[/14] tijd voor een impuls, niveau daalt

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 848 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang die er WEL tussenstaan zal het MT wel tevreden blijven, het is echter niet zo dat ze willen vervallen tot een beginnersweb.nl oid.
Nee dat lijkt me ook niet, niet om het niveau van beginnersweb.nl, maar omdat je dan eenzelfde forum hebt (product) als een concurrent, en dat is nooit goed. Je moet USP's houden natuurlijk.

Dat iedere moderator weet wat de doelgroepen zijn en dus daarnaar handelt lijkt me ZEER nuttig idd. De oplossingen alhier zijn dan wellicht ook beter te plaatsen, of wellicht niet nodig omdat het goed gaat zo. (ja, je weet het nooit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 11:03:
Vertel mij 1) niets over marketing en 2) niets over hoe het MT denkt plz. Klinkt wellicht arrogant, maar dat moet dan maar. Het zal me echt verbazen als het MT anders denkt dan een jaar geleden toen ik nog bijna dagelijks discussie met ze voerde. Maar wie weet...
Ik hoor het toch liever van hun, hoewel dat er niet echt in zit vermoed ik, want inderdaad 'wie weet'....
GoT trekt ong de helft aan pageviews van de totale t.net site. Ookal zijn de kosten niet zo bar hoog, opbrengsten zijn er alleen door bulk: hoe meer verkochte bannerplaatsen hoe beter. Nu kun je wel aankomen met 'maar 100.000 pageviews per dag door mensen met meer ervaring is interessanter dan 700.000 pageviews per dag door mensen met niet zoveel ervaring', maar dan heb je het niet helemaal begrepen. Die 700K pageviews helpen je nl. WEL bij het verkopen van bannerplaatsen. Die 100K minder.
Wat zijn 700K banners met een click ratio van 0.00001 tov een 100K banners met een veel hoger aantal clicks? Maar inderdaad het aantal pageviews ( wat ik eigenlijk absoluut! niet representatief vindt! omdat je per keer op het forum een groot aantal pages opvraagt ) Vergeet echter ook dat een 'naam/faam' ook verkoopt!
Je kunt wel aankomen met 'maar het niveau is erg hoog', maar dat is subjectief. Men kijkt naar: wat zijn de interesses? wat hebben ze gem. te besteden? wat zijn de leeftijden? wat is de gem. opleiding? (dit zegt nl. geen lor over het wel/niet kunnen stellen van moeilijke vragen alhier). Of wil je alleen mensen die afgestudeerd HIO / Uni-inf achter de knopen hebben hier toelaten? wordt het erg stil.
Waarom probeer je me woorden in de mond te leggen Otis?

Grotendeels geef ik je hierop gelijk, echter als je kijkt naar 'moeilijke vragen' kom je al snel op studenten die willen leren en (nu even P&W specefiek) devvers die er dagelijks mee bezig zijn. Dit is wel wat overdreven gesteld van mij.
Deze mensen zijn echter REUZE interessant. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Java Connection Day (bussum dit jaar) en de Rational seminars (schiphol plaza) waar ik heen ga/ ben gegaan dit jaar. Wat kost dat? Bakken met geld en het loopt er vol met studenten die echt die software wel gaan kopieëren oid. Maar puur om hun invloed (later) zijn ze interessant.
So? Die gast tikt geen A4-tje tekst om dat te bereiken. Kennelijk is dat wel de illusie. Hoe dom kun je zijn!
Dit snap ik even niet? Het ging mij puur om die 'slotjes opmerking'. Laat je dit thread open, dan lijkt het of je 'geinitimeerd bent' door die opmerking of sluit je hem wel: 'zie je wel!'.
Ik doelde meer op het bereiken van ENIG resultaat. Op dit moment is dat 0.0, getuige die thread, plus het zeurende gehalte van deze thread en die in LA: men oppert iets, wordt afgedaan als onbelangrijk, men oppert weer iets, wordt weer afgedaan als onbelangrijk etc etc... Op een gegeven moment denk ik van: *GAAP*, wie zijn probleem is het eigenlijk? Als ik deze thread eens bekijk wie er allemaal een probleem met het 'niveau' van /14 hebben, zitten daar alle lite-mods onder.
Hmmz *GAAP* heb je wel vaker gedacht, voornamelijk om opmerkingen van mij :+ Maar als je er totaal geen problemen mee hebt, laat je het toch rusten?
Als je het niet oplossen WIL, dan doe je het toch lekker niet? Er is een enquete geweest, met vragen over niveau, hoe men het zag, wat men verbeterd zou willen zien etc. Iets mee gedaan met die resultaten? (LEES: als de meerderheid vindt 'ik vind het prima', dan is dat IMHO een meerderheid en heeft de minderheid PECH).
Hmmz die zoek ik ff na die enquete, ik trek ACM ff aan z'n jasje
Goed, ik had nog enige hoop op een goede afloop van deze discussies maar ik zie dit wegzakken naar de plek waar alle voorgaande discussies over dit onderwerp zijn ge-eindigd: aan de toog in De Geharrebar.
Tja, dat is inderdaad elke keer gebeurd. Zoals ik de eerste keer ook zei, voor mij is het hopeloos 'probleem', ik zie wel.

BTW is dat echt een nederlandse uitdrukking: aan de toog in De Geharrebar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:39
basterd schreef op 13 augustus 2002 @ 11:38:
Nou ik ben dus ook zo'n beginner, maar ik loop dus tegen het probleem aan wanneer is een probleem nu waardig om een topic over te openen en wanneer niet. Kijk als er in 5 minuten een slotje om zit is het vrij duidelijk maar anders :S.

Wat misschien nog een idee is om een soort van moderatie systeem in te knallen net als op de frontpage waar (lite) mod kunnen modereren. Dan kunnen users misschien makkelijker inschaten wat het niveau van hun vraag is en daarbij kan als iemand gedurende een periode vragen van een dusdanig niveau blijft vragen tijdelijk het recht om een topic te openen ontnomen worden.

Ik zeg het nogmaals:
wmb heeft 'niveau' niet te maken met 'kennisniveau'. Een beginner kan en mag hier wel zijn probleem neerzetten.
Hij moet wel aangeven dat hij moeite gedaan heeft en initiatief getoond heeft en de wil bezit om bij te leren, en niet dat hij verwacht dat iemand anders zijn probleem voor hem oplost met kant en klare code of als het iets is dat hij makkelijk zelf kon vinden (mbhv google) (Dit heb ik al verschillende keren in dit topic vermeld).
Als blijkt dat het probleem makkelijk zelf op te lossen, dan zal het topic wellicht gesloten worden, maar ik zorg dan meestal wel voor een tip/oplossing in de sluitingsmessage. (Dit hangt ook af van de openingspost van de topicstarter).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
whoami schreef op 13 augustus 2002 @ 11:44:
Dat idee is al vaker geopperd en iedere keer werd het 'afgekeurd' omdat het anders een spel van 'vriendjespolitiek' zou worden.
Dat is een slecht onderbouwde gedachte. Ken jij hier 1 iemand die veel 'vriendjes' heeft en slecht post? Ikke niet. Als je zoals Alarmnummer ofzo goed post dan krijg je vanzelf verdiend vriendjes.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Juup schreef op 13 augustus 2002 @ 11:48:
[...]

Dat is een slecht onderbouwde gedachte. Ken jij hier 1 iemand die veel 'vriendjes' heeft en slecht post? Ikke niet. Als je zoals Alarmnummer ofzo goed post dan krijg je vanzelf verdiend vriendjes.

Ja, maar ik ga geen namen noemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
whoami schreef op 13 augustus 2002 @ 11:51:
Ja, maar ik ga geen namen noemen. :P
Hoeft ook niet. Als dit een nuttig element van deze discussie is ...
wil ik nog 1 argument aanvoeren tegen vriendjespolitiek:

Die n vriendjes staan tegenover m-n andere mensen die ook mogen beoordelen. Echt opschieten doet het dus niet als n=5 en m=100

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Glimi schreef op 13 augustus 2002 @ 11:48:
Hmmz die zoek ik ff na die enquete, ik trek ACM ff aan z'n jasje

Ow, die moet ik nog porteren naar react :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Juup schreef op 13 augustus 2002 @ 11:48:
[...]

En als je als nieuwe gebruiker op het forum een "goede" post doet, en je hebt nog geen vriendjes, wordt je nagenoeg niet gemodereerd (want de vriendjes van modereren hun vriendjes) en tada... een goeie post die niet of niet goed word gemodereerd.

Bekende mensen wordt dus meer en goed gemodereerd, en de meesten zullen wel uitkijken met modereren dat ze de regulars positief modereren, ook al maakt de regular nog zo'n grote fout. Want je zal een regular maar negatief modereren, en daar commentaar op krijgen.. bye bye populariteit!m (en dat blijft voor sommige mensen ERRUG belangrijk).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh gaat er nog wat constuctiefs komen hier of blijven jullie met z'n allen lekker harrewarren wie er nou gelijk heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sterker nog, er zijn zat mensen die bijvoorbeeld 'uit de HK komen' en hier wat posten en dat omhoog zullen laten modereren door hun HK-vriendjes.
En dan kan je wel weer per forum gaan bijhouden hoeveel moderaties iemand mag doen, maar op de FP loopt het al niet altijd even goed, laat staan hier met verschillende delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:01:
Euh gaat er nog wat constuctiefs komen hier of blijven jullie met z'n allen lekker harrewarren wie er nou gelijk heeft?!

lees de thread ;)
ACM schreef op 10 augustus 2002 @ 16:15:
[...]
Sowieso is dit niet iets wat de moderators alleen kunnen!

Daarnaast ga ik niet een heel beleid in mijn eentje omgooien als er nog een moderator is, daar wil ik eerst mee overleggen.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Creepy schreef op 13 augustus 2002 @ 12:00:
En als je als nieuwe gebruiker op het forum een "goede" post doet, en je hebt nog geen vriendjes, wordt je nagenoeg niet gemodereerd (want de vriendjes van modereren hun vriendjes) en tada... een goeie post die niet of niet goed word gemodereerd.

Bekende mensen wordt dus meer en goed gemodereerd, en de meesten zullen wel uitkijken met modereren dat ze de regulars positief modereren, ook al maakt de regular nog zo'n grote fout. Want je zal een regular maar negatief modereren, en daar commentaar op krijgen.. bye bye populariteit!m (en dat blijft voor sommige mensen ERRUG belangrijk).
Sorry maar dit alles is puur speculatief. Kijk een naar de t.net frontpage. En waarom zou ik newbs niet willen beoordelene/modereren? Gewoon doordat je met zoveel mensen bent worden al deze micro-economische effecten opgeheven. Tegenover 5 vriendjes staan 100 anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
ACM schreef op 13 augustus 2002 @ 12:02:
Sterker nog, er zijn zat mensen die bijvoorbeeld 'uit de HK komen' en hier wat posten en dat omhoog zullen laten modereren door hun HK-vriendjes.
En dan kan je wel weer per forum gaan bijhouden hoeveel moderaties iemand mag doen, maar op de FP loopt het al niet altijd even goed, laat staan hier met verschillende delen.
Je zegt het zelf al. Als je in /14 veel post mag je hier beoordelen. En zelfs al krijgen we vriendjespolitiek, dat kan NU ook gebeuren met maar 2 mods. Nu hoef ik maar 2 vriendjes te maken, dan 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

We kunnen er toch wel op vertrouwen dat de (lite) mods wat betreft moderatie (of het al dan niet dichtgooien van topic) objectief zijn. Iets wat van die 100 man een stuk moeilijker te bepalen is

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Ik begrijp dat iedereen er tegen is maar omdat ik eigenwijs ben (een programmeur is per definitie eigenwijs he) ben ik het niet met jullie eens.

Maar het lijkt me voor deze discussie niet handig als ik er over door blijf zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Juup schreef op 13 augustus 2002 @ 12:06:
Je zegt het zelf al. Als je in /14 veel post mag je hier beoordelen. En zelfs al krijgen we vriendjespolitiek, dat kan NU ook gebeuren met maar 2 mods. Nu hoef ik maar 2 vriendjes te maken, dan 100.

Imho heb je dat mis :)

Sowieso is de definitie "veel post in /14" erg scheef, want een net startende n00b heeft soms wel in een maand tijd 50 posts ofzo hier en een rustig beginnende "kenner" misschien 5, van wie heb jij liever een moderatie?

Daarnaast sta ik (ben ik je vriendje? O+ ) echt niet toe dat jij een onzin-topic opent in P&W, maar wat wel zo is, is dat ik je geschiedenis een beetje ken waardoor ik wat makkelijker toesta dat je af en toe offtopic gaat (je draagt tenslotte ook constructief bij in topics).

Bovenstaande je en jij is niet alleen voor Jaaap trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet verstandig dat we dit onderwerp eens af gaan sluiten..... (heb het al wel vaker aangekaart, maar geen reactie gekregen)
Ik heb net een half uur alle reply's zitten lezen die er sinds vannacht bij gekomen zijn, en ik had zoiets van |:(
Wat een zinloze zooi, ik denk dat het geen discussie meer is, maar meer een kwestie van je gelijk halen. Als je ziet hoe lang er soms over een onzinnig iets (bv een topic wat op slot ging) doorgezeurd wordt.
En daarbij als je de modjes al eikels vindt, die nix goed doen, dan kun je denk ik beter maar in de hk gaan zitten ofzo. Daar zijn ze tenminste niet zo aanwezig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is je gelijk halen een slecht iets? Daarom doe je toch mee aan de discussie: je oppert wat voor jou de beste oplossing is en verdedigt die totdat je overtuigt bent van de onzin ervan. Lijkt me een vrij normaal proces. Mensen betrekken bij deze discussie terwijl het hen niet interesseert of hun ideeen nu wel of niet gerealiseerd worden lijkt me onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glimi schreef op 13 augustus 2002 @ 11:48:
[...]
Wat zijn 700K banners met een click ratio van 0.00001 tov een 100K banners met een veel hoger aantal clicks? Maar inderdaad het aantal pageviews ( wat ik eigenlijk absoluut! niet representatief vindt! omdat je per keer op het forum een groot aantal pages opvraagt ) Vergeet echter ook dat een 'naam/faam' ook verkoopt!
De bulk zit overigens in de general chat, niet in de devschuur. ga je het algemene niveau van GoT opkrikken, blijft er imho bar weinig over van iig 1 USP: veel bezoekers met een technische interesse.
[...]
Waarom probeer je me woorden in de mond te leggen Otis?
Grotendeels geef ik je hierop gelijk, echter als je kijkt naar 'moeilijke vragen' kom je al snel op studenten die willen leren en (nu even P&W specefiek) devvers die er dagelijks mee bezig zijn. Dit is wel wat overdreven gesteld van mij.
Deze mensen zijn echter REUZE interessant. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Java Connection Day (bussum dit jaar) en de Rational seminars (schiphol plaza) waar ik heen ga/ ben gegaan dit jaar. Wat kost dat? Bakken met geld en het loopt er vol met studenten die echt die software wel gaan kopieëren oid. Maar puur om hun invloed (later) zijn ze interessant.
Dat zal allemaal best, maar niet iedereen wil/doet mee(doen) aan een forum en dus zit je vast aan wat er NU zit aan kwaliteit plus wat er wellicht in de nabije toekomst bijkomt, EN een heel scala mindere goden. Die wegfilteren zal ongetwijfeld de kwaliteit naar boven brengen, maar is dat wat je wilt? Voor de die-hard zeurdoos die de gehele dag over detaillistische C++ specs wil bitneuken is het wellicht heaven-on-earth, maar voor de gemiddelde bezoeker (let wel: er lurken veel meer dan er reageren!) totaal niet interessant. Ergo: je teert in, je forum wordt een niche, en ookal zijn niches interessant, ze zijn niet interessant voor bulkadverteerders, ofwel de grote bedrijven.
[...] Tja, dat is inderdaad elke keer gebeurd. Zoals ik de eerste keer ook zei, voor mij is het hopeloos 'probleem', ik zie wel.
Ik zie het probleem dat aan deze thread en andere threads van deze strekking ten grondslag ligt totaal niet, en ik ben toch *cough* geen beginner meer. Click de threads aan die je leuk vind en zijn er geen leuke threads? Dan ga je toch ergens heen waar WEL leuke threads zijn? Als je jarenlang in een bepaalde kroeg komt en het is er erg gezellig, maar op een gegeven moment lopen de gezellige gasten weg naar een andere kroeg, ga je dan als kroegbezoeker zelf acties ondernemen om de gezelligheid weer op peil te brengen? 10 tegen 1 dat je naar die andere kroeg gaat waar het wel gezellig is. Bezoekers hier zijn consumenten, en consumenten kiezen wat voor hen het beste bij hen past.
BTW is dat echt een nederlandse uitdrukking: aan de toog in De Geharrebar ?
Geen idee, ik verzon hem ter plekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:27:
Waarom is je gelijk halen een slecht iets? Daarom doe je toch mee aan de discussie: je oppert wat voor jou de beste oplossing is en verdedigt die totdat je overtuigt bent van de onzin ervan. Lijkt me een vrij normaal proces. Mensen betrekken bij deze discussie terwijl het hen niet interesseert of hun ideeen nu wel of niet gerealiseerd worden lijkt me onzinnig.
Leuk dat jij reageert, ik doelde ook (niet alleen) op jou.

Je gelijk halen is iets anders als bijdragen aan een discussie. Als je je gelijk wilt halen denk ik dat je niet van iemand anders z'n mening / argumenten wilt horen. Simpel gezegd: Ik heb gelijk en de rest niet.

Daarbij vond ik jouw reply's (en ook die van een aantal anderen) echt onzinnig. Zeker wat betreft dat gesloten topic, waarin ook ik hetzelfde dacht als de modjes (zie ook mijn post daarin). Mocht je perse mn argumenten willen weten, dan wil ik die hier best posten, maar ook dat lijkt me niet van belang voor de hier voerende discussie over hoe we het niveau omhoog konden helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:37:
Als je jarenlang in een bepaalde kroeg komt en het is er erg gezellig, maar op een gegeven moment lopen de gezellige gasten weg naar een andere kroeg, ga je dan als kroegbezoeker zelf acties ondernemen om de gezelligheid weer op peil te brengen? 10 tegen 1 dat je naar die andere kroeg gaat waar het wel gezellig is. Bezoekers hier zijn consumenten, en consumenten kiezen wat voor hen het beste bij hen past.
Laten we het anders eens met de muziek in de kroeg vergelijken, als die slecht is betekent het toch niet dat je naar een ander cafe moet, je kunt dan toch ook gewoon aan de dj vragen of hij een andere ceedee op wilt zetten.
Ergo: je teert in, je forum wordt een niche, en ookal zijn niches interessant, ze zijn niet interessant voor bulkadverteerders, ofwel de grote bedrijven.
Leuk dat je zoveel verstand hebt van marketing en dergelijke, maar ik denk niet dat wij hier verantwoordelijk zijn voor de marketing over GoT, net zomin als de (lite)modjes dat zijn.
Als wij het niveau omhoog willen, dan hebben wij het recht om te kijken of en hoe dat kan, maar da's ook weer mijn mening he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Otis:
De bulk zit overigens in de general chat, niet in de devschuur. ga je het algemene niveau van GoT opkrikken, blijft er imho bar weinig over van iig 1 USP: veel bezoekers met een technische interesse.
't Ging tenslotte ook over 't niveau van /14

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W strijd, samen met SP en voorm. DOC, om de titel "op de HK na drukste forum"...
De "bulk" valt dus reuze mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Leuk dat jij reageert, ik doelde ook (niet alleen) op jou.
Goh, zinnig inzicht.
Je gelijk halen is iets anders als bijdragen aan een discussie. Als je je gelijk wilt halen denk ik dat je niet van iemand anders z'n mening / argumenten wilt horen. Simpel gezegd: Ik heb gelijk en de rest niet.
Newsflash: ik heb ook vaak gelijk. Ook soms niet. Ik heb echter geen 1 argument gezien waarbij uberhaupt duidelijk werd DAT er een probleem is, dat men aan kon geven wat het niveau NU is en wat het niveau is wat men (MT/GoT raad) WIL. Alleen "dit kan niet, dit is onzinnig, dit lost niets op, blablabla". No offence, maar als de HGM van dit forum niet eens weet wat de gestelde doelgroepen zijn voor dit forum, hoe de visie van het MT is op deze materie, wat doen we hier dan in deze thread, behalve elkaar bezighouden?
Daarbij vond ik jouw reply's (en ook die van een aantal anderen) echt onzinnig.
Ieder zn mening.
Zeker wat betreft dat gesloten topic, waarin ook ik hetzelfde dacht als de modjes (zie ook mijn post daarin). Mocht je perse mn argumenten willen weten, dan wil ik die hier best posten, maar ook dat lijkt me niet van belang voor de hier voerende discussie over hoe we het niveau omhoog konden helpen.
Ik wil je argumenten niet weten als je ze hier niet post. OF je doet een onderbouwde mededeling, of je houd je mond dicht. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik zag een thread van een ontevreden gebruiker, waarbij de ontevreden gebruiker de tijd had genomen een flink stuk tekst te schrijven en daarin te stellen wat hem niet aanstond. Kennelijk ontgaat het hier VELEN dat 'de tijd nemen voor' iets is dat moeite kost en dus dat deze user het WEL DEGELIJK interesseert wat hier gebeurt, anders had deze gebruiker vrolijk gezegd tegen zichzelf: "wat een sukkels, ik ben hier weg!".

Maar nee... laten we toch vooral over deze persoon heen vallen alsof het de grote Satan (tm) zelf is. En, beware, ook nog beargumenteerd!

Nu mag jij mijn mening en mijn postings afdoen als 'hier, die luser wil zn gelijk halen', maar no offence, ik kan wel onderbouwen wat ik heb gemeld, en dat kan ik nog steeds. Je snapt ook werkelijk niet wat een discussie inhoudt geloof ik. Maar, trust me, het zijn mensen met opstellingen zoals de JOUWE waar IK van denk: mogen ze aub naar een ander forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En laten we het persoonlijke vlak maar even buiten beschouwing laten.

Daar is niemand mee gedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Juup schreef op 13 augustus 2002 @ 12:14:
Ik begrijp dat iedereen er tegen is maar omdat ik eigenwijs ben (een programmeur is per definitie eigenwijs he) ben ik het niet met jullie eens.

Maar het lijkt me voor deze discussie niet handig als ik er over door blijf zeuren.
* Creepy is toch eigenwijzer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:42:
[...]
Laten we het anders eens met de muziek in de kroeg vergelijken, als die slecht is betekent het toch niet dat je naar een ander cafe moet, je kunt dan toch ook gewoon aan de dj vragen of hij een andere ceedee op wilt zetten.
ik had het niet over een detail als muziek, maar de gezelligheid in zn algemeenheid. Je snapt totaal de metafoor niet.
[...]
Leuk dat je zoveel verstand hebt van marketing en dergelijke, maar ik denk niet dat wij hier verantwoordelijk zijn voor de marketing over GoT, net zomin als de (lite)modjes dat zijn.
Als wij het niveau omhoog willen, dan hebben wij het recht om te kijken of en hoe dat kan, maar da's ook weer mijn mening he
Nee dat recht heb je niet. Je bent bezoeker net als ieder ander. Niets meer, niets minder. Je mag wellicht ideeen opperen van "zo is het in mijn ogen beter", maar anderen denken daar wellicht totaal anders over. Verder zijn 'we' hier niet verantwoordelijk voor de marketing van Tweakers.net BV, maar de moderators hier zorgen WEL voor invloed op het algehele bezoekersaantal en de beleving van die bezoeker op dit forum. Ik had het ook niet over dat de moderators hier de marketing moeten bepalen, ze moeten juist BINNEN die marketing/strategie hun werk doen. Maar als die grenzen niet duidelijk zijn, hoe kun je dat dan bewerkstelligen? Dat kan dus niet. Vandaar mn opmerkingen in die richting.

Maar als het te hoog gegrepen is voor je, reageer dan niet. Jij denkt nog steeds dat met het aggressief dichtmodereren van dit forum het niveau omhoog zal gaan, terwijl 1) dat niveau niet is gedefinieerd en 2) de algemene beleving van dit forum er 1 is van een totale groep, niet van 20 individuen die toevallig wel de guts hebben af en toe te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:58:
[...]
Ieder zn mening.

[...]
Ik wil je argumenten niet weten als je ze hier niet post. OF je doet een onderbouwde mededeling, of je houd je mond dicht. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik zag een thread van een ontevreden gebruiker, waarbij de ontevreden gebruiker de tijd had genomen een flink stuk tekst te schrijven en daarin te stellen wat hem niet aanstond. Kennelijk ontgaat het hier VELEN dat 'de tijd nemen voor' iets is dat moeite kost en dus dat deze user het WEL DEGELIJK interesseert wat hier gebeurt, anders had deze gebruiker vrolijk gezegd tegen zichzelf: "wat een sukkels, ik ben hier weg!".

Maar nee... laten we toch vooral over deze persoon heen vallen alsof het de grote Satan (tm) zelf is. En, beware, ook nog beargumenteerd!

Nu mag jij mijn mening en mijn postings afdoen als 'hier, die luser wil zn gelijk halen', maar no offence, ik kan wel onderbouwen wat ik heb gemeld, en dat kan ik nog steeds. Je snapt ook werkelijk niet wat een discussie inhoudt geloof ik. Maar, trust me, het zijn mensen met opstellingen zoals de JOUWE waar IK van denk: mogen ze aub naar een ander forum?

Ik denk dat jij soms niet leest wat anderen zeggen.
Het ging er in dat geval niet om dat die persoon zijn mening of zijn klacht mocht neerzetten, het ging er gewoon om dat er al topics over dat probleem liepen, en dat hij zijn klacht/mening maar in één van die topics moest neerzetten ipv een nieuw topic te openen.

En dan nu graag terug on-topic, want zo gaan we weer vervallen in dezelfde situatie als enkele uren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:58:
[...]
Goh, zinnig inzicht.

[...]
Newsflash: ik heb ook vaak gelijk. Ook soms niet. Ik heb echter geen 1 argument gezien waarbij uberhaupt duidelijk werd DAT er een probleem is, dat men aan kon geven wat het niveau NU is en wat het niveau is wat men (MT/GoT raad) WIL. Alleen "dit kan niet, dit is onzinnig, dit lost niets op, blablabla". No offence, maar als de HGM van dit forum niet eens weet wat de gestelde doelgroepen zijn voor dit forum, hoe de visie van het MT is op deze materie, wat doen we hier dan in deze thread, behalve elkaar bezighouden?

[...]
Ieder zn mening.

[...]

1. Waarom begin je over mijn argumenten, ik heb duidelijk aangegeven dat ik die hier niet post, omdat ik dat niet bij vind dragen aan de hier voerende discussie Zelfs een n00b zou dat toch wel snappen denk ik.
2. Je kunt iid onderbouwen wat je hebt gemeld, maar naar mijn mening is het tegengestelde ook aangegeven. Dus dat is in mijn ogen wel je gelijk halen
3. Ik snap denk ik best wel hoe een discussie in elkaar zit. Hoe kun je daar in Gotsnaam over oordelen? Je kent me niet eens.
4. Als we alle threads waarvoor de user veel moeite heeft gedaan om het in te typen moeten laten staan....... tsja, dan weet ik het ook niet meer.
5. Waarom vind je trouwens dat ik naar een ander forum moet?? Ik geef mijn mening, en ik moet weg, jij geeft een andere mening en jij mag blijven :?

/me Zal verder zijn mond houden over dit onderwerp en hopen dat het niveau van de discussie weer omhoog gaat

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2002 13:07 . Reden: Post van whoami ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:11
Ik vraag me eerlijk gezegd 2 dingen af
1) Waarom gaat het steeds meer en meer off-topic?
2) Waarom heeft Otis zo vaak zo'n aggressieve toon in een discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

1)Volgens mij kan hier ook beter een slotje op ;)
2)tis even wennen, maar later leer je bij Otis wel tussen de regels door te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Dash2in1 schreef op 13 augustus 2002 @ 13:18:
on topic is zo'n beetje alles gezegd wat er te zeggen is.
passie? betrokkenheid? frustratie?
is dat relevant?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
1) Waarom gaat het steeds meer en meer off-topic?p
Ik vermoed dat het onderwerp wel zo'n beetje behandeld is, en we anders vervallen in oeverloos gezeef. Wat zou men nog meer kunnen bespreken? Ik denk dat we gewoon Janoz moeten afwachten en wachten tot men een wijziging in de policy openbaard.
Dat is Otis zijn manier van discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het tijd is voor 'n grouphug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

mulder

ik spuug op het trottoir

* wil je hoger niveau: ga of mensen werven of post zelf wat nuttigs/bijzonders
* de beruchte noobs, mods mogen netjes duidelijk maken hoe/wat/wanneer en wanneer niet. Niet mods mogen snauwen.
* deze oeverloze discussies, zowel niveau daalt als modjes stout: komt nooit iets uit: forum vervuiling: quit();

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het al een tijdje. Dat komt omdat er veel is geopperd maar er geen consensus is bereikt. Je krijgt dan de patstelling: de opperaars twijfelen of ze NOG EEN KEER gaan opperen wat ze hebben aangedragen als ideeen en de afkrakers twijfelen of ze nog een keer een idee moeten afkraken terwijl dat al gedaan is.
Wat is er mis met het stevig inzetten van je argumenten in een discussie? Ik zit niet in deze discussie voor de lieve vrede en oh wat vinden we elkaar toch aardig. Men kaart een, naar mijn bescheiden mening, intens serieus probleem aan en aangezien dit gaat over het enige forum waar ik met plezier kom, dacht ik van, ik doe mee, net als velen in deze thread overigens. En ja, ik word behoorlijk ziek van gedreutel van de mod-kant in deze thread en in de thread in LA: er is geen kennis omtrent randvoorwaarden gesteld door het MT, er is geen kennis omtrent welke richting moeten we op, er is geen kennis omtrent de enquete die is gehouden, er is geen eenduidige consensus over niveau en hoe dat aan te pakken en daardoor worden de zee aan ideeen van mensen zoals justmental in LA te kijk gezet als 'onuitvoerbaar' en 'lost niets op' of 'been there done that'.

