How to become a Dj... deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste
Acties:
  • 8.920 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 00:49:
Dan een vraagje aan dré. Hoe groot is het verschil tussen de MDRV300 en MDRV500 koptelefoon van Sony, ik heb namelijk de eerstgenoemde. Ik merk dat ie echter in een club simpelweg niet voldoet: als de monitoren redelijk hard staan (en dat staan ze altijd) trekt me koptelefoon het niet (wel kwa volume) maar niet kwa geluidskwaliteit. Misschien dat jij me wat inzicht kan verschaffen?
Ik vind dat ook de V500 te kort komt "in het veld"; zeker als de omstandigheden minder dan ideaal zijn (hoop herrie om je heen).

Volgens mij is het dus niet echt een grote stap voorwaarts. De V600 (die vreemdgenoeg dezelfde drivers gebruikt) doet het al een stuk beter (en zit ook ECHT lekker), de V700 weer beter (maar is niet echt hufter proof), de V900 is helemaal lekker (maar weer behoorlijk duur).

Tip: De Gemini EM-300 gaat harder, is sterker EN goedkoper dan de V500.

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Nu online

HuismAndré

Empathy schreef op 22 september 2002 @ 13:40:
Maar ik denk dat ik dan voor de OMPro ga. Als ik wat meer geld heb, koop ik wel een keer een setje concordes ofzo. Maar dat staat bij m'n tafels als een spoiler op een Mini ;)
Goeie keus. Zoals al door anderen gezegd is de OM Pro op alle vlakken beter behalve "hufter proofness" ;-)

Hij klinkt beter, is stabieler en goedkoper dan de 500ALMKII. In een 1:1 demonstratie is zowel de geluidskwaliteit alsook de stabiliteit heel duidelijk aan te tonen.

Nog een voordeel: In een Ortofon element (alle Ortofon DJ elementen) passen ALLE Ortofon DJ naalden. Stop je dus een NightClub E in een OM Pro dan heb je een Night Club E (spoeltjes zijn in alle Ortofon (DJ) elementen namelijk gelijk; verschil zit hem in de naaldpunt, cantilever (metalen stang) en ophanging).

Je kunt dan bijvoorbeeld een NightClub E naald gebruiken voor het digitaliseren en een Pro naald voor het normale mixwerk.

Eliptisch/Spherisch: Dit heeft inderdaad te maken met de vorm van de naaldpunt. Zie ook http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=198 voor meer info over de verschillen.

Kortgezegd: Spherisch voor het normale mixwerk/ragwerk/scratchen, Eliptisch als je NIET scratcht EN zuinig op je spullen bent EN de beste geluidskwaliteit wilt (en daarvoor wilt betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

huisman schreef op 22 september 2002 @ 14:49:
[...]

Over de resolutie: Als je 1Hz resolutie wilt (in je meting) zul je dus een 1/1Hz oftewel een 1 seconde FFT binwidth moeten gebruiken (dit betekent dat je een sample lengte van 1 seconde moet analyseren (als een geheel) voordat je die 1Hz resolutie hebt). Wil je een 10Hz resolutie dan kun je een 1/10Hz=0.1 seconde binwidth gebruiken (enz enz). Voor de goede orde: Dit is een fysiek bepaald gegeven!
Ja en nee. Op het moment dat je een sample rate hebt van 48 kHz en je gebruikt een andere waveform dan een een sinus (sawtooth is een extreem voorbeeld) van, zeg, 1 kHz, dan heb je na 2 golven (dus 2 duizendste van een seconde) al een idee. De tijd tussen, zeg, 50 pieken, die bij een sawtooth wave wel héél strak gedefinieerd zijn, is dan meteen te meten, er zijn dan immers 2400 samples om het punt van abrupte 'fall off' eruit te pikken. In 1 tiende van een seconde. En hup: frequentie (voldoende nauwkeurig) bekend.

(Dit idee vereist nog wat meer rekenwerk, dat wel...)

Aan de andere kant is een èchte sawtooth waveform een beetje te bruut om op vinyl te zetten. Dan willen naalden en platen wel snel slijten ja.

Voor de leken: dit is dus een 'zagtand' golf:
code:
1
2
3
  /|  /|  /|  /|  /|  /|  /|  /|  /|  /|  /
 / | / | / | / | / | / | / | / | / | / | /
/  |/  |/  |/  |/  |/  |/  |/  |/  |/  |/
Blijft ook nog de vraag: Speelt de plaat op 33 toeren of op 45 toeren af? Wat gebeurt er als het (mp3) nummer langer is dan de plaat die je gebruikt?
Vraag het dat mazzelpikkie (sorry Triple-D ;) ) die FinalScratch gebruiker maar :) Ik kan er wel een slag naar slaan, maar ik wil liever geen flaters begaan als we hier iemand hebben die exact kan vertellen hoe het zit.
Ook komt de lengte van de plaat NOOIT overeen met de lengte van het mp3'tje dat je manipuleert. Ik denk dat dit voor velen van ons nogal contra intuitief zal zijn.
Daarom staat er op het FS scherm ook een waveform van de gehele track.
[...]

Ik begin toch echt nieuwsgierig te worden hoe de "time code" werkelijk op de plaat staat...
Hier is er nog een. Ik besefte me net dat een plaat natuurlijk ook gewoon stereo is, dus je zou ook nog links en rechts 2 verschillende signalen mee kunnen geven. Als je links een 2 keer zo hoge frequentie meegeeft als het rechterkanaal kan je met een simpele Fourrier transformatie de resulterende frequentie 'aanscherpen'. Dan kom je al beter in de buurt van een zaagtand golf.

Tripple D, kan jij niet eens een paar stukken finalscratch buiten het FS systeem om afspelen en door je versterker naar je computer sturen om en het als .WAV file op te nemen ? Dan moet er misschien met een WAV edit progje wel te analyseren zijn wat voor signaal erop staat...

[ Voor 0% gewijzigd door JumpStart op 22-09-2002 16:10 . Reden: even een foute gedachtengang aangepast ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowww.... Techtalk.... kan je het misschien wat duidelijker maken voor de 'n00bs' onder ons? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de link al eens vaker is voorbijgekomen maar voor het gemak post ik m nog eens, bekijk het zou ik zeggen, legt in 1 klap het hele Final Scratch systeem uit incl. de tijdcode.

http://trio.harmony-centr.../Stanton/Final-Scratch.rm

Het signaal is dus gewoon simpel SMTP (spreek uit als semptie), soort MIDI tijdcode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
spoilers op een mini zijn cool (en banaantjes en concordes ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Nu online

HuismAndré

(Dit ging over het binwidth/resolutie verband).

Héé... Pas op hoor ;-)

Er is een DIRECTE relatie tussen bindwidth en resolutie. Wil je een 1Hz resolutie dan MOET je een 1sec binwidth gebruiken. Fourier is immers niets meer dan een transformatie van tijd naar frequentie. De onzekerheid die je hebt in het tijddomein verhuist keurig mee naar het frequentiedomein.

Of je de reconstructie van de time-code op een andere manier kunt doen is een ander verhaal MAAR (nogmaals): De relatie tussen binwidth en resolutie laten we met rust! ;-)
Op het moment dat je een sample rate hebt van 48 kHz en je gebruikt een andere waveform dan een een sinus (sawtooth is een extreem voorbeeld) van, zeg, 1 kHz, dan heb je na 2 golven (dus 2 duizendste van een seconde) al een idee.
Nope. Na 2 duizendste van een seconde is de onzekerheid 2/1000. Bij een sample rate van 48kHz hebben we het dan over een onzekerheid van 24Hz. Zie... Daar is die akelige verbintenis tussen resolutie en binwidth weer ;-) Op 1 seconde is de resolutie precies dan samples/sample rate (oftewel precies 1Hz). Weer duidelijk die relatie tussen binwidth en resolutie (je raakt hem ECHT niet kwijt ;-)

Ik denk dan ook dat de werkelijke detectie een ander systeem gebruikt dan we (momenteel) met z'n allen (?) denken.

Hopelijk kan iemand een stukje digitaliseren en ergens als mp3 (o.i.d.) neerzetten. Alleen is het dan te hopen dat de mp3 datacompressie niet de werkelijke time-code om zeep helpt. Mocht de mp3 keurig de juiste info bevatten dan kun je overigens deze mp3 via een mp3 player gebruiken om een mp3 op het FS systeem te manipuleren (LOL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nog meer brainstormen over de timecode van FS...

Het zou ook quasi digitaal kunnen.

WARNING! Mensen met een hekel aan rekenen: skip de rest maar!

Als je nou het hele 'nummer' opdeelt in kleine secties, zeg 100 per seconde. Zet op een plaat 10 minuten aan time-points, dan zit je op 10x60x100 = 60.000 time points. Maak er dan maar 16 bit van: 216 is 65.536 mogelijke posities binnen een nummer. Met 100 timepoints per seconde past er dus 10 minuten en 55,36 seconden op 1 'track'.

Goed, dan pak je het dynamisch bereik van vinyl bij 1 kHz (op 44 toeren) en dat dynamisch bereik deel je door 4. Iedere 'piek' heeft nu 1 van mogelijk 4 posities. Dan heb je na 8 pieken later, 48 ( = 216) genoeg gegevens om 1 van die 65.536 posities aan te geven.

In feite doe je met de plaat wat een modem doet met data: nullen en enen omzetten naar een geluidsvorm, en weer terug. 100 keer per seconde 16 bit = 200 byte per seconde = 1k6 modem. Als een crappy telefoonlijn al 33k6 er doorheen stuurt, dan moet een plaat toch wel 2k4 of 3k2 modemsnelheid halen ?

Past dat ? Als je per 100e seconde je positie door wilt geven betekent dat dat je van de 1 kHz, dus 1.000 'punten' per honderdste, 10 punten overhoudt. En voor dit idee heb je er 8 nodig: het past!

Als je het zaakje verschuift naar 2 kHz, dan heb je als het ware meer 'ruimte' in de groef, en dan kan je iedere 8 gemoduleerde bits groepperen. Dan heb je binnen 1 honderdste van een seconde je positie binnen de track te pakken. Ongeveer 1 honderste later heb je de volgende positie al binnen, want je bent afhankelijk van hoe de pitch staat, en of er gescratched/bijgestuurd wordt. Die tijd tussen het doorkrijgen van de timepoints wordt door de software bepaald aan de hand van de de interne klok van de PC, en dan kan je op die manier ook de pitch bepalen.

100 keer per seconde je positie doorkrijgen betekent dat je (bij 44 rpm) 44 / 60 /100 = 0,0073e van de omtrek nodig hebt voor het doorgeven van 1 positie, dat is 2,64 graden of 136 keer per omtrek. Voor 33 rpm wordt het 0,0055e van de omtrek, dus 1,98 graden: 181 keer per omtrek.

Op het moment dat je het linker kanaal en het rechter kanaal laat samenwerken, dan worden al deze getallen nog eens verdubbeld, danwel gehalveerd, en dan krijg je dus 200 keer per seconde een positie, en 272 of 362 keer per omwenteling de positie.

Nou ik dit idee eens goed overdenk lijkt het me beter dan het eerdere analoge idee.

De rest is softwarematige waveform herkenning: Er komt een kluitje pieken voorbij, aan de hand van de hoogte van de pieken wordt er een 16 bits getal uitgevist, en dat geeft de relatieve positie op de plaat aan.

[Mag deze post +4 Inzichtvol ?? ;) ]

[ Voor 0% gewijzigd door JumpStart op 22-09-2002 17:47 . Reden: kleine 'fuot'jes ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Als de mp3 langer is dan de plaat, dan speelt ie gewoon de eerste 15 minuten af.

Side a van de FS record is 45 toeren, Side b is 33 toeren. Je kunt dus kiezen.

Fs heeft patent op de code, je mag hem niet kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Triple-D schreef op 22 september 2002 @ 18:09:
Als de mp3 langer is dan de plaat, dan speelt ie gewoon de eerste 15 minuten af.

Side a van de FS record is 45 toeren, Side b is 33 toeren. Je kunt dus kiezen.

Fs heeft patent op de code, je mag hem niet kopieeren.
hmm wat is et nut dan tussen 45 en 33 toeren, met 45 toeren is de plaat alleen maar sneller afgelopen lijkt me :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 22-09 11:39
Niet slecht, met het gebruik van stereo bij vinyl moet je wel oppassen, je hebt namelijk geen 100% stereo seperation bij een vinyl (dus als in je origineel al het geluid langs links zit, zal je nog steeds 20dB ofzo langs rechts opvangen).
Je kan ook niet zomaar een aantal punten nemen, omdat je hier te doen hebt met vinyl en de blokgolven die je zo verkrijgt niet ideaal zijn voor je naald.
Het idee zal mogelijk wel dicht bij de waarheid zitten.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 22-09 11:39
Ener-G schreef op 22 september 2002 @ 18:49:
[...]
hmm wat is et nut dan tussen 45 en 33 toeren, met 45 toeren is de plaat alleen maar sneller afgelopen lijkt me :P
Misschien zijn er platenspelers met enkel 45 of 33 toeren.
45 toeren klinkt misschien beter door de hogere sampling rate die je zo eigenlijk bekomt.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik denk zelfs dat je de timecode zowel voorwaarts als achterwaarts op de plaat heb staan ivm scratchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
T nut van 33 en 45 toeren:

(beide kanten zijn 15 minuten)

45 toeren kun je wat beter corrigeren vind ik.

En 33 toeren zijn de goeven dus wat grover, en blijft je naald beter in de groef staan.

Tenminste, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 17:10:
Ik denk dat de link al eens vaker is voorbijgekomen maar voor het gemak post ik m nog eens, bekijk het zou ik zeggen, legt in 1 klap het hele Final Scratch systeem uit incl. de tijdcode.

http://trio.harmony-centr.../Stanton/Final-Scratch.rm

Het signaal is dus gewoon simpel SMTP (spreek uit als semptie), soort MIDI tijdcode...
[extreemofftopicmode]
"And finalscratch will not crash because it doesn't run on windows" :D
[/extreemofftopicmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

33/45:

Het geeft de turntablists onder ons wat meer vrijheid. Je kunt een relatief trage mp3 spelen via je 33-toerenplaat, die je stiekem op 45 laat lopen, of andersom. Zo kan je dus zelf bepalen of je tracks op 33 of 45 "geperst" zijn; dat kan zelfs met vinyl uit de winkel niet :p!

Ligt het aan mij, of wordt er in dat filmpje niets uitgelegd over hoe die timecode werkt (heb hem een beetje op de achtergrond laten draaien...)? Als je naar die samples van dat filmpje luistert, zou je denken dat de toon over de hele plaat hetzelfde is; maar dat kan natuurlijk gewoon onnauwkeurigheid van de opname/onze oren zijn.

Zit er in die interface trouwens een soort detector ofzo, die weet wanneer hij een finalscratch-plaat leest (en dus via de comp moet werken), of gewoon het geluid mnoet laten horen? Of moet je dit handmatig aangeven (in het lelijkste geval op je mixer via de phono/line switch)??

En ligt het aan mij, of is die ufo-vorm maar onpraktisch? Ik had liever een vierkant doosje gezien, die bovendien in een drivebay had gepast (want daar hebben laptops er zoveel van :P).

En hoe is dat programma in de omgang? Kan je je mp3's een beetje geordend kwijt, of is het echt alleen maar die gigantische lijst die ik steeds terugzie(ik wil gewoon een windowsverkenner-like interface!)?
Bovendien jammer dat je audio-cd's dus via je laptop moet spelen, zodat ze uren moeten opspinnen, en je nooit 2 tegelijk kan gebruiken. Leuk voor stanton, kunnen ze een externe interface gaan ontwerpen, met 2 cd-laatjes en wat draai- en drukknopjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Het programma bestaat uit 2 delen.
1: De finalscratch! Hier selecteer je de platen en speel je ze af.
2: Record box tool. Hier kun je je bestanden ordenen in 12 verschillende mappen. Zodat je dus 12 platenkoffers hebt als het ware.

Je kunt er wel meer maken, maar het FinalScratch kent alleen de 12. In de boxen moet je dan zoeken naar de juiste plaat.

Zoeken kan op vele kenmerken zoals:
titel- artiest - album - BPM - genre - enz.

ALs je een gewone record wil draaien dan moet je de switch op je mixer omgooien naar phono. De Scratchamp stuurt dan de phono sound terug naar de mikser.

Ik vind persoonlijk de ufo er wel vet uitzien, ookal is het iets minder praktisch.

En over die cd's; Het is helemaal niet gemaakt om direct cd's af te spelen. En idd de cd-rom spelers kunnen hier ook niet zo goed mee overweg.
Maar het viel me niets tegen toen ik het probeerde.

[ Voor 0% gewijzigd door Triple-D op 22-09-2002 22:43 . Reden: wat aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Triple-D schreef op 22 september 2002 @ 22:41:
[...]

Het programma bestaat uit 2 delen.
1: De finalscratch! Hier selecteer je de platen en speel je ze af.
2: Record box tool. Hier kun je je bestanden ordenen in 12 verschillende mappen. Zodat je dus 12 platenkoffers hebt als het ware.

Je kunt er wel meer maken, maar het FinalScratch kent alleen de 12. In de boxen moet je dan zoeken naar de juiste plaat.

Zoeken kan op vele kenmerken zoals:
titel- artiest - album - BPM - genre - enz.

ALs je een gewone record wil draaien dan moet je de switch op je mixer omgooien naar phono. De Scratchamp stuurt dan de phono sound terug naar de mikser.

Ik vind persoonlijk de ufo er wel vet uitzien, ookal is het iets minder praktisch.

En over die cd's; Het is helemaal niet gemaakt om direct cd's af te spelen. En idd de cd-rom spelers kunnen hier ook niet zo goed mee overweg.
Maar het viel me niets tegen toen ik het probeerde.
Dus je verbindt die UFO 2 keer met je mixer? 1 keer via line, 1 keer via phono

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op 22 september 2002 @ 22:53:
[...]

Dus je verbindt die UFO 2 keer met je mixer? 1 keer via line, 1 keer via phono
lijk me eerder 4x

TT1 1x line 1x phono
en TT2 1xline 1x phono

anders kan je niet eens lekker spelen met je EQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 23:16:
[...]

lijk me eerder 4x

TT1 1x line 1x phono
en TT2 1xline 1x phono

anders kan je niet eens lekker spelen met je EQ
cORRECt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Wat een gedoe allemaal zeg.

Maar dat finalscratch komt er sowieso bij mij -> al moet ik er een lening voor af gaan sluiten :P

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
maare, hoe manipuleer je dan cdspelers?? werkt dat ding uit een eigen geheugen?
Reind schreef op 23 september 2002 @ 00:24:

Maar dat finalscratch komt er sowieso bij mij -> al moet ik er een lening voor af gaan sluiten :P
eerst ga ik een digitale camera kopen, die moet ik gewoon hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 23 september 2002 @ 00:28:
maare, hoe manipuleer je dan cdspelers?? werkt dat ding uit een eigen geheugen?

[...]

eerst ga ik een digitale camera kopen, die moet ik gewoon hebben....
Die heb ik al. Naja die heeft iemand anders op dit moment maar hij is van mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reind schreef op 23 september 2002 @ 00:24:

Toch maar overstappen van vinyl naar mp3's, Reind?

Is er btw nog voortgang te melden betreffende je cont(r)act met barkers?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Reind schreef op 21 september 2002 @ 23:27:
Hey ff heel wat anders -> Ik heb vandaag weer is een cd gekocht (ja niet alles haal ik van I-net af) en dat was de CD -> Grandmix the disco edition - Mixed by Ben Liebrand.

Tering wat is dat een goede cd zeg -> allemaal heerlijke oude disco en perfect gemixt.
Reind ben je ziek? :P Je geeft een compliment aan Ben Liebrand!! Kan me nog andere reacties van je herinneren. :P

Maareh die mix is idd super.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
LangTall schreef op 23 september 2002 @ 11:15:
[...]

Reind ben je ziek? :P Je geeft een compliment aan Ben Liebrand!! Kan me nog andere reacties van je herinneren. :P

lol, sometimes people CAN change:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BtM909 schreef op 23 september 2002 @ 10:34:
[...]

Toch maar overstappen van vinyl naar mp3's, Reind?

Is er btw nog voortgang te melden betreffende je cont(r)act met barkers?
Naja overstappen -=> gewoon beide gebruiken vind ik al meer dan zat :)

Wat betreft Barkers -> Dat komt volgende week allemaal wel weer -> Deze week komt mijn (ex) vriendinnetje terug uit griekenland en die wil ik graag weer is ff zien (zij mij ook zei ze ;) ) dus ik heb ff een weekje vakantie genomen. Dat betekent dus ook dat ik geen zin heb om met hun te praten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
LangTall schreef op 23 september 2002 @ 11:15:
[...]

Yep inderdaad ik vind het ook nog steeds een *)()*)&^%*&%^%*() maar dit heeft ie heel erg mooi gedaan :)
Ik vind Tiesto toch ook een arrogamnte klootzak maar dat neemt niet weg dat ie best wel kan draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
maare reind, ff vraagje, wat is er mis met liebrand dan??? hij maakt reette mooie mixies dacht ik zo

en tiesto maakt ook erg leuke muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Tiësto is zeker een geniale DJ. Het is alleen errug jammer dattie zo commercieel bezig is (k zag 'm laatst op MTV, gast blijf toch weg daar :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
SONiCB00M schreef op 23 september 2002 @ 12:48:
Tiësto is zeker een geniale DJ. Het is alleen errug jammer dattie zo commercieel bezig is (k zag 'm laatst op MTV, gast blijf toch weg daar :()
ik zou zijn commerciele activiteiten willen verdedigen dmet het feit dat hij zijn droom werkelijkheid ziet worden en dat hij van daaruit gewoon doet waar hij zin in heeft nu hij daar de financiele middelen toe heeft, oftewel, ik snap precies waar hij nu mee bezig is en kan t hem dus ook absoluut niet kwalijk nemen

en ik denk dat vanuit dat gezien, menigeen hier gewoon strontjaloers is op wat hij heeft en wij niet, en dat is dus reetteveel geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht eraan een cursusje beatmixen te gaan volgen..
Zie hier: http://www.idp.nl/djschool/beatmixen.html

Weet iemand of dit was is of iemand die zelf die cursus heeft gevolgd, en zijn ervaringen kan mee de delen? :)

BTW, een tijd terug stond er een post met heleboel platenzaken en 'reviews' daarvan, kan iemand ze even nog eens neerzetten want ik wil zaterdag a.s. ff een aantal plaatjes gaan kopen en dan wil ik wel een goede winkel daarvoor hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 22-09 15:53

Empathy

Extreme Audio

BtM909 schreef op 29 augustus 2002 @ 15:37:
komt ie (uitgebreide modus):

AMSTERDAM

Indeep'N'Dance - Nieuwendijk 107
Hier hebben ze een zootje techno, progressive, trance, hardtrance etc. Een redelijk klein zaakje (sousterrain) maar wel apart, jammergenoeg ook wat duurder maar wel uptodate sjit ennnnn vaak lekkere stamp-techno.(kom de 2 eigenaren vaak tegen op de betere techno feesie [afbeelding])

Groove Connection- St. Nicolaasstraat 41(zijstraat van de Nieuwedijk)
Alle electronische muziek vertegenwoordigd. Tis een wat grotere zaak waar je heel relaxed kan luisteren(jammergenoeg geen sl's) maar wel de ruimte. relaxte sfeer. wel net zo duur als deep n'dance.

Boudisque - Haringpakkersteeg 10-18(eind van de Nieuwedijk)
Een komplete muziek zaak met heel veel stijlen (ook cd's) en 5 bakken techno die elke week weer vol met nieuwe sjit zit. fijne prijzen wel een beetje krap luisteren.

Attalos - Amstelveenseweg 27 (op het eind van de Overtoom)
Onlangs langsgeweest. Redelijke selectie nieuwe dingen, beetje "cleane" zaak, mij teveel licht, beetje gek op mac sfeer. 2 bakjes techno rest niet gekeken. Op zich wel een paar leuke dingen gekocht. Minpunt: de oude releases bevatten geen platen, moet je een beetje om de plaat gaan vragen.

Concerto - Utrechtse straat 52-60
2e en 1e hands house en techno, als je vaak gaat kijken kan je wel wat leuke oude sjit vinden maar moet je wel geduld hebben, plaatjes kosten daar tussen de 2 en de 8 piekies(2ehands). koel.

Midtown - Nieuwendijk 104
Ze hebben wel techno maar ook een heleboel commerciële house, dus ook comerciële techno. Beetje clubby sfeertje, beetje te licht, beetje te weinig van die vette techno maar meet neigend naar techhouse dingen, niet mijn zaak dus.)

De Plaatboef - Rozengracht 40
Kwam hier vroeger wel es HipHop vynil aanschaffen, ze hebben ook house en hoogstwaarschijnlijk ook techno...in ieder geval ->relaxte prijzen..

Rush Hour - Spuistraat 98
VETTE SJIT. Je kan alles zo'n beetje bestellen tegen goede prijs. Aardig personeel. Fijne inrichting, sl's om op te luisteren, bakken gesorteerd op label, goede platen, nieuwe dingen, lekker dicht in de stad.....oftewel een aanrader.

Dance Tracks - Nieuwe Nieuwstraat 69(Zijstraat Nieuwedijk/Nieuwezijdsvoorburgwal)
Niet echt een techno zaak, ze hebben het wel maar zeker niet het nieuwste. Alles een beetje basic. Je kan daar de paar maanden oude grote releases wel halen als je buurman ze nog niet heeft, rest van de techno bakken gevuld met sjit die je niet wilt hebben, tenminste; toen ik er voor het laatst was)

Outland records - Zeedijk 22
Schijnt ook wel een topper te zijn, lekker dicht bij A'dam CS.

De Platenkoning - Hasselaerssteeg 12 (opposite central station), 1012 MB Amsterdam
Voor alle ouwe toppers die je nog moet hebben die je zoekt ga lekker `n middagje daarheen en kijk en neem je lijst mee met traxx en wie weet heeft die ze wel

ANTWERPEN

USA import - Sint Jacobstraat 75 (vlak bij de Meir)
recente techno, ook veel andere stuff (trance, jump, ...)

Wallys Grovveworld - Sint Jacobstraat 75 (vlak bij de Meir)
Cool underground winkeltje, massas platen, vooral Deephouse/Groovyhouse/techno; ook eigen label. Platen kan je bestellen via de site(www.wallysgrooveworld.com).

Stereophonics - kammenstraat
Niet zoveel techno maar wel veel electro en d&b maar je kan er alles bestellen want het is namelijk een winkeltje van de kerels van lowlands (groothandelaar die ook aan usa imort levert)en hij vind echt alles voor je.

Arnhem

Attalos Records & DJ Equipment - Walstraat 25 6811BC ARNHEM
Zaak met goede diversiteit aan platen (stijlen).

BRUSSEL

BCM music import - Plattesteen 6
Goeie zaak, weel veel verkoop achter de toog van de beste vinyls. Verwacht niet dat je alles in je handen geduwt krijgt, dat gebeurt enkel met de beste klanten

DEN HAAG

Confused - van Diemenstraat 128

Midtown - Schoolstraat 101

Rhythm Import - Torenstraat 96 (inc. Techno basement) TOPzaak

EINDHOVEN

Rare Records - Bergstraat 36b
http://www.rare-records.nl

Midtown - Hooghuisstraat 22 5611GT

Bullet

GENT

Music Man - steendam72
De beste van België, 2 rooms blue (techno) en red (commercial shit)

GRONINGEN

Hemmes - Steentilstraat 28, 9711 GN Groningen

HAARLEM

Trancentral Records - Kruisweg, vlakbij het station

Frankey records - gen. Cronjéstraat, achter het station, richting het noorden

LEIDEN

Cyber Records - Steenstraat 5

MAASTRICHT

Sirius Sirius Smart Sounds - Oude Tweebergenpoort 7 7A 6211TD
Klein maar fijn :-)

MENEN

Disco Smash - Rue de Lille 249
Niet echt goed, weining techno. Als je toevallig in de buurt bent is het wel eens goed om binnen te gaan maar zeker niet speciaal naartoe gaan...

BCM MusicImport - Hazestraat

MOESKROEN

Diki records - Rue Du Christ 101
Valt wel mee, heeft ook zijn eigen label maar slecht releases. Platen aanbod is wel redelijk goed

Cyclone Records - Molenstraat 49
hier vind, techno, hard-tekno, acid-core, elektro, trip-hip-hop, experimental, house, hard-core, electronix, d&b, jungle, ambient, hip hop

[i]Middelburg[/i]

Fix Showproductions BV - Arnesteinweg 48 B 4338PD
(vlakbij indoor kartbaan) Ronnie Doorzon (ook wel bekend als Meneer Doorzon en Ronnie D.) is daar the chief in command. Bestelt alles *indien mogelijk*

OOSTENDE

Ostendsche Ploate - Vindictivelaan 10
daar hebben ze vanalles, techno, dance, hip hop,hardcore,... , maar spijtig genoeg niet in hele grote hoeveelheden, waardoor je soms zelf veel je platen moet bestellen.

Forbidden Planet - Haarlemmerstraat 246
veel classics, heel veel als je het mij vraagt

ROTTERDAM

Midtown - nieuwe binnenweg

Rhythm Import - Binnenwegplein 20c
veel tech-house niet het hardere stamp werk

Basic Beat - Nieuwe Binnenweg 19b
vroeger wel ok

Tripple Vision - Nieuwe Binnenweg 106
apart zaakje veel drum and bass maar ook een aardige technobak[je]

SNEEK

V.I.P RECORDS - Grootzand 39,
8601 AS, SNEEK, Netherlands http://www.vip-records.com

UTRECHT

Metro - Oudegracht 72b (naast het beruchte ticket-shoppie Twist & Shout). Vraag naar Alwin en die helpt je gegarandeerd goed

Midtown - Zadelstraat 36.
Daar staan o.a. The Viper (Babyboom), Dj N.U.C., Bobby Fed up (Winkel van Sinkel) en Don "Daniel Party Time" Cartel in de winkel ook soms weer Ome Ed van Santen (Floor Control, Lock n'Load)

Rhythm Import - Mariaplaats 1.
Zwaar belabberd, sukkels in de winkel, zo van je zoekt het maar uit maar meestal hebben ze wel topbreakbeats (Veel Aphrodite!!)

Vlissingen

Enteny Music Import - Wallstraat 96 (in de winkelstraat van VLISSINGEN Richting Arsenaal)

Zoetermeer

BPMdance - Pilatusdam 15 (only-djs is van hun)

-------------------------------------------------------------------------------------

->links:

duitsland:
http://www.musichead.de
http://www.homerun-records.de
http://shop.dj-vinylshop.de
http://www.decks-records.de
http://www.hardwax.com
http://www.ebay.de

groot-brittanië:
http://www.innercity.co.uk
http://www.htfr.co.uk
http://www.globalgroove.com
http://www.tuneinn.com
http://www.juno.co.uk

verenigde staten:
http://www.sonicgroove.com
http://www.moonshine.com
http://www.majesticstore.com
http://www.gemm.com
http://www.ebay.com

Nederland:
http://www.ellesdesia.nl
http://www.recess.nl
http://www.hetalternatief.com (veeeel techno releases)
http://www.vip-records.com
http://www.platenkoning.com

Europa:
http://www.dancegrooves.com
http://www.only-djs.com (alle platen online luisteren, veel techno, bijna alles binnen 2-3 dagen in huis)

Misc.:
http://www.satelliterecords.com
[url=http://http://ad.techno.org]http://ad.techno.org[/url] (Staat alles over house/techno in.)
http://www.groovetech.com

bron: IDP Forum
dat was deze dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:30:

Weet iemand of dit was is of iemand die zelf die cursus heeft gevolgd, en zijn ervaringen kan mee de delen? :)

[...]
Een cursus kan erg nuttig zijn. Ik heb de basisbeginselen geleerd in een workshop, 8 weken lang iedere maandagavond 2 uur. Die workshop werd gegeven op het Cultureel Centrum van de TU Delft. Kosten: 85 gulden, inclusief een jaar lang gebruik mogen maken van de apperatuur.

Maar 75 euro voor 2 1/2 uur ? |:( AUWW! (en dan ook nog een gedeelte videokijken, en je bent met max 4 cursisten tegelijk bezig. Hoewel, voor dat geld... misschien/hopelijk krijg je die video mee als cursusmateriaal.)

Ga eerst eens kijken of er in je kennisen/vriendenkring mensen zijn die DJ apperatuur hebben. Vraag ze dan maar of ze, weetikveel, voor een CD-bon, je een middagje willen laten zien hoe het werkt.

Als je zelf (nog) geen apperaratuur hebt kan je altijd eerst naar de softwarematige oplossing grijpen en MP3 mix software van het net plukken. (Dan moet je wèl de zelf-discipline hebben om met je tengels van de 'automatisch' knoppen af te blijven.) Dit geeft je de mogelijkheid om al een beetje een idee te krijgen van wat er bij mixen komt kijken.

En als je goed overweg kan met engels, dan kan je (sorry, spammerdespam!! ;) Jullie vergeven me toch wel he ? ) hier terecht: Advanced Vinyl Handling.

Maar 75 Euro voor eenmalig 2 1/2 uur ? Nahhh, dat geld kan je, denk ik, beter ergens anders aan besteden.

[ Voor 0% gewijzigd door JumpStart op 23-09-2002 14:01 . Reden: Grr Alt 0189 voor '1/2', daar kan React niet mee overweg... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tip: als je nou in het vervolg de URL pakt die gekoppeld is aan de datum van het bericht (naast de poster) ? ;) Scheelt weer boel veel scrollen. :)

BtM909 in "How to become a Dj... deel IV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:30:

BTW, een tijd terug stond er een post met heleboel platenzaken en 'reviews' daarvan, kan iemand ze even nog eens neerzetten want ik wil zaterdag a.s. ff een aantal plaatjes gaan kopen en dan wil ik wel een goede winkel daarvoor hebben..
Ik wil niemand wegkicken hier, maar
Waarom probeer je dit niet in het forum van die gasten?
http://forum.idp.nl/2002/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
BtM909 schreef op 23 september 2002 @ 14:04:
[...]

Ik wil niemand wegkicken hier, maar
Waarom probeer je dit niet in het forum van die gasten?
http://forum.idp.nl/2002/
omdat ze daar, vermoed ik, alle negatieve posts weghalen, en als ze dat niet doen, zijn ze zeker nuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

MR_WAZOO schreef op 23 september 2002 @ 14:16:
[...]

omdat ze daar, vermoed ik, alle negatieve posts weghalen, en als ze dat niet doen, zijn ze zeker nuts
Weghalen lijkt me stug. Het is net als hier een forum wat tegen de site aan hangt.
Ik kan hier toch ook gewoon verkondigen dat ik de frontpage niet vind werken (is btw niet zo :)).

Maar ik denk dat als er iemand die op die school zit, eerder in dat forum rondhangt dan hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

JumpStart schreef op 23 september 2002 @ 13:59:
[...]

Tip: als je nou in het vervolg de URL pakt die gekoppeld is aan de datum van het bericht (naast de poster) ? ;) Scheelt weer boel veel scrollen. :)

BtM909 in "How to become a Dj... deel IV"
ehm.... natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
BtM909 schreef op 23 september 2002 @ 14:22:
[...]

Weghalen lijkt me stug. Het is net als hier een forum wat tegen de site aan hangt.
Ik kan hier toch ook gewoon verkondigen dat ik de frontpage niet vind werken (is btw niet zo :)).

