[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.282 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Spotter schreef op 28 augustus 2002 @ 13:22:
Mensen ik zoek de volgende dingen:

(modjes, dit is een mededeling, geen warez-request, want ik vraag niemand die ze heeft ze aan mij te geven)
- Simflyers KIAD
- LAGO terramesh 10 en hoger
-wat ik verder nog niet heb (PSS747/777 bv)

Hint: msn werkt perfecto ;)
En heeft Uncle-Sam antwoord op zijn vraag waarom het hier steed rustiger wordt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:08
rdluca schreef op 28 augustus 2002 @ 13:53:
[...]

En heeft Uncle-Sam antwoord op zijn vraag waarom het hier steed rustiger wordt :r
_/-\o_ _/-\o_
* KIMBLE agrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:38
[...]

Ik ben weer een comeback aan het maken. Ik heb een tijdje geen tijd meer gehad voor FS, vanwege afstuderen/baan/verhuizen/samenwonen/modem, geen snel internet meer. Maar ik ga vanaf dit weekend weer eens met FS aan de slag. Toch even m'n nieuwe flightsim-bak uitproberen :) En meteen even FS opnieuw installeren want het starten van FS alleen al duurt een minuut of vier :(. Voorlopig echter een beperkt aantal screenshots vanwege het gebrek aan ADSL (kan pas over een paar maanden ivm. gloednieuw telefoonnummer |:( |:( )van mij verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

[...]

ok, sorry mensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
biobak schreef op 28 augustus 2002 @ 14:22:
[...]

Ik ben weer een comeback aan het maken. Ik heb een tijdje geen tijd meer gehad voor FS, vanwege afstuderen/baan/verhuizen/samenwonen/modem, geen snel internet meer. Maar ik ga vanaf dit weekend weer eens met FS aan de slag. Toch even m'n nieuwe flightsim-bak uitproberen :) En meteen even FS opnieuw installeren want het starten van FS alleen al duurt een minuut of vier :(. Voorlopig echter een beperkt aantal screenshots vanwege het gebrek aan ADSL (kan pas over een paar maanden ivm. gloednieuw telefoonnummer |:( |:( )van mij verwachten.
Toch leuk dat je veel oude mensen weer terug ziet komen _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door The_FrankO op 28-08-2002 14:34 . Reden: hoest!? ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

En al die "kom ff op MSN" zaken zijn geen reden zeker? :r :r

* DroogKloot brandt z'n handen d'r verder niet aan, is 't iets te warm voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een vraag (het lijkt vroeger wel), maar in Pro Controller heb je ook een balkje waar de transponder code staat van het vliegtuig, en in mijn Dreamfleet manual lees ik er ook wat over, maar wat doet dat ding eigenlijk? Het is niet mijn squawk zoals iemand zei want de meest linker gaat bij mij geloof ik niet hoger dan de 4, maar wat is het dan (of is het wel gewoon waar ik mijn squawk in moet geven)?

[edit]
Correctie, sorry, ik keek net ff en hij loopt tot de 7 maximaal, alle 4, en ervoor staat ook ATC-S (misschien ATC Squawk?), en hij kan op mode 1, 2 en off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:03:Ik luister veel en kijk op het moment al lang mee en denk dat ik het begin te snappen en ga ook die manuals een keer uitprinten van dutchvacc.
Bij IVAO-NL hebben ze ook het nodige aan documentatie. De site is wat onoverzichtelijk, maar ze hebben redelijk veel verhalen, instructies en tips. Die grotendeels ook voor VATSIM gewoon van toepassing zijn. En de STARs en SIDs die je kan downloaden zijn een stuk nieuwer dan die bij VATSIM.

Het is jammer dat er dus twee 'concurrerende' netwerken zijn met twee Nederlandse divisies met allebei incomplete informatie, maar je moet dus van allebei alles halen, dan ben je wel ongeveer compleet. :)
Maar nu een andere vraag over Pro Controller, naast me main scherm staan de planes en informatie erover, sommigen dingen denk ik te weten wat het is maar van sommigen niet en dit heb ik in nog geen een manual zien staan!!!
Ik ben ook nog op zoek naar een volledige, correcte handleiding van Pro Controller. Want ik heb er een gevonden waar de plaatjes ontbreken, dus inderdaad ook dit plaatje waar jij nu vragen over stelt.
[img=http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/procontrollervragen.gif]

Nou wil ik dus vragen wat de dingen zijn onder 1 t/m 6.
De tweede kolom staat de gebruikte squawk code (wat je instelt op de transponder) en een I bij een IFR-vlucht en een V bij een VFR-vlucht. De vierde kolom is, is mij verteld, het type flight simulator, maar dat neem ik met een korreltje zout. Pro Controller is in ieder geval nogal oud en kent FS 2000 en FS 2002 niet. Het gerucht gaat dat hij bij FS2K2 'unknown' zegt en bij FS2K 'robot', maar ik geloof er weinig van. Het zou in ieder geval complete onzin zijn. Anyway, die ene 'vierkante' kolom die over is daar heb ik zelf nog nooit iets in zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

biobak schreef:
[...]

Ik ben weer een comeback aan het maken. Ik heb een tijdje geen tijd meer gehad voor FS, vanwege afstuderen/baan/verhuizen/samenwonen/modem, geen snel internet meer.
Hee, gefeliciteerd / nogmaals gefeliciteerd / congrats / gecondoleerd :P / nogmaals gecondoleerd :+

Ennuh, wanneer is je housewarming party? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Nou heb ik dus ook weer een vraag >:)

Is het mogelijk om die LoadEdit van de PSS b747 ook te gebruiken voor de b747 van POSKY? Ik weet namelijk niet wat die LoadEdit allemaal veranderd maar het lijkt mij alleen de weight in aircraft.cfg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:38
DroogKloot schreef op 28 augustus 2002 @ 14:44:
[...]

Ennuh, wanneer is je housewarming party? 8)
Over twee jaar, als al het schilderwerk af is :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

The_FrankO schreef:
Nou heb ik dus ook weer een vraag >:)

*knip*
Gebruik anders de aircraft.cfg + FDE van de PSS icm de POSky kist... vliegt net iets beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 14:42:
Weer een vraag (het lijkt vroeger wel), maar in Pro Controller heb je ook een balkje waar de transponder code staat van het vliegtuig, en in mijn Dreamfleet manual lees ik er ook wat over, maar wat doet dat ding eigenlijk? Het is niet mijn squawk zoals iemand zei want de meest linker gaat bij mij geloof ik niet hoger dan de 4, maar wat is het dan (of is het wel gewoon waar ik mijn squawk in moet geven)?
Een squawk code wordt uitgezonden door een transponder (als hij in mode A, of in mode C, een van de twee, daar wil ik even van af zijn, staat) en zo'n code kan lopen van 0000 tot 7777, met ieder cijfer maximaal een 7.

Als je een digitale nerd bent zoals zo velen hier dan is het makkelijk te denken dat het een 12-bits octaal getal is. Maar als dat je niets zegt moet je het snel weer vergeten. :)

Hij staat standaard op 1200 in FS, want dat is in Amerika de code voor een (niet door ATC gecontroleerde) VFR vlucht. In Europa is dat 7000, of 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
DroogKloot schreef op 28 augustus 2002 @ 14:38:
[...]

En al die "kom ff op MSN" zaken zijn geen reden zeker? :r :r

* DroogKloot brandt z'n handen d'r verder niet aan, is 't iets te warm voor
misschien schrijft rdluca een stuk voor ons en ik zit al 300jaar te wachten daarop
en ik heb hem soms nodig voor fs-hulp en heel soms voor juridisch advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Blackhole schreef op 27 augustus 2002 @ 15:19:
Hier een paar mooie foto's van een landing op HONGKONG airport door een DUTCHBIRD :)
Oke, twee dingen.

Eén: Komt dutchbird wel zo ver? ;)

Andere ding: Dat oude vliegveld van Hong Kong (wat je op het tweede plaatje van jouw posting linksboven ziet) is veeel leuker om op te landen, daar heb je de beruchte 'checkerboard', een ILS aanvliegroute die recht de berg in leidt, maar er staat een groot rood-wit schaakbord op de plek waar glideslope en localizer heenwijzen. Dan moet je daar een bocht maken en overstappen op een andere ILS (of gewone VOR, dat weet ik even niet meer). Echt een hele moeilijke landing, zeker met een beetje crosswind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

KIMBLE schreef op 28 augustus 2002 @ 14:53:
[...]

misschien schrijft rdluca een stuk voor ons en ik zit al 300jaar te wachten daarop
En toen werd het stil :+

Biobak!!!! Welcome back!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Woei, nogmaals (alweer :P) gefeli etc :+

We hopen dat je binnenkort, zo snel mogelijk hier actief bent, en mooie (mooiste niet, want dat zijn die van mij :P :z) pics post, enFS verhalen tips ensow, je kent het wel :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

KIMBLE schreef:
[...]

Was eigenlijk meer in 't algemeen bedoeld, maar als jij het zegt... }:O

Juridisch advies? Je zit toch niet in, laten we zeggen, een legislatief predicament he? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19
rollebol schreef op 28 augustus 2002 @ 15:06:
[...]
Oke, twee dingen.

Eén: Komt dutchbird wel zo ver? ;)

Andere ding: Dat oude vliegveld van Hong Kong (wat je op het tweede plaatje van jouw posting linksboven ziet) is veeel leuker om op te landen, daar heb je de beruchte 'checkerboard', een ILS aanvliegroute die recht de berg in leidt, maar er staat een groot rood-wit schaakbord op de plek waar glideslope en localizer heenwijzen. Dan moet je daar een bocht maken en overstappen op een andere ILS (of gewone VOR, dat weet ik even niet meer). Echt een hele moeilijke landing, zeker met een beetje crosswind.
Jij bedoel TAI-TAK Dat vleigveld is er helaas niet meer ..

Maar met tussen stops kan een Dutchbird dat makkelijk halen .

IK denk dat je voor 1 rechtsstreekse vlucht net iets teweinig bij je heb .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Blackhole schreef op 28 augustus 2002 @ 15:12:
Jij bedoel TAI-TAK Dat vleigveld is er helaas niet meer ..
Ik bedoel inderdaad Kai Tak. Jammer dat ze hem hebben ontmanteld (was natuurlijk inderdaad lekker onveilig), ik hoop dat je hem in FS nog wel kan gebruiken.
Maar met tussen stops kan een Dutchbird dat makkelijk halen .
Ik zag net ook een argentijnse twin prop die rondvloog in Spanje langskomen dus ik geloof alles nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, jammer dat zei Kai-Tak weg hebben (volgens mij gaat hij weg, hij IS er toch nog wel?) 'gedaan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
rollebol schreef op 28 augustus 2002 @ 15:18:

[...]
Ik zag net ook een argentijnse twin prop die rondvloog in Spanje langskomen dus ik geloof alles nu. :)
Die Argentijnse plane was van mij die stond op EHAM :) even Maxima gebracht voor Willem :)

Maar die boven spanje vloog was er een uit Caribbean :)

Weet niet hoe hij daar gekomen is maar :P

Maar wel een leuk gezicht

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Blackhole schreef op 28 augustus 2002 @ 15:24:
[...]
Die Argentijnse plane was van mij die stond op EHAM :) even Maxima gebracht voor Willem :)

Maar die boven spanje vloog was er een uit Caribbean :)

Weet niet hoe hij daar gekomen is maar :P
Kortom, een typisch geval van 'whatever'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 15:20:
Ja, jammer dat zei Kai-Tak weg hebben (volgens mij gaat hij weg, hij IS er toch nog wel?) 'gedaan'.
Volgens mij heb ik een keertje hier gelezen dat er nu allemaal bussen staan. In fs standaard zit die berg met die checkbord erop niet erin. De rwy ligt er wel.

Als je dat wel wilt is er een hele-mooie-fps-vretende freeware scenery te vinden op www.avsim.com :)

En er is ook een payware versie dat heet Ultimate Hong Kong (toch?) ook erg mooi iets betere fps als de freeware alleen het water is wel erg licht blauw :|

Erg mooie pic's :9~ *D
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Kai-Tak1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Kai-Tak2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Mooie plaatjes Frank. Ik woon daar liever niet. Hoewel, nu staan er alleen nog maar bussen lees ik. :)

Hmm bij nader inzien woon ik er liever nog steeds niet, wel een beetje een achterstandswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil zoals jullie weten controllen maar dan het liefst met RW want dat vind ik fijner. Maar ik kan geen RW host draaien, dan is het zeker over? Zijn er publieke RW-hosts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 16:14:
Ik wil zoals jullie weten controllen maar dan het liefst met RW want dat vind ik fijner. Maar ik kan geen RW host draaien, dan is het zeker over? Zijn er publieke RW-hosts?
Je bent al een tijdje aan het observeren geloof ik, toch? Nou als je in Pro Controller daar linksonder tikt '.atis EHAM_A_TWR' bijvoorbeeld, dan krijg je de ATIS van Tower en daar staat zijn of haar Roger Wilco-kanaal in. Op de eerste regel als het goed is. Dat zijn publieke servers.

be.rw.ivao.org bijvoorbeeld. Of de, it en nog enkele andere. Maar de Belgische doet het bij mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uncle-Sam die zijn er zeer zeker bij ivao in iedergeval zie www.ivao.org/network daar kan je alle servers en voice servers zien. Je moet een kanaal joinen zoals bv be.rw.ivao.org/***
*** is je functie bv egll_ctr of ebbr_twr en je moet ook voor je functie op het goeie rw kanaal zitten voor de piloten etc. (bv: be.rw.ivao.org/egll_ctr)

(hmm rollebol beat me to it ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

ik begin het te snappen, zo kan dus iedereen ATC en, handiger dan VATSIM
(maar lager niveau, soms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
ik snap niet dat ze nog RW gebruiken. Ik heb gisteren ff een proggie geprobeerd genaamd teamspeak...te vinden in de meuktracker. DE geluidskwaliteit is 30x beter en de bandbreedte die het proggramma gebruikt is lager en je kan veel meer opties instellen...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Spotter schreef op 28 augustus 2002 @ 13:22:
Mensen ik zoek de volgende dingen:

(modjes, dit is een mededeling, geen warez-request, want ik vraag niemand die ze heeft ze aan mij te geven)
- Simflyers KIAD

http://www.simflyers.net/dlkiad.htm

- LAGO terramesh 10 en hoger

http://www.lagoonline.com...d/default.asp?ope=Product

-wat ik verder nog niet heb (PSS747/777 bv)

http://www.phoenix-simulation.co.uk

Hint: msn werkt perfecto ;)
Alstu. Geen dank.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mensen, op de site van de ivao zijn de nieuwe SID's van Schiphol te vinden. Zij het slecht gescand, maar toch handig.

http://www.ivao.nl/temp/m...ile=index&req=getit&lid=2

Hier staat ook een overzichtje van welke SID's er per baan beschikbaar zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.ivao.nl/temp/download/ehamsid.gif

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

tjah, daar kan ik vrij weinig tegen zeggen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Evilernie schreef op 28 augustus 2002 @ 18:10:
ik snap niet dat ze nog RW gebruiken. Ik heb gisteren ff een proggie geprobeerd genaamd teamspeak...te vinden in de meuktracker. DE geluidskwaliteit is 30x beter en de bandbreedte die het proggramma gebruikt is lager en je kan veel meer opties instellen...
Daar erger ik me eigenlijk ook aan :( Maar ik denk niet dat de huidige SB compatible is met Team Speak (waar overigens een draadje loopt :)) Hopen dat het in de volgende, vernieuwde SB dat wel kan. (Of was er nou alleen sprake van een nieuwe versie van pro Controller? :? :7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

ND schreef op 28 augustus 2002 @ 18:54:
[...]

Daar erger ik me eigenlijk ook aan :( Maar ik denk niet dat de huidige SB compatible is met Team Speak (waar overigens een draadje loopt :)) Hopen dat het in de volgende, vernieuwde SB dat wel kan. (Of was er nou alleen sprake van een nieuwe versie van pro Controller? :? :7)
wie heb een link naar dat draadje, en de website van dat team speak??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotter schreef op 28 augustus 2002 @ 19:00:
[...]

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maybe een offtopic vraag..... :)
Komende tijd moet ik duz 3 mensen trainen, maar was dus benieuwd of ik conflicten ga krijgen wanneer ik er 2 USB Sidewinders Precision Pro 2's erin plug. Dit lijkt me wel makkelijk zodat ik ze kan corrigeren.

BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Spotter schreef op 28 augustus 2002 @ 19:00:
[...]

Het grote TEAMSPEAK2 topic Astublieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
DroogKloot schreef op 28 augustus 2002 @ 14:48:
[...]

Gebruik anders de aircraft.cfg + FDE van de PSS icm de POSky kist... vliegt net iets beter. :)
Heb ik nu gedaan :) alleen een klein probleempje :(
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/01.jpg

Zoals je ziet zitte de wielen in de grond ipv op de grond ;( Heb je hier ook een oplossing voor?

as busy as it gets :P

vergete te risizen :( sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

The_FrankO schreef op 28 augustus 2002 @ 19:12:
[...]

Heb ik nu gedaan :) alleen een klein probleempje :(
[afbeelding]

Zoals je ziet zitte de wielen in de grond ipv op de grond ;( Heb je hier ook een oplossing voor?

as busy as it gets :P

vergete te risizen :( sorry!
yupz, de contact points van de POSKY kist gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Er is dus geen sprake van een nieuwe SquawkBox, maar een nieuwe Pro Controller. En die heeft allemaal fijne Roger Wilco-bindings, maar hij werkt niet met IVAO. Maar goed, Squawkbox heeft ook Roger Wilco-integratie, helaas. Hoewel ik daar wel een makkelijke omweg omheen weet, als je niet ook Roger Wilco op je computer hebt en alleen dat Team Speak. Maar ik heb dat Team Speak nog niet bekeken.

Oh, over de geluidskwaliteit: die is heel wisselend, net als in het echt. :)

Hmm ik heb ook nog even gekeken naar dat Team Speak maar ik vind het echt niet beter klinken. Ik kan al met al geen enkel voordeel ontdekken, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
w00t! die 747! :9~
*kuch*inkoopactie*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Bolk schreef op 27 augustus 2002 @ 23:49:
Zijn er nog zielen die a.s. zaterdag naar Schiphol willen? :P
JAAAA!!! wanneer? hoe laat? met wie? waar precies? beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

nealzie schreef op 28 augustus 2002 @ 20:24:
[...]

ikke niet, ik ga naar de "airshow" op Lelystad, gaan daar nog meer mensen heen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Bolk schreef op 27 augustus 2002 @ 23:49:
Zijn er nog zielen die a.s. zaterdag naar Schiphol willen?
Ik ben net terug van spotten joh ;)
Ben er vandaag van 11:00 - 19:00 geweest :9~ Samen met Leon en nog een vriend van me. Was errug cool en ik heb ook foto's gemaakt, alleen niet met een digicam, dus ik moet ze eerst nog ff laten ontwikkelen en inscannen :)

Verder heb ik een Dutchbird zien opstijgen, een 777 van Continental, en een paar mooie 747's van verschillende maatschappijen even als 767's en een heleboel 737's en Fokkers :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

rollebol schreef op 28 augustus 2002 @ 15:18:
[...]
Ik bedoel inderdaad Kai Tak. Jammer dat ze hem hebben ontmanteld (was natuurlijk inderdaad lekker onveilig), ik hoop dat je hem in FS nog wel kan gebruiken.

[...]
M'n pa heeft weleens F27's en Dash8's van en naar Canada gevlogen (vanaf Maastricht geloof ik). Ook een paar jaar geleden een Dash8 naar Nigeria bedenk ik me net..... niets is onmogelijk dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nealzie schreef op 28 augustus 2002 @ 20:24:
[...]

Ik sta er iig iedere zaterdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
ik ga zaterdag zweefvliegen.....beter plannen we een keer iets lang vooruit...Bijvoorbeeld met het FSweekend dat op 6/7 oktober wordt gehouden...ik neem wel een kratje bier mee :)

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Evilernie schreef op 28 augustus 2002 @ 21:39:
ik ga zaterdag zweefvliegen.....beter plannen we een keer iets lang vooruit...Bijvoorbeeld met het FSweekend dat op 6/7 oktober wordt gehouden...ik neem wel een kratje bier mee :)
strak plan, ik lus alleen geen bier :'( , helemaal geen alcohol denken mijn ouders O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

ik wil PICS zien (als het kan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
ik ben er dan als het goed is toch dus fsweekdn is goed idee denk ik
Spotter schreef op 28 augustus 2002 @ 21:42:
[...]

strak plan, ik lus alleen geen bier :'( , helemaal geen alcohol denken mijn ouders O-)
ik zat vandaag om 11uur smorgens al aan de alocohol, nurds! B) }) 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even weer wat AI toegevoegd.. BERE druk op EHAM en NOG DRUKKER op EGLL... dus maar even een vlucht van EHAM naar EGLL in de Air Canada van Posky/Pic.

Hele flightplan ingetikt, keurig onderweg, clear to land rw9L, crashed FS2K2... toch maar ff pics tot zo ver.....

Lekker druk nu op EHAM!!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw00.jpg

Ok, toe maar dan.. ga maar voor. Die grieken ook altijd.. Dit is geen vliegtuigspotting!!! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw03.jpg

Daar gaat onze Olympic
Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw04.jpg

Nog even kijken hoe onze zwaan binnenkomt
Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw06.jpg

En dan wegwezen....
Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rogieronline.nl/images/rtw18.jpg

Tot zover vanavond.... Tijd om even te defragmenteren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
KIMBLE schreef op 28 augustus 2002 @ 21:55:
[...]

ik ben er dan als het goed is toch dus fsweekdn is goed idee denk ik

[...]

hoor hem dan breezah sl@je >:)

tampert, kriminalpolizei

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Ok ff wat plaatjes, een beetje laat dus geen text :) Was samen met Rateltje van EHAM naar EDDF in een martinair 767 van posky/pic.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76700.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76701.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76702.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76703.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76704.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76705.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76706.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76707.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76709.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76710.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76711.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76712.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76713.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76714.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Leon76715.jpg

Zo weltrusten iedereen ;)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• nealzie
nice pics allemaal! :9~

en goeie morgen :P

• rdluca
  • Niet online
McFlipp schreef op 29 augustus 2002 @ 02:30:
Ok ff wat plaatjes, een beetje laat dus geen text :) Was samen met Rateltje van EHAM naar EDDF in een martinair 767 van posky/pic.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo weltrusten iedereen ;)
B) ksie nie veel B)

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Evilernie schreef op 28 augustus 2002 @ 23:03:
[...]

hoor hem dan breezah sl@je >:)
ok, ik neem wel een fles WODKA mee, die drink ik ook

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik speel de laatste tijd alleen nog maar met ds pss747 nu die goed werkt in fs2002. Hier nog even een shot :D

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/klm747.jpg

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

weet iemand hoe ik aan andere livery's kan komen voor de pss747 ? ik heb dus nu alleen de klm

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

KIMBLE schreef op 28 augustus 2002 @ 21:55:

Tjah nou bij jou zitten er volgens mij ook niet echt veel herses in (najah jij heb ze tenminste, bij mij is het hol daarboven 8)7 )

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

jos_zwa schreef op 29 augustus 2002 @ 09:48:
weet iemand hoe ik aan andere livery's kan komen voor de pss747 ? ik heb dus nu alleen de klm
Hier: http://www.phoenix-simula...catid=184&nm=747+Liveries
DAT noemen ze nou een koekje van eigen deeg. ;)

• ravw
Dat is raar want als jij die CD had gekocht van PSS B747 pro
dan had je veel meer liv gehad.

Ik heb hier de org liggen . :)

heeft me toen (ongeveer 1 jaar geleden) wel 100 gld gekost maar ik vind het hem wel waard
Net zo als die andere FS updates ..
Want als je ziet hoe veel plezier je er van heb ..
en dta geld voor meer UPDATE die ik heb van FS2002

Die zijn ze geld zeker wel ward geweest om hem org te kopen .

Want als e zo meteen die FSagen komen op EHAM dan ga ik zeker weer een paar updates kopen :)

En als ik nog genoeg geld heb neem ik denk ik ook gelijk zn stuurtje mee .

