Hier in swalmen schiet het weer eens niet op, maar dat was natuurlijk wel te verwachten. Eerst zou de centrale 13 december gereed gemaakt worden, nu is dat al sinds een lange tijd uitgesteld. Ik moet nog bericht krijgen van kpn. Zit ik dus zeker nog 2 maanden hier te kutten met wanadoo hometime.
Ik woon net als x-boxer ook in Loosdrecht, en heb (fast)ADSL uiteraard gelijk nadat het beschikbaar kwam aangevraagd bij XS4ALL.
Nu heb ik gisteren even gebeld met de KPN, en de (overigens zeer vriendelijke) telefonist wist mij te vertellen dat het installatiepakket aan het einde van de volgende week (dus rond de 21ste) bij de KPN de deur uit gaat. Als het klopt ben ik dus met 2 weken aangesloten...Maargoed, eerst zien dan geloven!
Nu heb ik gisteren even gebeld met de KPN, en de (overigens zeer vriendelijke) telefonist wist mij te vertellen dat het installatiepakket aan het einde van de volgende week (dus rond de 21ste) bij de KPN de deur uit gaat. Als het klopt ben ik dus met 2 weken aangesloten...Maargoed, eerst zien dan geloven!
Hoe weet je nou dat het uigesteld is??Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 14:50:
Hier in swalmen schiet het weer eens niet op, maar dat was natuurlijk wel te verwachten. Eerst zou de centrale 13 december gereed gemaakt worden, nu is dat al sinds een lange tijd uitgesteld. Ik moet nog bericht krijgen van kpn. Zit ik dus zeker nog 2 maanden hier te kutten met wanadoo hometime.
Het is nog niet eens december.
Verwijderd
Kreeg vanochtend m'n telefoonrekening binnen (ISDN)...... 
€ 296,-

Als alles meezit dan heb ik pas begin januari ADSL....

€ 296,-
Verwijderd
Er is niks uitgesteld, hoe kom je daar nou weer bij.Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 14:50:
Hier in swalmen schiet het weer eens niet op, maar dat was natuurlijk wel te verwachten. Eerst zou de centrale 13 december gereed gemaakt worden, nu is dat al sinds een lange tijd uitgesteld. ....
Ik ken Swalmen niet dus misschien schiet daar inderdaad nooit eens iets op
Waarschijnlijk bedoeld hij dit...
20-09-2002 Wacht op centrale
Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. De oplevering van ADSL is uitgesteld. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
(stond voorheen 29-11-2002 geschikt ,,maarja)
Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. De oplevering van ADSL is uitgesteld. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
Dat hebben ze bij iedereen veranderd,dat moest van de kpn.eXistenz schreef op 16 November 2002 @ 16:56:
Waarschijnlijk bedoeld hij dit...
Bij mij stond er ook eerst 13 december.
Dan ben ik toch wel heel blij met friaco.Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 16:33:
€ 296,-
voor 50€ in de maand.
Verwijderd
Er is niks uitgesteld, kennelijk heeft de ISP eerst de verkeerde datum afgegeven. Het makkelijkst is het dan kpn de schuld te geven. Swalmen (bijvoorbeeld) is en blijft 13-12.eXistenz schreef op 16 november 2002 @ 16:56:
....De oplevering van ADSL is uitgesteld. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
Nog maar eens gekeken, en jahoor, vandaag is de status veranderd! Dit was dus ook 'uitgesteld' volgens XS4ALL, maar ze wisten me te vertellen dat het 29 november werd!
Onderstaand m'n statusmelding:
KPN
Onderstaand m'n statusmelding:
en vlak daaronder staat nu:16-11-2002 Bevestigd
KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed
Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-11-27. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht
Nou heb jij nog mazzel, ik heb nu 2 jaar ADSL maar daarvoor hadden we telefoonrekeningen van 1000 gulden. (telefoon is altijd per 2 maanden)Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 16:33:
€ 296,-
Wees blij dat het bij 300 euro is gebleven.
als ik het nu goed zie beginnen ze bij ons dus al begin december,omdat de levering vanaf 13 december begint.
Met een beetje geluk heb ik het paket dan nog net voor het einde van het jaar.
zou wel lekker zijn,want ik heb dan toch 14 dagen vrij.
Kan ik lekker een beetje knutselen.
Met een beetje geluk heb ik het paket dan nog net voor het einde van het jaar.
zou wel lekker zijn,want ik heb dan toch 14 dagen vrij.
Kan ik lekker een beetje knutselen.
Verwijderd
Ik zit hier met casema tot 1-1-2003, dus het kan nog uitlopen. Moet dus voor eind nov krijgen als ik de kpn mag geloven 
ik zit 300m van de tel. centrale heeft dat nog een (kleine) invloed op mijn snelheid?
ik zit 300m van de tel. centrale heeft dat nog een (kleine) invloed op mijn snelheid?
Nee dat is perfect, kan je tot 8mbit mee halen als BBNed komt. Je kunt dus de maximale snelheid van ADSL bereiken op die afstand.Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 23:37:
Ik zit hier met casema tot 1-1-2003, dus het kan nog uitlopen. Moet dus voor eind nov krijgen als ik de kpn mag geloven
owja wat ken ik datNovah schreef op 16 November 2002 @ 20:06:
[...]
Nou heb jij nog mazzel, ik heb nu 2 jaar ADSL maar daarvoor hadden we telefoonrekeningen van 1000 gulden. (telefoon is altijd per 2 maanden)
Wees blij dat het bij 300 euro is gebleven.
Het is oneerlijk... mensen die bijna nooit i-netten krijgen ADSL... mensen die vaak i-netten moeten wachte...
In mijn gehuchtje Emmercompascuum waarbij een centrale met +- 3000 aansluitingen zijn.
krijgen .. ehhh op moment van schrijven IS ADSL beschikbaar.. nog maar 3 a 4 weekjes wachten op m'n DHZ pakketje!!! woohooo! oh joy!
krijgen .. ehhh op moment van schrijven IS ADSL beschikbaar.. nog maar 3 a 4 weekjes wachten op m'n DHZ pakketje!!! woohooo! oh joy!
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Verwijderd
nee maar ben wel weer 1 stap verder:
18-11-2002 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
14-11-2002 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
05-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
17-09-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-11-13. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
15-09-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
15-09-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.
-------------------------------------------------------------
Nog even geduld dus
18-11-2002 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
14-11-2002 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
05-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
17-09-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-11-13. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
15-09-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
15-09-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.
-------------------------------------------------------------
Nog even geduld dus
Nee, daar wordt je blij vanDrJamez schreef op 07 november 2002 @ 18:15:
[...]
Wrom? Ze hebben er toch zeelandnet ? Of ben ik nog niet wakker

Als ik de KPN mag geloven krijg ik het eind deze week/begin volgende week binnen (Loosdrecht 1231).Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 12:44:
Heeft iemad al zijn pakketje binnen gehad waarvan de centrale in november is opgeleverd?
Ik laat het wel even weten!
Wacht al jaren op ADSL.
Maar opschieten doen ze niet
Maar opschieten doen ze niet
Verwijderd
En hoe weet jij dat???Sander-B schreef op 18 november 2002 @ 16:01:
[...]
Als ik de KPN mag geloven krijg ik het eind deze week/begin volgende week binnen (Loosdrecht 1231).
Ik laat het wel even weten!
hoop wel dat ik het deze week binnen krijg!
Ik krijg mijn aansluiting op 15 Januari (zo staat in de brief)
Heb op 30 oktober besteld
--> woon in Oosterhout (NB) --> 65000 inwoners
Heb op 30 oktober besteld

De meeste mensen deugen!
Ik heb ook in oktober besteld en ik krijg de dhz waarschijnlijk eind november, dus nog heel ff, eerst morgen mijn rijbewijs halen want daar heb ik ook naar uitgekeken
(hopen dat ik slaag dus, hehe)
Verwijderd
In Oosterhout is het allang leverbaar. Het is alleen tijdelijk uitverkocht - je had waarschijnlijk iets eerder moeten bestellen, dan had je het al gehad....marzzman schreef op 18 november 2002 @ 17:11:Heb op 30 oktober besteld--> woon in Oosterhout (NB) --> 65000 inwoners

Gek als ik kpn bel dan weten ze nooit wat.. wat betreft datums e.d.Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 19:27:
loosdrecht krijgt het deze week of volgende weekbron kpn helpdesk!
Maar nog niemand die z`n Doe Het Zelf pakket binnen heeft ( van die mensen die in November besteld hebben bedoeil ik dan.?
Denk het niet, anders was het hier wel een gegil van jewelste neem ik aanraymonvdm schreef op 18 november 2002 @ 19:33:
Maar nog niemand die z`n Doe Het Zelf pakket binnen heeft ( van die mensen die in November besteld hebben bedoeil ik dan.?
Beter dan het Kabelfoon DEMOS abbo
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Jah, inderdaad, erger ik me ookal zo aan...Xof schreef op 17 November 2002 @ 02:49:
[...]
owja wat ken ik dat![]()
Het is oneerlijk... mensen die bijna nooit i-netten krijgen ADSL... mensen die vaak i-netten moeten wachte...
En mensen die nooit een ene fuck met een pc doen die krijgen een super pc van hun ouders terwijl ik er met veel pijn en moeite zelf 1 heb moeten kopen..
Oneerlijke wereld
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Hmmz, het voelt toch veel beter om er zelf één te hebben, die je van je zuurverdiende loon hebt gekocht? Bij mij in ieder geval welScatman_II schreef op 18 November 2002 @ 20:33:
[...]
Jah, inderdaad, erger ik me ookal zo aan...
En mensen die nooit een ene fuck met een pc doen die krijgen een super pc van hun ouders terwijl ik er met veel pijn en moeite zelf 1 heb moeten kopen..
Oneerlijke wereld
Of zeggen die mensen dat ze hem gehad hebben, ik heb hem trouwens ook zelf moeten kopen ;-) weliswaar inkoop maar toch ;-)Scatman_II schreef op 18 November 2002 @ 20:33:
[...]
Jah, inderdaad, erger ik me ookal zo aan...
Oneerlijke wereld
Verwijderd
dan heb je het nog niet eens over rendo dekooi.. Demos suckt aars..Slechtste provider van nederland ! Gelukkig vanaf januari ook adsl en wat ben ik blij zeg
* johnwoo doet z'n best om zich in te houden en nog heeel even geduld te hebbenXS4ALL zegt:
15-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
Enkele maanden geleden heb ik ergens anders ADSL aangevraagd, dat werkte toen al voordat de brieven van XS4ALL (met account info) en KPN binnen waren
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Verwijderd
Wie niet?Verwijderd schreef op 03 August 2002 @ 15:43:
Gaat BBNED nou ook sneller uitrollen ? of valt dat weer tegen ?
/me wil namelijk een bbned lijntje
Maar ben al heel tevreden als ik van kpn heb ben allang blij dat ik adsl krijg
Hoop dat ik snel me DHZ pakket binnenkrijg.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2002 10:41 . Reden: typo's ]
Ok dit is nu mijn status als ik op de site van XS4All kijk:
16-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
12-11-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-11-27. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
08-11-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
08-11-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.
Maar vandaag heb ik de brief van KPN binnen gekregen dat ik mijn DHZ pakket binnen 4 weken krijg.. en die is gisteren verzonden.
Wrom staat het dan nog niet bij de status
16-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
12-11-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-11-27. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
08-11-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
08-11-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.
Maar vandaag heb ik de brief van KPN binnen gekregen dat ik mijn DHZ pakket binnen 4 weken krijg.. en die is gisteren verzonden.
Wrom staat het dan nog niet bij de status
Verwijderd
JaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaa eindelijk mijn doe-het-zelf pakket binnen vanmiddag.
Beetje jammer dat die apen van xs4all MORGEN pas die account+login komen brengen per brief
ARGH... 24 HELE UREN wachten
Beetje jammer dat die apen van xs4all MORGEN pas die account+login komen brengen per brief
Die inlognaam en wachtwoord heb je toch zelf opgegeven bij je aanmeldingVerwijderd schreef op 19 November 2002 @ 16:56:
JaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaa eindelijk mijn doe-het-zelf pakket binnen vanmiddag.
Ik had een eerdere aanvraag elders ook al werkend voordat ik de brief van xs4all kreeg
Verwijderd
Ja, wachtwoord heb ik inderdaad al ingevuld nu je het zegt. Heb ik nog ergens in een word file staan.
Die login heb ik echter nog niet. dus zit niets anders op dan wachten
Die login heb ik echter nog niet. dus zit niets anders op dan wachten
Urrrm ik heb anders onderaan de eerste brief die ik van xs4all kreeg (linksonderaan bij uw gegevens) loginnaam voor adsl verbinding staan;wachtwoord heb je zelf gegeven dus volgens mij moet je los kunnen. Nou schiet eens op met mijn DHZ pakket
"Better ask questions before you shoot"
Mijn bericht is vandaag gewijzigd er staat dat de DZP opgestuurd word en XS4all stuurt de inlog gegevens op. Wie weet hoelang het dan duurt voordat ik die binnen heb? En hoelang duurt het voor dat ik daarna online kan???
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 19-11-2002 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe. 19-11-2002 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL. U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket. |
Iedereen wacht nog op het DHZ pakket van degene waarbij de centrale in November werd opgelevert, zie ook eerdere posts in dit topic (van mij en anderen).
Zelf heeft KPN mij een brief gestuurd op 13November waarin stond dat ik binnen 4weken het DHZ pakket toegestuurd krijgt.
Week 1 is inmiddels voorbij
Zelf heeft KPN mij een brief gestuurd op 13November waarin stond dat ik binnen 4weken het DHZ pakket toegestuurd krijgt.
Week 1 is inmiddels voorbij
Verwijderd
Dit klopt - meteen bij de aanmelding heb je alle gegevens al. Ik kreeg zelf pas een hele tijd nadat ik online was (dus na het onvangen van het dhz pakket) pas een keer een bevstigingsbrief van XS4ALL met (nogmaals) de account gegevens. Ik weet niet meer hoe lang (dagen, weken??), maar 24 uur was het zeker niet! Dus, Irons, in de oud papierbak duiken!Chocovla schreef op 19 november 2002 @ 17:53:
Urrrm ik heb anders onderaan de eerste brief die ik van xs4all kreeg (linksonderaan bij uw gegevens) loginnaam voor adsl verbinding staan;wachtwoord heb je zelf gegeven dus volgens mij moet je los kunnen.
Verwijderd
EVILSalami schreef op 19 November 2002: Wie weet hoelang het dan duurt voordat ik die binnen heb?
Volgens mij 1 of 2 dagen
EVILSalami schreef op 19 November 2002: En hoelang duurt het voor dat ik daarna online kan???
Ligt eraan hoe handig je bent
Als je de handel hebt aangesloten en je hebt de eerste brief en je wachtwoord nog, meteen!
Volgens mij 1 of 2 dagen
EVILSalami schreef op 19 November 2002: En hoelang duurt het voor dat ik daarna online kan???
Ligt eraan hoe handig je bent
Als je de handel hebt aangesloten en je hebt de eerste brief en je wachtwoord nog, meteen!
Verwijderd
Ik heb nog niks binnen gekregen terwijl kpn al klaar is vanaf de 16de en XS4ALL vanaf de 18de. Ik wil gewoon alvast die brief ontvangen van XS4ALL want ik kan nog steeds niet geloven dat ik ADSL krijg op bijna 4 kilometer van de centrale af
Hoe betrouwbaar is deze informatie????Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 19:29:
EVILSalami schreef op 19 November 2002: Wie weet hoelang het dan duurt voordat ik die binnen heb?
Volgens mij 1 of 2 dagen
Ligt eraan hoe handig je bent![]()
Thx voor je reply
Ook ik heb vandaag een brief gekregen van KPN Telecom, dat het DHZ pakket binnen 4 weken wordt bezorgd. Inmiddels is de postcodecheck van KPN zelf ook aangepast, dat ADSL vanaf nu beschikbaar is via deze centrale.
Kan ik daaruit concluderen dat de centrale inmiddels helemaal is aangepast voor ADSL, zelf vóór 27 november (de datum die XS4ALL opgeeft)?
Kan ik daaruit concluderen dat de centrale inmiddels helemaal is aangepast voor ADSL, zelf vóór 27 november (de datum die XS4ALL opgeeft)?
Verwijderd
Nog even over die login.
Ik heb dus wel de login die ik gebruik om de statuscheck te doen. Maar volgens de mxstream handleiding moet daar nog iets achter afhankelijk van de provider die je hebt
dus bijv:
Username@.......
Weet iemand wat dat "@....." voor xs4all is? Want de kans is groot dat ik dan dus gewoon m'n login heb.
Pretty pretty pleaaasse
Ik heb dus wel de login die ik gebruik om de statuscheck te doen. Maar volgens de mxstream handleiding moet daar nog iets achter afhankelijk van de provider die je hebt
dus bijv:
Username@.......
Weet iemand wat dat "@....." voor xs4all is? Want de kans is groot dat ik dan dus gewoon m'n login heb.
Pretty pretty pleaaasse
je login is, loginnaam@xs4all-basic-adsl.
je kunt natuurlijk ook fast hebben.
Moet je zelf invullen.
Ik moet zelf nog 1 maandje wachten.
Moet je zelf invullen.
me2...certefied schreef op 19 november 2002 @ 20:52:
je login is, loginnaam@xs4all-basic-adsl.
Moet je zelf invullen.
T'is toch niet eerlijk
[edit]
Heb jij al besteld eigelijk ?
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Mischien staat er om de hoek bij jou wel een Microcentrale in een straatkastjeVerwijderd schreef op 19 november 2002 @ 19:36:
Ik heb nog niks binnen gekregen terwijl kpn al klaar is vanaf de 16de en XS4ALL vanaf de 18de. Ik wil gewoon alvast die brief ontvangen van XS4ALL want ik kan nog steeds niet geloven dat ik ADSL krijg op bijna 4 kilometer van de centrale af
Dit principe wordt overigens wel eens gebruikt voor héél veraf gelegen dorpen met slechts een handjevol inwoners, maar de kans is groot dat het dan vaak slechts een multichannel audio verbinding is, maar toch...
Het zal waarschijnlijk minder dan 3,7 zijn anders krijg je echt geen ADSL van KPN.Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 19:36:
Ja ik heb al besteld.Scatman_II schreef op 19 november 2002 @ 21:05:
[...]
me2...
T'is toch niet eerlijk
[edit]
Heb jij al besteld eigelijk ?
Gelijk toen het kon.
Ik moet nog wachten tot 13 december

Boxmeer. Redelijk formaat Rabobank vesting, ADSL vanaf februari 2003 beschikbaarmaartena schreef op 02 August 2002 @ 22:34:
Ik heb ook zoiets opgevangen. Rabobank laat de KPN een flink VPN netwerk aanleggen tussen alle filialen, geldautomaten, en kantoren.... En omdat ze dan toch bandbreedte naar deze centrales moeten trekken kunnen ze net zo goed ADSL installeren.
Het staat alleen een stuk leuker als KPN zegt "wij hebben ook oog voor de kleintjes....".
Ik vraag me dus af of het inderdaad alleen in plaatsen met een Rabobank is. Zouden mensen dit eens kunnen posten over hun dorp? Of er ADSL mogelijk gaat worden EN of er een Rabobank is?
Verwijderd
Ik kan al gebruik maken van mijn XS4all mailaccount. Maar weet iemand de instellingen van newszilla zodat ik ook eens kan kijken of dat wat is
Verwijderd
www.xs4all.nlVerwijderd schreef op 20 november 2002 @ 10:57:
Ik kan al gebruik maken van mijn XS4all mailaccount. Maar weet iemand de instellingen van newszilla zodat ik ook eens kan kijken of dat wat is

Verwijderd
En word het DHZ-pakket onder rembours verzonden of word het apart afgerekend bij mijn eerste maandelijkse abo kosten?
20-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed
Yesss eindelijk is er weer vooruitgang
Yesss eindelijk is er weer vooruitgang
Dan moet ie toch dicht?
Verwijderd
hoeft niet
ben ik een van de eerste met ADSL van dit topic? (dus die in november gekregen hebben / nog krijgen)?
ben ik een van de eerste met ADSL van dit topic? (dus die in november gekregen hebben / nog krijgen)?
Verwijderd
waar wonen jullie en de hoeveelste was jullie centrale gereed? hier loosdrecht nog niks ontvangen (dhz) centrale was 12-11 gereed.
Ik woon in loosdrecht. Ik heb adsl direct besteld toen het kon, 15 september.
14 november kreeg ik te horen via de status aavraag dat kpn technisch gereed is en ik het instalatiepakket binnenkort thuis gestuurd krijg. De 18e van november is xs4all gereed en stuurd een brief. Deze brief heb ik vandaag de 20e binnen gekregen... Nu nog het installatiepakket... Grr... Ik wil hem NU! hehe... Ik kan niet wachten. Wie weet hoe lang het duurd voor je dat pakket binnen krijgt en welke ethernet modem je er tegenwoordig bij krijgt? Want ik zag op de site van xs4all dat de alcatel een oude is en vervangen wordt door de thomson 510.. Niet dat ik dat erg vind, want die heeft een ingebouwde switch met 4 poorten volgens mij...
14 november kreeg ik te horen via de status aavraag dat kpn technisch gereed is en ik het instalatiepakket binnenkort thuis gestuurd krijg. De 18e van november is xs4all gereed en stuurd een brief. Deze brief heb ik vandaag de 20e binnen gekregen... Nu nog het installatiepakket... Grr... Ik wil hem NU! hehe... Ik kan niet wachten. Wie weet hoe lang het duurd voor je dat pakket binnen krijgt en welke ethernet modem je er tegenwoordig bij krijgt? Want ik zag op de site van xs4all dat de alcatel een oude is en vervangen wordt door de thomson 510.. Niet dat ik dat erg vind, want die heeft een ingebouwde switch met 4 poorten volgens mij...
Uncomfortable silence can be so loud...
Gaat geloof ik van de eerste rekening af maar dat weet ik niet zeker...
Verwijderd
nee joh, je betaald die 238 euro pas achteraf! en erickov ik heb pcies dezelfde data's als jou alleen nog geen brief gehad van xs4all maar die is niet nodig ook wat moet je ermee?
Maar klopt het nou dat ik de 19e de brief van KPN heb gekregen dat ik het DHZ-pakket binnen 4 weken krijg terwijl dit nou mijn status is (van de 16e!)
mjah maar er is nu wel wat algemene vertraging omdat de splitters gewoon niet leverbaar zijn ofzo 
Dus, niet gaan klagen als het langer duurt

Dus, niet gaan klagen als het langer duurt
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
eej x-boxer, Ff offtopic, ik woon in jullie oude huis, je naam staat nog op de luxaflex haha... Lindelaan, zegt genoeg denk ik, volgens mij ben jij dat...?
Maar goed, in de brief van xs4all.nl staat niet zoveel bijzonders. Eingelijk alles wat in de status ook vermeld staat. Verder staat er wel nog bij welk ip adres je krijgt en welke hostname voor die ip. Verder nog de loginnaam voor je adsl verbinding. Maar dat is ook al duidelijk voor xs4all. Namelijk "login@xs4all-basic/lite/power-adsl" Thats it... Nu nog wachten op het DHZ pakket...
Maar goed, in de brief van xs4all.nl staat niet zoveel bijzonders. Eingelijk alles wat in de status ook vermeld staat. Verder staat er wel nog bij welk ip adres je krijgt en welke hostname voor die ip. Verder nog de loginnaam voor je adsl verbinding. Maar dat is ook al duidelijk voor xs4all. Namelijk "login@xs4all-basic/lite/power-adsl" Thats it... Nu nog wachten op het DHZ pakket...
Sommige mensen kunnen hun email van xs4all gebruiken omdat die waarschijnlijk al geactiveerd zijn. Ik heb het ook ff geprobeerd alleen krijg een error dus ik denk dat ie nog niet actief is terwijl ik in de laatste fase van de procedure zit.
waarschijnlijk komt het door de splitters jammer.
Ze geven trouwens ook niet aan hoelang het duurt voor je de DHZ pakket binnenkrijgt. Er staat alleen dat het verstuurd wordt.. maar wanneer dan ?: dat vraag ik me af omdat bij de rest wel een tijd indicatie gegeven word
Ze geven trouwens ook niet aan hoelang het duurt voor je de DHZ pakket binnenkrijgt. Er staat alleen dat het verstuurd wordt.. maar wanneer dan ?: dat vraag ik me af omdat bij de rest wel een tijd indicatie gegeven word
dat klopt wat je zegt evilsalami. Mijn mail deed het inderdaad al omdat enkel mijn inbelaccound wordt omgezet tot een adsl accound... Dus mail, alles werkte al.
Mijn XS4ALL account is ook al geactiveerd, maar heb ook nog geen DHZ-pakket binnen... Kan al wel inbellen op het XS4ALL netwerk, en mailen, newszilla'en enzo, dus ik denk dat als ik zelf ergens een modem + splitter had gekocht dat ik dan al had kunnen ADSL'en.... Maarja dan nog maar even een paar daagjes wachten!
maar hebben jullie al wachtwoord enzo dan van xs4all?? volgens mij heb ik die nog nie?
ik heb trouwens nu ook dit:
Verwijderd
Damm waarom heb ik me pakketje nog niet? Mijn e-mail account bij xs4all werkt al wel. En snap kpn ook niet helemaal als je zo groot gaat uitrollen dan koop je die k*tsplitters en modem GIGA groot in? 
Of zie ik dat nou verkeerd?
Of zie ik dat nou verkeerd?
Wachtwoord van xs4all hadden we al, omdat we daar al een inbelaccound hadden... En anders heb je die tijdens je inschrijving zelf moeten bedenken... Dus als het goed is weet je hem gewoon. btw. Je ingevoerde password wordt om veiligheidsredenen niet eens in de brieven van xs4all vermeld...
Het Xs4all wachtwoord heb je, bij het aanvragen, zelf gekozen en wordt je niet toegestuurd. Althans dat was de situatie toen ik ADSL anderhalf jaar aanvroeg.xilebo schreef op 21 November 2002 @ 07:29:
maar hebben jullie al wachtwoord enzo dan van xs4all?? volgens mij heb ik die nog nie?
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Jup account werkte vorige week donderdag al... Had trouwens begrepen dat het splittertekort al was opgelost (en dat het voornamelijk de analoge splitters waren)
*Chocovla begint te zingen*
"Woah yes, wait a minute Mr. Postman
(Wait) Wait, Mr. Postman
(Please, Mr. Postman look and see) Woah yeah
(If there's a splitter in your bag for me)Please, please, Mr. Postman
(Why's it takin' such a long time?) Oh yeah
I've been standin' here waitin' Mr. Postman so patiently
Woah yeah (If there's a modem in your bag for me)
Please, please, Mr. Postman (Why's it takin' such a long time)
So many days you passed me by
See the tears standin' in my eyes?
You didn't stop to make me feel better
By leaving me a modem or a splitter"
Ben verder helemaal niet ongeduldig hoor
(Wait) Wait, Mr. Postman

"Better ask questions before you shoot"
Verwijderd
neeee hooor naturlijk niet. Gedichtjes verzinnen totdat je adsl spullen binnekomen is heeeeeeel normaalChocovla schreef op 21 november 2002 @ 09:24:
Jup account werkte vorige week donderdag al... Had trouwens begrepen dat het splittertekort al was opgelost (en dat het voornamelijk de analoge splitters waren)
(Wait) Wait, Mr. Postman
Verwijderd
Mijn brief van xs4all is nog steeds niet binnen, maar dit kan noooit lang meer duren. Hetzelfde geldt voor mijn DHZ pakket.Sander-B schreef op 20 November 2002 @ 22:52:
Mijn XS4ALL account is ook al geactiveerd, maar heb ook nog geen DHZ-pakket binnen... Kan al wel inbellen op het XS4ALL netwerk, en mailen, newszilla'en enzo, dus ik denk dat als ik zelf ergens een modem + splitter had gekocht dat ik dan al had kunnen ADSL'en.... Maarja dan nog maar even een paar daagjes wachten!
/me zit eraan te denken om een webcam boven zijn brievenbus te hangen.
Verwijderd
Ik heb net gebeld kreeg vriendelijk vrouwtje aan de lijn. Ze kon ook gelijk me tel rekening zien
toen snapte ze dat ik om adsl stond te springen.
Toen keek ze in de computer en als het goed is krijg ik het deze of volgende week.
Dus nog ff
geduldig
blijven.
Toen keek ze in de computer en als het goed is krijg ik het deze of volgende week.
Dus nog ff

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 09:51 . Reden: typo's ]
Jup, binnen een week moet het handeltje binnen zijn, net (weer) gebeld, en het splittertekort was inderdaad opgelost.
PS. We krijgen waarschijnlijk een Alcatel Speedtouch 510 ipv. die gare Speedtouch Home
PS. We krijgen waarschijnlijk een Alcatel Speedtouch 510 ipv. die gare Speedtouch Home
Verwijderd
Hee, dit gaat wel snel. Ik heb me op de achtste aangemeld en mijn aansluiting is nu al gereed:
21-11-2002 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
12-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
Het heeft ze dus maar 9 dagen gekost ipv 3 weken.
Maar mijn probleempje: We hebben sinds gisteren ook geen kiestoon meer
Via het kpn storingsnummer konden ze ons vertellen dat er inderdaad een storing was op ons nummer (monteur kijkt er vanmiddag naar). Is dit nou toeval of zou het te maken kunnen hebben met die adsl werkzaamheden? Hebben meer mensen er last van gehad?
21-11-2002 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
12-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
Het heeft ze dus maar 9 dagen gekost ipv 3 weken.
Maar mijn probleempje: We hebben sinds gisteren ook geen kiestoon meer
Via het kpn storingsnummer konden ze ons vertellen dat er inderdaad een storing was op ons nummer (monteur kijkt er vanmiddag naar). Is dit nou toeval of zou het te maken kunnen hebben met die adsl werkzaamheden? Hebben meer mensen er last van gehad?
Verwijderd
Kun je die modems rechtstreeks aan je hub/switch hangen? Zal wel mooi zijn!Sander-B schreef op 21 November 2002 @ 09:56:
Jup, binnen een week moet het handeltje binnen zijn, net (weer) gebeld, en het splittertekort was inderdaad opgelost.
dutchman22: Ik heb niks gemerkt van die omzetting, is toeval denk ik.
Extermenator: Ja, die nieuwe modems hebben een ingebouwde router, dus kan je rechtstreeks in je hub/switch prikken!! "Hacken" hoeft dus niet meer.
Extermenator: Ja, die nieuwe modems hebben een ingebouwde router, dus kan je rechtstreeks in je hub/switch prikken!! "Hacken" hoeft dus niet meer.
* johnwoo heeft het zonder modem besteld en haalt zelf een router naar keuze
In Alcatel heb ik niet zo'n vertrouwen meer
Die Speedtouch Home dingen hebben zo'n extreem brakke NAT engine
In Alcatel heb ik niet zo'n vertrouwen meer
Verwijderd
Jeee, ik heb mijn boterham nog niet op of er is weer een stapje bij:
21-11-2002 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
Ik was al blij als ik het voor de Kerst zou hebben.
Uit de telefoonkabel van kpn komen 4 draden (rood, blauw, bruin en wit). Aan rood en blauw heb je genoeg om te telefoneren (waarom?). Geldt dat ook voor ADSL? Waar zijn die bruine en witte draad eigenlijk voor? Ik heb overal lopen zoeken maar niks gevonden.
21-11-2002 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
Ik was al blij als ik het voor de Kerst zou hebben.
Uit de telefoonkabel van kpn komen 4 draden (rood, blauw, bruin en wit). Aan rood en blauw heb je genoeg om te telefoneren (waarom?). Geldt dat ook voor ADSL? Waar zijn die bruine en witte draad eigenlijk voor? Ik heb overal lopen zoeken maar niks gevonden.
Verwijderd
mooi zo hoef moet ik alleen nog een keer een nieuw switchje kopen en klaar is kees. Hoop dat me DHZ pakket vandaag binnenkomt!Sander-B schreef op 21 november 2002 @ 10:03:
dutchman22: Ik heb niks gemerkt van die omzetting, is toeval denk ik.
Hebben er deze week nog mensen splitters gekregen en vanaf wanneer was je hierop aan het wachten?
En hoe lang duurt het voordat je die brief van XS4ALL krijgt nadat ze je account hebben geactiveerd. Die van mij is nl. vandaag geactiveerd en mijn splitter moet dus ook binnenkort komen. Hoe lang nog??!?! Hoe lang ongeveer!?!?!
vertel het mij 
kpn schiet op 
voor het weekend 
leuk dit 
centreren zou nog ruiger zijn 
En hoe lang duurt het voordat je die brief van XS4ALL krijgt nadat ze je account hebben geactiveerd. Die van mij is nl. vandaag geactiveerd en mijn splitter moet dus ook binnenkort komen. Hoe lang nog??!?! Hoe lang ongeveer!?!?!
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
Ja ik ben net zo ver als jou en ik wacht ook op de splitter.Wimpy006 schreef op 21 November 2002 @ 19:18:
En hoe lang duurt het voordat je die brief van XS4ALL krijgt nadat ze je account hebben geactiveerd.
In die brief van XS4All staan alleen maar je inloggegevens en die heb je al dus je hoeft alleen maar de splitter te installeren.
Ook ik zit te wachten op de splitter, de brief van Xs4all heb je niet echt nodig want mijn account bij ze werkt al (Mail, ftp etc.).
Je hebt bij de aanvraag nl. zelf je UserID en Wachtwoord moeten opgeven en die werken gewoon.
Ik heb al een modem/router en ik vraag me af of die ook zonder splitter werkt.
Je login voor ADSL wordt:
basic adsl: naam@xs4all-basic-adsl of fast adsl: naam@xs4all-fast-adsl
Je hebt bij de aanvraag nl. zelf je UserID en Wachtwoord moeten opgeven en die werken gewoon.
Ik heb al een modem/router en ik vraag me af of die ook zonder splitter werkt.
Je login voor ADSL wordt:
basic adsl: naam@xs4all-basic-adsl of fast adsl: naam@xs4all-fast-adsl
[ Voor 16% gewijzigd door Romulus op 21-11-2002 19:48 ]
Krijg je dan automatisch een ip? Mooi de rest staat nl al klaar op mijn router. E-tech dingetje. Hopen dat ze een firmware upgrade uitbrengen met UPNP ondersteuning en ik ben helemaal blij
Mijn meel account heb ik ook al werkende.
Mijn meel account heb ik ook al werkende.
[ Voor 11% gewijzigd door Wimpy006 op 21-11-2002 19:56 ]
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Dit topic is gesloten.