[/14] tijd voor een impuls, niveau daalt

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 09 augustus 2002 @ 18:29:
goed ik gooi mijn handelen ter discussie
ik n00b :) parse error
met als resultaat stel je niet zo aan D2k
ben ik daar fout? onbeleefd? onduidelijk?
Naar mijn mening ben je daar niet fout, ik kon dus zelf in een oogopslag zien dat er een " vergeten was. Verder vind ik wel dat je onbeleefd bent. Ik denk dat je als (lite-)mod het goede voorbeeld moet geven, dus:
Jij n00b
Jij lezen
Vind ik niet gepast. Daar lok je reacties mee uit.
Ik denk dat alleen de laatste regel met een toelichting daarop (waarom voldoet hij niet, in zeer korte vorm dan) beter was geweest.

Ook denk ik dat je je handelen aan geen enkele "gewone" user hoeft te verantwoorden, alleen maar aan de "hogere" mensen in de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02
[nohtml]
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 18:35:
[...]

Naar mijn mening ben je daar niet fout, ik kon dus zelf in een oogopslag zien dat er een " vergeten was. Verder vind ik wel dat je onbeleefd bent. Ik denk dat je als (lite-)mod het goede voorbeeld moet geven, dus:
hij is zo onbeleefd om zich niet aan de meest eenvoudige huisregels te houden. Dan mag ik ook onbeleefd zijn. Overigens geef ik nog wel linkjes ed met de oplossing maar daar moet ie moeite voor doen.
Vind ik niet gepast. Daar lok je reacties mee uit.
Ik denk dat alleen de laatste regel met een toelichting daarop (waarom voldoet hij niet, in zeer korte vorm dan) beter was geweest.
mayb next time zal ik het wat langer maken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 18:35:
Ook denk ik dat je je handelen aan geen enkele "gewone" user hoeft te verantwoorden, alleen maar aan de "hogere" mensen in de organisatie.

mjah als iedereen me een lul vind zal ik toch echt wegmoeten ;)

maar wat vin je van deze reply? D2k in "Webicon met random pics"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 09 augustus 2002 @ 18:37:
[hij is zo onbeleefd om zich niet aan de meest eenvoudige huisregels te houden. Dan mag ik ook onbeleefd zijn.
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens
Dit is dus een goed voorbeeld van een neergaande spiraal qua sfeer. Hij doet onbeleefd dus laat ik ook maar onbeleefd doen. De volgende keer zal de user ook geen moeite meer doen om beleefd te zijn, want zelfs een mod is dat niet, dus waarom ik wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 09 augustus 2002 @ 18:38:
[...]
mjah als iedereen me een lul vind zal ik toch echt wegmoeten ;)

maar wat vin je van deze reply? D2k in "Webicon met random pics"
Dit vind ik een nette, goede reactie. Hierbij geef je aan dat de vraag(stelling) niet klopt, maar op een nette manier. Je geeft daarbij de user ook nog eens de kans om het te verbeteren, ipv het topic gelijk te sluiten.

Voordeel:
De user is minder geïrriteerd, het topic blijft open en hij krijgt de kans om het te verbeteren en hij weet na dit topic hoe het wel moet / beter kan

BTW als (lite-)mod ben je denk ik altijd een lul, je doet namelijk dingen waar de gebruikers niet altijd blij van worden. (Dit is niet letterlijk bedoeld, maar dat snap je neem ik aan wel)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2002 18:42 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 18:39:
[...]

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens
Dit is dus een goed voorbeeld van een neergaande spiraal qua sfeer. Hij doet onbeleefd dus laat ik ook maar onbeleefd doen. De volgende keer zal de user ook geen moeite meer doen om beleefd te zijn, want zelfs een mod is dat niet, dus waarom ik wel.....

duidelijk
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 18:41:
[...]

Dit vind ik een nette, goede reactie. Hierbij geef je aan dat de vraag(stelling) niet klopt, maar op een nette manier. Je geeft daarbij de user ook nog eens de kans om het te verbeteren, ipv het topic gelijk te sluiten.
tis het proberen waard
Voordeel:
De user is minder geïrriteerd, het topic blijft open en hij krijgt de kans om het te verbeteren en hij weet na dit topic hoe het wel moet / beter kan
we zullen zien :)
BTW als (lite-)mod ben je denk ik altijd een lul, je doet namelijk dingen waar de gebruikers niet altijd blij van worden. (Dit is niet letterlijk bedoeld, maar dat snap je neem ik aan wel)
I get the point
helaas vrees ik dat het waar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
ACM schreef op 09 augustus 2002 @ 17:51:

Het liefst zou ik een sfeer zien, vergelijkbaar met net toen ik hier kwam.
Jaapf was nog moderator, wat betekende dat er niet of nauwelijks gemodereerd werd.
Vaak liep een simpel topic na het gegeven antwoord uit tot een leuke (of pittige) discussie, maar had wel als gevolg dat het een goed antwoord gegeven was, ook al liep de discussie over het beste antwoord nog door ;)

De topicstarter stelde een newbe vraag en kreeg zijn antwoord, waarna de "hoge mannen" het oppakten en druk begonnen te roepen dat break juist wel of niet mocht, iedereen had er lol in ;)

Where are those days, those days are long gone. ;)

Tijden veranderen en ik denk dat het een utopie is om te hopen dat het ooit zo weer wordt als toen....

Om een simpel topic te laten uitlopen tot een pittige, interessante discussie heb je 2 dingen nodig:
1) een topic dat het mogelijk maakt om uit te wijden naar een aantrekkelijk, aangrenzend discussiepunt;
2) genoeg mensen met kennis van zake die de discussie op gang kunnen trekken en onderhouden.

Het 1ste puntje is zo geen probleem. Het gebeurt vaak dat een topic met een simpele vraag of beginnersprobleem uitloopt tot een pittige discussie.
Het 2de punt is wel een probleem. GoT is een zeer bekend forum en dat trekt mensen aan. Als er 10 nieuwe P&W'ers komen zitten er misschien 1 of 2 in die een goede kennis hebben om zo'n discussie tot stand te brengen en in leven te houden. De overige 8 of 9 hebben die kennis meestal niet...

Maar goed, zoals ik al eerder zei zit het probleem er hem niet in de 'simpele topics' of hoe verwoord je dat het best, maar in de mentaliteit van bepaalde bezoekers (meestal nieuwe).
De mensen met een verkeerde ingesteldheid zijn meestal hobbyisten die geen informatica-opleiding gehad hebben (nofi aan andere mensen die geen informatica-opleiding gehad hebben en toch over de juiste mentaliteit beschikken). Je zult dan ook wel meestal zien dat de topics die op slot gaan meestal topics zijn die handelen over een taal met een lage 'instapdrempel'.

Van de aangedragen oplossingen vind ik een scheiding van /14 in 2 of meerdere fora geen goed idee. Dit zal naar mijn mening niets oplossen omdat het probleem zich volgens mij dus niet zit in het niveau van de problemen die hier gepost worden maar in de mentaliteit van bepaalde mensen.
Wat we wel kunnen doen, is zoals nu, hard optreden tegen die mensen. Het topic dicht doen. Wat we wel kunnen verbeteren is de sluitingsmessage's te verbeteren/verduidelijken. (En dat is niet altijd even gemakkelijk).
Wat we dus kunnen doen is :
- duidelijk uitleggen waarom het topic dicht gaat;
- evt een mogelijke oplossing verwoorden of een hint geven.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

En misschien zou je mensen die het wel steeds doen een straf kunnen opleggen? Eerst waarschuwen, en dan een weekban etc etc. Je kan notitie maken bij een user, dus je kan dit soort info er ook wel in kwijt. Nu weten mensen dat ze zich moeten gedragen ipv het iedere keer weer te flikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Alarmnummer schreef op 09 augustus 2002 @ 18:55:
En misschien zou je mensen die het wel steeds doen een straf kunnen opleggen? Eerst waarschuwen, en dan een weekban etc etc. Je kan notitie maken bij een user, dus je kan dit soort info er ook wel in kwijt. Nu weten mensen dat ze zich moeten gedragen ipv het iedere keer weer te flikken.

litemods hebben geen notes, dus iemands gedrag bijhouden is voor ons niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami

Notes, bans, OW's, ... zijn niet de verantwoordelijkheid van de lite-mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik ook wel een goede oplossing. 3x niet luisteren (oid) sorry, ga maar een weekje hotmailen ofzow
litemods hebben geen notes, dus iemands gedrag bijhouden is voor ons niet mogelijk
Wat niet is kan misschien nog komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
D2k schreef op 09 augustus 2002 @ 18:56:
Och zetten kan ze ze wel via ICQ naar ACM/Janoz, maar uitlezen is eerder het probleem vermoed ik.
Wat misschien daarvoor een oplossing zou kunnen zijn is het voor lite-mods open maken van notes binnen hun forum gemaakt ( of notes op naam op een van de mods hier)

Maarja laten we die jongens van parse nou eerst dat forum eens even helemaal lekker maken voordat we zulke wilde ideeën gaan requesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 18:56:

noopz
dat maakt een litemod lite ;) en een full mod full
notes ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 18:56:

Dan zou de scheiding tussen lite-mods en full-mods gelijk weg zijn :)
(verantwoordelijk voor goed lopen van het subforumpje vs verantwoordelijk voor het goed lopen van heel het forum)

Maar als een lite-mod/user iemand "aangeeft" ala "die gast heb ik al een paar keer zo zien doen", kan een full-mod daar natuurlijk wel makkelijker speciale aandacht aan besteden.

We gaan echt niet elke thread en reactie doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Nu online

Knutselsmurf

LED's make things better

ACM schreef op 09 augustus 2002 @ 19:48:
[...]
Dan zou de scheiding tussen lite-mods en full-mods gelijk weg zijn :)
(verantwoordelijk voor goed lopen van het subforumpje vs verantwoordelijk voor het goed lopen van heel het forum)

Maar als een lite-mod/user iemand "aangeeft" ala "die gast heb ik al een paar keer zo zien doen", kan een full-mod daar natuurlijk wel makkelijker speciale aandacht aan besteden.

We gaan echt niet elke thread en reactie doornemen.
Ik denk dat het vooral gaat om het controleren van de topicstarter. Als die niet wil leren hoe je een vraag netjes stelt, krijgt hij/zij een afkoelperiode uit de hoge hoed getoverd.

D2k, maar ook de andere modjes => Een sluitboodschap moet vooral niet vijandig zijn, maar wel duidelijk laten merken dat de persoon in kwestie zijn huiswerk opnieuw moet doen en als dat gebeurd is, dat hij dan weer van harte welkom is. Maak hier desnoods een standaard berichtje van die je kunt c/p-en, dat scheelt tijd en je weet zeker dat je in alle gevallen correct reageert en de juiste hulpmiddelen meegeeft(Lees: link naar FAQ). Als iemand een aantal maal weigert om zijn huiswerk goed te doen, is het niet meer dan logisch dat er vervolgens een straf (ban) op volgt.

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En what about een thread rating ? Mensen kunnen dan de thread raten, en misschien zelfs selecteren dat je een thread met lage rating niet eens leest...

Veel engels, maar ik denk dat het wel begrijpbaar is

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Nu online

Knutselsmurf

LED's make things better

Snikker schreef op 09 augustus 2002 @ 23:35:
En what about een thread rating ? Mensen kunnen dan de thread raten, en misschien zelfs selecteren dat je een thread met lage rating niet eens leest...

Veel engels, maar ik denk dat het wel begrijpbaar is
Dat is al veel vaker ter sprake gekomen en toen was de conclusie dat dat niet de bedoeling is van een forum. Bovendien kan wat voor de een nuttig is, voor de ander complete onzin zijn, dus die ratings zijn persoonlijk. Threads die voor niemand interessant zijn, worden nu ook gesloten(lage rating gegeven).

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Na 316 post ff een overzicht
quotes zijn redelijk willekeurig voorzien van commentaar. als ik nog belangrijke dingen gemist heb hoor ik het graag. Ik kan best wat gemist hebben. Het was nogal veel ;)

elevator schreef op 06 augustus 2002 @ 20:18:
[...]
Verder kan je overwegen om bijvoorbeeld een topic te maken met: "Dump hier je SQL vragen?", enzo (ik dacht dat dat al gedaan werd?) en dat wat te stimuleren om te voorkomen dat je /14 in kijkt en 30 x [ASP] en [PHP] ziet staan, want dan klik ik (en vermoed meerdere) niet door..

dumptopics. lijkt me niet wenselijk

|HunterPro| schreef op 06 augustus 2002 @ 20:21:
in /13 hebben we een hoop thema-topics, waarin je een hoop anders onnuttige zooi (en dus ook een hoop blaat-replys en noob-vragen ('hoe doe je dat?' 'ooh, wat moooi!')) kwijt kunt. Tevens loopt er al weer een tijd een draadje genaamd 'Project Snowstorm', waarin W&G'ers proberen in clientside code een volledig spel (of iig de engine) op poten te zetten. Thema-topics in /14 zijn natuurlijk lastig te realiseren, maar dingen zoals 'Snowstorm' zijn goed te doen denk ik. Gewoon een beetje teamwork, kijken wat iedereen kan, en als je dan ook nog zorgt dat je niet alleen n00bs afketst, maar gewoon code weergeeft en ook duidelijke uitleg er bij geeft is er voor een hoop mensen (waarvan ik dan vast ook wel deel uitmaak) een hoop van te leren.

thema topics: misschien een id om thema topic te maken over het ontwikkelen van software? evt met een klein opdrachtje dat iedereen dan in zijn eigen taal kan maken en qua ontwerp een bepaald pad moet/kan volgen?
contest (meermalen genoemd)
lijkt me voorlopig niet haalbaar ivm tijd en goede opgaven

Alarmnummer schreef op 06 augustus 2002 @ 20:37:
Misschien zou het een idee zijn om hier wat tutorials en artikelen te kunnen plaatsen? (en dan moeten ze niet wegzakken in het forum maar altijd bereikbaar zijn).

icm postable sticky's?
Met dan content van een MrX (die al eens aangegeven heeft graag content te willen schrijven) een Otis (over software ontwikkeling) een Alarmnummer (visitor design pattern). Ik roep zo maar wat namen + onderwerpen

Glimi schreef op 06 augustus 2002 @ 21:59:
Zullen we ook dit met z'n allen hier afspreken.
GEEN antwoord op vragen die UTFS/RTFM oid vragen zijn! Geen faqgewijs, geen gezeur, geen gezeik en helemaal geen antwoord. Zonder antwoorden jaag je de n00bs wel weg bedenk ik me net

beter is misschien gewoon alles "netjes" te beantwoorden (met een verwijzing naar google/faq ed niet met de oplossing natuurlijk dat zou aansporen)
splitsing (vaak genoemd)
tja......

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:37:
Maak een "Master-Class" forum voor de n0-n00bs en zorg dat n00bs er alleen in kunnen lezen en niet posten. Kunnen we eens kijken hoe interressant het wordt.

zie ik dezelfde kant op gaan als HID, geen goed id imho

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 01:35:
Scheiding naar 'scripting' en 'non-scripting' is een baggerscheiding. Als je echt een serieuze scheiding wil naleven, dan moet je zoiets doen wat ze met 'Network troubleshooting' en 'Professional Networking & Services' hebben gedaan; kortom, een scheiding op nivo.

Ik denk dan aan 'Programming & WebScripting' en 'Professional Software Engineering'. Binnen P&W passen topics voor developers van home pages, kleine hobby sites en dergelijke(voornamelijk ASP, Access, PHP, SQL, etc), waar in PSE onderwerpen passen die discussies zijn, of die gaan over technisch ontwerpen van applicaties, en beslissingen die op dat nivo genomen gaan worden, en cutting edge toepassingen.

Feitelijk zouden users die in PSE posten een informatica achtergrond of relevante werkeveraring moeten hebben, niet alleen vragen stellen maar ook beantwoorden, en bij iedere post een bepaald nivo aanhouden, waarbij behulpzaamheid, compleetheid en toegevoegde waarde voorop staan.

Klinkt dat redelijker?

scheidingsvoorstel dat redelijk is imho.
drm's voorstel voor aanpassing quickstart
is al uitgevoerd
:* voor drm

.oisyn schreef op 07 augustus 2002 @ 21:57:
das idd waar, de interessante topics zakken imho veel te snel af, waardoor andere mensen die m nog niet gezien hebben maar wel een interessante opmerking zouden kunnen maken m ook niet meer lezen

hier moeten we misschien ook een oplossing voor vinden?

D2k schreef op 09 augustus 2002 @ 10:39:
[nohtml][...][/nohtml]
als we voor het plan van justmental gaan zijn regulars misschien een oplossing. Een soort college van wijze mannen binnen /14 :?

misschien ligt eraan welke kant we op gaan met oplossingen

overwegen waard. Helpdesk gebruikers na zoveel eigentopics de toegang ontzeggen oid? (voor beperkte tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

....

[ Voor 0% gewijzigd door LuCarD op 10-08-2002 00:09 . Reden: lezen is zo moeilijk... ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

staat er tussen ;)
snel editten he?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
  • Laatst online: 24-02 12:16
D2K: ik wil ook wel helpen met tutorial/faqs oid over Delphi & VBA (ja, die Office zut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Maar de voornaamste punten zijn strengere moderatie en eventueel tuturial topics of iets van dien aard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEE! geen strengere moderatie, althans NIET op topicstarter maar op reactie.! :)

MrX's voorstel koppelen aan templated invoer van Q/A topics. Face it, dit forum IS een Q/A forum, dus waarom de mensen niet helpen? Discussies kunnen dan over naar een discussieforum. (die dus nieuw is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Aha, een discussieforum zou inderdaad ook een interessante oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 11:24:
NEE! geen strengere moderatie, althans NIET op topicstarter maar op reactie.! :)

MrX's voorstel koppelen aan templated invoer van Q/A topics. Face it, dit forum IS een Q/A forum, dus waarom de mensen niet helpen? Discussies kunnen dan over naar een discussieforum. (die dus nieuw is)

Geen strengere, maar een betere moderatie. Betere sluitmessage's ed (alhoewel dat niet altijd even makkelijk is....)

Dit is id een Q/A forum, maar je moet je wel realiseren dat niet alle Q's hier kunnen. Maar waarom zou je discussies naar een ander forum willen verhuizen? Dat forum zal imho uitblinken in zijn leegte. Hoeveel topics zul je daar aantreffen? + Dat zal nog extra werk met zich meebrengen. Een Q&A topic kan omslaan naar een discussie-topic dat dan weer moet verplaatst worden ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Ik denk toch dat door wat vriendelijk en attent te zeggen dat de vraag niet goed opgestelds is, niet aan de normen doet, of niet hier in dit forum hoort, beter werkt dan echt streng te modereren.

En als nou de eerste die zo een topic ziet, meteen dit vriendelijk zegt, hoeft er verder niet op gereageert te worden, en kan D2k de topic eventueel sluiten/moven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
41.6C.6D.61.72 schreef op 10 augustus 2002 @ 12:08:
Ik denk toch dat door wat vriendelijk en attent te zeggen dat de vraag niet goed opgestelds is, niet aan de normen doet, of niet hier in dit forum hoort, beter werkt dan echt streng te modereren.

Streng modereren kan ook met vriendelijk te zien. Ik wil zeggen, je moet streng moddereren maar ook vriendelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

voorbeeld.

jij krijgt een ban!!

een prettige dag verder nog.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed het probleem is denk dus gewoon dat iedereen die hier gereageerd heeft vindt dat er teveel n00b-topics zijn, met daarin, óf een vraag die zeer gemakkelijk te vinden is, óf een vraag die niet goed / duidelijk gesteld is. (Naar mijn mening heeft niemand iets tegen reacties in dit soort topics)

Ik denk dat je het probleem bij de veroorzaker aan moet pakken, dat zijn dus de posters van het topic.
Als we dus de topics die te makkelijk zijn, sluiten, met in de sluitpost een duidelijke omschrijving waarom dat het te makkelijk is en eventueel een linkje naar het gedeelte van de FAQ waar een aantal handige urls staan over verschillende problemen en;
Als we in de topics waarvan het niveau niet te laag is, maar waarvan de vraag / probleemstelling verkeerd is, aangeven waarom de vraagstelling niet goed is, en hoe dit beter kan, dan denk ik dat we al een heel eind zijn.

Misschien kunnen we het gewoon proberen en als blijkt dat bv over een maand er nog steeds niets veranderd is, kunnen we altijd kijken naar een andere (drastischer) methode.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW, misschien is het handig als er voor mijn oplossing wel van die regulars komen, heeft denk ik toch wel wat meer invloed....

Iig denk ik dat er snel een knoop doorgehakt moet worden, aangezien ik het idee heb dat dit topic een beetje dood aan het bloeden is.... (of ligt iedereen ziek op bed na gisteravond :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 16:07:
BTW, misschien is het handig als er voor mijn oplossing wel van die regulars komen, heeft denk ik toch wel wat meer invloed....

Iig denk ik dat er snel een knoop doorgehakt moet worden, aangezien ik het idee heb dat dit topic een beetje dood aan het bloeden is.... (of ligt iedereen ziek op bed na gisteravond :D)

ik heb het met mijn samenvatting aan ACM overgedragen
nu is het aan hem/Janoz (die nog op vakantie is dus misschien nog ff het eea afremd) en Tom om het eea aan te pakken. Ik ben niet voor het beleid maken ik geef het alleen aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb ook een beetje die indruk. Volgens mij gaat er niet echt iets gebeuren ofzo waarmee we echt iets opschieten. Er zal eerst wat strenger gemodereerd worden, maar uiteindelijk zal dit weer afnemen en dan zijn we weer klaar voor deel n+1 van dit n`de 'jezus wat een is het nivo toch weer laag' topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Alarmnummer schreef op 10 augustus 2002 @ 16:10:
Ik heb ook een beetje die indruk. Volgens mij gaat er niet echt iets gebeuren ofzo waarmee we echt iets opschieten. Er zal eerst wat strenger gemodereerd worden, maar uiteindelijk zal dit weer afnemen en dan zijn we weer klaar voor deel n+1 van dit n`de 'jezus wat een is het nivo toch weer laag' topic.

Sowieso is dit niet iets wat de moderators alleen kunnen!

Daarnaast ga ik niet een heel beleid in mijn eentje omgooien als er nog een moderator is, daar wil ik eerst mee overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op 10 augustus 2002 @ 16:15:
[...]

Daarnaast ga ik niet een heel beleid in mijn eentje omgooien als er nog een moderator is, daar wil ik eerst mee overleggen.
Snap ik, en das ook helemaal niet erg. Een weekje meer of minder is echt geen ramp vind ik, maar ik zou het wel fijn vinden als er iets bekend zou zijn over een zogenaamde deadline. Dan weet iedereen wanneer er iets bekend is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de eerste pagina gelezen en even de samenvatting van D2k maar wil even wat commentaar geven.

GoT heeft gewoon erg veel nadeel van zijn grote bekendheid, vooral nu bijna iedereen een computer thuis heeft staan met iemand erachter die wel 'even' een website wil maken of zich nog iets veel ergers in het hoofd haalt. Dit natuurlijk om maar even zo snel mogelijk iedereen onder de indruk te krijgen van wat hij wel niet allemaal kan.

Ik ben zelf verre van het niveau wat jullie hier willen hebben maar ik post dan ook bijna geen topics en kom hier alleen maar af en toe om wat te lezen en bij te leren. Voor mijn eigen vragen gebruik ik meestal een ander forum waar ik toevallig deze week een topic voorbij zag komen waarn hierheen verwezen werd: http://www.jacqieline.com...read.php?s=&threadid=1937. Als je al opgescheept wordt door dit soort users vanaf andere sites krijg je grote problemen. Misschien is het een idee om al eens wat van dergelijke sites een e-mail te sturen met dit bericht en het verzoek om niet iedereen naar GoT door te sturen.

Een aantal oplossingen die hier genoemd worden zouden wel wat kunnen worden maar ga zeker geen tutorials hier neerzetten want dat trekt dus het volk aan wat je weg wilt houden. Ze lezen de faq niet, ze zoeken niet dus ze gaan ook geen tutorials lezen. Al leek het erop dat het idee hierover al een beetje was veranderd aangezien D2k het al had over discussietopics die op een andere manier naar voren worden gebracht en erg uitgebreid werden ingeleid. Denk dat het dan een kant op gaat die je moet hebben maar dan heb je wel users nodig die dat willen doen en dan is nog maar de vraag of die topics nu wel iets toe zouden voegen. Er zullen heel wat topics moeten komen om die andere stroom te overstemmen.

Leukste oplossing leek mij een thematopic, iedereen kan daaraan meewerken en op zijn eigen manier. Maar een onderwerp is nog niet zo snel verzonnen. Topics waaraan iedereen kan meewerken zijn wel meestal een succes in de andere fora op GoT dus dat zou hier ook moeten lukken.

Lijkt me echt het beste punt om iets te maken wat op korte termijn iets kan worden wat voor veel mensen toegankelijk is omdat er in principe vandaag al mee begonnen kan worden. Dan moeten de mensen die de discussies wilden gaan starten eigenlijk hun topics inbrengen, die hebben wat meer tijd nodig aangezien ze heel wat meer moeten bedenken dan voor een thematopic lijkt me, en hopen dat het aanslaat en dat andere users het voorbeeld gaan volgen.

[off-topic]Het zou wel fijn zijn als er bij de discussies ook wat links in de eerste post gezet werden zodat ook mensen die niet zo ervaren zijn in dat onderwerp zich kunnen inlezen, meelezen in het topic en uiteindelijk zelf een bijdrage kunnen doen aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Hmmz, ik weet niet of dit tot een interessant topic uit kan groeien maar ik hoop van wel:

[rml]M4rt1nvW in "[ PHP] [ MC] Pre-defined Variables"[/rml]

Dit lijkt mij wel een mogelijkheid tot discussie leveren en iedereen kan er wat van leren, de een wat meer dan de ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
M4rt1nvW schreef op 10 augustus 2002 @ 20:19:
Hmmz, ik weet niet of dit tot een interessant topic uit kan groeien maar ik hoop van wel:

[rml]M4rt1nvW in "[ PHP] [ MC] Pre-defined Variables"[/rml]

Dit lijkt mij wel een mogelijkheid tot discussie leveren en iedereen kan er wat van leren, de een wat meer dan de ander ;)
Neej duidelijk niet, hmmz, zijn er dan nog wel interessant niet uitgemolken dingen, okeej, ik zie er nu zo snel één staan in de topic lijst:
[rml][ alg] design patterns, wie gebruikt ze.[/rml]
Maar die lees ik als ik een keer tijd heb.

Daar en tegen zakt een (potentieel)interessant topic als:
'Alternatieve' compressie
heel erg snel weg en krijgt het maar 2 reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind het wel asociaal dat zelfs hier een slot op is gedaan:
[alg] Arrogantie niveau van /14
Daarmee bewijs je het gelijk van de topicstarter

Kunnen we niet IETS relaxter zijn? Dit is nog steeds nederland waar we alles gedogen enzo...

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Maar aangezien dit topic bestemd is voor zulke zaken is het een beetje onzin om zo'n topic opnieuw te gaan openen.

Overigens vind ik de reactie van d2k in de sluitpost (al dacht ik zelf dat het topic door .oisyn gesloten was) een beetje oververhit. Zoals ik al heb laten merken in dit topic vind ik dat de (lite)modjes het goede voorbeeld moeten geven.
Ik vraag me af wat voor nut dat had d2k?? Wist alleen niet hoe ik je kon contacten (heb geen icq) dus dan maar ff zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Juup schreef op 12 augustus 2002 @ 23:16:

Kunnen we niet IETS relaxter zijn? Dit is nog steeds nederland waar we alles gedogen enzo...

bullshit, zijn topic is daar gewoon fout. Het is echt al zo vaak besproken, en in deze topic (die bovendien actueel is) wordt het meeste fijn nog een keertje herhaald. Als hij echt wat te melden heeft kan hij dat in deze topic doen, daar hoeft ie echt geen nieuwe voor te openen.

Bovendien is wat hij zegt ook al zo vaak naar voren gekomen. Hij snapt blijkbaar de oorspronkelijke doelgroep van GoT niet.

En het feit dat hij erbij zegt dat "daar waarschijnlijk ook wel gelijk een slot op zal komen" is al helemaal geen reden om het dan maar open te houden. Door die opmerking geeft ie zelfs al een beetje aan dat ie wel weet dat ie fout zit met z'n topic

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik vind het nog niet zo`n ramp als er zo nu en dan een 'wat voor boek kan ik het beste kopen' topic voorbij komt, omdat er nogal vrij veel boeken uitkomen dus oude topics zijn snel onbruikbaar.

Maar verder vind ik het snel dichtgooien van onzinnige topics een zeer goeie actie. Het is hier geen helpdesk waar je je problemen kan dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm ... ik ken D2k een beetje dus kan zijn opmerkingen wat makkelijker in context plaatsen: zie ze als licht sarcastisch, een slotje met een boodschap en daaraan een humoristische draai gegeven, maar verder niet rot bedoeld. :+

Aan de andere kant is het niet alleen de bedoeling dat de gebruikers duidelijke vragen stellen die niet voor velerlei uitleg vatbaar zijn, maar dat alle gebruikers en zeker (lite-)mods ook net zo duidelijk en ondubbelzinnig reageren. In dat kader was een 'We bedoelen het niet rot, maar handhaven gewoon een beleid waar wij achter staan. Lees er meer over en discussier mee in het eerder genoemde topic' wat duidelijk geweest. ;)
.oisyn schreef op 13 augustus 2002 @ 00:13:
[...]
[...]
Bovendien is wat hij zegt ook al zo vaak naar voren gekomen. Hij snapt blijkbaar de oorspronkelijke doelgroep van GoT niet.
Dit vind ik een beetje verkeerde uitlating.

Nergens staat wat 'de oorspronkelijke doelgroep' is, en sowieso is het alleen relevant wat 'de huidige doelgroep' is. Het lijkt zo inderdaad wel alsof bepaalde gebruikers niet gewenst zijn, i.p.v. bepaald gedrag, en geeft aanleiding tot een 'in crowd' sfeer die terrecht als 'arrogant' overkomt. Laten we er niet een 'wij tegen zij' van maken.
Alarmnummer schreef op 13 augustus 2002 @ 00:18:
Ik vind het nog niet zo`n ramp als er zo nu en dan een 'wat voor boek kan ik het beste kopen' topic voorbij komt, omdat er nogal vrij veel boeken uitkomen dus oude topics zijn snel onbruikbaar.

Maar verder vind ik het snel dichtgooien van onzinnige topics een zeer goeie actie. Het is hier geen helpdesk waar je je problemen kan dumpen.
Tja, die laatste zin is dus een beetje de vraag. /14 is nu wel een soort helpdesk, zie de forum omschrijving in de algemene index:
Het programmeer en webscripting forum bij uitstek voor echte applicaties, PHP, MySQL, ASP, etc. Allemaal hele koele dingen, maar niet altijd even makkelijk. Als je er zelf niet meer uitkomt: hier zitten de experts.
Het klinkt heel erg als "snap je er niets van? geeft niet, kom maar binnen!". Ik denk dat je bewust zult moeten kiezen dat over een hele andere boeg te gooien ('dit is een forum voor programmeurs door programmeurs, maar maak je er niet te makkelijk van af, want hulp is alleen bedoeld voor de wat complexere zaken die je niet in de handleiding vindt') of een scheiding in een 'helpdesk programming & webscripting' en een 'software engineering' forum moet gaan maken.

Just my 2 cents ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[nohtml]
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 01:08:
Nergens staat wat 'de oorspronkelijke doelgroep' is
Uhm, de titel van het forum zegt genoeg lijkt me: Gathering of Tweakers.
en sowieso is het alleen relevant wat 'de huidige doelgroep' is.
De huidige doelgroep is nog steeds diezelfde doelgroep, alleen de huidige bezoekers kloppen niet meer met die doelgroep (ik merk nu ook dat mijn opmerking niet klopte... de doelgroep is namelijk nog steeds gelijk)
Het lijkt zo inderdaad wel alsof bepaalde gebruikers niet gewenst zijn, i.p.v. bepaald gedrag, en geeft aanleiding tot een 'in crowd' sfeer die terrecht als 'arrogant' overkomt. Laten we er niet een 'wij tegen zij' van maken.
Bepaalde gebruikers vertonen een bepaald gedrag. Het is echt al talloze keren vermeld dat P&W (en eigenlijk heel GoT) niet bedoeld is voor newbie vragen: we zijn tenslote tweakers. Dat wil nog niet zeggen dat newbies niet gewenst zijn, echter newbie-vragen zijn niet gewenst. De verwijzingen naar www.beginnersweb.nl en dergelijke worden niet voor niets vermeld

[oeps ik reageer tijdens het lezen van je reactie...]
Tja, die laatste zin is dus een beetje de vraag. /14 is nu wel een soort helpdesk, zie de forum omschrijving in de algemene index
[...]
Het klinkt heel erg als "snap je er niets van? geeft niet, kom maar binnen!". Ik denk dat je bewust zult moeten kiezen dat over een hele andere boeg te gooien ('dit is een forum voor programmeurs door programmeurs, maar maak je er niet te makkelijk van af, want hulp is alleen bedoeld voor de wat complexere zaken die je niet in de handleiding vindt')
mmja idd, maar het ligt er maar aan hoe je dat "als je er zelf niet uitkomt" interpreteert... Sommige mensen proberen iets en geven het dan gelijk al op. Anderen proberen nog meer mogelijkheden en raadplegen het helpsysteem, manuals en tutorials. Het lijkt me duidelijk dat de 1e soort hier niet echt gewenst is.

Het 2e soort mensen vinden overigens hun antwoorden wel in die helps, manuals en tutorials en zullen dus ook geen topic erover openen. Dat doen ze pas als ze ergens echt niet uitkomen wat verder ook nergens uitvoerig beschreven is. En dat zijn nou typisch die topics waar P&W voor bedoeld is.

Maar misschien is het idd handig om die beschrijving aan te passen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op 13 augustus 2002 @ 01:40:
[nohtml][...]

/me lol
Okay, you got me there |:(

En ik denk dat we het er op zich verder wel over eens zijn, maar de boodschap moet duidelijker uitgedragen woorden. Kortom: Enige expertise is vereist! of zoek anders verder naar de talloze andere sites die mere voor beginners bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Of anders 10 euro per reply ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:D
10 euro om een topic te openen en gratis reageren lijkt me dan een beter idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

een noob moet de users 10 euro per reply betalen, daarmee krijg je veel meer geld in het bakje dan met 10 euro per topic. En je loopt met jouw aanpak de kans dat mensen oude of totaal vreemde topics omhoog gaan halen om in te reply`en.

Het lijkt me dan wel handig dat ze dan een kostenteller bij hun topic krijgen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

oh ze moeten betalen als iemand anders reageert!
ik dacht even dat ze moesten betalen als ze wilden reageren (dat leek me ook niet handig aangezien ze nooit reageren in andere topics dan die van hunzelf enzo :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote van Grote vos]
en eventueel een linkje
</qoute grote vos]

Das mis ik hier heel erg... Meestal zie ik "gebruik de search" .... sja.. geef dan geen reply..
Zelf kom er 9 van de 10 keer nog wel uit (op die ene van gisteren na dan), maar ik kan me voorstellen dat mensen graag de GoT raadplegen hoe ze hun probleem(pje) op kunnen lossen.. Een helpdesk wil ook niet altijd even goed luisteren naar z'n /haar clienten... En zo'n zwak antwoord als "gebruik search" daar schiet niemand iets mee op.. Da's jammer! Dan maar het antwoord van een n00b beantwoorden, ongeacht het niveau!

Grtz en dit waren woorden uit mho :)
Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

en daar hebben we weer een perfect voorbeeld: [rml][ c++] Uit elkaar halen[/rml] (gigantisch duidelijke topictitel trouwens)

Een vrij triviaal vraagstuk, een topic die normaal gegarandeerd gelijk op slot zou zitten. Maar goed, ik dacht: laat ik m eens open houden, in het kader van deze topic enzo.

Dus ik geef een vrij algemeen antwoord waarbij ik m in de goede richting stuur maar niets verklap over de daadwerkelijke implementatie, en dan krijg je dingen als "ja maar met welke functie" |:( Hoe moeilijk moet het zijn om even in de reference manual te kijken waar alle standaard c functies in staan, en waarvan je er donder op kunt zeggen dat ze zijn ingedeeld op categorie. Ik wordt hier zo moe van... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Ik vind dat je dat best wel goed afgehandeld hebt, wel hulp bieden, en niet aggresief overkomen. Zelf mogen ze wel iets doen(!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Juup schreef op 12 augustus 2002 @ 23:16:

ik was nog vrij relaxt
ik haal niet eens uit naar de starter doe alleen een constatering. ik wordt nogal moe van mensen die klaagthreads starten om het klagen. we hadden al 1 klaagthread hier en 1 in LA. Best moeilijk om je dan in 1 van die 2 te laten zien
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 23:36:
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Maar aangezien dit topic bestemd is voor zulke zaken is het een beetje onzin om zo'n topic opnieuw te gaan openen.

Overigens vind ik de reactie van d2k in de sluitpost (al dacht ik zelf dat het topic door .oisyn gesloten was) een beetje oververhit. Zoals ik al heb laten merken in dit topic vind ik dat de (lite)modjes het goede voorbeeld moeten geven.
Ik vraag me af wat voor nut dat had d2k?? Wist alleen niet hoe ik je kon contacten (heb geen icq) dus dan maar ff zo....
Ik heb me de afgelopen week zo net mogelijk gedrage, topics de ruimte gegeven enzo maar voor dit soort topics kan ik geen respect opbrengen, zeker niet als we bezig zijn op een constructieve manier tot een oplossing te komen.
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 01:08:
Hmmmm ... ik ken D2k een beetje dus kan zijn opmerkingen wat makkelijker in context plaatsen: zie ze als licht sarcastisch, een slotje met een boodschap en daaraan een humoristische draai gegeven, maar verder niet rot bedoeld. :+
als het rot bedoeld was had dat er idd nog ietsje anders gestaan ;) :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 23:36:

D2k@tweakers.net ;)
ff een toevoeging op me vorige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op 13 augustus 2002 @ 00:13:
[...]
bullshit, zijn topic is daar gewoon fout. Het is echt al zo vaak besproken, en in deze topic (die bovendien actueel is) wordt het meeste fijn nog een keertje herhaald. Als hij echt wat te melden heeft kan hij dat in deze topic doen, daar hoeft ie echt geen nieuwe voor te openen.
Net of het topic in DEZE thread nog niet vaak is besproken! Je had die thread ook kunnen moven naar LA.
Weet JIJ wel wie de oorspronkelijke doelgroep van GoT was? Overklokkende hardware knutselaars. En ga aub niet een verhaal ophangen over doelgroepen, want er is maar 1 doelgroep op dit moment, en dat is een zo'n groot mogelijke massa computer enthousiastelingen trekken. Waarom? Omdat die banneropbrengsten opleveren want ze zijn een goed gedefinieerde groep. GoT is van een BV, die moet geld verdienen anders gaat de stekker eruit. Idealen tellen ALLANG niet meer, dus please, wel een beetje perspectief blijven houden.
En het feit dat hij erbij zegt dat "daar waarschijnlijk ook wel gelijk een slot op zal komen" is al helemaal geen reden om het dan maar open te houden. Door die opmerking geeft ie zelfs al een beetje aan dat ie wel weet dat ie fout zit met z'n topic
Nee, hij geeft aan dat hij verwacht dat de moderators zijn mening zullen wegmodereren zodat er geen discussie mogelijk is over hetgeen hij probeert aan te dragen. En daar heeft hij gelijk in gekregen.

Echt, in LA loopt een thread hierover, HIER loopt een thread hierover en wat gebeurt er? Een discussie over beleid wordt resoluut dichtgekwakt en flink onbeholpen ook. Kennelijk haalt het BAR WEINIG uit dat mensen hier hun tijd verdoen met het aandragen van ideeen om de problemen die door sommigen worden ervaren op te lossen. No offence, maar ik zit er over te denken die tekst van die gozer elke dag in een topic te stampen totdat hij open blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op 13 augustus 2002 @ 04:15:
en daar hebben we weer een perfect voorbeeld: [rml][ c++] Uit elkaar halen[/rml] (gigantisch duidelijke topictitel trouwens)
Een vrij triviaal vraagstuk, een topic die normaal gegarandeerd gelijk op slot zou zitten. Maar goed, ik dacht: laat ik m eens open houden, in het kader van deze topic enzo.
Dus ik geef een vrij algemeen antwoord waarbij ik m in de goede richting stuur maar niets verklap over de daadwerkelijke implementatie, en dan krijg je dingen als "ja maar met welke functie" |:( Hoe moeilijk moet het zijn om even in de reference manual te kijken waar alle standaard c functies in staan, en waarvan je er donder op kunt zeggen dat ze zijn ingedeeld op categorie. Ik wordt hier zo moe van... :/
Als je er zo moe van wordt, moet je je 'lite-mod' functie inleveren want dan ben je niet geschikt om hier te modereren. JIJ weet hoe die reference manual werkt. Hij niet. Sommige mensen realiseren zich niet eens dat er een reference manual is. IEDEREEN met een MSDN installatie kan 9 van de 10 VB / ASP /C# /VB.NET/VC++ /Win32/MFC vragen zo oplossen met wat keywords intikken in de zoekengine van msdn. Moeten we nu met zn allen collectief gaan zuchten elke keer dat iemand een vraag stelt in die richting? Indien JA: delete dan aub dit forum, want dan zijn we OOK verlost van de PLAAG die 'user' heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 10:15:
[...]
Net of het topic in DEZE thread nog niet vaak is besproken! Je had die thread ook kunnen moven naar LA.
In LA lopen er ook al een paar topics over dit onderwerp.
En ga aub niet een verhaal ophangen over doelgroepen, want er is maar 1 doelgroep op dit moment, en dat is een zo'n groot mogelijke massa computer enthousiastelingen trekken. Waarom? Omdat die banneropbrengsten opleveren want ze zijn een goed gedefinieerde groep. GoT is van een BV, die moet geld verdienen anders gaat de stekker eruit. Idealen tellen ALLANG niet meer, dus please, wel een beetje perspectief blijven houden.
Geld is belangrijk, maar imo is de doelgroep niet zo'n groot mogelijk computer-enthousiastelingen, maar is de doelgroep een grote hoop computer-enthousiastelingen die al over enige ervaring beschikken.
Echt, in LA loopt een thread hierover, HIER loopt een thread hierover en wat gebeurt er? Een discussie over beleid wordt resoluut dichtgekwakt en flink onbeholpen ook. Kennelijk haalt het BAR WEINIG uit dat mensen hier hun tijd verdoen met het aandragen van ideeen om de problemen die door sommigen worden ervaren op te lossen. No offence, maar ik zit er over te denken die tekst van die gozer elke dag in een topic te stampen totdat hij open blijft.
Ik denk dat je hier ook fout zit.
Over het gestelde probleem kan, mag en moet gediscussieerd worden, maar waarom opent hij daarvoor een nieuwe thread als er al een thread is die daarover gaat? .oisyn heeft het netjes afgehandeld en hem gewezen op de thread waar er al over dit probleem gediscussieerd wordt. Niets houd de topicstarter tegen om z'n post nog eens opnieuw te doen in het door .oisyn genoemde topic.

Als jij die post in gelijk welke thread post die jij opent, dan is dat een nutteloze, off-topic post in die thread, en weet je wat er mee gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op 13 augustus 2002 @ 10:22:
[...]
In LA lopen er ook al een paar topics over dit onderwerp.
Teken aan de wand, of niet? Of is de 'mening' onder de mods dat het een rebels klein groepje is oid?
[...]
Geld is belangrijk, maar imo is de doelgroep niet zo'n groot mogelijk computer-enthousiastelingen, maar is de doelgroep een grote hoop computer-enthousiastelingen die al over enige ervaring beschikken.
Trust me, WIE er komt zal ze (het MT) worst zijn, DAT er mensen komen, dat is belangrijk. Een grote groep computerenthousiastelingen trekken en vasthouden die OOK nog eens aardig wat ervaring hebben, is een utopische wens. Realistischer is een grote groep computerenthousiastelingen trekken, punt. Ten eerste is de groep veel groter en ten tweede zijn die makkelijker vast te houden, want de benefits sought zijn makkelijker te bevredigen.
[...]
Ik denk dat je hier ook fout zit.
Over het gestelde probleem kan, mag en moet gediscussieerd worden, maar waarom opent hij daarvoor een nieuwe thread als er al een thread is die daarover gaat? .oisyn heeft het netjes afgehandeld en hem gewezen op de thread waar er al over dit probleem gediscussieerd wordt. Niets houd de topicstarter tegen om z'n post nog eens opnieuw te doen in het door .oisyn genoemde topic.
Ik viel ook niet over de message van oisyn, maar over de sluitmessage van meneer D2k. Overigens is DEZE thread ook overbodig want er loopt een identieke thread in LA. Ik zie niemand zn postings opnieuw doen in DIE thread.
Als jij die post in gelijk welke thread post die jij opent, dan is dat een nutteloze, off-topic post in die thread, en weet je wat er mee gebeurt.
Ik dacht meer aan het starten van dezelfde thread, iedere dag totdat men het doorkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 10:34:
Ik dacht meer aan het starten van dezelfde thread, iedere dag totdat men het doorkrijgt.

de consequentie zal elke dag gelijk zijn hoor, wees maar niet bang. En het zal ook niet lang aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 10:15:
Weet JIJ wel wie de oorspronkelijke doelgroep van GoT was? Overklokkende hardware knutselaars. En ga aub niet een verhaal ophangen over doelgroepen, want er is maar 1 doelgroep op dit moment, en dat is een zo'n groot mogelijke massa computer enthousiastelingen trekken. Waarom? Omdat die banneropbrengsten opleveren want ze zijn een goed gedefinieerde groep. GoT is van een BV, die moet geld verdienen anders gaat de stekker eruit. Idealen tellen ALLANG niet meer, dus please, wel een beetje perspectief blijven houden.
Owkay, iets zegt mij dat jij nou net niet de persoon bent die beslist wat de idialen van Femme en consorten zijn. Daar kunnen zij denk ook alleen uitsluitsel over geven.

Verder is een grote doelgroep interessant, maar een kleinere, maar veel gelijkere doelgroep nog veel boeiender. Waarom introduceert albert heijn een klantenkaart? Om gerichte marketing te kunnen verspreiden. Een grote doelgroep van mensen die allerlei intresses hebben en alleen af en toe wat programmeren is niet interessant om die te bestoken met banners over computers en toebehoren! Daarom is het marketing technisch ook beter dat dit forum qua 'faam' overeind blijft als 'l33t' om het zo maar even uit te drukken
Nee, hij geeft aan dat hij verwacht dat de moderators zijn mening zullen wegmodereren zodat er geen discussie mogelijk is over hetgeen hij probeert aan te dragen. En daar heeft hij gelijk in gekregen.
Kom op zeg! "Eens even zien of ze dit op slot doen" is een dooddoener van de bovenste plank!
Inderdaad van mij had ie open mogen blijven en lekker kunnen laten afzakken. Echter ik snap ook het punt wel van een verspreide discussie, welke dan voor niemand meer te volgen is.
En als ik jou goed begrijp wil je 20 threads openen over 'het niveau en de moderatie' , maar ik vermoed dat dit de ACTIE niet bespoedigt, eerder vertraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Overigens was en is dit een constructieve thread
zeiken doe je maar in LA Otis niet in deze thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glimi schreef op 13 augustus 2002 @ 10:36:
[...]
Owkay, iets zegt mij dat jij nou net niet de persoon bent die beslist wat de idialen van Femme en consorten zijn. Daar kunnen zij denk ook alleen uitsluitsel over geven.
Vertel mij 1) niets over marketing en 2) niets over hoe het MT denkt plz. Klinkt wellicht arrogant, maar dat moet dan maar. Het zal me echt verbazen als het MT anders denkt dan een jaar geleden toen ik nog bijna dagelijks discussie met ze voerde. Maar wie weet...
Verder is een grote doelgroep interessant, maar een kleinere, maar veel gelijkere doelgroep nog veel boeiender. Waarom introduceert albert heijn een klantenkaart? Om gerichte marketing te kunnen verspreiden. Een grote doelgroep van mensen die allerlei intresses hebben en alleen af en toe wat programmeren is niet interessant om die te bestoken met banners over computers en toebehoren! Daarom is het marketing technisch ook beter dat dit forum qua 'faam' overeind blijft als 'l33t' om het zo maar even uit te drukken
GoT trekt ong de helft aan pageviews van de totale t.net site. Ookal zijn de kosten niet zo bar hoog, opbrengsten zijn er alleen door bulk: hoe meer verkochte bannerplaatsen hoe beter. Nu kun je wel aankomen met 'maar 100.000 pageviews per dag door mensen met meer ervaring is interessanter dan 700.000 pageviews per dag door mensen met niet zoveel ervaring', maar dan heb je het niet helemaal begrepen. Die 700K pageviews helpen je nl. WEL bij het verkopen van bannerplaatsen. Die 100K minder. Je kunt wel aankomen met 'maar het niveau is erg hoog', maar dat is subjectief. Men kijkt naar: wat zijn de interesses? wat hebben ze gem. te besteden? wat zijn de leeftijden? wat is de gem. opleiding? (dit zegt nl. geen lor over het wel/niet kunnen stellen van moeilijke vragen alhier). Of wil je alleen mensen die afgestudeerd HIO / Uni-inf achter de knopen hebben hier toelaten? wordt het erg stil.
[...] Kom op zeg! "Eens even zien of ze dit op slot doen" is een dooddoener van de bovenste plank!
So? Die gast tikt geen A4-tje tekst om dat te bereiken. Kennelijk is dat wel de illusie. Hoe dom kun je zijn!
[...] Inderdaad van mij had ie open mogen blijven en lekker kunnen laten afzakken. Echter ik snap ook het punt wel van een verspreide discussie, welke dan voor niemand meer te volgen is. En als ik jou goed begrijp wil je 20 threads openen over 'het niveau en de moderatie' , maar ik vermoed dat dit de ACTIE niet bespoedigt, eerder vertraagt
Ik doelde meer op het bereiken van ENIG resultaat. Op dit moment is dat 0.0, getuige die thread, plus het zeurende gehalte van deze thread en die in LA: men oppert iets, wordt afgedaan als onbelangrijk, men oppert weer iets, wordt weer afgedaan als onbelangrijk etc etc... Op een gegeven moment denk ik van: *GAAP*, wie zijn probleem is het eigenlijk? Als ik deze thread eens bekijk wie er allemaal een probleem met het 'niveau' van /14 hebben, zitten daar alle lite-mods onder.

Als je het niet oplossen WIL, dan doe je het toch lekker niet? Er is een enquete geweest, met vragen over niveau, hoe men het zag, wat men verbeterd zou willen zien etc. Iets mee gedaan met die resultaten? (LEES: als de meerderheid vindt 'ik vind het prima', dan is dat IMHO een meerderheid en heeft de minderheid PECH).

Goed, ik had nog enige hoop op een goede afloop van deze discussies maar ik zie dit wegzakken naar de plek waar alle voorgaande discussies over dit onderwerp zijn ge-eindigd: aan de toog in De Geharrebar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus mensen grow up!

Als het zo door blijft gaan en elke topic wordt geclosed met de mededeling RTFM blijven de bekende en de modders over. Over bijv 10 jaar bestaat GOT alleen dan maar uit oude mensen, omdat de nieuwelingen wegblijven, omdat die toch de grond in worden getrapt.

Niet een idee om te verwijzen naar www.helpmij.nl ?

Kan iemand mij bevestigen waar staat "GOT is voor mensen met enige ervaring.". Kan iemand mij vertellen wat "enige" in deze context betekent? Of mogen modders dat alleen beslissen wat iemands kennis is?

Ik denk dat ik maar een mailtje naar Femme ga sturen, want een aantal modders houden van machts- en kennismisbruik. (ik weet het lekker beter)

GOT vind ik altijd zo fijn om je kennis over te dragen aan anderen en gebruik te maken van kennis van anderen. Nee, pleuren gelijk een topic dicht met de mededeling dat ie een n00b is en eens boeken moet gaan lezen.
Enige topics die terecht dicht gegooid mogen worden zijn naar mijn mening huiswerktopics, maarja hoe merk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 10:34:
[...]
Teken aan de wand, of niet? Of is de 'mening' onder de mods dat het een rebels klein groepje is oid?
Ik denk dat er hier vooral 1 iemand is die de rebel wil uithangen en ff tegendraads wil doen.... ;)
Trust me, WIE er komt zal ze (het MT) worst zijn, DAT er mensen komen, dat is belangrijk. Een grote groep computerenthousiastelingen trekken en vasthouden die OOK nog eens aardig wat ervaring hebben, is een utopische wens. Realistischer is een grote groep computerenthousiastelingen trekken, punt. Ten eerste is de groep veel groter en ten tweede zijn die makkelijker vast te houden, want de benefits sought zijn makkelijker te bevredigen.
Zoals Glimi reeds zei is een specifieke, gerichte doelgroep veel beter dan één groot lappendeken van mensen.
Het gaat er in marketing niet om om het aantal bereikte personen, maar om het aantal bereikte personen die aan de doelgroep van een bedrijf voldoen. Dat geldt dus ook voor de bedrijven die hier hun banners plaatsen.
Ik viel ook niet over de message van oisyn, maar over de sluitmessage van meneer D2k.
Het was .oisyn die de thread sloot dacht ik... Maar goed, de reactie van D2k was nu ook overbodig/niet nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 11:03:
[...]
Vertel mij 1) niets over marketing en 2) niets over hoe het MT denkt plz. Klinkt wellicht arrogant, maar dat moet dan maar. Het zal me echt verbazen als het MT anders denkt dan een jaar geleden toen ik nog bijna dagelijks discussie met ze voerde. Maar wie weet...

[...]
GoT trekt ong de helft aan pageviews van de totale t.net site. Ookal zijn de kosten niet zo bar hoog, opbrengsten zijn er alleen door bulk: hoe meer verkochte bannerplaatsen hoe beter. Nu kun je wel aankomen met 'maar 100.000 pageviews per dag door mensen met meer ervaring is interessanter dan 700.000 pageviews per dag door mensen met niet zoveel ervaring', maar dan heb je het niet helemaal begrepen. Die 700K pageviews helpen je nl. WEL bij het verkopen van bannerplaatsen. Die 100K minder. Je kunt wel aankomen met 'maar het niveau is erg hoog', maar dat is subjectief. Men kijkt naar: wat zijn de interesses? wat hebben ze gem. te besteden? wat zijn de leeftijden? wat is de gem. opleiding? (dit zegt nl. geen lor over het wel/niet kunnen stellen van moeilijke vragen alhier). Of wil je alleen mensen die afgestudeerd HIO / Uni-inf achter de knopen hebben hier toelaten? wordt het erg stil.

[...]
So? Die gast tikt geen A4-tje tekst om dat te bereiken. Kennelijk is dat wel de illusie. Hoe dom kun je zijn!

[...]
Ik doelde meer op het bereiken van ENIG resultaat. Op dit moment is dat 0.0, getuige die thread, plus het zeurende gehalte van deze thread en die in LA: men oppert iets, wordt afgedaan als onbelangrijk, men oppert weer iets, wordt weer afgedaan als onbelangrijk etc etc... Op een gegeven moment denk ik van: *GAAP*, wie zijn probleem is het eigenlijk? Als ik deze thread eens bekijk wie er allemaal een probleem met het 'niveau' van /14 hebben, zitten daar alle lite-mods onder.

Als je het niet oplossen WIL, dan doe je het toch lekker niet? Er is een enquete geweest, met vragen over niveau, hoe men het zag, wat men verbeterd zou willen zien etc. Iets mee gedaan met die resultaten? (LEES: als de meerderheid vindt 'ik vind het prima', dan is dat IMHO een meerderheid en heeft de minderheid PECH).

Goed, ik had nog enige hoop op een goede afloop van deze discussies maar ik zie dit wegzakken naar de plek waar alle voorgaande discussies over dit onderwerp zijn ge-eindigd: aan de toog in De Geharrebar.
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

eerste rondje is van jou neem ik aan?

whoami schreef op 13 augustus 2002 @ 11:06:
Het was .oisyn die de thread sloot dacht ik... Maar goed, de reactie van D2k was nu ook overbodig/niet nodig geweest.

klopt dat .oisyn um sloot tijdens mijn reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op 13 augustus 2002 @ 11:06:
[...]
Ik denk dat er hier vooral 1 iemand is die de rebel wil uithangen en ff tegendraads wil doen.... ;)
Ik denk dat een aantal mods geen mening willen aanhoren. Zo van, wij zijn mods. Jij bent een gebruiker -> SHUT UP.

Ga bij Mediamarkt werken ofzo, daar houden ze van mensen die idee-en aandragen en dan de prullenbak in worden geslingerd, met de mededeling dat ie toch maar een verkoper is en geen hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 11:06:
Jezus mensen grow up!

Als het zo door blijft gaan en elke topic wordt geclosed met de mededeling RTFM blijven de bekende en de modders over. Over bijv 10 jaar bestaat GOT alleen dan maar uit oude mensen, omdat de nieuwelingen wegblijven, omdat die toch de grond in worden getrapt.

Niet een idee om te verwijzen naar www.helpmij.nl ?

Kan iemand mij bevestigen waar staat "GOT is voor mensen met enige ervaring.". Kan iemand mij vertellen wat "enige" in deze context betekent? Of mogen modders dat alleen beslissen wat iemands kennis is?
lees de draad voor je blaat is wel van toepassing geloof ik
Ik denk dat ik maar een mailtje naar Femme ga sturen, want een aantal modders houden van machts- en kennismisbruik. (ik weet het lekker beter)
femme@tweakers.net
GOT vind ik altijd zo fijn om je kennis over te dragen aan anderen en gebruik te maken van kennis van anderen. Nee, pleuren gelijk een topic dicht met de mededeling dat ie een n00b is en eens boeken moet gaan lezen.
Enige topics die terecht dicht gegooid mogen worden zijn naar mijn mening huiswerktopics, maarja hoe merk je dat?

zie boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 11:10:
[...]

Ik denk dat een aantal mods geen mening willen aanhoren. Zo van, wij zijn mods. Jij bent een gebruiker -> SHUT UP.

Ga bij Mediamarkt werken ofzo, daar houden ze van mensen die idee-en aandragen en dan de prullenbak in worden geslingerd, met de mededeling dat ie toch maar een verkoper is en geen hoofd.

zou dat het zijn? daar heb ik nl al gewerkt ;)

helaas ontslag genomen omdat ik me niet naar dat principe kon buigen. Ik ben nl een individu met een eigen mening enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami

Dit is echt een post met toegevoegde waarde hoor.... En dat voor iemand die nauwelijks of nooit in P&W post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Otis: Je kletst een beetje uit je nek nu.

Als je zo goed weet hoe het MT denkt, wist je ook dat de banner-views op GoT nauwelijks serieus geld in het laatje brengen, dus 100.000 views meer levert weinig meer op...
Je was vriendelijk en constructief bezig in deze thread, ga nou alsjeblieft niet ineens een trollerige discussie over het super-commerciele en inhalige MT beginnen.

Het MT bepaalt de doelgroep overigens niet, ze verbieden hooguit enkele erg harde methoden (dingen als leden/registratie-stop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op 13 augustus 2002 @ 11:14:
[...]
Dit is echt een post met toegevoegde waarde hoor.... En dat voor iemand die nauwelijks of nooit in P&W post...
Typisch weer een post van een mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
.oisyn schreef op 13 augustus 2002 @ 01:40:
Is een tweaker per definitie een ervaren programmeur ofzo?
ALS (let op de capitals) we een forum voor ervaren programmeurs willen zijn, dan moet dat imho ook duidelijk (met capitals :)) aangegeven worden.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 13 augustus 2002 @ 11:11:
[...]
[...]
femme@tweakers.net
[...]
zie boven
Whoami ? Wat voor toegevoegde waarde is dit dan? Het emailadres weet ik immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 11:16:
[...]

Typisch weer een post van een mod

Typisch een post van een gefrustreerde bezoekerr die iedere mogelijkheid aangrijpt om mee te doen aan 'mod-bashing'.

Als je te klagen hebt over de lite-mods kun je dat ook hier doen:
[rml][ ALG] P&W lite-mod's ;)[/rml]

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 11:19:
[...]

Kijk eens goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 13 augustus 2002 @ 11:11:
[...]
[...]
femme@tweakers.net
[...]
zie boven
Goed de vakantie loopt op zijn einde tijd om /14 weer eens een nieuwe impuls te geven. Ik heb /14 de afgelopen week van een afstandje bekeken en ben er niet blij van geworden. Het niveau is om te huilen. Dus wat kunnen we er aan doen? Nog strenger modden? De faq nog verder uitdiepen? Eigen tutorials brengen?
roept het maar
Definieer jij eens niveau!
Strenger modden. Zo streng modden dat er geen posts meer komen. Heb je ook een kopzorg minder.

Faq uitdiepen? He dat is is een oplossing. Als er dan een post is lekker doorverwijzen naar de Faq met een slotje erop -> LEZEN gebruiker.

Eigen tutorials? Dat vind ik nu een goed idee. Draag je je kennis tenminste over ipv slotjes te gaan geven.

Zo ik heb geroepen en bovenstaande posts van mij was niet ontopic?
Blaten? Wat bedoel je daarmee? Dat ik een first post in de topic heb geplaatst en dat mag niet zo zijn omdat ik jullie al in pagina 15 bezig waren? Of denk je dat ik ze niet gelezen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Dit topic gaat IMHO een beetje de verkeerde kant op....

Lijkt wel "flame a mod" topic geworden :/

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me kijkt goed... blijft kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

awesdorp, kun je ff nokken met dat loze mod-uitdagen, dat helpt de discussie niet.
Overigens mogen de reacties op z'n posts ook wel wat volwassener.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuCarD schreef op 13 augustus 2002 @ 11:25:
Dit topic gaat IMHO een beetje de verkeerde kant op....

Lijkt wel "flame a mod" topic geworden :/
Ik denk dat je dat gaat krijgen als je zo'n topic gaat plaatsen met de mededeling dat de kennis van de gebruikers ver beneden peil is. (maarja zijn kennis is optimaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik dacht dat deze thread bedoelt was voor constructieve bijdragen.... Ik zie er niet zoveel meer van in de laatste posts....
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 11:25:
[...]

* whoami kijkt goed... blijft kijken...

Die post (met dat e-mail adres) was dus niet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

awesdorp:
:? Laten we dit soort zinloze discussies ff ergens anders houden, zeg :O

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
<h1>Overigens was en is dit een constructieve thread</h1>

klagen over de mods mag in de thread die eerder door whoami is aangegeven of in LA. niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op 13 augustus 2002 @ 11:16:
Otis: Je kletst een beetje uit je nek nu.

Als je zo goed weet hoe het MT denkt, wist je ook dat de banner-views op GoT nauwelijks serieus geld in het laatje brengen, dus 100.000 views meer levert weinig meer op...
Ik weet dat GoT banners minder opbrengen dan bv de banners op de FP, ze kosten minder (dat was iig zo) en banners in het algemeen leveren weinig op. Maar jij wilt beweren dat een kleinere set mensen interessanter is, terwijl hun properties, om het maar even bot te zeggen, nauwelijks afwijken van de grote groep? Ik denk het niet. Dat de banners niet zoveel meer opleveren is overigens NIET de schuld van het groter zijn van de groep en het verwateren van eigenschappen van de bezoekers aan dit forum, maar van de algehele malaise in de bannermarkt.
Je was vriendelijk en constructief bezig in deze thread, ga nou alsjeblieft niet ineens een trollerige discussie over het super-commerciele en inhalige MT beginnen.
Het is totaal niet mijn intentie geweest het MT als inhalig te positioneren, integendeel. Wat ik heb geprobeerd aan te voeren is het feit dat idealisme wellicht leuk is, en in theorie wenselijk, maar in de praktijk heb je hier altijd en eeuwig te maken met een ander belang, nl. het belang van t.net BV. En redenerend vanuit de MT POV kan ik me goed voorstellen dat ze WEL technisch onderlegde mensen willen maar OOK blije mensen en VEEL. Daar is niks inhalerigs aan, dat is realistisch denken. Deze discussie is niet nieuw hoor, maar al jaren oud. Woedde bv al een paar jaar geleden in de moderatiegroep voor de FP. "Moderatie levert kwaliteit, en hoe meer kwaliteit, hoe beter", was de redenatie. Echter echte medewerking van MT is nooit geweest, ja na lang klagen. Logisch ook, want strenge moderatie levert wellicht kwaliteit, het heeft ook tot gevolg dat 70% van de reacties onder de 0 verdwijnen en die users dus na 3 keer reageren denken: "bekijk het maar!". Dan maar wat minder 'kwaliteit', er blijven wel meer bezoekers blij en die komen toch, of de kwaliteit nu wat minder is of niet. Ergo: het heeft voor het bedrijf dat eigenaar is van deze sites, voordelen om meer blijere bezoekers te hebben en die zijn nu eenmaal makkelijker VAST te houden dan ontevreden bezoekers.

Die problematiek van de FP-moderaties kun je direct op de crap alhier projecteren. Al jaren. Ik begrijp best dat men (de moderators hier) een forum nastreven waar de kwaliteit vanaf druipt, waar je als bezoeker eerst bij jezelf te rade gaat van "Ben ik wel goed genoeg om een vraag te durven stellen?". Het is echter niet wat het MT nastreeft althans niet 1:1. Dat was het op de FP niet, en dat is het hier ook niet. Het is nl. niet nodig. Je kunt een prima FP en forum hebben met elementen van mindere kwaliteit ertussen. De bezoeker filtert die er wel uit, er staan nl. ook WEL kwalitatief hoge postings tussen.

Los van het feit dat je als 'moderator' altijd achteraf bezig bent en mensen dus in feite bestraft wanneer ze iets ondernemen op je forum, terwijl die mensen veelal (niet altijd) met de beste bedoelingen een posting doen. En geef ze eens ongelijk, dat is toch het doel van een forum?
Het MT bepaalt de doelgroep overigens niet, ze verbieden hooguit enkele erg harde methoden (dingen als leden/registratie-stop).
En jij vertelt MIJ dat ik uit mn nek lul? haha :) Kom op ACM. Internetmarketing en internetstrategie zijn 2 cornerstones van iedere publieke webapplicatie. En de basis van die 2 ligt weer in het antwoord op de vraag: "Wat zijn de doelgroepen?". Als het MT al niet weet welke doelgroepen ze willen, dan weet niemand het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Nou ik ben dus ook zo'n beginner, maar ik loop dus tegen het probleem aan wanneer is een probleem nu waardig om een topic over te openen en wanneer niet. Kijk als er in 5 minuten een slotje om zit is het vrij duidelijk maar anders :S.

Wat misschien nog een idee is om een soort van moderatie systeem in te knallen net als op de frontpage waar (lite) mod kunnen modereren. Dan kunnen users misschien makkelijker inschaten wat het niveau van hun vraag is en daarbij kan als iemand gedurende een periode vragen van een dusdanig niveau blijft vragen tijdelijk het recht om een topic te openen ontnomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 11:32:
Dat de banners niet zoveel meer opleveren is overigens NIET de schuld van het groter zijn van de groep en het verwateren van eigenschappen van de bezoekers aan dit forum, maar van de algehele malaise in de bannermarkt.
Klopt, dat bedoelde ik er ook niet mee, meer dat het relatief weinig uit maakt om een grote of kleine groep te hebben, op got.
Maar aangezien de meeste gotters ook op tweakers.net komen is dat natuurlijk een gevaarlijke uitspraak :)
Het is totaal niet mijn intentie geweest het MT als inhalig te positioneren, integendeel. Wat ik heb geprobeerd aan te voeren is het feit dat idealisme wellicht leuk is, en in theorie wenselijk, maar in de praktijk heb je hier altijd en eeuwig te maken met een ander belang, nl. het belang van t.net BV.
ok
En redenerend vanuit de MT POV kan ik me goed voorstellen dat ze WEL technisch onderlegde mensen willen maar OOK blije mensen en VEEL.
Op dat veel (niet perse iig) na willen we dat allemaal natuurlijk :)
Het is echter niet wat het MT nastreeft althans niet 1:1. Dat was het op de FP niet, en dat is het hier ook niet. Het is nl. niet nodig. Je kunt een prima FP en forum hebben met elementen van mindere kwaliteit ertussen. De bezoeker filtert die er wel uit, er staan nl. ook WEL kwalitatief hoge postings tussen.
Zolang die er WEL tussenstaan zal het MT wel tevreden blijven, het is echter niet zo dat ze willen vervallen tot een beginnersweb.nl oid.
En jij vertelt MIJ dat ik uit mn nek lul? haha :) Kom op ACM. Internetmarketing en internetstrategie zijn 2 cornerstones van iedere publieke webapplicatie. En de basis van die 2 ligt weer in het antwoord op de vraag: "Wat zijn de doelgroepen?". Als het MT al niet weet welke doelgroepen ze willen, dan weet niemand het.

Ik zal ze de definitie van onze doelgroep es vragen, sowieso wel handig als alle moderators daar weer es opgewezen worden :)
(maakt deze discussie ook wat nuttiger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Even over bestuur in het algemeen: democratie is een slecht systeem maar het is het beste wat we kennen (beter dan dictatuur).

Dit toegepast op /14: Hoe enkele mods 'besturen' is nooit naar ieders zin. Waarom maken we er geen democratisch systeem van (with a twist)? Als iedereen posts en reacties mag beoordelen (omhoog of omlaag, zoals op de frontpage) dan is iedereen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basterd schreef op 13 augustus 2002 @ 11:38:
Nou ik ben dus ook zo'n beginner, maar ik loop dus tegen het probleem aan wanneer is een probleem nu waardig om een topic over te openen en wanneer niet. Kijk als er in 5 minuten een slotje om zit is het vrij duidelijk maar anders :S.
Precies, dus ga je twijfelen of je gaat posten of niet. Sorry hoor, maar dit is dus niet de opzet van een forum. Jouw gedachte kan ik dus heel erg goed gegrijpen.
Wat misschien nog een idee is om een soort van moderatie systeem in te knallen net als op de frontpage waar (lite) mod kunnen modereren. Dan kunnen users misschien makkelijker inschaten wat het niveau van hun vraag is en daarbij kan als iemand gedurende een periode vragen van een dusdanig niveau blijft vragen tijdelijk het recht om een topic te openen ontnomen worden.
Ja en jouw probleem wordt bijv niet opgelost omdat het geen niveau zou hebben. Vind ik geen optie. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Juup schreef op 13 augustus 2002 @ 11:42:
Even over bestuur in het algemeen: democratie is een slecht systeem maar het is het beste wat we kennen (beter dan dictatuur).

Dit toegepast op /14: Hoe enkele mods 'besturen' is nooit naar ieders zin. Waarom maken we er geen democratisch systeem van (with a twist)? Als iedereen posts en reacties mag beoordelen (omhoog of omlaag, zoals op de frontpage) dan is iedereen gelukkig.

Dat idee is al vaker geopperd en iedere keer werd het 'afgekeurd' omdat het anders een spel van 'vriendjespolitiek' zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang die er WEL tussenstaan zal het MT wel tevreden blijven, het is echter niet zo dat ze willen vervallen tot een beginnersweb.nl oid.
Nee dat lijkt me ook niet, niet om het niveau van beginnersweb.nl, maar omdat je dan eenzelfde forum hebt (product) als een concurrent, en dat is nooit goed. Je moet USP's houden natuurlijk.

Dat iedere moderator weet wat de doelgroepen zijn en dus daarnaar handelt lijkt me ZEER nuttig idd. De oplossingen alhier zijn dan wellicht ook beter te plaatsen, of wellicht niet nodig omdat het goed gaat zo. (ja, je weet het nooit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik hoor het toch liever van hun, hoewel dat er niet echt in zit vermoed ik, want inderdaad 'wie weet'....
GoT trekt ong de helft aan pageviews van de totale t.net site. Ookal zijn de kosten niet zo bar hoog, opbrengsten zijn er alleen door bulk: hoe meer verkochte bannerplaatsen hoe beter. Nu kun je wel aankomen met 'maar 100.000 pageviews per dag door mensen met meer ervaring is interessanter dan 700.000 pageviews per dag door mensen met niet zoveel ervaring', maar dan heb je het niet helemaal begrepen. Die 700K pageviews helpen je nl. WEL bij het verkopen van bannerplaatsen. Die 100K minder.
Wat zijn 700K banners met een click ratio van 0.00001 tov een 100K banners met een veel hoger aantal clicks? Maar inderdaad het aantal pageviews ( wat ik eigenlijk absoluut! niet representatief vindt! omdat je per keer op het forum een groot aantal pages opvraagt ) Vergeet echter ook dat een 'naam/faam' ook verkoopt!
Je kunt wel aankomen met 'maar het niveau is erg hoog', maar dat is subjectief. Men kijkt naar: wat zijn de interesses? wat hebben ze gem. te besteden? wat zijn de leeftijden? wat is de gem. opleiding? (dit zegt nl. geen lor over het wel/niet kunnen stellen van moeilijke vragen alhier). Of wil je alleen mensen die afgestudeerd HIO / Uni-inf achter de knopen hebben hier toelaten? wordt het erg stil.
Waarom probeer je me woorden in de mond te leggen Otis?

Grotendeels geef ik je hierop gelijk, echter als je kijkt naar 'moeilijke vragen' kom je al snel op studenten die willen leren en (nu even P&W specefiek) devvers die er dagelijks mee bezig zijn. Dit is wel wat overdreven gesteld van mij.
Deze mensen zijn echter REUZE interessant. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Java Connection Day (bussum dit jaar) en de Rational seminars (schiphol plaza) waar ik heen ga/ ben gegaan dit jaar. Wat kost dat? Bakken met geld en het loopt er vol met studenten die echt die software wel gaan kopieëren oid. Maar puur om hun invloed (later) zijn ze interessant.
Dit snap ik even niet? Het ging mij puur om die 'slotjes opmerking'. Laat je dit thread open, dan lijkt het of je 'geinitimeerd bent' door die opmerking of sluit je hem wel: 'zie je wel!'.
Hmmz *GAAP* heb je wel vaker gedacht, voornamelijk om opmerkingen van mij :+ Maar als je er totaal geen problemen mee hebt, laat je het toch rusten?
Hmmz die zoek ik ff na die enquete, ik trek ACM ff aan z'n jasje
Tja, dat is inderdaad elke keer gebeurd. Zoals ik de eerste keer ook zei, voor mij is het hopeloos 'probleem', ik zie wel.

BTW is dat echt een nederlandse uitdrukking: aan de toog in De Geharrebar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
basterd schreef op 13 augustus 2002 @ 11:38:

Ik zeg het nogmaals:
wmb heeft 'niveau' niet te maken met 'kennisniveau'. Een beginner kan en mag hier wel zijn probleem neerzetten.
Hij moet wel aangeven dat hij moeite gedaan heeft en initiatief getoond heeft en de wil bezit om bij te leren, en niet dat hij verwacht dat iemand anders zijn probleem voor hem oplost met kant en klare code of als het iets is dat hij makkelijk zelf kon vinden (mbhv google) (Dit heb ik al verschillende keren in dit topic vermeld).
Als blijkt dat het probleem makkelijk zelf op te lossen, dan zal het topic wellicht gesloten worden, maar ik zorg dan meestal wel voor een tip/oplossing in de sluitingsmessage. (Dit hangt ook af van de openingspost van de topicstarter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
whoami schreef op 13 augustus 2002 @ 11:44:
Dat idee is al vaker geopperd en iedere keer werd het 'afgekeurd' omdat het anders een spel van 'vriendjespolitiek' zou worden.
Dat is een slecht onderbouwde gedachte. Ken jij hier 1 iemand die veel 'vriendjes' heeft en slecht post? Ikke niet. Als je zoals Alarmnummer ofzo goed post dan krijg je vanzelf verdiend vriendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Juup schreef op 13 augustus 2002 @ 11:48:
[...]

Dat is een slecht onderbouwde gedachte. Ken jij hier 1 iemand die veel 'vriendjes' heeft en slecht post? Ikke niet. Als je zoals Alarmnummer ofzo goed post dan krijg je vanzelf verdiend vriendjes.

Ja, maar ik ga geen namen noemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
whoami schreef op 13 augustus 2002 @ 11:51:
Ja, maar ik ga geen namen noemen. :P
Hoeft ook niet. Als dit een nuttig element van deze discussie is ...
wil ik nog 1 argument aanvoeren tegen vriendjespolitiek:

Die n vriendjes staan tegenover m-n andere mensen die ook mogen beoordelen. Echt opschieten doet het dus niet als n=5 en m=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Glimi schreef op 13 augustus 2002 @ 11:48:
Hmmz die zoek ik ff na die enquete, ik trek ACM ff aan z'n jasje

Ow, die moet ik nog porteren naar react :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Juup schreef op 13 augustus 2002 @ 11:48:
[...]

En als je als nieuwe gebruiker op het forum een "goede" post doet, en je hebt nog geen vriendjes, wordt je nagenoeg niet gemodereerd (want de vriendjes van modereren hun vriendjes) en tada... een goeie post die niet of niet goed word gemodereerd.

Bekende mensen wordt dus meer en goed gemodereerd, en de meesten zullen wel uitkijken met modereren dat ze de regulars positief modereren, ook al maakt de regular nog zo'n grote fout. Want je zal een regular maar negatief modereren, en daar commentaar op krijgen.. bye bye populariteit!m (en dat blijft voor sommige mensen ERRUG belangrijk).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh gaat er nog wat constuctiefs komen hier of blijven jullie met z'n allen lekker harrewarren wie er nou gelijk heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sterker nog, er zijn zat mensen die bijvoorbeeld 'uit de HK komen' en hier wat posten en dat omhoog zullen laten modereren door hun HK-vriendjes.
En dan kan je wel weer per forum gaan bijhouden hoeveel moderaties iemand mag doen, maar op de FP loopt het al niet altijd even goed, laat staan hier met verschillende delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:01:
Euh gaat er nog wat constuctiefs komen hier of blijven jullie met z'n allen lekker harrewarren wie er nou gelijk heeft?!

lees de thread ;)
ACM schreef op 10 augustus 2002 @ 16:15:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Creepy schreef op 13 augustus 2002 @ 12:00:
En als je als nieuwe gebruiker op het forum een "goede" post doet, en je hebt nog geen vriendjes, wordt je nagenoeg niet gemodereerd (want de vriendjes van modereren hun vriendjes) en tada... een goeie post die niet of niet goed word gemodereerd.

Bekende mensen wordt dus meer en goed gemodereerd, en de meesten zullen wel uitkijken met modereren dat ze de regulars positief modereren, ook al maakt de regular nog zo'n grote fout. Want je zal een regular maar negatief modereren, en daar commentaar op krijgen.. bye bye populariteit!m (en dat blijft voor sommige mensen ERRUG belangrijk).
Sorry maar dit alles is puur speculatief. Kijk een naar de t.net frontpage. En waarom zou ik newbs niet willen beoordelene/modereren? Gewoon doordat je met zoveel mensen bent worden al deze micro-economische effecten opgeheven. Tegenover 5 vriendjes staan 100 anderen.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste