Hier maar weer een aantal pics van mij. Even de freeware Malpensa getest. Ziet er erg goed uit en de FPS zijn top! Ook zijn deze pics om even te laten zien hoe ONTZETTEND MOOI de Meshes zijn van LAGO! Echt geweldig gewoon!!

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Geld.. veel geld om de add-ons te kopen. Of mensen kennen die je eraan helpen..ND schreef op 22 september 2002 @ 15:00:
De FMC van de PSS747, stel ik wil naar CH vliegen (baken bij ILS06 EHAM) dus ik ga naar LEGS, ik vul in het scratchpad CH in, en dan LSK1L. Maar vervolgens krijg ik een hele waslijst met bakens die CH heten, maar het probleem is, ik zie hun Frequentie niet staan, maar wel een EXACTE positie. (dus bijvoorbeeld 20N 39W xx,xx etc) Hoe moet je nou weten welke je moet hebben? (ik bedoel, je kent toch niet van alle bakens de exacte lokatie???)
Ik wil wat aan de "scenery in de lucht" doen. Ik vind het te tekenfilm achtig in FS2002. Stel je eens voor : Een heerlijke zomermiddag, met volle zonneschijn, helder lichtblauwe hemel, met wat "geveegde" wolken, en doordat ze door de zon worden verlicht zijn de wolken (van bovenaf gezien) wit (in FS zijn ze dus te donker)
Wil ik deze situatie in FS2002 nabootsen dan zal dat niet gaan, in een Zomerse dag in FS2002 krijg je al gauw de indruk dat er alleen maar regenwolken zijn.......
Wat moet ik allemaal hebben, om dit zo reallistisch mogelijk te maken?
Verwijderd
Welke Add Ons danVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 15:07:
[...]
Geld.. veel geld om de add-ons te kopen. Of mensen kennen die je eraan helpen..
Verwijderd
Tja om de positie van zo'n baken te bepalen gebruik ik meestal een combinatie van charts en "common sense". CH bijvoorbeeld zal ergens bij N52 en E004 ofzo liggen. En na het invoeren in de FMC check ik ook altijd de afstand. 100nm vanaf het vorige waypoint is normaal, maar als er dan opeens 8500nm staat moet er toch wel een lampje gaan brandenND schreef op 22 september 2002 @ 15:00:
De FMC van de PSS747, stel ik wil naar CH vliegen (baken bij ILS06 EHAM) dus ik ga naar LEGS, ik vul in het scratchpad CH in, en dan LSK1L. Maar vervolgens krijg ik een hele waslijst met bakens die CH heten, maar het probleem is, ik zie hun Frequentie niet staan, maar wel een EXACTE positie. (dus bijvoorbeeld 20N 39W xx,xx etc) Hoe moet je nou weten welke je moet hebben? (ik bedoel, je kent toch niet van alle bakens de exacte lokatie???)
Ik wil wat aan de "scenery in de lucht" doen. Ik vind het te tekenfilm achtig in FS2002. Stel je eens voor : Een heerlijke zomermiddag, met volle zonneschijn, helder lichtblauwe hemel, met wat "geveegde" wolken, en doordat ze door de zon worden verlicht zijn de wolken (van bovenaf gezien) wit (in FS zijn ze dus te donker)
Wil ik deze situatie in FS2002 nabootsen dan zal dat niet gaan, in een Zomerse dag in FS2002 krijg je al gauw de indruk dat er alleen maar regenwolken zijn.......
Wat moet ik allemaal hebben, om dit zo reallistisch mogelijk te maken?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Okeey dat snap ik, maar op VATSIM o.i.d en je moet direct naar CH, en je bent met een approach bezig dan is er niet zoveel tijd om dat te checken (en manueel draaien aan de freq knop van de ADF duur took een poosTourniquet schreef op 22 september 2002 @ 15:13:
[...]
Tja om de positie van zo'n baken te bepalen gebruik ik meestal een combinatie van charts en "common sense". CH bijvoorbeeld zal ergens bij N52 en E004 ofzo liggen. En na het invoeren in de FMC check ik ook altijd de afstand. 100nm vanaf het vorige waypoint is normaal, maar als er dan opeens 8500nm staat moet er toch wel een lampje gaan brandenNa het invullen van de route loop ik 'm ook altijd even na met de "Legs" functie zodat je kan zien of er geen rare verspringingen in de route zitten.
Verwijderd
nealzie schreef op 22 september 2002 @ 15:25:
http://www.cae.com/en/new...ery/simulatorinterior.jpg
(link vanwege grootte)
Op VATSIM kan je er in 99% van de gevallen dat je op Schiphol gaat landen vanuitgaan dat je een DIRECT CH of OA ofzo krijgt, dus is het handig dat je deze al in de FMC zet zodra je de landingsbaan weet. Ikzelf druk ook vaak even op het NAVAID knopje zodat je alle bakens ook op de HSI kan terugvinden. Dan is het gewoon een kwestie van je heading instellen richting het baken!ND schreef op 22 september 2002 @ 15:23:
[...]
Okeey dat snap ik, maar op VATSIM o.i.d en je moet direct naar CH, en je bent met een approach bezig dan is er niet zoveel tijd om dat te checken (en manueel draaien aan de freq knop van de ADF duur took een poos)
Is hier niet een handige truukje voor?
Waar kan ik SIDS en STARS downloaden voor de PIC767? (want ik mis er volgens mij watop www.navdata.at kan ik ze niet vinden)
Uncle Sam > bedankt voor de link!
Verwijderd
Ik tik dan gewoon de fix in me FMC bij de knop FIX en zie het dan vanzelf op me HSIND schreef op 22 september 2002 @ 15:23:
[...]
Okeey dat snap ik, maar op VATSIM o.i.d en je moet direct naar CH, en je bent met een approach bezig dan is er niet zoveel tijd om dat te checken (en manueel draaien aan de freq knop van de ADF duur took een poos)
Is hier niet een handige truukje voor?
Waar kan ik SIDS en STARS downloaden voor de PIC767? (want ik mis er volgens mij watop www.navdata.at kan ik ze niet vinden)
Uncle Sam > bedankt voor de link!
Verwijderd
*knip*Tourniquet schreef op 22 september 2002 @ 15:56:
[...]
Woei, dic pic van nealzie is echt mooi! Ik wil ook zo'n ding in m'n kamer!!! Is er eigenlijk te zien of dit nu een 757 of een 767 is??
Is dit nou niet een 757 of 767?nealzie schreef op 22 september 2002 @ 15:25:
(link vanwege grootte)
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Thanks voor de link, maar hier moet ik de SIDS/STARS een voor 1 downloaden, is er geen waar ALLES in 1 pakketje zit?Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 15:59:
[...]
Ik tik dan gewoon de fix in me FMC bij de knop FIX en zie het dan vanzelf op me HSI
http://www.navdata.at/pro...tars/download.php?addon=1
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
I recall it's a B737-400-Sander_ schreef op 22 september 2002 @ 16:01:
[...]
Is dit nou niet een 757 of 767?
edit:
Hmm, ik was dus niet de enige die dat dacht zie ik nu.![]()
Gilly heeft zo'n pakket gemaakt dacht ik.ND schreef op 22 september 2002 @ 16:02:
[...]
Thanks voor de link, maar hier moet ik de SIDS/STARS een voor 1 downloaden, is er geen waar ALLES in 1 pakketje zit?
hm wel jammer dat het plaatje erachter erin geplakt is...nealzie schreef op 22 september 2002 @ 15:25:
(link vanwege grootte)
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
U bent wederom scherpEvilernie schreef op 22 september 2002 @ 16:05:
[...]
hm wel jammer dat het plaatje erachter erin geplakt is...sjek de artificiele horizon op zijn PFD
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
JA dat weet ik ook wel maar ik kom er niet elke dagEvilernie schreef op 22 september 2002 @ 16:03:
eej blackhole, mooie pics. , maar er komt wel vaker een airbus hoor...gemiddeld 3x per week, samen met een 767 van martinair en 4 737's van transavia....
Ah gevonden!!
ja, maar dat plaatje erachter is wel erg nep dus zag ik zo alEvilernie schreef op 22 september 2002 @ 16:05:
[...]
hm wel jammer dat het plaatje erachter erin geplakt is...sjek de artificiele horizon op zijn PFD
Verwijderd
Verwijderd
Je kan ook de UNofficial releases installeren.. echter dan moet je wel weten hoe dat moet met de verschillende txt files en ttools.. Maar dat is al VELE keren hier uitgelegd en dus easy te vindenVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 15:09:
Die Malpensa posts, hoe krijg je daar die AI planes? Want bij Project AI zitten ze niet.
Althans deze.
tampert, kriminalpolizei
Tuurlijk, in aircraft.cfg de views sectie editen.Bart_Verkennis schreef:
Ik heb nu de DF737 panel geinstalled in de 734 ArianeGMAX maar bij wingview wordt m+n zicht belemmerd door een megagrote straalmotor van ariane.
Kan ik dit verwijderen op de 1 of andere manier?
Dude! Het is echt geen 737-400!
Verwijderd
Ey ik trek die 737 ook maar terugTourniquet schreef op 22 september 2002 @ 16:33:
[...]
Dude! Het is echt geen 737-400!
Check deze 767 ter vergelijking:
http://www.airliners.net/open.file/265540/L/
Dit is inderdaad de eerste 757/767 met een grijs/blauwe kleur die ik zie.Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:37:
[...]
Ey ik trek die 737 ook maar terugIk d8 dat alle 757/767 zo'n bruine layout hadden. Of kijk ik weer verkeerd naar die foto?
Verwijderd
Help me even, kan je dat?DroogKloot schreef op 22 september 2002 @ 16:20:
[...]
Tuurlijk, in aircraft.cfg de views sectie editen.
Ik wist het!Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:37:
[...]
Ey ik trek die 737 ook maar terugIk d8 dat alle 757/767 zo'n bruine layout hadden. Of kijk ik weer verkeerd naar die foto?
edit:
en de 734 had d8 ik 2 NAV's naast elkaar
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Gewoon de star kiezen in de FMC, dan op de RAD/NAV page de ILS aanklikken van de runway en hij steld de frequentie + cours in.Bolk schreef op 22 september 2002 @ 16:58:
Wie kan in het kort uitleggen wat je precies moet doen als je een ILS approach wil doen met de PiC.. moet je dan ook met de course kloten ofzo
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Dan gewoon zelf de course en de ILS freq instellen
Course aanzwengelen, NAV1 tunen, op LOC rammen, APP knoppie indrukken en de rest weet je al.
Pre-Order Only. Not currently available staat in de webshop, of kiek ik verkeerd ??
Ik had een paar dagen de release date gepost van PIC A320, maar ik ben te lui om weer te gaan zoekenGilly schreef op 22 september 2002 @ 17:47:
[...]
Pre-Order Only. Not currently available staat in de webshop, of kiek ik verkeerd ??
Ikke niet, maar zijn er nog wel mensen die a.s. vrijdag meevliegen met de fly-inn van de DutchVACC op EHAM? Ik neem de DBR515 vanuit Faro.
Ik heet dan wel geen sander, maar dat zou wel leuk zijn.
ja ik doe wel mee denk ikTourniquet schreef op 22 september 2002 @ 18:13:
[...]
Ikke niet, maar zijn er nog wel mensen die a.s. vrijdag meevliegen met de fly-inn van de DutchVACC op EHAM? Ik neem de DBR515 vanuit Faro.
Verwijderd
hoe laat? wohin?Gilly schreef op 22 september 2002 @ 18:13:
[...]
Ik heet dan wel geen sander, maar dat zou wel leuk zijn.
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2002 18:37 ]
Heyaa
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2002 18:39 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2002 18:40 ]
Verwijderd
Ik hoorde dat ze naar een nieuw kantoor aan het verhuizen zijn. Na het weekend zou de site weer in de lucht moeten zijn.nealzie schreef op 22 september 2002 @ 18:07:
wanneer is het fs weekend?
en doet de dreamfleet site het bij jullie?
5 en 6 oktober 2002 - Flight Simulator Weekendnealzie schreef op 22 september 2002 @ 18:07:
wanneer is het fs weekend?
IK ga denk ik wel ...-Sander_ schreef op 22 september 2002 @ 18:34:
[...]
5 en 6 oktober 2002 - Flight Simulator Weekend
Wie hebben plannen om hierheen te gaan?
Ik denk dat ik er wel ben. Al vond ik er vorige keer niet zo heel veel aan, maar ik wil nu weleens een aantal mensen hier IRL ontmoeten-Sander_ schreef op 22 september 2002 @ 18:34:
[...]
5 en 6 oktober 2002 - Flight Simulator Weekend
Wie hebben plannen om hierheen te gaan?
Verwijderd
Geef een suggestie wat zal ik doen?DroogKloot schreef op 22 september 2002 @ 16:20:
[...]
Tuurlijk, in aircraft.cfg de views sectie editen.
Lijkt me een goed idee, een meeting. Deze keer echter wél goed organiserenbennierex schreef op 22 september 2002 @ 18:38:
[...]
Ik denk dat ik er wel ben. Al vond ik er vorige keer niet zo heel veel aan, maar ik wil nu weleens een aantal mensen hier IRL ontmoeten
(vorige keer was de meeting niet zo goed geörganiseerd).
yupz.... ik denk trouwens dat ik zaterdag ga, maar da's nog niet 100% zeker-Sander_ schreef op 22 september 2002 @ 18:41:
[...]
Lijkt me een goed idee, een meeting. Deze keer echter wél goed organiseren
Verwijderd
Eerste getal een hogere waarde geven (=oogpunt naar voren), middelste getal veranderen in 0.0 (=oogpunt midden op lengte-as).Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 18:38:
[...]
Geef een suggestie wat zal ik doen?![]()
Moet het even weten want ik wil vliegen
Die views sectie heb ik gevonden en nu?
Ja ik denk het dan ook, op een zaterdag. Als toch de meerderheid tot nu toe al plannen heeft om op zaterdag te gaanbennierex schreef op 22 september 2002 @ 18:44:
[...]
yupz.... ik denk trouwens dat ik zaterdag ga, maar da's nog niet 100% zeker
SorryVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 18:46:
Sander+Gilly: jullie beide post zijn weggehaald. Zoiets hoort in SM.
Spotter: jullie zorgen daarvoor ja.
Verwijderd
Nogmaals EBBR-EHAM dan maar? Kan wel weer fliegen en ATC-en tegelijk-Sander_ schreef op 22 september 2002 @ 18:30:
[...]
HeyaaPretty good idea. Vertrek 19:15? Om 21:45 wil ik graag weer aan de gate staan.
Nog meer mensen die meewillen?
Switching to Multiplayer topic..Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 18:50:
[...]
Nogmaals EBBR-EHAM dan maar? Kan wel weer fliegen en ATC-en tegelijk
Verwijderd
Ja, ik doe mee, start vanaf heatrow, klm1024 geloof ik, iig heb ik al gereserveerd.Tourniquet schreef op 22 september 2002 @ 18:13:
[...]
De route krijg je vanzelf toegestuurd van de DutchVACC!Gilly schreef op 22 september 2002 @ 18:48:
Wie hier van de firma Route & Co heeft er een route van LMML naar EHAM, of kan die voor mij ff in mekaar knutsellen. Hij moet wel 100% zijn is voor Vatsim vrijdag.
Dear pilot,
You receive this email because you have booked a flight for Dutch VACC's Friday Nite Fly-in, organised in the form of a Real Operations Night. This document contains important information about Amsterdam Schiphol Airport and it's procedures. It is highly recommended to study this information thoroughly
to prevent disappointment and misunderstandings on the event day.
IATA flightnumber: DBR 515
ICAO callsign & Login: DBR515
Flight departing from - arriving at: LPFR - EHAM
Arrival time Amsterdam: 2150 UTC
Callsign aircraft operator: Dutchbird
Preferred aircraft type (ICAO): B752
1. Preferred Routes
For realism and operational reasons, we have created a route for you which is designated as "preferred route". This route is in ICAO format and the best is to copy and paste it in the Squawkbox-FPL-box exactly as it shows in this document. It is strongly recommended to use this preferred route. Routes have been
validated using the IFPUV-system on the CFMU-website so we guarantee for 99,9% that all routes are up to date. They may require the latest AIRAC-data to be installed. This data can be downloaded from the NavData website (for links see below).
Preferred route in ICAO-format:
N0430F360 XAPAS N726 BEJ UZ6 ELVAR UN979 RODAP UN873 ZMR/N0450F380 UN873 FERDI UG110 DENUT
uber shone pics, idd zulke lichten moeten we hebben en die ryanair is super. Mensen ik spreek jullie niet meer, k ben op werkweek naar texel. Tot later.Blackhole schreef op 22 september 2002 @ 18:49:
zo zat net even op airliners.net te kijken en zag weer eens wat mooie en leuke foto's
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/AIRBUSZONDERWIEL.jpg ]afbeelding[/url]]
Ook een airbus kan er wel eens bij gaan liggen
(lost voorwiel bij de taxi)
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/KUSJE.jpg ]afbeelding[/url]]
KUSJE
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/RUNWAYLIGHTS.jpg ]afbeelding[/url]]
Zo horen de lichten te zijn in FS2K2
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/RYANAIRRAIN.jpg ]afbeelding[/url]]
Zo hier een mooie van een RYANAIR B737
( ALS er een GOT FS MEETING in de AVIODOME komt dan hou ik mezeker aan bevolen om mee te doen)
Verwijderd
Ja bedankt, ga het even probbenDroogKloot schreef op 22 september 2002 @ 18:46:
[...]
Eerste getal een hogere waarde geven (=oogpunt naar voren), middelste getal veranderen in 0.0 (=oogpunt midden op lengte-as).
NB: kan zijn dat dit niets oplost, in dat geval zijn de wingviews in 't model "ingebakken" en niet zonder meer te veranderen.
Ja, weer een geslaagde vlucht
Verwijderd
Verwijderd
Beetje kut uitgepakt. Tis teveel moeite.
Verwijderd
Ja dat was idd erg snel, solly. Maar.......wel volledige ATCBolk schreef op 22 september 2002 @ 20:17:
Jemig.. jullie zeggen: "EBBR - EHAM" en jullie zijn meteen vertrokken.. Welke scenery is dat?
Normaal is het altijd eigenlijk:Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:56:
[...]
Ja dat was idd erg snel, solly. Maar.......wel volledige ATC
Scenery was file EBBR2002-V020 , maar weet niet meer waar ik die vandaan heb. Iemand anders die dat weet?
zo doet ie het goed dacht ikVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:37:
[...]
Beetje kut uitgepakt. Tis teveel moeite.
Ik blijf gewoon bij het oude DF model.
Zo slecht is dat ook were niet toch?
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Bedoel je niet deze?? Gebruik hem zelf ook errug mooie scenery..Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:56:
[...]
Ja dat was idd erg snel, solly. Maar.......wel volledige ATC
Scenery was file EBBR2002-V020 , maar weet niet meer waar ik die vandaan heb. Iemand anders die dat weet?
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
zou best kunnen, ikzelf heb 'm van een andere site, waar allerlei scenery stond van Belgiëachappey schreef op 22 september 2002 @ 21:19:
[...]
Bedoel je niet deze?? Gebruik hem zelf ook errug mooie scenery..
Verwijderd
Verwijderd
Dat ziet er gelikt uit!!!McFlipp schreef op 22 september 2002 @ 21:42:
Zo weer eens ff een vluchtje gedaan met het DF panel
Ditmaal een Britannia 738, die wat fans van Rdluca richting Nice kwam brengen
EHAM - LFMN:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry ik had geen zin in tekst, maar het spreekt voorzich en ze zitten mooi in de juiste volgorde
Btw ik moet zeggen, met mipmap uit en 2xAA aan ziet het er wel ff leuk uit zeg! Alleen mijn Geforce 1 trekt dat niet, als ik 2xAA uitzet verdubbelt m'n fps!
Het is tijd voor een Geforce 4 Ti4200
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq