Het grote Miranda IM topic

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.973 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 16:51

Zym0tiC

^_^

Ik heb het volgende probleem bij 0.32:

wanneer ik dubbelklik op een (msn) contact persoon en zijn naam is te lang dan gaat die naam over de 5 buttons heen die normaal rechts in een chatvenster te zien zijn (buttons voor timestamp en send files,etc)

edit:
Ik zie het al bij 0.31 zie je ipv het msn adres het mailadres staan en dit past altijd wel. alleen ik vind dus nergens een optie om in te stellen dat hij het mail adres moet laten zien ipv het msn adres

[ Voor 31% gewijzigd door Zym0tiC op 22-11-2003 14:59 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:28

CmdrKeen

Krentenboltosti

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 23:59:Als ik Http Gateway wil selecteren gaat Miranda onderuit. Iemand hier al een oplossing voor?
Dacht dat die gateway er standaard al bij zat in deze versie. Moet je 'm dan nog extra installeren?

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zit inderdaad standaard in versie 0.32 van Miranda, maar ik moest de laatste MSN plugin downloaden, om hem werkende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft iemand een idee welke porten Miranda bebruikt om bestanden via msn te versturen. Ik kan namelijk geen bestanden ontvangen en versturen met miranda terwijl dat wel met MSN messeger kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49
E-jey schreef op 23 november 2003 @ 12:41:
Heeft iemand een idee welke porten Miranda bebruikt om bestanden via msn te versturen. Ik kan namelijk geen bestanden ontvangen en versturen met miranda terwijl dat wel met MSN messeger kan.
Poort 6891 als het goed is.

omniscale.nl

Verwijderd

Dat heb ik hier ook nog niet aan de gang. Zit achter een andere PC. Portmapping ofzo wil ook niet werken. Iemand 'n idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je een Event Log Window, zoals bij Messenger Plus! het geval is, en bestaat er een soort van tegenhanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 09:14:
Hoe krijg je een Event Log Window, zoals bij Messenger Plus! het geval is, en bestaat er een soort van tegenhanger?
Welke events wil je loggen dan?

Dit zijn de mogelijkheden die je volgens mijn info kan bijhouden
-Met de standaard systemlog, log je systeem events zoals user authorisation, etc.
-Verder is er de eventnotifier Maar ik weet even niet uit het hoofd of die ook kan loggen...
(de eventnotifier ziet file, message, etc als events)
-Mocht je events als statuswijzigingen willen volgen en loggen status notifier!

Succes! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Bij mij werkt de Weather plugin niet meer nu in met Miranda 0.32 werk. Heeft iemand anders hier misschien ook last van? Ik kan wel stations opzoeken, en toevoegen. Maar ik kom niet meer online met de weather plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaZz schreef op 21 december 2003 @ 20:41:
Bij mij werkt de Weather plugin niet meer nu in met Miranda 0.32 werk. Heeft iemand anders hier misschien ook last van? Ik kan wel stations opzoeken, en toevoegen. Maar ik kom niet meer online met de weather plugin.
Probeer de Miranda nightly build.
Welke plugin gebruik je trouwens? Die voor Weather Underground of die voor de Weather Channel? Bij mij werkt de plugin voor de Weather Channel i.s.m. de nighly build goed.
En probeer anders een van de fixes genoemd in o.a. dit topic.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
heeft iemand dit ook:

Als ik berichten krijg van iemand met ICQ 2003, dan krijg ik wel een bericht waarschuwing, maar ik krijg dan een leeg bericht, dus helemaal geen text....

miranda 0.3.2

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat worden er eigenlijk allemaal voor gegevens opgeslagen in de DAT file: contacts en history lijkt me duidelijk maar wat nog meer? En (en dat is mijn eigenlijke vraag) hoe kan ik de DAT file schoonmaken van alle instellingen met uitzondering van contacts en geschiedenis...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

hemiparo schreef op 08 januari 2004 @ 20:10:
Wat worden er eigenlijk allemaal voor gegevens opgeslagen in de DAT file: contacts en history lijkt me duidelijk maar wat nog meer? En (en dat is mijn eigenlijke vraag) hoe kan ik de DAT file schoonmaken van alle instellingen met uitzondering van contacts en geschiedenis...?
ALLES word in de dat file bewaard. Instellingen, form posities, ...

Er is ook een plugin waarmee je dat files kan editten (settings enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
en die plugin kan ik waar vinden? (mocht hij hier in het topic staan: excuses maar ik heb hem (nog) niet gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

hemiparo schreef op 08 januari 2004 @ 20:30:
en die plugin kan ik waar vinden? (mocht hij hier in het topic staan: excuses maar ik heb hem (nog) niet gevonden)
www.miranda-im.org

Wie zoekt die vindt :P (gebruik m zelf niet die plugin, maar weet dat ie bestaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
beetje flauwe reply niet... als ik in dit topic gezocht heb mag je toch aannemen dat ik ook op de Miranda site gezocht heb...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

hemiparo schreef op 08 januari 2004 @ 20:36:
beetje flauwe reply niet... als ik in dit topic gezocht heb mag je toch aannemen dat ik ook op de Miranda site gezocht heb...?
1 minuut op de site. Waar zou het staan?

Plugins > Databases

http://miranda-im.org/dow....php?action=display&id=39

Database viewer 1.5.1
Take a closer look at your Miranda IM database. It's possible to modify/delete settings, too.

http://miranda-im.org/dow...hp?action=viewfile&id=121

Noem JIJ dat zoeken? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
ik kon hem gewoon niet vinden... ook een beetje lastig als je het beestje geen naam kunt geven...

maar bedankt - ga er gelijk eens mee werken!

