Toon posts:

Uitrol ADSL kleinere plaatsen nog in 2002...

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die geen kabel of ADSL in het vooruitzicht hebben is http://www.hsdi.nl/ wellicht een alternatief:

H.S.D.I. Wireless Intranet Services
Geen telefoon of kabel aansluiting nodig!
24 uur per dag online voor een vast bedrag!
Nooit meer hoeven inbellen en geen telefoonkosten

Dit bedrijf zit in Midden- en Noord Limburg. Mensen uit deze regio, incl. Oost-Brabant hebben denk ik de meeste kans hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KUT KPN... Ik zit er nog steeds niet tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 19:34:
KUT KPN... Ik zit er nog steeds niet tussen
niks kut kpn, kpn ruled :)

moet je maar verhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Juist, kpn to da powah!!!! _/-\o_

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
slaay schreef op 29 augustus 2002 @ 16:37:

"hier is reeds een goede oplossing voor gevonden en er ziten o.a. 3
128bits keys op welke de informatie versleutelen, het werkt met een licht afwijkende variant van tcp-ip, en het is niet mogelijk in te loggen op het systeem met apparatuur die niet van BcB-Net afkomstig is."

Bron: http://www.ikwilbreedband.nl/forum/viewtopic.php?t=21
Ach, je moet je apparatuur dus bij hun kopen. Dat zal wel een leuke extra inkomstenbron voor hun zijn. En het is maar de vraag of die apparatuur ook geschikt is voor een ander draadloos netwerk.

En 3 128 bit keys? Welk protocol is dat dan? Weet je hoeveel je systeem al langzamer wordt van die ene 128 bit HTTPS key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een nauwkeurigere planning voor de nieuwe centrales? Nu heb je bij de meeste ISPŽs een leuke aanbieding (als je van USB modems houdt) maar die duurt maar tot november...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik heb dus binnenkort ook ADSL van KPN (voor 30 euro per maand, is toch wel wat beter in je eentje op te hoesten dan die 48 euro van chello). Maakt het nou uit wat voor provider je neemt (Zon, Het Net, XS4All,....)? Ik bedoel hier de kwaliteit (dus niet hoe ze hun abo samenstellen). Als kpn een lite adsl pakket heeft (256 kb/s down, 64 kb/s) is dat dan bij iedere provider (mits deze dit in abo opneemt) van gelijke kwaliteit? Kun je ook iedere provider nemen of is dit ook weer regiogebonden?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Welke provider je neemt haalt in princiepe niet zoveel uit. Je kan alle providers nemen die mxstream aanbieden. Het grote verschil tussen de providers zit in de service en in de extra diensten die ze leveren. Het hangt er dus maar net van af wat je wilt. Ik denk dat er nagenoeg geen verschil zal zitten in de snelheid tussen de providers.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

en de datalimiet is een groot verschil! extra kosten bij hetnet zijn bv stiekem extra te factureren

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:49
Heb je een datalimiet bij ADSL dan? Ik weet wel dat het bij Cistron 100gig is, maar dat is voor een normale gebruiker niet echt een limiet ...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

jah, xs4all heeft een harde 2 gig per maand voor het lite pakket

het basic pakket heeft FUP, maar daar rekenen ze ongeveer 30 gig voor als ik dat goed heb gehoord

Verwijderd

klopt, en hetnet krijgt zelfs een limiet van 1 gig bij lite. en als je hier over gaat ,betaal je dick. Maar pas achteraf ,leuke verrassing dus

• xilebo
  • Laatst online: 27-08-2023
uhm... de data zijn volgens mij al wel bekend... iig de volgorde van aansluiten.. ik kreeg namelijk van mijn persoonlijke kpn spion uit het dorp hier te horen dat wij als een van de eerste op de lijst staan... _/-\o_ :9~ nou nog hopen dattie niet m'n onvrolijke humeur van die dag wilde opvrolijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd wanneer wij (Bedum(Groningen)) aan de beurt zijn... zal wel net na de acties zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 12:53
Ik baal hier echt zo erg van he van al die datalimieten :'(
Ik heb zeelandnet en daar heb ik al bijna 2 jaar een limiet van 5000 mb in de maand waar wij gewoon veels te weinig aan hebben |:(
Nu komt binnenkort eindelijk ADSL , gaan ze daar ook al meer op limiteren etc.
Ik heb namelijk dit artikel gelezen op webwerld.nl en daar zeggen ze dus ook al dat er steeds meer limieten komen.

Want nu las ik hierboven ergens dat de ongedefinieerde fup's bij vele providers al op de 30 GB ligt, terwijl ik maandje terug nog hoorde dat het ergens rond de 70 GB lag :|

Ik ben het meest geintresseerd in xs4all eigenlijk, dus hoop dat ik daar toch veel kan downloaden met ADSL zodat ik eindelijk van die 5gb verlost ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loop niet zo te zeiken wees blij dat je al 2 jaar kabel hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 10:49:
Inderdaad. Ik zou al lang blij zijn als ik 5 gig binnen kan halen zonder dat meneer kpn aan het eind van de maand op de stoep staat met een torenhoge telefoonrekening

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat dat betreft ben ik al blij met 2GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

xilebo schreef op 05 september 2002 @ 23:46:
uhm... de data zijn volgens mij al wel bekend... iig de volgorde van aansluiten.. ik kreeg namelijk van mijn persoonlijke kpn spion uit het dorp hier te horen dat wij als een van de eerste op de lijst staan... _/-\o_ :9~ nou nog hopen dattie niet m'n onvrolijke humeur van die dag wilde opvrolijken ;)
hmmz, misschien kan je eens aan die kpn spion vragen wanneer de centrale van sint-michielsgestel aan de beurt is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Ik sluit me ook aan bij deze opmerking van Kertje.
Wij die (nog) geen flatrate internet hebben zouden al lang blij zijn dat het er komt en dan gaat iemand die het al lang heeft er nog moeilijk over doen ook!
Allemaal eigenbelang zijn deze opmerkingen! Als JIJ maar snel kan internetten, dat er nog plenty mensen zijn die nog gek worden van de telefoontikken boeit diegene allemaal niet!
Egoisme ten top!

Kertje rulez!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:40

Crazy D

I think we should take a look.

Wat is er egoistisch aan als je zegt dat je baalt van je xx Gb limiet? Ik ga toch ook geen droog brood eten als jij een week geen geld hebt voor beleg... Tuurlijk heb je gelijk dat het erg zuur is voor de mensen die nog geen kabel of adsl kunnen nemen, maar ja mag je dan nergens over klagen totdat iedere baksteen in NL een vaste aansluiting kan nemen? Ik bedoel, ik vind het heel lullig voor diegenen die geen adsl kunnen krijgen en hoop van harte dat dat zeer binnenkort wel kan, maar als cistron morgen de datalimiet omlaag gooit van 100 naar 5 gb zul je mij dus echt wel horen klagen... mjah das misschien wel wat offtopic denk ik... :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet overdrijven aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Tja jij hebt telefoon internet, wees blij dat je internet hebt en het niet met BBS'en moet doen :P

Zo kan je altijd wel wat erover zeggen.
Als iemand gewend is aan een bepaalde "luxe" wil hij op den duur toch wel beter.
En ik hik steeds tegen die limiet aan en wil iets wat geen limiet heeft of een hogere.

Jij hikt steeds tegen die hoge foon kosten aan en wil liever kabel inet zodat je die hoge telefoonkosten niet meer hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvanwelt schreef op 06 september 2002 @ 20:48:
[...]

Tja jij hebt telefoon internet, wees blij dat je internet hebt en het niet met BBS'en moet doen :P

Zo kan je altijd wel wat erover zeggen.
Als iemand gewend is aan een bepaalde "luxe" wil hij op den duur toch wel beter.
En ik hik steeds tegen die limiet aan en wil iets wat geen limiet heeft of een hogere.

Jij hikt steeds tegen die hoge foon kosten aan en wil liever kabel inet zodat je die hoge telefoonkosten niet meer hebt :+
je kunt ook eens tevreden zijn zeker met het oogpunt dat een heeel groot deel in nederland veel duurder uit is voor veel minder. Das ''t zelfde als je in een dikke bmw loopt te stinken en je nog zeikt omdat je overbuurman een ferrari heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 20:55:
[...]

je kunt ook eens tevreden zijn zeker met het oogpunt dat een heeel groot deel in nederland veel duurder uit is voor veel minder. Das ''t zelfde als je in een dikke bmw loopt te stinken en je nog zeikt omdat je overbuurman een ferrari heeft.
hehe goed voorbeeld :P
Ik weet ook wel dat je gelijk hebt,
maar als jij iets hebt , en beter kan krijgen ... zou je dat toch ook doen :?

dat is hetzelfde voor mij dat er dus nu ADSL komt ... , en nu ik dat weet zou ik balen als dan blijkt dat ze die limieten ineens weer invoeren, en dat probeerde ik dus aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

pinolief schreef op 06 september 2002 @ 12:56:
[...]

Ik sluit me ook aan bij deze opmerking van Kertje.
Wij die (nog) geen flatrate internet hebben zouden al lang blij zijn dat het er komt en dan gaat iemand die het al lang heeft er nog moeilijk over doen ook!
Allemaal eigenbelang zijn deze opmerkingen! Als JIJ maar snel kan internetten, dat er nog plenty mensen zijn die nog gek worden van de telefoontikken boeit diegene allemaal niet!
Ah gut. IK woon op een plek waar ik kabel en ADSL kan krijgen. Leuk en aardig, ik kan goedkoper internetten. JIJ woont op een plek waar de huizen een STUK goedkoper zijn en je niet hoeft te betalen voor een parkeerplek, waar je niet in de stank en lawaai zit, waar je geen last hebt van files. Allemaal eigenbelang!
Egoisme ten top!
Dat is het! Al die mensen die goedkoper wonen, wel ruimte hebben om te leven en normaal kunnen parkeren zijn idd zo super egoistisch!

Als het je niet bevalt, dan verhuis je toch? Djeeeeeez |:(
Kertje rulez!! ;)
Welnee, het past prima in Kertje's eindeloze stroom van dom gebral.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 07:11:
ik ben benieuwd wanneer wij (Bedum(Groningen)) aan de beurt zijn... zal wel net na de acties zijn :-(
nou heb mxstream even gebeld en het is al klaar maar je kan pas aanmelden 1 - 9 - 2002 woon namelijk ook in bedum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 06 september 2002 @ 21:26:
[...]

Ah gut. IK woon op een plek waar ik kabel en ADSL kan krijgen. Leuk en aardig, ik kan goedkoper internetten. JIJ woont op een plek waar de huizen een STUK goedkoper zijn en je niet hoeft te betalen voor een parkeerplek, waar je niet in de stank en lawaai zit, waar je geen last hebt van files. Allemaal eigenbelang!

.
zeg dat is nou de 4e keer dat een kortzichtig mannetje gaat roepen dat de huizen hier goedkoop zouden zijn? ik woon in een dorp van 20.000 man, maar de huizen zijn hier duurder dan in centrum utrecht/groningen hoor!

Dus laat je even informeren voor je blaat, huizenprijzen zijn hier torenhoog EN geen adsl kabel. Is maar dat je het weet (en huurhuizen zijn er ook niet)
dus kap nou eens met dat gezeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

echt wel dat huizen in plekken die dunbevolk zijn VEEEEL lager zijn dan die in de randstad of utrecht ofzo.

Mijn ouders wonen ook in een dorpje (Eemnes) maar daar zijn de huizenprijzen ook torenhoog. Wedden dat het daar goedkoper wonen is als in de randstad? Ik krijg bij kpn ook vaak scheldende mensen aan de lijn en die vraag ik dan waarom ze daar dan blijven wonen als ze infrastructuur zo belangrijk vinden...

Je MAG verhuizen hoor...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het mag ook wel ff wat rustiger he. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou heb mxstream even gebeld en het is al klaar maar je kan pas aanmelden 1 - 9 - 2002 woon namelijk ook in bedum
bedoel je niet 1-10-2002?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Dat is het! Al die mensen die goedkoper wonen, wel ruimte hebben om te leven en normaal kunnen parkeren zijn idd zo super egoistisch!

Wees blij dat wij als dorpsbewoners niet allemaal massaal naar de stad verhuizen, want dan wordt het in de steden allemaal nog duurder en misschien het leven ongenamer als er zoveel mensen bij elkaar wonen.

Dus wees ons graag dankbaar en steun ons dus ook voor de realisatie van breedband.

>:) :P

En nu weer ff on-topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 07 september 2002 @ 00:39:
echt wel dat huizen in plekken die dunbevolk zijn VEEEEL lager zijn dan die in de randstad of utrecht ofzo.
.
dan heb je het over ECHTE dorpen in friesland ofzo, of een klein kutdorp in groningen.

In overijssel, gelderland is dat niet zo. Dat heb ik je net uit zitten leggen. Ik ben op zoek naar een huis en ik kan je vertellen dat de huizen in dit dorp duurder zijn dan in een stad in de buurt. Maar dat is de discussie niet, en is dus een totaal irritante en domme discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 00:12:
[...]

zeg dat is nou de 4e keer dat een kortzichtig mannetje gaat roepen dat de huizen hier goedkoop zouden zijn? ik woon in een dorp van 20.000 man, maar de huizen zijn hier duurder dan in centrum utrecht/groningen hoor!

Dus laat je even informeren voor je blaat, huizenprijzen zijn hier torenhoog EN geen adsl kabel. Is maar dat je het weet (en huurhuizen zijn er ook niet)
dus kap nou eens met dat gezeik
idd wokschotel is een beetje een zielig figuurtje die denkt wat van huizenprijzen te weten omdat ie denkt dat het spelletje Simcity real-life is |:(

Huizenprijzen zijn nl bijna niet afhankelijk van het aantal inwoners per woonplaats, hoe dom kun je zijn. Huizenprijzen zijn afhankelijk van de ligging, soort huizen, faciliteiten, gemeente, etc.
[...]

[...]

weer zo'n domme uitspraak, jij woont vast nog bij pappie en mammie thuis, want verhuizen is niet 'tzelfde als ff een pakje boter kopen zoals jij denkt. Maar als je ooit eens ZELF gaat verhuizen als je over 30 jaar een keer een huis gekocht hebt zelf, dan kom je er wel achter waarom mensen niet massaal verhuizen omdat iets hun niet bevalt. hoe kortzichtig, hoe dom. |:(
[...]
er is maar 1 iemand hier die dom lult en dat ben jij, ken je feiten en kom dan eens terug met iets zinnigs in plaats van je onzinnige simcity praatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Leuk, topic bleef serieus, gaan ze flamen :/

Ik kan ook geen ADSL of fatsoenlijk kabel krijgen. Ik ga er ook niet voor verhuizen, maar als ik op me eigen ga, dan houdt ik er wel rekening mee, ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 12:13:
[...]

idd wokschotel is een beetje een zielig figuurtje die denkt wat van huizenprijzen te weten omdat ie denkt dat het spelletje Simcity real-life is |:(
:D Jij schat mij toch echt verkeerd in. Ik speel geen spelletjes, ik ben een realist die goed weet wat er in de wereld te koop is.
Huizenprijzen zijn nl bijna niet afhankelijk van het aantal inwoners per woonplaats, hoe dom kun je zijn. Huizenprijzen zijn afhankelijk van de ligging, soort huizen, faciliteiten, gemeente, etc.
Niet direct afhankelijk, maar de andere zaken die jij noemt bepalen wel het aantal inwoners en dus indirect de huizenprijs.

[...]
weer zo'n domme uitspraak, jij woont vast nog bij pappie en mammie thuis, want verhuizen is niet 'tzelfde als ff een pakje boter kopen zoals jij denkt. Maar als je ooit eens ZELF gaat verhuizen als je over 30 jaar een keer een huis gekocht hebt zelf, dan kom je er wel achter waarom mensen niet massaal verhuizen omdat iets hun niet bevalt. hoe kortzichtig, hoe dom. |:(
Wederom: :D Ik woon al sinds m'n 17e op mezelf, heb een eigen flat en sta op het punt om met mijn vriendin een huis te kopen. In België trouwens, waar ik kan kiezen uit ADSL en kabel ;)
er is maar 1 iemand hier die dom lult en dat ben jij, ken je feiten en kom dan eens terug met iets zinnigs in plaats van je onzinnige simcity praatjes
Kertje.... Ga mij nou echt de les niet proberen te lezen. Kijk, ik zou ook liever zien dat breedband overal verkrijgbaar is, maar de houding die door mensen als jij wordt ingenomen staat me niet aan. Lasten en lusten, elke plek heeft z'n voor- en nadelen.

Maargoed, deze discussie is totaal zinloos dus laten we er maar mee ophouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 07 september 2002 @ 13:13:

[...]

Niet direct afhankelijk, maar de andere zaken die jij noemt bepalen wel het aantal inwoners en dus indirect de huizenprijs.

.
je luistert ook niet he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 13:34:
[...]

je luistert ook niet he?
wokschotel komt er nog wel achter als ie strakkies bij pappie en mammie uit huis gaat :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
agaam schreef op 06 september 2002 @ 23:20:
[...]

hmm... zou Winsum dan ook eindelijk aan de beurt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueicez
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 16:03

blueicez

Broadband 4 all

Ach.. ik zit ook nog steeds op ISDN.. heb weinig keuze verder..
Heb wel 2-weg satelliet aangevraagd... kost wel vele malen duurder dan de bekende kabel en adsl abbo's.. (sja je moet toch wat)

Oja en dan nog even iets over die eik*l die beweerde dat mensen in een dorp of platteland (zover dat nog mogelijk is hier in Nederland)
dat het leven daar er goedkoper is }) }) 8)7 !!!
Dat is dus weer zo-erg gel*l....
Het kost hier ook een vermogen hoor!!
en ik heb dus mooi geen kabel/adsl.. ik dok nu dus mooi zo een € 600 tot € 650
aan die stakkers van een KPN die er UMTS zooi van gaan kopen :'( :'( :'( :'(
terwijl JIJ voor misschien een € 48 tot 55 klaar kunt zijn per maand.. !!!
Onthou dat maar eens eventjes!!

Oja.. en 'eventjes' verhuizen naar een locatie waar ze wel kabel/adsl hebben is ook niet zo simpel hoor.

Maargoed.. hopelijk dat mijn schotel het van de week gaat doen.... en kan ik eindelijk eens wat bestandjes downloaden met een snelheid hoger dan 7,5 Kb/s (ja.. dat is ook nog eens zzeeeeer langzaam)

It's about fuckin' time !!! *ongeduldig kijk*

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 13:34:
[...]
je luistert ook niet he?
Hoezo niet? Ik zie het zo. In grotere plaatsen wonen meer mensen (duh) en is er een grotere vraag naar huizen (zie: Utrecht, Amsterdam enzovoort). Waarom willen mensen graag in grotere plaatsen wonen? Vele redenen, dichterbij hun werk, meer voorzieningen, weet ik veel. Waar een grotere vraag is naar huizen stijgt de prijs. Maar anderszins wordt het voor aanbieders van diensten interessanter om hun diensten aan te bieden waar veel mensen wonen, omdat je met een investering meer mensen bereikt en je rendement dus hoger is. Wil een investering dus renderen, dan zul je een minimum aantal aansluitingen moeten hebben.
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 13:39:
[...]

wokschotel komt er nog wel achter als ie strakkies bij pappie en mammie uit huis gaat :z
Jij luistert ook echt niet he? Ik zal het je eens haarfijn uitleggen. Ik ben 25, woon al sinds m'n 17e op mezelf, heb een eigen flat, werk bij een groot consultancybedrijf en ga met m'n vriendin een huis kopen. Ga mij nou niets vertellen over mijn pappie en mammie, die heb ik echt niet nodig. Ik ben geen 16-jarige puber als je dat misschien denkt. In het echt ben ik best aardig hoor, dat kan een aantal mensen hier bevestigen. Maar soms kan ik wat bot overkomen hier, dus sorry daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

[quote]blueicez schreef op 07 september 2002 @ 15:06:
Oja en dan nog even iets over die eik*l die beweerde dat mensen in een dorp of platteland (zover dat nog mogelijk is hier in Nederland)
dat het leven daar er goedkoper is }) }) 8)7 !!!
Dat is dus weer zo-erg gel*l....
Dus niet. Ik heb zelf jarenlang op het platteland gewoond, dus ga mij niet vertellen over de verschillen tussen stad en platteland.
Het kost hier ook een vermogen hoor!!
Alles kost geld, op de ene plek wat meer dan op de andere.
en ik heb dus mooi geen kabel/adsl.. ik dok nu dus mooi zo een € 600 tot € 650
aan die stakkers van een KPN die er UMTS zooi van gaan kopen :'( :'( :'( :'(
Hier ga ik niet eens meer op in.... Dat KPN de laagste telefoontarieven van Europa heeft, ach. Dat jij, waar je ook woont, ueberhaupt telefoon kan krijgen voor een vaste prijs, ach. Leg me nou eens uit, waarom is Internet zo belangrijk voor je?
terwijl JIJ voor misschien een € 48 tot 55 klaar kunt zijn per maand.. !!!
Onthou dat maar eens eventjes!!
Okay, ik zal het onthouden. De tranen springen in m'n ogen.
Oja.. en 'eventjes' verhuizen naar een locatie waar ze wel kabel/adsl hebben is ook niet zo simpel hoor.
Als Internet zo belangrijk voor je is zoals je hierboven schetst, waarom niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueicez

blueicez

Broadband 4 all

Dus niet. Ik heb zelf jarenlang op het platteland gewoond, dus ga mij niet vertellen over de verschillen tussen stad en platteland.
Ik ben met je eens dat als je echt in de middle of nowhere zit in Friesland dat het wat goedkoper is.. maar ik zit 1,2 KM uit het dorp (nieuwbouw) en ik ben verhuist uit een gebied ten noorden van Rotterdam dus ik weet ook wat het daar kost.
Okay, ik zal het onthouden. De tranen springen in m'n ogen.
Deed KPN dat nu ook maar eens >:)
Als Internet zo belangrijk voor je is zoals je hierboven schetst, waarom niet dan?
Mja dan zou ik moeten kiezen tussen de grote achtertuin en grote schuur die ik nu hebt of een flatje met (A)DSL en een balkon als ik geluk hebt....

maargoed.. ik hoop snel schotel Internet te hebben ( 2-weg)
dan zal ik het de komende 2 jaar mee moeten doen.. mits KPN natuurlijk besluit de centrale waar ik op zit niet aanpast... |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Hoezo de komende 2 jaar? Wat komt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 07 september 2002 @ 15:15:
[...]

Hoezo niet? Ik zie het zo. In grotere plaatsen wonen meer mensen (duh) en is er een grotere vraag naar huizen (zie: Utrecht, Amsterdam enzovoort). Waarom willen mensen graag in grotere plaatsen wonen? Vele redenen, dichterbij hun werk, meer voorzieningen, weet ik veel. Waar een grotere vraag is naar huizen stijgt de prijs. Maar anderszins wordt het voor aanbieders van diensten interessanter om hun diensten aan te bieden waar veel mensen wonen, omdat je met een investering meer mensen bereikt en je rendement dus hoger is. Wil een investering dus renderen, dan zul je een minimum aantal aansluitingen moeten hebben.
ja er wonen meer mensen. Maar je vergeet dat het verloop in de dorpen enz veel minder is! mensen uit de stad, die een bak geld hebben verdiend komen hier wonen, kopen een duur huis en blijven daar tot hun dood. Ver van de stad dus. Dit in cimbinatie met de nieuwe regels van de regering waarbij er bijna geen nieuwbouw meer is zorgt ervoor dat het leven hier zelfs duurder! is . Er komen eigelijk alleen maar huizen vrij als er mensen dood gaan ofzo. En dat is gewoon zo. Kan je wel lullen er zijn meer mensen in de stad. Maar het feit dat die eerder verhuizen heft dit weer op. Snap je het nu?

en je gaat jezelf verdedigen dat je geen puber bent, denk dan ff na alsjeblieft. Duidelijker dan dit kan ik het niet uitleggen. En ga anders eens ff prijzen vergelijken op internet ofzo. Ik zit midden in een huizenjacht en weet waarover ik praat.jij duidelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 07 september 2002 @ 15:15:

[...]
Jij luistert ook echt niet he? Ik zal het je eens haarfijn uitleggen. Ik ben 25, woon al sinds m'n 17e op mezelf, heb een eigen flat, werk bij een groot consultancybedrijf en ga met m'n vriendin een huis kopen. Ga mij nou niets vertellen over mijn pappie en mammie, die heb ik echt niet nodig. Ik ben geen 16-jarige puber als je dat misschien denkt.
misschien moet je je eens dan zo gaan gedragen, want als je als 25 jarige overkomt als een puber van 16 doe je toch iets fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueicez

blueicez

Broadband 4 all

DrJamez schreef op 07 september 2002 @ 15:46:
Hoezo de komende 2 jaar? Wat komt er dan?
Ik hoop nog steeds iets van ADSL.... maarja.. zal wel weer niet... :'(
KPN zal toch wel over 2-3 jaar klaar zijn met ADSL centrales maken in NL ?

Maargoed.. hopelijk krijg ik mijn onderdeeltje van m'n schotel zsm op de post..
want dat ding staat nu netjes in mijn voortuin ingespit.. maarja.. hij doet ut niet.. _/-\o_ :?

[ Voor 0% gewijzigd door blueicez op 07-09-2002 15:54 . Reden: spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueicez schreef op 07 september 2002 @ 15:53:
[...]

Ik hoop nog steeds iets van ADSL.... maarja.. zal wel weer niet... :'(
KPN zal toch wel over 2-3 jaar klaar zijn met ADSL centrales maken in NL ?

_/-\o_ :?
dit is voorlopig de laatste uitbreiding van centrales. Duurt dus nog zeker jaren voordat je na deze ronde adsl krijgt, tenzij er op econmisch gebied iets verandert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueicez

blueicez

Broadband 4 all

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 16:31:
dit is voorlopig de laatste uitbreiding van centrales. Duurt dus nog zeker jaren voordat je na deze ronde adsl krijgt, tenzij er op econmisch gebied iets verandert
Argh.. KPN denk ook alleen maar om de centen.. (en ik ook als ik die rekening moet betalen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

elk normaal bedrijf denkt aan de centen...duhh, anders zouden ze allemaal failliet gaan

[ Voor 0% gewijzigd door elvis84 op 07-09-2002 17:43 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elvis84 schreef op 07 september 2002 @ 17:32:
elk normaal bedrijf denkt aan de centen...duhh, anders zouden ze allemaal failliet gaan
daarom zou dergelijke infrastructuur ook de verantwoording van de overheid moeten zijn, netzoals (spoor)wegen dat ook zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

moah, internet is nou niet echt een eerste levensbehoefte of ook niet zoiets al riolering of stromend water of electriciteit. Ik denk niet dat een regering dat moet regelen. Ook al vnden een paar "achtergestelde" groningse dorpgangers dat vast wel :P ;). Telefonie is trouwens wel "verplicht" voor de kpn. Maar internet niet, en als dat het wel zou zijn, dan zouden de prijzen echt mega-drastisch omhoog moeten gaan. En dan gaan de anderen weer mekkeren.

Face it, we zijn een kapitalistisch land, geen communistisch :). Zaken die iedereen nodig heeft (t/m infrastructuur als telefonie) is in nederland prima geregeld, de rest kan via bedrijven verkregen worden op plaatsen waar zij het rendabel inschatten.

De kpn doet die centrales echt niet niet ombouwen om je te treiteren en ook is adsl niet het enige wat de prijzen van huizen bepaalt (zoals iedereen het met elkaar eens is, maar toch over weet te kibbelen? :?). Als je echt in een plaatsje woont zonder adsl mogelijkheden dan zou je echt even moeten overwegen om te gaan verhuizen, als je dat belangrijk vindt... Je moet dan wel bedenken wat je opgeeft (rustige omgeving, landelijke ligging) en wat je in de stad krijgt (spoor, goed stations, veel winkels maar ook meer criminaliteit, drukte, vervuiling etc).

het is een afweging die je zelf moet maken. En prijzen liggen gemiddeld in een stad wel iets hoger volgens mij (uitzonderingen daargelaten bij dure dorpjes, waarvoor dan ook een reden is).

Volgens mij kan beging 2003 80-90% van de huishoudens internet via een vaste aansluiting krijgen. Dat is volgens mij een HOOG dekkingspercentage. Ik kan me geen land voorstellen dat dat ook heeft eerlijk gezegd.

offtopic:
Zullen we trouwens het flamen en op de man spelen nu even stopzetten? Daar wordt niemand beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsof telefonie, wegen, spoorlijnen wel een 1e levensbehoefte zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies, de nederlandse regering wil zich profileren als een kennis land. Komt bij dat ons land afhankelijk is van het leveren van DIENSTEN in de praktijk moeten mensen dus de kans krijgen met nieuwe techieken te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 18:04:
alsof telefonie, wegen, spoorlijnen wel een 1e levensbehoefte zijn

Zeg ik dat dat zo is?
moah, internet is nou niet echt een eerste levensbehoefte of ook niet zoiets al riolering of stromend water of electriciteit.
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 18:34:
precies, de nederlandse regering wil zich profileren als een kennis land. Komt bij dat ons land afhankelijk is van het leveren van DIENSTEN in de praktijk moeten mensen dus de kans krijgen met nieuwe techieken te werken.
Wat een onzin. Je vindt dus dat de regering elk gat van internet moet voorzien tegen welke kosten dan ook, in het kader van "beter voor de diensten"?

Enne ons land is afhankelijk van het leveren van diensten? Wat bedoel je daarmee? Dat er dan maar voor miljarden een paar mensen op vast internet moeten worden aangesloten omdat het anders slecht voor de economie/het land is? :? Sorry ik volg je niet, kan je je post eens wat nader verklaren want wat er nu staat kan ik geen soep van koken :/.

Mensen hebben overal trouwens al de mogelijkheid om met die nieuwe diensten om te gaan. IEDEREEN kan een isdn signaal in huis halen en er goed mee internetten. Dus waarom iedereen nu recht zou moeten hebben op vast/sneller internet is me een raadsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 07 september 2002 @ 18:58:

[...]

Zeg ik dat dat zo is?
jij doet mijn post af alszijnde onzin door te zeggen dat internet geen 1e levensbehoefte is, je suggereert taaltechnisch dus wel degelijk dat (spoor)wegen dus wel een 1e levensbehoefte zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah interessant dat mijn post taaltechnisch niet goed door jou begrepen werd ( :z ?) dan. verder is er inhoudelijk niet echt op ingegaan. Ik stel voor dat we inhoudelijk verder gaan discusseren en niet elkaar op taaltechnische dingen gaan pakken die niet echt relevant zijn.

ontopic plz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 07 september 2002 @ 18:58:

[...]

Wat een onzin. Je vindt dus dat de regering elk gat van internet moet voorzien tegen welke kosten dan ook, in het kader van "beter voor de diensten"?

Enne ons land is afhankelijk van het leveren van diensten? Wat bedoel je daarmee? Dat er dan maar voor miljarden een paar mensen op vast internet moeten worden aangesloten omdat het anders slecht voor de economie/het land is? :? Sorry ik volg je niet, kan je je post eens wat nader verklaren want wat er nu staat kan ik geen soep van koken :/.

Mensen hebben overal trouwens al de mogelijkheid om met die nieuwe diensten om te gaan. IEDEREEN kan een isdn signaal in huis halen en er goed mee internetten. Dus waarom iedereen nu recht zou moeten hebben op vast/sneller internet is me een raadsel?
nee tuurlijk zeg ik dat niet! maar de discussie is of internet een eerste levensbehoefte is. En aangezien jij spoorwegen enz enz als eerste levensbehoefte aangaf ( anders moet je maar duidelijker typen, kertje heeft gelijk hier)

Hierop aanvullend geef ik aan dat internet heel belangrijk is voor de economie. Tuurlijk niet elke domme boerderij aansluiten op internet, maar er wel voor zorgen dat internet betaalbaar blijft als je wilt dat in de toekomst de mensen er mee om blijven gaan. Snap je het nu of moet het nog wat duidelijker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 07 september 2002 @ 19:53:
Mjah interessant dat mijn post taaltechnisch niet goed door jou begrepen werd ( :z ?) dan. verder is er inhoudelijk niet echt op ingegaan. Ik stel voor dat we inhoudelijk verder gaan discusseren en niet elkaar op taaltechnische dingen gaan pakken die niet echt relevant zijn.
Het heeft niets met verkeerd begrijpen te maken, maar dat jij je schijnbaar verkeerd verwoord. Als jij dus niet duidelijk bent omdat je je eigen verhaal ontkracht, is het nogal moeilijk er inhoudelijk op in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

neehoor, maar internet heeft al een hele hoge dekkingsgraad in nederland. Dat IS dus al goed geregeld. En datgene wat jullie iets anders interpreteren heeft verder ook totaal geen rol in deze discussie (ook al is treinverkeer een eerste levensbehoefte, dan verandert dat niets aan het feit dat internet niet door de overheid geregeld moet worden).

Internet in nederland is al heel wijds beschikbaar en wordt geregeld door commerciele bedrijven die absoluut geen leveringsplicht hebben (zoals busbedrijven en de kpn met telefonie en isdn dat wel heeft) en zo moet het ook blijven, anders wordt het voor de overige gebruikers alleen maar extra duur.

Dit moet niet centraal door de overheid geregeld of verplicht worden, hooguit gestimuleerd dmv subsidie (volgens mij gebeurt dit ook, want kpn-adsl is een verliesgevend product tot nog toe), maar dat betekent niet dat de bedrijven niet zelf mogen beslissen waar ze het wel en waar niet aan gaan bieden.

het is IMO onzin om het overal aan te bieden (als in: meer dan het nu al gedaan wordt) omdat dit goed voor de economie zou zijn. Internet is dan misschien wel goed voor de economie, lang niet iedereen heeft behoefte aan vast of breedband internet. Voor die mensen is ISDN internet ook goed genoeg. En laat dat nou net wel in heel nederland verkrijgbaar zijn...

Er is daarom dus gewoon geen noodzaak om het overal (tot en met alle dorpen, niet elke laatste losstaande boerderij dus) verplicht te laten komen. Dat internetgrage mensen of mensen die graag mp3's en films sownloaden of veel online spelen het wel belangrijk vinden is wat anders. Voor de economie maakt dat de investeringen echt niet goed namelijk...
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 20:02:
[...]

Het heeft niets met verkeerd begrijpen te maken, maar dat jij je schijnbaar verkeerd verwoord. Als jij dus niet duidelijk bent omdat je je eigen verhaal ontkracht, is het nogal moeilijk er inhoudelijk op in te gaan.
Deze zin begrijp jij verkeerd en dat is het enige waar je op ingaat.:
moah, internet is nou niet echt een eerste levensbehoefte of ook niet zoiets al riolering of stromend water of electriciteit.
Dat is echt GRUWELIJK irritant. Als je dat als aangrijpingspunt neemt om mijn hele post als onwaar te bestempelen of als "je ontkracht jezelf"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
offtopic:
Hey, JvS, je zegt eerst dat ze moeten stoppen met kibbelen, nou doe je zelf mee :?

Weet er nu iemand zeker of er nog een aansluitronde komt of niet? Want de een zegt van wel, de ander zegt van niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

offtopic:
Hey, JvS, je zegt eerst dat ze moeten stoppen met kibbelen, nou doe je zelf mee

Klopt, maar het is echt extreem irritant als je hele post opzij wordt geschoven en er op een zinnetje in wordt gegaan dat misschien een beetje raar was :(

ik zal mijn post speciaal voor kertje + fans overnieuw neerzetten:

moah, internet is nou niet echt zoiets al riolering of stromend water of electriciteit of infrastructuur zoals telefoon wat gewoon belangrijk is en waarvoor wetgeving is. Ik denk niet dat een regering dat moet regelen. Ook al vnden een paar "achtergestelde" groningse dorpgangers dat vast wel . Telefonie is trouwens wel "verplicht" voor de kpn. Maar internet niet, en als dat het wel zou zijn, dan zouden de prijzen echt mega-drastisch omhoog moeten gaan. En dan gaan de anderen weer mekkeren.

Face it, we zijn een kapitalistisch land, geen communistisch . Zaken die iedereen nodig heeft (t/m infrastructuur als telefonie) is in nederland prima geregeld, de rest kan via bedrijven verkregen worden op plaatsen waar zij het rendabel inschatten.

De kpn doet die centrales echt niet niet ombouwen om je te treiteren en ook is adsl niet het enige wat de prijzen van huizen bepaalt (zoals iedereen het met elkaar eens is, maar toch over weet te kibbelen? ). Als je echt in een plaatsje woont zonder adsl mogelijkheden dan zou je echt even moeten overwegen om te gaan verhuizen, als je dat belangrijk vindt... Je moet dan wel bedenken wat je opgeeft (rustige omgeving, landelijke ligging) en wat je in de stad krijgt (spoor, goed stations, veel winkels maar ook meer criminaliteit, drukte, vervuiling etc).

het is een afweging die je zelf moet maken. En prijzen liggen gemiddeld in een stad wel iets hoger volgens mij (uitzonderingen daargelaten bij dure dorpjes, waarvoor dan ook een reden is).

Volgens mij kan beging 2003 80-90% van de huishoudens internet via een vaste aansluiting krijgen. Dat is volgens mij een HOOG dekkingspercentage. Ik kan me geen land voorstellen dat dat ook heeft eerlijk gezegd.

En nee er komt voorlopig geen nieuwe aansluitronde, behalve die van het laatste kwartaal 2002 en het eerste kwartaal 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Nou, ik woon in Maarheeze. In ons dorp is er een Rabobank filiaal, postbank filiaal, en een grote Philips fabriek. 3000 aansluitingen, geen ADSL beschikbaar.

Wanneer hoopt KNP alle centrales gehad te hebben?

We willen dadelijk met 3 huishoudens een heel snel abbo nemen wat 150 EUR de maand mag kosten.
Hun zitten een beetje te telebankieren, terwijl ik gewoon een server kan draaien >:) .

Maargoed voordat het zover is :/ .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Robbie007 schreef op 07 september 2002 @ 20:17:
Nou, ik woon in Maarheeze. In ons dorp is er een Rabobank filiaal, postbank filiaal, en een grote Philips fabriek. 3000 aansluitingen, geen ADSL beschikbaar.

We willen dadelijk met 3 huishoudens een heel snel abbo nemen wat 150 EUR de maand mag kosten.
Hun zitten een beetje te telebankieren, terwijl ik gewoon een server kan draaien >:) .

Maargoed voordat het zover is :/ .
Euh, wij hebben een compleet industrieterrein in de buurt, en nog komt hier geen ADSL (3000 aansluitingen). En zolang Essent niet komt (en die komen voorlopig niet ivm investeringsstop :( ), zit ik met het budget abbo van Kabelfoon opgescheept dat meestal niet eens sneller is dan 56k :(
En volgens JvS komt er voorlopig geen extra aansluitronde meer, dus ik kan het vergeten wat breedband betreft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
DrJamez schreef op 07 september 2002 @ 20:22:
[...]

Euh, wij hebben een compleet industrieterrein in de buurt, en nog komt hier geen ADSL (3000 aansluitingen). En zolang Essent niet komt (en die komen voorlopig niet ivm investeringsstop :( ), zit ik met het budget abbo van Kabelfoon opgescheept dat meestal niet eens sneller is dan 56k :(
En volgens JvS komt er voorlopig geen extra aansluitronde meer, dus ik kan het vergeten wat breedband betreft :(
Ow, wij ook hoor, kijk eens voor de gein eens op een blikje cola ofzo, 40% kans ofzo dat er staat Winters, Maarheeze ;) .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Robbie007 schreef op 07 september 2002 @ 20:17:

Ik denk dat ik daar redelijk veilig toch wel een "nooit" op kan antwoorden. Misschien als de economie weer flink aantrekt en het voor bedrijven aantrekkelijker wordt mensen online te krijgen (er dus daadwerkelijk geld mee verdiend gaat worden, want dat is bijzonder tegen gevallen) en het dus voor kpn en consorten wat interessanter wordt om eventueel gesponsord door andere bedrijven een zeer groot deel van de overgebleven centrales om te gaan bouwen.

Maar dat zie ik er de eerste 3-5 jaar niet van komen, integendeel. De telco's moeten eerst maar eens de verliezen van UMTS (waar, oh ironie, de overheden goed op geint hebben en wat allang is uitgegeven aan iets anders met vast wel maatschappelijk nut :P) enzo verwerken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueicez

blueicez

Broadband 4 all

Nou ik heb gelukkig vanmiddag mijn Schoteltje aan de gang gekregen..
D'r gaat een wereld voor je open als je een bestandje sneller als 7,5 kb/s kan downloaden... en niet met stopwatch naast je modem hoeft te zitten...

Sja.. ik blijf me altijd nog inzetten voor gelijke vaste mogelijkheiden in Nederland.. het zou immers voor iedereen mogelijk moeten zijn om een vaste internet verbinding te kunnen krijgen..
hetzij door: betaalbare flatfee, kabel, (A)DSL, wireless, digistroom, etc...

Ik weet niet of iemand van jullie wel eens die kaart heeft gezien van NL waar al die ADSL centrales op zitten ?
Valt jullie niet op dat het Noorden van nederland bijzonder weinig centrales heeft die ADSL enabled zijn ... allemaal van die zwarte stipjes.. :r
Hopelijk gaan ooit die stipjes gekleurd worden :9 :9 :9 :9 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
En kunnen we er over vele jaren om lachen terwijl we een divx'je op 99999999 kb/s binnenhalen :9~ :9~ dat we het toen moesten doen met 7,5 kb/s isdn.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
jammer van al het geflame in die goeie topic :(

maar ik vraag me eigenlijk nog steeds af, of xs4-all en andere mxstream aanbieders die ongedefinieerde FUP op de 2 hogere abonnementen dus die van ergens in de € 50
en ergens in de € 80
of ze die ook met harde datalimiet gaan maken :S :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:40

Crazy D

I think we should take a look.

blueicez schreef op 07 september 2002 @ 22:09:
Sja.. ik blijf me altijd nog inzetten voor gelijke vaste mogelijkheiden in Nederland.. het zou immers voor iedereen mogelijk moeten zijn om een vaste internet verbinding te kunnen krijgen..
Nou daar zat ik net nog eens over na te denken toen ik de laatste reacties las, en ik weet het niet.... ook al vind ik voor mij persoonlijk internet dusdanig belangrijk dat ik never nooit zou verhuizen naar een plek waar ze geen Cistron Max of soortgelijk abbie kunnen aanbieden, het is geen 1e levensbehoefte. En eigenlijk denk ik dat ik openbaar vervoer voor iedereen belangrijker vind dan internet (tjah toevallig gister bij mn broer in Moerkapelle geweest en 's avonds en in het weekend kun je daar dus niet komen met het OV).

Maar goed internet wordt wel steeds belangrijker, en hoewel ik het de eerst komende jaren niet als eerste levensbehoefte kan gaan zien, vind ik op zich wel dat je overal de mogelijkheid moet hebben goedkoop veel online te zijn. Overal ADSL of kabel zie ik voorlopig niet zo zitten, maar iedereen zou op zich wel de mogelijkheid moeten hebben om minimaal een paar uur per dag in te kunnen bellen zonder zich blauw te moeten betalen aan de KPN.

Kijk de reden waarom een aantal plaatsen niet of nauwelijks met het OV te bereiken zijn, is omdat het totaal niet rendabel is. Sterker nog, het kost overdreven veel geld. Dat is voor kabel of ADSL niet anders. En (niet reeele getallen of zo, maar een voorbeeld) stel dat je om een ADSL centrale rendabel te maken je 1000 abbonees moet hebben, vind ik op zich dat als er zeg 750 zijn, dat voldoende moet zijn om het toch aan te sluiten. Maar als er krap aan 500 abbies te vinden zijn, tjah... is het dan reeel dat het een bedrijf zoveel moet kosten om relatief weinig mensen aan te sluiten... imho niet. Al zou het misschien wel weer tof zijn als je dan wel de keuze krijgt (met die 500 abbies dus) om af te spreken dat je 10 euro per maand meer betaald of zoiets. Naja zijn maar willekeurig gekozen getallen, ik heb geen idee over werkelijke aantallen, maar ik bedoel, als hier geen Cistron had kunnen komen omdat het te duur zou zijn om die paar mensen aan te sluiten, zou ik er best 10 of 20 euro extra voor over hebben (het moet natuurlijk ook niet teveel duurder worden, anders kun je beter inbellen...). Maar ja aan de andere kant denk ik dan ook weer, is het wel reeel om die "paar" mensen meer te laten betalen, voor iets wat ze 3 dorpen verder op misschien wel tegen de normale prijs kunnen krijgen....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

blueicez schreef op 07 september 2002 @ 22:09:
Nou ik heb gelukkig vanmiddag mijn Schoteltje aan de gang gekregen..
D'r gaat een wereld voor je open als je een bestandje sneller als 7,5 kb/s kan downloaden... en niet met stopwatch naast je modem hoeft te zitten...

Ik snap het niet. Waarom zou dat moeten :? Dan kun je ook wel zeggen: iedere Nederlander moet een perfecte OV-aansluiting hebben, moet alle voorzieningen op 200 meter van z'n huis hebben enzovoort. Maar zo werkt het niet! Je doet net alsof Internet een nutsvoorziening is zoals gas, water of stroom. Dat is het niet en bovendien heb je een alternatief in de vorm van je modem/ISDN.

Wat volgens mij de beste oplossing is om met wireless (WiFi, en dan de snelle versie, IEE-zoveel) te werken. Dan blijf je het nadeel houden dat je nog een access-point nodig hebt, maar dat probleem is op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Hoeveel ben jij kwijt aan kosten, blueicez?
En dan bedoel ik schotels, en maandelijks abbo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

slaay

Natuurbeleven.com

Kort maar krachtig:

Er hoeft niet overal breedband te komen, maar wel een betaalbaar alternatief. Mensen die via de telefoonlijn internetten betalen de kosten van aanleg van ADSL in de grotere plaatsen en steden.

Als er nu gewoon gezorgd wordt voor bijv. onbeperkt online via de telefoonlijn voor Euro 50,- per maand, dan hoor je mij niet meer klagen! Want ik betaal dan evenveel als de mensen in de grotere dorpen, maar ik krijg dan wel een veel mindere snelheid, maar daar gaat het niet zo zeer om.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het juist andersom. Ik wil een snelle verbinding (heb nu een 56k modem) maar geen vast bedrag per maand omdat dat begint bij €28 in de maand en nu is de telefoonrekening voor internet zo'n €40 per twee maanden. Ik zou wel adsl lite willen maar mn vader vind dat nog te duur. Iemand enig idee of dat ooit nog komt? Dat je bv per mb betaald? Ik download toch alleen maar muziek en niet eens zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 17:50
ADSL actie bij Wanadoo:

Afbeeldingslocatie: http://www.wanadoo.nl/images/pp/adsl_tab1_1.gif

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:57:
klopt, en hetnet krijgt zelfs een limiet van 1 gig bij lite. en als je hier over gaat ,betaal je dick. Maar pas achteraf ,leuke verrassing dus
En hoe weet jij dat? Ik heb overal op www.hetnet.nl gekeken en al veel sites afgestruind maar ik heb nergens deze informatie gevonden. Ik was namelijk ook al naar een limiet op zoek en toen ik nergens wat vond, dacht ik dat het wel onbeperkt zou zijn (want zo ontzettend bond kun je het ook weer niet maken men 32 kB/s). 1 GB is wel erg weinig! Dat kun je theoretisch al met een 56k6 modem halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 13:46:
[...]

En hoe weet jij dat? Ik heb overal op www.hetnet.nl gekeken en al veel sites afgestruind maar ik heb nergens deze informatie gevonden. Ik was namelijk ook al naar een limiet op zoek en toen ik nergens wat vond, dacht ik dat het wel onbeperkt zou zijn (want zo ontzettend bond kun je het ook weer niet maken men 32 kB/s). 1 GB is wel erg weinig! Dat kun je theoretisch al met een 56k6 modem halen!
lees oa webwereld.nl maar eens terug. Limiet staat in kleine lettertjes. En bij hetnet staat erbij dat extra kosten gewoon op rekening komen. bij xs4all eerst waarschuwing

• blueicez

blueicez

Broadband 4 all

slaay schreef op 08 september 2002 @ 12:24:
Kort maar krachtig:

Er hoeft niet overal breedband te komen, maar wel een betaalbaar alternatief. Mensen die via de telefoonlijn internetten betalen de kosten van aanleg van ADSL in de grotere plaatsen en steden.

Als er nu gewoon gezorgd wordt voor bijv. onbeperkt online via de telefoonlijn voor Euro 50,- per maand, dan hoor je mij niet meer klagen! Want ik betaal dan evenveel als de mensen in de grotere dorpen, maar ik krijg dan wel een veel mindere snelheid, maar daar gaat het niet zo zeer om.
Ik zou het zelf niet beter hebben kunnen zeggen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Nou heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mn vraag, blueicez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Ik kon me vandaag dus aamelden.
In december kan ik dan eindelijk adsl,en.
Ik behoor dus tot 1 van de nieuwe gebieden waar adsl beschikbaar komt.
Gelijk maar ff aangemeld bij xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

YEAHHHHHH, de postcode tjek is verandert...nu staat er:

Zal in december 2002 beschikbaar zijn. De centrale bij u in de buurt is nog niet geschikt voor ADSL van KPN Telecom. Voor december 2002 zal deze centrale geschikt maakt worden. U kunt nu al bestellen bij de Internet Service Provider van uw keuze.

WIHOOOOOOOOOOOOOO...maarja wat doe ik nu...w8 ik tot xs4all een actie houdt (en korting geeft) of schrijf ik me vast in...net zo als certefied!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MUHAHAHAH hij geeft hier nu zelfs November aan :) Pure ownaas.

Xs4all heeft nu trouwens een aanbieding dat je maar 99,- aansluitkosten hebt als je het usb modem neemt (dus alleen geldig bij Lite+Basic) weet trouwens niet of dit alleen voor xs4all is of dat alle providers aan deze actie meedoen.

Goedkoop is et iig wel ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik krijg in november ADSL want dan is het beschikbaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn postcode staat nog steeds voor het 4e kwartaal beschikbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

damn, ben ik dus weer als laatste aan de beurt met mijn december...naja zo beroerd is het niet...deeper weet helemaal nog nix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Ik kan er bijna niet van slapen s'nachts ;)
Kan mij niet schelen dat het pas december is.
Dan kan ik met de kersdagen in ieder geval zonder tikken i'netten. >:) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ik ook :):):)

naja, ik reken erop dat ik het heb op 1 januari...de kerst weet ik niet of de kpn dat wel gaat halen...een centrale hier in de buurt wordt door bbned gereed gemaakt op 31 december!!! dus da kan goed zijn dat ze dat bij de kpn ook doen...(ik hoop natuurlijk dat ze het op 1 december al klaar hebbe :P)

Verwijderd

vaag trouwens dat bbned maar blijft zeggen 'we kijken nu welke centrales we aanpassen, en postcode check passen we later nog aan'

je zou toch denken dat ze dat ff snel doen als ze een centrale weten. Ik heb liever bbned maar niemand die me wat kan vertellen

Verwijderd

november!! ownaassss :)

• DrJamez
Ik niet :(

Verwijderd

ff een quote van mxtsream site..

/quote/

Zal in november 2002 beschikbaar zijn. De centrale bij u in de buurt is nog niet geschikt voor ADSL van KPN Telecom. Voor november 2002 zal deze centrale geschikt gemaakt worden. U kunt nu al bestellen bij de Internet Service Provider van uw keuze.

adviesprijs €34,95 per maand

/quote/

Dus hier ook rond november!!! beters alleen ik wacht toch met smart op bbned maar uh mxstream in combi met xs4all met een downspeed in 2003 van 768kbit/s vind ik niet bad voor 50 pleuro's per maand dus bring it on . :D

Verwijderd

hier helemaal nix natuurlijk... :(
heb nog niet eens kabel ofzo..
zit hier met mu zielig 56K modempje.
dus ik verwacht niet dat er hier nog ooit kabel\adsl komt..

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 18:40
Woeehooeeeee!!! November ADSL :):)
Eindelijk van m'n bagger 56K af!

Verwijderd

kpn doet eindelijk iets goeds!! mega veel orders krijgen ze nu denk ik bij alle providers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

dat denk ik ook jah...

maarruh weet iemand of XS4all nog van plan is een kortingsactie te houden op de ethernet modems ofzo, of de eerste zoveel maanden gratis is ook leuk??? misschien dat een insider het weet, van de marketing afdeling ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
elvis84 schreef op 15 september 2002 @ 21:05:
dat denk ik ook jah...

maarruh weet iemand of XS4all nog van plan is een kortingsactie te houden op de ethernet modems ofzo, of de eerste zoveel maanden gratis is ook leuk??? misschien dat een insider het weet, van de marketing afdeling ofzo :P
Ik denk dat er niet veel acties meer komen en dat is ook logisch aangezien er heel veel mensen ADSL kunnen gaan krijgen in het 4e kwartaal en er dus genoeg abbo's worden afgesloten.
Ze weten ook dat mensen graag het nomale bedrag willen betalen want men is al blij genoeg dat je ADSL kan gaan nemen.
Natuurlijk wil ik ook wel een aanbieding hebben maar zo niet, dan zal het mij wordt wezen ;)
Bij onze postcodecheck is nog niets veranderd dus we zullen hier als laatste (hopenlijk) worden aangesloten.

Nog iets anders: Ik heb KPN gebeld over de aanvraag. Volgens KPN wordt er ALTIJD gekeken of het technisch kan (lengte-test zeg maar).
En als er een stukje glasvezel tussen jouw en de centrale ligt zou het niet mogelijk zijn (ADSL zou niet met glasvezel werken zegt KPN).
Heb je dus b.v. ISDN en wil je weer terug naar analoog omdat ISDN niet meer nodig is dan moet je dus omzetten en daarna wordt er gekeken of het kan zoals ik hierboven schreef.
Het blijft dus altijd een gok die je neemt.
Maar ja, dan desnoods weer terug naar ISDN...(liever niet :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
pinolief schreef op 15 september 2002 @ 22:22:
[...]

Ik denk dat er niet veel acties meer komen en dat is ook logisch aangezien er heel veel mensen ADSL kunnen gaan krijgen in het 4e kwartaal en er dus genoeg abbo's worden afgesloten.
Ze weten ook dat mensen graag het nomale bedrag willen betalen want men is al blij genoeg dat je ADSL kan gaan nemen.
Natuurlijk wil ik ook wel een aanbieding hebben maar zo niet, dan zal het mij worst wezen ;)
Bij onze postcodecheck is nog niets veranderd dus we zullen hier als laatste (hopenlijk) worden aangesloten.

Nog iets anders: Ik heb KPN gebeld over de aanvraag. Volgens KPN wordt er ALTIJD gekeken of het technisch kan (lengte-test zeg maar).
En als er een stukje glasvezel tussen jouw en de centrale ligt zou het niet mogelijk zijn (ADSL zou niet met glasvezel werken zegt KPN).
Heb je dus b.v. ISDN en wil je weer terug naar analoog omdat ISDN niet meer nodig is dan moet je dus omzetten en daarna wordt er gekeken of het kan zoals ik hierboven schreef.
Het blijft dus altijd een gok die je neemt.
Maar ja, dan desnoods weer terug naar ISDN...(liever niet :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Dus als ik het goed begrijp, dan kan je alleen adsl via isdn nemen als je er onderweg een stukje glasvezel in de telefoonlijn zit?

naja, isdn kan toch handig zijn: als je zus/vriendin/vrouw een uur aan 1 stuk door belt...dan ben je toch bereikbaar, handige uitvinding toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Nee dat stukje glasvezel moet er juist NIET zijn, dit komt gelukkig alleen voor een paar recente nieuwbouwwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ow sorry, ik begreep het wel, maar schreef het fout op |:(

naja, ons huis staat er al ruim 20 jaar, dus daar heb ik geen last van...woon trouwens niet eens in een wijk anders hadden we minstens kabel-tv! :/

maar blijft toch leuk om te kunnen zeggen:

breedband-internet en geen eens kabel-tv (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
Pc123 schreef op 15 september 2002 @ 22:50:
Nee dat stukje glasvezel moet er juist NIET zijn, dit komt gelukkig alleen voor een paar recente nieuwbouwwijken.
Bedoel je daarmee dat als je in een wat oudere wijk woont het wel kan maar dat een pas gebouwd nieuw gedeelte in de buurt dus pech kunnen hebben?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.