Nee, nee, absoluut niet. Tussen FS4 en FS5 zat (letterlijk) een wereld van verschil, grafisch was de sim door de kunstenaars van BAO naar een veel hoger niveau getild. Het ontbrak alleen aan opvulling, waardoor je bijna overal van die @^$(@&$(&! oneindig repeterende platte vlakken te zien kreeg.Evilernie schreef:
De scenery van fs5.0 lijkt heel erg veel op die van fs4.0 en is geloof ik hetzelfde. Ik zie eigenlijk aleen verschil in de panels die bij fs5.0 horen...
Misschien wisten jullie het al, maar er zit een nieuwe versie van Squawkbox aan te komen.
http://www.squawkbox.ca/
beter, en trouwens, als ik zo die shotjes zie, heb ik zoiets "waarom zeuren ze erover dat het PSS airbus panel niet Photoreal is........."rollebol schreef op 19 september 2002 @ 01:02:
Misschien wisten jullie het al, maar er zit een nieuwe versie van Squawkbox aan te komen.
heh heh, jammer dat ik nog zo jong was en niet heb kunnen genieten van fs4.0 en 5.0 
maargoed, voor mij natuurlijk nu een geluk dat ik als klein mannetje mag genieten van al dat moois voor fs2002!
btw. ik heb nu fs2002 bijna een jaar.......dat zou betekenen dat we nog maar iets langer dan een jaar hoeven wachten op fs2004
owja enne.... goede morgen
maargoed, voor mij natuurlijk nu een geluk dat ik als klein mannetje mag genieten van al dat moois voor fs2002!
btw. ik heb nu fs2002 bijna een jaar.......dat zou betekenen dat we nog maar iets langer dan een jaar hoeven wachten op fs2004
owja enne.... goede morgen
Verwijderd
Ja, leuk, die oude screenshots!
Europe 1 (die Alpen) heb ik ook gehad! Tjonge, wat zag alles er toen opeens mooi uit! Met allemaal van die constant flikkerende pixels in de verte...
Ik ben toendertijd overgestopt op Flight Unlimited. Vooral Flight Unlimited II heb ik HEEL veel gespeeld. Die had in vergelijking met FS echt SCHITTERENDE graphics en ingebouwde ATC!!! Wow!
Pas met FS 2002 ben ik weer 'thuisgekomen'. De andere FS versies vond ik altijd minder dan Unlimited. Ik had liever een klein stukje van de wereld perfect nagebootst dan de hele wereld nogal kaal en basic. Maar nu ziet het meeste er toch wel goed uit. Vooral ATC en auto-gen vond ik interessant. Maar nu ben ik vooral blij met FS door alle schitterende add-on planes: die houden het interessant!
Grappig eigenlijk... De landschap-graphics trokken me over de FS streep, maar nu kan ik hele tijden achter een strak (PSS Airbus) panel zitten en kijk ik nauwelijks nog naar 'buiten'...
Europe 1 (die Alpen) heb ik ook gehad! Tjonge, wat zag alles er toen opeens mooi uit! Met allemaal van die constant flikkerende pixels in de verte...
Ik ben toendertijd overgestopt op Flight Unlimited. Vooral Flight Unlimited II heb ik HEEL veel gespeeld. Die had in vergelijking met FS echt SCHITTERENDE graphics en ingebouwde ATC!!! Wow!
Pas met FS 2002 ben ik weer 'thuisgekomen'. De andere FS versies vond ik altijd minder dan Unlimited. Ik had liever een klein stukje van de wereld perfect nagebootst dan de hele wereld nogal kaal en basic. Maar nu ziet het meeste er toch wel goed uit. Vooral ATC en auto-gen vond ik interessant. Maar nu ben ik vooral blij met FS door alle schitterende add-on planes: die houden het interessant!
Grappig eigenlijk... De landschap-graphics trokken me over de FS streep, maar nu kan ik hele tijden achter een strak (PSS Airbus) panel zitten en kijk ik nauwelijks nog naar 'buiten'...
Wat ik niet snap dat FSPainter een nieuw AI model van de MD11 gaat maken
Er was al een hele goede

Als hij nou de b767-X00 opnieuw ging doen. Die vleugels zijn nl een beetje dik maar voor de rest super

Als hij nou de b767-X00 opnieuw ging doen. Die vleugels zijn nl een beetje dik maar voor de rest super
Zo ik ben vertrokken richting Nice 

Jaja Delta vindt je ook overal
Ok, lol FS vast gelopen, omdat ik zoveel andere programma's aan had staan en zoveel andere dingen deed

Btw rdluca de ZFW van zo'n 737-800 is 126.000LBS, maar de FMC van de DF gaat maar tot 113, hoe doe jij dat?

Ok, lol FS vast gelopen, omdat ik zoveel andere programma's aan had staan en zoveel andere dingen deed
Btw rdluca de ZFW van zo'n 737-800 is 126.000LBS, maar de FMC van de DF gaat maar tot 113, hoe doe jij dat?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Ik heb voor zowel de 737-700 als -800 ZFW in aircraft.cfg aangepast:McFlipp schreef op 19 september 2002 @ 11:21:
Zo ik ben vertrokken richting Nice
[afbeelding]
Ok, lol FS vast gelopen, omdat ik zoveel andere programma's aan had staan en zoveel andere dingen deed![]()
[WEIGHT_AND_BALANCE]
empty_weight=94600
Thnx! Dan doe ik dat ook ffrdluca schreef op 19 september 2002 @ 11:43:
[...]
Ik heb voor zowel de 737-700 als -800 ZFW in aircraft.cfg aangepast:
[WEIGHT_AND_BALANCE]
empty_weight=94600
En dan vul ik 94.6 in in de FMC?
Yep, dan is je ZFW 94.6. Ik heb een beetje met verschillende waardes geëxperimenteerd maar was het meest tevree met dit getal.McFlipp schreef op 19 september 2002 @ 11:57:
[...]
Thnx! Dan doe ik dat ook ff
En dan vul ik 94.6 in in de FMC?
Trouwens ik keek net ff in de Aircraft.cfg van de Brittania 737-800 van AFG, en dit is de complete aircraft.cfg:
Is dat niet wat weinig! en zou ik alleen het bovenste (=flightsim.0) kunnen houden, en dan de rest vervangen door de aircraft.cfg van de Transavia 737-800?[fltsim.0]
title=XBoeing 737-800 Britannia
sim=sva738
model=
panel=
sound=
texture=
checklists=
kb_checklists=Boeing737-600_check
kb_reference=Boeing737-600_ref
atc_type=Boeing
atc_id_enable=1
atc_id=LN-RDM
atc_id_color=0xffffffff
editable=0
[ground_reaction]
main_gear_static_compression = 1.0 // (feet), The distance the main gear strut is compressed when at rest on the ground
center_gear_static_compression = 0.8 // (feet), The distance the center gear strut is compressed when at rest on the ground
main_gear_damping_ratio = 0.9 // Main gear strut damping, 0 = undamped osciallations, 1 = critically damped
center_gear_damping_ratio = 0.9 // Center gear strut damping, 0 = undamped osciallations, 1 = critically damped
[pitot_static]
vertical_speed_time_constant = 1,0 //Increasing this value will cause a more instantaneous reaction in the VSI
[electrical]
;BusType, MaxAmpLoad, MinVoltage BusTypes:0=MainBus,1=AvionicsBus,2=BatteryBus,3=HotBatteryBus,4-7=Generator/AlternatorBus(1-4)
flap_motor = 0, 2 , 0
gear_motor = 0, 2 , 0
autopilot = 0, 2 , 0
avionics_bus = 0, 2 , 0
avionics = 0, 2 , 0
pitot_heat = 0, 2 , 0
additional_system = 0, 2 , 0
marker_beacon = 0, 2 , 0
gear_warning = 0, 2 , 0
fuel_pump = 0, 2 , 0
starter1 = 0, 2 , 0
starter2 = 0, 2 , 0
starter3 = 0, 2 , 0
starter4 = 0, 2 , 0
light_nav = 0, 2 , 0
light_beacon = 0, 2 , 0
light_landing = 0, 2 , 0
light_taxi = 0, 2 , 0
light_strobe = 0, 2 , 0
light_panel = 0, 2 , 0
prop_sync = 0, 2 , 0
auto_feather = 0, 2 , 0
auto_brakes = 0, 2 , 0
standby_vacuum = 0, 2 , 0
hydralic pump = 0, 2 , 0
fuel_transfer_pump = 0, 2 , 0
propeller_deice = 0, 2 , 0
propeller_deice = 0, 2 , 0
light rocognition = 0, 2 , 0
light_wing = 0, 2 , 0
light_logo = 0, 2 , 0
[WEIGHT_AND_BALANCE]
// EOW = 43 000 KG : 94 600 LBS
// LOAD = 17 000 KG : 37 600 LBS
// ZFW = 60000 KG : 132 200 LBS
empty_weight = 94600
reference_datum_position = 0.0, 0.0, 0.0
max_number_of_stations = 1
station_load.0 = 37600, 0.0, 0.0, 0.0
Daar mist zo te zien idd. teen en tander. Je kan zeker gewoon de rest uit de aircraft.cfg van de Transavia nemen.McFlipp schreef op 19 september 2002 @ 12:00:
Trouwens ik keek net ff in de Aircraft.cfg van de Brittania 737-800 van AFG, en dit is de complete aircraft.cfg:
[...]
Is dat niet wat weinig! en zou ik alleen het bovenste (=flightsim.0) kunnen houden, en dan de rest vervangen door de aircraft.cfg van de Transavia 737-800?
Hmmmz dit had ik ook bij de Delta 737-800:

Op de bovenkant van het vliegtuig verschijnt dus als je van voren/boven kijkt (en ook wat andere hoeken) een andere kleur (in dit geval donker paars). Hoe kan dat??
En hoe is het op te lossen?

Op de bovenkant van het vliegtuig verschijnt dus als je van voren/boven kijkt (en ook wat andere hoeken) een andere kleur (in dit geval donker paars). Hoe kan dat??
Dat heb ik vaak en ook met een Posky 767 maar is volgens mij een videodriver probleem. Ik kan het altijd oplossen om ff van fullscreen naar window of andersom te gaan (ALT + enter).McFlipp schreef op 19 september 2002 @ 12:13:
Hmmmz dit had ik ook bij de Delta 737-800:
[afbeelding]
Dit lees ik in de NOTAM voor Schiphol:
En nu vroeg ik mij af wat een MLS dan is. Een soort ILS maar dan anders?A0535/02 - RWY 01R MLS ON TEST, DO NOT USE 04 JUL 10:30 UNTIL 04 OCT 14:00 ESTIMATED
A0536/02 - RWY 06 MLS ON TEST, DO NOT USE 04 JUL 10:30 UNTIL 04 OCT 14:00 ESTIMATED
Ik had ff MipMap uitgezet en 2xAA aan (jaja op een geforce 1rdluca schreef op 19 september 2002 @ 12:19:
[...]
Dat heb ik vaak en ook met een Posky 767 maar is volgens mij een videodriver probleem. Ik kan het altijd oplossen om ff van fullscreen naar window of andersom te gaan (ALT + enter).

15:00 Netherlands Time : The Flight (2) - Discovery Channel
Gaat over een vlucht icm computers en in de gaten houden
Gaat over een vlucht icm computers en in de gaten houden
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Ik ga vanavond de DF weer installeren. (Na een hd crash twee maand geleden had ik 'm nog niet weer opnieuw geinstalleerd.) Ik heb de manual al weer ff doorgekeken en het kwam me allemaal toch weer heel bekend voor. Dus dat moet op zich wel lukken. Alhoewel... het toch wel ff wennen zal zijn na al het automatische Airbus gevlieg. (Nu moet ik weer handmatig de snelheid aanpassen als ik wil landen en zo...
)
Anyway... een vraagje... Ik heb nu ook die Ariane 737-400 Aeroflot (ik vind het DF standaard model niet echt mooi). Hoef ik alleen maar de line Panel= in het aircraft.cfg te veranderen (hoe ook al weer)? Of zijn er nog meer regels die verandert moeten worden?
Heeft iemand deze combinatie al gevlogen?
Anyway... een vraagje... Ik heb nu ook die Ariane 737-400 Aeroflot (ik vind het DF standaard model niet echt mooi). Hoef ik alleen maar de line Panel= in het aircraft.cfg te veranderen (hoe ook al weer)? Of zijn er nog meer regels die verandert moeten worden?
Verwijderd
MLS=Microwave Landing System. Dit is ook een precision instrument approach. Dit is dan ook gebaseerd op de Azimuth Station en Elevation Station ( ik d8 dat het bij ILS ook zo was)rollebol schreef op 19 september 2002 @ 12:24:
Dit lees ik in de NOTAM voor Schiphol:
[...]
En nu vroeg ik mij af wat een MLS dan is. Een soort ILS maar dan anders?
Beschrijving MLS cat I: An MLS approach procedure which provides for an approach to a height above touchdown of not less than 200 feet and a runway visual range of not less than 1,800 feet.
Enkele voordelen MLS tov ILS: Meer channels (200), "breder" bereik, verbeterde guidance met minder path correcties, eliminatie van ILS/FM interferentie, het kan precision guidance geven aan STOL/VTOL vliegtuigen.

De panel= regel onveranderd laten; wel in de Aircraft\Ariane 734\Panel map de file panel.cfg aanpassen:hellogoodbye schreef:
code:
1
2
| [fltsim] alias=Flight One 734\Panel |
That's all.
[ Voor 0% gewijzigd door DroogKloot op 19-09-2002 14:16 . Reden: fark UBB ]
Je zou ook met een van de schitterende planes van AFG kunnen vliegen! Ik vindt dat die gasten werkelijk fantastische vliegtuigen afleveren!Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:56:
Ik ga vanavond de DF weer installeren. (Na een hd crash twee maand geleden had ik 'm nog niet weer opnieuw geinstalleerd.) Ik heb de manual al weer ff doorgekeken en het kwam me allemaal toch weer heel bekend voor. Dus dat moet op zich wel lukken. Alhoewel... het toch wel ff wennen zal zijn na al het automatische Airbus gevlieg. (Nu moet ik weer handmatig de snelheid aanpassen als ik wil landen en zo...)
Wrom staat dit dan niet overal???Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 14:00:
[...]
MLS=Microwave Landing System. Dit is ook een precision instrument approach. Dit is dan ook gebaseerd op de Azimuth Station en Elevation Station ( ik d8 dat het bij ILS ook zo was)
[[url=http://www.mod.uk/img/images/[(1623)-24-07-2000]MLS1.JPG]afbeelding[/url]]
Beschrijving MLS cat I: An MLS approach procedure which provides for an approach to a height above touchdown of not less than 200 feet and a runway visual range of not less than 1,800 feet.
Enkele voordelen MLS tov ILS: Meer channels (200), "breder" bereik, verbeterde guidance met minder path correcties, eliminatie van ILS/FM interferentie, het kan precision guidance geven aan STOL/VTOL vliegtuigen.
[afbeelding]
Ff een vraagje over de PIC767, de knoppen in de bove-je-hoofd-panel
Welke stand is "AAN" en wel stand is "UIT"?
Verwijderd
Ey,
kheb de scenery limc gedownload van isd project maar ik mis iets. Bij mij verschijnt alles behalve de gebouwen en de taxi ways bordjes. Die moppetjes met die ping pong betjes verschijnen wel. HOe mot ik dat oplossen???
kheb de scenery limc gedownload van isd project maar ik mis iets. Bij mij verschijnt alles behalve de gebouwen en de taxi ways bordjes. Die moppetjes met die ping pong betjes verschijnen wel. HOe mot ik dat oplossen???
Doe dat dan ook meteen voor de sounds is ook een stuk beter van de dreamfleet dan die van standaard fs.DroogKloot schreef op 19 september 2002 @ 14:15:
[...]
De panel= regel onveranderd laten; wel in de Aircraft\Ariane 734\Panel map de file panel.cfg aanpassen:
code:
1 2 [fltsim] alias=Flight One 734\Panel
That's all.
Die heeft geen 400McFlipp schreef op 19 september 2002 @ 14:27:
[...]
Je zou ook met een van de schitterende planes van AFG kunnen vliegen! Ik vindt dat die gasten werkelijk fantastische vliegtuigen afleveren!
Ik gebruik die altijd voor Transavia 737-700
En voor de rest vind ik het model van de dreamfleet 737-400 best wel aardig. die raampjes vind ik erg mooi.
Euhmm je bedoelt bijvoorbeeld de knopjes voor de lights?ND schreef op 19 september 2002 @ 14:49:
Ff een vraagje over de PIC767, de knoppen in de bove-je-hoofd-panelWelke stand is "AAN" en wel stand is "UIT"?
![]()
Naar beneden is AAN en naar boven is UIT
Verwijderd
Kheb trouwens al gereinstalt maar helpt ook niet!!Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 14:51:
Ey,
1) $$$
2) if it ain't broken...
3) logistieke nachtmerrie om ALLE IL systemen OVERAL te vervangen
4) $$$
Verwijderd
Goede tip!!! Had ik niet zo gauw aan gedacht. Dat wordt in het Ariane sound.cfg dus:The_FrankO schreef op 19 september 2002 @ 14:53:
[...]
Doe dat dan ook meteen voor de sounds is ook een stuk beter van de dreamfleet dan die van standaard fs.
[fltsim]
product_code=FSIM
alias=Flight One 737-400\sound
Denk ik...? Neemt 'ie dan vanzelf de settings over van de DF sound.cfg...? Want daar staat HEEL VEEL meer in!
Hm, die vind ik juist een beetje 'overdone'. Op een of andere manier vind ik dat ze een beetje te veel onbelangrijk detail overal in gepropt hebben. Ach, kwestie van smaak.Die raampjes vind ik erg mooi.
misschien moet je [[url]http://www.projectfreeware.com]project freeware[/url] proberen, die hebben de -300, -400, -500, dus eigenlijk mist alleen nog de ,-100, en de , -900 (The_FrankO schreef op 19 september 2002 @ 14:53:
[...]
Doe dat dan ook meteen voor de sounds is ook een stuk beter van de dreamfleet dan die van standaard fs.
[...]
Die heeft geen 400
Ne joh!McFlipp schreef op 19 september 2002 @ 14:53:
[...]
Euhmm je bedoelt bijvoorbeeld de knopjes voor de lights?
Naar beneden is AAN en naar boven is UIT
Hmmzz dat spreekt toch wel voorzich?ND schreef op 19 september 2002 @ 16:00:
[...]
Ne joh!Die op de overhead, bijvoorbeld voor je Feul Pumps, electrics etc
bij fuelpomps staan ze aan als zo'n wit streepje overheen loopt
Een alias zorgt ervoor dat de x.cfg (model, panel, sound) van de kist waar naar verwezen wordt automagisch wordt overgenomen, inclusief alle settings dus.hellogoodbye schreef:
[...]
Goede tip!!! Had ik niet zo gauw aan gedacht. Dat wordt in het Ariane sound.cfg dus:
[fltsim]
product_code=FSIM
alias=Flight One 737-400\sound
Denk ik...? Neemt 'ie dan vanzelf de settings over van de DF sound.cfg...? Want daar staat HEEL VEEL meer in!
Die product_code regel kan trouwens weg.
Verwijderd
Op de Dutch Vatsim site vond ik een pdf met een overzicht van de SIDS en STARS van Schiphol (niet van de SIDS en STARS zelf, maar een kaart om vlug te kunnen zien welke je nodig hebt). Dat vond ik wel handig!
Bestaan er meer van dit soort (gratis) kaarten? Ik vind deze info eigenlijk wel genoeg: overzichten van de SIDS en STARS hoef ik niet zo nodig. Het gaat er vooral dat ik weet welke SID enSTAR ik moet kiezen in de FMC/MCDU na het laden van een standaard flightplan.
Bestaan er meer van dit soort (gratis) kaarten? Ik vind deze info eigenlijk wel genoeg: overzichten van de SIDS en STARS hoef ik niet zo nodig. Het gaat er vooral dat ik weet welke SID enSTAR ik moet kiezen in de FMC/MCDU na het laden van een standaard flightplan.
Verwijderd
agree, zo'n systeem mag nogal wat doekoes kosten en waarom zou je? Zodra ILS niet meer toereikend , word het pas interessant.DroogKloot schreef op 19 september 2002 @ 14:54:
[...]
1) $$$
2) if it ain't broken...
3) logistieke nachtmerrie om ALLE IL systemen OVERAL te vervangen
4) $$$
Op het ILS kunnen ca, 35/40 piloten intunen voordattie "overbelast" raakt, maar hoe vaak zal dat nou gebeuren?
Wil ik net vertrekken richting Nice, zie ik dit:
AFG Boeing 737-800
Voorwiel in de grond
Iemand die de goede contact points heeft??
AFG Boeing 737-800
Voorwiel in de grond
Verwijderd
Gebruiken jullie trouwens ook de Terra Mesh van LAGO? De screenshots zien er mooi uit! Ik ben zelf erg benieuwd naar Noorwegen, met al die fjorden een hoogvlaktes... Daar moet toch wel HEEL wat mooiers van te maken zijn dan de default mesh...!
Verwijderd
is dit een df? zo nee -> waar vandaan?McFlipp schreef op 19 september 2002 @ 16:34:
Wil ik net vertrekken richting Nice, zie ik dit:
[afbeelding]
Voorwiel in de grondIemand die de goede contact points heeft??
mooie shots
tampert, kriminalpolizei
Niemand die contact points weet om mijn nose-weel probleem op te lossen?
Rdluca welke contact points gebruik jij voor de 737-800, want ik zie dit probleem bij jou niet.
Rdluca welke contact points gebruik jij voor de 737-800, want ik zie dit probleem bij jou niet.
Bedankt voor je reactie. Ik snap nu wat een MLS is, het is dus niet iets dat we in Flight Simulator kunnen gebruiken. Wat ik nog niet helemaal begrijp is hoe VSTOL-vliegtuigen hier meer aan hebben dan aan een ILS. Is de daalhoek aan de 'client-side' instelbaar of zo?Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 14:00:
[...]
ILS is ook draaibaar, denk maar aan EGLC (london City) met ene G/S van 5.5 gradenrollebol schreef op 19 september 2002 @ 17:17:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik snap nu wat een MLS is, het is dus niet iets dat we in Flight Simulator kunnen gebruiken. Wat ik nog niet helemaal begrijp is hoe VSTOL-vliegtuigen hier meer aan hebben dan aan een ILS. Is de daalhoek aan de 'client-side' instelbaar of zo?
Verwijderd
Het voordeel voor de STOL weet ik niet, maar wel voor de VTOL. Met MLS kunnen helicopters bijvoorbeeld met precision approach guidance op een helicopterpad landen op een flatgebouw o.i.d.rollebol schreef op 19 september 2002 @ 17:17:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik snap nu wat een MLS is, het is dus niet iets dat we in Flight Simulator kunnen gebruiken. Wat ik nog niet helemaal begrijp is hoe VSTOL-vliegtuigen hier meer aan hebben dan aan een ILS. Is de daalhoek aan de 'client-side' instelbaar of zo?
Ik heb de volgende contactpoints bij de 737-800:McFlipp schreef op 19 september 2002 @ 17:11:
Niemand die contact points weet om mijn nose-weel probleem op te lossen?
[contact_points]
point.0=1.000, 37.083, 0.000, -5.750, 1181.102, 0.000, 1.736, 56.700, 0.800, 2.500, 0.900, 6.000, 6.000, 0.000, 0.000, 0.000
point.1=1.000, -3.167, -9.417, -6.407, 1574.803, 1.000, 1.736, 0.000, 1.000, 2.500, 0.900, 7.900, 7.900, 2.000, 0.000, 0.000
point.2=1.000, -3.167, 9.417, -6.407, 1574.803, 2.000, 1.736, 0.000, 1.000, 2.500, 0.900, 8.100, 8.100, 3.000, 0.000, 0.000
point.3=2.000, -14.167, -47.333, 0.000, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 5.000, 0.000, 0.000
point.4=2.000, -14.167, 47.333, 0.000, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 6.000, 0.000, 0.000
point.5=2.000, -54.000, 0.000, 2.833, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 9.000, 0.000, 0.000
point.6=2.000, 42.667, 0.000, -3.750, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 4.000, 0.000, 0.000
static_pitch=-1.599
static_cg_height=5.588
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Nog steeds nietTourniquet schreef op 19 september 2002 @ 17:59:
[...]
Ik heb de volgende contactpoints bij de 737-800:
[contact_points]
point.0=1.000, 37.083, 0.000, -5.750, 1181.102, 0.000, 1.736, 56.700, 0.800, 2.500, 0.900, 6.000, 6.000, 0.000, 0.000, 0.000
point.1=1.000, -3.167, -9.417, -6.407, 1574.803, 1.000, 1.736, 0.000, 1.000, 2.500, 0.900, 7.900, 7.900, 2.000, 0.000, 0.000
point.2=1.000, -3.167, 9.417, -6.407, 1574.803, 2.000, 1.736, 0.000, 1.000, 2.500, 0.900, 8.100, 8.100, 3.000, 0.000, 0.000
point.3=2.000, -14.167, -47.333, 0.000, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 5.000, 0.000, 0.000
point.4=2.000, -14.167, 47.333, 0.000, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 6.000, 0.000, 0.000
point.5=2.000, -54.000, 0.000, 2.833, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 9.000, 0.000, 0.000
point.6=2.000, 42.667, 0.000, -3.750, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 4.000, 0.000, 0.000
static_pitch=-1.599
static_cg_height=5.588

probeer eens slew (Y) en dan F1 en daarna slew weer uit (Y) ??
Dan gebeurt er niets, en dus nog steeds niet opgelostTourniquet schreef op 19 september 2002 @ 18:10:
[...]
probeer eens slew (Y) en dan F1 en daarna slew weer uit (Y) ??
ik moet 2002 hebben 98 sucked gewoon.
weet alleen niet of het op mijn peeceetje draait (zie specs).
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Op PC 1 zal het prima draaien hoor! Ok, niet met alles vol open, maar het is prima speelbaar met medium detail denk ik.ef_gamer schreef op 19 september 2002 @ 18:25:
ik moet 2002 hebben 98 sucked gewoon.weet alleen niet of het op mijn peeceetje draait (zie specs).
Op PC1: Give it a try.ef_gamer schreef op 19 september 2002 @ 18:25:
ik moet 2002 hebben 98 sucked gewoon.weet alleen niet of het op mijn peeceetje draait (zie specs).
Heerlijk trouwens, die nostalgie

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Ja hoor dat werkt primaef_gamer schreef op 19 september 2002 @ 18:25:
Je kunt dan echter beter niet al die addon dingen erin doen zoals PAI en scenery's.
Lago eham is natuurlijk wel een must voor een Nederlander
mooi. nu moet ik hem nog zien te krijgen
[ Voor 0% gewijzigd door Qylos op 19-09-2002 18:43 . Reden: OMFG 89 euro ]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
http://www.videogame.it/forum/ubb/Forum16/HTML/000060.html
Gaat eens iemand hier posten voor EHAM met nieuwe rwy
Gaat eens iemand hier posten voor EHAM met nieuwe rwy
hier! Met klantenkaart gaat er ook nog eens 10% vanaf.
is het met die contactpoints nog gelukt? Want bij mij staat die verre van perfect.McFlipp schreef op 19 september 2002 @ 18:36:
[...]
hier! Met klantenkaart gaat er ook nog eens 10% vanaf.
rdluca schreef op 19 september 2002 @ 18:42:
[...]
is het met die contactpoints nog gelukt? Want bij mij staat die verre van perfect.

Post het hier dan
heb het probleem nl ook
Nee het is nog steeds niet opgelostrdluca schreef op 19 september 2002 @ 18:42:
[...]
is het met die contactpoints nog gelukt? Want bij mij staat die verre van perfect.
En jij weet dus ook geen oplossing?
Want FrankO rdluca bedoelt dat het bij hem ook niet goed is, zo zeg je dat "verre van perfect"

Verwijderd
Ik heb een deja vu, is dit niet al eens eerder gekomen met The_FrankO zijn idee? En die klantenkaart, echt raar dit, en die met al die smilies later van The_FrankO, dis echt raar.
zo is die denk iets beter, neus wiel wat omlaag gedaan.

hierzo met neuswiel nog wat lager

Zo is die volgens mij wel goed

Zo is die volgens mij wel goed

Verwijderd
Kan iemand me misschien helpen aan nieuwe airplanes voor FS2000?
ik kan nergens iets vinden en op google.com krijg je slechte site's het liefst wil ik direct links iedereen alvast bedankt!!!!!!!!!!!!
ik kan nergens iets vinden en op google.com krijg je slechte site's het liefst wil ik direct links iedereen alvast bedankt!!!!!!!!!!!!
www.avsim.com --->bovenaan klik op file libraryVerwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:09:
Kan iemand me misschien helpen aan nieuwe airplanes voor FS2000?
Ja 1 van deze 2 is prima! Jij moet maar ff kijken wat het beste is, want ik kan het zo niet zo heel goed beoordelen. Zodra je de goede hebt gekozen, post je uiteraard hier de contact pointsrdluca schreef op 19 September 2002 @ 19:06:
zo is die denk iets beter, neus wiel wat omlaag gedaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
[contact_points]McFlipp schreef op 19 September 2002 @ 19:12:
[...]
Ja 1 van deze 2 is prima! Jij moet maar ff kijken wat het beste is, want ik kan het zo niet zo heel goed beoordelen. Zodra je de goede hebt gekozen, post je uiteraard hier de contact points
point.0= 1.000, 37.083, 0.000, -6.450, 1181.102, 0.000, 1.736, 56.700, 0.800, 2.500, 0.900, 6.000, 6.000, 0.000, 0.000, 0.000
point.1= 1.000, -3.167, -9.417, -6.567, 1574.803, 1.000, 1.736, 0.000, 1.000, 2.500, 0.900, 7.900, 7.900, 2.000, 0.000, 0.000
point.2= 1.000, -3.167, 9.417, -6.567, 1574.803, 2.000, 1.736, 0.000, 1.000, 2.500, 0.900, 8.100, 8.100, 3.000, 0.000, 0.000
point.3= 2.000, -14.167, -47.333, 0.000, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 5.000, 0.000, 0.000
point.4= 2.000, -14.167, 47.333, 0.000, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 6.000, 0.000, 0.000
point.5= 2.000, -54.000, 0.000, 2.833, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 9.000, 0.000, 0.000
point.6= 2.000, 42.667, 0.000, -3.750, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 4.000, 0.000, 0.000
static_pitch= -1.599
static_cg_height= 5.588
Met die contactpoints is ie zo:rdluca schreef op 19 september 2002 @ 19:13:
[...]
[contact_points]
point.0= 1.000, 37.083, 0.000, -6.450, 1181.102, 0.000, 1.736, 56.700, 0.800, 2.500, 0.900, 6.000, 6.000, 0.000, 0.000, 0.000
point.1= 1.000, -3.167, -9.417, -6.567, 1574.803, 1.000, 1.736, 0.000, 1.000, 2.500, 0.900, 7.900, 7.900, 2.000, 0.000, 0.000
point.2= 1.000, -3.167, 9.417, -6.567, 1574.803, 2.000, 1.736, 0.000, 1.000, 2.500, 0.900, 8.100, 8.100, 3.000, 0.000, 0.000
point.3= 2.000, -14.167, -47.333, 0.000, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 5.000, 0.000, 0.000
point.4= 2.000, -14.167, 47.333, 0.000, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 6.000, 0.000, 0.000
point.5= 2.000, -54.000, 0.000, 2.833, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 9.000, 0.000, 0.000
point.6= 2.000, 42.667, 0.000, -3.750, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 4.000, 0.000, 0.000
static_pitch= -1.599
static_cg_height= 5.588

Maar nu zitten de wielen nog een beetje in de grond, zou het hele plane nog net is hoger kunnen?? Zodat de achterwielen precies op de grond staan? (want die zitten nu ook nog een heel klein beetje in de grond) Dan komt ook de neus nog iets omhoog, en is ie denk ik perfect
bij mij staat die zo met die points, ik vind hem wel mooi staan zo.

Hoe kan het nou dat ie bij jouw anders staat dan bij mij!?rdluca schreef op 19 september 2002 @ 19:41:
bij mij staat die zo met die points, ik vind hem wel mooi staan zo.
[afbeelding]
Verwijderd
Kun je McFlipp ff aanwijzen welke CP's hij moet wijzigen. Dan kan hij zelf testen wat goed is voor hem. Ook voor anderen handig.
[contact_points]Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:46:
Kun je McFlipp ff aanwijzen welke CP's hij moet wijzigen. Dan kan hij zelf testen wat goed is voor hem. Ook voor anderen handig.
point.0= 1.000, 37.083, 0.000, -6.450, 1181.102, 0.000, 1.736, 56.700,
point.1= 1.000, -3.167, -9.417, -6.567, 1574.803, 1.000, 1.736, 0.000,
point.2= 1.000, -3.167, 9.417, -6.567, 1574.803, 2.000, 1.736, 0.000, 1.000,
point.0=nose gear
point.1=left main gear
point.2=right main gear
Verwijderd
Goedeavond luitjes, was ik weer, @*(%$()*@&%(*#@%school 
Maar ik heb dus een mailtje gehad van Vatsim en rdluca zei het ook al:
Operation OneSky - Europe online
PILOTS !!!! arm your TCAS and join in the fun when ALL Center-
Positions throughout the VATSIM Europe Region plus one or more
major Airports with all positions per country will be guaranteed
fully staffed on Saturday, October, 5th 2002, 1600 to 2200 UTC
(GMT, Zulu) on VATSIM network! Read more on :
http://vatsim-eur.org/onesky.htm
Dit is natuurlijk helemaal geweldig, want de dag erna ga ik naar aviodome, dus heel het weekend staat in het teken van flightsimmen
. Maar wat me dus wel leuk leek, dat we met zijn 'allen' vertrekken vanaf een bepaald punt en dan naar schiphol gaan. Ikzat voor het vertrekpunt aan Kreta of Turkije te denken, beetje zonnige plaatsen iig
. Dus goed idee?
Dit is natuurlijk helemaal geweldig, want de dag erna ga ik naar aviodome, dus heel het weekend staat in het teken van flightsimmen
Ik zat aan LEPA of LPPT te denken en dan via LSZH en daarna door naar EHAM. Dat wordt gegarandeerd chaosVerwijderd schreef op 19 september 2002 @ 20:05:
Goedeavond luitjes, was ik weer, @*(%$()*@&%(*#@%school
Dit is natuurlijk helemaal geweldig, want de dag erna ga ik naar aviodome, dus heel het weekend staat in het teken van flightsimmen. Maar wat me dus wel leuk leek, dat we met zijn 'allen' vertrekken vanaf een bepaald punt en dan naar schiphol gaan. Ikzat voor het vertrekpunt aan Kreta of Turkije te denken, beetje zonnige plaatsen iig
. Dus goed idee?
Verwijderd
Ik vind het best, dan moeten we natuurlijk wel vroegtijdig (hoef niet nu, flightplan hebben, zal jij vast wel hebbenrdluca schreef op 19 september 2002 @ 20:10:
[...]
Ik zat aan LEPA of LPPT te denken en dan via LSZH en daarna door naar EHAM. Dat wordt gegarandeerd chaos
Hoe lang is dat ongeveer vliegen die route die je zei?
LEPA-LSZHVerwijderd schreef op 19 September 2002 @ 20:15:
[...]
Ik vind het best, dan moeten we natuurlijk wel vroegtijdig (hoef niet nu, flightplan hebben, zal jij vast wel hebbenen charts, en kijken welke scenery, das ook wel leuk natuurlijk
)
Hoe lang is dat ongeveer vliegen die route die je zei?
MHN SID - UN853 - MOBLO - UZ662 - KORED - N871 - BERSU STAR
ongeveer 600-650nm
scenery voor LSZH, speciaal voor online vliegen gemaakt dus met alle taxiway markings te vinden op AVSIM:
zürich.zip
zürich_update.zip
LSZH-EHAM
BODAN SID - Z3 - TGO - DCT KRH - UZ727 - FFM - TB1 - BIGGE - T281 - NORKU STAR
ongeveer 400-450nm
Verwijderd
Eya raad eens wie er bij www.fsmagazine.nl de 10.000 bezoeker was!! IKE!!!
Now heb ik simflyers frankfurt gekregen en de Abacus' EZ-Landmarks. Bruud he!
Waar ligt LSZH?? Want ik vertrek wel vanuit LGAVrdluca schreef op 19 september 2002 @ 20:19:
[...]
LEPA-LSZH
ongeveer 600-650nm
LSZH-EHAM
ongeveer 400-450nm
Woei bruut zeg!! Gefeliciteerd!!Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 20:20:
LSZH is Zurich, Suisse.McFlipp schreef op 19 september 2002 @ 20:21:
[...]
Waar ligt LSZH?? Want ik vertrek wel vanuit LGAVVind ik wel zo leuk, omdat ik daar van de zomer nog in de buurt ben geweest.
[...]
Woei bruut zeg!! Gefeliciteerd!!
De ATC op LEPA is altijd leuk en die op LSZH is samen met die van EDDF zo ongeveer het best wat je tegen kan komen. Die grieken vind ik te vaak te moeilijk te verstaan en ze ratelen constant grieks tegen elkaar. Niets op tegen maar wel als ik er naar moet luisteren.
Verwijderd
Dank u, dit sla ik wel ff op in wordrdluca schreef op 19 september 2002 @ 20:19:
[...]
LEPA-LSZH
ongeveer 600-650nm
scenery voor LSZH, speciaal voor online vliegen gemaakt dus met alle taxiway markings te vinden op AVSIM:
zürich.zip
zürich_update.zip
LSZH-EHAM
ongeveer 400-450nm
En voor Raph, GEFELICITEERD!!!!!!!, tering, jij heb geluk

Verwijderd
LSZH=Zurich=SwitzerlandMcFlipp schreef op 19 september 2002 @ 20:21:
[...]
Waar ligt LSZH?? Want ik vertrek wel vanuit LGAVVind ik wel zo leuk, omdat ik daar van de zomer nog in de buurt ben geweest.
[...]
Woei bruut zeg!! Gefeliciteerd!!
Even een vraagje aan mensen die echt vliegen hier ALS die er zijn ...
Wij hadden vanmiddag een discusie over FS2k2 en/of in RL vliegen .
De vraag stelling was als je DF737 /PIC of een ander payware toestel heel goed kan vliegen en beheest,Of je dan ook zo kan wegvliegen met een Echt toestel ?
De meeste die hier zaten zeiden dat een SIM nooit aan de werkelijkheid kan komen .
Dus de vraag is: kan je als je die PAYWARE (DF,PSSof PIC)dingen kan starten , vliegen en landen en dat helemaal goed kan ( dit met 3 jaar ervaring (ongeveer) of je dan ook in het zelfde toestel kan vliegen in het echt .
De vraag stelling was als je DF737 /PIC of een ander payware toestel heel goed kan vliegen en beheest,Of je dan ook zo kan wegvliegen met een Echt toestel ?
De meeste die hier zaten zeiden dat een SIM nooit aan de werkelijkheid kan komen .
Dus de vraag is: kan je als je die PAYWARE (DF,PSSof PIC)dingen kan starten , vliegen en landen en dat helemaal goed kan ( dit met 3 jaar ervaring (ongeveer) of je dan ook in het zelfde toestel kan vliegen in het echt .
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Hmmzz ok, ik vertrek ook wel vanaf LEPArdluca schreef op 19 september 2002 @ 20:28:
[...]
LSZH is Zurich, Suisse.
De ATC op LEPA is altijd leuk en die op LSZH is samen met die van EDDF zo ongeveer het best wat je tegen kan komen. Die grieken vind ik te vaak te moeilijk te verstaan en ze ratelen constant grieks tegen elkaar. Niets op tegen maar wel als ik er naar moet luisteren.
Voor Palma de Mallorca is toch een payware scenery? Of was er nou een goede freeware scenery??
Is al een keertje langs gekomen, laatst nog. Was iemand die met PiC vloog en zo de engine kon starten en de FMC in kon programmeren in het echt ofzo.Blackhole schreef op 19 september 2002 @ 20:31:
hmz ik dacht dat rdluca laatst een verhaaltje had gepost over iemand die zat te kijken oid. hoe alles wel niet hetzelfdee ging in een 767 als bij de PiC, en hij had de FMC gewoon ingeprogd enzo..
Verwijderd
Dit lijkt me niet, want volgens mij heeft zo echte echt wel meer knopies.Blackhole schreef op 19 september 2002 @ 20:31:
Maar het lijkt me wel, als het vliegtuig eenmaal vliegt, dat je de fmc zo kan wijzigen en ergens anders naartoe kan vliegen. En als je op vatsim vliegt, dan kan je ook zo de verkeersleiding begrijpen en wat terugzeggen zonder dat ze het merken dat je niet echt een piloot bent. Luister vaak naar schiphol twr, app, gnd en ik kan het supergoed volgen.
Conclusie van mij: denk het niet, alleen als die al in de lucht is zal het lukken denk.
Guys,Blackhole schreef op 19 september 2002 @ 20:31:
Working for a rather large European cargo airline, I sometimes substitute as a flying loadmaster. Recently I had my first experience jumpseating on the B757-200SF. As you may know, the 757 and 767 can be flown on the same typerating. Cockpit and most of the systems are identical.
I already knew that 767PIC was very close to the real thing, but just how close it is surprised me. Entering the cockpit well ahead of departure I found the skipper nesting over the FMC and asked if he would mind if I looked over his shoulder. His question "Do you know how to operate this (the FMC)?". I honestly replied "No" but added that I've played around with something that looked like it on my PC and told the story of 767PIC. Obviously the skipper was a bit sceptical but decided to put it to the test. So he deleted all his work, handed over the flightplan and asked if I would like to try working the FMC. Since I would be under his supervision, sure why not?
Let me tell you guys, it is EXACTLY 100% THE SAME PROCEDURES! Setting up the flight was a breeze, only time the skipper froze was when I entered 150 in the cost index (I like to go fast), so had to change that to 60 which corresponds to a M .796 cruise speed. VNAV set-up was a breeze too, INIT REF likewise. Only thing different here from PIC was that the FMC did not calculate V speeds; these were taken from a take-off datasheet and the entered in the FMC. As we would be doing a derated take-off, a mighty big binder was consulted which lists every runway we use. Find the runway you need, and the table will give you the D-TO based on temperature, humidity and aircraft weight. The real big difference was the vast SID/STAR database in the real life FMC. But selecting one was a true no-brainer, simply select the one give by ATC in the departure clearance.
Engine start-up: Follow the PIC manual is all I can say, with one little difference. The RB211 donks on the 75 are of a 3-stage design, meaning that you have a N3 reading and fuel is selected on based on N3 rather than a N2 reading. That's it.
As we got underway and enroute on "my" 10 page route, we had barely gotten airborne before ATC cleared us direct to "WOODY". Bit of geography here, we were flying EKCH to EBBR and WOODY is around 50NM from EBBR runway 25R. In other words, we skipped around 5 pages of my carefully entered flight. Minutes later, we got a direct to "BRUNO", which is a VOR used for the STAR approach to 25R. Another 2 pages skipped
The skipper was kind enough to let me handle a slight fuel imbalance, and again exactly same procedure as 767PIC; Crossfeeds valve open, the close fuel pumps on the side with most fuel. Reversing, first open fuel pumps then close x-feed valves. Piece of cake!
The skipper was a very nice chap, and in the right hand seat we had a very young first officer. It was the F/O's leg, and on the STAR to EBBR the skipper decided to have him work a bit for the money. So instead of following the magenta line (he was handflying from 8.000 ft) the skipper switched off the Flight Director and had the F/O fly on the raw data. It was serious CAVOK weather though, and we picked up the runway visually with around 20NM to go, making life just a little easier on the F/O.
Observing his flying, it striked me just how benign the 757 is. Speed was easily held within a few knots of target, flap extension had little effect on pitch and handling.
Verwijderd
Niet irl, maar heb eerder aangegeven wel in een full motion simulatorVerwijderd schreef op 19 september 2002 @ 20:53:
[...]
Om te beginnen met de 734. Die kon ik probleemloos starten en de FMC in enkele minuten VOLLEDIG geprogged. Het vliegen zelf vond ik zelf heel erg goed gaan en de instructeur was benieuwd waar ik dat geleerd had. Het gevoel moet er wel in zitten. De 737 had ik na 1 keer door me landingsgestel te zijn gezakt, mooi geland (Geen AP wel wel ingetuned op ILS voor indicatie). Wat me wel opviel is dat de "turnrate" irl veel sneller gaat dan met de DF737. Je altitude is vrij makkelijk te handhaven, met een marge van +/- 100ft. Snelheid is ook aardig te regelen en voelt snel vertrouwt aan. Ander punt is dat de oog/horizon coördinatie veel anders is. Het is irl moeilijker je positie te bepalen tov de horizon en je hoogte. De vraag is dus vaak kan je vliegen met fsim ervaringen. Ja en nee. Nee als je standaard vliegtuigen gebruikt, ja als je de payware gebruikt. Let wel, ik duid dan puur op de instruments en de equipment die nodig is voor een vlucht.
Stel je zit plotseling irl in een cockpit in je uppie en je weet HOE je zo'n ding moet vliegen, maar niet hoe de instruments werken.....dan ben je nog nergens. Waar en hoe wil je landen?
Dus MIJN conclusie is dat je met de payware/fsim combinatie kan leren vliegen op instruments, maar het manual vliegen is een ander verhaal. Theorie kan tuurlijk "iedereen" voor 100% leren, maar de praktijk is anders.
Dit was mijn verhaal
Volgens mij is het niet slim de pomp van de tank met de MEESTE fuel uit te zetten, dan vlieg de kist namelijk alleen nog maar op de tank waar al minder fuel inzatrdluca schreef op 19 september 2002 @ 20:40:
[...]
Guys,
Working for a rather large European cargo airline, I sometimes substitute as a flying loadmaster. bla bla bla
The skipper was kind enough to let me handle a slight fuel imbalance, and again exactly same procedure as 767PIC; Crossfeeds valve open, the close fuel pumps on the side with most fuel. Reversing, first open fuel pumps then close x-feed valves. Piece of cake!

Het volgende stukje zou ik aan bovenstaand vehaaltje willen toevoegen:
De hele thread is hier te vinden, zeker interessant om te lezen!!!An often asked question
What most people forget is the problem of communication. Of course, the average person would have some idea of what a hand microphone looks like, but would the average non-pilot know how to operate a heavy jet boom microphone (without knowing where the push-to-talk switch is) or how to tune the comm radios (and what frequency to set them to) or how to adjust volume and select the appropriate radio system on his/her Audio Selector Panel? Even simmers might have problems with this (Especially on later generation aircraft... and especially in the middle of an ocean, out of range of VHF systems).
Without comms, the ground can't tell you what to do so, basically, you're on your own.
Also, some 767's have a "tone encoder" which looks very much like a hand microphone (with a simple number keypad under the mic area). I don't believe the mic is operational on this device, so the non-pilot would be very confused. In his/her panic, the non-pilot may press the wrong button on one of the comms panels which might make it impossible for the ground to contact the aircraft even by scanning all the known frequencies.
And... in the wake of 911... there's now the major problem of ATC thinking that the aircraft has been hijacked after the loss of communications... and alerting the military.
PIC non-pilots, of course, should have an advantage over the average person when it comes to 767's... as long as they don't try to apply the brakes by holding onto the trigger switch on their "joysticks"
I'd imagine it would be quite easy to judge how a non-pilot would handle a heavy jet... Just invite a non-simmer friend or neighbour over to your place, to fly PIC to the nearest suitable airport ... in cloud
Cheers.
Ian.
P.S. BTW, I was browsing in a bookstore a few months ago and found a book called "Survivors Guide To Everything" or something like that. For situations like this, the author recommended finding a button labelled "autopilot" and pushing it. If the A/P was already disengaged...and the aircraft was perhaps descending rapidly towards the ground... even if the non-pilot figured out that he had to push the CMD button... it's not going to stop the aircraft crashing into the ground (if the MCP altitude is set incorrectly).
http://ftp.avsim.com/cgi-...=DCForumID33&viewmode=all
Verwijderd
Volgens mij mocht ik geen topic openen in Spielerij die FS related is.
Sorry dan, ik post hem hier wel:
Hey, Ik ben nieuw hier dus ik zal me maar even voorstellen:
Ik ben Bart Verkennis
Ben 14 jaar, woon in Alkmaar.
FS FOR 95 was mijn eerste sim.
Heb FS2002 als zolang die uit is dus ik ben weer helemaal bij.
Ik beschik over bijna elk payware airliner.
PSS777,747,320 DF737,PIC767
Meestal als ik net airborne ben selecteer ik LNAV en dan regel ik de speed,altimeter,V/S zelf.
Nou wil ik graag de SIDS en STARS vliegen met behulp van kaarten (approach plates) voor zowel VOR-DME, ILS,GPS,NDB. Misschien is dit al uitvoerig besproken sorry dan. Kan iemand mij uitleggen hoe je de kaarten gebruikt? En andere approaches uitvoert dan ILS. Want ik wil ook weleens wat anders proberen.
Allemaal Gegroet en bij voorbaat bedankt
Ik ben Bart Verkennis
Meestal als ik net airborne ben selecteer ik LNAV en dan regel ik de speed,altimeter,V/S zelf.
Nou wil ik graag de SIDS en STARS vliegen met behulp van kaarten (approach plates) voor zowel VOR-DME, ILS,GPS,NDB. Misschien is dit al uitvoerig besproken sorry dan. Kan iemand mij uitleggen hoe je de kaarten gebruikt? En andere approaches uitvoert dan ILS. Want ik wil ook weleens wat anders proberen.
OW sorryMcFlipp schreef op 19 september 2002 @ 18:51:
[...]
Nee het is nog steeds niet opgelost
En jij weet dus ook geen oplossing?
Want FrankO rdluca bedoelt dat het bij hem ook niet goed is, zo zeg je dat "verre van perfect"

The_FrankO's ideeVerwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:01:
Ik heb een deja vu, is dit niet al eens eerder gekomen met The_FrankO zijn idee? En die klantenkaart, echt raar dit, en die met al die smilies later van The_FrankO, dis echt raar.
Dat van die smilies wel
Nu verwachten wij (ik iig) wel dat je een review laat zien hierVerwijderd schreef op 19 september 2002 @ 20:20:
Verwijderd
OH hallo Bart,Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 20:58:
Volgens mij mocht ik geen topic openen in Spielerij die FS related is.
Ik ben Bart Verkennis
voor die dingen moet je iedegeval niet bij mij zijn want ben net een dom blondje maar dan met donkerblond haar
Mja, ik bedoelde 'draaibaar van approach tot approach', dus per vliegtuig verschillend. Maar dat is met MLS ook niet zo. Geloof ik begrepen te hebben.Spotter schreef op 19 september 2002 @ 17:46:
[...]
ILS is ook draaibaar, denk maar aan EGLC (london City) met ene G/S van 5.5 graden
Toevallig heeft rdluca net op de eerste (of misschien tweede) bladzijde van dit topic uitgelegd hoe je een VOR-DME approach doet op Schiphol, inclusief plaatjes. Dus dat is in ieder geval iets.Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 20:58:
Ik heb het nog niet hier voorbij zien komen, dus:
Release date voor A320 Pilot in Command en Airport 2002 V1 staat op 25 september 2002.
Release date voor A320 Pilot in Command en Airport 2002 V1 staat op 25 september 2002.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Dit topic is gesloten.