Het grote Miranda IM topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.853 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:23
:? Miranda IM? Wasda?!
Miranda IM is een programma waarmee je tegelijk van verschillende Instant Messaging-netwerken gebruik kunt maken. Dit betekent dat je vanuit één programma kunt communiceren met mensen die gebruik maken van verschillende netwerken.

:? Welke netwerken ondersteunt Miranda?
Standaard ondersteuning voor ICQ, AIM, MSN, Yahoo, IRC en Jabber is aanwezig en door middel van plug-ins worden bijvoorbeeld ook Gadu-Gadu en ICQ Groupwareondersteund.

:? Plug-ins?
Plug-ins zijn de grote kracht van Miranda. Alles (nou ja, bijna alles) is hiermee naar eigen smaak in te stellen. Niet tevreden over de manier waarop de message-logs getoond worden? Download een plug-in! Liever een andere indeling van je message-windows? Download een plugin! Enfin, je snapt het principe wel. Ook zijn er plug-ins die functionaliteiten toevoegen aan Miranda, zo is er bijvoorbeeld een plugin die het weerbericht toont.

:? OK, ik ben om! Waar haal ik Miranda IM?
Klik hier voor de laatste 'stable' van Miranda (0.4.0.1) (changelog).
Ben je wat avontuurlijker ingesteld? Probeer dan de meest recente testversie (changelog).

Op de Miranda site vind je een lijst met alle plugins en ook een lijst met icons, sound packs, enz.

:? Tot slot nog een lijst met veel gebruikte plug-ins:
TabSRMM - Voegt tabs doe aan je message-windows
SmileyAdd - Zorgt voor emoticon ondersteuning
StartupStatus - Stel per protocol in welke status hij heeft bij het opstarten
TextFormat - Ondersteuning voor tekst met opmaak
mToolTip - Voegt volledig aanpasbare tooltips toe aan je contactlist
History++ - Uitgebreidere message-log functionaliteit
History viewer - Zie boven, met ondersteuning voor opmaak en smilies
Message Export - Logt automagisch je gesprekken naar txt bestanden

Dank aan Yiu, Zap (startpost-tips) en Japke Rosink (txt, uit de meuktracker)

Hoezee! Dit is mijn 1000e post!

[ Voor 229% gewijzigd door posttoast op 07-07-2005 14:04 . Reden: Startpost herschreven ]

omniscale.nl

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:55
Ik gebruikt het.

Het ondersteunt alleen ICQ en MSN, dat is wel een nadeel tov Trillian. Standaard is het wat simpel, maar er zijn genoeg plugins te downloaden. Skinssupport is er ook niet echt. Maar het doet gewoon waar het voor gemaakt is.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• posttoast
Jeroen Blom schreef op 12 september 2002 @ 13:01:
Ik gebruikt het.

Het ondersteunt alleen ICQ en MSN, dat is wel een nadeel tov Trillian. Standaard is het wat simpel, maar er zijn genoeg plugins te downloaden. Skinssupport is er ook niet echt. Maar het doet gewoon waar het voor gemaakt is.
Skins e.d. vind ik niet zo interessant. Ik wil gewoon een basic look en goede functionaliteit. Bovendien gebruik ik het liefst alleen ICQ, maar door mensen in mijn omgeving (studiegenoten) word ik nu min of meer gedwongen om ook MSN te gebruiken. Daarom is zo'n 2 in 1 programma erg handig. Trillian ondersteunt natuurlijk nóg meer IM's, maar daar heb ik voorlopig geen behoefte aan.

Er is trouwens nog één dingetje waar ik niet uit kom: hoe wis ik in hemelsnaam mijn history in Miranda?

omniscale.nl

• Jeroen Blom
VincentB schreef op 12 september 2002 @ 13:05:
[...]
Er is trouwens nog één dingetje waar ik niet uit kom: hoe wis ik in hemelsnaam mijn history in Miranda?
Ik zelf heb de plugin History+ gedownload, daarmee kan je je geschiedenis eruit knikkeren.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Heb het ook geinstalleerd, maar omdat ik al een tijdje trillian gebruik staan mijn icq contacts niet op een server en handmatig kopieren is een beetje veel werk...
Iemand een idee hoe die makkelijk te doen....

Zoek wat je niet eerder vond

• Jeroen Blom
Zarc.oh schreef op 12 september 2002 @ 13:16:
Heb het ook geinstalleerd, maar omdat ik al een tijdje trillian gebruik staan mijn icq contacts niet op een server en handmatig kopieren is een beetje veel werk...
Iemand een idee hoe die makkelijk te doen....
Ook hiervoor is er een plugin.

• posttoast
Meneer Blom, u lijkt er verstand van te hebben :)

Ik vind de standaard-look van Miranda (en dan vooral fontgrootte in messages) niet echt geweldig. Dit kun je aanpassen, maar kun je al die aanpassingen dan ook bewaren voor een nieuwe installatie?

Kan ik daarvoor gewoon dat .dat bestand kopieeren?

omniscale.nl

• Jeroen Blom
VincentB schreef op 12 september 2002 @ 13:34:
Meneer Blom, u lijkt er verstand van te hebben :)

Ik vind de standaard-look van Miranda (en dan vooral fontgrootte in messages) niet echt geweldig. Dit kun je aanpassen, maar kun je al die aanpassingen dan ook bewaren voor een nieuwe installatie?

Kan ik daarvoor gewoon dat .dat bestand kopieeren?
Geen idee, ik gebruik Miranda nog niet zolang dat ik al een nieuwe versie heb geinstalleerd.

Ik heb even een nightly over de huidige versie van Miranda gezet en alle instellingen blijven bewaard.

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen Blom op 12-09-2002 13:46 . Reden: aanvulling ]

• posttoast
Ik heb het ook nog even nagekeken. Als je je settings (inclusief de hernoemde contacts) mee wilt nemen naar een ander systeem moet je alleen je profielnaam.dat even kopieeren.

Voor de geïnteresseerden, hier nog een screenshot van dit eenvoudige doch superfunctionele programma:

Afbeeldingslocatie: http://www.bovelander.net/got/miranda.gif

Overigens heb ik ingesteld dat wanneer de contactlist niet actief is, hij transparant wordt.

omniscale.nl

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:19

radial

Watch out

Sinds ongeveer 2 jaar gebruik ik nu miranda-icq en sinds het begin is het leuk om ermee te werken
- licht
- soepel
- alles naar eigen wens aanpasbaar (mbt plugins)

evt zelf plugins ed aanpassen(open source)

zowel thuis als op het werk gebruik ik het met standaard de msn plugin en de sms plugin erbij welke prima werken.

zal vanavond ff screenie maken en hier dumpen :7

==>dump
Afbeeldingslocatie: http://zooi.gotdns.org/img/miranda-icq.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door radial op 12-09-2002 18:05 . Reden: dumping ]

20xSF170s - ozo

• posttoast
Ik heb nu trouwens plotseling dat Miranda niet meer vanzelf verbinding maakt met ICQ/MSN. Ik moet dus na het opstarten van Miranda zelf verbinding maken. Kan ik ergens installen dat dit weer automagisch gaat?

omniscale.nl

• radial

radial

Watch out

VincentB schreef op 12 september 2002 @ 18:06:
Ik heb nu trouwens plotseling dat Miranda niet meer vanzelf verbinding maakt met ICQ/MSN. Ik moet dus na het opstarten van Miranda zelf verbinding maken. Kan ik ergens installen dat dit weer automagisch gaat?
Vreemd bij mij gebeurd dat alleen als ik al offline ga als ik hem afsluit maar als dat niet het geval is komt ie gewoon online als ik hem opstart, behalve natuurlijk als er connectie probs zijn maar dat gebeurd niet vaak.

20xSF170s - ozo

• posttoast
radial2000 schreef op 12 september 2002 @ 18:26:
[...]

Vreemd bij mij gebeurd dat alleen als ik al offline ga als ik hem afsluit maar als dat niet het geval is komt ie gewoon online als ik hem opstart, behalve natuurlijk als er connectie probs zijn maar dat gebeurd niet vaak.
Nu werkt het weer wel.

De oplossing: vanuit de tray even rechtermuisknop op het Miranda icoon en dan status -> online. Hierna gaat het wel gewoon goed. :)

omniscale.nl

• Jeroen Blom
VincentB schreef op 12 september 2002 @ 19:08:
[...]

Nu werkt het weer wel.

De oplossing: vanuit de tray even rechtermuisknop op het Miranda icoon en dan status -> online. Hierna gaat het wel gewoon goed. :)
Andere oplossing: je raad het al een plugin.

• posttoast
Na even een tijdje gestoeid te hebben met Miranda gaat het me steeds beter bevallen. Alles is nu helemaal naar mijn wensen ingesteld. Echt een superhandig appje. :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 22:23

scim

Nani?

Miranda is een handig progje, maar de msn plugin is een beetje vreemd.
Af en toe komen berichten niet door, of moet ik ze dubbel sturen omdat ze eerste uit timen (dit is bij beide het geval).
En een van de belangrijkste dingen, op school kan ik niet connecten naar MSN, terwijl dit bij de MSN client wel kan, heel vreemd.
Als iemand oplossingen weet :) Graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Sorcerer@ schreef op 13 september 2002 @ 00:50:
Miranda is een handig progje, maar de msn plugin is een beetje vreemd.
Af en toe komen berichten niet door, of moet ik ze dubbel sturen omdat ze eerste uit timen (dit is bij beide het geval).
En een van de belangrijkste dingen, op school kan ik niet connecten naar MSN, terwijl dit bij de MSN client wel kan, heel vreemd.
Als iemand oplossingen weet :) Graag
Misschien een stomme vraag, maar gebruik je wel de meest recente MSN plugin (zie link van mij helemaal bovenaan)?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb nog een vervelend probleem: ik kan de MSN contacts niet verwijderen. Als ik ze verwijder komen ze de volgende keer dat ik Miranda opstart doodleuk weer terug. Wie weet hoe dit zit?

Aanvulling:

Even Windows Messenger opstarten en mijn contact vanaf daar verwijderen werkt wél. Maar dat is natuurlijk een oplossing van niets...

[ Voor 0% gewijzigd door posttoast op 13-09-2002 16:56 . Reden: Aanvulling ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 09-05 22:23

scim

Nani?

mja, datzelfde probleem had ik gister ook (bovenstaand probleem heb ik bij herinstall opgelost trouwens :) en ja het was de allernieuwste).
Maar contacts kun je idd niet verwijderen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Sorcerer@ schreef op 13 september 2002 @ 18:27:
mja, datzelfde probleem had ik gister ook (bovenstaand probleem heb ik bij herinstall opgelost trouwens :) en ja het was de allernieuwste).
Maar contacts kun je idd niet verwijderen helaas :(
Nou, dan wordt het tijd voor een contacts-delete-plugin denk ik... :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Miranda bevalt me tot nu toe prima (wilde het proberen, en vandaag ging me ICQ db kaduk..timing) :P

Enige vraag: Als ik MirandaICQ draai , heb ik het liefst alleen een icoontje in de system tray, maar miranda wil ook een hapje van me taakbalk.

-edit- Volgens mij is het een bug, na een restart was het weg..hmm..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
2Dutch schreef op 15 september 2002 @ 22:20:
Miranda bevalt me tot nu toe prima (wilde het proberen, en vandaag ging me ICQ db kaduk..timing) :P

Enige vraag: Als ik MirandaICQ draai , heb ik het liefst alleen een icoontje in de system tray, maar miranda wil ook een hapje van me taakbalk.

-edit- Volgens mij is het een bug, na een restart was het weg..hmm..
Zal inderdaad wel een bug zijn, want ik heb dat hier niet meegemaakt...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Bij mij crasht Miranda als hij wil connecten met MSN als ik de plug-in gebruik boven versie 0.0.8.4. Maar nu ben ik per ongeluk de goeie versie kwijtgeraakt, ik kan nu niet meer op MSN komen. :'(

edit:
Met de laatste stable werkt het wel, maar in de nieuwste nightly niet. :{

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik gebruik ook al een poosje Miranda. Ook Trillian geprobeerd, maar dat is een bijzonder log en zwaar programma. Ik wil alleen berichtjes versturen en ontvangen op ICQ en MSN, en dat is precies wat Miranda doet.

Grappig detail: ICQ is van Mirabilis; de naam Miranda is volgens mij geen toeval. Beide afgeleid van de Latijnse term voor bewonderen :) Mirabilis is overigens de naam van een bloem.. die ook in de systray staat!

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Laatst online: 03-03 10:57
Hoe kan ik instellen dat enter een bericht verstuurd ipv alt+s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Fakir schreef op 17 september 2002 @ 16:01:
Hoe kan ik instellen dat enter een bericht verstuurd ipv alt+s ?
Options -> Events -> Messaging -> Send message on Enter

• posttoast
Ik heb hier nog een vreemd probleempje:

als ik een tijdje met de ICQ server verbonden ben lijkt het voor mij alsof ik nog online ben. Wanneer ik echter de verbinding verbreek en opnieuw verbind heb ik in een keer allemaal berichtjes die ik eerder niet kreeg en zijn er veel meer / minder / andere mensen online... Hoe zorg ik dat Miranda netjes verbinding houdt?

omniscale.nl

• radial

radial

Watch out

VincentB schreef op 18 september 2002 @ 15:40:
Ik heb hier nog een vreemd probleempje:

als ik een tijdje met de ICQ server verbonden ben lijkt het voor mij alsof ik nog online ben. Wanneer ik echter de verbinding verbreek en opnieuw verbind heb ik in een keer allemaal berichtjes die ik eerder niet kreeg en zijn er veel meer / minder / andere mensen online... Hoe zorg ik dat Miranda netjes verbinding houdt?
Dit is inderdaad aanwezig sinds de laatste 2 builds daar heb ik ook last van hij springt na ... uren offline en zelfs terwijl ik de autoconnect plugin heb doet ie hier verder niks mee en blijf ik offline.

Het zal iets met de protocollen te maken hebben die een timeout hebben ofzo een in forum daar navragen :>

20xSF170s - ozo

• posttoast
Ik had er even een tijdje geen last meer van, maar nu is het weer terug. Hopen op een nieuwe build dan maar...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
Miranda kan nu ook YAHOO Messenger aan. Download de plugin hier. De plugin is nog wel redelijk buggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 11:46

Nietzman

Woei!

Ik gebruik nu al ages miranda.... maar ben nog steeds op zoek naar de Lizard plugin.... Ik had hem vorig jaar nog wel liggen... maar ben hem inmiddels kwijtgeraakt....

Lizard is een Miranda plugin waarmee het programma compleet te skinnen is (Dus niet alleen een ander achtergrondje of icoontjes) Lizard is achter niet meer te vinden op de miranda homepage.... heeft iemand hem misschien nog liggen, aangezien de skinssectie nog wel volstaat met skins voor Lizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

I am able to download Lizard skins for Miranda, but I can't find the Lizard plugin!

Lizard project has been discontinued and removed from the plugins section. The source is still available here for developers.

The "Skins" section in File listing includes Lizard skins and background images.
Lizard skins on the file listing are currently available for archiving purposes only.
De source ervan is er dus nog wel.... aangezien ik niet zo'n grote C/C++/Programmeer held ben: wie kan er wat van maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

*kick

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Heeft iemand anders ook problemen om MSN Plug-In versie 0.0.8.5 of hoger aan de praat te krijgen onder de laatste nightly? In de release doen de nieuwere versies het perfect, maar als je de nightly pakt (die ik persé wil gebruiken ivm. server-side contactlist en betere ondersteuning voor file transferes) crasht Miranda. :{

Oh, en even aandacht voor het probleem van nietzmanbeeb aub.

• posttoast
FL!PNEUS schreef op 26 september 2002 @ 15:10:
Heeft iemand anders ook problemen om MSN Plug-In versie 0.0.8.5 of hoger aan de praat te krijgen onder de laatste nightly? In de release doen de nieuwere versies het perfect, maar als je de nightly pakt (die ik persé wil gebruiken ivm. server-side contactlist en betere ondersteuning voor file transferes) crasht Miranda. :{

Oh, en even aandacht voor het probleem van nietzmanbeeb aub.
Ik heb hier Miranda Built Sep 9 2002 17:54:16, en MSN plugin 0.0.8.4 (waarvan ik tot net dacht dat dat de meest recente is), en dat werkt goed.

Mijn Miranda nightly is toch wel de nieuwste? Anders zou ik gewoon de MSN plugin nemen die ik heb...

Wat het probleem van nietzmanbeed betreft: ik weet ook niets van C en C++

omniscale.nl

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

VincentB schreef op 26 september 2002 @ 15:34:
[...]

Ik heb hier Miranda Built Sep 9 2002 17:54:16, en MSN plugin 0.0.8.4 (waarvan ik tot net dacht dat dat de meest recente is), en dat werkt goed.
Ik heb exact dezelfde combinatie, die werkt dus perfect. Maar als ik een nieuwere versie van die MSN plug-in gebruik crasht Miranda meteen.

• posttoast
FL!PNEUS schreef op 26 september 2002 @ 15:44:
[...]

Ik heb exact dezelfde combinatie, die werkt dus perfect. Maar als ik een nieuwere versie van die MSN plug-in gebruik crasht Miranda meteen.
Hmmz, dat is minder! Wat zitten er voor voordelen aan de nieuwere MSN plugin dan? Die oude werkt hier prima...

omniscale.nl

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

VincentB schreef op 26 september 2002 @ 15:47:
[...]

Hmmz, dat is minder! Wat zitten er voor voordelen aan de nieuwere MSN plugin dan? Die oude werkt hier prima...
Hij werkt bij mij ook prima, maar ik ben zo iemand die altijd de nieuwste versies van iets wil draaien. :P Slechte gewoonte.

• posttoast
FL!PNEUS schreef op 26 september 2002 @ 15:57:
[...]

Hij werkt bij mij ook prima, maar ik ben zo iemand die altijd de nieuwste versies van iets wil draaien. :P Slechte gewoonte.
Ik ben ook zo, niet verder vertellen! :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Er is al weer een tijdje een nieuwe nightly uit van Miranda, dus leek het mij tijd om dit topique omhoog te schoppen.

Miranda 0.1.2.2 alpha built oct 5 2002
MSN plugin 0.0.9.2
History+ plugin 2.1
Mooie ICQ icons
Mooie MSN icons

Ik heb deze nightly in combinatie met de MSN plugin geprobeerd en het werkt allemaal perfect!

Het enige wat ik nu nog zoek is de plugin die Jeroen Blom poste waarin je je opstartstatus kunt instellen (ik wil dat ICQ invisible opstart en MSN away), de link die Jeroen gaf werkt nu niet meer.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
Ik heb de plugin op mijn server gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Jeroen Blom schreef op 15 oktober 2002 @ 23:08:
Ik heb de plugin op mijn server gezet.
Waarvoor bedankt! Helaas doet het niet wat ik hoopte dat het zou doen: namelijk de mogelijkheid geven om voor MSN en ICQ apart de opstartstatus in te kunnen stellen...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
Vandaag is er weer een nieuwe Msn plugin uitgekomen. Met deze nieuwe plugin kan je je nickname veranderen in het hoofdmenu. Scheelt toch weer een paar seconden.

MSN plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Jeroen Blom schreef op 17 oktober 2002 @ 23:13:
Vandaag is er weer een nieuwe Msn plugin uitgekomen. Met deze nieuwe plugin kan je je nickname veranderen in het hoofdmenu. Scheelt toch weer een paar seconden.

MSN plugin
Mijn nickname verander ik niet zo vaak (lees: nooit), maar nieuwe versies zijn altijd leuk! :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
En er is weer een nieuwe nightly. Tijd voor weer een trap omhoog dus.

Miranda 0.1.2.2 alpha built oct 20 2002
MSN plugin 0.0.9.4
History+ plugin 2.1
Mooie ICQ icons
Mooie MSN icons

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

* Nietzman snapt eigenlijk niet waarom miranda niet zoveel aandacht krijgt als dat stuk brakke, logge, recoursevretende bloatware van een trillian :r

Waneer word trillian trouwens aangeklaagd voor het geld proberen te verdienen aan de gratis protocols van iemand anders? :) van mij mogen ze aangepakt worden :)

* Nietzman luvs miranda O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nietzman schreef op 22 oktober 2002 @ 14:57:
* Nietzman snapt eigenlijk niet waarom miranda niet zoveel aandacht krijgt als dat stuk brakke, logge, recoursevretende bloatware van een trillian :r

Waneer word trillian trouwens aangeklaagd voor het geld proberen te verdienen aan de gratis protocols van iemand anders? :) van mij mogen ze aangepakt worden :)

* Nietzman luvs miranda O+
Inderdaad! Van mij mag Miranda wel eens wat frontpage aandacht krijgen op T.net, in de meuktracker ofzo...

edit:
typo

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Vreemd, het lijkt wel alsof het Modified MSN Protocol niet meer op de plugins site staat... :?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Als ik toch bezig ben met dit topique omhoog trappen:

weet hier iemand (van de 3 mensen die dit topique volgen) of er een manier/plugin is om te zorgen dat ICQ invisible opstart en MSN op away?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Kwam ik ook achter... die MSN plugin is er vantussen... Alleen die oude staat er nog en die's niet veel soeps. ;(

Dat met opstarten in invis zou ik zo niet weten.... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb een mirror gemaakt:

MSN plugin 0.0.9.4

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Hmm.... Volgens de Miranda forums op Sourgeforce is er een GPL conflict tussen de maker van de originele MSN plugin en de persoon die hem heeft gemodified.... ;( mooi klote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nietzman schreef op 25 oktober 2002 @ 13:45:
Hmm.... Volgens de Miranda forums op Sourgeforce is er een GPL conflict tussen de maker van de originele MSN plugin en de persoon die hem heeft gemodified.... ;( mooi klote...
Wat een gelul zeg, laat de maker van de originele plugin de boel dan maar eens tot iets beters ontwikkelen... :(

Nouja, voorlopig hebben we de versie die ik gemirrord heb nog...

[edit]
??? Hij staat er gewoon weer op, een nieuwere versie zelfs:
modified MSN Protocol 0.1.0.2

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb die nieuwe versie hier even geprobeerd maar het werkt voor geen meter. Ik krijg een hele lijst met Unknown Contacts... Ik zit maar weer op 0.0.9.4!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7516

best een aardig programma, maar ik heb wel een vraagje:

hoe krijg ik het voorelkaar dat de andere ook mijn lettertype/kleur ziet?

want bij msn gebruik ik altijd verdana/rood.... (en dat krijgt de ander dan ook te zien), maar bij miranda krijgt de ander nu een of ander vaag zwart lettertype te zien en da's niet de bedoeling :P

misschien een plugin voor? :+ ;)

BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 7516 schreef op 25 oktober 2002 @ 17:52:
best een aardig programma, maar ik heb wel een vraagje:

hoe krijg ik het voorelkaar dat de andere ook mijn lettertype/kleur ziet?

want bij msn gebruik ik altijd verdana/rood.... (en dat krijgt de ander dan ook te zien), maar bij miranda krijgt de ander nu een of ander vaag zwart lettertype te zien en da's niet de bedoeling :P

misschien een plugin voor? :+ ;)

BvD
Geen idee... Maar ik vind het juist erg relaxed dat wanneer iemand met MSN messenger mij een berichtje stuurt ik niet naar al die gekke kleurtjes enzo hoef te kijken. :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nieuwe versies, dus maar weer eens een trapje:

Miranda 0.1.2.2 alpha built nov 11 2002
MSN plugin 0.1.0.2ba
Yahoo IM plugin 0.0.5.3
History+ plugin 2.1
Mooie ICQ icons
Mooie MSN icons

Ik draai hier, met uitzondering van de Yahoo plugin, al het bovenstaande. Werkt nog steeds perfect! :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
Voor de liefhebbers is er nu een mogelijkheid om smillies te krijgen in je berichten. De plugin is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Zou het erg zijn als ik zou gaan Huilen om dit progsel?
Ok... Ik is dan wel voorstander van DMSN maar dat houdt niet in dat ik andere applics niet uitprobeer of wat dan ook...
Ik vind het niet echt dat je zegt ge-wel-dig om voor elk wissewasje een plugin te installen...
Lees: Applic
Ah... We kunnen lettertjes sturen met nieuwe plugin
Ah... We kunnen smileys sturen met een andere plugin
Ah... We kunnen nu meer kleuren hebben met weer een andere plugin..
Ah... Etc.......

Mijn vraag:
Wat vinden de gebruikers nou echt 'hot' aan Miranda? (Behalve 'r figuur :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Dionisus19 schreef op 19 November 2002 @ 14:58:
Mijn vraag:
De lichtheid.... Extra plugins installeren? Lekker boeien, dat doe je een keer, en dan kan je de miranda map backuppen zodat je het niet vaker hoeft te doen....

Ik hoef geen gebloate trillian met ladingen functies die je toch niet gebruikt en een skinfunctie waarvoor je eerst een skin moet zoeken die op windows lijkt omdat die skins allemaal zo lelijk zijn.....

Blergh, Miranda doet gewoon waar het voor gemaakt is, en daar hou ik wel van :)

En dit ziet er toch gewoon goed uit?:

Afbeeldingslocatie: http://nietzman.endoria.net/miranda.jpg
:)

Die plugin voor de smily's vind ik maar niets trouwens... hij potp de hele tijd een chatvenster op als er een berichtje binnenkomt... en ik heb liever een knipperend icoontje in mijn contact list :) (heb nergens een optie gevonden om het uti te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dionisus19 schreef op 19 November 2002 @ 14:58:
Mijn vraag:
Ja haar figuur, er zit niets aan wat je niet wilt hebben. Ik heb geen behoefte aan hele bergen zooi die ik niet wil. Ik zet alleen dat neer wat ik wil hebben. Skins? Waarom zou ik die willen? Smilies? Hou ze maar, Ik begrijp de 'gewone' : ) ook wel
Bovendien heb je van die plugins geen last. Als je op de site bent vink je gewoon aan wat je wilt hebben en hoe het er moet uit zien en de hele installer wordt speciaal voor jou op maat gemaakt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Daar heeft DMSN geen last van :P maar Ok... Hoeveel mem gebruiktie? (Dmsn 28 (full package) :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

Ik gebruik Miranda alleen voor de transparante contact list:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.versteeg/Radeon/miranda.jpg
:P

ff serieus:
Heb altijd ICQ gebruikt. Maar het start zo langzaam op. Toen Miranda getest.
Alles wat ik wil heeft het: Het is erg snel, ICQ en MSN, je kan zelf instellen wat je wilt en wat niet.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Dionisus19 schreef op 19 November 2002 @ 15:21:
Daar heeft DMSN geen last van :P maar Ok... Hoeveel mem gebruiktie? (Dmsn 28 (full package) :()
Miranda staat hier op het moment op 1.1 mb aan mem-usage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Kijk... Das de betere shit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik gebruik Miranda omdat het doet wat het moet doen (berichtjes sturen) en verder geen onzin...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Same here. Miranda is gewoon lekker simpel en als je wat extra's wil dan knutsel je dat erbij (maar dan alleen DAT en niet gelijk alle toeters en bellen - MSN :r (persoonlijke opinie natuurlijk :*))

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Nog een groot voordeel van Miranda is natuurlijk dat hij de server-side contact list van icq ondersteund... volgens mij doet trillian dit nog steeds niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nietzman schreef op 19 November 2002 @ 16:39:
Nog een groot voordeel van Miranda is natuurlijk dat hij de server-side contact list van icq ondersteund... volgens mij doet trillian dit nog steeds niet :+
Exacto, vooral erg handig als je op een laptop en een PC werkt en zo dus altijd dezelfde contactlist hebt. :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26327

Weet iemand Nederlandse mobiele netwerken werken met de originele SMS.dll?
O2 doet het, KPN wil niet. En de rest...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Heeft iemand een mooi icoon voor Miranda zelf? Ik vind die M zo lelijk. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26327

FL!PNEUS schreef op 05 december 2002 @ 15:08:
Mooi is nogal persoonlijk, maar er zijn genoeg icons te vinden op de site van Miranda. Die M is inderlaad lelijk en elke willekeurige icoon die lijkt op de originele is al een verbetering.
Ik gebruik zelf voor het Miranda main programma en ICQ de icons van lorg (lorgicons Version 1.1)
Bij options --> contact list -- main icons kun je deze importeren.
Je kan natuurlijk ook zelf een icon maken met een programma als eXeScope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Anoniem: 26327 schreef op 05 december 2002 @ 15:25:
[...]

Mooi is nogal persoonlijk, maar er zijn genoeg icons te vinden op de site van Miranda. Die M is inderlaad lelijk en elke willekeurige icoon die lijkt op de originele is al een verbetering.
Ik gebruik zelf voor het Miranda main programma en ICQ de icons van lorg (lorgicons Version 1.1)
Bij options --> contact list -- main icons kun je deze importeren.
Je kan natuurlijk ook zelf een icon maken met een programma als eXeScope.
Ja, ik gebruik zelf de gangsta icons, maar die zijn maar 16x16, en ik wil een 32x32 (of hoger uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Bij de door mij eerder genoemde MSN icons zit een iets mooier Miranda icoon.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

FL!PNEUS schreef op 05 december 2002 @ 15:08:
Ik heb mijn miranda een napster icoon gegeven :)

Lang leve recoursehacker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik kende miranda nog niet maar ga em zeker een tijdje proberen... ziet er goed uit :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Nietzman schreef op 08 December 2002 @ 14:24:
[...]

Ik heb mijn miranda een napster icoon gegeven :)

Lang leve recoursehacker.
Ik heb gisteren een mooi icoontje gevonden. :P

Miranda.ico.

Zo ziet mijn Miranda er trouwens uit:

Afbeeldingslocatie: http://flipneus.garegozers.net/forumzooi/miranda.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door FL!PNEUS op 08-12-2002 15:52 . Reden: Plaatje van mijn Miranda toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
[quote]FL!PNEUS schreef op 08 december 2002 @ 15:42:
[...]

Ik heb gisteren een mooi icoontje gevonden. :P

Miranda.ico.

[quote]

File not found... :S

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Sorry, tiepvaud in de URL, nu moet'ie werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
FL!PNEUS schreef op 08 December 2002 @ 15:52:
[...]

Sorry, tiepvaud in de URL, nu moet'ie werken.
Cool, bedankt. Mooi icoontje inderdaad.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32495

Ik heb net de msn plugin geinstalleerd, maar hij laat men msn contacts niet zien.............

men contacts staan wel op hide offline users, als ik dat uitzet, staan men msn contacts wel in de lijst..... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Anoniem: 32495 schreef op 08 December 2002 @ 17:31:
Ik heb net de msn plugin geinstalleerd, maar hij laat men msn contacts niet zien.............

men contacts staan wel op hide offline users, als ik dat uitzet, staan men msn contacts wel in de lijst..... iemand een idee?
Dan ben je OF niet aangemeld op MSN OF niemand is online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

ik heb mischien verkeerd gekeken maar de plugin om smilies te versturen ??? zie em nie

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32495

FL!PNEUS schreef op 08 December 2002 @ 17:39:
[...]

Dan ben je OF niet aangemeld op MSN OF niemand is online.
Jawel, ik ben aangemeld en er was iemand online, ik heb namelijk gechat met een msn contact, hij staat online tussen offline contacts....

Ik vind het merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Ziet er wel flex uit, gaan we ff proberen! :D

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Heb het een tijdje gebruikt, maar ik werd geteisterd door een bug. Ik kon messages sturen wat ik wilde, maar ik kreeg om de paar messages steeds eentje die niet aankwam aan de andere kant. Advies van het messageboard op de Miranda Sourceforge site was dat je dan "Send through server" moest enablen/disablen maar dat heeft ook niet geholpen. Na een tijdje had ik de hoop opgegeven. Op dit moment ben ik een gelukkige Trillian gebruiker, maar misschien dat ik weer overstap op Miranda. Het is echt vreselijk handig dat je alles kunt customizen door plug-ins, hierdoor is Miranda ultra-licht en superfunctioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Cool progje echt 10x beter dan Trillian en MSN :D
Wel ff een vraagje:
Hoe zorg ik dat ik m'n MSN icon ipv m'n ICQ icon in m'n taakbalk zie?
En je MNS naam veranderen zou ook wel handig zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door dxta op 08-12-2002 18:35 ]

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Dxta schreef op 08 December 2002 @ 18:33:
Cool progje echt 10x beter dan Trillian en MSN :D
Wel ff een vraagje:
Hoe zorg ik dat ik m'n MSN icon ipv m'n ICQ icon in m'n taakbalk zie?
En je MNS naam veranderen zou ook wel handig zijn.
MSN icon: Ga naar de Options. Kies voor Icons onder Contact List. Je kunt met de pijltjes aangeven welke iconen 'voorrang' hebben. Ga dan naar Contact List en selecteer MSN bij Show icon for ... when statuses differ.

MSN naam: dat doe je onder de MSN options, je kunt daar (mits je de nieuwste MSN plugin gebruikt) ook aangeven of je een shortcut functie wilt hebben hiervoor.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

en smilies in de berichten ?? hoe doe k da ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Cool!

Zie nu dat er ook een Jabber plugin voor Miranda is. Geinig :D

Wat vrienden van me gebruiken ook Miranda, makkelijke manier dus om ze ook over te krijgen naar Jabber :D Cool.

Nu nog wachten tot Trillian zo ver is dat hun plugin API het ook mogelijk maakt dat je Medium plugins maakt. Wordt hoog tijd dat Trillian ook aan de Jabber gaat. Jabber rox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
-ProXy- schreef op 08 December 2002 @ 21:31:
en smilies in de berichten ?? hoe doe k da ??? :)
Daar heb je volgens mij ook een plugin voor nodig. Staat een stukje terug in dit topique iets over volgens mij...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Er is weer een nieuwe Nightly! :) (Klik hier voor een changelog)

Miranda 0.2 alpha built dec 10 2002
MSN plugin 0.1.0.2ba
Yahoo IM plugin 0.0.5.3
History+ plugin 2.1
Mooie ICQ icons
Mooie MSN icons
Mooi Miranda-logo icon
nConvers 0.99.8.70 (Plugin voor MSN-style chatten, inclusief smilies)

Ik gebruik hier al het bovenstaande, op de Yahoo en nCovers plugins na, en het werkt nog steeds perfect. Voor wie dit nog niet heeft: downloaden! :P

[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 11-12-2002 22:30 . Reden: Foutje in versienummer gecorrigeerd ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb hem gelijk even op de frontpage gesubmit. Het wordt tijd dat Miranda eens wat meer aandacht krijgt! :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
he cool programmaatje :) Ik gebruikte al een tijdje trillian, maar vind dat toch wel erg zwaar en heeft veel overbodige opties.. deze is lekker licht en je kunt ook van alles instellen. Toppertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
Nietzman schreef op 19 november 2002 @ 15:15:
[...]

De lichtheid.... Extra plugins installeren? Lekker boeien, dat doe je een keer, en dan kan je de miranda map backuppen zodat je het niet vaker hoeft te doen....

Ik hoef geen gebloate trillian met ladingen functies die je toch niet gebruikt en een skinfunctie waarvoor je eerst een skin moet zoeken die op windows lijkt omdat die skins allemaal zo lelijk zijn.....

Blergh, Miranda doet gewoon waar het voor gemaakt is, en daar hou ik wel van :)

En dit ziet er toch gewoon goed uit?:

[afbeelding]
:)

Die plugin voor de smily's vind ik maar niets trouwens... hij potp de hele tijd een chatvenster op als er een berichtje binnenkomt... en ik heb liever een knipperend icoontje in mijn contact list :) (heb nergens een optie gevonden om het uti te zetten)
oeh hij ziet er bij jou erg lekker uit, hoe heet die icon package en skin ? Die background heb ik inmiddels gevonden :)

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

robertos schreef op 11 December 2002 @ 14:53:
[...]

oeh hij ziet er bij jou erg lekker uit, hoe heet die icon package en skin ? Die background heb ik inmiddels gevonden :)
Is geen skin, dat is gewoon 'watercolor' voor XP (Een theme)
De ICQ iconen zijn gewoon Mugzless. Welke MSN icons het zijn zou ik ff na moeten zoeken.... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Nietzman op 11-12-2002 15:14 . Reden: Hmm..... Toch geen muglezz.... Ik kijk vanavond thuis even na welke iconen het zijn.... :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

nietzman (en ik ook trouwens) gebruikt de Original Gangsta Icons 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
he bedankt :) ziet er lekker uit nu

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Laatst online: 13-06 14:55
Vincent Bovelander schreef op 12 september 2002 @ 12:55:

Ik gebruik het nu, en het bevalt me goed. Een groot voordeel vind ik dat de nieuwste versie de ICQ contactlist van de server plukt. Aangezien ik op meerdere systemen werk is dat voor mij erg handig.
mmm, ik krijg dat niet voor elkaar dat met de contact list van de server bij MSN doet hij het prima, maar niet bij ICQ of is daar ook een aparte plugin voor?

Werkt al ff geupgrade naar de nightly build

[ Voor 5% gewijzigd door eth0 op 11-12-2002 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
krijgen jullie ook als je met de rechtermuisknop op het tray-icoontje klikt in dat menuutje (hide/show, status etc.) een raar tekentje te zien (deze: ¤) Vind het toch irritant :/
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste