Ik blijf mij verbazen over hoe snel mensen hier een slotje op hun topic krijgen.
En nee het ligt niet alleen aan mijn topics, als ik hier gewoon es kijk
welke vragen al een slotje krijgen snap ik er nix van.
Jullie roepen vaak van kijk eens in de manual voordat je iets vraagt maar:
Waarom bestaat dit forum dan? Je kan over alles en nogwat wel
bijna een manual, voorbeeld sourcecode e.d. te vinden zijn, dus op
90 % kan eigenlijk wel een autoreply komen van RTFM ofzo...
Tevens gaan veel van de mensen ervan uit dat de topicstarter
geen tijd/zin heeft om zelf werk erin te steken.(neem ik mij eigen even als voorbeeld):
Ik vroeg of iemand een goed boek wist ( php boek voor gevorderden )
Er wordt dan meteen gedaan van jow stap eens een boekenwinkel binnen, dat mag ook best wel.... Er wordt dus al vanuit gegaan dat ik een lamme zak ben
die ff snel wat wil weten. Maar ik heb voordat ik dit topic had gepost al op
bol.com (geen/weinig recenties) en amazon.com gekeken en tevens Bijenkorf en van Pierre bezocht om te kijken welke boeken ze daar hadden.
Aangezien ik dacht dat hier fanatieke php'ers zitten die hun wijsheid ook ergens vandaan moesten hebben en dus OOK boeken hebben ik hier wel eens wat extra informatie kon vinden.
Maar zoals zo vaak: Mensen denken van ow die wil simpel wat hebben hup slotje erop...
Dit vindt ik ook gelden voor andere topics, iemand die geen perl kent en even vraagt hoe je html erin verwerkt (5 minuten werk voor iemand die dit weet) moet niet meteen worden afgezeken dat hij maar een boek moet halen of een manual moet opzoeken wat je alweer gauw een uur werk bezorcht...
Mijn motto is ook: Mensen moet je vooruit helpen, al dan niet met een domme vraag.
Iedereen heeft weinig tijd en als iemand php kent maar ff een stukje perl erin wil verwerken dan vind ik logisch dat iemand die perl kent hem ff vooruit helpt, zonder dat die php'er te horen krijg dat ie eerst ook maar eens perl moet leren....
(voorbeeld beetje afgeleid van scoop webblog : perl customizing )
Ik hoop dat hiermee een beetje begrip kan worden opgebracht...
(ben benieuwd of hier ook een slotje meteen op komt)
En nee het ligt niet alleen aan mijn topics, als ik hier gewoon es kijk
welke vragen al een slotje krijgen snap ik er nix van.
Jullie roepen vaak van kijk eens in de manual voordat je iets vraagt maar:
Waarom bestaat dit forum dan? Je kan over alles en nogwat wel
bijna een manual, voorbeeld sourcecode e.d. te vinden zijn, dus op
90 % kan eigenlijk wel een autoreply komen van RTFM ofzo...
Tevens gaan veel van de mensen ervan uit dat de topicstarter
geen tijd/zin heeft om zelf werk erin te steken.(neem ik mij eigen even als voorbeeld):
Ik vroeg of iemand een goed boek wist ( php boek voor gevorderden )
Er wordt dan meteen gedaan van jow stap eens een boekenwinkel binnen, dat mag ook best wel.... Er wordt dus al vanuit gegaan dat ik een lamme zak ben
die ff snel wat wil weten. Maar ik heb voordat ik dit topic had gepost al op
bol.com (geen/weinig recenties) en amazon.com gekeken en tevens Bijenkorf en van Pierre bezocht om te kijken welke boeken ze daar hadden.
Aangezien ik dacht dat hier fanatieke php'ers zitten die hun wijsheid ook ergens vandaan moesten hebben en dus OOK boeken hebben ik hier wel eens wat extra informatie kon vinden.
Maar zoals zo vaak: Mensen denken van ow die wil simpel wat hebben hup slotje erop...
Dit vindt ik ook gelden voor andere topics, iemand die geen perl kent en even vraagt hoe je html erin verwerkt (5 minuten werk voor iemand die dit weet) moet niet meteen worden afgezeken dat hij maar een boek moet halen of een manual moet opzoeken wat je alweer gauw een uur werk bezorcht...
Mijn motto is ook: Mensen moet je vooruit helpen, al dan niet met een domme vraag.
Iedereen heeft weinig tijd en als iemand php kent maar ff een stukje perl erin wil verwerken dan vind ik logisch dat iemand die perl kent hem ff vooruit helpt, zonder dat die php'er te horen krijg dat ie eerst ook maar eens perl moet leren....
(voorbeeld beetje afgeleid van scoop webblog : perl customizing )
Ik hoop dat hiermee een beetje begrip kan worden opgebracht...
(ben benieuwd of hier ook een slotje meteen op komt)