Moscow, Russia
KFTW Ft. Worth, TX
VHHH Hong Kong, PRC
KFTY Atlanta Fulton, GA
WMKJ Johur Bahru, Malaysia
KGBR Great Barrington, MA
X51 Homestead, FL
KGFL Glen Falls, NY
YPPH Perth, Austrailia
KGJT Grand Junction, CO
A note on KORD, KSFO, KATL, KLAS, KSEA, EGLL, VHHH and PANC. It appears that Microsoft did the airports using aerial photographs. All looks well until you're on the ground at which time the surface appears as dirt or dirty snow. I used concrete texture files as appropriate, for these airports.
This file works on default scenery for the above airports. I do not know its affect, if any, when addon scenery is used at these locations. This file will be amended to include more airports, as they are reported to me. Recommend you check this download every so often.
Installation: Make a separate folder such as ...FS2002\Scenery\AprnFix\. It should look something like this:
...FS2002
\Scenery (or you could use the ADDON folder)
\AprnFix
\Scenery all bgl files here
\Texture put concrete.R8, asphalt.r8, and asphlt98.R8 here
If you are aware of world-wide airports in FS2002 that have bleed through of grass through the concrete aprons or taxiways, e-mail me and I will add them to a list for an update of this file.
WEL adden als -ie in \Scenery\Apron geparkeerd is.
NIET adden als -ie in \Addon Scenery staat.
Verwijderd
En wat is machlevel?Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 20:02:
[...]
die 300 is je indicated airspeed. Vanaf FL270 d8 ik wordt er gevlogen op Machlevel
Verwijderd
Hey jongens!
Ik heb de RotterdamFix even naar m´n eigen site geupload anders is het zo´n gedoe met inloggen op flightsim.com.
Link:
http://members.lycos.nl/vairkennis/Rotterdamfix.zip
Ik heb de RotterdamFix even naar m´n eigen site geupload anders is het zo´n gedoe met inloggen op flightsim.com.
Link:
http://members.lycos.nl/vairkennis/Rotterdamfix.zip
Is dit ook bij lago eham op te lossen? ALs ik van spot view iets omhoog ga dan gaan die textures van gras en taxiway verdwijnene of het word vaagVerwijderd schreef op 23 september 2002 @ 19:17:
Verwijderd
Is weer een andere eenheid voor snelheid. Mach 1 is het snelheid van het geluid.
Bij de DF zit er een knopje rechtonder de A/T en als je daar op drukt wordt er geswitched naar mach
edit:
en let eens op het verband tussen IAS en Mach naarmate je hoger vliegt
en let eens op het verband tussen IAS en Mach naarmate je hoger vliegt
En EHRD is inderdaad zonder valkuilen. Goed bezig die gasten.
Verwijderd
Foutje...Maar versie 6 is ook goed.McFlipp schreef op 23 september 2002 @ 20:11:
[...]
Ik heb deze gedownload:
[...]
En als je hem in /scenery heb gezet, zal je hem denk ik ook nog wel ff moeten toevoegen in je scenery library.
ik had net mijn pic 767 op de runway gezet. ga ik ff 30 min. naar beneden. kom ik weer boven ga achter de pc zitten en wat zie ik. een ware polonase van boeings die opwillen stijgen en wachten tot ik nu eindelijk een keer ga opstijgen LOL 

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Hehe LOL, maar naar mijn mening taxien, en holden die vliegtuigen VEELS te dicht bij elkaar. Er zit net 10 cm tussen ofzo
Tis hier niet gvd de A2 bij Vianen ja!? 
[offtopic]
Wow, nog 3 dagen en dan ben ik 1 Jaar GoT/FS2002 Active Member!
Wow, nog 6 dagen en dan word ik 16!!!
[offtopic]
Wow, nog 3 dagen en dan ben ik 1 Jaar GoT/FS2002 Active Member!
Wow, nog 6 dagen en dan word ik 16!!!
Dit topic is gesloten.