Het grote Miranda IM topic

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.973 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
Hm, ineens is sinds vandaag MSN niet meer online te krijgen in Miranda. Hebben hier meer mensen last van?

Miranda 0.3.3 en MSN Protocol 0.1.6.7

Edit: zo te zien zijn messenger.msn.com en messenger.hotmail.com uit de lucht. Zal wel de reden zijn dan denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Haay op 01-04-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Haay schreef op 01 april 2004 @ 10:48:
Hm, ineens is sinds vandaag MSN niet meer online te krijgen in Miranda. Hebben hier meer mensen last van?

Miranda 0.3.3 en MSN Protocol 0.1.6.7

Edit: zo te zien zijn messenger.msn.com en messenger.hotmail.com uit de lucht. Zal wel de reden zijn dan denk ik.
Ja hier ook hoor, paar dagen terug ook al. Servers weer in onderhoud bij Microsoft denk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 10-10 16:05
Inmiddels werkt het weer. Gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als ik een beetje bestand wil versturen met miranda naar een msn contact, dan crashed heel miranda.

weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?

Kheb miranda laatste versie, en nConverse

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:33:
Ik heb het een hele tijd geleden geprobeerd, maar ik liep tegen het probleem aan dat GoT-(style) smileys niet allemaal hetzelfde formaat hebben (en vierkant zijn). Dat valt wel aan te passen, maar veel smileys krijgen dan een enorme lege ruimte,zodat het resultaat niet mooi werd.
Ik had er ook voor kunnen kiezen om de brede en lange smileys zoals |:( :z :Z niet te gebruiken. [afbeelding] [afbeelding] Om maar te zwijgen over de hele creatieve andere smileys. (zie Gathering of Smilies van Sassie) Maar dan kom ik niet aan genoeg vervanging voor met name de vele MSN-emoticons...

Of ik ben gewoon stom natuurlijk, maar misschien dat iemand anders het beter kan...
Nou.. Ik draai al meer dan 'n half jaar smileyadd met de GoT iconen (ik neem aan dat het voor eigen gebruik zowiezo wel mag). Ik heb maar gewoon om het probleem van de grootte van diverse smileys heengewerkt, door me te beperken tot 16x16 pixels. Ik zag trouwens laatst pas dat sommige icons niet transparant waren, dus dat heb ik zojuist nog ff aangepast.

Dit is 't resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://proxy.final-refuge.com/GoT/Miranda-GoTsmileys.gif

Wat ik eigenlijk nog zou moeten doen is het goed aanpassen van de smileys zodat ze ook redelijk overeen komen met de smileys van MSN. Maar aangezien ik nooit MSN draai, weet ik ook niet echt wat voor codes daar gebruikt worden voor de verschillende smileys.

Dus als iemand dat wil fixen (het is maar een .txt file die je moet aanpassen) wil ik best 't iconpackje geven. Ik heb deze overigens niet in een dll gegooid, maar gewoon lam in losse .ico's opgeslagen, maar dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Niet online
Ik snap er niks van... De laatste week ongeveer komen er een hoop berichten niet aan. Van mij naar de ontvanger, en andersom ook. Of ze komen ineens allemaal in één keer tegelijk...

Kweenie of 't alleen met MSN is, aangezien ik eigenlijk niemand meer spreek via 't ICQ protocol...

Miranda 0.3.4alpha
MSN protocol 0.1.6.8
Zit via een server (sygate office network)

Iemand enig idee?

Edit: Zoals het eruit ziet, heeft alleen MSN dit probleem bij mij.

[ Voor 10% gewijzigd door AlvaK op 04-04-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Daar heb ik geen last van, wel dat MSN te pas en te onpas volgens Miranda mooi online is, maar de contactpersonen weer verdwijnen, dus je moet weer offline>online duwen om alle mensen weer te zien te krijgen.
Tis op beide bakken, dus het ligt niet aan mij :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
gladiool schreef op 01 april 2004 @ 14:22:
Als ik een beetje bestand wil versturen met miranda naar een msn contact, dan crashed heel miranda.

weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?

Kheb miranda laatste versie, en nConverse
Heb ik ook last van (zie een posting of 10 hoger ;) ) maar helaas nog geen oplossing gevonden. Gebruik de versie 'kaal' en ook dan helaas het probleem... Niet echt handig om Messenger op te starten als ik een FT moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 10:46

chem

Reist de wereld rond

Ik zoek trouwens een plugin waarmee ik een bericht naar een offline MSN contact kan sturen, en dat de plugin deze meteen verstuurd 9automatisch) als de user online komt

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Laatst online: 10-10 11:22

GeekK

Rag Mama Rag

chem schreef op 08 april 2004 @ 14:06:
Ik zoek trouwens een plugin waarmee ik een bericht naar een offline MSN contact kan sturen, en dat de plugin deze meteen verstuurd 9automatisch) als de user online komt
Er zijn in ieder geval 2 topics daarover op het forum:

http://forums.miranda-im.org/viewtopic.php?t=15057 (één post)
http://forums.miranda-im.org/viewtopic.php?t=14461 (verwijst ook naar een ander topic, dat niet echt gaat over wat je bedoelt denk ik)

... maar er is geen plugin voor als ik het goed begrijp (kan hem zelf niet vinden op de site, iig). Jammer, want ik zou hem zelf ook gebruiken als-ie bestond... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door GeekK op 08-04-2004 15:32 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 08 april 2004 @ 14:06:
Zit dat er niet al in? Zoiets gebeurde bij mij laatst iig wel.

