ik ga morgen naar het buurdorp (ow w8, het is koopavond, misschien vanavond wel) en kijken of ze ze daar kunnen bestellen en hoe duur ze zijnVerwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 17:47:
[...]
Dat trimwieltje werkt voor geen meter vind ik, hij trimt niet echt, athans, je ziet het trimwieltje in fs niet bewegen. Maar voor de rest vind ik het echt een relaxed ding, het was zijn geld wel waard (200euro)
Die pendalen wil ik ook heel graag, missschien dat ik die op het volgende fsweekend wel ga kopen
Nice pichaas hier weer! 
Hoe kom ik in de Overhead Panel view in de PSS747?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Op 5 drukken in het numpad (numlock aan) als je dan shift indrukt en laat het tegelijk los blijft het view op de overheadND schreef op 29 augustus 2002 @ 18:20:
Nice pichaas hier weer!
Hms ik krijg nog steeds niets te zien 
Anyways, de FMC van de 747PSS is anders als die van de DF. Bij de DF737 kon je via de ROUTE page, een waypoint invullen, en een VIA, dus bijvoorbeeld VIA ariway123 TO VALKO o.i.d. Maar bij de PSS747 is dit toch niet? Hoe moet dit dan wel?
Anyways, de FMC van de 747PSS is anders als die van de DF. Bij de DF737 kon je via de ROUTE page, een waypoint invullen, en een VIA, dus bijvoorbeeld VIA ariway123 TO VALKO o.i.d. Maar bij de PSS747 is dit toch niet? Hoe moet dit dan wel?
Met dat formulier moet je natuurlijk helemaal niets, want het is alleen maar voor jezelf. Ik vind het wel handig maar als jij het anders wil doen moet je het natuurlijk anders doen.Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 15:12:
Ik heb nu die flightstrips gedownload maar ik snap er geen bal van, ik snap namelijk niet wat alles betekendIk ken wel dat de ATC een ATIS heeft, maar een vliegtuig
En al zou het de mijne zijn, ik ken moeilijk me hele ATIS daarin zetten... En wat moet in het vakje: r,s,a? Dat voor de Clearance. Dan de ground, wat is SUPB, Taxi ints en HOTWR?. En dan de Tower, wat is LU, TO&HO APP? dan voor Approach, wat is HO CTR point+alt? En dan center, wat is HO FIR Point+Alt? Als je ook nog wilt weten wat ik niet snap van arriving aircraft vraag je het maar.
Wat ik doe is het volgende: Ik heb PC zo ingesteld dat bij flightplans van en naar velden beginnend met EH (zoals EHAM, of EHRD dus, enz.) die strip daar rechts automatisch verschijnt. Als er dan een verschijnt dan schrijf ik hem gelijk op dat blad en bij een arrival bedenk ik alvast zijn gate (kijk naar vliegtuigtype) en bij een departure bedenk ik alvast zijn squawk code en kijk of zijn vliegplan goed is. Ik besluit meestal ook hoe hij gaat taxi'en, zodat ik daar niet meer over na hoef te denken (hoewel dat praktisch altijd hetzelfde is). Ik vul eigenlijk alles in, en kies een SID voor hem uit als hij dat nog niet gedaan heeft. Zogauw hij dan contact zoekt dan roep ik in één zin gelijk alles dat ik over deze vlucht op mijn blaadje heb staan.
Maar goed, ATIS zet je de letter neer dat hij heeft ontvangen, maar dat vind ik een klein beetje onzin omdat (in ieder geval bij IVAO) de ATIS compleet nutteloos en nep is. Maar hij meldt dus "KLM 123 with Bravo, requesting startup" en dan zet je B neer. En als het weer dan C wordt dan weet je dat je hem dat nog moet vertellen. Maar het weer wordt geen C, want dat doe je zelf en je hebt toch weinig reden om het te veranderen. Maar goed, ik zal ophouden met ratelen.
Dest zet ik altijd de naam van het vliegveld neer, dus niet EGLL maar Heathrow. Of was EGLL nu Luton? Nou ja, precies om die reden zet ik er dus geen EGLL neer. De SID neem ik over van zijn FP als hij een voorkeurs-SID heeft genoemd en anders kijk ik welke het moet zijn. Waypoints is niet echt nodig als je clearance doet maar je kan de taxiroute opschrijven. Runway spreekt voor zich, de squawk code heb je op de IVAO site ook een handige spiekbrief voor en rsa is eigenlijk de letters die linksonder op dat blaadje staan maar ik zet er meestal kort neer wat ik mis vond aan het flight plan. Dan kom je bij de kolom "ground" en daar staat SU/PB en ik zet daar een X neer als ik startup/pushback approved heb gezegd. Dan een X in Taxi ints als ik hem taxi-instructies heb gegeven als antwoord op zijn "ready for taxi" en HO TWR gaat een X in als je hem hebt weggeven aan de toren. Dat doe je voor hij de baan oprijdt. Op Schiphol is de landingsbaan zelden de startbaan, maar toch moet je een kist altijd door de toren de baan op laten rijden, daar mag je zelf geen toestemming voor geven (zonder overleg met de toren).
Tower. Daar staat LU, wat staat voor lined up. Daar gaat een X in als je de kist toestemming daarvoor hebt gegeven. TO & HO APP is dat je hem toestemming voor opstijgen hebt gegeven, en hebt weggegeven aan approach. Is in het echt departure, en als het druk is bij een fly-in of zo dan is het ook departure. Nou de APP en CTR kolommen zijn nog niet echt van toepassing maar is hetzelfde verhaal behalve dat je de hoogte nog kan opschrijven waar je hem wil overgeven aan de volgende.
Ik vind het zelf extreem handig om de frequenties van ground, tower, approach en CTR ook bij de respectievelijke kopjes te zetten, zodat je geen 'ehhh' hoeft te zeggen bij de handoff.
Hmm, nogal een verhaal geworden voor zo iets voor de hand liggends.
FF een kort vraagje van ondergetekende meneer 
Ik wil me eens aan Vatsim gaan wagen binnenkort. En ik heb nu die pilot training op Dutch VaCC door gelezen, maar ik wilde eerst nog eens een beetje mee luisteren op Vatsim hoe het nou in de praktijk gaat.
Nou zie ik in Serv-info observers
Dat wil ik ook, maar hoe moet ik inloggen als observer en kan ik de ATC en de pilots horen??
Ik wil me eens aan Vatsim gaan wagen binnenkort. En ik heb nu die pilot training op Dutch VaCC door gelezen, maar ik wilde eerst nog eens een beetje mee luisteren op Vatsim hoe het nou in de praktijk gaat.
Nou zie ik in Serv-info observers
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
dit is duidelijk, en ik ben niet eens controllerrollebol schreef op 29 augustus 2002 @ 19:32:
[...]
Met dat formulier moet je natuurlijk helemaal niets, want het is alleen maar voor jezelf. Ik vind het wel handig maar als jij het anders wil doen moet je het natuurlijk anders doen.Ik vind het vooral handig als er meerdere vliegtuigen tegelijk bezig zijn met startup en taxiien want anders vergeet je er heel makkelijk een.
Wat ik doe is het volgende: Ik heb PC zo ingesteld dat bij flightplans van en naar velden beginnend met EH (zoals EHAM, of EHRD dus, enz.) die strip daar rechts automatisch verschijnt. Als er dan een verschijnt dan schrijf ik hem gelijk op dat blad en bij een arrival bedenk ik alvast zijn gate (kijk naar vliegtuigtype) en bij een departure bedenk ik alvast zijn squawk code en kijk of zijn vliegplan goed is. Ik besluit meestal ook hoe hij gaat taxi'en, zodat ik daar niet meer over na hoef te denken (hoewel dat praktisch altijd hetzelfde is). Ik vul eigenlijk alles in, en kies een SID voor hem uit als hij dat nog niet gedaan heeft. Zogauw hij dan contact zoekt dan roep ik in één zin gelijk alles dat ik over deze vlucht op mijn blaadje heb staan.
Maar goed, ATIS zet je de letter neer dat hij heeft ontvangen, maar dat vind ik een klein beetje onzin omdat (in ieder geval bij IVAO) de ATIS compleet nutteloos en nep is. Maar hij meldt dus "KLM 123 with Bravo, requesting startup" en dan zet je B neer. En als het weer dan C wordt dan weet je dat je hem dat nog moet vertellen. Maar het weer wordt geen C, want dat doe je zelf en je hebt toch weinig reden om het te veranderen. Maar goed, ik zal ophouden met ratelen.
Dest zet ik altijd de naam van het vliegveld neer, dus niet EGLL maar Heathrow. Of was EGLL nu Luton? Nou ja, precies om die reden zet ik er dus geen EGLL neer. De SID neem ik over van zijn FP als hij een voorkeurs-SID heeft genoemd en anders kijk ik welke het moet zijn. Waypoints is niet echt nodig als je clearance doet maar je kan de taxiroute opschrijven. Runway spreekt voor zich, de squawk code heb je op de IVAO site ook een handige spiekbrief voor en rsa is eigenlijk de letters die linksonder op dat blaadje staan maar ik zet er meestal kort neer wat ik mis vond aan het flight plan. Dan kom je bij de kolom "ground" en daar staat SU/PB en ik zet daar een X neer als ik startup/pushback approved heb gezegd. Dan een X in Taxi ints als ik hem taxi-instructies heb gegeven als antwoord op zijn "ready for taxi" en HO TWR gaat een X in als je hem hebt weggeven aan de toren. Dat doe je voor hij de baan oprijdt. Op Schiphol is de landingsbaan zelden de startbaan, maar toch moet je een kist altijd door de toren de baan op laten rijden, daar mag je zelf geen toestemming voor geven (zonder overleg met de toren).
Tower. Daar staat LU, wat staat voor lined up. Daar gaat een X in als je de kist toestemming daarvoor hebt gegeven. TO & HO APP is dat je hem toestemming voor opstijgen hebt gegeven, en hebt weggegeven aan approach. Is in het echt departure, en als het druk is bij een fly-in of zo dan is het ook departure. Nou de APP en CTR kolommen zijn nog niet echt van toepassing maar is hetzelfde verhaal behalve dat je de hoogte nog kan opschrijven waar je hem wil overgeven aan de volgende.
Ik vind het zelf extreem handig om de frequenties van ground, tower, approach en CTR ook bij de respectievelijke kopjes te zetten, zodat je geen 'ehhh' hoeft te zeggen bij de handoff.
Wil je alleen luisteren? Dan kan je gewoon het RW kanaal joinenMcFlipp schreef op 29 augustus 2002 @ 19:43:
FF een kort vraagje van ondergetekende meneer
Nou zie ik in Serv-info observersDat wil ik ook, maar hoe moet ik inloggen als observer en kan ik de ATC en de pilots horen??
en gewoon ID aanvragen en dan als observer joinen als je nog meer wilND schreef op 29 augustus 2002 @ 19:49:
[...]
Wil je alleen luisteren? Dan kan je gewoon het RW kanaal joinen
Vandaag maar eens het plan opgevat om de laatste leg van EHAM-NZAA te vliegen: YSSY-NZAA dus; ETA is 22:00 GMT+1 
De ochtendspits

Takeoff.. Op de achtergrond de bekende Bay Bridge (NIET de linkse!..)

En we koersen naar open zee...

De ochtendspits

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
En hoe "join je als observer" want dat wilde ik nou juist wetenSpotter schreef op 29 augustus 2002 @ 19:53:
[...]
en gewoon ID aanvragen en dan als observer joinen als je nog meer wil
Oh en Major, nice pics, die 777 is echt strak! Mooi model evenals de livery!
Dat trimwieltje zorgt er volgens mij voor dat je de uitganspositie voor het mechanisme dat de uitwijking op de Y-as meet, veranderd wordt (is dit nog te begrijpenND schreef op 29 augustus 2002 @ 17:42:
[...]
Hms zo'n stuurtje lijkt me ook vet (zeker ik nu alleen de Boeing747 vlieg) Maar waarom kost de USB versie 100,- meer dan de gameport versie? (heeft iemand daar ervaring mee, met de GP versie?)
En waarom kun je beter het trimwheel NIET gebruiken? (das toch juist handiger?)
Ik wist trouwens niet dat er ook een throttle-apparaat was van CH Products. ff sjekken of dat wat is...niet echt, is meer zo'n fighter-ding
USB heeft 3 hendeltjes en de Gameport maar 1tje...
en usb is natuurlijk makkelijker...
ik ben er zelf zeer tevreden over... mijn tafel blad is te dun dus ik heb er een duits boek tussen gedaan... werkt perfect! (wordt die ook nog eens goed gebruikt
)
wat het trim wieltje betreft.. idd kut. ik gebruik hem heel soms als ik manual wil descenden, zodat ik het stuur los kan laten terwijl ik descend. maar bij het kalibreren gewoon helemaal omhoog gezet, zodat je weet waar de nul.stand zit...
en usb is natuurlijk makkelijker...
ik ben er zelf zeer tevreden over... mijn tafel blad is te dun dus ik heb er een duits boek tussen gedaan... werkt perfect! (wordt die ook nog eens goed gebruikt
wat het trim wieltje betreft.. idd kut. ik gebruik hem heel soms als ik manual wil descenden, zodat ik het stuur los kan laten terwijl ik descend. maar bij het kalibreren gewoon helemaal omhoog gezet, zodat je weet waar de nul.stand zit...
Verwijderd
Tering, jij heb zeker geld over. Volgens mij ben je dan iets van 500euro kwijt of zoSpotter schreef op 29 augustus 2002 @ 17:48:
[...]
USB is handiger, want de meeste mensen hebben maar 1 gameport, en USB kan je simpel en goedkoop uitbreiden.
Ik ga zoeken (en als ze goedkoper zijn dan bij de LH Shop kopen):
-CH Products Fight Sim Yoke (USB)
-CH Products Pedals (USB)
-CH Products Throttle (gameport)
en jah ik heb geld over jah

Zo mensen hier picca's van de MP vlucht met Sander
EHAM-EDDW
Ik heb maar ens voor de gein met de A319 gevlogen (Sander dwong me!
)
Besturing is ff wennen. (ligt denk ik ook aan de sensetivity) Maar het intercepten van de ILS ga ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO makkelijk met dit ding, je komt vrijwel altijd met dat vliegtuig in 1x met de LOcalizer. En zit je er naast? Corrigeren is zo gebeurt.
Maar alles bij elkaar is het dus NIET mijn type vliegtuig, next vlucht met een 747

Sorry voor de grota piccahs, maar mijn resize functie werkt niet
Ik heb maar ens voor de gein met de A319 gevlogen (Sander dwong me!
Besturing is ff wennen. (ligt denk ik ook aan de sensetivity) Maar het intercepten van de ILS ga ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO makkelijk met dit ding, je komt vrijwel altijd met dat vliegtuig in 1x met de LOcalizer. En zit je er naast? Corrigeren is zo gebeurt.
Maar alles bij elkaar is het dus NIET mijn type vliegtuig, next vlucht met een 747

Sorry voor de grota piccahs, maar mijn resize functie werkt niet
Je kan zeggen wat je wilt maar die a319 blijft een mooi vliegtuig
Zo Major Carnage laat ook weer eens wat van zich horen
Zo Major Carnage laat ook weer eens wat van zich horen
jah echt geld over, maar warom niet in 1 keer??Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 21:40:
[...]
Tering, jij heb zeker geld over. Volgens mij ben je dan iets van 500euro kwijt of zo. Maar is het niet handiger om er een per keer te kopen, want dan kan je goed wennen, lijkt mij hoor. Ik heb expres bij de vorige keer in aviodome alleen het stuurtje gekocht en nu ga ik denk de pendalen kopen
Mooie shotsND schreef op 29 augustus 2002 @ 21:57:
Zo mensen hier picca's van de MP vlucht met SanderEHAM-EDDW
Ik was weer enthousiast met m'n !!!!'s zag ik!!!!
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
idd, ik was net op VATSIM EGLL-EGCC, en vette druk op EGCC, APP, TWR, GRND, en CTR was er ook, 4 kisten moesten op mij w8en.-Sander_ schreef op 29 augustus 2002 @ 22:11:
[...]
Mooie shots
Ik was weer enthousiast met m'n !!!!'s zag ik!!!!![]()
idd, toch maar een andere kopenbennierex schreef op 29 augustus 2002 @ 21:07:
[...]
Ik wist trouwens niet dat er ook een throttle-apparaat was van CH Products. ff sjekken of dat wat is...niet echt, is meer zo'n fighter-ding
nice piccas iedereen vanavond
tampert, kriminalpolizei
Wanneer word die "Mayday ik heb geen wielen" bug opgelost?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
!!!-Sander_ schreef op 29 augustus 2002 @ 22:11:
[...]
Mooie shots
Ik was weer enthousiast met m'n !!!!'s zag ik!!!!![]()
Gesprek begon zo :
HEY!!!!
Gaan je straks vliegen?!!!!
Dan ga ik nu ff afwezig!!!!
Ik blijf op FL190!!!!
Kan iemand mij dat nog uitleggen over de FMC van de PSS747 (die wil ik origineel gaan kopen) Zie ook paar post terug
in FS2004, hopelijkBolk schreef op 29 augustus 2002 @ 23:08:
Wanneer word die "Mayday ik heb geen wielen" bug opgelost?
En het einde van de vlucht..

Dat waren weer 1163 NAM, om het totaal op 11417 te brengen...
en nu nog terug

en nu nog terug

Major Carnage schreef op 29 augustus 2002 @ 23:37:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en nu nog terug
Een applausje dat je die reis helemaal hebt gemaakt zeg!! Damn 11000nm
En wat is die 777 toch groot, damn dat shot van de approach

Tja je bent gek of je bent het niet 
Binnenkort maar weer eens een iets korter stukje doen.. een rondje NZ ofzo.. ze hebben er alles.. gletsjers, vulkanen, oerwoud.. noem 't maar op
Binnenkort maar weer eens een iets korter stukje doen.. een rondje NZ ofzo.. ze hebben er alles.. gletsjers, vulkanen, oerwoud.. noem 't maar op
EN er zijn zo'n 20 scenery files voor Nieuw-Zeeland en Tasmanië te krijgen op avsimMajor Carnage schreef op 29 augustus 2002 @ 23:54:
Tja je bent gek of je bent het niet
Delphi32 schreef op 30 augustus 2002 @ 00:47:
[...]
EN er zijn zo'n 20 scenery files voor Nieuw-Zeeland en Tasmanië te krijgen op avsimWaaronder een landclass file, een mesh, een stuk of wat kleinere airstrips, en ook nog de major airports. Bij elkaar zo'n 21 meg aan zipfiles.
Da's mooi meegenomen danDelphi32 schreef op 30 augustus 2002 @ 00:47:
[...]
EN er zijn zo'n 20 scenery files voor Nieuw-Zeeland en Tasmanië te krijgen op avsimWaaronder een landclass file, een mesh, een stuk of wat kleinere airstrips, en ook nog de major airports. Bij elkaar zo'n 21 meg aan zipfiles.
Wie is er in om dit weekend op VATSIM met een groep een leuke transatlantische vlucht te maken?
suugesties welkom zodat we op tijd voor alle FMC's een flightplan kunnen maken voor de deelnemers.
suugesties welkom zodat we op tijd voor alle FMC's een flightplan kunnen maken voor de deelnemers.
Verwijderd
Ja, dat kan ikND schreef op 29 augustus 2002 @ 23:16:
[...]
Kan iemand mij dat nog uitleggen over de FMC van de PSS747 (die wil ik origineel gaan kopen) Zie ook paar post terug
In de PSS 747//777 FMC moet je ALLE punten handmatig invoeren, je kunt niet met airways werken
Verwijderd
Niks vliegen, schrijven jij!rdluca schreef op 30 augustus 2002 @ 09:42:
Wie is er in om dit weekend op VATSIM met een groep een leuke transatlantische vlucht te maken?
Verwijderd
Lijk me leuk, maar zo vlucht duurt toch ontzettend lang en ik vlieg met de 737, dus volgens mij wordt het dat niet voor mij.rdluca schreef op 30 augustus 2002 @ 09:42:
Eerste pics KEWR-KLAX,
Hosted by NW terminal.

Push-back car connected.

Pushing back

Taxi-ing rwy 04L

3 Tienen hier van FedEx

Lining up 04L

Departing

Tjah, dit noem ik niet slecht zicht, maar een fout in FS!!

rest piccies later!!
Hosted by NW terminal.

Push-back car connected.

Pushing back

Taxi-ing rwy 04L

3 Tienen hier van FedEx

Lining up 04L

Departing

Tjah, dit noem ik niet slecht zicht, maar een fout in FS!!
rest piccies later!!
Verwijderd
Volgens mij haal je dat niet eensVerwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:15:
[...]
Lijk me leuk, maar zo vlucht duurt toch ontzettend lang en ik vlieg met de 737, dus volgens mij wordt het dat niet voor mij.

Dus voor mij hetzelfde.
Sterk idee, maar dan wel zondag (zaterdag ben ik op EHLE), als idee heb ik EGCC (manchester)-KEWR (New York Newark), iedereen effe de 2 simflyers downen, als je geen reg heb, mijn msn is jurgenradier@hotmail.com, misschien heb je daar wat aanrdluca schreef op 30 augustus 2002 @ 09:42:
N0502F300 POL UB4 TLA UN601 STN/M085F330 UN601 ATSIX/M085F330 DCT 62N020W 63N030W 62N040W 59N050W DCT LOACH DCT FOXXE/N0497F350 DCT TAFFY J564 PQI J55 ENESpotter schreef op 30 augustus 2002 @ 10:22:
[...]
Sterk idee, maar dan wel zondag (zaterdag ben ik op EHLE), als idee heb ik EGCC (manchester)-KEWR (New York Newark), iedereen effe de 2 simflyers downen, als je geen reg heb, mijn msn is jurgenradier@hotmail.com, misschien heb je daar wat aan. Dit zou de doen moeten zijn met een 737, full fuel, de A319 haalt het zeker wel, en de rest van payware is groter. Dit duurt een uur of zes, dus ik stel voor t/o at noon. Is dit een goed idee?? (vast niet)
ok, wie gaan ermee?rdluca schreef op 30 augustus 2002 @ 10:29:
[...]
N0502F300 POL UB4 TLA UN601 STN/M085F330 UN601 ATSIX/M085F330 DCT 62N020W 63N030W 62N040W 59N050W DCT LOACH DCT FOXXE/N0497F350 DCT TAFFY J564 PQI J55 ENE
Nice pic's
Alleen doet die laatste het niet 
Is die dreamfleet plane nu al uit of niet? heeft iemand hem al?
Is die dreamfleet plane nu al uit of niet? heeft iemand hem al?
tjek die eerste afbeelding. van die staart klopt geen rukMajor Carnage schreef op 29 augustus 2002 @ 20:34:
Vandaag maar eens het plan opgevat om de laatste leg van EHAM-NZAA te vliegen: YSSY-NZAA dus; ETA is 22:00 GMT+1
De ochtendspits
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Als we een tussenstop in Ijsland maken kunnen we met een 737 of Airbus gaan, dan gaan er volgens mij meer mee.
ik ga direct A319, dat moet ie halenrdluca schreef op 30 augustus 2002 @ 11:47:
[...]
Als we een tussenstop in Ijsland maken kunnen we met een 737 of Airbus gaan, dan gaan er volgens mij meer mee.
hij heeft dezelfde range als een 737BBJ, en die vliegt DUS-EWR commercieel (first class only)
Verwijderd
Ik wil wel mee, maar dan moeten we dus wel een stop maken in ijsland jah. kweet niet of ik de hele tijd mee vlieg, want het is wel een erg lang stuk
we komen er volgens mij iets zuidelijk langs, anders stop je daarVerwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:39:
Ik wil wel mee, maar dan moeten we dus wel een stop maken in ijsland jah. kweet niet of ik de hele tijd mee vlieg, want het is wel een erg lang stuk
Ik ga mee, maar ook op zondag kan ik alleen. En ik ga een 767rdluca schreef op 30 augustus 2002 @ 10:29:
[...]
N0502F300 POL UB4 TLA UN601 STN/M085F330 UN601 ATSIX/M085F330 DCT 62N020W 63N030W 62N040W 59N050W DCT LOACH DCT FOXXE/N0497F350 DCT TAFFY J564 PQI J55 ENE
Alleen ik snap deze route niet
Ik denk dat ik het weet, dat zijn isec's die meerdere keren bestaan, en achter de / staan de coordinaten, zodat je weet welke je moet hebben
van waar naar waar is die vlucht nou en hoeveel nm?
Leon(of Nealzie
) > Hoe te handelen, en wat in te voeren als ik DIRECT to SPL moet?
hmm, je vraagt het aan leon dus ik zal geen antwoord geven
Check die post nog een keer dannealzie schreef op 30 augustus 2002 @ 15:19:
hmm, je vraagt het aan leon dus ik zal geen antwoord geven
IK heb ooit een keer een exel bestand gehad met daarin alle airlines, airlines id etc.
Maar nu ben ik die dus kwijt
Heeft iemand dat nog/ of iets beters
Maar nu ben ik die dus kwijt
Verwijderd
Die geven onder andere je flightlevel aan.. F300 = FL300McFlipp schreef op 30 augustus 2002 @ 15:00:
[...]
Alleen ik snap deze route nietWat zijn die enorm lange "waypoints" ?? De airways en isec's kan ik er wel uit aflezen, maar die grote namen, wtf zijn dat?
wrom niet?Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 17:04:
maggik mee?
edit:
Prachtige touch and go met een A321 op EIDW.....last van windshear :
Voor de mensen die de FMC van de b767 van PIC willen leren er is een maneul 
HEb hem nog niet geprobeerd
hierõs
HEb hem nog niet geprobeerd
hierõs
Effe een lijst maken voor Zondag. flightplan staat elders, dep noon (dutch time).
Vermeld, of je meedoet, met welke kist, evt wijzigingen (niet direct enzo)
-Jurgen, A319/A320, direct
Vermeld, of je meedoet, met welke kist, evt wijzigingen (niet direct enzo)
-Jurgen, A319/A320, direct
Ik doe onder voor behoud mee, ik ga met de PSS A319.
Wie heeft het FP, dan ram ik hem wel ff in de MCDU zodat meer die kunnen gebuiken.
Wie heeft het FP, dan ram ik hem wel ff in de MCDU zodat meer die kunnen gebuiken.
moet werken
tampert, kriminalpolizei
Yo! Ik ga mee hoor naar New York!
Voor de plane en maatschappij moet ik nog even opzoeken hoe dat in real-life gaat. Ik denk dat het de 767 wordt.
Oja, STN/M085F330 in het vluchtplan betekent dat je bij STN op snelheid M085 (Mach 0,85) en F330 (Flight Level 330) zit.
Voor de plane en maatschappij moet ik nog even opzoeken hoe dat in real-life gaat. Ik denk dat het de 767 wordt.
Oja, STN/M085F330 in het vluchtplan betekent dat je bij STN op snelheid M085 (Mach 0,85) en F330 (Flight Level 330) zit.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Hoi
ik zou graag mee willen vliegen naar Newark. ben er in het echt ook geweest met SP
maar goed ik heb geen verstand van de pic de pss 777/747, de pss airbussen of de Df maar heb ze wel allemaal maar als iemand een flightplan kan maken dan moet het wel lukken dan kan ik voor en tijdens de vlucht een beetje gaan kijken hoe ik meot landen enzo. Dus zet mij maar op de lijst en als 1 van jullie welke de makkelijkste (minst moeilijkst) is, alle tips zijn welkom!!
ik zou graag mee willen vliegen naar Newark. ben er in het echt ook geweest met SP
Ik post vanavond alvast de charts voor EGCC en KEWR wel ff
ATSIX/M085F330 betekent niet meer dan mach 0.85 FL330 bij ATSIX. Als je een NAT route vliegt moet je aan begin en einde van de NAT je snelheid en FL ook opgeven, thats all.McFlipp schreef op 30 augustus 2002 @ 15:00:
[...]
Ik ga mee, maar ook op zondag kan ik alleen. En ik ga een 767Die's veel fijner dan alle anders planes
Alleen ik snap deze route nietWat zijn die enorm lange "waypoints" ?? De airways en isec's kan ik er wel uit aflezen, maar die grote namen, wtf zijn dat?
Ik denk dat ik het weet, dat zijn isec's die meerdere keren bestaan, en achter de / staan de coordinaten, zodat je weet welke je moet hebben
Ik ga met een 767-200
Ik was je voorrdluca schreef op 30 augustus 2002 @ 19:12:
[...]
ATSIX/M085F330 betekent niet meer dan mach 0.85 FL330 bij ATSIX. Als je een NAT route vliegt moet je aan begin en einde van de NAT je snelheid en FL ook opgeven, thats all.
Ik ga met een 767-200
Hoe kom je trouwens aan dat Flightplan??
En moet je op Vatsim niet de speciaal voor Vatsim vastgelegde NAT routes vliegen??
Verwijderd
Dat formulier waar je het over heb, dat zou ik ook wel willen, maar ik kan het nergens vinden op ivao, heb je ff een linkjerollebol schreef op 29 augustus 2002 @ 19:32:
[...]
Met dat formulier moet je natuurlijk helemaal niets, want het is alleen maar voor jezelf. Ik vind het wel handig maar als jij het anders wil doen moet je het natuurlijk anders doen.Ik vind het vooral handig als er meerdere vliegtuigen tegelijk bezig zijn met startup en taxiien want anders vergeet je er heel makkelijk een.
Wat ik begreep van een paar mensen hier is de PSS 747 het makkelijkst en als je die kent dan kan je ook de 777 (begreep ik)Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 19:00:
Hoi
ik zou graag mee willen vliegen naar Newark. ben er in het echt ook geweest met SPmaar goed ik heb geen verstand van de pic de pss 777/747, de pss airbussen of de Df maar heb ze wel allemaal maar als iemand een flightplan kan maken dan moet het wel lukken dan kan ik voor en tijdens de vlucht een beetje gaan kijken hoe ik meot landen enzo. Dus zet mij maar op de lijst en als 1 van jullie welke de makkelijkste (minst moeilijkst) is, alle tips zijn welkom!!
Ik zelf kan hier niet over oordelen aangezien ik me nog alleen in de df 737 heb verdiept
Om een beetje voorbereid te zijn voor de vlucht van komende zondag alvast een hulp voor het vertrek.
Je begint met de motoren uit en voor de rest alles klaar voor de vlucht, FMC dus volledig klaar en alleen nog de motoren die moeten worden gestart. Op ServInfo kijk je wat de ATIS voor Schiphol en je moet weten aan welke gate je staat.
Je begint met clearance te vragen:
"Schiphol Delivery, goedenavond, KLM 1027 at D49 is ready to copy the clearance to Newark, New York, we copied information Julliet"
Schiphol Delivery zal antwoorden met
"KLM 1027, goedenavond, you're cleared Newark on the REFSO ONE SIERRA departure of runway 24, squawk 6260, weather Julliet is correct"
we hebben dus toestemming voor de vlucht naar Newark, vertrek via de REFSO1S SID vanaf baan 24. squawk 6260 voer je in op de transponder. Julliet is de code van de huidge ATIS zodat je aangeeft dat je weet welke QNH en welke wind wordt gegeven.
"Roger, we're cleared Heathrow on the REFSO departure, runway 24, 6260 on the box, KLM 1027"
Je herhaalt de ATC zodat die weet dat je alles hebt begrepen.
"KLM 1027, your readback is correct, report ready for startup on frequency 119.9, goodbye"
dan geef je aan dat je klaar bent voor vertrek:
"Schiphol Startup, KLM 1027, ready for the push and startup"
"KLM 1027, pushback and startup is approved"
"Pushback approved, KLM 1027"
Als de pushback voltooid is en de motoren zijn gestart geven we aan de ATC door dat we klaar zijn voor te taxiën.
"Ground, KLM 1027, ready for taxi"
"KLM 1027, taxi to runway 24 Sierra 7, leave via A10"
"Taxi 24 Sierra 7 via A10, KLM 1027"
We hebben toestemming om via de A10 de taxiway op te gaan en we taxien naar holding point S7 van runway 24. We taxien met de klok mee dus via taxiway A.
Als we staan bij S7 geven we door dat we klaar zijn voor vertrek vanaf baan 24
"Schiphol Tower, the KLM 1027, ready for departure at runway 24 S7"
"KLM 1027, line up 24"
"Line up 24, 1027"
KLM 1027, caution the wake turbulence of the 747 just airborne, when ready, cleared for take off 24, the wind 230/6"
"Cleared for take off 24, copied, 1027
Als je bent opgestegen moet je, tenzij de ATC anders zegt, meteen klimmen naar FL60. Wanneer je 2000ft passeert meldt je dit aan de ATC.
Als er departure is schakel je na take off meteen daar naartoe over. Tower zal dit niet doen. Zoniet dan blijf je bij Tower
"Schiphol Departure, the KLM 1027 is passing 2000ft for FL60
"KLM 1027, climb to FL90, contact Amsterdam Radar on 125.75"
"Climb FL90, call Radar on 125.75, bye bye"
We mogen doorklimmen naar FL90 en schakelen over op Amsterdam Radar op freq. 125.750
"Amsterdam, good evening, KLM 1027 out of FL70 for FL90"
"KLM 1027, hello, continue climb FL240, high speed is approved"
"Climbing to FL240, KLM 1027"
We mogen dus doorklimmen naar FL240 en hebben geen snelheids restrictie.
De ATC let er meestal op dat we naar ons cruise level kunnen doorklimmen dus rond de FL230 zullen we horen
"KLM 1027, continue climb to FL320"
"Roger, climbing to FL320,KLM 1027"
Als we Amsterdam Radar verlaten zullen we horen.
"KLM 1027, you are leaving my airspace, continue own navigation, Bye bye"
of
"KLM 1027, contact London Radar on 128.2"
"Roger continue own navigation/ London on 128.2,Bye Bye, KLM 1027"
Je begint met de motoren uit en voor de rest alles klaar voor de vlucht, FMC dus volledig klaar en alleen nog de motoren die moeten worden gestart. Op ServInfo kijk je wat de ATIS voor Schiphol en je moet weten aan welke gate je staat.
Je begint met clearance te vragen:
"Schiphol Delivery, goedenavond, KLM 1027 at D49 is ready to copy the clearance to Newark, New York, we copied information Julliet"
Schiphol Delivery zal antwoorden met
"KLM 1027, goedenavond, you're cleared Newark on the REFSO ONE SIERRA departure of runway 24, squawk 6260, weather Julliet is correct"
we hebben dus toestemming voor de vlucht naar Newark, vertrek via de REFSO1S SID vanaf baan 24. squawk 6260 voer je in op de transponder. Julliet is de code van de huidge ATIS zodat je aangeeft dat je weet welke QNH en welke wind wordt gegeven.
"Roger, we're cleared Heathrow on the REFSO departure, runway 24, 6260 on the box, KLM 1027"
Je herhaalt de ATC zodat die weet dat je alles hebt begrepen.
"KLM 1027, your readback is correct, report ready for startup on frequency 119.9, goodbye"
dan geef je aan dat je klaar bent voor vertrek:
"Schiphol Startup, KLM 1027, ready for the push and startup"
"KLM 1027, pushback and startup is approved"
"Pushback approved, KLM 1027"
Als de pushback voltooid is en de motoren zijn gestart geven we aan de ATC door dat we klaar zijn voor te taxiën.
"Ground, KLM 1027, ready for taxi"
"KLM 1027, taxi to runway 24 Sierra 7, leave via A10"
"Taxi 24 Sierra 7 via A10, KLM 1027"
We hebben toestemming om via de A10 de taxiway op te gaan en we taxien naar holding point S7 van runway 24. We taxien met de klok mee dus via taxiway A.
Als we staan bij S7 geven we door dat we klaar zijn voor vertrek vanaf baan 24
"Schiphol Tower, the KLM 1027, ready for departure at runway 24 S7"
"KLM 1027, line up 24"
"Line up 24, 1027"
KLM 1027, caution the wake turbulence of the 747 just airborne, when ready, cleared for take off 24, the wind 230/6"
"Cleared for take off 24, copied, 1027
Als je bent opgestegen moet je, tenzij de ATC anders zegt, meteen klimmen naar FL60. Wanneer je 2000ft passeert meldt je dit aan de ATC.
Als er departure is schakel je na take off meteen daar naartoe over. Tower zal dit niet doen. Zoniet dan blijf je bij Tower
"Schiphol Departure, the KLM 1027 is passing 2000ft for FL60
"KLM 1027, climb to FL90, contact Amsterdam Radar on 125.75"
"Climb FL90, call Radar on 125.75, bye bye"
We mogen doorklimmen naar FL90 en schakelen over op Amsterdam Radar op freq. 125.750
"Amsterdam, good evening, KLM 1027 out of FL70 for FL90"
"KLM 1027, hello, continue climb FL240, high speed is approved"
"Climbing to FL240, KLM 1027"
We mogen dus doorklimmen naar FL240 en hebben geen snelheids restrictie.
De ATC let er meestal op dat we naar ons cruise level kunnen doorklimmen dus rond de FL230 zullen we horen
"KLM 1027, continue climb to FL320"
"Roger, climbing to FL320,KLM 1027"
Als we Amsterdam Radar verlaten zullen we horen.
"KLM 1027, you are leaving my airspace, continue own navigation, Bye bye"
of
"KLM 1027, contact London Radar on 128.2"
"Roger continue own navigation/ London on 128.2,Bye Bye, KLM 1027"
PSS 747 ziet er simpel uit idd.The_FrankO schreef op 30 augustus 2002 @ 19:55:
[...]
Wat ik begreep van een paar mensen hier is de PSS 747 het makkelijkst en als je die kent dan kan je ook de 777 (begreep ik)
Ik zelf kan hier niet over oordelen aangezien ik me nog alleen in de df 737 heb verdiept
Ik heb nog wat kleine aanmerkingen op de route. Waypoint ATSIX heet volgens mijn kaart ASTIXrdluca schreef op 30 augustus 2002 @ 10:29:
[...]
En verder is ENE geen transition point voor een STAR op KEWR. Mijn aanvulling op de route (vanaf PQI): J55 BOS J75 BDL.SHAFF5
BDL.SHAFF5 is namelijk wel een STAR voor KEWR en naar mijn mening de meest geschikte voor de richting vanwaar wij gaan komen.
Ik ga vliegen met een Continental 767-400ER. Vluchtnummer COA21. Deze vliegt in het echt namelijk ook EGCC-KEWR (vertrektijd 10.00 GMT, aankomst 12:35 Eastern Time)
das toch ook onze vertrektijd??Tourniquet schreef op 30 augustus 2002 @ 20:08:
[...]
Ik heb nog wat kleine aanmerkingen op de route. Waypoint ATSIX heet volgens mijn kaart ASTIX
En verder is ENE geen transition point voor een STAR op KEWR. Mijn aanvulling op de route (vanaf PQI): J55 BOS J75 BDL.SHAFF5
BDL.SHAFF5 is namelijk wel een STAR voor KEWR en naar mijn mening de meest geschikte voor de richting vanwaar wij gaan komen.
Ik ga vliegen met een Continental 767-400ER. Vluchtnummer COA21. Deze vliegt in het echt namelijk ook EGCC-KEWR (vertrektijd 10.00 GMT, aankomst 12:35 Eastern Time)
Iedere dag zijn andere NAT routes actief, afhankelijk van de het weer, wind/jetstreams.Tourniquet schreef op 30 augustus 2002 @ 19:14:
[...]
Ik was je voor
En moet je op Vatsim niet de speciaal voor Vatsim vastgelegde NAT routes vliegen??
We kunnen dus vlak voor de vlucht kijken welke de optimale is wat betreft weer en wind
Eerst het weer bekijken
http://aviationweather.noaa.gov/
Dan gaan we bekijken welke NAT routes actief zijn
http://www.natroutes.glideslope.de/
http://www.vatsim-uk.net/vatsim-uk/OCA/maps.asp
en voor in de FMC
http://www.vatsim-uk.net/vatsim-uk/OCA/nat.asp
Op AVSIM staat er trouwens een Airport's Chart Viewer voor FS2002 ; airchv20.zip
OK, dan bepalen we dus de juiste NAT track zondagochtend pas?rdluca schreef op 30 augustus 2002 @ 20:17:
[...]
Iedere dag zijn andere NAT routes actief, afhankelijk van de het weer, wind/jetstreams.
We kunnen dus vlak voor de vlucht kijken welke de optimale is wat betreft weer en wind
Eerst het weer bekijken
http://aviationweather.noaa.gov/
Dan gaan we bekijken welke NAT routes actief zijn
http://www.natroutes.glideslope.de/
http://www.vatsim-uk.net/vatsim-uk/OCA/maps.asp
en voor in de FMC
http://www.vatsim-uk.net/vatsim-uk/OCA/nat.asp
Op AVSIM staat er trouwens een Airport's Chart Viewer voor FS2002 ; airchv20.zip
Weet jij trouwens of de Posky 767-400ER te mergen is met het PIC panel? Ik gebruik nu die merge van Lee Hetherington voor de -300, maar bestaat zoiets ook voor de -400?
Panel.cfg file aanpassen?Tourniquet schreef op 30 augustus 2002 @ 20:32:
[...]
OK, dan bepalen we dus de juiste NAT track zondagochtend pas?
Weet jij trouwens of de Posky 767-400ER te mergen is met het PIC panel? Ik gebruik nu die merge van Lee Hetherington voor de -300, maar bestaat zoiets ook voor de -400?
Positief nieuws, dat word vliegenVerwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 20:39:
Mensen, de downloads staan weer op de POSKY site!
Ja idd, alleen jammer dat er veel plaatjes niet werken en veel kisten die er "vroeger"wel op stonden ontbreken, KLM Martinair...etcVerwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 20:39:
DubbelVerwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 20:39:
Die route was idd. niet af, hij is oorspronkelijk voor JFK.Tourniquet schreef op 30 augustus 2002 @ 20:32:
[...]
OK, dan bepalen we dus de juiste NAT track zondagochtend pas?
Zal ik morgen gewoon de juiste route met actieve NAT opgeven, dan heeft iedereen tijd om hem in de FMC te zetten, of we moeten de FMC-file kant en klaar ergens te dl zetten voor alle deelnemers.
De perfecte Posky/PIC merge van Lee Hetherington is er alleen voor de -200 en -300.
PIC icm de -400 schijnt niet goed te werken. Geadviseerd wordt om PSS777v2 panel ervoor te gebruiken. Dat schijn te werken maar ik heb het zelf niet geprobeerd.
Ik hoor hier iets nieuws, wie heeft er een linkje of zoiets voor mij.rdluca schreef op 30 augustus 2002 @ 20:40:
[...]
De perfecte Posky/PIC merge van Lee Hetherington is er alleen voor de -200 en -300.
Ik zelf vind het leuk om zelf alles in de FMC te zetten, maar wellicht kunnen er ook kant-en-klare filetjes komen.rdluca schreef op 30 augustus 2002 @ 20:40:
[...]
Die route was idd. niet af, hij is oorspronkelijk voor JFK.
Zal ik morgen gewoon de juiste route met actieve NAT opgeven, dan heeft iedereen tijd om hem in de FMC te zetten, of we moeten de FMC-file kant en klaar ergens te dl zetten voor alle deelnemers.
PIC icm de -400 schijnt niet goed te werken. Geadviseerd wordt om PSS777v2 panel ervoor te gebruiken. Dat schijn te werken maar ik heb het zelf niet geprobeerd.
Hier alvast wat charts van EGCC en KEWR. De ILS-charts van KEWR heb ik er (nog) niet bijgedaan want de landingsbaan is nog onbekend natuurlijk en ik had geen zin in nog 4 charts te maken
http://www.xs4all.nl/~ejn/got/egcckewr.zip
zijn die nieuwe dc-10 models op freeware fligth group Gmax
tampert, kriminalpolizei
Van het avsim.com PIC767 forum:Gilly schreef op 30 augustus 2002 @ 20:42:
[...]
Ik hoor hier iets nieuws, wie heeft er een linkje of zoiets voor mij.
I have gone through my merge files with a fine-toothed comb and am certain they contain no POSKY content and as such do not represent a modified POSKY aircraft or flight model being redistributed, nor do they represent a POSKY aircraft combined with a commercial product within the package (no POSKY content). These were both objections raised by POSKY's Warren Daniels on 24 April 2002. Any combination with the commercial 767 PIC package takes place on the user's own machine when a POSKY model and texture folder are copied/moved into place by the user. Therefore, I am making these packages available again as I cannot see how they can possibly violate any POSKY policies nor expose POSKY to any kind of litigation. I am sorry if anyone at POSKY might disagree.
Note that I have renamed the packages with more meaningful names. I have made some very small tweaks, but if you are already happily using any of these, you do not need to download again.
http://www.sls.lcs.mit.edu/ilh/fs/PIC-POSKY-v3-763.zip
http://www.sls.lcs.mit.edu/ilh/fs/PIC-POSKY-v3-762.zip
http://www.sls.lcs.mit.edu/ilh/fs/PIC-POSKY-v2-763.zip
I do not plan to upload these to the file libraries at flightsim.com or avsim.com.
Lee Hetherington (KBOS)
Ik had idd problemen met de POSKY b767-400 icm pic panel en airfile. ALs ik bij takeoff mijn neus optrok brak de plane doormiderdluca schreef op 30 augustus 2002 @ 20:40:

Verwijderd
SPL intikken in je FMC als eerstvolgende WPT en ........... EXECND schreef op 30 augustus 2002 @ 15:18:
Leon(of Nealzie) > Hoe te handelen, en wat in te voeren als ik DIRECT to SPL moet?

Verwijderd
Whot? Zie ik daar een 747 van AA?? Die gebruiken ze helemaal niet...Major Carnage schreef op 29 augustus 2002 @ 23:37:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en nu nog terug
Zo net even een Rondje Hawaii gevlogen 
EN moet zeggen het is een mooi eiland
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii002.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii007.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii010.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii011.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii012.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii013.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii003.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii004.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii005.jpg[/img]
EN moet zeggen het is een mooi eiland
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii002.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii007.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii010.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii011.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii012.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii013.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii003.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii004.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Hawaii005.jpg[/img]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Kijk hier maar eens..Gilly schreef op 30 augustus 2002 @ 20:40:
[...]
Ja idd, alleen jammer dat er veel plaatjes niet werken en veel kisten die er "vroeger"wel op stonden ontbreken, KLM Martinair...etc
http://www.avsim.com/posky/bodo/
Goed bezig jijVerwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 10:18:
[...]
Kijk hier maar eens..
http://www.avsim.com/posky/bodo/
Blackhole, het ziet er mooi uit daar op Hawai
Zo nog een moooie fot voor dat ik weg gaat 
Met dank aan Terwee voor de plane
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/B747-CONDOR.JPG[/img]
Met dank aan Terwee voor de plane
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/B747-CONDOR.JPG[/img]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dit topic is gesloten.