Het grote Miranda IM topic

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06
joint_me schreef op 16 oktober 2004 @ 17:31:
http://www.twc.sshunet.nl...grams/miranda/miranda.jpg

mijn custom miranda, vind het leuk om er af en toe mee te spelen :P
Moet je ons natuurlijk wel vertellen welke skins/plugins/achtergronden je draait en waar we die kunnen halen :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 12-06 09:13
Breepee schreef op 16 oktober 2004 @ 20:25:
[...]

Moet je ons natuurlijk wel vertellen welke skins/plugins/achtergronden je draait en waar we die kunnen halen :)
staat op het miranda forum ;)

tabsrmm_icons even zelf in elkaar gestampt :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door joint_me op 16-10-2004 21:00 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17807

Wat ik graag zou willen weten is of het mogelijk is om een geluid bij het typen te hebben, dus per aanslag op je keyboard als je iets typt, net zoals bij icq? Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64212

Hee

Ik heb eindelijk smileyadd.dll kunnen activeren, heb nu alleen 1 probleempje. Als ik op de smileybuton klik in een messagedialog zie ik de emoticons mooi op een witte achtergrond, maar als ik ze invoeg in ook een witte message dialog dan zit er bij iedere emoticon een zwart randje omheen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-06 13:20
Ik heb een probleempje met Miranda achter de proxy (op de zaak). Ik krijg het niet goed werkend. De enige instelling die werkt is de gateway (dus in de gewone MSN plugin, niet de MSN Gateway Plugin), maar dan gaat alles zo traag dat het niet meer chatten genoemd kan worden. Duurt gewoon 1 minuut ofzo voordat een bericht aan komt.

Ik meen ergens op een forum te hebben gelezen dat iemand hetzelfde probleem heeft en dat het geintroduceerd is in versie 0.1.7.7 van de msn-plugin. Versie 0.1.7.6 zou het probleem niet hebben, maar die kan ik nergens vinden. Heeft iemand die toevallig nog ergens liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
PhilipsFan schreef op 24 oktober 2004 @ 08:59:
Ik heb een probleempje met Miranda achter de proxy (op de zaak). Ik krijg het niet goed werkend. De enige instelling die werkt is de gateway (dus in de gewone MSN plugin, niet de MSN Gateway Plugin), maar dan gaat alles zo traag dat het niet meer chatten genoemd kan worden. Duurt gewoon 1 minuut ofzo voordat een bericht aan komt.

Ik meen ergens op een forum te hebben gelezen dat iemand hetzelfde probleem heeft en dat het geintroduceerd is in versie 0.1.7.7 van de msn-plugin. Versie 0.1.7.6 zou het probleem niet hebben, maar die kan ik nergens vinden. Heeft iemand die toevallig nog ergens liggen?
Ik heb hem hier, mail maar even naar vincent [at] bovelander [dot] net dan stuur ik je hem.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Vincent Bovelander schreef op 24 oktober 2004 @ 14:09:
[...]

Ik heb hem hier, mail maar even naar vincent [at] bovelander [dot] net dan stuur ik je hem.
Ik heb het geprobeerd, maar helaas is het niet gelukt. Het probleem is precies hetzelfde als met de nieuwe plugin.

Heeft iemand misschien een idee wat hier mis gaat? Ik zit op de zaak achter een proxy. Deze laat alleen http en https door via poort 80 en 443. Op de een of andere manier probeert Miranda toch via poort 1863 te connecten, want ik krijg op het logscherm een melding dat de proxy deze poort niet toestaat (foutcode 502).

Het gekke is dat ik met aMSN of met de officiele MSN-client van Microsoft wel kan verbinden en chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik had hetzelfde probleem toen ik de plugin "Another Conversation Style Messaging" gebruikte. De plugin "Send/Receive Messaging", die standaard in het installatiebestand zit, heeft dit probleem niet. Van alle plugins en Miranda zelf gebruik ik altijd de meest recente versies.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe krijg ik eigenlijk got smileys in Miranda? En is het dan ook mogelijk dat als ik ":)" intik iedereen bij msn het got smiley krijgen? Dus via dat smileyverzend gedoe van msn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witwasser
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dat zou ik ook wel eens willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
E-jey schreef op 28 oktober 2004 @ 17:00:
Hoe krijg ik eigenlijk got smileys in Miranda? En is het dan ook mogelijk dat als ik ":)" intik iedereen bij msn het got smiley krijgen? Dus via dat smileyverzend gedoe van msn :P
Ik heb zelf smileys gekregen door de plugin SmileyAdd te installeren. Maar als je perse GOT smileys wilt, dan vrees ik dat je zelf een set met smileys moet maken, maar misschien zijn die wel kant en klaar te vinden. Ik vind de standaardsmileys wel best. Volgens mij kan Miranda geen smileys verzenden, of daar moet weer een of andere maffe plugin voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
je kunt geen smileys verzenden zodat msn 6 gebruikers ze zien en om eerlijk te zijn, kan mij ook niet veel boeien. En als je got smileys wil moet je ze zelf maken, ik heb er ook wel eens over nagedacht, maar nooit echt zin in gehad.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wat je moet doen is op de site van Miranda bij Tools het progje downloaden om van .ICO's een DLL-bestand te maken. Dan van download.com een progje sleuren om van .BMP (of zo) een .ICO te maken. Maak in je favo tekenprogsel een plaatje van 16x16 pixels (of zo, i.i.g. vierkant), sla op als .BMP, converteer naar .ICO en zet de ICO's op de juiste plaats in het DLL-makerprog van Miranda. Die kan je vervolgens importeren.

Het vervelende is alleen dat je niet zomaar bestaande plaatjes mag gebruiken (daarom kan ik mijn iconsets ook niet publiceren). Check even wat de FAQ's e.d. van GoT hierover zeggen. Je mag vrijwel alle smileys gebruiken na melding maar sommige niet, en als je ze gaat pushen (verzenden) dan publiceer je ze eigenlijk, denk ik.

Als je wil, kan ik wel een uitgebreider howto schrijven voor het maken van iconsets voor Miranda.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Dat kun je doen bij: Options -> Events -> Messaging -> En dan "Send message on 'Enter'" aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kheb het ook maar eens geinstalleerd, omdat ik meer dan zat was van trillian (berichten die niet aankomen, loodzware versie 3 in het vooruitzicht). Miranda is lekker klein, lekker snel en je kunt vrijwel alles wat je bedenken kunt inpluggen :). Tot nu toe zeer tevreden ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:30

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Er is een nieuwe client uit van Miranda : v0.4 RC 1 http://forums.miranda-im.org/viewtopic.php?t=22184

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Let wel: dit is een release-candidate en nog geen final! De final versie zal er binnenkort ook wel aankomen.

omniscale.nl

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:23

Sosabowski

nerd

Ik heb al met meerder plugins lopen klooien maar ik krijg het niet voor elkaar om pop-ups te krijgens als een contact zich aanmeldt. Ala MSN. Zijn er mensen bij wie het wel werkt?
popup.dll 2.0.3.8 en neweventnotify.dll 0.0.4.0 al geinstalleerd.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Anoniem: 26327

IorGie schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:31:
Ik heb al met meerder plugins lopen klooien maar ik krijg het niet voor elkaar om pop-ups te krijgens als een contact zich aanmeldt. Ala MSN. Zijn er mensen bij wie het wel werkt?
popup.dll 2.0.3.8 en neweventnotify.dll 0.0.4.0 al geinstalleerd.
NewStatusNotify is de plugin voor wat jij wilt. :)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:23

Sosabowski

nerd

Mijn dank is groot!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
wou ff mijn nieuwe miranda config spammen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.twc.sshunet.nl/%7Ekjvdven/public/imageDump/mir.jpg
Breepee schreef op zaterdag 16 oktober 2004 @ 20:25:
[...]

clist plugin: clist_nicer
srmm: tabsSRMM

eigenlijk alweer wat veranderd, fryingdutchmen groep is verwijderd en groupcount weggehaalt

[ Voor 10% gewijzigd door joint_me op 22-12-2004 16:52 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
joint_me schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:43:

[afbeelding]

[...]

eigenlijk alweer wat veranderd, fryingdutchmen groep is verwijderd en groupcount weggehaalt
updated :)

Afbeeldingslocatie: http://www.twc.sshunet.nl/%7Ekjvdven/public/imageDump/mir2005.jpg

Ben ik de enigste die met zijn Miranda IM speelt :? Al hoop ik wel, dat ik nu eens tevreden blijf met hoe ie eruit ziet :9

Nu hoop ik dat ze de multichat eens aanpakken, heb al gehoort dat ze er mee bezig zijn, kan haast niet wachten :P

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
joint_me schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:43:

[afbeelding]

[...]

dude welke skin is dat?

(edit) Aaarg ben ik nou gek ik kan echt niet meer vinden waar je de skin veranderd? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 02-01-2005 18:09 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
gladiool schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:52:
[...]

dude welke skin is dat?