Maar daar wil ik wel even van mensen die hem hebben meer over weten ..
Zo als hoe is hij qua

1 Stevigheid
2 Driverondersteuning
3 en hoe veel knoppen zitten er op ?

• The_FrankO
  • Niet online
Ik heb de poskys gebruikt :)

Weet alleen geen klm te vinden :/ dan gebruik ik maar die van PSS :)

Rateltje welke had jij gebruikt?

Verwijderd

Ik ga denk maar eens FSNAV downloaden.Is dat een goed programma?

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 11:08:
Ligt er geheel aan waarvoor je het wil gaan gebruiken.

Om als kaart te gebruiken om je te kunnen oriënteren, frequenties op te zoeken end. is het een super handig progje.

Als je het gebruikt om je route te plannen kan je beter een flightplanner gebruiken. Van het weekend heb ik nog een link naar drie verschillende flightplanners gepost.

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Mensen, ik wil een stuurtje+throttle+rudder pedals. Heeft iemand een goed idee hiervoor. Het liefst zo veel mogelijk knoppen en dingen voor zo min mogelijk geld. er is ecgter 1 voorwaarde, ik wil een Pov-hat switch, 4 way id genoeg. Dus wie heeft een idee (en als je een prijsopgaaf erbij heb helemaal super, maar zeg wel effe waar dan). Ik hoor ook graag van mensen die deze dingen hebben en wat ze ervan vinden.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 11:08:
ik vind het super. ik maak en "calculate auto route" flightplan in fsnav

export het naar fs2002 formaat. Dan open ik fsbuild in open die flightplan en dan kun je het exporten naar b.v. PIC767 FMC formaat of PSS747 FMC formaat. hoe je niet al die legs in te tikken :)

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Mensen, dit komt vanmiddag in het KLM blad, lees en ben blij!!!! (of niet). Lees vandaag wat er morgen in de krant staat:

KLM PERSVERKLARING

Reactie op aankondiging Northwest, Continental & Delta

AMSTELVEEN, 23 augustus 2002 – KLM heeft kennis genomen van de ondertekening door Northwest Airlines, Continental Airlines en Delta Air Lines van een tienjarige commerciële marketing overeenkomst waarover eerder vandaag een bekendmaking plaats heeft gevonden. De KLM is geen contractpartij in dit tripartiete-accoord maar is in de afgelopen tijd op regelmatige basis door haar partner Northwest Airlines over dit initiatief geïnformeerd.

KLM ziet verdere consolidatie binnen de bedrijfstak als een logische ontwikkeling. De aangekondigde samenwerking tussen Northwest, Continental en Delta vindt haar grond met name in de binnenlandse Amerikaanse marktomstandigheden maar zal ook mondiale uitstraling hebben. Als ook andere aangekondigde samenwerkingen binnen de Verenigde Staten daadwerkelijk geëffectueerd worden, ontstaan er daar drie allianties. KLM verwacht dat er op termijn in Europa ook drie grote luchtvaartclusters overblijven en wil in één van deze blokken, samen met haar huidige partners, een belangrijke rol spelen. KLM is daartoe regelmatig met andere maatschappijen, waaronder Air France, in gesprek.

De drie betrokken Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen hebben aangegeven met hun Europese partners te willen spreken over transatlantische samenwerking. Door de ontwikkeling in de Verenigde Staten neemt voor KLM binnen Europa het perspectief voor samenwerking met Air France toe. Air France is een gerespecteerde Europese collega-luchtvaartmaatschappij met een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening aan haar klanten.

Het ligt voor de hand dat KLM haar contacten met Air France zal voortzetten. Deze gesprekken hebben op dit moment nog niet het karakter van onderhandelingen over het aangaan van een strategische alliantie. KLM zal vanuit haar huidige solide positie pas over strategische samenwerking in Europa besluiten na zorgvuldige afweging van de verschillende mogelijkheden. Op dit moment zijn hierover inhoudelijk geen mededelingen te doen.

De aangekondigde tripartiete marketing overeenkomst heeft geen consequenties voor de transatlantische vluchten welke binnen de joint venture tussen KLM en Northwest worden uitgevoerd én geen consequenties voor de huidige codeshare samenwerking tussen KLM en Continental.

De aangekondigde samenwerking tussen Northwest, Continental en Delta dient onder andere goedgekeurd te worden door het Department of Transportation in de Verenigde Staten voordat deze in werking kan treden.

Verwijderd

The_FrankO schreef op 29 augustus 2002 @ 10:51:
[...]

Ik heb de poskys gebruikt :)

Weet alleen geen klm te vinden :/ dan gebruik ik maar die van PSS :)

Rateltje welke had jij gebruikt?
Dezelfde als zwager Jos ;) , de standaard KLM livery van de PSS 747.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

JAAA!!!! ik heb (nadat fs2002 eingelijk weer goed werkt) maar weer eens een vluchtje EGLL EHAM gedaan :) en wat vliegt die 747 toch lekker :) PICS:

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/24.jpg

dat waren ze. ik moest de JPG compressie wel hoog houden anders werd het te groot. Dus vandaar het kwaliteits verlies.

Verwijderd

Mooie pics allemaal!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

I agree

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 22:25:

Nog even kijken hoe onze zwaan binnenkomt
De zwaan is NIET de PH-BZM, het is de PH-BXA, een Boeing 737-8K2.

• ravw
Als er mensen hier zijn die een mooie Dash 8-300 zoeken.

Met panelen en alles er bij moeten deze FILE even DLL

http://www.fsfreeware.com...2%2Faugust%2Fdh831001.zip

HIj is 15 MB

Maar dan heb je ook wat ...

1 mooie DASH cockpit (2d)
compleet met pannels

2 Complete handleidning van dat ding ..
Waar alles in uitgelegt wordt .

Alleen al het mapje DOC is bijna 3 MB groot :)
dus aardig weer wat leestvoer :)

Dit wordt er allemaal besproken

Categories :

GENERAL

Futures

System requirements

Installation

Welcome to the Dash 8-300 cockpit. Take your first sample flight

Switch & Light guide -will be ready shortly

SYSTEMS

Power Plants

Electrical system (Short description. Complete description is on the way)

Avionics

Auto Flight System

Electronic Flight Instruments System (EFIS)

Pneumatics

Bleed Air system

Air Conditioning system

Air Recirculation system

Pressurization system

Hier gelijk even 2 foto's van de Cockpit
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DASH01.jpg[/img]

ZO hier zij bijna alle schermen open .

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DASH02.jpg[/img]

En dna hier zonder schermen :)

dus mensen die weer eens een nieuwe uitdaging willen :)

Ps de LIV van de DASH is iets minder maar dat kan je repainten of zo ..maar de Cockpit is heel uit gebreid.

• The_FrankO
  • Niet online
Ja dat is die Dash 8 die ook op avsim werd aangekondigd :) Ik vind dat glas erg mooi gemaakt.

Doet de FMC ook wat? En is hij een beetje moeilijk? net zoals de F50 :9~ En hoe vliegt hij?

• Evilernie933
mooie shots van die 747 :9

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

rdluca schreef op 29 augustus 2002 @ 11:26:
[...]

Ligt er geheel aan waarvoor je het wil gaan gebruiken.

Om als kaart te gebruiken om je te kunnen oriënteren, frequenties op te zoeken end. is het een super handig progje.

Als je het gebruikt om je route te plannen kan je beter een flightplanner gebruiken. Van het weekend heb ik nog een link naar drie verschillende flightplanners gepost.
Ik heb het gedownload en ziet er leuk uit. Ik ga het gebruiken om te te orienteren. Niet om de vlucht te plannen. Het programma ziet er wel een beetje moeilijk uit en ik kan het ook maar 20keer gebruiken en daarna heb je een sleutel nodig ;( .

Ik denk dat ik het programma ga gebruiken als ik online vlieg. Maar zie je ook luchtwegen in fsnav, want dat zag ik volgens mij niet. En als ik bijv van schiphol naar Turkije vlieg(ik zeg maar wat he) en ik vlieg op VATSIM, heb ik dan aan fsnav genoeg voor de vlucht onderweg of heb ik dan ook allemaal charts nodig. Charts voor de bestemming in turkije(ILS,STAR) die heb ik natuurlijk sowieso nodig, maar ik bedoel dus voor het gedeelte ertussen.

• ravw
The_FrankO schreef op 29 augustus 2002 @ 12:40:
Ja dat is die Dash 8 die ook op avsim werd aangekondigd :) Ik vind dat glas erg mooi gemaakt.

Doet de FMC ook wat? En is hij een beetje moeilijk? net zoals de F50 :9~ En hoe vliegt hij?
IK weet het nog niet ben net weer thuis , en heb nog meer dingen te doen dus dta kaan wel even duren maar hij is het DLL waard

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 13:07:
[...]

Ik heb het gedownload en ziet er leuk uit. Ik ga het gebruiken om te te orienteren. Niet om de vlucht te plannen. Het programma ziet er wel een beetje moeilijk uit en ik kan het ook maar 20keer gebruiken en daarna heb je een sleutel nodig ;( .

Ik denk dat ik het programma ga gebruiken als ik online vlieg. Maar zie je ook luchtwegen in fsnav, want dat zag ik volgens mij niet. En als ik bijv van schiphol naar Turkije vlieg(ik zeg maar wat he) en ik vlieg op VATSIM, heb ik dan aan fsnav genoeg voor de vlucht onderweg of heb ik dan ook allemaal charts nodig. Charts voor de bestemming in turkije(ILS,STAR) die heb ik natuurlijk sowieso nodig, maar ik bedoel dus voor het gedeelte ertussen.
Dat kun je idd zien door even aan te klikken :)

Als ik het goed heb is het een H en een L (twee knopjes) rechts in dat optie balkje

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Blackhole schreef op 29 augustus 2002 @ 13:10:
[...]

IK weet het nog niet ben net weer thuis , en heb nog meer dingen te doen dus dta kaan wel even duren maar hij is het DLL waard
ik w8 wel effe (maand of teveel) op de PSS 8

Verwijderd

Ik wilde net op VATSIM gaan controllen maar nou kan dat niet omdat ik nog niet de benodigde rang heb. Ik heb nu Observer en kon nog niet een Clearance Delivery doen, op de site van VATSIM kan ik ook niks vinden over examens ofzo, weet iemand hoe ik mijn rang omhoog krijg?

• Evilernie933
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 13:58:
Ik wilde net op VATSIM gaan controllen maar nou kan dat niet omdat ik nog niet de benodigde rang heb. Ik heb nu Observer en kon nog niet een Clearance Delivery doen, op de site van VATSIM kan ik ook niks vinden over examens ofzo, weet iemand hoe ik mijn rang omhoog krijg?
slijmen >:)

tampert, kriminalpolizei

• rollebol
Hm, ik heb dus die Dash 8-300 gedownload en geïnstalleerd, maar ik snap er geen flikker van. Hij is beslist moeilijk, ik weet niet of die Fokker 50 ook zo lastig is, maar het nadeel hier is dat je de labels van de knopjes op mijn resolutie (1024 breed ongeveer) absoluut onleesbaar zijn en dat het ding geen tooltips heeft.

Er zit wel een uitgebreide tutorial bij, maar die verwijst dus naar de onleesbare knopjes. En zoals je op de plaatjes hierboven ook ziet zijn er veeel knopjes.

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

offtopic:
Ik heb n site over flightsimulator 2002 (zie profile & sig) en k heb as jaar weinig tijd (en zin :p) om m bij te houden. Per dag komen er ongeveer 200 bezoekers en dus zou k het toch jammer vinden als ie weg gaat. Zijn er misschien hier mensen die tijd en zin hebben om te updaten? Je hoeft niet met HTML/PHP oid te werken (mag wel). De site zal dan voor n groot gedeelte van jouw zijn en hopelijk zal ie nog verder groeien :). Neem ff contact op via het email adres in mn profile als je het wel leuk zou vinden.
PS: Het is GEEN commerciele website
PS 2: Als MODS deze post niet accepteren, verwijder m dan maar...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• rollebol
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 13:58:
Dit is niet om je weg te lokken bij VATSIM, dus probeer het ook niet zo op te vatten.

Begin bij IVAO op de ground. Je moet natuurlijk weten hoe je een clearance delivery moet doen, maar als je dat weet dan mag je hem ook doen, zonder onduidelijkheid over wat nu wel en niet mag verder, zoals (blijkbaar) bij VATSIM. Je moet goed de tutorials hebben gelezen op http://www.ivao.nl/ die voor jou relevant zijn, en gewoon vragen of iemand hoger in de voedselketen je even wil uitchecken. En dat je bij hem of haar voor vragen terecht kan (want die zal je ongetwijfeld nog hebben).

Je opgedane kennis en ervaring kan je desnoods weer kwijt bij VATSIM door daar tegen iemand te zeggen 'ik kan het bij IVAO ook dus kan ik het hier ook wel'. :)
offtopic:
Er staat trouwens op ivao-nl een hele handige spiekbrief voor ATC'ers, die ook voor VATSIM erg handig is. En op VATSIM (http://www.dutchvacc.nl/) staat een soort van formulier voor flight strips, is als clearance delivery-kerel ook heel handig omdat je dan op een uniforme manier kan opschrijven wat je straks gaat zeggen als iemand om clearance vraagt. De piloten willen heel graag snel weg dus als jij gaat lopen treuzelen worden ze ongeduldig.

Niet echt offtopic maar goed. :)

Oh nog een ding, waar ik mezelf mateloos aan irriteer is dus dat je alles volgens hun regels moet doen. Niet volgens de echte regels, maar wat zij denken dat de regels zijn. Er heerst echt een verschrikkelijke willekeur van aan de ene kant 'dit is zoals we het doen, hoe het in het echt gaat is irrelevant' en 'in het echt gaat het ook zo dus doen we het hier ook'. Je weet dus nooit waar je aan toe bent. Je kan dingen drie keer vragen en drie verschillende antwoorden krijgen, zelfs van dezelfde persoon. :/

• ravw
rollebol schreef op 29 augustus 2002 @ 14:40:
Hm, ik heb dus die Dash 8-300 gedownload en geïnstalleerd, maar ik snap er geen flikker van. Hij is beslist moeilijk, ik weet niet of die Fokker 50 ook zo lastig is, maar het nadeel hier is dat je de labels van de knopjes op mijn resolutie (1024 breed ongeveer) absoluut onleesbaar zijn en dat het ding geen tooltips heeft.

Er zit wel een uitgebreide tutorial bij, maar die verwijst dus naar de onleesbare knopjes. En zoals je op de plaatjes hierboven ook ziet zijn er veeel knopjes.
Ja over die F50 dat is net zo iets en oook moeilijk en veel lees werk maar het is te doen ...

Het moet wel een Sim blijven en geen Arcadegame :P

want daar zijn er al zat van ....

• The_FrankO
  • Niet online

Oke hij druppelt nu binnen :)

Ben benieuwd hoe het bij mij gaat dan met een resolutie van 1280 :/

En die fokker is idd erg lastig :) ben best tijd bezig om die moter te kunnen starten

• rdluca
  • Niet online

om het allemaal wat leesbaarder te maken kan je volgende in je panel.cfg editen:

In the section: Window01

Change:
window_size= 0.590, 0.440

to:
window_size= 0.80, 0.60

Under Window02:

Change:
window_size= 0.140, 0.160
window_pos= 0.010, 0.830
To:
window_size= 0.30, 0.340
window_pos= 0.010, 0.60

Under Window03:

Change:
window_size= 0.220, 0.280
window_pos= 0.000, 0.720
To:
window_size= 0.40, 0.510
window_pos= 0.000, 0.480

Under Window04:

Change:
window_size= 0.470, 0.120
window_pos= 0.540, 0.000
To:
window_size= 0.60, 0.150
window_pos= 0.38, 0.000

Under Window05:

Change to:
window_size= 0.450, 0.580
window_pos= 0.54, 0.410

And finally under Window07:

Change:
window_size= 0.370, 0.660
window_pos= 0.630, 0.340
To:
window_size= 0.50, 0.90
window_pos= 0.250, 0.08

Verwijderd

Ik heb nu die flightstrips gedownload maar ik snap er geen bal van, ik snap namelijk niet wat alles betekend :? Ik ken wel dat de ATC een ATIS heeft, maar een vliegtuig :? En al zou het de mijne zijn, ik ken moeilijk me hele ATIS daarin zetten... En wat moet in het vakje: r,s,a? Dat voor de Clearance. Dan de ground, wat is SUPB, Taxi ints en HOTWR?. En dan de Tower, wat is LU, TO&HO APP? dan voor Approach, wat is HO CTR point+alt? En dan center, wat is HO FIR Point+Alt? Als je ook nog wilt weten wat ik niet snap van arriving aircraft vraag je het maar.

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Uncle-Sam schreef:
Ik heb nu die flightstrips gedownload maar ik snap er geen bal van, ik snap namelijk niet wat alles betekend :? Ik ken wel dat de ATC een ATIS heeft, maar een vliegtuig :? En al zou het de mijne zijn, ik ken moeilijk me hele ATIS daarin zetten... En wat moet in het vakje: r,s,a? Dat voor de Clearance. Dan de ground, wat is SUPB, Taxi ints en HOTWR?. En dan de Tower, wat is LU, TO&HO APP? dan voor Approach, wat is HO CTR point+alt? En dan center, wat is HO FIR Point+Alt? Als je ook nog wilt weten wat ik niet snap van arriving aircraft vraag je het maar.
Nu begrijp je waarom een opleiding tot ATC'er IRL ongeveer vier jaar duurt. >:)

Verwijderd

DroogKloot schreef op 29 augustus 2002 @ 15:17:
[...]

Nu begrijp je waarom een opleiding tot ATC'er IRL ongeveer vier jaar duurt. >:)
Hehe, het lijkt mij super verkeersleider, ik zit er zelfs over te denken om me aan te melden voor de selectie bij luchtverkeersleiding Nederland.

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Blackhole schreef op 29 augustus 2002 @ 10:23:
[...]

Dat is raar want als jij die CD had gekocht van PSS B747 pro
dan had je veel meer liv gehad.

Ik heb hier de org liggen . :)

heeft me toen (ongeveer 1 jaar geleden) wel 100 gld gekost maar ik vind het hem wel waard
Net zo als die andere FS updates ..
Want als je ziet hoe veel plezier je er van heb ..
en dta geld voor meer UPDATE die ik heb van FS2002

Die zijn ze geld zeker wel ward geweest om hem org te kopen .

Want als e zo meteen die FSagen komen op EHAM dan ga ik zeker weer een paar updates kopen :)

En als ik nog genoeg geld heb neem ik denk ik ook gelijk zn stuurtje mee .

Maar daar wil ik wel even van mensen die hem hebben meer over weten ..
Zo als hoe is hij qua

1 Stevigheid
2 Driverondersteuning
3 en hoe veel knoppen zitten er op ?
Om je maar ff uit de brand te helpen :Y)

Ik heb de CH Products Flight Sim Yoke USB en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Geeft gewoon net dat stukkie extra realisme en gemak.

1. Het ding is redelijk stevig, al voelt het af en toe een beetje licht aan. Iig klemt het ding goed op m'n bureau en verschuift of kanteld tijdens het gebruik niet.

2. Daar kan ik kort over zijn; In Win2000 hoef ik hem enkel in een USB-poort te prikken en het ding werkt (wordt automagisch herkend). Mocht je toch drivers nodig hebben, zit er een CD bij met drivers voor Win98 en Win2000. D'r staat op die CD volgens mij ook nog een proggie om de buttons te programmeren, maar dat gebruik ik verder niet.

3. Er zitten 4 drukknoppen op. Daarbij nog 2 trimknoppen met elk 2 posities die je eventueel ook als 4 aparte knoppen zou kunnen instellen. Dan nog 2 'toggle' knoppen met ook elk 2 posities (handig voor gear en flaps bijvoorbeeld). Dan is er nog een 8-weg POV op het stuur. Bovenop de basis bevinden zich nog 3 hendeltjes voor throttle, prop en mixture (eventueel ook anders in te stellen allemaal). Links op de basis zit nog een soort trimwiel, maar ik raad je aan die niet te gebruiken en gewoon te trimmen in FS zelf.

Dat was het wel zo'n beetje :)

BTW. die freeware Dash-8 is best mooi (voor een freeware panel dan). Hijs niet helemaal 100% realistisch (met name de prop-pitch) en het vlieggedrag moet ook nog een beetje getweaked worden, maar voor de rest een mooi ding.

Verwijderd

Dat stuurtje wil ik idd ook, uit de lhshop, das de duurste van de 2 he? En heb je ook die pedalen met toe-brake?

Verwijderd

check mp topic.

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 16:05:
Dat stuurtje wil ik idd ook, uit de lhshop, das de duurste van de 2 he? En heb je ook die pedalen met toe-brake?
Die pedalen is het volgende wat ik ga aanschaffen denkik... eerst nog ff sparen :)

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

bennierex schreef op 29 augustus 2002 @ 15:43:
[...]

Ik heb de CH Products Flight Sim Yoke USB en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Geeft gewoon net dat stukkie extra realisme en gemak.

1. Het ding is redelijk stevig, al voelt het af en toe een beetje licht aan. Iig klemt het ding goed op m'n bureau en verschuift of kanteld tijdens het gebruik niet.

2. Daar kan ik kort over zijn; In Win2000 hoef ik hem enkel in een USB-poort te prikken en het ding werkt (wordt automagisch herkend). Mocht je toch drivers nodig hebben, zit er een CD bij met drivers voor Win98 en Win2000. D'r staat op die CD volgens mij ook nog een proggie om de buttons te programmeren, maar dat gebruik ik verder niet.

3. Er zitten 4 drukknoppen op. Daarbij nog 2 trimknoppen met elk 2 posities die je eventueel ook als 4 aparte knoppen zou kunnen instellen. Dan nog 2 'toggle' knoppen met ook elk 2 posities (handig voor gear en flaps bijvoorbeeld). Dan is er nog een 8-weg POV op het stuur. Bovenop de basis bevinden zich nog 3 hendeltjes voor throttle, prop en mixture (eventueel ook anders in te stellen allemaal). Links op de basis zit nog een soort trimwiel, maar ik raad je aan die niet te gebruiken en gewoon te trimmen in FS zelf.

BTW. die freeware Dash-8 is best mooi (voor een freeware panel dan). Hijs niet helemaal 100% realistisch (met name de prop-pitch) en het vlieggedrag moet ook nog een beetje getweaked worden, maar voor de rest een mooi ding.
hoe duur moet dat ding weze, want ik zoek ook nog pedals+throttle

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

bennierex schreef op 29 augustus 2002 @ 16:40:
[...]

Die pedalen is het volgende wat ik ga aanschaffen denkik... eerst nog ff sparen :)
welke, hoe duur en toebrakes??

• ND863

ND863

bennierex schreef op 29 augustus 2002 @ 15:43:
[...]

Hms zo'n stuurtje lijkt me ook vet (zeker ik nu alleen de Boeing747 vlieg :)) Maar waarom kost de USB versie 100,- meer dan de gameport versie? (heeft iemand daar ervaring mee, met de GP versie?)

En waarom kun je beter het trimwheel NIET gebruiken? (das toch juist handiger?)

Verwijderd

ND schreef op 29 augustus 2002 @ 17:42:
[...]

Hms zo'n stuurtje lijkt me ook vet (zeker ik nu alleen de Boeing747 vlieg :)) Maar waarom kost de USB versie 100,- meer dan de gameport versie? (heeft iemand daar ervaring mee, met de GP versie?)

Dat trimwieltje werkt voor geen meter vind ik, hij trimt niet echt, athans, je ziet het trimwieltje in fs niet bewegen. Maar voor de rest vind ik het echt een relaxed ding, het was zijn geld wel waard (200euro)
Die pendalen wil ik ook heel graag, missschien dat ik die op het volgende fsweekend wel ga kopen 8)7

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

ND schreef op 29 augustus 2002 @ 17:42:
[...]

USB is handiger, want de meeste mensen hebben maar 1 gameport, en USB kan je simpel en goedkoop uitbreiden.

Ik ga zoeken (en als ze goedkoper zijn dan bij de LH Shop kopen):

-CH Products Fight Sim Yoke (USB)
-CH Products Pedals (USB)
-CH Products Throttle (gameport)

en jah ik heb geld over jah
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.