Mja, Als je eerst tijd steekt in het MEEDENKEN en daarna erachter komt dat die tijd totaal zinloos is geweest omdat er niets mee gedaan KAN worden, om de bovenstaande redenen, en ik ook WEER eens lees dat 'ik mn gelijk wil halen' etc... mja, ik blijf dan echt niet vriendelijk meer. maar goed, het was fun de eerste pages van deze thread. Nu niet meer, en dus tijd om te kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen grouphug dus? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
[nohtml]
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 13:34:
[...]
Dat is het al een tijdje. Dat komt omdat er veel is geopperd maar er geen consensus is bereikt. Je krijgt dan de patstelling: de opperaars twijfelen of ze NOG EEN KEER gaan opperen wat ze hebben aangedragen als ideeen en de afkrakers twijfelen of ze nog een keer een idee moeten afkraken terwijl dat al gedaan is.
Er is door ACM al gezegd dat hij nog wil wachten tot wanneer Janoz terug is uit vakantie.
maar goed, het was fun de eerste pages van deze thread. Nu niet meer, en dus tijd om te kappen.
Door die agressieve toon die jij soms aanslaat, bestaat de kans natuurlijk dat de fun er snel vanaf gaat, en hebben veel mensen geen zin meer om verder op de discussie in te gaan.

Maar goed, ik stel voor dat we deze draad misschien tijdelijk op slot zetten tot wanneer Janoz terug is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het collectieve plezier van zo'n grouphug niet graag bederven, maar deze thread is er niet voor Jan Jurk, en als we niets oplossen is er over een maand exact dezelfde thread gestart en ong. hetzelfde verloop aan messages als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Afbeeldingslocatie: http://www.withoutwheels.org/gazette/GroupHug.jpg

:X

* drm is overigens voor het voorstel om op Janoz te wachten

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op 13 augustus 2002 @ 13:38:
[nohtml][...]
Er is door ACM al gezegd dat hij nog wil wachten tot wanneer Janoz terug is uit vakantie.
Het lijkt me verstandiger met het MT te gaan praten wat de bedoeling is van GoT als geheel, en de devschuur in het bijzonder, en dan met name op het gebied van: welke doelgroepen moeten worden aangesproken door devschuur en GoT en DUS hoe men zich moet opstellen naar gebruikers toe, hoe gebruikers zich moeten gedragen / aan moeten voldoen. Men kan in kleine koninkrijkjes wel gaan beslissen hoe de eigen toko moet reilen en zeilen, maar dat lijkt me niet echt constructief.
[...]
Door die agressieve toon die jij soms aanslaat, bestaat de kans natuurlijk dat de fun er snel vanaf gaat, en hebben veel mensen geen zin meer om verder op de discussie in te gaan.
In de ideeen-opper fase van deze thread ben ik IMHO echt niet aggressief geweest, maar duidelijk en helder. Ook in latere postings niet, alleen in sommige. Dat gekerm over mijn aggressieve toon is imho eerder onmacht dat men de geopperde argumenten niet kan weerleggen. Vind ik prima hoor, dan hou ik op met opperen van ideeen en zoekt iedereen het maar lekker uit, toch? Want zo is het ook nog eens een keer: ik ben ook gewoon bezoeker, maar wel iemand die veel mensen helpt hier, maar ik pas ervoor mensen te helpen die anderen het licht in de ogen niet gunnen omdat ze vinden dat ze toevallig 1 maand meer ervaring in het krassen van Php hebben en daardoor 'ervaren' en ze daardoor vinden dat ze andere, minder gelukkige zielen maar moeten kunnen bannen van dit forum, want daar komt het botweg wel op neer!
Maar goed, ik stel voor dat we deze draad misschien tijdelijk op slot zetten tot wanneer Janoz terug is?
Ik zie echt niet in waarom dat iets zou toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:11
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 13:34:
Wat is er mis met het stevig inzetten van je argumenten in een discussie? Ik zit niet in deze discussie voor de lieve vrede en oh wat vinden we elkaar toch aardig.
[..]
Wilde absoluut niet aangeven dat een stevige discussie fout zou zijn, is het m.i. zeker niet! Alleen nijgt je toonzetting m.i. vaak eerder naar aggressief i.p.v. fel of hoe je het zou willen noemen. Merkte het alleen even op, omdat het 3 pagina's lang zo doorging met een enorme herhaling van argumenten (van allerlei mensen).
Maar goed, dit is puur mijn mening en totaal off-topic (ook al ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat 'wachten op Janoz': er zijn veel mensen hier en in LA die ideeen hebben geopperd. Meerdere modjes hebben zich erover gebogen. Waarom moet en dan gewacht worden op 1 enkele mod voor het beslissen wat er gaat gebeuren? En de leider van de devschuur, Tom, is die ook op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:08:
Over dat 'wachten op Janoz': er zijn veel mensen hier en in LA die ideeen hebben geopperd. Meerdere modjes hebben zich erover gebogen. Waarom moet en dan gewacht worden op 1 enkele mod voor het beslissen wat er gaat gebeuren? En de leider van de devschuur, Tom, is die ook op vakantie?

als jij ism een collega iets runt mag ik aannemen dat jij bij besluitneming geraadpleegd wordt? geldt hier ook gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
[nohtml]
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 13:55:
[...]
[...]
In de ideeen-opper fase van deze thread ben ik IMHO echt niet aggressief geweest, maar duidelijk en helder.
Idd.
Dat gekerm over mijn aggressieve toon is imho eerder onmacht dat men de geopperde argumenten niet kan weerleggen. Vind ik prima hoor, dan hou ik op met opperen van ideeen en zoekt iedereen het maar lekker uit, toch?
Nee hoor, dat is het niet. Ik persoonlijk heb er helemaal geen problemen mee om iemand zijn gelijk te geven en toch heb ik ook al meerdere keren gemerkt dat jij soms een nogal behoorlijke agressieve manier van discusssieren handhaaft. Maar goed, dat is een andere discussie.
Ik zie echt niet in waarom dat iets zou toevoegen.
Bedoel je dan dat Janoz hier geen mening over mag hebben of dat zijn mening verder niets zou toevoegen?
Voor zover ik weet is Janoz samen met ACM verantwoordelijk voor /14, dus heeft dat imo zeer zeker wel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 13 augustus 2002 @ 14:09:
[...]
als jij ism een collega iets runt mag ik aannemen dat jij bij besluitneming geraadpleegd wordt? geldt hier ook gewoon
Dat lijkt me wel, maar ik had de illusie dat dit forum geen eigen koninkrijkje was maar viel onder een groter plan. Mijn fout. Ik had moeten inzien dat wat hier gebeurt, totaal de verantwoordelijkheid is van de 2 moderators en dat die bepalen wat er gaat gebeuren... (had ook weer veel tijd gescheeld, want waarom ouwehoeren in een thread waar de helft van de 2 beheerders niet eens aanwezig is? En wie startte deze thread trouwens, zonder te wachten op beide beheerders van wat hier gebeurt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:26:
[...]
Dat lijkt me wel, maar ik had de illusie dat dit forum geen eigen koninkrijkje was maar viel onder een groter plan. Mijn fout. Ik had moeten inzien dat wat hier gebeurt, totaal de verantwoordelijkheid is van de 2 moderators en dat die bepalen wat er gaat gebeuren... (had ook weer veel tijd gescheeld, want waarom ouwehoeren in een thread waar de helft van de 2 beheerders niet eens aanwezig is? En wie startte deze thread trouwens, zonder te wachten op beide beheerders van wat hier gebeurt?)

:O
kijk dit soort reply's voegen helemaal niets toe en roepen alleen maar ergernissen op zie ook de reply van Dash2in1 een paar posts eerder. Doe dat dan dus ook niet op deze manier. Een thread starten kan nl op een bepaalde grond maar de beslissing valt (zoals gebruikelijk) achteraf. En als 1 van de 2 voor dit subforum verantwoordelijken er niet is zal de beslissing op zich laten wachten. De rest van het forumbeleid zal (misschien) ook op de schop moeten maar dat was niet de insteek van deze thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
[...]

Dat wordt nergens vermeld dacht ik? Er wordt enkel gewacht op eventueel nuttige inbreng van Janoz.
Jij draagt zogezegde 'argumenten' aan, die imho gewoon uit de lucht gegrepen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Rare conclusies trek jij.

Janoz en ik zijn de directe verantwoordelijken voor P&W, bijgestaan door de lite-mods.
Tom staat daarboven en daar weer boven de "hga's samen" en het MT.

Jij zou het ook niet willen dat zomaar zonder jouw medeweten/werking/denking jouw eigen "domein" wordt veranderd, ook al is het "geautoriseerd" door de genen boven je.
Vandaar dat ik wacht met wat voor besluit dan ook tot Janoz een blijk van leven gegeven heeft. Dat bij die besluitvorming ook nog Tom en evt wat andere mensen betrokken moet worden is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, je mag gapen wat je wilt, meneer de moderator, maar feit is wel dat deze thread door een aantal mensen is volgestouwd met suggesties, maar dat de waarde van deze thread op dit moment dus 0.0 blijkt te zijn, want er wordt niets beslist! Dat kan nl. niet want 1 van de 2 koningen is op vakantie. Dus deze thread was niets meer dan een kantine-gesprek tussen een aantal ontevreden werknemers.
kijk dit soort reply's voegen helemaal niets toe en roepen alleen maar ergernissen op zie ook de reply van Dash2in1 een paar posts eerder. Doe dat dan dus ook niet op deze manier. Een thread starten kan nl op een bepaalde grond maar de beslissing valt (zoals gebruikelijk) achteraf. En als 1 van de 2 voor dit subforum verantwoordelijken er niet is zal de beslissing op zich laten wachten. De rest van het forumbeleid zal (misschien) ook op de schop moeten maar dat was niet de insteek van deze thread
Nogmaals: als de daadkracht van wat er gaat gebeuren afhangt van slechts 2 mensen, nl. ACM en Janoz, dan is het toch echt VEEL efficienter om een discussie te starten wanneer beide er zijn, na 2 pages te recapituleren, een beslissing te nemen en aan de slag te gaan, ipv na 300+ postings nog steeds even ver te zijn als toen je begon, nl. bij AF (of beter: zover als bij die andere threads die hierover gingen en waar Janoz en ACM wel allebei aanwezig waren en waaruit ook geen werkbare oplossing resulteerde).

Je 'recapitulatie' posting staat ergens op pagina 6 oid? we zitten nu op 18, 19!

Ik vind het niet erg af en toe mee te zeveren in een thread die toch nergens toe leidt, maar vooraf de illusie hebben dat het WEL ergens toe leidt en achteraf erachter komen dat het zinloos tijdverdrijf is geweest is K * T, D2k. Maar goed, wel kenmerkend voor ALLE topics mbt beleid op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

wat een bullshit

De thread is niet verloren als de discussie stagneert. De discussie is vastgelegd.

