moah, internet is nou niet echt een eerste levensbehoefte of ook niet zoiets al riolering of stromend water of electriciteit. Ik denk niet dat een regering dat moet regelen. Ook al vnden een paar "achtergestelde" groningse dorpgangers dat vast wel

. Telefonie is trouwens wel "verplicht" voor de kpn. Maar internet niet, en als dat het wel zou zijn, dan zouden de prijzen echt mega-drastisch omhoog moeten gaan. En dan gaan de anderen weer mekkeren.
Face it, we zijn een kapitalistisch land, geen communistisch

. Zaken die iedereen nodig heeft (t/m infrastructuur als telefonie) is in nederland prima geregeld, de rest kan via bedrijven verkregen worden op plaatsen waar
zij het rendabel inschatten.
De kpn doet die centrales echt niet niet ombouwen om je te treiteren en ook is adsl niet het
enige wat de prijzen van huizen bepaalt (zoals iedereen het met elkaar eens is, maar toch over weet te kibbelen?

). Als je echt in een plaatsje woont zonder adsl mogelijkheden dan zou je echt even moeten overwegen om te gaan verhuizen, als je dat belangrijk vindt... Je moet dan wel bedenken wat je opgeeft (rustige omgeving, landelijke ligging) en wat je in de stad krijgt (spoor, goed stations, veel winkels maar ook meer criminaliteit, drukte, vervuiling etc).
het is een afweging die je zelf moet maken. En prijzen liggen gemiddeld in een stad wel iets hoger volgens mij (uitzonderingen daargelaten bij dure dorpjes, waarvoor dan ook een reden is).
Volgens mij kan beging 2003 80-90% van de huishoudens internet via een vaste aansluiting krijgen. Dat is volgens mij een HOOG dekkingspercentage. Ik kan me geen land voorstellen dat dat ook heeft eerlijk gezegd.
offtopic:
Zullen we trouwens het flamen en op de man spelen nu even stopzetten? Daar wordt niemand beter van.