(edit) Aaarg ben ik nou gek ik kan echt niet meer vinden waar je de skin veranderd? 8)7
omdat te doen heb je de nieuwste versie van Miranda nodig, waarschijnlijk de nightly + clist_nicer ipv de normale clist (contactlist, die zijn in de nightly lost gehaald van de core) en als laatste tweak_ui om de achtergrond weg te halen. hier te vinden in de opties .:: contact list >> list background :of: list background + ::.

en dan maar spelen ;)

Hello fellow humans

• joint_me
Whoei nieuw speeltje genaamd IE View _/-\o_
This plugin replaces RichEdit used by TabSRMM or SRMM with IE control and adds the following new features:
- animated smileys,
- background image in message log,
- full message log customization via external CSS file.
Je kunt nu in HTML/ CSS je messagelog veranderen, is jammer genoeg gebaseerd op IE zodat de CSS een beetje crap is, maar daar is omheen te werken. Dat betekent dat je het zo gek kan maken als jezelf kunt, denk aan; tekstballonnen, plain, rounded corners, etc.

Zo ziet mijn messagelog er voorlopig uit, nu nog nieuwe icoontjes maken/vinden, of als je geroepen voelt om een stel iconen in de stijl van HmmXP te maken dan hou ik mij aanbevolen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.twc.sshunet.nl/~kjvdven/public/programs/miranda/HmmXP-ieview.jpg

Version: HmmXP 0.3 beta
Publisher: Syrek
Changelog:
  • + different colors for in/ out * font change * structure changes * better comments

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Wat ik mij eigenlijk afvroeg is of ik de border rond het venster weg kan halen. Ik heb het ooit gehad maar weet bij god niet meer hoe.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.404zone.nl/userfiles/blogbuster/miranda.JPG

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
blogbuster schreef op zondag 06 maart 2005 @ 09:03:
Wat ik mij eigenlijk afvroeg is of ik de border rond het venster weg kan halen. Ik heb het ooit gehad maar weet bij god niet meer hoe.

[afbeelding]
met de tweakui plugin.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sinds een aantal dagen heb ik last van het feit dat via MSN berichten de helft van de tijd niet krijg, en mensen ook niet van mij. Heb de 0.1.7.10 MSN plugin maar gedownload, maar daar krijg ik wel vaak "The message send timed out" meldingen van. zucht..beetje vermoeiend :P

[ Voor 53% gewijzigd door 2Dutch op 25-03-2005 13:54 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
2Dutch schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:48:
Sinds een aantal dagen heb ik last van het feit dat via MSN berichten de helft van de tijd niet krijg, en mensen ook niet van mij. Heb de 0.1.7.10 MSN plugin maar gedownload, maar daar krijg ik wel vaak "The message send timed out" meldingen van. zucht..beetje vermoeiend :P
Hier is de MSN verbinding ook niet zo stabiel. Ik heb even de nieuwste MSN plugin gedownload: MSN plugin 0.1.7.11. Toch verbreekt ie elke keer de verbinding...

Voor de 0.4 versie is er een andere MSN plugin. Nu wachten op de final release van 0.4.

[ Voor 5% gewijzigd door posttoast op 25-03-2005 14:07 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-06 11:21
2Dutch schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:48:
Dat is de reden waarom ik toch maar op MSN (Plus weliswaar) ben overgestapt. Met Miranda en Trillian komen de berichten gewoon vaak niet aan en dat is erg jammer, omdat het veel fijnere programmaatjes zijn. Vooral Miranda, dat is zo lekker editable :P. ICQ geluidjes, sommige MSN icoontje, dit van dat en zus van zo. Maja ach, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
Ik gebruik Miranda IM nu al meer dan twee jaar schat ik. In het begin was de verbinding met MSN vrij stabiel maar al voor langere tijd heb ik er geen problemen meer mee. Het MSN netwerk is af en toe niet te bereiken maar dat blijkt dan aan MSN zelf te liggen ;) maar dat zou je kunnen checken via http://messenger.msn.com/Status.aspx.

Maar het volgende is nu mijn probleem op het moment. Ik heb Miranda IM op twee verschillende pc's gebruikt en dus ook twee verschillende data-files met history en contacts. Nu wil ik deze twee samenvoegen en probeer daar de import wizard voor te genruiken. Helaas nokt dit tooltje ermee door een "application error" (".... memory could not be read ...", je kent het wel). Zijn er gebruikers die ervaring met importeren hebben van een data-file of een andere oplossing weten?

In de tussentijd heb ik een oplossing kunnen vinden. Voor de duidelijkheid even een uitleg. Na heel wat gezoek kwam ik uit bij een vervangende import.dll voor Miranda. Deze bleek wel goed en ook erg snel te werken. Het is te vinden via deze link.

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Malsain op 02-04-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140822

Nog meer mensen die problemen hebben met MSN Filetransfers bij de nieuwe Miranda (0.4) en MSN protocol 0.4.0.1?