Ben 'k wel blij om, want anders was die searchknop voor niets geweest, ajbwib.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:46:
Ik vind het niet erg af en toe mee te zeveren in een thread die toch nergens toe leidt, maar vooraf de illusie hebben dat het WEL ergens toe leidt en achteraf erachter komen dat het zinloos tijdverdrijf is geweest is K * T, D2k. Maar goed, wel kenmerkend voor ALLE topics mbt beleid op dit forum.

Nou, dan ga je weg uit deze discussie, als ik er aan denk zal ik de titel wijzigen zodat je weet dat er weer wat nuttigs voor je gebeurt.

Atm staat er een aardige beschrijving van de doelgroep klaar van Daniel, waar ik nog even het interne-commentaar op wil afwachten voor ik hem hierheen C&P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Ik heb het hele topic gelezen (over meerdere dagen), maar is er nu een concrete verwoording van het 'probleem'?

En zover ik begrijp, met 'laag niveau' gaat het hier niet het verschil tussen mbo, hbo, universiteit, en ook niet tussen newbies, hobbyisten, amateurs en proffesionals, (van P&W)maar gewoon om het feit dat er hier steeds meer gebruikers komen die alleen maar vragen gaan stellen die mbv. zoeken/manuals opgelost zouden kunnen worden, in minder dan een 2 cijferig getal in minuten. Met niveau zou je dus kunnen zeggen "het niveau waarmee men zelfstandig problemen vastelt, en probeert optelossen"

Dat is tenminste mijn interpretatie ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat deze discussie wel degelijk handig is geweest, en zeker niet nuttloos. De modjes en hogere personen weten nu in elk geval hoe "het gewone volk" erover denkt en ze kunnen de aangeboden oplossingen afwegen en eventueel doorvoeren.
Daarbij is het ook zo als je een idee hebt in bv een bedrijf, dat het dan best wel even duurt voordat dit tot de directie is doorgedrongen en totdat je er eindelijk antwoord op hebt. Ik denk dat de verantwoordelijken beter een weekje langer over de beslissing kunnen doen, dan overhaast een wijziging in het beleid doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:08:
En de leider van de devschuur, Tom, is die ook op vakantie?

Nee, ik ben er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

41.6C.6D.61.72 schreef op 13 augustus 2002 @ 14:55:
Ik heb het hele topic gelezen (over meerdere dagen), maar is er nu een concrete verwoording van het 'probleem'?

En zover ik begrijp, met 'laag niveau' gaat het hier niet het verschil tussen mbo, hbo, universiteit, en ook niet tussen newbies, hobbyisten, amateurs en proffesionals, (van P&W)maar gewoon om het feit dat er hier steeds meer gebruikers komen die alleen maar vragen gaan stellen die mbv. zoeken/manuals opgelost zouden kunnen worden, in minder dan een 2 cijferig getal in minuten. Met niveau zou je dus kunnen zeggen "het niveau waarmee men zelfstandig problemen vastelt, en probeert optelossen"

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:00:
Goed het probleem is denk dus gewoon dat iedereen die hier gereageerd heeft vindt dat er teveel n00b-topics zijn, met daarin, óf een vraag die zeer gemakkelijk te vinden is, óf een vraag die niet goed / duidelijk gesteld is. (Naar mijn mening heeft niemand iets tegen reacties in dit soort topics)
Dat was mijn interpretatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

41.6C.6D.61.72 schreef op 13 augustus 2002 @ 14:55:

En daar sla je dus de spijker mee op zijn kop.

Het gaat juist om die luiheid en niet zozeer om 'domme' vragen. Wat voor de een lastig is, is voor de andere gesneden koek. En daar hebben mensen ook geen problemen mee, tenslotte is iedereen noob geweest, of nog noob. Maar het gaat om die 'luie' topics. Mensen die er zelf geen moeite in steken. Daarnaast krijg je eigelijk zoveel topics dat de interessante over het hoofdgezien worden door nieuwe mensen met kennis in huis en nodigt niet uit om er lang te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 10:19:
[...]
Als je er zo moe van wordt, moet je je 'lite-mod' functie inleveren want dan ben je niet geschikt om hier te modereren.

best wel triest als je het gelijk opgeeft als een van de dingen even iets tegen zit

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik kan 'em wel vast voorzetten:
de gevordere computer-enthousiasteling.

Maar dat verandert niks aan het probleem van hoe dat bewerkstelligd gaat worden.
Het beleid is nu hard onderin snijden, wat een trend omhoog onmogelijk maakt.

Een ander beleid wordt door een duistere macht tegengehouden.
Zo hebben we periodiek een geval van bovendrijven van ellende.

Als Otis, RM-rf en ik in zo'n draadje elkaar herhalen dan denk ik dat er op het gebied van argumentatie en visie niks meer te halen is.

Het moge bekend zijn dat ik begrip heb voor de moeilijkheden van het een crew van vrijwilligers zijn, maar ik hoop toch op een beter tegenargument dan de huidigen.

Managementsamenvatting voor het MT:
stilstand is achteruitgang.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik zal ook even m'n mening geven dan :)

Ik heb GoT zien groeien van een klein UBB-testforumpje tot wat het nu is, en zelfs 2 jaar geleden riep men al "als het zo doorgaat bestaat GoT over een paar maanden niet meer", en "het niveau is om te huilen". Zo gaat het telkens weer, een paar weken is er niets aan de hand, tot iemand het woord 'niveau' roept en dan komen dit soort discussies weer naar boven (spreek nu even over heel GoT, niet alleen de Devschuur).

GoT heeft over het algemeen een behoorlijk hoog niveau... kan altijd hoger, maar er zitten behoorlijk wat professionals op GoT. Helaas trekt dat ook veel newbies aan die daar handig gebruik van denken te maken, daar ontkom je niet aan als hier 'gratis' zoveel kennis aanwezig is. Newbies opvoeden is een beetje een nutteloze bedoeling, die lui lezen geen FAQs (nog geen 3 regels) en zelf proberen ze het niet uit... ze zijn lui en komen hier alleen voor een antwoord. Zolang er bovenin een 'register' knop zit blijf je er last van houden.

Dan heb je ook de groep (vriendelijke) newbies die gewoon de kennis (nog) niet hebben maar die wel leergierig zijn.. en die groep mogen we zeker wel een handje helpen. Ik denk dat bijna iedereen op die manier een duwtje in de rug moet krijgen, of soms moet horen waar ie moet zoeken.

Echt een oplossing is er denk ik niet, behalve strenger optreden tegen n00bs. Sneller bannen en/of registreren moeilijker maken. Dat eerder bannen zit er niet echt in denk ik (dan zouden de ban-richtlijnen voor alle fora van GoT aangepast moeten worden), maar ik kan het in het CF eens aanhalen. Tempban heeft ook weinig nut, tenzij dat voor langere periode is.

Voor de rest:
- threads waar je van baalt: reageer er niet op, of meld het in SM.. een modje gooit em wel dicht of lost het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alarmnummer: en dan nu een oplossing voor het VOORKOMEN van loonie-vragen van luiaards zonder enige vorm van eigen initiatief. (Naast het feit of loonie-vragen uberhaupt een probleem vormen. Als de hoeveelheid topics te groot is, is een splitsing op wat voor wijze dan ook wellicht nuttig)

Justmental: precies.

Tom: als je dit op pagina 3 had gemeld, dan hadden we ons 16 pagina's zeuren kunnen besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 15:20:
Alarmnummer: en dan nu een oplossing voor het VOORKOMEN van loonie-vragen van luiaards zonder enige vorm van eigen initiatief. (Naast het feit of loonie-vragen uberhaupt een probleem vormen.
Het vroegtijdig sluiten van luite topics.
eventueel waarschuwen en uiteindelijk maar een ban.
omschrijving van /14 aanpassen
misschien dat mensen hierdoor inzien, dat 'luie' topics niet door de beugel kunnen en het ook consequenties heeft.
Als de hoeveelheid topics te groot is, is een splitsing op wat voor wijze dan ook wellicht nuttig)
Ik zou ook het liefst splitsen, helaas zijn de mods het daar niet over eens, dus ik neem aan dat dit niet doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Tom schreef op 13 augustus 2002 @ 15:19:
Ik zal ook even m'n mening geven dan :)
<oud bekend verhaal met zwart/wit scheiding noob/newbie>
Er is geen zwart/wit scheiding tussen de omschreven noob/newbie.
De scheiding wordt door het huidige beleid wel afgedwongen.
Eigenlijk is de newbie z'n eerste post bepalend voor de richting waarin ie geduwd wordt.

Als het een onzeker type is dan wacht ie misschien af en kijkt eerst wat rond en komt uiteindelijk met een redelijke eerste post.
Als het daarintegen iemand is die zelfverzekerder is en gelijk z'n probleem post dan kan hij zomaar op het verkeerde pad gezet worden.
In dit voorbeeld ligt de scheiding ineens in de zelfverzekerdheid.

In de praktijk liggen al dat soort eigenschappen in een palet van tinten en kan iedereen leren.
En iedereen verdient ook een eerlijke kans daartoe vind ik.

Het huidige beleid levert een slechte sfeer en frustratie bij iedereen.
Junioren voelen zich onzeker en modderen door of worden boos door de behandeling.
Medioren en senioren krijgen de kans niet om de junioren op te leiden en kunnen hun ei niet kwijt.
Mods en admins hebben een complete bureaucratie nodig om klachten van users te verwerken.

Ik wil zelfs wel stellen dat het een enge psychologische impact op de bezoekers heeft.
Als je op andere fora kijkt dan kun je de gotters er meestal zo uitpikken. :/

Herhaling 23452234:
Maak ruimte voor positieve ontwikkeling door users.
Gun junioren een eerlijke kans.

Als er cultuurwaarden vanuit het bedrijf gesteld worden dan is 'durf' misschien een leuke om toe te voegen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ieks.. een idealist ;)

Jij gaat ervan uit dat je mensen kan veranderen. Voor een deel zal dit ook wel lukken, maar je zult altijd nieuwelingen krijgen die dit weer zien als een plek waar je je vragen kan dumpen. Je moet de oorzaak van het probleem aanpakken, en dat is (in mijn ogen) in GoT het lastiger maken als helpdesk te functioneren waar iedereen zijn vragen kan dumpen zonder zelf moeite erin te steken. Ik ben voor helpen, maar niet iedereen wil geholpen worden om er iets rijker van te worden. En daar moet iets aan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Mensen veranderen door een negatieve benadering gaat iig. niet werken.
Bij een positieve benadering wordt de kans een stuk groter.
En door de negatieve benadering gaan ze echt niet weg.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

[nohtml]
justmental schreef op 13 augustus 2002 @ 15:49:
[...]

Er is geen zwart/wit scheiding tussen de omschreven noob/newbie.
De scheiding wordt door het huidige beleid wel afgedwongen.
Eigenlijk is de newbie z'n eerste post bepalend voor de richting waarin ie geduwd wordt.
Ja, maar je ziet aan de toon van de post en het gedrag van de user al snel met wat voor iemand je te maken hebt. Na tien minuten je draad omhoog kicken, niet erbij zeggen wat je al geprobeerd hebt, dat zijn dingen die een n00b doet en herkenbaar zijn. Een newbie zal met (voor gevorderde bezoekers) simpele vragen komen, maar zal zich wel redelijk normaal gedragen en dankbaar zijn.
In de praktijk liggen al dat soort eigenschappen in een palet van tinten en kan iedereen leren.
En iedereen verdient ook een eerlijke kans daartoe vind ik.
Maar ligt er maar net aan van welke kant ie zichzelf laat zien, als dat van z'n goede kant is dan is het prima toch?
Het huidige beleid levert een slechte sfeer en frustratie bij iedereen.
Junioren voelen zich onzeker en modderen door of worden boos door de behandeling.
Medioren en senioren krijgen de kans niet om de junioren op te leiden en kunnen hun ei niet kwijt.
Medioren/senioren die junioren opleiding? dat zou helemaal mooi zijn, maar ik heb zelf het idee dat 'jullie' je eerder ergerden aan newbies omdat ze simpele PHP vraagjes komen stellen.
Mods en admins hebben een complete bureaucratie nodig om klachten van users te verwerken.
Ehm, dat ervaar ikzelf eerder als positief.. GoT is zelfs opgezet omdat ze bij Webwereld forum niet naar tegen kritiek konden (als je een simpele opmerking over het modereren had, knalden ze je topic dicht).

Maar zal de rest van de draad asap es goed lezen.. nog niet gedaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmental schreef op 13 augustus 2002 @ 15:49:
Herhaling 23452234:
Maak ruimte voor positieve ontwikkeling door users.
Gun junioren een eerlijke kans.
Het idee van regulars is al eens geopperd - bij deze herhaling#<weetikveel>: regulars kunnen hierin een positieve invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 16:06:
[...]

Het idee van regulars is al eens geopperd - bij deze herhaling#<weetikveel>: regulars kunnen hierin een positieve invloed hebben.

TJa daar geloof ik niet zo in. Een regulars is voor mij elke bezoeker die regelmatig langskomt en nuttige dingen post, daarvoor hoeven ze voor mij niet een speciale status te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Tom schreef op 13 augustus 2002 @ 16:21:

[...]

TJa daar geloof ik niet zo in. Een regulars is voor mij elke bezoeker die regelmatig langskomt en nuttige dingen post, daarvoor hoeven ze voor mij niet een speciale status te krijgen.
Dat kruisje is idd. totaal niet belangrijk, wat regulars doen daarintegen wel.
Hoe we zoveel mogelijk mensen zover krijgen om dat te doen is de vraag waar we ons mee bezig zouden moeten houden.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je mensen niet kunt veranderen, lukt dat ook niet met een negatieve benadering. Zoals al eerder is geopperd: modereer op reacties, niet op topicstarterpostings. Veelal zijn de topics die gestart worden helemaal niet zo slecht, maar de Gaapsta's die vinden te moeten melden dat het een domme vraag is, zijn 10 keer schrijnender. Help dan, hou anders je kaken op elkaar.

Regulars helpt niet, die mensen krijgen dan ook de lawine van tegengas over zich heen wanneer ze iemand negatief gaan benaderen, ze hebben immers geen macht: een Piet Parkeerwachter die een gewapende overvaller tot staan probeert te brengen met "Halt! Sta of ik... gooi deze bloknote!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Wie goed zaait zal goed oogsten, da's mijn idee.

En als je een goeie oogst wilt, betekent dat soms gewoon dat je 't land braak moet laten liggen, ploegen, etc.. ;)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op 13 augustus 2002 @ 16:21:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

Waarom geef je het niet gewoon een kans :?

In de andere fora, geeft men aan zeer duidelijk een positief verschil te merken. Test het gewoon 1,5 maand. Werkt het niet -> exit. Werkt het wel -> feest :+

Uiteraard klopt jouw definitie van een regular. Alleen daarbij ga je uit van een bijna ideale situatie. Er zijn maar enkele fora op GoT waar dat redelijk het geval is en een regular niet veel toe zal voegen. Dat zijn o.a. NOS, TMF en DPC.

Of de mentaliteit onder de vaste bezoekers hier zal dusdanig moeten veranderen, dat men op een aardige vriendelijke wijze dingen duidelijk probeert te maken.

Reden waarom ik zelden tot nooit zichtbaar in de devschuur komt als programmeur zijnde, is de tamelijk arrogante en onvriendelijke houding die ik veelal proef. Ik zal me ongetwijfeld wel niet populair maken met deze uitspraak, maar het is precies zoals ik de sfeer er ondervind t.o.v. mensen die niet tot de vaste kern behoren en daarin ben ik niet de enige. Ik denk dat daar een heel groot punt van verbetering te vinden is. (zichtbare) Regulars kunnen daar zeer zeker een positieve invloed op hebben. De sfeer onderling (binnen de kern) is perfect, maar de uitstraling naar buiten is stukken minder. Iets wat bij fora als DPC TMF en NOS wel redelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 16:34:
Reden waarom ik zelden tot nooit zichtbaar in de devschuur komt als programmeur zijnde, is de tamelijk arrogante en onvriendelijke houding die ik veelal proef.
Ik ervaar dit ook zo (niet zozeer voor mijzelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Nelske schreef een verhaal waar * drm het helemaal mee eens is
dus :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 05:23
Reden waarom ik zelden tot nooit zichtbaar in de devschuur komt als programmeur zijnde, is de tamelijk arrogante en onvriendelijke houding die ik veelal proef. Ik zal me ongetwijfeld wel niet populair maken met deze uitspraak, maar het is precies zoals ik de sfeer er ondervind t.o.v. mensen die niet tot de vaste kern behoren en daarin ben ik niet de enige. Ik denk dat daar een heel groot punt van verbetering te vinden is. (zichtbare) Regulars kunnen daar zeer zeker een positieve invloed op hebben. De sfeer onderling (binnen de kern) is perfect, maar de uitstraling naar buiten is stukken minder. Iets wat bij fora als DPC TMF en NOS wel redelijk goed is.
Het is best goed mogelijk dat dit een gevolg is van de gang van zaken op P&W. De 'harde kern' ergert zich aan de zinloze topics die geopend worden en stelt zich daar vijandig tegen op. Als men zou zien dat mensen die niet tot die 'harde kern' horen gewoonlijk ook met zinnige onderwerpen komen, dan zou die houding waarschijnlijk afnemen. Dit gebeurt in de praktijk echter niet voldoende, (de meeste topics van 'onbekenden' zijn van waardeloos nivo) waardoor de 'kern' alle onderwerpen wantrouwt die door 'onbekenden' naar voren worden gebracht.

Je kunt je ook afvragen of het een verstandige strategie is om iedereen met open armen te ontvangen. Naar mijn idee zou de welkomst afhankelijk moeten zijn van het nivo van de onderwerpen, maar in de praktijk gebeurt dit misschien op basis van ervaring met de gebruiker in kwestie. Dit is wel een indicatie van het nivo, maar daar houdt het mee op.

Misschien is het wat simpel gedacht, maar een aggressief mod beleid (zoals dat nu ook al wordt gevoerd trouwens) zou toch tot gevolg moeten hebben dat de onderwerpen die niet door de beugel kunnen uit het zicht verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 10:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Reden waarom ik zelden tot nooit zichtbaar in de devschuur komt als programmeur zijnde, is de tamelijk arrogante en onvriendelijke houding die ik veelal proef.

Ik begrijp precies wat je bedoelt, hoewel ik die sfeer hier niet zo ervaar (afgezien van een aantal mensen, maar dat heb je overal)

Misschien is het te wijten als een typisch programmeurstrekje... dat je in de loop der tijd gewoon cynisch, gehard en arrogant wordt. Ik merkte het iig ook op andere fora (ik kreeg een keer de halve demoscene op mijn dak toen ik er wat van zei... maar die lui zijn natuurlijk ook weer een heel geval apart :))

Maar goed, misschien kijken mensen er precies zo tegenaan op wat ik zelf zeg... Ik probeer iig niet arrogant over te komen (afgezien van de expres arrogant bedoelde opmerkingen waar wel altijd een smile bij staat :))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat/wie wordt er verstaan onder 'de harde kern' ? Want volgens mij is dat net zo'n fuzzy begrip als 'niveau'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juup schreef op 13 augustus 2002 @ 16:49:
[...]

Ik ervaar dit ook zo (niet zozeer voor mijzelf).

Was ook zeer zeker niet naar mij als persoon bedoeld hoor ;)

Ik had het dus over de algemene sfeer t.o.v. andere mensen, die niet tot de kern behoren.
Soultaker schreef op 13 augustus 2002:

Het is best goed mogelijk dat dit een gevolg is van de gang van zaken op P&W. De 'harde kern' ergert zich aan de zinloze topics die geopend worden en stelt zich daar vijandig tegen op. Als men zou zien dat mensen die niet tot die 'harde kern' horen gewoonlijk ook met zinnige onderwerpen komen, dan zou die houding waarschijnlijk afnemen. Dit gebeurt in de praktijk echter niet voldoende, (de meeste topics van 'onbekenden' zijn van waardeloos nivo) waardoor de 'kern' alle onderwerpen wantrouwt die door 'onbekenden' naar voren worden gebracht.
Dit is niet iets van de laatste tijd. Dit is al zolang als ik op GoT kom ;)
Komisch dat dit in NOS bijvorbeeld veel minder het geval is en men daar toch altijd netjes blijft helpen. :)
Je kunt je ook afvragen of het een verstandige strategie is om iedereen met open armen te ontvangen. Naar mijn idee zou de welkomst afhankelijk moeten zijn van het nivo van de onderwerpen, maar in de praktijk gebeurt dit misschien op basis van ervaring met de gebruiker in kwestie. Dit is wel een indicatie van het nivo, maar daar houdt het mee op.
Als het in NOS kan, dan moet het hier ook kunnen lijkt me zo. NOS werd samen met o.a. P&W en PNS gezien als een van de fora met het meeste niveau. NOS kwam dan ook nog eens naar voren als een van de fora met de beste sfeer. In NOS worden de simpele vragen wel netjes beantwoord.
Misschien is het wat simpel gedacht, maar een aggressief mod beleid (zoals dat nu ook al wordt gevoerd trouwens) zou toch tot gevolg moeten hebben dat de onderwerpen die niet door de beugel kunnen uit het zicht verdwijnen.
Hoe definieer jij een agressief modbeleid :?

Een agressief modbeleid is prima, mits het alleen maar op niveau gericht is. Een agressief modbeleid moet in geen geval betekenen, dat de reacties van mods ook minder aardig worden o.i.d.
Mods bepalen voor een zeer groot deel de sfeer binnen "hun" forum. De manier van reageren van deze mensen is dan ook cruciaal. Eerlijk gezegd ligt daar ook wel een klein puntje van verbetering als ik eerlijk ben.
.oisyn schreef op 13 augustus 2002 @ 17:27:

[...]

Ik begrijp precies wat je bedoelt, hoewel ik die sfeer hier niet zo ervaar (afgezien van een aantal mensen, maar dat heb je overal)

Misschien is het te wijten als een typisch programmeurstrekje... dat je in de loop der tijd gewoon cynisch, gehard en arrogant wordt. Ik merkte het iig ook op andere fora (ik kreeg een keer de halve demoscene op mijn dak toen ik er wat van zei... maar die lui zijn natuurlijk ook weer een heel geval apart :))

Maar goed, misschien kijken mensen er precies zo tegenaan op wat ik zelf zeg... Ik probeer iig niet arrogant over te komen (afgezien van de expres arrogant bedoelde opmerkingen waar wel altijd een smile bij staat :))
Ik denk dat het ook zeer zeker een programmeurstrekje is, maar het is niet iets waar men met z'n allen wat beter op kan letten of waar men in ieder geval iets aan kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 17:43:
Wat/wie wordt er verstaan onder 'de harde kern' ? Want volgens mij is dat net zo'n fuzzy begrip als 'niveau'.

De mensen die hier vaker (zichtbaar) komen en reageren.

Elk forum heeft een vaste kern. Daar is niks fuzzy aan zelfs. Het is gewoon meetbaar aan het aantal replies van een persoon binnen een bepaald forum binnen een tijdsbestek.

Uiteraard gaat het daarbij om zichtbare replies. Er zijn ook mensen die alleen maar lurken. Zonder zaken als IRC/ICQ/MSN zullen deze mensen nooit tot de vaste kern behoren. Maar goed, dit heeft eigenlijk vrij weinig met hetgeen ik aan wilde kaarten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

justmental schreef op 13 augustus 2002 @ 15:11:
Ik kan 'em wel vast voorzetten:
de gevordere computer-enthousiasteling.

Klopt :)

Daniel's versie:

Daniel schreef op 13 augustus 2002 @ 14:33:
Tweakers.net is een site voor mensen met interesse in ICT, in de breedste zin van het woord.
GoT als onderdeel daarvan richt zich meer op de echt actieve gebruikers, de programmeurs, de knutselaars en de gamers. Mensen die informatie willen uitwisselen, problemen willen oplossen en of gewoon sociaal bezig willen zijn.

De koppeling van doelgroep met niveau is er wel, maar daar direct invloed op uitoefenen is vrijwel ondoenlijk. Wij kunnen maar in zeer beperkte mate bepalen welke onderwerpen er aan de orde komen, omdat wij niet degenen zijn die invulling geven aan de community. De community houdt zichzelf in stand, met ons als semi-stuurmannen. Wat wij doen is het schip af en toe een kleine koerswijziging geven en het rottende hout verwijderen ;)

Zoals ik vanochtend al tegen Floris zei: over mijn lijk dat GoT een plaats wordt waar een elite gaat bepalen welke vragen wel en niet gesteld mogen worden. Het enige waar ik controle op wil blijven uitoefenen is de wijze waarop een vraag gesteld wordt. Dat wiel is al een aantal malen uitgevonden, het is alleen de kunst om het ook zo toegepast te krijgen. Mensen moeten niet 'zomaar' een vraag stellen op GoT, maar als ze het dan eenmaal toch doen (na zoeken, zelf proberen etc.) moet (vrijwel) elke vraag ook mogelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet toch zeggen dat hoewel ik niet erg ervaren ben (om het toch een beetje positief te houden :)) hier gewoon mijn topics heb kunnen openen en daar altijd antwoord op heb gehad. Zonder echt vervelende antwoorden daartussen. Ik heb eigenlijk ook niet zo veel topics geopend zie ik :+

Vind wel dat er hier erg vaak hetzelfde gezegt wordt, een idee als een thematopic kan toch al bedacht worden en uitgevoerd? Wordt het niks dan is het al weer weg voordat Janoz hier is, ik neem aan dat hij niks heeft tegen goedlopende topics terwijl andere users er dan al een hele tijd lol aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

ACM schreef op 13 augustus 2002 @ 17:59:

[...]

Klopt :)

Daniel's versie:

[...]
Daniels versie is versoepeld zie ik.
Het streven naar niveau in het algemeen of het focussen op de gevorderde gebruiker staat er niet in.

Het enige wat er wel in staat is het streven naar een niveau in vraagstelling.
Geen beperkingen vwb. een andere insteek van het modden.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

justmental schreef op 13 augustus 2002 @ 18:07:
Daniels versie is versoepeld zie ik.
Ten opzichte van wat? :)
Het streven naar niveau in het algemeen of het focussen op de gevorderde gebruiker staat er niet in.

Het enige wat er wel in staat is het streven naar een niveau in vraagstelling.
Geen beperkingen vwb. een andere insteek van het modden.

Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat niet direct een link in naar het niveau maar wel:
Wij kunnen maar in zeer beperkte mate bepalen welke onderwerpen er aan de orde komen, omdat wij niet degenen zijn die invulling geven aan de community. De community houdt zichzelf in stand
Dat wil toch zeggen dat als er een topic als dit komt waarin een heleboel mensen iets zeggen over het niveau dat dat wel meespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Eerdere (onofficiele) statements waren 'harder' in het stellen dat de doelgroep 'de gevorderde computer-enthousiasteling' was.
Deze biedt meer ruimte :)

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Je kunt gewoon geen eisen stellen aan een gebruiker. Dat zou dan evt bij de registratie moeten. Een overeenkomst? Een test? Hallo, ik ben Pietje, systeembeheerder. Of ik geen PCP noob ben? Eeeuh, PCP? Ik gebruik geen drugs? Dan moet je dat ook nog eens per forumsectie gaan regelen. Een zwaargevorderde systeembeheer kan hier toch een voor ons stomzinnige vraag stellen, en andersom net zo. Geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don Facundo schreef op 13 augustus 2002 @ 18:44:
Je kunt gewoon geen eisen stellen aan een gebruiker. Dat zou dan evt bij de registratie moeten. Een overeenkomst? Een test? Hallo, ik ben Pietje, systeembeheerder. Of ik geen PCP noob ben? Eeeuh, PCP? Ik gebruik geen drugs? Dan moet je dat ook nog eens per forumsectie gaan regelen. Een zwaargevorderde systeembeheer kan hier toch een voor ons stomzinnige vraag stellen, en andersom net zo. Geduld.
:?

Het gaat niet zozeer om de vraag, maar meer om de vraagstelling, kijk maar in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 05:23
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 17:43:
Dit is niet iets van de laatste tijd. Dit is al zolang als ik op GoT kom ;)
Komisch dat dit in NOS bijvorbeeld veel minder het geval is en men daar toch altijd netjes blijft helpen. :)

Als het in NOS kan, dan moet het hier ook kunnen lijkt me zo. NOS werd samen met o.a. P&W en PNS gezien als een van de fora met het meeste niveau. NOS kwam dan ook nog eens naar voren als een van de fora met de beste sfeer. In NOS worden de simpele vragen wel netjes beantwoord.
Misschien zijn de mensen bij NOS geduldiger, hoewel ik betwijfel dat dat een erg groot verschil maakt.

Zelf merk ik dat ik best bereid ben om wat simpelere dingen uit te leggen, maar er is een grens aan het aantal keer per maand dat ik de exact zelfde uitleg wil reproduceren. Als de mensen die ik in het begin van de maand op weg help de rest van de maand anderen met hetzelfde probleem zouden helpen, zou ik niet de minste problemen hebben met simpelere dingen netjes uitleggen. De kennis wordt dan immers elke keer doorgegeven zonder dat het elke keer dezelfde mensen zijn die het uit moeten leggen. De 'newbies' betalen dan de aan hun geboden hulp terug door zich ook actief in te zetten voor het oplossen van andermans problemen op het forum.

In de praktijk werkt het echter anders: er zijn ontzettend veel beginnersvragen, die, als je ze beantwoord, voor lief worden genomen door de topic starters. Het komt vaak voor dat dezelfde topic starter een paar uur later weer een nieuwe vraag heeft, die eigenlijk ook niet zo ingewikkeld is, en weer een nieuwe, en weer een nieuwe. En als je denkt dat 'ie zelf ook een keer iemand helpt: nee hoor. Je zou toch zeggen dat de allersimpelste vragen ook wel door de iets minder ervaren programmeur beantwoord zouden kunnen worden, maar zo werkt niet; het zijn altijd dezelfde mensen (en die zijn 'toevallig' op hoog nivo bezig met programmeren) die de vragen in alle moeilijkheidscategorien moeten beantwoorden.
Hoe definieer jij een agressief modbeleid :?
Ongepaste threads snel en resoluut op slot doen, met een passend bericht. Natuurlijk bedoel ik niet dat moderators onvriendelijk moeten doen tegen topic starters , maar ze hoeven ook niet voor de gebruikers die fout zitten te kruipen; een simpel bericht als: "dit is in de PHP manual te vinden", eventueel met zoekterm, zou meer dan voldoende moeten zijn.

Zoals al ik zei, heb ik het idee dat er al min of meer op deze manier gemod wordt. Wat dat betreft klaag ik dus niet. Het gaat me er alleen om, dat duidelijk moet zijn dat een slotje een indicatie is dat een bericht hier niet thuis hoort en niet zozeer dat de thread afgerond is (want dan kan 'ie vanzelf wel 'afsterven'). Als je dit principe niet duidelijk uitdraagt, blijven mensen proberen ongepaste threads te openen; in het ongustige geval gaat 'ie meteen dicht, maar misschien zit 't mee en krijgen ze wel een zinnig antwoord. Met die mentaliteit kun je natuurlijk wel blijven modden. Naar mijn mening moet de topicstarter zelf de verantwoording voor zijn threads nemen en er niet vanuit gaan dat alles goed is, tenzij een moderator de thread op slot doet.
Ik denk dat het ook zeer zeker een programmeurstrekje is, maar het is niet iets waar men met z'n allen wat beter op kan letten of waar men in ieder geval iets aan kan doen ;)
Vrijwel alle goede programmeurs die ik ken (mijzelf incluis) zijn ontzettend eigenwijs en dat heeft dan weer als gevolg dat ze soms arrogant overkomen (nooit ergens mee eens zijn, enzovoorts). Het helpt dan misschien om eraan te denken dat een forum een discussiemedium is en dat we hier niet zijn om elkaar met z'n allen gelijk te geven. Sommige gebruikers (ook in deze thread bijvoorbeeld) hebben naar mijn idee wat te lange tenen.

Waarom zou je daar niets aan kunnen doen, trouwens? Ik denk dat het scheelt dat je het hier aan de orde stelt. Als mensen horen dat door hun arrogantie ook de wél gewenste gebruikers geweerd worden, zullen ze misschien geneigd zijn hun houding aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 18:48:
[...]

:?

Het gaat niet zozeer om de vraag, maar meer om de vraagstelling, kijk maar in dit topic
Wederom even wat geduld. Dit is dan wel een voorbeeld van een wat minder snelle gebruiker, maar eeuh, weet jij veel wie dit is? Ik was 12 toen ik met computers begon, ook geen Einstein. Ok, ik mag ook graag soms zo'n iemand even een veeg uit de pan geven, maar eigenlijk slaat zoiets nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is denk ik duidelijk aangegeven dat de vorm van zijn vraag niet goed was. Om daarna dezelfde (!!!!) vraag, maar dan ook exact hetzelfde te posten, zonder op opmerkingen van anderen in te gaan vind ik onzin. Daar mag van mij best een slotje op ja.
Ik vind de vraag niet erg. Het is ook irritant als je niet weet waar de fout zou kunnen zitten, maar hij zou zichzelf ook enorm kunnen helpen door ook naar anderen te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook goede newbies:

[rml][ PHP] Is mijn denkwijze correct ?[/rml]/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteVos: en heb je hem geholpen? Of alleen om een slotje verzocht?

En verder, repeat after me:

Je
Hoeft
Niet
Te
Reageren
Op
Een
Topic

Ik vind IEDER PHP topic overbodig, want ik gebruik geen Php, en het vervuilt voor mij de topiclist, want nu scrollen de overige topics naar onder. Belangrijk? Nee, in het geheel niet, dan scroll ik maar even. Anderen vinden Php wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:07:
GroteVos: en heb je hem geholpen? Of alleen om een slotje verzocht?
Ik heb nix gedaan, ik kon namelijk niet veel toevoegen aan wat er al stond, omdat er verder niet zo heel veel info was...
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:07:
En verder, repeat after me:

Je
Hoeft
Niet
Te
Reageren
Op
Een
Topic
Heb ik dus ook niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Daniel
Het enige waar ik controle op wil blijven uitoefenen is de wijze waarop een vraag gesteld wordt. Dat wiel is al een aantal malen uitgevonden, het is alleen de kunst om het ook zo toegepast te krijgen. Mensen moeten niet 'zomaar' een vraag stellen op GoT, maar als ze het dan eenmaal toch doen (na zoeken, zelf proberen etc.) moet (vrijwel) elke vraag ook mogelijk blijven.
_/-\o_ Exact mijn punt

Daarom is het niveau ook geen kwestie van kennis, maar een kwestie van instelling. En de sfeer is daar onlosmakelijk mee verbonden.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm schreef op 14 augustus 2002 @ 09:13:
[...]
Daarom is het niveau ook geen kwestie van kennis, maar een kwestie van instelling. En de sfeer is daar onlosmakelijk mee verbonden.
"That's really great information" - Nicolas Cage in Honeymoon in Vegas.

Maar, wat te doen hieraan, ALS het al een probleem is? Constateren van open deuren hebben we allemaal al gedaan, maar daar komen we geen lor verder mee.

Want als ik Daniel's opmerkingen omtrent HOE een vraag moet worden gesteld goed lees, dan is het idee dat MrX 200585395 pagina's terug had, omtrent 2 fora met 1 forum puur voor Q/A en de ander puur voor discussies, waarbij de Q/A variant middels een templated scherm de user in staat stelde een vraag te stellen, wellicht DE oplossing.

Hierop doorfilosoferend, kun je bv een inputscherm maken die om keywords vraagt die over de vraag gaan. Nadat de user op 'OK' heeft geklikt wordt de vraag niet meteen geplaatst, maar gaat het template eerst mbv de keywords in de search kijken of er topics zijn met deze keywords. Die worden gelist met de vraag 'zijn deze topics wellicht behulpzaam voor deze vraag?'. Als de user zonder te kijken, bv binnen 2 seconden, op 'NEE' klikt, heeft hij niet gekeken, en weiger je de vraag. (bv bij 100 results op de keywords). Zodoende zorg je ervoor dat users geconfronteerd worden met de search' results. Meer checks zijn dan mogelijk, bv er moeten altijd keywords ingevuld worden, die moeten ook in de tekst / vraag voorkomen etc.

De vraag is ook gestandaardiseerd, je kunt iets doen aan gedegen onderwerpprofilering en bv in de loop van de tijd filters aanbieden aan bezoekers van dit forum die bv GEEN php topics willen zien. /14 en /13 zijn voorn. Q/A, geen praatgroepen. Aangezien dit forum draait met software die men zelf schijnt te kunnen aanpassen, lijkt me dat wellicht een goed idee: laat de techniek je een handje helpen.

Lijkt me al een hele stap voorwaarts.

Als je daarnaast iedereen die ZEIKT over vragen van mensen die NET beginnen en, JOH!, tegen elke muur oplopen die je kunt verzinnen, met een putdeksel om de oren slaat dat ze niet moeten reageren, schiet het IMHO aardig op met het 'probleem' (wat er niet is, maar goed, whatever) oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft even zijn ogen 5 minuten laten rusten na het lezen van dit gedrocht van een topic ;)

Mijn poging tot een samenvatting van conclusies die tot nu toe getrokken kunnen worden:
1) Het GoT MT en de meeste mods vinden dat elitair gedrag niet hoort op GoT

2) 'nivo' heeft niet zozeer betrekking op het kennisnivo van de poster, maar op zijn gedrag

3) onder de meer 'senior' gebruikers en lite-mods is er een verschil van opvatting over /14 leuker gemaakt kan worden. Sommigen zijn zo gefrustreerd door n00bz dat ze die liever niet meer willen zien. Anderen willen n00bz omvormen tot volwaardige newbies, die het juiste gedrag vertonen.

4) goed gedrag in /14 is te definieren als volgt:

a) stel een duidelijke vraag (goed Nederlands, veel gegevens, duidelijke probleemstelling)
b) geef aan wat je al geprobeerd hebt
c) vraag niet om en verwacht ook geen scripts of kant-en-klare code
d) probeer te vermijden dat je vraag met een simpele link naar een manual beantwoord kan worden

REPLY
a) lees de vraag en vorige replies duidelijk
b) geef duidelijk antwoord, niet een cryptische hint. Een gebruiker een goed stuk op weg helpen met een link of iets dergelijks valt daar ook onder, MITS het duidelijk is wat de gebruiker daaraan heeft.
c) als je meent dat een topic onterecht geopend is, mag je hem toch helpen en tevens daarop wijzen, of je kunt een (lite-)mod inschakelen. Ga onder geen beding alleen een opmerking maken zonder ook maar enige hulp te bieden

5) Om de frustratie van 'ervaren' gebruikers af te laten nemen is het mogelijk om een splitsing te maken tussen een Q & A / helpdesk achtig forum voor simpele vragen, en een meet software engineering / discussie forum voor de technisch complexere vragen en discussies. Het is echter moeilijk om de grens duidelijk te trekken, en de mods twijfelen sterk of dit om die reden wenselijk is

6) Een aanpassing aan de forumsoftware zodat forum-afhankelijk een post template kan worden gemaakt, waarin goed gedrag voor dat forum wordt afgedwongen, zou mogelijk helpen de posts beter te krijgen. Het is nu echter alleen nog mogelijk forum-afhankelijke tekst toe te voegen, forum-afhankelijke templates staan pas voor de volgende major release geplanned (2.0)

Heb ik het goed begrepen tot nu toe?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Gewoonlijk loop ik altijd alles hier een beetje af te kraken ;) maar je mag dan zo nu en dan ook wel een complimentje maken. Ik vind dat er niet onnodig veel helpdesktopics zijn en er ook een enorme lading non php topics zijn. Als het zo blijft gaan zul je van mij geen klachten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Alarmnummer schreef op 26 september 2002 @ 22:56:
Gewoonlijk loop ik altijd alles hier een beetje af te kraken ;) maar je mag dan zo nu en dan ook wel een complimentje maken. Ik vind dat er niet onnodig veel helpdesktopics zijn en er ook een enorme lading non php topics zijn. Als het zo blijft gaan zul je van mij geen klachten horen.

:*

we doen ons best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Alarmnummer schreef op 26 september 2002 @ 22:56:
Gewoonlijk loop ik altijd alles hier een beetje af te kraken ;)
Goed dat je het zelf zegt....
maar je mag dan zo nu en dan ook wel een complimentje maken. Ik vind dat er niet onnodig veel helpdesktopics zijn en er ook een enorme lading non php topics zijn. Als het zo blijft gaan zul je van mij geen klachten horen.

Fijn. :*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste