Het grote Miranda IM topic

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.937 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:59

GeekK

Rag Mama Rag

Ff showen maar ;)
Ben ook benieuwd naar die van de anderen! (weet niet of dit een screenshot-draadje mag worden, maar ja, ik hoor het wel ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/j.wijffels/miranda.png

Miranda 0.2.1 + nConvers; NewStatusNotify (en PopUp); modified MSN; History+; en nog wat andere zooi....... :P

En nog effe nConvers erbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/j.wijffels/nConvers.png

[ Voor 13% gewijzigd door GeekK op 31-03-2003 21:57 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Iemand die weet hoe die rss newsfeed van nu.nl aan de gang moet krijgen met de plugin voor miranda?
Tweakers en GoT werken prima, alleen nu.nl vertikt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47
Die van mij is supersimpel en zonder overbodige poespas:

Afbeeldingslocatie: http://www.bovelander.net/got/miranda2.gif

Als ie niet actief is wordt ie gedeeltelijk transparant.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeekK schreef iets over tabbed messaging in "Het grote Gaim topic"
Als je tabs wilt, moet je in de opties van nConvers "Docking" aanzetten. Deze instellingen weet je wel te vinden, toch? (In een berichtvenster op het icoontje op de titelbalk linksboven klikken)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ik ben ook over, geen trillian meer voor mij !

alleen:

Als er iemand online of ofline gaat knipperd het icoontje in de tray, IRRRRIE, kan dat uit?

ik gebruik nu nconverse

als ik snel iets naar iemand toe stuur en dan het windowtje afsluit heeft ie het vaak nog niet verstuurd. Kan dat niet sneller ofzo?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

ja bij ignore gewoon voor alle contacts online notification (ofzoiets) op ignore zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
ebborazor schreef op 31 March 2003 @ 19:53:
bij msn kon je met rechtermuisknop snel zien wat het email adres van iemand was, hier is volgens mij de snelste manier rechter muisknp en dan user details. Of niet?
...
GeekK schreef op 31 March 2003 @ 20:43:
[...]
Ja, zo doe ik het ook altijd. De snelste manier volgens mij.
nope das niet de snelste manier! :P

download even deze plugin, tooltip

en dan kan je allerlei informatie instellen als je over iemand heen "moused"
erg handig! :*)

bij mij staat bv: emailadres, nickname, ipadres (indien beschikbaar)

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Sorcerer@ schreef op 31 March 2003 @ 22:36:
Iemand die weet hoe die rss newsfeed van nu.nl aan de gang moet krijgen met de plugin voor miranda?
Tweakers en GoT werken prima, alleen nu.nl vertikt het

nu.nl gebruikt meerdere channels, en dat pakken (helaas) veel RSS lezers niet.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mod-break:

Offtopic 1 april "grap" weggehaald.

[ Voor 87% gewijzigd door SH007 op 01-04-2003 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

chaosonline schreef op 01 April 2003 @ 11:16:nope das niet de snelste manier! :P

download even deze plugin, tooltip
FYI (voor geïnteresseerden): "Requirements: Miranda IM v0.3alpha build 160203 or later" - is deze alpha een beetje betrouwbaar?

Schijnen ook nog wel wat problemen mee te zijn (volgens user comments) - maar daar heb jij geen last van - Choasonline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 10:29:Als je tabs wilt, moet je in de opties van nConvers "Docking" aanzetten. Deze instellingen weet je wel te vinden, toch? (In een berichtvenster op het icoontje op de titelbalk linksboven klikken)
Die weet ik wel te vinden, maar ik dacht dat met die optie de windootjes alleen maar aan elkaar "plakten", had niet door dat daarmee tabs bedoeld werden...
Heb bijna nooit meerdere lui tegelijk in de chat, dus nog niet uit kunnen testen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de tooltip: deze laatste versie doet het inderdaad niet goed met Miranda 0.2.1. De nightly builds van Miranda werken op zichzelf prima, maar er zijn een paar (combinaties) van plug-ins waarmee het niet altijd goed gaat, dus dat moet je maar even testen.

Voor de zekerheid eerst een backupje maken natuurlijk. En niet doen zoals ik: ondanks de waarschuwing heel eigenwijs toch de oude tooltip overschrijven. |:(
Heeft iemand nog een oude versie van tooltip, die wel met Miranda 0.2.1 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Heb de 0.3 alpha nog nooit geprobeerd - zijn er interessante nieuwe opties of verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
GeekK schreef op 01 april 2003 @ 19:26:
[...]

FYI (voor geïnteresseerden): "Requirements: Miranda IM v0.3alpha build 160203 or later" - is deze alpha een beetje betrouwbaar?

Schijnen ook nog wel wat problemen mee te zijn (volgens user comments) - maar daar heb jij geen last van - Choasonline?
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 20:45:
Over de tooltip: deze laatste versie doet het inderdaad niet goed met Miranda 0.2.1. De nightly builds van Miranda werken op zichzelf prima, maar er zijn een paar (combinaties) van plug-ins waarmee het niet altijd goed gaat, dus dat moet je maar even testen.

Voor de zekerheid eerst een backupje maken natuurlijk. En niet doen zoals ik: ondanks de waarschuwing heel eigenwijs toch de oude tooltip overschrijven. |:(
Heeft iemand nog een oude versie van tooltip, die wel met Miranda 0.2.1 werkt?
Ik ben nu niet thuis maar dus ik weet niet welke versie ik gebruik maar zo uit mijn hoofdgezegd heb ik de laatste nightlybuild afgelopen maandagmorgen gedownload...
heb eerlijk gezegd geen enkel probleem ondervonden met mijn plugins collectie..
Uit het hoofd gezegd...nConvers, extSend, Popupmodule, NewStatusNotify, History++, modified MSN, Tooltip, YAMN, shlext en misschien nog wat die ik even niet weet maar dit zijn iig de belangrijkste

Ik doe meestal eens in de week een nwe nightly downloaden en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad daarmee.. 8)

Al mijn plugins werken als tevoren behalve de Wazzupplugin maar dat ligt volgens mij aan de nwe site van miranda toch :?

En Yiu nee sorrie ik heb alleen de nwste daarvoor had ik deze plugin nog niet ontdekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, (een) probleem geïsoleerd. De weather plug-in werkt niet samen met de nightly builds. Niet bij mij tenminste. (in combinatie met een andere plug-in, weet alleen niet welke) Best jammer, vind het best lollig, zo'n regenwolkje in mijn icontray. Dan maar niet het nieuwste van het nieuwste. :P

De plug-in werkt wel met de nightly builds, maar niet bij mijn collectie van plug-ins.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 19:29:
Best jammer, vind het best lollig, zo'n regenwolkje in mijn icontray.
Heel gek, als ik uit mijn raam naar buiten kijk zie ik ineens wat voor weer het is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:34

radial

Watch out

Momenteel de nightly build van afgelopen nacht, echt veel wijzigingen zijn er niet in deze builds de laatste tijd, maar zover ik hoorde zijn de ontwikkelaars beetje erg druk.

Dit zijn de plugins die ik gebruik en dat zonder problemen;

[plugin]
msn.dll
yahoo.dll
ICQ.dll
wunderground.dll
historypp.dll
changeinfo.dll
RandomMessageChanger.dll
ExtApp.dll
AwaySys.dll
NotifyAnything.dll
PopUp.dll
NewStatusNotify.dll
nHistory.dll
checkinvis.dll
nConvers.dll
nConvers.Opt
Netmeet.dll
DatabaseEditor.dll
AlwaysOnline.dll
smileyadd.dll
WhoIsReadingMyStatusMsg.dll
seenplugin.dll
CopyIP.dll
ipsearch.dll
Wassup.dll
[/plugin]

En id zoals chaosonline hierboven al zei wazzup plugin werkt nog niet hopelijk komt daar nog update van maar dat ligt id aan de nieuwe site die er is.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeekK schreef op 02 april 2003 @ 21:37:
[...]
Heel gek, als ik uit mijn raam naar buiten kijk zie ik ineens wat voor weer het is :+
Maar niet hoe warm of koud het is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
GeekK schreef op 31 maart 2003 @ 21:43:
Ff showen maar ;)
Ben ook benieuwd naar die van de anderen! (weet niet of dit een screenshot-draadje mag worden, maar ja, ik hoor het wel ;))
....
ok dan:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.robijn3/dump_miranda.jpg
lekker basic, weg met al die knoppen :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.robijn3/dump_miranda2.jpg
en nConvers maar das niks speciaalssss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
radial2000 schreef op 02 April 2003 @ 22:11:
..
En id zoals chaosonline hierboven al zei wazzup plugin werkt nog niet hopelijk komt daar nog update van maar dat ligt id aan de nieuwe site die er is.
Wassup plugin werkt nu met de nwe site, download hier!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
zo, Miranda heeft er een nieuwe user bij, hoor! Na jaren Trillian toch de move naar Miranda gemaakt. Het bevalt me wel. Aangezien ik toch elke maand ofow formatteer is het heel handig dat ik de map van mirande zo ergens neer kan gooien en met een fresh-install meteen weer aan de gang kan. Ik heb nu de msn en irc plugin (want daarvoor gebruikte ik trillian naast icq). Ik ben wat aan het spelen met icons etc. maar heb je voor smilies (in berichten) echt de nConvers plugin nodig?

En hoe gaat het themes toepassen? Ik lees dat er een theme plugin is gediscontinued maar er moeten toch themes toe te passen zijn?

En dan een laatste vraag: het andere ding dat ik nog zou willen is een autodock funtie (zoals winamp). Is dat er (ik zie hem namelijk niet bij Customise).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Breepee schreef op 14 April 2003 @ 21:58:
...
Ik ben wat aan het spelen met icons etc. maar heb je voor smilies (in berichten) echt de nConvers plugin nodig?

En hoe gaat het themes toepassen? Ik lees dat er een theme plugin is gediscontinued maar er moeten toch themes toe te passen zijn?

En dan een laatste vraag: het andere ding dat ik nog zou willen is een autodock funtie (zoals winamp). Is dat er (ik zie hem namelijk niet bij Customise).
Je kunt ook de SmileyAdd plugin gebruiker voor Smilies...

Themes? Bedoel je achtergrondjes, icons + geluid etc... zover ik weet zijn daar geen "complete pakketen" van, je zult toch ff moeten neuzen op de mirandasite -> customize -> Background Images, Emoticons, Icons, Skins Archive, Sounds
En je eigen Theme samenstellen..

Autodock? bedoel je dat als je met meerder mensen chat ze samen gevoegd worden in 1 venster? Dan moet je toch echt de nConvers plugin gaan proberen / gebruiken, 't zit daar nl. in verwerkt! ;)

En welcome 2 the club! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
chaosonline schreef op 15 April 2003 @ 10:41:
[...]

Je kunt ook de SmileyAdd plugin gebruiker voor Smilies...
ah, danku! dat werkt perfecto!
[...]Themes? Bedoel je achtergrondjes, icons + geluid etc... zover ik weet zijn daar geen "complete pakketen" van, je zult toch ff moeten neuzen op de mirandasite -> customize -> Background Images, Emoticons, Icons, Skins Archive, Sounds
En je eigen Theme samenstellen..
Nee, ik dacht dat er ala winamp en trillian complete themes waren, maar je moet gewoon zelfs samenstellen. ok, is prima!

Autodock? bedoel je dat als je met meerder mensen chat ze samen gevoegd worden in 1 venster? Dan moet je toch echt de nConvers plugin gaan proberen / gebruiken, 't zit daar nl. in verwerkt! ;)
Nou, ik bedoel dus dat de vensters van het programma (het hoofdvenster en de messagewindows) automagisch aan de zijkant van je scherm plakken (zoals winamp). Dat zou ik wel erg handig vinden. ik heb al een apart progje ervoor geprobeerd, maar die vreet effe teveel geheugen en maakt vervolgens alle windows sticky en dat hoeft nou ook weer niet :)
Danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Zo, ook maar weer even een berichtje van mij...

Ik gebruik Miranda nu een tijdje op mijn werk omdat het lekker zodanig is in te stellen dat het niet opdringerig doet (met popups en lomp grote vensters en zo) en het bevalt me best wel.

Toch ben ik niet zo te spreken over het feit dat sommige dingen nog steeds niet goed werken (of ik doe iets verkeerd ofzo):

- MSN Multichat bugt nog steeds behoorlijk. Als een MSN user me toevoegt in een gesprek gaat het (in combinatie met de nConvers plugin) meestal wel goed, behalve dat er zoiets staat van "user1 has joined the chat with user1", in plaats van "user1 has joined the chat with user2", oid.

- Na een tijdje multichatten of als ik er een tweede multichat gesprek bij krijg, dan blijkt iedereen in één keer in hetzelfde venster te zitten

- De ontwikkelaar van de nConvers plugin heeft nog steeds niet ingespeeld op het feit dat de MSN plugin nu 'user is typing' ondersteunt. Ik zou het erg fijn vinden als ik dit weer te zien kan krijgen (zonder de popup plugin te gebruiken).

- Het is nog steeds niet mogelijk om zelf mensen uit te nodigen in een bestaand gesprek.

Maar verder gaat het de goede kant op met Miranda. (Y) Voorlopig blijf ik thuis echter nog Trillian gebruiken.

Een (bijna tevreden) Miranda gebruiker.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Eymey schreef op 16 april 2003 @ 23:05:
...
- Na een tijdje multichatten of als ik er een tweede multichat gesprek bij krijg, dan blijkt iedereen in één keer in hetzelfde venster te zitten
Ja dat multichat is en blijft een struikelblok:
-soms chat ik met een paar mensen, alles gaat goed totdat ik het gesprek verlaat,
wat ik krijg telkens weer het venster terug...bamm in your face.... neen kruisjes.... bamm in your face... :D
-en ja dat uitnodigen mis ik ook wel nu moet ik dat aan iemand anders vragen...

Maar ok 90% van de gesprekken gaat het goed!
- De ontwikkelaar van de nConvers plugin heeft nog steeds niet ingespeeld op het feit dat de MSN plugin nu 'user is typing' ondersteunt. Ik zou het erg fijn vinden als ik dit weer te zien kan krijgen (zonder de popup plugin te gebruiken).
Dat vindt ik juist enorm handig die popups... nu zie ik al dat iemand met mij wil gaan chatten voordat het venster is geopend! Soort van voorspellerachtig idee 8)
Maar heb je dit idee al aangekaart bij de ontwikkelaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Breepee schreef op 15 april 2003 @ 15:54:
Nou, ik bedoel dus dat de vensters van het programma (het hoofdvenster en de messagewindows) automagisch aan de zijkant van je scherm plakken (zoals winamp). Dat zou ik wel erg handig vinden. ik heb al een apart progje ervoor geprobeerd, maar die vreet effe teveel geheugen en maakt vervolgens alle windows sticky en dat hoeft nou ook weer niet :)
Misschien werkt dit: fltcontacts.zip 1.0.0.3
Floating contacts. Drag&drop files & text and docking supported. Win2000/XP/ME. To do: Floating status window.
Kan het zelf niet proberen, want Win98 wordt niet ondersteund ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
GeekK schreef op 18 april 2003 @ 17:25:
[...]
Misschien werkt dit: fltcontacts.zip 1.0.0.3
[...]
Kan het zelf niet proberen, want Win98 wordt niet ondersteund ;(
beadnkt, maar het is toch niet helemaal wat ik zoek. deze dockt inderdaad net zoals icq en trillian het scherm helemaal aan de zijkant (en maakt hem dan schermhoog). maar ik wil hem gewoon sticky hebben (dat als je het scherm bijvoorbeeld naar een marge van 10px van de rand van het scherm sleept, hij automatisch netjes aan de zijkant gaat plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Mmmmmmmmmm

Probeer de Miranda-forums eens, bv deze:

http://miranda-icq.source...ewtopic.php?p=53210#53210
1) I would like to dock miranda to the left edge and have it autohide. Is it possible?

in options:
contact list > window > hide ...
you can dock it by dragging the contact list to the edge of the screen and holding it for a while
Heb het zelf even geprobeerd.... maar het is niet echt intuïtief. Je kan niet echt goed merken of-ie nu gedockt is, of dat je hem gewoon op die plaats hebt staan, als je begrijpt wat ik bedoel. Je merkt niet dat-ie aan de rand van het scherm "klikt".

Maar goed, hij onthoudt de laatste positie wel altijd, en ik wil zelf de scrollbalk van het programma dat ik fullscreen heb wel zien als ik Miranda on-top heb, dus ik heb hem een beetje van de rand af......... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit weer es met een probleempje.
Ik heb hier op m'n werk Miranda geïnstalleerd, en na instellen van de juiste proxy-settings werkt ICQ perfect (HTTP proxy). De modified MSN plugin (0.1.4.6) krijg ik echter niet aan de praat, terwijl de gewone messenger client wel werkt (omdat die de network settings automatisch detecteert). MSN verbindt niet in Miranda na instellen van de proxy server.
Ze hebben hier op m'n werk een nare policy: je mag elke messenger installeren die je wilt, zo lang je ze maar zelf aan de praat krijgt. Ik heb het al aan iemand van de IT desk gevraagd, maar die wou niet helpen :(
Any help is highly appreciated... Wat doe ik fout?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 18:17 . Reden: blegh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 16:03:
Ik zit weer es met een probleempje.
Ik heb hier op m'n werk Miranda geïnstalleerd, en na instellen van de juiste proxy-settings werkt ICQ perfect (HTTP proxy). De modified MSN plugin (0.1.4.6) krijg ik echter niet aan de praat, terwijl de gewone messenger client wel werkt (omdat die de network settings automatisch detecteert). MSN verbindt niet in Miranda na instellen van de proxy server.
Ze hebben hier op m'n werk een nare policy: je mag elke messenger installeren die je wilt, zo lang je ze maar zelf aan de praat krijgt. Ik heb het al aan iemand van de IT desk gevraagd, maar die wou niet helpen :(
Any help is highly appreciated... Wat doe ik fout?
Uhmm ik weet natuurlijk niet wat jullie proxy voor connecties toestaat? Maar als de gewone msn welk werkt... strange....

Probeer de msn gateway plugin eens.... weet niet of het wat is maar het klinkt als de oplossing voor jouw probleem! :Y)

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem proberen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:38

Len

Leeg

En wat ik al een tijd miste is dat je icq / msn automatisch op away gaat als je gaat gamen.

Ik heb het gevonden en ik gebruik er nu dit voor.
Het scant je process list naar q3.exe of hl.exe. Je kan zelf ook instellen waar het naar kijkt. bijvoorbeeld bsplayer.exe (en dan kan je het miranda op DND zetten ;) )

"1337" plugin, zet het ook maar in de list :)

Afbeeldingslocatie: http://miranda-im.org/download/files/screenshot/1-1-1036644559-gamerstatus0004.gif

[ Voor 20% gewijzigd door Len op 22-04-2003 10:22 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaosonline schreef op 22 april 2003 @ 08:55:
[...]

Uhmm ik weet natuurlijk niet wat jullie proxy voor connecties toestaat? Maar als de gewone msn welk werkt... strange....

Probeer de msn gateway plugin eens.... weet niet of het wat is maar het klinkt als de oplossing voor jouw probleem! :Y)

succes!
Helaas. Het werkt niet. Via de HTTP proxy pakt 'ie MSN niet.
Is er niet een manier om te kijken wat de automatisch gedetecteerde settings van MSN Messenger zijn? En waarom pakt hij ICQ wel over de HTTP proxy en MSN niet?
I'm about to give up...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb zojuist de MSN plugin 0.1.4.7 geinstalleerd, maar niemand ontvangt nu mijn berichten. Hebben meer mensen dit probleem?

Ik ben nu weer terug gegaan naar 0.1.4.4, die werkt beter. Maar het feit dat er in 0.1.4.7 geen timeouts meer zitten leek me nu juist zo handig...

[ Voor 38% gewijzigd door posttoast op 24-04-2003 12:18 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Vincent Bovelander schreef op 24 April 2003 @ 12:15:
Ik heb zojuist de MSN plugin 0.1.4.7 geinstalleerd, maar niemand ontvangt nu mijn berichten. Hebben meer mensen dit probleem?

Ik ben nu weer terug gegaan naar 0.1.4.4, die werkt beter. Maar het feit dat er in 0.1.4.7 geen timeouts meer zitten leek me nu juist zo handig...
Hij werkt hier prima...
ik gebruik de miranda nightly (Built Apr 20 2003 10:03:47)
Gebruikte hiervoor 0.1.4.6 en die werkt ook 100%

En over die timeouts... hij verstuurt het eerste bericht nu automatisch tot hij aankomt en je wordt daarvan op de hoogte gestelt via popup...
Dat werkt idd veel prettiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 22:50

Logic

SmartOS:Love at First Boot

ik gebruik SmileyAdd plugin en nConvers, maar ik zie geen smilies? enig idee hoe ik die krijg?

edit: laat maar, was een bestand vergeten te copieren.. stupid me

[ Voor 27% gewijzigd door Logic op 24-04-2003 14:18 ]

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
chaosonline schreef op 24 April 2003 @ 13:54:
[...]

Hij werkt hier prima...
ik gebruik de miranda nightly (Built Apr 20 2003 10:03:47)
Gebruikte hiervoor 0.1.4.6 en die werkt ook 100%

En over die timeouts... hij verstuurt het eerste bericht nu automatisch tot hij aankomt en je wordt daarvan op de hoogte gestelt via popup...
Dat werkt idd veel prettiger!
Hmmm, vreemd hoor. Ik dacht eerst dat mijn vrienden mij niet meer wilden spreken, maar het bleek later toch aan de plugin te liggen. Ik gebruik hier ook de nieuwste nightly, maar geen popup-meuk. Is dat nodig om het te laten werken?

Toevoeging:
ik heb de popup plugin geinstalleerd en nu werkt het wél. Het enige wat ik me nog afvraag: die popup dat je eerste bericht ontvangen is, is handig. Maar kan dat ook los van "user is typing", want dat vind ik mateloos irritant..

[ Voor 16% gewijzigd door posttoast op 24-04-2003 15:13 . Reden: Hij doet het ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Vincent Bovelander schreef op 24 April 2003 @ 14:33:
[...]

Toevoeging:
ik heb de popup plugin geinstalleerd en nu werkt het wél. Het enige wat ik me nog afvraag: die popup dat je eerste bericht ontvangen is, is handig. Maar kan dat ook los van "user is typing", want dat vind ik mateloos irritant..
Das natuurlijk heel persoonlijk... ik vind het wel handig... je kan aan het aantal popups de snelheid van het typen zien ;)

Maar weet iemand toevallig of er ook een optie / plugin bestaat dat de ontvangende kant kan zien dat jij typt... ik vind dat nou niet zo boeiend maar er zijn gesprekspartners die daarom vragen...? :?

ze vinden het namelijk irritant als ze me niet zijn typen.... (hun probleem maar ok..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
chaosonline schreef op 24 April 2003 @ 15:19:
[...]

Das natuurlijk heel persoonlijk... ik vind het wel handig... je kan aan het aantal popups de snelheid van het typen zien ;)

Maar weet iemand toevallig of er ook een optie / plugin bestaat dat de ontvangende kant kan zien dat jij typt... ik vind dat nou niet zo boeiend maar er zijn gesprekspartners die daarom vragen...? :?

ze vinden het namelijk irritant als ze me niet zijn typen.... (hun probleem maar ok..)
Volgens mij bestaat zo'n plugin niet nee... Ik denk dat er dan iets in die MSN plugin aangepast moet worden.

Maarre: volgens jou kun je dus niet "User is typing" uitzetten en wel aan laten staan dat ik zie wanneer iemand mijn bericht heeft ontvangen? Das wel jammer...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Vincent Bovelander schreef op 24 April 2003 @ 15:28:
[...]

Volgens mij bestaat zo'n plugin niet nee... Ik denk dat er dan iets in die MSN plugin aangepast moet worden.

Maarre: volgens jou kun je dus niet "User is typing" uitzetten en wel aan laten staan dat ik zie wanneer iemand mijn bericht heeft ontvangen? Das wel jammer...
sorrie ik had je vraag niet helemaal goed gelezen :X ;
ik zou zeggen probeer het eens, volgens de tab onder plugin zitten ze niet aan elkaar verbonden, de optie heet nl. "display a popup when user is typing"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nee, ik word niet zo vrolijk van die nieuwe MSN plugin. Ongeveer 5 van de 10 keer werkt het gewoon niet. Mensen ontvangen mijn berichten niet én ik krijg geen popup dat mijn eerste bericht is ontvangen.

Wel lekker rustig zo, maar niet echt handig.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
chaosonline schreef op 24 April 2003 @ 15:35:
[...]

sorrie ik had je vraag niet helemaal goed gelezen :X ;
ik zou zeggen probeer het eens, volgens de tab onder plugin zitten ze niet aan elkaar verbonden, de optie heet nl. "display a popup when user is typing"....
Tab?! Welke tab? :?

Ik heb twee opties: eentje op een popup op te laten komen bij een nieuw Hotmail bericht, en eentje "when a user is typing". Niets voor bevestiging van een verzonden bericht.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Vincent Bovelander schreef op 24 April 2003 @ 15:35:
Nee, ik word niet zo vrolijk van die nieuwe MSN plugin. Ongeveer 5 van de 10 keer werkt het gewoon niet. Mensen ontvangen mijn berichten niet én ik krijg geen popup dat mijn eerste bericht is ontvangen.

Wel lekker rustig zo, maar niet echt handig.
zit je nu op school of thuis? wat ik heb dat ook vaak als ik op de hhs zit... er zitte namelijk vaak "medestudenten" berichten te onderscheppen en te delayen...

Maar ok als je dat niet met de oude hebt iets het vast iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
chaosonline schreef op 24 april 2003 @ 15:52:
[...]

zit je nu op school of thuis? wat ik heb dat ook vaak als ik op de hhs zit... er zitte namelijk vaak "medestudenten" berichten te onderscheppen en te delayen...

Maar ok als je dat niet met de oude hebt iets het vast iets anders...
Ik zit gewoon thuis, dus dat kan het inderdaad niet zijn...

offtopic:
Jij zit dus ook op de HHS? Welke opleiding?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Vincent Bovelander schreef op 24 April 2003 @ 15:54:
[...]

Ik zit gewoon thuis, dus dat kan het inderdaad niet zijn...

offtopic:
Jij zit dus ook op de HHS? Welke opleiding?
ik heb versie 0.1.4.6 even online gezet kijk eens of je daar hetzelfde probleem mee hebt...

tab? ik bedoelde precies die tab! ;) er zit idd geen optie voor dat bedoelde ik dus ook zet die eens uit :)

offtopic:
ik volg de opleiding I&I (informatica en informatiekunde), duaal... dus ik ben niet zovaak op school, normaal gesproken iedere maandag. Jij IVIT toch?

[ Voor 10% gewijzigd door chaosonline op 24-04-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
chaosonline schreef op 24 April 2003 @ 16:11:
[...]

ik heb versie 0.1.4.6 even online gezet kijk eens of je daar hetzelfde probleem mee hebt...

tab? ik bedoelde precies die tab! ;) er zit idd geen optie voor dat bedoelde ik dus ook zet die eens uit :)

offtopic:
ik volg de opleiding I&I (informatica en informatiekunde), duaal... dus ik ben niet zovaak op school, normaal gesproken iedere maandag. Jij IVIT toch?
0.1.4.6 werkt wel helemaal goed. Vreemd hoor... Ik wacht nog wel even op 0.1.4.8 dan, misschien gaat dat wel helemaal goed.

Ik doe VIA trouwens :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Vincent Bovelander schreef op 24 April 2003 @ 16:18:
[...]

0.1.4.6 werkt wel helemaal goed. Vreemd hoor... Ik wacht nog wel even op 0.1.4.8 dan, misschien gaat dat wel helemaal goed.

Ik doe VIA trouwens :)
offtopic:
VIA ook goed, had 'n tijdje geleden je site bekeken en ik wist dat het iets met een V was dusja.... :o

Als ik nog problemen ondervind met deze versie post ik het nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik ben nog even aan het klooien met die nieuwste versie, maar wat ik raar vind: ik krijg van 1 gebruiker soms wel 4 popups dat ie aan het typen is, en soms krijg ik helemaal geen bevestiging dat het eerste bericht verstuurd is terwijl hij hem wél ontvangt... En soms krijg ik geen bevestiging en ontvangt hij niets.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 08:35:
[...]

Helaas. Het werkt niet. Via de HTTP proxy pakt 'ie MSN niet.
Is er niet een manier om te kijken wat de automatisch gedetecteerde settings van MSN Messenger zijn? En waarom pakt hij ICQ wel over de HTTP proxy en MSN niet?
I'm about to give up...
Er is een nwe versie uit van msn gateway misschien werkt ie beter?
-Crashes on exit should be fixed

-Automatically configures proxy for MSN plugin on Miranda startup, and places old values back on exit. Copying the file in the Plugins folder is enough now :)

-Starting a conversation should be slightly faster
succes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al geprobeerd ja, maar nog steeds niks
bedankt voor de moeite, maar ik denk dat ik het maar opgeef :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Nou Vincent, je gebeden zijn verhoord... klik... 0.1.4.8 MSN
Met jajaja:
- bug fixed: the first message get lost when another message editor window is opened.
- "First message delivered" popup can be enabled separately.
:Y) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Is er een MSN plugin voor Miranda die een werkende re-connect feature heeft?

Ik wil MSN achter een firewall/proxy gebruiken die om de x minuten alle lopende verbindingen verbreekt. Zowel MSN zelf als Trillian herstellen de verbroken verbinding niet automatisch, diet moet handmatig gedaan worden, wat uiteraard erg lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op 29 April 2003 @ 11:32:

Ik wil MSN achter een firewall/proxy gebruiken die om de x minuten alle lopende verbindingen verbreekt. Zowel MSN zelf als Trillian herstellen de verbroken verbinding niet automatisch, diet moet handmatig gedaan worden, wat uiteraard erg lastig is.
wat zijn dat voor minne streken van je netwerk beheerder? :?
voor zover ik weet bestaat die niet, alleen voor het ICQ protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 13:53:
al geprobeerd ja, maar nog steeds niks
bedankt voor de moeite, maar ik denk dat ik het maar opgeef :'(
Yesss! Eindelijk gelukt met de nieuwste MSN Gateway :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
catchingfire schreef op 29 april 2003 @ 11:32:

Misschien kan het wel met StartupStatus, moet je maar even bekijken of dat kan wat jij wilt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
catchingfire schreef op 29 April 2003 @ 11:32:

Dit is de oplossing! Ik gebruik bij mijn 24/7 servertje... chello wilde vroeger nog weleens de verbinding verbreken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het lukt me niet om een sms'je te versturen met die SMS+ plugin.. ligt dit aan mij of werkt dat gewoon niet in NL?(heb kpn prepay) Heeft iemand misschien nog andere sms-gateway adressen? (staat nu op smsgw.mtel.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op 04 mei 2003 @ 23:22:
het lukt me niet om een sms'je te versturen met die SMS+ plugin.. ligt dit aan mij of werkt dat gewoon niet in NL?(heb kpn prepay) Heeft iemand misschien nog andere sms-gateway adressen? (staat nu op smsgw.mtel.net)
lukt niet in Nederland, alle Nederlandse providers hebben internet SMSjes geblockt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Niet online
Is er al een smileypack met de smileys van dit forum, of is dat niet toegestaan?
Ik blijf er namelijk bij dat er geen smileys kunnen tippen als die van hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
AlvaK schreef op 06 mei 2003 @ 14:04:
Is er al een smileypack met de smileys van dit forum, of is dat niet toegestaan?
Ik blijf er namelijk bij dat er geen smileys kunnen tippen als die van hier. :)
Zover ik weet niet...
Maar als je dit ff doorleest: FAQ -> Smiley Credits dat gaat over de credits en regels van het gebruik van de smilezzz

En dan Emoticon Tool downloaden, dan kun je hem zelf maken! (als je tenminste nConvers gebruikt!)

oja en dan natuurlijk ff posten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het een top programma vind. je kan het echt helemaal naar je hand zetten. voeg zoveel en zo weinig funcionaliteit toe als je wilt. ICQ is geuninstalled. Miranda here i come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Niet online
Nou, ik weet dat er wel een iconpack is geweest voor ICQ, dus waarschijnlijk is het dan dus wel toegestaan?

Maargoed, ik zal eens proberen wat ik in elkaar kan fixxen.
Eerst testen of het een beetje leuk lukt, daarna vraag ik wel om toestemming. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Wat ik nog niet gevonden heb na een blik in de plug-in collectie van Miranda is functionaliteit vergelijkbaar met de MetaContacts van Trillian Pro. Voor wie daar niet bekend mee is:
MetaContacts zijn personen in je lijst die via meerdere IM-netwerken werken en tot een naam kunnen worden samengevoegd. Hierdoor is elke persoon maar een keer zichtbaar ookal heb je deze zowel via ICQ als MSN toegevoegd. Dit maakt je contact list prettig overzichtelijk.

(In Trillian Pro is het zelfs zo dat een mouseover bij een MetaContact de user uitvouwt zodat je toch z'n verschillende accounts rechtstreeks kunt benaderen, maar dat is maar net hoe je het oplost natuurlijk).

Heb ik die plug-in over het hoofd gezien of heeft niemand dat in elkaar geknutseld?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik gebruik Miranda ICQ sinds kort ook weer en ik vind het programma beter en beter worden! Alleen heb ik wel het probleem dat bepaalde ICQ-users niet worden weergegeven in Miranda en wel in Trillian. Beide programma's gebruiken de zelfde server en poorten. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
jfeelders schreef op 07 May 2003 @ 03:08:
Ik gebruik Miranda ICQ sinds kort ook weer en ik vind het programma beter en beter worden! Alleen heb ik wel het probleem dat bepaalde ICQ-users niet worden weergegeven in Miranda en wel in Trillian. Beide programma's gebruiken de zelfde server en poorten. Weet iemand hier een oplossing voor?
Wat bedoel je met weergegeven? niet online of geheel niet in de lijst?

Gebruik je de Stable (0.2.1) of de nightly builds?

Misschien is dit de reden??
Stable:
- Sending message to users with old ICQ versions sometimes does not work.
Als je de stable gebruikt moet je eens de nightly's proberen -> klik
CyberSnooP schreef op 07 May 2003 @ 00:20:
..
MetaContacts zijn personen in je lijst die via meerdere IM-netwerken werken en tot een naam kunnen worden samengevoegd. Hierdoor is elke persoon maar een keer zichtbaar ookal heb je deze zowel via ICQ als MSN toegevoegd. Dit maakt je contact list prettig overzichtelijk.
..
Heb ik die plug-in over het hoofd gezien of heeft niemand dat in elkaar geknutseld?
Ik weet niet van het bestaan van zo'n plugin maar hij klinkt wel super...! Stel het eens voor op de miranda forum.. misschien vind je een gek die het bouwt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

jfeelders schreef op 07 mei 2003 @ 03:08:
Ik heb de oplossing gevonden. Het had te maken met die optie van 'ICQ contacts stored on server'. Ik heb daar alle vinkjes nu uitstaan en ik kan nu van iedereen op mijn lijst zien of hij online of offline is. Dat was het probleem; In Miranda waren bepaalde personen altijd offline, terwijl als ik naar Trillian overschakelde, die personen gewoon online waren. Dat is nu dus verholpen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
SARS MSN icons voor nConvers...

wie o wie zou die nu gepost hebben... O-)

offtopic:
niet mijn eigen ontwerp hoor, ik kreeg een screenshot doorgemaild, wel zelf ge-emoticoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msn? waar vindt ik dat dan vond alleen iets van icq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol heb het al had miranda niet opnieuw gestart:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
CyberSnooP schreef op 07 May 2003 @ 00:20:
Wat ik nog niet gevonden heb na een blik in de plug-in collectie van Miranda is functionaliteit vergelijkbaar met de MetaContacts van Trillian Pro. Voor wie daar niet bekend mee is:

(In Trillian Pro is het zelfs zo dat een mouseover bij een MetaContact de user uitvouwt zodat je toch z'n verschillende accounts rechtstreeks kunt benaderen, maar dat is maar net hoe je het oplost natuurlijk).

http://miranda-icq.source...?t=10238&highlight=double

Dus misschien komt het nog, maar misschien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Laatst online: 19:34

radial

Watch out

chaosonline schreef op 07 May 2003 @ 13:38:
SARS MSN icons voor nConvers...

wie o wie zou die nu gepost hebben... O-)

offtopic:
niet mijn eigen ontwerp hoor, ik kreeg een screenshot doorgemaild, wel zelf ge-emoticoond
Euhhh hoe kom je daar nou weer op >:) vind het wel geinig ga ze gelijk erin stoppen hehehe,...

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Niet online
Gebruiken jullie allemaal nConverse eigenlijk?

Zover ik kon zien, vond ik SmileyAdd fijner, alleen moet ik daarvoor eerst Access installeren om een iconpack met tweakers-smileys te kunnen maken en gebruiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
AlvaK schreef op 08 May 2003 @ 21:33:

Zover ik kon zien, vond ik SmileyAdd fijner, alleen moet ik daarvoor eerst Access installeren om een iconpack met tweakers-smileys te kunnen maken en gebruiken. :(
Ik gebruik geen nConverse. Ik heb nooit MSN gebruikt en ben altijd blijven steken in de ICQ-single message interface. Die gebruik ik nu dus nog steeds. Ik vind het maar niets om de hele tijd die berichten in beeld te hebben.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
AlvaK schreef op 08 May 2003 @ 21:33:

Ja ik gebruik het al vanaf het begin en ben daar tevreden over en heb eigenlijk nooit naar smileyAdd gekeken, kan ik dus eigenlijk niet over oordelen. Ook is het maken van Emoticon-packs makkelijk voor nConvers dmv Emoticon-tool...

Heb mn layout van nConvers al een keer gepost in dit topic (if interested..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook miranda, alleen ik kan niet zien als een ander aan het typen is. Dat kan ik bij MSN messenger wel zien. Hoe is dat op te lossen?
En de ander ziet mij ook niet typen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 10:19:
Ik gebruik ook miranda, alleen ik kan niet zien als een ander aan het typen is. Dat kan ik bij MSN messenger wel zien. Hoe is dat op te lossen?
En de ander ziet mij ook niet typen
zelf typen:
Dit is helaas nog niet op te lossen omdat het framework van miranda niet opvangt of er getypt wordt... Volgens het forum op miranda-im.org staat het gepland voor versie 0.4, hopelijk komt dus snel de stable van 0.3 uit en kunnen ze gaan bouwen aan 0.4! :Y)

andere kant typen:
Andere protocolen als MSN moet de plugin geschikt gemaakt worden om net zoals MSN (via popup) de miranda-user te laten zien dat de andere kant typt...

* chaosonline zit ook te wachten op deze feature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
In Miranda zie ik wel als iemand anders typt. Is volgens mij een combinatie van de Popup plugin. En de Msn plugin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Coju schreef op 23 May 2003 @ 14:55:
In Miranda zie ik wel als iemand anders typt. Is volgens mij een combinatie van de Popup plugin. En de Msn plugin. :)
dat bedoelde ik ook, ik had de vraag iets verkeerd begrepen van eissenhouwer...
quote: van mezelf
andere kant typen:
Andere protocolen als MSN moet de plugin geschikt gemaakt worden om net zoals MSN (via popup) de miranda-user te laten zien dat de andere kant typt...
ik dacht dat hij bedoelde dat bij de msn plugin wel zag en niet bij andere protocolen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, het lukt mij nu via het msn plugin en popup plugin te zien dat iemand anders een berichtje voor mij aan het typen is. Als ik een berichtje terug stuur, ziet hij dan ook dat ik aan het typen ben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 15:21:
Oke, het lukt mij nu via het msn plugin en popup plugin te zien dat iemand anders een berichtje voor mij aan het typen is. Als ik een berichtje terug stuur, ziet hij dan ook dat ik aan het typen ben???
nee zoals ik hierboven ook schreef : deze functionaliteit zit (nog) niet in het miranda framework... helaas

ik kan het draadje op het miranda-forum ff niet voor je op zoeken want ik zit op mijn werk en die site is geblockt :( maar kijk ff op de officiele site en dan forum en zoek op "user typing" ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Even een vraagje aan de nConverse gebruikers: is het mogelijk om deze plugin zo in te stellen dat hij alleen werkt als er een gesprek met meerdere mensen is? De support van Miranda zelf is op dit front namelijk nogal brak, maar als ik 1 op 1 met iemand praat wil ik juist geen conversation style hebben.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Vraagje: waarom is het interessant om te zien dat iemand anders aan het typen is? En waarom zou je daarop letten?

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik dan kan zien of de ander nog reageert op mijn reactie. Of het gesprek nog gaande is. Als ik dan wil uitloggen, kan ik zien of de ander nog een bericht naar mij aan het typen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

Magic666

No one's neighbour!

gistern crashte Miranda!

Ik kreeg een melding dat mijn profile opeens niet goed meer was en dat Miranda zich zelf ging killen! :?

Iemand ook last van zo'n crash gehad of is dat een gebruikelijk iets met Miranda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Magic666 schreef op 28 mei 2003 @ 09:55:
gistern crashte Miranda!

Ik kreeg een melding dat mijn profile opeens niet goed meer was en dat Miranda zich zelf ging killen! :?

Iemand ook last van zo'n crash gehad of is dat een gebruikelijk iets met Miranda?
Mijn Miranda is nog nooit gecrashed.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Vincent Bovelander schreef op 27 mei 2003 @ 22:52:
Even een vraagje aan de nConverse gebruikers: is het mogelijk om deze plugin zo in te stellen dat hij alleen werkt als er een gesprek met meerdere mensen is? De support van Miranda zelf is op dit front namelijk nogal brak, maar als ik 1 op 1 met iemand praat wil ik juist geen conversation style hebben.
Ik denk niet dat dat mogelijk, tenzij je de source gaat ontleden en zelf een build draait van nConvers en miranda... ;)

Maar ook met nConvers gaat met meerdere mensen niet altijd goed, soms ziet er het goed uit zoals:
-Hallo! persoon a
-hoi! persoon b
- hoi! persoon c

Al het italic zie je niet dan...

Maar een andere keer krijg je meerdere vensters :?

Vincent, bij welk protocol heb je de problemen?

@Magic666: Mijn miranda crashed weleens bij het afsluiten, dit komt meestal door nwe plugins die je net heb geinstalleerd en niet zo goed samenwerken, maar mijn profiel is nog nooit vern%#kt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

mijn profile dus wel! Een collega had het een dag eerder! Echt erg vaag.

Toen ik Miranda opnieuw wilde downloaden deed getright weer vaag: zo'n melding dat het een webpage is bla bla bla. Moest ik gewoon terug naar ICQ....... :P

Maar ik ben dus een van de weinige waarbij Miranda crashed en mijn profile vern**kt is zodat Miranda niks meer doet......... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
chaosonline schreef op 28 May 2003 @ 11:14:
[...]

Ik denk niet dat dat mogelijk, tenzij je de source gaat ontleden en zelf een build draait van nConvers en miranda... ;)

Maar ook met nConvers gaat met meerdere mensen niet altijd goed, soms ziet er het goed uit zoals:
-Hallo! persoon a
-hoi! persoon b
- hoi! persoon c

Al het italic zie je niet dan...

Maar een andere keer krijg je meerdere vensters :?

Vincent, bij welk protocol heb je de problemen?
Dan maar geen nConverse voor mij.

Ik heb bij geen enkel protocol écht problemen, alleen bij conversaties met meerdere mensen via MSN (doe ik maar heel weinig) vind ik de standaard Miranda interface niet zo geweldig werken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Magic666 schreef op 28 May 2003 @ 11:22:
mijn profile dus wel! Een collega had het een dag eerder! Echt erg vaag.

Toen ik Miranda opnieuw wilde downloaden deed getright weer vaag: zo'n melding dat het een webpage is bla bla bla. Moest ik gewoon terug naar ICQ....... :P

Maar ik ben dus een van de weinige waarbij Miranda crashed en mijn profile vern**kt is zodat Miranda niks meer doet......... :(
Dat heb ik wel vaker gehad omdat mijn harde schijf vaak vol zit. Miranda kan dan niks meer (of iets voor de helft) naar de database schrijven en crasht dan.
In een andere context is Miranda bij mij nog nooit gecrasht.
Je database kun je eventueel recoveren met deze tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

ff een kickje, wil hem namelijk ook een proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
Vincent Bovelander schreef op 28 mei 2003 @ 11:23:
[...]

Dan maar geen nConverse voor mij.

Ik heb bij geen enkel protocol écht problemen, alleen bij conversaties met meerdere mensen via MSN (doe ik maar heel weinig) vind ik de standaard Miranda interface niet zo geweldig werken.
dit ligt IMHO aan de MSN plugin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Splatter schreef op 28 May 2003 @ 11:31:
[...]

Dat heb ik wel vaker gehad omdat mijn harde schijf vaak vol zit. Miranda kan dan niks meer (of iets voor de helft) naar de database schrijven en crasht dan.
In een andere context is Miranda bij mij nog nooit gecrasht.
Je database kun je eventueel recoveren met deze tool.
hmmmm ik heb nog iets van 4Gb op mijn HD vrij dus dat lijkt me wel sterk, verder geen plugins geinstaleerd. Zou het kunnen zijn dat ik Miranda nooit afsluit; heb ADSL dus ik gooi mijn pc uit en aan terwijl Miranda nog actief is. Misschien een belangrijk bestand daardoor beschadigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
chaosonline schreef op 28 May 2003 @ 11:56:
[...]

dit ligt IMHO aan de MSN plugin!
Nee, het gaat erom dat ik conversaties met meerdere mensen wél in zo'n conversation style window wil hebben, maar de rest net als de ouderwetsche ICQ versies.

Het ligt dus vooral aan mijn gezeur. :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op dit moment is RC2 van versie 0.3 uit, een final build wordt binnenkort verwacht. Je kunt hem hier downloaden. Er is o.a. een nieuwe installatieprocedure gemaakt. Meer veranderingen vind je hier.

En bij deze ook maar weer even een lijst met de nieuwe versies van wat handige plugins, icons e.d.:

Miranda versie 0.2.1 (laatste stable) Changelog
modified MSN Protocol 0.1.4.11
Yahoo IM plugin 0.0.5.3
PopUp 1.0.1.9
StartupStatus 0.0.0.9
History++ 1.3.1
mugzLESS 0.3 ICQ icons
SpiffyMSN by floink 1.0 MSN icons
Mooi Miranda-logo icon
nConvers 0.99.9.79 (Plugin voor MSN-style chatten, inclusief smilies)
Original Gangsta Icons 2.7
Original Gangsta Emotes 1.1

De meest recente nightly Changelog

In het reactieboard van het MSN protocol is trouwens aangegeven dat George (de maker van de plugin) zich binnenkort gaat storten op een betere werking van gesprekken met meerdere personen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen files versturen met het meest recente MSN protocol? Is dat normaal? Het is namelijk wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 11:46:
Ik kan geen files versturen met het meest recente MSN protocol? Is dat normaal? Het is namelijk wel lastig.
Vreemd, hier gaat het prima. Zit je achter een router misschien?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het inmiddels al wat meer uitgeplozen en het lijkt erop dat het alleen niet werkt met mensen die Trillian gebruiken. Aangezien de mensen die dat gebruiken meestal slim genoeg zijn om alternatieve filetransfers te doen, is het niet echt een probleem meer.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste