[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.403 views sinds 30-01-2008

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

'k denk niet dat iemand dit weet, maar ik vraag het toch: :P
Is er al iets bekend over de PSS Dash8? Als iemand het op het PSS-forum vraagt, komt men alleen met vage en/of ontwijkende antwoorden. Ik wacht er al een tijdje op, maar begin toch wel een beetje m'n geduld te verliezen ;)

Verwijderd

ND schreef op 12 september 2002 @ 22:32:
Hoe de hell krijg jij een Airbus gestalled? :+
Zoals ik al zei, ik wou wat recoveries oefenen :)
Dus gas dicht op FL300 en stallen maar, kreeg 'm tijdens de hele duik nie established en met slew meerdere pogingen gedaan zonder succes.......Doe mij maar die Boeings :)

edit:

In de A320 simulator, ben ik in 2 van de 2 gecreeerde stall situaties hersteld

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 21:57:
[...]
Niks, maar er komen vast wel meer dingen bij kijken als alleen de flaps op 10 zetten?

[...]
Manual, ik heb nog bijna niet met AP gevlogen eigelijk...
Houden zo :) niet dat het verboden is, maar zo leer je echt vliegen :) Ik begon ook met manual vliegen, en ben toen meer op AP gaan vliegen, maar na een tijdje vind je het niets meer aan, en ga je ook zelf (zonder AP) vliegen, net als ik nu :)

[...]
Ik ga nu meteen in de Ground-school het stukje over ILS approach lezen. Waar ik vooral ook mee zit te kloten is wanneer moet ik nou me flaps uit gooien en hoeveel. Met zo'n plane moet dat toch eerder als zo'n kleintje lijkt mij?
Dit hangt van verschillende factoren af, oa het feul of gewicht wat je hebt tijdens je approach, vaak word de ILS intercept met flaps 5 en speed varierend tussen 180-190 knots (of afhankelijk van de ATC instructies) Als je de ILS gaat intercepten (je laat het vliegtuig de flightpath dalen) dan doe je flaps 10 + speed op 170. En zo ga je door totdaj je je landingssnelheid hebt.
De landingsnelheid staat vaak in een Aircraft Handbook en/of een Checklist, je moet daar eens in bladeren, en daar staan veel gegevens in :) (EN het is interessant :))

[...]
Tnx voor de tips...:)
No problemo! 8) :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Even iets over mijn grafische geilheid, Hoe hoog ik ook vlieg, ik krijg geen "strepen" achter mijn motoren. Ik heb alles op full staan, maar ik zie ze niet. Ze horen er toch echt bij als ik straks mooie shotjes wil maken, waar ligt dat aan?

Heb nu trouwens even AP geprobeerd in een boeiing en dat gaat super, straks even proberen ergens te landen ;)

edit: laat de vraag maar ;) want ik kom boven de 30000 feet en ze zijn er ;)

Verwijderd

quote ipv edit... :O

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 23:04:
Even iets over mijn grafische geilheid, Hoe hoog ik ook vlieg, ik krijg geen "strepen" achter mijn motoren. Ik heb alles op full staan, maar ik zie ze niet. Ze horen er toch echt bij als ik straks mooie shotjes wil maken, waar ligt dat aan?

Heb nu trouwens even AP geprobeerd in een boeiing en dat gaat super, straks even proberen ergens te landen ;)
Die komen vanzelf (vanaf Flight Simulator 2002 pas BTW) als je hoger dan 30000 voet vliegt!

[ Voor 0% gewijzigd door Tourniquet op 12-09-2002 23:12 . Reden: daar was je dus al achter! ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

nog wat shotjes van net :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/l1011.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/lt10112.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/lt10113.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/lt10114.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/lt10115.JPG

Prettige nacht iedereen :)

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ND schreef op 12 september 2002 @ 22:32:
Hoe de hell krijg jij een Airbus gestalled? :+
Das echt niet zo moeilijk hoor.. Maar ja.. ik hou ook nie zo van Airbus. Airbus heeft geen manual throttle meer, maar wel van die standen. Ik heb het een keer zo gehad dat het apparaat met een hoek van +6000 v/s ging stijgen.. en verder.. en verder.. en.. .. .. toen 170, 140, 120 kts! En whoppa! Stall ging branden. Niet neergestort, maar als die Airbus als een achtbaan vliegt, waarom houd die supergeautomatiseerde kist dan niet je speed in de gaten? Bovenstaand verhaal had een stuk positiever gekund, als ik tenminste fan was van de Airbus :P Groot nadeel van die Airbus vind ik dat het ding als een idioot door de bocht moet en het liefst na een nieuwe hoogte met +6000 vs klimt om vervolgens weer terug te zakken naar de klimlevel die die kan houden. Lekker voor je passagiers! Hoe is dat in het echt? Vast niet zo..

Boeing lijkt 'uit' te raken, dus aan de ene kant heb ik zoiets van dat ik straks ook wel op zo'n Airbus in FS moet vliegen omdat veel maatschappijen (KLM, Cathay, en Dutchbird) ookal Airbussen hebben besteld en die Boeing maar links laten liggen. Waarom die Airbus!? Straks komt PIC ook weer met een Airbus, komen er dan nog wel Boeings? :?

Ik vind Boeing en Airbus net Linux en Windows. Boeing valt compleet in te stellen; doet wat jij wil. Airbus is net Windows; 'Ik doe het wel voor je, alleen ik ben wat bugvrijer! >:)'

Als ik het zo overlees lijkt het wel erg veel kritiek. Is ook wel zo :7 Maar kan zo'n Airbus nou niet rustig door de bocht? Moet ik nou iedere keer m'n kop koffie vasthouden..? Nee toch hoop ik? :7 Valt er een bank limit in te stellen op de Airbus en ook een V/S limit (in het algemeen en niet per keer dat je stijgt/daalt).

Phew! Das eruit.. Mocht je depressief geworden zijn..? Dan weet je hoe ik me voel als ik Airbus gevlogen heb ;)

Ik blijf in iedergeval eventjes PIC 767 vliegen, my holy favourite. En heeeel af en toe pak ik de PSS A319 nog wel is.

Moest er eventjes uit! :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

-Sander_ schreef op 12 september 2002 @ 23:37:
[...]

Das echt niet zo moeilijk hoor.. Maar ja.. ik hou ook nie zo van Airbus. Airbus heeft geen manual throttle meer, maar wel van die standen. Ik heb het een keer zo gehad dat het apparaat met een hoek van +6000 v/s ging stijgen.. en verder.. en verder.. en.. .. .. toen 170, 140, 120 kts! En whoppa! Stall ging branden. Niet neergestort, maar als die Airbus als een achtbaan vliegt, waarom houd die supergeautomatiseerde kist dan niet je speed in de gaten? Bovenstaand verhaal had een stuk positiever gekund, als ik tenminste fan was van de Airbus :P Groot nadeel van die Airbus vind ik dat het ding als een idioot door de bocht moet en het liefst na een nieuwe hoogte met +6000 vs klimt om vervolgens weer terug te zakken naar de klimlevel die die kan houden. Lekker voor je passagiers! Hoe is dat in het echt? Vast niet zo..

Boeing lijkt 'uit' te raken, dus aan de ene kant heb ik zoiets van dat ik straks ook wel op zo'n Airbus in FS moet vliegen omdat veel maatschappijen (KLM, Cathay, en Dutchbird) ookal Airbussen hebben besteld en die Boeing maar links laten liggen. Waarom die Airbus!? Straks komt PIC ook weer met een Airbus, komen er dan nog wel Boeings? :?

Ik vind Boeing en Airbus net Linux en Windows. Boeing valt compleet in te stellen; doet wat jij wil. Airbus is net Windows; 'Ik doe het wel voor je, alleen ik ben wat bugvrijer! >:)'

Als ik het zo overlees lijkt het wel erg veel kritiek. Is ook wel zo :7 Maar kan zo'n Airbus nou niet rustig door de bocht? Moet ik nou iedere keer m'n kop koffie vasthouden..? Nee toch hoop ik? ;( Valt er een bank limit in te stellen op de Airbus en ook een V/S limit (in het algemeen en niet per keer dat je stijgt/daalt).

Phew! Das eruit.. Mocht je depressief geworden zijn..? Dan weet je hoe ik me voel als ik Airbus gevlogen heb ;)

Ik blijf in iedergeval eventjes PIC 767 vliegen, my holy favourite. En heeeel af en toe pak ik de PSS A319 nog wel is.

Moest er eventjes uit! :)
De flightdynamics zijn ook helemaal niet realistisch van PSS. En meej deze kist schommel ik een stuk meer dan bijv. met de DF737, PSS747/777 blabla...
:)

edit:

en als passagier is zo'n luchtbus heeerlijk :)

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 23:27:
nog wat shotjes van net :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Prettige nacht iedereen :)
Erg mooi geschoten! ;)

• SanderTje!
  • Niet online
De
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 23:40:
[...]

De flightdynamics zijn ook helemaal niet realistisch van PSS. En meej deze kist schommel ik een stuk meer dan bijv. met de DF737, PSS747/777 blabla...

edit:
en als passagier is zo'n luchtbus heeerlijk :)
Wat betreft die passagiers, dat zal inderdaad :z !

Maar ookal zijn die flightdynamics niet zo goed, valt er geen bank/ver.speed limit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik ga morgen maar eens @ RWY 06 kijken denk ik. Ik zal kijken of ik digicam mee kan krijgen.

Weet iemand of de nieuwe IFR terminal charts van EHAM al bij de LHS liggen?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Bolk schreef op 13 september 2002 @ 02:27:
Ik ga morgen maar eens @ RWY 06 kijken denk ik. Ik zal kijken of ik digicam mee kan krijgen.

Weet iemand of de nieuwe IFR terminal charts van EHAM al bij de LHS liggen?
Kar-Lok (bekend bij een deel van de mensen hier) had ze geloof ik gekocht, als ik me goed herinner voor €7,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helemaal enthousiast over de DF Cardinal en ben op zoek gegaan naar meer info om het ding zo realistisch mogelijk te vliegen. Ik heb op mijn zoektocht info gevonden die IEDERE NEWBIE zou moeten lezen. Vooral degenen die in de kleinere vliegtuigen willen vliegen. Link.

Alle handleidingen die ik tot u toe heb gelezen vertellen je veel over de basis 6 instrumenten maar nul komma nul over de instrumenten die je iets vertellen over de engine. En over de daar bijbehorende controls (mixture, prop). Als je alle info leest onder het kopje Aircraft Engines and Systems Help Topics dan weet je (zowat) alles wat je moet weten over CHT, EGT, leaning, mixture, prop, verhouding MP en RPM en ga zo maar door.

Het vliegen wordt echt absoluut STUKKEN leuker als je WEET wat je doet en waarvoor al die gauges dienen! Meteen na het lezen van alle info ging het vliegen me stukken beter af. Of beter gezegd: ik kon het doen zoals het in het echt ook gaat: volgens de regels en zo. Tot nu toe vloog ik die kleine dingen nogal arcade achtig: full throttle en rukken aan m'n joystick waar ik het leuk vond of nodig achtte. Maar nu ik alles beter doorheb is een nette climb volgens het POH geen probleem meer: juiste MP en RPM, leaning the mixture en ik stijg precies volgens het boekje (i.p.v. veel te snel en met een hopeloos op een neer gaande fpm en speed, gepaard gaande met een hoop geruk aan de koystick).

Zo, dat was het. Als ik ergens enthousiast over ben kan ik EINDELOOS door blijven lullen... Excuses... ;)

Jammer eigenlijk dat zowat iedereen hier alleen maar geinterresseerd is (of reageert op) posts over Boeings en Airbussen en AI en zo...

Edit: Nu ik weer helemaal enthousiast ben over FS heb ik gelijk maar weer ff m'n FS icoon in ere hersteld. 't Is wel een Boeing, maar ach... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 10:05:
Ik ben helemaal enthousiast over de DF Cardinal en ben op zoek gegaan naar meer info om het ding zo realistisch mogelijk te vliegen. Ik heb op mijn zoektocht info gevonden die IEDERE NEWBIE zou moeten lezen. Vooral degenen die in de kleinere vliegtuigen willen vliegen. Link.

Alle handleidingen die ik tot u toe heb gelezen vertellen je veel over de basis 6 instrumenten maar nul komma nul over de instrumenten die je iets vertellen over de engine. En over de daar bijbehorende controls (mixture, prop). Als je alle info leest onder het kopje Aircraft Engines and Systems Help Topics dan weet je (zowat) alles wat je moet weten over CHT, EGT, leaning, mixture, prop, verhouding MP en RPM en ga zo maar door.

Het vliegen wordt echt absoluut STUKKEN leuker als je WEET wat je doet en waarvoor al die gauges dienen! Meteen na het lezen van alle info ging het vliegen me stukken beter af. Of beter gezegd: ik kon het doen zoals het in het echt ook gaat: volgens de regels en zo. Tot nu toe vloog ik die kleine dingen nogal arcade achtig: full throttle en rukken aan m'n joystick waar ik het leuk vond of nodig achtte. Maar nu ik alles beter doorheb is een nette climb volgens het POH geen probleem meer: juiste MP en RPM, leaning the mixture en ik stijg precies volgens het boekje (i.p.v. veel te snel en met een hopeloos op een neer gaande fpm en speed, gepaard gaande met een hoop geruk aan de koystick).

Zo, dat was het. Als ik ergens enthousiast over ben kan ik EINDELOOS door blijven lullen... Excuses... ;)

Jammer eigenlijk dat zowat iedereen hier alleen maar geinterresseerd is (of reageert op) posts over Boeings en Airbussen en AI en zo...
Neej hoor, ik ben ook geinteresseerd in Dash 8en enzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...blaat...
't Is wel een Boeing, maar ach... :)
:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nealzie schreef op 12 september 2002 @ 21:59:
[...]

nee, ik doe het absoluut niet om een grote site te maken, is me te veel werk, en er zijn al genoeg fs sites op de aardkloot.
ik had wel een site (allesoverzeilen.com) die trok rond de 100 per dag, maar ik werdt te lui en kon het domein niet meer betalen...

maargoed, genoeg offtopic...
Oh ok,
(goed dat je zo'n site gemaakt hebt voor de newbies O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo bedoelde ik het niet hoor... Ik bedoelde te zeggen dat ik eigenlijk een icon met de Cardinal zou moeten hebben, omdat ik daar zo nu gek van ben... Ik heb helemaal niets tegen Boeing! De Boeing op m'n huidige icon is de DF 737, en daar heb ik wekenlang plezier mee gehad begin dit jaar en daar is dus niets mis mee en hou ook heel erg van Boeing en ik hou van alle mensen die van Boeing houden en... en... en... zo kan 'ie wel weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 13:12:
[...]

Zo bedoelde ik het niet hoor... Ik bedoelde te zeggen dat ik eigenlijk een icon met de Cardinal zou moeten hebben, omdat ik daar zo nu gek van ben... Ik heb helemaal niets tegen Boeing! De Boeing op m'n huidige icon is de DF 737, en daar heb ik wekenlang plezier mee gehad begin dit jaar en daar is dus niets mis mee en hou ook heel erg van Boeing en ik hou van alle mensen die van Boeing houden en... en... en... zo kan 'ie wel weer. ;)
O+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik mezelf ff quoten? Dank u.
Nu ik weer helemaal enthousiast ben over FS heb ik gelijk maar weer ff m'n FS icoon in ere hersteld. 't Is wel een Boeing, maar ach... :)
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 13:12:
Ik bedoelde te zeggen dat ik eigenlijk een icon met de Cardinal zou moeten hebben, omdat ik daar zo nu gek van ben...
Dus wat doe je dan? JUIST! Dan maak je een nieuw icon! En die is nu online! Bekijk en bewonder vanaf heden mijn prachtige Dreamfleet Cessna 177B Cardinal icon! En hij is ook nog onder de 10 Kb! Is 'ie niet schitterend? Wonderbaar? Ongelooflijk pr... Oké, oké, ik hou al op... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 14:07:
Mag ik mezelf ff quoten? Dank u.

[...]

[...]

Dus wat doe je dan? JUIST! Dan maak je een nieuw icon! En die is nu online! Bekijk en bewonder vanaf heden mijn prachtige Dreamfleet Cessna 177B Cardinal icon! En hij is ook nog onder de 10 Kb! Is 'ie niet schitterend? Wonderbaar? Ongelooflijk pr... Oké, oké, ik hou al op... ;)
kewl!

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
kewl?
leuk... dat is de icao code van emma field"! :D

enne, hello goodbye, ik ben ook grote fan van cessna achtige planes hoor!
ik heb de piper archer, maar die gaat wel heel erg langzaam vind ik... gaat die cardinal wel iets harder? misschien dan toch eens over na denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelle prop nodig?
P-51D Mustang, dat ding kan 400+ kts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Vraagje aan iemand die de FDE2 van PAI installed heeft. Is in de config file's nog iets anders veranderd dan de naam van het .air bestand? Als dat niet het geval is dan doe ik alleen een search en replace op die .air namen dat gaat een stuk sneller.... :)

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 15:51:
Snelle prop nodig?
P-51D Mustang, dat ding kan 400+ kts!
tjah, maar VOR/NDB navigatie, en ILS is daarmee zo lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Zijn er nog McFlippers aanwezig voor een DF training?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Help!!!

Ik heb FS2K gedeinstalleerd omdat ik een aantal problemen had. Nu wil ik weer installeren maar krijg ik de melding:

Program too big for memory.

WTF! Dit gebeurt al direkt als ik de installatie wil starten.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
DeeJee: Probeer eens te rebooten, te defragmenteren en de ruimte voor je swap-file te vergroten? (In die volgorde, ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik d8 dat de fly inn niet doorging op eham maar alsnog is er erg veel atc 8 alleen al op eham
dan heb je nog ehaa en alles en duitsland is ook erg druk bevolkt met atc dus ga nu op ivao vliegen als je veel atc wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

rollebol schreef op 13 september 2002 @ 20:47:
DeeJee: Probeer eens te rebooten, te defragmenteren en de ruimte voor je swap-file te vergroten? (In die volgorde, ongeveer)
Okee ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 20:51:
ik d8 dat de fly inn niet doorging op eham maar alsnog is er erg veel atc 8 alleen al op eham dan heb je nog ehaa en alles en duitsland is ook erg druk bevolkt met atc dus ga nu op ivao vliegen als je veel atc wil hebben
Het was de VATSIM fly-in die niet doorging, dat is inderdaad nogal verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

ik d8 dat de fly inn niet doorging op eham maar alsnog is er erg veel atc 8 alleen al op eham
dan heb je nog ehaa en alles en duitsland is ook erg druk bevolkt met atc dus ga nu op ivao vliegen als je veel atc wil hebben
geen zin, te druk met boston public kijken, en zo te lezen zijn er ook niet veel mensen hierzo in dit forum :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vatsim is anders ook redelijk goed bezet nu. Je kan zelf met volledige ATC dekking naar Moskou vliegen nu :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Hm, de route van hier naar Moskou heeft nog wel wat gaten op VATSIM. Ook op IVAO hoor. :)

Trouwens, wat betekenen eigenlijk die kleuren in Whazzup? De ene keer is het groen, dan weer grijs en soms (meestal) blauwig. Ik kan het in de documentatie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

rollebol schreef op 13 september 2002 @ 20:47:
Helaas heeft niet geholpen.
Er verschijnt heel snel een dos-box met daarin de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Okee, volkomen off-topic. Maar ik vermoed dat de meeste mensen die dit topic lezen het best zou kunnen interesseren. Ik was eigenlijk op zoek naar de ATC-bandopnamen van 11 september omdat ik me afvroeg hoe een kaping 'gemeld' wordt, maar dit is veel interessanter.

http://www.iiie.net/Sept11/AirDefenseStoodDown.html

Overigens, IIIE is een of andere moslim-organisatie, niet perse heel objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

rollebol schreef op 13 september 2002 @ 21:59:
Okee, volkomen off-topic. Maar ik vermoed dat de meeste mensen die dit topic lezen het best zou kunnen interesseren. Ik was eigenlijk op zoek naar de ATC-bandopnamen van 11 september omdat ik me afvroeg hoe een kaping 'gemeld' wordt, maar dit is veel interessanter.

http://www.iiie.net/Sept11/AirDefenseStoodDown.html

Overigens, IIIE is een of andere moslim-organisatie, niet perse heel objectief.
wel lache, morgen nog een keer lezen als ik helder ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

POSKY CRJ IS UIT!!!!! noujah de eerste kist dan, J-Air

*niet op de POSKY site, maar voorlopig in de AVSIM library*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
rdluca schreef op 13 september 2002 @ 19:59:
Zijn er nog McFlippers aanwezig voor een DF training?
Ik moest vanavond hockey'en en daarna hadden we visite :'(
Morgen moet ik vanaf 10 uur tot 5 of 6 uur ofzo ook weer hockey'en (en er is een heel leuk nieuw meisje, dus ik blijf lekker lang hangen :+) Maar ik denk dat ik zaterdagavond wel tijd heb en anders zondag overdag.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik wil pic les :+

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

ok, Pics van vlucht van 2 dagen geleden, EDDF-EKCH. K heb geen zin om verhaaltje te typen dus ziet maar.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EDDFEKCH21.jpg

Verwijderd

Mohge luitjes, gisteren EDDF-EHAM gedaan op IVAO. Ik had dus de hele tijd ATC. Eerst EDDF_GND, toen EDDF_APP en daarna EDDF_CTR. Toen dacht ik dat ik ff tijdje alleen moest vliegen, maar nee, moest ik Eurocontrol Maastricht contacten :P, nog nooit meegemaakt.
Daarna EHAA_E_CTR en toen EHAM_A_APP en toen EHAM_A_TWR. Al met al, was het erg leuk en vrij uniek vond ik het. Want op die flyins van Vatsim is het nooit zo druk.............

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 09:52:
Mohge luitjes, gisteren EDDF-EHAM gedaan op IVAO. Ik had dus de hele tijd ATC. Eerst EDDF_GND, toen EDDF_APP en daarna EDDF_CTR. Toen dacht ik dat ik ff tijdje alleen moest vliegen, maar nee, moest ik Eurocontrol Maastricht contacten :P, nog nooit meegemaakt.
Daarna EHAA_E_CTR en toen EHAM_A_APP en toen EHAM_A_TWR. Al met al, was het erg leuk en vrij uniek vond ik het. Want op die flyins van Vatsim is het nooit zo druk.............
aha

Verwijderd

nice pics Spotter :)

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd

LONDEN - De luchtvaartautoriteiten van de Verenigde Staten hebben een spoedcontrole bevolen van alle Boeing-toestellen van het type 737. De vliegtuigen zouden problemen kunnen hebben met een onderdeel in het besturingssysteem.

Luchtvaartmaatschapppijen krijgen tien dagen de tijd de controle uit te voeren.

Uit routinetests is gebleken dat een recente partij modules die de toevoer van hydraulische vloeistof naar het besturingssysteem regelen vaker onregelmatigheden vertoont. In totaal zou wereldwijd in 93 Boeing-toestellen de 'slechte' module zijn geïnstalleerd. Als gevolg van het mankement zijn tot nu toe geen ongelukken gebeurd, meldde de BBC zaterdag.

In Australië zijn zaterdag al zes Boeings aan de grond gehouden voor een snelle controle. Enkele binnenlandse vluchten moesten daardoor worden gannuleerd.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

welk type is dat? zou wel heel erg slordig zijn als het bij oudere types zijn..

Verwijderd

Bolk schreef op 14 september 2002 @ 12:45:
welk type is dat? zou wel heel erg slordig zijn als het bij oudere types zijn..
Dat is het hem juist.. type staat er niet bij..

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 12:51:
[...]

Dat is het hem juist.. type staat er niet bij..
waarschijnlijk de classics (-300, -400, -500)

• rdluca
  • Niet online
Ook gebreken aan brandstofpompen van Nederlandse Boeings
12 september 2002

Uit onderzoek van de Inspectie Verkeer en Waterstaat blijkt dat ook in Nederland Boeings vliegen met gebreken aan de brandstof pompen. Vijf Nederlandse Boeings blijken een ondeugdelijke brandstofpomp te hebben. Het is nog niet duidelijk bij welke maatschappijen de Boeings dienst doen.

Op 31 augustus berichtte wij dat Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA op 30 augustus opdracht gaf alle Boeings van de types 737, 747, en 757 te controleren op de brandstofpomp. Door een productiefout van de Amerikaanse firma Hydro-Aire in Burbank (Californië) kan er in de pomp vuur of een explosie ontstaan.

De FAA benadrukte dat het probleem simpel kan worden voorkomen door altijd een laagje brandstof in de tank te laten staan. Een woordvoerder van de inspectiedienst benadrukt dat deze tijdelijke maatregel absoluut afdoende is. Alle betrokken Nederlandse luchtvaartmaatschappijen hebben dit advies dan ook opgevolgd.

De FAA beraadt zich nog over een definitieve oplossing. Vervanging van dit nieuwe type brandstofpomp is volgens de woordvoerder van de Nederlandse inspectiedienst een zeer omslachtige en tijdrovende operatie.

Wereldwijd zijn er ongeveer 3300 toestellen van deze types. In Amerika vliegen er daarvan 1.400. In hoeveel vliegtuigen de desbetreffende pomp is geïnstalleerd, is nog niet duidelijk.

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

De Cardinal is inderdaad leuk.. mijn 4e plane wat ik deze maand koop.. hmm.. beetje overdreven. Net even vanaf Vancouver naar Victoria gevlogen en door naar Seattle. Maar lekker vliegtuig. Voor snelheid moet je het niet doen. Dan is mun Golden Hawk ff lekkerder.

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/cardinal.jpg

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

wat moet ik doen om het pic panel goed te laten werken in een 757?? RDluca, jij had dit toch ook??

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
nice pic OzBoz :9 beetje hoog misschien....

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

DE POSKY CRJ-200 IS UIT!!!!!!!!!!!!! ERG MOOI!!!!!!!!!

Strax pix

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 14:31:
DE POSKY CRJ-200 IS UIT!!!!!!!!!!!!! ERG MOOI!!!!!!!!!

Strax pix
Zie mijn post vorige bladzij Rogier, effe lezen volgende keer he!!!!

Verwijderd

Spotter schreef op 14 september 2002 @ 14:36:
[...]

Zie mijn post vorige bladzij Rogier, effe lezen volgende keer he!!!!
hmmz... ok.. _/-\o_

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

jah dat d8 ik ook :9 (dan word er tegen members gezegt (dit is geen verweit tegen jou Terwee, maar int algemeen) dat ze post moeten lezen, en wat doen ze zelf .....)

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Weet iemand een leuk, niet al te moeilijk kleurenschema om te painten (ik wil het gaan leren), en waar ik de paintkit voor die betreffende kist kan downen?

• nealzie
www.avsim.com/posky

kan je paintkits halen

haal ook dxtbmp, daar kan je ze mee openen, en daarmee moet je ze ook opslaan!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

nealzie schreef op 14 september 2002 @ 14:52:
www.avsim.com/posky

kan je paintkits halen

haal ook dxtbmp, daar kan je ze mee openen, en daarmee moet je ze ook opslaan!
ok, heb je misschien ook leuk idee voor een kleurenschema?

• nealzie
Spotter schreef op 14 september 2002 @ 15:00:
[...]

ok, heb je misschien ook leuk idee voor een kleurenschema?
uhm, rood wit blauw? :D

Verwijderd

ok, hier dan maar een paar pics van de nieuwe Posky CRJ 200....

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw28.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images2/rtw31.jpg

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

en eentje die in het echt ook rondvlieg??

• nealzie
nijs!

Verwijderd

tenks!! En het is nog freeware ook.. :)

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 15:06:
[...]

tenks!! En het is nog freeware ook.. :)
beter ;) :7

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
leuk apparaat die crj :9

tampert, kriminalpolizei

• rdluca
  • Niet online
Doet het ook leuk als AI

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/fsscr031CRJ.JPG

Verwijderd

OzBoz schreef op 14 september 2002 @ 13:52:
De Cardinal is inderdaad leuk.. mijn 4e plane wat ik deze maand koop.. hmm.. beetje overdreven.
[afbeelding]
Welcome to the Cardinal-club! :)

• nealzie
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 15:35:
[...]

Welcome to the Cardinal-club! :)
* nealzie heeft hem ook gekocht!

ben er erg tevreden over, behalve dat je de ADF in een apart schermpje moet openen, of als copiloot moet gaan zitten...
verder... top plane! leuk, die gps :)

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

terwee schreef:
wat moet ik doen om het pic panel goed te laten werken in een 757??
De [electrical] sectie uit de PiC aircraft.cfg c&p'en in de configfile van je 757. Panel aliassen en je bent klaar. ZFW zou geen problemen moeten geven.

• rdluca
  • Niet online
DroogKloot schreef op 14 september 2002 @ 15:40:
[...]

De [electrical] sectie uit de PiC aircraft.cfg c&p'en in de configfile van je 757. Panel aliassen en je bent klaar. ZFW zou geen problemen moeten geven.
Ook een optie om hem helemaal goed te krijgen is de 757 met de PIC air-file gebruiken. Wel dan de contactpoints, lights en flaps sectie c&p'en.

Verwijderd

rdluca schreef op 14 september 2002 @ 15:49:
[...]

Ook een optie om hem helemaal goed te krijgen is de 757 met de PIC air-file gebruiken. Wel dan de contactpoints, lights en flaps sectie c&p'en.
DroogKloot schreef op 14 september 2002 @ 15:40:
[...]

THANX guys!!! Nog aanraders wat betreft 757 te downloaden? Lokaties..?

Verwijderd

dubbele post... :+

Verwijderd

Waar blijft die GF4 Ricardo??? :+

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

terwee schreef:
[...]

THANX guys!!! Nog aanraders wat betreft 757 te downloaden? Lokaties..?
Tjah, er zijn meerdere 757s... waar gaat je voorkeur naar uit (FDE, looks, Gmax)?

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

DroogKloot schreef op 14 september 2002 @ 16:08:
[...]

Tjah, er zijn meerdere 757s... waar gaat je voorkeur naar uit (FDE, looks, Gmax)?
alledrie lijkt mij

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Maar mensen wie weet een leuk, niet te moeilijk kleurenschema voor een POSKY kist?

• nealzie
delta, lufthansa, quantas, continental..

Verwijderd

DroogKloot schreef op 14 september 2002 @ 16:08:
[...]

Wat vind jij de mooiste???

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 16:38:
[...]

De GMAX 757 van Mike Stone vind ik het minst eruit zien en de airfile is kut. De 757 van IFDG ziet er beter uit en de airfile van IFDG, tja daar is nooit iets mis mee geweest.

En de 757 van Mike T. blijf ik de beste vinden. Geen Gmax maar wel een leuk ding.

Verwijderd

Ik heb ff een domme vraag, met welk programma kan ik vliegtuigen repainten, want ik wil me dreamfleet 737 wel eens een nieuw verfie geven :P

Verwijderd

rdluca schreef op 14 september 2002 @ 16:42:
[...]

De GMAX 757 van Mike Stone vind ik het minst eruit zien en de airfile is kut. De 757 van IFDG ziet er beter uit en de airfile van IFDG, tja daar is nooit iets mis mee geweest.

En de 757 van Mike T. blijf ik de beste vinden. Geen Gmax maar wel een leuk ding.
waar te downen?

Het wordt tijd dat je je pc fixed.. msn is toch easier....

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 16:46:
[...]

waar te downen?

Het wordt tijd dat je je pc fixed.. msn is toch easier....
IFDG: http://www.4gigs.com/~ifdg/ (vandaag de 757-300 uitgebracht)

757 van Mike Toussaint: http://www.toussaintonline.net/
ik heb wel de volgende wijziging aangebracht in de aircraft.cfg om er meer een 757 van te maken:
thrust_scalar=1.151

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

terwee schreef:
[...]

Mooist: EFG/IFDG (FSDS), .mdl komt het beste overeen met de werkelijke kist, textures zijn bovengemiddeld van kwaliteit. Vliegt "on the numbers".

Mike Stone's product is een goede tweede, het GMax ontwerp maakt een hoop goed en met wat doe-het-zelf kluswerk kun je de FDE ook op peil brengen.

Alternatieven: de 757s van FFG, deze dateren alleen oorspronkelijk uit het FS98 tijdperk en zijn dus nogal dozig (van vorm wel te verstaan), of de 757 van David Randolph (FSDS brouwsel, framerate vriendelijk, vliegt jammer genoeg brak).

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

nealzie schreef op 14 september 2002 @ 16:31:
delta, lufthansa, quantas, continental..
qantas, welke is makkelijker painten, 744 of 763?

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

J-063 schreef:
Ik heb ff een domme vraag, met welk programma kan ik vliegtuigen repainten, want ik wil me dreamfleet 737 wel eens een nieuw verfie geven :P
Photoshop / Paintshop, voor mijn part neem je Corel Draw (!), zolang je maar met layers kan werken.

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

DroogKloot schreef op 14 september 2002 @ 17:17:
[...]

Photoshop / Paintshop, voor mijn part neem je Corel Draw (!), zolang je maar met layers kan werken.
zeg mensen, hoe kan ik trouwens mijn Archer repainten?? (lees, waar vind ik textures)

• nealzie
jongens, wat dachten jullie van een GoT fly-inn vanaaf? misschien wat l33t GoT atc erbij? :7

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

nealzie schreef op 14 september 2002 @ 17:24:
jongens, wat dachten jullie van een GoT fly-inn vanaaf? misschien wat l33t GoT atc erbij? :7
wie wat waar (en waar kan ik plain DF Archer Textures vinden??)

Verwijderd

Zoek op avsim eens op dreamfleet piper :)

Deze post mag weg admin :)

Verwijderd

Zoek op avsim eens op dreamfleet piper/archer :)

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 17:41:
Zoek op avsim eens op dreamfleet piper/archer :)
rgr

• rdluca
  • Niet online
nealzie schreef op 14 september 2002 @ 17:24:
Lijkt me leuk, anders ga ik aan de overtocht naar Seattle beginnen voor de CalScream6

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Evilernie schreef op 14 september 2002 @ 14:22:
nice pic OzBoz :9 beetje hoog misschien....
LOL het was zeker een beetje hoog. Speelde ff stukie 16 speed om te kijken of de AP het vol hield. Maar kwam een beetje erg snel dichterbij. Maar ok, hoewel een heftige dive was de landing daarna wel smooth :) Toch het voordeel van een lichter vliegtuigje :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik zie het ook wel zitten

• nealzie
goed, dan moeten we dus een server hebben, vrijwilligers voor atc, en een tijd :)
tenzij we op vatsim gaan ofzo...
maar het lijkt me wel gezellie op een private server, kunnen we nog een beetje chatten enzo..

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ik heb geen linux versie, anders zou ik graag helpen

• nealzie
hmm misschien dat nofri kan hosten met zn sb server?

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

nealzie schreef op 14 september 2002 @ 18:19:
hmm misschien dat nofri kan hosten met zn sb server?
Server staat nu aan,

Voor de mensen waarvan ik nog een ID moest aanmaken (en dus een tijdelijke hebben) moeten maar terug in het MP topic zoeken.

Ik zal zo ff een gasten ID's maken, want ben straks weg (Als er iemand gebruik wilt maken van een gast ID, moet je wel goed afspreken!!!)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.