Zo, en dan nu ff een beginnersvraagje van ondergetekende

(ik heb zoveel in de Airbus gevlogen dat ik het allemaal niet meer weet).
Ik ben voor de leut weer eens aan het Cessna-en. Lekker rondtuffen zonder AP, ATC, FMC en MCP en wat dan ook. Van VOR naar VOR en van NDB naar NDB en hoplakee: je bent op je besteming.
Nu heb ik in een ver en grijs verleden ooit eens in een boek (over FS 3 of zo...) iets gelezen over de mixture en prop settings, maar ik ben ik allemaal lichtelijk vergeten. Het stond in ieder geval niet in de manual en de helpfiles (niet duidelijk, in ieder geval).
Zo behoor je de mixture na een tijdje verlagen zodat de temperatuur (de EGT?) niet te hoog blijft (je kunt ergens aan een knopje draaien zodat de max temp zichtbaar is, en daar moet je dan een paar procent onder gaan zitten). Ook moet je de prop verstellen voor een meer rendabele vlucht. Dat soort dingetjes: op zich niet nodig om in de sim heelhuids aan te komen, maar wel nodig om het zo realistisch mogelijk te maken.
Weet iemand waar ik meer (uitgebreide) info hierover kan vinden?
De manuals schieten toch wel errug te kort hier en daar, vind ik. Zo wordt er totaal geen uitleg gegeven van de verschillende gauges in de vliegtuigen. De Cessna Amphibean heeft er bijvoorbeeld heel wat meer dan de basic zes instrumenten die wel beschreven worden in de Ground School. Waar die allemaal voor zijn moet je zelf maar uitvinden, schijnbaar. Wat dat betreft kan MS een voorbeeld nemen aan de manuals van PSS en DF! Alhoewel... de manual van bijvoorbeeld de DF Cardinal vertelt wel wat elke gauge is, maar hoe je ze moet aflezen en wat je met die info moet doen vertellen ze ook niet. Schande...