Toon posts:

Uitrol ADSL kleinere plaatsen nog in 2002...

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.webwereld.nl/nieuws/12002.phtml

KPN gaat dus blijkbaar ADSL ook uitrollen in kleinere plaatsen. Hier in Bennekom dus ook. Altijd handig om een Chello alternatief achter de hand te hebben...

Nog meer mensen voor wie ADSL nu plotseling per 4e krawrtaal 2002 beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waz een krawrtaal? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiero :D maar ja k heb al @home :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg ook adsl yay!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjappoo. hier dus niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, idd. Hoor ik van vele kanten en is ook zo. In mijn dorpie is de centrale ook in q4 geschikt voor adsl. Toch wel mooi, na 3 jaar wachten. En daar zetten @home flink mee te kijken omdat ze nu best veel klanten krijgen die anders na @home gingen, maar aangezien die een investeringsstop hebben van 2 jaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand op webwereld suggereerd ook dat KPN de centrales alleen beschikbaar maakt omdat ze voor de Rabobank toch al aan aan de telefooncentrales aan de slag moeten om deze geschikt te maken voor 2mbit vpn ip netwerk van de Rabobank.

Zie hier ook op webwereld: http://www.webwereld.nl/nieuws/12011.phtml

In mijn dorp ligt toevallig ook een Rabobank filiaal.

Daarom willen ze misschien ook niet bekend maken welke dorpen er precies allemaal adsl krijgen in q4 omdat je dan er een lijst van filialen van de Rabo naast kunt leggen en conclusies trekken.

Wil iedereen in dit topic waarbij de centrale in q4 geschikt wordt gemaakt dus ook ff vermelden of er zijn dorp een Rabobank filiaal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

beetje vriendjespolitiek dus. En ik sta nog steeds op "niet beschikbaar" what a suprise..hehe
Dus dadelijk moet je een rabobank hebben om te kunnen ADSLen..het moet niet gekker worden.. :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben een rabobank in het dorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik heb ook zoiets opgevangen. Rabobank laat de KPN een flink VPN netwerk aanleggen tussen alle filialen, geldautomaten, en kantoren.... En omdat ze dan toch bandbreedte naar deze centrales moeten trekken kunnen ze net zo goed ADSL installeren.

Het staat alleen een stuk leuker als KPN zegt "wij hebben ook oog voor de kleintjes....".

Ik vraag me dus af of het inderdaad alleen in plaatsen met een Rabobank is. Zouden mensen dit eens kunnen posten over hun dorp? Of er ADSL mogelijk gaat worden EN of er een Rabobank is?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel rabo, geen adsl. we hebben hier echter wel kabelinternet via @home, goed snelheid, slechte upstream (16kb) :? en geen eigen dns :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel rabo, geen adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

och k wacht wel op BBNED :) Mxstream is trager dan mijn @home hoewel dat verdomt vaak ff down is tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier op Goeree Overflakkee wel Chello sinds kort, waar ik heel erg mee tevreden ben (nog), maar voorlopig nog geen ADSL...

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel bank geen adsl helaas :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36
Nou er is hier in Pekela in heeeeeeel klein filiaaltje van de Rabo maar als wij daardoor ADSL krijgen hoor je mij niet klagen. Eindelijk na al die jaren van wachten...

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 20:44

Armada

-Wat wil je weten?-

Nou, volgens mij is die samenhang tussen dat RaboNet en ADSL-uitbreidingen volledig uit de lucht gegrepen...

[add] Een netwerk voor Rabobank zal echt niet over ADSL-lijntjes gaan, maar gewoon over DigiStream lijnen (die een SLA van 99% hebben). En daar hoeven ze echt geen werkzaamheden voor te doen die ook maar enigszins met het bereiden voor de DSLAM te maken hebben.[/add]

Weer vette bull-modus dus... :Z

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Hier in het gehucht loosdrecht krijgen we zelfs ADSL het is echt niet te geloven ik spring bijna door het plafond !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 11:46:
Ja Hier in het gehucht loosdrecht krijgen we zelfs ADSL het is echt niet te geloven ik spring bijna door het plafond !!
Haha. Ik in Kortenhoef draai al met ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, bij ons nu ook beschikbaar vanaf het 4e kwartaal. Ennuh.... zo'n Rabo filiaal hebben we ook in het durp, hoewel ik er wel vraagtekens bij zet of er een verband is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rabobank en ADSL heeft niets maar dan ook niets met elkaar te maken.
2mbit kan namelijk ook over koper geleverd worden. Ik werk bij een internet provider die in mijn dorp meerdere 2mbit klanten hebben zitten maar ADSL was nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 19:12
We hebben hier wel een rabobank, maar geen ADSL. ADSL hangt af van het aantal aansluitingen dat er op je wijkcentrale zit. Bij ons is dat 3000, 6 km verderop hebben ze een centrale van ongeveer 6000 en die krijgen wel ADSL. Ligt dus echt aan de grootte van de centrale en dus NIET aan de Rabobank.

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zelfs hier in ons dorp zeggen ze dat het vanaf het 4e kwartaal beschikbaar is :S Heb er toch m'n twijfels over.

Edit:

Xs4all foutmeldingen vat ik dan weer niet:
De telefooncentrale waarop uw telefoonlijn is aangesloten, is gereed voor ADSL.
Echter: de telefooncentrale is nu vol.
Volgens de huidige planning wordt uw centrale in het vierde kwartaal 2002 geschikt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 11:51:
[...]

Haha. Ik in Kortenhoef draai al met ADSL.
Boeiend, wij krijgen het nu ook en ik draai in hilversum chello so what?
get a live :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat BBNED nou ook sneller uitrollen ? of valt dat weer tegen ? :)

/me wil namelijk een bbned lijntje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 18:40
Woei! Hier ook ADSL (en rabo) :)
Eindelijk in dit kleine rotdorp met 2000 inwoners :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
mm had bennekom nog geen adsl beschikbaarheid :) lol hier in ede al lang.. vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onder voorbehoud van een lengtetest en wel een rabo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier in R.A.Veen ook in het 4 e kwartaal ADSL.
5000 aansluitingen, en ik woon 946 meter van de centrale af.
(Ook hier hebben we een rabobank in het dorp.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Octopuz schreef op 04 augustus 2002 @ 10:50:
Woei! Hier ook ADSL (en rabo) :)
Eindelijk in dit kleine rotdorp met 2000 inwoners :D
Is nit eerlijk. Hier (klundert) krijgen we geen ADSL en toch hebben we 3x zoveel inwoners als jullie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat niet zozeer om het aantal inwoners volgens mij. Het gaat meer om het aantal gevestigde bedrijven binnen de ADSL-centrale radius. Want daar valt veel meer aan te verdienen dan de gewone gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In doorwerth hadden we het al (slechts 1000) inwoners. Gelukkig zaten we bij Oosterbeek op de centrale. Nadeel is dat het macimaal haalbare 512/256 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58
Toch wel leuk, hier ook gepalnt voor eind 2002 en we hebben rabo hier. Maar toch voor het geld wat je kwijt bent voor chello (200kb/s) heb je bij adsl maar 512 bit/s dus 64 kb/s.... keuse snel gemaakt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 12:08

EXX

EXtended eXchange

Wel Rabo in het dorp, maar de postcode check van Mxstream geeft aan dat ADSL hier in Spaubeek (centrale Schinnen) niet mogeljk is :(

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Didam komt er ook aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Hier ook nog steeds geen ADSL :( :( :( ( Beusichem , Gemeente Buren )

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat waar is dan krijg ik misschien toch ADSL (na 2 1/2 jaar wachten) want in mijn durpie staat een vrij groot Rabokantoor.
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 22:02:
Iemand op webwereld suggereerd ook dat KPN de centrales alleen beschikbaar maakt omdat ze voor de Rabobank toch al aan aan de telefooncentrales aan de slag moeten om deze geschikt te maken voor 2mbit vpn ip netwerk van de Rabobank.

Daarom willen ze misschien ook niet bekend maken welke dorpen er precies allemaal adsl krijgen in q4 omdat je dan er een lijst van filialen van de Rabo naast kunt leggen en conclusies trekken.

Wil iedereen in dit topic waarbij de centrale in q4 geschikt wordt gemaakt dus ook ff vermelden of er zijn dorp een Rabobank filiaal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Nu online

Len

Leeg

Wel RaBo maar geen ADSL

en geen kabel :(

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 15:01:
[...]

Boeiend, wij krijgen het nu ook en ik draai in hilversum chello so what?
get a live :)
Als ik chello kon kiezen wist ik het wel. Maar Kortenhoef heeft Casema |:( en GEEN kabel Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar
  • Laatst online: 06-11-2024
Krijg ook eindelijk na bijna 2 jaar w8en ook breedband ->> ADSL:) alleen eens ff kijken of BBnet dan ook beschikbaar is ... of heeft iemand een betere ADSL ISP??

[ Voor 0% gewijzigd door manowar op 06-08-2002 09:30 . Reden: corr ]

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 16:42

qless

...vraag maar...

Rabo of geen Rabo heeft er niks mee temaken. Rabobank krijgt gewoon Digistream verbindingen (max 2 Mbit), terwijl DSL via een DSLAM gaat, en die moeten geplaatst worden.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
DrJamez schreef op 04 augustus 2002 @ 16:19:
[...]
Is nit eerlijk. Hier (klundert) krijgen we geen ADSL en toch hebben we 3x zoveel inwoners als jullie :(
St. Buiten hè :7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Maar als ik een postcode check doe voor iemand in Standdaarbuiten, dan krijgt ie geen ADSL, dus ik vraag het me af of je geluk hebt (ik hoop het voor je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 09:19:
[...]

Als ik chello kon kiezen wist ik het wel. Maar Kortenhoef heeft Casema |:( en GEEN kabel Internet
Da's kut voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:52

Wokschotel

Op 6 wielen

DrJamez schreef op 06 augustus 2002 @ 13:38:
[...]
Waarom neem je dan geen Casema? Ik hoor de laatste tijd alleen maar goeie reacties op de com21 abbo's. Een maat van me heeft ook Casema Premium, en die heeft nooit problemen!
Wat snap je niet in de woorden 'en GEEN kabel Internet'? Ik wil het eventueel wel uitleggen >:) :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Wokschotel schreef op 06 augustus 2002 @ 15:01:
[...] Wat snap je niet in de woorden 'en GEEN kabel Internet'? Ik wil het eventueel wel uitleggen >:) :P
Waar heb je het over? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 09:19:
[...]

Ik zou dan zeker je adsl houden, chello is ook bagger en je downstream is heel instabiel, soms heb je 250kb maar je hebt vaker 15kb downstream zwaar klote dus. Ik neem wel adsl van cistron in loosdrecht in oktober november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
DrJamez schreef op 06 augustus 2002 @ 13:35:
[...]
Maar als ik een postcode check doe voor iemand in Standdaarbuiten, dan krijgt ie geen ADSL, dus ik vraag het me af of je geluk hebt (ik hoop het voor je)
Ik heb met 2 postcodes getsjekt (die van een vriend en die van mij).
Probeer maar:
4758 BN
4758 AX

Allebei positief hiero :)

Edit: Hmm.. ik zie nou dat hij (4758 AX) te ver van de centrale zit en ik niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje van de KPN :(

Geachte heer Brute, toffe peer

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Aangezien wij ook uitgaan van de postcode check kunnen wij u geen
informatie geven over of, en zo ja wanneer Mxstream beschikbaar wordt
voor uw woonplaats.
Een telefoonaansluiting op postcode 8191XT, huisnummer -- is aangesloten
op telefooncentrale Hattem-Wapenveld.
Deze centrale is niet geschikt voor Mxstream. KPN heeft nog geen plannen
om de centrale wel geschikt te maken voor Mxstream. De oorzaak hiervan
zijn de hoge kosten van de ombouw van de centrale en het verwachte
relatief lage aantal gebruikers.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

-- edit privacy --
KPN Telecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Naar welk mailadres heb jij dat mailtje gestuurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ook hier adsl, ik woon een beetje op 2 grensen punt, en guess what? 2 rabobanken, allebei adsl :D:D:D maarruh, die rabo's zijn wel beetje groot, in een ander boerendorp hiero geen adsl, maar dat is ook een mini rabo...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
elvis84 schreef op 06 augustus 2002 @ 23:19:
ook hier adsl, ik woon een beetje op 2 grensen punt, en guess what? 2 rabobanken, allebei adsl :D:D:D maarruh, die rabo's zijn wel beetje groot, in een ander boerendorp hiero geen adsl, maar dat is ook een mini rabo...
Het ligt niet aan de Rabo. Wij hebben hier in dit gat twee filialen zitten en geen uitzicht op ADSL. Trek je conclusies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:59

Sebje

Makelaartje

bij ons ook vanaf kwartaal 4. Maar wel onder voorbehoud van een lijntest; zul je zien dat die weer negatief uitvalt.. (zit overigens 2.8 km van het kpn-huisje).....

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

toevallig, ik zit ook 2.8 km van het kpn huisje...niet hemelsbreed maar gewoon langs de weg waar de huisjes staan :D ja bij mij is het voor een analoge lijn wel meteen beschikbaar, maar voor een isdn moet eerst zo'n lengtetest gedaan worden...wij hebbe isdn...:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiero ook nog niet

/me hoopt nu maar dat de gemeente stappen onderneemt aangezien de rest van de gemeente nu wel adsl krijgt van KPN en 2 dorpjes niet.....

ook wij rabo in ons dorp, en ook geen adsl dus ligt niet aan de rabo dat ze uitrollen

[edit] Toch nog een pluspunt gevonden in alles, waar mijn ouders van het weekend gaan kijken voor een huis (we gaan namelijk verhuizen waarschijnlijk) is het wel beschikbaar 4e kwartaal..... nu dus even hopen dat het huis ook meevalt, en dan heb ik ook ADSL :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:52

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:14:
Mailtje van de KPN :(

[i]

Geachte heer Brute, toffe peer
:D

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
DrJamez schreef op 04 augustus 2002 @ 16:19:
[...]
Maar julie hebben al kabelmodems.... en dat is toch een heel stuk beter dan telefoonmodems. Wees blij dat je al *iets* hebt zonder telefoonkosten.... of heb je liever een gewoon modem? ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
maartena schreef op 07 augustus 2002 @ 22:39:
[...]

Maar julie hebben al kabelmodems.... en dat is toch een heel stuk beter dan telefoonmodems. Wees blij dat je al *iets* hebt zonder telefoonkosten.... of heb je liever een gewoon modem? ;)
Pcies en ze krijgen nog @Home ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom krijgt Oud Gastel nou geen adsl of kabel.?
Terwijl Oudenbosch die ook bijde gemeente Halderberge hoor al Kabel en in Q4 ook nog eens adsl kan krijgen.

Voor mij geen toeval want in Oudenbosch staat het gemeentehuis zodat al die klote ambtenaren snel kunnen internetten en de rest van de gemeente uitlachen.

Word er een beetje ziek van!!
En die kut Essent legt ook nog eens niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Octopuz schreef op 08 augustus 2002 @ 12:29:
[...]

Pcies en ze krijgen nog @Home ook :(
Nope. Daarom zit ik zo om ADSL te springen. @home komt hier niet omdat ze nog een contract hebben met Kabelfoon. Maar Kabelfoon mag ook geen breedband aan gaan bieden van Essent, omdat ze dat _MISCHIEN_ en _OOIT_ zelf nog eens willen gaan doen :( . Vandaar dat ik :r op Essent. (niet dat ik daarom geen @home wil ofzow :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 01:13:
Waarom krijgt Oud Gastel nou geen adsl of kabel.?
Terwijl Oudenbosch die ook bijde gemeente Halderberge hoor al Kabel en in Q4 ook nog eens adsl kan krijgen.

Voor mij geen toeval want in Oudenbosch staat het gemeentehuis zodat al die klote ambtenaren snel kunnen internetten en de rest van de gemeente uitlachen.

Word er een beetje ziek van!!
En die kut Essent legt ook nog eens niks aan.
Gefrustreerd? Internet via kabel(UPC) zal er vast wel zijn in jullie buurt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens niet zo gefrustreerd hee, niemand hier kan er wat aan doen dat jij geen ADSL krijgt en je conspiracy theory deel 384 kun je ook wel zonder al dat gescheld verkondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
DrJamez schreef op 09 augustus 2002 @ 11:40:
[...]
Nope. Daarom zit ik zo om ADSL te springen. @home komt hier niet omdat ze nog een contract hebben met Kabelfoon. Maar Kabelfoon mag ook geen breedband aan gaan bieden van Essent, omdat ze dat _MISCHIEN_ en _OOIT_ zelf nog eens willen gaan doen :( . Vandaar dat ik :r op Essent. (niet dat ik daarom geen @home wil ofzow :P )
Volgens iemand uit Klundert komt er wel @Home :?
Zal wel allemaal hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Octopuz schreef op 09 augustus 2002 @ 12:20:
[...]

Volgens iemand uit Klundert komt er wel @Home :?
Zal wel allemaal hoor..
Sja, ik heb dat verhaal al meerdere keren gehoord (en ik hoop elke keer dat het waar is) maar ze zouden in februari en in juli al gaan testen (uit twee van die verhalen) maar er is nog steeds niks gebeurd. Ik heb van Essent hoofdkantoor vernomen dat er minstens tot 2004 geen @home komt.
Nou ben ik ook niet zo ontevreden over Kabelfoon Budget, maar ik heb zo'n gigantisch laag downloadlimiet. Als ik 1 linux distro binnenhaal, dan kan ik er verder geen meer binnenhalen omdat ik anders in de knoei kom met mijn verdere surfgedrag. (2GB per 2 maanden is het limiet :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om het een of ander maar sinds dat Rabo-verhaal is mijn postcode (3781 VK) plotseling wel kandidaat voor ADSL in het laatste kwartaal van 2002. (Terwijl ik nog geen maand geleden rechtstreeks een bericht kreeg van KPN dat ze er niet aan konden beginnen, gezien de hoge kosten en de weinige animo voor ADSL in ons durpie).
Overigens : alleen de postcodecheck op MXstream laat het positieve bericht zien, providers zoals Planet en ADSLmetacrawler blijven volhouden dat het niet komt. Wie het weet mag het zeggen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
Het gaat niet om de Rabobank!!! KPN heeft besloten een paar honderd extra centrales voor ADSL geschikt te maken, onafhankelijk van hun contract met de Rabobank. Denk je echt dat ze al het betalingsverkeer wat om miljoenen euro's per dag gaat via een mxstream modempje gaat versturen??? Niet dus, dat zijn gewoon digistream huurlijnen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 16:20:
Niet om het een of ander maar sinds dat Rabo-verhaal is mijn postcode (3781 VK) plotseling wel kandidaat voor ADSL in het laatste kwartaal van 2002. (Terwijl ik nog geen maand geleden rechtstreeks een bericht kreeg van KPN dat ze er niet aan konden beginnen, gezien de hoge kosten en de weinige animo voor ADSL in ons durpie).
Overigens : alleen de postcodecheck op MXstream laat het positieve bericht zien, providers zoals Planet en ADSLmetacrawler blijven volhouden dat het niet komt. Wie het weet mag het zeggen !!
Hier pcs hetzelfde. Onlangs KPN gemaild, reactie terug dat ivm de hoge kosten en de verwachte lage gebruikers aantallen dat ze geen plannen voor ADSL hebben. Maar de MXstream site geeft aan dat het hier beschikbaar komt in 4e kwartaal 2002(hier = Nederweert, Limburg)

Onder voorbehoud van lengtetest: de maximale lengte centrale <-> woning mag niet een bepaalde grens overschrijden.

Wie weet wat die grens is? Sommige zeggen 3 km andere 5 km. Ik woon zo'n 3,5km van de centrale af... dus het kan zijn dat ik alsnog naast het potje pies :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Ik heb ook een mailtje verstuurd met vragen er in. Ze hebben het niet eens gelezen en hebben gewoon een postcodecheck gedaan. Dus die mailtjes zijn waardeloos, dan kan je beter even bellen naar de infolijn (0800-nummer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 17:43:
[...]

Hier pcs hetzelfde. Onlangs KPN gemaild, reactie terug dat ivm de hoge kosten en de verwachte lage gebruikers aantallen dat ze geen plannen voor ADSL hebben. Maar de MXstream site geeft aan dat het hier beschikbaar komt in 4e kwartaal 2002(hier = Nederweert, Limburg)

Onder voorbehoud van lengtetest: de maximale lengte centrale <-> woning mag niet een bepaalde grens overschrijden.

Wie weet wat die grens is? Sommige zeggen 3 km andere 5 km. Ik woon zo'n 3,5km van de centrale af... dus het kan zijn dat ik alsnog naast het potje pies :'(
3,7 is bij KPN de limiet bij analoge lijnen, dat gaat dus om kabellengte, niet hemelsbreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
  • Laatst online: 27-08-2023
joehoe, ik krijg ook adsl in renkum, eindelijk, _/-\o_ _/-\o_ alle gehuchten hieromheen hadden adsl, behalve wij.. eindelijk.. wel een rabobank trouwens.. maar denk zelf niet dat dat er veel mee te maken heeft als ik de reacties hier lees.. zit nou alleen nog met m'n isdn flatfee verbinding opgescheept voor een half jaar :'(

kan je trouwens ergen aanvragen wanneer het komt? ik bedoel kwartaal 4 vind ik toch wel een beetje "grootschalig"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke flat fee verbinding had je xilebo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
xilebo schreef op 09 augustus 2002 @ 18:13:
joehoe, ik krijg ook adsl in renkum, eindelijk, _/-\o_ _/-\o_
Jullie centrale heeft 6000 aansluitingen, was te verwachten. Nu alle centrales van 3000 nog en dan ben ik ook weer tevreden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez schreef op 09 augustus 2002 @ 19:15:
[...]
Jullie centrale heeft 6000 aansluitingen, was te verwachten. Nu alle centrales van 3000 nog en dan ben ik ook weer tevreden :Y)
waar haal die info weg..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 19:05:
welke flat fee verbinding had je xilebo??
@work, laatste tijd prima, er komten geen nieuwe abo's bij :D en die rekeningen van hun zijn ook vrij vaag.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 19:18:
[...]

waar haal die info weg..??
Zwarte magie... >:)

Of gewoon hier... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

DrJamez schreef op 06 augustus 2002 @ 23:26:
[...]
Het ligt niet aan de Rabo. Wij hebben hier in dit gat twee filialen zitten en geen uitzicht op ADSL. Trek je conclusies...
vind jij het dan niet gek dat KPN ineens 200 centrales gereed maakt? Een centrale gereed maken kost ongeveer 75000 euro. 200 maal 75000 is 15000000 euro. Ja voor een gewoon goed bedrijf is dat weinig, maar voor kpn dat al dikke schulden heeft vind ik dit toch maar verdacht hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Er is geen enkel verband tussen die Rabo's en ADSL, ze gebruiken echt geen mxstream lijntjes voor betalingsverkeer |:( Internet is gewoon de toekomst er daar moet je als telecombedrijf wel in investeren (en dan niet internet op je mobiel ofzo want daar zit bijna niemand op te wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
Pc123 schreef op 11 augustus 2002 @ 16:19:
Er is geen enkel verband tussen die Rabo's en ADSL, ze gebruiken echt geen mxstream lijntjes voor betalingsverkeer |:( Internet is gewoon de toekomst er daar moet je als telecombedrijf wel in investeren (en dan niet internet op je mobiel ofzo want daar zit bijna niemand op te wachten).
maak kan het niet zijn dat ze gewoon die mxstream erbij doen, omdat ze daar toch bezig zijn en er daardoor enig voordel uit kunnen halen?? (jah.. heb er nie zoveel verstand van hoor, ben allang blij dat ik het krijg... _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm wij hebben hier overal Rabo filialen in de buurt ook hier in het dorp...sta nog steeds op niet beschikbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Kewl, hier komt ook ADSL :)

Komt er dan eik alleen MXtream of ook clistron en al die shit?
Als het alleen mxtream is hoef ik het niet hoor :P

Maarja, dat het aantal internetters hier starks niet meer alleen via de chello kabel internet, maar uitgesmeert zit ook over ADSL, is alleen maar goed. Daar wordt de chello snelheid lijkt me niet slechter op :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
xilebo schreef op 11 augustus 2002 @ 16:29:
[...]

maak kan het niet zijn dat ze gewoon die mxstream erbij doen, omdat ze daar toch bezig zijn en er daardoor enig voordel uit kunnen halen?? (jah.. heb er nie zoveel verstand van hoor, ben allang blij dat ik het krijg... _/-\o_ )
Nee, maakt niet veel uit, zijn gewoon 2 andere dingen die weinig met elkeaar te maken hebben, er zijn ook genoeg plaatsen met Rabo die nog steeds geen ADSL krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals wij :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:03

slaay

Natuurbeleven.com

Hier ook Rabo geen ADSL. Maar KPN kreeg toch eenmalig 100 miljoen extra door de abonnementskosten vooruit te verrekenen en te laten betalen?
Dus dan zijn de kosten al meteen gedekt. En KPN is weer in een positieve lijn naar boven aan het gaan!

Ik ben blij dat ik CSS Connect heb (voorheen @work) maar in oktober draadloos internet! 6 megabit voor Euro 65 per maand :P

Kijk maar eens op www.ikwilbreedband.nl!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-09 23:08
elvis84 schreef op 11 augustus 2002 @ 16:08:

vind jij het dan niet gek dat KPN ineens 200 centrales gereed maakt?
Nee. Als je de cijfers van het aantal MXStream aansluitingen en het aantal mensen in de wachtrij bijhoudt is het duidelijk dat er weer rek in zit. Daarnaast zou het natuurlijk voor KPN te gek worden als plotseling bbned meer centrales had dan zij.
Een centrale gereed maken kost ongeveer 75000 euro. 200 maal 75000 is 15000000 euro. Ja voor een gewoon goed bedrijf is dat weinig, maar voor kpn dat al dikke schulden heeft vind ik dit toch maar verdacht hoor...
Die getallen zijn onjuist. De feitelijke bedragen liggen hoger, zeker voor KPN dat meer in eigen hand houdt dan andere aanbieders.

Wat je verder over het hoofd ziet is een strategische factor. Als tegen het einde van het jaar KPN kan zeggen dat meer dan 90% van Nederland ADSL kan krijgen, wordt daarmee de Nederlandse politiek een belangrijk argument ontnomen om de aanleg van een landelijk glasvezel netwerk te stimuleren. Er is toch al breedband internet beschikbaar?
Dat dat breedband in feite helemaal geen breedband is (en bedrijven dus alsnog cityrings willen afnemen), dat de kwaliteit dusdanig is dat het niet op een gelijke schaal als glasvezel een bedreiging vormt voor de vaste telefonie (als jij voor niets met je MSN met iemand kan praten én daar beeld bij kan versturen ga je echt niet meer bellen) etc. zijn allemaal zaken die daarbij een rol spelen.

Deze investering van tegen de 100 miljoen euro is met wat kunst en vliegwerk misschien nog wel rendabel te krijgen. Of misschien ook niet, maar het verlengt de levensduur van ADSL ook in het deel van Nederland waar al lang is uitgerold dusdanig dat het voor KPN hoe dan ook een goede zaak is.

En zolang de consument afhankelijk is van concurrentie tussen verschillende infrastructuren omdat de concurrentie over dezelfde infrastructuur nog niet goed functioneert is het op zijn best een doekje voor het bloeden, maar wordt ik er niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Owkeej ik ben overtuigd... (8>

uhmz weet iemand toevallig de precieze data van de gereedmakingen van de centrales? of een datum waarop ze dat bekendmaken??? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Die heeft KPN, maar intern bij KPN weten ze ook niet wie wat openbaar gemaakt heeft.

Rond de 15e gaan ze de laatste centrales bekend maken. Dus zit je er niet bij, dan kun je ADSL op je buik schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

maarruh, ik zit erbij, de postcode tjek geeft aan dat mijn centrale gereed wordt gemaakt...
ik wil alleen weten wanneer precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 22:02:

Ik heb ook een rabobank en adsl in het 4e kwartaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
elvis84 schreef op 11 augustus 2002 @ 16:08:
[...]

vind jij het dan niet gek dat KPN ineens 200 centrales gereed maakt? Een centrale gereed maken kost ongeveer 75000 euro. 200 maal 75000 is 15000000 euro. Ja voor een gewoon goed bedrijf is dat weinig, maar voor kpn dat al dikke schulden heeft vind ik dit toch maar verdacht hoor...
En als de Rabobank 15.000.000 euro zou investeren in het ADSL netwerk, zouden ze dan geen reclame er mee maken? Lijkt me wel, anders doe je dat niet he! En ik wou dat het met de Rabo te maken had, dan had ik nu ADSL in het verschiet
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op 11 augustus 2002 @ 22:42:
Die heeft KPN, maar intern bij KPN weten ze ook niet wie wat openbaar gemaakt heeft.

Rond de 15e gaan ze de laatste centrales bekend maken. Dus zit je er niet bij, dan kun je ADSL op je buik schrijven!
hoe weet je dat er de 15e meer centrales bekend worden gemaakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

In het bestuur van Stichting NLflatfee zitten!

http://www.flatfee.nu/ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op 12 augustus 2002 @ 00:04:
In het bestuur van Stichting NLflatfee zitten!

http://www.flatfee.nu/ 8)
heheehe :)

weet je ook om hoeveel centrales het ongeveer gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in een dorp met een hele grote Rabobank maar hij zegt dat het nog niet beschikbaar is. Als dit dus de 15e nog niet is krijg ik het helemaal niet :S.. Op webwereld stond weer 20e. Welke is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 00:15:
Ik woon in een dorp met een hele grote Rabobank maar hij zegt dat het nog niet beschikbaar is. Als dit dus de 15e nog niet is krijg ik het helemaal niet :S.. Op webwereld stond weer 20e. Welke is het nu?
wat is je postcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4751BB huisnummer 18...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zit op een centrale met ongeveer 3000 aansluitingen, denk dat de kans dan aanwezig is dat je adsl gaat krijgen aangezien de kpn alleen naar centrales kijkt met 2000+ aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-09 23:08
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 00:15:
20 is publicatie halfjaarcijfers KPN + publicatie voorwaarden en prijzen van XS4ALL over bbned. Het gaan leuke tijden worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 00:26:
[...]

dan zit op een centrale met ongeveer 3000 aansluitingen, denk dat de kans dan aanwezig is dat je adsl gaat krijgen aangezien de kpn alleen naar centrales kijkt met 2000+ aansluitingen.
Maar als het goed is sluiten ze mij hopelijk aan ja. Er is ook een Rabo in de buurt. Zit op dezelfde centrale. Maar dat wordt dus 15e weer gemeld dan??¿¿

Hopelijk krijg ik ook eens breedband dan dan zou ik echt :) zijn!!!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.