(maar je had mijn verwijt ook wel meteen met het antwoord mogen geven hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hemiparo schreef op 08 januari 2004 @ 20:36:
Try Database Editor plugin van Frank Cheng. Of Database Viewer van Heiko Schillinger.
Verder zijn History++ (Art Fedorov) en History Sweeper (Sergey V. Gershovich) goede clean tools. Gooi ze maar eens in de search ;).

Maar ook ik heb deze plugin's zelf gezocht en gevonden, en er zijn er nog meer, dus je moet zelf ff lijken welke je het best vind. En de meegeleverde dbtool kan de boel trouwens ook mooi opschonen. Dus beetje zoeken moet lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door _XipHiaS_ op 08-01-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Opzet was om een compleet lege file te krijgen met alleen maar de history en contacts bewaard... en de bijgeleverde tools haalt alleen de 'rotzooi' weg.
Maar mijn quest moet nu wel gaan lukken met de verkregen info!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:29

Sosabowski

nerd

IorGie is ook gevallen voor Miranda :)

Heerlijk simpel en licht! Jammer dat het zo weinig bekend is en ze weinig aandacht krijgt. Het is zeker de moeite waard.

Momenteel heb ik de MSN plugin, smily plugine en set plaatjes, meer niet. Werk super!!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:41

GeekK

Rag Mama Rag

d:)b

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• posttoast
Welkom IorGie ;)

Er gebeurt op het moment voor de schermen niet zoveel met Miranda. Achter de schermen zijn ze druk bezig met 1.0, waar ik erg benieuwd naar ben.

omniscale.nl

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 14:59
Ik vind dat ze voor de schermen ook nog best lekker bezig zijn. Verschillende plugins worden verder ontwikkeld en ook met de protocollen doen ze nog wel leuke dingen (probeer de icq-mod van Bio maar eens). Over niet al te lange tijd moet 0.3.3 stable uitkomen. Ze zijn dus nog steeds ook met deze versie bezig.

Miranda 1.0 moet er inderdaad wel eens aankomen maar heel erg hard gaat dat nog niet. Ik geloof dat het nog maar de vraag is of die uberhaupt dit jaar nog uit gaat komen. Dus je moet nog even geduld hebben :-)

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Zentbeer schreef op 19 februari 2004 @ 19:20:
Miranda 1.0 moet er inderdaad wel eens aankomen maar heel erg hard gaat dat nog niet. Ik geloof dat het nog maar de vraag is of die uberhaupt dit jaar nog uit gaat komen. Dus je moet nog even geduld hebben :-)
Ik geloof dat ik op het (Miranda)forum gelezen heb dat het pas tegen kerstmis dit jaar zal worden (streefdatum ;) ).

[ Voor 3% gewijzigd door GeekK op 19-02-2004 20:18 ]

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
GeekK schreef op 19 februari 2004 @ 20:17:
[...]
Ik geloof dat ik op het (Miranda)forum gelezen heb dat het pas tegen kerstmis dit jaar zal worden (streefdatum ;) ).
Komt er niet een tussentijdse demo update uit, of is het echt wachten op 1.0 :?

p.s. heb hem nu als 2de client draaien, heb hem nog niet helemaal zoals ik hem hebben wil, dus is het plugin spitten :(

wil trouwens dat al mijn offlines in een folder gedumpt worden, kijk ik nou over een funcite/ plugin heen, of heeft iemand een idee wat ik zoek.

[ Voor 31% gewijzigd door joint_me op 19-02-2004 20:40 ]

Hello fellow humans

• posttoast
joint_me schreef op 19 februari 2004 @ 20:39:
[...]

p.s. heb hem nu als 2de client draaien, heb hem nog niet helemaal zoals ik hem hebben wil, dus is het plugin spitten :(

wil trouwens dat al mijn offlines in een folder gedumpt worden, kijk ik nou over een funcite/ plugin heen, of heeft iemand een idee wat ik zoek.
Is hide offline users niet gewoon wat je zoekt?

omniscale.nl

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

joint_me schreef op 19 februari 2004 @ 20:39:
[...]
Ik doelde op deze thread, maar nu ik het herlees twijfel ik erover hoe serieus het is. :?
Wat in ieder geval wel vaststaat is dat Miranda 0.3.x voorlopig nog doorontwikkeld wordt, als ik het goed begrijp.

[ Voor 5% gewijzigd door GeekK op 19-02-2004 21:14 ]

Verwijderd

Hoe zit het met de skins? Is er nog skin-support in versie 0.3.2?

• posttoast
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:23:
Hoe zit het met de skins? Is er nog skin-support in versie 0.3.2?
Miranda heeft geen skin support.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:05

Logic

SmartOS:Love at First Boot

ik heb de laatste miranda met de msn plugin, maar sinds een aantal dagen doet mijn msn het niet meer? :(
icq werkt perfect maar msn is leeg :( zijn er meer mensen die daar last van hebben opeens?

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

dfr

Ik heb er ook al last van. Iedereen staat in mijn contact lijst offline terwijl ik me wel aanmeld (anderen zien mij wel online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Er is een nieuwe (0.1.6.1) MSN protocol plugin! http://miranda-im.org/dow...hp?action=viewfile&id=702.

[ Voor 46% gewijzigd door _XipHiaS_ op 21-02-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
De laatste 2 weken, na maanden met voldoening gebruikt gemaakt te hebben van Miranda, loopt het programma op een of andere manier vol...?

Ik ben aan het typen, pc is verder niks bijzonders aan het doen en de berichten worden opeens niet meer meteen bezorgd. Dan gaat mijn hdd als een gek te keer en enkele seconden (5 tot 10) later krijg ik een hele rij van vensters van 'user is typing' enz. De berichten worden dan vaak enkele malen dubbel bezorgd.

Hopelijk is mijn probleem duidelijk. Het gebeurd overigens zover ik weet alleen bij Messenger. De database is al opgeschoond maar dat hielp helaas niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje,
Is er een plugin in Miranda beschikbaar die de chat-modus van ICQ simuleert. Ik bedoel dus niet de standaard berichten verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik gebruikte voorheen naar volle tevredenheid MSN plugin 0.5.1.8, maar sinds gisteren had ik net als veel andere mensen ineens het probleem waarbij alle personen uit de contactlijst als offline worden weergegeven, terwijl zij mij wel kunnen aanspreken. Vraag me af hoe dit zomaar ineens komt. Het is geen fout in m'n profiel, aangezien het probleem zich op alle PC's hier (met verschillende profielen) voordoet.

Ben om deze reden geupgraded naar MSN protocol 0.1.6.2 (nieuwste stable); waarmee het opgelost lijkt te zijn. Hier zitten echter wat nasty bugs in mbt. het blokkeren. Zo kun je geen mensen meer blokken terwijl je invisible bent, en mensen die je blokkeert terwijl je online bent zijn weer unblocked wanneer je Miranda opnieuw opstart. Nou heb ik standaard in principe geen mensen geblokkeerd, maar 't was wel ooit makkelijk als ik even snel online kwam om aan één specifiek iemand iets te vragen, zonder dat iedereen je meteen aanspreekt..

[ Voor 4% gewijzigd door Zap op 01-03-2004 01:21 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik had al zo'n vermoeden dat het "alles op msn is offline maar ik ben online" probleem hier al bekend zou zijn :) Heb idd even de nieuwste MSN.dll gedownload en de problemen zijn weg. Vreemd dat er niet meer users met dit probleem zijn geweest...of ze posten niet hier :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
altijd al beta's gebruikt etc :? enigste prob wat ik met msn heb zijn de users die miepen, dat ze mijn plaatje niet kunnen zien :D

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

2Dutch schreef op 01 maart 2004 @ 18:17:
Ik had al zo'n vermoeden dat het "alles op msn is offline maar ik ben online" probleem hier al bekend zou zijn :) Heb idd even de nieuwste MSN.dll gedownload en de problemen zijn weg. Vreemd dat er niet meer users met dit probleem zijn geweest...of ze posten niet hier :)
Tsja, maar toch blijft 't wazig.. Er moet iets veranderd zijn aan het MSN protocol (serverside), aangezien het probleem zich zomaar ineens van de een op de andere dag bij iedereen voordoet. Wat trouwens wel vreemd is, is het feit dat ik mijn lijst wèl te zien kreeg wanneer ik de Netlib console van Miranda geopend had.

Nog een ander (schoonheids-)bugje van minder erge aard in Miranda 0.3.2: de nickname/mailadres regel bovenin het message window loopt door over de knoppen wanneer deze te lang is.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Er is intussen een nieuwe versie (0.1.6.3) van de MSN plugin uit, welke de block/unblock bug op een kleinigheidje na oplost. Blocked contacts blijven nu geblokkeerd na opnieuw aanmelden. Blokkeren vanuit invisible mode werkt ook weer, maar echter met wederom een cosmetisch foutje: je kunt in invisible mode niet zien wie je geblokkeerd hebt. Zodra je je status in online verandert worden de blocked contacts weer cursief.

Wat betreft de 'alle contactpersonen zijn offline' bug die plotseling optrad in plugin versies kleiner dan 0.1.6.1 had ik nog iets opmerkelijks ontdekt: het probleem doet zich niet voor wanneer de netlib console is geopend. Erg vaag..

[ Voor 23% gewijzigd door Zap op 02-03-2004 00:55 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat vinden jullie van Easy Message, dat is mijn favoriete IM client, heel handig in gebruik, weinig te configureren, wellicht niet voor de hardcore chatter, maar ook zeer licht. :)
De nieuwe versie zal ook nogeens "tabs" bevatten. 8)

www.easymessage.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Easy Message ziet er ook erg goed uit, maar is iets te licht voor mij: geen message history.
En geen plug-ins zoals voor Miranda, dus niet zo fijn tweakbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja dat was ik vergeten, message logging komt er ook aan. Maar het klopt dat het niet zo tweakbaar als Miranda is. Maar wat mij opviel is dat Miranda erg lelijk is en gewoon niet "lekker" werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 16:10
Inmiddels zit de MSN plugin al op 0.1.6.5 http://miranda-im.org/dow...hp?action=viewfile&id=702

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bij mij crasht Miranda als ik een bestand via MSN wil verzenden. Bestanden ontvangen gaat wel goed. Ik draai Windows 2000. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 18:36:
O ja dat was ik vergeten, message logging komt er ook aan. Maar het klopt dat het niet zo tweakbaar als Miranda is. Maar wat mij opviel is dat Miranda erg lelijk is en gewoon niet "lekker" werkt.
Ik vind Miranda toch erg knap hoor :P

Miranda ziet eruit zoals jij dat zelf wilt. Zonder skinning, that is.. en dat is maar goed ook, want daar hou ik niet van. :) Het is ook niet het idee van het project om zoveel mogelijk eye-candy te bieden. En het is ook geen programma om zomaar met de standaardinstellingen te gebruiken na installatie. Je zult het zelf moeten customizen dmv. plugins en instellingen. Ik ben persoonlijk erg tevreden met hoe het eruit ziet na wat aanpassingen.

En wat werkt er dan niet lekker volgens jou? Ik heb hier nergens problemen mee (op enkele kleine schoonheidsbugjes die me niet eens meer opvallen na misschien). :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik vind de chat window onhandig werken, ik heb het uitgeprobeerd maar vond het helemaal niets. Gewoon de hele look and feel bevalt me niet, dat is natuurlijk voor iedereen weer anders. Easy Message ziet er goed uit en werkte ook gewoon meteen, eerste indruk blijft toch belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:18
Ben ik het wel mee eens, vind de dikke randen om de tekstvakken niet zo mooi en die lompe send en cancel knop onderaan is ook niet echt super hip ofzo :). Het had van mij allemaal wel iets compacter gemogen, maar het werkt wel aardig en het is gratis, dus ik vind het eigenlijk wel prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25596/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Afbeeldingslocatie: http://www.twc.sshunet.nl/~kjvdven/images/Untitled-1.png

Het message window veranderd in de nieuwe versie 0.33, je kan de nightly wel al downloaden. Hij heeft ook typing notification en character count.

sorry voor de png, maar als je het mooi wil zien download je maar een echte browser zoals firefox of opera ;)

[ Voor 11% gewijzigd door joint_me op 12-03-2004 14:27 . Reden: image clickbaar gemaakt :) ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Typing notification heb ik nu ook al via de popup-plugin, wel makkelijk.. kan al vooraf (zonder messagewindow open) zien dat iemand iets tegen me gaat zeggen :) Character count zat er ook al in, alhoewel ik dat niet echt nuttig vind..

Ik gebruik de laatste stable (0.3.2) zonder SRMM mod oid :)

[ Voor 19% gewijzigd door Zap op 12-03-2004 14:30 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:09
ik heb miranda deze week geinstalleerd .. maar ik kreeg steeds disconnects van de icq server

en een vriendin van me ook.. we leken online te staan maar de connectie bleek plat te zijn
en een plugin die om de 5 minuten controleerd voor de status vind ik ook niks.. ik wil gewoon online blijven.. is er iets hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Ik ben heel tevreden over de nieuwe chat interface van de nightly... alleen gebruikte ik de smileyadd plugin en die werkt nu niet meer :(

Iemand een oplossing?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Dat wordt lastig voorlopig denk ik. Voor zover ik weet was SmileyAdd hardcoded voor de oude message dialog, aangezien deze geen verder standaardimplementatie bood voor toevoegingen/modificaties door plugins. Misschien zijn er intussen nieuwe ontwikkelingen, maar dat was in ieder geval de stand van zaken de laatste keer dat ik me in de huidige nightly's verdiepte.. :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Zap schreef op 13 maart 2004 @ 03:46:
Dat wordt lastig voorlopig denk ik. Voor zover ik weet was SmileyAdd hardcoded voor de oude message dialog, aangezien deze geen verder standaardimplementatie bood voor toevoegingen/modificaties door plugins. Misschien zijn er intussen nieuwe ontwikkelingen, maar dat was in ieder geval de stand van zaken de laatste keer dat ik me in de huidige nightly's verdiepte.. :)
Ik gebruik de laatse versie van SRMM/MOD (unicode) + Smiley add en het werkt perfect hoor! Gewoon smiley-add installeren zoals in het txt-tje (uit de zip) staat!

Afbeeldingslocatie: http://www.grtz.nl/GoT/smile.jpg

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 14:48
Mensen

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen.

Net heb ik Miranda aan staan, begint pc opeens te piepen. Ik eerst ff rebooten. Miranda NIET aan na de boot. ook geen piepjes, maar als ik Mir. dan weer aanzet, gaat mn pc weer piepen. Dit zijn dus piepjes die je ook hebt wanneer je teveel toetsen indrukt..

weet iemand wat dit is? ik vind het echt raar :?

edit :: laat maar mensen. Ik had in het menuutje van Miranda ingesteld dat er geluidjes zouden komen (voor de test). Maar die geluidjes stonden niet in de dir die standaard geselecteerd was, waardoor ik die piepjes kreeg :)

[ Voor 24% gewijzigd door Black-Death op 14-03-2004 08:56 . Reden: oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Is er ook een mogelijkheid om de chatgesprekken te loggen? is daar een plug in voor of gebeurt dat standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

E-jey schreef op 17 maart 2004 @ 17:04:
Is er ook een mogelijkheid om de chatgesprekken te loggen? is daar een plug in voor of gebeurt dat standaard?
Dat gebeurt standaard. :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
en waar vind ik dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Je kunt rechts klikken op een contact en dan kiezen voor 'View history', ofwel op het history knopje in een messagewindow klikken.

Lijkt me toch niet zo moeilijk te vinden? :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
chaosonline schreef op 13 maart 2004 @ 14:51:
[...]

Ik gebruik de laatse versie van SRMM/MOD (unicode) + Smiley add en het werkt perfect hoor! Gewoon smiley-add installeren zoals in het txt-tje (uit de zip) staat!

[afbeelding]

Succes ;)
Bij mij heeft die SRMM (met de laatste nightly) die nieuwe 'msn'-look. Nu vind ik dat niet erg, ware het niet dat ik dan geen smiley's meer zie en ook de knop niet meer heb. De plugin zit er wel gewoon in het config-scherm. Wat doe jij goed en ik fout? Ik heb van alles de laatste plugin gedownload en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Breepee schreef op 17 maart 2004 @ 19:06:
[...]

Bij mij heeft die SRMM (met de laatste nightly) die nieuwe 'msn'-look. Nu vind ik dat niet erg, ware het niet dat ik dan geen smiley's meer zie en ook de knop niet meer heb. De plugin zit er wel gewoon in het config-scherm. Wat doe jij goed en ik fout? Ik heb van alles de laatste plugin gedownload en geinstalleerd.
Als jet het in deze volgorde doet, moet? het lukken:
- nightly
- msn (laatste)
- SRMM Mod (laatste)
- Smiley Add (precies zoals in de text file staat uit de zip)

moet goed gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
chaosonline schreef op 18 maart 2004 @ 13:52:
[...]