User: Doei.
Ik: Doei.

Maar ze was toen al offline. Toen ze de volgende dag weer online kwam kreeg ze m'n berichtje nog.
(Mijn Miranda is toen gewoon de hele nacht online geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:10
Ik heb het ook wel eens gehad dat het berichtje pas werd verstuurd toen de user weer online kwam.. best handig maar soms ook frusterend... Wat ik trouwens cool vind aan miranda.. ik heb de RSS feeds ontdekt (jaja beetje laat maar ja) en ik heb dus een plugin voor miranda gedownload om ze uit te lezen. Erg handig pluginnetje :) je krijgt er gewoon x aantal users bij (ligt aan het aantal rss feeds) en hij zal standaard elk uur de feeds updaten en je dan via een popupschermpje de headlines laten zien .. ERG handig :)

(p.s. deze maand staat er ook een heel klein stukje over miranda-im in de PCM)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:29

Sosabowski

nerd

Schop!

Miranda IM 0.3.3.1 is uit!! _/-\o_

meuktracker
downlaaden
Miranda-IM.com

Gelijk ff een vraagje:
Kan ik deze gewoon over de oude heen installeren? Of wordt het dan eerst de oude verwijderen en dan de nieuwe installeren?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Laatst online: 08:39

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

IorGie schreef op 22 april 2004 @ 13:50:
Schop!

meuktracker
downlaaden
Miranda-IM.com

Gelijk ff een vraagje:
Kan ik deze gewoon over de oude heen installeren? Of wordt het dan eerst de oude verwijderen en dan de nieuwe installeren?
Ik heb de 0.3.4 Alpha ( via Wassup ) , en die instaleer ik gewoon over de oude heen .

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 22:04
IorGie schreef op 22 april 2004 @ 13:50:
Schop!

meuktracker
downlaaden
Miranda-IM.com

Gelijk ff een vraagje:
Opvallend: 0.3.3.1 staat wel op SourceForge maar niet op de homepage van Miranda IM...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
Vincent Bovelander schreef op 23 april 2004 @ 06:53:
[...]

Opvallend: 0.3.3.1 staat wel op SourceForge maar niet op de homepage van Miranda IM...
iets met mirrors updaten ofzo :?

p.s. heeft iemand trouwens een smileypack van de got smileys, voor de smileyadd, ik zou ze graag op mirc gebruiken. Aangezien ik wel eens op de tweakers.net server te vinden ben :P

[ Voor 28% gewijzigd door joint_me op 23-04-2004 09:15 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 22:43
Ik heb een probleempje met Miranda.

Als ik berichten ontvang, wil ik dat deze direct worden geopend in een geminimaliseerd venster. Hoe doe je dit? Bij mij gaat er in de lijst een icoontje van iemand knipperen als diegene wat heeft gezegt.

Hoe los k dit op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Flappie schreef op 28 april 2004 @ 13:30:
Ik heb een probleempje met Miranda.

Als ik berichten ontvang, wil ik dat deze direct worden geopend in een geminimaliseerd venster. Hoe doe je dit? Bij mij gaat er in de lijst een icoontje van iemand knipperen als diegene wat heeft gezegt.

Hoe los k dit op? :)
Options - Events - Messaging:

Automatically pop up the window when a message is received

Is dit wat je zoekt?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 22:43
Jaaa.... en nu nog geminimaliseerd laten openen en het is helemaal perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Hebben meer mensen het probleem dat ze met MSN niet kunnen inloggen? Ik gebruik MSN Protocol 1.6.9 ism nConvers 0.99.9.80.

@Flappie: met nConvers kun je de notificatie op "Timid" zetten, "Show minimized and Flash Taskbar". :)

/edit: msn doet het alweer.

[ Voor 33% gewijzigd door GeekK op 08-05-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
Ik heb nou ook net een paar uurtjes miranda draaien, tis wel leuk, alleen er zijn een stel dingen die niet helemaal goed werken, zoals skin support, en logging gaat ook nog niet helemaal vlekkeloos.
Heb nou dus zon plugin gedownload "message export" die dan logged naar textfiles. Bij trillian was dat voor msn E:\Logs\Trillian\MSN\emailadres.txt en voor icq E:\Logs\Trillian\ICQ\UINnummer.txt

Nou wil ik dus dat miranda mijn oude logs meepikt als dat kan, en nou heb ik al een beetje zitten klooien met de mask, heb nu:

%protocol%\%e-mail%.log
wat prima werkt voor msn, maar voor icq natuurlijk niet... iemand ideeen?

heb al geprobeerd %protocol\%UIN%%e-mail%.log

Maar daar pikt hij de nickname als UIN binnen msn, wat ik niet moet hebben...

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
miranda maakt automatisch logs in een database :?

wrom moeilijk doen met externe log bestanden, met historie++ kan je ze volgens mij ook nog exporteren naar text. (ff gechecked en het kan)

Daarnaast, valt er meer af te stemmen dan in een messenger, vind het daarom niet gek dat je er even mee bezig bent. Kijk vooral ook geod het miranda forum door, staan leuke tips over must have plugins, skins(niet echt, maar zal ook nooit komen), etc.

Ik zou hem gewoon een tijdje ernaast draaien, ik ben ook niet in 1 dag overgestapt, maar heb er gewoon om de zoveel tijd mee lopen spelen. :D

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Laatst online: 10-10 17:14
Dan heb ik mijn oude logbestanden nog, en stel ik formateer mijn c partitie, dan staan mijn logs nog op de e partitie, zonder regelmatig te hoeven backuppen, aangezien dat automatisch gaat..

Als ik mijn oude textfiles kan importeren, per email goed zetten, en daarnaast de .dat files automatisch op mijn E schijf kan laten opslaan vind ik dat ook prima, maar bij mijn weten kan dat alleen maar in C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Miranda\profile.dat ...

Nah das al opgelost, staat in de ini :) . Alleen het importeren van de textfiles nog...

[ Voor 53% gewijzigd door pica op 02-05-2004 14:23 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ik draai nu ook miranda en ik moet zeggen, het is een fantastisch programma!! Precies waar ik naar op zoek was, klein snel & functioneel! Ik heb icq lite geprobeerd, maar daar zaten toch adds in, en zelfs de lite versie vind ik nog te lomp. Ook msn vind ik maar een irritante vertoning hebben! Het enige programma waarbij ik toch een traantje bij moet wegpinken is MIRC, ik ben erg gewend aan de interface van MIRC en ik vind het een erg fijn programma.. Maar het zal toch plaats moeten maken voor Miranda, die slechts 1.2MB geheugen vreet _/-\o_

Ik heb zojuist wel mijn eerste crash meegemaakt. Tijdens een spel broodwar liep miranda opeens vast, ik moet er wel bij vermelden dat ik voor deze crash de history plugin installed heb, of het hier aan kan liggen? Geen idee. Ik draai WINXP en ik heb mijn CPU licht overgeklocked.

[ Voor 37% gewijzigd door paradoXical op 05-05-2004 02:29 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Even een shotje van mijn customized Miranda!

http://213.51.184.133/backup/miranda.jpg

Ik krijg nog een (unreleased) plugin om de borders weg te halen, dan past ie dus helemaal in mijn layout! Verder heb ik ook een stripped versie voor op school ect, en het werkt echt perfect! :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik ben al een aantal jaar een tevreden gebruiker van Miranda IM. Het wordt steeds stabieler en gewoon een mooie stukkie open-source software.

Ik vroeg me nu af of er al een geschatte datum is voor versie 1.0. 'Tabbed chatting' zou wel fijn zijn :P. Ik heb op de hierover niets kunnen vinden op pagina en het forum van het Miranda IM project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben op zich wel tevreden met Miranda :) Heb alles geupdate, en hou het simpel. Echter heb ik nog steeds dat rare "MSN is online maar eigenlijk niet" probleempje. Opgelost met een offline> online actie, maar vindt het niet zo heel erg hoor :)
Wel leuk om te zien hoe mensen hun miranda aanpassen, heb em zelf heel basic gehouden, ze doet braaf haar plicht :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Arggg..een vriend van me heeft in een ultiem noobmoment zitten kloten, ern zowat 50 man in 1 msn chat gekregen. Mijn hele Miranda IM over de zeik: crasht nu elke keer :(
Heb geprobeerd MSN protocol uit te schakelen, maar ik denk dat het een herinstallatie wordt :/
En die persoon..die komt niet meer in mijn MSN lijst >:)

Denk dat ik dit ga doorgeven als een bug oid...

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 10-05-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Laatst online: 09-09 20:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

2Dutch schreef op 10 mei 2004 @ 22:47:
Arggg..een vriend van me heeft in een ultiem noobmoment zitten kloten, ern zowat 50 man in 1 msn chat gekregen. Mijn hele Miranda IM over de zeik: crasht nu elke keer :(

En die persoon..die komt niet meer in mijn MSN lijst >:)
schaamt zich ;(

didn't do that on purpose :+

zijn we weer vriendjes ? :>

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Ossenaar schreef op 10 mei 2004 @ 22:48:
[...]

schaamt zich ;(

Lul, mijn computer is traag erdoor; ik heb maar 256 geheugen ja!!!!

[ Voor 17% gewijzigd door Virgil op 10-05-2004 22:50 ]

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja leuk ik was ook 1 van die 50 man :P
Gebruik ook miranda en heb het zelfde probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 23:06:
ja leuk ik was ook 1 van die 50 man :P
Gebruik ook miranda en heb het zelfde probleem :)
Mja, zit nu onder Knoppix met GAIM, in de hoop dat ik die peepz kan deleten oid.
Ah, oplossing die ik heb: probeer via opties de MSN plugin uit te zetten, start miranda weer, en klik door alle berichten die je te zien krijgt via MSN (die dus zijn blijven hangen)
Daarna zet je de plugin weer aan, en zo te zien..is dat de oplossing :)

[ Voor 31% gewijzigd door 2Dutch op 10-05-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:10
Ossenaar schreef op 10 mei 2004 @ 22:48:
[...]

schaamt zich ;(

zat daar ook ene webgnome tussen? zo ja dan vind ik dat een ontzettende rotstreek..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Laatst online: 09-09 20:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Webgnome schreef op 10 mei 2004 @ 23:25:
[...]

zat daar ook ene webgnome tussen? zo ja dan vind ik dat een ontzettende rotstreek..
[22:26:47] * jsomhorst (*******@********) has joined #chat_000

ja dus....

Maar jij staat niet in mijn msn lijst ? Dus ik zou iemand anders schoppen die je heeft toegevoegd. Ik ben het iig niet geweest :) Iig welgemeende excuses daarvoor als er daardoor enige schade is toegebracht :/

Dit is ook de laatste keer dat ik mensen toevoeg met shift wanneer ik maar 2 personen nodig heb :(

[ Voor 10% gewijzigd door Ossenaar op 10-05-2004 23:32 ]

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Vraagje:
ik heb onlangs Miranda geinstalleerd, voornamelijk als ICQ client.
Nu heb ik ook de MSN plugin geactiveerd, om te testen voordat ik mijn ouders hier mee laat werken.

Nu viel het me op dat in het message scherm telkens mijn e-mail als naam wordt gebruikt, terwijl van de andere partij wel zijn nickname wordt getoond.

Ik heb de MSN messenger nog nooit gedraaid. Ik heb een passport aangevraagd met een yahoo adres (waar ik prompt spam op ontvang, toeval? :| ). Daarna direct de plugin aangezet.
Inmiddels heb ik via e MSN site ook mijn nickname aangepast, maar in Miranda veranderd deze steeds terug in het e-mail adres.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de nickname wordt gebruikt en niet het e-mail adres?

TIA.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

bartware schreef op 16 mei 2004 @ 13:43:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de nickname wordt gebruikt en niet het e-mail adres?
Options -> Network -> MSN

Hier kun je je nickname invullen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door GeekK op 16-05-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
GeekK schreef op 16 mei 2004 @ 16:53:
[...]
Options -> Network -> MSN

Hier kun je je nickname invullen. :)
Volgens mij kan dit nog sneller via het "main menu" via het tray icon -> main menu -> MSN -> Set Nickname. Is iig zo in Miranda 0.3.2 en versie 0.1.6.7 van de MSN plugin.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Malsain op 16-05-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Dr. Malsain schreef op 16 mei 2004 @ 17:20:
[...]

Volgens mij kan dit nog sneller via het "main menu" via het tray icon -> main menu -> MSN -> Set Nickname. Is iig zo in Miranda 0.3.2 en versie 0.1.6.7 van de MSN plugin.
Mmmm.. die optie heb ik niet.. Maar ik heb wel een aantal dingen aan m'n Miranda veranderd, dus daar ligt het denk ik aan. ;)

Miranda 0.3.4 alpha + MSN 1.6.9 (staat niet op m-im.org, elders wel).

[ Voor 12% gewijzigd door GeekK op 16-05-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Als ik in Miranda mijn nick verander, op de genoemde wijze(n), dan krijg ik deze melding:
Unrecognised error 715. The server has closed our connection.

Als ik eerst offline ga, dan gaat het wel, maar als ik weer online ga is de nick weer mijn e-mail adres.

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Misschien heb je iets aan dit topic op de Miranda-forums: http://forums.miranda-im.org/viewtopic.php?t=12877 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Thanks.
Gedaan wat er in dat topic stond, en nu werkt het.

Wel vreemd, want ik had dat e-mail adres allang bij Passport geverifieerd. Maar goed.

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 15:18
Tis heel erg n00b, maar ik kan in Miranda geen connect-knop vinden...
Ik wou het gebruiken voor MSN, instellingen staan erin, maar zoek me rot naar een knop om in te loggen ofsowiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 06:09
icemancool schreef op 23 mei 2004 @ 14:46:
Tis heel erg n00b, maar ik kan in Miranda geen connect-knop vinden...
Ik wou het gebruiken voor MSN, instellingen staan erin, maar zoek me rot naar een knop om in te loggen ofsowiets...
klik eens op je msn icon en zet je status op online ;) dan gaat ie namelijk pas connecten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
Jup, werkt!
* BlackIce voelt zich uber-n00b
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heeft iemand nog meer problemen met het verzenden van bestanden via het MSN-protocol?

Bij mij lukt het verzenden niet helemaal. Volgens mij is het een bug. Maar laatst kreeg ik geen reactie toen ik dezelfde vraag stelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Cid schreef op 23 mei 2004 @ 14:55:
Heeft iemand nog meer problemen met het verzenden van bestanden via het MSN-protocol?

Bij mij lukt het verzenden niet helemaal. Volgens mij is het een bug. Maar laatst kreeg ik geen reactie toen ik dezelfde vraag stelde.
Probeer het eens met 'Automatically obtain host/port for incoming file transfers' enabled. Deze kun je vinden in Options >> Network >> MSN Network. Hierdoor kan ik nu prima bestanden versturen via Msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 15:26:
[...]

Probeer het eens met 'Automatically obtain host/port for incoming file transfers' enabled. Deze kun je vinden in Options >> Network >> MSN Network. Hierdoor kan ik nu prima bestanden versturen via Msn.
Bedankt voor de tip. Nu doet ie het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
Hmzz, keb nu meerdere plugins geinstalleerd, maar heb nog niet gevonden wat ik zoek. Ik wil dus dat ik rechtsonderin een pop-upje krijg als iemand online komt, maar ook alleen dat, de plug-ins die ik heb weten te vinden geven een pop-upje als iemand zn status verandert, enzovoorts... Zo uitgebreid wil ik het niet.
Weet iemand een plug-in waarbij je dat kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
icemancool schreef op 23 mei 2004 @ 18:24:
Hmzz, keb nu meerdere plugins geinstalleerd, maar heb nog niet gevonden wat ik zoek. Ik wil dus dat ik rechtsonderin een pop-upje krijg als iemand online komt, maar ook alleen dat, de plug-ins die ik heb weten te vinden geven een pop-upje als iemand zn status verandert, enzovoorts... Zo uitgebreid wil ik het niet.
Weet iemand een plug-in waarbij je dat kan instellen?
Je kan bij de "new status notify" plugin instellen of je alle statussen wilt weten (dmv een popup) of slechts "Online!"
Beetje in je instellingen kijken ijs coele man! ;)
(rechts klikken miranda => main menu => options => status => notify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
00ps, idd niet echt goed gezocht.
Thnx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Niet online
Ik weet of het aan m'n server ligt, maar MSN doet het de laatste tijd echt bar slecht.

Server: win2000, sygate office network, geen firewall
Client: win2000, telkens miranda's laatste nightly, MSN Protocol 0.1.6.9

Anderen hier in 't netwerk gebruiken de gewone MSN client, en ondervinden veel minder problemen...

Zo kom ik vandaag heel de dag MSN al niet op, en vaak ben ik wel online, maar als ik dan wat zeg tegen iemand lijkt het of het bericht gewoon verstuurd is, maar de ontvangende partij krijgt niets binnen, of pas veel later.

FileTransfers werken trouwens ook vaak slecht (ICQ en MSN), dus misschien is er toch iets mis met de routing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
AlvaK schreef op 28 mei 2004 @ 15:01:
Ik weet of het aan m'n server ligt, maar MSN doet het de laatste tijd echt bar slecht.

Server: win2000, sygate office network, geen firewall
Client: win2000, telkens miranda's laatste nightly, MSN Protocol 0.1.6.9

Anderen hier in 't netwerk gebruiken de gewone MSN client, en ondervinden veel minder problemen...

Zo kom ik vandaag heel de dag MSN al niet op, en vaak ben ik wel online, maar als ik dan wat zeg tegen iemand lijkt het of het bericht gewoon verstuurd is, maar de ontvangende partij krijgt niets binnen, of pas veel later.

FileTransfers werken trouwens ook vaak slecht (ICQ en MSN), dus misschien is er toch iets mis met de routing?
Ik kijk misschien niet goed hoor, maar 0.1.6.9 bestaat toch (nog) helemaal niet? :?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Niet online
't Staat er toch echt.
msn.dll, versie 0.1.6.9, grootte 78k

misschien even een andere versie proberen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
AlvaK schreef op 28 mei 2004 @ 15:35:
't Staat er toch echt.
msn.dll, versie 0.1.6.9, grootte 78k

misschien even een andere versie proberen dan..
0.1.6.9 zit in de Nightly build... zal dus beta 0.1.6.9 zijn, de officiele release zit inderdaad op 0.1.6.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dat bestanden verzenden probleem heb ik ook, pas crashte op mijn gewone pc tot 3 keer toe Miranda toen ik probeerde een file via ICQ of MSN te ontvangen :X
Het heeft wel goed gewerkt, niet met iedereen..maar dat deert me niet zo..maar gewoon crashen..daar ben ik dus niet zo blij mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
2Dutch schreef op 28 mei 2004 @ 21:53:
Dat bestanden verzenden probleem heb ik ook, pas crashte op mijn gewone pc tot 3 keer toe Miranda toen ik probeerde een file via ICQ of MSN te ontvangen :X
Het heeft wel goed gewerkt, niet met iedereen..maar dat deert me niet zo..maar gewoon crashen..daar ben ik dus niet zo blij mee :/
Om eerlijk te zijn gaat het bij mij ook al een tijdje niet goed, ik heb mn overstap van Kabel => ADSL daar toe (in de persoon Alcatel 510) de schuld van gegeven.
Inmiddels heb ik de poorten voor filetransfer door "gelusd" maar nog steeds heb ik filetransfer probs... misschien is er stiekem wat aan de MSN plugin veranderd?

Nog meer probs bij mensen die allang via Miranda MSN-en?

(Transfer via de normale MSN client gaat zonders probs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
chaosonline schreef op 29 mei 2004 @ 03:24:
[...]

Om eerlijk te zijn gaat het bij mij ook al een tijdje niet goed, ik heb mn overstap van Kabel => ADSL daar toe (in de persoon Alcatel 510) de schuld van gegeven.
Inmiddels heb ik de poorten voor filetransfer door "gelusd" maar nog steeds heb ik filetransfer probs... misschien is er stiekem wat aan de MSN plugin veranderd?

Nog meer probs bij mensen die allang via Miranda MSN-en?

(Transfer via de normale MSN client gaat zonders probs...)
Ik gebruik eigenlijk zelden filetransfers. Als ik ze al gebruik zijn het bestanden die naar mij gestuurd worden, en dat gaat goed. Ik heb inderdaad wel de ervaring dat het versturen niet altijd (soms wel) goed gaat. Waar dat precies aan ligt ben ik eigenlijk nooit achter gekomen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmm... wel fijn programma'tje hoor :) (had niks te doen net en zag dit topic :P) Alleen zit ik met een redelijk irritant probleem...

Kan je het instellen dat je de tekst van een message automatisch een enter doet zegmaar? Dus niet meteen achter de naam van die persoon komt maar eronder? Zou een stuk overzichtelijker zijn...

Heb al gekeken in de options, maar niks gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
er zijn mods die dit kunnen:

http://www.miranda-im.org...hp?action=viewfile&id=956
http://www.miranda-im.org...hp?action=viewfile&id=421

Ik had hier eerst ook problemen mee, maar het went, netzoals de rest van mirandaIM. Hij heeft zijn beperkingen, maar ik vind ze nog altijd beter te behappen dan msn of icq zijn beperkingen.

Ik zou gewoon een dag als je tijd heb eens de plugins doornemen en met je instellingen spelen, hij is heel fijn af te stellen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.twc.sshunet.nl/~kjvdven/images/Syrek/miranda_05_2004.png

[ Voor 10% gewijzigd door joint_me op 29-05-2004 12:26 . Reden: img toegevoegd ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dankje :) Ik ga dr vandaag maar is mee bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32
OK, ik heb u heel iets irritants sinds vandaag....
en eigenlijk pas sinds ik het theme van XP veranderd heb :/

normaal onder het miranda logo, zit bij dat rijtje boven options ook het blad MSN ertussen, waar je je nick enzo kan veranderen... maar die is bij mij dus weg :( iemand een idee om hem weer terug te krijgen? een ouwere versie van miranda (0.3.3) (heb nu de nieuwste nightly) erover heen zetten werkt niet

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 04 juni 2004 @ 23:10:
normaal onder het miranda logo, zit bij dat rijtje boven options ook het blad MSN ertussen, waar je je nick enzo kan veranderen... maar die is bij mij dus weg :( iemand een idee om hem weer terug te krijgen? een ouwere versie van miranda (0.3.3) (heb nu de nieuwste nightly) erover heen zetten werkt niet
Instellingen --> Network --> MSN --> Disable main menu uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32
oh ja.... heb ik het net voor mekaar gekregen, echt compleet van mn pc verwijderd icl alle databases etc....

is het 1 simpel *** vinkje wat ik over het hoofd gezien heb :(

nu kan ik dus weer is ff leuk ik weet niet hoeveel contacts gaan hernoemen :(

[ Voor 19% gewijzigd door MewBie op 04-06-2004 23:41 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyo
Heeft iemand die file transfer problemen al opgelost?

Ik heb zelf 'n server direct op internet. Door middel van internet delen via een tweede netwerkkaart is die verbonden met m'n werk-pc. Op m'n server werkt het versturen wel goed, via m'n workstation niet. Ik heb al het forum van Miranda IM doorgenomen maar niemand heeft eigenlijk een oplossing voor het probleem.
Op m'n server staat geen firewall en ook zijn bij internet delen de instellingen zo dat Miranda gewoon moet versturen. In Miranda zelf heb ik de poorten 6891-6900 open gezet voor outgoing transfers.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

MewBie schreef op 04 juni 2004 @ 23:41:
oh ja.... heb ik het net voor mekaar gekregen, echt compleet van mn pc verwijderd icl alle databases etc....

is het 1 simpel *** vinkje wat ik over het hoofd gezien heb :(

nu kan ik dus weer is ff leuk ik weet niet hoeveel contacts gaan hernoemen :(
B A C K U P voor je gaat prutsen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
nope the same here...

er schijnen aanpassingen in de MSN plugin te komen, dacht ik te lezen op het miranda forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 14:48
Heb ik het correct als ik zeg dat er voor Miranda IM geen plugin bestaat die je de mogelijkheid heeft te webcammen met MSN gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Laatst online: 10-10 14:25
Black-Death schreef op 12 juli 2004 @ 20:33:
Heb ik het correct als ik zeg dat er voor Miranda IM geen plugin bestaat die je de mogelijkheid heeft te webcammen met MSN gebruikers?
Klopt, vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Wat ik tijdens mijn vakantie bedacht: het zou handig zijn als er een plugin was waarmee je met één druk op de knop kunt switchen tussen single window messages en 'MSN style' chatten. Over het algemeen gebruik ik Miranda zoals het ouderwetsche ICQ werkte (dus gewoon elk bericht apart in een venster), maar soms zou ik wel meer willen 'chatten' (dus eigenlijk zoals de chatfunctie in de oude ICQ).

Weet iemand of er zo'n plugin bestaat?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik ben sinds kort ook gezellig aan de weer met miranda. Kwa functionaliteiten petje af! mooi stukje software. Alleen nu ben ik bezig met customizen, thans ik probeer wat maar ik krijg het niet echt voor elkaar.

ik heb nu

Afbeeldingslocatie: http://www.hosting-hub.com/filedeposit/uploads/21072004/miranda.JPG

en ik wil eigenlijk naar zoiets

Afbeeldingslocatie: http://www.idevtm.com/_people/alex/main.jpg

of,

Afbeeldingslocatie: http://web.pdx.edu/~spearman/miranda2.jpg

Ik heb al icons liggen te downen en backgrounds ingesteld, maar zo mooi als dit met dat menubalkje er om heen enz dat lukt me voor geen meter. Probleem is ook nog dat de meeste icons te links staan en dus niet in de band vallen (zoals jullie al kunnen zien)

bedankt alvast voor informatie.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
blogbuster schreef op 21 juli 2004 @ 20:11:
...
Ik heb al icons liggen te downen en backgrounds ingesteld, maar zo mooi als dit met dat menubalkje er om heen enz dat lukt me voor geen meter. Probleem is ook nog dat de meeste icons te links staan en dus niet in de band vallen (zoals jullie al kunnen zien)

bedankt alvast voor informatie.
RTFM :P
Bij het downloaden van de background die je nu hebt, zit voor bijna 100% een text bestandje waarbij de instelling voor "Miranda>options>Contaclist>List" en "list text" staan.

Zoniet probeer dan zelf verschillende waarden voor o.a. "Indent groups by" en "Rowheigth", owja en gebruik "groepen" om je contactpersonen in te stoppen anders zullen ze nooit uitspringen door de "Indent groups by" instelling!
Veel plezier met Miranda! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
ben alweer stuk verder en weet hoe 't nu werkt. Alleen bij ICQ heb ik een raar probleem. Mensen die mij msgen, daar krijg ik dan 2x het zelfde bericht steeds van!.. wat kan dit zijn op miranda zelf lees ik hier ook over.

http://forums.miranda-im.org/viewtopic.php?p=102962#102962

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MSN protocol 0.1.7.2 is uit met aantal bugfixes
http://miranda-im.org/dow...hp?action=viewfile&id=702

- bugfix (error #0000222): you can add yourself using Find/Add contacts.
- bugfix (error #0000123): Away and N/A modes are switched.
- bugfix: e-mail, password and nickname can't be saved into the empty profile database.
- bugfix: Cancel button does not close the png2dib d/l dialog.

Voor een complete history changelog zie
http://miranda-im.org/dow...php?action=viewlog&id=702

• Dr. Malsain
Ik ben vandaag begonnen de plug-in voor tabbed chatting te gebruiken. Het ziet er strak uit en werkt lekker. Hier de tabSRMM plug-in voor geïnteresseerden. Er wordt vermeld dat de plug-in pas in alpha fase is, er zullen dus nog wel wat fouten in voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 16:13
nou ik ben het ook eens aan het proberen, so far so good, alleen mis ik nog steeds display pictures/webcam voor msn....

verder ziet het er erg goed uit!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Hm, ik heb sinds een tijdje de nieuwste MSN plugin (0.1.7.5) geinstalleerd. Nu krijg ik echter elke keer bij het inloggen alle contacts die ik eigelijk niet erop wil hebben, ook al delete ik ze.

Ik heb al bij Options->Events->Ignore bij die contacts "Ignore All" aangezet en de vinkjes eruit gehaald. Dat mocht niet baten.
Ook als ik ze bij Options->Network->MSN Server Lists allemal op "Blocked contact" zet krijg ik hetzelfde. Ze verschijnen elke keer weer opnieuw op mijn list.

Is er misschien een manier om zonder de echte MSN de server list bij te houden? Via website misschien?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
met de nieuwe msn plugin zal het opgelost zijn, staat ergens op het forum, geen zin om uit te zoeken waar.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Als je geen zin hebt om te zoeken neem dan in ieder gaval de moeite om te lezen:
ik heb sinds een tijdje de nieuwste MSN plugin

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• joint_me
http://forums.miranda-im.org/viewtopic.php?p=108289#108289

Probeer eens verder te kijken dan je neus lang is, omdat iemand beweert dat ie het nieuwste van het nieuwste heeft, hoeft ie nog niet het nieuwste van het nieuwste te hebben. :(

je kan hem hier downloaden. (dat is dus 0.1.7.6)

p.s.
spoiler:

[ Voor 20% gewijzigd door joint_me op 11-09-2004 02:25 ]

Hello fellow humans

• JayVee
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Als ik bij de plugins kijk en daar staat 0.1.7.5, dan neem ik aan dat dat de nieuwste is. My bad.
De nieuwe fixt het iig.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• joint_me
JayVee schreef op 11 september 2004 @ 11:12:
Als ik bij de plugins kijk en daar staat 0.1.7.5, dan neem ik aan dat dat de nieuwste is. My bad.
De nieuwe fixt het iig.
Ik was niet geirriteerd door jouw JayVee, meer door IorGie, mischien dat ik nog een beetje overdreef ;)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Dr. Malsain schreef op 12 augustus 2004 @ 22:04:
Ik ben vandaag begonnen de plug-in voor tabbed chatting te gebruiken. Het ziet er strak uit en werkt lekker. Hier de tabSRMM plug-in voor geïnteresseerden. Er wordt vermeld dat de plug-in pas in alpha fase is, er zullen dus nog wel wat fouten in voor komen.
Ik gebruik deze plugin nu ook, en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt!
Naast tabbed chatting krijg je nog veel meer mogelijkheden erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Ik heb een probleem met het connecten van een MSN account dat gebruikt maakt van een Passport email adres (****@gmail.com).

Ik krijg de volgende foutmelding: Attempt to make a SSL connection resulted to error 401: Unauthorised.

Als ik met een ander hotmail account inlog gaat alles goed. Het passport (username/pasword) is ook goed, want ik kan daarmee met bijv. MSN of Trillian wel connecten.

Iemand een idee??

• Krul

Krul

Holodoc

^^ >:) kick >:) ^^

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Ik kan je helaas niet helpen; ik heb alleen msn via @hotmail.com.
Toch goed om te zien dat dit topic nog leeft :)

• posttoast
Krul schreef op 28 september 2004 @ 23:46:
Ik heb een probleem met het connecten van een MSN account dat gebruikt maakt van een Passport email adres (****@gmail.com).

Ik krijg de volgende foutmelding: Attempt to make a SSL connection resulted to error 401: Unauthorised.

Als ik met een ander hotmail account inlog gaat alles goed. Het passport (username/pasword) is ook goed, want ik kan daarmee met bijv. MSN of Trillian wel connecten.

Iemand een idee??
Heel vreemd. Ik heb ook geen Hotmail adres en bij mij werkt het prima. Nieuwste MSN plugin al gedownload?

omniscale.nl

• Krul

Krul

Holodoc

Heel vreemd. Ik heb ook geen Hotmail adres en bij mij werkt het prima. Nieuwste MSN plugin al gedownload?
Ja, gebruik de nieuwste MSN plugin. Moet ik extra poorten openzetten in mijn router? Vind het heel vreemd, omdat alleen bij dit niet-hotmail adres het niet doet.

• posttoast
Krul schreef op 30 september 2004 @ 15:20:
[...]

Ja, gebruik de nieuwste MSN plugin. Moet ik extra poorten openzetten in mijn router? Vind het heel vreemd, omdat alleen bij dit niet-hotmail adres het niet doet.
Ik heb ook geen poorten open gezet en toch werkt het... Werkt het wel als je MSN Messenger gebruikt ipv Miranda?

omniscale.nl

• Krul

Krul

Holodoc

Ik heb ook geen poorten open gezet en toch werkt het... Werkt het wel als je MSN Messenger gebruikt ipv Miranda?
Ja, bij Messenger en Trillian heb ik geen problemen met MSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Heb je in de opties ook het v10 protocol aangezet? Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

Heb alles op een andere pc opnieuw geinstalleerd en het werkt eindelijk :)
Snap er niet zoveel van. Maar goed bedankt allemaal voor het meedenken 8)

Er is weer een miranda gebruiker erbij. Trillian kan nu echt weg.... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebTwister
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2024
Nou ik ben op aanraden van Vincent B ..de topicStarter, ook maar op Miranda IM overgestapt... en ik heb alles voor elkaar, ik zat alleen met een vraag..

is het ook mogelijk om meerdere accounts van hetzelfde aan te hebben..

ik heb bijvoorbeeld 2 msn accounts, is er een plugin die er voor zorgt dat je beide accounts gelijktijdig aan kan hebben in Miranda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
WebTwister schreef op 04 oktober 2004 @ 11:59:
Nou ik ben op aanraden van Vincent B ..de topicStarter, ook maar op Miranda IM overgestapt... en ik heb alles voor elkaar, ik zat alleen met een vraag..

is het ook mogelijk om meerdere accounts van hetzelfde aan te hebben..

ik heb bijvoorbeeld 2 msn accounts, is er een plugin die er voor zorgt dat je beide accounts gelijktijdig aan kan hebben in Miranda?
Ja, gewoon een tweede msn.dll downloaden en die msn2.dll noemen. Staat meerdere keren in dit topic.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dorie, ik zit met smart te wachten op Miranda 1.0, en ik ben vast niet de enige :P
Hoop wel dat ze niet teveel "blabla" erin frotten, want ik vind het minimalistische van Miranda juist zo handig/mooi. Maar wat handiger in te stellen, soort van autoupdate functie als er een nieuwe versie van je plugin is ofzo..dat lijkt me wel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
2Dutch schreef op 06 oktober 2004 @ 02:11:
Dorie, ik zit met smart te wachten op Miranda 1.0, en ik ben vast niet de enige :P
Hoop wel dat ze niet teveel "blabla" erin frotten, want ik vind het minimalistische van Miranda juist zo handig/mooi. Maar wat handiger in te stellen, soort van autoupdate functie als er een nieuwe versie van je plugin is ofzo..dat lijkt me wel nice :)
Die is er nu toch al? werkt perfect!
http://www.miranda-im.org...hp?action=viewfile&id=358

En zal dus voor 1.0 ook wel komen (hoop ik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:28

CmdrKeen

Krentenboltosti

ff zin om een screenshot te plaatsen van mijn Miranda-layout:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mhuijgen/martin/got/mirand~2.png

en

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mhuijgen/martin/got/mirand~1.png
Klikbaar

Miranda zodanig getweakt dat 't precies op mijn Windows XP Command Line Interpreter (aka DOS-box) lijkt (zie ondertitel :P) Onderste plaatje: "gewone" DOS-box, Miranda IM en messaging window.

[ Voor 13% gewijzigd door CmdrKeen op 06-10-2004 16:19 ]

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 09:53
Ik ben op mijn werk ook nog steeds tevreden gebruiker van Miranda, en zou het ook wel graag thuis willen gaan gebruiken.

Toch zit ik nog steeds met het probleem dat het "multi-chatten" op MSN nog vaak totaal in de soep loopt. Het begint al met dat ik vaak niet zie wie de deelnemers zijn: Ik zie dan iedereen praten onder de naam van degene die mij in een chatsessie heeft toegevoegd.

Weer een andere keer kan niet iedereen mij zien, of krijgt iedereen hetgeen wat ik typ in een apart venster te zien ipv. in de multi-chat.

Ik gebruik Miranda met de laatste versies van o.a. de MSN plugin en tabSRMM als messaging plugin.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:28

CmdrKeen

Krentenboltosti

Eymey, MSN multichat werkt wel maar de implementatie is *erg* brak. Ik heb dit probleem zelf ook maar ik heb er geen last van omdat ik niet moet hebben van multichats :P
Net even door de fora van Miranda gelopen en ik krijg de indruk dat het development-team van Miranda en de plugin-schrijvers de snelle ontwikkeling van het MSN-protocol niet bij kunnen houden. Telkens als de jongste features een beetje degelijk geïmplementeerd zijn, stelt MS een nieuwe versie van MSN verplicht. Dit ging ook zo bij file transfers en SSL-login. Nu is multichat al een wat oudere feature maar het probleem is dat oude code slecht bruikbaar is bij een nieuwe versie van het protocol (in dit geval).

Het kost Miranda dus gewoon veel energie om de ontwikkeling van MSN bij te houden, maar uiteindelijk zal MS ook wel een keer besluiten dat MSN bloated genoeg is en niet stoppen maar in ieder geval matigen met de ontwikkeling, zodat open-sourceprogrammeurs de kans krijgen om e.e.a. *degelijk* te reverse-engineren.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
http://www.twc.sshunet.nl...grams/miranda/miranda.jpg

mijn custom miranda, vind het leuk om er af en toe mee te spelen :P

Hello fellow humans

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste