[/14] tijd voor een impuls, niveau daalt

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02
Goed de vakantie loopt op zijn einde tijd om /14 weer eens een nieuwe impuls te geven. Ik heb /14 de afgelopen week van een afstandje bekeken en ben er niet blij van geworden. Het niveau is om te huilen. Dus wat kunnen we er aan doen? Nog strenger modden? De faq nog verder uitdiepen? Eigen tutorials brengen?
roept het maar

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
* whoami treedt de mening van D2k bij....

/me kijkt nog eens naar de slotjes vanonder en wordt er triest van...

Waar is het niveau van weleer?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

D2k schreef op 06 augustus 2002 @ 20:15:
Goed de vakantie loopt op zijn einde tijd om /14 weer eens een nieuwe impuls te geven. Ik heb /14 de afgelopen week van een afstandje bekeken en ben er niet blij van geworden. Het niveau is om te huilen. Dus wat kunnen we er aan doen? Nog strenger modden? De faq nog verder uitdiepen? Eigen tutorials brengen?
roept het maar
bannen! :Y)

Serieus? Mwah.. Er was gisteren in #devschuur discussie over een contest, dat lijkt me een leuk idee als mensen daar tijd voor hebben.

Verder kan je overwegen om bijvoorbeeld een topic te maken met: "Dump hier je SQL vragen?", enzo (ik dacht dat dat al gedaan werd?) en dat wat te stimuleren om te voorkomen dat je /14 in kijkt en 30 x [ASP] en [PHP] ziet staan, want dan klik ik (en vermoed meerdere) niet door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
kost teveel tijd ;)
Serieus? Mwah.. Er was gisteren in #devschuur discussie over een contest, dat lijkt me een leuk idee als mensen daar tijd voor hebben.
kost serieus veeel tijd
Verder kan je overwegen om bijvoorbeeld een topic te maken met: "Dump hier je SQL vragen?", enzo (ik dacht dat dat al gedaan werd?) en dat wat te stimuleren om te voorkomen dat je /14 in kijkt en 30 x [ASP] en [PHP] ziet staan, want dan klik ik (en vermoed meerdere) niet door..
mjah is dat verhogend voor het niveau? Worden dat geen dump topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
in /13 hebben we een hoop thema-topics, waarin je een hoop anders onnuttige zooi (en dus ook een hoop blaat-replys en noob-vragen ('hoe doe je dat?' 'ooh, wat moooi!')) kwijt kunt. Tevens loopt er al weer een tijd een draadje genaamd 'Project Snowstorm', waarin W&G'ers proberen in clientside code een volledig spel (of iig de engine) op poten te zetten. Thema-topics in /14 zijn natuurlijk lastig te realiseren, maar dingen zoals 'Snowstorm' zijn goed te doen denk ik. Gewoon een beetje teamwork, kijken wat iedereen kan, en als je dan ook nog zorgt dat je niet alleen n00bs afketst, maar gewoon code weergeeft en ook duidelijke uitleg er bij geeft is er voor een hoop mensen (waarvan ik dan vast ook wel deel uitmaak) een hoop van te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ochjedert, niveau is aanwezig (zie de discussie over de booleaanse wiskunde) maar niet in het gros van de topics.

Oplossingen zijn er imho niet aan te dragen omdat we toch alles al geprobeerd hebben. Het is gewoon het grote aantal mensen op dit forum + de lage instap van sommige programmeer talen.

Ik begin ook steeds minder 'aan te geven' omdat ik het nu gewoon als 'hopeloos' ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

worden dump topics, absoluut. Maar als dat goed gebeurt (en de search weer werkt) dan is het wel een pracht topic als naslag werk.

Enigste probleem wat ik zou zien is dat je zo'n topic het liefst niet op slot zou doen - hoe voorkom je dan echte "gebruik aub google"-vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Glimi: dat is het probleem deels ook. De "oudere" bezoekers verliezen hun interesse ( waaronder ook ikzelf dat wil ik best toegeven). Er zijn te weinig topics waarin men zijn ei kwijt kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
D2k: Ik heb absoluut niets tegen nieuwe bezoekers, maar ze moeten toch een bepaald niveau hebben. De meeste nieuwelingen hier hebben het minimaal gewenste niveau echter niet, daardoor wordt /14 overspoeld met n00b vragen, en dat schrikt de mensen die wel over een degelijk niveau/programmeerkennis beschikken af.

Hier en daar kun je nog wel wat krenten uit de pap halen, zoals glimi zegt, maar de voorbije 2 weken heb ik niet echt een topic gezien dat voor mij interessant is.
Misschien heeft het ook te maken met de vakantiemaanden.... Mensen zijn op vakantie en bezoeken GoT nauwelijks of nooit... etc... Misschien dat het over een maand weer iets beter wordt. (Spreken we dan over een conjunctuur-beweging in het niveau van /14)?

Anyway, ik hoop dat het huidige niveau slechts tijdelijk is en er snel een ommekeer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Misschien komt het ook wel omdat het vakantie is. En we zeuren om de zoveel tijd dat het nivo zo is achter uitgegaan. Maar dat zou betekenen dat het echt achteruit is gegaan en dat is het volgens mij niet. *krabt zich even achter zijn oor... hmmzz.. de laatste tijd zijn er eigelijk veel minder vaak interessante topics.. hmmzzz*

Misschien zou een contest ofzo wel iets zijn om de mensen weer wat enthousiaster te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Hmm, een contest.... Ik denk dat niet iedereen daar zit op te wachten (alhoewel ik niemand tegenhoud natuurlijk, wie ben ik daarvoor?)

Niet iedereen heeft daar de tijd voor, voorzo'n contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

whoami schreef op 06 augustus 2002 @ 20:28:
Hier en daar kun je nog wel wat krenten uit de pap halen, zoals glimi zegt, maar de voorbije 2 weken heb ik niet echt een topic gezien dat voor mij interessant is.
Misschien heeft het ook te maken met de vakantiemaanden.... Mensen zijn op vakantie en bezoeken GoT nauwelijks of nooit... etc... Misschien dat het over een maand weer iets beter wordt. (Spreken we dan over een conjunctuur-beweging in het niveau van /14)?

Anyway, ik hoop dat het huidige niveau slechts tijdelijk is en er snel een ommekeer komt.
Ik vraag me af of dit iets tijdelijks is... (ben graag een beetje een doemdenker.. ;) )
Immers, een bezoeker met kennis / complexere vragen komt op GoT, ziet allemaal eenvoudige vragen en bedenkt zich misschien wel of het hier interessant voor hem is.

Tuurlijk zal de vakantieperiode zijn invloed hebben, maar het aantal googlevragen is toch wel schrikbarend hoog (volgens mij 90%)

Is het een idee om met een aantal bezoekers van GoT min of meer 'af te spreken' om het niveau te verhogen door het plaatsen van discussiestukken of kleine artikelen? Dit zou dan een 'boost' moeten geven; het schrikt (hopenlijk!) de beginners met eenvoudige vragen af, iedereen leert er van en het niveau kan hopenlijk stijgen.

Tuurlijk zal dit in het begin wat energie kosten, maar hopenlijk geeft dit een voorbeeld voor anderen en volgen zij dit idee.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
je kan de tijd voor een contest niet te ruim nemen want dan zakt de animo weg (dat hebben we de vorige keer wel geleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb er ook geen tijd voor, maar er zijn genoeg mensen die daar wel zin in hebben en het is natuurlijk altijd leuk om betere oplossingen te hebben dan de andere gotters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

-goede topics openen
-goede onopgeloste topics kicken

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Misschien zou het een idee zijn om hier wat tutorials en artikelen te kunnen plaatsen? (en dan moeten ze niet wegzakken in het forum maar altijd bereikbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
gorgi_19 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:35:
[...]

Is het een idee om met een aantal bezoekers van GoT min of meer 'af te spreken' om het niveau te verhogen door het plaatsen van discussiestukken of kleine artikelen? Dit zou dan een 'boost' moeten geven; het schrikt (hopenlijk!) de beginners met eenvoudige vragen af, iedereen leert er van en het niveau kan hopenlijk stijgen.
Dat is een idee waar ik ook al mee gespeeld heb, en die zeker te doen is en de moeite waard zal zijn.
Alleen, het waarschijnlijk niet mee om genoeg interessante topics te bedenken/openen.
Hoe hoger het niveau, hoe kleiner het aantal topics...

Maar ik zou zeggen, trap gerust af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Alarmnummer schreef op 06 augustus 2002 @ 20:37:
Misschien zou het een idee zijn om hier wat tutorials en artikelen te kunnen plaatsen? (en dan moeten ze niet wegzakken in het forum maar altijd bereikbaar zijn).

ik dacht zelf ook aan postable stickies? of aan topics die boven de slotjes blijven zweven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

stickies >:) ohhh.. je bedoelt iets anders ;) Dat zou inderdaad een idee zijn. Als een tutorial naar beneden gaat zakken dan zijn mensen veel minder geinteresseerd om een stukje te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

whoami schreef op 06 augustus 2002 @ 20:39:
[...]

Dat is een idee waar ik ook al mee gespeeld heb, en die zeker te doen is en de moeite waard zal zijn.
Alleen, het waarschijnlijk niet mee om genoeg interessante topics te bedenken/openen.
Hoe hoger het niveau, hoe kleiner het aantal topics...

Maar ik zou zeggen, trap gerust af... :)
Ah, dat is goed, ik zal eens even in mijn code spitten wat voor leuks ik de afgelopen tijd heb gebrouwen en wel proberen om iets leuks bij te schrijven.
(wordt alleen wel VB.Net....); stuur het anders wel van te voren even naar jou toe, niet dat ik zelf het niveau omlaag haal.. ;) Verwacht dat het zaterdag wel in je meelboxje ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

idd, de topics die hieronder op slot zijn, zijn idd vragen voor Google...

Maar echter, ik denk dat het niveau wel weer toeneemt na de vakantie hoor. ;) Dan komen de stages weer, :D.

Zijn tutorials juist niet voor beginners, en dat daar weer de nodige vragen over gaan komen? Zelf zou ik als ik naar VB.NET over stap alles zelf gaan proberen.. maar als iemand tutorials volgt, komen er ook weer de nodige vragen (zoals zo vaak op "de VB gaming forums" :(..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 03:41

CyeZ

Vroem vroem!!!

* CyeZ zal ook ff z'n mening spuien over het hoe en waarom, wat ik op ongeveer hetzelfde moment ook al op irc melde.

Eerst m'n eigen mening:
Verloop zal er altijd zijn, dat is ook niet erg.
Maar er moet gewoon een keer een oplossing gevonden worden om te zorgen dat de personen die er nog wel komen van redelijk niveau zijn. Vroeger ging dat automatisch, omdat er toen nog weinig mensen kennis hadden van programmeren en er dus veel meer dingen nieuw waren, en nog ingewikkeld. Dingen die nu heel makkelijk te vinden zijn dmv google. Om de een of andere reden is er een grote verandering van de mentaliteit geweest waardoor de mensen minder snel zelf dingen zoeken ofzo. Zelf heb ik ook alles zelf op moeten zoeken uit manuals/bbs'en en swag (pascal), ik vraag me vaak af waarom dat de meeste mensen die in /14 posten dat niet kunnen, maar ik houd meestal m'n mond maar.

En dan een wat realistischer beeld:
Het niveau daalt, dat is duidelijk. Dit is al geruime tijd bezig en ik verwacht ook niet dat het een makkelijk om te keren process is. Zoals Glimi al aangeeft is het niveau er wel degelijk ([rml]Glimi in "[ /14] tijd voor een impuls, niveau daalt"[/rml]) maar is het slechts aanwezig bij enkelen in /14.
Wat is hier nu tegen te doen? Geen idee eigenlijk. Ik zie al wel een paar suggesties van anderen. Harder modden , zwaardere faq, tutorials (d2k), contest, groep-topics (elevator), team-project (HunterPro). Zelf heb ik geprobeert om wat meer delphi topic naar boven te sturen, maar om eerlijk te zijn zie ik in geen van allen een structurele oplossing. Als er al iets aan te doen is dan zal het een combinatie van deze bovenstaande moeten zijn.

[added] Een interessant idee zie ik nu ook van D2k, al zal daar waarschijnlijk wel wat hulp van de React ontwikkelaars voor nodig zijn. Namelijk het idee van topics die boven de slotjes blijven zweven ([rml]D2k in "[ /14] tijd voor een impuls, niveau daalt"[/rml]). De vraag is dan alleen wie/wat er bepaald voor welke topics dit geldt. Een mogelijkheid hiervoor zijn de mods, een andere mogelijkheid zou zijn om hier regulars ofzo voor in te stellen.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

41.6C.6D.61.72 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:45:
Zijn tutorials juist niet voor beginners, en dat daar weer de nodige vragen over gaan komen?
Je kan ook tutorials geven over geavanceerdere onderwerpen :) Ik moet nog steeds een schrijven over het visitor design pattern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Alarmnummer schreef op 06 augustus 2002 @ 20:47:
[...]
Je kan ook tutorials geven over geavanceerdere onderwerpen :) Ik moet nog steeds een schrijven over het visitor design pattern.

I want that on my desk by friday >:)
:P

Nee ik zal het eens gaan voorstellen in BUG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
hmm... ik weet niet hoe het vroeger was (ik kijk pas een paar maanden mee). Maar ik weet van me zelf dat de problemen die ik tegenkom (asp/html kan ik nu wel) eigenlijk te specifiek zijn om op got te vragen en niet echt een eenduidige oplossing hebben...
vaak hebben ze te maken met algorithmes/efficientie/ontwerp, ik zelf zou daar graag meer informatie over willen zien, maar zoals eerder gezegd, vaak zijn die problemen erg specifiek en niet meer nuttig voor andere mensen...

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

41.6C.6D.61.72 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:45:
Zelf zou ik als ik naar VB.NET over stap alles zelf gaan proberen.. maar als iemand tutorials volgt, komen er ook weer de nodige vragen
Ik weet niet of je met dat VB.Net op mijn stukje doelde, maar ik ga geen tutorial schrijven over VB.Net (ook niet leuk.. ;)

Ik wil er eerder een soort discussiestukje van maken. Volgende is het geval: Net een CMS / Frame ontwikkeld, waarbij alle pagina's dynamisch worden geladen (logisch). Probleem was alleen dat een pagina niet per definitie tekst is, maar een soort module (b.v. linkmodule, etc.), welke weer uit tekst 'iets' bestand
Content was dus niet standaard uit een DB te trekken.

Voornamelijk welke problemen ik ben tegengekomen, welke voorbeelden gevonden en vooral hoe opgelost (en dan mogen de medebezoekers natuurlijk kritiek geven op de oplossingen en hopenlijk onstaat er dan een leuke discussie over.. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

en wat zou er in die postable stickies komen? Discussies? "Dump topics"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
elevator schreef op 06 augustus 2002 @ 20:53:
en wat zou er in die postable stickies komen? Discussies? "Dump topics"?

discussies/tutorials
een soort extra waardering voor de "goede topics"

ik kan me nog een recentelijke discussie over bomen oid herineren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

bomen? is dat niet meer een W&L topic? ;)
Lijkt me opzich een goed idee - maar hoe voorkom je dat iemand daar z'n vraag in gaat dumpen om "snel" een antwoord te krijgen van de "experts"? (en de mensen dat dan ook maar doen om een slotje te voorkomen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

zoepercavia schreef op 06 augustus 2002 @ 20:52:
hmm... ik weet niet hoe het vroeger was (ik kijk pas een paar maanden mee). Maar ik weet van me zelf dat de problemen die ik tegenkom (asp/html kan ik nu wel) eigenlijk te specifiek zijn om op got te vragen en niet echt een eenduidige oplossing hebben...
vaak hebben ze te maken met algorithmes/efficientie/ontwerp, ik zelf zou daar graag meer informatie over willen zien, maar zoals eerder gezegd, vaak zijn die problemen erg specifiek en niet meer nuttig voor andere mensen...
Toch zijn er vaak mensen op jouw vakgebied (en soms ook anderen) die er best wel in thuis zijn en juist dit soort topics maakt GoT interessant. Ik kijk ook veel topcis door niet direct iets te maken hebben met mijn huidige kennis, maar ik leer er wel nieuwe dingen en kan van veel dingen beter een beeld vormen. Dus dit soort discussies moet er op GoT juist meer komen, want dat maakt GoT interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
elevator schreef op 06 augustus 2002 @ 20:56:
Lijkt me opzich een goed idee - maar hoe voorkom je dat iemand daar z'n vraag in gaat dumpen om "snel" een antwoord te krijgen van de "experts"? (en de mensen dat dan ook maar doen om een slotje te voorkomen?)

simpel. posts trashen
daar ben ik niet bang voor hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
D2k schreef op 06 augustus 2002 @ 20:55:
[nohtml][...][/nohtml]
discussies/tutorials
een soort extra waardering voor de "goede topics"

ik kan me nog een recentelijke discussie over bomen oid herineren

ff mezelf helpen ;)
Algoritme voor keuzeboom
deze bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

elevator schreef op 06 augustus 2002 @ 20:56:
Ik neem aan dat de meeste mensen redelijk snel in de gaten hebben met wat voor topic starter ze te maken hebben. Ik denk niet dat je daar al te bang voor hoeft te zijn. En er zullen zeker wel wat van dit soort topics zijn, maar sommige dingen die horen er nu eenmaal bij en het zou zonde zijn voor de rest als dan niets meer gepost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik denk dat slotje misschien niet genoeg is. Indien de vraag een overduidelijk geval is van UTFS (lees: google) dan mag wat mij betreft een OW en post verwijderd worden. Nu is een slotje niet erg als iemand alleen een antwoord wil, dat krijgt en verder geen nuttige bijdrage levert. Misschien om dezelfde reden een moderator voor nieuwe posts van n00bs.

Tenslotte hebben we hier genoeg proggers om React van wat extra features te voorzien :)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom zowiezo de laatste tijd heel weinig in PW en WG. De stroom van basic topics houd je toch niet tegen ook niet met modden want ook mods hebben wel wat anders te doen, en veel inhoudelijke discussies over bijv. finetuning, methodieken, geheugen en cache beheer in source kom je niet tegen. Misschien ben ik (en meerderen) het niveau wel ontgroeid, wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Zullen we ook dit met z'n allen hier afspreken.
GEEN antwoord op vragen die UTFS/RTFM oid vragen zijn! Geen faqgewijs, geen gezeur, geen gezeik en helemaal geen antwoord. Zonder antwoorden jaag je de n00bs wel weg bedenk ik me net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Glimi schreef op 06 augustus 2002 @ 21:59:
GEEN antwoord op vragen die UTFS/RTFM oid vragen zijn! Geen faqgewijs, geen gezeur, geen gezeik en helemaal geen antwoord. Zonder antwoorden jaag je de n00bs wel weg bedenk ik me net

Daar ga ik volledig mee akkoord...

Alleen is het voor bepaalde mensen vaak moeilijk om zich in te houden of om toch maar te antwoorden (tech-posts scoren, ed...). We kunnen die posts natuurlijk wel gaan trashen, maar dat is niet altijd te doen, trouwens, dan kun je dat ook als censuur gaan aanzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef Glimi eigenlijk wel gelijk.

Laat FAQ-vraagjes en lage niveau vragen lekker wegzakken...

Nou heb ik met mijn laatste topic ook niet echt bijgedragen aan niveau (ik sliep :X), maar ik kan me wel redelijk vinden in wat hier wordt gezegd... Maar topicjes over linux kernel programmeren zijn nou eenmaal niet echt dikgezaaid. :{.

Maar Glimi heeft gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Laatst online: 25-11-2021
Het is idd lang geleden dat ik echt nog actief geforumt heb ik /14 moet ik zeggen. Voornamelijk omdat mijn interesse in de topics/vragen met de dag daalde (en omdat ik toen helemaal op linux was overgegaan, waardoor nos me meer aantrok).
Ik kom af en toe hier nog eens binnenkijken, maar ik merk dat de 'grote discussies' van weleer helemaal weg zijn. Ik denk dan aan topics met als onderwerp stackbased parsers of hoe je nu het best een permissiestructuur in een mysql-db propt. Dat waren threads waar er werd gediscussieerd, waar er verschillende standpunten waren. Die topics gaven me inzicht, waren interessant en hielden me geboeid. Ik kan moeilijk zeggen dat de huidige topics me boeien. Waar ik vroeger bijna elk uur op /14 te vinden was om weer wat op te steken, ga ik nu liever kijken op NOS waar je regelmatig (ik zeg niet constant, maar meer dan hier iig) nieuwe dingen ziet, onderwerpen die boeien.
En dat probleem ga je mijns insziens nooit opgelost krijgen door alleen contests te organizeren. Je moet er voor kunnen zorgen dat het de moeite waard wordt om hier eens te komen kijken. Dat kan deels worden gedaan door contests of projecten, maar zolang er niet wat hoogstaandere threads komen, vrees ik het ergste. Er zijn nu vast wel al hoogstaande threads hoor, maar ik denk dat veel mensen die er kennis van hebben en die een eventuele discussie zouden kunnen kruiden al lang geen aandacht meer aan dit forum besteden. Die mensen zouden mischien wel terugkomen door die contests.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsof ik daar al moeite voor ging nemen. Als dat zo was, zat ik vaker in PW. Ik heb mezelf al getraind om een selectie te maken op topictitle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tja, wat moet je verzinnen he :)

Misschien een score systeem verzinnen voor het niveau van een topic :) Interessant topic, hogere score, hoger in de topiclist ofzo...

[is maar een idee]

Na aanmelding eerste week niet posten. Niet posten voordat de faq is gelezen, niet posten voordat er een search is gedaan. Als ze niet in de faq gekeken hebben, of gesearcht hebben, kunnen ze ook niet weten of het in de search of de faq staat :). Tevens helpt het tegen mensen die alleen aanmelden om snel een vraag te kunnen stellen.

[Moet de search wel geindexeerd worden natuurlijk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
eamelink schreef op 06 augustus 2002 @ 22:16:
Tja, wat moet je verzinnen he :)

Misschien een score systeem verzinnen voor het niveau van een topic :) Interessant topic, hogere score, hoger in de topiclist ofzo...

[is maar een idee]

Na aanmelding eerste week niet posten. Niet posten voordat de faq is gelezen, niet posten voordat er een search is gedaan. Als ze niet in de faq gekeken hebben, of gesearcht hebben, kunnen ze ook niet weten of het in de search of de faq staat :). Tevens helpt het tegen mensen die alleen aanmelden om snel een vraag te kunnen stellen.

[Moet de search wel geindexeerd worden natuurlijk]
Maar met die maatregelen beperk je wel de mogelijkheden van de gebruikers om een discussie te starten.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is volgens mij dat al die maatregelen teveel tijd kosten... :{.

Kunnen de modjes de interessante discussies niet (als ze die tegenkomen) een soort sticky-maar-wel-post status geven? Lijkt me dat dat (gezien het lage aantal leuke topics >:)) haalbaar is. Dan stimuleer je interessante topics en het meedingen daarin. De 'troep' hangt daar dus onder. In die troep kunnen mensen reageren als ze dat leuk vinden maar voor de rest kun je interessante topics dus wel herkennen... Probleem is natuurlijk 'wat is een interessant topic en wat niet' met alle LA-topics vandien ("mijn topic heeft geen sticky :'("), maar het is ook maar een ideetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

een contest lijkt mij interessant omdat mensen dan een beetje inzicht in elkaars kennis punten e.d. krijgen.
niet posten als je niet nieuw hier bent lijkt me niks, want je weet niet wie je blokkeert.

misschien de webscripting als PHP e.d. in W&G onderbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn al 1001 oplossingen geprobeerd, en het helpt allemaal niets :) Face it. Leer er mee te leve.... gotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:22:
Het probleem is volgens mij dat al die maatregelen teveel tijd kosten... :{.
idd
dan nemen we maar meer litemods aan oid
Kunnen de modjes de interessante discussies niet (als ze die tegenkomen) een soort sticky-maar-wel-post status geven?
ff het topic lezen :* waren we al over uit
[rml][ feat req] postable stickys[/rml]
Lijkt me dat dat (gezien het lage aantal leuke topics >:)) haalbaar is. Dan stimuleer je interessante topics en het meedingen daarin. De 'troep' hangt daar dus onder. In die troep kunnen mensen reageren als ze dat leuk vinden maar voor de rest kun je interessante topics dus wel herkennen... Probleem is natuurlijk 'wat is een interessant topic en wat niet' met alle LA-topics vandien ("mijn topic heeft geen sticky :'("), maar het is ook maar een ideetje...

dan moeten ze maar boeiende topics posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
elevator schreef op 06 augustus 2002 @ 22:25:
een contest lijkt mij interessant omdat mensen dan een beetje inzicht in elkaars kennis punten e.d. krijgen.
idd. maar tijd
niet posten als je niet nieuw hier bent lijkt me niks, want je weet niet wie je blokkeert.
mjah idd
misschien de webscripting als PHP e.d. in W&G onderbrengen

neh das nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:26:
Er zijn al 1001 oplossingen geprobeerd, en het helpt allemaal niets :) Face it. Leer er mee te leve.... gotten.

never give up :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

een systeem als Experts-Exchange heeft is natuurlijk heel mooi, misschien in het klein toepassen.

Dit is een systeem waar je vragen stelt, en daar een 'x' aantal punten opzet - als je antwoord krijgt en je accepteert dat antwoord, kost dat punten. Geef jij antwoord, krijg jij die punten. Dit stimuleert wisselwerking tussen vragen stellers en beantwoorders omdat de mensen met de meeste punten, ook de meeste (juiste) antwoordden geven, en de vragenstellers op een gegeven moment geen vragen meer kunnen stellen.

Maarja.. Dat is niet makkelijk te implementeren in React vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 09-09 17:16
php.tweakers.net asp.tweakers.net
subpagina's maken etc, met artikelen (soort phpfreakz.nl),
en daar de meest voorkomende vragen in artikelen zetten enzo?
Ik wil wel meewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
is het niet een idee om webscripting en programming apart te doen aangezien de webscripting toppics over het algemeen worden afgedaan als "laag niveau"

Ik denk dat veel beginnende pieps het als prettig ervaren om een duwtje de goede richting te krijgen. Ik ben hier zelf ook begonnen met ASP en wat andere projectjes en dat vond ik zeer prettig. Mijn ASP kennis is erg veel groter geworden, (mede) door toppics hier

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
4of9 schreef op 06 augustus 2002 @ 22:32:
is het niet een idee om webscripting en programming apart te doen aangezien de webscripting toppics over het algemeen worden afgedaan als "laag niveau"

Ik denk dat veel beginnende pieps het als prettig ervaren om een duwtje de goede richting te krijgen. Ik ben hier zelf ook begonnen met ASP en wat andere projectjes en dat vond ik zeer prettig. Mijn ASP kennis is erg veel groter geworden, (mede) door toppics hier
Dit is al n's geweest, zonder success :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
4of9 schreef op 06 augustus 2002 @ 22:32:

been there done that
werkte niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
D2k schreef op 06 augustus 2002 @ 22:33:
[...]
been there done that
werkte niet
Stille hint: newbee forum? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op 06 augustus 2002 @ 22:34:
[...]
Stille hint: newbee forum? :X
been there done that
werkte niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
D2k schreef op 06 augustus 2002 @ 22:33:
[...]
been there done that
werkte niet
Klopt... omdat je dan ziet dat het niveau gewoon niet zo hoog als jullie (mischien 10 man) willen zien....imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:36:
[...]

been there done that
werkte niet

idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
4of9 schreef op 06 augustus 2002 @ 22:37:
[...]

Klopt... omdat je dan ziet dat het niveau gewoon niet zo hoog als jullie (mischien 10 man) willen zien....imho

uhm nee
omdat het ene deel dusdanig laag van niveau werd dat er niemand van de "oudere cq slimmeren" meer binnen kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
dus een n00b is minder slim? Zo jaag je de mensen wel weg ja :)

maar goed ik reken mij zelf tot een andere groep dus ik kan denk ik verder geen nuttige dingen bijdragen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
4of9 schreef op 06 augustus 2002 @ 22:40:
dus een n00b is minder slim? Zo jaag je de mensen wel weg ja :)
dat hoeft niet ;)
maar goed ik reken mij zelf tot een andere groep dus ik kan denk ik verder geen nuttige dingen bijdragen helaas.

ow :?
"ik voel me te goed dus ik kan niet helpen" ? mag ik ook bij die groep??? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Men moet een duidelijke lijn trekken, doet men dat niet, gaan mensen op het randje posten, en krijg je het niveau gewoon niet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
ow
"ik voel me te goed dus ik kan niet helpen" ? mag ik ook bij die groep???
nee die andere groep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Het niveau hoog houden of omhoog trekken kan je imho niet 'automatiseren'. Daar is menselijke interactie/tussenkomst voor nodig, en dat heeft als gevolg dat er veel tijd in kruipt.

Streng(er) modden is imho de boodschap.

Nieuwe gebruikers niet laten posten de eerste 10 dagen is geen oplossing... Wie zegt dat een nieuw aangemelde gebruiker bij zijn eerste post zelf een topic gaat openen of geen interessant topic gaat openen?
Zo schrik je de mensen enkel af (ook de goeien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Hoe ben je begonnen dan? Nooit n00b geweest, soms kan een verwijzinkje naar een manual of naar de faq ervoor zorgen dat de 'nOOb' de volgende keer beter zijn best doet en een goede bijdrage levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

fatbenny schreef op 06 augustus 2002 @ 22:53:
[...]

Hoe ben je begonnen dan? Nooit n00b geweest, soms kan een verwijzinkje naar een manual of naar de faq ervoor zorgen dat de 'nOOb' de volgende keer beter zijn best doet en een goede bijdrage levert.
Maar het zijn TE veel vragen. De meeste vragen die zijn binnen 5 minuten op te zoeken met Google (met zoekwoorden uit de title!). En voor de echte beginners is er nog altijd www.beginnersweb.nl

En het principe van "gratis helpdesk" wordt nog veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op 06 augustus 2002 @ 22:46:
Streng(er) modden is imho de boodschap.
Been there, done..... etc.. :) Hoevaak heb ik dit wel niet gehoord, en hoevaak werkte het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

beginner zijn in een programmeertaal, betekent niet automatisch dat je n00b bent.

Je moet als je wilt programmeren eerst eens zelfs wat proberen, maar mensen posten nu een topic op GoT op het moment dat er ook maar iets niet naar wens gaat. Dat is het grootste bezwaar wat er is.

Als iemand een programma heeft gemaakt wat zo slecht gemaakt is dat het te traag, teveel geheugen heeft oid is, zal iedereen wel willen uitleggen hoe je dat beter kan doen. Als iemand vraagt hoe je het moet gaan maken, worden mensen een beetje moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Uiteraardt weet ik niet hoe het huidige mod systeem is opgezet; maar is het geen idee om topics waarin mensen UTFS en GOOGLE roepen voor de modjes bovenaan te zetten zodat er snel gereageerd kan worden (met een slotje uiteraardt) op die manier kun je ook (voor modjes) topics een bepaalde score toekenning; iemand die 2 dagen is ingeschreven krijgt een hogere score; iemand die veel gesloten topics begint krijgt ook een hogere waarde. Op die manier is het mogelijk sneller te slotten. Eventueel is het voor de modjes ook handig om standaard antwoorden voor bijvoorbeeld een vraag over javascript klaar te hebben met een standaard aantal link (javascript.intranet.com & zoek een bij google op "javascript tutorial" ed.)...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maybe een idee.. dat je voordat je een topic mag posten dat er boven het plaatsen staatn USE THE SEARCH.. ALLEEN PHP VRAGEN EN GEEN HTML VRAGEN enz .. enz .. zoiets.. dat je dat eerst moet accepteren of dat dat er gewoon boven staat.. php.tweakers.net lijkt me ook wel wat .. en dat voor heel veel talen . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999

Annie

amateur megalomaan

Och gut, het is weer tijd voor de periodieke "wat is het niveau toch laag" klaagzang :P
Ik heb de discussie nog nooit begrepen en zal dat waarschijnlijk ook deze keer niet doen. Maar ik heb me iig kostelijk vermaakt met alle berichten die hierboven staan. Voor mij is het niveau weer eventjes gestegen :D

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 06 augustus 2002 @ 22:26:
dan nemen we maar meer litemods aan oid
Ik stelde gister regulars voor, zou dat niet helpen? Het doel van een regular is ook nogal anders dan het doel van (lite-)mod...
ff het topic lezen :* waren we al over uit
[rml][ feat req] postable stickys[/rml]
User not allowed (not_allowed) :P

Maar je mag de inhoud wel samenvatten hoor. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Annie schreef op 06 augustus 2002 @ 23:11:
Och gut, het is weer tijd voor de periodieke "wat is het niveau toch laag" klaagzang :P
Ik heb de discussie nog nooit begrepen en zal dat waarschijnlijk ook deze keer niet doen. Maar ik heb me iig kostelijk vermaakt met alle berichten die hierboven staan. Voor mij is het niveau weer eventjes gestegen :D
het is mij ook opgevallen dat de laatste tijd hier minder interessante discussies zijn. Ik ben voornamelijk bezig met java, pattens en oo design, functionele programmeer talen en compilers. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd daar bitter weinig interessante discussies over zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fatbenny schreef op 06 augustus 2002 @ 22:53:
Toen ik n00b vragen op de Gtk list vroeg (jaren geleden :X) toen kreeg ik ook geen antwoord, en achteraf geef ik ze groot gelijk. Ik las de FAQ niet, en na een week kwam ik daar zelf achter - ik kreeg namelijk het antwoord niet dus ik moest zelf zoeken! :o.

Op een presenteerblaadje aanleveren heeft alleen maar ongewenste bijeffecten. Ik bevestig hiermee alleen maar wat Glimi een half topic geleden zei. ;).

[edit]
Annie, die ondertitel, dat is Zeratul! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alarmnummer schreef op 06 augustus 2002 @ 23:20:
[...]
het is mij ook opgevallen dat de laatste tijd hier minder interessante discussies zijn. Ik ben voornamelijk bezig met java, pattens en oo design, functionele programmeer talen en compilers. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd daar bitter weinig interessante discussies over zie.

mbravenboer wannabe :P ;)

maar even serieus: ik heb in de afgelopen paar weken ook niet echt iets interessants meer gezien in /14... heb me ook een tijdje afstandig gehouden (okee dat kwam ook door omstandigheden: nieuwe vriendin en vorige week was ik op campzone). Maar eerlijk gezegd denk ik ook gewoon dat het gewoon door de tijd van het jaar komt. Het is warm en de meeste mensen hebben vakantie en gaan dus niet achter hun pc zitten (in tegenstelling tot mijzelf ;)).

Persoonlijk vind ik het eigenlijk wel beter want nu heb ik meer tijd om mijn eigen projectjes af te maken zonder te worden afgeleid door al dat interessants op GoT, maar daar heeft GoT als forum natuurlijk geen fuck aan :)

Ik heb niet het hele topic doorgelezen (damn me), maar persoonlijk lijken me enkele dumptopics wel een goed idee... houd de rotzooi tenminste een beetje bij elkaar, en het zorgt er min of meer voor dat er niet 100 topics over dezelfde vraag geopend worden (okee, die vraag wordt natuurlijk wel gewoon 100 keer in dezelfde topic gesteld omdat de mensen niet lezen, maar dan heeft de rest van /14 daar tenminste geen last van)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

.oisyn schreef op 06 augustus 2002 @ 23:31:
[...]

mbravenboer wannabe :P ;)
was me ook al opgevallen, maar schijnbaar horen die dingen gewoon bij elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zo, * Nielsz komt ook weer eens in /14 :)
Zoals de meeste van jullie wel weten kom ik weinig meer in /14.

De vraag is nu, ligt dat aan mij of ligt dat aan hullie? ;) Ik denk dat het aan mij ligt. Hier post ik niets omdat er niets voor mijn gading tussen ligt. Af en toe wil ik wel eens een newbie helpen, omdat ik aan z'n beginpost kan zien dat hij z'n best heeft gedaan enzo. Maar zelf vragen heb ik niet. Dingen waar ik niet uit kom regel ik over ICQ, IRC of op Google.

En daar kan niets aan veranderd worden :)
Vragen die ik eventueel zou hebben, zijn ook niet gericht op een bepaalde taal ofzo, maar dat zou dan puur over algoritmes, design patterns B) oid zijn. En die stel ik liever op een forum waar 10 man rondhangt die er ook daadwerkelijk verstand van hebben, dan op eenforum met 10.000 man waar iedereen er maar een beetje (of niets) vanaf weet.
De keuze is simpel.

Wat probeer ik nou te zeggen?
/14 is verloren. Daar komt het wel op neer :) In al die tijd dat ik hier nou rondhang, (zo'n anderhalf jaar) ben ik al 12 keer dit topique tegengekomen. Vol met mooie ideen, maar structureel helpt het niets. Op GoT zitten gewoon teveel mensen. Er zijn echt geen 50.000 tweakers hoor! Er zijn 10.000 tweakers, en 40.000 prutsers die denken dat ze tweakers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:14

Skinny

DIRECT!

Nielsz schreef op 06 augustus 2002 @ 23:54:
Zo, * Nielsz komt ook weer eens in /14 :)
En hoe ?!.. Amen! _/-\o_ Maar IMHO heb je helemaal gelijk.

Eerlijk gezegd heb ik wel zin om ook mijn mening uiteen te zetten, maar dat moet maar ff tot morgenochtend wachten ofzo (tijdens een bakkie koffie op het werk) :)

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er zijn 10.000 tweakers, en 40.000 prutsers die denken dat ze tweakers zijn.
Ik denk dat je het hier nog positief afbeeld, het loopt nog wel verder uit een.

Maar wat ik denk (en ja, ik ben n00b, met n00b vragen) dat er gebeurd is:
Mensen weten bv. wat van hardware af, komen dus op GoT terecht, willen een eigen php site bouwen en zoeken op hun standaard forum.
Visa versa gebeurd dat ook, het is hier een hele grote verzamelbak van mensen met kennis, maar niet iedereen heeft kennis van hetzelfde gebied.
Er zijn zat mensen die ergens anders op dit forum hun steentje bijdragen (of dat proberen), maar op programmeergebied dat eigenlijk niet kunnen, die mensen hebben imho wel recht op een paar stomme vragen per jaar ;)

De oplossing is een apart forum voor de mensen die echt kunnen programmeren, of alvast iets in elkaar aan het zetten zijn waar andere mensen interesse in hebben.
Dit kan op het GoT forum, of ergens anders. Maar niet tussen de vergaarbak van alles wat met programmeren te maken heeft.

Daarnaast is het aantal programmeertalen de laatste tijd toch weer een stuk verder uitgebreid, wat het aantal n00b vragen alleen maar vergroot.

IDEE: Gooi MySQL, PHP, ASP en javaScript in een apart forum, daar worden ze bij NOS blij van en hier. Zorg er voor dat het webscripting zijn eigen plaats krijgt, zorgt er alvast voor dat veel vragen niet meer worden gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik betrap mezelf erop ook steeds minder in /14 te komen.. De geschiedenis leert dat dit soort topics (hoe anders het ook lijkt iedere keer) weinig nut hebben. De manier:
GoT Actief! Probeer zelf bij te dragen aan van alles en nog wat, en vertel iedereen op je opleiding (bijv.) hoe prettig /14 kan zijn :)

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak een "Master-Class" forum voor de n0-n00bs en zorg dat n00bs er alleen in kunnen lezen en niet posten. Kunnen we eens kijken hoe interressant het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
gorgi_19 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:52:
[...]

...

Ik wil er eerder een soort discussiestukje van maken. Volgende is het geval: Net een CMS / Frame ontwikkeld, waarbij alle pagina's dynamisch worden geladen (logisch). Probleem was alleen dat een pagina niet per definitie tekst is, maar een soort module (b.v. linkmodule, etc.), welke weer uit tekst 'iets' bestand
Content was dus niet standaard uit een DB te trekken.

Voornamelijk welke problemen ik ben tegengekomen, welke voorbeelden gevonden en vooral hoe opgelost (en dan mogen de medebezoekers natuurlijk kritiek geven op de oplossingen en hopenlijk onstaat er dan een leuke discussie over.. :))
Ja, dat lijkt me best interessant om een keer te schrijven maar ook om gewoon een keer te lezen _/-\o_
TheGhostInc schreef op 07 augustus 2002 @ 00:31:
[...]
...

Maar wat ik denk (en ja, ik ben n00b, met n00b vragen) dat er gebeurd is:
Mensen weten bv. wat van hardware af, komen dus op GoT terecht, willen een eigen php site bouwen en zoeken op hun standaard forum.
Visa versa gebeurd dat ook, het is hier een hele grote verzamelbak van mensen met kennis, maar niet iedereen heeft kennis van hetzelfde gebied.
Er zijn zat mensen die ergens anders op dit forum hun steentje bijdragen (of dat proberen), maar op programmeergebied dat eigenlijk niet kunnen, die mensen hebben imho wel recht op een paar stomme vragen per jaar ;)
...
Toch denk ik *persoonlijk* dat als je ergens wat van afweet dat dat ook niet is komen aanwaaien en dat je niet te beroerd ben om zelf eens wat op te zoeken. Dat in tegenstelling tot een deel van de nieuwelingen, maja we zijn allemaal n00b's geweest de een wat luier dan de ander maar tegenwoordig gaan wel erg veel mensen voor de weg van de minste weerstand, die af en toe stevig af gegrendeld wordt door een slotje })
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:37:
Maak een "Master-Class" forum voor de n0-n00bs en zorg dat n00bs er alleen in kunnen lezen en niet posten. Kunnen we eens kijken hoe interressant het wordt.
Erg leuke vorm van kennis overdracht maar hoe bepaal je wie er n00b is en wie niet.

[ Voor 0% gewijzigd door martinvw op 07-08-2002 00:42 . Reden: Méééér :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Woei, * TheGhostInc 's geklater(WC-break) is zeer verfrissend:

Stel je opent een Reply-only forum op, dus wil je een topic openen, dan vul je een topic request in, of je topic wordt gemoved naar dat forum.

Grote voordeel: geen slotjes, geen onzin, geen n00bs, geen basic vragen.

Mocht een request toch niet zo nuttig zijn kan hij altijd nog in het andere forum worden gezet.
Daarnaast geeft dit "Elite forum" ook weer een totaal andere sfeer aan GoT, wat de massa een bitje ontspringt (beetje rust in je koffie).

[edit]
Hee, dit kan ook. :)

[ Voor 0% gewijzigd door TheGhostInc op 07-08-2002 00:46 . Reden: Plotselinge activiteit in dit forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheGhostInc schreef op 07 augustus 2002 @ 00:31:
[...]

IDEE: Gooi MySQL, PHP, ASP en javaScript in een apart forum, daar worden ze bij NOS blij van en hier. Zorg er voor dat het webscripting zijn eigen plaats krijgt, zorgt er alvast voor dat veel vragen niet meer worden gesteld

is al eens gedaan en het bleek niet echt te werken, hoewel ik het persoonlijk wel een verademing vond om al die webscript-topics verbannen te zien naar een ander subforum :)

Ik geloof dat het weer teruggedraaid is omdat het niveau van W (webscripting) nog lager werd, en in P (programming) werd vrij leeg omdat er weinig werd gepost. Komt een beetje omdat de P'ers de W'ers niet meer stimuleerden om interessante W-vragen te stellen, en omdat alle n00b topics uit P waren verdwenen durfde andere mensen niet snel meer een topic te openen in P, uit angst dat hun topic te n00b werd gevonden voor P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuke vorm van kennis overdracht maar hoe bepaal je wie er n00b is en wie niet.
Voor laten dragen door gebruikers van \14 en aan laten wijzen door Mod's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"ahh komop niemand? ik dacht dat jullie zo slim waren hier..."

[insert 30 mins topic zakken hier]

"wil dan echt niemand me helpen?"

[insert nogmaal 30 mins topic zakken hier]

"ben ik dan echt de enige met dit probleem?"

[insert flippende yarvieh hier]

HIER IS JE MANUAL!! *LEES* VERDOMME!! IK KAN LEZEN WAAROM JIJ NIET!? WAT IS ER MIS MET JOU!?!? ZOEK EEN HOBBIE,GA IN THERAPIE MAAR *STOP*MET*TRAPPEN*VAN*DIT*TOPIC!!*@(#!*@(#*

kortom slecht voor mijn hart -> bad idea...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:46:
[...]

Daarvoor zijn aanpassingen nodig in de huidige software, of alvast opzet, en dat is lastiger, een oplossing binnen de mogelijkheden van de software is makkelijker omdat er minder aanpassingen hoeven te worden verricht.
(Jaja, anders hadden we nu al PM's gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:46:
[...]

dan sluit je nieuwe bezoekers, die best veel kunnen weten, gelijk al uit, waardoor ze niet eens meer de moeite nemen om ook interessant over te komen in n00b topics

Wat ik bedoel is dit: stel er is iemand met behoorlijk verstand van zaken en ontdekt GoT. Hij ziet daar 2 fora: een n00b forum en een 1337 forum (om het zo maar even afgezaagd te brengen). Gezien zijn kennis heeft ie geen zin om te discussieren in het n00b forum. Echter mag hij ook niet posten in het 1337 forum, omdat het nog niet bewezen is dat hij veel weet. Gevolg: hij zoekt een ander forum. Ander gevolg: er komen n00bs bij die proberen te bewijzen dat ze geen n00b zijn, en de echte kenners blijven weg, waardoor het niveau alleen maar daalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGhostInc schreef op 07 augustus 2002 @ 00:48:
[...]

Daarvoor zijn aanpassingen nodig in de huidige software, of alvast opzet, en dat is lastiger, een oplossing binnen de mogelijkheden van de software is makkelijker omdat er minder aanpassingen hoeven te worden verricht.
(Jaja, anders hadden we nu al PM's gehad)
Lees ik dit nu goed, kan mijn oplossing niet omdat de software het niet kan! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op 07 augustus 2002 @ 00:50:
[...]

dan sluit je nieuwe bezoekers, die best veel kunnen weten, gelijk al uit, waardoor ze niet eens meer de moeite nemen om ook interessant over te komen in n00b topics

Wat ik bedoel is dit: stel er is iemand met behoorlijk verstand van zaken en ontdekt GoT. Hij ziet daar 2 fora: een n00b forum en een 1337 forum (om het zo maar even afgezaagd te brengen). Gezien zijn kennis heeft ie geen zin om te discussieren in het n00b forum. Echter mag hij ook niet posten in het 1337 forum, omdat het nog niet bewezen is dat hij veel weet. Gevolg: hij zoekt een ander forum. Ander gevolg: er komen n00bs bij die proberen te bewijzen dat ze geen n00b zijn, en de echte kenners blijven weg, waardoor het niveau alleen maar daalt
Nee dat is de verkeerde manier van denken. Voor dit probleem zal ook best een geschikte oplossing te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ben persoonlijk ook een scheiding van scripting en non scripting. En als het wat minder druk gaat worden, so be it. Volgens iedereen gaat het toch al hard achteruit, dan zal dit vast wel niet veel meer uitmaken. Ik ben zelf ook flauw van die enorme collectie met topics en het grootste deel zijn lamme php`ers die te lam zijn om iets uit te zoeken wat ook in de handleiding of een paar idioten die zelf nog geen sql statement kunnen schrijven. Gewoon splitsen in scripting en non scripting!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ben het eigenlijk wel eens met Alarmnummer...
desnoods schoppen we mbravenboer om de zoveel tijd eens onder z'n kont om weer 'ns een topicje ergens over te openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:53:
[...]

Lees ik dit nu goed, kan mijn oplossing niet omdat de software het niet kan! |:(
Hoe gek het ook klinkt, probeer maar eens iets voor elkaar te krijgen dat een (klein) beetje programmeer werk nodig heeft wbt de forum/frontpage software en het hele idee wordt al weggegooid voordat er overeenstemming is.
Beter een oplossing die puur administratief is, dan kunnen er alvast minder mensen tegen zijn B)

* TheGhostInc snapt dat het in dit forum vaag klinkt, maar imho denk ik dat het wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

.oisyn schreef op 07 augustus 2002 @ 01:06:
ben het eigenlijk wel eens met Alarmnummer...
Ik denk dat dit gewoon een voor de hand liggende oplossing is. Geen geemmer meer met php/asp topics meer en veel minder onzinnige vragen zodat programmeer topics niet zo snel naar beneden zakken.
desnoods schoppen we mbravenboer om de zoveel tijd eens onder z'n kont om weer 'ns een topicje ergens over te openen ;)
en anders geef je hem een ban ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGhostInc schreef op 07 augustus 2002 @ 01:06:
[...]
Hoe gek het ook klinkt, probeer maar eens iets voor elkaar te krijgen dat een (klein) beetje programmeer werk nodig heeft wbt de forum/frontpage software en het hele idee wordt al weggegooid voordat er overeenstemming is.
Beter een oplossing die puur administratief is, dan kunnen er alvast minder mensen tegen zijn B)

* TheGhostInc snapt dat het in dit forum vaag klinkt, maar imho denk ik dat het wel zo is.
Ik had eigenlijk het idee dat je zoiets op zou kunnen lossen net zoals de faq postings? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 01:12:
[...]
Ik had eigenlijk het idee dat je zoiets op zou kunnen lossen net zoals de faq postings? (8>
We zijn het eens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Over een (nieuwe poging van een) scripting forum:
Hoe leg je de scheiding uit aan de bezoeker?
Strict per taal --> Er is veel interressants over PHP te discussieren af en toe, jammer als dat niet in P kan.
Domme vragen, slimme vragen --> Wie neemt er dan nog de moeite om in S te antwoorden?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Alarmnummer schreef op 07 augustus 2002 @ 01:00:
Ik ben persoonlijk ook een scheiding van scripting en non scripting. En als het wat minder druk gaat worden, so be it. Volgens iedereen gaat het toch al hard achteruit, dan zal dit vast wel niet veel meer uitmaken. Ik ben zelf ook flauw van die enorme collectie met topics en het grootste deel zijn lamme php`ers die te lam zijn om iets uit te zoeken wat ook in de handleiding of een paar idioten die zelf nog geen sql statement kunnen schrijven. Gewoon splitsen in scripting en non scripting!!!!
Is dat een oplossing? Worden er over Java/C(++)/Ruby/Python geen n00b vragen gesteld? Ik geef toe hier uit eigenbelang te reageren want mijn favoriete taal Perl wordt ook een scripttaal genoemd :( (en ik wil niet bij die (AS|PH)P groep horen ;))

Over niveau iha: Je zult op zo'n (sorry jongens) kleinschalig en non-specifiek forum nooit een hoog niveau halen. Per taal zijn daar verschillende plaatsen voor.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ipv scheiding script/non-script:
Scheiden op makkelijk/diepergaand. Simpel toch. N00bs posten in forum 1 en als ze ervaren zijn (of genoeg posts daar hebben) mogen ze in forum 2 posten.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Dan maken we er PHP en non PHP van ;)

het probleem aan noobs en gevorderen is wie gaat zeggen wanneer een bepaald onderwerp gevorderd is??
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste