Er zijn 10.000 tweakers, en 40.000 prutsers die denken dat ze tweakers zijn.
Ik denk dat je het hier nog positief afbeeld, het loopt nog wel verder uit een.
Maar wat ik denk (en ja, ik ben n00b, met n00b vragen) dat er gebeurd is:
Mensen weten bv. wat van hardware af, komen dus op GoT terecht, willen een eigen php site bouwen en zoeken op hun standaard forum.
Visa versa gebeurd dat ook, het is hier een hele grote verzamelbak van mensen met kennis, maar niet iedereen heeft kennis van hetzelfde gebied.
Er zijn zat mensen die ergens anders op dit forum hun steentje bijdragen (of dat proberen), maar op programmeergebied dat eigenlijk niet kunnen, die mensen hebben imho wel recht op een paar stomme vragen per jaar
De oplossing is een apart forum voor de mensen die echt kunnen programmeren, of alvast iets in elkaar aan het zetten zijn waar andere mensen interesse in hebben.
Dit kan op het GoT forum, of ergens anders. Maar niet tussen de vergaarbak van alles wat met programmeren te maken heeft.
Daarnaast is het aantal programmeertalen de laatste tijd toch weer een stuk verder uitgebreid, wat het aantal n00b vragen alleen maar vergroot.
IDEE: Gooi MySQL, PHP, ASP en javaScript in een apart forum, daar worden ze bij NOS blij van en hier. Zorg er voor dat het webscripting zijn eigen plaats krijgt, zorgt er alvast voor dat veel vragen niet meer worden gesteld