Dat zal dan wel de B kant van Mark van Dale's 'Love Slave' zijn...Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 18:05:
"die toeters": Rond 15:40 zitten ze. Is dat een track van de gypsymen ofzo (als ik die bassline zo hoor...).
uhmmmm ff luisteren...
zo rond de 13e minuut?
ik denk dat je System 7 - Alphawave (Plastikman remix)
bedoelt, die 'toeters' zijn die acid achtige toontjes (volgens mij is het nl. een 303 die je daar hoort.. en op de achtergrond hoor je daarna een stem met iets van 'listening to the sound' als het goed is)
Mark van Dale??? man waar heb je het over
dat is iemand van wie ik _NOOIT_ een plaat op zal zetten 
oh ja ff voor de duidelijkheid, ik neem aan dat het over die my world mix ging van mij? of die andere
want dan hoor je precies op 15.40 Gary Martin met Casa Cougat
zo rond de 13e minuut?
ik denk dat je System 7 - Alphawave (Plastikman remix)
bedoelt, die 'toeters' zijn die acid achtige toontjes (volgens mij is het nl. een 303 die je daar hoort.. en op de achtergrond hoor je daarna een stem met iets van 'listening to the sound' als het goed is)
Mark van Dale??? man waar heb je het over

oh ja ff voor de duidelijkheid, ik neem aan dat het over die my world mix ging van mij? of die andere
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Jup, zonder laptop.BtM909 schreef op 20 september 2002 @ 15:02:
[...]
!!!! PICS !!!!!
ik dacht btw dat het pre-installed was. Of heb jij het zonder laptop gekocht?
En ik krijg mijn schijf niet goed in fat32!
Verwijderd
hey mense
ik wil graag een dubbelcd-deck,mixer, boxen,en verstreker aanschaffen.
wat zijn goeden mereken hiervoor?
kan ik deze app. ook 2e hands kopen?
mzzzzz
mzzzzz
Schijf + OS of een losse dataschijf?Triple-D schreef op 20 september 2002 @ 19:02:
[...]
Jup, zonder laptop.
En ik krijg mijn schijf niet goed in fat32!
---------------------------------------------------------------
Ik heb ook weer eens een mixje gemaakt:
Tracklist:
hypertraxx - paranoid (scott project remix)
dj x 2000 - modem (scott project remix)
Cosmic gate - hardcore
yoda - definitely (scott project remix)
Miss shiva - dreams 2002
scooter - chinese whispers
organ donors - mad as hell
noemi - in my dreams
cyberdine - hard essence
derb - derb ( arome remix)
spcafrog feat. the green grimper - follow me 2002
yoji biomehanika - ding a ling (scott project remix)
Linkje (104MB)
Niet iedereen zijn smaak maar het is een erg goede mix (zolang je platenkeus, mixtechniek en originaliteit buiten beschouwing laat
---------------------------------------------------------------
Numark, Pioneer, maar smaken verschillen.Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:49:
hey mense
mzzzzz
2e hands kan natuurlijk ook, zie http://www.marktplaats.nl
welkom op got,
normaal vraag je zoiets niet maar heb je reeds enkele dingen in het achterhoofd, ik ga er vanuit dat je reeds iets gezien hebt en ook een budget in je hoofd hebt maar ff vergeten bent om dat hier te melden...
dus:
wat is je budget,
wat heb je reeds gezien dat je wel leuk vind (@local shop)
wat wil je gaan doen; trouwfeesten of party's, is een verschill in "gear"
normaal vraag je zoiets niet maar heb je reeds enkele dingen in het achterhoofd, ik ga er vanuit dat je reeds iets gezien hebt en ook een budget in je hoofd hebt maar ff vergeten bent om dat hier te melden...
dus:
wat is je budget,
wat heb je reeds gezien dat je wel leuk vind (@local shop)
wat wil je gaan doen; trouwfeesten of party's, is een verschill in "gear"
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
wat kan ik het beste nieuw kopen?
hoe kan ik controlleren of een apparaat nog goed functioneert?
op wat mag er dan wel geoordeeld worden??zolang je platenkeus, mixtechniek en originaliteit buiten beschouwing laat
o ja: wie graag house hoort moet ook eens yalopa van de ftp halen (mijn mix dus), laat eens weten wat je er van vind. Reakties graag
wat dacht je van: stop er een cd inVerwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:57:
Weet ik veel, ik wilde ook eens iets uppen en de mening van anderen horen. Tis overigens geen Fader-start-mixen.leffe_blond schreef op 20 september 2002 @ 19:59:
[...]
op wat mag er dan wel geoordeeld worden??
o ja: wie graag house hoort moet ook eens yalopa van de ftp halen (mijn mix dus), laat eens weten wat je er van vind. Reakties graag
Ik zal die van jou ff downloaden.
jouwe ook ff beluisterenIk zal die van jou ff downloaden.
Verwijderd
UTFS and RTFTVerwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:57:
Verwijderd
rond de 200euro ter beschikking
per apparaat wil ik weten wat een goed merk is en of wat uitmaakt of het 1ste of 2e hands is.
per apparaat wil ik weten wat een goed merk is en of wat uitmaakt of het 1ste of 2e hands is.
Voor dat geld heb je netaan een koptelefoon en een zooi kabelsVerwijderd schreef op 20 september 2002 @ 21:00:
rond de 200euro ter beschikking
Ik zou, als je serieus bent, toch wat meer uitgeven.
Verwijderd
Wou het ff hebben met jullie over Scooter..
Wie haalt het in zijn hoofd om zulke muziek te maken. Hij heeft het eerder geflikt met hyper hyper.. en meer van die rotzooi
Mijn stelling is dat je muziek maakt of draait puur uit de liefde voor de muziek..
Wat Scooter doet vindt IK echt goedkoop en maak je alleen om geld te maken,
maakt de house en dergelijke kapot.
Als je zo`n cd single koopt dan draai je die een paar keer en verder verstoft ie maar ergens.... Maar wie koopt zoiets op vinyl?
Heb het voorbeeld van Scooter genoemd maar dit is een voorbeeld.
En ook als dit al eerder voorbij is gekomen laat het me ff weten op een vriendelijke manier en een linkje als het niet teveel moeite is.......
Wie haalt het in zijn hoofd om zulke muziek te maken. Hij heeft het eerder geflikt met hyper hyper.. en meer van die rotzooi
Mijn stelling is dat je muziek maakt of draait puur uit de liefde voor de muziek..
Wat Scooter doet vindt IK echt goedkoop en maak je alleen om geld te maken,
maakt de house en dergelijke kapot.
Als je zo`n cd single koopt dan draai je die een paar keer en verder verstoft ie maar ergens.... Maar wie koopt zoiets op vinyl?
Heb het voorbeeld van Scooter genoemd maar dit is een voorbeeld.
En ook als dit al eerder voorbij is gekomen laat het me ff weten op een vriendelijke manier en een linkje als het niet teveel moeite is.......
maar abje toch, scooter is toch t einde???
Verwijderd
ik vind het allemaal best lekkere muziek om af en toe te horen hoor.....
maargoed als ze weer grijs gedraait worden op 538 is het nie meer zo heel leuk...
nou we het toch over 538 hebben....
ik word helemaal gek van die TNT reclame...
1..2..3..4... Tnt koerier
maargoed als ze weer grijs gedraait worden op 538 is het nie meer zo heel leuk...

maar je kent de reclame welVerwijderd schreef op 20 september 2002 @ 21:13:
Verwijderd
Dat is ieder zijn eigen mening maar ik zal het nooit kopen.Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 21:13:
Maar ik bedoel ermee te zeggen dat mijn mening is dat je muziek maakt om dat je het leuk vindt om muziek te maken of te draaien.
En niet om geld te verdienen. Ben ik dan de enige die zo denkt?
Nee, maar misschien vindt hij het wèl leuk om die, in jouw ogen, kutmuziek te produceren.Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 21:19:
[...]
Dat is ieder zijn eigen mening maar ik zal het nooit kopen.
Maar ik bedoel ermee te zeggen dat mijn mening is dat je muziek maakt om dat je het leuk vindt om muziek te maken of te draaien.
En niet om geld te verdienen. Ben ik dan de enige die zo denkt?
Verwijderd
Besef me echt wel dat er mensen zijn die dit leuk vinden maar neem de gemiddelde discobezoeker eens.. Als een 1 niet comerciele houseplaat draait die makkelijk in het gehoor ligt dan gaan de mensen ook uit hun dak...jadjong schreef op 20 september 2002 @ 21:21:
[...]
Nee, maar misschien vindt hij het wèl leuk om die, in jouw ogen, kutmuziek te produceren.
Vindt dat het plubliek wel eens wat kritischer mag wezen
Persoonlijk negeer ik dergelijke "muziek", dwz: radio luister ik zelden, en naar plaatsen waar ze dergelijk brol draaien ga ik niet uit. Verder heb ik niet graag dat je het house noemt, want ik vind echt geen gram house terug in die takkeherrie.Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 21:05:
Wou het ff hebben met jullie over Scooter..
.......
.
passen ook in het rijte
melk inctvis, sillyver mellody,mario piccachiou, hihi lagustino...
gelukkig geld in die wereld: 2 hitjes en gedaan...
wie koopt het op vinyl? kweet niet, maar de gasten die in comerciele stampotheken met platen draaien veronderstel ik
ff een vraajge tussendoor:Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 21:26:
[...]
Besef me echt wel dat er mensen zijn die dit leuk vinden maar neem de gemiddelde discobezoeker eens.. Als een 1 niet comerciele houseplaat draait die makkelijk in het gehoor ligt dan gaan de mensen ook uit hun dak...
Vindt dat het plubliek wel eens wat kritischer mag wezen
ligt yoji biomehanika - ding a ling (scot project remix) goed in het gehoor?
Laatste nummer uit mijn mixVerwijderd schreef op 20 september 2002 @ 21:32:
ken ik niet maar zal ff op onderzoek uit gaan...
Doe rustig aan.Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 21:36:
Zal je mix ff downen volgende week geef ik dan ff een antwoord.
Verwijderd
EnerG:
Het gaat idd over die andere mix; die was kleiner, dus had ik als eerste binnen
. Myworld staat ongeveer 400mb verderop in de que
.
Verwijderd
EnerG:
. Myworld staat ongeveer 400mb verderop in de que
.
Maar die vocals in de 2e track, die zijn toch wel van (die gast van) underworld? Of laat ik mezelf compleet in de steek hierzo? Misschien niet zo raar dat het voor mij een stuk minder leek of die platen wrongen
.
Maar die vocals in de 2e track, die zijn toch wel van (die gast van) underworld? Of laat ik mezelf compleet in de steek hierzo? Misschien niet zo raar dat het voor mij een stuk minder leek of die platen wrongen
uhmmm nee
da's Technasia - Force, en ik heb geenidee wie die zanger is maar het is in ieder geval niet Karl Hyde van Underworld
alleen in MyWorld heb ik een track van Underworld gebruikt, nl. Dark & Long
da's Technasia - Force, en ik heb geenidee wie die zanger is maar het is in ieder geval niet Karl Hyde van Underworld
alleen in MyWorld heb ik een track van Underworld gebruikt, nl. Dark & Long
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hij doet het!
Het is echt vet relaxed systeem.
Echt magisch
Het is echt vet relaxed systeem.
Echt magisch
Pics komen eind dit weekend.
WAt kan ik vertellen? Het kostte me een dag om het te installeren, 3x formatteren, en de hele reutel,. Dat was een tegenvaller.
Maar nu het werkt is het precies wat ik ervan verwacht had. Het is net een plaat die op je draaitafel draaid. Net echt zullen we maar zeggen.
WAt kan ik vertellen? Het kostte me een dag om het te installeren, 3x formatteren, en de hele reutel,. Dat was een tegenvaller.
Maar nu het werkt is het precies wat ik ervan verwacht had. Het is net een plaat die op je draaitafel draaid. Net echt zullen we maar zeggen.
Het is maar waar je je geld aan wilt besteden
Uiteraard, 2 maar liefst

Ik snap nog steeds niet wat ik me ervan moet denken... of -geniaal- of leuk speelgoed
Geniaal speelgoedSONiCB00M schreef op 20 september 2002 @ 23:54:
[...]
Uiteraard, 2 maar liefst
[afbeelding]
Ik snap nog steeds niet wat ik me ervan moet denken... of -geniaal- of leuk speelgoed
Volgende maand ben ik ook de trotse eigenaar van het complete finalscrath systeem (laptop heb ik zelf al)
En ik weet nu al dat ik in het vervolg een stuk minder platen mee zal nemen als ik ergens moet draaien.
Geen gesjouw maar wel een hoop bij me
ff een ervarings vraagje over dat final scratch
Als je aan turtablism doet, dan verslijten platen erg snel, hoe zit dat met die final scratch platen? tenslotte scratch je de ganste tijd op 2 platen, slijten de bijgeleverde plaaten dan ook niet supersnel?
Of kun je die finalscratch platen achteraf tegen een deftige prijs bijkopen?
nu gaan werken
Als je aan turtablism doet, dan verslijten platen erg snel, hoe zit dat met die final scratch platen? tenslotte scratch je de ganste tijd op 2 platen, slijten de bijgeleverde plaaten dan ook niet supersnel?
Of kun je die finalscratch platen achteraf tegen een deftige prijs bijkopen?
nu gaan werken

[ Voor 0% gewijzigd door Yalopa op 21-09-2002 06:38 . Reden: typo (tis nog vroeg hé) ]
Als je de site checkt dan staat er dat de platen gewoon vinyl zijn en dus net zo zijn als je andere platen. Dus ze slijten wel ja.
Vervangingsplaten zouden ook komen voor de prijs van een gewone vinyl staat er.
Owkay zojuist heb ik iets übervaags meegemaakt: Als ik mijn koptelefoon stil aan mijn PC hang dan kan ik Duitse radio ontvangen
(jaja ik woon in het grensgebied).
Da's toch wel heel opmerkelijk voor een koptelefoon d8 ik zo
Vervangingsplaten zouden ook komen voor de prijs van een gewone vinyl staat er.
Owkay zojuist heb ik iets übervaags meegemaakt: Als ik mijn koptelefoon stil aan mijn PC hang dan kan ik Duitse radio ontvangen
Da's toch wel heel opmerkelijk voor een koptelefoon d8 ik zo
finalscratch heeft nu al een concurrent : soundgraph D-vinyl
zelfde principe als FS, alleen meer uitgebreid.
http://www.d-vinyl.dj/

Ow mensen ff over het slijten bij Finalscrath -> Stel je zou zoals ik toch eigenlijk hoofdzakelijk van plan ben met finalscrath gaan draaien dan zet je gewoon de naalddruk lekker laag -> Ik heb een ASTS arm dus die skipt niet -> naald iets naar binnen draaien en je neemt al weer een nadeeltje van de rechte arm voor een groot deel weg. (met een rechte arm schijnen je platen iets sneller te slijten al merk ik daar weinig van)
Het ziet er alleen niet uit dus ik neem lekker finalscratchwibblemoo schreef op 21 september 2002 @ 13:13:
finalscratch heeft nu al een concurrent : soundgraph D-vinyl
[afbeelding]
het leuke van d-vinyl is dat ie ook werkt met cd's, dus 2 cd'tjes in je spelers en ze hoeven nooit meer open
Als je de naalddruk lager zou zetten bij finalscratch, waarom doe je dat dan nu ook al niet?Reind schreef op 21 september 2002 @ 13:21:
Ow mensen ff over het slijten bij Finalscrath -> Stel je zou zoals ik toch eigenlijk hoofdzakelijk van plan ben met finalscrath gaan draaien dan zet je gewoon de naalddruk lekker laag -> Ik heb een ASTS arm dus die skipt niet -> naald iets naar binnen draaien en je neemt al weer een nadeeltje van de rechte arm voor een groot deel weg. (met een rechte arm schijnen je platen iets sneller te slijten al merk ik daar weinig van)
Een finalscratch vinyl moet denk ik toch evengoed speelbaar zijn als een gewone vinyl?
boeiend als ze slijten, die FS vinyltjes zijn evenduur als gemiddeld gewoon vinyl. er is nix speciaals aan. tis gewoon een monotoom signaal wat op die platen staat waardoor de scratchamp weet waar de naald zich bevind. ze worden gewoon gemaakt zoals elk ander vinyltje word gemaakt.
Verwijderd
ik wil graag een dubel-cd deck halen,maar welk merk is het beste?En boeit het wat of het 1e of 2e hands is?
best ? denon, numark. en bij 2ehands opletten hoe de laser en het loopwerk is. een nieuwe laser voor een denon is een stuk duurder dan die voor numark.
wat wil je uit gaan geven als je een dubbeldeck neemt, er zit een verschil in 400 en 2000 euro nl.Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 14:07:
ik wil graag een dubel-cd deck halen,maar welk merk is het beste?En boeit het wat of het 1e of 2e hands is?
2e hands moet je mee uitkijken aangezien de laser elementen versleten kunnen zijn
Verwijderd
wat is een loopwerk,en hoe kun je merken of de laser versleten of kapot is?wibblemoo schreef op 21 september 2002 @ 14:09:
best ? denon, numark. en bij 2ehands opletten hoe de laser en het loopwerk is. een nieuwe laser voor een denon is een stuk duurder dan die voor numark.
Lezen.Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 14:19:
ik moet nog voorafaan beginnen dus wat is dan het beste?
Verwijderd
ik heb er een gevonden:OMNITRONIC CDP-385,alleen ik weet niet wat de technische specificaties in houden,behalve een paar dingen dan.
http://www.new-line.nl/default.asp?i=31 wat basis cd kennis
Weetje wat ik mij nou nog afvraag over dat Finalscratch, is het niet zo, dat je toch een hele kleine latency hebt? Ik bedoel, jij beweegt de plaat, er moet eerst gekeken worden wat je doet, dan waar dat stukje MP3 zit, voordat je het hoort..
Lijkt me..
Of hebje hier geen last van. En werkt het met IEDERE draaitafel?
Verder: Waar kun je nog van die platen bijkopen?
Lijkt me..
Of hebje hier geen last van. En werkt het met IEDERE draaitafel?
Verder: Waar kun je nog van die platen bijkopen?
Zeg meneer-ik-heb-nieuw-speelgoed (TripleD dus
)
Als je de arm verder over de vinyl verplaatst, skipt het nummer dan ook of begint het weer waar je de arm had opgepikt?
Als je de arm verder over de vinyl verplaatst, skipt het nummer dan ook of begint het weer waar je de arm had opgepikt?
Omdat -> DaaromAdion schreef op 21 september 2002 @ 13:41:
[...]
Als je de naalddruk lager zou zetten bij finalscratch, waarom doe je dat dan nu ook al niet?
Een finalscratch vinyl moet denk ik toch evengoed speelbaar zijn als een gewone vinyl?
Nee als je je naalddruk te laag zet hoor je dat in je geluid en dat word er niet beter op. Daarom draai ik dus standaard met een gram of 4 op de PDXén want als ik hem op 2 zou zetten skipt ie nog niet maar dan klinkt het gewoon een stukje minder.
Bij finalscratch bevind de muziek zich niet op de plaat dus maakt het geen fuck uit
Zo snappé voux (das vast niet goed geschreven zo -> heb ook maar 2 jaar frans gehad ergens in een grijs verleden
skipt.SONiCB00M schreef op 21 september 2002 @ 15:45:
Zeg meneer-ik-heb-nieuw-speelgoed (TripleD dus)
voor goede cd spelers moet je toch ook even Pioneer bekijken...ze zijn niet de goedkoopste maar wel een van de beste...ik spreek uit ervaring.
Doe je ding.
Je hebt een vraag gesteld op een manier waaruit duidelijk bleek dat je niets opgezocht hebt, je hebt daar enkele mooie antwworden op gehad, nu stel je dezelfde vraag weer, zonder ook maar te proberen de indruk te wekken dat je al iets gedaan hebt met vorige antwoorden. Gevolg je krijgt hetzelfde antwoord terugVerwijderd schreef op 21 september 2002 @ 14:07:
hetzelfde als de dag voordien...
verder weiger je resolut de edit button te gebruiken..
wil je aub ergens anders techposts gaan rapen ??
Dan is het dus geen ellenlange toon op de plaat maar verschillende, aangezien de software proeft waar de plaat zit.
Am I right?
Hij skipt inderdaad, zodat je kunt cue-en zoals je dat normaal ook doet.
Dit kan bij D-Vinyl niet, daarom zie ik dat ook niet als concurrent.
De toon is dus niet gelijke hoogte de hele plaat lang, maar als je fe toon luisterd hoor je geen verschil als je de naald ergens anders neerzet.
Latency: Er zit een latency op, maar ik heb dat nog niet erg gemerkt.
Het is wel zo dat als ik mijn plaat in 1x een harde backspin geef dat ie m dan ff kwijt is. Dan heb je niet echt het effect als bij een gewone plaat. Je kunt het wel rustig doen, dan gaat het goed.
En het miksen gaat nu precies hetzelfde als met gewone platen; Slinger aan de platter; pitch correctie, remmen, spugen, blazen, zuigen. Alles werkt gewoon hetzelfde.
Alleen zie je de groeven niet in de plaat, die moet je op je beeldscherm zien. Das ook wel makkelijk, dan zie je meteen wanneer de break komt.
Het is natuurlijk wel een beetje wennen, maar dat hou je toch. Je moet wel goede bitrate mp3's gebruiken, anders merk je het verschil in kwaliteit wel wat.
maar als er meer zijn die het gaan kopen; Dan kunnen we mooi omstebeurten mp3's maken van de platen.
(Geen warez request; ik koop de orginele platen er dan ook wel bij)
Dit kan bij D-Vinyl niet, daarom zie ik dat ook niet als concurrent.
De toon is dus niet gelijke hoogte de hele plaat lang, maar als je fe toon luisterd hoor je geen verschil als je de naald ergens anders neerzet.
Latency: Er zit een latency op, maar ik heb dat nog niet erg gemerkt.
Het is wel zo dat als ik mijn plaat in 1x een harde backspin geef dat ie m dan ff kwijt is. Dan heb je niet echt het effect als bij een gewone plaat. Je kunt het wel rustig doen, dan gaat het goed.
En het miksen gaat nu precies hetzelfde als met gewone platen; Slinger aan de platter; pitch correctie, remmen, spugen, blazen, zuigen. Alles werkt gewoon hetzelfde.
Alleen zie je de groeven niet in de plaat, die moet je op je beeldscherm zien. Das ook wel makkelijk, dan zie je meteen wanneer de break komt.
Het is natuurlijk wel een beetje wennen, maar dat hou je toch. Je moet wel goede bitrate mp3's gebruiken, anders merk je het verschil in kwaliteit wel wat.
maar als er meer zijn die het gaan kopen; Dan kunnen we mooi omstebeurten mp3's maken van de platen.
(Geen warez request; ik koop de orginele platen er dan ook wel bij)
Verwijderd
het beste is dat je gewoon lekker gaat lezen en anders OPROT!Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 14:19:
ik moet nog voorafaan beginnen dus wat is dan het beste?
lui varken

Niet gaan schelden Reind. Uhh sorry, JumboVerwijderd schreef op 21 september 2002 @ 17:39:
[...]
het beste is dat je gewoon lekker gaat lezen en anders OPROT!
lui varken![]()
![]()
![]()
Verwijderd
owk, whaxx is tegenwoordig ook hier aanwezig, ben wel een bekend gezicht voor de meeste hier..
Verwijderd
Ok ik heb mijn eerste plaat gekocht 
"Daft Punk - One More time"
Die plaat is lekker zeldzaam
"Daft Punk - One More time"
Die plaat is lekker zeldzaam
Verwijderd
Maar niet zo heul erg goed vind ik. Heb wel ut album van Daft Punk maar meer omdat het eigenlijk een album is wat niet mag missen in een collectie.
Waarschijnlijk, maar dat gis ik ook maar, heeft een finalscratch plaat 2 (of meer) continue tonen erop staan.SONiCB00M schreef op 21 september 2002 @ 17:19:
[...]
Dan is het dus geen ellenlange toon op de plaat maar verschillende, aangezien de software proeft waar de plaat zit.
Am I right?
Met de grondtoon, waarvan bekend is dat het xxxx Hz is, wordt bepaald wat de pitch is: Speeltoon vergelijken met wat het moet zijn.
De 2e toon is een continu oplopende (of dalende) toon, zodat je de positie in de track kan bepalen door te kijken naar het verschil met de continue grondtoon.
Nogmaals, dit is maar gis-werk, maar het zou in ieder geval op deze manier kunnen werken.
Op het moment dat je de naald gewoon ergens neerzet weet je na een sample van een paar honderste van een seconde al A) pitch en B) positie.
[ Voor 0% gewijzigd door JumpStart op 21-09-2002 18:49 . Reden: (verdomme, opsommen met A) en B) betekent dat ik GEEN bril smiley wil!) ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik snap wel wat je bedoelt, maar de computer moet toch uit de audio-data die van je vinyl komt kunnen lezen op welke positie de plaat zit.Reind schreef op 21 september 2002 @ 16:05:
[...]
Nee als je je naalddruk te laag zet hoor je dat in je geluid en dat word er niet beter op. Daarom draai ik dus standaard met een gram of 4 op de PDXén want als ik hem op 2 zou zetten skipt ie nog niet maar dan klinkt het gewoon een stukje minder.
Bij finalscratch bevind de muziek zich niet op de plaat dus maakt het geen fuck uit
Zo snappé voux (das vast niet goed geschreven zo -> heb ook maar 2 jaar frans gehad ergens in een grijs verleden)
Als het iets minder klinkt, verlies je misschien een deel van de informatie en kan de computer moeilijker bepalen op welk deel je zit.
Natuurlijk zal je als je finalscratch hebt dit soort dingen wel gewoon eens kunnen proberen en dan kan je er nog mee doen wat je wil.
MAAR die "gewone" vinyltjes zul je OOK moeten kopen (anders ben je behoorlijk link bezig). EN je speelt die FS plaatjes wel ERG vaak af (zo'n 20 x in een setje). Ik hoop dat je je normale platen NIET 20 x afspeelt in een setje ;-)wibblemoo schreef op 21 september 2002 @ 13:45:
boeiend als ze slijten, die FS vinyltjes zijn evenduur als gemiddeld gewoon vinyl.
En waarom zijn die platen net zo duur als een "gewoon" stuk vinyl? Moeten er rechten over de pieptoontjes betaald worden of zo? Buma Stemra afdragen aan de computer die de toontjes bedacht heeft...
Het lijkt me dan ook een mooie melkkoe voor Stanton. Plaat beschadigd (en goh, dat gebeurt ons allemaal wel eens): Nieuwe plaat. KASSA. Plaat versleten... Nieuwe plaat. KASSA. De productie van zo'n plaat (helemaal rechten vrij) kost een drol en een beetje (al helemaal omdat je ze in een lekkere oplage kunt persen). Waarom moeten ze dan net zo duur zijn als een stukje Vinyl waar ECHT muziek op staat? KASSA!
En ondertussen slijten je naalden ook nog eens, moet je de platen denk ik af en toe wel eens schoonmaken etc. etc. Nog meer Kassa. En waarom? Zodat de gebruiker een mp3'tje via een stukje vinyl kan manipuleren.
Ik snap het nog steeds niet!
André Huisman (www.new-line.nl)
Verwijderd
Misschien kan dat systeem zichzelf wel calibereren oid, zodat ie zich kan aanpassen aan zijn eigen versletenheid....
Op het moment dat mijn educated guess klopt (zie hierboven, het idee van een vaste grondtoon en een oplopende of dalende toon erbij) dan mag de plaat verdomde versleten zijn voordat de finalscratch software niet meer de hoofdtoon herkent...Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 19:44:
Misschien kan dat systeem zichzelf wel calibereren oid, zodat ie zich kan aanpassen aan zijn eigen versletenheid....
Stel dat de grondtoon 500 Hz is, en de oplopende toon logarithmisch van 1 kHz naar 10 kHz loopt, dan mag het best dof klinken, maar dan moeten die 2 tonen nog rustig uit de ruis te plukken zijn. Het is immers niet zo dat er fijne nuances hoorbaar moeten zijn.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Je moet wel tamelijk exact kunnen bepalen of een toon 1000Hz of 1010Hz is denk ik, of zou hij ruw zijn positie schatten en dan gewoon spelen aan de pitch die hij dan van de grondtoon krijgt?
verschil tussen 1000 en 1010 hz is dan ook makkelijker te checken door de software dan door het menselijk gehoor lijkt me
ok ok
Maar ik dacht eerder aan een situatie waar je veel scratcht zodat je platen echt kapot gaan (skippen over de groeven) . Als jij enkele uren aan een stuk op een zelfde stukje scratcht (dus niet wat manipuleert) dan gaan die platen gewoon kapot.
bij een gewone plaat ga je natuurlijk geen uren over hetzelfde stukje gaan, je gebruikt immer konstant andere platen, maar bij deze ben je dus echt steeds op dezelfde plaat bezig...
Maar ik dacht eerder aan een situatie waar je veel scratcht zodat je platen echt kapot gaan (skippen over de groeven) . Als jij enkele uren aan een stuk op een zelfde stukje scratcht (dus niet wat manipuleert) dan gaan die platen gewoon kapot.
bij een gewone plaat ga je natuurlijk geen uren over hetzelfde stukje gaan, je gebruikt immer konstant andere platen, maar bij deze ben je dus echt steeds op dezelfde plaat bezig...
Verwijderd
achjah... daar maken ze het toch voor...?
om geld te verdienen... het is geen fonds dat geen zin heeft om veel geld te maken!
Waarom werk jij eigenlijk met winstmarges op alle apparatuur die je verkoopt?huisman schreef op 21 september 2002 @ 19:40:
[...]
MAAR die "gewone" vinyltjes zul je OOK moeten kopen (anders ben je behoorlijk link bezig). EN je speelt die FS plaatjes wel ERG vaak af (zo'n 20 x in een setje). Ik hoop dat je je normale platen NIET 20 x afspeelt in een setje ;-)
En waarom zijn die platen net zo duur als een "gewoon" stuk vinyl? Moeten er rechten over de pieptoontjes betaald worden of zo? Buma Stemra afdragen aan de computer die de toontjes bedacht heeft...
Het lijkt me dan ook een mooie melkkoe voor Stanton. Plaat beschadigd (en goh, dat gebeurt ons allemaal wel eens): Nieuwe plaat. KASSA. Plaat versleten... Nieuwe plaat. KASSA. De productie van zo'n plaat (helemaal rechten vrij) kost een drol en een beetje (al helemaal omdat je ze in een lekkere oplage kunt persen). Waarom moeten ze dan net zo duur zijn als een stukje Vinyl waar ECHT muziek op staat? KASSA!
En ondertussen slijten je naalden ook nog eens, moet je de platen denk ik af en toe wel eens schoonmaken etc. etc. Nog meer Kassa. En waarom? Zodat de gebruiker een mp3'tje via een stukje vinyl kan manipuleren.
Ik snap het nog steeds niet!
Net een audio cd in de cd-rom speler.
Denk ff kijken; En ja hoor, net een plaat
Jeez, dit systeem is echt de BOM
OK, je hebt me overtuigd.Triple-D schreef op 21 september 2002 @ 21:12:
Net een audio cd in de cd-rom speler.
Als ik een keer het geld heb ga ik ook es zowiets kopen... maar dan moet ik eerst een systeem hebben, laptop is iig geen optie (veeeel te duur!)
Ik gebruik t ook op desktopSONiCB00M schreef op 21 september 2002 @ 21:34:
[...]
OK, je hebt me overtuigd.
Als ik een keer het geld heb ga ik ook es zowiets kopen... maar dan moet ik eerst een systeem hebben, laptop is iig geen optie (veeeel te duur!)
Werkt prima. Je kutn alleen je ata 100 controller of scsi controllers niet meer gebruiken
Watte? Daar zijn toch gewoon linux drivers voorTriple-D schreef op 21 september 2002 @ 21:41:
[...]
Ik gebruik t ook op desktop
Werkt prima. Je kutn alleen je ata 100 controller of scsi controllers niet meer gebruiken
Hey ff heel wat anders -> Ik heb vandaag weer is een cd gekocht (ja niet alles haal ik van I-net af) en dat was de CD -> Grandmix the disco edition - Mixed by Ben Liebrand.
Tering wat is dat een goede cd zeg -> allemaal heerlijke oude disco en perfect gemixt.
Tering wat is dat een goede cd zeg -> allemaal heerlijke oude disco en perfect gemixt.
Pics:
beetje wazig, maar wordt aan gewerkt
http://members.home.nl/koosmp3/fssetup
Enjoy
Raad de Plaat ;P
Enjoy
Raad de Plaat ;P
Verwijderd
Hehe, eindelijk weer terug van weggeweest: een eigen computer, en binnenkort een mix van me online. Mochten er nog mensen zijn die een recensie van hun mix willen (bij voorkeur techno/jungle/2step mixes) dan moet je maar shouten (van een beetje progressive/deephouse ben ik ook niet vies).
Dan een vraagje aan dré. Hoe groot is het verschil tussen de MDRV300 en MDRV500 koptelefoon van Sony, ik heb namelijk de eerstgenoemde. Ik merk dat ie echter in een club simpelweg niet voldoet: als de monitoren redelijk hard staan (en dat staan ze altijd) trekt me koptelefoon het niet (wel kwa volume) maar niet kwa geluidskwaliteit. Misschien dat jij me wat inzicht kan verschaffen?
Dan een vraagje aan dré. Hoe groot is het verschil tussen de MDRV300 en MDRV500 koptelefoon van Sony, ik heb namelijk de eerstgenoemde. Ik merk dat ie echter in een club simpelweg niet voldoet: als de monitoren redelijk hard staan (en dat staan ze altijd) trekt me koptelefoon het niet (wel kwa volume) maar niet kwa geluidskwaliteit. Misschien dat jij me wat inzicht kan verschaffen?
Euhm das een final scratch plaatTriple-D schreef op 21 september 2002 @ 23:32:
Pics:
Enjoy
Raad de Plaat ;P
Je hebt trouwens dezelfde pc kast als dat ik heb.
*shout!!Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 00:49:
Hehe, eindelijk weer terug van weggeweest: een eigen computer, en binnenkort een mix van me online. Mochten er nog mensen zijn die een recensie van hun mix willen (bij voorkeur techno/jungle/2step mixes) dan moet je maar shouten (van een beetje progressive/deephouse ben ik ook niet vies).
wat vind je van Yalopa ? (house)
tnx
ik zit te twijfelen tussen 2 elementen:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=497
en deze:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7970
Welke zal ik doen? (geen scratchwerk, af en toe een loze backspin)
En wat is het verschil tussen Spherisch en Elliptisch?

en deze:

Ik zou voor de OM Pro gaan -> geeft het mooiste geluid.
En spherisch of eliptisch ->> dat mag je zelf uitzoeken (ik zal je een klein beetje helpen -> het is hoe de vorm geslepen is)
En spherisch of eliptisch ->> dat mag je zelf uitzoeken (ik zal je een klein beetje helpen -> het is hoe de vorm geslepen is)
Verwijderd
Ligt eraan, een stanton krijg je gewoon niet naar de klote en ik heb niet echt een ervaring met een om pro, maar ze zullen vast stukken beter klinken...Empathy schreef op 22 september 2002 @ 10:23:
ik zit te twijfelen tussen 2 elementen:
[afbeelding]
en deze:
[afbeelding]
En wat voor muziek wil je er mee draaien
Die stanton is idd niet stuk te krijgen, daarom worden ze vaak in discotheeks gebruikt.
Maar ik raad ook de OCPro aan. Geluidskwaliteit is hoog, makkelijk bevestigd, goed genoeg voor (normaal, niet extreem) scratchwerk en de naalden zijn goedkoper dan bij een Stanton.
Maar ik raad ook de OCPro aan. Geluidskwaliteit is hoog, makkelijk bevestigd, goed genoeg voor (normaal, niet extreem) scratchwerk en de naalden zijn goedkoper dan bij een Stanton.
Die stanton AL500 is mischien niet stuk te krijgen maar ik heb door die stantons wel al enkele platen stuk zien gaan, ook vind ik het een weinig stabiele naald die heel veel skipt als je probeert te scratchen, ook bij gewoon backque'en skipten ze hier al. Bij mij zijn ze na een maand weer buiten gevlogen toen, hadden ze reeds 3 platen gemold.
* Yalopa blijft bij shure m44-7
* Yalopa blijft bij shure m44-7
Beetje trance/techno veel hardstyle.
Maar ik denk dat ik dan voor de OMPro ga. Als ik wat meer geld heb, koop ik wel een keer een setje concordes ofzo. Maar dat staat bij m'n tafels als een spoiler op een Mini
Het gaat volgens mij altijd om de verhouding. Een stuk vinyl laten persen voor nog geen euro en het daarna een 10 euro eindverbruikersprijs geven is volgens mij niet volledig in verhouding. Er is in dit geval immers GEEN artiest die betaald moet worden en GEEN platenmaatschappij die z'n (extreem hoge) percentage wil hebben. Me dunkt dat het dan een mooi melkkoetje wordt (en dat mag toch best aan de kaak gesteld worden toch???).jadjong schreef op 21 september 2002 @ 20:57:
[...]
Waarom werk jij eigenlijk met winstmarges op alle apparatuur die je verkoopt?
Wat ik me overigens afvraag... Heeft Stanton ook patent genomen op de platen? Anders kun je ze binnenkort waarschijnlijk ook kopen van een slimme ondernemer. Zou de eindgebruikersprijs absoluut ten goede komen ;-)
Over de resolutie: Als je 1Hz resolutie wilt (in je meting) zul je dus een 1/1Hz oftewel een 1 seconde FFT binwidth moeten gebruiken (dit betekent dat je een sample lengte van 1 seconde moet analyseren (als een geheel) voordat je die 1Hz resolutie hebt). Wil je een 10Hz resolutie dan kun je een 1/10Hz=0.1 seconde binwidth gebruiken (enz enz). Voor de goede orde: Dit is een fysiek bepaald gegeven!
Blijft ook nog de vraag: Speelt de plaat op 33 toeren of op 45 toeren af? Wat gebeurt er als het (mp3) nummer langer is dan de plaat die je gebruikt?
Ook komt de lengte van de plaat NOOIT overeen met de lengte van het mp3'tje dat je manipuleert. Ik denk dat dit voor velen van ons nogal contra intuitief zal zijn.
Tip: Als je de vinyl plaat digitaliseert (naar CD), kun je je CD-speler gebruiken om de mp3'tjes te manipuleren... Uiteraard kun je, als je helemaal geen gebruik maakt van platen, in dat geval beter gelijk een mp3 systeem met interface (a la Numark) nemen (maar voor mensen die EN CD's EN Vinyl willen gebruiken is het wellicht een optie???).
Ik begin toch echt nieuwsgierig te worden hoe de "time code" werkelijk op de plaat staat...
André Huisman (www.new-line.nl)
Dit topic is gesloten.