Maar ik denk dat als er iemand die op die school zit, eerder in dat forum rondhangt dan hier....
het is een commerciele instelling, en ze zijn nogal van hun kunnen overtuigt, terwijl ik er eigenlijk niet veel succesverhalen over hoor over hoe geweldig die opleiding zou zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..... en zeker niet te vergeten Distortion records
Dit zaakje heb ik ontdekt dankzij een ex-collega die nu in deze zaak werkt. Het is
misschien een wat rommelig oogende winkel maar het personeel in deze zaak weet zeer veel van verschillende uiteenlopende muziekstijlen (ambient, jungle, DnB, HipHop, Deep House) / labels etc. Je kunt hier werkelijk alles krijgen, ook beschikt de winkel over een pc die rechtstreeks aan E-bay zit gelinkt zodat ook de wat oudere 12" vinyl goed beschikbaar is.

Nou genoeg gepromoot lijkt me :*) .... maar ja ben nou eenmaal zeer te spreken over deze gasten, en vindt dat deze zaak zeker niet in het rijtje platenzaken uit Amsterdam mag ontbreken.

Tot slot nog wat info:

Distortion Records
Westerstraat 72
1015 ML AMSTERDAM
The Netherlands

Opening times Monday closed
Tuesday 11 - 18
Wednesday 11 - 18
Thursday 11 - 21
Friday 11 - 18
Saturday 10 - 18
Sunday closed

Phone or fax: +31-(0)20-6270004

Afbeeldingslocatie: http://www.distortion.nl/fotos/singlebakken.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 18:25
Misschien niet helemaal het goeie topic om dit te vragen, maar hier zitten de meeste experts dus 1 vraagje tussendoor kan niet zoveel kwaad denkik ;)
Ik ben nml op zoek naar de titel/artiest van een nummertje die ik heb gehoord in de Hardhouse essentials mix van DJ Arjen Sas (stond op de mixes ftp van idp/got).

Hier is een kort sampletje: Klik (1:04, 1,5MB)

Als iemand t weet: let me know! :D (PS: weet niet of het uit maakt, maar door de plaat heen hoor je af en toe: "Here we go again")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Terranca schreef op 23 september 2002 @ 15:02:
Misschien niet helemaal het goeie topic om dit te vragen, maar hier zitten de meeste experts dus 1 vraagje tussendoor kan niet zoveel kwaad denkik ;)
Ik ben nml op zoek naar de titel/artiest van een nummertje die ik heb gehoord in de Hardhouse essentials mix van DJ Arjen Sas (stond op de mixes ftp van idp/got).

Hier is een kort sampletje: Klik (1:04, 1,5MB)

Als iemand t weet: let me know! :D (PS: weet niet of het uit maakt, maar door de plaat heen hoor je af en toe: "Here we go again")
Gaida - Diamond (Technoboy Remix) (of anders de original mix, weet ik niet helemaal zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Vraag ik me ook af MR_WAZOO, wat is er mis met Ben Liebrand? Mag hem vanwege z'n muziek, maar ook als persoon kan je erger treffen. Heb pas nog met 'm op een BBQ gezeten, en heb nog wat prettige draaitips van 'm gehad. Dat zie ik andere grootheden nog niet zo snel doen. Hij zit al ruim 20 jaar in het vak, en laat zich de kaas niet van het brood eten, maar daar valt ook nix tegen te zeggen toch?

[ Voor 0% gewijzigd door LangTall op 23-09-2002 15:48 . Reden: typo.... ]

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middelburg

Fix Showproductions BV - Arnesteinweg 48 B 4338PD
(vlakbij indoor kartbaan) Ronnie Doorzon (ook wel bekend als Meneer Doorzon en Ronnie D.) is daar the chief in command. Bestelt alles *indien mogelijk*
Bij deze winkel ben ik al een aantal keer geweest en heb ik al een plaatje gescooord.Maar die dingen kosten daar wel OVERDREVEN duur ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:20:
[...]

Bij deze winkel ben ik al een aantal keer geweest en heb ik al een plaatje gescooord.Maar die dingen kosten daar wel OVERDREVEN duur ;(
[leraarmodus]
ze zijn er duur of kosten er overdreven veel :P
[/leraarmodus]

ga dan sparen voor finalscratch roman, ben je van al je ellende af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outland records - Zeedijk 22
Schijnt ook wel een topper te zijn, lekker dicht bij A'dam CS.
idd een paar straten van het CS
je heb 2 verdiepingen
boven de 'bekende' plaatjes
en beneden een "Techno bassment"
de meesten platen zijn er tussen de 9-12 pleuro en da's wel minder

ik vind de service ook niet helemaal 'HET'!
maar igg beter als bij mid-town amsterdam.

je hebt ook nog een zaakje in Zwolle ben de naam ff kwijt maargoed..

ik vind het een beetje simpele zaak...
veel TL verlichting
de zaak staat vol met bakken met platen...
alles heel 'goedkoop' ingericht

ziet er zeer a-profesioneel uit ;(

kwa hardcore hebben ze er wel leuke platen... maar verder heb ik dan ook niet gekeken...
ook hebben ze een vitrine met wat 'dj gear'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huisman schreef op 22 september 2002 @ 14:54:
[...]

Tip: De Gemini EM-300 gaat harder, is sterker EN goedkoper dan de V500.
Thanks voor de info en de tip! Ik zal em eens gaan checken :)

En nu snel wat setjes downen om te recenseren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ben ik gebanned op de FTP ofzo?

Ik kom er dus met geen mogelijkheid meer op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
hmmm
is de server niet gewoon down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er nu anders gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ikke nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 23:04:
[...]

Thanks voor de info en de tip! Ik zal em eens gaan checken :)
Die koptelefoon is echt een fijn ding, 'k heb 'm zelf ook. Alleen de bass valt een klein beetje tegen, verder gaat dat ding hard zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 14:39:
..... en zeker niet te vergeten Distortion records
Dit zaakje heb ik ontdekt dankzij een ex-collega die nu in deze zaak werkt. Het is
misschien een wat rommelig oogende winkel maar het personeel in deze zaak weet zeer veel van verschillende uiteenlopende muziekstijlen (ambient, jungle, DnB, HipHop, Deep House) / labels etc. Je kunt hier werkelijk alles krijgen, ook beschikt de winkel over een pc die rechtstreeks aan E-bay zit gelinkt zodat ook de wat oudere 12" vinyl goed beschikbaar is.
Idd, meesterlijke tent! Altijd als ik daar kom, vind ik platen die ik nergens anders kon vinden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
/me zoekt nog steeds een zaak in Nijmegen :(
Die Gemini is kwa kwaliteit wel een fijn ding. Ik vind 'm alleen niet fijn zitten.

Overigens zit in Deventer nog de Walk-in: Een minizaakje, drie schrappen aan vinyl :P maar hij heeft wel vrij recente platen. Kwa stijl uiteraard beperkt: Trance, club, hardhouse en techno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
geeneens hardcore???

das nou jammer lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja of hiphop dat hoor je toch ook te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al het een ander opgezocht, maar ik kon het niet vinden. wat ik wil weten is:wat is nou beter om te beginne met oefenen?met draaitafels of met cd-spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 12:34:
ik heb al het een ander opgezocht, maar ik kon het niet vinden. wat ik wil weten is:wat is nou beter om te beginne met oefenen?met draaitafels of met cd-spelers?
je kan nu bij de kijkshop voor 349 euro de perfecte beginnersset kopen, ik zou zeggen, ga daar eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zaak in zwolle is dance-life records. Hoewel ik elke dag in Zwolle kom, bestel ik bijna al mijn platen via internet (vind ik sowieso veel rustiger zoeken, in een winkel wil ik altijd vertrekkne met (veel) platen).
Qua prijs is hij net zo duur als de meesten (dus te duur), maar om een of andere heeft hij nooit wat ik zoek (of kom ik thuis met platen die achteraf tegenvallen). Weinig goede (funky/groovy) techno iig, wel een flinke hoeveelheid trance, en een drum 'n bass bak, maar ik zou niet kunnen zeggen of daar wat goeds inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 13:27:
Die zaak in zwolle is dance-life records. Hoewel ik elke dag in Zwolle kom, bestel ik bijna al mijn platen via internet (vind ik sowieso veel rustiger zoeken, in een winkel wil ik altijd vertrekkne met (veel) platen).
Qua prijs is hij net zo duur als de meesten (dus te duur), maar om een of andere heeft hij nooit wat ik zoek (of kom ik thuis met platen die achteraf tegenvallen). Weinig goede (funky/groovy) techno iig, wel een flinke hoeveelheid trance, en een drum 'n bass bak, maar ik zou niet kunnen zeggen of daar wat goeds inzit.
Die zaak is dus echt ZO slecht. Wat een eikels werken daar. Ze laten je daar gewoon 5 minuten voor de toonbank wachten voordat je geholpen wordt. (Zaak was leeg, en zo'n lelijk gezicht heb ik ook weer niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Empathy schreef op 24 september 2002 @ 13:52:
[...]

Die zaak is dus echt ZO slecht. Wat een eikels werken daar. Ze laten je daar gewoon 5 minuten voor de toonbank wachten voordat je geholpen wordt. (Zaak was leeg, en zo'n lelijk gezicht heb ik ook weer niet.)
dan moet je je smoel opentrekken zo van heej, er staat hier een potentiele klant
zou je die niet is helpen

meestal gaan ze dan wel rennen in zo een winkel, en anders is t maar goed dat je der weggaat met t gevoel van wat een eikels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Hey, kan iemand mij ff bijstaan met het installeren van eac en lame enzo?

Ik wil even mijn hele platencollectie gaan rippen. En dat moet in 1x goed gebeuren eigenlijk.

2x is een beetje zonde he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Triple-D heeft de smaak goed te pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triple-D schreef op 24 september 2002 @ 15:15:
Hey, kan iemand mij ff bijstaan met het installeren van eac en lame enzo?
www.r3mix.net of hier op het forum kan je genoeg vinden. Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Ik heb t nu wel werken, maar hij encode de bestanden veel te zacht.
Als ik opneem, netjes tegen de 0dB aan, maar als ik de mp3 omzet blijft er barweinig van over.

Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empathy schreef op 24 september 2002 @ 09:33:
[...]

. Alleen de bass valt een klein beetje tegen, verder gaat dat ding hard zat.
Dat is natuurlijk wel erg vervelend als je dnb draait, de basstonen moeten dan perfect weergegeven worden.. omdat je mixen anders enorm zaad klinken.. (bij dnb speelt dit wat meer dan bij andere genres..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:36:
[...]

Dat is natuurlijk wel erg vervelend als je dnb draait, de basstonen moeten dan perfect weergegeven worden.. omdat je mixen anders enorm zaad klinken.. (bij dnb speelt dit wat meer dan bij andere genres..)
DnB mix je op t gevoel, bass is geen touw op te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:36:
[...]

er is een verschil tussen perfecte weergave en harde/volle bass he... overigens boeit het mij niet zoveel hoe die bass wordt weergegeven als ik drum 'n bass mix (sowieso voor mij bij geen een stijl), aangezien ik zelf altijd maar op 1 kanaal de bass open heb staan.. belangrijker is een heldere weergave van de percussie, aangezien je daar het beste het ritme af kan leiden en zo de plaat synchroon kan zetten (en houden)

alleen maar op de lage tonen focussen leidt bij mij in de meeste gevallen in ieder geval niet tot het gewenste resultaat, de bas is nooit zo precies als de schelle en directe klank van de mid/hoog

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Zo ik heb mijn CDJ20 cd spelertje binnen.

Nu kan ik eindelijk Shola Ama - Imagine gaan draaien in mijn sets :)

Vanavond ff een review van dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Reind schreef op 24 september 2002 @ 18:10:
Zo ik heb mijn CDJ20 cd spelertje binnen.

Nu kan ik eindelijk Shola Ama - Imagine gaan draaien in mijn sets :)

Vanavond ff een review van dat ding :)
en een fototje reind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 24 september 2002 @ 17:51:
[...]

aangezien ik zelf altijd maar op 1 kanaal de bass open heb staan.. belangrijker is een heldere weergave van de percussie, aangezien je daar het beste het ritme af kan leiden en zo de plaat synchroon kan zetten (en houden)

alleen maar op de lage tonen focussen leidt bij mij in de meeste gevallen in ieder geval niet tot het gewenste resultaat, de bas is nooit zo precies als de schelle en directe klank van de mid/hoog
Kijk, ik probeer platen uit te zoeken waarvan de 2 basslijnen elkaar invullen, dat klinkt extreem ziek in de mix.. maar dan moet je die bass wel goed kunnen horen! Percussie is idd het fijnste om op te letten.. met mixen..

dat op gevoel verhaal is leuk, maar dat speelt in elk genre.. ik denk gewoon.. snare op de 2 en de 3.5 of 4 tel.. en dan syncen die boel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tekstep, is jouw mix verloren gegaan in die ftp-crash? Of had je er gewoon geen? Vindt wel dat ik een DnB-mix in mijn collectie moet hebben nl :).

Over Dancelife: Volgens mij werkt daar maar 1 gast (met soms een stand-in), die idd altijd uren zit te bellen of in zijn keukentje zit. En als ie je dan helpt weet ie lastig te vinden wat je zoekt. Maar volgensmij is ie licht autistisch oid, en is het gewoon een prima gast, alleen wat minder handig in ditsoort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 21:35:
[...]

Kijk, ik probeer platen uit te zoeken waarvan de 2 basslijnen elkaar invullen, dat klinkt extreem ziek in de mix.. maar dan moet je die bass wel goed kunnen horen! Percussie is idd het fijnste om op te letten.. met mixen..

dat op gevoel verhaal is leuk, maar dat speelt in elk genre.. ik denk gewoon.. snare op de 2 en de 3.5 of 4 tel.. en dan syncen die boel :)
t stomste aan DnB is dat als je t in pfl gelijk hebt dat t vervolgens in je mix totaal ruk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 22:27:
tekstep, is jouw mix verloren gegaan in die ftp-crash? Of had je er gewoon geen? Vindt wel dat ik een DnB-mix in mijn collectie moet hebben nl :).

Over Dancelife: Volgens mij werkt daar maar 1 gast (met soms een stand-in), die idd altijd uren zit te bellen of in zijn keukentje zit. En als ie je dan helpt weet ie lastig te vinden wat je zoekt. Maar volgensmij is ie licht autistisch oid, en is het gewoon een prima gast, alleen wat minder handig in ditsoort dingen.
Ik heb een paar weekies geleden me eerste demo opgenomen, maar daar was ik niet echt tevreden over.. kwa platenkeuze en opbouw wel. maar techniek was niet echt flex (plaatjes lagen iets te vaak niet sync).

Maar zodra mijn nieuwe plaatjes binnenzijn ga ik met een nieuwe demo aan de slag, dus ik denk dat je die dan over twee weekjes wel op de ftp kan verwachten (als het mag natuurlijk ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 24 september 2002 @ 22:31:
[...]

t stomste aan DnB is dat als je t in pfl gelijk hebt dat t vervolgens in je mix totaal ruk is...
Dan liggen ze dus NIET gelijk he? 8)7

*flauw sorry*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Review Gemini CDJ20

Vanochtend was ie er dan -> De Gemini CDJ20. Daar stond de postbode met een klein pakketje onder zijn arm (ik dacht is dit alles?) even tekenen en daarna heb ik meteen bij de 25 meter traptreden rennen richting zolder een nieuw olympisch record neer gezet.

Doos open en wat lag er boven op -> Juist een handleiding. En deze heb ik voor het eerst in mijn leven maar is even doorgelezen voordat ik alles aan ga lopen sluiten e.d (ja ik ben zo'n 1 -> waarom een manual als je toch wel denkt te weten hoe het werkt).
Na deze even te hebben doorgelezen onder het genot van een bak koffie (het was pas 9 uur dus nog erg vroeg voor mijn doen) heb ik de hele zooi is even aangesloten en verdomd het werkte in 1 keer.

Alleen nu zat ik met 1 probleem -> Ik ben een vinyl dj en had dus zo even geen cd bij de hand. Nou dan eerst maar is even een cd branden. Kom ik tot de conclusie dat ik dus geen normale cd's meer heb -> alleen nog rewritables. Nou dan maar een RW in dat laatje proppen en fikken maar.
CD in de CDJ20 en in 1 keer las ie hem (das dus mooi dat ik het weet want dat scheelt me een hoop gezeik als ik een keer op een feestje moet draaien -> gewoon alles van te voren branden op een RW en dus niet naar cd's gaan lopen zoeken want die raak ik toch altijd kwijt in de puinzooi hier).

Na een tijdje gemixt te hebben ben ik is even heel kritisch naar dit spelertje gaan kijken. Dit is dus een cd speler met een echte instant start en niet zoals bij zoveel anderen instant start na een halve seconde ;-). Makkelijk zoeken door je nummers heen d.m.v de search buttons. Niet 16* op de next track knop rammen maar gewoon +10 en dan de 6.
Alleen dat Cue'en -> Dat is even wennen als je een Pioneer CDJ100/1000 gewent bent. Ik heb er zelf nog een beetje moeite mee maar dat had ik in het begin ook met mijn A&H Xone 62 mixer en daar ben ik ook aan gewend. (dat cue'en ben ik nog steeds niet achter hoe het nou precies werkt maar ik heb het ook amper gebruikt)
Dan de knop waarmee je de klep opent -> Die vind ik niet echt fijn want je kunt de klep dus open doen tijdens het draaien en als je niet uit kijkt is het cd happen. (valt ook wel weer mee) Hier moet je dus een beetje mee oppassen. Wat ik ook een naar iets vind is dat de klep als een duveltje uit een doosje open knalt. Dat ding knalt dus echt open!!!

Wat houden we dan nog over -> Juist een JOG dial. Ik vond hem een beetje gammel aanvoelen (hij is het niet) maar dat komt omdat ik draaitafels gewend ben (Ik had namelijk hetzelfde gevoel bij een CDJ1000) en dat ding werkt uitstekend bij de wat grovere correcties. Voor de kleine correcties moet je er lekker van af blijven en de Pitch bend buttons gebruiken want dat is niet alleen nauwkeuriger maar klinkt ook veel beter.

Dan hebben we nog een pitch reset button -> zulke dingen mogen ze van mij weglaten. Het is net zoiets als de quartzlock op mijn PDXén -> die staat dus standaard aan als je de draaitafel aan zet en je pitch fader werkt dan dus niet. Dit is dus bij de CDJ20 ook het geval en ik vind zulke dingen vreselijk irritant. Maarja je kunt niet alles hebben en het zal ongetwijveld een functie hebben (al snap ik het nut er niet van)

Dan het Anti Shock systeem -> dit werkt echt kan ik jullie bevestigen. Vraag maar niet hoe ik het getest heb maar hij heeft geen kick gegeven dus dat zit wel goed ;-) (ik heb op de tafel staan springen waar hij op staat en dat beukt flink en overslaan deed ie niet :-P)

Conclusie -> Een erg lekker spelertje waar iedereen mee uit de voeten kan. Of je nou net begint of je nou al 10 jaar met cd's draait de CDJ20 zal je best bevallen voor het geld want vergeet niet dat dit wel een erg lekker spelertje is voor weinig geld. Ik kan hem ook zeker aanraden aan de mensen die net beginnen en twijfelen tussen vinyl en cd's -> Ga maar voor cd's want behalve de stijgende vinyl prijzen zijn ze ook nog is loodzwaar en lomp. En tegenwoordig is alles ook op kazaa te vinden aan nieuwe releases.
Ik heb deze speler gekocht omdat ik hier voor een maand of 3 een CDJ1000 te leen heb gehad en als je eenmaal cd's erbij hebt gehad dan kun je ze eigenlijk niet meer missen. Als ik het geld had voor een CDJ1000 dan had ik zelfs nog voor deze CDJ20 gekozen want het spelertje heeft alles wat je nodig hebt en geen overkill aan functies zoals op een CDJ1000. Het is voor mij ook een apparaat erbij als het waarre, een aanvulling op mijn bestaande set (en geen overbodige).

Als Gemini wat aan de klep zou doen en ze zouden de laser niet zo open en bloot neerleggen hadden ze een perfect basic spelertje waar de functies op zitten die je echt nodig hebt. (sommige mensen zoals ik vinden het prachtig al die extra's en anderen walgen ervan). Nu is ie ook perfect maar met een klein kanttekeningetje zeg maar en volgens mij bestaan er verder geen cd spelers in deze prijsklasse die net zo presteren als de CDJ20 dus het is echt de beste in zijn klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ff twee recensies...

Six4Eight : 40 Minute Demo Tape [41.19]

Ik heb hem gisteren nacht geluisterd voordat ik ging slapen, en mag ik even het volgende kwijt: Wat een lekkere mix! Sfeervolle platen selectie hoor. Het probleem bij progressive mixjes is dat het vaak inzakt ofzo.. dan wil je beuken. Maar bij jouw mix had ik dat helemaal niet. Dat is denk ik de kunst van het goed opbouwen van een set!

Ook technisch gezien heb ik eigenlijk weinig op te merken. Volgens mij veel vlekkeloze overgangen!

Techniek: 8
Stijl: 8,5

Yalopa House 18092002 [67.20]
Vanmiddag heb ik dit setje eens geluisterd omdat ik wel wat zin had in wat lekkere groovy housemuziek. Ik vind je platenkeuze wel aardig, dat wil zeggen dat ik me geen enkel moment in de mix heb verveeld. Naja, alleen dat nummer met die congo's lijkt echt EINDELOOS door te gaan, en die kwam me een beetje de neus uit al zo vroeg in de mix. Ik herkende overigens welgeteld 1 plaat want ik ben niet zo thuis in de house-muziek.

Het zwakke punt van je mix ligt duidelijk in de overgangen: het beatmatchen moet nauwkeuriger, maar dat hoor je zelf ook wel denk ik, dat kost gewoon tijd om te oefenen. (Ik ben zelf nog geen jaar bezig, en heb het ook nog regelmatig, ik ben blij dat ik niet de enige ben ;)). Maar waar bij anderen de mix vaak helemaal in de soep loopt (Trainwreck) lijkt het bij jou zo, dat de platen wel even snel lopen.. maar niet in de maat.. net 0.5 seconde te laat ofzo.. en dat blijft dan zo tijdens je overgang heb ik het idee. Als je em ff een tikkie geeft, ligt ie goed!

Techniek: 5.5
Stijl: 6.5

Zodra ik me mix online zet verwacht ik natuurlijk ook dat ik de grond ingeboord wordt he? dat zijn jullie me nu wel verschuldigt! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Wat alleen weer minder was vandaag is dat mijn A&H kuren heeft sinds de faders vervangen zijn in de fabriek en ik kreeg dus vandaag via de mail opdracht hem kosteloos op te sturen naar de fabriek.

Ik had de faders dus laten vervangen voor Penny&Gilles faders en volgens mij hebben ze er nog een bak koffie bij in gedonderd want hij is er alleen maar slechter van gaan klinken.
Maarja dat gaat gefixt worden dus voorlopig heb ik de Mag10 bij een vriend van me maar weer even op gehaald (makkelijk zo'n mixer die je met een paar vrienden hebt gekocht voor Algemeen gebruik -> gaat er een keer wat stuk dan heb je tenminste nog is wat)
Nu besef ik eigenlijk pas ook hoe verwend ik ben want wat is het mixen op een andere mixer dan ruk zeg als je een A&H gewend bent.

Naja ik heb hem met spoed op laten sturen en de mensen van A&H hebben beloofd dat de mixer kostenloos gefixt en terug gestuurd word. (mag gloeiende *^)&*%^(&)&*%^%)*&^*& ook wel voor dat geld)

Wat ik trouwens ook zag op de doos van de Gemini CD speler is dat de mensen van Gemini er gewoon 3 jaar garantie op durfen geven -> vinnik wel netjes en het geeft mij het idee dat ze daar zelf ook vertrouwen in het product hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hey T3KST3P heb je mijn mix al geluisterd dan?

Ik ben nu bezig met een Darkstep/Speedgarage/DnB mix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 24 september 2002 @ 22:59:
Hey T3KST3P heb je mijn mix al geluisterd dan?

Ik ben nu bezig met een Darkstep/Speedgarage/DnB mix :)
Ik ben er nu naar aan het luisteren. review waarschijnlijk morgen ofzo!
Ik ben benieuwd naar je dnbcollectie.. k heb in zon 6 maandjes 100 plaatjes gekocht dus mijn collectie groeit nu sneeeeeel (voor mij dan ;))

Hoe wil je het bpm probleem op gaan lossen? want dnb draait zon 40 bpm sneller dan de average speedgarage (125+) of breakstep (135+)

( Wtf is er trouwens met djforum.nl aande hand, ik ben daar gebanned? )

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2002 23:05 . Reden: wat vergeten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Jij bent niet de enige die gebanned is -> Me2 -> forum is gewoon naar de donder volgens mij.

Ik heb er iig flink de balen van want ik hoor ook niets meer van ze en wat mij betreft kunnen ze verrekken of ze moeten een heel goed excuus hebben want hier heb ik de schurft aan.

Hoe ga ik dat BPM probleem oplossen? Mwah zie ik onder het draaien wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 24 september 2002 @ 23:15:

Hoe ga ik dat BPM probleem oplossen? Mwah zie ik onder het draaien wel weer ;)
Moetje eens een plaatje van het bingo label kopen..

beginnen vaak op breakz of dnb snelheid... om na de breakdown ineens van snelheid te switchen.. ERRUG handig maar niet origineel :7

Verwijderd

Reind - 3 tafelsmix
Net klaar met luisteren al, en hij beviel me erg goed. Nu ben ik niet echt super into cheesy-house (af en toe was ik bang dat het gospel chior in zou vallen ;)), maar de set flowde goed. Subtiele op en afbouw door een fijne trackselectie. Ook technisch gezien is er geloof weinig tot niets mis.. goed gematched de boel. Maarja ik wist allang dat jij goed kon mixen.

Misschien daarom tijd voor wat experimentjes tijdens het draaien ofzo, om het als een uitdaging te houden. Alles bijmekaar dikke pluim: snel een nieuwe mix sturen!

Techniek 8
Stijl 7 (vanwege gospelchior angst ;))

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:13:
Reind - 3 tafelsmix
Net klaar met luisteren al, en hij beviel me erg goed. Nu ben ik niet echt super into cheesy-house (af en toe was ik bang dat het gospel chior in zou vallen ;)), maar de set flowde goed. Subtiele op en afbouw door een fijne trackselectie. Ook technisch gezien is er geloof weinig tot niets mis.. goed gematched de boel. Maarja ik wist allang dat jij goed kon mixen.

Misschien daarom tijd voor wat experimentjes tijdens het draaien ofzo, om het als een uitdaging te houden. Alles bijmekaar dikke pluim: snel een nieuwe mix sturen!

Techniek 8
Stijl 7 (vanwege gospelchior angst ;))
Das best lekker toch :P zo'n gospel zangeresje :)

• Flake
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH STOMME IDIOTEN BIJ GEMINI
Hebben ze de PT-2400 uit productie genomen :'(

Hoe halen fabrikanten het af en toe in hun hoofd de goede producten te schrappen en de brakke slechtverkopende rotdingen in hun assortiment te laten staan |:(

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

SONiCB00M schreef op 25 september 2002 @ 12:41:

Hoe halen fabrikanten het af en toe in hun hoofd de goede producten te schrappen en de brakke slechtverkopende rotdingen in hun assortiment te laten staan |:(
Mja... eikels... ik wilde over een tijdje deze tafels gaan kopen, maar dat kan ik dus wel vergeten. Maargoed, ze hebben het gedaan om de verkoop van de PDT-6000 omhoog te gooien.

• NightOwlNL
SONiCB00M schreef op 25 september 2002 @ 12:41:

misschien omdat ze een nieuwere versie hebben????

die net zo goed is?? ik heb hier thuis een PT1000 en 2000 staan, en ik heb laatst een keer met die 2400 gewerkt, en moet zeggen, vrij weinig verschil te merken hoor...

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

MR_WAZOO schreef op 25 september 2002 @ 13:36:
[...]

die net zo goed is?? ik heb hier thuis een PT1000 en 2000 staan, en ik heb laatst een keer met die 2400 gewerkt, en moet zeggen, vrij weinig verschil te merken hoor...
mja, die nieuwe kost wel 200 euro meer

• NightOwlNL
Empathy schreef op 25 september 2002 @ 13:38:
[...]

mja, die nieuwe kost wel 200 euro meer
ach, die word vanzelf goedkoper, alles wat nieuw is kost meer dan t oude product maar word na verloop an tijd goedkoper (zodra er meer winst word gemaakt en dus de R&D kosten eruit zijn en t allemaal pure winst word..

• Flake
MR_WAZOO schreef op 25 september 2002 @ 13:36:

Vind je? Die PT-2000 die ze bij de kleine platenboer in D'ter hebben (zie elders dit topic) verschilt toch wel aardig met de mijne d8 ik. D'r stond aardig wat speling op de arm, torque is toch wat lager en het plateau was d8 ik niet gedempt (maar dat kon ook de voeding wezen).

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

MR_WAZOO schreef op 25 september 2002 @ 13:49:
[...]

ach, die word vanzelf goedkoper, alles wat nieuw is kost meer dan t oude product maar word na verloop an tijd goedkoper (zodra er meer winst word gemaakt en dus de R&D kosten eruit zijn en t allemaal pure winst word..
Gaat met draaitafels niet erg vaak op geloof ik

• NightOwlNL
SONiCB00M schreef op 25 september 2002 @ 13:51:
[...]
Vind je? Die PT-2000 die ze bij de kleine platenboer in D'ter hebben (zie elders dit topic) verschilt toch wel aardig met de mijne d8 ik. D'r stond aardig wat speling op de arm, torque is toch wat lager en het plateau was d8 ik niet gedempt (maar dat kon ook de voeding wezen).
ik heb de arm van mijn PT 2000 en PT 1000 beiden zelf af moeten stellen ja, maar de torque is prima hier enigste probleem is dar als je op de case van dat ding tikt dat je dat kan horen via je speakers

nou is t niet gebruikelijk om op je case te tikken vind ik, maar t viel me wel op...

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 22:57:
Dan ff twee recensies...

Yalopa House 18092002 [67.20]
Vanmiddag heb ik dit setje eens geluisterd omdat ik wel wat zin had in wat lekkere groovy housemuziek. Ik vind je platenkeuze wel aardig, dat wil zeggen dat ik me geen enkel moment in de mix heb verveeld. Naja, alleen dat nummer met die congo's lijkt echt EINDELOOS door te gaan, en die kwam me een beetje de neus uit al zo vroeg in de mix. Ik herkende overigens welgeteld 1 plaat want ik ben niet zo thuis in de house-muziek.

Het zwakke punt van je mix ligt duidelijk in de overgangen: het beatmatchen moet nauwkeuriger, maar dat hoor je zelf ook wel denk ik, dat kost gewoon tijd om te oefenen. (Ik ben zelf nog geen jaar bezig, en heb het ook nog regelmatig, ik ben blij dat ik niet de enige ben ;)). Maar waar bij anderen de mix vaak helemaal in de soep loopt (Trainwreck) lijkt het bij jou zo, dat de platen wel even snel lopen.. maar niet in de maat.. net 0.5 seconde te laat ofzo.. en dat blijft dan zo tijdens je overgang heb ik het idee. Als je em ff een tikkie geeft, ligt ie goed!

Techniek: 5.5
Stijl: 6.5

Zodra ik me mix online zet verwacht ik natuurlijk ook dat ik de grond ingeboord wordt he? dat zijn jullie me nu wel verschuldigt! >:)
Conga's : Jon Cutler: african jive _/-\o_

Slechts 1 nr herkend: ik hou er niet van om nrs te draaien die iedereen al kent, op feesten hoor ik ook niet graag teveel nr's die ik al ken.

Dat van die 0,5 sec. ga kijken voor speakers die ik voor mn neus kan zetten, nu staan ze onder mn tafel en 5 meter van me, vermoed dat er daardoor wat veel vertraging is tssn linker en rechteroor, je bent iig de eerste die daar iets van zegt..

grond inboren: een goeie mix zal de grond zelden ingaan.

tnx voor de revieuw

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

groot topic :) ik ben van plan om ook maar eens te beginnen met dj'en :) ik zit nog te twijfelen aan vinyl of cd.. ik wil meer de harde kant op (hardhouse/hardcore) zijn er daar wel genoeg cd's van (geen bij elkaar gegooide radio versies zeg maar)? ik ben van plan deze te gaan kopen :) cd CD spelers zijn zeer goed als ik Reind mag geloven :7

Verwijderd

leffe_blond schreef op 25 september 2002 @ 17:17:
[...]

Conga's : Jon Cutler: african jive _/-\o_

Slechts 1 nr herkend: ik hou er niet van om nrs te draaien die iedereen al kent, op feesten hoor ik ook niet graag teveel nr's die ik al ken.

Dat van die 0,5 sec. ga kijken voor speakers die ik voor mn neus kan zetten, nu staan ze onder mn tafel en 5 meter van me, vermoed dat er daardoor wat veel vertraging is tssn linker en rechteroor, je bent iig de eerste die daar iets van zegt..

grond inboren: een goeie mix zal de grond zelden ingaan.

tnx voor de revieuw
Dat ik maar 1 plaat herken, is niets slechts hoor :)

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 19:14:
groot topic :) ik ben van plan om ook maar eens te beginnen met dj'en :) ik zit nog te twijfelen aan vinyl of cd.. ik wil meer de harde kant op (hardhouse/hardcore) zijn er daar wel genoeg cd's van (geen bij elkaar gegooide radio versies zeg maar)? ik ben van plan deze te gaan kopen :) cd CD spelers zijn zeer goed als ik Reind mag geloven :7
Als jij inderdaad wilt beginnen met draaien maar je weet eigenlijk nog niet helemaal zeker wat je wilt dan zou ik voor cd's gaan.
Het zit namelijk zo -> als je thuis draait (en dat doe je voorlopig) dan kun je gerust alle muziek van I-net aftrekken en dan heb je de dure vinyl kosten dus niet.
Daar komt nog is bij dat mocht je het niets vinden je de cd spelers zo kwijt bent en dat is meestal nog maar de vraag met die goedkopere draaitafel zooi.

Daar komt nog is bij dat de CDJ20 een uitstekende cd speler is voor zijn geld (lees beste in die prijsklasse) dus een miskoop doe je niet :)

• NightOwlNL
Reind schreef op 26 september 2002 @ 01:35:
[...]

Als jij inderdaad wilt beginnen met draaien maar je weet eigenlijk nog niet helemaal zeker wat je wilt dan zou ik voor cd's gaan.
Het zit namelijk zo -> als je thuis draait (en dat doe je voorlopig) dan kun je gerust alle muziek van I-net aftrekken en dan heb je de dure vinyl kosten dus niet.
Daar komt nog is bij dat mocht je het niets vinden je de cd spelers zo kwijt bent en dat is meestal nog maar de vraag met die goedkopere draaitafel zooi.

Daar komt nog is bij dat de CDJ20 een uitstekende cd speler is voor zijn geld (lees beste in die prijsklasse) dus een miskoop doe je niet :)
en anders hebben ze bij de kijkshop voor 349 euro iets staan om mee te kutten (indien je zorgt dat er daarna ook niets meer mee valt te doen ;)

Verwijderd

ik weet al nu een stuk meer dan eerst.wat ik wil gaan doen is info.vragen bij winkels die dj-stuff verkopen,weten jullie waar ik in de buurt van venlo en omstreken goede info kan krijgen? het mag ook gerust in maastricht tot in eindhoven zijn.

graag serieuze reactie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 12:43:
ik weet al nu een stuk meer dan eerst.wat ik wil gaan doen is info.vragen bij winkels die dj-stuff verkopen,weten jullie waar ik in de buurt van venlo en omstreken goede info kan krijgen? het mag ook gerust in maastricht tot in eindhoven zijn.

graag serieuze reactie
Als ik jou was dan zou ik gewoon ff vragen mailen naar de eigenaar van new-line (www.new-line.nl) hier heb ik mijn mengpaneel en beide draaitafels besteld en de service is echt perfect.

Vragen worden ook heel goed beantwoord.
Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.