Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Miranda IM topic

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 6.445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:58
0xDEADBEEF schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:09:
Heeft er iemand dbRW aka dbsqlite al gecompiled + werkend :) ?

[...]

* 0xDEADBEEF heeft een
code:
1
dbx_sqlite.dll
maar laden, ho maar :? :

[afbeelding]

Geen checkbox :/
Misschien die andere database plugin weggooien zodat hij alleen die dbx_sqlite.dll nog heeft?

omniscale.nl

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:24:
[...]

Misschien die andere database plugin weggooien zodat hij alleen die dbx_sqlite.dll nog heeft?
Nee (dbx_3x.dll renamed naar dbx_3x.dll_):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
---------------------------
Miranda can't understand that profile
Miranda was unable to open '$profile.dat', its in an unknown format.
This profile might also be damaged, please run DB-tool which should be installed.
OK   

Precies wat ik al verwacht had, omdat m'n .dat in 3x formaat is en niet sqlite (wat ook logisch is, in Options | Plugins staat geen checkbox voor dbx_3x.dll.

[Voor 8% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 12-07-2006 14:37]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
0xDEADBEEF schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:09:
Heeft er iemand dbRW aka dbsqlite al gecompiled + werkend :) ?

[...]

Heb je het werkend ? Zo ja, met welke release van Miranda-IM; welke IDE (Visual Studio, cygwin, MSYS, MingwStudio) + bijbehorend release/versienummer heb je gebruikt om te builden ?

* 0xDEADBEEF heeft een
code:
1
dbx_sqlite.dll
maar laden, ho maar :? :

[afbeelding]

Geen checkbox :/
Yeah :7 Dankzij MinGW Studio (26 MB) heb ik een
code:
1
dbx_rw.dll
offtopic:
Buh, wat duurde dat importeren van m'n oude Miranda-db lang.. ~30m op een 3 GHz p4

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• indeed
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23-08-2012
IK heb een simpel vraagje. Ik wil graag IRC gaan gebruiken via Miranda IM. Graag wil ik het channel van uTorrent (irc://irc.p2p-network.net/utorrent )toevoegen, maar wat moet ik nu precies binnen Miranda IM invullen? Ik heb uiteraard de IRC-plugin bij de nieuwste Miranda IM (v0.5 unicode).

Wat moet er op de volgende velden staan? En wat als ik een channel van GOT toe wil voegen?

http://nijmegen.lommersonline.com/public/03/MirandaIM_IRC.jpg

www.lommersonline.com

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17:13
0xDEADBEEF schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:31:
[...]

Yeah :7 Dankzij MinGW Studio (26 MB) heb ik een
code:
1
dbx_rw.dll
offtopic:
Buh, wat duurde dat importeren van m'n oude Miranda-db lang.. ~30m op een 3 GHz p4
ik ben wel erg benieuwd hoe dit bevalt. Is het sneller / stabieler?
Is nu de database wel leesbaar terwijl miranda loopt?
Ik hoor graag je bevindingen :)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-07 16:00

Caveman

whahoehaha

indeed schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:33:
IK heb een simpel vraagje. Ik wil graag IRC gaan gebruiken via Miranda IM. Graag wil ik het channel van uTorrent (irc://irc.p2p-network.net/utorrent )toevoegen, maar wat moet ik nu precies binnen Miranda IM invullen? Ik heb uiteraard de IRC-plugin bij de nieuwste Miranda IM (v0.5 unicode).

Wat moet er op de volgende velden staan? En wat als ik een channel van GOT toe wil voegen?

[afbeelding]
Je moet even opzoeken hoe het netwerk heet waar uTorrent opzit, als je netwerk open klikt krijg je een hele lijst. (aan het adres te zien zal het wel P2P-network heten ofzo, maar het kan ook goed een ander netwerk zijn) Bij servername mag jezelf iets invullen, :) en bij serveradres vul je irc.p2p-network.net in. Dan maakt ie contact met de server waar het kanaal (channel) uTorrent zit, dan even kiezen voor join channel en #utorrent invullen.

Ieder netwerk heeft zijn eigen servers, dus bv Quakenet heeft een aparte groep met servers, als je met een ander netwerk wilt connecten moet je meerdere irc-plugins gaan gebruiken. Je copieerd en hernoemt dan irc.dll in bv. irc-qnet.dll en zet je bij de plugins. dan heb je dus twee mogelijkheden om te connecten naar irc-netwerken. Je kunt wel meerdere channels op 1 server openen.

[Voor 15% gewijzigd door Caveman op 31-07-2006 13:00]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
MerijnB in "Het grote Miranda IM topic":
ik ben wel erg benieuwd hoe dit bevalt. Is het sneller / stabieler?
Sneller, in de verste verte niet. Of t stabiel is heb ik dus nog niet getest/willen testen :P
Is nu de database wel leesbaar terwijl miranda loopt?
Ja, mits je de SQLite plugin gebruikt :).
Ik hoor graag je bevindingen :)
Mij bevalt het iig nog niet

• CyberThug
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 09:48

CyberThug

Formatting C: 1%

Ik snap het niet denk ik. Ik ben op zoek naar de functionaliteit die zichtbaar is in onderstaand plaatje:

http://tweakers.net/ext/f/f4f0d4dc5f1c4f9504dd2f6848a00704/full.png

Het gaat dus om "Fully transparent (like TweakUI)". Ik heb versie 0.4.3 en 0.5 geïnstalleerd maar kan die optie op die plaats niet vinden. Ook heb ik de TweakUI plugin geïnstaleerd, zonder resultaat. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe :?

Found it: clist

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
@CyberThug: En als je "Transparent contact list" aanzet ?

• CmdrKeen
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 14:15

CmdrKeen

Krentenboltosti

Iemand ervaring met IRC in Miranda? Meningen..?

Bloed, zweet & koffie

• MerijnB
mirande & irc, bijna maar niet helemaal.
Ik ben op het moment aan het pogen zelf een irc plugin voor miranda te maken.
Ik zou graag zien dat je een aantal channels als contacts hebt, die dus ook als offline blijven staan als je geen verbinding hebt met dat channel.
Ik weet niet of het ooit gaat lukken, maar ideeen zijn altijd leuk.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Voor de liefhebber: ik heb een howto geschreven over hoe je Miranda kan uitrollen in een Windows-domein:
- installatie van een Jabber-server op je LAN/WAN
- automatische installatie en configuratie van Miranda per user (zonder dat de user het merkt)
- automatische aanmelding bij de Jabber-server

Met plaatjes \o/

Link: Using Miranda IM and Jabber to setup a corporate IM system in your Windows domain

Bloed, zweet & koffie

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Vorkbaard schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:04:
Voor de liefhebber: ik heb een howto geschreven over hoe je Miranda kan uitrollen in een Windows-domein:
- installatie van een Jabber-server op je LAN/WAN
- automatische installatie en configuratie van Miranda per user (zonder dat de user het merkt)
- automatische aanmelding bij de Jabber-server

Met plaatjes \o/

Link: Using Miranda IM and Jabber to setup a corporate IM system in your Windows domain
\o/ Werkt het (zou het werken) met loginservers buiten je netwerk, als je dit/deze niet expliciet hebt uitgerold ? Or whatever er gehardcode is in de client-dll / mirandaboot.ini aan failover instellingen ?

• CaptBiele
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 31-05 20:21

CaptBiele

No Worries!

Ik heb een probleempje met Miranda (0.5 built 28 july)

er worden geen logs aangemaakt voor chats. Ik heb "enable logging to disk" aanstaan, maar er wordt alleen voor chatrooms (dus chat met >2 users) logs aangemaakt...

zie ik andere opties over het hoofd?

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

0xDEADBEEF schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 00:09:
[...]

\o/ Werkt het (zou het werken) met loginservers buiten je netwerk, als je dit/deze niet expliciet hebt uitgerold ? Or whatever er gehardcode is in de client-dll / mirandaboot.ini aan failover instellingen ?
Ik volg je even niet helemaal. Bedoel je te vragen of het werkt met Jabber-servers buiten je netwerk? Ik denk het wel, alleen dan moet je ook het pwd in de autoexec.ini zetten, en dat wordt ge-encrypt opgeslagen in de databse. Op zich niet erg, maar dan moet je alle pwd's gaan zitten decrypten (kan gewoon met dbedit++) maar dat is dus meer werk.

Je kan ook automatisch nieuwe accounts laten reggen op de jabberserver maar hoe dat precies in z'n werk gaat (met jabber in Miranda) weet ik niet. Maar dat het werkt lijkt me vrij zeker... Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het met Miranda.

Bloed, zweet & koffie

• ZakHooi
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15-02 07:54
Ik zoek een lichtgewicht multi-IM voor windhoos dat ook jabber-services aan kan.
momenteel heb ik miranda en psi, psi kan dat , maar met miranda krijg ik het niet voor elkaar.
Ik wil dus MSNen en ICQen via een jabber-transport en niet direct.
Iemand een idee welke tool ik moet gebruiken?

Overigens werkt 'invite user' in een jabber-chat-room vanuit Miranda niet (ook al zet je de room permissions goed).

• Jozz
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:59
Zijn er meer mensen die Miranda 0.7 Build #2 gebruiken?
Eerder had ik veel last van crashes. Voornamelijk door msn. Ik heb het idee dat de laatste versie erg stabiel is. Dat is een goed teken.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Chubbchubb
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-03 12:17

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

ik gebruik hem ook al een paar dagen. Van crashes nooit echt last gehad, alleen dat msn af en toe uitlogt (maar dat is bij deze nieuwe build niet meer het geval)

Powered by: blond bier

• Leftblank
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:47
Jozz schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 08:43:
Zijn er meer mensen die Miranda 0.7 Build #2 gebruiken?
Eerder had ik veel last van crashes. Voornamelijk door msn. Ik heb het idee dat de laatste versie erg stabiel is. Dat is een goed teken.
Ik heb em er ook net op staan, hij lijkt wat stabieler, bij de 0.6 branch had ik vrijwel elke keer dat ik meer dan +/- 20 minuten iemand een bericht verstuurde een crash in clist_modern, dit lijkt weg of iig minder te zijn nu, is een erg goed teken.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Leftblank schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:59:
[...]

Ik heb em er ook net op staan, hij lijkt wat stabieler, bij de 0.6 branch had ik vrijwel elke keer dat ik meer dan +/- 20 minuten iemand een bericht verstuurde een crash in clist_modern, dit lijkt weg of iig minder te zijn nu, is een erg goed teken.
Heb em er net ook even opgezet..was even een partijtje irritante extra knoppen slopen :X
Maar behalve het feit dat de contactlist fontsize ondanks aanpassingen niet kleiner wordt/ik de contactlist niet meer wat smaller kan maken (net zo breed als de langste naam) bevalt ie prima!
Ziet er goed doordacht uit, als ie wat langer draait valt het msn stabiliteitsgebeuren wat beter te beoordelen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Leftblank
Ik heb geen idee hoe de default installatie er uit ziet, ik heb die van mij zover getweaked dat 't bijna niet meer op Miranda lijkt ;) Overigens zijn de crashes hier nog gewoon gebleven, met 'n beetje geduld istie zo weer afgesloten, erg jammer.

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ik heb de default miranda IM 0.5.1 met msn. Nu wil ik de MSN iconen van mensen zien in de chatraampjes, welke plugin kan ik daar het beste voor gebruiken?

Oh wacht ik zie dat je "avatars" aan kan zetten in de MSN opties, alleen hoe krijg ik ze dan in de chat raampjes?

[Voor 27% gewijzigd door maratropa op 09-12-2006 00:21]

specs

• Jozz
gladiool schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:19:
Ik heb de default miranda IM 0.5.1 met msn. Nu wil ik de MSN iconen van mensen zien in de chatraampjes, welke plugin kan ik daar het beste voor gebruiken?

Oh wacht ik zie dat je "avatars" aan kan zetten in de MSN opties, alleen hoe krijg ik ze dan in de chat raampjes?
Volgens mij heb je ook de loadavatars.dll nodig. Die heb ik in elk geval wel, maar misschien zit die er wel standaard in.

Dit zijn mijn gegevens:
[size=1]CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz [x86 Family 15 Model 2 Stepping 7]
Installed RAM: 1024 MBytes
Operating System: Microsoft Windows XP [version: 5.1.2600 Service Pack 2]
Administrator privileges: Yes
Free disk space on Miranda partition: 6520 MBytes
Miranda path: C:\Program Files\Miranda IM
Miranda IM version: 0.7.0 alpha build #2 Unicode
Build time: 22:44:36 on 22 November 2006
Profile size: 576.00 KBytes
Profile creation date: 12 Sep 2006 at 17:09:58
Language pack: No language pack installed
Nightly: Yes
Unicode core: Yes

Active Plugins (15):
chat.dll v.0.6.1.3 [23 Nov 2006] - Chat (Unicode)
clist_modern.dll v.0.4.3.62 [23 Nov 2006] - Modern Contact List (UNICODE)
dbx_mmap.dll v.0.6.2.6 [23 Nov 2006] - Miranda mmap database driver
help.dll v.0.1.2.2 [23 Nov 2006] - Help
ICQ.dll v.0.3.8.6 [23 Nov 2006] - IcqOscarJ Protocol (Unicode)
ieview.dll v.1.0.9.4 [07 Jun 2006] - IEView
import.dll v.0.9.2.2 [23 Nov 2006] - Import contacts and messages
jabber.dll v.0.6.0.2 [23 Nov 2006] - Jabber Protocol (Unicode)
loadavatars.dll v.0.0.2.11 [23 Nov 2006] - Avatar service (Unicode)
msn.dll v.0.6.0.1 [23 Nov 2006] - MSN Protocol (Unicode)
png2dib.dll v.0.1.3.1 [23 Nov 2006] - PNG images processor
smileyaddw.dll v.0.1.12.10 [24 Nov 2006] - SmileyAdd Unicode
srmm.dll v.3.0.0.0 [23 Nov 2006] - Send/Receive Messages (Unicode)
updater.dll v.0.4.11.0 [07 Sep 2006] - Updater (Unicode)
versioninfo.dll v.1.3.2.0 [26 Nov 2006] - Version Information
[/size]

• maratropa
  • Niet online
Nja avatars in de chat raampjes en in de contact info zit dus er al in, alleen wie weet een goede plugin om avatars in de contact lijst zelf, naast de namen te zetten?

specs

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

gladiool schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:12:
Nja avatars in de chat raampjes en in de contact info zit dus er al in, alleen wie weet een goede plugin om avatars in de contact lijst zelf, naast de namen te zetten?
Daar heb je toch geen plug-in voor nodig? Bij mijn weten doet modern contact list dat al, gewoon aanvinken dat ie avatars moet tonen.

• maratropa
  • Niet online
Chubbchubb schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:41:
[...]

Daar heb je toch geen plug-in voor nodig? Bij mijn weten doet modern contact list dat al, gewoon aanvinken dat ie avatars moet tonen.
Voel ik me even dom ik had de classic contact list.... 8)7

specs

• maratropa
  • Niet online
Trouwens, sommige mensen hebben geen "avatar" omdat ze windows messenger gebruiken, miranda zonder avatar plugin, etc. Is het mogenlijk om aan jou kan iemand toch een avatar toe te kennen? Plugin ofzo?

specs

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

je kunt bij contact picture settings een avatar aan iemand toevoegen of overrulen. Moet je die avatar wel beschermen oid.

• uashy
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-07 18:19
Na wat omzwervingen met Trillian, Gaim heb ik gisteravond Miranda geïnstalleerd. Live messenger ging me steeds meer tegenstaan. Vooral de lange tijd die het duurt om het te starten, in mijn geval 30-40 seconden!

Kostte wel even wat gepuzzel om het uiterlijk aan te passen en de juiste plugins bij elkaar te zoeken, maar als dat eenmaal gedaan is werkt het perfect :) Ook de indeling in groepen die ik had in msn was verdwenen, maar dat is eenmalig even opnieuw indelen.

Wel gebruikte ik nog de optie in messenger plus om extra mailaccounts te checken of er nieuwe mail is. Daarvoor heb ik nu pop peeper geinstalleerd, ook dat doet precies wat ik wil.

Toevoeging 27-12-2006
Helaas, het blijkt niet mogelijk om in Miranda msn contacten te verwijderen. Bij het opnieuw aanmelden verschijnen de contacten weer. Ben dus weer terug bij msn.

[Voor 12% gewijzigd door uashy op 27-12-2006 22:01. Reden: Aanvulling]

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik gebruik nu al enkele maanden miranda als simpele icq client, alleen hier in België verbreekt je internetverbinding nog af en toe en ik vind niet de optie in miranda om icq te laten reconnecten.

Kan iemand mij de weg wijzen, in het topic hier spreken ze wel over een reconnect plugin maar die zie ik niets in mijn lijst staan, ik gebruik de laatste stable versie.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• uashy
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-07 18:19
Uit mijn hoofd, maar als het goed is staat bij de opties bij het onderdeel Network > ICQ een selectievakje voor 'Send keep-alives'.

Waarschijnlijk is het die instelling.

• Master FX
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 17:32
Maar daar heb je natuurlijk niets aan als je verbinding echt weg is. Toch?

Stay safe

• Remark
  • Niet online
Deze plugin werkt voor mij prima om Miranda automatisch weer online te zetten na een disconnect:
http://addons.miranda-im....p?action=viewfile&id=2206

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Weet iemand ook hoe je gewoon een geluidje kunt laten horen als iemand online komt als je zelf op 'away' of 'NA' staat? Het lijkt alsof Miranda nu alleen geluidjes laat horen als ik op 'online' sta.
Ik heb popup.dll en statuschange.dll als plugins geinstalleerd.

• sjaakaq
  • Laatst online: 12-05 14:14

sjaakaq

It might get loud

He, ik gebruik nu ook Miranda (alleen voor MSN contacts) en op geen enkele manier kan ik de avatars van mijn contacts te zien krijgen in mijn contact list... Ik zie wel "statusiconen" (away, out for lunch etc.), maar dus geen "plaatjes", terwijl ik op alle mogelijke plekken in alle plugins avatars heb aanstaan...hebben meer mensen dit?

leoaq.fm // Jeune Loop

• wheeler
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19-07 14:39
Heb je loadavatars.dll en png2lib.dll geladen?

Flickr PSN

• Ainnir
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Nou na een avondje kloten ben ik ook om hoor, het werkt geweldig. En echt alles is aan te passen, geweldig :D

Zo ziet het er nu uit:
http://img443.imageshack.us/img443/8329/screeniesens8ct.th.jpg

Skin:
Raptor 002

Plugins:
Aim.dll v.0.0.0.6 [19 Jan 2007] - AIM OSCAR Plugin - Version 6R
chat.dll v.0.6.1.3 [19 Jan 2007] - Chat (Unicode)
clist_modern.dll v.0.4.3.55 [04 Oct 2006] - Modern Contact List (UNICODE)
cln_skinedit.dll v.0.0.0.2 [01 Aug 2006] - Skin editor
dbeditorpp.dll v.3.1.3.6 [05 Aug 2006] - Database Editor++
dbx_3x.dll v.0.5.2.0 [19 Jan 2007] - Miranda database driver
FontService.dll v.0.2.0.1 [13 Jan 2007] - FontService
historypp.dll v.1.5.0.112 [29 Dec 2006] - History++ (2in1)
ICQ.dll v.0.3.7.6 [19 Jan 2007] - IcqOscarJ Protocol (Unicode)
ieview.dll v.1.0.9.4 [07 Jun 2006] - IEView
import.dll v.0.9.2.2 [19 Jan 2007] - Import contacts and messages
IRC.dll v.0.6.4.0 [19 Jan 2007] - IRC Protocol
jabber.dll v.0.6.0.2 [19 Jan 2007] - Jabber Protocol (Unicode)
KeepStatus.dll v.0.0.2.85 [22 Jun 2006] - KeepStatus
listeningtoW.dll v.0.1.1.3 [30 Dec 2006] - ListeningTo (Unicode)
loadavatars.dll v.0.0.2.5 [01 Aug 2006] - Avatar service (Unicode)
MetaContacts.dll v.0.10.4.4 [11 Sep 2006] - MetaContacts Plugin
msn.dll v.0.6.0.2 [19 Jan 2007] - MSN Protocol (Unicode)
mToolTip.dll v.0.0.1.6 [21 May 2006] - mToolTip
mydetails.dll v.0.0.1.2 [24 Sep 2006] - My Details
NewStatusNotify.dll v.1.1.2.2 [13 Jul 2005] - NewStatusNotify
png2dib.dll v.0.1.3.1 [26 Jul 2006] - PNG images processor
PopUp.dll v.2.0.3.96 [02 Nov 2005] - PopUp Interoperability [RC1] [ansi/unicode - 2in1]
seenplugin.dll v.5.0.1.1 [23 Sep 2003] - Last seen plugin
smileyadd.dll v.0.1.12.11 [22 Dec 2006] - SmileyAdd
srmm.dll v.3.0.0.0 [19 Jan 2007] - Send/Receive Messages (Unicode)
uinfoexW.dll v.0.1.2.26 [02 Jan 2007] - Extended UserInfo (UNICODE)
updater.dll v.0.4.11.0 [07 Sep 2006] - Updater (Unicode)
VersionInfo.dll v.1.3.2.2 [07 Jan 2007] - Version Information
Yahoo.dll v.0.3.0.10 [19 Jan 2007] - Yahoo Protocol

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-07 23:28

Puck

Don't be a Jerry

Heb je die skin ergens online staan? Ik kan hem niet vinden. Zitten daar ook de blauwe iconen bij?Ziet er gelikt uit!

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• Ainnir
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
PuCK schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:48:
[...]

Heb je die skin ergens online staan? Ik kan hem niet vinden. Zitten daar ook de blauwe iconen bij?Ziet er gelikt uit!
oeps typo, het is de raptor skin, hier te vinden.

De blauwe icoontjes staan hier.

• Ronald1852
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 24-07 01:36
Sinds een dag of 2 ben ik ook overgestapt van MSN Messenger naar Miranda. vooral omdat men laptop er op een of andere manier veel te lang over doet om MSN op te starten (20sec. is geen uitzondering met 1.8 turion en 512MB 8)7 ). Over het algemeen ben ik vrij tevreden, alleen als ik onzichtbaar ben kan ik niets zeggen (ik krijg de melding: MSN protocol does not allow you to communicate when you are invissible). Ook berichten die anderen naar mij toe sturen als ik offline ben, zie ik nooit verschijnen. Aangezien ik denk dat veel mensen dit opgevallen is, zullen hier wel plugins voor zijn. Alleen ik kan ze nergens vinden. Kan iemand mij hierin verder helpen??
Wat ik ook niet kan vinden is een setting/plugin die ervoor zorgt dat als iemand tegen mij begint te praten, dat er op de taakbalk een venster begint te "flikkeren" (zoals bij msn).

Ik ben nu al uren aan het zoeken (zowel met Google, GoT, forum op Miranda), maar ik ben nog geen stap verder. Hopelijk weten jullie meer als ik ;)

[EDIT] En dan nog een noobvraagje :| : ik heb na veel zoeken verschillende profielen aan kunnen maken, maar hoe verwijder er weer?

Miranda IM version: 0.6.3 Unicode
mijn plugins:

Active Plugins (12):
chat.dll v.0.6.1.3 [19 Jan 2007] - Chat (Unicode)
clist_modern.dll v.0.4.3.55 [04 Oct 2006] - Modern Contact List (UNICODE)
dbx_3x.dll v.0.5.2.0 [19 Jan 2007] - Miranda database driver
historypp.dll v.1.5.0.112 [29 Dec 2006] - History++ (2in1)
import.dll v.0.9.2.2 [19 Jan 2007] - Import contacts and messages
msn.dll v.0.6.0.2 [19 Jan 2007] - MSN Protocol (Unicode)
mydetails.dll v.0.0.1.2 [24 Sep 2006] - My Details
png2dib.dll v.0.1.3.1 [19 Jan 2007] - PNG images processor
smileyadd.dll v.0.1.12.12 [21 Jan 2007] - SmileyAdd
srmm.dll v.3.0.0.0 [19 Jan 2007] - Send/Receive Messages (Unicode)
updater.dll v.0.4.11.0 [07 Sep 2006] - Updater
VersionInfo.dll v.1.3.2.2 [07 Jan 2007] - Version Information
[/size][/quote]

[Voor 33% gewijzigd door Ronald1852 op 26-01-2007 15:10]

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Ronald1852 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:51:
Sinds een dag of 2 ben ik ook overgestapt van MSN Messenger naar Miranda. vooral omdat men laptop er op een of andere manier veel te lang over doet om MSN op te starten (20sec. is geen uitzondering met 1.8 turion en 512MB 8)7 ). Over het algemeen ben ik vrij tevreden, alleen als ik onzichtbaar ben kan ik niets zeggen (ik krijg de melding: MSN protocol does not allow you to communicate when you are invissible). Ook berichten die anderen naar mij toe sturen als ik offline ben, zie ik nooit verschijnen. Aangezien ik denk dat veel mensen dit opgevallen is, zullen hier wel plugins voor zijn. Alleen ik kan ze nergens vinden. Kan iemand mij hierin verder helpen??
Wat ik ook niet kan vinden is een setting/plugin die ervoor zorgt dat als iemand tegen mij begint te praten, dat er op de taakbalk een venster begint te "flikkeren" (zoals bij msn).

Ik ben nu al uren aan het zoeken (zowel met Google, GoT, forum op Miranda), maar ik ben nog geen stap verder. hopelijk weten jullie meer als ik ;)
Invisible !=offline :) welke versie van Miranda gebruik je ?

• Master FX
Ronald1852 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:51:[..] alleen als ik onzichtbaar ben kan ik niets zeggen (ik krijg de melding: MSN protocol does not allow you to communicate when you are invissible). Ook berichten die anderen naar mij toe sturen als ik offline ben, zie ik nooit verschijnen.[..]
Miranda kan volgens mij geen berichten sturen/ontvangen als je offline/invisble bent (hence die melding). Berichten sturen in offline-modus is volgens mij wel een nieuwe feature van de laatst msn-client van Microsoft. En anders is er nog altijd email natuurlijk ;-) (of ICQ - die kon dat altijd al wel!)

Stay safe

• roadconnoisseur
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-02-2007
Wel... héérlijk - die nieuwe Miranda!
Ik heb het enkele jaren terug al even geprobeerd... maar stond toen nog in kinderschoenen... Super nu!

Toch heb ik nog één probleempje met de avatars...

Blijkbaar lukt het niet om mijn eigen avatar te laten zien aan mijn contactpersonen... Mijn avatar wordt bij mijn MSN-contacten gewoon een wit vlak... zonder iets erin...

Iemand hiervoor een oplossing?

Gevonden! :)

> sluit miranda af
> vervang je png2dib.dll door deze file:
http://www.sendspace.com/file/e7ig7i
> start miranda opnieuw op
> verander je avatar

[Voor 17% gewijzigd door roadconnoisseur op 10-02-2007 02:27]

• Jozz
roadconnoisseur schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 04:17:
Wel... héérlijk - die nieuwe Miranda!
Ik heb het enkele jaren terug al even geprobeerd... maar stond toen nog in kinderschoenen... Super nu!

Toch heb ik nog één probleempje met de avatars...

Blijkbaar lukt het niet om mijn eigen avatar te laten zien aan mijn contactpersonen... Mijn avatar wordt bij mijn MSN-contacten gewoon een wit vlak... zonder iets erin...

Iemand hiervoor een oplossing?
Dit probleem heb ik ook, had het zelf eerst niet door, maar m'n zusje vroeg waarom ik een wit vlak als MSN plaatje gebruikte. :?

Ik gebruik overigens de Miranda iPhone skin.
klikken om naar de site te gaan
http://fc01.deviantart.com/fs15/i/2007/016/c/9/Miranda_iPhone_skin___Updated_by_manicho.jpg

Dat in combinatie met deze icons: Crystal MX

[Voor 22% gewijzigd door Jozz op 08-02-2007 11:32]

• jfeelders
  • Laatst online: 17:05

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Na ruim 3 jaar ben ik ook weer eens bezig gegaan met Miranda. Dit programma is behoorlijk gegroeid (volwassen geworden)! Ik ben nu op zoek naar de originele icons voor MSN (mannetje) en ICQ (256kleuren bloempje). Vroeger waren deze op de addons pagina te vinden maar nu helaas niet meer. Iemand?

• roadconnoisseur
  • Laatst online: 14-02-2007
Jozz schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:09:
[...]

Dit probleem heb ik ook, had het zelf eerst niet door, maar m'n zusje vroeg waarom ik een wit vlak als MSN plaatje gebruikte. :?
Gevonden! :)

> sluit miranda af
> vervang je png2dib.dll door deze file:
http://www.sendspace.com/file/e7ig7i
> start miranda opnieuw op
> verander je avatar

En je avatar werkt perfect!

• jfeelders

jfeelders

Weten jullie een plugin waarmee je smilies kan weergeven in de contactlist?

• Roger Federer
  • Laatst online: 04-09-2007

Roger Federer

Game, set and match

jfeelders schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:40:
Weten jullie een plugin waarmee je smilies kan weergeven in de contactlist?
Bedoel je dit?

http://addons.miranda-im....p?action=viewfile&id=2152

I skate to where the puck is going to be, not where it has been

• jfeelders

jfeelders

Die heb ik al draaiend, maar die kent waarschijnlijk niet alle 'MSN' codes die mijn contacts in hun displayname gebruiken...

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17:28

Yucko

One clown to rule them all !

Ik weet niet of iemand al iets dergelijks gepost had, maar ik verveelde me vanavond en heb toen eventjes een GoT smiley pack gemaakt voor Miranda :)

http://www.jajoah.nl/images/tweakers/GotSmileyPackMiranda.JPG

Voor diegene die hem willen downloaden, HIER moet je wezen.

Uitpakken, dan de smileysupport plugin zoals hierboven aangegeven downloaden en installeren en eventjes de plugin naar de .ASL file wijzen.

Het gekke is dat je daar in het voorbeeld de smiley's ziet bewegen, maar wanneer je hem daadwerkelijk selecteert en in een berichtregel gebruikt, hij static is :?

Ik heb toch echt wel "Animate" aangevinkt (zie ook settings hieronder)

http://www.jajoah.nl/images/tweakers/smiley_settings.JPG

Weet iemand waar ik de fout in ga? Mis ik iets?

[Voor 3% gewijzigd door Yucko op 01-03-2007 12:30. Reden: broken link fix0ren]

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• bnbaz
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Hmm.. Nu heb ik sinds een tijdje weer deze überclient.. Maar...

Daarnet van 0.6.7 naar 0.6.8 geüpdate.. En alle settings waren weg :/

Door de .dat met mijn naam te importeren kreeg ik m'n contactpersonen terug, maar alle oude stonden niet meer op 'hide' (die nog op de server staan, maar al oooud zijn enzo). De eigen namen die ik gegeven heb stonden er gelukkig nog wel in. Wat ik alleen wel mis zijn m'n settings.

Heeft iemand enig idee waar Miranda (loopt op Windows hier) z'n config bewaart? Zou handig zijn, kan ik hem aan m'n config-backup-collectie toevoegen :)

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 24-07 06:19
Wat ik ook probeer, zelfs met de nieuwe 0.6.8., ik krijg m'n gmail account NIET aan de praat. De instellingen zoals die worden gegeven op de gtalk-help-pagina's werken niet. Zo kan ik bijvoorbeeld ssl niet aanvinken. Het vakje is grijs. Doe ik iets verkeerd? Ik gebruik de normale, standaard download en heb geen extra plugins toegevoegd.

En nog een verandering??? Deze versie slaat z'n profile-bestand (die database) op in de Documents-and-Settings directory. Waarom? Waarom niet gewoon in de Miranda-IM-directory, zoals altijd?

[Voor 19% gewijzigd door smeerbartje op 13-03-2007 20:46]

• MerijnB
The_Zeroorez schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:08:
Hmm.. Nu heb ik sinds een tijdje weer deze überclient.. Maar...

Daarnet van 0.6.7 naar 0.6.8 geüpdate.. En alle settings waren weg :/

Door de .dat met mijn naam te importeren kreeg ik m'n contactpersonen terug, maar alle oude stonden niet meer op 'hide' (die nog op de server staan, maar al oooud zijn enzo). De eigen namen die ik gegeven heb stonden er gelukkig nog wel in. Wat ik alleen wel mis zijn m'n settings.

Heeft iemand enig idee waar Miranda (loopt op Windows hier) z'n config bewaart? Zou handig zijn, kan ik hem aan m'n config-backup-collectie toevoegen :)
Gewoon kopie van hele mirande dir trekken (install is ook niet nodig).

• bnbaz
  • Niet online
Ja, maar dat werkt dus niet echt als je de nieuwe versie wilt.. Vaak kun je die settings toch wel in een (paar) bestandje(s) terugvinden? :/

• smeerbartje
En als je als nieuwe gebruiker nu de config files in dezelfde directory als de executable wilt hebben, hoe doe je dat dan?

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

JaJoah schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:26:
Ik weet niet of iemand al iets dergelijks gepost had, maar ik verveelde me vanavond en heb toen eventjes een GoT smiley pack gemaakt voor Miranda :)

[afbeelding]

Voor diegene die hem willen downloaden, HIER moet je wezen.

Uitpakken, dan de smileysupport plugin zoals hierboven aangegeven downloaden en installeren en eventjes de plugin naar de .ASL file wijzen.

Het gekke is dat je daar in het voorbeeld de smiley's ziet bewegen, maar wanneer je hem daadwerkelijk selecteert en in een berichtregel gebruikt, hij static is :?

Ik heb toch echt wel "Animate" aangevinkt (zie ook settings hieronder)

[afbeelding]

Weet iemand waar ik de fout in ga? Mis ik iets?
Hey, thx! Hier was ik al zo lang naar op zoek (of heb er zo lang al niet goed naar gezocht, kannook :P) Kan je mbt het animatiegedeelte niet helpen helaas..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Dr. Malsain
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23-05 01:01
MerijnB schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:55:
[...]

Gewoon kopie van hele mirande dir trekken (install is ook niet nodig).
Is een tijdje geleden maar ik dacht dat het replacen van miranda32.exe en eventueel plugins voldoende zou kunnen zijn om te updaten. Zodoende blijft je config e.d. behouden.

• MerijnB
Dr. Malsain schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:37:
[...]

Is een tijdje geleden maar ik dacht dat het replacen van miranda32.exe en eventueel plugins voldoende zou kunnen zijn om te updaten. Zodoende blijft je config e.d. behouden.
Dat is mijn ervaring idd ook, ik snap ook niet hoe The_Zeroorez z'n settings is kwijtgeraakt snap ik niet, is mij nooit gebeurd.

• smeerbartje
Ik probeer te connecten met via de IRC-plugin naar tweakers huiskamer. Wat moet ik nu precies invullen om een goede verbinding te krijgen? Ik heb de keus uit de volgende velden:

Network: ????
Server name: Mijn_eigen_naam
Internet Adress: irc.tweakers.net

Maar wat ik ook probeer, het lukt me niet om verbinding met #huiskamer te krijgen. Wat doe ik verkeerd?

[Voor 9% gewijzigd door smeerbartje op 12-06-2007 13:32]

• Master FX
smeerbartje schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:20:
Ik probeer te connecten met via de IRC-plugin naar tweakers huiskamer. Wat moet ik nu precies invullen om een goede verbinding te krijgen? Ik heb de keus uit de volgende velden:

Network: ????
Server name: Mijn_eigen_naam
Internet Name: irc.tweakers.net

Maar wat ik ook probeer, het lukt me niet om verbinding met #huiskamer te krijgen. Wat doe ik verkeerd?
Lijkt mij eerder dat je server name en internet name zou moeten omdraaien.

Stay safe

• smeerbartje
Master FX schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:27:
[...]

Lijkt mij eerder dat je server name en internet name zou moeten omdraaien.
Sorry, er moet staan 'Internet Adress'.

• smeerbartje
Iemand die een plugin weet te vinden waarmee je transparantie voor het message window in kunt stellen?

• bnbaz
  • Niet online
smeerbartje schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:26:
Iemand die een plugin weet te vinden waarmee je transparantie voor het message window in kunt stellen?
Zeg, als jij al je programma's zo graag transparant wilt (kwam je in het Firefox topic ook al tegen.. :+ ), zou ik eens op zoek gaan naar óf een OS dat dit goed kan, à la Linux met extra dingen, óf Vista, óf, als je XP draait (waarschijnlijk), zou ik het dus eens op de plaats van het OS zoeken, met daar een tooltje; Google anders eens wat rond.

• smeerbartje
The_Zeroorez schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:19:
[...]

Zeg, als jij al je programma's zo graag transparant wilt (kwam je in het Firefox topic ook al tegen.. :+ ), zou ik eens op zoek gaan naar óf een OS dat dit goed kan, à la Linux met extra dingen, óf Vista, óf, als je XP draait (waarschijnlijk), zou ik het dus eens op de plaats van het OS zoeken, met daar een tooltje; Google anders eens wat rond.
Ghehe, je hebt me door. Ik ben de laatste tijd erg into de transparantie. Vind ik gewoon mooi. Ik had echter niet verwacht dat het op de OS-manier moest realiseren. Ik dacht dat de software op zich dit soort dingen regelt, zoals Miranda's contact list enzo.

• Leftblank
smeerbartje schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:38:
[...]

Ghehe, je hebt me door. Ik ben de laatste tijd erg into de transparantie. Vind ik gewoon mooi. Ik had echter niet verwacht dat het op de OS-manier moest realiseren. Ik dacht dat de software op zich dit soort dingen regelt, zoals Miranda's contact list enzo.
Je kan 't trouwens vrij simpel doen door 't kleine progsel 'reSizer 0.78' te downloaden (moet je even op Google kijken), daarmee kun je practisch elk programma 'n tikje doorzichtig maken dmv. de hotkey winkey+*. Verder heeft 't nog 'n hele lading andere handige hotkeys, maar die zijn nu niet relevant ;)

• smeerbartje
Probleem met tools a la reSizer is dat de complete applicatie dan transparant wordt, dus ook de website die je open hebt staan. Ik ben op zoek naar een tooltje dat alleen de menu-balken enzo transparant maakt. Maargoed, dit wordt redelijk off-topic, dus helaas...

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
@smeerbartje: welke release van Miranda gebruik je ? De 0.7.x kan (op 2000/XP) "translucent" zijn; Options | Contact List | Window | Translucency options.

• smeerbartje
0xDEADBEEF schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 23:01:
@smeerbartje: welke release van Miranda gebruik je ? De 0.7.x kan (op 2000/XP) "translucent" zijn; Options | Contact List | Window | Translucency options.
Ik gebruik 0.6.8. Deze heeft ook de translucent opties. Deze gelden echter alleen maar voor de contact list, en die heb ik al mooi transparant. Het gaat er mij om dat de chat-schermpjes transparant zijn. Deze optie heb ik echter nergens kunnen vinden. Ook niet in de 0.7.x-dev-versies :(.

• elect-ron
  • Laatst online: 23-02-2019
Ik wil een plugin om bij het opstarten van Miranda het wachtwoord te moeten gebruiken. Desnoods ook e-mail.

Er zijn er nogal wat verkrijgbaar, kan iemand hier iets over vertellen?

• Bliksem B
  • Laatst online: 16:49
Ik heb een vraagje, is er al bekend of miranda in de toekomst offline messaging gaat ondersteunen of komt hier nog een plugin voor. Zal wel handig zijn ivm veel van mijn vrienden offline staan weergegeven....

• smeerbartje
Bliksem B schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:32:
Ik heb een vraagje, is er al bekend of miranda in de toekomst offline messaging gaat ondersteunen of komt hier nog een plugin voor. Zal wel handig zijn ivm veel van mijn vrienden offline staan weergegeven....
Soms, als ik mij aanmeld, dan krijg ik offline messages...

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

ik heb een vervelend iets. Mijn contact list wordt niet meer geupdate wanneer ik contacts toevoeg/verwijder/verplaats.
Plaatje:
http://xs223.xs.to/xs223/08021/mirandatroubles.jpg
[size=1]CPU: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz [EM64T Family 6 Model 15 Stepping 6] [DEP enabled] [2 CPUs]
Installed RAM: 4094 MBytes
Operating System: Windows (TM) Vista Ultimate [version: 6.0.6000 ]
Shell: explorer.exe, Internet Explorer 7.0.6000
Administrator privileges: Yes
OS Languages: (UI | Locale (User/System)) : English/English | English/Dutch
Free disk space on Miranda partition: 34615 MBytes
Miranda path: C:\Program Files (x86)\miranda
Miranda IM version: 0.8.0 alpha build #7 Unicode [running inside WOW64]
Build time: 21:58:44 on 06 January 2008
Profile path: C:\Program Files (x86)\miranda
Profile size: 448.00 KBytes
Profile creation date: 11 Dec 2007 at 17:56:40 (UTC +1:00)
Language pack: No language pack installed
Nightly: Yes
Unicode core: Yes

Active Plugins (19):
¤ advaimg.dll v.0.8.0.0 [06 Jan 2008] - Miranda Image services
¤ avs.dll v.0.8.0.0 [06 Jan 2008] - Avatar service (Unicode)
¤ chat.dll v.0.8.0.0 [06 Jan 2008] - Chat |Unicode aware|
¤ clist_modern.dll v.0.8.0.36 [07 Jan 2008] - Modern Contact List '07 (UNICODE)
¤ dbx_mmap.dll v.0.7.5.0 [06 Jan 2008] - Miranda mmap database driver |Unicode aware|
¤ historysweeper.dll v.0.1.3.2 [20 Sep 2007] - History Sweeper+
¤ ICQ.dll v.0.3.10.9 [06 Jan 2008] - IcqOscarJ Protocol |Unicode aware|
¤ ieview.dll v.1.0.9.10 [13 Jun 2007] - IEView
¤ import.dll v.0.8.0.0 [06 Jan 2008] - Import contacts and messages
KeepStatus.dll v.0.0.2.88 [22 Sep 2006] - KeepStatus
¤ msn.dll v.0.8.0.0 [06 Jan 2008] - MSN Protocol |Unicode aware|
PopUp.dll v.2.0.3.8 [21 Sep 2004] - PopUp Interoperability
¤ smileyadd.dll v.0.1.12.17 [22 Nov 2007] - SmileyAdd
startupstatus.dll v.0.0.3.27 [14 Jun 2006] - StartupStatus
¤ tabsrmm.dll v.2.0.0.5 [07 Jan 2008] - tabSRMsgW (unicode)
¤ updater.dll v.0.5.3.0 [29 Jul 2007] - Updater
var_toys.dll v.0.0.0.0 [27 Aug 2006] - Variables Toys
Variables.dll v.0.2.1.1 [18 May 2006] - Variables (Unicode)
¤ VersionInfo.dll v.1.4.2.5 [24 Oct 2007] - Version Information |Unicode aware|
[/size]
Hopelijk weet iemand wat ik moet doen...