Snelheid gaat hier terug naar 'n paar kB en heel Miranda bevriest steeds voor een paar seconden, gedurende de hele transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Ok, Miranda 0.4 is here en berichtjes sturen/ontvangen gaat vooralsnog probleemloos, ook de MSN en ICQ-protocollen doen prima hun werk. Maar ik krijg met geen mogelijk smileys geproduceerd. Wat heb ik gedaan: SmileyAdd (fixed) 0.1.4.6 gedownload, vervolgens de smileyadd.dll in de originele plugins folder van Miranda gezet anders doet ie helemaal niks. Vervolgens start ik Miranda=>Options=>Plugins en ik zie dat smileyadd.dll geladen is. Mooi. Dan wil ik uiteraard een smileylibrary kiezen (maakt niet uit welke, ik heb wat packs binnengehaald, smileyfolders (packs met extensie *.msl) aangemaakt) en dat kan dus niet. Als ik op smileyadd.dll ga staan valt er niks te kiezen, de pijltjes blijven grijs.
Het enige wat ik nu zie als ik een berichtje wil versturen is de letter "S" boven mijn tekstbox en als ik daar op klik crasht Miranda....

Iemand meer succes gehad met de smileys? How did you do it... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
ik gebruik IEview voor smilies, animated wel te verstaan :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140822

Compunologist schreef op zondag 10 april 2005 @ 00:44:
Wat heb ik gedaan: SmileyAdd (fixed) 0.1.4.6 gedownload, vervolgens de smileyadd.dll in de originele plugins folder van Miranda gezet anders doet ie helemaal niks. Vervolgens start ik Miranda=>Options=>Plugins en ik zie dat smileyadd.dll geladen is. Mooi. Dan wil ik uiteraard een smileylibrary kiezen (maakt niet uit welke, ik heb wat packs binnengehaald, smileyfolders (packs met extensie *.msl) aangemaakt) en dat kan dus niet. Als ik op smileyadd.dll ga staan valt er niks te kiezen, de pijltjes blijven grijs.
Is er geen extra tabblad bijgekomen na het installeren van smileyadd.dll? Options > Events > Smileys. Daar kun je nl. alles instellen m.b.t. de smileys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Miranda werkt bij mij prima. Zo kan ik met MSN-users praten zonder daadwerkelijk die meuk te hoeven installen. Echter .. ik heb iets raars. Bij 1 MSN-user krijg ik niks te zien als hij typt. Hij ziet wel wat ik typ. De info moet wel overkomen, want soms, als ik Miranda start en op het MSN-netwerk aanmeld, komt alle tekst die hij geschreven heeft in 1 keer voorbij. Ook van dagen geleden. Daarna meteen echter kan hij weer typen wat ie wil, maar bij mij blijft het leeg. Andersom werkt het nog steeds. Ik heb dit probleem ook met geen een andere gebruiker. Het probleem speelt ook als alle firewalls aan beide zijden disabled zijn.

Kent iemand dit verschijnsel?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 10-04-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Anoniem: 4629 schreef op zondag 10 april 2005 @ 07:58:
Miranda werkt bij mij prima. Zo kan ik met MSN-users praten zonder daadwerkelijk die meuk te hoeven installen. Echter .. ik heb iets raars. Bij 1 MSN-user krijg ik niks te zien als hij typt. Hij ziet wel wat ik typ. De info moet wel overkomen, want soms, als ik Miranda start en op het MSN-netwerk aanmeld, komt alle tekst die hij geschreven heeft in 1 keer voorbij. Ook van dagen geleden. Daarna meteen echter kan hij weer typen wat ie wil, maar bij mij blijft het leeg. Andersom werkt het nog steeds. Ik heb dit probleem ook met een een andere gebruiker. Het probleem speelt ook als alle firewalls aan beide zijden disabled zijn.

Kent iemand dit verschijnsel?
Bij mij is dit dus andersom het geval, mensen krijgen geen berichten van mij en dan plots opeens alles van een tijdje in 1 keer. Eerst met 1 user en nu al met 2 personen last van. Msn 0.4 flipte em al tijdens het installeren, maar toch wil ik dat nog een keer proberen draaiend te krijgen op mijn andere pc. Het begint nu wel irritant te worden, vooral ook omdat die mensen niet willen overstappen op ICQ :P Nee maar ff serieus, dit is dus erg irritant, want die mensen krijgen mijn berichtjes dus niet/laat en ik snap niet waarom het dan niet bij iedereen zou moeten zijn in plaats van deze 2 personen? De ene gebruikt msn 6.2 , de andere 7nogwat.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Anoniem: 140822 schreef op zondag 10 april 2005 @ 07:43:
[...]
Is er geen extra tabblad bijgekomen na het installeren van smileyadd.dll? Options > Events > Smileys. Daar kun je nl. alles instellen m.b.t. de smileys.
Check... de smileybutton werkt nu als ik een berichtje verstuur, nu nog af zien te komen van de "runtime error" als ik weer terugga naar de options...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Mijn Miranda ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnogen.net/mir.jpg
Maar hoe zorg ik ervoor dat er _bijvoorbeeld_ een spatie kotm na iemands "Nickname" dus:
code:
1
2
3
4
5
6
Sjakie:
Hallo
Bert:
Hoi
Sjakie:
Voetbal

Want nu is het erg overizhctelijk; de boodschap meteen na de nickname.

Zoeits als [dit] is wel mooi bijvoorbeeld (alleen het "gespreksvenster" bedoel ik).

[ Voor 4% gewijzigd door sjaakaq op 12-04-2005 11:10 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
leokennis schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:04:
Mijn Miranda ziet er nu zo uit:
[afbeelding]
Maar hoe zorg ik ervoor dat er _bijvoorbeeld_ een spatie kotm na iemands "Nickname" dus:
code:
1
2
3
4
5
6
Sjakie:
Hallo
Bert:
Hoi
Sjakie:
Voetbal

Want nu is het erg overizhctelijk; de boodschap meteen na de nickname.

Zoeits als [dit] is wel mooi bijvoorbeeld (alleen het "gespreksvenster" bedoel ik).
Dat kan heel makkelijk met TabSRMM :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Dank :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-05 16:59
Ik kan sinds vandaag totaal niet meer inloggen op MSN :( (de statuspage van MSN geeft geen problemen aan), heb miranda 0.4 en nu de laatste 0.4.0.1 alpha gebruikt en verschillende msn plugins. Ik krijg niet eens een can't connect message ofzo, hebben meer mensen hier last van ?

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

Nope, geen last van. Ik heb gewoon de laatste versie 0.4 RC1 geinstalleerd. Met de voorgaande versies ook geen last van gehad. Ik had op het gegeven moment wel het probleem dat het Miranda proces na het afsluiten bleef hangen. Bij een volgende keer starte het programma dan niet meer op; met de laatste versie heb ik hier geen last meer van.

Misschien dat een complete uninstall en daarna een nieuwe install het probleem oplost?

Leuk trouwens een beetje rotzooien met IE-view enzo. Ziet er best leuk uit zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 16:39
Zo 15min geleden ook ff geinstalleerd.. :)
Eerder nog nooit van gehoord, wat ik nu toch best gek vind.
Het is reuze handig! En werkt perfect, erg netjes en simpel!

Alleen klein probleempje, kan me niet aanmelden bij de ICQ site.
Elke keer een error dat het niet werkt, pfff
An error had occured, please go back and try again.
Maarja, nu nog maar eens wat aan klooien met plugins :)

EDIT: Kan met een aantal mensen soms niet praten via msn :@ Timeout.. Is daar nu al een oplossing voor want vind dit wel heel erg verrot...

[ Voor 25% gewijzigd door Silvan op 31-05-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28513

Ok hele domme vraag en ja ik heb gezocht, maar hoe voeg je een groep toe ik las in een ander topic via rechter muisknop > new group maar dat staat er bij niet bij new group? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Bij mij staat er gewoon 'New Group' als ik met de rechtermuisknop op een leeg gedeelte van mij contactlijst klik (dus niet op een gebruiker). Ik neem aan dat je op de goede plek klikt?
Welke versie van Miranda gebruik je trouwens? Veel plugins geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gert-Paul schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:53:
Bij mij staat er gewoon 'New Group' als ik met de rechtermuisknop op een leeg gedeelte van mij contactlijst klik (dus niet op een gebruiker). Ik neem aan dat je op de goede plek klikt?
Welke versie van Miranda gebruik je trouwens? Veel plugins geïnstalleerd?
Ik drukte idd de hele tijd op een gebruiker nu heb ik het, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

ff een schopje..
ik heb wel gezocht, maar kon t niet vinden.....
Kun je met miranda ook meerdere gebruikers aanmaken? dus 1 voor mezelf en 1 voor iemand anders? Trillian heeft dat wel. Daar krijg je dus ook als je t opstart eerst een inlogschermpje met de keuze voor welke account je wilt gebruken. (en dus ook andere msn, icq, etc accounts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
F-X schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:31:
ff een schopje..
ik heb wel gezocht, maar kon t niet vinden.....
Kun je met miranda ook meerdere gebruikers aanmaken? dus 1 voor mezelf en 1 voor iemand anders? Trillian heeft dat wel. Daar krijg je dus ook als je t opstart eerst een inlogschermpje met de keuze voor welke account je wilt gebruken. (en dus ook andere msn, icq, etc accounts)
Ja, dat kan :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 10:16
Maar bij Miranda krijg je geen mooi schermpje. Je moet het profiel opgeven op de command line (ala: '"C:\Program Files\Miranda IM_0.4.0.1\miranda32.exe" E:\Backup\Miranda\Kheldar' waarbij je de extensie van het profiel, *.dat, weglaat). Door dit bij iedereen in het start menu aan te passen hoeft dat geen probleem te zijn en miz is het zelfs een stuk chiquer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Kheldar schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:50:
[...]

Maar bij Miranda krijg je geen mooi schermpje. Je moet het profiel opgeven op de command line (ala: '"C:\Program Files\Miranda IM_0.4.0.1\miranda32.exe" E:\Backup\Miranda\Kheldar' waarbij je de extensie van het profiel, *.dat, weglaat). Door dit bij iedereen in het start menu aan te passen hoeft dat geen probleem te zijn en miz is het zelfs een stuk chiquer :P.
Je kunt er ook voor kiezen 2 aparte versies van Miranda te draaien, het neemt bijna geen schijfruimte in dus daar hoef je het niet voor te laten :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

fenx, maar s ff proberen dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146368

Hellhound schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:27:
Ik kan sinds vandaag totaal niet meer inloggen op MSN :( (de statuspage van MSN geeft geen problemen aan), heb miranda 0.4 en nu de laatste 0.4.0.1 alpha gebruikt en verschillende msn plugins. Ik krijg niet eens een can't connect message ofzo, hebben meer mensen hier last van ?
een beetje laat misschien..

ga gewoon eens het forum van Miranda IM browsen en kijk of je de laatste nightly van het MSN protocol kan downloaden ;)

• joint_me
Googletalk werkt ook met Miranda
  1. Open Miranda.
  2. Selecteer 'Options...' in het Miranda menu.
  3. Onder 'Network' in de 'Miranda IM Options', select 'Jabber.'
  4. Voer de volgende informatie in 'Miranda IM Options':
    • Username: voer je Gmail gebruikersnaam in (alles voor '@gmail.com')
    • Password: voer je Gmail wachtwoord in
    • Login Server: gmail.com
    • Use SSL: markeer het vakje
    • Manually specify connection host: markeer het vakje
    • Host: talk.google.com
    • Port: 5223
    • Keep connection alive: markeer het vakje
  5. Click 'OK'.
Veel plezier op googletalk :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ joint_me, goed idee.. jammer genoeg ga ik dan met metacontacts moeten werken en dat vind ik eerlijk gezegd niet interessant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Wat bedoel je met 'metacontacts' ?

Ik werk zelf afwisselend met Miranda en Gaim, en in Gaim heb ik al mijn Gmail account toegevoegd. (Het is gewoon Jabber protocol.) Naast een ICQ, MSN, yahoo en een 'gewoon' Jabber account.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
bartware schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:58:
Wat bedoel je met 'metacontacts' ?

Ik werk zelf afwisselend met Miranda en Gaim, en in Gaim heb ik al mijn Gmail account toegevoegd. (Het is gewoon Jabber protocol.) Naast een ICQ, MSN, yahoo en een 'gewoon' Jabber account.
Metacontacts, zorgt ervoor dat je meerdere personen met meerdere account toch onder 1 kopje kan blijven zien.

b.v.

Sjaak heeft MSN en ICQ
Truus heeft MSN en Googletalk

Dan krijg je normaal 4 personen, maar met metacontacts kun je die accounts samenvoegen tot 2 personen (Sjaak en Truus) en voor allebei een voorkeurs protocol opgeven.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helemaal juist, ik gebruik Miranda IM al 3 jaar met een tussenpauze van 1 jaar en heb in het verleden nare ervaringen gehad Metacontacts, wie weet moet ik het nog eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 19:55

Caveman

whahoehaha

Weet iemand hoe je met meerdere IRC servers kunt connecten ? Ik heb gezien (screenie) dat het werkt, maar ik krijg het niet aan de gang.....

edit: Laat maar...de letters "forum" zijn zo klein op de Miranda site dat ik ze over het hoofd gezien heb 8)7 .... en de oplossing is daar te vinden. Voor andere die hetzelfde probleem hebben: http://forums.miranda-im.org/showthread.php?t=267

[ Voor 49% gewijzigd door Caveman op 03-09-2005 14:14 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107958

stamp!

Ik ben al een tijdje een gebruiker van Miranda, het enige wat ik raar vind is dat als ik een bestand via msn protocol opstuur naar iemand, dat dan het chat gedeelte (van dezelfde persoon als waar ik het bestand naartoe stuur) ontzettend sloom word.. ik heb de laatste versie van Miranda (0.4.0.1) en verder loopt ie naar behoren.

Mja nog 1 ding dat ik niet heb kunnen vinden.. een plugin voor pop3 email, die als er nieuwe email is dit weergeeft in een knipperend berichtje in m'n contact list, en dus niet een nieuw raam opent waar alle email titels al af te lezen zijn. (zoals bij Yet Another Email Notifier)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 107958 op 30-09-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
ik gebruik miranda voor het eerst maar ik kom er niet helemaal aan uit.

is der een manier om makkelijk je contact list te importen van msn is de enigste plugin die ik met miranda gebruik.

is daar een plugin voor of moet ik ze allemaal een voor een toevoegen?

ik had het vermoede dat miranda het automagisch zou doen maar dus niet of ik doe iets verkeerd.

iig alvast bedankt voor de moeite.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 13:39

DizzyWeb

Ondertiteld

MSN contactlist staat gewoon @ server bij MSN... en die moet ie gewoon gebruiken. Dat heeft ie bij mij althans altijd gedaan, als ik het goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
het rare is dat mun status wel online schijnt te zijn, maar dat ik bij andere gewoon offline ben.

mss een raar iets maar zou het komen door dat ik winxp 64-bit heb :/ lijkt me zeer onwaarschijnlijke maar goed het zo kunnen (het blijft natuurlijk windows he).

ik ga nu maar de laatste nightly build testen, mss dat tie het daar wel werkt.

edit:

damn die werkt ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door mrboomblaster op 03-10-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
damn nu al veel geprobeerd maar niet wil echt lukken. ICQ doet het goed alleen jammer dat niemand die ik ken het gebruikt (msn heeft meer troep vinden ze leuk :/)

iemand van de miranda forums rade aan om de DEP in windows uit tezetten, maar die staat bij mij al standard op uit dus dat kan het niet zijn.

manage server groups aan gezet bij de msn opties maar dat wil ook niet baten.

geprobeerd via de msn 7 protocol maar ook niks.

via de http gateway en de msn gateway plugin geprobeerd (je weet maar nooit) ook niks.

heb al 3 recente nightly builds geprobeerd maar het gaat echt niet, krijg dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~paape022/untitled.JPG

iemand die nog meer dit probleem te kampen heeft gehad?

edit:

poort 1863, die gebruikt wordt door msn, staat open.

[ Voor 5% gewijzigd door mrboomblaster op 04-10-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik gebruik het nu een aantal dagen, maar 1 vraag:

Plugins lukken, maar hoe de * installeer ik die skins. Ik vind het er standaard namelijk nogal niet echt bijzonder mooi uitzien..

Edit: vond dit daarnet, maar aangezien het nogal oud is lijkt het mij niet dat miranda dan nog skins op de site zet..

[ Voor 36% gewijzigd door TheZeroorez op 05-10-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
UIteraard is er ook nog de mogelijkheid zelf een plug-in te schrijven om het mogelijk te maken skins te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Laatst online: 01:34

radial

Watch out

TheZeroorez schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:06:
Ik gebruik het nu een aantal dagen, maar 1 vraag:

Plugins lukken, maar hoe de * installeer ik die skins. Ik vind het er standaard namelijk nogal niet echt bijzonder mooi uitzien..

Edit: vond dit daarnet, maar aangezien het nogal oud is lijkt het mij niet dat miranda dan nog skins op de site zet..
Als je even aangeeft welke plugins mbt skins je hebt geinstalleerd is het wat makkelijker om advies te geven wat te doen.
Sinds juli gebruik ik Modern Contact List Layered en deze werkt prima en het ziet er nog leuk uit om mee te werken, met toch al redelijk wat skins ervoor. Tevens zijn deze prima zelf te maken hiervoor.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
zal die modern contact list eens gaan opzoeken

[ Voor 79% gewijzigd door TheZeroorez op 06-10-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Bedankt, het is nu gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand Updater al geprobeerd? In principe vind ik Wassup beter, maar deze wordt niet meer verbeterd dus gebruik ik nu Updater, valt in feite wel goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn huidige Miranda IM config

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/saikoindustries/desktop/miranda.gif
Active Plugins (19):
chat.dll v.0.3.1.6 [26 Jul 2005] - Chat (Unicode)
clist_modern.dll v.0.3.0.182 [28 Jul 2005] - Modern Contact List
dbeditorpp.dll v.3.1.2.0 [19 Sep 2005] - Database Editor++
dbx_3x.dll v.0.5.0.1 [16 Jun 2005] - Miranda database driver
IcoLib.dll v.0.0.0.3 [28 Apr 2005] - Icons library manager
ieview.dll v.1.0.3.8 [13 Sep 2005] - IEView
IRC.dll v.0.6.3.5 [26 Jul 2005] - IRC Protocol
KeepStatus.dll v.0.0.2.4 [15 Jul 2005] - KeepStatus
mbot.dll v.0.0.3.2 [23 May 2005] - MSP - Miranda Scripting Plugin
msg_export.dll v.2.15.0.0 [07 May 2005] - Message export
msn.dll v.0.4.1.1 [22 Jul 2005] - MSN Protocol
NewStatusNotify.dll v.1.1.2.2 [13 Jul 2005] - NewStatusNotify
PopUp.dll v.2.0.3.8 [21 Sep 2004] - PopUp Interoperability
start_position.dll v.0.0.3.4 [04 Sep 2005] - Window Start Position
StartupStatus.dll v.0.0.3.1 [26 Jul 2005] - StartupStatus
tabsrmm_unicode.dll v.0.9.9.97 [23 Jul 2005] - tabSRMsgW (unicode)
tipinfo.dll v.2.1.2.0 [31 Jul 2003] - Tip info
updater.dll v.0.1.12.2 [19 Oct 2005] - Updater
versioninfo.dll v.1.0.1.13 [15 Oct 2005] - Version Information
En hier mijn chat window

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/saikoindustries/desktop/mirandachat.gif

i like O+

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 146368 op 22-10-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

/doublepost

[ Voor 162% gewijzigd door Anoniem: 146368 op 22-10-2005 11:02 . Reden: op vraag van onze mod ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
meow, zou je je misschien je bericht willen editten als je als laatste hebt gereageerd binnen 24 uur? :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn pc heeft na wat gesputter (crashende miranda32.exe tot 3 keer toe) dan toch Miranda IM weer geaccepteerd ( ik draaide GAIM omdat Miranda IM brak werkte met MSN)
Maar so far, so goed: draait MSN en ICQ zonder probs en , vooral belangrijk, zonder poespas. Helaas nog wel de " bug " dat miranda32.exe actief blijft in de processenlijst na afsluiten, maar ik kijk het nog wel ff aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:24
Wordt er eigenlijk nog wel gewerkt aan Miranda-IM ? Als je op de Miranda-IM site op Community klikt krijg je een melding over werk aan een server, maar die melding zie ik al een hele tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haay schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:16:
Wordt er eigenlijk nog wel gewerkt aan Miranda-IM ? Als je op de Miranda-IM site op Community klikt krijg je een melding over werk aan een server, maar die melding zie ik al een hele tijd...
Er wordt nog steeds aan Miranda IM gewerkt, ik ben onlangs nog actief geweest op het forum. Ik kijk het voor alle zekerheid vanavond nog eens na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

ik ben sinds zaterdag ook begonnen met miranda (kom van trillian maar volgens mij wordt er daar totaal niets meer gedaan). Heb nu na heel veel uitproberen een redelijke config, maar ik zit nog met een paar vragen. Ik gebruik ieview en tabsrmm.
Wanneer ik een smiley in de conversatie wil toevoegen, dan kan ik klikken wat ik wil op dat "insert emoticon" knopje maar er gebeurt totaal niets, ik kan er wel voor zorgen dat ik kan zien wat ik moet intypen en dan komt er idd de juiste smiley, ik zou echter ook graag willen dat die smiley er komt door er gewoon op te klikken of is dat niet mogelijk?
Wanneer ik een eigen smiley pack wil maken, is het dan mogelijk om ook het venster van "insert emoticon" standaard groter te maken, zodat je niet teveel moet scrollen. Hier is dat venster 5 kolommen breed, ik zou dat graag wat meer hebben.
Ook zou ik willen weten wat , -102, doet in de regel Smiley = "smile.gif", -102, ":-) :) =)" , ":)"
Ik heb ook iedereen hernoemt, ik kan wel in mijn contact lijst zien wat de nick is van iemand maar in mijn message window wordt enkel de naam zoals ik hem genoemd heb gegeven, kan dat ook weer terug zijn eigen nick zijn of kan ik zijn nick bovenaan de container laten tonen via %n maar dan die van de nick.
Wanneer ik mail heb, geeft ie daar wel een melding van maar ik zou ook graag hebben dat ik enkel op een knopje hoef te duwen en dan gaat ie naar hotmail. Is dat mogelijk (of is dat al standaard zo maar op een of andere manier ben ik erin geslaagd om dat uit te schakelen, ik kan het iig niet terugvinden).