[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.026 views sinds 30-01-2008

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Zos ben weer terug van weggeweest :) Over dat vliegen IRL + Flightsim...

Er zijn 2 dingen, en de moeilijkste lijkt me de takeoff (aannemend dat dus het vliegtuig on the ground is). Je moet wel weten HOE je moet vliegen (je hoeft het niet te kunnne, waarom? kom ik later op terug) Ik bedoel, als je de gashendel op fullthrust zet, en VRotate ga je aan de knuppel trekken, en de rest gaat van zelf, want hoe moeilijk is het nou om een 767 op 300 feet te krijgen, zonder te stallen? Eenmaal op 300feet gekomen, RAM je op de AP knop, VNAV, LNAV aan, en hopsa klaar met dat ding. En vliegen dat die doet. Als ik zo de pics vergelijk van een IRL 767 cockpit en die van de PIC767, dan zijn ze vrijwel exact hetzelfde. Er kunnen bijvoorbeeld meer knopjes inzitten (detail) maar die knop(pen) zijn echt niet "blokkade" knoppen in de zin van dat je bijvoorbeeld de AP niet kan engagen door die ene knop (omdat dat veels te ingewikkeld is voor de IRL piloot)
Wil je helemaal niet volgens de FMC Route (die kennelijk EXACT hetzelfde is <-- als voorbeeld de PIC767 + verhaal) dan draai je gewoon aan de heading knop, en ram je op HDG...
En de landing? (als de vlucht niet als terrorist aanval is bedoeld) daar hebben we toch een AUTOLAND functie voor ;)) Nu zul je zeggen, ja maar die apparatuur goed afstemmen, en werkend krijgen is veel moeilijke, ik denk van niet, met het oog op de veiligheid moet het niet te ingewikkeld zijn. een voorbeeld : Een piloot moet snel kunnen ingrijpen op een Altitude Alert bijvoorbeeld door mountains, of een piloot moet snel zijn approach kunnen afbreken en vervolgens een go around te doen. Deze situatie moet met minimale handelingen uit te voeren zijn : Een AP uitzetten daar hoef je echt niet 5x op 1 of meer verschillende knoppen te rammen :))

Om een lang verhaal kort te maken : Zodra je de de AP aan kan krijgen heb jij het vliegtuig volledig in bedwang, en ik denk (nofi) dat de Airbus hier juist gemakkelijker mee is. Met de AP kan je het vliegtuig alle kanten opsturen. En de PIC767 is toch aardig realistisch, dat verhaal is het bewijs.
De feeling van een IRL 767 kun je NOOIT nabootsen op een sim (ook niet een fullmotion ding) dus een 767 handmatig vliegen zal je als flightsimmer niet 1,2,3 kunnen. En waarom de AP dan wel? Omdat je voor de AP helemaal geen feeling o.i.d nodig hebt. Begrijp het systeem, en weet je de weg te vinden dan kom je al een heel eind.

En al die overige knopjes in een IRL767 die niet in de PIC767 zitten dan? Dit zijn geen knopjes om je vliegtuig onbestuurbaar te maken maar meer onderhouds knopjes (brandblusser, motoren, feul) en als je in een freeze&Dark cockpit zit, er zit toch altijd een checklist van 1 tot Z die je begeleid, ena aangezien het in "modules" zit (dus feul knopjes op 1 plaats/groep etc) hoef je maar even te zoeken, en je bent er al

Soz weer een verhaal.....Shoot me! :B

Ff over die FLy In waar wij naar EHAM willen, ik wil ook meedoen, moet ik wel ff die dag vrijouden, maaaaaaaaarrrrrrrrrrrr is het niet een beter idee om een STRAK flight Plan te maken, dus met PREZIEZE tijd van aankomst, vertrek, pushback etc. Zo kunnen we allemaal tegelijk op EHAM aankomen en dat lijkt me nou echt vetjes 8-)
Maarruh, welke "bereken" programma gebruikenw e hiervoor? De FMC? (geeft die ook de tijd aan?? :?)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rollebol schreef op 19 september 2002 @ 21:32:
[...]
Toevallig heeft rdluca net op de eerste (of misschien tweede) bladzijde van dit topic uitgelegd hoe je een VOR-DME approach doet op Schiphol, inclusief plaatjes. Dus dat is in ieder geval iets.
correctie, de EHAM VOR DME-Papa rwy 24 is door Fly High gepost

---> Wednesday 18 September 2002 18:01

ik heb daarna de Standaard Terminal Arrival op LFMN gepost;
--> Wednesday 18 September 2002 19:50

en Bart Verkennis, welcome to the club :)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik had laatst een iets gedownload waardoor je de strepen in de lucht zag van ander vliegtuigen. Ik kan het alleen niet meer vinden. Had het volgens mij van avsim.com Iemand een idee?

Money for nothin' and your chicks for free

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik ken alleen geen oude backup meer vinden ;( anders had ik de db ff gerestored

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

DeeJee schreef:
Ik had laatst een iets gedownload waardoor je de strepen in de lucht zag van ander vliegtuigen. Ik kan het alleen niet meer vinden. Had het volgens mij van avsim.com Iemand een idee?
Jij zoekt dit.

Verwijderd

Teringzooi...

Net de DF 737-400 geinstalleerd en tot tweemaal toe geprobeerd van Brussel naar Schiphol te vliegen.

Eerste probleem: LNAV bleef in rondjes cirkelen bij Brussel. Pas als ik handmatig een end de goede richting op ging, wilde LNAV naar het juiste waypoint vliegen.

Tweede probleem: is er een probleem met de (meest recente) DF 737 AIRAC (of hoe heet dat ook al weer) database en LAGO Schiphol of zo... (met Terwee's AFCAD, dus landing op RW 01R)? Tot twee maal toe ging de approach compleet verkeerd! Shitzooi...

Alles lijkt goed te gaan, APPR aan, hij onderschept LOC en GS (zijn allebei groen op de FMA) en wat zie ik voor me...? RW tig en een heleboel weiland! COMPLEET verkeerd! Terwijl op de FMA LOC en GS echt groen zijn! 'k Snap er geen moer van...

Morgen maar eens op een ander (onbewerkt origineel) vliegveld proberen te landen. Als ik nog zin heb... Met de Airbus heb ik totaal geen problemen daar...

Trouwens, na een half jaar geen DF gevlogen te hebben, zat ik er toch heel snel weer in! Ik wirst meteen welke knopjes ik moest hebben om m'n dat trimwheel niet in beeld te laten heen en weer gaan, en dat soort kleine geintjes. Sommige dingen was ik wel kwijt. Ik zag m'n route maar niet op de EHSI: ik dacht dat 'ie op NAV moest staan, maar dat moest schijnbaar MAP zijn... En ook was ik compleet kwijt hoe ik met PLAN alle stappen van m'n vluchtplan kon nalopen (ja, met STEP).

Maar voor de rest viel het me erg mee allemaal, na al m'n Airbus en Cardinal ervaringen.

Verwijderd

P.S. Heeft iemand trouwens nog antwoorden op m'n vragen van vanmiddag? (SID/STAR overzicht kaarten en zo...)

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Die vlucht is ook leuk, maar misschien leuker idee om te proberen allemaal uit verschillende windstreken tegelijk aan te komen. wel lastig maar A320 MCDU (voor de miereneukers hier geodgeschreven (hoop ik)) geeft een est flighin time aan.

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
mDcu :+ :D

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
[zeur mode]
omg 200 piek voor fs 2002 |:(
[/zeur mode]

over nostalgie gesproken in fs 98 kun je met de Grumman Tomcat van mach 1.5 in ong 2 seconden tot stilstand komen als je air brakes gebruikt :+

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 22:16:
P.S. Heeft iemand trouwens nog antwoorden op m'n vragen van vanmiddag? (SID/STAR overzicht kaarten en zo...)
Op de site van de verschillende VACC's kun je alle charts vinden en vaak een hoop flightplans.

http://vatsim-eur.org/vACCs.htm

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nog even over die contact points.

Ik heb ze er net ingedaan maar als hij gewoon stil staat zit het voorwiel nog in de grond :|

Maar als ik vol gas ga dan schiet de voorkant de lucht in en dan zit hij wel goed :) dus waarschijnlijk kun je dit neit verhelpen. Als hij dan nl stil staat staat hij wel op de grond maar geef je gas dan hangt je wiel in de lucht B)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

The_FrankO schreef op 19 September 2002 @ 22:31:
Nog even over die contact points.

Ik heb ze er net ingedaan maar als hij gewoon stil staat zit het voorwiel nog in de grond :|

Maar als ik vol gas ga dan schiet de voorkant de lucht in en dan zit hij wel goed :) dus waarschijnlijk kun je dit neit verhelpen. Als hij dan nl stil staat staat hij wel op de grond maar geef je gas dan hangt je wiel in de lucht B)
Is het geen fout in het model? Het kan zijn dat de animatie van de schokdemper (als het een GMax model is) niet goed is.

• ND863

ND863

Een vraagje over de FMC van de PSS747, Als ik bijvoorbeeld het volgende wil : VIA UR1 TO LOGAN Moet ik dit dan invullen bij de LEGS page, of ergens anders? En HOE? (ik kan het namelijk niet vinden :7

Verwijderd

Ja bedankt guys!
Voel me al helemaal thuis ;)
Hij iemand nog een antwoord op m'n vraag?

Meestal als ik net airborne ben selecteer ik LNAV en dan regel ik de speed,altimeter,V/S zelf.
Nou wil ik graag de SIDS en STARS vliegen met behulp van kaarten (approach plates) voor zowel VOR-DME, ILS,GPS,NDB. Misschien is dit al uitvoerig besproken sorry dan. Kan iemand mij uitleggen hoe je de kaarten gebruikt? En andere approaches uitvoert dan ILS. Want ik wil ook weleens wat anders proberen.
Allemaal Gegroet en bij voorbaat bedankt

Als ik een vervelend joch ben moeten jullie het maar melden hoor!
:*)

Verwijderd

ND schreef op 19 September 2002 @ 22:44:
Een vraagje over de FMC van de PSS747, Als ik bijvoorbeeld het volgende wil : VIA UR1 TO LOGAN Moet ik dit dan invullen bij de LEGS page, of ergens anders? En HOE? (ik kan het namelijk niet vinden :7
Ja de LEGS page is de plaats om van waypoint te veranderen.
Kijk wel uit dat je de FMC de goede dingen gebruikt.
PS: Welke livery heb je van het PSS747 model?

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 September 2002 @ 22:47:
Ja bedankt guys!
Voel me al helemaal thuis ;)
Hij iemand nog een antwoord op m'n vraag?

Meestal als ik net airborne ben selecteer ik LNAV en dan regel ik de speed,altimeter,V/S zelf.
Nou wil ik graag de SIDS en STARS vliegen met behulp van kaarten (approach plates) voor zowel VOR-DME, ILS,GPS,NDB. Misschien is dit al uitvoerig besproken sorry dan. Kan iemand mij uitleggen hoe je de kaarten gebruikt? En andere approaches uitvoert dan ILS. Want ik wil ook weleens wat anders proberen.
Allemaal Gegroet en bij voorbaat bedankt

Als ik een vervelend joch ben moeten jullie het maar melden hoor!
:*)
Post eens een pic van een kaart die je uitgelegd wil hebben. Als je erbij vermeldt wat je wil weten kunnen we wat gerichter antwoorden.

• rdluca
  • Niet online
ND schreef op 19 september 2002 @ 22:44:
8)7

O-)

})

Welcome to the Pss747/777v2 :X
Dat wordt waypoint voor waypoint invoeren. Die KUT FMC kan je niet via airways proggen 8)7 })

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

ND schreef op 19 september 2002 @ 22:44:
Bij LEGS inderdaad, het vervelende alleen, is dat de PSS747 niet overweg kan met Airways. Je zult dus zelf elke intersection op die Airway in moeten voeren....

[edit] Ow ik zie dat rdluca dat hierboven al op iets minder subtiele manier tot uiting had gebracht :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Deel 2 Non ILS precision approaches: VOR DME 01L

Ready for departure rwy09 EHAM
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l1.JPG
Komen van IAF (initial Approach Fix) Artip af op FL70
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l2.JPG
Inbound SPL VOR on track 252 Fl70
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l4.JPG
Field in sight!
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l5.JPG
Left turn to intercept SPL-208 radial and descend 3000ft to be established at SPL DME13.3
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l6.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l7.JPG
Descend 2000ft at DME10.8 to be established at DME 7.8
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l8.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l9.JPG
At SPL DME3.1 left 005 degrees to aligh runway 01L EHAM
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l10.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l11.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l12.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l13.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01l14.JPG

Viel Spass ;)

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 22:48:
[...]

Ja de LEGS page is de plaats om van waypoint te veranderen.
Kijk wel uit dat je de FMC de goede dingen gebruikt.
PS: Welke livery heb je van het PSS747 model?
En wat moet ik nou dan invoeren? (aangezien airways niet kunnen |:( :? |:()

Ik heb de ilegale versie :( , en gebruik het panel icm met een KLMrepaint voor de standaard 747, of ik gebruik Korean Air (die er dus bijzit)

* Nd krijgt geen toestemming van zijn ouders om de PSS747 van iemand anders over te kopen :(

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

mooie pics weer.... en dat berichtje dat Sander online kwam doet het 'm echt :P

Verwijderd

bennierex schreef op 19 September 2002 @ 22:58:
kschrok me de pleuris :) :) Maar bedankt anyway :)

Verwijderd

bennierex schreef op 19 September 2002 @ 22:58:
kschrok me de pleuris :) :) Maar bedankt anyway :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op 19 September 2002 @ 22:55:
Deel 2 Non ILS precision approaches: VOR DME 01L

Ready for departure rwy09 EHAM
[afbeelding]
Komen van IAF (initial Approach Fix) Artip af op FL70
[afbeelding]
Inbound SPL VOR on track 252 Fl70
[afbeelding]
[afbeelding]
Field in sight!
[afbeelding]
Left turn to intercept SPL-208 radial and descend 3000ft to be established at SPL DME13.3
[afbeelding]
[afbeelding]
Descend 2000ft at DME10.8 to be established at DME 7.8
[afbeelding]
[afbeelding]
At SPL DME3.1 left 005 degrees to aligh runway 01L EHAM
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Viel Spass ;)
Yep, that's the way to do it!!
Misschien leuk om ook de chart er bij te plaatsen? (VOR DME 01L)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

gedverdemme, ik heb nu de Nl 2000 scenery ff uitgezet, en alles vol open geknalt.. FPS max, (30, locked) geen problemen behalve dat ie om de zoveel tijd even "hapert"

Ik snap er nix van, ik heb alles geprobeerd, en op wat voor reso dan ook, T&L uit, Mip mapping, filtering FSAA.. alles uit.. maar ik kom niet boven de 10 FPS uit..

Niets is van invloed op de FPS, ook op een reso van 1024 * 768 niet

Ik snap er nix meer van :{

Owja, als ik de scenery cache terugdraai naar 100 loopt ie rot, en als ik um op 300 zet ook. 200 ligt ertussenin maar is niet perfect

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bennierex schreef op 19 september 2002 @ 22:58:
:? :? :?

:)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Tourniquet schreef op 19 september 2002 @ 23:10:
[...]

Yep, that's the way to do it!!
Misschien leuk om ook de chart er bij te plaatsen? (VOR DME 01L)
Hierr issie dan.... :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/VORDME01L.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 19 september 2002 @ 22:56:
[...]

En wat moet ik nou dan invoeren? (aangezien airways niet kunnen |:( :? |:()

Ik heb de ilegale versie :( , en gebruik het panel icm met een KLMrepaint voor de standaard 747, of ik gebruik Korean Air (die er dus bijzit)

* Nd krijgt geen toestemming van zijn ouders om de PSS747 van iemand anders over te kopen :(
Je voert het waypoint in het scratchpad in en klikt op de LSK waar je hem hebben wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie weten best een antwoord op mijn vraag maar willen hem niet beantwoorden..
Ja ik heb jullie wel door! Grapje.
Misschien kan Fly High stap voor stap uitleggen hoe je zo´n VOR/DME approach of andere maakt.
Kom op jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff over die opmerkingen over de Airbus en de DF 737, dat je in de DF 737 pas écht vliegt (rdluca!)...

Na m'n eerste (sinds een half jaar) vluchten in de DF gisteravond moet ik zeggen dat er toch eigenlijk weinig verschil is!
Als je op de FMC vliegt moet je in de DF wat meer klikken (om bijvoorbeeld de spd te wijzigen tijdens de approach phase) maar voor de rest vind ik het evenveel werk om de vlucht goed te volbrengen... De DF is zeker niet moeilijker of zo. Ik vind hem eerder lastiger omdat regelmatig sommige dingen niet doen wat je wilt (zoals VNAV geeft toch vaak problemen). Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen... :)

In ieder geval: als je dit topic volgt, krijg je regelmatig het idee dat de DF het echte werk is, en de Airbus wordt een beetje op neergekeken. Persoonlijk vind ik de Airbus top, zeker nu ik weer de DF heb gevlogen. En dan heb ik het ook over dingetjes zoals de displays die je kunt vergroten: ideaal.

Maar ach, verder is het natuurlijk gewoon een kwestie van smaak. :)

Als je ECHT wilt vliegen moet je gewoon in een DF Cardinal of DF Piper stappen en zonder GPS of AP via VORs en NDBs van A naar B vliegen. Hand op de stick, geen FMC, maar zelf al het werk doen.

Grappig trouwens, hoe vaak mensen denken dat groter ook beter of echter is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Door rdluca - Wednesday 18 September 2002 22:33

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
DroogKloot schreef op 18 september 2002 @ 22:07:
[...]

Echt vliegen leer je in een 707 / DC8 / willekeurige kist van 30+ jaar oud , zonder FMC. In de PiC of DF is het net zo goed knoppies rammen.

--------------------------------------------------------------------------------

Of door pas echt te beginnen met Flightsimulator door het boek
London naar Melbourne met Flight Simulator 5, In het spoor van de Uiver. van Floris Wouterlood te kopen

In 20 etappes van londen naar Melbourne gevlogen in een Uiver, althans dat moest er voor doorgaan.
Door dat boek ontekte ik pas dat er zoiets als VOR ADF A/P en ILS bestond

Eenmaal in Melbourne aangekomen kon ik wel vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff een andere vraag waar geen reactie op is gekomen: gebruikt iemand van jullie ook Terra Mesh van LAGO? Geeft dat veel vertraging?

Ik zalf ben ERRUG benieuwd naar de Noorwegen mesh! Lijkt me erg mooi met al die fjorden en hoogvlaktes! Ik ben zo'n 13 keer in Noorwegen op vakantie geweest en ik vind het leuk om daar rond te vliegen. Alleen is de standaard scenery en meshniet echt interessant. De mesh van LAGO kan echt een topper worden, wat dat betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 20 september 2002 @ 09:48:
Door rdluca - Wednesday 18 September 2002 22:33

quote:
DroogKloot schreef op 18 september 2002 @ 22:07:
[...]

Echt vliegen leer je in een 707 / DC8 / willekeurige kist van 30+ jaar oud , zonder FMC. In de PiC of DF is het net zo goed knoppies rammen.

Of door pas echt te beginnen met Flightsimulator door het boek
London naar Melbourne met Flight Simulator 5, In het spoor van de Uiver. van Floris Wouterlood te kopen

In 20 etappes van londen naar Melbourne gevlogen in een Uiver, althans dat moest er voor doorgaan.
Door dat boek ontekte ik pas dat er zoiets als VOR ADF A/P en ILS bestond

Eenmaal in Melbourne aangekomen kon ik wel vliegen
Och shit ja zeg, die reactie was ik al weer helemaal vergeten... Ik haal oude koeien uit de sloot... }:O Schande... :o
Ik moest er gewoon weer aan denken na m'n DF vlucht.

Goed, we hebben het er niet meer over... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens... dat Uiver boek: is dat nog te koop en te gebruiken met FS 2002?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
mensen. Als je ECHT wilt vliegen, stap eens in wat anders, stap in een zweefvliegtuig :*) :> :z

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Evilernie schreef op 20 september 2002 @ 10:23:
mensen. Als je ECHT wilt vliegen, stap eens in wat anders, stap in een zweefvliegtuig :*) :> :z
idd, krijg emma field, en download Peter Franke's ASW-28 van avsim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 09:14:
Jullie weten best een antwoord op mijn vraag maar willen hem niet beantwoorden..
Misschien kan Fly High stap voor stap uitleggen hoe je zo´n VOR/DME approach of andere maakt.
Kom op jongens!
De VOR/DME approaches doe ik door ZONDER de FMC er speciaal voor te proggen. Als ik me niet vergis (bij de CRJ-200 iig wel) zitten de VOR/DME approaches irl al in de FMC, maar niet bij de DF-jes en PIC-jes. Ik vlieg ze dus ook terplekke met de benodigde charts onboard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 09:33:

*verhaaltje*

Grappig trouwens, hoe vaak mensen denken dat groter ook beter of echter is... ;)
Er wordt me vaak verteld dat hoe groter en nieuwer, des te makkelijker het is om een kist te vliegen. _/-\o_ Respect to the classic pilots (o.a. B742) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 09:14:
Kom op jongens!
Je moet gewoon die kaart volgen (zie DME aproach hierboven) Er staan lijntjes en pijltjes bij.
Ik kan je het wel uitleggen, maar ik moet nu naar school (voor 1 fucking uurtje :()

Daarna kan ik je het wel uitleggen.

over die PSS747, dus ik kan alleen maar invoeren van, puntje A, naar B, dan naar C etc? Like this : PAM-VALKO-LOGAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 20 september 2002 @ 11:21:
[...]

over die PSS747, dus ik kan alleen maar invoeren van, puntje A, naar B, dan naar C etc? Like this : PAM-VALKO-LOGAN?
Lijkt mij wel hè. ipv via airways ga je dan DIRECT en dat wordt irl ook toegepast. ( niet op deze manier tuurlijk :) )

edit:

DISREGARD, ik heb volges mij de vraag verkeerd begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 09:50:
Nog ff een andere vraag waar geen reactie op is gekomen: gebruikt iemand van jullie ook Terra Mesh van LAGO? Geeft dat veel vertraging?

Ik zalf ben ERRUG benieuwd naar de Noorwegen mesh! Lijkt me erg mooi met al die fjorden en hoogvlaktes! Ik ben zo'n 13 keer in Noorwegen op vakantie geweest en ik vind het leuk om daar rond te vliegen. Alleen is de standaard scenery en meshniet echt interessant. De mesh van LAGO kan echt een topper worden, wat dat betreft!
Ik gebruik de meshes van LAGO. Bijna heel spanje en zuid Europa heb ik ermee bedekt.. merk niks van een achteruitgang in fps.. maar dat is denk ik wel afhankelijk van je systeem... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 11:24:
[...]

Lijkt mij wel hè. ipv via airways ga je dan DIRECT en dat wordt irl ook toegepast. ( niet op deze manier tuurlijk :) )

edit:
DISREGARD, ik heb volges mij de vraag verkeerd begrepen
Waarom is het dan nodig om (bij de DF737 bijvoorbeeld) om Airways ook in te voeren? In principe volstaat dan 2 waypoints dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
die meshes veranderen nix aan je fps, omdat het niet ineens moeilijk textures zijn ofzo, het veranderd alleen de hoogtes dus enzo... dus van een lelijk rond bergje, naar een prachtige berg! echt een aanrader hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 19 september 2002 @ 22:29:
[...]

Op de site van de verschillende VACC's kun je alle charts vinden en vaak een hoop flightplans.

http://vatsim-eur.org/vACCs.htm
Ik vind eigenlijk alleen maar charts van de SIDS en STARS etc. zelf. Ik zoek een overview kaart die een overzicht geeft van de highways en waar die aanlsuit op SIDS en STARS. Kaarten van SIDS en STARS zelf heb ik niet zo nodig, eigenlijk.

Ik zoek dus dit:

EHAM SID and STAR overview - A set of reference charts wich can help you to quickly determine the SID or STAR to be used for Amsterdam Airport Schiphol.

die je kunt vinden op http://www.dutchvacc.nl/download2.html (tweede download), maar dan van bijvoorbeeld heel Europa.

Ik weet gewoon niet welke SIDS en STARS ik moet kiezen in de FMC... Met zo'n kaart is het gewoon een kwestie van uitkiezen. Denk ik...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 20 september 2002 @ 11:43:
[...]

Waarom is het dan nodig om (bij de DF737 bijvoorbeeld) om Airways ook in te voeren? In principe volstaat dan 2 waypoints dan ook?
Ook bij de DF hoef je geen airways te gebruiken als je dat niet wilt. DF FMC heeft ook de direct functie. Maar waarom gebruiken we airways is dan de vraag. Stel je pakt een airway die 500NM is ( ik zeg maar iets), je kan dan de beginfix pakken vanaf de plek waar je de airway oppikt en de eindfix invoeren (DIRECT). Je gaat dan dus in ÉÉN rechte lijn van fix naar fix. Maar voer je BEGINFIX--AIRWAY--EINDFIX in, dan zal je FMC alle tussenliggende fixes (rekening houdende met koerswijzigingen) meenemen. Want een airway is bijna nooit 1 rechte lijn.

Als ik me goed kan herrineren, moet je bij de PSS747 ALLE punten zelf invoeren, dus beginfix--airway-eindfix werkt volgens mij niet.

hopelijk heb je hier wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
dit is wel droog :o

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ondersteboven192.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 12:06:
[...]

Ik vind eigenlijk alleen maar charts van de SIDS en STARS etc. zelf. Ik zoek een overview kaart die een overzicht geeft van de highways en waar die aanlsuit op SIDS en STARS. Kaarten van SIDS en STARS zelf heb ik niet zo nodig, eigenlijk.

Ik zoek dus dit:

EHAM SID and STAR overview - A set of reference charts wich can help you to quickly determine the SID or STAR to be used for Amsterdam Airport Schiphol.

die je kunt vinden op http://www.dutchvacc.nl/download2.html (tweede download), maar dan van bijvoorbeeld heel Europa.

Ik weet gewoon niet welke SIDS en STARS ik moet kiezen in de FMC... Met zo'n kaart is het gewoon een kwestie van uitkiezen. Denk ik...?
Wat je nodig hebt zijn denk ik de High Altitude Enroute charts.
www.lhshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Ey mensies, net weer wat extra scenery binnengekregen, effe lijssie voor jullie (MSN word druk denk ik zo :P ):

-Lago Soundscape (soort FSSE maar dan voor geluid)
-Austria Professional
-Austrian Airports 1-4
-Flight Tracker (niet echt scenery, effe leuk checken straks)
-Latin Airports
-Simwings Barca, Ibiza, Mallorca en Menorca
-Swedflight (swedish Airports)
-Wel wat UK2000 spul (effe kijken wat het nou allemaal is)
-Singapore Forever 2002

Ik gaat het straks effe allemaal installeren, verw8 pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
wat dachten we van een fly-inn vanaaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

nealzie schreef op 20 september 2002 @ 13:23:
wat dachten we van een fly-inn vanaaf?
wie wat waar hoelaat flightplan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
hmm gewoon een beetje de vliegvelden van nl af? met zoveel mogelijk atc natuurlijk... gewoon een beetje oefenen op een private server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond ben ik er niet.
Moet DJ-en op feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

nealzie schreef op 20 september 2002 @ 13:33:
hmm gewoon een beetje de vliegvelden van nl af? met zoveel mogelijk atc natuurlijk... gewoon een beetje oefenen op een private server..
Tjah, misschienl ga ik wel liever op VATSIM/IVAO (als er tenminste ergens ATC is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Boys and girls, ik vertrek vanavond naar Nice: uiteraard de TRA5585. Tot over een dag of 10.

Ga nu zo ongeveer alles klaar voor vertrek checken dus: Bye Bye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
rdluca schreef op 20 september 2002 @ 14:44:
Boys and girls, ik vertrek vanavond naar Nice: uiteraard de TRA5585. Tot over een dag of 10.

doei! have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ff op het PAI forum en toen zag ik dit. http://forums.projectai.c...forum/DCForumID6/213.html
Hele rare vliegvel midden op een berg. Improve your landing skills!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier! Maak vliegpics he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ricardo, tot ziens! Enjoy the flight! (En je vakantie natuurlijk! :D )

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Hoe kom ik met de PSS747 aan de juiste V1,VREF,V2 waarde? En de landingsspeed, is dat altijd VREF + 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor over een half uur of ik met je meega :)

zo niet, have fun and enjoy your flight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier op vakantie Ricardo!!!!
Ik ga alvast van zwitserland naar nederland vliegen om te oefenen voor 5 oktober :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 20 september 2002 @ 15:16:
Hoe kom ik met de PSS747 aan de juiste V1,VREF,V2 waarde? En de landingsspeed, is dat altijd VREF + 7?
ZIE TUTORIAL!!! (ook wel RTFM genaamd... >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
[nostalgie mode]
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/CockpitJJ767.jpg
[/nostalgie mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ben net naar EHAM geweest op het panoramaterras. ik heb iets van 60 pics genomen met mijn digicam :) super daar! :)

dit vind ik zelf de mooiste en die ga ik ook zeker uitvergroten:

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/klm.jpg

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
jos_zwa schreef op 20 september 2002 @ 16:19:
ben net naar EHAM geweest op het panoramaterras. ik heb iets van 60 pics genomen met mijn digicam :) super daar! :)

dit vind ik zelf de mooiste en die ga ik ook zeker uitvergroten:

[afbeelding]

idd erg mooie pic _/-\o_

Wat ik me alleen afvraag waar gaat dat karretje ervoor die de plane vooruit trekt? En gebeurt dat altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

The_FrankO schreef op 20 september 2002 @ 16:23:
[...]

idd erg mooie pic _/-\o_

Wat ik me alleen afvraag waar gaat dat karretje ervoor die de plane vooruit trekt? En gebeurt dat altijd?
dubbelpost, deze mag weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

The_FrankO schreef op 20 september 2002 @ 16:23:
[...]

idd erg mooie pic _/-\o_

bij de gate, jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ow wacht natuurlijk |:(

Zat te denken dat hij net was geland |:( nouja ik houd me mond voor de rest vandaag maar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel 3 DME approaches: De ILS DME/NDB DME rwy 06 EHAM. Wij kozen in dit geval voor de NDB DME.

Als eerste de chart (jaja beetje scheef gescand :) )
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/X6NDBDME.JPG
Ready for departure
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb1.JPG
Flying FROM ARTIP to SPL at FL70
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb2.JPG
Mooie sfeerfoto :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb3.JPG
Approaching SPL VOR
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb4.JPG
Left turn to intercept RAD SPL-229 and start descending to 3000ft
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb6.JPG
Left turn to fly NDB CH radial 186
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb7.JPG
After 1 minute right turn to intercept CH on 060 degrees and descend 2000ft
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb8.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb9.JPG
Crosschecking position via RAD SPL-226 at D8.2 KAG and descend as required
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb10.JPG
Crosschecking position again via RAD SPL-221 at D5.9 KAG and advise Outer Marker
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb11.JPG
Cleared to land rwy 06
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb12.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb13.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb14.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ndb15.JPG

Einde Deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Wanneer doe je eik een VOR/DME approach? (dus wanneer kiesje VOR/DME boven ILS?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg alsjeblieft uit waar je geleerd hebt VOR/DME NDB/DME approaches te doen!
Of post een tutorial!
Ik wil ook wel eens iets anders leren!
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Eh, Bart, zijn die dingen van Fly High niet gewoon geillustreerde tutorials? Als je nou eens vertelt wat je nog extra wil weten. Volgens mij is het al redelijk volledig, wat hij laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Bart > Weet je hoe je met VOR moet omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 20 september 2002 @ 17:21:
Wanneer doe je eik een VOR/DME approach? (dus wanneer kiesje VOR/DME boven ILS?)
Verscheidene redenen mogelijk:
-voor de verandering eens leuk :)
-inactieve ILS wat wel eens voorkomt ivm onderhoudswerkzaamheden
-als je als controller een kist cleared voor VOR DME/NDB DME, dan is het eerstvolgende contact de "established call" dus ligt de werkdruk lager voor de active controller

En zo zullen er vast wel meerdere redenen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik vind het ook tof wat Fly High doet.
Maar misschien is het makkelijker om in een paar zinnen te zeggen wat ie heeft gedaan, en hoe je het moet doen. Want met die paar zinnen en foto´s word ik niet echt bijster wijzer van. Ik neem aan dat Fly High het ook ergens geleerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 18:10:
Ja, ik vind het ook tof wat Fly High doet.
Maar misschien is het makkelijker om in een paar zinnen te zeggen wat ie heeft gedaan, en hoe je het moet doen. Want met die paar zinnen en foto´s word ik niet echt bijster wijzer van. Ik neem aan dat Fly High het ook ergens geleerd heeft.
Wat Fly High heeft gedaan is gewoon de kaart gevolgd. Hij diet gewoonw at jij in een auto doet,als je naar Amsterdam wilt de borden/pijltjes volgen. Op de kaart die Fly High heeft, staan ook pijlen, en die volg jij gewoon :) En voor het gemak staat ook nog een s een heading/course voor preciziteit :) Als je goed kijkt begint de echte Approach pas VANAF vor statio SPL. Dus het eerste wat je doet is naar PAMPUS TOE vliegen, en als je in de buurt van SPL, moet je de OUTBOUND radial 208 van SPL volgen

Zie ook :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/VORDME01L.JPG

Als je 13.3nm DME verwijderd bent van SPL moet je een linkerbocht maken, TODAT je heading 012 vliegt En klaar is kees! :)
Als je ook nog eens onderaan de kaart kijkt, zie je ook de verticale vlucht, en er staat precie sbij op welke afstand van SPL je op welke hoogte je moet zijn, enw anneer je moet dalen :) Zo moet op 10,8 DME vanaf SPL op 2000voet hoogte zitten, en op 7,8 DME ga je weer dalen.

Kijken of je het snapt : Op welke hoogte moet je SPL passeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik snap um helemaal.. behalve de afkorting DME :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh, bedankt voor de uitleg maat.
Als het aan mij legt 700 feet?
Zal het wel weer helemaal mis hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Bolk, DME staat voor Distance Measuring Equipment.
Weet je dat ook weer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 18:35:
Poeh, bedankt voor de uitleg maat.
Als het aan mij legt 700 feet?
Zal het wel weer helemaal mis hebben!
Bijna! :) FL070 en dat is gelijk aan 7000 feet

DME, akorting? Eums die weet ik ook niet :P Iets van Distance Marker Measurring (dat zeg ik :P)........Equipement??? :? :7 8)7 :? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ah ok thnx, ik ga het ook ff proberen..

wie niet waagt wie niet wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 20 september 2002 @ 17:37:
Bart > Weet je hoe je met VOR moet omgaan?
Ja, weet wel redelijk het een en ander van VOR af.
Ben er alleen niet zo geweldig in.
Outbound,Inbound :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 18:37:
[...]

Ja, weet wel redelijk het een en ander van VOR af.
Ben er alleen niet zo geweldig in.
Outbound,Inbound :s
Outbound is VAN de baken af vliegen (afstand tussen jouw en baken word groter) en INBOUND is NAAR het baken toe vliegen (afstand tussen jouw en baken word kleiner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus toch 7000 feet!
Ik twijfel altijd aan mezelf aan dan doe ik het fout...
FL100=10000f dus FL70=7000feet natuurlijk.
Stomme fout. Maar goed, je bent nooit te oud om te leren nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 20 september 2002 @ 18:39:
[...]

Outbound is VAN de baken af vliegen (afstand tussen jouw en baken word groter) en INBOUND is NAAR het baken toe vliegen (afstand tussen jouw en baken word kleiner)
Ja dus bij van baken af wordt de DME groter en naar baken toe kleiner nietwaar? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Verkennis: svp meerdere reakties quoten via edit ;)
Anders word het zo'n zooitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 15-09 15:25
Bij mij start fs 2002 niet. Ik krijg zo'n DOS venster maar die gaat gelijk weer weg :'(
Ik heb windows xp, verdere specs zie specs

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ok, ik heb de chart nu voor me, wat moet ik precies allemaal instellen om mijn positie te bepalen.. ik kan ook niet ruiken hoever 13.3 NM is :)

En hoe doe je de departure? FMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier deel 4 en denk voorlopig de laatste: CDA ILS DME rwy 06 EHAM ( Continue Descent Approach). Deze approaches worden 's avonds gebruikt. Met IAF SUGOL krijg je de NORBI CDA 06 app, IAF RIVER is DETSI CDA 06 app en IAF ARTIP is de AMEGA CDA 06.

Eerst de charts:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cdachart.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cdachart2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda.JPG
We hebben ARTIP weer als IAF at FL70 inbound PAM VOR track 240
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda2.JPG
Between AMEGA and PAM DME21.0 max speed 220/min 200 IAS
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda4.JPG
At PAM DME21.0 turn right 010 via KENEL and descent 2500ft
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda6.JPG
Established 010 crosschecking RAD-SPL-222
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda7.JPG
At Charlie Hotel right 060 to intercept 06 localizer
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda8.JPG
Crosscheck SPL DME8.2 and KAG DME8.2 at 2000ft
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda9.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda10.JPG
Again a crosscheck SPL DME6.0 and KAG DME5.9 at 1275ft Outer Marker active
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda11.JPG
KAG DME4.0 670ft (ik blijf dus nog net binnen de toleranties :) ) and clreared to land 06
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda12.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda13.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cda14.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 20 september 2002 @ 19:17:
Ok, ik heb de chart nu voor me, wat moet ik precies allemaal instellen om mijn positie te bepalen.. ik kan ook niet ruiken hoever 13.3 NM is :)

En hoe doe je de departure? FMC?
Tune in op de juiste VOR/NDB/ILS, kijk goed vantevoren hoe de chart verloopt en wees voorzichtig. Ik neem geen verantwoording op iedere gecrashte kist :)

Wat de departure betreft: Ik stijg op en direct gewoon naar 1 van de IAF's, in mijn geval ARTIP en begin aan de approach zoals die staat beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:25:
[...]

Tune in op de juiste VOR/NDB/ILS, kijk goed vantevoren hoe de chart verloopt en wees voorzichtig. Ik neem geen verantwoording op iedere gecrashte kist :)

Wat de departure betreft: Ik stijg op en direct gewoon naar 1 van de IAF's, in mijn geval ARTIP en begin aan de approach zoals die staat beschreven.
Ok, maar ik kan alleen op SPL VOR intunen? Want hoe zit het dan met bijv D13.3? En wanneer begin je je daling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 20 september 2002 @ 19:28:
[...]

Ok, maar ik kan alleen op SPL VOR intunen? Want hoe zit het dan met bijv D13.3? En wanneer begin je je daling?
Mag ik vragen welke kist je vliegt en welke approach je bedoelt?

edit:

VOR DME 01L duz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

DF 737, en ik wil vanaf SPL een approach doen op 01L

Wat moet ik dan allemaal doen om die kist aan de grond te krijgen? Ik ga ff die plaatjes van jou eens bestuderen :)

Ah ok, ik geef dus alleen SPL op. Dan ff rekenen

13.3 NM -> 7000 - 3000 = 4000 ft dalen

Hmmz, ik denk dat ik het snap. * Bolk probeert, expect pics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 20 september 2002 @ 19:30:
DF 737, en ik wil vanaf SPL een approach doen op 01L

Wat moet ik dan allemaal doen om die kist aan de grond te krijgen? Ik ga ff die plaatjes van jou eens bestuderen :)
Spoedcursusje dan maar in text:

Je komt dus AF vliegen van ARTIP op FL70 inbound SPL 252 graden. Daarna pik je de SPL208 radiaal op en daal tot 3000ft die je aanhoudt tot 13.3 DME van SPL af. Je draait een linkerbocht in om wedereom een SPL radiaal op te pikken en ditmaals op 012 graden. Tussen DME 10.8 en DME 7.8 van SPL daal je van 3000ft naar 2000ft. In de chart zie je het verloop van je descent path, bijv DME 7.0=1760ft. Wanneer je aankomt op SPL DME 3.1 draai je lichtje naar links 005 graden om op te lijnen met de rwy. Zorg dat je PRECIES op SPL radiaal 012 zit anders heb je een missed approach.

Succes en ik hoor het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ARTIP, waar ligt dat kreng? @ Simcharts ken ik um iig niet vinden :)

/edit: gevind, thnx to Ratel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 20 september 2002 @ 19:51:
ARTIP, waar ligt dat kreng? @ Simcharts ken ik um iig niet vinden :)
Lelystad erges: SPL252 DME32.0

Kijk nou eens naar de charts :) Daar staat alles op, incl positie van ARTIP
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.