Als jet het in deze volgorde doet, moet? het lukken:
- nightly
- msn (laatste)
- SRMM Mod (laatste)
- Smiley Add (precies zoals in de text file staat uit de zip)

moet goed gaan!
Geloof ik graag, maar bij mij zien de dialoogvenster er niet zo uit als bij jou, maw. er is geen ruimte voor de smilie knop (die is er dan ook niet). Toen ik naar 0.3.2 gebruikt (zonder SRMM) werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
Er zijn drie versies voor de send/receive message module:
De srmm die bij de nightly zit (en zeer binnenkort bij de final van 0.3.3)
De srrm_mod die eerder genoemd is
en sramm waarvan de laatste versie te vinden is op http://blake.prohosting.com/kuzma/miranda/latest.beta/

De srmm (standaard) die jij gebruikt werkt inderdaad niet met smileyadd. Maar gelukkig heeft de auteur daar iets op gevonden. In de volgende posting (http://forums.miranda-im.org/viewtopic.php?t=17066) zie je een link waar je een fix kunt downloaden. De smileys kun je dan wel zien maar de button verschijnt niet bij alle systemen goed.

Smileyadd werkt sowieso met sramm en uit voorgaande postings zou het dus ook werken met srmm_mod

Kies maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miranda IM 0.3.3 is uit! (Changelog)
Nu gebruik ik toch al altijd de laatste nightly build, dus veel verschil zie ik zelf niet. Voor de mensen die nog 0.3.2 gebruiken, is het wel een aanrader natuurlijk.

Downloaden!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Zo, Miranda 0.3.3 ook geinstalleerd en dat bevalt.

Het wordt misschien wel tijd dat ik de linkjes in de startpost een beetje up-to-date maak en er misschien nog wat nuttige informatie neerplemp. Aangezien ik zelf alleen MSN en ICQ gebruik (single message window) ben ik denk ik niet echt een kenner van wat er aan plugins te koop is. Wie heeft er suggesties?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heel kort lijstje is wel handig voor een nieuweling met Miranda IM. Deze mogen dan idd niet ontbreken:
StartupStatus, History++ en PopUp.

Al gebruik ik liever History Viewer a.k.a. History# i.p.v. History++.

Jij stelt nConvers voor, maar die vind ik niet fijn werken. Voor smileys gebruik ik SmileyAdd.

Ik denk eigenlijk dat iedereen zelf maar even moet kijken wat voor hem of haar nuttig is. Er zijn ontzettend veel plugins enzo. De belangrijkste link lijkt me daarom de tegenwoordig redelijk goed ingedeelde plugins-lijst en de lijst van sound packs, icons en dergelijke.

De Weather-plugin heb ik bijvoorbeeld alleen maar omdat ik een weericoon in mijn tasktray wel geinig vind. Een ander zal het compleet nutteloos vinden. Net zoals de MSNMods plugin a.k.a. The irritating nickname feature. (directe download, experimenteel dingetje) :> (Ontstaan omdat iemand "msn PLUG proposal , winamp songs im NICK" voorstelde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 23:03:
Een heel kort lijstje is wel handig voor een nieuweling met Miranda IM. Deze mogen dan idd niet ontbreken:
StartupStatus, History++ en PopUp.

Al gebruik ik liever History Viewer a.k.a. History# i.p.v. History++.

Jij stelt nConvers voor, maar die vind ik niet fijn werken. Voor smileys gebruik ik SmileyAdd.

Ik denk eigenlijk dat iedereen zelf maar even moet kijken wat voor hem of haar nuttig is. Er zijn ontzettend veel plugins enzo. De belangrijkste link lijkt me daarom de tegenwoordig redelijk goed ingedeelde plugins-lijst en de lijst van sound packs, icons en dergelijke.

De Weather-plugin heb ik bijvoorbeeld alleen maar omdat ik een weericoon in mijn tasktray wel geinig vind. Een ander zal het compleet nutteloos vinden. Net zoals de MSNMods plugin a.k.a. The irritating nickname feature. (directe download, experimenteel dingetje) :> (Ontstaan omdat iemand "msn PLUG proposal , winamp songs im NICK" voorstelde.)
Dank, ik maak vanavond wel even iets leuks.

Misschien is het trouwens wel geinig om een GoT smiley-pack voor Miranda te klussen (als de T.net directie dat goed vindt natuurlijk ;) ). Zou dat veel werk zijn?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
SmileyAdd werkt nog steeds niet. Ik heb nu net Miranda .3.3 geinstalleerd. Ik kijk de berichten in split mode. Ik heb de standaard netjes de DLL op de juiste plaats gezet, en netjes geconfigged, maar nergens smiley's of een smiley knopje. Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.plokk.com/files/033smiley.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Breepee schreef op 21 maart 2004 @ 14:55:
SmileyAdd werkt nog steeds niet. Ik heb nu net Miranda .3.3 geinstalleerd. Ik kijk de berichten in split mode. Ik heb de standaard netjes de DLL op de juiste plaats gezet, en netjes geconfigged, maar nergens smiley's of een smiley knopje. Plaatje:
[afbeelding]
moet ff zoeken op het forum van hun, staat een gefixte versie ergens gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
gefixte smileyadd.dll? of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent Bovelander schreef op 21 maart 2004 @ 14:39:
Misschien is het trouwens wel geinig om een GoT smiley-pack voor Miranda te klussen (als de T.net directie dat goed vindt natuurlijk ;) ). Zou dat veel werk zijn?
Ik heb het een hele tijd geleden geprobeerd, maar ik liep tegen het probleem aan dat GoT-(style) smileys niet allemaal hetzelfde formaat hebben (en vierkant zijn). Dat valt wel aan te passen, maar veel smileys krijgen dan een enorme lege ruimte,zodat het resultaat niet mooi werd.
Ik had er ook voor kunnen kiezen om de brede en lange smileys zoals |:( :z :Z niet te gebruiken. Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/e/y.m.kan/smilies/yiu_suske.gif Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/e/y.m.kan/smilies/yiu_wiske.gif Om maar te zwijgen over de hele creatieve andere smileys. (zie Gathering of Smilies van Sassie) Maar dan kom ik niet aan genoeg vervanging voor met name de vele MSN-emoticons...

Of ik ben gewoon stom natuurlijk, maar misschien dat iemand anders het beter kan...

Er zijn nu trouwens tooltjes voor zoals LibraryMaker. Die heb ik nog niet geprobeerd, ik moest toendertijd met Resource Hacker ofzo aan de slag. (en Paint |:( )
Breepee schreef op 21 maart 2004 @ 15:08:
Volg dit topic voor de fixes en mensen met dezelfde problemen. I.t.t. wat iemand daar meldt, werkt het trouwens bij mij wel met SRAMM... De button staat bovenin, wat minder handig is dan eerst, maar het werkt verder wel. Gebruik jij de standaard SRMM? Wat een lelijke grote send-knop zeg. :D :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Die send knop is idd, beetje groot, maar hij kan weg. maar eigenlijk boeit het me niet zo. Bedankt voor je hulp, ik ga het uittjekken :)

Trouwens, ik vind de ouwe look ook prima, zeker als ik dan weer smilies krijg, welke dll moet ik dan hebben?

[edit] nou zit de smiliy knop in het texttypvakje??? er staat dat dat probleem is opgelost, maar bij mij is het er nog steeds ... :/

[ Voor 52% gewijzigd door Brent op 21-03-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb de startpost even een make-over gegeven. Als mensen nog suggesties hebben voor aanvullingen dan hoor ik dat graag :)

Dit topic is natuurlijk toch een beetje Miranda's reclamebord op GoT! :P

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 21 maart 2004 @ 15:50:
Trouwens, ik vind de ouwe look ook prima, zeker als ik dan weer smilies krijg, welke dll moet ik dan hebben?

[edit] nou zit de smiliy knop in het texttypvakje??? er staat dat dat probleem is opgelost, maar bij mij is het er nog steeds ... :/
Ehm , ik gebruik zelf SRAMM, de link staat ergens eerder in dit topic. Ik weet niet hoe het met SRMM en de andere mods daarvan werkt, maar als je bij options-->events-->smileys-->enable kijkt, kun je Enable Smileys select aan en uitvinken en eventueel ook Place button old style... Als daarmee speelt, moet het toch een keer goedkomen....
Palomar schreef op 11 december 2002 @ 19:16:
krijgen jullie ook als je met de rechtermuisknop op het tray-icoontje klikt in dat menuutje (hide/show, status etc.) een raar tekentje te zien (deze: ¤) Vind het toch irritant :/
Ik zie het nu pas. :D Grappig dat je dat zegt, die stond er bij mij echt al jaren, dus het stoorde me allang niet meer... Er staat nu netjes "main menu". :*)
Vraag me niet sinds wanneer en wat je eraan kan doen...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 16:00:
[...]

Ik zie het nu pas. :D Grappig dat je dat zegt, die stond er bij mij echt al jaren, dus het stoorde me allang niet meer... Er staat nu netjes "main menu". :*)
Vraag me niet sinds wanneer en wat je eraan kan doen...
Hmm, dat weet ik ook nog wel ja :) Die kon je uitzetten geloof ik. Maar nu staat ie er inderdaad niet meer.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent: deze plugin is trouwens ook erg handig, vind ik dan: Message Export, zodat je berichtjes naar een naar tekstbestand geschreven worden. Vanzelf en direct, dus niet zoals bij History (+/++/#) dat je handmatig moet exporteren. Het handige is onder andere dat je de gesprekken van een persoon met verschillende protocollen toch naar hetzelfde bestand kan laten loggen. Of zelfs een groep personen naar hetzelfde bestand. Trillian, beat this. :P

De reden dat ik History Viewer a.k.a. History# gebruik i.p.v. History ++ is dat deze ook smileys en formatted text (TextFormat) weergeeft.

Misschien ook handig voor de startpost. (Is weer netjes gedaan trouwens!) :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 16:29:
Vincent: deze plugin is trouwens ook erg handig, vind ik dan: Message Export, zodat je berichtjes naar een naar tekstbestand geschreven worden. Vanzelf en direct, dus niet zoals bij History (+/++/#) dat je handmatig moet exporteren. Het handige is onder andere dat je de gesprekken van een persoon met verschillende protocollen toch naar hetzelfde bestand kan laten loggen. Of zelfs een groep personen naar hetzelfde bestand. Trillian, beat this. :P

De reden dat ik History Viewer a.k.a. History# gebruik i.p.v. History ++ is dat deze ook smileys en formatted text (TextFormat) weergeeft.

Misschien ook handig voor de startpost. (Is weer netjes gedaan trouwens!) :)
Startpost upgedeet :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 23:51
Ok ik heb het nu redelijk goed werkend hier.

Maar hoe zorg ik ervoor dat de message vensters always on top blijven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Breepee schreef op 21 maart 2004 @ 15:08:
Net weer een nieuwe van uit: http://miranda-im.org/dow...hp?action=viewfile&id=540. Hier werkt 'ie, er verscheinen weer smileys en ook het knopje zit er weer, maar op een iets andere plek, is verplaatsbaar maar werkt nog niet geheel zoals dat moet. Alleen in het venster waar je het bericht tikt word de smiley niet omgezet naar 'n icon, maar misschien licht dat nog aan m'n install.

[ Voor 39% gewijzigd door _XipHiaS_ op 21-03-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Is er ook een plugin zodat je de avatertjes van de mensen tegen wie je praat kan zien ? (je weet wel dat 96*96 icoontje .. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Nog drie plugins die misschien de moeite waard zijn om in de startpost te noemen:

mToolTip - Voegt volledig aanpasbare tooltips toe aan je contactlist
NewEventNotify - Notificatie van nieuwe berichten of andere events via de PopUp plugin
NewStatusNotify - Notificatie van statuswijzigingen van je contacts via de PopUp plugin

Overigens nog niet getest met 0.3.3, draai zelf nog 0.3.2 :)
tofu schreef op 21 maart 2004 @ 21:50:
Is er ook een plugin zodat je de avatertjes van de mensen tegen wie je praat kan zien ? (je weet wel dat 96*96 icoontje .. )
Neem aan dat je 't over het MSN protocol hebt? Dat is nog niet mogelijk, aangezien daarvoor MSN protocol v9 nodig is; de huidige MSN plugin gebruikt nog v8 (zelfde als Windows Messenger). Maar wellicht komt er nog zoiets in de toekomst..

Overigens ben ik van mening dat er niet té veel overbodige frutsels bij moeten komen; daarom heeft Miranda imho ook zo'n charme met d'r plugins, gewoon alleen datgene dat je zelf nodig acht toevoegen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Zap op 21-03-2004 22:29 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zap schreef op 21 maart 2004 @ 22:25:
Nog drie plugins die misschien de moeite waard zijn om in de startpost te noemen:

NewEventNotify - Notificatie van nieuwe berichten of andere events via de PopUp plugin
NewStatusNotify - Notificatie van statuswijzigingen van je contacts via de PopUp plugin

Ik gebruik deze drie ook; ze blijven prima werken onder 0.3.3. Vooral mToolTip is idd erg leuk om mee te lopen spelen.

Ze werken trouwens ook met de nieuwe versie van PopUp: PopUpPlus 2.0. Deze is erg nieuw, en degene die de ontwikkeling ervan heeft opgepakt heeft er grote plannen mee. Een mooie plugin om in de gaten te houden dus. (erg nieuw; lees de readme als iets het niet lijkt te doen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Ik moet helaas toegeven dat ik niet het hele topic heb kunnen lezen, dus weet ik ook niet of dit al eerder voorgekomen is:

In oudere versies van Miranda waren een aantal bugs die in de laatste versie(s?) verholpen zijn. Helaas zijn een aantal bugs nog prominent aanwezig, waaronder dat als je door een ander via het MSN protocol wordt toegevoegd aan een multichat, dat je er vervolgens niet meer uit kunt komen, je blijft de berichten ontvangen. Is soms dus niet echt leuk als je bijv perongeluk bent toegevoegd door die ander. Zelfs reconnecten werkte niet, het enige redmiddel was Miranda opnieuw opstarten. Heeft iemand hier misschien een workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Ik zag dat veel mensen zich ergeren aan de icoontjes AWAY en NA in het MSN gedeelte. Deze zijn namelijk omgedraaid. Dus ik heb even de sourcecode gedownload en de boel omgedraaid.

deze is gecompileerd in vc6++ op speed:
hier

deze is gecompileerd op size:
hier

Op eigen risico uiteraard ;) Maar hier werkte de speed versie gewoon goed.

dit is het stukje uit msn_misc.cpp dat ik gewijzigd heb
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
//=======================================================================================
// MirandaStatusToMSN - status helper functions
//=======================================================================================

char* __stdcall MirandaStatusToMSN( int status )
{
    switch(status) 
    {
        case ID_STATUS_OFFLINE:     return "FLN";
        case ID_STATUS_NA:          return "BRB";
        case ID_STATUS_AWAY:            return "AWY";
        case ID_STATUS_DND:
        case ID_STATUS_OCCUPIED:    return "BSY";
        case ID_STATUS_ONTHEPHONE: return "PHN";
        case ID_STATUS_OUTTOLUNCH: return "LUN";
        case ID_STATUS_INVISIBLE:   return "HDN";
        default:                            return "NLN";
}   }

int __stdcall MSNStatusToMiranda(const char *status)
{
    switch((*(PDWORD)status&0x00FFFFFF)|0x20000000) {
        case ' NLN': return ID_STATUS_ONLINE;
        case ' BRB': return ID_STATUS_NA;
        case ' LDI':
        case ' YWA': return ID_STATUS_AWAY;
        case ' YSB': return ID_STATUS_OCCUPIED;
        case ' NHP': return ID_STATUS_ONTHEPHONE;
        case ' NUL': return ID_STATUS_OUTTOLUNCH;
        case ' NDH': return ID_STATUS_INVISIBLE;
        default: return ID_STATUS_OFFLINE;
}   }

[ Voor 57% gewijzigd door Unicron op 21-03-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 16:00:
[...]

Ehm , ik gebruik zelf SRAMM, de link staat ergens eerder in dit topic. Ik weet niet hoe het met SRMM en de andere mods daarvan werkt, maar als je bij options-->events-->smileys-->enable kijkt, kun je Enable Smileys select aan en uitvinken en eventueel ook Place button old style... Als daarmee speelt, moet het toch een keer goedkomen....
Ah, nu werkt het weer. De laatste SRAMM + laatste SmileyAdd => alles weer bij het oude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 11:40

Nietzman

Woei!

DiSiLLUSiON schreef op 21 maart 2004 @ 23:12:
Heeft iemand hier misschien een workaround voor?
Ben ik ook wel nieuwschierig na, want het is BLOODY irritant, vooral met die popupplugin er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unicron schreef op 21 maart 2004 @ 23:36:
Ik zag dat veel mensen zich ergeren aan de icoontjes AWAY en NA in het MSN gedeelte. Deze zijn namelijk omgedraaid. Dus ik heb even de sourcecode gedownload en de boel omgedraaid.
[/code]
Je had jezelf de moeite kunnen besparen. Via "Import icons" kun je een dll laden, waarna alle mogelijke icons getoond worden. Deze kun je dan slepen naar het gewenste item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 19:29

SgtStrider

Fractal Switchover!

Hoe zit het zeg maar met MSN user pictures ? Ergens op de Miranda forums zag ik mensen met User pictures als ze over de mensen heen hoverden met hun muis zeg maar.

Als het een plugin is kan ik hem niet vinden |:(

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 00:00:
[...]

Je had jezelf de moeite kunnen besparen. Via "Import icons" kun je een dll laden, waarna alle mogelijke icons getoond worden. Deze kun je dan slepen naar het gewenste item.
LOL, die optie had ik nog niet ondekt. Ik heb miranda IM pas een halve dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Ik ben intussen ook overgestapt op 0.3.3; bevalt opzich prima tot dusver :) Alleen de bug in het MSN protocol waarbij blocked users niet worden weergegeven als je invisible status hebt is er nog altijd niet uit. Verder moet ik wel even wennen aan de nieuwe plaatsing van de smiley-knop (hoewel ik die niet echt heel vaak gebruik). De optie om hem 'old-style' te tonen werkt nog niet helemaal..
SgtStrider schreef op 22 maart 2004 @ 00:05:
Hoe zit het zeg maar met MSN user pictures ? Ergens op de Miranda forums zag ik mensen met User pictures als ze over de mensen heen hoverden met hun muis zeg maar.

Als het een plugin is kan ik hem niet vinden |:(
Als je even een paar posts terugleest zie je een bericht van mij met meer hierover :) Samenvatting: het is nog niet mogelijk met het MSN protocol. De plugin die je bedoelt is mToolTip, maar de userpics die je zag zijn waarschijnlijk van een ander protocol waarvoor ondersteuning wel al is toegevoegd. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Zap op 22-03-2004 00:59 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
nope hij laad een picture van de computer zelf, deze kun je dus toevoegen :)

Maar ik wil geen bullshit icoontjes op mijn window, wil alleen dat mijn picca bij andere tezien is, dat ze daar eens over ophouden (hoewel het al wel minder is ;))

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Hoe zorg ik ervoor dat de message vensters always on top blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Laatst online: 00:35
Ik ben sinds vandaag ook Miranda gaan gebruiken (om te proberen voorheen trillian).
Ik heb echter een vraagje

Post a picture of your customized Miranda!

Hier kwam ik een aantal plaatjes tegen
Onder andere deze

Hoe krijgen ze dat voor elkaar dat je gewoon in een wit venster tikt?
Zoals Miranda het standaard heeft vind ik irritant lezen, maar ik kan niet vinden waar je dat zo in kan stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Zap schreef op 21 maart 2004 @ 22:25:

Ik ga ze toevoegen :)
Unicron schreef op 22 maart 2004 @ 10:23:
Hmmm, volgens mij kan dat (nog) niet.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is op dit moment niet mogelijk, maar er zijn wel andere oplossingen. Zie dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
elke keer als ik een bestand wil sturen met Miranda naar een Messenger gebruiker crashed Miranda. Dit was al bij de vorige versie maar nu weer. Kan ik daar iets aan veranderen?

(met Messenger <-> Messenger werkt het perfect en in/uitschakelen van mijn firewall (Zonealarm) maakt ook niks uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Laatst online: 00:35
Ik heb het gevonden hoe ik mijn venster moet aanpassen.
Kwam het tegen in NConverse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Bij gebruik nConvers: Open een berichtvenster -> F12 -> "Stay on top".

Probleem: hij onthoudt deze keuze niet... |:(

Anders even vragen op het nConvers Forum, de maker van de plugin is druk bezig met updates (bij de volgende versie zit "typing notify" er ook in. :)

[ Voor 4% gewijzigd door GeekK op 23-03-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
Zap schreef op 22 maart 2004 @ 00:56:
[...]

Als je even een paar posts terugleest zie je een bericht van mij met meer hierover :) Samenvatting: het is nog niet mogelijk met het MSN protocol. De plugin die je bedoelt is mToolTip, maar de userpics die je zag zijn waarschijnlijk van een ander protocol waarvoor ondersteuning wel al is toegevoegd. :)
Zoals al aangegeven door joint_me wordt het plaatje gelezen van je eigen PC. Je kunt voor iedere gebruiker een foto toevoegen bij de userdetails. En ter aanvulling: als je ook in je berichtenscherm een foto wilt zien dan biedt srmm_mod daar de mogelijkheid voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Miranda 0.3.3 logt het profile opeens in C:\ (onder mijn loginnaam). Wat is er veranderd? En eigenlijk wil ik dit helemaal niet!

EDIT: had te maken met de optie 'Install for all users' (oid) en daarmee wordt er een profile aangemaakt in de Windows map. Als je deze optie bij het installeren niet aanzet gebeurd er niks.

[ Voor 44% gewijzigd door hemiparo op 29-03-2004 18:41 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste